abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 juni 2015 @ 09:57:29 #101
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_153375083
Volgens mij is die regel met het RVV1990 geschrapt. Vroeger was dat wel zo.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 11:04:09 #102
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_153376482
- Hoepel dan gewoon lekker op -

[ Bericht 89% gewijzigd door Sounddragon op 09-06-2015 13:10:36 ]
pi_153376796
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 01:09 schreef Ridocar het volgende:
Dit asogedrag had ik ook op een invoegstrook. M'n combinatie trekt nogal langzaam op, en dan wil het wel eens dat auto's achter mij eerder invoegen. De meesten begrijpen het wel. Die gaan dan meteen een rijstrook verder naar links. Maar je hebt er ook tussen zitten die invoegen en meteen het gas intrappen. Erg handig als de invoegstrook zo'n beetje opraakt en die figuren links van mij blijven hangen.

Ik vraag me dan af wat er in hun hoofd omgaat. Denken ze dat het mag omdat ze op de hoofdrijbaan zitten? Gaan ze dan op de formele toer? Vergeten ze voor het gemak artikel 5?

Eigenlijk zou mijn vraag aan die aso's zijn: "Zou je dat ook doen als er een politieauto voor je op de invoegstrook zou rijden?" Die vraag is meestal een goede indicator om na te gaan of je wel goed bezig bent of dat je gewoon aan het trollen bent.
Hoe los jij dit op? Achter de aso's invoegen met een relatief lage snelheid?
  dinsdag 9 juni 2015 @ 11:33:02 #104
62419 CherryLips
chocoholic
pi_153377069
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 11:18 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik wel, mij overkomt het ook regelmatig, ik moet nog even vaart maken of ik wil hem er niet 'tussenproppen' voor mijn gevoel, auto achter me propt hem er wel tussen en rijdt het vak dicht. Meestal zijn het wel van die lui die meteen opschuiven naar de linkerbaan, of daar nu plek is of niet, dus dan is dat probleem vanzelf opgelost :')
Tap tap tap
pi_153377341
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 11:33 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik wel, mij overkomt het ook regelmatig, ik moet nog even vaart maken of ik wil hem er niet 'tussenproppen' voor mijn gevoel, auto achter me propt hem er wel tussen en rijdt het vak dicht. Meestal zijn het wel van die lui die meteen opschuiven naar de linkerbaan, of daar nu plek is of niet, dus dan is dat probleem vanzelf opgelost :')
Was vooral benieuwd omdat Ridocar meer tijd nodig heeft dan een autootje om dat snelheidsverschil te compenseren. En hij heeft minimaal 20 meter extra ruimte nodig. Als er rechts ervaren chauffeurs rijden anticiperen die wel tijdig, maar een of andere blinde vink rijdt dan bijna tegen hem aan.
pi_153378685
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 11:18 schreef Chai het volgende:

[..]

Als het veilig genoeg is wel, anders rij ik wel door op de vluchtstrook. Dat hangt dus af van het verkeer dat achterop komt. Het is natuurlijk niet briljant om dan met 50 in te voegen met auto's achter je die minstens 100 gaan. (maar meestal zien deze automobilisten dat vlug genoeg en gaan ze vast naar links om ruimte te maken).

Als de vluchtstrook ook ophoudt dan heb ik een uitdaging, maar zo erg heb ik dat gelukkig nog niet meegemaakt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_153386860
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 23:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Asfaltterritoriumdrift... Mooie term die een hoop verklaart.

Hier in Groningen had ik vanmorgen nog een akkefietje. Kom uit een krappe boog (40 km/h) op een wegens werkzaamheden verkorte invoegstrook. Vrachtwagen op de hoofdrijbaan. Kan er niet voor, dus licht op de rem om erachter in te voegen. Begin net naar links te schuiven, is een SUV die achter me reed al ingevoegd en heeft direct geprobeerd het gat naar de vrachtwagen dicht te rijden. Hij moest uiteindelijk toch flink op de rem omdat ik geen kant op kon, maar niet zonder handgebaren en geclaxonneer. Voordringen noemen we dat ook wel. En anderen in gevaar brengen.
Oe gadver dat is inderdaad echt gevaarlijk gedrag :X
Weet niet of ie al gepost is, maar hier wordt je dus gewoon voor van de weg gehaald gelukkig:

http://www.dumpert.nl/med(...)_he_pietertje_.html]

En het eerste wat dat nare stuk vreten uitbrengt is "Ik zie dat toch anders" :r En daarna nog de klacht dat hij zo vaak van de weg gehaald wordt. HOE KAN DAT NU!?
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_153387287
Ik heb die situatie ook al een paar keer gehad, en dan zijn die bestuurders erg ontstemd over mijn late invoegen.
Nu zet ik hem er gewoon voor als ik zie dat iemand meteen na invoegen achter mij gaat inhalen.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 18:13:24 #109
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_153387508
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 23:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Asfaltterritoriumdrift... Mooie term die een hoop verklaart.

Hier in Groningen had ik vanmorgen nog een akkefietje. Kom uit een krappe boog (40 km/h) op een wegens werkzaamheden verkorte invoegstrook. Vrachtwagen op de hoofdrijbaan. Kan er niet voor, dus licht op de rem om erachter in te voegen. Begin net naar links te schuiven, is een SUV die achter me reed al ingevoegd en heeft direct geprobeerd het gat naar de vrachtwagen dicht te rijden. Hij moest uiteindelijk toch flink op de rem omdat ik geen kant op kon, maar niet zonder handgebaren en geclaxonneer. Voordringen noemen we dat ook wel. En anderen in gevaar brengen.
Zeker op de ring? Zie je daar de laatste dagen vaak gebeuren. Ook vaak dat men geen ruimte geeft op de rijbaan terwijl daar meermaals op gewezen wordt.
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  dinsdag 9 juni 2015 @ 19:45:54 #110
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153390337
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 18:13 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Oh wacht, je reageert in de quote.

Ja, op de ring. Vanaf de Bedumerweg de Ring op richting Vinkhuizen. Weinig ruimte, veel werkzaamheden, krappe bochten.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 19:57:20 #111
66083 Platina
78th Element
pi_153390727
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:45 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Oe gadver dat is inderdaad echt gevaarlijk gedrag :X
Weet niet of ie al gepost is, maar hier wordt je dus gewoon voor van de weg gehaald gelukkig:

http://www.dumpert.nl/med(...)_he_pietertje_.html]

En het eerste wat dat nare stuk vreten uitbrengt is "Ik zie dat toch anders" :r En daarna nog de klacht dat hij zo vaak van de weg gehaald wordt. HOE KAN DAT NU!?
ze hadden een boete moeten geven. Anders leert hij het nooit.
pi_153391202
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 19:57 schreef Platina het volgende:

[..]

ze hadden een boete moeten geven. Anders leert hij het nooit.
Vind ik ook :Y
Aan de andere kant is het misschien ook leerzaam dat hij met zijn botte kop op tv is geweest als voorbeeld van verkeershufter, zeker gezien de reacties op dit filmpje.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_153392064
Wat een kneus in z'n Twingootje. Met z'n "Ja, maar ik kan geen snelheid maken." en "Zo zie ik het niet..." Rot toch op. Zelfs met een Trabant kom je nog fatsoenlijk mee. Je hebt je maar gewoon te gedragen.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 20:37:43 #114
45532 ziggyziggyziggy
pi_153392126
Hij voegde ook gewoon bij het puntstuk in met 40. Dan heb je het risicodenkend vermogen van een puddingbroodje.
  FOK!fotograaf dinsdag 9 juni 2015 @ 21:27:17 #115
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153394091
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 20:36 schreef Ridocar het volgende:
Wat een kneus in z'n Twingootje. Met z'n "Ja, maar ik kan geen snelheid maken." en "Zo zie ik het niet..." Rot toch op. Zelfs met een Trabant kom je nog fatsoenlijk mee. Je hebt je maar gewoon te gedragen.
Dan moet je afstand houden op de invoegstrook, een gat laten vallen zodat je in 1x door kan stromen naar links zonder iets te hinderen. Doe ik ook wel eens, plankgas je gat dichttrappen en door naar links bij ruimte (risico is inderdaad dat je weer flink kan remmen).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator donderdag 11 juni 2015 @ 14:41:58 #116
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_153440293
Zo, gister een rit van 1024 km gemaakt van de Franse alpen tot aan Utrecht.

Wonderbaarlijk genoeg had ik maar 1 irritatie, en dat was nota bene in de eerste 15 minuten van onze ongeveer 10 uur durende rit.

Meteen bij het invoegen op de snelweg was er een Fransoos die weigerde een baan op te schuiven (terwijl links van hem niks reed zag ik, dus het kon makkelijk).
Hierdoor moest ik moeilijk hard planken om nog net 110 te kunnen gaan in mijn slome bak zodat ik nog nét vlak voor hem aan t eind vd strook kon invoegen.

En ja, ik had ook gas kunnen loslaten en achter m kunnen gaan, maar daar reed ook vrij kort een auto, dus het was beetje kut either way.

Verder gewoon NUL files gehad. Nul problemen, nul irritaties. Awesome!
Ja enige irritatie op t eind dat ik zo gaar als een aardappel was en dolgraag mijn bedje in wilde :)
  donderdag 11 juni 2015 @ 14:43:03 #117
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_153440313
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 14:41 schreef dick_laurent het volgende:
Zo, gister een rit van 1024 km gemaakt van de Franse alpen tot aan Utrecht.

Wonderbaarlijk genoeg had ik maar 1 irritatie, en dat was nota bene in de eerste 15 minuten van onze ongeveer 10 uur durende rit.

Meteen bij het invoegen op de snelweg was er een Fransoos die weigerde een baan op te schuiven (terwijl links van hem niks reed zag ik, dus het kon makkelijk).
Hierdoor moest ik moeilijk hard planken om nog net 110 te kunnen gaan in mijn slome bak zodat ik nog nét vlak voor hem aan t eind vd strook kon invoegen.

En ja, ik had ook gas kunnen loslaten en achter m kunnen gaan, maar daar reed ook vrij kort een auto, dus het was beetje kut either way.

Verder gewoin NUL files gehad. Nul problemen, nul irritaties. Awesome!
Ja enige irritatie op t eind dat ik zo gaar als een aardappel was en dolgraag mijn bedje in wilde :)
Heb je ook CC in de auto?
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  Moderator donderdag 11 juni 2015 @ 14:55:03 #118
Dick Laurent Is Dead
pi_153440668
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juni 2015 14:43 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Heb je ook CC in de auto?
Nee, helaas :'( ik rijd een oude opel astra met eigenlijk nul electronische poespas.

Wel met werkende airco, daar was ik gister toen t bij Lyon 30 graden was wel zeer blij mee :)
  donderdag 11 juni 2015 @ 15:06:18 #119
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_153441010
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 14:55 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Nee, helaas :'( ik rijd een oude opel astra met eigenlijk nul electronische poespas.

Wel met werkende airco, daar was ik gister toen t bij Lyon 30 graden was wel zeer blij mee :)
Nice ^O^
Elektronische veiligheidssystemen dan :o Lijkt me wel handig dat je ABS (en misschien wel ESP) hebt :P
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_153457825
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 14:41 schreef dick_laurent het volgende:

+1 voor de Fransoos
  FOK!fotograaf vrijdag 12 juni 2015 @ 01:09:43 #121
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153458863
Aan dat debiele kutpetje in zijn kutgolf met nepxeon achter me vanavond. Als ik mijn richting naar rechts uit doe op een industrieterrein bij een inrit na een bocht, kan je verwachten dat ik geen gas ga geven om terug op 50 te komen, maar juist ga remmen om die inrit in te draaien. Kan je stomme gebaren gaan zitten maken, maar misschien moet je met je lelijke kutkop gewoon wat afstand houden en uit je doppen kijken... Die richting geef ik juist aan zodat je alvast kan anticiperen op een komende remactie.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_153460601
  vrijdag 12 juni 2015 @ 07:53:38 #123
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_153460914
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 01:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
Aan dat debiele kutpetje in zijn kutgolf met nepxeon achter me vanavond. Als ik mijn richting naar rechts uit doe op een industrieterrein bij een inrit na een bocht, kan je verwachten dat ik geen gas ga geven om terug op 50 te komen, maar juist ga remmen om die inrit in te draaien. Kan je stomme gebaren gaan zitten maken, maar misschien moet je met je lelijke kutkop gewoon wat afstand houden en uit je doppen kijken... Die richting geef ik juist aan zodat je alvast kan anticiperen op een komende remactie.
Paar dagen geleden iets vergelijkbaars..Tussen schrik en irritatie.

Kom de N33 af bij Veendam, naar links op de eerste rotonde, richting Veendam en dan na nog n rotonde (rechtdoor) rechts de industrie in om te tanken. Vanaf de eerste rotonde zie ik in mn spiegels een Volkswagen Caddy eerst al iemand inhalen op de rotonde en vervolgens steeds dichterbij komen. Tot hij stukken zo dicht achter me rijdt dat ik zn koplampen niet eens meer zie in mn binnenspiegel. En ik reed +- 50 a 60, dus niet te langzaam. We rijden de laatste rotonde af, ik geef een beetje gas bij, stuk rechtuit, zet mn richting aan naar links, rem al wat af, er komt tegemoetkomend verkeer dus ik moet wachten, ik stop, zie ik in mn spiegel die auto opeens vol op me inlopen. Dus ik laat rem los en stuur een klein beetje verder naar links zodat de auto daar wat naartoe loopt. Gierende banden en die Caddy die me vol rechts voorbij suist en stilstaat 2m verder. Ik hobbelde ondertussen maar terrein van tankstation op.. maar toen had ik ook even de zenuwen. Vriendin vroeg nog doodleuk, was jij dat die gierende banden, tot ze die auto zag langsschieten..

Caddy staat even stil en racet vervolgens weer weg.. Ellendeling..
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
  vrijdag 12 juni 2015 @ 09:26:58 #124
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153462137
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 06:20 schreef Ridocar het volgende:
[ afbeelding ]
Lijkt me best tof werk. Nagenoeg alle fatsoenlijke autofabrikanten hanteren een roulatiesysteem, waarbij je dus een paar weken later weer een ander autoonderdeel er in mag zetten. Ik heb vroeger veel saaier productiewerk gedaan.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 12 juni 2015 @ 10:26:14 #125
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_153463325
Terug uit Luxemburg, maar nagenoeg IEDEREEN zit daar bellend en slapend op de weg lijkt wel. Ik rij gelukkig defensief maar van een aantal had ik de indruk dat ze gezopen hadden tot ik een telefoon in hun handen zag.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  vrijdag 12 juni 2015 @ 11:01:53 #126
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_153464196
Had van de week een gozer in een bestelautootje (formaat Kangoo) die half over de middenconsole hing, met één arm bovenop het stuur en in de andere hand de welbekende smartphone, en in die houding al slingerend over de weg reed. Stukje vluchtstrook meepakken, dan weer een stukje van de strook links van hem meenemend. Ik reed er enkele seconden naast, hij kijkt me aan, ik schud m'n hoofd en tik op m'n voorhoofd, vervolgens helemaal agressief gebaren maken van "wat moet je". Echt. :') :N
  vrijdag 12 juni 2015 @ 11:16:32 #127
45532 ziggyziggyziggy
pi_153464550
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 11:01 schreef BigSmurf het volgende:
Had van de week een gozer in een bestelautootje (formaat Kangoo) die half over de middenconsole hing, met één arm bovenop het stuur en in de andere hand de welbekende smartphone, en in die houding al slingerend over de weg reed. Stukje vluchtstrook meepakken, dan weer een stukje van de strook links van hem meenemend. Ik reed er enkele seconden naast, hij kijkt me aan, ik schud m'n hoofd en tik op m'n voorhoofd, vervolgens helemaal agressief gebaren maken van "wat moet je". Echt. :') :N
Ik snap de drang om hem duidelijk te maken dat hij dom bezig is, maar dat werkt niet. Je krijgt er alleen ruzie van.

Beter bel je 112, geef je het kenteken door en zeg je dat je vermoedt dat hij dronken is.
  Moderator vrijdag 12 juni 2015 @ 11:42:09 #128
Dick Laurent Is Dead
pi_153465190
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 00:29 schreef eP2e het volgende:

[..]

+1 voor de Fransoos
Jeetje. Wat een nuttige bijdrage. Hier heb je me mooi tuk hoor. Grote stoere jongen.
  Moderator vrijdag 12 juni 2015 @ 11:45:10 #129
Dick Laurent Is Dead
pi_153465281
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 10:26 schreef Skull-splitter het volgende:
Terug uit Luxemburg, maar nagenoeg IEDEREEN zit daar bellend en slapend op de weg lijkt wel. Ik rij gelukkig defensief maar van een aantal had ik de indruk dat ze gezopen hadden tot ik een telefoon in hun handen zag.
Echt grappig dat je dat zegt want ik reed eergister dus ook door Luxemburg en mij viel ook paar keer op dat mensen daar slecht (slingerend, willekeurig remmend terwijl er niemand voor ze rijdt) rijden.
Totdat je ze inhaalt en dan ziet dat ze gewoon met hun telefoon bezig zijn :')
  vrijdag 12 juni 2015 @ 17:35:41 #130
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_153475459
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 11:45 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Echt grappig dat je dat zegt want ik reed eergister dus ook door Luxemburg en mij viel ook paar keer op dat mensen daar slecht (slingerend, willekeurig remmend terwijl er niemand voor ze rijdt) rijden.
Zo grappig vond ik het niet met een busje vol autisten van mijn werk druk om me heen in vreemde steden en bergweggetjes...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  vrijdag 12 juni 2015 @ 17:35:48 #131
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_153475461
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 11:45 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik zag dat jij wel vaker van die lange afstanden rijdt. Ga je vaak op vakantie of is het voor iets anders?
  vrijdag 12 juni 2015 @ 17:56:36 #132
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_153475932
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 01:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
Hij leest niet mee hoor.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Moderator vrijdag 12 juni 2015 @ 19:34:58 #133
Dick Laurent Is Dead
pi_153478129
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 17:35 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ik zag dat jij wel vaker van die lange afstanden rijdt. Ga je vaak op vakantie of is het voor iets anders?
Vakantie.

En zo vaak is t op zich niet. Vorig jaar twee lange ritten (slovenië en frankrijk) en dit jaar dus weer frankrijk en italië.

Verder rijd ik weinig woon-werk omdat ik het ook kan fietsen, dus de meeste van mijn ritten zijn recreatief :)
  vrijdag 12 juni 2015 @ 20:10:40 #134
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_153479108
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 14:55 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Heb jij niet dat als je airco aanzet de kar meteen veel slomer wordt met optrekken etc.?
Irene is bae <3
  Moderator vrijdag 12 juni 2015 @ 20:19:38 #135
Dick Laurent Is Dead
pi_153479430
quote:
5s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 20:10 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Heb jij niet dat als je airco aanzet de kar meteen veel slomer wordt met optrekken etc.?
Yep :')
pi_153480008
Ik woon sinds kort in het centrum in een oud wijkje met veel krappe straatjes. Parkeerruimte is hier dus redelijk een probleem, ondanks dat er wordt gewerkt met parkeervergunningen. Mijn grote ergernis zijn nu ook die mensen die niet kunnen parkeren. Bijv. 3 meter ruimte overlaten voor en achter hen waar niemand meer tussen kan, waardoor je effectief met je kleine k*t Aygo 2 parkeerplaatsen bezet houdt. Of mensen die 1 meter ruimte laten tot de stoeprand, waardoor ze praktisch midden op de weg staan en je moet oppassen dat je spiegels niet sneuvelen en fileparkeren weer lastiger maakt door de krappere draaicirkel die je dan hebt. Zijn ook vnl. van die oude kleine k*tautootjes van mensen die hem niet dagelijks gebruiken, maar wel de auto voor de deur willen hebben. Als werkende die overdag met de auto weg is is het dan 's avonds altijd weer een zoektocht naar een plekje en een eind moeten lopen omdat je niet in je eigen straat kunt parkeren. En dat mede door die figuren die niet efficient parkeren.

Zo.... frustratie weer ff kwijt :')

Soms ben ik wel eens geneigd om een papiertje onder de ruitenwisser te doen bij zulk soort auto's met wat ze allemaal fout doen. Zouden daar niet al standaard foldertjes van beschikbaar zijn op internet die je kunt uitprinten? Bijv. met voorbeeldplaatjes hoe je in het vervolg niet meer dient te parkeren... :P
  FOK!fotograaf zaterdag 13 juni 2015 @ 02:48:05 #137
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153491223
The summer is magic!

Spellchecker zaterdag 13 juni 2015 @ 03:40:23 #138
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_153491499
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 11:42 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Jeetje. Wat een nuttige bijdrage. Hier heb je me mooi tuk hoor. Grote stoere jongen.
Hij zegt het wat kortaf, maar heeft inhoudelijk wel gewoon gelijk. Heeft geen ruk met stoerdoenerij te maken.
Tevens -purist.
pi_153493091
Irriteer me mateloos aan lui die jou meteen rechts inhalen omdat er een rijtje op de linkerbaan is ontstaan die een auto of vrachtwagen verder op proberen in te halen. Het is gewoon link en ten onrechte.

Gisteren dezelfde mafkees die het twee keer flikt en die mij ook nog eens vast reed achter een vrachtwagen omdat hij mij met 2 km per uur verschil weer wil inhalen

:r

[ Bericht 1% gewijzigd door Sounddragon op 14-06-2015 11:14:23 ]
  Moderator zaterdag 13 juni 2015 @ 10:50:47 #140
Dick Laurent Is Dead
pi_153493365
quote:
12s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 03:40 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Hij zegt het wat kortaf, maar heeft inhoudelijk wel gewoon gelijk. Heeft geen ruk met stoerdoenerij te maken.
Ok. Dan verschil ik van mening. Ik ga namelijk wel aan de kant voor invoegende bestuurders indien de linkerbaan gewoon vrij is. Als daar auto's rijden, dan begrijp ik dat het niet kan. Maar anders vind ik het gewoon common courtesy als bestuurder zijnde dat je dat doet. Anders ben je gewoon een beetje een lul. Maar goed, ik verschil dan blijkbaar daarin.
pi_153494273
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2015 00:29 schreef eP2e het volgende:

[..]

+1 voor de Fransoos
Wat mij betreft ook. Een van mijn ergernissen is dat als ik op de cruisecontrol op de snelweg rijd, mensen die pal naast me gaan rijden en dan in willen voegen mij zuchtend aan gaan zitten kijken omdat ik geen plek voor ze maak, terwijl er voor en achter me ruimte zat is.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_153494480
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 10:50 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ok. Dan verschil ik van mening. Ik ga namelijk wel aan de kant voor invoegende bestuurders indien de linkerbaan gewoon vrij is. Als daar auto's rijden, dan begrijp ik dat het niet kan. Maar anders vind ik het gewoon common courtesy als bestuurder zijnde dat je dat doet. Anders ben je gewoon een beetje een lul. Maar goed, ik verschil dan blijkbaar daarin.
Ik ga wel opzij, maar dat is alleen maar omdat men anders pal voor mijn neus met 80 invoegt. "zo'n klein koekblik rijdt vast geen 130" :')

Volgens de wet moet de invoeger een plekje zoeken om zonder hinder in te voegen.
Professioneel gifmenger.
  Moderator zaterdag 13 juni 2015 @ 12:43:18 #143
Dick Laurent Is Dead
pi_153495002
Fair enough. Ben ik ook met je eens.
En zonder hinder invoegen heb ik ook gedaan, zij het wel met wat moeite omdat mijn koekblik even snel optrekt als een dronken russische opa op zoek naar een fles vodka :P

Maar gaan zeggen dat het "goed" is dat men je er niet tussen laat terwijl dat wel gewoon kon komt op mij gewoon over als even 'natrappen' en onnodig.

Maar daar zijn sommigen in dit topic nogal goed in lijkt het. Alles ligt altijd aan jou en "had je maar niet zo'n incapabele mongool moeten zijn, ik weet het 1000 keer beter dan jij, ik ben geweldig en maak nooit fouten, en jij bent een josti die niet niet het verschil tussen links en rechts weet en niet op de weg thuishoort". Beetje die attitude...

Ach ja. It's ok. Let it all out. Doe je ding.
Ik heb nog steeds een 1000km lange zo goed als irritatieloze rit gehad.
En hey, misschien zou t leuk zijn om eens een "leuke ritten zonder irritaties" of "positieve dingen die je mee hebt gemaakt onderweg" topic te openen.

Maar negatief zijn en elkaar afzeiken is leuker blijkbaar dus ik vrees dat dat topic angstvallig leeg zal blijven...
  zaterdag 13 juni 2015 @ 14:16:13 #144
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153496744
Het probleem is een beetje dat mensen hier niet kunnen relativeren en gaan doen alsof je altijd 100% van de keren star moet blijven rijden waar je rijdt of altijd 100% van de keren naar links gaat. Een tussenvorm bestaat volgens een aantal mensen hier niet en ja, dan krijg je dat mensen je een botte lul vinden, omdat het verkeer altijd situatieafhankelijk is.

Ik ga naar links als dat veilig en zonder hinderen kan en anders blijf ik gewoon rechts rijden. Daar komt geen "je moet maar leren invoegen" aan te pas. Mijn piemel is altijd al lang genoeg geweest.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153503503
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 14:16 schreef twiFight het volgende:
Het probleem is een beetje dat mensen hier niet kunnen relativeren en gaan doen alsof je altijd 100% van de keren star moet blijven rijden waar je rijdt of altijd 100% van de keren naar links gaat. Een tussenvorm bestaat volgens een aantal mensen hier niet en ja, dan krijg je dat mensen je een botte lul vinden, omdat het verkeer altijd situatieafhankelijk is.

Ik ga naar links als dat veilig en zonder hinderen kan en anders blijf ik gewoon rechts rijden. Daar komt geen "je moet maar leren invoegen" aan te pas. Mijn piemel is altijd al lang genoeg geweest.
Relativeren is niet het probleem maar anticiperen. Ik wijk ook niet uit naar links als het niet nodig is. Ben een beetje lui en geef wel wat gas of terug evt. Maar hier in A'dam op de afrtit (s105) is de invoegstrook erg kort
(en vreselijk druk met invoegers). Ja dan maak ik wel plaats. Het vervelende is dat ik de volgen afrit eraf moet en degene waar ik plaats voor maak me er amper tussen laten :( En me harder dan 80 rechts voorbij razen

[ Bericht 0% gewijzigd door Soury op 13-06-2015 19:22:47 ]
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_153504169
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 19:06 schreef Soury het volgende:

[..]

Relativeren is niet het probleem maar anticiperen. Ik wijk ook niet uit naar links als het niet nodig is. Ben een beetje lui en geef wel wat gas of terug evt. Maar hier in A'dam op de afrtit (s105) is de invoegstrook erg kort
(en vreselijk druk met invoegers). Ja dan maak ik wel plaats. Het vervelende is dat ik de volgen afrit eraf moet en degene waar ik plaats voor maak me er amper tussen laten :( En me harder dan 80 rechts voorbij razen
In zo'n geval zou ik dan persoonlijk ook niet ruimte maken. Moet er zelf ook redelijk vaak af bij s105, en blijf dan gewoon rechts hangen.
Anders zou ik mijn afslag missen en de volgende moeten pakken, dan heb ik liever een boze blik van iemand op de invoegstrook.
pi_153504244
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 19:36 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

In zo'n geval zou ik dan persoonlijk ook niet ruimte maken. Moet er zelf ook redelijk vaak af bij s105, en blijf dan gewoon rechts hangen.
Anders zou ik mijn afslag missen en de volgende moeten pakken, dan heb ik liever een boze blik van iemand op de invoegstrook.
Je kent het dus. net voor het viaduct. Ik heb wel eens een auto geprakt gezien in dat tunneltje. :P
Ik moet de s106 hebben en het is vaak gassen of tussenprikken.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zaterdag 13 juni 2015 @ 22:02:38 #148
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_153507442
Wat kunnen Belgen ontzettend slecht rijden zeg :X :X
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_153508540
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 22:02 schreef daNpy het volgende:
Wat kunnen Belgen ontzettend slecht rijden zeg :X :X
Hoe zuidelijker je gaat hoe slechter het wordt naar mijn idee.
pi_153508784
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 22:44 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Hoe zuidelijker je gaat hoe slechter het wordt naar mijn idee.
Moet je eens tegen Mark Webber zeggen. ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 12:43 schreef dick_laurent het volgende:

Ach ja. It's ok. Let it all out. Doe je ding.
Ik heb nog steeds een 1000km lange zo goed als irritatieloze rit gehad.
En hey, misschien zou t leuk zijn om eens een "leuke ritten zonder irritaties" of "positieve dingen die je mee hebt gemaakt onderweg" topic te openen.

Maar negatief zijn en elkaar afzeiken is leuker blijkbaar dus ik vrees dat dat topic angstvallig leeg zal blijven...
Ik zou zeggen: Doe eens een poging. ;)
Zelf heb ik meer dan voldoende momentjes gehad waar ik gewoon blij van werd en zal zeer zeker posten in dat eventuele topic.
Maar dit topic gaat nou eenmaal over irritaties, positieve dingen horen hier niet. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')