abonnement Unibet Coolblue
pi_153240614
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

* Maar hou het wel gezellig aub!





Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif
pi_153240660
Vanochtend een stuk achter een 60-rijder gezeten. Een wat? Een 60-rijder.

In een 50-zone? 60 rijden. Oke, geen last van. 80-weg? 60 rijden. Om vervolgens ook geen snelheid te maken als we de snelweg opgaan. Daar natuurlijk maar ingehaald. Hoop niet dat ie op de snelweg ook 60 bleef rijden :')
  donderdag 4 juni 2015 @ 15:53:52 #3
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_153249038
Sowieso, mensen die met 60 de snelweg oprijden.... :X
Ik vraag mij echt af waarom die mensen in godsnaam niet meer vaart maken.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_153249950
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 15:53 schreef Luxuria het volgende:
Sowieso, mensen die met 60 de snelweg oprijden.... :X
Ik vraag mij echt af waarom die mensen in godsnaam niet meer vaart maken.
Had ik gisteren. Zit ik in mijn Foute Gezinswagen (Scénic), achter een blokkendoos (volgens mij een Cuore) op een oprit. Trekt blokkendoosbewoner op tot een eindsnelheid van 90 om vervolgens met die snelheid in te voegen (wat er best spannend uitzag, gezien het snelheidsverschil met het achteropkomende verkeer). Gevolg was dat ik kon wachten tot alles op de snelweg voorbij was gereden voor ik in kon voegen.

Dat kleine gebakje ging daarna gewoon 120 8)7 die heb ik dus niet meer gezien.

En nee, het was geen ultrakorte invoegstrook, zelfs met een zwaar ondergemotoriseerd hok kun je prima 120 halen op die invoegstrook.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 4 juni 2015 @ 16:51:50 #5
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153250356
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 15:53 schreef Luxuria het volgende:
Sowieso, mensen die met 60 de snelweg oprijden.... :X
Ik vraag mij echt af waarom die mensen in godsnaam niet meer vaart maken.
Dat. Je ziet het zo vaak gebeuren. Levensgevaarlijk soms.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_153250871
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 16:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat. Je ziet het zo vaak gebeuren. Levensgevaarlijk soms.
Je weet ook niet wat je moet als het druk is en je erachter zit. Is het rustig en je hebt ruimte knal je naar links en geef je even een streep.

Maar met drukte heb je maar te wachten :')
pi_153251239
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:15 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Je weet ook niet wat je moet als het druk is en je erachter zit. Is het rustig en je hebt ruimte knal je naar links en geef je even een streep.

Maar met drukte heb je maar te wachten :')
Meestal zijn die 60-invoegers ook nog doodsbenauwd dat ze na het eerste blokje van de blokmarkering er niet meer tussen komen, dus dan heb ik nog 500m invoegstrook over om er rechts voorbij te knallen.
pi_153253443
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 15:53 schreef Luxuria het volgende:
Sowieso, mensen die met 60 de snelweg oprijden.... :X
Ik vraag mij echt af waarom die mensen in godsnaam niet meer vaart maken.
Zo idd :X

Keer gehad dat ik 130 reed en een oude knar aan het begin van de invoegstrook met +/- 60 invoegde :X gelukkig kon ik uitwijken naar de linkerbaan..
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_153253830
Een mooie in de 'avondspits' op de A2. De A27 richting Den Bosch is er net op gedraaid dus het rijdt rustig (tussen de 50 en 80) zie ik rechts van mij als ik een vrachtwaggel inhaal een motorrijder voorbij komen op de vluchtstrook.

Hm ok, nou ja we bereiken het bord dat over 1200 meter de afslag Culemborg komt dus misschien moet hij er af en is zelfs 50 km per uur te langzaam.

Zie ik hem na een tweede vrachtwagen ingehaald te hebben naar de rechter rijstrook verplaatsen. Want er is ruimte dacht ik.
Rijdy nog even rustig rond en knalt dan ineens drie banen naar links met een behoorlijke snelheid om daar door te rijden. Ik zie hem nog een keer even iemand rechts inhalen (ik rijd zoals de rest tegen de 100 aan) en raak hem daarna uit het oog...

Wat een mafkees en ja pizzaboom ik weet dat je rechts mag inhalen bij een "file" maar deze actie is nieuw voor mij
pi_153253879
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:32 schreef citywok het volgende:

[..]

Meestal zijn die 60-invoegers ook nog doodsbenauwd dat ze na het eerste blokje van de blokmarkering er niet meer tussen komen, dus dan heb ik nog 500m invoegstrook over om er rechts voorbij te knallen.
Ze zetten wel heel braaf twee minuten voordat het moet gaan gebeuren al de linker knipperlicht aan ^O^
pi_153255992
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 22:50 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik noem het NIFOM. [Not In Front Of Me] Zojuist verzonnen ( :') ) als wegvariant van NIMBY. Iedereen is heel sociaal, als het maar niet vóór hun gebeurt.
NIFOM.... Die voel ik wel. Ik hou hem erin. Dekt de lading uitstekend :)

quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 09:51 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Bedoel je dat je je knipper aanzet omdat je zo nodig naar de linkerbaan moet?

Mja, dat mensen dan gaatjes gaan dichtrijden snap ik ergens wel. Het is kinderachtig, dat geef ik je mee. Maar ik erger me in files vaak echt kapot aan al die zenuwlijers die om de haverklap van rijstrook moeten wisselen omdat ze dan "sneller" denken te zijn. Waarom doet men dat??

Hou gewoon het -stay in your lane- principe aan in een file. Je gaat er toch nauwelijks mee opschieten om steeds van strook te wisselen en je houdt er alleen maar anderen steeds een paar seconden extra bij op.

Net als van die josti's die dan bij een tankstation snel er af gaan om er dan langs te rijden en 200m verderop zichzelf er weer tussen komen douwen :N die laat ik er ook niet tussen hoor.
Pffff... Aannames ;(

Ik MOET op de middelste baan komen van een weg die 3 rijstroken telt anders mis ik mijn afslag en kan ik opnieuw de snelweg op. Hier heb ik in totaal 800 meter voor, waar ik 30 kmph reed met mijn knipperlicht aan in de hoop dat iemand ruimte maakte.

Overigens rijd ik standaard op de meest rechter rijstrook tenzij ik inhaal. Ook tijdens een file. Derhalve maak ik me niet schuldig aan welk voorbeeld van jou dan ook

Ik vind het nogal ironisch dat een beginnend bestuurder zo belerend is tegenover iemand die al 10+ jaar zijn rijbewijs heeft, nota bene zonder de situatie te kennen. Ik krijg daar een beetje een Captain Obvious en :') gevoel bij.

No offence verder, maar zo kom je op mij over :)

[ Bericht 27% gewijzigd door Alt-tab op 04-06-2015 20:58:04 ]
  donderdag 4 juni 2015 @ 22:04:22 #12
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153258396
Nou, wat dat betreft is elke automobilist ironisch bezig hoor. Ervaring in het verkeer zegt wel iets, maar elke 'categorie' heeft zo zijn problemen. Net je rijbewijs? Je mist de ervaring van de praktijk. 5-20 jaar je rijbewijs? Overmoedig: "ik rij al jaren en kan het perfect. De rest doet het fout.". 20+ jaar? Nooit wat bijgeleerd en alles op de automatische piloot.

Nogal grove generalisaties natuurlijk, maar zo heeft elke automobilist wel zijn zwaktes. En wat betreft verkeersregels zijn de groentjes toch echt twintig keer beter op de hoogte. Wat dat betreft pleit ik wel voor een 5 jaarlijks herexamen. Toon maar aan dat je kan rijden en de regels nog weet.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  FOK!fotograaf donderdag 4 juni 2015 @ 22:17:05 #13
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153258855
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 10:10 schreef Vanillekwark het volgende:
Vanochtend een stuk achter een 60-rijder gezeten. Een wat? Een 60-rijder.

In een 50-zone? 60 rijden. Oke, geen last van. 80-weg? 60 rijden. Om vervolgens ook geen snelheid te maken als we de snelweg opgaan. Daar natuurlijk maar ingehaald. Hoop niet dat ie op de snelweg ook 60 bleef rijden :')
De bestuurder was zeker ook nog 60 jaar oud?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 4 juni 2015 @ 22:39:13 #14
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_153259651
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 16:34 schreef Ridocar het volgende:

[..]
En nee, het was geen ultrakorte invoegstrook, zelfs met een zwaar ondergemotoriseerd hok kun je prima 120 halen op die invoegstrook.
Mwa, dan moet je hem wel op z'n staart trappen. Als je dat met een koude motor doet, komt dat de levensduur van het koekblik niet echt ten goede.
pi_153261355
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 22:17 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

De bestuurder was zeker ook nog 60 jaar oud?
Rond de 50 gok ik.
  Moderator donderdag 4 juni 2015 @ 23:43:06 #16
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_153261778
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 20:49 schreef Alt-tab het volgende:

[..]

NIFOM.... Die voel ik wel. Ik hou hem erin. Dekt de lading uitstekend :)

[..]

Pffff... Aannames ;(

Ik MOET op de middelste baan komen van een weg die 3 rijstroken telt anders mis ik mijn afslag en kan ik opnieuw de snelweg op. Hier heb ik in totaal 800 meter voor, waar ik 30 kmph reed met mijn knipperlicht aan in de hoop dat iemand ruimte maakte.

Overigens rijd ik standaard op de meest rechter rijstrook tenzij ik inhaal. Ook tijdens een file. Derhalve maak ik me niet schuldig aan welk voorbeeld van jou dan ook

Ik vind het nogal ironisch dat een beginnend bestuurder zo belerend is tegenover iemand die al 10+ jaar zijn rijbewijs heeft, nota bene zonder de situatie te kennen. Ik krijg daar een beetje een Captain Obvious en :') gevoel bij.

No offence verder, maar zo kom je op mij over :)
De lengte/tijd dat je je rijbewijs hebt staat mijns inziens niet gelijk aan een bepaalde rangorde/hiërarchie die je kunt "claimen" zoals jij nu zo mooi pleegt te doen. Dus, nee gewoon nee, bij dat non-argument krijg ik nogal een :') gevoel.
Ook al rijd je 10 jaar langer dan ik, I don't give a shit, fouten maken we allemaal. Dat maakt je geen betere bestuurder dan mij, of wie dan ook.

Daarnaast stelde ik ook in mijn post min of meer de vraag of je meteen naar de linkerbaan wilde, en baseerde ik mijn voorbeeld op die specifieke situatie.

Derhalve kan ik ook gewoon zeggen dat ik het met je eens ben dat het flauw en onzinnig is als men gaten gaat dichtrijden terwijl iemand gewoon normaal probeert in te voegen. Dat zou ik iig nooit doen, iedereen moet in principe gewoon een kans krijgen om normaal in te voegen. Echter, ongeduldige haast josti's die hun koekblik overal links rechts tussendoor sturen in een file krijgen bar weinig respect van mij. "Beginnend bestuurder" of niet.

Heb overigens twee weken trug weer ruim 1300 km gereden vanaf NL tot aan de middellandse zee waar ik nu dus vertoef ... dus deze beginner heeft heus wel wat ervaring inmiddels hoor :)
  donderdag 4 juni 2015 @ 23:43:56 #17
66083 Platina
78th Element
pi_153261808
Net even gereden. Een of andere malloot achter me continu seinen met groot licht en op een gegeven moment dit aan laten staan. Ik lekker afgeremd zodat hij/zij me kon inhalen en toen zelf het grootlicht aangezet. Geen idee wat de reden er voor was, misschien omdat ik alleen normale lichten aan had op een onverlichte weg door het bos. Achterlamp etc. Werkten gewoon. Het is iig zwaar vervelend om groot licht in je spiegels te hebben.
pi_153262527
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:43 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Heb overigens twee weken trug weer ruim 1300 km gereden vanaf NL tot aan de middellandse zee waar ik nu dus vertoef ... dus deze beginner heeft heus wel wat ervaring inmiddels hoor :)
Nee dat heb je niet, je hebt 1300km alleen maar rechtdoor gereden, leer je geen fuck van.

Dat je nu nog zo groen als gras bent en nog haast geen verkeersinzicht hebt, zie je over een paar jaar wel in. Dat valt nu toch niet aan je verstand te brengen. Is niks mis mee verder, maar just sayin'.
(Y)
  vrijdag 5 juni 2015 @ 00:18:18 #19
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153262887
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 19:24 schreef opgebaarde het volgende:
Een mooie in de 'avondspits' op de A2. De A27 richting Den Bosch is er net op gedraaid dus het rijdt rustig (tussen de 50 en 80) zie ik rechts van mij als ik een vrachtwaggel inhaal een motorrijder voorbij komen op de vluchtstrook.

Hm ok, nou ja we bereiken het bord dat over 1200 meter de afslag Culemborg komt dus misschien moet hij er af en is zelfs 50 km per uur te langzaam.

Zie ik hem na een tweede vrachtwagen ingehaald te hebben naar de rechter rijstrook verplaatsen. Want er is ruimte dacht ik.
Rijdy nog even rustig rond en knalt dan ineens drie banen naar links met een behoorlijke snelheid om daar door te rijden. Ik zie hem nog een keer even iemand rechts inhalen (ik rijd zoals de rest tegen de 100 aan) en raak hem daarna uit het oog...

Wat een mafkees en ja pizzaboom ik weet dat je rechts mag inhalen bij een "file" maar deze actie is nieuw voor mij
50 tot 80 is niet echt file te noemen hoor. :)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_153263661
Wat ik me nu toch tegenkom _O-

pi_153264762
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

50 tot 80 is niet echt file te noemen hoor. :)
Dat ligt aan je definitie van file.
quote:
Wel blijkt uit de nota van toelichting op art. 13 RVV1990, zoals door de kantonrechter overwogen, dat de besluitgever is uitgegaan van het in de praktijk geldende en voor elke verkeersdeelnemer duidelijke beeld, dat een file een rij voertuigen is van een beduidende lengte, waarvan de rijsnelheid wordt bepaald door het overige verkeer en die stilstaat dan wel zich langzaam voortbeweegt. De besluitgever sluit echter - kennelijk bij wijze van uitzondering op het gangbare filebegrip - niet uit, dat een beperkte rij voertuigen, die relatief snel rijdt een file kan vormen.
Bron
  FOK!fotograaf vrijdag 5 juni 2015 @ 02:09:24 #22
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153265090
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:43 schreef Platina het volgende:
Net even gereden. Een of andere malloot achter me continu seinen met groot licht en op een gegeven moment dit aan laten staan. Ik lekker afgeremd zodat hij/zij me kon inhalen en toen zelf het grootlicht aangezet. Geen idee wat de reden er voor was, misschien omdat ik alleen normale lichten aan had op een onverlichte weg door het bos. Achterlamp etc. Werkten gewoon. Het is iig zwaar vervelend om groot licht in je spiegels te hebben.
Geen mistachterlamp ofzo aan? Of remlicht dat blijft hangen? Of gewoon, als je over een bospad rijdt, de vraag om zelf even grootlicht voorop aan te zetten?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_153265534
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 01:41 schreef Light het volgende:

[..]

Dat ligt aan je definitie van file.

[..]

Bron
Je bron klopt wel, nu de interpretatie nog.
pi_153265745
"File" is zo'n beetje het meest subjectieve deel van het verkeer, het kan dus voor iedereen anders worden geïnterpreteerd. Ondanks pogingen om het in een stukje regelgevind te vatten is zoiets niet te bevatten in een formule. Daarvoor zijn er teveel variabelen: breedte van de weg, aantal rijstroken, aantal auto's, gemiddelde lengte van de auto's, tussenafstand. Variaties in het aantal rijstroken, op- en afritten. En zelfs het tijdstip en weersomstandigheden ('s morgens vroeg, nog een beetje fris, of om twaalf uur, wanneer de zon probeert om auto's en inzittenden om zeep te helpen, of 's nachts, tijdens een sneeuwstorm, met vijftien centimeter sneeuw.)

Maar ook hier geldt: gewoon je gezond verstand gebruiken. Als jij rechts in ging halen en oom agent schrijft een verbaal is het misschien niet zo'n filegeval als jij dacht. Dan kun je bij twijfel beter aan de goede kant inhalen. Als je zo zeker bent van je gelijk is het misschien ook verstandig om je eigen definitie van "file" bij te schaven.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_153266178
De achterremmen van m'n auto kraakten gisteren nogal -O- M'n zus zei dat ze dat een tijdje terug ook al had gehoord toen ze achterin zat, maar nu hoorde ik het zelf ook goed. Of nou ja kraken, een beetje als een achtbaan die opgetakeld wordt :')
Tap tap tap
  Moderator vrijdag 5 juni 2015 @ 09:45:14 #26
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_153267667
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:06 schreef chiren het volgende:

[..]

Nee dat heb je niet, je hebt 1300km alleen maar rechtdoor gereden, leer je geen fuck van.

Dat je nu nog zo groen als gras bent en nog haast geen verkeersinzicht hebt, zie je over een paar jaar wel in. Dat valt nu toch niet aan je verstand te brengen. Is niks mis mee verder, maar just sayin'.
Deze post. Echt :') in het kwadraat.

Waar leer ik dan wel van volgens jou?
Die ene keer dat ik in super dichte mist richting Frankrijk reed vorig jaar en op de rechterbaan bleef met mistachterlicht aan.... vervolgens dat ik met grote vaart werd ingehaald door stoere mensen in dikke wagens, en dat ik diezelfde dikke wagen een kilometer of 10 verderop gecrashed op de weg tegen kwam, en toen met gevarenlicht en wel er omheen moest rijden (en ja politie was al ter plaatse dus die hoefde ik niet te bellen)

Of die keer dat ik op een kruispunt waar de verkeerslichten uitgeschakeld waren een auto zag die heel ongelukkig geparkeerd stond en toen stapvoets daar voorbij ging, en dat maar goed was ook, want van rechts kwam toen een malloot keihard aangereden die zijn voorrang wel heul fanatiek nam. Wat dus gegarandeerd een dikke aanrijding was geworden als ik niet zo anticiperend had gereden.

Om nog maar te zwijgen van de bergwegen, hellingproeven en het italiaanse verkeer waar ik hier nu al tig keer mee geconfronteerd ben.
Ohja en de inmiddels 5X ofzo dat ik door Berlijn heb gereden. Ohja en centrum München vorig jaar, was ook hilarisch. Stelde ook zeker niks voor en heb ik ook echt niks van geleerd.

Dus nee. Ik heb idd nul verkeersinzicht en jij weet het veeuul beter :)

[ Bericht 44% gewijzigd door dick_laurent op 05-06-2015 09:54:50 ]
pi_153267869
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 08:10 schreef CherryLips het volgende:
De achterremmen van m'n auto kraakten gisteren nogal -O- M'n zus zei dat ze dat een tijdje terug ook al had gehoord toen ze achterin zat, maar nu hoorde ik het zelf ook goed. Of nou ja kraken, een beetje als een achtbaan die opgetakeld wordt :')
Alleen tijdens het remmen? Of ook gewoon met het rijden? Zou ik wel eventjes naar laten kijken. Ga er voor het gemak even vanuit dat je trommelremmen hebt, het zou zomaar kunnen zijn dat er een remschoen losschiet en je wiel blokkeert.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 09:57:45 #28
66083 Platina
78th Element
pi_153267927
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 02:09 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Geen mistachterlamp ofzo aan? Of remlicht dat blijft hangen? Of gewoon, als je over een bospad rijdt, de vraag om zelf even grootlicht voorop aan te zetten?
Waarom een mistachterlamp aan? Die heb ik volgens mij niet eens.
Remlicht gecheckt, werkt prima.
en het was geen bospad, maar een N-weg met aan weerszijden bos. En ik vermoed dat hij/zij idd wilde dat ik grootlicht op zou zetten. Maar dat bepaal ik nog altijd zelf wel en dat is nog geen reden om mij proberen te verblinden.
pi_153267995
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 09:45 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Bla
Niet op ingaan man :')
pi_153268060
Algemene irritatie: mensen die behoorlijk grove fouten maken doordat ze niet kijken, maar vervolgens ook nog eens totaal niet zien dat er iets niet helemaal goed gaat.
  Moderator vrijdag 5 juni 2015 @ 10:06:18 #31
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_153268067
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 10:01 schreef Ciora het volgende:

[..]

Niet op ingaan man :')
Ja hebt ook gelijk ook ja, ik hoef niks te bewijzen ;) ik ga lekker van de zon genieten, beter plan!
pi_153268577
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 10:05 schreef Chai het volgende:
Algemene irritatie: mensen die behoorlijk grove fouten maken doordat ze niet kijken, maar vervolgens ook nog eens totaal niet zien dat er iets niet helemaal goed gaat.
Vorige week nog :R :r

Op de snelweg, richting Maastricht. Ik rij op de linkerbaan, ben een vrachtwagen in aan het halen, maar we rijden op dat moment ook langs een invoegstrook. Op het moment dat ik voorbij de vrachtwagen ben, kijk ik naar links.

Zie ik een huisvrouw in een dikke Audi Q7, te telefoneren, en die wil invoegen, maar kijkt niet echt. Voegt in, merkt dat er eigenlijk te weinig ruimte was om in te vangen, en dat ze bijna tegen d'r voorganger aanligt. Schrikt zich vervolgens ogenschijnlijk wezenloos door de vrachtwagen achter d'r, en knalt -zonder te kijken- naar links.

Exact daar waar ik op dat moment rij. Ik moet -vol- in de ankers op de snelweg om een botsing met mevrouw bellende huisvrouw te voorkomen, en dan heb ik geluk gehad dat de arme stakker -achter- mij ook op aan het letten was.

Vervolgens mevrouw huisvrouw even willen inhalen (waar ik 170 voor ben moeten gaan rijden overigens :')), en gebaar via het raam dat ze d'r telefoon maar 's weg moet leggen en op de weg moet letten, kreeg een middelvinger terug :')

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2015 10:30:53 ]
pi_153269545
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 09:54 schreef L0we het volgende:

[..]

Alleen tijdens het remmen? Of ook gewoon met het rijden? Zou ik wel eventjes naar laten kijken. Ga er voor het gemak even vanuit dat je trommelremmen hebt, het zou zomaar kunnen zijn dat er een remschoen losschiet en je wiel blokkeert.
Alleen tijdens het remmen. Heb de garage gebeld en aangezien het nog een vrij nieuwe auto is met een lage km stand, die een paar maanden geleden nog door de APK is geweest en een grote beurt heeft gehad, leek het de man sterk dat er iets wezenlijk fout kon zijn. Maar ik rij zo nog een stukje en als hij dan weer loopt te klooien kon ik meteen langsrijden.
Tap tap tap
pi_153269974
Het spijt me maar ik snap je echt niet, laten we even analyseren:

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 10:30 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Vorige week nog :R :r

Op de snelweg, richting Maastricht. Ik rij op de linkerbaan, ben een vrachtwagen in aan het halen, maar we rijden op dat moment ook langs een invoegstrook. Op het moment dat ik voorbij de vrachtwagen ben, kijk ik naar links.
Dus je rijdt al zo ver mogelijk links, 1e strook dus en ipv rechts in de gaten te houden waar WEL verkeer is kies je er voor om naar de geleiderail te kijken?

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 10:30 schreef Vanillekwark het volgende:
Zie ik een huisvrouw in een dikke Audi Q7, te telefoneren, en die wil invoegen, maar kijkt niet echt. Voegt in, merkt dat er eigenlijk te weinig ruimte was om in te vangen, en dat ze bijna tegen d'r voorganger aanligt. Schrikt zich vervolgens ogenschijnlijk wezenloos door de vrachtwagen achter d'r, en knalt -zonder te kijken- naar links.
Voegde ze in vanaf links? Je zag haar immers?
Nee, kan niet. Ze schoot naar links dus kwam ze van rechts.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 10:30 schreef Vanillekwark het volgende:
Exact daar waar ik op dat moment rij. Ik moet -vol- in de ankers op de snelweg om een botsing met mevrouw bellende huisvrouw te voorkomen, en dan heb ik geluk gehad dat de arme stakker -achter- mij ook op aan het letten was.
Da's idd goed gereageerd en heb je goed gedaan. :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 10:30 schreef Vanillekwark het volgende:Vervolgens mevrouw huisvrouw even willen inhalen (waar ik 170 voor ben moeten gaan rijden overigens :')), en gebaar via het raam dat ze d'r telefoon maar 's weg moet leggen en op de weg moet letten, kreeg een middelvinger terug :')
En daar ben je mijn positiviteit al weer kwijt.
Je MOEST haar inhalen en om dat te bereiken MOEST je ook 170 rijden?
En terwijl je dat doet ook nog eens agentje spelen door haar te vertellen (non-verbaal) wat ze wel of niet mag volgens jou?
Ooit wel eens over je eigen verkeersgedrag nagedacht?
pi_153271230
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 09:45 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Deze post. Echt :') in het kwadraat.

Waar leer ik dan wel van volgens jou?
Die ene keer dat ik in super dichte mist richting Frankrijk reed vorig jaar en op de rechterbaan bleef met mistachterlicht aan.... vervolgens dat ik met grote vaart werd ingehaald door stoere mensen in dikke wagens, en dat ik diezelfde dikke wagen een kilometer of 10 verderop gecrashed op de weg tegen kwam, en toen met gevarenlicht en wel er omheen moest rijden (en ja politie was al ter plaatse dus die hoefde ik niet te bellen)

Of die keer dat ik op een kruispunt waar de verkeerslichten uitgeschakeld waren een auto zag die heel ongelukkig geparkeerd stond en toen stapvoets daar voorbij ging, en dat maar goed was ook, want van rechts kwam toen een malloot keihard aangereden die zijn voorrang wel heul fanatiek nam. Wat dus gegarandeerd een dikke aanrijding was geworden als ik niet zo anticiperend had gereden.

Om nog maar te zwijgen van de bergwegen, hellingproeven en het italiaanse verkeer waar ik hier nu al tig keer mee geconfronteerd ben.
Ohja en de inmiddels 5X ofzo dat ik door Berlijn heb gereden. Ohja en centrum München vorig jaar, was ook hilarisch. Stelde ook zeker niks voor en heb ik ook echt niks van geleerd.

Dus nee. Ik heb idd nul verkeersinzicht en jij weet het veeuul beter :)
Vertel me meer over dat handjevol goede beslissingen die je tot nu toe hebt genomen om je verhaal kracht bij te zetten!

Als je als debutant meteen een doelpunt scoort betekent dat niet dat je jezelf daarna meteen Messi mag noemen. Het zegt hooguit iets over je potentie, meer niet, dat is mijn punt.
(Y)
  vrijdag 5 juni 2015 @ 13:45:46 #36
300082 roos85
JUICHEN!
pi_153272692
Zag vandaag nog een motorrijder gekleed in een spijkerbroek en bomberjack voorbij knallen :X :')
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_153274678
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 11:39 schreef vannelle het volgende:
Het spijt me maar ik snap je echt niet, laten we even analyseren:

[..]

Dus je rijdt al zo ver mogelijk links, 1e strook dus en ipv rechts in de gaten te houden waar WEL verkeer is kies je er voor om naar de geleiderail te kijken?

[..]

Voegde ze in vanaf links? Je zag haar immers?
Nee, kan niet. Ze schoot naar links dus kwam ze van rechts.

[..]

Da's idd goed gereageerd en heb je goed gedaan. :)

[..]

En daar ben je mijn positiviteit al weer kwijt.
Je MOEST haar inhalen en om dat te bereiken MOEST je ook 170 rijden?
En terwijl je dat doet ook nog eens agentje spelen door haar te vertellen (non-verbaal) wat ze wel of niet mag volgens jou?
Ooit wel eens over je eigen verkeersgedrag nagedacht?
Sorry, ik keek naar rechts, niet links. Ik reed helemaal links, mevrouw helemaal rechts op de invoegstrook.

Dat mijn reactie daarna niet heel netjes was, geef ik toe, maar de adrenaline gierde door mijn lijf. Pure reactie uit eerst schrik, daarna woede.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 16:16:28 #38
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_153276386
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:32 schreef citywok het volgende:

[..]

Meestal zijn die 60-invoegers ook nog doodsbenauwd dat ze na het eerste blokje van de blokmarkering er niet meer tussen komen, dus dan heb ik nog 500m invoegstrook over om er rechts voorbij te knallen.
Vaak wel ja, maar die ik laatst voor me had maakte het niks uit. Die reed mij en de auto's achter mij en zichzelf klem omdat er net een paar vrachtwagens aankwamen op de snelweg. Er ging zelfs een vrachtwagen naar de linkerrijstrook omdat die zag dat we veels te langzaam reden en er anders niet opkwamen.
Die bestuurder zelf moest zelfs nog een heel stuk over de vluchtstrook om er nog ergens met die lage snelheid tussen te komen :')
All she wants and needs is just a little taste..
pi_153276793
Remmen na laten kijken, ze konden niks vinden dus kan er veilig mee rijden, rij ik naar huis, staat er weer een auto achter mijn vak geparkeerd zodat ik hem er alleen achteruit in kon steken, en toen dacht ik te horen dat ik de auto van de buurman raakte. Ik kan zo op het eerste gezicht niets zien, maar heb het wel even doorgegeven anders is m'n karma naar de klote. Smalle kloteplaatsen + brede Mercedes + iemand die nooit achteruit inparkeert.
Godver. Hoop dat er echt niks te zien was.
Tap tap tap
pi_153276827
Vandaag weer ernstig teleurgesteld in de Nederlandse rijkunsten.
Bij deze een situatieschets.

Ik stond in een zijstraat van een kruispunt te wachten op groen.
Verderop een brug (staat rechts van mij) -> die staat open.
Een rijstrook naar de brug toe -> Al compleet vol met wachtenden
Verkeer voor rechtdoor richting de brug toe krijgt groen. Niemand zou de overkant halen want stond al vol. Dus wat doet iedereen? RIJDEN MET ZIJN ALLEN!!! Binnen 5 seconden stond het hele kruispunt vol auto's. |:( |:(
En toen kreeg ik groen en heb me er doorheen moeten wurmen.

En op de snelweg iemand die het nodig vond om mij af te snijden. Ik reed ernaast maar het weerhield hem er niet van om de knipperlicht aan te smijten en te gaan :')

Was vandaag een slechte dag :N
pi_153277266
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 16:30 schreef TwisterNederland het volgende:

Verkeer voor rechtdoor richting de brug toe krijgt groen. Niemand zou de overkant halen want stond al vol. Dus wat doet iedereen? RIJDEN MET ZIJN ALLEN!!! Binnen 5 seconden stond het hele kruispunt vol auto's. |:( |:(
En toen kreeg ik groen en heb me er doorheen moeten wurmen.

Het dichtzetten van kruispunten was wel een ding vandaag geloof ik. Ik kom net uit de auto rollen en ben onderweg meerdere geblokkeerde kruispunten tegengekomen.
pi_153277279
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 13:45 schreef roos85 het volgende:
Zag vandaag nog een motorrijder gekleed in een spijkerbroek en bomberjack voorbij knallen :X :')
Ik had gisteravond ook iemand met een doodswens voor me rijden :X
Reed voor me, in een brommobiel, in het donker, op een 80-weg met heel slecht werkende achterlichten. Hij reed wel bijna 70km/u in dat ding! :o

(En hij had 'm verder ook best gepimpt... dikke spoiler erop enzo)
pi_153279560
Zie ik ook wel vaker, van die aftermarket ledlichten achter die ontzettend slecht licht geven, of soms gewoon helemaal niet werken.
(Y)
  vrijdag 5 juni 2015 @ 21:22:23 #44
300082 roos85
JUICHEN!
pi_153286256
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 16:44 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ik had gisteravond ook iemand met een doodswens voor me rijden :X
Reed voor me, in een brommobiel, in het donker, op een 80-weg met heel slecht werkende achterlichten. Hij reed wel bijna 70km/u in dat ding! :o

(En hij had 'm verder ook best gepimpt... dikke spoiler erop enzo)
Ik kwam deze pipo op de snelweg tegen :')
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_153286575
Elke dag opnieuw weer een irritatie:

Op de A12 zijn ze de Galecopperbrug (ter hoogte van Nieuwegein) aan het renoveren. Er staat zo'n tent op voor de werkzaamheden, links daarvan heb je 2 banen en rechts van de tent ook nog 1 smal baantje. Dat zou een prima baantje kunnen zijn omdat er nauwelijks vrachtauto's rijden (die nemen de linkerbaan omdat die breder is) plus dat hij na de brug direct overgaat in de uitvoegstrook voor de A2 (waar ik naartoe moet), maar mensen snappen om de één of andere reden gewoon echt niet dat je er 90 km/h mag :( Pal naast dat baantje heb je de parallelweg waar je 70 km/h mag, mensen zien die borden en nemen blijkbaar aan dat die limiet ook voor hen geldt, en sukkelen vervolgens met 65 km/h over dat baantje. |:( |:(
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  zaterdag 6 juni 2015 @ 00:04:34 #46
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153292022
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:28 schreef pussywillow het volgende:
Elke dag opnieuw weer een irritatie:

Op de A12 zijn ze de Galecopperbrug (ter hoogte van Nieuwegein) aan het renoveren. Er staat zo'n tent op voor de werkzaamheden, links daarvan heb je 2 banen en rechts van de tent ook nog 1 smal baantje. Dat zou een prima baantje kunnen zijn omdat er nauwelijks vrachtauto's rijden (die nemen de linkerbaan omdat die breder is) plus dat hij na de brug direct overgaat in de uitvoegstrook voor de A2 (waar ik naartoe moet), maar mensen snappen om de één of andere reden gewoon echt niet dat je er 90 km/h mag :( Pal naast dat baantje heb je de parallelweg waar je 70 km/h mag, mensen zien die borden en nemen blijkbaar aan dat die limiet ook voor hen geldt, en sukkelen vervolgens met 65 km/h over dat baantje. |:( |:(
Ik gok dat de mensen die daar aan het werk zijn dat helemaal niet zo erg vinden...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  FOK!fotograaf zaterdag 6 juni 2015 @ 00:06:47 #47
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153292069
Irritatie: Overmacht. Vandaag meer dan 3,5 uur bezig geweest met totaal 175 km... Gister het zooitje gewassen, velgen zijn alweer zwart. Korte samenvatting: Familielid viert verjaardag dit weekend, maar is al wat ouder en rijdt zelf geen auto meer. Was daar vroeg, dus mooi inkopen gedaan en daarna lekker broodje eten. Vond het wat druk, bij het ophalen van iemand van het station werd ik er al moeilijk tussen gelaten. Ander familielid van Schiphol halen, dus onderweg toen er geland was. Zat al onder het Noordzeekanaal en wilde richting A9, dus rijdt richting Santpoort om daar de A208 op te draaien en via de Amsterdamse weg over de A22/Velsertunnel heen te draaien en dan terug te steken naar de A9. Veel verkeer tegemoetkomend. Ik rij over de A208 heen, helemaal vast. Kak. Passagier even op VID laten kijken... Velsertunnel dicht. Goed, rijden we dus door richting Haarlem, via de Waardepolder de A200 op en zo de A9 op. A9 richting Badhoevedorp heeft matrixborden aan, dus ik besluit via de A5 te gaan (omrijden moet je toch sinds ze bij knooppunt Badhoevedorp bezig zijn). Rijdend op de verbindingsboog A9-A5 springt ook de matrix daar aan met 70 knipper. Fuckerdiefuck. Verderop 50, rijstroken afgekruisd en zwarte wolken boven de weg. Auto in de brand. Kon er ook nog wel bij, was toch al te laat. Half uur vertraging.
Afijn, familielid opgepikt, terug naar de verjaardagsvierder. Bij Rotterpolderplein staat weer 70 op de Matrixen, dus maar weer terug de A200 op en via de Waardepolder terug zee. Druk druk. Daar aangekomen is het inmiddels zo laat (we zijn een ruim uur later terug dan gepland, want die kist had natuurlijk ook vertraging en ik ga niet eerder rijden dan dat die aan de grond staat, van de Polderbaan naar de Gate naar buiten kost meer tijd dan dat ik er, in een normale situatie, naartoe moet rijden) dat mijn passagier alweer naar huis moet op de te werken. Taxi Pizza rijdt toch al de hele dag, dus we gaan het proberen. Velsertunnel nog steeds dicht, dus maar over de IJmuidense sluizen. Binnendoor kruipdoor en sluipdoor daarnaartoe, want het is overal stervens druk. Op de sluizen de meest debiele acties gezien, mja. Daar aangekomen ging Taxi Pizza maar weer terug, want er moest nog een bestelling voor 17:00 afgehaald worden in IJmuiden (en het was al 16:00 uur). Tot aan de A208 ging het wel redelijk, gelukkig ben ik ook daar bekend, dus flink kunnen afsnijden en doorkruipen om zo weer flink wat verkeer te omzeilen, maar we hadden de tijd wel nodig.

Ik heb het niet snel, maar wat kan je ontzettend gaar worden van 175 km rijden. En het verbruik, heb niet eens 1:10 gehaald... 8)7 Terwijl je normaal gewoon 1:13,5 a 1:14 doet. En ik ben zo blij dat ik in die regio's veel gewerkt heb met vroegere zomerbaantjes en ander werk. Na stoppen-starten-stoppen-starten een heel sluiscomplex lang, ben je zo blij als je niet achteraan hoeft te sluiten bij de hoogovens, maar weet dat je via het industrieterrein bijna direct bij de oprit komt en continue 60 kan rijden... Nooit gedacht dat ik een stukje 60 km/h nog eens ging waarderen.

Irritaties:
Mensen die bij bijna stilstaand verkeer toch echt nog even voor je moeten, bijna tegen de RWS 4x4 aan. Wel grappig: Zo schrikken van het feit dat die vrachtwagen naast je (voor mij) je er niet tussen laat (gek hè, als je de zoveelste bent en je eerst voorbij komt racen), dat je hem laat afslaan en nog 5 auto's achter mij een keer ertussen komt. _O- _O-
Mensen die voor jou van links komen waar jij naar links wilt en je er niet even tussendoor laten, omdat je uit een uitrit komt. Gewoon lekker dat gat dichttrappen jongens, ik wacht nog wel een kwartier! Want ja, 5 meter een gaatje open laten zodat verkeer dat niet in de file hoeft te staan, ook door kan, is teveel gevraagd.
Volk dat de file op de sluizen opeens gaat inhalen om hem er vervolgens weer tussen te proppen. Stoere vent, grote meid, ben je wel 5 auto's naar voren gegaan. En nu staan we met zijn allen weer stil voor hetzelfde verkeerslicht.
Linksplakkers in de Schipholtunnel met 90 km/h. Natuurlijk een Agila zonder licht. |:(
Volk dat bij een supermarkt, terwijl je uitparkeert, je doodleuk nagenoeg klem zet en dan boos naar jou gaat zitten kijken. Ja, ik weet dat jij voorrang hebt als ik achteruit rijd, maar ik verdom terug mijn vak in te draaien als ik er al uit ben en nog een keer moet steken om er knap uit te komen, omdat er er zo smal is. Je kan ook 3 seconde wachten, dan kan je nog mijn vak in ook en sta je voor de deur.
Vrachtwagens die voorrang nemen omdat ze toch groter zijn. Ik vind het niet leuk om op een rotonde de keuze te hebben tussen de linker brandstoftank en de ABS. Ja, meneer Action, ik snap dat jij ook in de file gestaan hebt om IJmuiden in te komen en dat het voor jou inmiddels half 7 is, maar dat heb ik net zo goed.

Pro's: Mensen die wel met je mee denken. Taxichauffeurs, vrachtwagenchauffeurs en normale bestuurders. Om en om ritsen, het kan wel, elkaar ruimte gunnen, het kan wel. ^O^

EDIT: Beloofd trouwens nog wat voor komend jaar, als de Velsertunnel in beide richtingen dicht gaat wegens groot onderhoud. Het was nu al chaos met een buis dicht van half 11 tot ergens na 8en (!).

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 09:57 schreef Platina het volgende:

[..]

Waarom een mistachterlamp aan? Die heb ik volgens mij niet eens.
Remlicht gecheckt, werkt prima.
en het was geen bospad, maar een N-weg met aan weerszijden bos. En ik vermoed dat hij/zij idd wilde dat ik grootlicht op zou zetten. Maar dat bepaal ik nog altijd zelf wel en dat is nog geen reden om mij proberen te verblinden.
Je mistachterlicht is verplicht. Ik heb het ook wel eens gehad na APK, dat ze hem niet hadden uitgezet.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_153294145
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 23:43 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

De lengte/tijd dat je je rijbewijs hebt staat mijns inziens niet gelijk aan een bepaalde rangorde/hiërarchie die je kunt "claimen" zoals jij nu zo mooi pleegt te doen. Dus, nee gewoon nee, bij dat non-argument krijg ik nogal een :') gevoel.
Ook al rijd je 10 jaar langer dan ik, I don't give a shit, fouten maken we allemaal. Dat maakt je geen betere bestuurder dan mij, of wie dan ook.

Daarnaast stelde ik ook in mijn post min of meer de vraag of je meteen naar de linkerbaan wilde, en baseerde ik mijn voorbeeld op die specifieke situatie.

Derhalve kan ik ook gewoon zeggen dat ik het met je eens ben dat het flauw en onzinnig is als men gaten gaat dichtrijden terwijl iemand gewoon normaal probeert in te voegen. Dat zou ik iig nooit doen, iedereen moet in principe gewoon een kans krijgen om normaal in te voegen. Echter, ongeduldige haast josti's die hun koekblik overal links rechts tussendoor sturen in een file krijgen bar weinig respect van mij. "Beginnend bestuurder" of niet.

Heb overigens twee weken trug weer ruim 1300 km gereden vanaf NL tot aan de middellandse zee waar ik nu dus vertoef ... dus deze beginner heeft heus wel wat ervaring inmiddels hoor :)
Je praat veel voor iemand die weinig zegt. Moet ik verder onder de indruk zijn van 1300 km die je in twee weken hebt gereden? De teller staat bij mij ruim over de 1.000.000 KM. Ik durf te stellen dat ik meer ervaring en inzicht heb dan jij, maar dat is ook logisch.

Ik heb verder weinig behoefte aan een discussie. Het vervuilt de boel en je zat gewoon duidelijk fout. Laten we het hierbij laten.
pi_153294634
Ik weet niet wat erger is, oude rotten met vastgeroeste methoden en inzicht of bestuurders die net komen kijken en iedere onverwacht gelukte handeling als succes beschouwen zonder te weten hoe het ze is gelukt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ridocar op 06-06-2015 09:51:08 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_153294644
Niet echt een irritatie maar meer een }:| idee, één klein laaghangend wolkje en meteen gaan de mistlampen aan. En natuurlijk het dimlicht uit, want anders is het niet stoer.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 08:06:46 #51
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_153294919
Jawel opgefokte bumperplak meneer in uw gammele groene bmw 316.
Even voor de goede orde; bumperkleven bij 110 is sowieso geen goed idee, en zo'n Prius komt bij een verkeerslicht toch echt sneller van de plek dan zijn reputatie doet vermoeden.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 09:48:23 #52
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_153295524
Gister op de A16, 2 mutsen in een kleine auto, kilometers lang 90 rijden op de rechterbaan met de alarmlichten geactiveerd. Ik heb nog overwogen om op een bepaalde manier te seinen, maar dat zou waarschijnlijk toch niet aan zijn gekomen
Ok stelletje hokboeren
pi_153300683
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 00:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
Je mistachterlicht is verplicht. Ik heb het ook wel eens gehad na APK, dat ze hem niet hadden uitgezet.
even offtopic, maar dat is niet zo. op m'n 924 zit er geen, er is ook geen bedrading voor, en daar wordt 'ie al sinds '79 mee goedgekeurd. met achteruitrijlichten is ook zo iets, volgens mij zijn die pas vanaf half jaren '90 verplicht (maar die heeft 'ie wel, 2 stuks zelfs ;) )
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_153302146
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 16:44 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ik had gisteravond ook iemand met een doodswens voor me rijden :X
Reed voor me, in een brommobiel, in het donker, op een 80-weg met heel slecht werkende achterlichten. Hij reed wel bijna 70km/u in dat ding! :o

(En hij had 'm verder ook best gepimpt... dikke spoiler erop enzo)
Laatst hier in de buurt twee voertuigen (Een Caddy en een dikke Landcruiser) met een '25 km' bord achterop, waar dus zowat iedereen mee mag rijden want landbouwvoertuig. Bij 85 km/h op mijn teller liepen ze nog bij mij weg, op een weg die ik zelf als redelijk gevaarlijk beschouw.

En 130 op de A12 richting Arnhem vanaf Driebergen is leuk, maar niet als er een oelewapper al bellend zijn bestelbus met amper 100 naar links gooit..
pi_153302313
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 09:48 schreef padlarf het volgende:
Gister op de A16, 2 mutsen in een kleine auto, kilometers lang 90 rijden op de rechterbaan met de alarmlichten geactiveerd. Ik heb nog overwogen om op een bepaalde manier te seinen, maar dat zou waarschijnlijk toch niet aan zijn gekomen
Gister op de A7 kwam ik ook voorbij een auto met alarmlichten aan. Gangetje of 70 a 80 gok ik. Werd zelfs ingehaald door vrachtwagens 8)7
Je raekt an de dinge geweun.
pi_153302441
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 15:55 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Laatst hier in de buurt twee voertuigen (Een Caddy en een dikke Landcruiser) met een '25 km' bord achterop, waar dus zowat iedereen mee mag rijden want landbouwvoertuig. Bij 85 km/h op mijn teller liepen ze nog bij mij weg, op een weg die ik zelf als redelijk gevaarlijk beschouw.
Leuke maas in de wet idd. Zo'n motorrijtuig met beperkte snelheid mag maar 25, maar hoeft niet begrensd te zijn. Dat zie je ook met tractoren, die rustig 60 kunnen halen...

Dat de bestuurder nog geen dag theorie heeft gehad boeit blijkbaar niet. Een kenteken evenmin. (al komt daar volgend jaar verandering in)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_153305650
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 16:12 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Leuke maas in de wet idd. Zo'n motorrijtuig met beperkte snelheid mag maar 25, maar hoeft niet begrensd te zijn. Dat zie je ook met tractoren, die rustig 60 kunnen halen...

Dat de bestuurder nog geen dag theorie heeft gehad boeit blijkbaar niet. Een kenteken evenmin. (al komt daar volgend jaar verandering in)
Ik dacht dat die wagens een plaat op de versnellingspook kregen zodat ze niet voorbij de 2e versnelling konden?
  zaterdag 6 juni 2015 @ 21:21:47 #58
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153309815
Voor zover ik weet een pin onder de gasbepaal en ik heb ook wel eens wat gehoord over een beperking op de brandstoftoevoer. Maar ja, voor zelfs een matige automonteur is dat vrij makkelijk ongedaan te maken. Controle in dit land is er toch amper.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zaterdag 6 juni 2015 @ 21:24:33 #59
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153309910
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 16:12 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Leuke maas in de wet idd. Zo'n motorrijtuig met beperkte snelheid mag maar 25, maar hoeft niet begrensd te zijn. Dat zie je ook met tractoren, die rustig 60 kunnen halen...
Ach, de meeste auto's halen ook 180 à 200, terwijl 130 in Nederland maximaal is toegestaan...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  FOK!fotograaf zaterdag 6 juni 2015 @ 22:51:33 #60
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153313163
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 14:49 schreef powerflux het volgende:

[..]

even offtopic, maar dat is niet zo. op m'n 924 zit er geen, er is ook geen bedrading voor, en daar wordt 'ie al sinds '79 mee goedgekeurd. met achteruitrijlichten is ook zo iets, volgens mij zijn die pas vanaf half jaren '90 verplicht (maar die heeft 'ie wel, 2 stuks zelfs ;) )
True, voor oldtimers niet nee. Voor al het andere is het verplicht. En iemand die zo'n voertuig rijdt, weet vaak ook wel of het er wel of niet op zit/hoort te zitten.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_153313215
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 21:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ach, de meeste auto's halen ook 180 à 200, terwijl 130 in Nederland maximaal is toegestaan...
Klopt, maar daar moet je nog in ieder geval een rijbewijs voor hebben. Voor een '25' auto niet.
pi_153313272
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 21:21 schreef twiFight het volgende:
Voor zover ik weet een pin onder de gasbepaal en ik heb ook wel eens wat gehoord over een beperking op de brandstoftoevoer. Maar ja, voor zelfs een matige automonteur is dat vrij makkelijk ongedaan te maken. Controle in dit land is er toch amper.
Reed vandeweek bijna 90 op een 80-weg en een '45 km'-auto voor mn neus reed van me weg ja. Zo lastig zal dat niet zijn nee.
  FOK!fotograaf zaterdag 6 juni 2015 @ 23:04:35 #63
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153313622
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 21:21 schreef twiFight het volgende:
Voor zover ik weet een pin onder de gasbepaal en ik heb ook wel eens wat gehoord over een beperking op de brandstoftoevoer. Maar ja, voor zelfs een matige automonteur is dat vrij makkelijk ongedaan te maken. Controle in dit land is er toch amper.
Meeste schroeven een plaatje over de pook die alles verder dan de 2 onbruikbaar maakt voor de keuring. Daarna kijkt niemand meer ergens naar als je niet te hard rijdt of brokken maakt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_153316490
In mijn auto haal ik net geen 100 in zijn 2,dan zit ik wel rond de 6500 toeren. Dus met alleen zijn 2 zou je ook ver komen.
There is a time of cumming and going.
  zondag 7 juni 2015 @ 06:13:08 #65
363079 ecktebaas123
VVD = Fop-liberalisme
pi_153320055
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 00:37 schreef Oceanview het volgende:
In mijn auto haal ik net geen 100 in zijn 2,dan zit ik wel rond de 6500 toeren. Dus met alleen zijn 2 zou je ook ver komen.
100 rijden met 1500> toeren :')
pi_153320217
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 04:28 schreef Ridocar het volgende:
Ik weet niet wat erger is, oude rotten met vastgeroeste methoden en inzicht of bestuurders die net komen kijken en iedere onverwacht gelukte handeling als succes beschouwen zonder te weten hoe het ze is gelukt.
Ik weet niet of jouw post aan mij gericht is, maar zoja, dan ga je compleet voorbij aan het feit dat mijn irritatie voortkomt uit de onjuiste aanname's van dick_laurent die mij vervolgens belerend terechtwijst. Dat dit advies afkomstig is van iemand die zelf nog niet droog achter de oren is vind ik ironisch. Het is vergelijkbaar met iemand die net is afgestudeerd die mij vertelt hoe ik mijn werk moet doen.

Ik waan mij in het verkeer niet almachtig en probeer rekening te houden met een ieder. Zo maak ik bijvoorbeeld wel ruimte voor aggresieve rijders in tegenstelling tot dick_laurent. Het gaat om verkeersveiligheid en niet om mijn ego. Maargoed, dat is het verschil in ervaring en inzicht.
pi_153320344
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 07:44 schreef Alt-tab het volgende:

[..]

Ik weet niet of jouw post aan mij gericht is, maar zoja, dan ga je compleet voorbij aan het feit dat mijn irritatie voortkomt uit de onjuiste aanname's van dick_laurent die mij vervolgens belerend terechtwijst. Dat dit advies afkomstig is van iemand die zelf nog niet droog achter de oren is vind ik ironisch. Het is vergelijkbaar met iemand die net is afgestudeerd die mij vertelt hoe ik mijn werk moet doen.

Ik waan mij in het verkeer niet almachtig en probeer rekening te houden met een ieder. Zo maak ik bijvoorbeeld wel ruimte voor aggresieve rijders in tegenstelling tot dick_laurent. Het gaat om verkeersveiligheid en niet om mijn ego. Maargoed, dat is het verschil in ervaring en inzicht.
Niet specifiek aan jou, sorry dat het zo overkwam. Ik had het meer over de extremen die je tegekomt. Dat zijn vaak de oudere mensen die letterlijk een rondje om een plein moesten rijden om een rijbewijs te halen (ik geloof niet dat jij in die categorie thuishoort) en aan de andere kant de jonge medemens met natte inkt op het roze pasje. Die laatste categorie heeft bergen theoretische kennis en nul praktijkervaring, Die ervaring komt wel, maar die soort mensen staan ook open voor verbeteringen. Meestal dan.

Die andere groep is vaak veel erger. Ervaring genoeg, maar gebaseerd op kennis uit het jaar kruik, gecombineerd met onwrikbare dogma's en het aloude "maar ik heb al heel lang geen schade gemaakt" (wat negen van de tien keer erop neerkomt dat de fouten door een ander worden opgelost)

In jouw geval zou ik willen vragen: heb je liever een geval als Dick Laurent met zijn boekenwijsheid, of opa in zijn Nissan Almera die denkt dat de regeltjes uit de jaren zestig nog steeds van toepassing zijn...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator zondag 7 juni 2015 @ 09:20:27 #68
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_153320726
Ok. Zucht. Laatste keer dat ik op dit kattengejank in ga.
Mijn voorbeeld was gericht op een "indien" situatie. Namelijk: INDIEN je in een file meteen naar de linkerbaan wilt, dát vind ik idd onzinnig en dán kan ik me enigszins voorstellen dat mensen gaten gaan dichtrijden. Daarna heb ik ook gezegd dat als het ging om puur normaal invoegen dat ik het met je eens was dat t dan belachelijk is als mensen je er niet tussen laten.
Dus waarom mij dan meteen beschuldigen dat ik nul verkeersinzicht heb of geen ruimte geef aan aggressieve bestuurders? Wat een bullshit. Dat is echt zo kortzichtig als het regime van noord korea, en dat geeft in mijn ogen al meteen aan met wat voor starre personen ik hier te maken heb.

Dus ja, veel succes met jullie "wijsheden" en aannames. :W
pi_153321299
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 09:20 schreef dick_laurent het volgende:
Ok. Zucht. Laatste keer dat ik op dit kattengejank in ga.
Mijn voorbeeld was gericht op een "indien" situatie. Namelijk: INDIEN je in een file meteen naar de linkerbaan wilt, dát vind ik idd onzinnig en dán kan ik me enigszins voorstellen dat mensen gaten gaan dichtrijden. Daarna heb ik ook gezegd dat als het ging om puur normaal invoegen dat ik het met je eens was dat t dan belachelijk is als mensen je er niet tussen laten.
Dus waarom mij dan meteen beschuldigen dat ik nul verkeersinzicht heb of geen ruimte geef aan aggressieve bestuurders? Wat een bullshit. Dat is echt zo kortzichtig als het regime van noord korea, en dat geeft in mijn ogen al meteen aan met wat voor starre personen ik hier te maken heb.

Dus ja, veel succes met jullie "wijsheden" en aannames. :W
Het gaat mij niet eens om de specifieke situatie.

Mijn 'probleem' zit 'm in het verband tussen verkeersinzicht en 1300 kilometer. Jij denkt dat het zo werkt. Ik denk niet dat verkeersinzicht is af te meten aan het aantal uren achter het stuur, maar in hoeverre je openstaat om nieuwe dingen aan te leren.
Je rijbewijs heb je gehaald omdat je hebt laten zien dat je zonder brokken van a naar b kunt. Niet meer, niet minder. De tijd die je daarna in de auto besteed is allemaal leertijd, voor iedereen, ook voor mij, ook voor diegenen die al veel langer een rijbewijs hebben.
Kijk, ik snap dat 1300 kilometer als beginnend bestuurder overkomt als een hele overwinning, maar dat wil niet zeggen dat je nu al alle wijsheid hebt en jezelf opeens een ervaren bestuurder kunt beschouwen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ridocar op 07-06-2015 11:22:08 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator zondag 7 juni 2015 @ 10:55:01 #70
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_153321746
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 10:18 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Kijk, ik snap dat 1300 kilometer als beginnend bestuurder overkomt als een hele overwinning, maar dat wil niet zeggen dat je nu al alle wijsheid hebt en jezelf opeens een ervaren bestuurder kunt beschouwen.
Heb overigens vorig jaar ook al soortgelijke trip gedaan, naar Slovenië, dus was niet mn 1e lange autoreis hoor :)

En ik heb nergens gezegd dat ik "alle wijsheid" heb. Zeker niet. Maar iemand die denkt dat ie, omdat ie wat meer jaartjes zn rijbewijs heeft, zichzelf op een troon mag zetten en arrogant gaat lopen doen. Nee sorry, dat vind ik gewoon kortzichtig. Daar laat ik het verder bij :)
  zondag 7 juni 2015 @ 11:07:12 #71
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_153321902
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 10:55 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Heb overigens vorig jaar ook al soortgelijke trip gedaan, naar Slovenië, dus was niet mn 1e lange autoreis hoor :)

En ik heb nergens gezegd dat ik "alle wijsheid" heb. Zeker niet. Maar iemand die denkt dat ie, omdat ie wat meer jaartjes zn rijbewijs heeft, zichzelf op een troon mag zetten en arrogant gaat lopen doen. Nee sorry, dat vind ik gewoon kortzichtig. Daar laat ik het verder bij :)
Doen!
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 7 juni 2015 @ 12:16:11 #72
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153323161
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 10:18 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Maar net zo goed zegt 15 jaar lang hetzelfde stuk forenzen naar je werk en schoonmoeder ook weinig over wat je geleerd hebt. Sterker nog, je kunt 40 jaar rijden en geen zak geleerd hebben. Evenzo betekent het feit dat je geen ongeluk hebt gehad ook niet dat je goed/veilig rijdt. Kan ook zijn dat de rest van het verkeer goed anticipeerde op gevaarlijk gedrag. Het is toch typisch dat men zich in het verkeer zo gepassioneerd beter voelt dan dan de rest. Alsof het een wedstrijd is die de piemellengte bepaalt, i.p.v. of je veilig aankomt met je gezin.

Ik vind de opmerking van alttab ook ironisch. In mijn vakgebied, als je niet leert van de nieuwe generatie, die vaak veel breder is opgeleid, dan kun je al vrij snel aankloppen bij het UWV en hopen dat je misschien nog een baantje als ambtenaar kunt krijgen. Ervaring is geen kennis, en andersom.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153326274
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 08:33 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Niet specifiek aan jou, sorry dat het zo overkwam. Ik had het meer over de extremen die je tegekomt. Dat zijn vaak de oudere mensen die letterlijk een rondje om een plein moesten rijden om een rijbewijs te halen (ik geloof niet dat jij in die categorie thuishoort) en aan de andere kant de jonge medemens met natte inkt op het roze pasje. Die laatste categorie heeft bergen theoretische kennis en nul praktijkervaring, Die ervaring komt wel, maar die soort mensen staan ook open voor verbeteringen. Meestal dan.

Die andere groep is vaak veel erger. Ervaring genoeg, maar gebaseerd op kennis uit het jaar kruik, gecombineerd met onwrikbare dogma's en het aloude "maar ik heb al heel lang geen schade gemaakt" (wat negen van de tien keer erop neerkomt dat de fouten door een ander worden opgelost)

In jouw geval zou ik willen vragen: heb je liever een geval als Dick Laurent met zijn boekenwijsheid, of opa in zijn Nissan Almera die denkt dat de regeltjes uit de jaren zestig nog steeds van toepassing zijn...
Geen probleem, ik begrijp wat je bedoeld. Het kwam niet aanvallend over. Ik wilde mijzelf alleen graag verduidelijken.

Verder heb ik geen problemen met dick_laurent. Hij komt op mij over als een verantwoorde automobilist die redelijk wat kilometers heeft gemaakt. Qua inzicht schat hem ik hem hoger in dan een gemiddelde opa.

quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 09:20 schreef dick_laurent het volgende:
Ok. Zucht. Laatste keer dat ik op dit kattengejank in ga.
Mijn voorbeeld was gericht op een "indien" situatie. Namelijk: INDIEN je in een file meteen naar de linkerbaan wilt, dát vind ik idd onzinnig en dán kan ik me enigszins voorstellen dat mensen gaten gaan dichtrijden. Daarna heb ik ook gezegd dat als het ging om puur normaal invoegen dat ik het met je eens was dat t dan belachelijk is als mensen je er niet tussen laten.
Dus waarom mij dan meteen beschuldigen dat ik nul verkeersinzicht heb of geen ruimte geef aan aggressieve bestuurders? Wat een bullshit. Dat is echt zo kortzichtig als het regime van noord korea, en dat geeft in mijn ogen al meteen aan met wat voor starre personen ik hier te maken heb.

Dus ja, veel succes met jullie "wijsheden" en aannames. :W
Waarom ga je er vanzelfsprekend vanuit dat je aanname klopt? Daar is jouw hele post immers op gebaseerd. Hier ergerde ik mij aan. Daarnaast heb je zelf aangegeven dat je bepaalde automobilisten die zich asociaal gedragen de ruimte niet geeft. Dan kan je er superlatieven bij betrekken zoals Korea, maar daardoor doe je jezelf tekort. Hou het op de inhoud.

quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 09:51 schreef dick_laurent het volgende:
Net als van die josti's die dan bij een tankstation snel er af gaan om er dan langs te rijden en 200m verderop zichzelf er weer tussen komen douwen :N die laat ik er ook niet tussen hoor.
@Twifight:

Op welk vlak is mijn standpunt ironisch? Ik heb nergens mijn 'ervaring' gebruikt als argument om dick_laurent weg te zetten. Het ging mij puur om de aanname's, het belerende toespreken. Als kers op de taart is hij onervaren en dat heb ik aangestipt.

In de branche waar ik werkzaam ben, heb ik mijn ruime werkervaring aangevuld met alle huidige certificeringen die er aanwezig en toepasbaar zijn binnen mijn werkgebied. Ik heb geen vrees voor het UWV of recent afgestudeerd personeel. Die vallen namelijk onder mijn 'leiding' . De volgende laag is op directieniveau.

[ Bericht 19% gewijzigd door Alt-tab op 07-06-2015 15:07:44 ]
  zondag 7 juni 2015 @ 15:06:34 #74
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_153326776
Joehoe!, mijn post was niet bedoeld voor louter de heer dick_laurent, maar ik zal nog even wat duidelijker zijn voor hen met een klein begrijpertje;

KAN HET GEZEIK OP EN TEGEN ELKAAR NU WEER EVEN OPHOUDEN?

Lees de fokking topicpointer nog eens duidelijk en begrijpend, of plak hem met een post it op je scherm, dan gaat 'ie niet meer weg als je naar boven scrollt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 7 juni 2015 @ 15:18:06 #75
62419 CherryLips
chocoholic
pi_153327031
Goed, irritatie als voetganger, want ik loop soms ook nog eens: wil oversteken bij zebrapad, auto stopt netjes (is ook altijd spannend op dat punt), komt er een hele familie op de fiets langs, stuk of vier volwassenen met een groepje kinderen, en die rijden me zowat van de sokken. Kijken niet op of om, of "waarom stopt die auto hier" of "hey wat grappig van die brede witte strepen op de weg". Blik op oneindig en alleen maar bezig met zichzelf O+
Tap tap tap
  zondag 7 juni 2015 @ 16:35:47 #76
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_153328800
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 15:18 schreef CherryLips het volgende:
Goed, irritatie als voetganger, want ik loop soms ook nog eens: wil oversteken bij zebrapad, auto stopt netjes (is ook altijd spannend op dat punt), komt er een hele familie op de fiets langs, stuk of vier volwassenen met een groepje kinderen, en die rijden me zowat van de sokken. Kijken niet op of om, of "waarom stopt die auto hier" of "hey wat grappig van die brede witte strepen op de weg". Blik op oneindig en alleen maar bezig met zichzelf O+
Ik heb soms het idee dat fietsers denken dat zebrapaden niet voor hen gelden.
Ok stelletje hokboeren
  Moderator zondag 7 juni 2015 @ 17:07:24 #77
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_153329479
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 15:18 schreef CherryLips het volgende:
Goed, irritatie als voetganger, want ik loop soms ook nog eens: wil oversteken bij zebrapad, auto stopt netjes (is ook altijd spannend op dat punt), komt er een hele familie op de fiets langs, stuk of vier volwassenen met een groepje kinderen, en die rijden me zowat van de sokken. Kijken niet op of om, of "waarom stopt die auto hier" of "hey wat grappig van die brede witte strepen op de weg". Blik op oneindig en alleen maar bezig met zichzelf O+
Fietsers! Gotta love 'em ;)
pi_153329525
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 16:35 schreef padlarf het volgende:

[..]

Ik heb soms het idee dat fietsers denken dat zebrapaden niet voor hen gelden.
idd. Laatst ook zo 1 meegemaakt.
Ik wilde oversteken, was duidelijk te zien maar stopte die fietster? Nee, natuurlijk niet.
Consequent als ik ben wel gewoon doorgelopen en ze raakte me idd met haar fiets.
"Dat doe je expres!!" riep ze naar me.
Kon alleen maar bevestigend antwoorden, dat deed ik inderdaad expres.
Moet je maar stoppen zoals het hoort, teringwijf.
pi_153331470
Hier erger ik me dood aan van die klote voetgangers. Denken altijd maar voorrang te hebben als ik de rotonde op kom rijden. :').
Ik toeter dus ook altijd als er weer 1 het probeert, of geef extra gas met koppeling ingetrapt.
Dan passen ze wel op.

Meestal worden ze nog boos ook als je ze geen voorrang geeft.

Gaat om deze rotonde:
https://www.google.nl/map(...)XztTJU_o4mvgTf4w!2e0
  zondag 7 juni 2015 @ 18:49:56 #80
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153331827
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 18:32 schreef Carlos93 het volgende:
Hier erger ik me dood aan van die klote voetgangers. Denken altijd maar voorrang te hebben als ik de rotonde op kom rijden. :').
Ik toeter dus ook altijd als er weer 1 het probeert, of geef extra gas met koppeling ingetrapt.
Dan passen ze wel op.

Meestal worden ze nog boos ook als je ze geen voorrang geeft.

Gaat om deze rotonde:
https://www.google.nl/map(...)XztTJU_o4mvgTf4w!2e0
Mijn god wat een zaadkruispunt is dat geworden sinds de verbouwing. Onoverzichtelijk als de pest, vooral qua fietsers.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153331889
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 18:32 schreef Carlos93 het volgende:
Hier erger ik me dood aan van die klote voetgangers. Denken altijd maar voorrang te hebben als ik de rotonde op kom rijden. :').
Ik toeter dus ook altijd als er weer 1 het probeert, of geef extra gas met koppeling ingetrapt.
Dan passen ze wel op.

Meestal worden ze nog boos ook als je ze geen voorrang geeft.

Gaat om deze rotonde:
https://www.google.nl/map(...)XztTJU_o4mvgTf4w!2e0
Eh, en terecht? Het voetpad loopt door en je hebt haaientanden, of mis ik ergens iets?
Your opinion of me is none of my business.
pi_153331893
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 18:32 schreef Carlos93 het volgende:
Hier erger ik me dood aan van die klote voetgangers. Denken altijd maar voorrang te hebben als ik de rotonde op kom rijden. :').
Ik toeter dus ook altijd als er weer 1 het probeert, of geef extra gas met koppeling ingetrapt.
Dan passen ze wel op.

Meestal worden ze nog boos ook als je ze geen voorrang geeft.

Gaat om deze rotonde:
https://www.google.nl/map(...)XztTJU_o4mvgTf4w!2e0
Ik wil niet te trollerig reageren maar je maakt je wel bijzonder druk om iets kleins en je handelen daarna is echt waardeloos.
pi_153331959
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 18:53 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Eh, en terecht? Het voetpad loopt door en je hebt haaientanden, of mis ik ergens iets?
Haaientanden gaan alleen op bij bestuurders. Voetgangers hebben geen voorrang bij haaientanden.
Daarnaast is het een fietspad en is het zebrapad een stukje terug, waar ze dus wel voorrang zouden krijgen.

quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 18:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik wil niet te trollerig reageren maar je maakt je wel bijzonder druk om iets kleins en je handelen daarna is echt waardeloos.
Het is een vrij druk kruispunt, dus soms sta je zomaar 5 minuten vast door automobilisten die voor alles en iedereen maar stoppen.
  zondag 7 juni 2015 @ 18:59:26 #84
62419 CherryLips
chocoholic
pi_153332020
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 18:53 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Eh, en terecht? Het voetpad loopt door en je hebt haaientanden, of mis ik ergens iets?
Inderdaad, ik zit mobiel dus misschien zie ik het niet goed, maar dat is toch een zebrapad?
Tap tap tap
pi_153332217
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 18:59 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Inderdaad, ik zit mobiel dus misschien zie ik het niet goed, maar dat is toch een zebrapad?
Het gaat om het gedeelte voorbij het zebrapad (tussen het zebrapad en de rotonde).
Dat is een fietspad wat daar met haaientanden ligt.
Fietsers hebben daar voorrang op auto's maar voetgangers niet, die moeten een stukje naar het zebrapad lopen.
  zondag 7 juni 2015 @ 19:16:18 #86
62419 CherryLips
chocoholic
pi_153332370
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 19:08 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Het gaat om het gedeelte voorbij het zebrapad (tussen het zebrapad en de rotonde).
Dat is een fietspad wat daar met haaientanden ligt.
Fietsers hebben daar voorrang op auto's maar voetgangers niet, die moeten een stukje naar het zebrapad lopen.
O op die fiets.
Tap tap tap
pi_153332459
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 18:56 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Haaientanden gaan alleen op bij bestuurders. Voetgangers hebben geen voorrang bij haaientanden.
Daarnaast is het een fietspad en is het zebrapad een stukje terug, waar ze dus wel voorrang zouden krijgen.

[..]

Het is een vrij druk kruispunt, dus soms sta je zomaar 5 minuten vast door automobilisten die voor alles en iedereen maar stoppen.
Jezus wat een kutsituatie. :') Super onduidelijk dat dat een fietspad is. Paar fietsjes op spuiten en klaar ben je wel, dus de oplossing is best simpel, maar daar zal de gemeente wel weer te lui voor zijn...
Your opinion of me is none of my business.
pi_153332746
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 18:56 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

[..]

Het is een vrij druk kruispunt, dus soms sta je zomaar 5 minuten vast door automobilisten die voor alles en iedereen maar stoppen.
Dus als de voetganger anderhalve meter opschuift naar het zebrapad dan is er niks aan de hand maar gebeurt dat niet dan wijs jij graag de ander op zijn incorrect (als het al incorrect is maar kan het niet vinden) oversteken?

Gewoon enorm vervelend zo'n enorm drukke rotonde, is bijvoorbeeld in Culemborg een groot probleem waar men naar interessante oplossingen kijkt.

Maar mag ik aannemen dat jij dus regelmatig op het zebrapad stilstaat omdat ineens een fietser oversteekt? Dat mag namelijk ook niet hé jij enorme boef o|O
pi_153332858
Om het extra ingewikkeld te maken:
Een rotonde wordt gezien als een doorgaande weg, als je de rotonde verlaat sla je dus eigenlijk af.
Voetgangers die oversteken volgen de rotonde dus gaat het principe "rechtdoor op dezelfde weg gaat voor" gelden.
pi_153332926
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 19:39 schreef vannelle het volgende:
Om het extra ingewikkeld te maken:
Een rotonde wordt gezien als een doorgaande weg, als je de rotonde verlaat sla je dus eigenlijk af.
Voetgangers die oversteken volgen de rotonde dus gaat het principe "rechtdoor op dezelfde weg gaat voor" gelden.
Inderdaad, als ik de rotonde verlaat geef ik inderdaad altijd voorrang aan alles wat er daar wilt passeren.
Echter bij het oprijden gaat het vaak bij verschillende mensen mis.
pi_153336057
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 19:08 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Het gaat om het gedeelte voorbij het zebrapad (tussen het zebrapad en de rotonde).
Dat is een fietspad wat daar met haaientanden ligt.
Fietsers hebben daar voorrang op auto's maar voetgangers niet, die moeten een stukje naar het zebrapad lopen.
Volgens mij is het geen fietspad maar een gecombineerd fiets/voetpad, net als het plein rechts. Verder loopt de straat niet door en is er zo te zien sprake van doorlopende stoepranden waar je overheen moet. Dus met een beetje goede wil is er ook een uitrit van te maken...

quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 19:42 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Inderdaad, als ik de rotonde verlaat geef ik inderdaad altijd voorrang aan alles wat er daar wilt passeren.
Echter bij het oprijden gaat het vaak bij verschillende mensen mis.
Het is ook heel verwarrend voor voetgangers als je op de ene rijstrook wel voorrang krijgt (verkeer dat de rotonde wil verlaten) en op de andere (verkeer dat de rotonde nadert) niet.
pi_153358819
Net weer een mooi geval van asfaltterritoriumdrift gezien. Verkeer staat bijna stil tot stil, invoegstrook en om de halve minuut ofzo kan er eindelijk iemand invoegen. Oud donkerrood Corollaatje is aan de beurt, zet lampje aan en stuurt in. VROEM VROEM doet de grote witte Ford plus aanhanger die doorkrijgt DAT ER IEMAND VOOR HEM GAAT INVOEGEN OP ZIJN ASFALT en probeert het gat subiet dicht te rijden.

Toyotaatje zet door, Ford ook, en daar staan ze he, met zijn tweetjes. De koplampen geven elkaar bijkans een kusje, beide chauffeurs gebaren en schreeuwen wat met elkaar en geen van beiden geeft toe. Alles staat nu dus helemaal stil. Dan besluit de Ford dat zijn auto waarschijnlijk toch meer kost als ie kapot gaat. De Corolla wint.

:')

P.S. De Ford sloeg ook nog eens af volgens mij dus ik ben uiteindelijk ook voor hem ingevoegd _O-
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  maandag 8 juni 2015 @ 19:53:13 #93
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_153360968
Net op de A59, 2 auto's voor me komt ineens een oplegger met een dikke graafmachine erop half de linkerbaan op. Iedereen vol op de rem, ikschrok wel een beetje. Oplegger terug naar zijn baan, vervolgens bleef de gast voor me er half naast hangen met nog geen 100...
Ok stelletje hokboeren
  maandag 8 juni 2015 @ 23:57:24 #94
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153370808
Asfaltterritoriumdrift... Mooie term die een hoop verklaart.

Hier in Groningen had ik vanmorgen nog een akkefietje. Kom uit een krappe boog (40 km/h) op een wegens werkzaamheden verkorte invoegstrook. Vrachtwagen op de hoofdrijbaan. Kan er niet voor, dus licht op de rem om erachter in te voegen. Begin net naar links te schuiven, is een SUV die achter me reed al ingevoegd en heeft direct geprobeerd het gat naar de vrachtwagen dicht te rijden. Hij moest uiteindelijk toch flink op de rem omdat ik geen kant op kon, maar niet zonder handgebaren en geclaxonneer. Voordringen noemen we dat ook wel. En anderen in gevaar brengen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  dinsdag 9 juni 2015 @ 00:04:24 #95
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_153371010
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 23:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Asfaltterritoriumdrift... Mooie term die een hoop verklaart.

Hier in Groningen had ik vanmorgen nog een akkefietje. Kom uit een krappe boog (40 km/h) op een wegens werkzaamheden verkorte invoegstrook. Vrachtwagen op de hoofdrijbaan. Kan er niet voor, dus licht op de rem om erachter in te voegen. Begin net naar links te schuiven, is een SUV die achter me reed al ingevoegd en heeft direct geprobeerd het gat naar de vrachtwagen dicht te rijden. Hij moest uiteindelijk toch flink op de rem omdat ik geen kant op kon, maar niet zonder handgebaren en geclaxonneer. Voordringen noemen we dat ook wel. En anderen in gevaar brengen.
Zie dat wel vaker, waar denken ze dat die auto heen moet dan? Uit het niets opstijgen zeker... Beetje geven en nemen zou het al een stuk prettiger maken.
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
  FOK!fotograaf dinsdag 9 juni 2015 @ 00:23:22 #96
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153371435
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 23:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Voordringen noemen we dat ook wel. En anderen in gevaar brengen.
Nee, een invoeger hinderen. Mag niet. Je hoeft ze geen ruimte te geven, maar op het moment dat er een gat is waar een invoeger in kan, mag je het niet onmogelijk maken om in te voegen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_153372021
Dit asogedrag had ik ook op een invoegstrook. M'n combinatie trekt nogal langzaam op, en dan wil het wel eens dat auto's achter mij eerder invoegen. De meesten begrijpen het wel. Die gaan dan meteen een rijstrook verder naar links. Maar je hebt er ook tussen zitten die invoegen en meteen het gas intrappen. Erg handig als de invoegstrook zo'n beetje opraakt en die figuren links van mij blijven hangen.

Ik vraag me dan af wat er in hun hoofd omgaat. Denken ze dat het mag omdat ze op de hoofdrijbaan zitten? Gaan ze dan op de formele toer? Vergeten ze voor het gemak artikel 5?

Eigenlijk zou mijn vraag aan die aso's zijn: "Zou je dat ook doen als er een politieauto voor je op de invoegstrook zou rijden?" Die vraag is meestal een goede indicator om na te gaan of je wel goed bezig bent of dat je gewoon aan het trollen bent.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_153373392
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 18:39 schreef Jihawti het volgende:
Net weer een mooi geval van asfaltterritoriumdrift gezien. Verkeer staat bijna stil tot stil, invoegstrook en om de halve minuut ofzo kan er eindelijk iemand invoegen. Oud donkerrood Corollaatje is aan de beurt, zet lampje aan en stuurt in. VROEM VROEM doet de grote witte Ford plus aanhanger die doorkrijgt DAT ER IEMAND VOOR HEM GAAT INVOEGEN OP ZIJN ASFALT en probeert het gat subiet dicht te rijden.

Toyotaatje zet door, Ford ook, en daar staan ze he, met zijn tweetjes. De koplampen geven elkaar bijkans een kusje, beide chauffeurs gebaren en schreeuwen wat met elkaar en geen van beiden geeft toe. Alles staat nu dus helemaal stil. Dan besluit de Ford dat zijn auto waarschijnlijk toch meer kost als ie kapot gaat. De Corolla wint.

:')

P.S. De Ford sloeg ook nog eens af volgens mij dus ik ben uiteindelijk ook voor hem ingevoegd _O-
Deze handelingen.... Met afstand mijn grootste ergernis. De ziekelijke jaloezie waarbij het veiligheidsoogpunt compleet verloren is. Gelukkig kan ik het inmiddels relativeren, anders postte ik dit topic vol. Toch krijg ik er alsnog spontaan jeuk van. Enorm irritante gasten.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 07:59:58 #99
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_153373461
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 19:20 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Jezus wat een kutsituatie. :') Super onduidelijk dat dat een fietspad is. Paar fietsjes op spuiten en klaar ben je wel, dus de oplossing is best simpel, maar daar zal de gemeente wel weer te lui voor zijn...
Nee, het is is de bedoeling dat het onduidelijk is. Gek genoeg maakt dat het veiliger. Het is zo onduidelijk allemaal dat iedereen langzamer gaat rijden. Het is irritant maar in the end veiliger. Het aantal ongevallen is op dat kruispunt enorm teruggelopen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Shared_space
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  dinsdag 9 juni 2015 @ 09:31:29 #100
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153374527
Ik weet niet beter dan dat het voor voetgangers verplicht is om een voetgangersoversteekplaats te gebruiken, wanneer deze binnen 30 meter zit. Met andere woorden, voetgangers 'op' die rotonde moeten verplicht doorlopen naar het zebrapad en daar pas oversteken.

quote:
Zijn er geen verkeerslichten, maar is er op minder dan 30 meter een zebrapad, dan moet je dit gebruiken.
Kan helaas zo snel alleen een Belgische bron vinden, maar voor zover ik weet geldt deze regel ook in Nederland.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')