Wij vertrekken volgend weekend weer naar Noorwegen...nog geen idee waar we belanden, we rijden er heen en we zien wel.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:31 schreef willem156 het volgende:
Hallo,
Ik ben van plan om in begin augustus door noorwegen te trippen met de auto
We gaan samen met z'n 2en met een tent achterin voor een week of 2. Ik lees eigenlijk overal dat een rondje onderin het land dan gewoon het leukste is (meeste fun in de minste tijd)
Nu ben ik de reis aan het plannen en vraag mij af wat wijsheid is. Het lijkt me ideaal om de colorline ferry te pakken in Hirtshals. Maar is dat aan te rijden in 1 dag (nacht)? Heeft iemand een tip om hoe dit het beste aan te pakken?
First post trouwens
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen Alesund moest er nog even tussen.
Dit is wel een mooie route. Je plan is dan wel om meer dan een paar weken te gaan lijkt me?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:26 schreef tralalala het volgende:
Ik ben toch wel van het plannen van de routes.
Mijn route die ik vorig jaar wou maken met de motor, het is er alleen nooit van gekomen, dit jaar sowieso ook niet.
Hopelijk volgend jaar!
Alleen Alesund moest er nog even tussen.
idd hotel in Hirtshalsquote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:17 schreef willem156 het volgende:
@ hyperdude
Klinkt goed, ik denk dat dat de beste manier is om in noorwegen te komen toch wel. Maar dan pak je dus een hotelletje in Hirtshals en dan 's ochtends de boot om 10:00? Wat wordt je eerste overnachtingsplek in Noorwegen dan?
Ik weet niet wat je van plan bent, maar een tussenstop in Oslo om naar Göteborg te gaan is niet zo handig als je ook gewoon de boot van Kiel naar Göteborg kan pakkenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:57 schreef willem156 het volgende:
@ fogel
dat is best een goed idee trouwens. Ik zit ff te kijken maar je kan 's ochtends vertrekken uit NL en dan de boot halen en een dag later wakker worden in goteborg (eventueel tussenstop in oslo) en dan gewoon het rondje maken tegen de klok in.
Klinkt goed toch?
Dat vind ik altijd zo geniaal.quote:Op zondag 30 juni 2013 09:46 schreef Hyperdude het volgende:
Ik ga er als brave burger maar vanuit dat die Engelse boys een fikse opslag rekenen. Ben bang dat ik in Bergen toch snel genoeg tolkosten bij elkaar spaar om het lonend voor ze te maken..
Hier werkt het vast ook nog niet automatisch:
[ afbeelding ]
Zitten daar een paar dagen en gaan daarna een paar dagen zeilen op zee/fjorden. Na terugkomst nog een paar dagen daaro of in omgeving. Altijd veel heen en weer gerij om dingen te halen voor op bootje. Dus veel tolpoorten.quote:...
Wat ben je zoal van plan om in de Bergenomgeving te gaan bekijken?
Wij hebben nu een paar keer een factuur gekregen (via leasemaatschappij, meestal half jaar later) en t bedrag was meestal 1 of 2 euro, max geloof ik 4. En dat was misschien van 10% van alle poorten waar we doorheen zijn gereden...quote:Op zondag 30 juni 2013 09:52 schreef Fogel het volgende:
Ze mogen zover ik weet geen opslag rekenen, tenzij je niet op tijd je rekening voldoet.
Tolstations op privewegen zijn inderdaad niet automatisch, maar daar heb je dus ook niks aan je autopass
Wat ben je zoal van plan om in de Bergenomgeving te gaan bekijken?
Als het net zo is als de boot van Frederikshavn - Oslo ben je 100% de lul als je een Nederlandse auto rijdt als student zijndequote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:05 schreef willem156 het volgende:
weet trouwens iemand of er (streng) gecontroleerd wordt bij de ferry van hirtshalls naar kristiansand op flessen drank?
Niets van gemerkt. Was alleen oppervlakkige controle op "onverpakte" messen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:05 schreef willem156 het volgende:
weet trouwens iemand of er (streng) gecontroleerd wordt bij de ferry van hirtshalls naar kristiansand op flessen drank?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |