Airbnb werkt heel goed. Je moet de filters gebruiken (wij wilden bijv. een huis met tuin en zwembad) en meestal zijn er veel reviews, die ook heel nuttig zijn. We boekten voorheen steevast via sites als Belvilla en HomeAway, maar de laatste paar jaar vinden we telkens iets via Airbnb. Het aanbod wordt er ook steeds groter (zeker in vergelijking met de reguliere huisjessites).quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:10 schreef Mineola het volgende:
[..]
[..]
Sorry, het stond er niet echt duidelijk bij, maar ik ben wel bekend met de grote accommodatieverhuursitesAlleen hebben die zoveel aanbod dat ik al snel tussen de bomen het bos niet meer zie. Daarom zocht ik eigenlijk iets specifiekers zoals Eliza of persoonlijke aanraders.
Wij zoeken eigenlijk een beetje hetzelfde. Ten zuiden van Lyon, maar niet te zuidelijk (zeg niet voorbij Bollene), liefst redelijk dicht bij de snelweg. We willen het namelijk in 1 dag zien te rijden. Dat is ook meteen de reden dat we voor de oostkant van Frankrijk kiezen ipv richting Dordogne te gaan. Vereisten zijn verder een goed/groot zwembad en schoon sanitair. Wij hebben een vouwwagen, dus een staanplaats is voldoende. We gaan al jaren naar de Ardeche, dus daar ken ik inmiddels alles wel, zou dus liever aan de andere kant van de snelweg zitten.quote:Op maandag 28 december 2015 21:13 schreef laziness het volgende:
[..]
Heb ik ook nog een camping voor je
http://www.campinglescascades.com/nl/
Wij hebben er een stacaravan gehuurd.
Niet een viersterren entertainment camping maar de cascades er bij maken het wel ontzetten leuk voor jouw kids met hun leeftijd.
Totaal andere omgeving dan de Dordogne.
Het voordeel van de Dordogne is dat je struikelt over de plaatsjes en dingetjes om te doen maar druk heel druk.
Deze omgeving moet je soms wat verder rijden maar wel veel natuurschoon.
Gorges du Ardeche bijvoorbeeld. Nimes, Avignon, Orange zijn allemaal ook zeker een bezoek waard.
Heb je Normandië niet overwogen? Wij zijn daar verschillende keren met veel plezier geweest (al gaan we deze keer weer naar Bretagne).quote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:55 schreef mefke79 het volgende:
Dat is ook meteen de reden dat we voor de oostkant van Frankrijk kiezen ipv richting Dordogne te gaan.
We zijn de afgelopen twee jaar in Nederland gebleven en hebben de nodige regen voor onze kiezen gehad. Zo kwamen we er de eerste keer ook achter dat de oude vouwwagen toch lek was. De nieuwe heeft vorig jaar dat weekend met 70 uur regen overleefd zonder een drupje, maar toch. Ik heb mezelf mooi stabiel zomerweer beloofd. Nou is het zuiden van Frankrijk geen garantie, dat weet ik ook (ik herinner me de 30 cm water dwars door de vouwwagen nog zeg maar) maar de kans op mooi weer is in ieder geval groter.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 11:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je Normandië niet overwogen? Wij zijn daar verschillende keren met veel plezier geweest (al gaan we deze keer weer naar Bretagne).
Ik heb net even zitten kijken, en er is inderdaad veel meer aanbod in het soort accommodatie wat ik zoek dan ik dacht. Ik had het idee dat Airbnb vooral interessant was voor citytrips. Bedankt voor de tip!quote:Op vrijdag 8 januari 2016 08:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Airbnb werkt heel goed. Je moet de filters gebruiken (wij wilden bijv. een huis met tuin en zwembad) en meestal zijn er veel reviews, die ook heel nuttig zijn. We boekten voorheen steevast via sites als Belvilla en HomeAway, maar de laatste paar jaar vinden we telkens iets via Airbnb. Het aanbod wordt er ook steeds groter (zeker in vergelijking met de reguliere huisjessites).
Ik zou zelf nooit meer iets via Eliza was here boeken. We hebben het één keer gedaan en het beviel goed, maar je betaalt er flink voor. Met een middagje Airbnb kom je er ook.
Ik ben dol op Airbnbquote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:25 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ik heb net even zitten kijken, en er is inderdaad veel meer aanbod in het soort accommodatie wat ik zoek dan ik dacht. Ik had het idee dat Airbnb vooral interessant was voor citytrips. Bedankt voor de tip!
Ja joh, makkelijk. Desnoods in 2 x.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 12:40 schreef exode het volgende:
Caroro is dat niet alleen Nederland? Want we willen wel de grens over denk ik. Nu een leuke camping in Zuid Frankrijk gevonden. We twijfelen alleen over de afstand (1070 km) met een bewegelijk jochie van dan 2,5 jaar.
Ik dacht al, aan welk meer/ strand in Polen? Maar duhuh, de kust. Ben benieuwd, lijkt me leuk!quote:Op maandag 11 januari 2016 16:18 schreef Nielsch het volgende:
Zomervakantie dit jaar gaat - in augustus - naar Sopot in Polen. Appartement aan het strand geboekt en elke avond lekker voor bijna niets uit eten. De kinderen hebben vooral weer zin in het vliegen. Hopelijk is het weer een beetje okee.
[ afbeelding ]
Ik was er afgelopen juni met mn rugbyteam en het was echt geweldig. Het was toen wel 30 graden, dat speelde ook mee. Ben echt verliefd geworden op Gdansk / Sopot. Afgelopen november nog met vrouwlief in Gdansk geweest en toen echt vooral heerlijk gegeten, strippers bezocht en keihard gezopen. Kost amper iets. Nu dus zomervakantie aan het strand (en ik ga meedoen aan het Sopot Beach Rugby toernooi).quote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:12 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ik dacht al, aan welk meer/ strand in Polen? Maar duhuh, de kust. Ben benieuwd, lijkt me leuk!
Nee zitten ook in duitsland, frankrijk, oostenrijk! De camping die ik eerder noemde, en campagne is ook lid van de SVR.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 12:40 schreef exode het volgende:
Caroro is dat niet alleen Nederland? Want we willen wel de grens over denk ik. Nu een leuke camping in Zuid Frankrijk gevonden. We twijfelen alleen over de afstand (1070 km) met een bewegelijk jochie van dan 2,5 jaar.
In twee dagen van vijfhonderd kilometer goed t doen. Genoeg tijd om regelmatig te stoppen en je peuter lekker te laten rennen.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 12:58 schreef exode het volgende:
Dat sowieso Ticootje, in 2 keer...we hebben een vouwwagen achter ons hangen dus max 100 km. En mijn vrouw is nachtblind dus we kunnen niet veel 's nachts rijden.
Dat is waar, nu nog even in conclaaf met het KDV. Onze jongen is 'niet welkom' in de 3 weken dat wij alweer terug willen zijn van vakantie. We willen meteen als de zomervakantie begint weg, maar de vakantie volgens het KDV is pas 3 weken later. Dan gaat hij 6 weken niet en we hebben net onze opvang aangepast om juist ook tijdens schoolvakantie KDV te hebben. (mijn vrouw staat voor de klas)quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In twee dagen van vijfhonderd kilometer goed t doen. Genoeg tijd om regelmatig te stoppen en je peuter lekker te laten rennen.
Op contract waarschijnlijk. Ik heb ook een contract zonder vakanties.quote:
Graag gedaan!quote:Op zaterdag 16 januari 2016 14:14 schreef -J-D- het volgende:
Camping Les Ramieres (Sahune) is het uiteindelijk bij ons geworden. Goed beoordeeld voor kinderen, erg leuke omgeving.
Iedereen bedankt voor het meedenken, met name laziness!
Wij hebben bram wel eens meegenomen naar parijs. Maar das geen aanrader.quote:Op woensdag 20 januari 2016 19:47 schreef lunapuella het volgende:
Wij willen deze zomer ook op vakantie met de kleine, die dan ongeveer een jaar is. Maarrrr... wij hebben geen auto/rijbewijs. En willen niet kamperen.
Iemand ervaring met een citytrip-achtige vakantie met een dreumes? Wat is leuk/handig? Waar moeten we op letten bij het boeken?
Ik denk dat dat vaak ook zo is met huisjes en zo.quote:Op woensdag 20 januari 2016 20:20 schreef lunapuella het volgende:
Dat is een beetje mijn issue, ik krijg bij huisjes in rustige omgevingen altijd het idee dat die niet zo goed bereikbaar zijn zonder eigen vervoer. Zeker in het buitenland vind ik OV buiten de grote steden vaak nogal schraal. Of zie ik dat verkeerd? Zoek ik niet goed?
Trein en vliegtuig zijn beiden opties. Lichte voorkeur voor trein want laagdrempelig, maar het moet qua reistijd ook wel leuk blijven.
Rijbewijs en auto zitten in de planning trouwens, maar ik ga er niet vanuit dat ik die deze zomer al heb.
Ik ben 2 keer met kind in Londen geweest (6 en 12 maanden) end at is mij uitermate goed bevallen. Veel verschoonmogelijkheden, goed OV en in de bussen plek voor een buggy als je die mee zou nemen. Let er alleen wel op dat er maar weinig metrostations kinderwagenvriendelijk zijn. Verder natuurlijk een heerlijke stad, veel parken met speeltuinen ed.quote:Op woensdag 20 januari 2016 20:20 schreef lunapuella het volgende:
Dat is een beetje mijn issue, ik krijg bij huisjes in rustige omgevingen altijd het idee dat die niet zo goed bereikbaar zijn zonder eigen vervoer. Zeker in het buitenland vind ik OV buiten de grote steden vaak nogal schraal. Of zie ik dat verkeerd? Zoek ik niet goed?
Trein en vliegtuig zijn beiden opties. Lichte voorkeur voor trein want laagdrempelig, maar het moet qua reistijd ook wel leuk blijven.
Rijbewijs en auto zitten in de planning trouwens, maar ik ga er niet vanuit dat ik die deze zomer al heb.
Wij hebben ooit in een vakantiehuisje in Mahlow gezeten. Gigantische tuin om rond te rennen voor de kleine. Met de S-Bahn met 15 minuten in hartje Berlijn. Vlakbij het vliegveld Schoneveld ook.quote:Op woensdag 20 januari 2016 20:20 schreef lunapuella het volgende:
Vooral zone 1 is lastig...quote:Op woensdag 20 januari 2016 23:25 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Ik ben 2 keer met kind in Londen geweest (6 en 12 maanden) end at is mij uitermate goed bevallen. Veel verschoonmogelijkheden, goed OV en in de bussen plek voor een buggy als je die mee zou nemen. Let er alleen wel op dat er maar weinig metrostations kinderwagenvriendelijk zijn. Verder natuurlijk een heerlijke stad, veel parken met speeltuinen ed.
Als je wat natuur wilt opsnuiven is Oslo een aanrader. je kunt hier met de metro de bossen in en zo lange wandelingen maken als je maar wil. Ook kun je met de metro naar meertjes om te zwemmen. Verder heb je hier musea, speeltuinen, parken, veel verschoonmogelijkheden. En élke metro/bus kun je met de buggy bereiken. Overnachten is niet heel goedkoop, maar met een beetje zoeken hoeft het niet teveel uit de hand te lopen. En de kroon staat zwak tov de euro
Wij maken zo vaak een city trip met de kleine kinderen. Kwestie van genoeg parken / speeltuinen bezoeken.quote:Op woensdag 20 januari 2016 19:59 schreef mousemicky het volgende:
Ik zou geen citytrip doen met hotel etc., maar een plek kiezen waar je kindje lekker veel kan bewegen. Dat bleek bij onze anderhalfjarige essentieel. Toen J 10 maanden was hadden wij een appartementje in een hotel, en dat kon toen alleen omdat ie nog niet mobiel was. Appartementje/ chalet/ huisje in een rustige omgeving? Ernaartoe vliegen? Of met de trein?
Wie zegt dat je dat niet kan doen? Toen onze oudste 1,5 was hebben we een rondreis door Schotland gedaan. Sowieso slapen ze veel in de wagen waardoor je prima musea en restaurants kan bezoeken. Daarna kan een kind van 1,5 een museum ook erg leuk vinden. Die van ons heeft zich uitstekend vermaakt in de National Museum te Edinburgh bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 21 januari 2016 10:55 schreef mousemicky het volgende:
Mja, misschien is mijn idee van een city trip dan anders dan dat van jullie. Ik wil dan musea zien, lekker uit eten, dingen doen die voor kinderen van 1 niet echt leuk zijn. En die van mij vindt t best een uurtje leuk in de draagzak, maar daarna wil ie toch weer spelen/ bewegen. En daar vind ik een hotelkamer niet altijd geschikt voor (J liep nog lang niet met 1 jaar, hij kroop nog niet eens, dus een speeltuin was niet echt een optie).
Veel van die dingen kun je m.i. juist goed met kinderen doen. We zijn vorig jaar 2,5 naar Engeland geweest, waarvan 5 dagen Londen, maar ook veel andere steden bezocht. lekker in de pub hangen met je 1 jarige. Dat wordt daar dus heel normaal gevondenquote:Op donderdag 21 januari 2016 10:55 schreef mousemicky het volgende:
Mja, misschien is mijn idee van een city trip dan anders dan dat van jullie. Ik wil dan musea zien, lekker uit eten, dingen doen die voor kinderen van 1 niet echt leuk zijn. En die van mij vindt t best een uurtje leuk in de draagzak, maar daarna wil ie toch weer spelen/ bewegen. En daar vind ik een hotelkamer niet altijd geschikt voor (J liep nog lang niet met 1 jaar, hij kroop nog niet eens, dus een speeltuin was niet echt een optie).
Hier dus de keus gemaakt om met de kinderen bestemmingen te kiezen waar we het allemaal leuk vinden, en een keer per jaar een citytrip te doen zonder kinderen, die dan gruwelijk verwend worden door opa en oma
Ik denk dat onze kinderen heel anders zijn...quote:Op donderdag 21 januari 2016 14:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wie zegt dat je dat niet kan doen? Toen onze oudste 1,5 was hebben we een rondreis door Schotland gedaan. Sowieso slapen ze veel in de wagen waardoor je prima musea en restaurants kan bezoeken. Daarna kan een kind van 1,5 een museum ook erg leuk vinden. Die van ons heeft zich uitstekend vermaakt in de National Museum te Edinburgh bijvoorbeeld.
In hotelkamers nog nooit problemen gehad en toch al zo'n 15 verschillende bezocht met kinderen. Ligt er ook wel aan wat voor slapers het zijn. Die van ons leggen we neer en ze slapen.
Zeker niet maar vond het een beetje een welles nietes discussie worden.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:16 schreef mousemicky het volgende:
Ja, maar wij dachten dus dat het wel zou kunnen... Het bleek heel anders uit te pakken
En het is toch niet verkeerd om tussen alle jubelverhalen/ ja dat kan best/ is leuk etc. ervaringen ook eens een negatieve ervaring te horen? Soms valt t gewoon tegen, en heb je beperkingen met een kind.
Dit dus ookquote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:08 schreef Ticootje het volgende:
Onze 3 wijsneuzen kunnen zich prima gedragen, maar een citytrip blijf ik meer iets voor zn 2 vinden. Ik wil graag wat dingen zien dan, dingen die saai zijn voor kinderen. Of stukken lopen, winkels in en uit. Allemaal dingen waar ik ze niet blij mee zou maken. Om een paar uur bij een speeltuin te gaan zitten met ze daar ga ik niet voor naar een stad in het buitenland. Dat vind ik zonde van mijn trip.
Ik had een heel verhaal getikt, maar precies dit.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:08 schreef Ticootje het volgende:
Je kent je eigen kinderen het beste. Bovendien moeten kinderen ook gewoon leren hoe ze zich horen te gedragen in restaurants. Maar als je thuis al moeite hebt met je kinderen aan tafel houden of het is normal dat ze rondrennen als je zelf nog aan het eten bent, dan lijkt het me niet geschikt dat je met je kinderen in een restaurant gaat zitten, tenzij macdonalds.
Je weet ook of je kind het wel of niet fijn vind om uren in een buggy te zitten.
Onze 3 wijsneuzen kunnen zich prima gedragen, maar een citytrip blijf ik meer iets voor zn 2 vinden. Ik wil graag wat dingen zien dan, dingen die saai zijn voor kinderen. Of stukken lopen, winkels in en uit. Allemaal dingen waar ik ze niet blij mee zou maken. Om een paar uur bij een speeltuin te gaan zitten met ze daar ga ik niet voor naar een stad in het buitenland. Dat vind ik zonde van mijn trip.
Ja, dat laatste!quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:27 schreef Ticootje het volgende:
Punt is, als we met het gezin weggaan dat we vooral dingen inplannen die leuk voor het hele gezin zijn.
Ik vind het daarom ook heerlijk om af en toe eens dingen te doen die ik leuk vind zonder kinderen. Ik ben zo blij dat we uit het hele kleine grut zijn.
tsja, ik moet er dan weer niet aan denken om zelf te koken tijdens mijn vakantie...quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:24 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ik had een heel verhaal getikt, maar precies dit.
Dagje (of twee) een stad bezoeken is prima, maar met kleine kinderen ga ik niet zo snel meer een echte citytrip meer doen zoals ik voorheen deed. Net zo goed als ik tegenwoordig ook liever een appartement/huis boek waar ik zelf kan koken op een tijd die mij schikt ipv een hotel of hostel, en ik ook niet meer elke paar dagen verder wil trekken.
Ik ben zelf ook met vakantie dus ik wil graag iets wat leuk en fijn is voor ons allevier en geen concessie waar iedereen maar half blij mee is.
Neemt niet weg dat je natuurlijk prima een citytrip kan doen met je kinderen en ook nog een zonder kinderen... dat laatste natuurlijk vooral om uit te gaan en te zuipen...quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:27 schreef Ticootje het volgende:
Punt is, als we met het gezin weggaan dat we vooral dingen inplannen die leuk voor het hele gezin zijn.
Ik vind het daarom ook heerlijk om af en toe eens dingen te doen die ik leuk vind zonder kinderen. Ik ben zo blij dat we uit het hele kleine grut zijn.
Sowieso altijd iets met een vaatwasserquote:Op vrijdag 22 januari 2016 16:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
tsja, ik moet er dan weer niet aan denken om zelf te koken tijdens mijn vakantie...
boodschappen doen, koken, afruimen, afwassen... klinkt allemaal erg veel als werk en thuis...
Dat late eten in het buitenland.. Ja. Herkenbaar.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:13 schreef Mineola het volgende:
[..]
Sowieso altijd iets met een vaatwasserEn dat ik kan koken wil niet zeggen dat we dat altijd doen, maar ik vind het juist heel leuk om naar (super)markten te gaan in het buitenland en lekkere dingen te kopen.
Plus, mijn kinderen zijn 3 en 4 maanden, dan wil ik niet hoeven wachten tot 19-1930 om te kunnen bestellen. Uit eten gaan met zn allen vind ik gezellig maar niet zo ontspannend met hen erbij. We doen het wel hoor, maar elke avond zou ik zeker niet willen. De driejarige is nog niet echt een fijnproever
Die huisjes in de duinen aan het strand bij LSP waren wel echt heel mooi. Onze oudste vond de kids club ook leuk daar. We waren er in juni 2014 dus toen was het niet heel druk. Helaas ook geen heel lekker weer.quote:Op zondag 24 januari 2016 20:13 schreef .Sparkling. het volgende:
Stedentrip lijkt mij verschrikkelijk met onze 2 jarige. Een dag naar de stad eindigt vaak al in drama![]()
Vorig jaar zijn we met het vliegtuig naar zuid Frankrijk gegaan, dat was twee uurtjes vliegen en ging heel goed. We hadden een heerlijk luxe stacaravan op een mega camping (Le serignan plage) dat laatste beviel ons iets minder. Dit jaar gaan we voor het eerst weer met auto naar Frankrijk, naar camping Le Clou in de Dordogne. Auto rijden is hier nog steeds geen hobby bij de dame dus vaak stoppen, uit laten razen en in twee dagen rijden. Ik laat in juli wel horen of we dat nog eens doen
Wat beviel er minder? De camping? Succes met de autorit!quote:Op zondag 24 januari 2016 20:13 schreef .Sparkling. het volgende:
Stedentrip lijkt mij verschrikkelijk met onze 2 jarige. Een dag naar de stad eindigt vaak al in drama![]()
Vorig jaar zijn we met het vliegtuig naar zuid Frankrijk gegaan, dat was twee uurtjes vliegen en ging heel goed. We hadden een heerlijk luxe stacaravan op een mega camping (Le serignan plage) dat laatste beviel ons iets minder. Dit jaar gaan we voor het eerst weer met auto naar Frankrijk, naar camping Le Clou in de Dordogne. Auto rijden is hier nog steeds geen hobby bij de dame dus vaak stoppen, uit laten razen en in twee dagen rijden. Ik laat in juli wel horen of we dat nog eens doen
Klopt, we hadden een huisje direct aan zee. Dat was wel heerlijk, de camping was ook heel mooi. Het lag allemaal niet aan de camping of huisjes maar wij zijn toch meer voor wat kleinere en minder massale campings zijn we achtergekomen vorig jaar. Ik sluit overigens niet uit dat we later alsnog eens terug gaan als Eva iets ouder is en met activiteiten mee kan doen, dat is wel heel leuk voor haar denk ik.quote:Op maandag 25 januari 2016 05:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Die huisjes in de duinen aan het strand bij LSP waren wel echt heel mooi. Onze oudste vond de kids club ook leuk daar. We waren er in juni 2014 dus toen was het niet heel druk. Helaas ook geen heel lekker weer.
Het massale van de camping inderdaad. We zaten dicht aan zee maar dat betekende in ons geval ook heel dichtbij het animatieplein, wat een herrie! Iedere avond bonkte het flink in onze caravan. Onze toen net 2 jarige dochter kon er niet van slapen.quote:Op maandag 25 januari 2016 08:40 schreef trui het volgende:
[..]
Wat beviel er minder? De camping? Succes met de autorit!
Wij hebben Spanje plannen dit jaar (Costa Brava hoor, dus niet heel zuidelijk, maar toch). Nu maar hopen dat ons oude autootje die reis ook weer doorstaat.
homeaway dus.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:40 schreef Mariposas het volgende:
Wij willen in september naar Portugal met onze zoon van dan 15 maanden oud. We zoeken een appartement met zwembad, en bij voorkeur aan de kust, maar we willen niet in een toeristisch gebied zitten. Of in elk geval daar niet midden in. Eigenlijk zoeken we iets als Eliza was here, maar ik vind dat erg prijzig. Wij zijn backpacken gewend dus een kant- en klare vakantie hoeft ook niet van mij. Maar ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen. Ik heb wel gekeken op Airbnb maar ik kan daar lastig filteren op mijn wensen. Iemand suggesties?
Jaquote:Op dinsdag 26 januari 2016 10:40 schreef Mariposas het volgende:
Wij willen in september naar Portugal met onze zoon van dan 15 maanden oud. We zoeken een appartement met zwembad, en bij voorkeur aan de kust, maar we willen niet in een toeristisch gebied zitten. Of in elk geval daar niet midden in. Eigenlijk zoeken we iets als Eliza was here, maar ik vind dat erg prijzig. Wij zijn backpacken gewend dus een kant- en klare vakantie hoeft ook niet van mij. Maar ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen. Ik heb wel gekeken op Airbnb maar ik kan daar lastig filteren op mijn wensen. Iemand suggesties?
Tja, ligt ook aan je kind. Onze dochter sliep nooit heel goed, en op vakantie al helemaal niet. Dus toen ze zo jong was, gingen we iedere middag rond slaaptijd boodschappen doen en reden dan wat langer door, zodat ze in de auto een dutje kon doen.quote:Op woensdag 3 februari 2016 22:03 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Deze ga ik even volgen. Wij willen in de zomer gaan kamperen met onze dochter die dan net wel/net niet een jaar is. Het liefst gaan we naar een kleinere camping, zonder allerlei animatiegedoe (hoewel er ook hele leuke campings met animatie zijn, waarbij de animatie niet over de hele camping schalt). Ik denk dat het Oostenrijk, Italië of Frankrijk gaat worden.
Nog tips voor spullen die je dan mee moet nemen? Zo'n slaaptentje, is dat echt een aanrader?
Ik zal vanavond even kijken!quote:Op donderdag 4 februari 2016 08:34 schreef exode het volgende:
Isabella: wij hebben zo'n Deryan tentje voor in onze vouwwagen. Die dingen ademen amper. Wij zaten in Zeeland afgelopen zomer dus echt warm was het niet. In zomerhitte zou ik hem niet gebruiken.
Welk kampeermiddel hebben jullie?
misschien is de camping waar wij heengaan ook wat voor jullie? (Zie boven)
Als je zo'n tentje koopt, oefen dan wel van tevoren. Mijn nichtje, die toen 9 maanden was, sliep normaal heel goed maar in zo'n tentje niet. Na twee dagen veel gedoe en weinig slaap is er toen alsnog een campingbedje gekocht.quote:Op woensdag 3 februari 2016 22:03 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Nog tips voor spullen die je dan mee moet nemen? Zo'n slaaptentje, is dat echt een aanrader?
Voor Menorca, het vliegen, vakantie met een eenjarige an sich?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 08:36 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik ga in juni naar Menorca. Mijn dochter is dan bijna 1 jaar. Wilden niet te ver vliegen de eerste keer. Iemand tips?
yep het totaalpakket.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 09:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Voor Menorca, het vliegen, vakantie met een eenjarige an sich?
Haha, okquote:
De vlucht is twee uur en een kwartier. Dus dat valt reuze mee.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 09:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Haha, ok
Over Menorca weet ik niets, maar vliegen met een klein kind hoeft niet zo'n gedoe te zijn. Hoe lang is de vlucht?
Ik merkte dat het vooral zijn uitwerking had dat wij relaxt het vliegtuig ingingen. Niet met de angst dat ze het niet leuk zou vinden en de hele weg zou huilen of zo. Verder soms even bij mij op schoot, soms bij haar papa. Kleine dingetjes meenemen (eventueel nog als cadeautje, dat leidt ook leuk af), een knuffeltje, boekje. Wat lekkers. Op een korte vlucht ben je er dan al bijna
Als ze wel eens filmpjes kijkt, kan de iPad een fijne afleiding zijn.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 09:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
De vlucht is twee uur en een kwartier. Dus dat valt reuze mee.
Zaten zelf te denken aan een ipad meenemen ter afleiding en inderdaad wat je zegt een knuffeltje en wat andere speeltjes.
Dank voor je reactie.
Nee geen borstvoeding meer. Ah dat is wel een goede tip.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 09:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als ze wel eens filmpjes kijkt, kan de iPad een fijne afleiding zijn.
En ik weet niet of ze nog borstvoeding krijgt, of flesjes. In het eerste geval: aanleggen zodra de daling ingezet wordt, en anders proberen een flesje klaar te hebben tegen die tijd. Bij een daling kunnen de oortjes pijn gaan doen, en drinken kan dat minder pijnlijk maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |