Misschien doen die mensen ook wel meer hun best om elkaar te leren accepteren? Omdat ze weten dat ze toch de rest van hun leven met elkaar door een deur moeten?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:31 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar daar zit dwang achter en de angst van wat er gebeurd als er gescheiden wordt (Verstoting enzo)
Dan ga je ook minder makkelijk scheiden/uit elkaar dan wanneer je die vrijheid gewoon hebt
Moest het gifje zoekenquote:
Je mist onsquote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:36 schreef HostiMeister het volgende:
Goeiemorgen liefjes. Ik heb het te druk, en toch moet ik hier ff posten. Procrastinationleef
Dat denk ik ook wel, wantja scheiden 'mag' niet.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:35 schreef MissMSX het volgende:
Misschien doen die mensen ook wel meer hun best om elkaar te leren accepteren? Omdat ze weten dat ze toch de rest van hun leven met elkaar door een deur moeten?
Zonder 'dwang' heb je altijd de twijfel tussen blijven en investeren in de relatie, en opstappen.
Dat doe je toch achteraf johquote:
Hostiquote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:36 schreef HostiMeister het volgende:
Goeiemorgen liefjes. Ik heb het te druk, en toch moet ik hier ff posten. Procrastinationleef
Sorry, maar kaneel komt soms echt te erg over als een chagerijnige opaquote:
Neequote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:37 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Doe je maar nadat je het topic hebt aangemaakt
Fax, stop eens met Art zijn account hacken.quote:
Keep calmquote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:37 schreef aeque het volgende:
Natuurlijk, het is weer vrijdag en de 'spoedjes' stapelen zich weer op...
Aan het einde van de dag zit ik er geloof ik zo bij:
[ afbeelding ]
Ik vraag me af in hoeverre de karakters altijd bij elkaar passen, zal vast vaak genoeg gebeuren door status / banden tussen de families.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:36 schreef UitStraling het volgende:
@komkommer
Het mechanisme erachter is nog veel simpeler, uitgehuwelijkte mensen worden bij elkaar gezocht door de mensen die je heel goed kennen en letten op status, bij elkaar passende karakters en toekomstplannen etc, die zijn niet verblind door de roze bril die je zelf in je verliefdheid op hebt.
Ik stond de eerste keer dat ik dat hoorde ook perplex moet ik toegeven.
En ik ben sowieso van het hevig verliefde type dus voor mij zou zoiets nooit werken
Lekker comfy dusquote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:37 schreef aeque het volgende:
Natuurlijk, het is weer vrijdag en de 'spoedjes' stapelen zich weer op...
Aan het einde van de dag zit ik er geloof ik zo bij:
[ afbeelding ]
Ik denk dat de gelukkig-kansen niet eens zoveel verschillen. Genoeg verhalen van gelukkig getrouwde uitgehuwelijkte mensen, en genoeg verhalen van ongelukkig zijn bij uit liefde getrouwde mensen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:36 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel, wantja scheiden 'mag' niet.
Het acceptatielevel zal een stuk hoger liggen. De vraag is enkel of de relatie dan leuker is dan wanneer je het uit liefde zou doen.
Leuk dat je jaren en jaren bij elkaar blijft, maar het is wel fijn dat het ook een leuke tijd is ipv op eieren lopen bij elkaar
quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:37 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Sorry, maar kaneel komt soms echt te erg over als een chagerijnige opa
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wow iemand die een normaal gesprek kan voeren met uitstraling.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:38 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik vraag me af in hoeverre de karakters altijd bij elkaar passen, zal vast vaak genoeg gebeuren door status / banden tussen de families.
Nee piswoest word ik ervan.quote:
quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:39 schreef artelligence het volgende:
[..]Yats, is that you?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 22 oktober 2024 17:23 schreef maily het volgende:
Aquequelequ :B
Hoi yats. Het is nu zonder 't'quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:39 schreef aeque het volgende:
[..]
Wow iemand die een normaal gesprek kan voeren met uitstraling.
[..]
Nee piswoest wordt ik ervan.
Nee, dat is een keuze.quote:
Zou goed kunnen hoor.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:38 schreef MissMSX het volgende:
Ik denk dat de gelukkig-kansen niet eens zoveel verschillen. Genoeg verhalen van gelukkig getrouwde uitgehuwelijkte mensen, en genoeg verhalen van ongelukkig zijn bij uit liefde getrouwde mensen.
Ik heb nog geen haat jegens hemquote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:39 schreef aeque het volgende:
Wow iemand die een normaal gesprek kan voeren met uitstraling.
Ik eis dat het gewoon met een t is.quote:
Ja maar gemiddeld schijnen dat soort relaties de helft langer te duren, voor een deel ook door angst enzo, dat is mijn eerste gedachte ook. Maar ga jezelf eens na, hoe vaak heb je uit blinde verliefdheid wel niet stomme keuzes gemaakt in je leven?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:38 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik vraag me af in hoeverre de karakters altijd bij elkaar passen, zal vast vaak genoeg gebeuren door status / banden tussen de families.
Handig en dan gewoon uitkiezen waar op dat moment zin in hebt.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:40 schreef -Strawberry- het volgende:
Multiple personality disorder, die art.
Ik weet het niet hoorquote:
Zou je wel moeten hebben.quote:
Hoi richard_prfquote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:40 schreef -Strawberry- het volgende:
Multiple personality disorder, die art.
Nooit, want nooit blinde liefde ervarenquote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:40 schreef UitStraling het volgende:
Ja maar gemiddeld schijnen dat soort relaties de helft langer te duren, voor een deel ook door angst enzo, dat is mijn eerste gedachte ook. Maar ga jezelf eens na, hoe vaak heb je uit blinde verliefdheid wel niet stomme keuzes gemaakt in je leven?
Nooit.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:40 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja maar gemiddeld schijnen dat soort relaties de helft langer te duren, voor een deel ook door angst enzo, dat is mijn eerste gedachte ook. Maar ga jezelf eens na, hoe vaak heb je uit blinde verliefdheid wel niet stomme keuzes gemaakt in je leven?
Ja, eigenlijk heb ik een relatie met 5 verschillende persoonlijkheden. Houdt de relatie spannend, heb je geen dagjes weg meer nodig.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:41 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Handig en dan gewoon uitkiezen waar op dat moment zin in hebt.
This is going to end bad.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:41 schreef Cue_ het volgende:
[..]
We zullen het vanzelf wel zien hoe het gaat lopen
Persoonlijke vrijheid is dan ook een groot goedquote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:40 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zou goed kunnen hoor.
Toch kies liever voor de liefde dan een verstandshuwelijk. Gewoon omdat daar wat extra's inzit wat je zelf hebt uitgekozen. Iets extra's qua band.
Handig. Zit dat ook in de kloon?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk heb ik een relatie met 5 verschillende persoonlijkheden. Houdt de relatie spannend, heb je geen dagjes weg meer nodig.
Helemaal mee eens, ik kan veel te slecht zonder die blinde verliefdheid, ook als ik in een fijne normale relatie zit trouwens, the fight of my lifequote:
Zou ik wel heel triest vindenquote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:42 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Persoonlijke vrijheid is dan ook een groot goed
Denk wel dat veel mensen te snel trouwen. En dan bedoel ik trouwen met de 'onjuiste' persoon. En trouwen is sowieso maar iets raars. Het wordt toch wel als een soort ultiem doel gezien door veel mensen. Als dat zo is kies je misschien te snel omdat je bang bent dat het anders nooit meer gebeurt?
Huh, ik volg dit niet.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:43 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, ik kan veel te slecht zonder die blinde verliefdheid, ook als ik in een fijne normale relatie zit trouwens, the fight of my life
Vandaag voel ik me eerder een aangereden smurfquote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:43 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Of ze worden heel gelukkig samen, hij is tenslotte een blonde Jon Snow.
Jij hebt hem gezien ja?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:43 schreef Yvie_lu het volgende:
[..]
Of ze worden heel gelukkig samen, hij is tenslotte een blonde Jon Snow.
Plus oneindig veel seks, want iedere persoonlijkheid heeft wel zin.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk heb ik een relatie met 5 verschillende persoonlijkheden. Houdt de relatie spannend, heb je geen dagjes weg meer nodig.
Arme straw.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:44 schreef artelligence het volgende:
[..]
Plus oneindig veel seks, want iedere persoonlijkheid heeft wel zin.
Wat je vaak ziet is dat mensen denken dat trouwen een extra status geeft aan je relatie, een extra boost. Dat je daarna nog gelukkiger bent daardoor, wat naar mijn mening verkeerd is.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:42 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Persoonlijke vrijheid is dan ook een groot goed
Denk wel dat veel mensen te snel trouwen. En dan bedoel ik trouwen met de 'onjuiste' persoon. En trouwen is sowieso maar iets raars. Het wordt toch wel als een soort ultiem doel gezien door veel mensen. Als dat zo is kies je misschien te snel omdat je bang bent dat het anders nooit meer gebeurt?
Ja, ben gezwicht.quote:
quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:44 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Vandaag voel ik me eerder een aangereden smurf
Van hoeveel meisjes is niet de jeugddroom om te trouwen?quote:
In langere relaties ga ik toch altijd het gevoel van verliefdheid missen, kan er niks aan doen en ook al heb ik op dat moment misschien wel een hele mooie, fijne relatie waar eigenlijk alles aan klopt.quote:
Je bent het er mee eens dat ik het nooit heb ervaren?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:43 schreef UitStraling het volgende:
Helemaal mee eens, ik kan veel te slecht zonder die blinde verliefdheid, ook als ik in een fijne normale relatie zit trouwens, the fight of my life
Nooit gewetenquote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:45 schreef Cue_ het volgende:
Je ziet vaak in Amerika dat ze eerst trouwen en dan pas gaan samenwonen. Vind ik ook een onlogische volgorde
quote:
Dit gaat de verkeerde kant op.quote:
Ik denk dat je bij verliefdheid wel de dingen wat anders ziet dan anders, maar dat is bij veel dingen waar je helemaal in opgaat. Dan ben je gewoon de helicopterview wat kwijt. Maar blind? nehquote:
Je bent nooit verliefd geweest?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:46 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Je bent het er mee eens dat ik het nooit heb ervaren?![]()
Hoe doe je dat op de lange termijn dan? WAnt die blinde verliefdheid zakt af in de loop der tijd
Ik ben een beetje naïef in het idee dat er zoveel simpele mensen zijn die in dergelijke 'disney' indoctrinatie trappen. Zullen er inderdaad vast wel veel meer zijn dan ik denkquote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:45 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Van hoeveel meisjes is niet de jeugddroom om te trouwen?
Van hoeveel zou die droom er nog zijn in het volwassen leven?
Leren we niet door allerlei media dat een partner voor het leven vinden (en kinderen krijgen) nog steeds een van de belangrijkste dingen in het leven is?
Dat heeft zo weinig te maken met de post waarop je reageert.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:46 schreef UitStraling het volgende:
[..]
In langere relaties ga ik toch altijd het gevoel van verliefdheid missen, kan er niks aan doen en ook al heb ik op dat moment misschien wel een hele mooie, fijne relatie waar eigenlijk alles aan klopt.
Roze brilquote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:46 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik denk dat je bij verliefdheid wel de dingen wat anders ziet dan anders, maar dat is bij veel dingen waar je helemaal in opgaat. Dan ben je gewoon de helicopterview wat kwijt. Maar blind? neh
Dat je zo van iemand houdt en verkeerde keuzes maakt? Daar geloof ik wel in. Maar of dat onder blind valt?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:46 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik denk dat je bij verliefdheid wel de dingen wat anders ziet dan anders, maar dat is bij veel dingen waar je helemaal in opgaat. Dan ben je gewoon de helicopterview wat kwijt. Maar blind? neh
Toen ik een tiener was, dat telt niet echt mee vind ik. Heb het niet ervaren als super verliefdheid ofzo.quote:
Haha ja die vond ik wel leukquote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:47 schreef muhahaha het volgende:
[..]![]()
Ik herkende je post gewoon al heb je een ander UI
Ik wil toch eerst samenwonen voordat ik m'n ja-woord geefquote:
Disneyhater gespotquote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:47 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ik ben een beetje naïef in het idee dat er zoveel simpele mensen zijn die in dergelijke 'disney' indoctrinatie trappen. Zullen er inderdaad vast wel veel meer zijn dan ik denk
Tis maar net de term die je eraan geeft natuurlijk.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:47 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Dat je zo van iemand houdt en verkeerde keuzes maakt? Daar geloof ik wel in. Maar of dat onder blind valt?
Nou, datquote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:47 schreef Barbusse het volgende:
"I am still just a man and a pokemon, dont want to confuse you even more. And you are italian"
What?
Of nog erger: een kind nemen om de relatie te reddenquote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:45 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Wat je vaak ziet is dat mensen denken dat trouwen een extra status geeft aan je relatie, een extra boost. Dat je daarna nog gelukkiger bent daardoor, wat naar mijn mening verkeerd is.
Ja het is een extra bevestiging dat je van elkaar houdt en bij elkaar wilt blijven. Maar het is niet zo dat daarna de relatie begint.
Je ziet vaak in Amerika dat ze eerst trouwen en dan pas gaan samenwonen. Vind ik ook een onlogische volgorde
Net alsof die kat een faxapparaat meptquote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:48 schreef Faxie het volgende:
[..]
Haha ja die vond ik wel leuk![]()
Zal uiteindelijk wel weer de oude worden hoor
De ruzies over het interieur en allesquote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:48 schreef muhahaha het volgende:
Ik wil toch eerst samenwonen voordat ik m'n ja-woord geef. Bedoel, dan leer je elkaar pas echt kennen. Niet als je elkaar een x aantal keer per week ziet en soms samen slaapt.
Vroeger ging dat ook nog wel eens andersom, trouwen omdat ze per ongeluk zwanger was geraaktquote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:49 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Of nog erger: een kind nemen om de relatie te redden
Samenwonen (al dan niet getrouwd) is ook eigenlijk maar een vreemd iets. Cultureel bepaald en niet altijd het beste voor een relatie
Dat is de beste manier, door slaapgebrek, stress en je hele leven volkomen moeten omgooien komt elke relatie weer 100% in orde, das toch logica?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:49 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Samenwonen (al dan niet getrouwd) is ook eigenlijk maar een vreemd iets. Cultureel bepaald en niet altijd het beste voor een relatie
Ja precies dat bedoel ik.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:48 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Tis maar net de term die je eraan geeft natuurlijk.
"blind" als in, dat als je niet zo verliefd was je die keuze nooit had gemaakt.
Dat is nog erger jaquote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:49 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Nee, het is een printer volgens mijquote:Op vrijdag 29 mei 2015 09:49 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Net alsof die kat een faxapparaat mept
Ja het is een stapel papier, ik heb veel fantasie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |