Oooh, ik googlede en krijg er spontaan zin inquote:Op zondag 20 september 2015 21:38 schreef caroro het volgende:
Westendorf!! Bevalt ons altijd super, onze kinderen gaan daar al van baby af aan mee naar toe. Piste tot in het dorp, winkeltjes, restaurants alles op loopafstand.
Wij hebben al een aantal appartementen en hotels bezocht in Westendorf(de andere dorpen in skiwelt zijn ook super btw), hotel post, prima familiehotel, Jacobwirt, beetje oubollig maar wel heel fijn, app. Reiterhof, ook leuk, app. Oskar, niet zo, haus Anita, supertof, aan de piste maar best duur. O en pension konditoreiquote:Op maandag 28 september 2015 14:49 schreef Burdie het volgende:
Net terug van vakantie, dus tijd om te oriënteren op de volgende.
[ afbeelding ]
Wat is een leuke accomodatie daarginds?
Ah goeie tips, ik ben ook nog op zoek en ga dit opslaan, dank! Want burdies foto ziet er heel aantrekkelijk uitquote:Op maandag 28 september 2015 15:37 schreef caroro het volgende:
[..]
Wij hebben al een aantal appartementen en hotels bezocht in Westendorf(de andere dorpen in skiwelt zijn ook super btw), hotel post, prima familiehotel, Jacobwirt, beetje oubollig maar wel heel fijn, app. Reiterhof, ook leuk, app. Oskar, niet zo, haus Anita, supertof, aan de piste maar best duur. O en pension konditoreiElisabeth ook leuk!
Waar in Turkije en hoe hartje zomer?quote:Op dinsdag 15 december 2015 20:40 schreef Lamb29 het volgende:
Kick!
Iemand ervaring met Turkije hartje zomer?
Hothot dus, maar geen idee van benauwdheid/luchtvochtigheid ed.
Als we gaan is dat ivm een bruiloft waar we voor uitgenodigd zijn. Accommodatie en alles wordt dan geregeld.
Twijfel zit hem voornamelijk in baby van dan net/net niet 4 mnd.
Is dat te doen? te warm? tips?
Wij zijn afgelopen juli geweest. Overdag is het warm maar in de schaduw met water om ons heen prima te doen. Zwemmen opdrogen in de zon en zitten in de schaduw. En wij zijn geen zonaanbidders.quote:Op dinsdag 15 december 2015 20:40 schreef Lamb29 het volgende:
Kick!
Iemand ervaring met Turkije hartje zomer?
Hothot dus, maar geen idee van benauwdheid/luchtvochtigheid ed.
Als we gaan is dat ivm een bruiloft waar we voor uitgenodigd zijn. Accommodatie en alles wordt dan geregeld.
Twijfel zit hem voornamelijk in baby van dan net/net niet 4 mnd.
Is dat te doen? te warm? tips?
Dikili en dan een stukje het binnenland in. Maar geloof wel op rijafstand van de kust.quote:Op dinsdag 15 december 2015 21:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waar in Turkije en hoe hartje zomer?
Vrienden van ons die in Antalya wonen, ontvluchten Turkije on de zomermaanden juli en augustus omdat het dan niet te harden is.
Wanneer is het hier 40 graden dan?quote:Op dinsdag 15 december 2015 21:46 schreef Lamb29 het volgende:
Check jammer! Hoopte op warm maar te doen!
Hier in Nl is het meteen zo vies benauwd idd met 40 graden maar daar dus helaas niet beter.
En hoogzomer is 45 helemaal niet ongebruikelijk.quote:Op dinsdag 15 december 2015 21:46 schreef Lamb29 het volgende:
Hier in Nl is het meteen zo vies benauwd idd met 40 graden maar daar dus helaas niet beter.
Mijn balkon hartje zomerquote:Op woensdag 16 december 2015 07:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wanneer is het hier 40 graden dan?
Alles boven de 37 graden is gewoon naar, waar het ook is. Dan kun je immers echt je warmte niet meer kwijt, en je baby heeft het daar nog moeilijker mee. Dan kun je natuurlijk alsnog gaan, maar je zult dan overdag veel tijd binnen, in de airco, doorbrengen. En/of in het zwembad als dat gekoeld is, want water van 45 a 50 graden is ook niet lekker...quote:Op dinsdag 15 december 2015 21:46 schreef Lamb29 het volgende:
Ik weet niet wat voor camping je precies zoekt qua activiteiten etc.quote:Op zondag 27 december 2015 13:00 schreef -J-D- het volgende:
Zo, de zoektocht gaat beginnen.
Een leuke camping waar we een bungalow o.i.d. kunnen huren voor ons en onze twee kinderen (bijna 5 en net 7 tegen die tijd). Ergens op de lijn Lyon- Bordeaux.
Vorig jaar zaten we in de Jura maar dat was iets te regenachtig. Nu dus iets zuidelijker.
Iemand een idee?
Top! Bedankt!quote:Op zondag 27 december 2015 13:21 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor camping je precies zoekt qua activiteiten etc.
Wij waren twee jaar geleden hier http://www.campinglecapeyrou.com/camping-frankrijk-dordogne.html
Kleine camping waar je safaritenten kan huren. Heel kleinschalig dus wel een speeltuin en de (Nederlandse met Fransman getrouwde) eigenaresse organiseert af en toe wat voor de kinderen.
De ligging is prachtig met uitzicht op het kasteel bovenop de berg.
Dordogne is in het hoogseizoen wel vol Nederlanders. Aanspraak voor de kids op de camping. Maar deze was dusdanig kleinschalig dat je geen last had van grote mensenmassa's. Zwembad hebben ze er ook en kinderdouchehok etc.
In de omgeving is genoeg te zien in ieder geval.
Ik weet fokkers die ook erg tevreden zijn met de stacaravans van Le Pech. Is dezelfde omgeving en daar hebben ze wat dieren bij de camping geloof ik.
En ook daar in de buurt Le Clou is ook positief bevonden door een aantal fokkers.
Weet niet of je al besloten hebt, maar Dikili ligt boven Izmir aan de Egeïsche kust, toch? Dat is een compleet ander klimaat dan Antalya etc. Ik ga altijd in augustus naar die regio en dan kun je 's avonds eigenlijk niet in je korte broek zitten en trek je al gauw een vestje uit de kast omdat het fris wordt, er staat altijd koele wind overdag, en uiteraard is het zweten geblazen als je tussen 12.00 en 15.00 met boodschappen gaat sjouwen, maar in de schaduw is het prima te doen.quote:Op dinsdag 15 december 2015 21:46 schreef Lamb29 het volgende:
Oh goed om eens precies uit te zoeken dan, Dank je! Ik begreep dat het ongeveer vergelijkbaar was maar dit klinkt al anders! In ieder geval de moeite van het onderzoeken waard.quote:Op zondag 27 december 2015 14:56 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Weet niet of je al besloten hebt, maar Dikili ligt boven Izmir aan de Egeïsche kust, toch? Dat is een compleet ander klimaat dan Antalya etc. Ik ga altijd in augustus naar die regio en dan kun je 's avonds eigenlijk niet in je korte broek zitten en trek je al gauw een vestje uit de kast omdat het fris wordt, er staat altijd koele wind overdag, en uiteraard is het zweten geblazen als je tussen 12.00 en 15.00 met boodschappen gaat sjouwen, maar in de schaduw is het prima te doen.
Ik heb geen baby, dus daar kan ik niks over zeggen, maar als je graag wil zou ik me door de temperatuur daar niet teveel laten tegenhouden. Het is écht een totaal andere warmte dan aan de Zuid-kust.
Must see, aldus een doorgewinterde Noorwegen-vakantieganger en nu ook bewoner:quote:Op zondag 27 december 2015 16:30 schreef L-E het volgende:
Wij gaan naar Noorwegen komende zomer. Tips, must-see's?
Na wat zoekwerk en denkwerk, twijfelen we toch een beetje over de omgeving.quote:Op zondag 27 december 2015 13:21 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor camping je precies zoekt qua activiteiten etc.
Wij waren twee jaar geleden hier http://www.campinglecapeyrou.com/camping-frankrijk-dordogne.html
Kleine camping waar je safaritenten kan huren. Heel kleinschalig dus wel een speeltuin en de (Nederlandse met Fransman getrouwde) eigenaresse organiseert af en toe wat voor de kinderen.
De ligging is prachtig met uitzicht op het kasteel bovenop de berg.
Dordogne is in het hoogseizoen wel vol Nederlanders. Aanspraak voor de kids op de camping. Maar deze was dusdanig kleinschalig dat je geen last had van grote mensenmassa's. Zwembad hebben ze er ook en kinderdouchehok etc.
In de omgeving is genoeg te zien in ieder geval.
Ik weet fokkers die ook erg tevreden zijn met de stacaravans van Le Pech. Is dezelfde omgeving en daar hebben ze wat dieren bij de camping geloof ik.
En ook daar in de buurt Le Clou is ook positief bevonden door een aantal fokkers.
Heb ik ook nog een camping voor jequote:Op maandag 28 december 2015 21:01 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Na wat zoekwerk en denkwerk, twijfelen we toch een beetje over de omgeving.
We gaan wat meer op zoek ten zuiden van Lyon. Provence/Drome enz spreekt ons meer aan.
Homeaway.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:15 schreef Mineola het volgende:
Wij denken aan Zwitserland, Oostenrijk of de Italiaanse meren als (zomer)vakantiebestemming.
Iemand een leuke tip voor een (kleinschalige) accommodatie in die regio's? Of een site die accommodaties verhuurt? Liefst een huisje oid, geschikt voor een driejarige en een baby.
We hebben goede ervaringen met bv Eliza was here, maar die heeft niks in die regionen.
Airbnb.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:15 schreef Mineola het volgende:
Wij denken aan Zwitserland, Oostenrijk of de Italiaanse meren als (zomer)vakantiebestemming.
Iemand een leuke tip voor een (kleinschalige) accommodatie in die regio's? Of een site die accommodaties verhuurt? Liefst een huisje oid, geschikt voor een driejarige en een baby.
quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Homeaway.
Of via booking.com zijn ook genoeg huizen te vinden.
Sorry, het stond er niet echt duidelijk bij, maar ik ben wel bekend met de grote accommodatieverhuursitesquote:
Airbnb werkt heel goed. Je moet de filters gebruiken (wij wilden bijv. een huis met tuin en zwembad) en meestal zijn er veel reviews, die ook heel nuttig zijn. We boekten voorheen steevast via sites als Belvilla en HomeAway, maar de laatste paar jaar vinden we telkens iets via Airbnb. Het aanbod wordt er ook steeds groter (zeker in vergelijking met de reguliere huisjessites).quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:10 schreef Mineola het volgende:
[..]
[..]
Sorry, het stond er niet echt duidelijk bij, maar ik ben wel bekend met de grote accommodatieverhuursitesAlleen hebben die zoveel aanbod dat ik al snel tussen de bomen het bos niet meer zie. Daarom zocht ik eigenlijk iets specifiekers zoals Eliza of persoonlijke aanraders.
Wij zoeken eigenlijk een beetje hetzelfde. Ten zuiden van Lyon, maar niet te zuidelijk (zeg niet voorbij Bollene), liefst redelijk dicht bij de snelweg. We willen het namelijk in 1 dag zien te rijden. Dat is ook meteen de reden dat we voor de oostkant van Frankrijk kiezen ipv richting Dordogne te gaan. Vereisten zijn verder een goed/groot zwembad en schoon sanitair. Wij hebben een vouwwagen, dus een staanplaats is voldoende. We gaan al jaren naar de Ardeche, dus daar ken ik inmiddels alles wel, zou dus liever aan de andere kant van de snelweg zitten.quote:Op maandag 28 december 2015 21:13 schreef laziness het volgende:
[..]
Heb ik ook nog een camping voor je
http://www.campinglescascades.com/nl/
Wij hebben er een stacaravan gehuurd.
Niet een viersterren entertainment camping maar de cascades er bij maken het wel ontzetten leuk voor jouw kids met hun leeftijd.
Totaal andere omgeving dan de Dordogne.
Het voordeel van de Dordogne is dat je struikelt over de plaatsjes en dingetjes om te doen maar druk heel druk.
Deze omgeving moet je soms wat verder rijden maar wel veel natuurschoon.
Gorges du Ardeche bijvoorbeeld. Nimes, Avignon, Orange zijn allemaal ook zeker een bezoek waard.
Heb je Normandië niet overwogen? Wij zijn daar verschillende keren met veel plezier geweest (al gaan we deze keer weer naar Bretagne).quote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:55 schreef mefke79 het volgende:
Dat is ook meteen de reden dat we voor de oostkant van Frankrijk kiezen ipv richting Dordogne te gaan.
We zijn de afgelopen twee jaar in Nederland gebleven en hebben de nodige regen voor onze kiezen gehad. Zo kwamen we er de eerste keer ook achter dat de oude vouwwagen toch lek was. De nieuwe heeft vorig jaar dat weekend met 70 uur regen overleefd zonder een drupje, maar toch. Ik heb mezelf mooi stabiel zomerweer beloofd. Nou is het zuiden van Frankrijk geen garantie, dat weet ik ook (ik herinner me de 30 cm water dwars door de vouwwagen nog zeg maar) maar de kans op mooi weer is in ieder geval groter.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 11:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je Normandië niet overwogen? Wij zijn daar verschillende keren met veel plezier geweest (al gaan we deze keer weer naar Bretagne).
Ik heb net even zitten kijken, en er is inderdaad veel meer aanbod in het soort accommodatie wat ik zoek dan ik dacht. Ik had het idee dat Airbnb vooral interessant was voor citytrips. Bedankt voor de tip!quote:Op vrijdag 8 januari 2016 08:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Airbnb werkt heel goed. Je moet de filters gebruiken (wij wilden bijv. een huis met tuin en zwembad) en meestal zijn er veel reviews, die ook heel nuttig zijn. We boekten voorheen steevast via sites als Belvilla en HomeAway, maar de laatste paar jaar vinden we telkens iets via Airbnb. Het aanbod wordt er ook steeds groter (zeker in vergelijking met de reguliere huisjessites).
Ik zou zelf nooit meer iets via Eliza was here boeken. We hebben het één keer gedaan en het beviel goed, maar je betaalt er flink voor. Met een middagje Airbnb kom je er ook.
Ik ben dol op Airbnbquote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:25 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ik heb net even zitten kijken, en er is inderdaad veel meer aanbod in het soort accommodatie wat ik zoek dan ik dacht. Ik had het idee dat Airbnb vooral interessant was voor citytrips. Bedankt voor de tip!
Ja joh, makkelijk. Desnoods in 2 x.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 12:40 schreef exode het volgende:
Caroro is dat niet alleen Nederland? Want we willen wel de grens over denk ik. Nu een leuke camping in Zuid Frankrijk gevonden. We twijfelen alleen over de afstand (1070 km) met een bewegelijk jochie van dan 2,5 jaar.
Ik dacht al, aan welk meer/ strand in Polen? Maar duhuh, de kust. Ben benieuwd, lijkt me leuk!quote:Op maandag 11 januari 2016 16:18 schreef Nielsch het volgende:
Zomervakantie dit jaar gaat - in augustus - naar Sopot in Polen. Appartement aan het strand geboekt en elke avond lekker voor bijna niets uit eten. De kinderen hebben vooral weer zin in het vliegen. Hopelijk is het weer een beetje okee.
[ afbeelding ]
Ik was er afgelopen juni met mn rugbyteam en het was echt geweldig. Het was toen wel 30 graden, dat speelde ook mee. Ben echt verliefd geworden op Gdansk / Sopot. Afgelopen november nog met vrouwlief in Gdansk geweest en toen echt vooral heerlijk gegeten, strippers bezocht en keihard gezopen. Kost amper iets. Nu dus zomervakantie aan het strand (en ik ga meedoen aan het Sopot Beach Rugby toernooi).quote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:12 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ik dacht al, aan welk meer/ strand in Polen? Maar duhuh, de kust. Ben benieuwd, lijkt me leuk!
Nee zitten ook in duitsland, frankrijk, oostenrijk! De camping die ik eerder noemde, en campagne is ook lid van de SVR.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 12:40 schreef exode het volgende:
Caroro is dat niet alleen Nederland? Want we willen wel de grens over denk ik. Nu een leuke camping in Zuid Frankrijk gevonden. We twijfelen alleen over de afstand (1070 km) met een bewegelijk jochie van dan 2,5 jaar.
In twee dagen van vijfhonderd kilometer goed t doen. Genoeg tijd om regelmatig te stoppen en je peuter lekker te laten rennen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 12:58 schreef exode het volgende:
Dat sowieso Ticootje, in 2 keer...we hebben een vouwwagen achter ons hangen dus max 100 km. En mijn vrouw is nachtblind dus we kunnen niet veel 's nachts rijden.
Dat is waar, nu nog even in conclaaf met het KDV. Onze jongen is 'niet welkom' in de 3 weken dat wij alweer terug willen zijn van vakantie. We willen meteen als de zomervakantie begint weg, maar de vakantie volgens het KDV is pas 3 weken later. Dan gaat hij 6 weken niet en we hebben net onze opvang aangepast om juist ook tijdens schoolvakantie KDV te hebben. (mijn vrouw staat voor de klas)quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In twee dagen van vijfhonderd kilometer goed t doen. Genoeg tijd om regelmatig te stoppen en je peuter lekker te laten rennen.
Op contract waarschijnlijk. Ik heb ook een contract zonder vakanties.quote:
Graag gedaan!quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:14 schreef -J-D- het volgende:
Camping Les Ramieres (Sahune) is het uiteindelijk bij ons geworden. Goed beoordeeld voor kinderen, erg leuke omgeving.
Iedereen bedankt voor het meedenken, met name laziness!
Wij hebben bram wel eens meegenomen naar parijs. Maar das geen aanrader.quote:Op woensdag 20 januari 2016 19:47 schreef lunapuella het volgende:
Wij willen deze zomer ook op vakantie met de kleine, die dan ongeveer een jaar is. Maarrrr... wij hebben geen auto/rijbewijs. En willen niet kamperen.
Iemand ervaring met een citytrip-achtige vakantie met een dreumes? Wat is leuk/handig? Waar moeten we op letten bij het boeken?
Ik denk dat dat vaak ook zo is met huisjes en zo.quote:Op woensdag 20 januari 2016 20:20 schreef lunapuella het volgende:
Dat is een beetje mijn issue, ik krijg bij huisjes in rustige omgevingen altijd het idee dat die niet zo goed bereikbaar zijn zonder eigen vervoer. Zeker in het buitenland vind ik OV buiten de grote steden vaak nogal schraal. Of zie ik dat verkeerd? Zoek ik niet goed?
Trein en vliegtuig zijn beiden opties. Lichte voorkeur voor trein want laagdrempelig, maar het moet qua reistijd ook wel leuk blijven.
Rijbewijs en auto zitten in de planning trouwens, maar ik ga er niet vanuit dat ik die deze zomer al heb.
Ik ben 2 keer met kind in Londen geweest (6 en 12 maanden) end at is mij uitermate goed bevallen. Veel verschoonmogelijkheden, goed OV en in de bussen plek voor een buggy als je die mee zou nemen. Let er alleen wel op dat er maar weinig metrostations kinderwagenvriendelijk zijn. Verder natuurlijk een heerlijke stad, veel parken met speeltuinen ed.quote:Op woensdag 20 januari 2016 20:20 schreef lunapuella het volgende:
Dat is een beetje mijn issue, ik krijg bij huisjes in rustige omgevingen altijd het idee dat die niet zo goed bereikbaar zijn zonder eigen vervoer. Zeker in het buitenland vind ik OV buiten de grote steden vaak nogal schraal. Of zie ik dat verkeerd? Zoek ik niet goed?
Trein en vliegtuig zijn beiden opties. Lichte voorkeur voor trein want laagdrempelig, maar het moet qua reistijd ook wel leuk blijven.
Rijbewijs en auto zitten in de planning trouwens, maar ik ga er niet vanuit dat ik die deze zomer al heb.
Wij hebben ooit in een vakantiehuisje in Mahlow gezeten. Gigantische tuin om rond te rennen voor de kleine. Met de S-Bahn met 15 minuten in hartje Berlijn. Vlakbij het vliegveld Schoneveld ook.quote:Op woensdag 20 januari 2016 20:20 schreef lunapuella het volgende:
Vooral zone 1 is lastig...quote:Op woensdag 20 januari 2016 23:25 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Ik ben 2 keer met kind in Londen geweest (6 en 12 maanden) end at is mij uitermate goed bevallen. Veel verschoonmogelijkheden, goed OV en in de bussen plek voor een buggy als je die mee zou nemen. Let er alleen wel op dat er maar weinig metrostations kinderwagenvriendelijk zijn. Verder natuurlijk een heerlijke stad, veel parken met speeltuinen ed.
Als je wat natuur wilt opsnuiven is Oslo een aanrader. je kunt hier met de metro de bossen in en zo lange wandelingen maken als je maar wil. Ook kun je met de metro naar meertjes om te zwemmen. Verder heb je hier musea, speeltuinen, parken, veel verschoonmogelijkheden. En élke metro/bus kun je met de buggy bereiken. Overnachten is niet heel goedkoop, maar met een beetje zoeken hoeft het niet teveel uit de hand te lopen. En de kroon staat zwak tov de euro
Wij maken zo vaak een city trip met de kleine kinderen. Kwestie van genoeg parken / speeltuinen bezoeken.quote:Op woensdag 20 januari 2016 19:59 schreef mousemicky het volgende:
Ik zou geen citytrip doen met hotel etc., maar een plek kiezen waar je kindje lekker veel kan bewegen. Dat bleek bij onze anderhalfjarige essentieel. Toen J 10 maanden was hadden wij een appartementje in een hotel, en dat kon toen alleen omdat ie nog niet mobiel was. Appartementje/ chalet/ huisje in een rustige omgeving? Ernaartoe vliegen? Of met de trein?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |