Dit, toffe fotoquote:
quote:Op donderdag 28 mei 2015 20:49 schreef MoChe het volgende:
Interessante thema ook... maar ben bang dat SunChaser/Stefan weer bij elke foto gaat zeggen dat het 'wat hem betreft niet dromerig genoeg is'
quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:38 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind persoonlijk als je een foto een naam moet geven waaruit dan moet blijken dat het over dromen gaat een beetje een zwaktebod. Dan kan ik random elke foto gebruiken, een auto, mijn droomauto, je buurvrouw, ik droom van mijn buurvrouw, een hond, ik heb nachtmerries van de hond.
Je moet t natuurlijk zelf weten maar een beetje creativiteit jongens
quote:
quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:44 schreef Flipmoehoe het volgende:
Daarom vind ik die van Very erg goed bij het thema passen
quote:
Dus je doet niet mee omdat je creatief moet zijn?quote:Op maandag 1 juni 2015 11:46 schreef bepklep82 het volgende:
Weet nog niet of ik deze ronde mee zal doen.
De opdracht is zo algemeen dat het best wel lastig is. Alles kan dromen zijn..
Ze had toch een Arts diploma van de Uni? Dit zou helemaal haar ding moeten zijn dusquote:Op maandag 1 juni 2015 12:39 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dus je doet niet mee omdat je niet creatief moet zijn?
Dierenarts?quote:Op maandag 1 juni 2015 14:50 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Ze had toch een Arts diploma van de Uni? Dit zou helemaal haar ding moeten zijn dus
Heeft niets met wel of niet creatief te maken. Iedere foto is goed op zich, maar het gaat er mi om dat de kijker oordeelt en dat kan in dit geval gewoon niet. Ik kan bijvoorbeeld een prachtfoto maken van een geweldig mooi strand en dan is de foto mooi en staat mijn droom er op. De jury deelt misschien mijn droom niet of houdt niet van het strand en zal dan de foto puur als plaatje moeten beoordelen.quote:Op maandag 1 juni 2015 12:39 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dus je doet niet mee omdat je creatief moet zijn?
Zo makkelijk he om iets op een onwijs negatieve manier tegen de mening van een ander te gebruiken?quote:Op maandag 1 juni 2015 14:50 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Ze had toch een Arts diploma van de Uni? Dit zou helemaal haar ding moeten zijn dus
Dus moet je creatief zijn en iets maken dat iedereen meteen ziet dat het met het thema te maken heeft. Zoals very dus gedaan heeft.quote:Op maandag 1 juni 2015 15:24 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Heeft niets met wel of niet creatief te maken. Iedere foto is goed op zich, maar het gaat er mi om dat de kijker oordeelt en dat kan in dit geval gewoon niet. Ik kan bijvoorbeeld een prachtfoto maken van een geweldig mooi strand en dan is de foto mooi en staat mijn droom er op. De jury deelt misschien mijn droom niet of houdt niet van het strand en zal dan de foto puur als plaatje moeten beoordelen.
Prima, maar dan is de opdracht dus nutteloos. Zeg dan gewoon, maak een mooi plaatje en de beste wint. Komt op hetzelfde neer.
Probleem is niet dat je er niets mee kunt. Je kunt er juist heel veel mee, misschien te veel.quote:Op maandag 1 juni 2015 15:37 schreef Ener-G het volgende:
Wat een gezeik weer, lekker breed thema dit keer, waar je alle kanten mee uit kan. Als je daar niks mee kan ligt het toch echt aan jezelf.
Ik ben allang blij dat er geen beperking is qua tijdstip zoals bij het vorige thema, waardoor ik er uiteindelijk niets mee heb kunnen doen.
Deze reactie plaatste ik omdat ik je een betweter vind. Net als je deze opdracht nutteloos noemt.quote:Op maandag 1 juni 2015 15:26 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Zo makkelijk he om iets op een onwijs negatieve manier tegen de mening van een ander te gebruiken?
Jullie zijn hier echt een ster in het afzeiken van mensen. En dan ook nog niet eens je feiten kloppend hebben.
Serieuze reactie dan:quote:Op maandag 1 juni 2015 15:24 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Heeft niets met wel of niet creatief te maken. Iedere foto is goed op zich, maar het gaat er mi om dat de kijker oordeelt en dat kan in dit geval gewoon niet. Ik kan bijvoorbeeld een prachtfoto maken van een geweldig mooi strand en dan is de foto mooi en staat mijn droom er op. De jury deelt misschien mijn droom niet of houdt niet van het strand en zal dan de foto puur als plaatje moeten beoordelen.
Prima, maar dan is de opdracht dus nutteloos. Zeg dan gewoon, maak een mooi plaatje en de beste wint. Komt op hetzelfde neer.
Haha! Nee ik vind de HET thema wel goed! Maar ben nu niet in een creatieve bui vreesch ik!quote:
Je vergeet de hoofdletter aan het begin van de zin en na de punt.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 22:40 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
1) www.spatiegebruik.nl
2) ik ben het met je eens
In je dromenquote:Op woensdag 10 juni 2015 08:13 schreef SunChaser het volgende:
Kunnen we Very niet laten winnen dat ie vandaag n nieuw thema verzint?
Be careful what you wish forquote:Op woensdag 10 juni 2015 08:13 schreef SunChaser het volgende:
Kunnen we Very niet laten winnen dat ie vandaag n nieuw thema verzint?
Op de een of andere manier trekt mijn blik steeds naar dat afzichtelijke broekpakdinggevalquote:Op dinsdag 16 juni 2015 12:13 schreef Rockfire het volgende:
Hoewel de kwaliteit van de foto echt niet heel hoog is (gemaakt met mijn telefoon en ik ben niet goed in photoshoppen, dus dat doe ik maar niet) en er die dag heus wel betere en mooiere foto's zijn gemaakt (maar dan voldoe ik niet aan de regel dat de deelnemer hem zelf moet hebben gemaakt), voldoet deze foto wat mij betreft wel volledig aan het thema (en is het geen maan
):
[ afbeelding ]
quote:
Leuk idee maar die prullenbak in beeld is natuurlijk superlelijk en dat halve stekkerblok. Je zou qua encenering toch beter je best kunnen doen.quote:
mooi gevondenquote:
Klopt, even snel genomen en daarna pas bedacht om in te sturen. Zo gaan die dingen.quote:Op donderdag 18 juni 2015 08:59 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Leuk idee maar die prullenbak in beeld is natuurlijk superlelijk en dat halve stekkerblok. Je zou qua encenering toch beter je best kunnen doen.
Doe dat trucje ook nog ff met de prullenbak en de plant boven de bankquote:Op donderdag 18 juni 2015 09:17 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Klopt, even snel genomen en daarna pas bedacht om in te sturen. Zo gaan die dingen.
Edit: welk stekkerblok?
Nicequote:
Droomt ie van kleine jongetjes? (Potloodventer)quote:
Ben zelfs getrouwdquote:Op donderdag 18 juni 2015 11:13 schreef Stefan het volgende:
Als dit jouw vriendin is dan heb je vast nog wel meer kansen een mooie shoot te doen. Mits geen moodswings
You dogquote:Op donderdag 18 juni 2015 18:37 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Ben zelfs getrouwd![]()
Maar niet met haar
Mooie foto, maar wat verschrikkelijk al die lelijke dingen..quote:Op vrijdag 19 juni 2015 09:03 schreef Stefan het volgende:
Nieuwe inzending: "In je drone"
[ afbeelding ]
Ikzelf vind de symmetrie wel mooi. Maar heb alweer een nieuwe inzending hieronderquote:Op vrijdag 19 juni 2015 20:09 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Mooie foto, maar wat verschrikkelijk al die lelijke dingen..
Deze vind in tot nu toe het mooist van alle inzendingen.quote:
Dun/ecto =/= fitbodyquote:Op donderdag 18 juni 2015 11:14 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nice
wel jammer dat er geen dikzak op de brommer zit
met een afgetrainde boy is de boodschap minder
Mooi hoor!quote:Op zondag 21 juni 2015 14:16 schreef Ener-G het volgende:
Update, vorige inzending vervalt:
Gisteren een van mijn eigen dromen waargemaakt, vlak voordat ik zelf ging deze nog geschoten:
[ link | afbeelding ]Into the skies by René Gesink, on Flickr
Laten we het leuk houden hierquote:Op zondag 21 juni 2015 17:25 schreef getstrem het volgende:
[...] niet gigantisch nodige opmerking [...]
Sorry, was meer als grapje bedoeld, heb t misschien niet heel tactisch aangepaktquote:Op zondag 21 juni 2015 17:32 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Laten we het leuk houden hier
Het is een wedstrijd voor de fun of it.
Waar is jouw inzending overigens?
We kunnen ook alvast beginnen nog voordat er uberhaupt wat ingestuurd isquote:Op zondag 21 juni 2015 18:36 schreef Ener-G het volgende:
Zullen we voor de volgende wedstrijd wachten met het beoordelen totdat we daadwerkelijk punten gaan uitdelen?
Heeft weinig zin als je dan met 2 accounts gaat posten he, dan blijf je niet echt geheimquote:Op maandag 22 juni 2015 08:50 schreef SunChaser het volgende:
Dat is al n tijdje bekend hoor hierivm m'n watermerk
Nee, het is te laat.quote:Op maandag 22 juni 2015 00:47 schreef SunChaser het volgende:
Als jullie t niet-begrijpend vinden trouwens , had m al klaarstaan maar had internetstoring
Oke. bron! Ik heb nog NOOIT heisa gemaakt als anderen te laat zijnquote:Op maandag 22 juni 2015 09:27 schreef Ener-G het volgende:
Gezien de heisa die je maakt als anderen te laat zijn,
Feitelijk staat er niet dat het 23:59 Nederlandse tijd is.quote:Op maandag 22 juni 2015 09:44 schreef bepklep82 het volgende:
Mij kunnen die paar minuten ook weinig schelen.
Al doe ik deze inzending niet mee.
Par-don??quote:Op maandag 22 juni 2015 09:30 schreef Stefan het volgende:
[..]
Oke. bron! Ik heb nog NOOIT heisa gemaakt als anderen te laat zijn
Sterker. ik heb t vorige maand nog opgenomen voor inzenders die volgens iemand te laat waren zodat ze alsnog mee mochten doen
quote:Op donderdag 21 mei 2015 10:55 schreef SunChaser het volgende:
We houden t op de 21e
Je kan niet zomaar regels veranderen
quote:Op donderdag 21 mei 2015 10:56 schreef SunChaser het volgende:
Regel die ierdereen kent houden we aan
Je roept het over jezelf af met het immer gezeik op anderen.quote:Op donderdag 21 mei 2015 16:16 schreef Stefan het volgende:
Nee, officieel start de nieuwe wedstrijd op de 1e tenzij het nieuwe thema eerder bekend is, de wedstrijd begint zodra het thema bekend is, dat is omdat soms het thema al op de 22e of 23e bekend was en je nog meer dan een week moest wachten.
Dus insturen tot en met de 21e, en vanaf dat het thema bekend is
quote:Op maandag 22 juni 2015 10:57 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Par-don??
[..]
[..]
[..]
Je roept het over jezelf af met het immer gezeik op anderen.
Ik doe niet mee deze maand, en jouw gedrag met doordrenkte superioriteitsgevoel is een reden om me serieus af te vragen of ik nog wel mee wíl doen.
Omdat iemand eenzijdig de deadline had verschoven jaquote:Op maandag 22 juni 2015 11:03 schreef Worteltjestaart het volgende:
Je hamert er zelf op om de regels te volgen.
Dat werkt twee kanten op.
Ja, héél overzichtelijk inderdaad....quote:Op maandag 22 juni 2015 08:56 schreef SunChaser het volgende:
Het is geen geheim maar overzichtelijker
Dit doe ik al twee jaar zo
Daar zijn al helemaal geen regels overquote:Op maandag 22 juni 2015 11:06 schreef nielsgeode het volgende:
Los van of de deadline keihard of een beetje soft is vind ik het sowieso vreemd dat iemand tig keer z'n inzending verandert tijdens de wedstrijd. Een keer kan ik inkomen, twee keer ook, maar zes keer...
Weet ik. Maar dan kan en mag ik het nog wel vreemd vinden. Kies een plaat en stuur die in. Drie keer per dag je inzending veranderen komt over als onzekerheid en niet weten wat je wilt.quote:Op maandag 22 juni 2015 11:09 schreef Stefan het volgende:
[..]
Daar zijn al helemaal geen regels over
Zoals ik zei. Als de regels verschoven worden hamer je erop dat ze gevolgd moeten worden maar als dat in jouw nadeel uitpakt telt dat niet meer.quote:Op maandag 22 juni 2015 11:04 schreef Stefan het volgende:
[..]
Omdat iemand eenzijdig de deadline had verschoven jaDus ik nam t op voor de groep
komt ook door het brede thema alles past erinquote:Op maandag 22 juni 2015 11:15 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Weet ik. Maar dan kan en mag ik het nog wel vreemd vinden. Kies een plaat en stuur die in. Drie keer per dag je inzending veranderen komt over als onzekerheid en niet weten wat je wilt.
Dus jij kan gewoon niet zo goed omgaan met zo'n ruim te interpreteren thema? Zelf vind ik het thema inderdaad best ruim, maar weet het toch te beperken tot één inzending. Overigens een inzending die naar mijn mening zonder uitleg prima aan het thema voldoet.quote:Op maandag 22 juni 2015 11:23 schreef Stefan het volgende:
[..]
komt ook door het brede thema alles past erin
Ja.quote:
We worden volgens mij allemaal een beetje sunchaser/stefan (wtf btw) moe zo nu en dan.quote:
Waarschijnlijk welquote:Op maandag 22 juni 2015 11:45 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Ja.
Maar het is natuurlijk altijd makkelijk om iemand vanachter je toetsenbord af te zeiken
Durf te wedden dat als je iedereen bij elkaar zet met wat lekkers te eten/drinken, dat het dan nog best gezellig kan worden.
Daarna zullen de commentaren ook heel anders zijn.
Selfie met thema die laat zien wie je bent of wat je doet.quote:Op maandag 22 juni 2015 11:48 schreef very het volgende:
Volgend thema: groepsfoto fok-fotowedstrijd deelnemers.
Dat is niet goed voor de lenzen.quote:Op maandag 22 juni 2015 11:48 schreef very het volgende:
Volgend thema: groepsfoto fok-fotowedstrijd deelnemers.
Ik wil toch iets langer genieten van mijn body en lenzen...quote:Op maandag 22 juni 2015 11:48 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Selfie met thema die laat zien wie je bent of wat je doet.
Ik ben ook niet bepaald mega fotogeniek. Maar met mijn hobby kan ik me mooi verstoppen onder leer en botsmutsquote:Op maandag 22 juni 2015 11:50 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Dat is niet goed voor de lenzen.
[..]
Ik wil toch iets langer genieten van mijn body en lenzen...
quote:Op maandag 22 juni 2015 11:46 schreef very het volgende:
[..]
We worden volgens mij allemaal een beetje sunchaser/stefan (wtf btw) moe zo nu en dan.
sjonge, omdat ik een internetstoring had van een half uurquote:Op maandag 22 juni 2015 11:46 schreef very het volgende:
[..]
We worden volgens mij allemaal een beetje sunchaser/stefan (wtf btw) moe zo nu en dan.
Voor mij was dat niet de reden.quote:Op maandag 22 juni 2015 12:19 schreef SunChaser het volgende:
[..]
[..]
sjonge, omdat ik een internetstoring had van een half uur
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 22 juni 2015 13:41 schreef MaGNeT het volgende:
Nou jongens, allemaal even stemmen dan kan ik het nieuwe thema bedenken.Dan moet er eerst een overzicht zijn waaruit blijkt of Stefan/Sunchaser wel/niet mee (mag) doe(n/t).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.blub blub
Hoezo is dat een discussie?quote:Op maandag 22 juni 2015 14:21 schreef nielsgeode het volgende:
Dan moet er eerst een overzicht zijn waaruit blijkt of Stefan/Sunchaser wel/niet mee (mag) doe(n/t).
Dat zou ook mijn "uitspraak" zijn. Maar die één na laatste inzending is foetsie...quote:Op maandag 22 juni 2015 14:31 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Hoezo is dat een discussie?
Hij doet gewoon mee maar met de één na laatste inzending die vóór middernacht is ingestuurd. Zo zijn de regels.
Ook prima.quote:Op maandag 22 juni 2015 18:21 schreef very het volgende:
Jongens, laat hem gewoon die laatste inzenden zonder puntenaftrek of wat dan ook.... Er staat geen prijs op het spel ofzo.
Danku!quote:
Wil je even in het overzicht mijn inzending veranderen in de nieuwste? Heb zonagavond een nieuwe ingestuurd.quote:
Heb ik even voor je aangepastquote:Op dinsdag 23 juni 2015 07:30 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Wil je even in het overzicht mijn inzending veranderen in de nieuwste? Heb zonagavond een nieuwe ingestuurd.
Kan je die van mij dan ook nog even fixen?quote:
Ingewikkeld hier allemaal zegquote:Op dinsdag 23 juni 2015 08:42 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Kan je die van mij dan ook nog even fixen?
FOT / Maandelijkse fotowedstrijd juni 2015: "in je dromen"
quote:Op dinsdag 23 juni 2015 09:59 schreef kanovinnie het volgende:
Elke maand ben ik weer blij dat ik nooit meer mee doe
Aldus de autist die zich te goed voelde om mee te doen in een eerdere editie.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 09:56 schreef Stefan het volgende:
24 uur gesteggel of een foto mee mag doen niet
Dat bloed irritante gedrag van Stefan heeft mij een tijd geleden ook doen afhakenquote:Op dinsdag 23 juni 2015 10:30 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Aldus de autist die zich te goed voelde om mee te doen in een eerdere editie.
Bah.
Ik doe iig nooit meer mee hier.
Toch jammer. Je platen waren vaak erg mooi.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 09:59 schreef kanovinnie het volgende:
Oh... dat is wel slecht iddquote:Op dinsdag 23 juni 2015 23:26 schreef bepklep82 het volgende:
Wel mooi dat het broekpak lijdt![]()
Ik denk dat de aanschouwers harder lijden
Kunnen we niet een regel maken dat Stefan niet meer mee mag doen??quote:Op dinsdag 23 juni 2015 09:59 schreef kanovinnie het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.пусть всегда будет солнце
Al sinds het bestaan van de fotowedstrijden wordt er 'gezeikt en gezanikt'. Dat mensen het onderwerp uitdiepen, verbaliseren/semantiseren is onderdeel van het creatieve proces. Dit hoort er bij. Maar, omdat iemands foto's toch iemands creatieve uitspattingen zijn en daarmee een soort van kindjes, ligt het bij de ontvanger soms nogal gevoelig. De logische oplossing lijkt mij dat iedereen huid kweekt, dat werkt beter dan dat (sommige) mensen gemuilkorfd moeten worden.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 11:15 schreef bepklep82 het volgende:
We kunnen roepen en wijzen wat we willen. Maar Stefan is niet de enige die hier zeikt en zanikt.
Daar doen we met zijn allen net zo hard aan mee.
Als we nu gewoon ff de strijdbijl begraven en lang leve de vrede weer doorgaan met wat wel belangrijk is...![]()
Het heen en weer verwijten zit alleen de stemming voor de foto's maar in de weg.
Jullie weten nieuwkomers hier wel echt te verwelkomen... Dit was een toevallige foto die ik (als bruidegom) even snel met mijn telefoon had gemaakt. Op het moment dat ik hem instuurde werd er gezeurd over het thema en waren er vrijwel alleen nog maar foto's van de maan ingestuurd, dus ik dacht "ach de foto is niet van hoogstaande kwaliteit maar past wel goed in het thema". Heel makkelijk om dan over een kledingstuk te gaan zeuren, maak dan opmerkingen die echt gaan over de kwaliteit van de foto: de overbelichte trouwjurk, de compositie, het bordje fietspad, ... En ja, de dame in het broekpak wilde ik juist wél op de foto hebben, ik wilde een foto van de fotograaf (en tevens schoonzus) in actie. Dat ik haar van achteren heb gefotografeerd in plaats van deels opzij, dát is iets waar je wat mij betreft ook een opmerking over zou mogen maken.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 23:26 schreef bepklep82 het volgende:
Wel mooi dat het broekpak lijdt![]()
Ik denk dat de aanschouwers harder lijden
Het is doorgaans de bedoeling dat men n motivatie geeft hoorquote:Op woensdag 24 juni 2015 10:10 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Jullie weten nieuwkomers hier wel echt te verwelkomen... Dit was een toevallige foto die ik (als bruidegom) even snel met mijn telefoon had gemaakt. Op het moment dat ik hem instuurde werd er gezeurd over het thema en waren er vrijwel alleen nog maar foto's van de maan ingestuurd, dus ik dacht "ach de foto is niet van hoogstaande kwaliteit maar past wel goed in het thema". Heel makkelijk om dan over een kledingstuk te gaan zeuren, maak dan opmerkingen die echt gaan over de kwaliteit van de foto: de overbelichte trouwjurk, de compositie, het bordje fietspad, ... En ja, de dame in het broekpak wilde ik juist wél op de foto hebben, ik wilde een foto van de fotograaf (en tevens schoonzus) in actie. Dat ik haar van achteren heb gefotografeerd in plaats van deels opzij, dát is iets waar je wat mij betreft ook een opmerking over zou mogen maken.
Het gaat mij ook totaal niet om het feit dát er een motivatie wordt gegeven. Ik geef zelf al genoeg dingen aan die verbeterd hadden kunnen worden. Het gaat mij om het feit dat er gezeurd wordt om een broekpak wat men blijkbaar niet mooi vind in plaats van andere (daadwerkelijke foto-)aspecten. Dát is waar het mij om gaat, ik zie op een aantal andere foto's ook wel zaken die mijn smaak niet zijn, maar daar heb je als fotograaf niet altijd invloed opquote:Op woensdag 24 juni 2015 10:22 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Het is doorgaans de bedoeling dat men n motivatie geeft hoor
Ja er wordt hier wat afgezeurd heb je gelijk inquote:Op woensdag 24 juni 2015 10:31 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Het gaat mij ook totaal niet om het feit dát er een motivatie wordt gegeven. Ik geef zelf al genoeg dingen aan die verbeterd hadden kunnen worden. Het gaat mij om het feit dat er gezeurd wordt om een broekpak wat men blijkbaar niet mooi vind in plaats van andere (daadwerkelijke foto-)aspecten. Dát is waar het mij om gaat, ik zie op een aantal andere foto's ook wel zaken die mijn smaak niet zijn, maar daar heb je als fotograaf niet altijd invloed op
Ja en nee, net als "Kleren maken de man" , alles helpt mee en vele dingen kunnen het ook minder maken. Zoals er een foto was waarbij de prullenbak en andere items op stonden wat de foto minder maakte omdat het afleid.quote:Op woensdag 24 juni 2015 10:31 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Het gaat mij ook totaal niet om het feit dát er een motivatie wordt gegeven. Ik geef zelf al genoeg dingen aan die verbeterd hadden kunnen worden. Het gaat mij om het feit dat er gezeurd wordt om een broekpak wat men blijkbaar niet mooi vind in plaats van andere (daadwerkelijke foto-)aspecten. Dát is waar het mij om gaat, ik zie op een aantal andere foto's ook wel zaken die mijn smaak niet zijn, maar daar heb je als fotograaf niet altijd invloed op
Die prullenbak en andere items heb je direct invloed op als fotograaf. Ik kon toch moeilijk vragen of ze daar midden op straat even wat anders wilde gaan aantrekken omdat sommige mensen een andere smaak hebben?quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:10 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Ja en nee, net als "Kleren maken de man" , alles helpt mee en vele dingen kunnen het ook minder maken. Zoals er een foto was waarbij de prullenbak en andere items op stonden wat de foto minder maakte omdat het afleid.
In het geval van een broekpak is het smaak, maar het kan wel de foto.. of beter gezegd, de mening van de bekijker van de foto beinvloeden (beauty is in the eye of the beholder. Je hebt ook fotografisch zeer goede portretten maar dan staat er een vrouw op waar ik (even heel hard gezegd) mijn hond nog niet op zou laten gaan.. ja dan vind ik het lastig om het een goede foto te vinden.
Ik zie het probleem niet zo. Het gaat bij foto's juist om het totaalplaatje toch?? En in een wedstrijd helemaal. Dat is altijd een smaakkwestie.quote:Op woensdag 24 juni 2015 14:22 schreef Rockfire het volgende:
Maar dat vind ik niks afdoen aan de kwaliteit van de foto en is puur een smaakkwestie.
Mijn kritieken bij de beoordeling zijn iig niet negatief bedoeld maar ik wilde het wel motiveren.quote:
Klein jochie, droomt van groot vliegtuig? Vrij simpel eigenlijk.quote:Op dinsdag 23 juni 2015 22:30 schreef MaGNeT het volgende:
2 Ferry_76 - foto is wat druk maar dat kon hier niet anders, hoe zie ik het thema?
Ah... Ik zie het jongetje nu idd ookquote:Op woensdag 24 juni 2015 18:55 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Klein jochie, droomt van groot vliegtuig? Vrij simpel eigenlijk.
Ach niet te zwaar aan tillen.quote:Op woensdag 24 juni 2015 10:10 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Jullie weten nieuwkomers hier wel echt te verwelkomen... Dit was een toevallige foto die ik (als bruidegom) even snel met mijn telefoon had gemaakt. Op het moment dat ik hem instuurde werd er gezeurd over het thema en waren er vrijwel alleen nog maar foto's van de maan ingestuurd, dus ik dacht "ach de foto is niet van hoogstaande kwaliteit maar past wel goed in het thema". Heel makkelijk om dan over een kledingstuk te gaan zeuren, maak dan opmerkingen die echt gaan over de kwaliteit van de foto: de overbelichte trouwjurk, de compositie, het bordje fietspad, ... En ja, de dame in het broekpak wilde ik juist wél op de foto hebben, ik wilde een foto van de fotograaf (en tevens schoonzus) in actie. Dat ik haar van achteren heb gefotografeerd in plaats van deels opzij, dát is iets waar je wat mij betreft ook een opmerking over zou mogen maken.
quote:[b]Op woensdag 24 juni 2015 20:35 schreef bepklep82 het volgende:[/b
We beoordelen de foto, niet de persoon.
Inderdaad, bij Stefan/Sunchaser beoordelen we de persoon.quote:
quote:Op donderdag 25 juni 2015 09:42 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Inderdaad, bij Stefan/Sunchaser beoordelen we de persoon.
quote:Op donderdag 25 juni 2015 21:20 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Volgens mij nog 4 3 personen die mogen stemmen?
Je doet het erom hèquote:Op zaterdag 27 juni 2015 23:58 schreef Stefan het volgende:
8 Ener-G
7 Nielsgeode
6 Ferry76
5 Sjiep
4 Magnet
3 Very
2 Geokant
1 Rockfire
Ik kom in Excel (met 8 punten voor iedereen behalve zichzelf door Rockfire) op:quote:Op zondag 28 juni 2015 09:05 schreef Stefan het volgende:
Volgens mijn berekeningen is dit de einduitslag
energ 51
very 50
geokant 50
Magnet 49
Ferry76 43
Sjie[p 38
nielsgeode 37
Stefan 35
Rickfre 27
Ferry76 kan zoveel niet want die heeft ook niet gestemd, dus hij krijgt acht punten minder en de rest 8 punten meerquote:Op zondag 28 juni 2015 10:50 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik kom in Excel (met 8 punten voor iedereen behalve zichzelf door Rockfire) op:
43 Ferry_76
43 Ener-g
42 geo4kant
42 very
41 MaGNeT
30 Sjiep
29 nielgeode
27 Stefan
19 rockfire
Ah, die had ik gemist.quote:Op zondag 28 juni 2015 11:00 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ferry76 kan zoveel niet want die heeft ook niet gestemd, dus hij krijgt acht punten minder en de rest 8 punten meer
Thanks. Heb je haast ofzo, dat je 2x postquote:Op zondag 28 juni 2015 16:25 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Gefeliciteerd je hebt gewonnen, wat voor thema kies je?
Sowieso is de hele top-5 close, met de meest uiteenlopende puntenverdelingenquote:
quote:Op donderdag 25 juni 2015 21:20 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Volgens mij nog 4 personen die mogen stemmen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |