abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153501418
Geval kredietbank:Buiten de macht van de partijen van de overeenkomst wordt door een regulerende instelling een overeenkomst met lenenende partij de kredietbank verboden. Dit is een eenmalig iets. Komt vermoedelijk nooit meer voor dus ook geen presedent werking voor andere leningen.
In geval van kredietbank waar sprake is van een overmachts situatie is de oplossing zoals nu gekozen naar mijn idee een nette oplossing.

In geval dat de lening nemer zelf het initiatief had genomen om op deze manier van zijn lening af te komen had ik als investeerder op mijn achterste benen gestaan en natuurlijk ook alle rente over de resterende periode gevraagd naast het terugbetalen van het geleende bedrag. Zoals bij HIN ook de afhandeling gaat plaats vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 13-06-2015 17:59:00 ]
  zaterdag 13 juni 2015 @ 20:11:35 #227
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_153504863
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 17:35 schreef NaRegenDeZon het volgende:
In geval dat de lening nemer zelf het initiatief had genomen om op deze manier van zijn lening af te komen had ik als investeerder op mijn achterste benen gestaan en natuurlijk ook alle rente over de resterende periode gevraagd naast het terugbetalen van het geleende bedrag. Zoals bij HIN ook de afhandeling gaat plaats vinden.
Ik heb donderdag nog een mailtje naar GVE uitgedaan omtrent de vreemde gang van zaken rond HIN/Oord verzekeringen en de daarbijbehorende gebrekkige communicatie van GVE. Nog geen reactie gehad.
pi_153506663
Op dit forum lees ik regelmatig dat een incentive niet wordt gegeven, of dat je er zelf om moet "leuren". Ik heb dit zelf ook al enkele keren ervaren.

Ik heb hier een aantal keren contact over gehad met GVE, en zij erkennen het probleem, maar geven tegelijkertijd aan, dat dit veelal ligt aan het feit dat de zij de tekst voor de aankondiging van de incentive niet of erg laat ontvangen van de geldlener.

Om dit op te lossen, zullen zij vanaf nu pas de hoofdsom overmaken naar de geldlener als het bericht voor de incentive ook bij GVE is ontvangen zodat deze gedeeld kan worden met de investeerders. Dus op deze manier maken ze m.i. toch weer een goede stap voor ons!
  zondag 14 juni 2015 @ 14:04:45 #229
444461 mo.money
mo.money, less problems
pi_153519073
Lees net leuke incentive, dashcam bij investering boven 1000,-
https://www.aygodutch.com/wrapaholic-update-dashcam-actie/
geld is nooit te zwaar in je zakken
  zondag 14 juni 2015 @ 15:34:53 #230
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_153521285
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 14:04 schreef mo.money het volgende:
Zeker een leuke incentive. Inhoudelijk heb ik geen mening over dit specifieke project. Mijn gevoel bij AygoDutch is wel goed maar door de onbekendheid van het platform lopen de projecten helaas maar heel langzaam vol. Heb daar zelf geïnvesteerd in InfraUnie, lijkt mij solide.
pi_153524807
Wellicht kennen jullie het blog van mr money mustache wel. Ik kwam toevallig op zijn experiment/ervaring van 2,5 jaar investeren via the lending club (gemiddeld 12%). Volgens mij is dat vergelijkbaar met Trustbudy, alleen dan niet in dubieuze landen.

http://www.mrmoneymustache.com/the-lending-club-experiment/

Via the lending club mag je pas vanaf 100k als buitenlandse investeerde beginnen. Toch zo'n 12+% rendement, en dan zijn daar de default al af, al kunnen de defaults natuurlijk altijd toenemen.

Dergelijke rendementen haal ik bij GvE en KOM niet. ik zit zo tussen de 7,5 a 8%.
pi_153528634
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 18:01 schreef CRWD het volgende:
Volgens mij is dat vergelijkbaar met Trustbudy, alleen dan niet in dubieuze landen.
Dubieuze landen? Of bedoel je Bondora? Hoewel je ook de landen waar het geld door Bondora wordt uitgeleend niet direct dubious kunt noemen.
pi_153530303
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 21:30 schreef Rottie99 het volgende:
Op dit forum lees ik regelmatig dat een incentive niet wordt gegeven, of dat je er zelf om moet "leuren". Ik heb dit zelf ook al enkele keren ervaren.
Ik heb ervaren dat ik de incentive zeer snel ontving en kreeg zelfs 2 maal een extra kado toegetuurd. zal dus eerder aan de ondernemer dan aan geldovorelkaar liggen lijkt me
pi_153532283
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 20:12 schreef zyxxyz het volgende:

[..]

Dubieuze landen? Of bedoel je Bondora? Hoewel je ook de landen waar het geld door Bondora wordt uitgeleend niet direct dubious kunt noemen.
Nee, het is eerder een verkeerde woordkeuze van mij. Ik doelde op bijvoorbeeld Polen en Spanje omdat ik de nodige achterstanden hier zag langs komen uit specifieke landen.
pi_153535092
Ik heb met Bondora constant dat leningen niet doorgaan of het gehele bedrag wordt teruggestort. Ik moet dus zo ongeveer elke dag kijken of er leuke leningen zijn. Beetje vermoeiend, ik denk dat ik maar niet meer bijstort daar. Ben nu al een dag of 15 bezig, elke dag krijg ik geld terug in mijn account waarvoor ik dan weer een nieuwe lening moet uitzoeken.
pi_153537368
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 22:47 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik heb met Bondora constant dat leningen niet doorgaan of het gehele bedrag wordt teruggestort. Ik moet dus zo ongeveer elke dag kijken of er leuke leningen zijn. Beetje vermoeiend, ik denk dat ik maar niet meer bijstort daar. Ben nu al een dag of 15 bezig, elke dag krijg ik geld terug in mijn account waarvoor ik dan weer een nieuwe lening moet uitzoeken.
Herkenbaar :) Het duurt best wel lang voordat alles definitief is geplaatst. Dat is bij mij nu twee maanden geleden en alle te ontvangen termijnen zijn sindsdien ook inderdaad bijgeschreven. Ik hoop (maar denken is wat anders) dat het zo blijft :)

Ik denk dat die terugstortingen worden veroorzaakt doordat ze voorrang geven aan aankopen volgens die portfoliomanager.
Pecunia non olet
pi_153542374
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 14:04 schreef mo.money het volgende:
Wat is de ervaring met dit Platform? Ik ken ze niet.
Kan volgens mij ook niet zien hoe lang een project al op de site staat of zie ik wat over het hoofd?
De auto plakkers vragen een overzichtelijk bedrag met naar ik kan zien een redelijke financiele huishouding van het bedrijf.
pi_153542520
Wat ik ook wel aardig vind bij AygoDutch is dat er iets geregeld is aangaande inspraak voor investeerders bij het afhandelen van een lening waarbij de lener zijn verplichtingen niet nakomt. Het probleem waar we bij GVE tegenaan lopen. Ben benieuwd of zoiets gaat werken en er genoeg mensen komen die dan ook weer tot een eensluidend beleid komen. Zie onder

AygoDutch zal evenwel een goedkeurend besluit behoeven van de Investeerders conform het Reglement Investeerders Vergadering (RIV), alvorens de navolgende handelingen in te zetten:
Het in rechte betrekken van de Ondernemer;
Het aanvragen van het faillissement van de Ondernemer
Het uitoefenen van de pandrechten van de Investeerders (bijvoorbeeld door het aanschrijven van debiteuren, of het in vuistpand nemen van roerende zaken)
Het namens de gezamenlijke Investeerders aangaan van schikkingen.
De goedkeuring van de RIV zal zijn verkregen in een vergadering, waarbij tenminste de helft van de ter vergadering verschenen Investeerders vóór het voorstel van AygoDutch heeft gestemd, die tevens tenminste 25% van het geïnvesteerde kapitaal vertegenwoordigen. Zulks in een vergadering waarvoor iedere Investeerder door AygoDutch is opgeroepen bij gewone brief, met een oproepingstermijn van tenminste 8 dagen onder gelijktijdige mededeling van de agendapunten.
  maandag 15 juni 2015 @ 10:52:39 #239
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_153543473
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 09:47 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Wat is de ervaring met dit Platform? Ik ken ze niet.Kan volgens mij ook niet zien hoe lang een project al op de site staat of zie ik wat over het hoofd?De auto plakkers vragen een overzichtelijk bedrag met naar ik kan zien een redelijke financiele huishouding van het bedrijf.
Ik zou willen dat dit forum een serieuze concurrent voor GVE wordt. Net als bij KOM zitten er best goede projecten tussen. Maar omdat het nog in kinderschoenen zijn mensen terughoudend. Begrijpelijk maar ook beetje jammer, hoe meer goede platformen, hoe meer concurrentie. Dat is in het voordeel van investeerders (en ook van de leners).
Het klopt dat je niet kunt zien hoe lang een project open staat. Minpuntje, maar dit doen ze waarschijnlijk omdat doorlooptijden nog erg lang zijn en dit potentiële investeerders kan afschrikken. Het is allemaal het bekende kip-ei verhaal.
  maandag 15 juni 2015 @ 11:41:23 #240
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153544448
"Mijn Lendahand" is vernieuwd. Ziet er een stuk overzichtelijker uit.
  maandag 15 juni 2015 @ 11:51:55 #241
444556 RavigotteSaus
aka Ravigotte
pi_153544673
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 11:41 schreef crowd-fundi het volgende:
"Mijn Lendahand" is vernieuwd. Ziet er een stuk overzichtelijker uit.
Ik kreeg een tijd een mail met de vraag wat ik van mijnLendahand vond. En of ik op of aanmerkingen had. Het lijkt wel of al mijn opmerkingen 1-op-1 zijn overgenomen. Al mijn wensen zitten erin. Voorheen waren de leningen van niet gestarte projecten onvindbaar. Ook die staan er nu netjes in.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_153545162
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 11:51 schreef RavigotteSaus het volgende:
Ik kreeg een tijd een mail met de vraag wat ik van mijnLendahand vond. En of ik op of aanmerkingen had. Het lijkt wel of al mijn opmerkingen 1-op-1 zijn overgenomen. Al mijn wensen zitten erin. Voorheen waren de leningen van niet gestarte projecten onvindbaar. Ook die staan er nu netjes in.
Mooi dat ze luisteren. Heb net even gekeken maar alles staat er inderdaad netjes bij en je kan de status in een oogopslag zien.
  maandag 15 juni 2015 @ 12:10:06 #243
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153545227
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 11:51 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Alles stond er bij mij wel in, maar zo rommelig. Nu zeer overzichtelijk, keurig gesplitst: nog niet gestart, lopende projecten gesorteerd op startdatum en afgeronde projecten.
pi_153545397
@ crowd-fundi: Ik zou ze een factuurtje sturen inzake advieskosten. ;)
  maandag 15 juni 2015 @ 12:20:58 #245
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153545578
Morgen nieuwe informatie betreffende QB. Zal mijn investeringen dan ook eens betalen.
  maandag 15 juni 2015 @ 12:31:55 #246
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153545821
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:15 schreef bleyenburg het volgende:
@ crowd-fundi: Ik zou ze een factuurtje sturen inzake advieskosten. ;)
Nee, helaas, mij hebben ze niks gevraagd. De tip is voor RavigotteSaus.
  maandag 15 juni 2015 @ 12:36:48 #247
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153545937
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:20 schreef leolinedance het volgende:
Morgen nieuwe informatie betreffende QB. Zal mijn investeringen dan ook eens betalen.
Je bedoelt die van DutchQueen? Mijn bedragje staat al weer voor de 10e dag renteloos te wachten op de laatste betaler...
  maandag 15 juni 2015 @ 12:39:51 #248
332574 µ
alt-m
pi_153546014
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:36 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Je bedoelt die van DutchQueen? Mijn bedragje staat al weer voor de 10e dag renteloos te wachten op de laatste betaler...
QuickBoats.
జ్ఞ‌ా
  maandag 15 juni 2015 @ 12:40:02 #249
332574 µ
alt-m
pi_153546019
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 12:20 schreef leolinedance het volgende:
Welke investering? Voor nieuw project?
జ్ఞ‌ా
pi_153546265
Het is bij Lendahand nu inderdaad een stuk overzichtelijker geworden wb de leningen! Ook een stuk leuker wmb, omdat je op één pagina voor al je projecten kunt zien wanneer je van wie welk bedrag terugkrijgt.

Er zijn trouwens aardig wat projecten van zes maanden, die ~ twee keer zoveel rente geven als een deposito van zes maanden. Nu kan zo'n lokale partner natuurlijk omvallen binnen zes maanden, dus is het niet net zo zeker als een deposito, maar toch.

[ Bericht 0% gewijzigd door troepjepdat op 15-06-2015 12:59:12 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')