SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door kanovinnie op 05-06-2015 13:37:54 ].
Weet eigenlijk niet, mss te zwaar, te veel stuiterwerk, weet ik veel.. ken het in die hoek niet... lees wel veel goede verhalen over die tocht. Goede spoorwegen ook.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:52 schreef Yankee het volgende:
[..]
Waarom zou de tecklenburgerrundfahrt niet iets voor je zijn? Mooi fietsen daar hoor
Blij dat ik niet als een trein gingquote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:55 schreef muzas het volgende:
[..]
Weet eigenlijk niet, mss te zwaar, te veel stuiterwerk, weet ik veel.. ken het in die hoek niet... lees wel veel goede verhalen over die tocht. Goede spoorwegen ook.
Wie?quote:
Het was mijn eerste klimtocht en heb het makkelijk gered.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:55 schreef muzas het volgende:
[..]
Weet eigenlijk niet, mss te zwaar, te veel stuiterwerk, weet ik veel.. ken het in die hoek niet... lees wel veel goede verhalen over die tocht. Goede spoorwegen ook.
Niet in Augustus, wel September: https://www.mh2d.nlquote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:55 schreef muzas het volgende:
[..]
Buiten NTFU of Sport.be ken ik maar weinigquote:Op dinsdag 2 juni 2015 19:58 schreef Gripper het volgende:
In augustus zijn er ook diverse leuke cyclo's in de Ardennen, Luxemburg en Frankrijk.
Hier staan er wat: http://www.wielersportinfo.nl/toertochten.htmquote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:14 schreef muzas het volgende:
[..]
Buiten NTFU of Sport.be ken ik maar weinigHeb je een google-tipje, of een overzichtje daarvan?
@Dop, mwah, ben ook wel een realist... Tuurlijk die afstanden en tochtjes verteer ik wel.. Maar heb je de snelheid gezien? Ben echt nog niet op een hoog niveau ofzo. Wat niet erg is, komt vanzelf wel, of niet en ik vermaak me wel. Maar houd gewoon graag rekening met dat niveau. Waar ik imo een prima beeld van heb.
volgens mij zit je niet meer in de fok strava groep dus ik zie je ritjes niet meer regelmatig.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:14 schreef muzas het volgende:
[..]
Buiten NTFU of Sport.be ken ik maar weinigHeb je een google-tipje, of een overzichtje daarvan?
@Dop, mwah, ben ook wel een realist... Tuurlijk die afstanden en tochtjes verteer ik wel.. Maar heb je de snelheid gezien? Ben echt nog niet op een hoog niveau ofzo. Wat niet erg is, komt vanzelf wel, of niet en ik vermaak me wel. Maar houd gewoon graag rekening met dat niveau. Waar ik imo een prima beeld van heb.
Prima tocht(en) zijn datquote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:13 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Niet in Augustus, wel September: https://www.mh2d.nl
Dit jaar ben ik dan eens niet op vakantie. Misschien dat ik dan ook maar eens daaraan mee doe.quote:
Is dat dan twee dagen fietsen?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:29 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dit jaar ben ik dan eens niet op vakantie. Misschien dat ik dan ook maar eens daaraan mee doe.
Dat is 2 dagen inderdaad. Op zaterdag en op zondag. Je hoeft niet beide dagen te gaan, dat mag. Maar de afstanden op zondag zijn korter dan die op zaterdag.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:31 schreef muzas het volgende:
[..]
Is dat dan twee dagen fietsen?
Wel leuk, maar net te laat (ik kan er nog wel over nadenken) voor mn fietsmaatje. Die vertrekt half augustus op een lange vakantie en wil nog wel met mij een mooi tochie rijden. Vandaar de zoektocht.
Heb geloof ik drie keer de mh2d gefietst, steeds erg goed bevallenquote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:29 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dit jaar ben ik dan eens niet op vakantie. Misschien dat ik dan ook maar eens daaraan mee doe.
Groot verschil tussen Noord en Zuid Holland vandaag, bomen gaan hier alle kanten op.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 18:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hier valt het wel mee met de wind hier, het waait hard maar er staat geen 8BF als je het mij vraagt, eerder 6BF met een uitschieter naar 7 vanmiddag, want nu ist al weer wat geluwd.
En ik vond het vrij warm.
Jij heb gewoon een ritje nodig met NH's best, kan je kano even op z'n plek zetten en de nieuwe koning van de apenrotsvlakte wordenquote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:14 schreef muzas het volgende:
[..]
Als je nou eens in de OP kijkt....quote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:14 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik snap heel goed dat het efficiënter is om minder te koersen, maar rijd liever twee koersen met moeite uit, dan eentje top 30. Ik roep altijd tegen mijn ploegmaten dat je aan 2 of 3 koersen in een weekend qua training weinig hebt, maar het is wel gewoon leuk.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 17:58 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je hoort mij ook niet zeggen dat het veel rijden van koersen de reden is dat je niet altijd kunt meekomen. Maar als je 1 koers al moeite hebt, dan wordt 3 niet veel beter. Wanneer je dan investeert door een goede training, zal je uiteindelijk je koersen makkelijker kunnen rijden. Een goede training van 3-4u levert qua ontwikkeling meer op dan een koers van 1,5u (gebaseerd op TSS)
Dat, en mocht het in Hengelo goed gaan en je rijdt 'm uit en komt totall-loss over de finish, kun je zondag altijd nog afzeggen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 21:33 schreef gerwinner het volgende:
[..]
Ik snap heel goed dat het efficiënter is om minder te koersen, maar rijd liever twee koersen met moeite uit, dan eentje top 30. Ik roep altijd tegen mijn ploegmaten dat je aan 2 of 3 koersen in een weekend qua training weinig hebt, maar het is wel gewoon leuk.
Verder is het maar afwachten of ik Hengelo uitrijd hoor, misschien lig ik er na een halfuur wel af, heb ik zondag in ieder geval een herkansing.
Het is een foto van Googlequote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:04 schreef Yankee het volgende:
Stuur en zadel op zo ongeveer dezelfde hoogte, man man man
Waar dan tegen? Een paaltje van een tientje?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:06 schreef Moody het volgende:
[..]
Het is een foto van Google
Zoals duidelijk gemaakt moet ik mijn exemplaar nog ontvangen.
Niemand leunt een fiets van 3k tegen een auto van 3k. Dat is jammer van de fiets
Als eten moeilijk gaat worden per half uur een beetje in plaats van na een uur tegen heug en meug :-)quote:Op dinsdag 2 juni 2015 21:57 schreef ratatat het volgende:
Als ik het goed heb kan je per uur maximaal zo'n 60 gram koolhydraten verwerken. Dus dan zeker in het begin van de rit dat aan proberen te houden zodat als je later wat meer moeite hebt met eten naar binnen te werken niet stuk gaat.
Edit: Voor ontbijt producten eten met een lage glycemische index (ook wel langzame koolhydraten). Denk aan brinta / havermout / volkoren brood.
quote:
Tegen je maserati quattroporte Jaguarquote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waar dan tegen? Een paaltje van een tientje?
quote:Op dinsdag 2 juni 2015 21:57 schreef ratatat het volgende:
Als ik het goed heb kan je per uur maximaal zo'n 60 gram koolhydraten verwerken. Dus dan zeker in het begin van de rit dat aan proberen te houden zodat als je later wat meer moeite hebt met eten naar binnen te werken niet stuk gaat.
Edit: Voor ontbijt producten eten met een lage glycemische index (ook wel langzame koolhydraten). Denk aan brinta / havermout / volkoren brood.
Kijk dat zijn antwoorden waar ik wat mee kan. Beschik over een camelbak met 3L inhoud, twijfel alleen nog om er 3liter in te doen. Van het weekend nog 4uur op de fiets gezeten en kon me toen perfect redden met bijvoorbeeld twee bidonnen van 750ml. Denk dus dat ik 2L in de zak doe en 1bidon met sportdrank. Qua eten nog maar even uitstippelen wat ik het beste kan doen. Heb drie sportrepen thuis liggen, is een mueslireep of snelle jelle bijvoorbeeld ook voldoende?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:00 schreef Gripper het volgende:
T kan redelijk warm worden dit weekend, dus drinken is de boodschap. Zeker 1 bidon per uur, liever meer als t lukt. Camelbak rugzak mee kan ook een oplossing zijn, op veel MTB's zitten geen twee bidonhouders.
Eten: goed vooraf ontbijten, en uiteraard telt ook het avondeten van de avond ervoor mee in de voorbereiding! Neem zelf wat repen mee, en probeer elk uur een reepje te eten, mooiste is natuurlijk als je dat een reep met een flink aandeel koolhydraten is. Maar overdrijf t ook niet want je maag gaat protesteren als je je flink inspant en tegelijk veel eet. 1 sportreep en 1 bidon sportdrank per uur gaan al aardig richting de maximale 70 gram carbs die vaak worden genoemd als maximale intake.
Gelletjes zijn suikertechnisch gezien zware kost, dus die zou ik voor noodgevallen bewaren: als je t laatste uurtje ingaat bijvoorbeeld. Als je ze niet nodig hebt, t is ook geen must om ze te eten![]()
Oh en meteen vanaf t begin eten en drinken. Als je honger/dorst krijgt ben je al te laat.
uit mn hoofd zit je dan op ongeveer de helft van de KH's, kan je aanvullen met sportdrank.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:40 schreef poiuytr het volgende:
[..]
[..]
Kijk dat zijn antwoorden waar ik wat mee kan. Beschik over een camelbak met 3L inhoud, twijfel alleen nog om er 3liter in te doen. Van het weekend nog 4uur op de fiets gezeten en kon me toen perfect redden met bijvoorbeeld twee bidonnen van 750ml. Denk dus dat ik 2L in de zak doe en 1bidon met sportdrank. Qua eten nog maar even uitstippelen wat ik het beste kan doen. Heb drie sportrepen thuis liggen, is een mueslireep of snelle jelle bijvoorbeeld ook voldoende?
quote:Koolhydraten
- waarvan suikers
36,6 g
21,5 g
Ik nam zondag 2 gels. 1 na 1u en na 1:45u ongeveer. Dacht dat de cyclo ook langer zou duren..quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:57 schreef Wombcat het volgende:
Ja, dat kan prima.
Ik zou wel een gelletje meenemen voor in het laatste uur. Als je verwacht dat je erg intensief bezig bent en weinig tijd hebt om een reepje weg te werken, kun je nog wat meer gelletjes meenemen.
Ja, ik heb ook 2 genomen. Had er 4 mee. En een reepje. Zoals ik zei: liever te veel mee dan te weinig.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:59 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik nam zondag 2 gels. 1 na 1u en na 1:45u ongeveer. Dacht dat de cyclo ook langer zou duren..
Ja. Ik dacht ook, neem ze maar in. Die klimmetjes hakken er qua energie verbruik wel in.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook 2 genomen. Had er 4 mee. En een reepje. Zoals ik zei: liever te veel mee dan te weinig.
Een paar weken eerder is LBL vanuit Aywaille.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Luik-Bastenaken-Luik is op 8 Augustus: http://www.lbl-lechampion.nl
Een van de leukste, zoniet het leukste toerevenement van het jaar wmb!quote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:34 schreef Yankee het volgende:
[..]
Heb geloof ik drie keer de mh2d gefietst, steeds erg goed bevallen
quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:36 schreef Tommeke het volgende:
Oh jongs, vandaag voor het eerst podium gereden![]()
Tweede geworden het DK Tijdrijden
Hahaha, 't is in ieder geval wel een mannetje hé. Ik zag 'm afgelopen winter met z'n hele entourage in Surhuisterveen. Net zo lang treuzelen bij z'n bus totdat tie al drie keer omgeroepen was om aan de start te verschijnen, en dan op de eerste modderstrook waar gestoempt moest worden door 20 man voorbij gereden worden. Maar 't blijft lachen die Twitters van 'm. Uiteindelijk leverde het 'm een selectie voor het EK of een WB wedstrijd op dacht ik.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:27 schreef Tommeke het volgende:
Super mooi frame die Emonda! Waar is die van jou mee afgemonteerd?
@Pat en Buzz; vinden jullie Gosse geen talent? Gosse vind dat zelf namelijk wel
Ik stap zo op hoorquote:Op woensdag 3 juni 2015 06:25 schreef dop het volgende:
goede morgen en goedze Tommeke
en nu snel jullie bammetjes smeren en op de fiets heren![]()
ik ben al klaar maar moet ook het vroegst beginnen denk ik (7:15)
Ik begin ook tussen 700 en 715. Ga vandaag wel met de trein. Geen zin in die wind.quote:Op woensdag 3 juni 2015 06:25 schreef dop het volgende:
#followmyseasonquote:Op woensdag 3 juni 2015 01:01 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Hahaha, 't is in ieder geval wel een mannetje hé. Ik zag 'm afgelopen winter met z'n hele entourage in Surhuisterveen. Net zo lang treuzelen bij z'n bus totdat tie al drie keer omgeroepen was om aan de start te verschijnen, en dan op de eerste modderstrook waar gestoempt moest worden door 20 man voorbij gereden worden. Maar 't blijft lachen die Twitters van 'm. Uiteindelijk leverde het 'm een selectie voor het EK of een WB wedstrijd op dacht ik.
Enne, gefeliciteerd met je 2e plek in het DK tijdrijden. Je kan het dus wel, als je de indekkers thuis laat! Top.
quote:Op woensdag 3 juni 2015 07:31 schreef Tommeke het volgende:
Haha thnx!
Ik moet altijd zo lachen om die schijnwereld waarin dat jong leeft. En vraag me af of er niemand in z'n omgeving is die 'm met beide pootjes op de grond zet. Heb 'm wel eens gesproken en het is geen verkeerde gast.
Maar als hij dan een interclub wedstrijdje wint waar 80% van het startveld bestaat uit pannenkoeken zoals ik, knalt ie meteen op Twitter dat hij de regionale cross bij de elite/beloften heeft gewonnen
Om 6:25 zit ik al 40 minuten op de fiets.quote:Op woensdag 3 juni 2015 06:25 schreef dop het volgende:
mail hem dit topic :-)quote:Op woensdag 3 juni 2015 07:31 schreef Tommeke het volgende:
Haha thnx!
Ik moet altijd zo lachen om die schijnwereld waarin dat jong leeft. En vraag me af of er niemand in z'n omgeving is die 'm met beide pootjes op de grond zet. Heb 'm wel eens gesproken en het is geen verkeerde gast.
Maar als hij dan een interclub wedstrijdje wint waar 80% van het startveld bestaat uit pannenkoeken zoals ik, knalt ie meteen op Twitter dat hij de regionale cross bij de elite/beloften heeft gewonnen
Niet voor 23.30 normaal. Ik heb niet zoveel slaap nodig. En wakker wordt je wel op de fiets.quote:Op woensdag 3 juni 2015 08:51 schreef Tommeke het volgende:
Tering, dat is echt veel te vroeg
Hoe laat ga je 's avonds slapen dan?
ik kan niet douchen op het werk, dus als ik vroeg begin EN met de fiets ga zit ik ook rond die tijd al te trappenquote:Op woensdag 3 juni 2015 08:10 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Om 6:25 zit ik al 40 minuten op de fiets.
Nee joh, vind 't wel grappig eigenlijkquote:
Ik merk dat als ik veel fiets dat ik ook veel moet slapen. Lijkt me lekker dat je na een uurtje of 6 uitgeslapen bentquote:Op woensdag 3 juni 2015 09:00 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Niet voor 23.30 normaal. Ik heb niet zoveel slaap nodig. En wakker wordt je wel op de fiets.
Ik ook, toch mooi zulke kleurrijke personen. Beter dan die zolderkamer autisten die alleen maar naar getallen en wetenschappelijke artikelen kijken.quote:Op woensdag 3 juni 2015 09:11 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Nee joh, vind 't wel grappig eigenlijk
[..]
Slapen is gewoon zonde van je tijd.quote:Op woensdag 3 juni 2015 09:11 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Nee joh, vind 't wel grappig eigenlijk
[..]
Ik merk dat als ik veel fiets dat ik ook veel moet slapen. Lijkt me lekker dat je na een uurtje of 6 uitgeslapen bent
hahahaha de wind gaat draaienquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
Goeie trol!quote:Op woensdag 3 juni 2015 09:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik ook, toch mooi zulke kleurrijke personen. Beter dan die zolderkamer autisten die alleen maar naar getallen en wetenschappelijke artikelen kijken.
quote:Op woensdag 3 juni 2015 10:13 schreef MarcoD het volgende:
[..]
hahahaha de wind gaat draaienDidnt fool me brah, goede poging wel :pSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
Foto!quote:Op woensdag 3 juni 2015 10:09 schreef StretchingKoala het volgende:
Zal me binnenkort wat actiever bezig houden hier, gisteren nieuw (wel oud model) gekocht.
Cannondale Evo Supersix....ben benieuwd :-)....nu mijn vriendegroep 30 plus allemaal is ondertussen is het merendeel gaan fietsen na het stoppen met teamsport ivm andere verplichtingen.
Lekker hoor, Cannondales zijn wel mooi vind ik.quote:Op woensdag 3 juni 2015 12:06 schreef StretchingKoala het volgende:
[..]
Alleen een crappy one uit de winkel gisteren, vrijdag ophalen![]()
[ afbeelding ]
Gave fiets, lijkt wel de lokale winkel hier. Enschede toevallig?quote:Op woensdag 3 juni 2015 12:06 schreef StretchingKoala het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Lijkt ook wel de winkel hier, daar staan ook allemaal fietsenquote:Op woensdag 3 juni 2015 12:57 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Gave fiets, lijkt wel de lokale winkel hier. Enschede toevallig?
Wij hebben ook winkels waar geen fiesten in staan.quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lijkt ook wel de winkel hier, daar staan ook allemaal fietsen
Neen...dit is het Brabantse Landquote:Op woensdag 3 juni 2015 12:57 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Gave fiets, lijkt wel de lokale winkel hier. Enschede toevallig?
http://www.hotel-au-bon-accueil.com/quote:Op woensdag 3 juni 2015 12:10 schreef Reljem het volgende:
Gooooedemiddag! Wij gaan met wat vrienden een weekje de Alpen in, lekker fietsen. Nog een touretappetje meepakken in de buurt, enorm fijn. Laatste week van de Tour wordt het iig. Nou gaat het voornamelijk om zelf fietsen, en zijn de mogelijkheden eindeloos. Toen dacht ik direct aan het zootje kenners en fanatiekelingen wat hier rondloopt;
Heeft iemand leuke tips voor een uitvalbasis waarbij we zonder al te ver fietsen direct mooie cols op kunnen, waarbij het goed vertoeven is, leuk hotel/kamertje voor de fietsen, en ook wat in de buurt van de alpen etappes in die week?
Zou fantastisch zijn. De mogelijkheden zijn natuurlijk eindeloos, maar wat mooie (beroemdere) cols op fietsen lijkt ons ook wel wat. Het is voor ons de eerste keer, vandaar wat tips gevraagd..
quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lijkt ook wel de winkel hier, daar staan ook allemaal fietsen
Cascade, die chalets.. Ook totaal niet door zegquote:Op woensdag 3 juni 2015 13:19 schreef Tommeke het volgende:
[..]
http://www.hotel-au-bon-accueil.com/
Deze camping heeft prima chalets:
http://camping-cascade.com/
In de Haute Alpes ben je zowiezo een beetje beperkt qua routes, je vind er wel de meest roemruchte cols, maar een rondje maken van 100km is vaak lastig omdat er weinig wegen zijn. Je moet ze natuurlijk wel een keer gedaan hebben. Zeker als een etappe langskomt mag je tot een aantal uur voor de reclamkaravaan langskomt nog fietsen op het parcours. Het staat dan al vol met supporters en die moedigen je dan aan natuurlijk. Dan is het net of je zelf de Tour rijdt.quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:49 schreef Reljem het volgende:
[..]
Cascade, die chalets.. Ook totaal niet door zegThanks.
Meer tips zijn altijd welkom!
Dit is misschien wel lastig ja. Aan de andere kant, we zijn ook niet zulke ervaren fietsers dat we het erg vinden dat we ietwat beperkt worden in de mogelijkheden. We willen gewoon lekker fietsen, wat mooie bergen op, etc. Bovendien was die tunnel begin juli weer open toch?quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:58 schreef MarcoD het volgende:
Ik weet niet of ik daar heen zou gaan, door de afsluiting van de tunnel op de weg naar la grave beperk je je toch een beetje qua opties (Alpe d'Huez, Sarenne, Glandon/Croix de fer, Ornon en nog wat klimmen), in de Maurienne vallei is het misschien leuker.
Daar kun je de Glandon, Croix de fer, Telegraphe-Galibier, Montvernier, Madeleine beklimmen om even wat namen te noemen.. En de tour etappe gaat waarschijnlijk toch over de Croix de fer in plaats van de Galibier omdat het herstel van de tunnel tussen la grave en de dam veel langer gaat duren dan in eerste instantie gedacht.
Met verblijfplaatsen kan ik je niet helpen, zal best wat moois te vinden zijn.
De echte bekende cols zijn vaak een soort fietsers-bedevaartoorden. De restaurants op de top draaien voor een groot deel op wielertoeristen 's zomers.quote:Op woensdag 3 juni 2015 14:18 schreef Wombcat het volgende:
In de week voordat de Tour langskomt is het op de beklimmingen (die de Tour doet) ook echt druk met andere wielrenners. Da's ook wel leuk.
De wegen waar de Tour niet langskomt die zijn dan ongeveer net zo rustig als normaal.
Denk nou maar zo, over een jaar zijn al die nieuwe fietsen ook overjarig. En een overjarige SuperSix is altijd nog net ff verfijnder dan alle Bulls en Cube's bijelkaar. Wel ff opletten op de "verborgen" goedkope onderdelen, zoals b.v. bracket as en voornaaf. Want daar heeft Cannondale nogal een handje van. Zal je de wereld niet kosten indien snel versleten, maar het voorkomt teleurstelling. Veel plezier er mee!quote:Op woensdag 3 juni 2015 10:09 schreef StretchingKoala het volgende:
Zal me binnenkort wat actiever bezig houden hier, gisteren nieuw (wel oud model) gekocht.
Cannondale Evo Supersix....ben benieuwd :-)....nu mijn vriendegroep 30 plus allemaal is ondertussen is het merendeel gaan fietsen na het stoppen met teamsport ivm andere verplichtingen.
Dat heet wegkijken voor de problemen die je mee naar huis neemt. Beter leren te relativeren, hoofd leegmaken, tourtje of een doppie doen en heerlijk 7 uur slapen.quote:Op woensdag 3 juni 2015 09:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Slapen is gewoon zonde van je tijd.
Toch zijn die cols echt een stuk drukker in de week voordat de Tour er langs komt. Normaal zijn alleen de Mont Ventoux en Alpe d'Huez druk.quote:Op woensdag 3 juni 2015 14:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
De echte bekende cols zijn vaak een soort fietsers-bedevaartoorden. De restaurants op de top draaien voor een groot deel op wielertoeristen 's zomers.
Ik zou Le Grand Bornand als uitvals basis kiezen. Geen idee hoeveel Alpen cols je al beklommen hebt, maar op de Aravis en de Colombiere kun je het in ieder geval leren. En dan is Albertville niet ver weg. Rest zelf ff uitzoeken.quote:Op woensdag 3 juni 2015 12:10 schreef Reljem het volgende:
Gooooedemiddag! Wij gaan met wat vrienden een weekje de Alpen in, lekker fietsen. Nog een touretappetje meepakken in de buurt, enorm fijn. Laatste week van de Tour wordt het iig. Nou gaat het voornamelijk om zelf fietsen, en zijn de mogelijkheden eindeloos. Toen dacht ik direct aan het zootje kenners en fanatiekelingen wat hier rondloopt;
Heeft iemand leuke tips voor een uitvalbasis waarbij we zonder al te ver fietsen direct mooie cols op kunnen, waarbij het goed vertoeven is, leuk hotel/kamertje voor de fietsen, en ook wat in de buurt van de alpen etappes in die week?
Zou fantastisch zijn. De mogelijkheden zijn natuurlijk eindeloos, maar wat mooie (beroemdere) cols op fietsen lijkt ons ook wel wat. Het is voor ons de eerste keer, vandaar wat tips gevraagd..
Welgeteld 1 Alpen Col, een jaartje of 10 geleden. Genot. Scheelt ook nog een uurtje rijden natuurlijk, dat spul. En misschien iets 'lagere'' cols in die noordkant van de Alpen wat chiller is?quote:Op woensdag 3 juni 2015 15:03 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik zou Le Grand Bornand als uitvals basis kiezen. Geen idee hoeveel Alpen cols je al beklommen hebt, maar op de Aravis en de Colombiere kun je het in ieder geval leren. En dan is Albertville niet ver weg. Rest zelf ff uitzoeken.
Oh, en bij La Grave schijnt een veerbootje te varen, dus zijn naast Col d'Ornon, la Morte, Luitel, Glandon, Croix de Fer en het rondje over de Alp ook de Lautaret en de Galibier nog te doen. Kun je in ieder geval in omgekeerde volgorde toch de Marmotte rijden.
Heb twee keer op die camping gestaan. Waarvan een keer met een groepje in zo'n chaletje.quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:49 schreef Reljem het volgende:
[..]
Cascade, die chalets.. Ook totaal niet door zegThanks.
Meer tips zijn altijd welkom!
Luitel, La Morte, Chamrousse etc zijn wel makkelijk befietsbaar vanuit Venosc.quote:Op woensdag 3 juni 2015 15:03 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik zou Le Grand Bornand als uitvals basis kiezen. Geen idee hoeveel Alpen cols je al beklommen hebt, maar op de Aravis en de Colombiere kun je het in ieder geval leren. En dan is Albertville niet ver weg. Rest zelf ff uitzoeken.
Oh, en bij La Grave schijnt een veerbootje te varen, dus zijn naast Col d'Ornon, la Morte, Luitel, Glandon, Croix de Fer en het rondje over de Alp ook de Lautaret en de Galibier nog te doen. Kun je in ieder geval in omgekeerde volgorde toch de Marmotte rijden.
Ik heb op enkele plekken gelezen dat de Touretappe over de Galibier niet zeker is, omdat nog niet duidelijk is of de tunnel op tijd gerepareerd is.quote:Op woensdag 3 juni 2015 15:46 schreef sexbierum het volgende:
Wat betreft de tunnel naar de Lautaret: die zou dan al weer open moeten zijn aangezien de Tour er langs moet. Volgens mij zou hij net na de Marmotte gerepareerd moeten zijn.
Dat is precies hoe wij het ook benaderen hoor. 1 dagje Tour kijken, dag of 5 fietsen. Tour hebben we ook al vaker gezien.quote:Op woensdag 3 juni 2015 16:02 schreef kaasplankje het volgende:
https://www.strava.com/routes/2498135
Ik zou voor die gekke tour een stukkie verderop gaan zitten en met de wagen ernaartoe 1 dag en dan fietsen mee en de col oprijden.
Het is wel mooi de Tour, maar ikzelf heb dat met 1 dag wel gezien, je staat de hele dag te wachten en tis zoefzoefzoef en ze zijn voorbij. Zou daar niet mijn hele trip op afstemmen.
Een stringquote:Op woensdag 3 juni 2015 17:42 schreef kaasplankje het volgende:
Ik moet straks nog een uurtje fietsen vrienden wat adviseren jullie mij qua kleding?
Dat viel mij ook op. Ik fietste ik mijn korte broek en shirt met korte mouwen de col Les deux Alpes op en boven liepen met met complete skipakken met skies, downhillers met hun mtb en mensen die rustig aan het wandelen waren.quote:Op woensdag 3 juni 2015 15:46 schreef sexbierum het volgende:
Ik zat vorig jaar tijdens Marmotte week in Les Deux Alpes. Geen enkel ski-dorp is mooi, maar ik vond dit best een leuk plaatsje waar zelfs in de zomer veel te beleven is:
- Veel downhill MTB (recreatief en wedstrijden)
- Skieen op de gletsjer
- Fietsen
- Wandelen
Dit zorgde voor een gezellige sfeer, een plek waar iedereen zit om lekker actief buiten te zijn. Daar hou ik wel van. Maar ja, het is volgens mij lang niet zo mooi en pittoresk als Venosc bijvoorbeeld.
Wat betreft de tunnel naar de Lautaret: die zou dan al weer open moeten zijn aangezien de Tour er langs moet. Volgens mij zou hij net na de Marmotte gerepareerd moeten zijn.
Ik heb daar precies dezelfde ervaring gehad hahaquote:Op woensdag 3 juni 2015 18:34 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Dat viel mij ook op. Ik fietste ik mijn korte broek en shirt met korte mouwen de col Les deux Alpes op en boven liepen met met complete skipakken met skies, downhillers met hun mtb en mensen die rustig aan het wandelen waren.
Echt raar om te zien maar wel erg leuk,
19,5 graden en zonnetje. Gewoon lekker kort/kort.quote:Op woensdag 3 juni 2015 16:28 schreef Fretwork het volgende:
Deventer-Enschede zo. Wind mee, 18 graden. Ik twijfel een beetje over kort kort, wat jullie?
Schijnt ja, ik ga het over 1,5 week wel even bekijken..quote:Op woensdag 3 juni 2015 15:03 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Het probleem is groter dan aanvankelijk gedacht dus nu moeten ze een heel nieuwe tunnel gaan maken in de oude tunnel en een scheur op gaan vullen zoiets is het, daarom is de touretappe ook alles behalve zeker.quote:Op woensdag 3 juni 2015 15:46 schreef sexbierum het volgende:
Ik zat vorig jaar tijdens Marmotte week in Les Deux Alpes. Geen enkel ski-dorp is mooi, maar ik vond dit best een leuk plaatsje waar zelfs in de zomer veel te beleven is:
- Veel downhill MTB (recreatief en wedstrijden)
- Skieen op de gletsjer
- Fietsen
- Wandelen
Dit zorgde voor een gezellige sfeer, een plek waar iedereen zit om lekker actief buiten te zijn. Daar hou ik wel van. Maar ja, het is volgens mij lang niet zo mooi en pittoresk als Venosc bijvoorbeeld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 3 juni 2015 19:44 schreef Tommeke het volgende:
Plaatje van gister. Mag m'n koppie nog wel iets meer naar beneden houden, had hier windkracht 6 vol van opzij, dus ik was vooral bezig m'n fiets recht te houdenGoed bezig ouwe reusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Alsof snelheid alles zegt. Ik kom liever een groep tegen die attent 35+ rijd dan een toergroep die met 25 zwalkend door de duinen gaat.quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:05 schreef ratatat het volgende:
Kwam net zo'n groep van lola / rapha tegen in de duinen. Groep van 30+ vol gas door de duinen
Overschoentjes he? #freespeedquote:
Bergop 35+ in de duinen is afzien hoor.quote:Op donderdag 4 juni 2015 07:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Alsof snelheid alles zegt. Ik kom liever een groep tegen die attent 35+ rijd dan een toergroep die met 25 zwalkend door de duinen gaat.
Was hier ook goed te doen.quote:Op woensdag 3 juni 2015 19:24 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
19,5 graden en zonnetje. Gewoon lekker kort/kort.
Het is 's nacht vaak kouder dan buiten.quote:Op woensdag 3 juni 2015 17:17 schreef Patroon het volgende:
Ik heb altijd met wind mee kouder dan met wind tegen..
bergop in de duinen in Frankrijk zeker, in Nederland zijn het gewoon bultjesquote:Op donderdag 4 juni 2015 07:17 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Bergop 35+ in de duinen is afzien hoor.
met hardlopen kleed ik me altijd alsof het 10 graden warmer is dan dat het is... Weet niet of het ook opgaat voor wielrennenquote:Op woensdag 3 juni 2015 16:28 schreef Fretwork het volgende:
Deventer-Enschede zo. Wind mee, 18 graden. Ik twijfel een beetje over kort kort, wat jullie?
Eerder andersom.quote:Op donderdag 4 juni 2015 10:31 schreef Jumparound het volgende:
[..]
met hardlopen kleed ik me altijd alsof het 10 graden warmer is dan dat het is... Weet niet of het ook opgaat voor wielrennen
haha, het gooi! Dat is grappig! (je voelt wel dat het omhoog en omlaag gaat, maar dit brengt het mooi in beeld zeg :-) )quote:Op donderdag 4 juni 2015 10:29 schreef Z het volgende:
De heuvels. De duinen stellen niet veel voor inderdaad.
Leuk vervelend weggetje iddquote:Op donderdag 4 juni 2015 10:26 schreef Patroon het volgende:
Over heuvels gesproken, hier reden we hard door. Deze deed mij iig het meeste pijn. Echt zo'n loper voor op de macht.
Ik weet anders nog wel een mooi adresje in Auris. Geweldig uitzicht. Zie wel dat die flink stuk duurder is geworden alleen.quote:Op woensdag 3 juni 2015 12:10 schreef Reljem het volgende:
Dat zijn de bultjes waar ik goed op ben.quote:Op donderdag 4 juni 2015 10:26 schreef Patroon het volgende:
Over heuvels gesproken, hier reden we hard door. Deze deed mij iig het meeste pijn. Echt zo'n loper voor op de macht.
Ik denk dat compact wel goed genoeg is. Eerst had ik triple nodig, maar nu langer fiets zal met compact ook wel lukken. Denk dat dat ook wel voor jou geldt.quote:Op donderdag 4 juni 2015 11:51 schreef kaasplankje het volgende:
Jongens even advies van de connaisseurs, ik ga binnenkort in de duinen fietsen zal ik dan mijn klimwielen steken? Welk verzet raden jullie aan?
Als je zoals dinsdag met windkracht 8 in de duinen gaat fietsen, zijn je klimwielen wel aan te raden ja.quote:Op donderdag 4 juni 2015 11:51 schreef kaasplankje het volgende:
Jongens even advies van de connaisseurs, ik ga binnenkort in de duinen fietsen zal ik dan mijn klimwielen steken? Welk verzet raden jullie aan?
Ik zou een mountainbike huren.quote:Op donderdag 4 juni 2015 11:51 schreef kaasplankje het volgende:
Dat zeg ik ook niet, maar ga dan met een wat kleiner groepje fietsen. Een groep met 30+ man die 35+ fietst, waar niet iedereen even fris zit (waren ook al een paar eraf). Met die blinde bochten over smalle paadjes in de drukke duinen misschien niet helemaal verstandig.quote:Op donderdag 4 juni 2015 07:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Alsof snelheid alles zegt. Ik kom liever een groep tegen die attent 35+ rijd dan een toergroep die met 25 zwalkend door de duinen gaat.
Niet je vlieger vergeten voor de terugweg.quote:Op donderdag 4 juni 2015 11:57 schreef ddx het volgende:
[..]
Als je zoals dinsdag met windkracht 8 in de duinen gaat fietsen, zijn je klimwielen wel aan te raden ja.
Crosswielen met al dat losse zand.quote:Op donderdag 4 juni 2015 11:51 schreef kaasplankje het volgende:
In het weekend zou ik dit monteren;quote:Op donderdag 4 juni 2015 11:51 schreef kaasplankje het volgende:
En vergeet de accu van je motortje niet op te laden.quote:Op donderdag 4 juni 2015 11:51 schreef kaasplankje het volgende:
Pompend remmen is wel nodig denk ik...iig geen carbon velgen steken, die rem je helemaal stuk.quote:Op donderdag 4 juni 2015 12:09 schreef kaasplankje het volgende:
Een daaljasje, ja dat is wel een goede tip zeg. Ik heb nog geen schijfremmen denken jullie dat het verantwoord is met velgremmen die afdalingen in de duinen te doen?
Lijkt me dat je behoorlijke snelheden haalt bergaf.
Vergeet je geen volgwagen mee te nemen? Als je straks tussen twee duinen zit en je komt er niet tegenop zit je vast.quote:Op donderdag 4 juni 2015 12:34 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb Gomad zonnebrand met toegevoegde hormonen. Factor 150.
Ben je op de fiets vandaag?quote:Op donderdag 4 juni 2015 13:48 schreef muzas het volgende:
Zit meer naar buiten te turen dan naar mn scherm![]()
Zin om op die fiets te kruipen
Ah mooi is dat, dat had ik ook.quote:Op donderdag 4 juni 2015 15:23 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ben er weerNet weer hersteld van een fikse luchtwegenontsteking. Gisteren weer voor het eerst getraind. Nog wel een snotneus maar dat gaat wel weer over.
Oh ik mag pas over een half uur weg. Ik dacht anders kunnen we een stukkie samen fietsen, ik wil over de sluizen naar huis.quote:
Ze dachten natuurlijk die heeft gezien dat er controle is en stapt af en muist ervanonder. Jajajaja..quote:Op donderdag 4 juni 2015 15:26 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ben er niet goed van geweest he. Ontstoken keel en oren. Ik had vrijdag voor pinksteren gewoon wat snot, zondag 1e pinksterdag nog gaan koersen, ben wel afgestapt want het ging voor geen meter. Toen moest ik heel ironisch nog bij de dopingcontrole komen. Daar in de kou zitten wachten en maandag 2e pinksterdag had ik een dikke nek en keel en koorts.
Als je nou effe je fiets aanmaakt in strava kan je de kmstanden van je beide fietsen uit elkaar houden.quote:Op donderdag 4 juni 2015 15:45 schreef Flipmoehoe het volgende:
Net naar de FM geweest om een kortere stuurpen erop te laten zetten. Van 100mm naar 80mm gegaan. Zit nu een stuk lekkerder op de fietsHet is dat ik van de fysiotherapeut nog rustig aan moet doen met mijn knie. Anders had ik nog een grotere omweg gemaakt naar huis. Want wat een weer is het toch! Wel Ff de Strava challenge voltooid #myhour
https://www.strava.com/activities/318059463
En je hebt meteen een lekker weertje meegenomen!quote:Op donderdag 4 juni 2015 15:23 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ben er weerNet weer hersteld van een fikse luchtwegenontsteking. Gisteren weer voor het eerst getraind. Nog wel een snotneus maar dat gaat wel weer over.
Ja, dat is best een handige feature. Je kan ook onderdelen toevoegen.quote:Op donderdag 4 juni 2015 15:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als je nou effe je fiets aanmaakt in strava kan je de kmstanden van je beide fietsen uit elkaar houden.
Ja moeilijk man gewoon doorrijjuh tot je ketting over je cassette slaat dna moet je effe bij de fm een nieuwe ketting laten monterenquote:
Ik leef tegenwoordig op z'n Patroons; alles wordt gemeten en met een wetenschappelijk oogpunt uitgevoerd.quote:
Hee dat is mijn fiets! Heulemaal niet crappyquote:Op woensdag 3 juni 2015 12:06 schreef StretchingKoala het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat is sowieso een keer leuk. Zomer is nog jongquote:Op donderdag 4 juni 2015 15:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oh ik mag pas over een half uur weg. Ik dacht anders kunnen we een stukkie samen fietsen, ik wil over de sluizen naar huis.
Je was dus een snotneus met een dikke nek?quote:Op donderdag 4 juni 2015 15:26 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ben er niet goed van geweest he. Ontstoken keel en oren. Ik had vrijdag voor pinksteren gewoon wat snot, zondag 1e pinksterdag nog gaan koersen, ben wel afgestapt want het ging voor geen meter. Toen moest ik heel ironisch nog bij de dopingcontrole komen. Daar in de kou zitten wachten en maandag 2e pinksterdag had ik een dikke nek en keel en koorts.
Decathlon, goedkope van 5 euro voldoen goed.quote:Op donderdag 4 juni 2015 20:54 schreef Reljem het volgende:
Waar kan ik een goedkoop brilletje op de kop tikken? Fiets eigenlijk nooit met zo'n ding, maar in een afdaling is het toch wel chill denk ik zo.
Ja, is goedkoop. Hopmans is 525. Maar kan je niet beter een hele fiets ineens kopen?quote:Op donderdag 4 juni 2015 20:59 schreef muzas het volgende:
http://www.mantel.com/shi(...)-groupset-incl-crank
is dit 'goedkoop'?
edit: hmm oh 172,5 cranks... Ik moet 175 hebben denk?
Dat Decathlon is verdomde handig voor allemaal goedkoop klein spul, direct een shitload bestellen.quote:Op donderdag 4 juni 2015 21:23 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Decathlon, goedkope van 5 euro voldoen goed.
http://www.mantel.com/agu-fossquote:Op donderdag 4 juni 2015 20:54 schreef Reljem het volgende:
Waar kan ik een goedkoop brilletje op de kop tikken? Fiets eigenlijk nooit met zo'n ding, maar in een afdaling is het toch wel chill denk ik zo.
Ik dus ook niet, maar met 70 van een berg afjassen en dan een vlieg in je oog lijkt me ook geen pretje.. Puur voor de noodgevallen. En het zal inderdaad niet al te best spul zijn, maar voor wat bidonnen, sokjes enzo is het best een leuk winkeltje eigenlijk.quote:Op donderdag 4 juni 2015 22:07 schreef Z het volgende:
Ik fiets zonder bril, hou er niet van. Heb er ooit één geprobeerd van de Decathlon, dat is een rotding, niet aan te bevelen.
Ja jij kan beter 175 cranks pakken. Ik heb 172.5.quote:Op donderdag 4 juni 2015 20:59 schreef muzas het volgende:
http://www.mantel.com/shi(...)-groupset-incl-crank
is dit 'goedkoop'?
edit: hmm oh 172,5 cranks... Ik moet 175 hebben denk?
Genot he? Straks weerquote:Op donderdag 4 juni 2015 18:26 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat is sowieso een keer leuk. Zomer is nog jong![]()
Heb echt als een aap geredenHet is dat ik vanmorgen 2x door haarlem moest (bril vergeten) en smiddags door amsterdam moest roeien... En hier en daar een dorpskern of kruispunt, dat waren zo ongeveer de enige rustpunten
![]()
Qua trainingefficientie had ik mss beter met de bus gekund denk ik.. Alleen maar hoog d2 denk ik, geen HF band...
Maarr.....
GOFFERDOMME WAT LEKKERDAT WEER MAN
quote:
En al die onwetenden maar een beetje afgeven op woonwerkritjesquote:Op vrijdag 5 juni 2015 07:31 schreef muzas het volgende:
[..]Fiets staat er weer klaar voor...
Lekker wakker worden wel dit. Kon me nest maar moeilijk uitkomen, maar na 10 minuten fietsen in het ochtendzonnetje was ik helemaal fris
Zo hebben ze altijd al gestaan.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan is het prima natuurlijkquote:Op vrijdag 5 juni 2015 08:03 schreef RealBizkit666 het volgende:
Wat ik daar mee wil zeggen, is dat ze voor mij prima staan.
quote:Op vrijdag 5 juni 2015 08:40 schreef RealBizkit666 het volgende:
Zouden jullie ¤ 60 aan een ketting uitgeven?Dan nog wat witte spaken erbij, pluche dobbelstenen aan je stuurpen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Staat ie echt vet naast je flipperkast in de woonwagen.
Zouden jullie ¤ 60 aan een ketting uitgeven?Nee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 08:49 schreef muzas het volgende:
[..]
Dan nog wat witte spaken erbij, pluche dobbelstenen aan je stuurpen.
Staat ie echt vet naast je flipperkast in de woonwagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
Hij probeert 't nu een beetje verborgen te houden voor de manager. 2 jaar terug heeft hij een half jaar niet/nauwelijks kunnen werken door een valpartij, een andere fietscollega is in 1 jaar tijd bijna doodgereden en is nu weer gevallen en heeft zo'n nekstellage ivm gebroken nekwervels.quote:
Wie heeft de complete lijst?quote:Patroon: 255 uren en 6.928 km
Distance 2,442.5 kmquote:Op vrijdag 5 juni 2015 09:17 schreef Patroon het volgende:
Oke jongens weer even tijd voor een Strava tussenstand tot 5 juni 2015:
[..]
Wie heeft de complete lijst?
Ik heb het helaas een soort van te druk om dit te gaan doen.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 09:23 schreef Patroon het volgende:
Kano is altijd wel handig in zulke lijstjes..
wellus, ik zithier compleet te trippen terwijl van alles 3 keer wordt aangepast enzo..quote:
IK TIEP EN DR GEBEURT NIKS JONGquote:Op vrijdag 5 juni 2015 09:30 schreef MarcoD het volgende:
[..]
wellus, ik zithier compleet te trippen terwijl van alles 3 keer wordt aangepast enzo..
Zouden jullie ¤ 60 aan een ketting uitgeven?Nee want dat groen slijt eraf, en binnen no time is het dan een zwarte ketting. Ik gebruik op m'n tcr die gouden kettingen van kmc, lekker thrashy, en ze zijn toch net zo duur als de gewone. Maar binnen 1000 km zie je al dat de kleur minder wordt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
Waarschijnlijk nog niet bijgewerkt.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 09:45 schreef TripleZ het volgende:
Valt me trouwens erg mee hoeveel km uren (sorry Patroon) ik heb gefietst in vergelijking tot de anderen hier. Voor mijn gevoel fiets ik niet zoveel, maar dat valt dus mee (afgezien van de zadelknuffelaars Muzas, Patroon, DDX, Kano en MarcoD).
Wilde net zeggen, ik zit hier gewoon in de middenmoot schat ik.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 09:46 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk nog niet bijgewerkt.
Ik heb een paar collega's die downhillenquote:Op vrijdag 5 juni 2015 09:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hij probeert 't nu een beetje verborgen te houden voor de manager. 2 jaar terug heeft hij een half jaar niet/nauwelijks kunnen werken door een valpartij, een andere fietscollega is in 1 jaar tijd bijna doodgereden en is nu weer gevallen en heeft zo'n nekstellage ivm gebroken nekwervels.
En de derde fietscollega gaat een MTB tocht doen van 3 dagen volgende week
Trek mijn woon/werk eraf en dan valt het best meequote:Op vrijdag 5 juni 2015 09:45 schreef TripleZ het volgende:
Valt me trouwens erg mee hoeveel km uren (sorry Patroon) ik heb gefietst in vergelijking tot de anderen hier. Voor mijn gevoel fiets ik niet zoveel, maar dat valt dus mee (afgezien van de zadelknuffelaars Muzas, Patroon, DDX, Kano en MarcoD).
Dan zit je denk ik ook rond de 100uur?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 10:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Trek mijn woon/werk eraf en dan valt het best mee
20 gemiddeld hang die gios maar in de wilgen ouwe toerderquote:Op vrijdag 5 juni 2015 10:37 schreef kaasplankje het volgende:
6.6K / 325H Year2Date, ik heb een rustig jaar.
Kan ze beter verpatsen, denk dat die nog wel 100 oplevertquote:Op vrijdag 5 juni 2015 10:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
20 gemiddeld hang die gios maar in de wilgen ouwe toerder
Na afgelopen weekend niet meer schoon gemaakt. Maar ze zijn in 't echt minder vies dan 't zo lijkt.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 10:43 schreef kaasplankje het volgende:
Pff gelukkig is internet geurvrij, ik zou die ouwe vieze dingen weggoien
Hahahahaha blijkbaar is jouw definitie van vies iets anders. Nee kan je niet maken, als je echt een schraper ben plak je er gewoon wat ducktape op.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 10:55 schreef poiuytr het volgende:
Maar ze zijn in 't echt minder vies dan 't zo lijkt.
quote:Op vrijdag 5 juni 2015 10:42 schreef ddx het volgende:
Ik loop 1000km en 23725 hoogtemeters voor op vorig jaar, gewoon dubbel aantal hoogtemeters.
Voornemen van meer klimmen lijkt te lukken
Ik vind cranks wel mooi, of zo'n goed stijve bovenbuis. Dat zijn mijn favoriete onderdelen van fietsen.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 10:59 schreef TripleZ het volgende:
[..]![]()
Wat mij betreft is klimmen het mooiste onderdeel van fietsen!
Waar de fuck fiets jij dan met zoveel hoogtemeters?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 10:59 schreef TripleZ het volgende:
[..]![]()
Wat mij betreft is klimmen het mooiste onderdeel van fietsen!
Fixed!quote:Op vrijdag 5 juni 2015 11:00 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik vind cranks wel mooi, of zo'n goede stijve op de bovenbuis. Dat zijn mijn favoriete onderdelen van fietsen.
hoax, downhillen in groningenquote:Op vrijdag 5 juni 2015 10:32 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb een paar collega's die downhillen
Gebroken polsen, ellebogen en benen zijn vrij veel voorkomend hier
Dit weekend in de Ardennen 2400 hm gepakt en ik woon vlakbij de Posbank, dat schiet ook wel op.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 11:07 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Waar de fuck fiets jij dan met zoveel hoogtemeters?
Ah kijk, dat scheelt inderdaad al behoorlijk, Tecklenburg had je ook gedaan toch?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 11:13 schreef TripleZ het volgende:
[..]
Dit weekend in de Ardennen 2400 hm gepakt en ik woon vlakbij de Posbank, dat schiet ook wel op.
Inb4: Op de Posbank kun je niet klimmen
Ik woon bij de Mont Pâques, Col de Tancken en Col de Vilmèrs, topbergenquote:Op vrijdag 5 juni 2015 11:21 schreef muzas het volgende:
Ik woon ook dichtbij zo'n gigantTete de vallee des fleurs
Echte klimmersbenen krijg je daarvan. Kan me ook erg herkennen in een renner als quintana. We lijken ook wel.
Ik moet ook zeker nog een keer die kant van het land op voor een goede hoogtestagequote:Op vrijdag 5 juni 2015 11:24 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik woon bij de Mont Pâques, Col de Tancken en Col de Vilmèrs, topbergen
Vlak over de grens hebben wij ook nog de Mur du Moulin
Geen ervaring mee. Ik was dit jaar op Korfu, daar hadden ze wel een flinke puist liggen. Of de weg goed is durf ik niet te zeggen. Tot halverwege die berg lag er mooi asfalt. Wil je hoofdzakelijk fietsen of hoofdzakelijk chillen?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 11:39 schreef TripleZ het volgende:
Heeft iemand hier trouwens ervaring met (race)fietsen toeren op een van de Griekse eilanden? Ik overweeg om in het najaar voor een week naar een Grieks eiland (Kos, Rhodos, Kreta, oid) te gaan. Dan een huis huren en van daaruit toeren.
ik wil hem wel voor je omsmelten, misschien kun je er een boekensteun van makenquote:Op vrijdag 5 juni 2015 10:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Kan ze beter verpatsen, denk dat die nog wel 100 oplevert
Ja slechte wegen, veel gaten en de Grieken rijden als mallen. Er vallen heel veel verkeersdoden daar. Je ziet er wel sporadisch wielrenners maar die lijken meer verdwaald.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 11:39 schreef TripleZ het volgende:
Heeft iemand hier trouwens ervaring met (race)fietsen toeren op een van de Griekse eilanden? Ik overweeg om in het najaar voor een week naar een Grieks eiland (Kos, Rhodos, Kreta, oid) te gaan. Dan een huis huren en van daaruit toeren.
Klopt geen ene hout van en het ziet er niet uit. Shifters zitten véél te laag, stuur moet meer kantelen om niet met kromme polsen onder in de beugel te rijden en die grote dop bovenop je stuurpen hoort ook niet. Verder is het een Giant met Shimano, dus laat maar.....quote:Op vrijdag 5 juni 2015 07:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
Zo staat ze er nu bij (ja, niet geheel volgens de richtlijnen op de foto gezet):
[ afbeelding ]
Overal van die huisjes langs de kant van de weg... Van die windlichten met een verwelkt bloemetje en een verbleekte foto.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 11:57 schreef kaasplankje het volgende:
Er vallen heel veel verkeersdoden daar
Zouden jullie ¤ 60 aan een ketting uitgeven?Die verf op die ketting kost dus een tientje ofzo. Want het lijkt me een KMC-10-SL ketting van rond de 50 euro. Leuk voor in de etalage, maar geen toegevoegde waarde. Zit de hele tijd naar beneden te kijken en lig je straks ook nog tandjes te spugen tegen een trottoirbandje. Doen dus!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
#hetnieuwewielrennenquote:Op vrijdag 5 juni 2015 11:38 schreef ratatat het volgende:
Misschien iets voor patty?
How I became a drug cheat athlete to test the system
TR gemaakt.quote:
Ik fiets tenminste.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 12:01 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Klopt geen ene hout van en het ziet er niet uit. Shifters zitten véél te laag, stuur moet meer kantelen om niet met kromme polsen onder in de beugel te rijden en die grote dop bovenop je stuurpen hoort ook niet. Verder is het een Giant met Shimano, dus laat maar.....
Kos? Tussen de lijken en asielzoekers?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 11:39 schreef TripleZ het volgende:
Kan welquote:
Je kan in Korfu misschien wel de Pantokrator op. Als er een eiland is waar ik weinig vluchtelingen verwacht is het Korfu wel, geografisch gezien dan.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:51 schreef TripleZ het volgende:
Naja, niet per se Kos (was ook maar een voorbeeld). Kreta oid kan ook, als je daar een beetje de binnenlanden intrekt zal het toch wel minder zijn qua vluchtelingen.
Maar ik lees het al: mijn plannen vallen in het water en ik moet de boot dus afhouden (samen met de vluchtelingen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |