Daarom wil DNB deze situatie niet laten voortbestaan. Crowdfunding in combinatie met een bankvergunning bij de debiteur..........quote:Op woensdag 13 mei 2015 00:04 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd of de argumentatie van DNB echt geldig is. Als het werkelijk zo is als de Kredietbank schrijft, dan kan dat toch niet anders betekenen dan dat wij crowdfunders als spaarders gezien worden door DNB. Consequentie zou dan volgens mij moeten zijn dat je crowdfundinleg tot 100000 euro gegarandeerd is. Nou, laat de defaults maar komen. DNB als
Ik snap niet wat je bedoelt met "deze situatie".quote:Op woensdag 13 mei 2015 00:27 schreef obligataire het volgende:
[..]
Daarom wil DNB deze situatie niet laten voortbestaan. Crowdfunding in combinatie met een bankvergunning bij de debiteur..........
Inderdaad, een rare situatie: geld lenen om weer uit te kunnen lenen. Je bent dan echt voor bank aan het spelen en dat kan niet. Ze deden het ook als een echte bank: lage rente geven. Hoe ze het aan de andere kant doen, daar kan ik alleen maar een vermoeden van hebben.quote:Op woensdag 13 mei 2015 02:30 schreef Horsemen het volgende:
Hoe dan ook. Toe ik in der tijd dit project las dacht ik al wat een rare situatie en dat denk ik nog steeds. DNB heeft wel gelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor het delen. Ik heb er geen vertrouwen in, en ook eigenlijk nooit gehad.quote:Op woensdag 13 mei 2015 09:53 schreef Goesten het volgende:
Van alle kredietprojecten die nu bij ons lopen, zijn er slechts vijf waar we betalingsproblemen ondervinden.
Hoeveel projecten zijn er actief bij Lendico?quote:Van alle kredietprojecten die nu bij ons lopen, zijn er slechts vijf waar we betalingsproblemen ondervinden.
quote:Op woensdag 13 mei 2015 09:53 schreef Goesten het volgende:
Reactie van Lendico gekregenFluctuatie in uitbetalingen: je hoeft maar even je dashboard te openen om te zien dat er zomaar meer dan een week verschil kan zitten tussen de ene en de andere maand.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En van dat verhaal over achterstallige betalingen en communicatie snap ik niks. Vorige week, 6 mei, kreeg ik bericht van iemand die op 1 mei moest betalen en dat nog niet gedaan had. Dat had volgens dit antwoord pas deze week moeten gebeuren.
Wel mooi van ze, dat ze zo'n uitgebreid antwoord hebben gegeven.
Mocht de Kredietbank omvallen, dan komen de 'investeerders' bij DNB aankloppen voor geldquote:Op woensdag 13 mei 2015 01:20 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je bedoelt met "deze situatie".
Ik begrijp het zo: Als een schoenenboer geld wil hebben voor zijn winkel heet het een investering.
Als de Kredietbank hetzelfde geld wil hebben om hun werk te kunnen doen heet het opeens spaargeld. De Kredietbank als de priester die de hostie consecreert.
Bedankt voor je toelichting!quote:Op woensdag 13 mei 2015 13:23 schreef obligataire het volgende:
[..]
Mocht de Kredietbank omvallen, dan komen de 'investeerders' bij DNB aankloppen voor geld![]()
Er zijn misschien slimmerikken die dat zelf bedacht zouden hebben, wie zal het zeggen......Maar wie dat wel had moeten vermoeden was de Kredietbank zelf.
Ja die ja. Pardon dan, voor mij is ie in ieder geval nieuwquote:Op woensdag 13 mei 2015 16:17 schreef µ het volgende:
[..]
Hypotheek Visie? Die staat er al een tijdje hoor...
Dimarco was 8.quote:Op woensdag 13 mei 2015 16:19 schreef MSR het volgende:
[..]
Ja die ja. Pardon dan, voor mij is ie in ieder geval nieuw![]()
En DiMarco staat dan ook alweer een tijdje op 9%? Nu weet ik niet meer of dat al vanaf het begin was of niet...
Al die openstaande projecten ook.
Kleine veranderingetjes, voor de rest niets nieuws van het crowdfundingfront. Bij KoM is het ook zo verschrikkelijk stil. Leven ze nog? De schoenenboer heeft nieuwe kwartaalcijfers gedumpt bij KoM. Bezuiniging op personeel ving de tegenvallende verkoop in de wintermaanden leuk op, zo begrijp ik. Met dit tempo is de nieuwe wintercollectie al aangeschaft voordat hun project vol komt. Er is al ruim vijf dagen niets toegezegd.quote:Op woensdag 13 mei 2015 16:19 schreef MSR het volgende:
En DiMarco staat dan ook alweer een tijdje op 9%? Nu weet ik niet meer of dat al vanaf het begin was of niet...
Al die openstaande projecten ook.
Nee, denk het niet. Ze hebben zichzelf aardig gekieteld voor en op de crowdfundingday. Bekijk deze tweets bijvoorbeeld.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoals iemand al eerder aangaf in deze reeks houden ze de dubbele betaling gewoon de volgende keer weer in.
quote:Op woensdag 13 mei 2015 17:20 schreef MSR het volgende:
Ze zijn eruit in bij GvE betreffende de dubbele betalingenHelaas, het lijkt nog een keer mis te kunnen gaan. Er was namelijk ook een project dat de eerste betaling deed in mei (10062). In juni behoren deze investeerders dus een bedrag te krijgen ter grootte van hun fee. Heb dit ook gemeld aan GVE (voor het geval ze hier niet meelezenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoals iemand al eerder aangaf in deze reeks houden ze de dubbele betaling gewoon de volgende keer weer in.)
dat was natuurlijk te ingewikkeld om zelf te bedenkenquote:Op woensdag 13 mei 2015 17:47 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Helaas, het lijkt nog een keer mis te kunnen gaan. Er was namelijk ook een project dat de eerste betaling deed in mei (10062). In juni behoren deze investeerders dus een bedrag te krijgen ter grootte van hun fee. Heb dit ook gemeld aan GVE (voor het geval ze hier niet meelezen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |