abonnement Unibet Coolblue
pi_212294744
Is er iemand hier die toevallig ervaring heeft met de Hurtigruten? Ik wil geen echte cruise gaan doen, maar ik ben aan het broeden op een lange rondreis komende zomer met de auto richting de Noordkaap en het zou mij ontzettend gaaf lijken om een deel over het water te doen, bijvoorbeeld van Honningsvag naar Kirkeness. Er lijken ook geen andere reguliere ferry-diensten in die hoek te zijn. Is het überhaupt verstandig zoiets vooraf te boeken, of valt er op de bonnefooi wel op te gokken dat er plaats is?
Miata is always the answer
pi_212295176
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2024 15:37 schreef j669 het volgende:
Is er iemand hier die toevallig ervaring heeft met de Hurtigruten? Ik wil geen echte cruise gaan doen, maar ik ben aan het broeden op een lange rondreis komende zomer met de auto richting de Noordkaap en het zou mij ontzettend gaaf lijken om een deel over het water te doen, bijvoorbeeld van Honningsvag naar Kirkeness. Er lijken ook geen andere reguliere ferry-diensten in die hoek te zijn. Is het überhaupt verstandig zoiets vooraf te boeken, of valt er op de bonnefooi wel op te gokken dat er plaats is?
*meldt*

Geweldige ervaring! Ik denk dat het verstandig is om vooraf te boeken, zeker als je een auto meeneemt. Er gaat immers maar 1 ferry per dag dus als er geen plek is moet je lang wachten.
Ik reisde zonder auto, @Fogel heeft de auto weleens meegenomen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator zondag 4 februari 2024 @ 20:22:12 #103
45833 crew  Fogel
pi_212298978
Hurtigruten heb ik inderdaad met enige regelmaat de auto op geparkeerd om naar mijn bestemming te slapen ipv rijden.
In de winter kan je dat prima de dag vantevoren boeken (haven tot haven), maar in de zomer kan je beter wel plannen. Ook belangrijk om te weten dat ze goederen prioriteren ipv autos en dat niet alle boten autos mee kunnen nemen.

Havila is een nieuwe rederij die ongeveer hetzelfde als hurtigruten doen maar geen idee of die plek hebben voor autos.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 4 februari 2024 @ 20:31:05 #104
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_212299087
Aanvulling op Fogel zijn post over Havila en auto meenemen:

https://www.havilavoyages.com/the-ships/travel-with-a-car

quote:
We offer vehicle transport exclusively from:

Bergen - Kirkenes
Kirkenes - Bergen

You will NOT be able to take the car out of the ship along the route. Only at the destination port. The car can not be accessed while under transportation.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')