Die Dreamliner heeft een duidelijk aangenamer klimaat dan andere modellen.quote:B737-?
Martinair, Transavia
B737-700
KLM, Transavia (PH-XRA)
B737-800
Arke (PH-TFD)
B737-900
KLM
B767-300ER
Arke (PH-AHQ)
B767-300ERWL
Arke (PH-OYE,PH-OYI,PH-OYJ)
B777-200ER
KLM
B787-800
Arke (PH-TFL, PH-TFM)
MD-11
KLM
Helicopters:
Aerospatiale AS-355F-2
Eurocopter AS-365N-3
Dat lijstje in ogenschouw nemend had je best wel nootjes of pindaatjes kunnen krijgenquote:Op dinsdag 23 juni 2015 18:32 schreef FredvZ het volgende:
Update van mijn vliegtuiglijstje:
[..]
Die Dreamliner heeft een duidelijk aangenamer klimaat dan andere modellen.
Ik zal vandaag of morgen een uitgebreid verhaal posten over mijn ervaring.
Sommige mensen krijgen al enorme last van van alles ze pinda/noot ruikenquote:Op dinsdag 23 juni 2015 18:29 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Van de vluchten die ik me kan herinneren heb ik eigenlijk nog nooit nootjes voorbij zien komen (behalve dan in de Snickers en M&M's die verkocht werden)
Je PH-ARX is XRXquote:Op dinsdag 23 juni 2015 18:32 schreef FredvZ het volgende:
Update van mijn vliegtuiglijstje:
[..]
Die Dreamliner heeft een duidelijk aangenamer klimaat dan andere modellen.
Ik zal vandaag of morgen een uitgebreid verhaal posten over mijn ervaring.
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 22:14 schreef Blistering het volgende:
Je zou maar moeten werken. Godverdegloeiende.
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 22:14 schreef Blistering het volgende:
Je zou maar tentamen hebben van 14:00 tot 16:00 ruim 100 kilometer verderop wonen
Dan nog zou ik het er wel voor over hebben. Als het een dag later was dan was ik 100% gegaan.quote:
Alleen bij pech of uitwijking (zoals die EK vlucht uit Dallas die begin dit jaar naar Amsterdam uitweek om medische redenen)quote:Op dinsdag 23 juni 2015 22:32 schreef Blistering het volgende:
Ach ja, wellicht dat het nog een keer gebeurt.
Zou kunnen dat mijn geheugen mij in de steek laatquote:Op dinsdag 23 juni 2015 18:43 schreef NewHorizon het volgende:
Dat lijstje in ogenschouw nemend had je best wel nootjes of pindaatjes kunnen krijgen
XRAquote:
Het was ook min of meer een aanname.quote:En Martinair 737? Was dat in de Caribbean? Volgens mij hebben ze alleen ooit vanuit Miami met een 737 naar de eilanden gevlogen.
Dat zou mijn buurman niet zo leuk vinden...quote:Op dinsdag 23 juni 2015 20:23 schreef El_Grando101 het volgende:
Ze mogen voor de punselie's bij KLM ook wel eens een keer wat anders verzinnen. Echte gevulde koek of zo.
Als ie niet in Martinair kleuren was kan het een lease geweest zijn. Zowel een summer-lease in (ze hebben meen ik van Miami Air weleens een zomer met een 737 gevlogen) of een adhoc wanneer een eigen kist kapot was. Als ie wel in Martinair kleuren was zou ik zeggen dat het hoogstwaarschijnlijk een 767 wasquote:Op dinsdag 23 juni 2015 23:01 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zou kunnen dat mijn geheugen mij in de steek laat
[..]
XRA
[..]
Het was ook min of meer een aanname.
Het was rond kerst 2005 dat ik naar Lanzarote ben gevlogen. Op de heenweg met Transavia, op de terugweg met Martinair. Mijn aanname was dat beide vluchten met een 737 waren, maar ergens herinner ik me wel dat het toestel van Martinair groter was/leek. Maar mijn herinnering aan die vlucht bestaat voornamelijk nog uit de aangename verrassing dat er onverwachts een warme maaltijd voorbij kwam op de vlucht naar Amsterdam (met Martinair dus).
Die hele vakantie was door mijn toenmalige schoonouders geregeld en die waren niet zo van het delen van informatie. Ik kreeg nog net te horen op welke ik me bij hun thuis smorgens moest melden en wanneer we weer terugkwamen.
Collega van me had laatst een vlucht waar geen nootjes geserveerd werden om deze redenquote:Op dinsdag 23 juni 2015 19:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Sommige mensen krijgen al enorme last van van alles ze pinda/noot ruiken
In de zomer van 2007 hebben de N738MA en N739MA voor Martinair gevlogen.quote:Op woensdag 24 juni 2015 09:04 schreef Thetallguy het volgende:
Als ie niet in Martinair kleuren was kan het een lease geweest zijn. Zowel een summer-lease in (ze hebben meen ik van Miami Air weleens een zomer met een 737 gevlogen) of een adhoc wanneer een eigen kist kapot was. Als ie wel in Martinair kleuren was zou ik zeggen dat het hoogstwaarschijnlijk een 767 was
Nu je het zegt heb ook een keer gehad dat ik uit Egypte terugvloog met een Martinair kist op een Transavia vlucht. Moet ergens 2006-2007 zijn geweest. Weet het hoe en waarom niet meer maar ik vermoed dat met de geplande kist iets niet goed was en dat ze last minute iets hebben gehuurd...quote:Op dinsdag 23 juni 2015 23:01 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zou kunnen dat mijn geheugen mij in de steek laat
[..]
XRA
[..]
Het was ook min of meer een aanname.
Het was rond kerst 2005 dat ik naar Lanzarote ben gevlogen. Op de heenweg met Transavia, op de terugweg met Martinair. Mijn aanname was dat beide vluchten met een 737 waren, maar ergens herinner ik me wel dat het toestel van Martinair groter was/leek. Maar mijn herinnering aan die vlucht bestaat voornamelijk nog uit de aangename verrassing dat er onverwachts een warme maaltijd voorbij kwam op de vlucht naar Amsterdam (met Martinair dus).
Die hele vakantie was door mijn toenmalige schoonouders geregeld en die waren niet zo van het delen van informatie. Ik kreeg nog net te horen op welke ik me bij hun thuis smorgens moest melden en wanneer we weer terugkwamen.
De dreamliner moet ik nog mee maken deze zomer.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 18:32 schreef FredvZ het volgende:
Update van mijn vliegtuiglijstje:
[..]
Die Dreamliner heeft een duidelijk aangenamer klimaat dan andere modellen.
Ik zal vandaag of morgen een uitgebreid verhaal posten over mijn ervaring.
Nog niet in een Embraer gezeten?quote:Op woensdag 24 juni 2015 10:26 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
De dreamliner moet ik nog mee maken deze zomer.
Verder heb ik vrij veel varianten gehad.
Boeing 727
Boeing 737-700/800//900
Boeing 747-300/400
Boeing 757
Boeing 767
Boeing 777 (alleen 200 variant)
Airbus A319
Airbus A320
Airbus A321 Weet niet zo goed de verschillen. Volgens mij zijn het allemaal 320 varianten.
Airbus A330
DC10
MD11
MD82
Dash 8 Q400
Fokker 50
Fokker 100
Bombardier CRJ900
Wat uiteraard hoog op mijn verlanglijstje staat zijn de A340, de 350 en de 380.
Nou dit jaar valt het tot nu toe nog wel mee.quote:Op woensdag 24 juni 2015 10:40 schreef Blistering het volgende:
Jezus, waar vliegen jullie allemaal heen joh![]()
De keren dat ik heb gevlogen zijn op 1 hand te tellen, iets waar ik overigens ook niet trots op ben
Valt bij mij ook nog wel mee:quote:Op woensdag 24 juni 2015 10:40 schreef Blistering het volgende:
Jezus, waar vliegen jullie allemaal heen joh![]()
De keren dat ik heb gevlogen zijn op 1 hand te tellen, iets waar ik overigens ook niet trots op ben
Om het nog lastiger te maken, rond die tijd hadden ze ook 3 A320'squote:Op woensdag 24 juni 2015 09:48 schreef FredvZ het volgende:
[..]
In de zomer van 2007 hebben de N738MA en N739MA voor Martinair gevlogen.
Geen flauw idee of het Martinair kleuren had. Ik zie nu dat ze in die tijd ook met de MD-11 die kant op vlogen. Nu ben ik helemaal lost.
Haha, ik zat in een Virgin Blue Embraer 190 (ADL » OOL)quote:Op woensdag 24 juni 2015 11:56 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Nee, geen 1 focking keer. Ik heb zoveel korte vluchtjes gehad. Maar nooit een Embrear.
Weet je wanneer ze dat gaan doen? Ik vlieg in augustus en heb ook deze starclass geboekt. Heb je nog een refund gehad omdat je in de 767 deze service niet kreeg?quote:Op woensdag 24 juni 2015 11:37 schreef FredvZ het volgende:
Zelf heb ik de economy niet ervaren, op de heenweg vlogen we "Star Class" met de PH-TFL. Dat leverde bij binnenkomst bij mij toch wel een klein wow-momentje op. Het verbleekt natuurlijk nog steeds bij de Business of First van een KLM, Emirates, etc., maar voor een low-cost carrier verwacht je het niet. Ruime stoelen met tv, stopcontact, verstelbare rugleuning en verstelbare voetsteun. Ik heb nog nooit zo lekker in een vliegtuigstoel gezeten. De klasse is lekker ruim opgezet met 1 rij 2-X-2 en twee rijen 2-3-2, in totaal dus 18 stoelen. Ik zat op rij 1 met een zee van beenruimte. Al met al een prima (relatief goedkope) omgeving om 10-12 uur in te verblijven. Het is dan ook heel erg jammer dat deze klasse maar een kort leven is beschoren. TUI gaat namelijk én de stoelen vervangen én de indeling van alle 787-800's in de groep gelijk aan elkaar maken.
Halverwege september. Als je Star Class hebt geboekt, dan krijg je (behoudens incidenten zoals deze week) gewoon Star Class.quote:Op woensdag 24 juni 2015 12:02 schreef ShaoliN het volgende:
Weet je wanneer ze dat gaan doen? Ik vlieg in augustus en heb ook deze starclass geboekt.
Misschien staat het er onduidelijk, maar ik had op beide vluchten een 787. Ik ben nog aan het kijken of ik recht heb op een refund, maar zover ik het nu kan zien heeft men het goed dichtgetimmerd.quote:Heb je nog een refund gehad omdat je in de 767 deze service niet kreeg?
Ok. Bedankt voor je info. Er is ook weinig te vinden over die starclass van Arke.quote:Op woensdag 24 juni 2015 12:05 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Halverwege september. Als je Star Class hebt geboekt, dan krijg je (behoudens incidenten zoals deze week) gewoon Star Class.
[..]
Misschien staat het er onduidelijk, maar ik had op beide vluchten een 787. Ik ben nog aan het kijken of ik recht heb op een refund, maar zover ik het nu kan zien heeft men het goed dichtgetimmerd.
Jep, ze zijn erg zuinig met dat soort informatie.quote:Op woensdag 24 juni 2015 12:21 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ok. Bedankt voor je info. Er is ook weinig te vinden over die starclass van Arke.
De vertraagde A380 van CZ (B-6138) staat momenteel bij gate E18; gepland vertrek is 14:00 uur; over zo'n 10 minuten dus.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 22:13 schreef Iemand91 het volgende:
Dus vrij grote kans dat we morgen inderdaad voor het eerst in de geschiedenis 3 A380's op Schiphol hebben. Tussen 12:45 - 13:15 uur moet je dus je slag slaan.
Wat een woest dingquote:Op woensdag 24 juni 2015 12:40 schreef El_Grando101 het volgende:
Dit blijft mijn favoriete militaire toestel:
[ afbeelding ]
Dat geluid van de GAU-8.![]()
Lijkt wel wat op geluid van godzilla, kippenvel.
Ik wil niet weten wat een First Class Ticket kost dan.quote:Lufthansa operates a First Class Terminal at Frankfurt Airport. The first terminal of its kind, access is limited only to departing Lufthansa First Class, same day Lufthansa Group first class (e.g. FRA-ZRH in SWISS business class and ZRH-ORD in SWISS First Class) and HON Circle members. Approximately 200 staff care for approximately 300 passengers per day in the terminal, which features a full-service restaurant, full bar, cigar lounge, relaxation rooms, and offices, as well as bath facilities. Guests are driven directly to their departing flight by Mercedes-Benz S-Class, Porsche Cayenne, Porsche Panamera, or Mercedes-Benz Viano.
SPOILER: Of eigenlijk welOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 36% gewijzigd door derLudolf op 24-06-2015 14:55:10 ]Kranplätze müssen verdichtet sein
quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat een woest ding
[..]
Ik wil niet weten wat een First Class Ticket kost dan.Op Airliners.net staan weleens tripreportjes waarin ook de First Class terminal daar aangedaan wordt. Ziet er zeker goed uit. Zou het er zelf nooooit van z'n leven voor over hebben (ik hou m'n tickets naar New York graag onder de ¤500) maar als de baas betaalt, waarom nietSPOILER: Of eigenlijk welOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier een leuke http://www.airliners.net/(...)rts/read.main/2571432015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
Nou, al dat luxe gedoe hoef ik niet. Caviaar lijkt me niets, dure drank raak ik ook niet aan en die rare sausjes over het eten lijkt me ook maar niets. Een fatsoenlijke stoel is voldoende, als ze dan ook nog een Duits formaat Wiener Schnitzel erbij doen met Bratkartoffeln ben ik tevredenquote:Op woensdag 24 juni 2015 14:59 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Op Airliners.net staan weleens tripreportjes waarin ook de First Class terminal daar aangedaan wordt. Ziet er zeker goed uit. Zou het er zelf nooooit van z'n leven voor over hebben (ik hou m'n tickets naar New York graag onder de ¤500) maar als de baas betaalt, waarom niet
Hier een leuke http://www.airliners.net/(...)rts/read.main/257143
Een echt bed tijdens je vlucht is anders best wel lekker hoorquote:Op woensdag 24 juni 2015 15:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nou, al dat luxe gedoe hoef ik niet. Caviaar lijkt me niets, dure drank raak ik ook niet aan en die rare sausjes over het eten lijkt me ook maar niets. Een fatsoenlijke stoel is voldoende, als ze dan ook nog een Duits formaat Wiener Schnitzel erbij doen met Bratkartoffeln ben ik tevreden
Zo'n stoel en bed lijkt me wel fijn, maar om met een S-klasse of een Panamera naar het vliegtuig te worden gebracht valt bij mij onder de categorie 'wel leuk' maar heb d'r het geld niet voor overquote:Op woensdag 24 juni 2015 15:47 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Een echt bed tijdens je vlucht is anders best wel lekker hoor
quote:Boeing Co (BA.N) said on Wednesday it would slow production of its 747-8 jumbo jet to one per month from March in an effort to keep the production line running amid sluggish demand for the iconic, humped-top plane.
The plane maker is currently building 747s at a rate of 1.5 a month, and had already announced plans to reduce the rate to 1.3 a month from September.
Boeing had been widely expected to slow production of its biggest plane in response to weakness in the cargo market. Boeing landed a commitment for 20 of the planes at the Paris Airshow last week.
But, last year it logged no net orders for the plane, which helped set up 2015 as a make-or-break year for the jet's future.
"With recent orders and commitments, along with these changes announced today, we anticipate a stable future for the 747 production system," Bruce Dickinson, vice president and general manager of the 747 programme, said in an internal company report on Wednesday.
The 747 has become a workhorse for air freight companies that appreciate its large capacity and unique hinged nose cone, which allows it to load long cargo such as pipe segments.
Even though the cargo market is recovering, the "overcapacity of freighters in the market" has prompted Boeing to slow production of the 747, Dickinson said in the report.
"We are optimistic that we have things in balance now and the cargo market is swinging back quite strongly."
Is gewoon open toch nu? Alleen wordt er wel het e.e.a. verbouwd.quote:Op woensdag 24 juni 2015 22:50 schreef mar456 het volgende:
Weet iemand toevallig of het al bekend is wanneer het panoramaterras weer opengaat op Schiphol?
Alle informatie die ik vind is medio 2015, maar dat is ook zo lekker uit de lucht
Oh klopt, ik had mijn vraag beter moeten formuleren.quote:Op woensdag 24 juni 2015 22:54 schreef Blistering het volgende:
[..]
Is gewoon open toch nu? Alleen wordt er wel het e.e.a. verbouwd.
Vanmorgen bericht gekregen dat Arke een groot deel van de reissom terug gaat betalen omdat ik geen Star Class heb kunnen vliegen.quote:Op woensdag 24 juni 2015 12:05 schreef FredvZ het volgende:
Misschien staat het er onduidelijk, maar ik had op beide vluchten een 787. Ik ben nog aan het kijken of ik recht heb op een refund, maar zover ik het nu kan zien heeft men het goed dichtgetimmerd.
Over een klein uur zal deze kist haar eerste commerciële vlucht maken, en wel naar Amsterdam als een van de 4 dagelijkse vluchten tussen Atlanta en Schiphol.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:48 schreef Iemand91 het volgende:
Woensdagmorgen zijn met een Delta 757-200 (N703TW) 100 Delta medewerkers van de Delta’s Chairman’s Club ingevlogen voor de aflevering:
De A330-300 (N822NW) is vanmorgen aan de maatschappij geleverd en vliegt momenteel richting Atlanta. (Het is zojuist bij Bretagne boven de Atlantische Oceaan gekomen).
Delta is de eerste klant voor deze HGW (die ook voor de A330-200 mogelijk is) en er zijn nog 10 andere klanten. Delta zal nog 9 toestellen van dit type ontvangen.
Daarnaast heeft het ter vervanging van de 747-400 en 767-300ER vorig jaar ook nog 25 A350-900's en 25 A330-900neo's besteld.
Er moest o.a. wifi geïnstalleerd worden wat tijd in beslag neemt.quote:Op donderdag 25 juni 2015 21:22 schreef inkjet het volgende:
Dus het toestel heeft van eind Mei tot vandaag geen geld verdiend? Dat is lang voor een nieuwe kist.
quote:Op woensdag 24 juni 2015 13:55 schreef Iemand91 het volgende:
De vertraagde A380 van CZ (B-6138) staat momenteel bij gate E18; gepland vertrek is 14:00 uur; over zo'n 10 minuten dus.
Hierna zal de A380 die vanmorgen is aangekomen (B-6137) - die momenteel nog op P16 staat - naar gate E18 gesleept worden voor vertrek om 16:00 uur.
En momenteel staat de Emirates A380 (A6-EOB) bij haar vaste gate E09; recht tegenover de CZ A380 van vanmorgen dus.
De Kaagbaan is momenteel in gebruik voor vertrek dus helaas geen 'Kodak-moment' meer voor de drie A380's bij elkaar.
(Stel dat Polderbaan gebruikt zou worden dan zou B-6138 nog langs de twee andere A380's taxiën)
Wat ben je dan ook ongelovelijk dom als cockpitcrew zijnde..quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:06 schreef flipsen het volgende:
Schandaaltje in ArgentiniëEén of ander "bekend" mokkel vliegt van Buenos Aires naar Rosario. Bij het instappen zeggen de piloten: "Kom gezellig bij ons in de cockpit", waar ze de hele vlucht blijft. Dat is nog niet het meest bizarre, maar ze bedient de throttle bij take off! Ze filmt het geheel (domme kut, vertikaal natuurlijk) en dat staat online: Als één van de piloten foto´s maakt met zijn mobiel vraagt ze: "Dit komt toch niet op ShowMatch he?" (bekend tv programma). "Nee, dit komt niet naar buiten, anders belanden we allemaal in de bak" zegt de piloot nog.
Inmiddels zijn de piloten uiteraard ontslagen en de dame in kwestie mag 5 jaar niet vliegen met Austral/Aerolineas Argentinas
Wel opvallend dat ze deze route kiezen, de capaciteiten van deze uitvoering komen niet helemaal tot hun recht op deze manier. Het kan immers ook met een oudere versie (N801NW en verder).quote:Er moest o.a. wifi geïnstalleerd worden wat tijd in beslag neemt.
Daarnaast moeten ze ook ETOPS waarschijnlijk regelen waaronder ETOPS proving flights; ofwel we kunnen deze kist waarschijnlijk vaker verwachten de komende tijd.
quote:Op vrijdag 26 juni 2015 16:32 schreef inkjet het volgende:
Wel opvallend dat ze deze route kiezen, de capaciteiten van deze uitvoering komen niet helemaal tot hun recht op deze manier. Het kan immers ook met een oudere versie (N801NW en verder).
Als deze vluchten voorbij zijn zal deze wel naar Azië ingezet worden.quote:Op donderdag 25 juni 2015 22:04 schreef Iemand91 het volgende:
Daarnaast moeten ze ook ETOPS waarschijnlijk regelen waaronder ETOPS proving flights; ofwel we kunnen deze kist waarschijnlijk vaker verwachten de komende tijd.
Medisch noodgeval van één passagier. Situatie van de passagier onbekend voor mij.quote:
quote:Op vrijdag 26 juni 2015 17:19 schreef mar456 het volgende:
[..]
Medisch noodgeval van één passagier. Situatie van de passagier onbekend voor mij.
twitter:transavia twitterde op vrijdag 26-06-2015 om 17:11:49@J_Lubbersen There was a medical emergency with 1 of the passengers. He's been taken to the hospital by ambulance. reageer retweet
Wat is dan precies de bedoeling van die proving flights? De kennis en kunde bij de maatschappij, de vliegers en de bouwer van de toestellen is toch al bekend?quote:Als deze vluchten voorbij zijn zal deze wel naar Azië ingezet worden.
Dat is best een lang verhaal. Komt er simpelweg op neer dat een maatschappij met deze vluchten moet kunnen aantonen dat ze ETOPS vluchten aankunnen, zowel qua materiaal (vliegtuig, motoren enz.), personeel en onderhoud.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:31 schreef inkjet het volgende:
Wat is dan precies de bedoeling van die proving flights? De kennis en kunde bij de maatschappij, de vliegers en de bouwer van de toestellen is toch al bekend?
Er hangen zelfs twee hele grote verschillen onder de vleugels t.o.v. hun huidige A330-300 vlootquote:Op vrijdag 26 juni 2015 19:17 schreef Iemand91 het volgende:
Deze A330 is net weer wat anders dan hun huidige A330-vloot en daarom moeten ze dit nu doen.
Los van de eventuele veranderingen in de A330: de combi A330/GE-motoren is sowieso nieuw voor Delta. De huidige vloot heeft PW eronder.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:31 schreef inkjet het volgende:
De kennis en kunde bij de maatschappij, de vliegers en de bouwer van de toestellen is toch al bekend?
Volgens iemand op scramble wordt 2 juli bekend gemaakt wat de opvolger gaat worden.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 19:54 schreef inkjet het volgende:
Surinam kan dan praktisch gezien beter een 747 van KLM overnemen ofzo
Jup.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 20:19 schreef OEM het volgende:
Er hangen zelfs twee hele grote verschillen onder de vleugels t.o.v. hun huidige A330-300 vloot
Los van de eventuele veranderingen in de A330: de combi A330/GE-motoren is sowieso nieuw voor Delta. De huidige vloot heeft PW eronder.
Zoals gezegd; morgen voert N822NW weer de Atlanta - Amsterdam - Atlanta vluchten uit.quote:Op donderdag 25 juni 2015 22:04 schreef Iemand91 het volgende:
Daarnaast moeten ze ook ETOPS waarschijnlijk regelen waaronder ETOPS proving flights; ofwel we kunnen deze kist waarschijnlijk vaker verwachten de komende tijd.
Vrijwel zeker een 747. Ben wel benieuwd waar die vandaan gaat komen; ergens een vandaan halen die al een tijd stilstaat of een die net door een maatschappij uit de vloot gaat.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 20:27 schreef OEM het volgende:
Volgens iemand op scramble wordt 2 juli bekend gemaakt wat de opvolger gaat worden.
Zou een MD-11 ook nog een toptie zijn?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:06 schreef Iemand91 het volgende:
Vrijwel zeker een 747. Ben wel benieuwd waar die vandaan gaat komen; ergens een vandaan halen die al een tijd stilstaat of een die net door een maatschappij uit de vloot gaat.
Of toch nog een A340; op Tarbes-Lourdes staat een hele vloot waar je uit kunt kiezen.
Nope. Vind er maar eens een welke voor passagiers te gebruiken is.quote:
Zijn die van de KLM nu allemaal al gescrapped dan?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:18 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Nope. Vind er maar eens een welke voor passagiers te gebruiken is.
Alle 5 in Victorville (PH-KCF, -KCG, -KCH, -KCI en -KCK) zijn gescrapped, de overige 5 (-KCC in San Bernardino, -KCA en -KCB in Crestview en -KCE en -KCD in Mojave) bestaan nog maar daar is ook niet veel meer van over.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:19 schreef FredvZ het volgende:
Zijn die van de KLM nu allemaal al gescrapped dan?
Goed punt.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 21:22 schreef Iemand91 het volgende:
Misschien staan er nog wel érgens een pax-MD11 in redelijke staat maar daar gaat Surinam niets mee opschieten.
Hun huidige A340 staat nu al vaak stil voor onderhoud en laat dat laatste met een MD-11 nou nog problematischer worden (lees: weinig en dure onderdelen)
Denken met de knuppel... Euhhhh yoke.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:16 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Wat ben je dan ook ongelovelijk dom als cockpitcrew zijnde..
Dat je iemand in de cockpit laat is tot daar aan toe, maar daadwerkelijk flightcontrols (hoe onschuldig en ongevaarlijk ook) laten bedienen EN het laten filmen
Ik denk Nationale Veteranendagquote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:38 schreef KomtTijd... het volgende:
Heuj 2 chinooks boven Dordrecht, op een zaterdag... Is het oorlog?
Dat is inmiddels al iets bijgesteld:quote:Op zaterdag 27 juni 2015 11:59 schreef mar456 het volgende:
Arke zal de komende zomer de volgende vliegtuigen leasen:
- 737-800 van Miami Air (N739MA)
- 737-800 van Jet Time
- 737-300 van Jet Time (OY-JTD)
- 737-400 van Cello Aviation (G-RAJG)
Dit had ik inderdaad op wikipedia gevonden, maar ik vond de site van arke zelf een betere bron. Als dit zo is mogen ze hun eigen site wel eens up to date gaan houdenquote:Op zaterdag 27 juni 2015 18:33 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat is inmiddels al iets bijgesteld:
1x Boeing 737-800 van Miami Air (N739MA) (juli/augustus/september)
1x Boeing 737-300 van Jettime (OY-JTD) (juli/augustus/september)
1x Boeing 737-800 van TUI Nordic (SE-DZV) (juni/juli/augustus/september/oktober)
1x Boeing 737-400 van Cello Aviation (G-RAJG) (juli/augustus)
Transavia heeft twee toestellen van GOL rondvliegen, PH-GUA en PH-GUB, beide makkelijk te herkennen door de oranje motoren en wingtips.
Corendon Dutch Airlines heeft dit jaar de CS-TQU van Euro Atlantic weer geleased, aangevuld met toestellen van Corendon Airlines waar nodig. Corendon Airlines heeft ook extra toestellen deze zomer: ES-SAK, ES-SAL en ES-SAM. (die dus incidenteel ook voor CND vliegen)
Binnen enkele dagen komt de PH-CDG aan, het derde toestel van CND onder Nederlandse vlag.
Arke (of eigenlijk de hele TUI groep) is erg spaarzaam met het verstrekken van informatie over hun vliegtuigen. Aan de ene kant moeten ze wel omdat ze goed geld verdienen aan het online inchecken en stoel reserveren. Maar aan de andere kant willen ze het liefst alleen maar vertellen waar en wanneer het vliegtuig klaar staat.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 19:06 schreef mar456 het volgende:
[..]
Dit had ik inderdaad op wikipedia gevonden, maar ik vond de site van arke zelf een betere bron. Als dit zo is mogen ze hun eigen site wel eens up to date gaan houden
Transavia heeft er drie van GOL, je vergat de GGX. Alle drie waren er vorig jaar ook (naast de GGW en GGZ). De ES-SAK vliegt vanaf Brussel tot nu toe.quote:Transavia heeft twee toestellen van GOL rondvliegen, PH-GUA en PH-GUB, beide makkelijk te herkennen door de oranje motoren en wingtips.
Corendon Dutch Airlines heeft dit jaar de CS-TQU van Euro Atlantic weer geleased, aangevuld met toestellen van Corendon Airlines waar nodig. Corendon Airlines heeft ook extra toestellen deze zomer: ES-SAK, ES-SAL en ES-SAM. (die dus incidenteel ook voor CND vliegen)
Vorig jaar de MD11 gespot.quote:Op zondag 28 juni 2015 21:39 schreef Blistering het volgende:
Morgen weer eens richting Schiphol, hopen/bidden/smeken dat ik ein-de-lijk een Martinair MD11 ga spotten.
Zo te zien vliegen alleen de MCY/U & W nog rond. Als ik de routes zo zie heb ik weinig hoop dat er morgen eentje op Schiphol zal landen, maar who knows.
Dan moet ik maar genoegen nemen met de CS & Emirates A380's en de Qatar 787
Nice, schitterend vliegtuig is het.quote:Op zondag 28 juni 2015 21:48 schreef donroyco het volgende:
[..]
Vorig jaar de MD11 gespot.
[ afbeelding ]
Bonus:
[ afbeelding ]
Lijkt erop dat MCW wel in de loop van de middag in AMS aankomt? Die doet (gok ik zo) nu het rondje Zuid-Amerika (Bogota/Aguadilla).quote:Op zondag 28 juni 2015 21:39 schreef Blistering het volgende:
Zo te zien vliegen alleen de MCY/U & W nog rond. Als ik de routes zo zie heb ik weinig hoop dat er morgen eentje op Schiphol zal landen, maar who knows.
Ik zie het nu. Die route heeft de MCU vorige week gevlogen. Miami > Bogota > Aguadilla > Londen > Amsterdam waar die dan morgen rond 15:00 uur zou moeten landen.quote:Op zondag 28 juni 2015 22:01 schreef OEM het volgende:
[..]
Lijkt erop dat MCW wel in de loop van de middag in AMS aankomt? Die doet (gok ik zo) nu het rondje Zuid-Amerika (Bogota/Aguadilla).
-MCP vliegt ook nog rond, maar de laatste dagen niet. Staat waarschijnlijk op Schiphol?quote:Op zondag 28 juni 2015 21:39 schreef Blistering het volgende:
Morgen weer eens richting Schiphol, hopen/bidden/smeken dat ik ein-de-lijk een Martinair MD11 ga spotten.
Zo te zien vliegen alleen de MCY/U & W nog rond. Als ik de routes zo zie heb ik weinig hoop dat er morgen eentje op Schiphol zal landen, maar who knows.
Dat sowieso.quote:Op zondag 28 juni 2015 22:07 schreef Blistering het volgende:
Maar even heel goed m'n Flightradar in de gaten houden morgen, en blijven checken welke banen er in gebruik zijn.
Als er nog maar 4 stuks van rondvliegen die op Amsterdam komen en aangezien het vrachtkisten zijn (die daarom dus niet elke dag komen en gaan) wordt het aardig zeldzaam ja.quote:Op maandag 29 juni 2015 09:06 schreef Thetallguy het volgende:
Zijn er al in het tijdperk aanbeland waarin het echt zeldzaam is geworden om een MD11 te spotten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |