abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153365629
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 21:45 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Ik weet dat ik om mijn familie geef omdat ik het heel erg zou vinden als hun iets zou overkomen of als hun iets aangedaan zou worden. Dat heb ik met de meeste mensen niet, of in ieder geval veel minder sterk. Maar ik heb mijn ouders ook wel is 'gebruikt' om dingen gedaan te krijgen, dat dan weer wel. Ik zie mezelf niet als sociopaat trouwens, maar ik heb ook niet de behoefte om het te testen :P

Je zult weinig mensen tegenkomen hier die gaan toegeven dat ze sociopaat/psychopaat zijn omdat, zoals je zegt, het niet sociaal geaccepteerd is om zo te zijn. Dat is ook niet verwonderlijk, want iemand die geen empathie voelt hoeft ook weinig empathie terug te verwachten. Ik geloof dat 1% van de bevolking psychopaat is dus er zijn sowieso nu een paar psychopaten actief op fok ;)
Ja dat heb ik absoluut! Ik zou het verschrikkelijk vinden wanneer mijn familie iets ergs zou overkomen. Wat je zegt over iemand die geen empathie voelt en dus ook geen empathie hoeft terug te verwachten, is dat een mening die je hebt of is dat het idee wat je hebt van de maatschappij ernaar kijkt? Want hoewel ik die empathie niet ervaar, stel ik me wel empathisch óp. Misschien dat ik nog beter ben in het brengen van helende woorden dan vele anderen. Als ik vervolgens die empathie niet terug neem en die mensen vriendelijk blijf behandelen, vind je dan werkelijk dat het wel gegrond is om mij niet met hetzelfde gedrag te behandelen?
pi_153366422
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 21:53 schreef potatopotato het volgende:

[..]

Ja dat heb ik absoluut! Ik zou het verschrikkelijk vinden wanneer mijn familie iets ergs zou overkomen. Wat je zegt over iemand die geen empathie voelt en dus ook geen empathie hoeft terug te verwachten, is dat een mening die je hebt of is dat het idee wat je hebt van de maatschappij ernaar kijkt? Want hoewel ik die empathie niet ervaar, stel ik me wel empathisch óp. Misschien dat ik nog beter ben in het brengen van helende woorden dan vele anderen. Als ik vervolgens die empathie niet terug neem en die mensen vriendelijk blijf behandelen, vind je dan werkelijk dat het wel gegrond is om mij niet met hetzelfde gedrag te behandelen?
Je kent het gevoel van empathie dus wel, namelijk naar je familie.
Als jij de mensen om je heen vriendelijk en empathisch behandeld is er niks aan de hand. De mensen kunnen niet in je ziel kijken hé. Als jij normaal met mensen omgaat zullen mensen ook normaal met jou omgaan, zo werkt dat.

Maar als sociopaat is het verleidelijk om mensen voor je eigen gewin te gebruiken omdat je toch niks voor ze voelt, bovendien heb je meer dan gemiddeld de behoefte aan stimulerende activiteiten omdat je weinig voldoening vindt in relaties en liefde (omdat je dat allemaal veel minder sterk voelt). De kans is dus veel groter dat je mensen gaat beschadigen of criminele activiteiten gaat ondernemen als je sociopaat bent. En zodra je mensen beschadigd kun je verwachten dat ze wraak gaan nemen, dus dan is het afgelopen met de empathie die je van ze krijgt.

Als ik je een advies zou moeten geven zou ik hetzelfde zeggen als een user voor mij, speel geen toneelstukje naar iedereen om je heen. Wees eerlijk tegen de mensen met wie je wel een relatie aan wilt gaan, dan weten jullie beiden waar je aan toe bent.
pi_153367229
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 21:24 schreef potatopotato het volgende:

Een deel van het hebben van ASDP betekend dat je niet jezelf kunt zijn, omdat het (echt waar, geloof me maar) niet sociaal geaccepteerd is.
Hoezo dit. Het is logisch dat als je niet leuk bent voor andere mensen je niet geaccepteerd wordt. Maar je stelt erna dat jullie juist heel erg sociaal vaardig zijn enzovoort. Hoezo zal het dan niet geaccepteerd zijn? En wat moeten mensen uberhaupt merken eraan waardoor ze het niet accepteren dan?
Fylax is op televisie geweest
pi_153367582
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 22:26 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Hoezo dit. Het is logisch dat als je niet leuk bent voor andere mensen je niet geaccepteerd wordt. Maar je stelt erna dat jullie juist heel erg sociaal vaardig zijn enzovoort. Hoezo zal het dan niet geaccepteerd zijn? En wat moeten mensen uberhaupt merken eraan waardoor ze het niet accepteren dan?
Inderdaad, en als hij (potatopotato) normaal in de samenleving functioneert heeft hij m.i. niet eens een stoornis maar simpelweg een ongewone persoonlijkheid.
pi_153368373
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 22:32 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Inderdaad, en als hij (potatopotato) normaal in de samenleving functioneert heeft hij m.i. niet eens een stoornis maar simpelweg een ongewone persoonlijkheid.
Alleen omdat jij iets niet kunt zien, betekend niet dat het er niet is. My god, lees eens iets voordat je 'mijns inziens' iemand anders diagnosticeert. }:| Zeg je ook tegen iemand met dyslexie dat hij gewoon een ongewone persoonlijkheid heeft omdat hij wel begrijpt wat er staat? Bekrompen lul.
pi_153368624
Hoezo zou je iets niet accepteren als je het uberhaupt niet kan zien..
  maandag 8 juni 2015 @ 22:57:24 #57
409579 LuDann
All the way
pi_153368657
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 22:26 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Het gaat denk ik om het stukje manipulatie wat erbij komt kijken. Als mensen doorkrijgen dat ze gemanipuleerd worden puur voor het gewin van iemand anders die het verder niet kan schelen hoe jij eindigt, dan houdt het begrip al snel op natuurlijk.
pi_153368745
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 22:57 schreef LuDann het volgende:

[..]

Het gaat denk ik om het stukje manipulatie wat erbij komt kijken. Als mensen doorkrijgen dat ze gemanipuleerd worden puur voor het gewin van iemand anders die het verder niet kan schelen hoe jij eindigt, dan houdt het begrip al snel op natuurlijk.
Ja maar dan ben je toch niet sociaal vaardig. Ja je kan blijkbaar mensen misleiden. Zoals ik het las lijkt het er nogal op dat er blijkbaar geen moeite is met sociaal contact uberhaupt..

quote:
Een deel van het hebben van ASDP betekend dat je niet jezelf kunt zijn, omdat het (echt waar, geloof me maar) niet sociaal geaccepteerd is. In tegenstelling tot bijvoorbeeld mensen met autisme zijn wij prima in staat tot sociale interactie (heel goed zelfs)
Hierop reageerde ik. Hij stelt dat het sociaal niet geaccepteerd is. Ik neem aan dat hij daarmee niet de manipulatie bedoelt. Hij stelt dat hij prima in staat is om sociale interactie te hebben. Dus ik vraag me dan af wat er dan niet geaccepteerd zou worden. Hij stelt vervolgens dat als je het niet ziet het niet betekent dat het er niet is... maar als je het niet ziet dan is het weer raar dat het niet geaccepteerd zou worden... Maar goed misschien wordt het nog duidelijk hoe het precies zit.

[ Bericht 18% gewijzigd door jodelahity op 08-06-2015 23:04:35 ]
pi_153368813
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 22:50 schreef potatopotato het volgende:

[..]

Alleen omdat jij iets niet kunt zien, betekend niet dat het er niet is. My god, lees eens iets voordat je 'mijns inziens' iemand anders diagnosticeert. }:| Zeg je ook tegen iemand met dyslexie dat hij gewoon een ongewone persoonlijkheid heeft omdat hij wel begrijpt wat er staat? Bekrompen lul.

Jammer, ik had gehoopt dat een echte sociopaat zijn verhaal zou doen. ;(
pi_153369043
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 23:01 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Jammer, ik had gehoopt dat een echte sociopaat zijn verhaal zou doen. ;(
Ik wilde in contact komen met mensen met hetzelfde probleem maar ben nu aan het uitleggen wat het inhoudt terwijl het gewoon te googlen is. Geen zin meer, SLOTJE
  maandag 8 juni 2015 @ 23:09:41 #61
409579 LuDann
All the way
pi_153369143
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 22:59 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Ja maar dan ben je toch niet sociaal vaardig. Ja je kan blijkbaar mensen misleiden. Zoals ik het las lijkt het er nogal op dat er blijkbaar geen moeite is met sociaal contact uberhaupt..

[..]

Hierop reageerde ik. Hij stelt dat het sociaal niet geaccepteerd is. Ik neem aan dat hij daarmee niet de manipulatie bedoelt. Hij stelt dat hij prima in staat is om sociale interactie te hebben. Dus ik vraag me dan af wat er dan niet geaccepteerd zou worden. Hij stelt vervolgens dat als je het niet ziet het niet betekent dat het er niet is... maar als je het niet ziet dan is het weer raar dat het niet geaccepteerd zou worden... Maar goed misschien wordt het nog duidelijk hoe het precies zit.
Ik denk dat TS bedoelt dat het gedrag dat hij zou vertonen als hij zich niet in zou houden niet sociaal geaccepteerd is. En dat is niet zo raar als je opzoekt wat deze stoornis inhoudt.

Volgens het Trimbos:

quote:
Kenmerken van een antisociale persoonlijkheidsstoornis (ASP) zijn onder meer antisociaal gedrag, impulsiviteit en gebrek aan inlevingsvermogen.

De antisociale persoonlijkheidsstoornis heeft volgens de DSM-IV-TR[2] de volgende kenmerken:

Een diepgaand patroon van gebrek en achting voor en schending van de rechten van anderen sinds het 15e jaar blijkend uit ten minste drie van de volgende zeven kenmerken

-Niet in staat zich te conformeren aan de maatschappelijke norm dat men zich aan de wet moet houden, blijkend uit het herhaaldelijk plegen van handelingen die een reden voor arrestatie kunnen zijn.
-Oneerlijkheid, zoals blijkt uit herhaaldelijk liegen, het gebruik van valse namen of anderen bezwendelen ten behoeve van eigen voordeel of plezier.
-Impulsiviteit of onvermogen vooruit te plannen.
-Prikkelbaarheid en agressiviteit, blijkend uit bij herhaling komen tot vechtpartijen of geweldpleging.
-Roekeloze onverschilligheid ten aanzien van eigen of andermans veiligheid.
-Constante onverantwoordelijkheid zoals blijkt uit het herhaaldelijk niet in staat zijn geregeld werk te behouden of financiële verplichtingen na te komen.
-Geen spijtgevoelens hebben, zoals blijkt uit de ongevoeligheid voor of het rationaliseren van het feit anderen gekwetst, mishandeld of bestolen te hebben.
-Huidige leeftijd minstens 18 jaar

Er zijn aanwijzingen voor een gedragsstoornis beginnend voor het 15e jaar zoals blijkt uit minstens drie van de volgende vijftien kenmerken

Pest, bedreigt of intimideert vaak anderen.
Neemt vaak het initiatief tot vechtpartijen.
Heeft een wapen (ook fles, knuppel, etc.) gebruikt dat anderen ernstig letsel kan toebrengen.
Heeft mensen mishandeld.
Heeft dieren mishandeld.
Heeft in direct contact een slachtoffer bestolen.
Heeft iemand tot seks gedwongen.
Was betrokken bij opzettelijke brandstichting.
Vernielde met opzet eigendommen van anderen.
Heeft ingebroken in iemands huis, gebouw of auto.
Liegt veel.
Heeft zonder direct contact met het slachtoffer gestolen.
Blijft vaak, ondanks verbod van ouders, 's nachts van huis weg.
Is minstens tweemaal van huis weggelopen en 's nachts weggebleven.
Spijbelt vaak.
De website Psyq meldt ook het volgende:

quote:
Sommige van de genoemde eigenschappen zijn bruikbaar op hoge posities in het bedrijfsleven.

Impulsief gedrag en het aan de dag leggen van een zekere mate van onverantwoordelijkheid heet dan 'knopen durven doorhakken' en 'bereid risico?s te nemen'.
Gevoelsarm wordt 'zakelijk'.
Egocentrisme wordt 'ambitie'
Grootheidswaan en oppervlakkig charmerend gedrag worden ineens 'inspirerende kwaliteiten' genoemd.
pi_153369274
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 23:09 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik denk dat TS bedoelt dat het gedrag dat hij zou vertonen als hij zich niet in zou houden niet sociaal geaccepteerd is. En dat is niet zo raar als je opzoekt wat deze stoornis inhoudt.

Volgens het Trimbos:

[..]

quote:
Een deel van het hebben van ASDP betekend dat je niet jezelf kunt zijn, omdat het (echt waar, geloof me maar) niet sociaal geaccepteerd is.
Leek voor mij alsof hij verbaasd was dat het niet geaccepteerd werd vandaar. Ik weet nu ook niet meer hoe of wat. Wel een pittig lijstje ja, ik keek wat op moeilijkemensen.nl erover ;p
pi_153369344
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 23:07 schreef potatopotato het volgende:

[..]

Ik wilde in contact komen met mensen met hetzelfde probleem maar ben nu aan het uitleggen wat het inhoudt terwijl het gewoon te googlen is. Geen zin meer, SLOTJE
Zijn er niet betere manieren om met lotgenoten in contact te komen? Je kunt ook wachten tot zij gaan reageren.

Ik ben wel benieuwd hoe jij met liefdesrelaties om gaat. Ga jij vaak vreemd? Ben je ooit in je leven verliefd geweest? Hoe hou jij de schijn op bij je eventuele vriendin dat je van haar houdt?
pi_153369404
Zou die ook zo op beleefdheid aansturen omdat het dan lijkt alsof hij juist zich netjes gedraagt waar dat niet zo is vraag ik me af.
  maandag 8 juni 2015 @ 23:18:57 #65
409579 LuDann
All the way
pi_153369481
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 23:12 schreef jodelahity het volgende:

[..]

[..]

Leek voor mij alsof hij verbaasd was dat het niet geaccepteerd werd vandaar. Ik weet nu ook niet meer hoe of wat. Wel een pittig lijstje ja, ik keek wat op moeilijkemensen.nl erover ;p
Ik vermoed dat TS niet alle aspecten heeft die hier opgesomd zijn. En ik denk dat dit soort dingen ook lastig in hokjes te plaatsen zijn, het zal allemaal zo zwart-wit niet zijn.
pi_153370005
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 23:18 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik vermoed dat TS niet alle aspecten heeft die hier opgesomd zijn. En ik denk dat dit soort dingen ook lastig in hokjes te plaatsen zijn, het zal allemaal zo zwart-wit niet zijn.
_O_ _O_ ^O^ *O*

Er zitten meer sociopaten hoog op de corporate ladder dan in de gevangenis denk ik. Mensen die in de gevangenis belanden vanwege stomme impulsieve handelingen zijn gewoon niet zo slim. Waarom zou je dat jezelf aandoen? haha
  dinsdag 9 juni 2015 @ 00:06:24 #67
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_153371072
quote:
3s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:33 schreef EggsTC het volgende:
Je bedoelt dat je een psychopaat bent? Of hoe moet ik dit zien?

Iemand met een ASPS is niet per definitie een psychopaat, maar een psychopaat leidt wel per definitie aan de ASPS, luidt de stelregel. :)

OT, nee heb ik niet. Ook nooit direct mee te maken gehad. Maar goed, ik denk dat iedereen ze uiteraard wel eens in z'n leven tegenkomt (psychopaten en/of ASPS'ers). En ja, een rust een taboe op, omdat het best wel een beetje een duivelse stoornis is natuurlijk (zeker psychopathie!).
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_153371412
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 23:32 schreef potatopotato het volgende:

[..]

_O_ _O_ ^O^ *O*

Er zitten meer sociopaten hoog op de corporate ladder dan in de gevangenis denk ik. Mensen die in de gevangenis belanden vanwege stomme impulsieve handelingen zijn gewoon niet zo slim. Waarom zou je dat jezelf aandoen? haha
Zijn er mensen in jouw directe omgeving waarvan je vermoedt dat ze ook ASP hebben? bijv familieleden.
pi_153371659
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 00:22 schreef Nerdus het volgende:

[..]

Zijn er mensen in jouw directe omgeving waarvan je vermoedt dat ze ook ASP hebben? bijv familieleden.
Ik heb wel bijzonder veel mensen in mijn omgeving die ik een beetje gek vind haha, maar dat vinden ze waarschijnlijk ook vást wel van mij haha. But in the end, aren't we all ;)
pi_153371668
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 23:09 schreef LuDann het volgende:

Volgens het Trimbos:

[..]

De website Psyq meldt ook het volgende:

[..]

Van wat ik ervan weet is er ook nog een onderverdeling. Maar misschien heb ik het verkeerd onthouden of hebben de samenstellers van de DSM inmiddels iets anders bedacht :@

Hoe dan ook: ik heb twee mensen met ASPS in naaste kring. Wmb een ware uitdaging. Het heeft jaren geduurd voor ik de patronen in het gedrag enigszins kon duiden, er iets van kon begrijpen en een manier vond om ermee om te gaan.
pi_153371703
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 00:42 schreef Queller het volgende:

[..]

Van wat ik ervan weet is er ook nog een onderverdeling. Maar misschien heb ik het verkeerd onthouden of hebben de samenstellers van de DSM inmiddels iets anders bedacht :@

Hoe dan ook: ik heb twee mensen met ASPS in naaste kring. Wmb een ware uitdaging. Het heeft jaren geduurd voor ik de patronen in het gedrag enigszins kon duiden, er iets van kon begrijpen en een manier vond om ermee om te gaan.
Heeeeee eindelijk iemand die er ook ervaringen mee heeft! Zou je deze willen delen alsjeblieft? Ik ben er zeer benieuwd naar :Y :Y :Y
  dinsdag 9 juni 2015 @ 00:47:24 #72
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_153371727
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 23:18 schreef LuDann het volgende:

[..]

Dat kan ook niet, omdat een sociopaat (uit bijvoorbeeld woede) heel impulsief reageert, terwijl een psychopaat dat juist niet doet. Ik vind het alleen opmerkelijk dat hij, volgens zichzelf, de diagnose ASPS heeft gekregen en dat hij zichzelf het sticker sociopaat én psychopaat heeft gegeven.

In dit topic komt het vooralsnog meer over alsof hij een lijstje met kenmerken heeft gezien, 'bij zoveel of meer heb je ASPS' tot de conclusie kwam dat hij ASPS heeft en dat hij zichzelf toen maar zowel sociopaat als psychopaat noemde.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 00:54:07 #73
409579 LuDann
All the way
pi_153371820
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 00:42 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik heb even gekeken wat er in de DSM V staat nu, persoonlijkheidsstoornissen zijn weer anders ingedeeld nu ja.

Ik heb zelf alleen van een afstand gezien wat deze stoornis voor invloed kan hebben en dat is niet mals. Lijkt me verdomd moeilijk om mee om te gaan.
pi_153371826
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 00:45 schreef potatopotato het volgende:
Heeeeee eindelijk iemand die er ook ervaringen mee heeft! Zou je deze willen delen alsjeblieft? Ik ben er zeer benieuwd naar :Y :Y :Y
Ik ben er niet bepaald positief over, dus neem van me aan dat je mijn ervaringen heel goed kan missen hoor :D

Maar goed, wat wil je weten?
  dinsdag 9 juni 2015 @ 00:54:32 #75
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_153371829
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:48 schreef potatopotato het volgende:
Ik herken mijn eigen karakter hier niet in, maar ik kan beide karakters begrijpen. Ik heb wel het idee
dat ik door anderen charmant gevonden word en doe ook één en ander om charmant gevonden te worden. Alleen doe ik dit ook weer met andere beweegredenen dan anderen. Ik doe het vaak zodat mensen me vertrouwen en me verhalen vertellen om mijn verveling weg te nemen, maar voel tegelijkertijd geen empathie bij persoonlijke verhalen die ze me vertellen. Ik kies er dan vaak wel voor om empathisch te reageren omdat ik weet dat mensen dan dingen voor je zullen doen.

Wat betreft het verhaal uit de ASPD van John zich anders dan bij mij. Ik zou niet boos worden en er juist voor kiezen om altijd kalm te blijven. Maar dit zou ik doen omdat iemand er onbetrouwbaar van wordt wanneer ze bang voor je zijn. Wanneer je mensen een goed gevoel geeft dan zullen ze altijd veel voor je doen. Ik heb vroeger wel momenten gehad waarbij ik anderen heel slecht heb behandeld toen ik het idee had dat ze niets voor me konden betekenen. Dat waren dan ook de momenten dat ASPD zich op een slechte manier uitte, omdat ik er (ik handel er niet meer naar, dus veroordeel er me niet op) wel van geniet om een bepaalde macht over iemand te hebben.
Je doet me wat denken aan een een stuk dat ik laatst heb gelezen, waarin James Fallon wordt geïnterviewd. Ken je hem toevallig? Hij is een gerenommeerd hersenonderzoeker die bij zichzelf ontdekte, bij het zien van foto's van zijn eigen hersenstructuur, dat zijn hersenstructuur gelijk was aan dat van psychopatische hersenen. Het bleek ook veel in zijn familie voor te komen, dus hij had de genen. Maar zijn nurture invloeden (vooral door zijn liefdevolle en begripvolle moeder) hebben ervoor gezorgd dat hij niet het verkeerde pad opgegaan is en een bad mf is geworden. ;)

Interessesant stuk: https://blendle.com/item/(...)ein_van_james_fallon

Kon het effe niet anders terug vinden dan via deze site waar je lid van moet worden (maar wel eerst 4 of 5 artikelen gratis kan lezen (wat ik dus gedaan heb, en verder niet lid van geworden ben :6 wat je ook kan doen dus )

Het is wel interessant... Ik denk dat mensen die anti-sociale of psychopate genen hebben, met de juiste opvoeding in de kwetsbare jaren, toch wel redelijk 'netjes' oud kunnen worden ;) Maar heb je dat genenpakket en er gaan wat dingen mis in de eerste, belangrijke jaren, kunnen er duivels geschapen worden... hetgeen ook volop gebeurt dus.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_153371869
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 00:42 schreef potatopotato het volgende:

[..]

But in the end, aren't we all ;)

_O-
  dinsdag 9 juni 2015 @ 00:57:53 #77
409579 LuDann
All the way
pi_153371871
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 00:47 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Dat kan ook niet, omdat een sociopaat (uit bijvoorbeeld woede) heel impulsief reageert, terwijl een psychopaat dat juist niet doet. Ik vind het alleen opmerkelijk dat hij, volgens zichzelf, de diagnose ASPS heeft gekregen en dat hij zichzelf het sticker sociopaat én psychopaat heeft gegeven.

In dit topic komt het vooralsnog meer over alsof hij een lijstje met kenmerken heeft gezien, 'bij zoveel of meer heb je ASPS' tot de conclusie kwam dat hij ASPS heeft en dat hij zichzelf toen maar zowel sociopaat als psychopaat noemde.
Ik heb er niet vreselijk veel verstand van, maar ik geloof dat veel aspecten van persoonlijkheidsstoornissen elkaar overlappen.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 00:59:51 #78
179075 hugecooll
pi_153371896
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 00:57 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik heb er niet vreselijk veel verstand van, maar ik geloof dat veel aspecten van persoonlijkheidsstoornissen elkaar overlappen.
Volgens mij heeft hij dan ook uit zijn diagnose de verkeerde conclusie(s) getrokken
pi_153371903
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 00:54 schreef LuDann het volgende:
Ik heb even gekeken wat er in de DSM V staat nu, persoonlijkheidsstoornissen zijn weer anders ingedeeld nu ja.
Het is voor mij al weer 10 jaar geleden dat ik erin verdiept heb. Of verdiept... ik heb er over gelezen in een poging er iets van te snappen om er beter mee om te kunnen gaan. Maar helemaal helder heb ik het niet meer voor de geest. Dus als ik iets geks heb gezegd, dan komt het daardoor :D
quote:
Ik heb zelf alleen van een afstand gezien wat deze stoornis voor invloed kan hebben en dat is niet mals. Lijkt me verdomd moeilijk om mee om te gaan.
Op het gevaar af dat ik iemand beledig: als je kop een beetje goed op je schouders staat en een redelijk ontwikkeld onderbuikgevoel hebt, dan raak je er doorlopend compleet van in de war. Het gaat namelijk steeds anders dan je verwacht, de ander reageert op een manier die je niet snapt (omdat je - als 'normaal' mens - die manier niet kunt invoelen).

Nou ja, chaos :D
  dinsdag 9 juni 2015 @ 01:04:09 #80
179075 hugecooll
pi_153371958
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 01:00 schreef Queller het volgende:
Op het gevaar af dat ik iemand beledig: als je kop een beetje goed op je schouders staat en een redelijk ontwikkeld onderbuikgevoel hebt, dan raak je er doorlopend compleet van in de war. Het gaat namelijk steeds anders dan je verwacht, de ander reageert op een manier die je niet snapt (omdat je - als 'normaal' mens - die manier niet kunt invoelen).

Nou ja, chaos :D
Klinkt als de gemiddelde vrouw
pi_153371963
quote:
12s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 01:04 schreef hugecooll het volgende:
Klinkt als de gemiddelde vrouw
Zo, lachen joh :{
pi_153371971
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 00:54 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Je doet me wat denken aan een een stuk dat ik laatst heb gelezen, waarin James Fallon wordt geïnterviewd. Ken je hem toevallig? Hij is een gerenommeerd hersenonderzoeker die bij zichzelf ontdekte, bij het zien van foto's van zijn eigen hersenstructuur, dat zijn hersenstructuur gelijk was aan dat van psychopatische hersenen. Het bleek ook veel in zijn familie voor te komen, dus hij had de genen. Maar zijn nurture invloeden (vooral door zijn liefdevolle en begripvolle moeder) hebben ervoor gezorgd dat hij niet het verkeerde pad opgegaan is en een bad mf is geworden. ;)

Interessesant stuk: https://blendle.com/item/(...)ein_van_james_fallon

Kon het effe niet anders terug vinden dan via deze site waar je lid van moet worden (maar wel eerst 4 of 5 artikelen gratis kan lezen (wat ik dus gedaan heb, en verder niet lid van geworden ben :6 wat je ook kan doen dus )

Het is wel interessant... Ik denk dat mensen die anti-sociale of psychopate genen hebben, met de juiste opvoeding in de kwetsbare jaren, toch wel redelijk 'netjes' oud kunnen worden ;) Maar heb je dat genenpakket en er gaan wat dingen mis in de eerste, belangrijke jaren, kunnen er duivels geschapen worden... hetgeen ook volop gebeurt dus.
Dit interview heb ik gelezen inderdaad, het stond destijds in de Quest. Ik vond het ook vrij herkenbaar. We're not all bad! *O*

Bij hem werd het grapje gemaakt dat hij zou eindigen als gangster, bij mij werd het altijd het grapje gemaakt dat ik later huurmoordenaar zou worden. Maar ik ( en mijn omgeving) zijn er zonder kleerscheuren vanaf gekomen hoor :Y
  dinsdag 9 juni 2015 @ 01:07:46 #83
409579 LuDann
All the way
pi_153372000
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 01:04 schreef Queller het volgende:

[..]

Zo, lachen joh :{
PI. oO<
  dinsdag 9 juni 2015 @ 01:13:37 #84
409579 LuDann
All the way
pi_153372061
Wat ik hiervan gezien heb is dat in een gezin de middelste zoon deze stoornis had. Toen hij 17 was had de jongere dochter een trauma door seksueel misbruik, had hij zijn oudere broer flink toegetakeld met een mes en was de vader er vandoor gegaan omdat hij het niet meer trok.

Maar dat was wel een extreem geval geloof ik.
pi_153372139
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 00:59 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Volgens mij heeft hij dan ook uit zijn diagnose de verkeerde conclusie(s) getrokken
Ik erger me eraan dat je me afdoet als leugenaar. Ik heb uitgelegd op welke manier ik het heb laten testen en ik weet wel degelijk het verschil tussen een sociopaat en een psychopaat. Het heeft een heleboel overlappingen en het kost een hoop moeite om dat uit te leggen. Uiteindelijk meldt zich wel iemand die dit uitlegd, en als dit niet zo is, dan is dat ook geen probleem.
pi_153372181
Ik kan het niet laten

dinsdag 9 juni 2015 @ 01:28:03 #87
179075 hugecooll
pi_153372185
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 01:22 schreef potatopotato het volgende:

[..]

Ik erger me eraan dat je me afdoet als leugenaar. Ik heb uitgelegd op welke manier ik het heb laten testen en ik weet wel degelijk het verschil tussen een sociopaat en een psychopaat. Het heeft een heleboel overlappingen en het kost een hoop moeite om dat uit te leggen. Uiteindelijk meldt zich wel iemand die dit uitlegd, en als dit niet zo is, dan is dat ook geen probleem.
Het interesseert me werkelijk waar niets of jij je daaraan ergert, want ik doe je niet af als leugenaar. Ik plaats wat kritische noten bij 'ik heb ASPS dus ik ben een sociopaat dus ik ben een psychopaat'
  dinsdag 9 juni 2015 @ 01:32:23 #88
179075 hugecooll
pi_153372220
Kan trouwens ook best dat ik bij 'sociopathie' aan een sociopaat denk en dat jij daar een psychopaat mee bedoelt
pi_153372228
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 01:28 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Het interesseert me werkelijk waar niets of jij je daaraan ergert, want ik doe je niet af als leugenaar. Ik plaats wat kritische noten bij 'ik heb ASPS dus ik ben een sociopaat dus ik ben een psychopaat'
Dat is ook niet echt vriendelijk wat je zegt. Ik hou er ook rekening mee met wat jou ergert, en moedig het juist aan om je mening te delen. Fijn dat je kritische noten plaatst bij wat je leest, houd jezelf scherp ^O^
  dinsdag 9 juni 2015 @ 01:34:39 #90
409579 LuDann
All the way
pi_153372235
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 01:27 schreef Libertarisch het volgende:
Ik kan het niet laten

Kap eens met die linkdump. Het is niet grappig en voegt niets toe.
pi_153372245
Maar om precies te zijn, zou het in mijn geval psychopathie zijn. Ik vind het impulsieve gedrag van sommige ASPD'ers zo onnodig, je werkt jezelf er alleen maar mee in de problemen :?
  dinsdag 9 juni 2015 @ 01:35:46 #92
179075 hugecooll
pi_153372247
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 01:33 schreef potatopotato het volgende:

[..]

Dat is ook niet echt vriendelijk wat je zegt. Ik hou er ook rekening mee met wat jou ergert, en moedig het juist aan om je mening te delen. Fijn dat je kritische noten plaatst bij wat je leest, houd jezelf scherp ^O^
Ja nee. Als ik zou zeggen dat ik denk dat jij liegt, dan zou ik het me wellicht enigszins aantrekken als jij dat vervelend vindt. Als de oorsrong van jouw ergernis in jouw verkeerde aanname ligt, dan heeft het ook weinig nut om me daar iets van aan te trekken.
pi_153372251
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 01:34 schreef LuDann het volgende:

[..]

Kap eens met die linkdump. Het is niet grappig en voegt niets toe.
Sorry ^O^
  dinsdag 9 juni 2015 @ 01:36:13 #94
179075 hugecooll
pi_153372252
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 01:35 schreef potatopotato het volgende:
Maar om precies te zijn, zou het in mijn geval psychopathie zijn. Ik vind het impulsieve gedrag van sommige ASPD'ers zo onnodig, je werkt jezelf er alleen maar mee in de problemen :?
Ja, maar daar kiezen ze dus niet zelf voor :+
pi_153372260
opzouten + note

[ Bericht 98% gewijzigd door Re op 09-06-2015 10:11:24 ]
pi_153372263
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 01:35 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja nee. Als ik zou zeggen dat ik denk dat jij liegt, dan zou ik het me wellicht enigszins aantrekken als jij dat vervelend vindt. Als de oorsrong van jouw ergernis in jouw verkeerde aanname ligt, dan heeft het ook weinig nut om me daar iets van aan te trekken.
Waarom zou je het je totaal niet wellicht enigszins aantrekken dat iemand iets dat je zegt vervelend vind?
  dinsdag 9 juni 2015 @ 01:41:08 #97
179075 hugecooll
pi_153372276
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 01:38 schreef potatopotato het volgende:

[..]

Waarom zou je het je totaal niet wellicht enigszins aantrekken dat iemand iets dat je zegt vervelend vind?
totaal niet wellicht enigszins :o
Als jij zegt dat je iets dat bij mij afkomst is, vervelend vindt, dan bestaat de kans dat ik me dat aantrek als het ook daadwerkelijk bij mij afkomstig is. Als dat niet het geval is, gebeurt dat ook niet.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 01:41:29 #98
409579 LuDann
All the way
pi_153372277
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 01:36 schreef potatopotato het volgende:

[..]

Sorry ^O^
Ik had het niet tegen jou, ik had het tegen Libertarisch die linkjes van Youtubjes blijft dumpen. :)

Ontopic: mensen met een antisociale persoonlijkheidsstoornis kunnen volgens mij over het algemeen niet zo simpel redeneren dat ze bepaald gedrag beter kunnen laten. Ze zijn immers nogal impulsief. Uit jouw beschrijving begrijp ik dat jij dit niet bent?
pi_153372325
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 01:41 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik had het niet tegen jou, ik had het tegen Libertarisch die linkjes van Youtubjes blijft dumpen. :)

Ontopic: mensen met een antisociale persoonlijkheidsstoornis kunnen volgens mij over het algemeen niet zo simpel redeneren dat ze bepaald gedrag beter kunnen laten. Ze zijn immers nogal impulsief. Uit jouw beschrijving begrijp ik dat jij dit niet bent?
Als het je werkelijk interesseert is het artikel dat villas Rubin deelde misschien leuk om te lezen. Eigenlijk alles wat hij zegt kan ik herkennen.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 01:50:11 #100
179075 hugecooll
pi_153372342
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 01:41 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik had het niet tegen jou, im had het tegen Libertarisch die linkjes van Youtubjes blijft dumpen. :)

Ontopic: mensen met een antisociale persoonlijkheidsstoornis kunnen volgens mij over het algemeen niet zo simpel redeneren dat ze bepaald gedrag beter kunnen laten. Ze zijn immers nogal impulsief.
Naja is niet 'over het algemeen'; ASPS is een heel ruim begrip. Sociopatische mensen zijn impulsief en vallen daarin voornamelijk op door woedeuitbarstingen en dergelijke; een zogenaamd kort lontje. Een sociopatische seriemoordenaar moordt bijvoorbeeld als de gelegenheid zich voordoet: hij ziet een kans en grijpt 'm.

Psychopatische mensen zijn emotioneel juist heel vlak, waardoor zij niet snel impulsief zullen reageren. Een psychopatische seriemoordenaar zal zijn moorden zeer goed plannen en hetzelfde slachtoffer (als bij het voorbeeld van de sociopaat) bijvoorbeeld eerst een tijd in de gaten houden en uitzoeken waar en wanneer hij het best kan toeslaan.

Criminele voorbeelden zijn even het makkelijkst :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')