Veranderd mijn interesse niet direct. Daarnaast lees ik onderaan (was dat ook al?) dat "A. Tuncel nog een privé-borgtocht van ¤25.000,- afgeeft". Wie is A. Tuncel? Niet aanvrager of partner....quote:
Ja, dat was al.quote:Op woensdag 13 mei 2015 18:59 schreef aborren het volgende:Daarnaast lees ik onderaan (was dat ook al?) dat "A. Tuncel nog een privé-borgtocht van ¤25.000,- afgeeft". Wie is A. Tuncel?
ik kreeg hem ook dubbel, maar was nog niet aangemeld hiervoor.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:53 schreef Coelho het volgende:
Mu, ik kreeg m dubbel. Wellicht omdat ik al aangemeld was en vervolgens die aanmeldmail voor alle drie de platformen heb gereplied? Dus dubbel in de DB nu?
Dat is goed voor het aantal deelnemers 😉.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:53 schreef Coelho het volgende:
Mu, ik kreeg m dubbel. Wellicht omdat ik al aangemeld was en vervolgens die aanmeldmail voor alle drie de platformen heb gereplied? Dus dubbel in de DB nu?
De vorige (project 1006) had een investeringsrisico van A- tegen 6%.quote:Op woensdag 13 mei 2015 21:37 schreef Horsemen het volgende:
Een nieuwe op KoM
https://www.kapitaalopmaat.nl//Financiering-Led-Verlichting-2
Ik pas, geen bijzondere ratings, maar 6,5%, geen leuke incentive en geen hoofdelijke aansprakelijkheid.
Nog niet de helft? Negatieve uitkomst, dit bedrijf is over 3 maanden failliet, als ik het letterlijk neem.quote:Op woensdag 13 mei 2015 23:00 schreef crowd-fundi het volgende:
Hier snap ik dus he-le-maal niks van: Cashflow (2015) 56515; aflossing lening Kom 62394. En dan ook nog privé-onttrekking en overige aflossing. De aflossingscapaciteit is nog niet de helft van de verplichtingen. Nee, hier gaat mij nog geen LEDlampje branden.
Dat kun je wel zeggen ja. Ik ben ook wel benieuwd naar de reactie van Agium, maar ik zie dat daar al door iemand om gevraagd is.quote:Op donderdag 14 mei 2015 08:27 schreef Camogli het volgende:
Mw Lohuis veegt de vloer aan met de toetsingen van haar aanvraag door KoM/Agium.
De G-PD%: 0,76 % is laag. In eerste instantie vond ik het er goed uit zien en heb een klein bedrag toegezegd. In het overzicht met toezeggingen, stond hij echter met een Graydon-rating 'CCC' vermeld. Dat is meer risico dan ik wil en ik heb GVE daarom gevraagd - nog voor het project was volgelopen - mijn toezegging te annuleren. Gelukkig was dat mogelijk. Ik moet echt nog even wennen aan de nieuwe cijfers en zal de volgende keer beter op het creditsafe-cijfer letten.quote:
Volgens mij klopt die CCC rating niet. Want het percentage komt volgens mij meer overeen met het oude BBB. Die creditsafe cijfer zegt mij dan weer helemaal niksquote:Op donderdag 14 mei 2015 09:01 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
De G-PD%: 0,76 % is laag. In eerste instantie vond ik het er goed uit zien en heb een klein bedrag toegezegd. In het overzicht met toezeggingen, stond hij echter met een Graydon-rating 'CCC' vermeld. Dat is meer risico dan ik wil en ik heb GVE daarom gevraagd - nog voor het project was volgelopen - mijn toezegging te annuleren. Gelukkig was dat mogelijk. Ik moet echt nog even wennen aan de nieuwe cijfers en zal de volgende keer beter op het creditsafe-cijfer letten.
Geen ervaring mee, maar ik snap wel dat de platformen als paddestoelen uit de grond schieten. Met een fee van 0,9% aan de voorkant en ca. 5% tot 6% aan de achterkant komt er bij 2 mio per maand (GvE zit daar ruim boven) zo'n E 135.000 binnen.... daar moet je toch wel een website + 2 administratief medewerkers van kunnen bekostigenquote:Op woensdag 13 mei 2015 21:04 schreef Groepfunder het volgende:
Ik kwam vandaag een reclame tegen van een crowdfundingplatform dat nog niet in de OP staat: http://www.aygodutch.com. (...) Heeft er iemand ervaring met dit platform?
G-DP is nieuwe weergave van graydon..Probability of default binnen een jaar.quote:Op woensdag 13 mei 2015 22:06 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
Maar wie kan mij die creditsafe notering uitleggen.
Wat ik nu eigenlijk begrijp is is dat als de creditsafe laag is, onder de 37 dat dit slecht is. Maar wat de G-DP% is begrijp ik helemaal niet.
Edit:
Creditsafe is dus kredietwaardigheid, dus vroeger Graydon
G-DP% is afloskapaciteit, moet onder 3,5 procent. Maar waarom weet ik niet precies.
Dat pd% percentage is eigenlijk naast je eigen gevoel het maximale wat je hebt bij een start-up.quote:Op donderdag 14 mei 2015 09:01 schreef Groepfunder het volgende:
De G-PD%: 0,76 % is laag. In eerste instantie vond ik het er goed uit zien en heb een klein bedrag toegezegd. In het overzicht met toezeggingen, stond hij echter met een Graydon-rating 'CCC' vermeld. Dat is meer risico dan ik wil en ik heb GVE daarom gevraagd - nog voor het project was volgelopen - mijn toezegging te annuleren. Gelukkig was dat mogelijk. Ik moet echt nog even wennen aan de nieuwe cijfers en zal de volgende keer beter op het creditsafe-cijfer letten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |