abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153546858
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:49 schreef troepjepdat het volgende:
Nu kan zo'n lokale partner natuurlijk omvallen binnen zes maanden
Dan moet de lokale partner al omvallen. Die staat namelijk garant voor alles wat ie bemiddeld.Het is natuurlijk niet ondenkbaar dat een partner omvalt, bij een natuurramp of zo kan het wel eens hard gaan.

Hopelijk dat ledahand nog wat gaat groeien in de zin van meer partners.
pi_153546870
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:13 schreef qajariaq het volgende:

[..]
oeps, beter lezen

Hopelijk dat ledahand nog wat gaat groeien in de zin van meer partners.
pi_153547010
Inderdaad een flinke vooruitgang op Lendahand. Stuk beter overzicht nu. Zou er bijna weer extra door gaan investeren. Ook wel leuk om overzichtje te hebben hoeveel partners je geholpen hebt en hoeveel personen er mede dankzij jou een baan hebben gekregen.

Maar inderdaad, meer partners zou goed zijn. Nu spreid je eigenlijk nog maar over drie partijen.
Schip ahoy!
  maandag 15 juni 2015 @ 13:40:39 #254
444461 mo.money
mo.money, less problems
pi_153547569
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 09:59 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Wat ik ook wel aardig vind bij AygoDutch is dat er iets geregeld is aangaande inspraak voor investeerders bij het afhandelen van een lening waarbij de lener zijn verplichtingen niet nakomt. Het probleem waar we bij GVE tegenaan lopen. Ben benieuwd of zoiets gaat werken en er genoeg mensen komen die dan ook weer tot een eensluidend beleid komen.

Ik zit in het project Warung en kreeg een verpandings volmacht toegestuurd. Omdat ik daar juridisch zelf niet veel verstand van heb, heb ik daar een advocaten vriendje eerst naar laten kijken. Hij vertelde mij dat het erg strak in elkaar zit. Maar hoop natuurlijk dat dat allemaal helemaal niet nodig is. Heb inmiddels al wel de eerste maandtermijn ontvangen ;-)
geld is nooit te zwaar in je zakken
  maandag 15 juni 2015 @ 13:41:14 #255
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153547586
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:17 schreef Piet__Piraat het volgende:
Maar inderdaad, meer partners zou goed zijn. Nu spreid je eigenlijk nog maar over drie partijen.
In de blogs hebben ze goede hoop dat binnenkort Mongolië er bij komt.
  maandag 15 juni 2015 @ 13:51:40 #256
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153547838
quote:
3s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:40 schreef µ het volgende:

[..]

Welke investering? Voor nieuw project?
volgens mij doelt Leolinedance op dit bericht van hem.
  maandag 15 juni 2015 @ 14:00:03 #257
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153548031
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 13:51 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

volgens mij doelt Leolinedance op dit bericht van hem.
correct.
pi_153548522
Ik begin steeds meer voorstander te worden van het Collin systeem van incasso.
Pecunia non olet
  maandag 15 juni 2015 @ 14:32:08 #259
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153548744
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:21 schreef obligataire het volgende:
Ik begin steeds meer voorstander te worden van het Collin systeem van incasso.
Zo doet Lendahand het ook. Het KOM-systeem werkt ook wel aardig: bij 90% vol een betaalverzoek. Ieder die daarna nog investeert kan dat alleen tegen contante betaling doen. Bij KOM heb je dan het voordeel dat er meestal nog wel wat tijd is om iets van je spaarrekening af te halen...
pi_153548831
Belangrijkste is wat mij betreft, dat er niet meer vertraging ontstaat dan die (blijkbaar) wettelijke bedenkingstijd van twee weken. Na twee weken nog steeds niet betaald: automatische aanpassing van het leningbedrag.
Pecunia non olet
  maandag 15 juni 2015 @ 14:36:08 #261
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_153548834
Al zou ik bij collin wel graag de optie zien dat de bijschrijvingen automatisch naar de betaalrekening gaan. Nu moet dat handmatig dan wel na 60 dagen.
Bij lendahand heb je wel de keus dit over te laten maken naar de betaalrekening.
pi_153548901
Daar valt wat voor te zeggen. Echter je kunt, als je eenmaal veel geïnvesteerd hebt, op deze manier ook weer mooi sparen voor een nieuwe investering. Na een tijdje hoef je niet meer bij te storten :)

Wat jammer is, dat je bij handmatige overboeking geen omschrijving mee kunt geven.
Ook jammer is, dat ze geen rente vergoeden. Dan zou het me helemaal niets meer uitmaken dat het daar bleef staan.
Pecunia non olet
  maandag 15 juni 2015 @ 15:34:47 #263
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_153550248
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 14:38 schreef obligataire het volgende:
Daar valt wat voor te zeggen. Echter je kunt, als je eenmaal veel geïnvesteerd hebt, op deze manier ook weer mooi sparen voor een nieuwe investering. Na een tijdje hoef je niet meer bij te storten :)

Wat jammer is, dat je bij handmatige overboeking geen omschrijving mee kunt geven.
Ook jammer is, dat ze geen rente vergoeden. Dan zou het me helemaal niets meer uitmaken dat het daar bleef staan.
de optie om het te laten staan, moet ook blijven bestaan.
Ik weet alleen van mijzelf dat ik hier geen gebruik van ga maken, dus gelijk naar eigen rekening heeft mijn voorkeur.
Heb het destijds (vorige week) in een vragenlijst er bij vermeld.
pi_153552935
Ik had eerst ook automatisch herinvesteren aan staan, maar laat het nu gewoon terugboeken. Maak het dan wel weer opnieuw over, zo veel werk is dat niet.
Schip ahoy!
pi_153555942
Heeft iemand ervaring met www.investormatch.nl?
Er staat een project op hun site (runnersworld Goes, startup, PD 0,11, eigen score: A, 8% voor 5 jaar annuitair, geen fee!).
Verder doen ze aan participaties (met veel hogere bedragen dan de minimale inleg van 100 euro voor crowdfunding).
pi_153556400
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 23:53 schreef obligataire het volgende:

[..]

Herkenbaar :) Het duurt best wel lang voordat alles definitief is geplaatst. Dat is bij mij nu twee maanden geleden en alle te ontvangen termijnen zijn sindsdien ook inderdaad bijgeschreven. Ik hoop (maar denken is wat anders) dat het zo blijft :)

Ik denk dat die terugstortingen worden veroorzaakt doordat ze voorrang geven aan aankopen volgens die portfoliomanager.
Is inderdaad zeer irritant. Ik maak wekelijks een bedrag over, te verspreiden over 5 verschillende leningen. Kost me ongeveer de hele week om de bedragen daadwerkelijk uitgeleend te krijgen.

Verklaring blijkbaar:
quote:
Disclaimer: The information provided in the loan application, including the income, expenses, liabilities and personal information of the borrower has not been validated by Bondora at this stage. Prior to issuing the loan Bondora analysts will validate the data, where sources allow, and in case the discrepancies in the data effect the assigned Bondora Rating the loan application will be cancelled and the money will be debited back to investor accounts.
Edit: dit ging dus over het zeer frequente terugstorten van uitgeleende bedragen door Bondora
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_153556594
Ik word er een beetje minder kritisch door omdat het geld steeds terug komt :) Ik stort iig niet bij, kijk wel wat er van deze 250 eur komt.
pi_153561760
Vandaag ontving ik nogmaals een uitnodiging om de opening van Manifesto bij te wonen. Ik heb die dag vrij, dus ... ik maak er een dagje Amsterdam van. :) Misschien aardig om een lijstje aanwezige Fokkers te maken?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind de nieuwe lay-out van 'Mijn Lendahand' ook wel overzichtelijk en mooi, al houd ik er een tablet-gevoel bij. Maar dat is ook zo'n beetje het enige punt van kritiek.

Aygodutch.com vermeld niet wanneer een project op de site wordt gezet. Ik weet wel zeker dat het project Wrapaholic op 13 mei al open stond, want toen heb ik hem gezien toen ik de site ontdekte. Zelf zit ik in InfraUnie. Door de korte looptijd is het rendement misschien wat lager, maar de risk/reward-ratio is volgens mij niet verkeerd. Er is alleen nog wel ¤39.250,- nodig voordat dat project kan worden opgestart.
pi_153564773
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 21:20 schreef Groepfunder het volgende:
Aygodutch.com vermeld niet wanneer een project op de site wordt gezet. Ik weet wel zeker dat het project Wrapaholic op 13 mei al open stond, want toen heb ik hem gezien toen ik de site ontdekte. Zelf zit ik in InfraUnie. Door de korte looptijd is het rendement misschien wat lager, maar de risk/reward-ratio is volgens mij niet verkeerd. Er is alleen nog wel ¤39.250,- nodig voordat dat project kan worden opgestart.
Ik heb vanmiddag even met Aygodutch.com gechat. Blijkt dat ze met de leningnemer geen eind termijn afspreken dat de lening vol moet zijn gelopen. Heb duidelijk gemaakt dat een investeerder duidelijk een starttijd moet kunnen zien en een eindtijd wil hebben dat een project vol moet zijn. Hij zou er aan gaan werken voor nieuwe projecten.
Heb hem laten weten dat ik niet investeer tot dat dit soort data op de site genoemd worden. Ben benieuwd wanneer het voor elkaar is.
pi_153576376
Zo weer bijgelezen na mijn vakantie.

Met als hoogtepunt de QB-saga _O-
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_153576804
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 10:36 schreef CaLeX het volgende:
Zo weer bijgelezen na mijn vakantie.

Met als hoogtepunt de QB-saga
En ben je nu weer aan vakantie toe? :)
pi_153577006
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 10:53 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

En ben je nu weer aan vakantie toe? :)
Nee want zat niet in de QB, al ga ik wel een beetje vakantie van GVE houden en alleen in de (in mijn ogen) mooie projecten wat kleins doen.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_153577661
Die oplaadkameraad bij Collin wil maar niet helemaal opgeladen raken :)
Nu 92% maar het gaat heel langzaam. Voor Collin vrij uniek deze situatie. Ik vind de kwaliteit van de projecten sowieso wat achteruit gaan daar.
De laatste 7 allemaal 'verhoogd risico'. Ik doe daarvan alleen aan Stael mee.
Pecunia non olet
pi_153578355
Het valt mij ook op dat de oplaadkameraad moeite heeft om het laatste deel van de batterij op te laden. Overgens zit ik er wel in omdat ik in tegenstelling tot diverse mensen hier, wel degelijk het voordeel en het gebruik zie voor de jonge garde. En die bezoeken natuurlijk het meest de horeca gelegenheden :) Bovendien heb ik het idee dat de persoonlijke borgstelling bij deze mensen wel goed zit. Maar ja zeker weten doe je het nooit. Dan kan je je geld beter tegen 1% op de bank zetten. :Z
pi_153578362

[ Bericht 100% gewijzigd door NaRegenDeZon op 16-06-2015 12:01:22 (dubbele invoer) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')