abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159302823
Misschien nog een idee als je veel de metro in moet met kleintjes neem ipv ren buggy een goede ergonomische baby/peuter drager (zijn ook evt bij bepaalde bedrijven te huur vaak kun je dan een tula of rose and rebellion etc huren)
Gebruik je hem niet neemt hij bijna geen ruimte in, kindje zit er lekker in.
Vooral in grote steden gebruik ik zo min mogelijk een buggy omdat je dan makkelijker in het openbaar vervoer zit

Bij ons gaan stedentrips prima met de kinderen, als je maar wel ook ze op stukken zelf laat lopen/spelen. Je past je iets aan in ds dingen en snelheid dat je normaal de dingen doet
  vrijdag 22 januari 2016 @ 12:58:20 #252
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_159303474
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 12:16 schreef mousemicky het volgende:
Ja, maar wij dachten dus dat het wel zou kunnen... Het bleek heel anders uit te pakken :(

En het is toch niet verkeerd om tussen alle jubelverhalen/ ja dat kan best/ is leuk etc. ervaringen ook eens een negatieve ervaring te horen? Soms valt t gewoon tegen, en heb je beperkingen met een kind.
Zeker niet maar vond het een beetje een welles nietes discussie worden.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator vrijdag 22 januari 2016 @ 13:01:17 #253
45833 crew  Fogel
pi_159303544
Punt is wel dat als je het nooit probeert dat je dan nooit weet of het voor je eigen gezin een optie is.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_159303721
Je kent je eigen kinderen het beste. Bovendien moeten kinderen ook gewoon leren hoe ze zich horen te gedragen in restaurants. Maar als je thuis al moeite hebt met je kinderen aan tafel houden of het is normal dat ze rondrennen als je zelf nog aan het eten bent, dan lijkt het me niet geschikt dat je met je kinderen in een restaurant gaat zitten, tenzij macdonalds.

Je weet ook of je kind het wel of niet fijn vind om uren in een buggy te zitten.

Onze 3 wijsneuzen kunnen zich prima gedragen, maar een citytrip blijf ik meer iets voor zn 2 vinden. Ik wil graag wat dingen zien dan, dingen die saai zijn voor kinderen. Of stukken lopen, winkels in en uit. Allemaal dingen waar ik ze niet blij mee zou maken. Om een paar uur bij een speeltuin te gaan zitten met ze daar ga ik niet voor naar een stad in het buitenland. Dat vind ik zonde van mijn trip.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 13:15:10 #255
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159303866
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:08 schreef Ticootje het volgende:
Onze 3 wijsneuzen kunnen zich prima gedragen, maar een citytrip blijf ik meer iets voor zn 2 vinden. Ik wil graag wat dingen zien dan, dingen die saai zijn voor kinderen. Of stukken lopen, winkels in en uit. Allemaal dingen waar ik ze niet blij mee zou maken. Om een paar uur bij een speeltuin te gaan zitten met ze daar ga ik niet voor naar een stad in het buitenland. Dat vind ik zonde van mijn trip.
Dit dus ook :Y

En J kan thuis prima aan tafel zitten hoor, rondrennen mag ie niet van ons. En een pannenkoekenrestaurant of iets anders kindvriendelijks gaat tegenwoordig ook heel goed. Maar hij is nu 3, geen anderhalf meer ;). En we zoeken dus vaak wel iets waar speelmogelijkheid is, want ik maak t mezelf ook graag makkelijk :P
pi_159304043
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:08 schreef Ticootje het volgende:
Je kent je eigen kinderen het beste. Bovendien moeten kinderen ook gewoon leren hoe ze zich horen te gedragen in restaurants. Maar als je thuis al moeite hebt met je kinderen aan tafel houden of het is normal dat ze rondrennen als je zelf nog aan het eten bent, dan lijkt het me niet geschikt dat je met je kinderen in een restaurant gaat zitten, tenzij macdonalds.

Je weet ook of je kind het wel of niet fijn vind om uren in een buggy te zitten.

Ik had een heel verhaal getikt, maar precies dit.

Dagje (of twee) een stad bezoeken is prima, maar met kleine kinderen ga ik niet zo snel meer een echte citytrip meer doen zoals ik voorheen deed. Net zo goed als ik tegenwoordig ook liever een appartement/huis boek waar ik zelf kan koken op een tijd die mij schikt ipv een hotel of hostel, en ik ook niet meer elke paar dagen verder wil trekken.

Ik ben zelf ook met vakantie dus ik wil graag iets wat leuk en fijn is voor ons allevier en geen concessie waar iedereen maar half blij mee is.
pi_159304101
Punt is, als we met het gezin weggaan dat we vooral dingen inplannen die leuk voor het hele gezin zijn.
Ik vind het daarom ook heerlijk om af en toe eens dingen te doen die ik leuk vind zonder kinderen. Ik ben zo blij dat we uit het hele kleine grut zijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator vrijdag 22 januari 2016 @ 13:30:48 #258
5428 crew  miss_sly
pi_159304193
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:27 schreef Ticootje het volgende:
Punt is, als we met het gezin weggaan dat we vooral dingen inplannen die leuk voor het hele gezin zijn.
Ik vind het daarom ook heerlijk om af en toe eens dingen te doen die ik leuk vind zonder kinderen. Ik ben zo blij dat we uit het hele kleine grut zijn.
Ja, dat laatste!
Wij hebben er natuurlijk maar één, maar wat een verschil maakt dat dat ze inmiddels 6,5 is! Geeft toch echt meer mogelijkheden en vrijheden weer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_159307466
Wij zijn 1 dagje in Venetië geweest toen Tess 11 mnd was. Dat was geen doen.
Toen we naar Parijs gingen was ze ruim 2. Dat was beter te doen. Toen kon ze ook zelf lekker lopen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_159308149
Zoals hier al gezegd is; In Scandinavische steden is heel veel ingericht op het meenemen van kinderen. OV, restaurants, musea, verschonen, overnachtingen...allemaal prima te doen met kinderen. Je kan zelfs overwegen een camping te zoeken met ingerichte huisjes.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_159308942
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:24 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik had een heel verhaal getikt, maar precies dit.

Dagje (of twee) een stad bezoeken is prima, maar met kleine kinderen ga ik niet zo snel meer een echte citytrip meer doen zoals ik voorheen deed. Net zo goed als ik tegenwoordig ook liever een appartement/huis boek waar ik zelf kan koken op een tijd die mij schikt ipv een hotel of hostel, en ik ook niet meer elke paar dagen verder wil trekken.

Ik ben zelf ook met vakantie dus ik wil graag iets wat leuk en fijn is voor ons allevier en geen concessie waar iedereen maar half blij mee is.
tsja, ik moet er dan weer niet aan denken om zelf te koken tijdens mijn vakantie...

boodschappen doen, koken, afruimen, afwassen... klinkt allemaal erg veel als werk en thuis...
pi_159308970
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:27 schreef Ticootje het volgende:
Neemt niet weg dat je natuurlijk prima een citytrip kan doen met je kinderen en ook nog een zonder kinderen... dat laatste natuurlijk vooral om uit te gaan en te zuipen...

Er is in steden juist van alles te doen voor kinderen. Neem nu Londen; er is geen kind die het niet geweldig zal vinden om boven in zo'n rode bus te zitten of hoog boven de Thames over de Tower Bridge te lopen. Het gratis observatiedeck van 20 Fenchurch Street (de Sky Garden) bezoeken is leuk voor jong én oud. British Museum heeft allerlei gave dingen die kinderen ook leuk vinden om te zien, net als the Natural History Museum. De lichtjes van de reclames op Piccadilly Circus hebben ook een magische uitwerking op kinderen, net als de nabij gelegen Hamley's Toy Store. En natuurlijk de Tower of London, met "echte" ridders en kastelen; zelf vond ik dit als 6 jarige ook geweldig.

Maar inderdaad, Londen is ook geweldig zonder kinderen. Pubs, concerten, heerlijke restaurants...

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2016 17:08:24 ]
pi_159309273
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 16:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]

tsja, ik moet er dan weer niet aan denken om zelf te koken tijdens mijn vakantie...

boodschappen doen, koken, afruimen, afwassen... klinkt allemaal erg veel als werk en thuis...
Sowieso altijd iets met een vaatwasser :D En dat ik kan koken wil niet zeggen dat we dat altijd doen, maar ik vind het juist heel leuk om naar (super)markten te gaan in het buitenland en lekkere dingen te kopen.

Plus, mijn kinderen zijn 3 en 4 maanden, dan wil ik niet hoeven wachten tot 19-1930 om te kunnen bestellen. Uit eten gaan met zn allen vind ik gezellig maar niet zo ontspannend met hen erbij. We doen het wel hoor, maar elke avond zou ik zeker niet willen. De driejarige is nog niet echt een fijnproever :+
pi_159309315
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 17:13 schreef Mineola het volgende:

[..]

Sowieso altijd iets met een vaatwasser :D En dat ik kan koken wil niet zeggen dat we dat altijd doen, maar ik vind het juist heel leuk om naar (super)markten te gaan in het buitenland en lekkere dingen te kopen.

Plus, mijn kinderen zijn 3 en 4 maanden, dan wil ik niet hoeven wachten tot 19-1930 om te kunnen bestellen. Uit eten gaan met zn allen vind ik gezellig maar niet zo ontspannend met hen erbij. We doen het wel hoor, maar elke avond zou ik zeker niet willen. De driejarige is nog niet echt een fijnproever :+
Dat late eten in het buitenland.. Ja. Herkenbaar.
Make my day!
pi_159352032
Wij zijn afgelopen zomer met onze M van toen 1 jaar naar Zuid-Frankrijk gereden. 10 dagen in een huisje op een camping gestaan. Prima beslissing die we toen genomen hebben is dat we ons een wat luxere accomodatie dan normaal hebben veroorloofd.
Waar je af en toe wat baalt van de beperkingen die zo'n kleine sinds met zich meebrengt, daar compenseren de extra faciliteiten dat weer lekker. Gaf wel een prima gevoel. En qua geld viel het wel mee, doordat we bijv veel minder vaak uit eten gingen.

Komende zomer willen we graag naar Italië. In het noorden, zodat het in een dag te rijden is.
Iemand tips voor een dan bijna tweejarige?
pi_159355136
Wij hebben vorig jaar een paar dagen voor we op vakantie wilde gaan gekeken waar het mooi weer was en via vacansoleil gezocht op geannuleerde vakanties. We zijn toen in Frankrijk (drôme, camping Le soleil fruité) terecht gekomen. Ik was nog nooit in Frankrijk geweest maar ik was opslag verliefd O+
Wat ik ideaal vond aan onze stacaravan was de airco, 2 slaapkamers, de privacy en de veranda was afgezet zodat onze kleine boef er niet vandoor kon maar wel lekker buiten kon spelen.
Elke avond kwam het animatie team voorbij met een wagentje met muziek en konden de kinderen mee voor een activiteit.
Het is niet een hele grote camping maar wel heel mooi en we hebben ook even gespiekt bij de douche ruimtes enz en dat was echt super schoon en mooi.
Ook het zwembad was heel schoon en er was zelfs een overdekt stuk zwembad waar het water ook wat warmer was. Deze camping was vorige week ook op tv op rtl4 geloof ik.
Ik zou er zo weer naar toe willen O+

Dit jaar gaan we misschien eind april op vakantie. Iemand tips voor een zon vakantie eind april met 2 volwassenen en een kindje van 2. Vliegtuig of auto maakt niet zoveel uit.
pi_159364536
Stedentrip lijkt mij verschrikkelijk met onze 2 jarige. Een dag naar de stad eindigt vaak al in drama :D

Vorig jaar zijn we met het vliegtuig naar zuid Frankrijk gegaan, dat was twee uurtjes vliegen en ging heel goed. We hadden een heerlijk luxe stacaravan op een mega camping (Le serignan plage) dat laatste beviel ons iets minder. Dit jaar gaan we voor het eerst weer met auto naar Frankrijk, naar camping Le Clou in de Dordogne. Auto rijden is hier nog steeds geen hobby bij de dame dus vaak stoppen, uit laten razen en in twee dagen rijden. Ik laat in juli wel horen of we dat nog eens doen :+
E.
pi_159368451
Stedentrips gaan hier prima. Vorig jaar zijn we naar Londen geweest (jongste bijna 2). Oke misschien was het laatste weekend voor kerst niet de beste keus :P maar alsnog ging het prima.

Wij combineren vakanties altijd met spelen en cultuur. Kinderen vragen er ook om.
In de zomer gaan we naar Rome <3
pi_159373435
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:13 schreef .Sparkling. het volgende:
Stedentrip lijkt mij verschrikkelijk met onze 2 jarige. Een dag naar de stad eindigt vaak al in drama :D

Vorig jaar zijn we met het vliegtuig naar zuid Frankrijk gegaan, dat was twee uurtjes vliegen en ging heel goed. We hadden een heerlijk luxe stacaravan op een mega camping (Le serignan plage) dat laatste beviel ons iets minder. Dit jaar gaan we voor het eerst weer met auto naar Frankrijk, naar camping Le Clou in de Dordogne. Auto rijden is hier nog steeds geen hobby bij de dame dus vaak stoppen, uit laten razen en in twee dagen rijden. Ik laat in juli wel horen of we dat nog eens doen :+
Die huisjes in de duinen aan het strand bij LSP waren wel echt heel mooi. Onze oudste vond de kids club ook leuk daar. We waren er in juni 2014 dus toen was het niet heel druk. Helaas ook geen heel lekker weer.
  maandag 25 januari 2016 @ 08:40:17 #270
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_159374089
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 20:13 schreef .Sparkling. het volgende:

Wat beviel er minder? De camping? Succes met de autorit!

Wij hebben Spanje plannen dit jaar (Costa Brava hoor, dus niet heel zuidelijk, maar toch). Nu maar hopen dat ons oude autootje die reis ook weer doorstaat.

[ Bericht 6% gewijzigd door trui op 25-01-2016 10:34:08 ]
in de haak.
pi_159378102
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 05:25 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Die huisjes in de duinen aan het strand bij LSP waren wel echt heel mooi. Onze oudste vond de kids club ook leuk daar. We waren er in juni 2014 dus toen was het niet heel druk. Helaas ook geen heel lekker weer.
Klopt, we hadden een huisje direct aan zee. Dat was wel heerlijk, de camping was ook heel mooi. Het lag allemaal niet aan de camping of huisjes maar wij zijn toch meer voor wat kleinere en minder massale campings zijn we achtergekomen vorig jaar. Ik sluit overigens niet uit dat we later alsnog eens terug gaan als Eva iets ouder is en met activiteiten mee kan doen, dat is wel heel leuk voor haar denk ik.
E.
pi_159378187
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 08:40 schreef trui het volgende:

[..]

Wat beviel er minder? De camping? Succes met de autorit!

Wij hebben Spanje plannen dit jaar (Costa Brava hoor, dus niet heel zuidelijk, maar toch). Nu maar hopen dat ons oude autootje die reis ook weer doorstaat.
Het massale van de camping inderdaad. We zaten dicht aan zee maar dat betekende in ons geval ook heel dichtbij het animatieplein, wat een herrie! Iedere avond bonkte het flink in onze caravan. Onze toen net 2 jarige dochter kon er niet van slapen.
De omgeving vond ik ook een beetje saai, er waren genoeg mooie dingen te zien maar daarvoor zat je wel een hele tijd in de auto. Als je je een hele week kan vermaken op een camping is het wel top, wij gaan liever ook de omgeving in en restaurantjes in de buurt zoeken.
E.
pi_159401939
Ikke84: La Granja de Antonia in Andalusie, wij zijn daar vorig jaar in februari geweest. Was heerlijk!

We hebben de zomervakantie geboekt, we gaan met onze klapkar naar http://www.lesescaliers.com/home in Frankrijk. Het klinkt heerlijk, kleinschalig, kindvriendelijk, table d'hotes etc. Wel zien we wat op tegen 1070 kilometer rijden. Mijn vrouw is nachtblind dus 's nachts rijden is niet zo handig.

De meivakantie gaan we waar de zon ons brengt met de klapkar 8-) B-)
  dinsdag 26 januari 2016 @ 10:40:26 #274
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159402483
Wij willen in september naar Portugal met onze zoon van dan 15 maanden oud. We zoeken een appartement met zwembad, en bij voorkeur aan de kust, maar we willen niet in een toeristisch gebied zitten. Of in elk geval daar niet midden in. Eigenlijk zoeken we iets als Eliza was here, maar ik vind dat erg prijzig. Wij zijn backpacken gewend dus een kant- en klare vakantie hoeft ook niet van mij. Maar ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen. Ik heb wel gekeken op Airbnb maar ik kan daar lastig filteren op mijn wensen. Iemand suggesties?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Moderator dinsdag 26 januari 2016 @ 10:54:28 #275
45833 crew  Fogel
pi_159402831
Op homeaway kan je filteren op plekken met een zwembad.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')