abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 juni 2015 @ 08:06:46 #51
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_153294919
Jawel opgefokte bumperplak meneer in uw gammele groene bmw 316.
Even voor de goede orde; bumperkleven bij 110 is sowieso geen goed idee, en zo'n Prius komt bij een verkeerslicht toch echt sneller van de plek dan zijn reputatie doet vermoeden.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 09:48:23 #52
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_153295524
Gister op de A16, 2 mutsen in een kleine auto, kilometers lang 90 rijden op de rechterbaan met de alarmlichten geactiveerd. Ik heb nog overwogen om op een bepaalde manier te seinen, maar dat zou waarschijnlijk toch niet aan zijn gekomen
Ok stelletje hokboeren
pi_153300683
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 00:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
Je mistachterlicht is verplicht. Ik heb het ook wel eens gehad na APK, dat ze hem niet hadden uitgezet.
even offtopic, maar dat is niet zo. op m'n 924 zit er geen, er is ook geen bedrading voor, en daar wordt 'ie al sinds '79 mee goedgekeurd. met achteruitrijlichten is ook zo iets, volgens mij zijn die pas vanaf half jaren '90 verplicht (maar die heeft 'ie wel, 2 stuks zelfs ;) )
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_153302146
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 16:44 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ik had gisteravond ook iemand met een doodswens voor me rijden :X
Reed voor me, in een brommobiel, in het donker, op een 80-weg met heel slecht werkende achterlichten. Hij reed wel bijna 70km/u in dat ding! :o

(En hij had 'm verder ook best gepimpt... dikke spoiler erop enzo)
Laatst hier in de buurt twee voertuigen (Een Caddy en een dikke Landcruiser) met een '25 km' bord achterop, waar dus zowat iedereen mee mag rijden want landbouwvoertuig. Bij 85 km/h op mijn teller liepen ze nog bij mij weg, op een weg die ik zelf als redelijk gevaarlijk beschouw.

En 130 op de A12 richting Arnhem vanaf Driebergen is leuk, maar niet als er een oelewapper al bellend zijn bestelbus met amper 100 naar links gooit..
pi_153302313
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 09:48 schreef padlarf het volgende:
Gister op de A16, 2 mutsen in een kleine auto, kilometers lang 90 rijden op de rechterbaan met de alarmlichten geactiveerd. Ik heb nog overwogen om op een bepaalde manier te seinen, maar dat zou waarschijnlijk toch niet aan zijn gekomen
Gister op de A7 kwam ik ook voorbij een auto met alarmlichten aan. Gangetje of 70 a 80 gok ik. Werd zelfs ingehaald door vrachtwagens 8)7
Je raekt an de dinge geweun.
pi_153302441
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 15:55 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Laatst hier in de buurt twee voertuigen (Een Caddy en een dikke Landcruiser) met een '25 km' bord achterop, waar dus zowat iedereen mee mag rijden want landbouwvoertuig. Bij 85 km/h op mijn teller liepen ze nog bij mij weg, op een weg die ik zelf als redelijk gevaarlijk beschouw.
Leuke maas in de wet idd. Zo'n motorrijtuig met beperkte snelheid mag maar 25, maar hoeft niet begrensd te zijn. Dat zie je ook met tractoren, die rustig 60 kunnen halen...

Dat de bestuurder nog geen dag theorie heeft gehad boeit blijkbaar niet. Een kenteken evenmin. (al komt daar volgend jaar verandering in)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_153305650
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 16:12 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Leuke maas in de wet idd. Zo'n motorrijtuig met beperkte snelheid mag maar 25, maar hoeft niet begrensd te zijn. Dat zie je ook met tractoren, die rustig 60 kunnen halen...

Dat de bestuurder nog geen dag theorie heeft gehad boeit blijkbaar niet. Een kenteken evenmin. (al komt daar volgend jaar verandering in)
Ik dacht dat die wagens een plaat op de versnellingspook kregen zodat ze niet voorbij de 2e versnelling konden?
  zaterdag 6 juni 2015 @ 21:21:47 #58
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153309815
Voor zover ik weet een pin onder de gasbepaal en ik heb ook wel eens wat gehoord over een beperking op de brandstoftoevoer. Maar ja, voor zelfs een matige automonteur is dat vrij makkelijk ongedaan te maken. Controle in dit land is er toch amper.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zaterdag 6 juni 2015 @ 21:24:33 #59
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_153309910
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 16:12 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ach, de meeste auto's halen ook 180 ŕ 200, terwijl 130 in Nederland maximaal is toegestaan...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  FOK!fotograaf zaterdag 6 juni 2015 @ 22:51:33 #60
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153313163
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 14:49 schreef powerflux het volgende:

[..]

even offtopic, maar dat is niet zo. op m'n 924 zit er geen, er is ook geen bedrading voor, en daar wordt 'ie al sinds '79 mee goedgekeurd. met achteruitrijlichten is ook zo iets, volgens mij zijn die pas vanaf half jaren '90 verplicht (maar die heeft 'ie wel, 2 stuks zelfs ;) )
True, voor oldtimers niet nee. Voor al het andere is het verplicht. En iemand die zo'n voertuig rijdt, weet vaak ook wel of het er wel of niet op zit/hoort te zitten.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_153313215
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 21:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ach, de meeste auto's halen ook 180 ŕ 200, terwijl 130 in Nederland maximaal is toegestaan...
Klopt, maar daar moet je nog in ieder geval een rijbewijs voor hebben. Voor een '25' auto niet.
pi_153313272
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 21:21 schreef twiFight het volgende:
Voor zover ik weet een pin onder de gasbepaal en ik heb ook wel eens wat gehoord over een beperking op de brandstoftoevoer. Maar ja, voor zelfs een matige automonteur is dat vrij makkelijk ongedaan te maken. Controle in dit land is er toch amper.
Reed vandeweek bijna 90 op een 80-weg en een '45 km'-auto voor mn neus reed van me weg ja. Zo lastig zal dat niet zijn nee.
  FOK!fotograaf zaterdag 6 juni 2015 @ 23:04:35 #63
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_153313622
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 21:21 schreef twiFight het volgende:
Meeste schroeven een plaatje over de pook die alles verder dan de 2 onbruikbaar maakt voor de keuring. Daarna kijkt niemand meer ergens naar als je niet te hard rijdt of brokken maakt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_153316490
In mijn auto haal ik net geen 100 in zijn 2,dan zit ik wel rond de 6500 toeren. Dus met alleen zijn 2 zou je ook ver komen.
There is a time of cumming and going.
  zondag 7 juni 2015 @ 06:13:08 #65
363079 ecktebaas123
VVD = Fop-liberalisme
pi_153320055
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 00:37 schreef Oceanview het volgende:
In mijn auto haal ik net geen 100 in zijn 2,dan zit ik wel rond de 6500 toeren. Dus met alleen zijn 2 zou je ook ver komen.
100 rijden met 1500> toeren :')
pi_153320217
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 04:28 schreef Ridocar het volgende:
Ik weet niet wat erger is, oude rotten met vastgeroeste methoden en inzicht of bestuurders die net komen kijken en iedere onverwacht gelukte handeling als succes beschouwen zonder te weten hoe het ze is gelukt.
Ik weet niet of jouw post aan mij gericht is, maar zoja, dan ga je compleet voorbij aan het feit dat mijn irritatie voortkomt uit de onjuiste aanname's van dick_laurent die mij vervolgens belerend terechtwijst. Dat dit advies afkomstig is van iemand die zelf nog niet droog achter de oren is vind ik ironisch. Het is vergelijkbaar met iemand die net is afgestudeerd die mij vertelt hoe ik mijn werk moet doen.

Ik waan mij in het verkeer niet almachtig en probeer rekening te houden met een ieder. Zo maak ik bijvoorbeeld wel ruimte voor aggresieve rijders in tegenstelling tot dick_laurent. Het gaat om verkeersveiligheid en niet om mijn ego. Maargoed, dat is het verschil in ervaring en inzicht.
pi_153320344
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 07:44 schreef Alt-tab het volgende:

[..]

Ik weet niet of jouw post aan mij gericht is, maar zoja, dan ga je compleet voorbij aan het feit dat mijn irritatie voortkomt uit de onjuiste aanname's van dick_laurent die mij vervolgens belerend terechtwijst. Dat dit advies afkomstig is van iemand die zelf nog niet droog achter de oren is vind ik ironisch. Het is vergelijkbaar met iemand die net is afgestudeerd die mij vertelt hoe ik mijn werk moet doen.

Ik waan mij in het verkeer niet almachtig en probeer rekening te houden met een ieder. Zo maak ik bijvoorbeeld wel ruimte voor aggresieve rijders in tegenstelling tot dick_laurent. Het gaat om verkeersveiligheid en niet om mijn ego. Maargoed, dat is het verschil in ervaring en inzicht.
Niet specifiek aan jou, sorry dat het zo overkwam. Ik had het meer over de extremen die je tegekomt. Dat zijn vaak de oudere mensen die letterlijk een rondje om een plein moesten rijden om een rijbewijs te halen (ik geloof niet dat jij in die categorie thuishoort) en aan de andere kant de jonge medemens met natte inkt op het roze pasje. Die laatste categorie heeft bergen theoretische kennis en nul praktijkervaring, Die ervaring komt wel, maar die soort mensen staan ook open voor verbeteringen. Meestal dan.

Die andere groep is vaak veel erger. Ervaring genoeg, maar gebaseerd op kennis uit het jaar kruik, gecombineerd met onwrikbare dogma's en het aloude "maar ik heb al heel lang geen schade gemaakt" (wat negen van de tien keer erop neerkomt dat de fouten door een ander worden opgelost)

In jouw geval zou ik willen vragen: heb je liever een geval als Dick Laurent met zijn boekenwijsheid, of opa in zijn Nissan Almera die denkt dat de regeltjes uit de jaren zestig nog steeds van toepassing zijn...
  Moderator zondag 7 juni 2015 @ 09:20:27 #68
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_153320726
Ok. Zucht. Laatste keer dat ik op dit kattengejank in ga.
Mijn voorbeeld was gericht op een "indien" situatie. Namelijk: INDIEN je in een file meteen naar de linkerbaan wilt, dát vind ik idd onzinnig en dán kan ik me enigszins voorstellen dat mensen gaten gaan dichtrijden. Daarna heb ik ook gezegd dat als het ging om puur normaal invoegen dat ik het met je eens was dat t dan belachelijk is als mensen je er niet tussen laten.
Dus waarom mij dan meteen beschuldigen dat ik nul verkeersinzicht heb of geen ruimte geef aan aggressieve bestuurders? Wat een bullshit. Dat is echt zo kortzichtig als het regime van noord korea, en dat geeft in mijn ogen al meteen aan met wat voor starre personen ik hier te maken heb.

Dus ja, veel succes met jullie "wijsheden" en aannames. :W
pi_153321299
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 09:20 schreef dick_laurent het volgende:
Mijn voorbeeld was gericht op een "indien" situatie. Namelijk: INDIEN je in een file meteen naar de linkerbaan wilt, dát vind ik idd onzinnig en dán kan ik me enigszins voorstellen dat mensen gaten gaan dichtrijden. Daarna heb ik ook gezegd dat als het ging om puur normaal invoegen dat ik het met je eens was dat t dan belachelijk is als mensen je er niet tussen laten.
Dus waarom mij dan meteen beschuldigen dat ik nul verkeersinzicht heb of geen ruimte geef aan aggressieve bestuurders? Wat een bullshit. Dat is echt zo kortzichtig als het regime van noord korea, en dat geeft in mijn ogen al meteen aan met wat voor starre personen ik hier te maken heb.

Het gaat mij niet eens om de specifieke situatie.

Mijn 'probleem' zit 'm in het verband tussen verkeersinzicht en 1300 kilometer. Jij denkt dat het zo werkt. Ik denk niet dat verkeersinzicht is af te meten aan het aantal uren achter het stuur, maar in hoeverre je openstaat om nieuwe dingen aan te leren.
Je rijbewijs heb je gehaald omdat je hebt laten zien dat je zonder brokken van a naar b kunt. Niet meer, niet minder. De tijd die je daarna in de auto besteed is allemaal leertijd, voor iedereen, ook voor mij, ook voor diegenen die al veel langer een rijbewijs hebben.
Kijk, ik snap dat 1300 kilometer als beginnend bestuurder overkomt als een hele overwinning, maar dat wil niet zeggen dat je nu al alle wijsheid hebt en jezelf opeens een ervaren bestuurder kunt beschouwen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ridocar op 07-06-2015 11:22:08 ]
  Moderator zondag 7 juni 2015 @ 10:55:01 #70
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_153321746
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 10:18 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Kijk, ik snap dat 1300 kilometer als beginnend bestuurder overkomt als een hele overwinning, maar dat wil niet zeggen dat je nu al alle wijsheid hebt en jezelf opeens een ervaren bestuurder kunt beschouwen.
Heb overigens vorig jaar ook al soortgelijke trip gedaan, naar Slovenië, dus was niet mn 1e lange autoreis hoor :)

En ik heb nergens gezegd dat ik "alle wijsheid" heb. Zeker niet. Maar iemand die denkt dat ie, omdat ie wat meer jaartjes zn rijbewijs heeft, zichzelf op een troon mag zetten en arrogant gaat lopen doen. Nee sorry, dat vind ik gewoon kortzichtig. Daar laat ik het verder bij :)
  zondag 7 juni 2015 @ 11:07:12 #71
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_153321902
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 10:55 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Heb overigens vorig jaar ook al soortgelijke trip gedaan, naar Slovenië, dus was niet mn 1e lange autoreis hoor :)

En ik heb nergens gezegd dat ik "alle wijsheid" heb. Zeker niet. Maar iemand die denkt dat ie, omdat ie wat meer jaartjes zn rijbewijs heeft, zichzelf op een troon mag zetten en arrogant gaat lopen doen. Nee sorry, dat vind ik gewoon kortzichtig. Daar laat ik het verder bij :)
Doen!
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 7 juni 2015 @ 12:16:11 #72
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_153323161
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 10:18 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Maar net zo goed zegt 15 jaar lang hetzelfde stuk forenzen naar je werk en schoonmoeder ook weinig over wat je geleerd hebt. Sterker nog, je kunt 40 jaar rijden en geen zak geleerd hebben. Evenzo betekent het feit dat je geen ongeluk hebt gehad ook niet dat je goed/veilig rijdt. Kan ook zijn dat de rest van het verkeer goed anticipeerde op gevaarlijk gedrag. Het is toch typisch dat men zich in het verkeer zo gepassioneerd beter voelt dan dan de rest. Alsof het een wedstrijd is die de piemellengte bepaalt, i.p.v. of je veilig aankomt met je gezin.

Ik vind de opmerking van alttab ook ironisch. In mijn vakgebied, als je niet leert van de nieuwe generatie, die vaak veel breder is opgeleid, dan kun je al vrij snel aankloppen bij het UWV en hopen dat je misschien nog een baantje als ambtenaar kunt krijgen. Ervaring is geen kennis, en andersom.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_153326274
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 08:33 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Niet specifiek aan jou, sorry dat het zo overkwam. Ik had het meer over de extremen die je tegekomt. Dat zijn vaak de oudere mensen die letterlijk een rondje om een plein moesten rijden om een rijbewijs te halen (ik geloof niet dat jij in die categorie thuishoort) en aan de andere kant de jonge medemens met natte inkt op het roze pasje. Die laatste categorie heeft bergen theoretische kennis en nul praktijkervaring, Die ervaring komt wel, maar die soort mensen staan ook open voor verbeteringen. Meestal dan.

Die andere groep is vaak veel erger. Ervaring genoeg, maar gebaseerd op kennis uit het jaar kruik, gecombineerd met onwrikbare dogma's en het aloude "maar ik heb al heel lang geen schade gemaakt" (wat negen van de tien keer erop neerkomt dat de fouten door een ander worden opgelost)

In jouw geval zou ik willen vragen: heb je liever een geval als Dick Laurent met zijn boekenwijsheid, of opa in zijn Nissan Almera die denkt dat de regeltjes uit de jaren zestig nog steeds van toepassing zijn...
Geen probleem, ik begrijp wat je bedoeld. Het kwam niet aanvallend over. Ik wilde mijzelf alleen graag verduidelijken.

Verder heb ik geen problemen met dick_laurent. Hij komt op mij over als een verantwoorde automobilist die redelijk wat kilometers heeft gemaakt. Qua inzicht schat hem ik hem hoger in dan een gemiddelde opa.

quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 09:20 schreef dick_laurent het volgende:

Waarom ga je er vanzelfsprekend vanuit dat je aanname klopt? Daar is jouw hele post immers op gebaseerd. Hier ergerde ik mij aan. Daarnaast heb je zelf aangegeven dat je bepaalde automobilisten die zich asociaal gedragen de ruimte niet geeft. Dan kan je er superlatieven bij betrekken zoals Korea, maar daardoor doe je jezelf tekort. Hou het op de inhoud.

quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2015 09:51 schreef dick_laurent het volgende:
Net als van die josti's die dan bij een tankstation snel er af gaan om er dan langs te rijden en 200m verderop zichzelf er weer tussen komen douwen :N die laat ik er ook niet tussen hoor.
@Twifight:

Op welk vlak is mijn standpunt ironisch? Ik heb nergens mijn 'ervaring' gebruikt als argument om dick_laurent weg te zetten. Het ging mij puur om de aanname's, het belerende toespreken. Als kers op de taart is hij onervaren en dat heb ik aangestipt.

In de branche waar ik werkzaam ben, heb ik mijn ruime werkervaring aangevuld met alle huidige certificeringen die er aanwezig en toepasbaar zijn binnen mijn werkgebied. Ik heb geen vrees voor het UWV of recent afgestudeerd personeel. Die vallen namelijk onder mijn 'leiding' . De volgende laag is op directieniveau.

[ Bericht 19% gewijzigd door Alt-tab op 07-06-2015 15:07:44 ]
  zondag 7 juni 2015 @ 15:06:34 #74
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_153326776
Joehoe!, mijn post was niet bedoeld voor louter de heer dick_laurent, maar ik zal nog even wat duidelijker zijn voor hen met een klein begrijpertje;

KAN HET GEZEIK OP EN TEGEN ELKAAR NU WEER EVEN OPHOUDEN?

Lees de fokking topicpointer nog eens duidelijk en begrijpend, of plak hem met een post it op je scherm, dan gaat 'ie niet meer weg als je naar boven scrollt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 7 juni 2015 @ 15:18:06 #75
62419 CherryLips
chocoholic
pi_153327031
Goed, irritatie als voetganger, want ik loop soms ook nog eens: wil oversteken bij zebrapad, auto stopt netjes (is ook altijd spannend op dat punt), komt er een hele familie op de fiets langs, stuk of vier volwassenen met een groepje kinderen, en die rijden me zowat van de sokken. Kijken niet op of om, of "waarom stopt die auto hier" of "hey wat grappig van die brede witte strepen op de weg". Blik op oneindig en alleen maar bezig met zichzelf O+
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')