Ik heb het aantal gratis artikelen op die site al overschreden dus ik kan het niet nalezen maar ik heb zijn verhaal eerder al eens gelezen.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 01:47 schreef potatopotato het volgende:
[..]
Als het je werkelijk interesseert is het artikel dat villas Rubin deelde misschien leuk om te lezen. Eigenlijk alles wat hij zegt kan ik herkennen.
Ah ja, ik snap het, ASPS is de overkoepelde term hiervoor. Ik zat niet op te letten.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 01:50 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Naja is niet 'over het algemeen'; ASPS is een heel ruim begrip. Sociopatische mensen zijn impulsief en vallen daarin voornamelijk op door woedeuitbarstingen en dergelijke; een zogenaamd kort lontje. Een sociopatische seriemoordenaar moordt bijvoorbeeld als de gelegenheid zich voordoet: hij ziet een kans en grijpt 'm.
Psychopatische mensen zijn emotioneel juist heel vlak, waardoor zij niet snel impulsief zullen reageren. Een psychopatische seriemoordenaar zal zijn moorden zeer goed plannen en hetzelfde slachtoffer (als bij het voorbeeld van de sociopaat) bijvoorbeeld eerst een tijd in de gaten houden en uitzoeken waar en wanneer hij het best kan toeslaan.
Criminele voorbeelden zijn even het makkelijkst
Ja, ik geloof dat narcisme er ook onder valt. Mensen met ASPS kunnen onderling best veel verschillen, maar het gebrek aan empathie is wel kenmerkend.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 01:53 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ah ja, ik snap het, ASPS is de overkoepelde term hiervoor. Ik zat niet op te letten.
Ik ken iemand met narcisme. Kan eigenlijk wel goed met hem opschieten. Je moet alleen niets van hem verwachten verder, maar hij is erg aangenaam in de omgang. Denk dat dat anders is als je dagelijks met hem om zou gaan, maar hij is fantastisch op feestjes bijvoorbeeld. Dat komt volgens mij mede door die narcistische trekjes.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 01:54 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja, ik geloof dat narcisme er ook onder valt
haha! Overkomt de bestenquote:Op dinsdag 9 juni 2015 01:53 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ah ja, ik snap het, ASPS is de overkoepelde term hiervoor. Ik zat niet op te letten.
Ik ken ook iemand met narcisme.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 01:58 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik ken iemand met narcisme. Kan eigenlijk wel goed met hem opschieten. Je moet alleen niets van hem verwachten verder, maar hij is erg aangenaam in de omgang. Denk dat dat anders is als je dagelijks met hem om zou gaan, maar hij is fantastisch op feestjes bijvoorbeeld. Dat komt volgens mij mede door die narcistische trekjes.
Beetje de pittbulls onder ons die niet bij het verkeerde baasje terecht moeten komen in de puberfase.quote:
Moet het niet zijn, je weet aan welke maatschappelijke eisen je moet voldoen die je omgeving uitdraagt of uitdraagt in plaats van een goed of fout. (Dus bij wijze een kameleon die zich aanpast aan de kleuren van zijn omgeving.).quote:Op maandag 8 juni 2015 19:19 schreef potatopotato het volgende:
Een jaar geleden is vastgesteld dat ik een antisociale persoonlijkheidsstoornis heb
Bij mij merken mensen het geloof ik niet. Ik ben juist sociaal en kan me goed inleven in anderen omdat ik de beweegredenen van mensen snap, en veel psychologische kennis heb. Maar het sociale aspect dat vervolgens komt, bijvoorbeeld het helpen van mensen, is iets dat ik rationeel (in plaats van emotioneel) doe, en waarschijnlijk ook om andere beweegredenen dan mensen zonder ASPD doen.
Heb een relatie met psychopaat gehad gehad en vrij veel mensen die vergelijkbaar reageren in mijn zakelijke omgeving. Het heeft bij mij diepe sporen nagelaten en maakt dat ik regelmatig twijfel aan mijn eigen beoordelingsvermogen .quote:Op dinsdag 9 juni 2015 01:00 schreef Queller het volgende:
Op het gevaar af dat ik iemand beledig: als je kop een beetje goed op je schouders staat en een redelijk ontwikkeld onderbuikgevoel hebt, dan raak je er doorlopend compleet van in de war. Het gaat namelijk steeds anders dan je verwacht, de ander reageert op een manier die je niet snapt (omdat je - als 'normaal' mens - die manier niet kunt invoelen).
Nou ja, chaos
Als nadelen kan het o.a. hebben dat je eerder crimineel gedrag gaat vertonen (eerder naar de gevangenis uiteindelijk), geen relaties echt goed kan onderhouden, familieleden je af kunnen gaan stoten enzovoort. En ja het bovenstaande maakt je minder uit dan dat het voor andere mensen doet, daarom kan het je sowieso al gemakkelijker overkomen, maar het lijkt me dat het nogal van je omgeving en je verdere persoonlijkheid afhangt of psychopaat zijn het mooie leventje is zoals jij hier lijkt te willen aangeven ;pquote:Op dinsdag 9 juni 2015 08:31 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Heb een relatie met psychopaat gehad gehad en vrij veel mensen die vergelijkbaar reageren in mijn zakelijke omgeving. Het heeft bij mij diepe sporen nagelaten en maakt dat ik regelmatig twijfel aan mijn eigen beoordelingsvermogen .
Maar eerlijk? Het lijkt mij heerlijk om zo te zijn. Vooral omdat he zelf geen last hebt van je eigen gedrag en gevoelloos bent voor de pijn die je anderen aan doet.
Ik vind het toch lastig om me voor te stellen hoe jou dat 'heerlijk' lijkt.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 08:31 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Heb een relatie met psychopaat gehad gehad en vrij veel mensen die vergelijkbaar reageren in mijn zakelijke omgeving. Het heeft bij mij diepe sporen nagelaten en maakt dat ik regelmatig twijfel aan mijn eigen beoordelingsvermogen .
Maar eerlijk? Het lijkt mij heerlijk om zo te zijn. Vooral omdat he zelf geen last hebt van je eigen gedrag en gevoelloos bent voor de pijn die je anderen aan doet.
Me kunnen afsluiten voor de gevoelens van anderen en me niet laten raken? Onverstoorbaar zijn?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 08:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind het toch lastig om me voor te stellen hoe jou dat 'heerlijk' lijkt.
Ik zou mijzelf dan liever uit die omgeving halen dan net zo'n eikel zijn.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 08:47 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Me kunnen afsluiten voor de gevoelens van anderen en me niet laten raken? Onverstoorbaar zijn?
Ja. Lijkt mij prettig in een omgeving van eikels. Moet wel even nuanceren : leef nu niet meer in een dergelijke omgeving, maar eerder leek antisociaal gedrag eerder de norm dan de uitzondering.
Het is niet zo dat je kan kiezen wanneer en welke emoties je wel of niet hebt. Gewoon vlak. Soms een beetje blij, soms een beetje niet.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 08:47 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Me kunnen afsluiten voor de gevoelens van anderen en me niet laten raken? Onverstoorbaar zijn?
Ja. Lijkt mij prettig in een omgeving van eikels. Moet wel even nuanceren : leef nu niet meer in een dergelijke omgeving, maar eerder leek antisociaal gedrag eerder de norm dan de uitzondering.
Als ik zo je post lees lijkt me geen sprake van ASPS, maar kan schijn zijn. De stoornis kenmerkt zich juist door egocentrisme en het gebrek aan empathie, waardoor de acties van mensen die lijden aan ASPS kunnen worden beleefd als onetisch en immoreel. Ik bemerk dat er in de psychiatrie de laatste jaren steeds meer met Cluster B word gesmeten, terwijl schizoïde en ASS veel overeenkomsten vertonen met ASPS.quote:Een jaar geleden is vastgesteld dat ik een antisociale persoonlijkheidsstoornis heb. Aangezien de meeste mensen dit niet hebben wil ik graag uitleggen dat dit niet betekend dat ik moordend en gemeen door het leven ga. Ik heb een sterk moraal kompas en weet heel goed wat 'goed' en 'fout' is. Toch merk ik wel dat ik heel erg anders ben dan anderen in mijn manier van tegen dingen aankijken. De meeste psychologische stoornissen zijn nog enigszins bespreekbaar, maar ASPD is volgens mij een groot taboe. Ik kan me voorstellen dat het voor de meeste mensen onbekend en eng is, gezien ASPD voornamelijk in de media komt wanneer iemand deze stoornis op een slechte manier uit. (Dus wel moordend door het leven gaat). Bij mij merken mensen het geloof ik niet. Ik ben juist sociaal en kan me goed inleven in anderen omdat ik de beweegredenen van mensen snap, en veel psychologische kennis heb. Maar het sociale aspect dat vervolgens komt, bijvoorbeeld het helpen van mensen, is iets dat ik rationeel (in plaats van emotioneel) doe, en waarschijnlijk ook om andere beweegredenen dan mensen zonder ASPD doen.
Ik merk dat ik toch de behoefte heb om er over praten omdat het toch een beetje eenzaam is om het telkens voor me te houden. Nu vroeg ik me af of hier op FOK mensen zijn die ook ASPD hebben, en of zij ook hun ervaringen hierover willen delen? Of juist mensen die ASPD'ers in hun sociale kringen hebben zitten?
PS Ik begrijp dat er mensen zijn die slachtoffer zijn geweest van ASPD'ers, en dat dit geen leuke ervaringen zijn geweest. Er zijn ASPD'ers die zich op een slechte manier uitten waardoor anderen daar de sjaak door zijn. Ik heb nooit iemand gedaan, dus wil ook niet verantwoordelijk worden gehouden voor andermans acties.
Ik vind dit een leuke post trouwens.quote:Op maandag 8 juni 2015 20:45 schreef potatopotato het volgende:
[..]
Ik verwacht geen empathie, maar ik verwacht wel netjes en op een beleefde manier behandeld te worden. Ik heb aangegeven dat ik me altijd in het dagelijkse leven ook netjes en beleefd gedraag, en voor zover ik weet (maar voel je absoluut vrij om het aan te geven wanneer je dit anders ervaart) gedraag ik me tegenover iedereen hier ook respectvol. Ik beschouw het als onbeleefd wanneer er naar mij wordt verwezen als 'zo iemand'. Als ik me vriendelijk en beleefd opstel is er toch geen enkele reden om mij af te branden?
Ik vind het erg frustrerend en ook wel wat verzurend. Ik vind het moeilijk om onderscheid te maken in het vertoonde gedrag. Of eigenlijk: in dat wat er bij verteld of over gezegd wordt: wat geloof ik wel, wat geloof ik niet. Wat is oprecht en wat is instrumenteel, etc. Ik neig er steeds vaker en makkelijker naar om te denken: ene oor in, andere oor uit, niets van verwachten en we zien het wel als het zover is.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 08:31 schreef Tinkepink het volgende:
Heb een relatie met psychopaat gehad gehad en vrij veel mensen die vergelijkbaar reageren in mijn zakelijke omgeving. Het heeft bij mij diepe sporen nagelaten en maakt dat ik regelmatig twijfel aan mijn eigen beoordelingsvermogen.
Ik denk niet dat het zo heerlijk is. Echt gelukkig zie ik ze niet zijn*. Gevoelloos zijn voor de pijn van anderen is misschien wel eens prettig, maar je krijgt er ook een heleboel andere dingen bij. Zo zie ik dat ze regelmatig stevig in conflict zijn met hun omgeving en ze zijn bepaald niet gevoelloos voor hun eigen 'ongemak' daarmee. Daar zijn ze regelmatig bovenmatig gefrustreerd over en onmachtig mee.quote:Maar eerlijk? Het lijkt mij heerlijk om zo te zijn. Vooral omdat he zelf geen last hebt van je eigen gedrag en gevoelloos bent voor de pijn die je anderen aan doet.
Van wie moet dat?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 09:33 schreef -Strawberry- het volgende:
OP lijkt me erg sterk aangezien je geen diagnose met de anti-sociale persoonlijkheidsstoornis krijgt als je niet wat op je kerfstok hebt. Sterker nog, dat moet al op jonge leeftijd begonnen zijn.
Nee, dat is niet gek, maar 'iets op je kerfstok moeten hebben' is niet een van de voorwaarden.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 09:36 schreef -Strawberry- het volgende:
Van de mensen die de stoornis mogen vaststellen. Daar zijn richtlijnen voor. Gek he?
Niet iedereen op fok weet dat jij psychologie gestudeerd hebt Straw, dus doe effe niet zo botquote:Op dinsdag 9 juni 2015 09:36 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Van de mensen die de stoornis mogen vaststellen. Daar zijn richtlijnen voor. Gek he?
Zeker wel. Lees je anders even in in de diagnostische criteria.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 09:38 schreef Queller het volgende:
[..]
Nee, dat is niet gek, maar 'iets op je kerfstok moeten hebben' is niet een van de voorwaarden.
Linkje?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 09:40 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zeker wel. Lees je anders even in in de diagnostische criteria.
Niet zo huilen. Het staat gewoon op Wikipedia, daar heb je echt geen studie voor nodig.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 09:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Niet iedereen op fok weet dat jij psychologie gestudeerd hebt Straw, dus doe effe niet zo bot
Tot zover ik weet, ken ik er geen. Beter ook zo. Zelfs al zouden ze verder niet kwaadaardig zijn ofzo, dan nog zit ik niet te wachten om met 1tje bevriend te raken mede omdat we dan zo anders zouden zijn.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 09:32 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik vind het erg frustrerend en ook wel wat verzurend. Ik vind het moeilijk om onderscheid te maken in het vertoonde gedrag. Of eigenlijk: in dat wat er bij verteld of over gezegd wordt: wat geloof ik wel, wat geloof ik niet. Wat is oprecht en wat is instrumenteel, etc. Ik neig er steeds vaker en makkelijker naar om te denken: ene oor in, andere oor uit, niets van verwachten en we zien het wel als het zover is.
[..]
Ik denk niet dat het zo heerlijk is. Echt gelukkig zie ik ze niet zijn*. Gevoelloos zijn voor de pijn van anderen is misschien wel eens prettig, maar je krijgt er ook een heleboel andere dingen bij. Zo zie ik dat ze regelmatig stevig in conflict zijn met hun omgeving en ze zijn bepaald niet gevoelloos voor hun eigen 'ongemak' daarmee. Daar zijn ze regelmatig bovenmatig gefrustreerd over en onmachtig mee.
Ook een aantal van de (in mijn optiek) simpelste dingen, krijgen ze niet voor elkaar. Dingen als plannen, voorzien en anticiperen als ze te maken hebben met zaken die ze niet kunnen manipuleren. Steeds maar weer dezelfde problemen, waar ze op dezelfde manier tegenaan lopen.
Ik zou in elk geval niet willen ruilen...
*NB: ik wil de 'ze' die ik persoonlijk ken niet nader duiden, dus probeer ik daar een beetje charmant omheen te lullen. Maar als ik het zo teruglees, lijkt het misschien net of ik 'ze' allemaal ken en 'ze' allemaal over één kam scheer. Maar wat ik schrijf gaat dus over de personen die ik in mijn directe kring heb.
Je hebt misschien juist wat extra studie nodig; als je uitsluitend op de Wiki afgaat, dan heb je inderdaad gelijk.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 09:43 schreef -Strawberry- het volgende:
Niet zo huilen. Het staat gewoon op Wikipedia, daar heb je echt geen studie voor nodig.
quote:Op dinsdag 9 juni 2015 09:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Niet zo huilen. Het staat gewoon op Wikipedia, daar heb je echt geen studie voor nodig.
quote:Crimineel gedrag is niet noodzakelijk voor de diagnose, maar lijders aan ASP komen zeer vaak in aanraking met politie en justitie door hun veronachtzaming van de normen en waarden in de maatschappij en de rechten van anderen.
Met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo? Ik spreek je aan op jouw gedrag en blijkbaar stoort dat jou dusdanig dat je exact datzelfde gedrag weer vertoont waarop ik jou in 1e instantie dus aansprakquote:Op dinsdag 9 juni 2015 09:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het ook maar hoe je 'kerfstok' definieert. Ik geloof best dat mensen met een ASAP uiteindelijk best eens iets op hun kerfstok kunnen krijgen, of er in elk geval een grotere kans op hebben, omdat ze zich niet laten tegenhouden.quote:
www.trimbos.nl/onderwerpe(...)dsstoornis/symptomenquote:
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kerfstokquote:Op dinsdag 9 juni 2015 09:48 schreef Queller het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het ook maar hoe je 'kerfstok' definieert. Ik geloof best dat mensen met een ASAP uiteindelijk best eens iets op hun kerfstok kunnen krijgen, of er in elk geval een grotere kans op hebben, omdat ze zich niet laten tegenhouden.
Een 3e mogelijkheid zou kunnen zijn dat hij nog weinig inzicht heeft in zijn eigen diagnose en wat dat voor hem betekent. Ten slotte heeft hij naar eigen zeggen zijn diagnose nog maar een jaarquote:Op dinsdag 9 juni 2015 09:49 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
www.trimbos.nl/onderwerpe(...)dsstoornis/symptomen
Rijmt niet met de OP of de TS heeft erg weinig inzicht in zijn eigen gedrag en wat hij mogelijk heeft aangericht.
Ik weet dat het hele "mensen doen gemeen op fok" een beetje jouw feedback stokpaardje is geworden, maar je kunt ook overdrijven.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 09:48 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo? Ik spreek je aan op jouw gedrag en blijkbaar stoort dat jou dusdanig dat je exact datzelfde gedrag weer vertoont waarop ik jou in 1e instantie dus aansprak
Je kunt ook gewoon normaal reageren hoor straw.
Of TS liegt veel.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 09:49 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
www.trimbos.nl/onderwerpe(...)dsstoornis/symptomen
Rijmt niet met de OP of de TS heeft erg weinig inzicht in zijn eigen gedrag en wat hij mogelijk heeft aangericht.
Wiki is vaak de eerste bron die mensen raadplegen als ze ergens iets over opzoeken, vandaar.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 09:45 schreef Queller het volgende:
[..]
Je hebt misschien juist wat extra studie nodig; als je uitsluitend op de Wiki afgaat, dan heb je inderdaad gelijk.
Wat jij nu doet is reageren op het beeld dat jij van mij gevormd hebt. Beter reageer je gewoon op wat ik tik om zelf maar even het goede voorbeeld te geven.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 09:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik weet dat het hele "mensen doen gemeen op fok" een beetje jouw feedback stokpaardje is geworden, maar je kunt ook overdrijven.
Ik vind je niet gemeen, maar wel een beetje kort door de bocht. Ik begrijp dat je psychologie hebt gestudeerd. Dat is mooi, maar betekent niet dat je nu psychiater bent en op afstand kan diagnosticeren. Als je kennis niet veel verder gaat dan het kunnen raadplegen van de pagina's in de DSM V, dan moet je een beetje dimmen denk ik.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 09:52 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik weet dat het hele "mensen doen gemeen op fok" een beetje jouw feedback stokpaardje is geworden, maar je kunt ook overdrijven.
Als ik een bepaalde verwoording wil gebruiken dan doe ik dat. Het eerste was geen reactie op jou en het is niet jouw taak om mij daarop aan te spreken, laat dat maar aan de modjes over. Daarbij vat je het botter op dan het bedoeld was. Een beetje sarcasme gaat niemand dood aan. Echt niet.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 09:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wat jij nu doet is reageren op het beeld dat jij van mij gevormd hebt. Beter reageer je gewoon op wat ik tik om zelf maar even het goede voorbeeld te geven.
Beweer ik dingen over jouw naasten dan? Mijn indruk van de TS is alleen dat hij dingen wat rooskleuriger schetst dan ze zijn. Je moet wel iets op je kerfstok hebben wil je die diagnose krijgen en daarmee bedoel ik niet dat je een strafblad moet hebben, maar wel dat je op de een of andere manier verkeerde dingen hebt gedaan. Dat hele "ik heb een sterk moraal kompas" vind ik vrij lachwekkend in deze context. Dat gaat er bij mij gewoon niet in.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 09:56 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik vind je niet gemeen, maar wel een beetje kort door de bocht. Ik begrijp dat je psychologie hebt gestudeerd. Dat is mooi, maar betekent niet dat je nu psychiater bent en op afstand kan diagnosticeren. Als je kennis niet veel verder gaat dan het kunnen raadplegen van de pagina's in de DSM V, dan moet je een beetje dimmen denk ik.
Of wil je serieus beweren dat je het beter weet dan de psychiaters van het instituut die mijn bekenden hebben getest?
Ja, dat is sowieso iets wat vaak samen gaat met deze stoornis, dus zou geen slechte gok zijn.quote:
En als ik jou wil aanspreken op jouw botte gedrag dan doe ik dat, het gaat toch echt 2 kanten op straw.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 09:59 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als ik een bepaalde verwoording wil gebruiken dan doe ik dat.
Tsja, waarom naar je eigen fouten kijken als het makkelijker is fouten bij een ander te fabriceren he?quote:Het eerste was geen reactie op jou en het is niet jouw taak om mij daarop aan te spreken, laat dat maar aan de modjes over. Daarbij vat je het botter op dan het bedoeld was. Een beetje sarcasme gaat niemand dood aan. Echt niet.
Dit lijkt me nog het meest waarschijnlijk. Als TS hier uitgebreid zou vertellen wat hij allemaal wel niet uitgespookt heeft denk ik niet dat er veel sympathieke reacties zouden komen. Het een beetje verzacht brengen hier is ook een vorm van manipulatie.quote:
Maar dit is toch iets wat vrijwel iedereen doet?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 10:07 schreef LuDann het volgende:
Nu weer ontopic?
[..]
Dit lijkt me nog het meest waarschijnlijk. Als TS hier uitgebreid zou vertellen wat hij allemaal wel niet uitgespookt heeft denk ik niet dat er veel sympathieke reacties zouden komen. Het een beetje verzacht brengen hier is ook een vorm van manipulatie.
Dat is een bewering die hij doet over zichzelf. Daar zou ik niet aan ophangen of hij wel of niet die diagnose heeft.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 10:03 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Beweer ik dingen over jouw naasten dan? Mijn indruk van de TS is alleen dat hij dingen wat rooskleuriger schetst dan ze zijn. Je moet wel iets op je kerfstok hebben wil je die diagnose krijgen en daarmee bedoel ik niet dat je een strafblad moet hebben, maar wel dat je op de een of andere manier verkeerde dingen hebt gedaan. Dat hele "ik heb een sterk moraal kompas" vind ik vrij lachwekkend in deze context. Dat gaat er bij mij gewoon niet in.
Jij vindt het fout als ik sarcastisch ben, dat maakt het nog niet fout.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 10:05 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En als ik jou wil aanspreken op jouw botte gedrag dan doe ik dat, het gaat toch echt 2 kanten op straw.
[..]
Tsja, waarom naar je eigen fouten kijken als het makkelijker is fouten bij een ander te fabriceren he?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |