Letterlijk en figuurlijkquote:Op donderdag 4 juni 2015 16:50 schreef Mykonos het volgende:
Wat doet het er ook toe, Williams verplettert beide dames in die finale.
Jawel, maar die verliest straks van, euh, die meid met een moeilijke naam.quote:Op donderdag 4 juni 2015 16:50 schreef Mykonos het volgende:
Wat doet het er ook toe, Williams verplettert beide dames in die finale.
Ik help het je hopenquote:Op donderdag 4 juni 2015 16:53 schreef DO2 het volgende:
[..]
Jawel, maar die verliest straks van, euh, die meid met een moeilijke naam.
Een vent heeft het nou eenmaal makkelijk tussen al die damesquote:Op donderdag 4 juni 2015 16:54 schreef Niox het volgende:
Nou, als het meezit op Wimbledon dan maakt Serena serieuze kans op een calendar year Grand Slam.
In haar slechtste jaar in tijdenquote:Op donderdag 4 juni 2015 16:54 schreef Niox het volgende:
Nou, als het meezit op Wimbledon dan maakt Serena serieuze kans op een calendar year Grand Slam.
Ik vind tennis bij de mannen echt een prachtige sport, maar het niveau bij de vrouwen daar wordt ik gewoon treurig van.quote:Op donderdag 4 juni 2015 16:57 schreef Norrage het volgende:
[..]
In haar slechtste jaar in tijden
Haar niveau is echt niet goed dit jaar en ze wint alles
Da's eerlijk gezegd de beste reden die ik tot dusver gezien heb om voor Lucie te juichen.quote:Op donderdag 4 juni 2015 16:58 schreef F.M.D. het volgende:
maak het af lucie. ben het zo zat om zwijnsteiger steeds in beeld te zien na elk punt!
rojadirecta.mequote:Op donderdag 4 juni 2015 17:05 schreef Grutsk het volgende:
Nogmaals de vraag, weet iemand van jullie of het mogelijk is om een wedstrijd ergens terug te kijken zonder spoilers? Kan morgen niet kijken
Meteen door naar http://www.npo.nl/gids ?quote:Op donderdag 4 juni 2015 17:05 schreef Grutsk het volgende:
Nogmaals de vraag, weet iemand van jullie of het mogelijk is om een wedstrijd ergens terug te kijken zonder spoilers? Kan morgen niet kijken
Dat is wel een goeie, thanks. Kijken of ik morgen al het nieuws kan ontwijkenquote:Op donderdag 4 juni 2015 17:06 schreef showtimer het volgende:
[..]
Meteen door naar http://www.npo.nl/gids ?
Het moet wel gezegd worden dat hun laatste ontmoeting op gravel was, en dat Williams toen maar ternauwernood heeft gewonnen, gezien de cijfers: 3:6, 7:6, 6:7.quote:
Ze is wel erg bruin ja.quote:
Zoiets. Wat ik wel weet is dat ze met 3x woordwaarde een monsterscore zou opleveren.quote:Op donderdag 4 juni 2015 18:11 schreef Norrage het volgende:
Valt jullie al op dat ze Bazin-sky heet?
Bazingaquote:Op donderdag 4 juni 2015 18:14 schreef DO2 het volgende:
[..]
Zoiets. Wat ik wel weet is dat ze met 3x woordwaarde een monsterscore zou opleveren.
Vierde keer dit keer in 6 wedstrijdenquote:Op donderdag 4 juni 2015 18:18 schreef Gruisman het volgende:
Hoe vaak heeft Serena al de eerste set verloren dit toernooien ook vandaag gaat ze er gewoon mee wegkomen
Alleen nu moddert ze voorlopig doorquote:Op donderdag 4 juni 2015 18:24 schreef Max23 het volgende:
Serena loopt het hele toernooi al zo te sloffen (vooral in de eerste set steeds). Alleen tegen Errani oogde het energieker.
Dat is 20 kilo geleden. En dan krijg je die monotone stortvloed aan woorden er ook nog bij zodra het geluid begint te maken.quote:Op donderdag 4 juni 2015 16:20 schreef DaveDave09 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit wilt iedereen toch nog een keer zien
tegen errani hoeft ze niet goed te spelenquote:Op donderdag 4 juni 2015 18:24 schreef Max23 het volgende:
Serena loopt het hele toernooi al zo te sloffen (vooral in de eerste set steeds). Alleen tegen Errani oogde het energieker.
kan ze het volhouden?quote:
Accountje maken op t3nnis.tv, torrent staan er meestal vrij snel op van zulke grote wedstrijden.quote:Op donderdag 4 juni 2015 17:05 schreef Grutsk het volgende:
Errani die af en toe gewoon een service van 129km sloegquote:Op donderdag 4 juni 2015 18:34 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
tegen errani hoeft ze niet goed te spelen
ze heeft een hele zwakke service
quote:Op donderdag 4 juni 2015 18:35 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Errani die af en toe gewoon een service van 129km sloeg![]()
quote:Op donderdag 4 juni 2015 18:55 schreef Wopper1 het volgende:
Serena heeft een aardige kont maar die van de umpire mag er ook zijn..
Echt he, dat rekken en in slakkentempo over de baan lopenquote:[img]http://i/ fokzine.net/p/0s.gif[/img] Op donderdag 4 juni 2015 19:04 schreef Sked het volgende:
Nu nog diskwalificeren voor dat achterlijke gedrag
Zo spaart ze energie...quote:Op donderdag 4 juni 2015 18:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
Loop niet als een oud wijf kutserena
Gewoon ''doodziek'' zijn en dan alsnog de finale halenquote:Williams: 'Ik ben zieker dan ooit'
Van onze Telesportredactie
Serena Williams kon zelf nauwelijks geloven dat ze donderdagavond de finale van Roland Garros had weten te halen. "Ik heb me nog nooit zo ziek gevoeld", stelde de 33-jarige Amerikaans na haar zege op de Zwitserse Timea Bacsinszky (4-6 6-3 en 6-0).
"Ik kreeg griep na mijn wedstrijd in de derde ronde", vertelde Williams tegenover ESPN. "Sindsdien worstel ik ermee. Ik had nooit gedacht dat ik kon winnen en wilde helemaal geen derde set spelen."
"Maar ik dacht dat als ik zou verliezen, ik beter kon proberen winners te slaan. Ik was zo moe en voor ik het wist stond ik in de derde set. Ik weet niet wat er gebeurde."
In de eindstrijd in Parijs wacht de Tsjechische Lucie Safarova.
Dit.quote:Op donderdag 4 juni 2015 19:04 schreef Sked het volgende:
Nu nog diskwalificeren voor dat achterlijke gedrag
En dit.quote:Op donderdag 4 juni 2015 19:06 schreef Sfeermaker het volgende:
[..]
Echt he, dat rekken en in slakkentempo over de baan lopen
Zeg dat wel. Schandalig.quote:Op donderdag 4 juni 2015 19:30 schreef Oceaanbodem het volgende:
En dat is de nummer 1 van de wereld. Wat een schaamteloze vertoning. Doe gewoon normaal mens.
Ja, hoop het ook. Zo'n soort Sharapova op Wimbledon in 2004, Sanchez tegen Graf op RG 1989 of Stosur tegen Williams op de US Open in 2012(?)quote:Op donderdag 4 juni 2015 20:03 schreef Szura het volgende:
Hopelijk veegt Safarova die actrice van de baan, maar die hoop is ijdel...
Ja, te treurig voor woorden. Wat een niveau(verschil) daar zeg. Alsof Söderling met zijn Pfeiffer in de finale van RG komt.quote:Op donderdag 4 juni 2015 21:06 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Gewoon ''doodziek'' zijn en dan alsnog de finale halen
viesdikquote:
5 dagen per week fitness, daarnaast reguliere tennistraining plus tournooien + vliegtuig, hotel vliegtuig. Jij?quote:Op donderdag 4 juni 2015 21:48 schreef Sfeermaker het volgende:
Dat S. Williams nog steeds slams wint, ligt meer aan de kwaliteiten van de rest van de speelsters. Weet een kenner hoe vaak per week die 'net niet' dames zoals bijv. een 'Ivanovic' en 'Wozniacki' trainen? Het is vaak van een bedenkelijk niveau.
Luckass voor wie ben je vanavond?quote:
Door er op te klikken?quote:
Vergroot niet voor mij, maar heb zoomfunctie op mijn ogen dus lukte.quote:
Hier ook met zelf-zoomfunctie. Mooie quote. Maar dat ze elkaar niet uit de jeugd kennen? Murray en Djoko kennen elkaar al toch al uit die periode?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 10:53 schreef DaveDave09 het volgende:
[..]
Vergroot niet voor mij, maar heb zoomfunctie op mijn ogen dus lukte.
Hoop wel dat nadal nog een paar finales van djoko kan winnen
logischquote:
I remember that moment very well. We were at Wimbledon in 2005. I was passing next to the courts on my way to the locker room where Rafa was waiting for me. At one moment I stopped by the court 18 where Juan Monaco, a good friend of Rafa, was playing some player unknown to me. I watched the match for a while and then went to the locker room. Upon getting there I told Rafa: "We have a situation" and he replied "What do you mean?". "I said we have a problem and his name is Novak Djokovic."quote:Op vrijdag 5 juni 2015 10:53 schreef DaveDave09 het volgende:
[..]
Vergroot niet voor mij, maar heb zoomfunctie op mijn ogen dus lukte.
Hoop wel dat nadal nog een paar finales van djoko kan winnen
federer zou waarschijnlijk een set winnenquote:Op vrijdag 5 juni 2015 12:17 schreef Federer-fan het volgende:
Wat ik mij afvraag:
- Zou Nadal van Djokovic hebben gewonnen als Nadal de eerste set had gewonnen? Ik vind het een lastige. Djokovic speelde veel beter maar ik weet niet hoe veel mentale last hij zou hebben gehad van dat setverlies. Na Nadal is hij mentaal misschien het sterkst van de Tour en het is best-of-five dus hij had genoeg kans om terug te komen.
- Zou Federer van deze Nadal hebben gewonnen? Ik vraag het omdat dat een indicatie zou kunnen zijn of Nadals probleem vooral mentaal of vooral fysiek/tennistechnisch is. Als het probleem netaal is, denk ik dat hij Federer wel had aangekund wegens de mentale adge die hij over hem heeft; als zijn probleem fysiek/tennischtechnisch is, lijkt het me dat Federer had gewonnen.
Ja kon het al lezen, but tyquote:Op vrijdag 5 juni 2015 12:24 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
I remember that moment very well. We were at Wimbledon in 2005. I was passing next to the courts on my way to the locker room where Rafa was waiting for me. At one moment I stopped by the court 18 where Juan Monaco, a good friend of Rafa, was playing some player unknown to me. I watched the match for a while and then went to the locker room. Upon getting there I told Rafa: "We have a situation" and he replied "What do you mean?". "I said we have a problem and his name is Novak Djokovic."
Grappig dit ook:quote:Op vrijdag 5 juni 2015 12:26 schreef DaveDave09 het volgende:
[..]
Ja kon het al lezen, but ty
Even gekeken:
http://en.wikipedia.org/w(...)0%93_Men%27s_Singles
Qualifier djokovic won in 3 sets van monaco
En kwam verder dan nadal toen![]()
- Ja, denk het wel, daarvoor was Djokovic gewoon te goed.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 12:17 schreef Federer-fan het volgende:
Wat ik mij afvraag:
- Zou Nadal van Djokovic hebben gewonnen als Nadal de eerste set had gewonnen? Ik vind het een lastige. Djokovic speelde veel beter maar ik weet niet hoe veel mentale last hij zou hebben gehad van dat setverlies. Na Nadal is hij mentaal misschien het sterkst van de Tour en het is best-of-five dus hij had genoeg kans om terug te komen.
- Zou Federer van deze Nadal hebben gewonnen? Ik vraag het omdat dat een indicatie zou kunnen zijn of Nadals probleem vooral mentaal of vooral fysiek/tennistechnisch is. Als het probleem netaal is, denk ik dat hij Federer wel had aangekund wegens de mentale adge die hij over hem heeft; als zijn probleem fysiek/tennischtechnisch is, lijkt het me dat Federer had gewonnen.
Mats zegt van nietquote:Op vrijdag 5 juni 2015 12:44 schreef Szura het volgende:
Zou Barbara iets onder die jurkjes aan hebben?
Dus echt nietquote:Op vrijdag 5 juni 2015 12:45 schreef DO2 het volgende:
Ik denk dat Federer ook wel van m had gewonnen in deze vorm. Hij heeft tegen Djokovic alleen in de eerste set met een paar games kunnen overtuigen.
Ik heb een beetje hetzelfde. Wawa heeft opzich wel de meeste kans in de finale, maar goed, Tsonga is Frans...en ze zijn beiden wisselvallig.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 12:47 schreef DaveDave09 het volgende:
Ja want federer was zo goed![]()
Anyway topic change naar wawa-tsonga please.
Wat denken we? Aan de ene kant leuk als er weer eens een fransman in de finale staat, aan de andere kant wawa speelde wel erg goed tegen fed en die geef ik ook meer kans tegen murray of djokovic.
Ok, Nor.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:00 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dus echt niet![]()
Fed was er in 3 sets heel hard afgegaan.
Ja, maar *in* een partij is Wawrinka wel een stuk stabieler dan Tsonga volgens mij. En hij heeft de klasse om van de Big 4 te winnen (voor zover er nog een Big 4 is).quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:06 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik heb een beetje hetzelfde. Wawa heeft opzich wel de meeste kans in de finale, maar goed, Tsonga is Frans...en ze zijn beiden wisselvallig.
Mensen komen misschien later omdat het veel te heet is een hele partij daar te zitten?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:18 schreef Niox het volgende:
Vrijdagmiddag, een Fransman in de halve finale en een stadion maar stapels stoelen nog leeg zijn. Onbegrijpelijk.
Alleen als de spelers gaan wisselen. Dus na deze game zullen er veel mensen binnen lopenquote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:23 schreef DO2 het volgende:
Mag je wanneer de wedstrijd al gaande is nog gewoon binnenlopen? Lijkt me vreselijk storend voor die lui.
Ah, ja. Makes sense.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:23 schreef BobW het volgende:
[..]
Alleen als de spelers gaan wisselen. Dus na deze game zullen er veel mensen binnen lopen
Hij is niet echt "droog" nee, maar dat is hij nooit geweest.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:36 schreef Gruisman het volgende:
Is Tsonga nou gewoon groot van stuk of kunnen er stiekem wel een paar pondjes af?
En de NOS presentatrice die dan aan Siemerink/Roelfs vraagt; leeft het in Parijs?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:18 schreef Niox het volgende:
Vrijdagmiddag, een Fransman in de halve finale en een stadion maar stapels stoelen nog leeg zijn. Onbegrijpelijk.
Nee klopt maar het had ook gewoon spiermassa kunnen zijn maar dat valt wel mee zo te zienquote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:38 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Hij is niet echt "droog" nee, maar dat is hij nooit geweest.
Laat me raden: Rivkah?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:41 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
En de NOS presentatrice die dan aan Siemerink/Roelfs vraagt; leeft het in Parijs?
Wawrinka lijkt me dan ook wel een figuur die na een zware vijfsetter gewoon even acht biertjes wegtankt om vervolgens minderjarige meisjes te versieren in de plaatselijke kroegquote:
1m88 in lengte en iets van 91 kg volgens mij.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:36 schreef Gruisman het volgende:
Is Tsonga nou gewoon groot van stuk of kunnen er stiekem wel een paar pondjes af?
Federer is verre van snel. Heel goed voetenwerk maar snel nee.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:47 schreef Spetie het volgende:
Een Federer, Djokovic en Murray zijn allemaal toch wat ranker en sneller dan deze twee.
Nu op latere leeftijd wel iets minder snel, maar verder altijd 1 van de snelsten hoor.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:49 schreef Godtje het volgende:
[..]
Federer is verre van snel. Heel goed voetenwerk maar snel nee.
Vekic approvesquote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:54 schreef Norrage het volgende:
Jammer dat Wawa er zo uberlelijk uit ziet met die broek
We hebben het over nu en niet vroeger.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:52 schreef Spetie het volgende:
[..]
Nu op latere leeftijd wel iets minder snel, maar verder altijd 1 van de snelsten hoor.
Waarom doen ze dat niet? Kan toch geen geld probleem zijn?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:58 schreef Szura het volgende:
Hier het bewijs dat hawk-eye ook gewoon op gravel gebruikt moet worden
Dat klopt, maar ik bedoelde meer hun bouw. Dat hun drieën geen overtollig vet hebben i.t.t. Wawa, Tsonga en Sijsling. :pquote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:57 schreef Godtje het volgende:
[..]
We hebben het over nu en niet vroeger.
Hij is nu echt een stapje minder snel. Logisch gezien zijn leeftijd.
Charme. Gravel is de enige ondergrond waar je de afdruk kan zien.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:58 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Waarom doen ze dat niet? Kan toch geen geld probleem zijn?
Theoretisch gezien is Hawk-eye niet nauwkeuriger dan de gravel afdruk.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:58 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Waarom doen ze dat niet? Kan toch geen geld probleem zijn?
Maar wel nauwkeuriger dan het oordeel van het menselijk oogquote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:02 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Theoretisch gezien is Hawk-eye niet nauwkeuriger dan de gravel afdruk.
Ook niet als die gravel al belopen is? Zullen zeker wel fouten mee gemaakt worden, of stiekem een andere afdruk aanwijzen.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:02 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
uhm nee tenzij ze de verkeerde afdruk te pakken hebbenquote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:02 schreef Sked het volgende:
[..]
Maar wel nauwkeuriger dan het oordeel van het menselijk oog
In de praktijk wel. Die afdrukken zijn niet altijd even duidelijk, en t komt vast ook voor dat ze de verkeerde lezen.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:02 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Afdrukken zijn duidelijk genoeg. Tweede komt idd wel eens voor en is idd het nadeel.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:05 schreef DO2 het volgende:
[..]
In de praktijk wel. Die afdrukken zijn niet altijd even duidelijk, en t komt vast ook voor dat ze de verkeerde lezen.
Nee hoor, Murray - Djoko is de halve finalequote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:19 schreef Norrage het volgende:
Tsonga is wel heel slecht zeg. Maar Wawa ook niet super overtuigend. Nee, Murray - Djoko is de finale....
En voor woensdag was Djoko-Nadal nog de finalequote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:19 schreef Norrage het volgende:
Tsonga is wel heel slecht zeg. Maar Wawa ook niet super overtuigend. Nee, Murray - Djoko is de finale....
Ik heb topspelers al vaak genoeg een prima prestatie zien leveren twee dagen na een epische vijfsetter. De kans dat dat het verschil maakt is heel klein.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:20 schreef Oceaanbodem het volgende:
Als Wawa het bij een 3-setter houdt vandaag en Djoko en Murray maken er een uitputtingsslag van kan het nog wel eens gek lopen zondag.
Djoko heeft het toch echt wat vaker gedaan. En die lijkt een robot zonder emotie te zijn.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:24 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En voor woensdag was Djoko-Nadal nog de finale
Denk in ieder geval dat Wawrinka in de finale met minder druk op de baan zal staan dan Djokovic (mocht die de finale halen).
Nadal had hiervan gesmuldquote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:27 schreef -0- het volgende:
Denk dat je de omstandigheden ook niet moet onderschatten, 33 graden in Parijs, zon en een toenemende luchtvochtigheid.
En dat terwijl de vorige 2 weken vrij koel waren.
Uiteraard, maar het is de finale van een toernooi dat hem in een uniek lijstje kan brengen, terwijl Wawrinka inmiddels ook al een GS op z'n naam heeft staan, dal zal ook wat druk wegnemen, denk ik.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:25 schreef Godtje het volgende:
[..]
Djoko heeft het toch echt wat vaker gedaan. En die lijkt een robot zonder emotie te zijn.
Hawk-eye is accurater. Ik begrijp niet eens dat daar discussie over is. Ben het er verder wel mee eens dat het aflezen van afdrukken in veruit de meeste gevallen goed gaat en zeker een bepaalde charme heeft. Maar ja, er zijn bij tennis nu eenmaal van die punten die een wedstrijd kunnen doen kantelen, en dan is het toch prettig als je de foutmarge kan minimaliseren.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:14 schreef Oceaanbodem het volgende:
Als afdrukken elkaar overlappen wordt het ook lastig. Maar dat komt niet al te vaak voor over het algemeen.
Finales lijken niet echt spannend te worden iddquote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:39 schreef Norrage het volgende:
Ze gaan er zo hard af tegen Murray - Djoko.....
Ik wijt dit gewoon aan Wawrinka.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:50 schreef Norrage het volgende:
Wat een slecht niveau zeg. Laten we het maar wijden aan de hitte.
Ja, maar de umpires zien het nog weleens verkeerd.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:59 schreef Oceaanbodem het volgende:
[..]
Charme. Gravel is de enige ondergrond waar je de afdruk kan zien.
Maar is er dan een nadeel aan Hawk-Eye?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:07 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Afdrukken zijn duidelijk genoeg. Tweede komt idd wel eens voor en is idd het nadeel.
Eensquote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:55 schreef truedestiny het volgende:
Ik ga wat anders doen. Dit is niet om aan te zien.
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:35 schreef DO2 het volgende:
[..]
Hawk-eye is accurater. Ik begrijp niet eens dat daar discussie over is. Ben het er verder wel mee eens dat het aflezen van afdrukken in veruit de meeste gevallen goed gaat en zeker een bepaalde charme heeft. Maar ja, er zijn bij tennis nu eenmaal van die punten die een wedstrijd kunnen doen kantelen, en dan is het toch prettig als je de foutmarge kan minimaliseren.
Die van mij.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:01 schreef GwaiLow het volgende:
Wie zijn poen staat op Jo Wilfried??(voorafgaand aan de wedstrijd)
Toch zou je dan denk ik gaan krijgen dat ze alsnog gaan kijken naar de afdruk en ook meer gaan twijfelen aan hawkeye in de rest van het jaar als blijkt dat de uitkomst vaak anders is dan hoe de spelers het op het gravel zien.quote:
Ja, het heeft een foutmarge die iirc groter is dan de foutmarge van een afdruk, aangenomen dat je de juiste hebt.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:01 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Maar is er dan een nadeel aan Hawk-Eye?
Dat is zo. Maar dat zou gek zijn. als als het zo is, is het misschien juist goed, als het betekent dat Hawk-Eye niet zo precies is als de makers zeggen. Dan kunnen ze dat aanpassen.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:05 schreef stefan92 het volgende:
[..]
Toch zou je dan denk ik gaan krijgen dat ze alsnog gaan kijken naar de afdruk en ook meer gaan twijfelen aan hawkeye in de rest van het jaar als blijkt dat de uitkomst vaak anders is dan hoe de spelers het op het gravel zien.
Dus als de umpire de juiste afdruk heeft, kan die het beter beoordelen dan Hawk-Eye? Dat zou dan ook betekenen dat Hawk-Eyeanimaties laten zien dat een bal uit is die in werkelijkheid in is.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:06 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Ja, het heeft een foutmarge die iirc groter is dan de foutmarge van een afdruk, aangenomen dat je de juiste hebt.
Aannemen dat een computerimage "de echte afdruk" is, is gemakkelijk, maar veel echter dan de daadwerkelijke afdruk wordt het niet.
Met een hawk-eye sluit je elk risico uit, waarom zou je het dan niet nemen..quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:08 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dus als de umpire de juiste afdruk heeft, kan die het beter beoordelen dan Hawk-Eye? Dat zou dan ook betekenen dat Hawk-Eyeanimaties laten zien dat een bal uit is die in werkelijkheid in is.
Dat kan geloof ik gebeuren. Hawk eye gebruikt camera's om de baan van de bal te berekenen en zo het stuiterpunt te bepalen, dat doet het behoorlijk goed, maar met een kleine foutmarge. De afdruk is echter gewoon het stuiterpunt.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:08 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dus als de umpire de juiste afdruk heeft, kan die het beter beoordelen dan Hawk-Eye? Dat zou dan ook betekenen dat Hawk-Eyeanimaties laten zien dat een bal uit is die in werkelijkheid in is.
Omdat je dat dus niet doet.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:09 schreef Sked het volgende:
[..]
Met een hawk-eye sluit je elk risico uit, waarom zou je het dan niet nemen..
Raar dat mensen er toch anders over denken..
Ik weet niet hoe precies ze zeggen dat het is, maar denk dat het nu een geaccepteerde rolverdeling is die door de foutenmarges in stand wordt gehouden.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:07 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat is zo. Maar dat zou gek zijn. als als het zo is, is het misschien juist goed, als het betekent dat Hawk-Eye niet zo precies is als de makers zeggen. Dan kunnen ze dat aanpassen.
Liever een system met een afwijkinkje dan een unfair systeem.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:22 schreef DO2 het volgende:
Ik vraag me echt af of de volledige afdruk van de bal altijd duidelijk zichtbaar is voor het menselijk oog. Maar goed, van mij mogen ze het zo houden, hoor. Zeker zolang Hawk-eye niet tenminste 99% accuraat is. En ik vind het ook wel vermakelijk wanneer een speler weereens boos wordt over de beslissing van een umpire.
Wel leukquote:Griffioen wint Roland Garros
Rolstoeltennisster Jiske Griffioen heeft vrijdag de finale van Roland Garros gewonnen. De 30-jarige speelster won in twee sets ruim van haar 24-jarige landgenote Aniek van Koot: 6-0 6-2. Het is de tweede eindzege in een grandslamtoernooi voor Griffioen, die in februari de Australian Open won.
In het dubbelspel staat de teller al op elf titels. Daar kan later op vrijdag een twaalfde bij komen als ze met haar dubbelpartner Van Koot wint van het als eerste geplaatste koppel Yui Kamiji (Japan)/Jordanne Whiley (Groot-Brittannië). Griffioen en Van Koot zijn als tweede geplaatst.
Op de eigen website van Hawk-Eye innovations is te lezen:quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:09 schreef Sked het volgende:
[..]
Met een hawk-eye sluit je elk risico uit, waarom zou je het dan niet nemen..
Raar dat mensen er toch anders over denken..
Oh, er zijn zeker wel redenen om wel hawk eye te gebruiken. Competitieve integriteit (hoewel de oneerlijkheid tegenover banen zonder hawk eye dan weer een tegenargument is) en de kans de je de foute afdruk pakt vallen daaronder. Ik wilde alleen melden waarom Hawk eye niet in alles superieur is.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:18 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Maar hawkeye is dan wel consequent. Dat lijkt me ook belangrijk.
Maar julie voeren die dan ook niet pal in de zon met 33 graden..quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:39 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Verloopt tenminste op hoger niveau dan deze halve finale.
De vraag is dan of dat een prestatie isquote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:39 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Verloopt tenminste op hoger niveau dan deze halve finale.
Dat is iets Zwitsersquote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:03 schreef Szura het volgende:
Wawrinka kan ook alleen maar services blokken he
Ja nu je het zegt, erger me er ook vaak aan bij Federerquote:
En in het stadion is het serieus heet. Het is een snelkookpan.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:08 schreef DO2 het volgende:
Het niveau laat te wensen over, maar ik verveel me geen moment met deze pot.
En laten we ook vooral niet vergeten dat die gasten met 33 graden in de kokende zon staan te tennissen.
Federereerbetoon.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:18 schreef DO2 het volgende:
Tsonga heeft 1 uit 13 breakpoints weten te benutten, begrijp ik. Da's wel ernstig.
1-17quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:18 schreef DO2 het volgende:
Tsonga heeft 1 uit 13 breakpoints weten te benutten, begrijp ik. Da's wel ernstig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |