Hoe los jij dit op? Achter de aso's invoegen met een relatief lage snelheid?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 01:09 schreef Ridocar het volgende:
Dit asogedrag had ik ook op een invoegstrook. M'n combinatie trekt nogal langzaam op, en dan wil het wel eens dat auto's achter mij eerder invoegen. De meesten begrijpen het wel. Die gaan dan meteen een rijstrook verder naar links. Maar je hebt er ook tussen zitten die invoegen en meteen het gas intrappen. Erg handig als de invoegstrook zo'n beetje opraakt en die figuren links van mij blijven hangen.
Ik vraag me dan af wat er in hun hoofd omgaat. Denken ze dat het mag omdat ze op de hoofdrijbaan zitten? Gaan ze dan op de formele toer? Vergeten ze voor het gemak artikel 5?
Eigenlijk zou mijn vraag aan die aso's zijn: "Zou je dat ook doen als er een politieauto voor je op de invoegstrook zou rijden?" Die vraag is meestal een goede indicator om na te gaan of je wel goed bezig bent of dat je gewoon aan het trollen bent.
Ik wel, mij overkomt het ook regelmatig, ik moet nog even vaart maken of ik wil hem er niet 'tussenproppen' voor mijn gevoel, auto achter me propt hem er wel tussen en rijdt het vak dicht. Meestal zijn het wel van die lui die meteen opschuiven naar de linkerbaan, of daar nu plek is of niet, dus dan is dat probleem vanzelf opgelostquote:Op dinsdag 9 juni 2015 11:18 schreef Chai het volgende:
[..]
Hoe los jij dit op? Achter de aso's invoegen met een relatief lage snelheid?
Was vooral benieuwd omdat Ridocar meer tijd nodig heeft dan een autootje om dat snelheidsverschil te compenseren. En hij heeft minimaal 20 meter extra ruimte nodig. Als er rechts ervaren chauffeurs rijden anticiperen die wel tijdig, maar een of andere blinde vink rijdt dan bijna tegen hem aan.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 11:33 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik wel, mij overkomt het ook regelmatig, ik moet nog even vaart maken of ik wil hem er niet 'tussenproppen' voor mijn gevoel, auto achter me propt hem er wel tussen en rijdt het vak dicht. Meestal zijn het wel van die lui die meteen opschuiven naar de linkerbaan, of daar nu plek is of niet, dus dan is dat probleem vanzelf opgelost
Als het veilig genoeg is wel, anders rij ik wel door op de vluchtstrook. Dat hangt dus af van het verkeer dat achterop komt. Het is natuurlijk niet briljant om dan met 50 in te voegen met auto's achter je die minstens 100 gaan. (maar meestal zien deze automobilisten dat vlug genoeg en gaan ze vast naar links om ruimte te maken).quote:Op dinsdag 9 juni 2015 11:18 schreef Chai het volgende:
[..]
Hoe los jij dit op? Achter de aso's invoegen met een relatief lage snelheid?
Oe gadver dat is inderdaad echt gevaarlijk gedragquote:Op maandag 8 juni 2015 23:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Asfaltterritoriumdrift... Mooie term die een hoop verklaart.
Hier in Groningen had ik vanmorgen nog een akkefietje. Kom uit een krappe boog (40 km/h) op een wegens werkzaamheden verkorte invoegstrook. Vrachtwagen op de hoofdrijbaan. Kan er niet voor, dus licht op de rem om erachter in te voegen. Begin net naar links te schuiven, is een SUV die achter me reed al ingevoegd en heeft direct geprobeerd het gat naar de vrachtwagen dicht te rijden. Hij moest uiteindelijk toch flink op de rem omdat ik geen kant op kon, maar niet zonder handgebaren en geclaxonneer. Voordringen noemen we dat ook wel. En anderen in gevaar brengen.
quote:Op maandag 8 juni 2015 23:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Asfaltterritoriumdrift... Mooie term die een hoop verklaart.
Hier in Groningen had ik vanmorgen nog een akkefietje. Kom uit een krappe boog (40 km/h) op een wegens werkzaamheden verkorte invoegstrook. Vrachtwagen op de hoofdrijbaan. Kan er niet voor, dus licht op de rem om erachter in te voegen. Begin net naar links te schuiven, is een SUV die achter me reed al ingevoegd en heeft direct geprobeerd het gat naar de vrachtwagen dicht te rijden. Hij moest uiteindelijk toch flink op de rem omdat ik geen kant op kon, maar niet zonder handgebaren en geclaxonneer. Voordringen noemen we dat ook wel. En anderen in gevaar brengen.
Zeker op de ring? Zie je daar de laatste dagen vaak gebeuren. Ook vaak dat men geen ruimte geeft op de rijbaan terwijl daar meermaals op gewezen wordt.
Oh wacht, je reageert in de quote.quote:
ze hadden een boete moeten geven. Anders leert hij het nooit.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 17:45 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Oe gadver dat is inderdaad echt gevaarlijk gedrag
Weet niet of ie al gepost is, maar hier wordt je dus gewoon voor van de weg gehaald gelukkig:
http://www.dumpert.nl/med(...)_he_pietertje_.html]
En het eerste wat dat nare stuk vreten uitbrengt is "Ik zie dat toch anders"En daarna nog de klacht dat hij zo vaak van de weg gehaald wordt. HOE KAN DAT NU!?
Vind ik ookquote:Op dinsdag 9 juni 2015 19:57 schreef Platina het volgende:
[..]
ze hadden een boete moeten geven. Anders leert hij het nooit.
Dan moet je afstand houden op de invoegstrook, een gat laten vallen zodat je in 1x door kan stromen naar links zonder iets te hinderen. Doe ik ook wel eens, plankgas je gat dichttrappen en door naar links bij ruimte (risico is inderdaad dat je weer flink kan remmen).quote:Op dinsdag 9 juni 2015 20:36 schreef Ridocar het volgende:
Wat een kneus in z'n Twingootje. Met z'n "Ja, maar ik kan geen snelheid maken." en "Zo zie ik het niet..." Rot toch op. Zelfs met een Trabant kom je nog fatsoenlijk mee. Je hebt je maar gewoon te gedragen.
Heb je ook CC in de auto?quote:Op donderdag 11 juni 2015 14:41 schreef dick_laurent het volgende:
Zo, gister een rit van 1024 km gemaakt van de Franse alpen tot aan Utrecht.
Wonderbaarlijk genoeg had ik maar 1 irritatie, en dat was nota bene in de eerste 15 minuten van onze ongeveer 10 uur durende rit.
Meteen bij het invoegen op de snelweg was er een Fransoos die weigerde een baan op te schuiven (terwijl links van hem niks reed zag ik, dus het kon makkelijk).
Hierdoor moest ik moeilijk hard planken om nog net 110 te kunnen gaan in mijn slome bak zodat ik nog nét vlak voor hem aan t eind vd strook kon invoegen.
En ja, ik had ook gas kunnen loslaten en achter m kunnen gaan, maar daar reed ook vrij kort een auto, dus het was beetje kut either way.
Verder gewoin NUL files gehad. Nul problemen, nul irritaties. Awesome!
Ja enige irritatie op t eind dat ik zo gaar als een aardappel was en dolgraag mijn bedje in wilde
Nee, helaasquote:
Nicequote:Op donderdag 11 juni 2015 14:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee, helaasik rijd een oude opel astra met eigenlijk nul electronische poespas.
Wel met werkende airco, daar was ik gister toen t bij Lyon 30 graden was wel zeer blij mee
+1 voor de Fransoosquote:Op donderdag 11 juni 2015 14:41 schreef dick_laurent het volgende:
Meteen bij het invoegen op de snelweg was er een Fransoos die weigerde een baan op te schuiven (terwijl links van hem niks reed zag ik, dus het kon makkelijk).
Paar dagen geleden iets vergelijkbaars..Tussen schrik en irritatie.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 01:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
Aan dat debiele kutpetje in zijn kutgolf met nepxeon achter me vanavond. Als ik mijn richting naar rechts uit doe op een industrieterrein bij een inrit na een bocht, kan je verwachten dat ik geen gas ga geven om terug op 50 te komen, maar juist ga remmen om die inrit in te draaien. Kan je stomme gebaren gaan zitten maken, maar misschien moet je met je lelijke kutkop gewoon wat afstand houden en uit je doppen kijken... Die richting geef ik juist aan zodat je alvast kan anticiperen op een komende remactie.
Lijkt me best tof werk. Nagenoeg alle fatsoenlijke autofabrikanten hanteren een roulatiesysteem, waarbij je dus een paar weken later weer een ander autoonderdeel er in mag zetten. Ik heb vroeger veel saaier productiewerk gedaan.quote:
Ik snap de drang om hem duidelijk te maken dat hij dom bezig is, maar dat werkt niet. Je krijgt er alleen ruzie van.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:01 schreef BigSmurf het volgende:
Had van de week een gozer in een bestelautootje (formaat Kangoo) die half over de middenconsole hing, met één arm bovenop het stuur en in de andere hand de welbekende smartphone, en in die houding al slingerend over de weg reed. Stukje vluchtstrook meepakken, dan weer een stukje van de strook links van hem meenemend. Ik reed er enkele seconden naast, hij kijkt me aan, ik schud m'n hoofd en tik op m'n voorhoofd, vervolgens helemaal agressief gebaren maken van "wat moet je". Echt.![]()
Echt grappig dat je dat zegt want ik reed eergister dus ook door Luxemburg en mij viel ook paar keer op dat mensen daar slecht (slingerend, willekeurig remmend terwijl er niemand voor ze rijdt) rijden.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:26 schreef Skull-splitter het volgende:
Terug uit Luxemburg, maar nagenoeg IEDEREEN zit daar bellend en slapend op de weg lijkt wel. Ik rij gelukkig defensief maar van een aantal had ik de indruk dat ze gezopen hadden tot ik een telefoon in hun handen zag.
Zo grappig vond ik het niet met een busje vol autisten van mijn werk druk om me heen in vreemde steden en bergweggetjes...quote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Echt grappig dat je dat zegt want ik reed eergister dus ook door Luxemburg en mij viel ook paar keer op dat mensen daar slecht (slingerend, willekeurig remmend terwijl er niemand voor ze rijdt) rijden.
Totdat je ze inhaalt en dan ziet dat ze gewoon met hun telefoon bezig zijn
Ik zag dat jij wel vaker van die lange afstanden rijdt. Ga je vaak op vakantie of is het voor iets anders?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Echt grappig dat je dat zegt want ik reed eergister dus ook door Luxemburg en mij viel ook paar keer op dat mensen daar slecht (slingerend, willekeurig remmend terwijl er niemand voor ze rijdt) rijden.
Totdat je ze inhaalt en dan ziet dat ze gewoon met hun telefoon bezig zijn
Hij leest niet mee hoor.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 01:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
Aan dat debiele kutpetje in zijn kutgolf met nepxeon achter me vanavond. Als ik mijn richting naar rechts uit doe op een industrieterrein bij een inrit na een bocht, kan je verwachten dat ik geen gas ga geven om terug op 50 te komen, maar juist ga remmen om die inrit in te draaien. Kan je stomme gebaren gaan zitten maken, maar misschien moet je met je lelijke kutkop gewoon wat afstand houden en uit je doppen kijken... Die richting geef ik juist aan zodat je alvast kan anticiperen op een komende remactie.
Vakantie.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 17:35 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik zag dat jij wel vaker van die lange afstanden rijdt. Ga je vaak op vakantie of is het voor iets anders?
Heb jij niet dat als je airco aanzet de kar meteen veel slomer wordt met optrekken etc.?quote:Op donderdag 11 juni 2015 14:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee, helaasik rijd een oude opel astra met eigenlijk nul electronische poespas.
Wel met werkende airco, daar was ik gister toen t bij Lyon 30 graden was wel zeer blij mee
Yepquote:Op vrijdag 12 juni 2015 20:10 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Heb jij niet dat als je airco aanzet de kar meteen veel slomer wordt met optrekken etc.?
Hij zegt het wat kortaf, maar heeft inhoudelijk wel gewoon gelijk. Heeft geen ruk met stoerdoenerij te maken.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jeetje. Wat een nuttige bijdrage. Hier heb je me mooi tuk hoor. Grote stoere jongen.
Ok. Dan verschil ik van mening. Ik ga namelijk wel aan de kant voor invoegende bestuurders indien de linkerbaan gewoon vrij is. Als daar auto's rijden, dan begrijp ik dat het niet kan. Maar anders vind ik het gewoon common courtesy als bestuurder zijnde dat je dat doet. Anders ben je gewoon een beetje een lul. Maar goed, ik verschil dan blijkbaar daarin.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 03:40 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Hij zegt het wat kortaf, maar heeft inhoudelijk wel gewoon gelijk. Heeft geen ruk met stoerdoenerij te maken.
Wat mij betreft ook. Een van mijn ergernissen is dat als ik op de cruisecontrol op de snelweg rijd, mensen die pal naast me gaan rijden en dan in willen voegen mij zuchtend aan gaan zitten kijken omdat ik geen plek voor ze maak, terwijl er voor en achter me ruimte zat is.quote:
Ik ga wel opzij, maar dat is alleen maar omdat men anders pal voor mijn neus met 80 invoegt. "zo'n klein koekblik rijdt vast geen 130"quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok. Dan verschil ik van mening. Ik ga namelijk wel aan de kant voor invoegende bestuurders indien de linkerbaan gewoon vrij is. Als daar auto's rijden, dan begrijp ik dat het niet kan. Maar anders vind ik het gewoon common courtesy als bestuurder zijnde dat je dat doet. Anders ben je gewoon een beetje een lul. Maar goed, ik verschil dan blijkbaar daarin.
Relativeren is niet het probleem maar anticiperen. Ik wijk ook niet uit naar links als het niet nodig is. Ben een beetje lui en geef wel wat gas of terug evt. Maar hier in A'dam op de afrtit (s105) is de invoegstrook erg kortquote:Op zaterdag 13 juni 2015 14:16 schreef twiFight het volgende:
Het probleem is een beetje dat mensen hier niet kunnen relativeren en gaan doen alsof je altijd 100% van de keren star moet blijven rijden waar je rijdt of altijd 100% van de keren naar links gaat. Een tussenvorm bestaat volgens een aantal mensen hier niet en ja, dan krijg je dat mensen je een botte lul vinden, omdat het verkeer altijd situatieafhankelijk is.
Ik ga naar links als dat veilig en zonder hinderen kan en anders blijf ik gewoon rechts rijden. Daar komt geen "je moet maar leren invoegen" aan te pas. Mijn piemel is altijd al lang genoeg geweest.
In zo'n geval zou ik dan persoonlijk ook niet ruimte maken. Moet er zelf ook redelijk vaak af bij s105, en blijf dan gewoon rechts hangen.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 19:06 schreef Soury het volgende:
[..]
Relativeren is niet het probleem maar anticiperen. Ik wijk ook niet uit naar links als het niet nodig is. Ben een beetje lui en geef wel wat gas of terug evt. Maar hier in A'dam op de afrtit (s105) is de invoegstrook erg kort
(en vreselijk druk met invoegers). Ja dan maak ik wel plaats. Het vervelende is dat ik de volgen afrit eraf moet en degene waar ik plaats voor maak me er amper tussen latenEn me harder dan 80 rechts voorbij razen
Je kent het dus. net voor het viaduct. Ik heb wel eens een auto geprakt gezien in dat tunneltje.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 19:36 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
In zo'n geval zou ik dan persoonlijk ook niet ruimte maken. Moet er zelf ook redelijk vaak af bij s105, en blijf dan gewoon rechts hangen.
Anders zou ik mijn afslag missen en de volgende moeten pakken, dan heb ik liever een boze blik van iemand op de invoegstrook.
Hoe zuidelijker je gaat hoe slechter het wordt naar mijn idee.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 22:02 schreef daNpy het volgende:
Wat kunnen Belgen ontzettend slecht rijden zeg![]()
Moet je eens tegen Mark Webber zeggen.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 22:44 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Hoe zuidelijker je gaat hoe slechter het wordt naar mijn idee.
Ik zou zeggen: Doe eens een poging.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 12:43 schreef dick_laurent het volgende:
Ach ja. It's ok. Let it all out. Doe je ding.
Ik heb nog steeds een 1000km lange zo goed als irritatieloze rit gehad.
En hey, misschien zou t leuk zijn om eens een "leuke ritten zonder irritaties" of "positieve dingen die je mee hebt gemaakt onderweg" topic te openen.
Maar negatief zijn en elkaar afzeiken is leuker blijkbaar dus ik vrees dat dat topic angstvallig leeg zal blijven...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |