Ik snap de drang om hem duidelijk te maken dat hij dom bezig is, maar dat werkt niet. Je krijgt er alleen ruzie van.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:01 schreef BigSmurf het volgende:
Had van de week een gozer in een bestelautootje (formaat Kangoo) die half over de middenconsole hing, met één arm bovenop het stuur en in de andere hand de welbekende smartphone, en in die houding al slingerend over de weg reed. Stukje vluchtstrook meepakken, dan weer een stukje van de strook links van hem meenemend. Ik reed er enkele seconden naast, hij kijkt me aan, ik schud m'n hoofd en tik op m'n voorhoofd, vervolgens helemaal agressief gebaren maken van "wat moet je". Echt.![]()
Echt grappig dat je dat zegt want ik reed eergister dus ook door Luxemburg en mij viel ook paar keer op dat mensen daar slecht (slingerend, willekeurig remmend terwijl er niemand voor ze rijdt) rijden.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:26 schreef Skull-splitter het volgende:
Terug uit Luxemburg, maar nagenoeg IEDEREEN zit daar bellend en slapend op de weg lijkt wel. Ik rij gelukkig defensief maar van een aantal had ik de indruk dat ze gezopen hadden tot ik een telefoon in hun handen zag.
Zo grappig vond ik het niet met een busje vol autisten van mijn werk druk om me heen in vreemde steden en bergweggetjes...quote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Echt grappig dat je dat zegt want ik reed eergister dus ook door Luxemburg en mij viel ook paar keer op dat mensen daar slecht (slingerend, willekeurig remmend terwijl er niemand voor ze rijdt) rijden.
Totdat je ze inhaalt en dan ziet dat ze gewoon met hun telefoon bezig zijn
Ik zag dat jij wel vaker van die lange afstanden rijdt. Ga je vaak op vakantie of is het voor iets anders?quote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:45 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Echt grappig dat je dat zegt want ik reed eergister dus ook door Luxemburg en mij viel ook paar keer op dat mensen daar slecht (slingerend, willekeurig remmend terwijl er niemand voor ze rijdt) rijden.
Totdat je ze inhaalt en dan ziet dat ze gewoon met hun telefoon bezig zijn
Hij leest niet mee hoor.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 01:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
Aan dat debiele kutpetje in zijn kutgolf met nepxeon achter me vanavond. Als ik mijn richting naar rechts uit doe op een industrieterrein bij een inrit na een bocht, kan je verwachten dat ik geen gas ga geven om terug op 50 te komen, maar juist ga remmen om die inrit in te draaien. Kan je stomme gebaren gaan zitten maken, maar misschien moet je met je lelijke kutkop gewoon wat afstand houden en uit je doppen kijken... Die richting geef ik juist aan zodat je alvast kan anticiperen op een komende remactie.
Vakantie.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 17:35 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik zag dat jij wel vaker van die lange afstanden rijdt. Ga je vaak op vakantie of is het voor iets anders?
Heb jij niet dat als je airco aanzet de kar meteen veel slomer wordt met optrekken etc.?quote:Op donderdag 11 juni 2015 14:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee, helaasik rijd een oude opel astra met eigenlijk nul electronische poespas.
Wel met werkende airco, daar was ik gister toen t bij Lyon 30 graden was wel zeer blij mee
Yepquote:Op vrijdag 12 juni 2015 20:10 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Heb jij niet dat als je airco aanzet de kar meteen veel slomer wordt met optrekken etc.?
Hij zegt het wat kortaf, maar heeft inhoudelijk wel gewoon gelijk. Heeft geen ruk met stoerdoenerij te maken.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 11:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jeetje. Wat een nuttige bijdrage. Hier heb je me mooi tuk hoor. Grote stoere jongen.
Ok. Dan verschil ik van mening. Ik ga namelijk wel aan de kant voor invoegende bestuurders indien de linkerbaan gewoon vrij is. Als daar auto's rijden, dan begrijp ik dat het niet kan. Maar anders vind ik het gewoon common courtesy als bestuurder zijnde dat je dat doet. Anders ben je gewoon een beetje een lul. Maar goed, ik verschil dan blijkbaar daarin.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 03:40 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Hij zegt het wat kortaf, maar heeft inhoudelijk wel gewoon gelijk. Heeft geen ruk met stoerdoenerij te maken.
Wat mij betreft ook. Een van mijn ergernissen is dat als ik op de cruisecontrol op de snelweg rijd, mensen die pal naast me gaan rijden en dan in willen voegen mij zuchtend aan gaan zitten kijken omdat ik geen plek voor ze maak, terwijl er voor en achter me ruimte zat is.quote:
Ik ga wel opzij, maar dat is alleen maar omdat men anders pal voor mijn neus met 80 invoegt. "zo'n klein koekblik rijdt vast geen 130"quote:Op zaterdag 13 juni 2015 10:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok. Dan verschil ik van mening. Ik ga namelijk wel aan de kant voor invoegende bestuurders indien de linkerbaan gewoon vrij is. Als daar auto's rijden, dan begrijp ik dat het niet kan. Maar anders vind ik het gewoon common courtesy als bestuurder zijnde dat je dat doet. Anders ben je gewoon een beetje een lul. Maar goed, ik verschil dan blijkbaar daarin.
Relativeren is niet het probleem maar anticiperen. Ik wijk ook niet uit naar links als het niet nodig is. Ben een beetje lui en geef wel wat gas of terug evt. Maar hier in A'dam op de afrtit (s105) is de invoegstrook erg kortquote:Op zaterdag 13 juni 2015 14:16 schreef twiFight het volgende:
Het probleem is een beetje dat mensen hier niet kunnen relativeren en gaan doen alsof je altijd 100% van de keren star moet blijven rijden waar je rijdt of altijd 100% van de keren naar links gaat. Een tussenvorm bestaat volgens een aantal mensen hier niet en ja, dan krijg je dat mensen je een botte lul vinden, omdat het verkeer altijd situatieafhankelijk is.
Ik ga naar links als dat veilig en zonder hinderen kan en anders blijf ik gewoon rechts rijden. Daar komt geen "je moet maar leren invoegen" aan te pas. Mijn piemel is altijd al lang genoeg geweest.
In zo'n geval zou ik dan persoonlijk ook niet ruimte maken. Moet er zelf ook redelijk vaak af bij s105, en blijf dan gewoon rechts hangen.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 19:06 schreef Soury het volgende:
[..]
Relativeren is niet het probleem maar anticiperen. Ik wijk ook niet uit naar links als het niet nodig is. Ben een beetje lui en geef wel wat gas of terug evt. Maar hier in A'dam op de afrtit (s105) is de invoegstrook erg kort
(en vreselijk druk met invoegers). Ja dan maak ik wel plaats. Het vervelende is dat ik de volgen afrit eraf moet en degene waar ik plaats voor maak me er amper tussen latenEn me harder dan 80 rechts voorbij razen
Je kent het dus. net voor het viaduct. Ik heb wel eens een auto geprakt gezien in dat tunneltje.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 19:36 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
In zo'n geval zou ik dan persoonlijk ook niet ruimte maken. Moet er zelf ook redelijk vaak af bij s105, en blijf dan gewoon rechts hangen.
Anders zou ik mijn afslag missen en de volgende moeten pakken, dan heb ik liever een boze blik van iemand op de invoegstrook.
Hoe zuidelijker je gaat hoe slechter het wordt naar mijn idee.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 22:02 schreef daNpy het volgende:
Wat kunnen Belgen ontzettend slecht rijden zeg![]()
Moet je eens tegen Mark Webber zeggen.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 22:44 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Hoe zuidelijker je gaat hoe slechter het wordt naar mijn idee.
Ik zou zeggen: Doe eens een poging.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 12:43 schreef dick_laurent het volgende:
Ach ja. It's ok. Let it all out. Doe je ding.
Ik heb nog steeds een 1000km lange zo goed als irritatieloze rit gehad.
En hey, misschien zou t leuk zijn om eens een "leuke ritten zonder irritaties" of "positieve dingen die je mee hebt gemaakt onderweg" topic te openen.
Maar negatief zijn en elkaar afzeiken is leuker blijkbaar dus ik vrees dat dat topic angstvallig leeg zal blijven...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |