quote:Officials FIFA opgepakt, verdacht van omkoping
In het Zwitserse Zürich zijn woensdagochtend meer dan tien topofficials van wereldvoetbalbond FIFA gearresteerd. Ze worden verdacht van omkoping, afpersing en het witwassen van geld. Dat meldden Amerikaanse media.
De arrestaties volgen op een drie jaar durend onderzoek van de FBI. Volgens The New York Times werden de aanhoudingen verricht in een vijfsterrenhotel, waar de FIFA-officials bijeen waren voor hun jaarlijkse meeting. Vrijdag wordt de voorzitter van de FIFA gekozen. Sepp Blatter is daarvoor de belangrijkste kandidaat. Hij is niet opgepakt, aldus Amerikaanse media.
quote:What has happened?
Six officials at Fifa - the Fédération Internationale de Football Association, the governing body of world football - have been arrested at a hotel in Zurich, Switzerland, on suspicion of receiving bribes totalling $100m. They were arrested before Fifa's annual general meeting on Friday in an early morning raid by Swiss police, acting on a request from the US authorities. The officials are all facing extradition to the US.
Who was arrested?
Jeffrey Webb, president of the Confederation of North, Central America and Caribbean Association Football (Concacaf) and a major figure in Fifa politics, was among those detained. His predecessor, Jack Warner, was also arrested, according to the New York Times. The others held by Swiss police are: Eugenio Figueredo, a Uruguayan Association football executive and former footballer; Eduardo Li, president of the Costa Rican football federation; Julio Rocha, a Fifa development officer; Rafael Esquivel, president of the Venezuelan Football Federation; José Maria Marin, president of the Brazilian Football Confederation, and Nicolás Leoz, the former South American football president. Another suspect was named as Costas Takkas.
Up to 15 officials are understood to be under investigation worldwide, so the arrests on Wednesday morning may be just the start.
Was Fifa president Sepp Blatter arrested?
No. Fifa are due to hold a press conference at 10am GMT when they will address the arrests, but so far football's world governing body has declined to comment. Blatter's Twitter account, which recently celebrated Fifa's 111th birthday, has remained silent on the arrests.
What do the charges involve?
The charges include money laundering, racketeering and wire fraud. The Swiss Federal Office of Justice said the bribery suspects - representatives of sports media and sports promotion firms - are alleged to have been involved in schemes to make payments to delegates of Fifa and other functionaries of Fifa sub-organisations totalling more than $100m. In return, it is believed that they received media, marketing, and sponsorship rights in connection with football tournaments in Latin America.
Why were the arrests made today?
Swiss police appear to have timed the arrests to occur before Fifa's annual general meeting on Friday, when they knew that a significant number of their suspects would be in the same city. Not just the same city, but the same hotel. The raid on the Baur au Lac, a luxury hotel with views overlooking the Alps, has long been favouredby Fifa officials visiting Zurich.
Why are US authorities investigating Fifa?
The US attorney general is due to hold a press conference on Wednesday when more details will become clear. However, the FBI has been investigating the process that led to the award of the 2018 and 2022 World Cup finals to Russia and Qatar respectively. News of the FBI investigation emerged in March 2013 with further details reported in November last year. It was reported that Chuck Blazer, a former Fifa executive committee member, was cooperating with the inquiry after he was approached over huge unpaid tax bills related to commissions he had received during his time as Concacaf general secretary.
Bron
Omdat Europa niet stelselmatig iedereen afluistert. De VS doet dat wel, reden waarom onze politici niet durven optreden tegen de industriële spionage en het hacken van Europese bedrijven door de NSA, want ze hebben allemaal iets te verbergen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:38 schreef Monopoly het volgende:
Ik kan het oprecht niet begrijpen dat er geen enkele justitionele instantie, opsporingseenheid of welke organisatie niet ingrijpt.
Óf, meneer bla bla Blatter verdoezeld zijn eigen persoonlijke gewin magistraal, óf, men is bang voor een shitstorm en vervolging/rechtzaken vanuit kamp bla bla Blatter, óf, hij heeft werkelijk niets fout gedaan.
Dat laatste lijkt me vrij duidelijk, dat is niet waar. Maar het blijft onbegrijpelijk dat er niemand is die die vent aanpakt, zelf heeft hij blijkbaar niet door dat zijn situatie alleen maar het voetbal kapot maakt.
Ook als-ie juridisch gezien niets fout gedaan zou hebben mag-ie van mij nog steeds snel opzouten. Het is niet alsof alleen de corruptie de reden is dat iedereen die man spuugzat is.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:38 schreef Monopoly het volgende:
Ik kan het oprecht niet begrijpen dat er geen enkele justitionele instantie, opsporingseenheid of welke organisatie niet ingrijpt.
Óf, meneer bla bla Blatter verdoezeld zijn eigen persoonlijke gewin magistraal, óf, men is bang voor een shitstorm en vervolging/rechtzaken vanuit kamp bla bla Blatter, óf, hij heeft werkelijk niets fout gedaan.
Dat laatste lijkt me vrij duidelijk, dat is niet waar. Maar het blijft onbegrijpelijk dat er niemand is die die vent aanpakt, zelf heeft hij blijkbaar niet door dat zijn situatie alleen maar het voetbal kapot maakt.
Prins Ali van Jordanië. Jordanië heeft best een goede reputatie, zeker voor een Arabisch land. Prins Ali moet zich gedragen als een nobele prins en kan het niet maken om de reputatie op het spel te zetten. Daarmee is hij een geschiktere kandidaat dan Blatter. Hij is overigens militair opgeleid in Engeland (Sandhurst) en academisch in de VS (Princeton).quote:Op vrijdag 29 mei 2015 00:12 schreef Confetti het volgende:
Wie de fok is die Arabier eigenlijk? Iedereen loopt maar achter hem aan terwijl hij amper wat heeft gezegd tijdens de 'campagne'. Volgens mij is dat een stroman van Europa en de andere continenten weten dat dondersgoed.
Ja allemaal leuk en aardig, maar wat is zijn achtergrond in de voetbalwereld?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 00:24 schreef Fossieltje het volgende:
[..]
Prins Ali van Jordanië. Jordanië heeft best een goede reputatie, zeker voor een Arabisch land. Prins Ali moet zich gedragen als een nobele prins en kan het niet maken om de reputatie op het spel te zetten. Daarmee is hij een geschiktere kandidaat dan Blatter. Hij is overigens militair opgeleid in Engeland (Sandhurst) en academisch in de VS (Princeton).
Daar heb je een goed punt en sla je ongetwijfeld een stevige klap op de spijker.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:58 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Omdat Europa niet stelselmatig iedereen afluistert. De VS doet dat wel, reden waarom onze politici niet durven optreden tegen de industriële spionage en het hacken van Europese bedrijven door de NSA, want ze hebben allemaal iets te verbergen.
Ook hier ben ik het roerend mee eens. Zijn positie is gewoon onhoudbaar. Vooral door alle schandalen en debiele dingen die zijn gebeurd, en al helemaal omdat het een zéér oude man is die in een sterrenwereld leeft vol allure en zaligheid ipv een liefhebber die bij wijze van bij de lokale sportclub langs de velden staat om de jeugdteams aan te moedigen (2 uitersten, maar om het punt even te makenquote:Op vrijdag 29 mei 2015 00:12 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ook als-ie juridisch gezien niets fout gedaan zou hebben mag-ie van mij nog steeds snel opzouten. Het is niet alsof alleen de corruptie de reden is dat iedereen die man spuugzat is.
- voorzitter van de Jordaanse voetbalbondquote:Op vrijdag 29 mei 2015 00:31 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja allemaal leuk en aardig, maar wat is zijn achtergrond in de voetbalwereld?
Zijn er corruptie 'aantijgingen' te vinden over hem?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 00:50 schreef Fossieltje het volgende:
[..]
- voorzitter van de Jordaanse voetbalbond
- voorzitter van de door hem opgerichte West-Aziatische voetbalconfederatie
- vicepresident van de FIFA in Azië
In het dagelijks leven vooral bezig met veiligheidsdiensten.
Ik heb niks over corruptie kunnen vinden. Maar zelfs in Nederland publiceert men niet snel slechte verhalen over een prins in de serieuze media. Dus dat er geen slechte verhalen te vinden zijn, is natuurlijk geen garantie. Hij is wel slechts 39 jaar, dus dat is misschien gunstig.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 00:51 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Zijn er corruptie 'aantijgingen' te vinden over hem?
Oprecht een vraag, ik ken die hele man ook niet verder. Is het te verwachten dat hij ook al wat dingen fout heeft gedaan?
Macht maakt mensen wel vaker corrupt, ondanks de goede bedoelingen op het begin. Dat is altijd maar afwachten natuurlijk.
Uiteraard. Ben benieuwd dat wanneer hij wel zou winnen, wat hij zou kunnen veranderen om het weer op orde te krijgen. Er gaat een gigantische beerput open op het moment, en het zal mij benieuwen of de naam nog gezuiverd kan worden na al die jaren (vanaf minimaal 1991 dus.)quote:Op vrijdag 29 mei 2015 01:02 schreef Fossieltje het volgende:
[..]
Ik heb niks over corruptie kunnen vinden. Maar zelfs in Nederland publiceert men niet snel slechte verhalen over een prins in de serieuze media. Dus dat er geen slechte verhalen te vinden zijn, is natuurlijk geen garantie.
Daar ben ik ook benieuwd naar, Hopelijk krijgt hij die kans. Veranderingen gaan sowieso altijd langzamer dan gehoopt. Ik denk dat dat hier zeker ook het geval zal zijn. De hele organisatie lijkt doordrenkt met corruptie. Een cultuurverandering zal nodig zijn, maar zoiets gaat meestal tergend langzaam.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 01:04 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Uiteraard. Ben benieuwd dat wanneer hij wel zou winnen, wat hij zou kunnen veranderen om het weer op orde te krijgen. Er gaat een gigantische beerput open op het moment, en het zal mij benieuwen of de naam nog gezuiverd kan worden na al die jaren (vanaf minimaal 1991 dus.)
Ik hoop het ook. In ieder geval slechter dan Blatter kan het niet. Echter hoop ik nog liever dat bij een herverkiezing van Blatter, alle Europese teams gewoon niet meedoen om het WK van '18 en '22 als het zo blijft en niets veranderd. Gewoon, niet doen. Als wij in Europa het niet doen, dan hobbelt de USA er wel achter aan, en met alle media shit wordt het een WK dat gewonnen wordt door Nigeria ofzoiets. Van harte gefeliciteerd, maar ik zou me als land/bond kapot schamen om bewust mee te werken aan de dood van talloze arbeiders onder verwerpelijke omstandigheden, met voorkennis!quote:Op vrijdag 29 mei 2015 01:08 schreef Fossieltje het volgende:
[..]
Daar ben ik ook benieuwd naar, Hopelijk krijgt hij die kans. Veranderingen gaan sowieso altijd langzamer dan gehoopt. Ik denk dat dat hier zeker ook het geval zal zijn. De hele organisatie lijkt doordrenkt met corruptie. Een cultuurverandering zal nodig zijn, maar zoiets gaat meestal tergend langzaam.
Oceanië is groter dan Australië en Nieuw-Zeeland.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:57 schreef Hathor het volgende:
Overigens zijn de landen van de Oceanie zone grotendeels om, van hen lag het in de verwachting dat ze op Blatter zouden stemmen, maar Nieuw Zeeland en Australie hebben aangegeven dat dit een onhoudbare situatie is en stemmen nu zeer waarschijnlijk op die Jordaanse prins.
EK2018?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 10:57 schreef Frutsel het volgende:
laat europa dr maar gewoon massaal uitstappen. het EK van 2016 halen we niet dus dan is het EK 2018 een goed alternatief
De Oceanische Bond (OFC) omvat 11 voetbalbonden, die van:quote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:53 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Oceanië is groter dan Australië en Nieuw-Zeeland.
Er zijn ook allemaal Tuvalu's, Samoa's en Vanuatu's die met 20.000 dollar al erg blij te maken zijn.
En die stemmen tellen even zwaar mee.
Er werden er nog meer genoemd, ik nam alleen de moeite deze twee te vermelden. Het gaat erom dat het in de verwachting lag dat genoemde twee in het Blatter kamp zaten, maar die is hij nu dus kwijt. En die Jordanier was al dicht bij de helft van de stemmen, dus dit zou wel eens doorslaggevend kunnen zijn.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:53 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Oceanië is groter dan Australië en Nieuw-Zeeland.
Er zijn ook allemaal Tuvalu's, Samoa's en Vanuatu's die met 20.000 dollar al erg blij te maken zijn.
En die stemmen tellen even zwaar mee.
Ja, als je uit de FIFA stapt kies je er dus bewust voor geen WK meer te kunnen spelen, als Europees land rest dan alleen nog het EK.quote:
Als Andorra, Cyprus, Faeröer en Gibraltar ook meedoen dan worden we iig Europees Kampioen...quote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, als je uit de FIFA stapt kies je er dus bewust voor geen WK meer te kunnen spelen, als Europees land rest dan alleen nog het EK.
Tenzij CONCACAF ook meedoet.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, als je uit de FIFA stapt kies je er dus bewust voor geen WK meer te kunnen spelen, als Europees land rest dan alleen nog het EK.
De VS is een kapitalistisch land, dus gelijke kansen voor iedereen, en in dat model is corruptie een kankergezwel dat bestreden moet worden.quote:Op donderdag 28 mei 2015 23:38 schreef Monopoly het volgende:
quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:42 schreef Hathor het volgende:
Is de gedoe daar in Zurich straks ergens live te volgen misschien?
Dit is wel een verschrikkelijk goede kans om als UEFA uit de FIFA te stappen of in ieder geval te boycotten.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:13 schreef Mystikvm het volgende:
Ik zit het journaal te kijken, staat er zo'n official uit Zambia glashard te beweren dat er geen corruptie is
Ik begrijp steeds beter waarom de UEFA met gekromde tenen toekijkt. Met dat soort apenlanden wil je toch geen beleid maken?
Och de Amerikanen hebben ook de Worldseries Baseball league waar geen 1 club van een ander land aan mee doet....quote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat is ook meteen het probleem: in veel landen (ook in de Westerse wereld) kom je een eind als je met flappen zwaait zeker in wat kansarme landen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:13 schreef Mystikvm het volgende:
Ik zit het journaal te kijken, staat er zo'n official uit Zambia glashard te beweren dat er geen corruptie is
Ik begrijp steeds beter waarom de UEFA met gekromde tenen toekijkt. Met dat soort apenlanden wil je toch geen beleid maken?
UWFA?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dit is wel een verschrikkelijk goede kans om als UEFA uit de FIFA te stappen of in ieder geval te boycotten.
Ben benieuwd of de UEFA echt gaat doorpakken als Blatter herkozen wordt. Kan ook bijna niet anders sinds de harde aanvallen van Europese bonden. Spannend!quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:18 schreef raptorix het volgende:
Iemand nog een gokje wagen?
http://www.oddschecker.co(...)be-elected-president
Ja kan wel lekker cashen als Blatter het alsnog gewoon word.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:18 schreef raptorix het volgende:
Iemand nog een gokje wagen?
http://www.oddschecker.co(...)be-elected-president
quote:
Dat kan, zal die stinkbom van een Blatter wel zijn.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:29 schreef karton2 het volgende:
Er is een bommelding binnengekomen in het gebouw waar de verkiezing plaatsvindt.
aldus voetbalzone.
Een zak glinsterende kraaltjes en een paar mooie spiegels en je hebt de stem van die meeste landen wel gekocht.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:55 schreef remlof het volgende:
[..]
De Oceanische Bond (OFC) omvat 11 voetbalbonden, die van:
American Samoa
Cook Islands
Fiji
New Caledonia
New Zealand
Papua New Guinea
Samoa
Solomon Islands
French Polynesia / Tahiti
Tonga
Vanuatu
En 3 associate members die geen lid van de FIFA zijn:
Kiribati
Niue
Tuvalu
Australië is er in 2006 uitgestapt om lid te worden van de Aziatische bond (AFC).
Moet Nederland dan meedoen?quote:Engeland overweegt boycot WK 2018
Als Sepp Blatter vrijdagmiddag opnieuw tot FIFA-baas wordt gekozen dan overweegt de Engelse voetbalbond een boycot van het WK 2018 in Rusland. Dat heeft FA-voorzitter Greg Dyke bevestigd aan Sky Sports.
"Maar het heeft geen zin als Engeland als enige zegt: 'wij doen niet mee.' Als de UEFA zich terugtrekt, dan kan het impect hebben. Als Blatter wordt herkozen moet dat worden bediscussieerd", aldus Dyke.
"Ik denk niet dat Blatter het Amerikaanse bewijs kan overleven. Het was verwoestend. Misschien komt hij dit weekeinde door, maar op de lange termijn sneuvelt hij. Het niveau van corruptie is tijdens zijn bewind onacceptabel geweest. Het is angstaanjagend."
Blatter neemt het in Zürich op tegen prins Ali uit Jordanië. De 79-jarige Blatter is sinds 1998 voorzitter van de FIFA.
Zoveel mensen bij elkaar die 't geen bal kan schelen wat er voetbaltechnisch gebeurt. Dit is gewoon vrijwel gelijk aan een aandeelhoudersvergadering van om 't even welk bedrijf.quote:
Heel West-Europa in ieder geval. Rest van de UEFA ook, maar die zullen vast te lam zijn om te boycotten.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Was al eerder genoemd, maar hier het hele bericht.
[..]
Moet Nederland dan meedoen?
Het zou genoeg zijn om een revolutie te ontketenen. Zonder deze landen zal het WK vast nog wel door gaan, maar stelt het weinig meer voor.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:57 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Heel West-Europa in ieder geval. Rest van de UEFA ook, maar die zullen vast te lam zijn om te boycotten.
100% ja.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik heb ook weinig vertrouwen in die prins, maar dat komt alleen maar omdat het voor mij een volkomen onbekende is, die ook nog eens uit een land komt waarbij je niet meteen aan voetbal denkt. Het liefst zie ik op de positie mensen die hun sporen hebben verdiend in het voetbal en die het spel zelf belangrijker vinden dan alle poespas eromheen. Dan denk ik aan mensen van het kaliber Cruyff, Beckenbauer, Charlton, etc...quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:03 schreef SuperHarregarre het volgende:
Maar waarom hebben we precies vertrouwen in die prins?
Ik wil Blatter ook graag weg maar ik had meer vertrouwen in van Praag. Figo was sowieso te licht, die zou gezwicht zijn onder de druk. Zo'n Platini is ook compleet veranderd sinds z'n boboschap.
Een autist van de hoogste orde.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:05 schreef SuperHarregarre het volgende:
Blatter's speech vanaf ongeveer 1 uur. Ongelofelijk waar die gast het lef vandaan haalt.
Ik gok dat het Tong is.quote:
Met Engeland of met het WK?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als de Europese landen afzeggen dan is er geen wk. Of stelt dat wk iniedergeval niks voor.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met Engeland of met het WK?
Met Engeland. En proberen een hele hoop Europese landen ook mee te krijgen.
Geen voetbal WK zonder de leden van de UEFA. Zullen ze in zuid amerika ook denken.
Dan maak je een kans dat de huidige fifa gaat zeggen: ow shit.
Alleen Engeland? Symbolisch, dapper, maar ook goed.
Dit ja. Ik heb het liefste een ex-topvoetballer als president, met als rechterhand een bureaucraat die in het gareel wordt gehouden door die ex-topvoetballer. Desnoods alles meer technocratisch.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik heb ook weinig vertrouwen in die prins, maar dat komt alleen maar omdat het voor mij een volkomen onbekende is, die ook nog eens uit een land komt waarbij je niet meteen aan voetbal denkt. Het liefst zie ik op de positie mensen die hun sporen hebben verdiend in het voetbal en die het spel zelf belangrijker vinden dan alle poespas eromheen. Dan denk ik aan mensen van het kaliber Cruyff, Beckenbauer, Charlton, etc...
9.30.quote:
Is al begonnen, je kunt op het FIFA-youtube kanaal kijken.quote:
Hopelijk straks van z'n voetstuk maar ik ben bang dat ze m er vanaf zullen moeten sleuren!quote:
De Toronto Blue Jays spelen in Canada en hebben twee keer de World Series gewonnen. Vroeger had je ook de Montreal Expos.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:23 schreef nils7 het volgende:
[..]
Och de Amerikanen hebben ook de Worldseries Baseball league waar geen 1 club van een ander land aan mee doet....
Zoals Saddam Hoessein. Al moet ik die eigenlijk niet vergelijken, is een belediging voor Saddam.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:16 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hopelijk straks van z'n voetstuk maar ik ben bang dat ze m er vanaf zullen moeten sleuren!
Ik zag 'will start soon' staan. Had niet door dat het al niet meer live was.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:13 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Is al begonnen, je kunt op het FIFA-youtube kanaal kijken.
Edit:
Hahaha op 1:12:00 vraagt hij zich hardop af of ze "expres" zijn begonnen met de anti-FIFA actie net voor het congres. Ja, oetlul, dat is inderdaad zo omdat alle leden betrokken bij de corruptie in een hotel bij elkaar zitten. Dat is makkelijker oppakken. Wat een drol.
Gewoon die idioot keihard opstropen. Hij heeft al zijn mond voorbij gepraat en zijn tijd is voorbij.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
Hoe die Blatter ook de verantwoordelijkheid probeert van zich af te schuiven tijdens zijn presidential address.
"Jullie hebben hiervoor gekozen."
"Ik ben het ermee eens dat de president verantwoordelijk is voor alles. Maar die verantwoordelijkheid deel ik met de board en niet alleen met de board maar met jullie allemaal."
Om 16.00 uur word de uitslag verwacht.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:19 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik zag 'will start soon' staan. Had niet door dat het al niet meer live was.
Hoe laat zijn de verkiezingen/uitslagen?
Alleen al hierom hoop ik dat die gek herkozen wordt. Laat maar zien hoe intens wereldvreemd, arrogant en corrupt tot op het bot ze zijn.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:27 schreef maryen65 het volgende:
Ik hoop echt dat als blatter herkozen word dat heel Europa (de bonden) een vuist maakt tegen de fifa
Dat is ook mijn stille hoop.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:27 schreef maryen65 het volgende:
Ik hoop echt dat als blatter herkozen word dat heel Europa (de bonden) een vuist maakt tegen de fifa
Laat maar klappen de boel, tijd dat dit gedrocht tot op de laatste steen afgebroken word, om het daarna weer helemaal opnieuw in te richten, met mensen die ook echt uit de voetballerij komen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:38 schreef SuperHarregarre het volgende:
Dat is dus een beetje de vraag. Hebben we liever dat er nu een andere mafkees gekozen wordt en de boel blijft doorsidderen? Of hopen we op een herkiezing en een implosie van de FIFA zodat de bezem er echt doorheen kan?
Wat is daarmee gebeurd trouwens?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:17 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
De Toronto Blue Jays spelen in Canada en hebben twee keer de World Series gewonnen. Vroeger had je ook de Montreal Expos.
Truequote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Alleen al hierom hoop ik dat die gek herkozen wordt. Laat maar zien hoe intens wereldvreemd, arrogant en corrupt tot op het bot ze zijn.
De Expo's? Die franchise is verplaatst naar Washingdon DC. Er was afgelopen week wel een vergadering tussen de commissioner van Major League Baseball en de burgemeester van Montreal. Er gaan sterke geruchten dat MLB internationaal gaat expanderen. Mexico en Canada zouden teams krijgen. De Blue Jays bestaan nog steeds, maar hebben sinds begin jaren negentig geen deuk meer in een pakje boter geslagen.quote:
Een team uit Cuba erbij zou ook niet misstaan, honkbal staat daar ook op een zeer hoog niveau.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:04 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
De Expo's? Die franchise is verplaatst naar Washingdon DC. Er was afgelopen week wel een vergadering tussen de commissioner van Major League Baseball en de burgemeester van Montreal. Er gaan sterke geruchten dat MLB internationaal gaat expanderen. Mexico en Canada zouden teams krijgen. De Blue Jays bestaan nog steeds, maar hebben sinds begin jaren negentig geen deuk meer in een pakje boter geslagen.
De politieke verhoudingen zijn daarvoor nog niet voldoende ontdooid denk ik. Maar er spelen zo'n twintig Cubanen in de Major League. Maar dit onderwerp lijkt me een tikkeltje off topic. Al is de manier waarop sportbonden in Noord-Amerika werken heel anders dan hier. Vraag me af of daar meer of minder corruptie voorkomt dan in traditionelere sportbonden.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
Een team uit Cuba erbij zou ook niet misstaan, honkbal staat daar ook op een zeer hoog niveau.
Zeker, Japan en Zuid-Korea zijn ook grote honkballanden. En dankzij ons koloniale verleden slaan wij ook een aardig balletje mee. Al heeft Nederland zelf ook best wel een redelijke honkbalcultuur.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:09 schreef SuperHarregarre het volgende:
In Japan is honkbal ook redelijk groot toch?
Was ook al weer ontkrachtigd ergens anders.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:22 schreef Eufonie het volgende:
FIFA Scandal May Delay Vote to Ban Israel from League
http://www.israelnational(...)/195934#.VWhn4M_tlBd
With FIFA in turmoil, a meeting to discuss the Palestinian Authority's demand that Israel be banned from international soccer may be postponed.
But, perhaps prompted by the scandal that enveloped the organization this week, reports speculate that Israel and the PA have come to an understanding on providing permits for PA soccer players to travel between PA-controlled areas of Judea and Samaria and Gaza.
Bron: Arutz Sheva: Israel News
Top! Dank, ik wist zelf ook niet hoe en wat! Heb je een linkje?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:23 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Was ook al weer ontkrachtigd ergens anders.
Het voorstel wordt nu toch overlegd? Althans ik zit nu live te kijken en palestijnse afgevaardigde dienen nu hun voorstel inquote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:23 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Was ook al weer ontkrachtigd ergens anders.
Versta er inderdaad geen fuck van. Vraag me af of het negatief of positief is.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:25 schreef Onnoman het volgende:
weet iemand wat deze gast probeert duidelijk te maken?
verdenkingen...quote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:26 schreef Infection het volgende:
[..]
Versta er inderdaad geen fuck van. Vraag me af of het negatief of positief is.
Hij zei wel iets over 'We don't want a president that... blabla". Verder kon ik het niet verstaan.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:27 schreef Onnoman het volgende:
[..]
verdenkingen...
ik vermeen anti blatter speech
Het totale IQ van die hele chat bij elkaar is op één hand te tellen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:37 schreef Hathor het volgende:
Al die reacties ook aan de rechterkant van dat venstertje.Heeft nu al helemaal niks meer met voetbal te maken.
Er zijn nu verkiezingen in Erdolf-land geloof ik. Maar voor minder rijden ze ook al toeterend en met Turkse vlaggen rond.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 16:15 schreef Hathor het volgende:
Heeft Turkije vandaag iets gewonnen of zo? Er komt hier net een hele stoet toeterende auto's met Turkse vlaggen door de straat gereden.
twitter:AllonSinai twitterde op vrijdag 29-05-2015 om 16:03:32Amended Palestinian proposal, backed also by Israel, has been approved. 165 vote yes, 18 vote no. reageer retweet
En dit houdt in?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:11 schreef crystal_meth het volgende:
twitter:AllonSinai twitterde op vrijdag 29-05-2015 om 16:03:32Amended Palestinian proposal, backed also by Israel, has been approved. 165 vote yes, 18 vote no. reageer retweet
oprichting van één of ander commiteequote:
http://www.jpost.com/Isra(...)spension-vote-404486quote:Moments before the vote was set to begin, the PFA President Jibril Rajoub asked to speak at the congress and amend the original proposal which had called to suspend the Israel Football Association.
Rajoub said that he decided to drop the bid for suspension due to the many requests he received from the different FIFA delegates and instead asked to set up a committee which will monitor the issues in question.
"I am here to play football, rather than to play politics. I want to end suffering," said Rajoub. "I decided to drop the suspension but it does not mean that I give up the resistance. A lot of colleagues who I respect and I appreciate explained to me how it is painful for them to hear in this family about the issue of suspension."
The PFA has accused Israel of hampering its activities and restricting the movement of players between the Gaza Strip and the West Bank.
Israel cites security concerns for the restrictions it imposes and the country's soccer association has argued that it has no control over security forces.
Soccer's world governing body has been trying to settle the matter for two years and FIFA President Sepp Blatter this month traveled to the region and met Prime Minister Benjamin Netanyahu and Palestinian Authority President Mahmud Abbas.
IFA chairman Ofer Eini asked to speak after Rajoub and said he backs the amended proposal, which according to Blatter will ensure there will be "a mechanism of monitoring" the Palestinian complaints. The proposal to set up a committee that will monitor the movement of Palestinian players and goods and try and find a solution regarding the five Israeli clubs located in the West Bank was approved by a vast majority (165 to 18).
"I don’t want to point any fingers at the Palestinian side. Let’s leave it to the politicians to do politics. Let’s join forces. I want us to work together, I want us to cooperate," said Eini. "The differences – if we have any – we should be able to resolve by listening to each other. Everyone is sitting here as friends. There are always disputes.
"I hope that our cooperation will be the beginning of a process that maybe will lead to peace between our peoples," added Eini. "I think all problems can be resolved. I believe and hope that with the help of the president of FIFA we can make football a bridge for peace." Eini also called upon Rajoub to join him on stage for a handshake, a request initially declined, with the two only ultimately shaking hands next to the Palestinian delegation's desk after the proposal had been approved.
Prime Minister Netanyahu took to Facebook to comment on the matter.
"Our international effort proved itself and resulted in the Palestinian Authority's failure to suspend us from FIFA," his post read. "This Palestinian provocation joins a list of unilateral steps the Palestinians are also taking in other international organizations. As long as they take these steps, they are distancing peace rather than bringing it closer."
Bij de straatweg zit je toch?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 16:15 schreef Hathor het volgende:
Heeft Turkije vandaag iets gewonnen of zo? Er komt hier net een hele stoet toeterende auto's met Turkse vlaggen door de straat gereden.
Nee, Overvecht. Wapperen ze bij een bruiloft ook met Turkse vlaggen dan?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:29 schreef Specularium het volgende:
[..]
Bij de straatweg zit je toch?
Dat was een bruiloft.
Ja, was diezelfde stoet, gingen die richting op.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee, Overvecht. Wapperen ze bij een bruiloft ook met Turkse vlaggen dan?
Ik vind het hartstikke leuk om met Lara Croft te spelen bij Tombraider 2013 maar voor dit, nope. Misschien dat het bij een tennisspel wel goed werkt.quote:Op donderdag 28 mei 2015 15:51 schreef Vlassie1980 het volgende:
Blatter heeft een laatste troef in handen om zijn hachje te redden:
http://www.nu.nl/games/40(...)st-vrouwenteams.html
Vrouwen in Fifa 16
Heel simpel, heel veel mensen profiteren mee van het systeem. De vraag is of genoeg mensen denken dat hij niet meer te handhaven is en dus overlopen naar een opvolger in de hoop daar weer voordeel uit te kunnen halen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 18:33 schreef SeLang het volgende:
[quote]Op vrijdag 29 mei 2015 18:33 schreef SeLang het volgende:
Hoe kan überhaupt iemand serieus op zo iemand stemmen?
Heel erg simpel, Blatter belooft allerlei voetbalbonden van kleine landjes en arme voetballanden uit de C-categorie (Africa en Azië) een zak geld als ze op hem stemmen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 18:33 schreef SeLang het volgende:
Ja die Blatter lijkt me echt het perfecte figuur om die organisatie te leiden
[ afbeelding ]
In het slechtste geval is hij net zo corrupt als de rest. In het gunstigste geval is hij extreem incompetent, aangezien hij 17 jaar voorzitter was en dit allemaal onder zijn neus liet gebeuren.
Dat is niet de hele organisatie. CNN loopt de waarheid weer te verdraaien. Zo lijkt het net alsof de hele organisatie corrupt is maar dit is dus niet de hele organisatie.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 18:33 schreef SeLang het volgende:
Ja die Blatter lijkt me echt het perfecte figuur om die organisatie te leiden
[ afbeelding ]
In het slechtste geval is hij net zo corrupt als de rest. In het gunstigste geval is hij extreem incompetent, aangezien hij 17 jaar voorzitter was en dit allemaal onder zijn neus liet gebeuren.
Ja dat had ik ook al bedacht. Die hele FIFA is een criminele organisatie die moet worden opgedoekt. Ik vind ook dat Nederland het WK 2018 moet boycotten.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 18:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Heel erg simpel, Blatter belooft allerlei voetbalbonden van kleine landjes en arme voetballanden uit de C-categorie (Africa en Azië) een zak geld als ze op hem stemmen.
Ik zou er een voorstander van zijn maar als we toch een WK boycotten dan is dat van 2022 de aangewezen kandidaat.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 18:53 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja dat had ik ook al bedacht. Die hele FIFA is een criminele organisatie die moet worden opgedoekt. Ik vind ook dat Nederland het WK 2018 moet boycotten.
Volgens mij is het ook gewoon zijn beleid om geld dat met de marketing van WK's wordt verdiend te gebruiken om via de bonden de infrastructuur te verbeteren voor het voetbal in achterstandsgebieden. Dat is niet alleen maar slecht.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 18:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Heel erg simpel, Blatter belooft allerlei voetbalbonden van kleine landjes en arme voetballanden uit de C-categorie (Africa en Azië) een zak geld als ze op hem stemmen.
Ik vind voetbal wel leuk. Alleen is het voetbal in Europa veel te commercieel geworden, ik zou het mooi vinden als er weer veel minder geld in die sport zou circuleren. De jongen worden niet sympathieker of beter door met 18 jaar al tonnen of miljoenen aan salaris te krijgen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 19:01 schreef crystal_meth het volgende:
Van mij mag de FIFA opgedoekt worden, en de UEFA ook, uit voorzorg. Hell, verbied voetbal helemaal, zijn we van die onzin af.
Als hij het niet in ruil voor stemmen zou doen dan zou ik het prima vinden, maar geloven we dat? We weten al jarenlang dat die man totaal ongeschikt is voor deze functie.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 19:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij is het ook gewoon zijn beleid om geld dat met de marketing van WK's wordt verdiend te gebruiken om via de bonden de infrastructuur te verbeteren voor het voetbal in achterstandsgebieden. Dat is niet alleen maar slecht.
D'r zijn toch maar 205 landenquote:Op vrijdag 29 mei 2015 19:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Blatter wint de eerste rond met 133 -103
Dit klopt niet.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 19:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Blatter wint de eerste rond met 133 -103
Het zijn wat dat betreft net normale verkiezingen, mensen stemmen op degene die hun belang gaat behartigen. Daar is op zich ook niet zoveel mis mee. Hij is ook wel voorzitter van de wereldvoetbalbond natuurlijk, dus is het niet zo verkeerd om het voetbal te mondialiseren. Het is ook wel erg Europees om te doen alsof het niks is dat er een WK in Azie en Afrika is geweest en dat er meer en beter gevoetbald kan worden in allerlei landen. Hier heb je ook allemaal mensen die de stemmen gewogen willen zien naar plek op de wereldranglijst, maar een voetbalbond is meer dan alleen organisator van een toernooi om te kijken wie deze keer het beste elftal de wei in kan sturen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 19:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als hij het niet in ruil voor stemmen zou doen dan zou ik het prima vinden, maar geloven we dat?
Ja, maar dat wil niet zeggen dat hij niks goed heeft gedaan.quote:We weten al jarenlang dat die man totaal ongeschikt is voor deze functie.
Kun je nagaan hoe goed Blatter de stemming kan beïnvloedenquote:
Hoe leuk zou het zijn als hackers ervoor zouden zorgen dat dit bij de eerstvolgende grote voetbal/FIFA-gerealateerde bijeenkomst op grote schermen wordt afgespeeld?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 19:13 schreef Izzy73 het volgende:
Hopelijk gaat Blatter binnenkort weer keihard op zijn bek.
Dat zou wel grappig zijn ja, moet er ook nog een mannetje het podium saboteren zodat hij tijdens het filmpje nogmaals onderuit gaat.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 19:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hoe leuk zou het zijn als hackers ervoor zouden zorgen dat dit bij de eerstvolgende grote voetbal/FIFA-gerealateerde bijeenkomst op grote schermen wordt afgespeeld?
Ik zou ervoor betalen om dat te zien.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 19:34 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Dat zou wel grappig zijn ja, moet er ook nog een mannetje het podium saboteren zodat hij tijdens het filmpje nogmaals onderuit gaat.
Geen zorgen, z'n opvolger staat al klaar. Eén of andere sjeik uit Qatar moet dat worden.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 19:38 schreef Leandra het volgende:
Hij is van 1936... kans dat hij voor het eind van z'n nieuwe termijn dood neervalt of dement wordt lijkt me behoorlijk groot.
Dat zal Ali B-H dan wel worden, een afstammeling van de profeet Mohammed.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 19:39 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Geen zorgen, z'n opvolger staat al klaar. Eén of andere sjeik uit Qatar moet dat worden.
Als hij over een jaartje of 2 afgezet wordt of de bak in moet dan zullen er wel meer kandidaten zijn dan Ali alleen. En dan ligt alles weer open, met meerdere kandidaten die kans maken.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 19:39 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Geen zorgen, z'n opvolger staat al klaar. Eén of andere sjeik uit Qatar moet dat worden.
Als de burger toch eens zou beseffen hoeveel macht die kan hebben...een kwestie van eens een beetje georganiseerd handelen. Het is gemakkelijk om geen producten van alle sponsors te kopen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 19:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een heel belangrijk deel van de omzet van de sponsors zit in Europa, dus als er iemand even een boycot van de producten van de Fifa-sponsors organiseert, gaat het WK in Qatar niet door.
Ok, ik ga geen Hyundai's meer kopen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 20:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als de burger toch eens zou beseffen hoeveel macht die kan hebben...een kwestie van eens een beetje georganiseerd handelen. Het is gemakkelijk om geen producten van alle sponsors te kopen.
Ja, het was een soort van heldendaad van van Praag en Figo. Jammer dat het niet heeft gebaat. Van de positieve kant, het is best mogelijk dat de arrestanten loslippig zijn en dat dit uiteindelijk leidt tot een arrestatie van de capo di tutti capi.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 19:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als hij over een jaartje of 2 afgezet wordt of de bak in moet dan zullen er wel meer kandidaten zijn dan Ali alleen. En dan ligt alles weer open, met meerdere kandidaten die kans maken.
De enige reden dat alleen Ali het opnam tegen Blatter was omdat de andere 2 kandidaten zich terugtrokken om nog enigszins kans te maken Blatter te verslaan..
Laten we het hopen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 20:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, het was een soort van heldendaag van van Praag en Figo. Jammer dat het niet heeft gebaat. Van de positieve kant, het is best mogelijk dat de arrestanten loslippig zijn en dat dit uiteindelijk leidt tot een arrestatie van de capo di tutti capi.
En alle hotemetoten, zowel binnen als buiten het voetbal, gaan zijn gerimpelde kont aflikken.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 20:23 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit is echt ronduit schandalig.het mooie is dat dit open en bloot gebeurt en ze weten dat ze er mee weg gaan komen
Precies, iedereen weet het. Niemand doet er wat aan, geld praat. Op naar kansloze wk en ek's in landen vol corruptie en vrijwel geen voetbalhistoriequote:Op vrijdag 29 mei 2015 20:29 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
En alle hotemetoten, zowel binnen als buiten het voetbal, gaan zijn gerimpelde kont aflikken.
quote:Russia cries foul: Fifa arrests 'a conspiracy' says Moscow
As the rest of the world debates the exposure of corruption at the heart of Fifa, all the talk swirling in Russia is of a conspiracy.
President Vladimir Putin argues that the criminal inquiry is aimed at ousting long-time Fifa president Sepp Blatter from his post.
He sees it as punishment for continuing to support Russia as host for the 2018 World Cup.
There have been increasing calls to strip Moscow of that privilege, in protest at military action in Ukraine.
"We know the pressure that was exerted on him [Blatter] with the aim of banning the 2018 World Cup in Russia," Mr Putin said on Thursday, offering Fifa's embattled leader his firm backing.
He then accused the United States of mounting a campaign to "persecute" Sepp Blatter for resisting.
"I have no doubt about it at all. It is a clear attempt to prevent the re-election of Mr Blatter," Mr Putin said, speaking about the criminal investigation.
http://www.bbc.com/news/world-europe-32925637quote:This week, two prominent US senators urged Fifa against re-electing Mr Blatter as its head, because he continued to back Russia's right to stage the World Cup.
Acting as host was a privilege and a boost for Vladimir Putin "at a time when his actions should be condemned," John McCain and Robert Menendez argued.
http://www.bloomberg.com/(...)-play-ball-with-u-s-quote:FIFA Extraditions Test System Haunted by Polanski Failure
Politically Motivated
In April, an Austrian court refused to extradite Ukrainian businessman Dmitry Firtash on corruption charges saying the request was in all likelihood politically motivated.
http://www.theguardian.co(...)nnul-biting-ban-fifaquote:Uruguay players’ union asks Fifa to annul Luis Suárez’s biting ban
Uruguay’s players’ union plans to ask Fifa to annul its nine-match international ban on Luis Suárez for biting an opponent at last year’s World Cup in light of investigations into corruption at world football’s governing body.
Ik denk dat heel wat van die bonden in Azie, Afrika en de Pacific zelfs nog op z'n rottende kadaver zouden stemmen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 03:07 schreef SuperHarregarre het volgende:
Nou, het is hem weer gelukt. Denk dat hij alleen verdwijnt als hij afsterft.
Nee, ik denk dat binnen afzienbare tijd nog veel meer bagger naar buiten komt, en dat zal zijn einde zijn.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 03:07 schreef SuperHarregarre het volgende:
Nou, het is hem weer gelukt. Denk dat hij alleen verdwijnt als hij afsterft.
Hoe krijgt hij zoiets zijn strot uitquote:''Deze hele affaire stinkt”, aldus Blatter
Wat is dit nu weer voor een argument? Blatter: anciënniteit heren, wat denken jullie wel niet? Alsof het 't corps is.quote:"haat, die niet alleen van één persoon bij de UEFA komt, maar van een organisatie,die niet begrepen heeft dat ik al in 1998 voorzitter ben geworden.”
Wow.. ..wow en nog eens wow.. ik blijf met steeds grotere verbazing naar deze hele saga kijken. Vind je het gek dat die seniele oude wous dit soort dingen blijft flikken. Hij kan het blijkbaar makenquote:Op zaterdag 30 mei 2015 13:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Blatter: "Ik vergeef iedereen, maar ik vergeet niet”.
Sepp Blatter heeft op de Zwitserse televisie hard uitgehaald naar de Europese voetbalbond UEFA en diens voorzitter Michel Platini. De 79-jarige Blatter, die vrijdag werd herkozen als voorzitter van de wereldbond FIFA, sprak van "haat, die niet alleen van één persoon bij de UEFA komt, maar van een organisatie, die niet begrepen heeft dat ik al in 1998 voorzitter ben geworden.”
UEFA-voorzitter Platini had de FIFA-baas vooraf verzocht om op te stappen, nadat justitie in Amerika veertien officials, onder wie FIFA-leden, had aangeklaagd voor omkoping en afpersing. De meeste Europese bonden namen openlijk stelling tegen Blatter. "Ik vergeef iedereen, maar ik vergeet niet”, was zijn duidelijke reactie.
De arrestaties van zeven officials op last van de Amerikaanse FBI twee dagen voor het congres in Zürich noemde Blatter geen toeval. "Er zijn aanwijzingen die niet liegen. De Amerikanen waren kandidaat om het WK van 2022 te organiseren en zij hebben verloren. Laten we ook niet vergeten dat de VS de voornaamste sponsor zijn van Jordanië, waar mijn tegenstander (prins Ali Bin Al Hussein) vandaan komt. Deze hele affaire stinkt”, aldus Blatter.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat er iemand is met zulk soort ballen. Er zijn domweg teveel financiele belangen, teveel banen die op het spel staan, enz...quote:Op zaterdag 30 mei 2015 14:04 schreef hans1985 het volgende:
Als landen ballen hadden dan doen ze niet meer mee met het wk en richten hun eigen toernooi op.
Laat me niet lachen!quote:Op zaterdag 30 mei 2015 17:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd denk ik niet dat er iemand is met zulk soort ballen. Er zijn domweg teveel financiele belangen, teveel banen die op het spel staan, enz...
Frankrijk, Spanje, Portugal en Rusland hebben gisteren voor Blatter gestemd hoor.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 17:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Alles wat nodig is is dat de twee 'lagere' bonden die er wezenlijk toe doen in het voetbalwereldje, de UEFA en de Zuid-Americaanse evenknie, samen een FIFA 2.0 oprichten. ...
Het is nog corrupter dan dat ik al dacht. Eens even zien hoe goed/slecht de Americanen zijn ingelicht over dit gebeuren.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 17:55 schreef riazop het volgende:
[..]
Frankrijk, Spanje, Portugal en Rusland hebben gisteren voor Blatter gestemd hoor.
Frankrijk krijgt in ruil het wk vrowuen in 2019, Spanje (Barcelona) krijgt absurde bedragen uit Qatar (Blattervrienden) , Rusland krijt al een wk .
Waarom Portugal Blatter heeft gestemd?
Misschien krijgen we dat komende maanden te horen.
.
Valt me tegen van je.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 17:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is nog corrupter dan dat ik al dacht.
En dat zeg ik nou net, probeer die eerst maar eens te vinden. Iemand zal de eerste stap moeten zetten, en zoals gezegd, daar zijn ballen voor nodig, en ik zie ze niet. Als die ballen er wel waren was Blatter jaren geleden al aan de kant geschoven, maar voorlopig zit ie er nog steeds.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 17:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Laat me niet lachen!
Alles wat nodig is is dat de twee 'lagere' bonden die er wezenlijk toe doen in het voetbalwereldje, de UEFA en de Zuid-Americaanse evenknie, samen een FIFA 2.0 oprichten. Dan ben je direct van heel die FIFA, Sepp Blatter, een WK in Rusland en Qatar verlost, behoud je al het geld, de leuke toernooien en 95% van de goede spelers. We maken er een open toernooi van en ook die paar landen van buiten Europa en Zuid-America die iets toevoegen kunnen meedoen. Het is allemaal niet zo moeilijk, het is een kwestie van een paar mensen die eindelijk eens die stap durven te zetten.
Welnee.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 18:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
En dat zeg ik nou net, probeer die eerst maar eens te vinden. Iemand zal de eerste stap moeten zetten, en zoals gezegd, daar zijn ballen voor nodig, en ik zie ze niet. Als die ballen er wel waren was Blatter jaren geleden al aan de kant geschoven, maar voorlopig zit ie er nog steeds.
Dat laatste is natuurlijk onzin, Europese landen domineren de WK's al vanaf 2002, terwijl het daarvoor stuivertje wisselen was tussen de Zuid Amerikanen en Europeanen. De Europese competities, en dan met name die van Spanje, Engeland en Duitsland zijn de sterkste en best betaalde competities met de grootste media coverage ter wereld, waarvan elk jong Zuid Amerikaantje, Aziaatje, en Afrikaantje van droomt er ooit in te mogen spelen. Naar competities buiten Europa gaan alleen volgevreten vedetten op hun retour, die nog snel even een paar miljoen willen pakken voor ze stoppen. Europa is het Mekka van het voetbal en dat zal het ook altijd blijven.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 18:05 schreef riazop het volgende:
[..]
Welnee.
zoals ik al eerder zei: Europa is totaal GEEN eenheid. En buiten dat moeten veel landen buiten Europa gewoon kotsen van het arrogante toontje van de Engelse en Duitse bonden.
Europa, voor zover dat bestaat, zal moeten wennen aan het idee, dat het maar een klein continentje is op deze wereld. En dat het elk jaar relatief onbelangrijker wordt. Zelfs in het voetbal.
De nadruk ligt op het woordje nog. Ik had nog een beetje hoop dat niet meerdere grote Europese voetballanden erbij betrokken waren, anderzijds verbaast het me niet dat ze in Zuid-Europa wat gevoeliger zijn voor corruptie dan hier.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 17:58 schreef riazop het volgende:
[..]
Valt me tegen van je.
Het alternatief was trouwens een corrupte prins geweest uit een fascistische familie.
Ik vind het wel meevallen met de ballen die je nodig hebt. Zonder Europa en ZA heb je geen WK wat het kijken waard is, iedereen weet dat. Zij hebben de macht, niet de FIFA. Grijp die macht maar eens.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 18:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
En dat zeg ik nou net, probeer die eerst maar eens te vinden. Iemand zal de eerste stap moeten zetten, en zoals gezegd, daar zijn ballen voor nodig, en ik zie ze niet. Als die ballen er wel waren was Blatter jaren geleden al aan de kant geschoven, maar voorlopig zit ie er nog steeds.
Wat precies begrijp je nu niet aan het feit dat de machtigste landen van de UEFA en CONMEBOL achter Blatter staan?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 18:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik vind het wel meevallen met de ballen die je nodig hebt. Zonder Europa en ZA heb je geen WK wat het kijken waard is, iedereen weet dat. Zij hebben de macht, niet de FIFA. Grijp die macht maar eens.
En daarom heeft de UEFA heel erg veel macht. Je hoeft maar even aan te geven bij de ZA evenknie dat je graag een nieuwe FIFA wil starten, je eigen WK organiseert etc. en je kan zo een FIFA 2.0 starten. ZA hoeft niet lang na te denken als het kan kiezen tussen FIFA en FIFA 2.0 en die paar andere landen die (enigszins) de moeite waard zijn (Mexico, Ivoorkust, Japan) krijg je ook wel mee naar een open toernooi wat in feite gewoon het WK is, maar in eerste instantie met minder B-landen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 18:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat laatste is natuurlijk onzin, Europese landen domineren de WK's al vanaf 2002, terwijl het daarvoor stuivertje wisselen was tussen de Zuid Amerikanen en Europeanen. De Europese competities, en dan met name die van Spanje, Engeland en Duitsland zijn de sterkste en best betaalde competities met de grootste media coverage ter wereld, waarvan elk jong Zuid Amerikaantje, Aziaatje, en Afrikaantje van droomt er ooit in te mogen spelen. Naar competities buiten Europa gaan alleen volgevreten vedetten op hun retour, die nog snel even een paar miljoen willen pakken voor ze stoppen. Europa is het Mekka van het voetbal en dat zal het ook altijd blijven.
Het zijn er maar een paar, niet voltallig. De bonden hoeven zich weinig aan te trekken van dat die paar landen belangen hebben bij het blijven bij de FIFA, die bezwijken wel, ze willen de CL niet missen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 18:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Wat precies begrijp je nu niet aan het feit dat de machtigste landen van de UEFA en CONMEBOL achter Blatter staan?
Hoezo, de CL missen? Dan moet de UEFA dat eensgezind besluiten en dat is nu juist wat niet gaat gebeuren zonder de steun van Spanje, Portugal, Rusland, Frankrijk en meerdere andere bonden. De FA en de Deense voetbalbond gaan daar echt niets aan veranderen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 18:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het zijn er maar een paar, niet voltallig. De bonden hoeven zich weinig aan te trekken van dat die paar landen belangen hebben bij het blijven bij de FIFA, die bezwijken wel, ze willen de CL niet missen.
Blatter moest het vooral hebben van stemmen uit C-voetballandjes.
Ik denk niet dat Villar de belangen van Barcelona heel hoog heeft zitten.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 17:55 schreef riazop het volgende:
Frankrijk krijgt in ruil het wk vrowuen in 2019, Spanje (Barcelona) krijgt absurde bedragen uit Qatar (Blattervrienden) .
Ik denk dat je hiermee perfect het toontje weergeeft dat de mentaliteit reflecteert van het oude "Europa" en waarom de rest van de wereld dat verafschuwt.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 18:11 schreef Hathor het volgende:
[..]...Europa is het Mekka van het voetbal en dat zal het ook altijd blijven.
Europa is al helemaal geen eenheid. Laat staan met ZA erbij. En dan laat ik rusland nog even buiten beschouwing.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 18:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
....Zonder Europa en ZA heb je geen WK wat het kijken waard is,...
Dat hebben we gezien gisteren.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 18:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En daarom heeft de UEFA heel erg veel macht. ....
Zonder Barcelona geen topclub Real Madrid.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 18:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Villar de belangen van Barcelona heel hoog heeft zitten.
Dat klopt, maar om een ultieme Bask nou te beschuldigen van Catalaanse protectie...quote:Op zaterdag 30 mei 2015 19:22 schreef riazop het volgende:
[..]
Zonder Barcelona geen topclub Real Madrid.
Oh ja? Waarom zitten de vedetten dan niet allemaal in Qatar, waar spelers in een jaar of twee een veelvoud kunnen verdienen van wat ze bij welke Europese club dan ook kunnen pakken? De Russische competitie IS al een trekpleister voor buitenlandse spelers, alleen niet de absolute top, en dat heeft met meerdere oorzaken te maken, zoals klimaat en een nikszeggende competitie met clubs waar nog geen hond ooit van heeft gehoord. China hetzelfde verhaal, ook die zijn al flink met geld aan het smijten, maar spelers van het kaliber Messi, Ronaldo, of Robben zullen daar nooit gaan spelen als ze nog in hun topjaren zitten, hooguit in hun nadagen. Je mist gewoon exposure in dat soort landen, je verdwijnt helemaal uit beeld. Ze kunnen in Rusland of China met zoveel geld gaan smijten als ze willen, ze zullen nooit maar dan ook nooit de aantrekkingskracht hebben van clubs als Manchester United, Barcelona, Real Madrid, Bayern Munchen, of pak em beet een Juventus. Dat zijn geen gewone clubs, maar instituten met fanclubs over de hele wereld, en dat zijn ze al meer dan een halve eeuw lang. TV magnaten rollend vechtend over straat over wie de uitzendrechten krijgt van de CL en zijn bereidt daar heel ver voor te gaan. Denk jij nou werkelijk dat zoiets ooit mogelijk is in Afrika, of Azie?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 19:18 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik denk dat je hiermee perfect het toontje weergeeft dat de mentaliteit reflecteert van het oude "Europa" en waarom de rest van de wereld dat verafschuwt.
Als de Chinezen of Russen morgen echt eens even in de bus gaan blazen in hun voetbalcompetitties zitten de beste profs zó buiten Europa hoor.
Welnee.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 19:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Oh ja? Waarom zitten de vedetten dan niet allemaal in Qatar, waar spelers in een jaar of twee een veelvoud kunnen verdienen van wat ze bij welke Europese club dan ook kunnen pakken? ...
Goed, dan kunnen we net zo goed stoppen met het spelletje. Als je toch niets kan doen aan die corruptie...quote:
Dat antwoord hadden we al kort na het Bosmanarrest.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 20:44 schreef riazop het volgende:
[..]
Welnee.
Real Madrid betaalt beter dan Qatar of andere Golfstaten. Qatar betaalt tot 5 miljoen ongeveer.
De Russen gaan tot tussen de 6 en 8 miljoen voor toppers. (voor devaluatie)
Zodra er buiten Europa bedragen op tafel komen van 20 miljoen of meer, en dat is een kwestie van tijd, zijn de toppers zo weg (en de grote media) . Of dacht je dat ze gehecht waren aan "hun" club?
Je hangt hier aan dat typische oude (west)eurocentrische beeld vast. Heel wat competities buiten westeuropa zijn verdomd leuk om te voetballen. De wereld is veranderd.Net zoals de Italiaanse competitie ooit veel gewilder was dan de Engelse competitie. Gewoon omdat er toen beter betaald werd (in Engeland zaten meer toeschouwers).quote:Op zaterdag 30 mei 2015 21:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
....
Het zou kunnen maar het zal even duren voordat het daar echt leuk voetballen is. Je koopt dat niet zomaar even. Je koopt niet heel die voetbalcultuur waaruit die talenten voortkomen, je koopt niet het enthousiasme van het volk. Moest ik een topvoetballer zijn dan zou ik nu nog niet overwegen om in Rusland te spelen, Qatar is inderdaad alleen maar interessant voor wanneer je al met pensioen had moeten gaan als voetballer.
Ik zeg niet dat je niets kan doen aan corruptie. Wel dat een corrupte Jordanese prins niet bepaald een verbetering is.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 21:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Goed, dan kunnen we net zo goed stoppen met het spelletje. Als je toch niets kan doen aan die corruptie...
Ze kunnen misschien een groot deel van onze beste voetballers en onze beste trainers kopen maar ze kunnen niet een voetbalcultuur kopen. Stel dat het volk enthousiast zou worden naar aanleiding van al die goede voetballers dan gaat het nog steeds tig generaties duren alvorens zij zelf het talent voort kunnen brengen wat wij voort kunnen brengen. Hoe dan ook, voor ons liggen er kansen voor een goede handel als wij ervoor zorgen dat een voldoende groot deel van het geld naar de clubs toegaan waar die spelers tot wasdom zijn gekomen, de opleidingskostenvergoeding zou verhoogd kunnen worden.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 21:51 schreef riazop het volgende:
[..]
Je hangt hier aan dat typische oude (west)eurocentrische beeld vast. Heel wat competities buiten westeuropa zijn verdomd leuk om te voetballen. De wereld is veranderd.Net zoals de Italiaanse competitie ooit veel gewilder was dan de Engelse competitie. Gewoon omdat er toen beter betaald werd (in Engeland zaten meer toeschouwers).
Tja, het gebeurt wel meer maar voor ons Noord-Europeanen is het altijd weer goed slikken, nietwaar?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 21:55 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je niets kan doen aan corruptie. Wel dat een corrupte Jordanese prins niet bepaald een verbetering is.
Verder moet je definieren wat "corruptie" precies is.
Zo zullen heel veel mensen het normaal en terecht vinden dat de stem van de Fransen (en daarmee misschien ook een aantal francofone Afrikaanse landen) geruild wordt met een wk vrouwen.
Je ziet dit soort koehandel in elke grote internationale organisatie. EU, NAVO, etc
Valt wel mee hoor. In Nederland zijn we voor wat betreft onbestrafte corruptie wel iets gewend.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 22:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Tja, het gebeurt wel meer maar voor ons Noord-Europeanen is het altijd weer goed slikken, nietwaar?
....
Een land kan razendsnel "verslaafd" raken aan een uitheemse sport. Zie darten in Nederland.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 22:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ze kunnen misschien een groot deel van onze beste voetballers en onze beste trainers kopen maar ze kunnen niet een voetbalcultuur kopen. ...
Qatar staat al een paar jaar met paspoortjes te wapperen en heeft overal in Afrika én in eigen land voetbalacademies. Neusje van de zalm.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 22:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Stel dat het volk enthousiast zou worden naar aanleiding van al die goede voetballers dan gaat het nog steeds tig generaties duren alvorens zij zelf het talent voort kunnen brengen wat wij voort kunnen brengen. ...
Dat is waar, corruptie komt hier net zo goed voor en op een grotere schaal dan dat de meeste Nederlanders weten. Het volk moet er niets van hebben maar het komt helaas wel voor.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 23:15 schreef riazop het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor. In Nederland zijn we voor wat betreft onbestrafte corruptie wel iets gewend.
Wij hadden toch de bouwfraude, waar miljarden zijn verdwenen, 304 mensen schuldig verklaard werden , maar desondanks niemand de bak in hoeft?
Je manoeuvreert je in een slachtofferrol. Wat kan Europa doen? Beter oppositie voeren. Want balletje ging pas rollen na het arresteren van die gasten 2 dagen voor de verkiezing. Pas toen was er enige urgentie. Tevens stemmen Frankrijk en Spanje voor Blatter. Misschien vinden ze hem gewoon goed functioneren. De corruptie rond Blatter is namelijk nog steeds niet bewezen. Het is een boef dat denk ik ook wel. Maar de Europeanen pakken dit echt zo onhandig aan. Het momentum is nu alweer aan het afnemen dat proef je al in de woorden van Van Praag. Ineens moeten we ons niet afscheiden enzo. Wat willen ze nou? Eruit stappen of niet? Voeg eens daad bij woord.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 22:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Tja, het gebeurt wel meer maar voor ons Noord-Europeanen is het altijd weer goed slikken, nietwaar?
Wat zou je wel kunnen doen tegen dit corrupte systeem? In essentie hebben wij een voorzitter die zijn plekje koopt door zijn voorzittersfunctie te misbruiken voor het geven van cadeautjes.
En dan? Blatter weg. Heb je nog steeds een meerderheid die Blatter een toffe peer vond. Die Aziaten en Afrikanen luisteren daarna weer naar iemand met de grote geldzak. Waarschijnlijk de even corrupte platini. Europa is maar een kleine speler bij de FIFA.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 23:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De FIFA-top heeft geblunderd door de USA een oor aan te naaien. Die Americanen waren pissed omdat zij niet het toernooi kregen terwijl Qatar, een land wat net zo min een voetballand is als de USA en nog minder geschikt is voor een WK (de hitte in de USA in '94 was een pretje in vergelijking met die hitte en met de mensenrechten is het daar nog slechter gesteld), wel het toernooi kreeg. Het deed bij hen de alarmbellen afgaan en dus ging de FBI zich ermee bemoeien.
Ik hoop dat er nu een sneeuwbaleffect ontstaat, mensen die informatie loslaten in ruil voor een minder zware straf en zo beetje bij beetje heel het netwerk aanpakken.
Reden te meer dat Europa zich los zou moeten maken van de FIFA. Ik zou het graag zien dat alle landen die dit willen dit doen, samen met ZA. Laat Frankrijk en Spanje maar achterblijven, eens zien hoe lang ze dat leuk vinden.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 23:51 schreef Freak188 het volgende:
[..]
En dan? Blatter weg. Heb je nog steeds een meerderheid die Blatter een toffe peer vond. Die Aziaten en Afrikanen luisteren daarna weer naar iemand met de grote geldzak. Waarschijnlijk de even corrupte platini. Europa is maar een kleine speler bij de FIFA.
Ik denk dat je de concensus in en van "Europa" erg overschat.quote:Op zondag 31 mei 2015 00:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Reden te meer dat Europa zich los zou moeten maken van de FIFA. Ik zou het graag zien dat alle landen die dit willen dit doen, samen met ZA. Laat Frankrijk en Spanje maar achterblijven, eens zien hoe lang ze dat leuk vinden.
Als Europa maar een kleine speler is bij de FIFA., waarom mag het dan bijna net zoveel landen naar het WK afvaardigen als alle andere continenten tezamen?quote:Op zaterdag 30 mei 2015 23:51 schreef Freak188 het volgende:
[..]
En dan? Blatter weg. Heb je nog steeds een meerderheid die Blatter een toffe peer vond. Die Aziaten en Afrikanen luisteren daarna weer naar iemand met de grote geldzak. Waarschijnlijk de even corrupte platini. Europa is maar een kleine speler bij de FIFA.
Boeit me niet eens meer. Dan blijven ze lekker bij de Fifa, graag zelfs. Ik kijk eerlijk waar liever naar een toernooi met alleen Nederland, België, Engeland, Duitsland en Scandinavië dan naar deze poppenkast. De FA en DFB kunnen de Fifa trouwens al een enorme hak zetten door gewoon hun spelers niet vrij te geven voor een WK.quote:Op zondag 31 mei 2015 00:56 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik denk dat je de concensus in en van "Europa" erg overschat.
Ten eerste is Rusland al niet mee. Waaruit automatisch volgt dat Bulgarije, Servie, Montenegro, Cyprus en Griekenland in het Russenblok komen.
Ten tweede heb je de Turken die per definitie in de combine zitten met Bosnie en Albanie.
Dan heb je Spanje en Portugal die altijd EERST naar hun achtertuin in Zuid Amerika kijken en dan naar west Europa.
en dan houd je nog wat landen over die OF de naiviteit voorbij zijn (Nederland voorop uiteraard) OF gewoon kijken wat er voor hun te halen valt (Frankrijk bv).
Verder denk ik dat je, iemand heedt dat al benoemd hier, het zelfreinigende vermogen overschat van een serie eu landen die al decennia lang niet eens in staat zijn om de graaierij in hun eigen instituties aan te pakken.
Europa is een continent met erg verschillende belangen. Zo simpel is het.
Wat een onzin.quote:Op zondag 31 mei 2015 10:09 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Boeit me niet eens meer. Dan blijven ze lekker bij de Fifa, graag zelfs. Ik kijk eerlijk waar liever naar een toernooi met alleen Nederland, België, Engeland, Duitsland en Scandinavië dan naar deze poppenkast. De FA en DFB kunnen de Fifa trouwens al een enorme hak zetten door gewoon hun spelers niet vrij te geven voor een WK.
Principes e.d. Onbekend mee?quote:Op zondag 31 mei 2015 10:45 schreef riazop het volgende:
[..]
Wat een onzin.
De WK tornooien waren sportief succesvol georganiseerd. Waarom zou je dat weggooien? Omdat je een Jordaanse prins op de troon wil?
Verder doet Belgie altijd precies wat Frankrijk doet, dus die vallen ook al af. En als de Engelsen een wk mogen organiseren zijn die ook zo weg.
Ja.quote:Op zondag 31 mei 2015 11:11 schreef riazop het volgende:
[..]
Welke principes precies?
Want Nederland is een land met "principes" dacht je?
bouwfraudequote:
Nee.quote:Op zondag 31 mei 2015 11:30 schreef riazop het volgende:
[..]
bouwfraude
304 mensen die de fout in gingen voor miljarden. 0 gevangenisstraffen.
Of bedoel je DAT principe? Straffeloos graaien...
Zoals het WK 78 waar men rustig naar het feestje van Videla ging?quote:
Azie, Caraïben en Afrika. Pacific stond niet meer unaniem achter hem.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 03:50 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik denk dat heel wat van die bonden in Azie, Afrika en de Pacific zelfs nog op z'n rottende kadaver zouden stemmen.
Wat me nog meer tegenviel waren de praktijken rondom de VOC, dat ging ook niet altijd even netjes.quote:Op zondag 31 mei 2015 12:45 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Zoals het WK 78 waar men rustig naar het feestje van Videla ging?
Wat bazel je nu dan?quote:Op zondag 31 mei 2015 13:11 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Wat me nog meer tegenviel waren de praktijken rondom de VOC, dat ging ook niet altijd even netjes.
78 is voor mij ook wat verder weg dan recente geschiedenis, maar ok.quote:Op zondag 31 mei 2015 13:13 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wat bazel je nu dan?
Zullen we het even bij de recente geschiedenis houden en niet iets van meer dan 200 jaar geleden?
Op de bouwfraude ga je liever niet in begrijp ik?quote:Op zondag 31 mei 2015 13:35 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
78 is voor mij ook wat verder weg dan recente geschiedenis, maar ok.
Heb het helemaal niet over iemand iets leren gehad. Heb het over de boel de boel laten gehad.quote:Op zondag 31 mei 2015 16:36 schreef riazop het volgende:
[..]
Op de bouwfraude ga je liever niet in begrijp ik?
Want de HOLLANDER zal de wereld even leren de corruptie aan te pakken zeker?
Lachwekkend!
Een land dat zelf graaien en onbestrafte corruptie hoog in het vaandel heeft staan heeft Blatter geen lessen te leren. Dat is wat ik zeg.quote:Op zondag 31 mei 2015 18:10 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Heb het helemaal niet over iemand iets leren gehad. Heb het over de boel de boel laten gehad.
Ok.quote:Op zondag 31 mei 2015 18:32 schreef riazop het volgende:
[..]
Een land dat zelf graaien en onbestrafte corruptie hoog in het vaandel heeft staan heeft Blatter geen lessen te leren. Dat is wat ik zeg.
Griekenland in een Russisch blok? Spanje en Portugal die eerst naar zuid Amerika kijken?quote:Op zondag 31 mei 2015 00:56 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik denk dat je de concensus in en van "Europa" erg overschat.
Ten eerste is Rusland al niet mee. Waaruit automatisch volgt dat Bulgarije, Servie, Montenegro, Cyprus en Griekenland in het Russenblok komen.
Ten tweede heb je de Turken die per definitie in de combine zitten met Bosnie en Albanie.
Dan heb je Spanje en Portugal die altijd EERST naar hun achtertuin in Zuid Amerika kijken en dan naar west Europa.
en dan houd je nog wat landen over die OF de naiviteit voorbij zijn (Nederland voorop uiteraard) OF gewoon kijken wat er voor hun te halen valt (Frankrijk bv).
Verder denk ik dat je, iemand heedt dat al benoemd hier, het zelfreinigende vermogen overschat van een serie eu landen die al decennia lang niet eens in staat zijn om de graaierij in hun eigen instituties aan te pakken.
Europa is een continent met erg verschillende belangen. Zo simpel is het.
Dat FBI onderzoek liep al voordat Qatar het wk kreeg toegewezen.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 23:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De FIFA-top heeft geblunderd door de USA een oor aan te naaien. Die Americanen waren pissed omdat zij niet het toernooi kregen terwijl Qatar, een land wat net zo min een voetballand is als de USA en nog minder geschikt is voor een WK (de hitte in de USA in '94 was een pretje in vergelijking met die hitte en met de mensenrechten is het daar nog slechter gesteld), wel het toernooi kreeg. Het deed bij hen de alarmbellen afgaan en dus ging de FBI zich ermee bemoeien.
Ik hoop dat er nu een sneeuwbaleffect ontstaat, mensen die informatie loslaten in ruil voor een minder zware straf en zo beetje bij beetje heel het netwerk aanpakken.
Wat was de concrete aanleiding voor het FBI-onderzoek? Hoe dan ook, het is gek dat zo gauw zij in actie komen ze in no time flink wat vuile was hebben opgespoord van tal van prominente FIFA-leden terwijl de Europese politiediensten blijkbaar hebben zitten te slapen in al die jaren.quote:Op zondag 31 mei 2015 18:59 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Dat FBI onderzoek liep al voordat Qatar het wk kreeg toegewezen.
Je weet dus niet hoe de hazen lopen in de wondere wereld van de geopolitiek?quote:Op zondag 31 mei 2015 18:58 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Griekenland in een Russisch blok? Spanje en Portugal die eerst naar zuid Amerika kijken? ..
Mister Chuck werd verdacht van corruptie.quote:Op zondag 31 mei 2015 19:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat was de concrete aanleiding voor het FBI-onderzoek? ..
De kop van Platini en de handdruk na de winst van Blatter was sowieso al smakeloos.quote:Op maandag 1 juni 2015 09:25 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
Platini roept op om tegen Blatter te stemmen, en uitgerekend Frankrijk stemt voor BlatterWat een farce dit
http://www.ad.nl/ad/nl/61(...)t-nu-al-uiteen.dhtml
Elke sportbestuurder moet met de nodige achterdocht benaderd worden, maar dat Platini gebash in Nederland is beneden elk niveau. We hebben niks, dan gaan we maar handdrukken en glimlachjes interpreteren. Gaat echt helemaal nergens over.quote:Op maandag 1 juni 2015 09:29 schreef Frutsel het volgende:
[..]
De kop van Platini en de handdruk na de winst van Blatter was sowieso al smakeloos.
En volgens mij had het hoofd van de Franse bond vrijdagochtend al laten weten op Blatter te stemmen.
Platini heeft zijn zoon een topbaan in Qatar bezorgd. Hoe corrupt wil je het precies hebben?quote:Op maandag 1 juni 2015 10:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Elke sportbestuurder moet met de nodige achterdocht benaderd worden, maar dat Platini gebash in Nederland is beneden elk niveau. We hebben niks, dan gaan we maar handdrukken en glimlachjes interpreteren. Gaat echt helemaal nergens over.
Ik weet niet hoe dat zit, maar zoals ik al zei, met achterdocht benaderen.quote:Op maandag 1 juni 2015 11:13 schreef riazop het volgende:
[..]
Platini heeft zijn zoon een topbaan in Qatar bezorgd. Hoe corrupt wil je het precies hebben?
Nee, gewoon geen onzin blaten en niet de media met hun persoonlijke antipathie nablaten. Iemand van de NOS heeft een keer een veeg uit de pan van hem gekregen op een persconferentie omdat die en domme vraag stelde, en sindsdien wordt alles wat die man zegt of doet verkeerd geinterpreteerd.quote:Mond over houden omdat Platini een "europeaan" is?
Op zich is een zakenman niet verkeerd om de boel zakelijk te leiden, als iemand jarenlange ervaring heeft in de sportwereld op bestuursniveau zou het juist een pre zijn.quote:Op maandag 1 juni 2015 12:26 schreef Tobi-wan het volgende:
Platini heeft echt wel een vinger in de pap bij de Franse bond. Die kerel steunt Blatter gewoon nog voor de volle 100% maar weet dat mensen in Europa daar anders over denken en dus zegt hij gewoon wat mensen willen horen zonder dat er consequenties aan zitten.
Ali was zeker geen ideale kandidaat, van Praag is veel beter geschikt voor de baan maar die snap ook wel dat hoe meer tegenstanders er zijn hoe groter de kans is dat Blatter wint. Al die bananenrepublieken kiezen toch wel voor Blatter...
Het hele systeem moet veranderd worden. Zolang landen als Anguilla (13.000 inwoners) en de Cookeilanden (11.000 inwoners) evenveel stemrecht hebben als landen waar ze daadwerkelijke een echte voetbalcompetitie hebben zal het nooit goed komen. Met Platini achter het stuur bij Europa gaat er bij de UEFA ook niet zoveel gebeuren. De hele organisatie is gewoon rot van binnen. Dit wordt alleen opgelost als het hele systeem opnieuw wordt opgezet.
Daarnaast moet de voorzitter van de Fifa gewoon een charismatisch icoon zijn. Iemand die zelf op het veld heeft gestaan en niet een zakenmannetje waarbij het alleen om het geld gaat, die moeten lekker op de achtergrond blijven.
Eric Cantona for president!!
Had misschien wat duidelijker moeten zijn. De voorzitter van de FIFA moet gewoon een symboolfunctie zijn. Natuurlijk moeten de zakenmannen de touwtjes in handen hebben, het gaat eigenlijk alleen maar om geld, maar die moeten gewoon op de achtergrond blijven.quote:Op maandag 1 juni 2015 12:29 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Op zich is een zakenman niet verkeerd om de boel zakelijk te leiden, als iemand jarenlange ervaring heeft in de sportwereld op bestuursniveau zou het juist een pre zijn.
Vind het juist raar dat iemand die tientallen jaren op het veld heeft gestaan opeens de leiding over iets complex krijgt als een hele voetbalclub, wat je steeds vaker ziet.
Ik geloof hem direct.quote:Op maandag 1 juni 2015 16:03 schreef crystal_meth het volgende:
Ex-Fifa vice president Jack Warner swallows Onion spoof
Football executive uses story from satirical website as basis for defending Fifa against US
http://www.theguardian.co(...)swallows-onion-spoof
Dat vind ik echt onzin. Het is een internationale sportbond, en die moet geleid worden. Het leuk gevonden worden door nieuwslezers en televisiekijkers wereldwijd is totaal niet relevant. Zakenmannen hebben er helemaal niets te zoeken, het is een nonprofit organisatie, opgericht om mensen lekker te laten voetballen. Die bond is er voor de leden, dat zijn de nationale bonden, en in het verlengde daarvan hun leden in het land. De rest van de wereld heeft zich daar eigenlijk helemaal niet mee te bemoeien, en al helemaal geen mensen die op winst uit zijn. Dat er heel veel geld wordt verdiend met WK's, en dat dan weer uitgegeven wordt aan voetbal in achtergebleven landen, doet daar niet aan af.quote:Op maandag 1 juni 2015 12:32 schreef Tobi-wan het volgende:
[..]
Had misschien wat duidelijker moeten zijn. De voorzitter van de FIFA moet gewoon een symboolfunctie zijn. Natuurlijk moeten de zakenmannen de touwtjes in handen hebben, het gaat eigenlijk alleen maar om geld, maar die moeten gewoon op de achtergrond blijven.
Nee, hij heeft heel veel goed gedaan, maar onder zijn leiding is het een corrupter en geheimzinniger organisatie geworden dan het al was. Ook in zijn eerste termijnen.quote:Blatter heeft het echt wel goed gedaan, zeker zijn eertste 2/3 termijnen, maar hij heeft gewoon teveel macht in die positie en dat zou niet mogelijk moeten zijn.
Fifa stond in 2002 op de rand van de afgrond. De zakenmannetje hebben ervoor gezorgd dat het de winstgevende fabriek is zoals wij hem nu kennen. Je kan zo'n grote organisatie niet leiden zonder dat je er verstand van hebt. In een ideale wereld zouden oud voetballers deze taken op zich nemen maar over het algemeen hebben zij niet de ideale opleiding gevolgd, als ze überhaupt al een opleiding hebben gevolgd...quote:Op maandag 1 juni 2015 16:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat vind ik echt onzin. Het is een internationale sportbond, en die moet geleid worden. Het leuk gevonden worden door nieuwslezers en televisiekijkers wereldwijd is totaal niet relevant. Zakenmannen hebben er helemaal niets te zoeken, het is een nonprofit organisatie, opgericht om mensen lekker te laten voetballen. Die bond is er voor de leden, dat zijn de nationale bonden, en in het verlengde daarvan hun leden in het land. De rest van de wereld heeft zich daar eigenlijk helemaal niet mee te bemoeien, en al helemaal geen mensen die op winst uit zijn. Dat er heel veel geld wordt verdiend met WK's, en dat dan weer uitgegeven wordt aan voetbal in achtergebleven landen, doet daar niet aan af.
[..]
Nee, hij heeft heel veel goed gedaan, maar onder zijn leiding is het een corrupter en geheimzinniger organisatie geworden dan het al was. Ook in zijn eerste termijnen.
Wat een baas!!!quote:
Nee, bestuurders. Corrupte bestuurders weliswaar, maar niettemin bekwaam in het besturen van een sportbond.quote:Op maandag 1 juni 2015 17:46 schreef Tobi-wan het volgende:
[..]
Fifa stond in 2002 op de rand van de afgrond. De zakenmannetje hebben ervoor gezorgd dat het de winstgevende fabriek is zoals wij hem nu kennen.
Ik ben er ook helemaal niet voor dat voetballers dat gaan doen. Het gaat erom dat een bond er is voor de leden, en dat je dus niet een voorzitter moet aanstellen omdat het grote publiek die leuk vindt, en evenmin een zakenman want die heeft geen verstand van andere doelstellingen dan geld verdienen en vaak ook geen andere interesses.quote:Je kan zo'n grote organisatie niet leiden zonder dat je er verstand van hebt. In een ideale wereld zouden oud voetballers deze taken op zich nemen maar over het algemeen hebben zij niet de ideale opleiding gevolgd, als ze überhaupt al een opleiding hebben gevolgd...
Is het niet een probleem dat dat soort mensen uberhaupt niet bestaan?quote:Op maandag 1 juni 2015 16:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]...., en al helemaal geen mensen die op winst uit zijn. ..
Misschien is het leiden van een club dan ook niet zo complex..quote:Op maandag 1 juni 2015 12:29 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Vind het juist raar dat iemand die tientallen jaren op het veld heeft gestaan opeens de leiding over iets complex krijgt als een hele voetbalclub, wat je steeds vaker ziet.
Nee. Het past wel in de tijdgeest om alles op geld te waarderen, maar het is nog helemaal niet zo lang geleden dat eer er ook toe deed. Bestuurders zijn vaak ontzettend ijdel en eerzuchtig en dat is goed. Die willen de geschiedenis in en herinnerd worden om wat ze bereikt hebben, en glunderen in het licht van alle camera's als ze een openingspeech mogen houden en de wereldbeker mogen uitreiken.quote:Op maandag 1 juni 2015 18:53 schreef riazop het volgende:
[..]
Is het niet een probleem dat dat soort mensen uberhaupt niet bestaan?
Naja, zo'n van der Sar, die houdt zijn hele leven ballen tegen, en organiseerde vooral de verdediging bij corners. Dan is het toch raar dat zo'n iemand een beursgenoteerd bedrijf gaat runnen? Verdiepen in jaarverslagen, rapporten, wet-en regelgeving op gemeentelijk-landelijk en internationaal niveau etc etc.quote:Op maandag 1 juni 2015 18:56 schreef riazop het volgende:
[..]
Misschien is het leiden van een club dan ook niet zo complex..
Welnee. In bv de voetballerij wemelt het van de ex-voetballers die prima functioneren.quote:Op maandag 1 juni 2015 19:06 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Naja, zo'n van der Sar, die houdt zijn hele leven ballen tegen, en organiseerde vooral de verdediging bij corners. Dan is het toch raar dat zo'n iemand een beursgenoteerd bedrijf gaat runnen? Verdiepen in jaarverslagen, rapporten, wet-en regelgeving op gemeentelijk-landelijk en internationaal niveau etc etc.
Die gasten kunnen maximaal tot 10 tellen, dat hebben ze jaren lang gedaan om te controleren of ze nog wel met z'n elven op het veld staan
Nou dat was nog sneller dan ik dachtquote:Blatter trekt zich terug als FIFA-president
Sepp Blatter gaat terugtreden als voorzitter van de wereldvoetbalbond FIFA. Dat heeft hij zojuist bekendgemaakt op een persconferentie.
http://nos.nl/artikel/203(...)g-als-fifa-president
De grote vraag is wat er niet wordt gemeld maar wat wel speelt.quote:
quote:Op maandag 1 juni 2015 19:06 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Naja, zo'n van der Sar, die houdt zijn hele leven ballen tegen, en organiseerde vooral de verdediging bij corners. Dan is het toch raar dat zo'n iemand een beursgenoteerd bedrijf gaat runnen? Verdiepen in jaarverslagen, rapporten, wet-en regelgeving op gemeentelijk-landelijk en internationaal niveau etc etc.
Die gasten kunnen maximaal tot 10 tellen, dat hebben ze jaren lang gedaan om te controleren of ze nog wel met z'n elven op het veld staan
Eens, de fout die hij maakt is dat hij denkt dat de voorzitter dit alles moet kunnen. Een voorzitter kan dit alles delegeren, het gaat er meer om dat hij de poppetjes kan aansturen, knopen doorhakt etc.quote:Op maandag 1 juni 2015 20:02 schreef riazop het volgende:
[..]
Welnee. In bv de voetballerij wemelt het van de ex-voetballers die prima functioneren.
Het klootjesvolk is altijd wijsgemaakt dat het hier zeer gecompliceerde banen betreft die, uiteraard, ZEER HOOG beloond moeten worden.
En het klootjesvolk trapt daarin he.
Top.quote:
Volkomen geldverspilling ook weer. Vier dagen nadat je gekozen bent, weer de hele club bij elkaar roepen omdat je het toch niet wilt doen. Idioot.quote:
Dat was natuurlijk om te voorkomen dat die prins Ali voorzitter werd. Nu kan hij een van zijn vriendjes naar voren schuiven.quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:27 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Volkomen geldverspilling ook weer. Vier dagen nadat je gekozen bent, weer de hele club bij elkaar roepen omdat je het toch niet wilt doen. Idioot.
Heb jij deze al gezien?quote:
Niet overdrijven.quote:Op woensdag 3 juni 2015 13:27 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Volkomen geldverspilling ook weer. ...
quote:Op woensdag 3 juni 2015 01:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De grote vraag is wat er niet wordt gemeld maar wat wel speelt.
Waarom trok Blatter zich niet terug voorafgaande aan de verkiezing? Zodat hij nog een flink aantal maanden de tijd heeft om schoon schip te maken (bewijslast vernietigen, getuigen beïnvloeden)? Omdat hij graag de martelaar wil spelen? "Jullie hebben mij gekozen maar nobel als ik ben treed ik zelf af"
Dat kan maar was Blatter dan werkelijk zo onnozel dat hij dat niet zag aankomen? Je kan van die man veel zeggen: hij is extreem corrupt, hij heeft een gigantisch groot ego en meer van die fraaie zaken, hij is echter niet onnozel.quote:Op woensdag 3 juni 2015 17:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Of de druk vanuit sponsoren en het uitvoerend comité werd gewoon te groot na de publieke verontwaardiging vlak na zijn verkiezing. Soms kan het leven gewoon simpel zijn.
Het is alleen pijnlijk dat op dat congres laatst 1 kandidaat-voorzitter spreektijd kreeg en de rest alleen mocht kijken, luisteren en applaudiseren, dit terwijl deze ene kandidaat ruim over de spreektijd heen ging.quote:Op woensdag 3 juni 2015 17:26 schreef riazop het volgende:
[..]
Niet overdrijven.
Dat kost hooguit hetzelfde als 1 ontslagen Nederlandse zorgbestuurder.
En dan vind ik zo'n fifacongres een stuk vermakelijker
Omdat de FBI heeft laten merken hoeveel ze tegen hem hebbenquote:Op woensdag 3 juni 2015 01:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De grote vraag is wat er niet wordt gemeld maar wat wel speelt.
Waarom trok Blatter zich niet terug voorafgaande aan de verkiezing? Zodat hij nog een flink aantal maanden de tijd heeft om schoon schip te maken (bewijslast vernietigen, getuigen beïnvloeden)? Omdat hij graag de martelaar wil spelen? "Jullie hebben mij gekozen maar nobel als ik ben treed ik zelf af"
Met extreme arrogantie komt ook een vertekend wereldbeeld. De andere opties die je aandraagt zijn een stuk onlogischer: als hij een paar maanden wilde hebben om schoon schip te maken, dan had hij die nu ook genomen. En het 'martelaarschap' is alleen nuttig als je daarmee een (ander) doel bereikt en dat is er niet.quote:Op woensdag 3 juni 2015 18:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat kan maar was Blatter dan werkelijk zo onnozel dat hij dat niet zag aankomen? Je kan van die man veel zeggen: hij is extreem corrupt, hij heeft een gigantisch groot ego en meer van die fraaie zaken, hij is echter niet onnozel.
Dunno. Meestal worden zulke hoge wedstrijden niet gefixt. Te duur en je kan net zo goed Kozakken Boys - Blauw Geel '38 omkopen voor een paar fusten bier en een seizoenskaart Ajaks.quote:Op woensdag 3 juni 2015 23:10 schreef crystal_meth het volgende:
Las ik onlangs niet dat het voorbije jaar zo'n 50 westrijden van UEFA waarschijnlijk gefixed waren door de gokmaffia?
Hoe staat het met het onderzoek daarnaar?
Ik bedoelde wedstrijden in Europa, nationale competities. België, Spanje italië Griekenland werden vernoemd dacht ik.quote:Op woensdag 3 juni 2015 23:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dunno. Meestal worden zulke hoge wedstrijden niet gefixt. Te duur en je kan net zo goed Kozakken Boys - Blauw Geel '38 omkopen voor een paar fusten bier en een seizoenskaart Ajaks.
Het niveau daar is toch zo bedroevend dat het niet eens opvalt als er een paar ballen doorgelaten wordt.
Maar dat staat natuurlijk los van het onderzoek naar FIFA.
FC Petrolul - Corona 2010 Brașov is ook makkelijk om te kopen lijkt me.quote:Op woensdag 3 juni 2015 23:21 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik bedoelde wedstrijden in Europa, nationale competities.
whehequote:'WK's van 1998 en 2010 toegewezen na omkoping FIFA'
Chuck Blazer, voormalig bestuurder van de FIFA, heeft woensdag toegegeven dat de wereldvoetbalbond de WK's van 1998 in Frankrijk en 2010 in Zuid-Afrika heeft toegewezen nadat het steekpenningen en smeergeld kreeg.
De Amerikaan, die als kroongetuige wordt gezien van de Amerikaanse federale politie FBI, stelt dat bij de FIFA jaren geleden al is besloten om aanbiedingen met steekpenningen en smeergeld te accepteren, zo blijkt uit documenten (pdf) van de Amerikaanse aanklager.
Volgens de Amerikaanse justitie is met de fraude en corruptie, die over een periode van 24 jaar werd uitgevoerd, een bedrag van ruim 150 miljoen dollar (ruim 130 miljoen euro) gemoeid.
Ook bij de rechten van de Gold Cup, het belangrijkste toernooi voor landen van de Concacaf, zouden flinke sommen smeergeld betaald zijn. Daarbij gaat het om de edities van 1996, 1998, 2000, 2002 en 2003.
Bij verschillende toernooien werd er volgens Blazer niet alleen smeergeld betaald voor de organisatie, maar ook voor onder meer uitzendrechten.
Blazer, die tot 2013 lid was van het dagelijks bestuur van de FIFA, bekende eerder zelf al schuld en zegt dat ook veel andere FIFA-officials schuldig zijn aan onder meer omkoping, belastingontduiking en witwassen.
Heeft er wel mee te maken natuurlijk.quote:Op woensdag 3 juni 2015 23:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
FC Petrolul - Corona 2010 Brașov is ook makkelijk om te kopen lijkt me.
Je zal in elke marginale competitie wel enkele spelers kunnen vinden om om te kopen en dat zal altijd wel gebeuren. Onderzoeken daarnaar zullen er dus ook wel altijd zijn.
Maar dat heeft niets te maken met de grootste en belangrijkste organisatie van voetbal die, in zijn geheel en uit zichzelf, door en door corrupt is. Dat is wel opmerkelijk.
Nee, wat heeft deze hele affaire nu weer te maken met omkoping van wedstrijdjes door de gokmaffia in marginale Europese competities?quote:Op woensdag 3 juni 2015 23:42 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Heeft er wel mee te maken natuurlijk.
De bewijzen liggen bijna op straat en toch weet de FIFA het altijd nog weg te moffelen. Ook dat zegt een hoop over het beleid van de fifa.
gast kom toch opquote:Op woensdag 3 juni 2015 23:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, wat heeft deze hele affaire nu weer te maken met omkoping van wedstrijdjes door de gokmaffia in marginale Europese competities?
Een of andere belchinees die voor een paar duizend euro de keeper van Paderborn omkoopt en de honderden miljoenen aan smeergeld die door zo'n beetje iedere hoge FIFA-official zijn gedeeld zijn 2 compleet van elkaar los staande zaken.
euhm, lijkt me eerder een zaak voor de dienst fraudebestrijding van UEFA....quote:Op donderdag 4 juni 2015 00:02 schreef Tjacka het volgende:
[..]
gast kom toch op
zelfs zielige onderzoeksjournalisten komen al belachelijk ver met bewijzen van dat soort schandalen
de fifa doet dat met al hun miljoenen niet, dat heeft toch alles met de corruptie te maken die nu bij de hoge bazen aan de hand is
of jij denkt dat ze perrongeluk die honderden dossiers zijn vergeten
het geeft alleen maar aan dat het bedrijf fifa ziek is en door en door corrupt
Nauwelijks 12 uurtjes later:quote:Op donderdag 4 juni 2015 05:57 schreef vipergts het volgende:
Nu nog wachten tot dat bij de EK en WKs ook bekend als je zo corrupt bent worden die uitslagen ook wrl gemanipuleerd
In plaats van een wedstrijd op sportieve gronden over te laten spelen, gewoon de genaaide bond een zak geld meegeven om ze stil te houden. FIFA: fairplay enzo.quote:FIFA kocht Ierse bond af
De wereldvoetbalbond FIFA heeft in 2009 een dreigende rechtszaak afgekocht. De Ierse voetbalbond kreeg 5 miljoen euro om de dubieuze uitschakeling voor de WK in 2010 te laten rusten. Voorzitter John Delaney van de Ierse bond (FAI) heeft de betaling op de Ierse nationale omroep bevestigd. ,,Het was een betaling aan de bond om een juridische zaak niet door te zetten.''
Ierland was woedend nadat het in 2009 een play-off voor deelname aan het WK van Frankrijk had verloren. Aan de beslissende Franse goal in de verlenging ging een duidelijk zichtbare handsbal van aanvaller Thierry Henry vooraf. Hij nam de bal met de hand mee en stelde ploeggenoot William Gallas in staat om te scoren (1-1), waardoor Frankrijk zich plaatste voor de eindronde in Zuid-Afrika.
Scheidsrechter Martin Hansson keurde het doelpunt goed, omdat hij en zijn assistenten het incident niet hadden gezien. Henry gaf na afloop direct toe dat hij hands had gemaakt. Ierland tekende na afloop protest aan bij de FIFA en wilde de wedstrijd over laten spelen. De FIFA wees dat verzoek echter af.
,,We waren er zeker van dat we juridisch een sterke zaak hadden. Dat merkten we ook aan FIFA-baas Sepp Blatter, die wat lacherig deed naar ons, maar met wie we wel tot overeenstemming kwamen over een betaling. Het was een legitieme deal die goed was voor de Ierse bond. Het bedrag is niet op mijn persoonlijke rekening gestort, het was geen omkoping.'
http://www.telegraaf.nl/t(...)Ierse_bond_af__.html
quote:Het was een legitieme deal die goed was voor de Ierse bond. Het bedrag is niet op mijn persoonlijke rekening gestort, het was geen omkoping.''
Tenenkrommend dit, de doorsnee Ierse voetballiefhebber is daar nu nog laaiend over. Maar wat dacht je van andere incidenten die onder het tapijt geveegd zijn, zoals het glaszuivere doelpunt van Engeland tegen Duitsland op het WK van 2010 wat afgekeurd werd, waardoor wellicht het hele verdere verloop van het WK beinvloed werd. Dan komt achteraf zo'n Blatter met de drogreden dat dit soort emoties nu eenmaal bij voetbal horen en dat het de sport juist mooi maakt.quote:Op donderdag 4 juni 2015 19:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nauwelijks 12 uurtjes later:
[..]
In plaats van een wedstrijd op sportieve gronden over te laten spelen, gewoon de genaaide bond een zak geld meegeven om ze stil te houden. FIFA: fairplay enzo.
[..]
Met mijn voorzienende blik zou ik FIFA voorzitter moeten worden.quote:Op donderdag 4 juni 2015 19:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nauwelijks 12 uurtjes later:
[..]
In plaats van een wedstrijd op sportieve gronden over te laten spelen, gewoon de genaaide bond een zak geld meegeven om ze stil te houden. FIFA: fairplay enzo.
[..]
Onbegrijpelijk inderdaad.quote:Op donderdag 4 juni 2015 22:48 schreef vipergts het volgende:
[..]
Met mijn voorzienende blik zou ik FIFA voorzitter moeten worden.
Nu geef ik niets om voetbal of andere sporten wat dat betreft maar als er zoveel geld mee gemoeid is dan maakt het niet meer uit wat goed is voor de sport. Het moet geld opleveren. En zodra dat het belangrijkste is is ongedierte als Blatter als eerste ter plaatse.
Hoe kun je als Ierse voetbalbond je fans zo te kakken zetten door voor een schamele 5 miljoen euro je deelname aan een WK op te geven. Alleen het meedoen levert economisch al een veelvoud op.
Maar je ziet het in dit geval Frankrijk die de afgelopen dagen al meerdere keren is genoemd in de schandaaltjes krijgt ook op andere manieren een voordeeltje. En dan willen ze een Fransoos als nieuwe voorzitter.
Misschien heeft Spanje wel expres met 5-1 verlorenof een andere wedstrijd die gefixed is.
Scheidsrechters maken fouten, als je daar niet tegen kunt moet je niet gaan voetballen. Maar als het om Fransen gaat willen de Britten nogal eens hysterisch doen. Ja, in de slomo was het duidelijk een handsbal, daar zijn slomo's namelijk voor, om dingen beter te kunnen zien dan in het echt.quote:Op donderdag 4 juni 2015 21:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
Tenenkrommend dit, de doorsnee Ierse voetballiefhebber is daar nu nog laaiend over. Maar wat dacht je van andere incidenten die onder het tapijt geveegd zijn, zoals het glaszuivere doelpunt van Engeland tegen Duitsland op het WK van 2010 wat afgekeurd werd, waardoor wellicht het hele verdere verloop van het WK beinvloed werd. Dan komt achteraf zo'n Blatter met de drogreden dat dit soort emoties nu eenmaal bij voetbal horen en dat het de sport juist mooi maakt.
Bovendien heeft hij zich de laatste tijd ontwikkeld als een split personality, voor de buitenwereld ageren tegen Blatter, maar als die vervolgens herkozen word diezelfde Blatter heel joviaal op de schouder kloppen. Als zo'n Platini het voor het zeggen krijgt zal er helemaal niks gaan veranderen daar.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 12:32 schreef Viajero het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk inderdaad.
Platini draait ook al weer lang mee in de top daar, dus hij is of extreem corrupt of extreem incompetent. Ik zie geen verschil tussen Platini en Blatter.
Dat scheidsrechters fouten maken is het probleem niet, het zijn tenslotte ook maar mensen. Het probleem is dat we de technologie hebben om die fouten ter plekke te repareren, maar FIFA daar vooralsnog niet aan wil beginnen.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 12:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Scheidsrechters maken fouten, als je daar niet tegen kunt moet je niet gaan voetballen. Maar als het om Fransen gaat willen de Britten nogal eens hysterisch doen. Ja, in de slomo was het duidelijk een handsbal, daar zijn slomo's namelijk voor, om dingen beter te kunnen zien dan in het echt.
Als je corruptie wil zien moet je kijken naar een patroon van bevoordeling, en moet je kijken naar de beslissingen die in alle rust achter een tafel genomen worden. Dan zijn Brazilie in 2002 en Brazilie in 2014 duideiljke voorbeelden.
En hoe zou dit in de praktijk werken? Telkens één van de partijen denkt dat er gefloten had moeten worden leg je de wedstrijd stil zodat de scheidsrechter de beelden kan bekijken?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 12:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat scheidsrechters fouten maken is het probleem niet, het zijn tenslotte ook maar mensen. Het probleem is dat we de technologie hebben om die fouten ter plekke te repareren, maar FIFA daar vooralsnog niet aan wil beginnen.
Nou dan, dan is die handsbal niet meer dan een constatering in het wedstrijdverslag waard.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 12:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat scheidsrechters fouten maken is het probleem niet, het zijn tenslotte ook maar mensen.
Doellijntechnologie is ingevoerd, en niet eerder dan dat het goed was. Als ik al die ondoordachte onzinplannetjes lees en hoor dan ben ik blij dat de Fifa het spel zoals het uitgevonden is respecteert en heel voorzichtig veranderingen doorvoert. Het is een misvatting dat er technologie zou zijn die fouten ter plekke kan repareren.quote:Het probleem is dat we de technologie hebben om die fouten ter plekke te repareren, maar FIFA daar vooralsnog niet aan wil beginnen.
Het gebruik van een videoref zou alvast een groot deel van de onterecht gescoorde/afgekeurde doelpunten ivm bv. buitenspel rechttrekken.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Doellijntechnologie is ingevoerd, en niet eerder dan dat het goed was. Als ik al die ondoordachte onzinplannetjes lees en hoor dan ben ik blij dat de Fifa het spel zoals het uitgevonden is respecteert en heel voorzichtig veranderingen doorvoert. Het is een misvatting dat er technologie zou zijn die fouten ter plekke kan repareren.
Als het een kapitale fout op de doellijn is waarbij moet worden vastgesteld of het wel of niet een doelpunt is zeer zeker ja, is dat zo raar dan? Dat werkt in de NFL ook prima en het is gewoon de eerlijkste manier.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
En hoe zou dit in de praktijk werken? Telkens één van de partijen denkt dat er gefloten had moeten worden leg je de wedstrijd stil zodat de scheidsrechter de beelden kan bekijken?
Daar wordt het niet per definitie eerlijker van, en dat zou het doel moeten zijn.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:06 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Het gebruik van een videoref zou alvast een groot deel van de onterecht gescoorde/afgekeurde doelpunten ivm bv. buitenspel rechttrekken.
Nee dat is het niet, het zou kapitale blunders voorkomen hebben, en in de toekomst geheel uitsluiten, de camera liegt namelijk niet. Het spel zal even stilgelegd moeten worden, dus iedereen komt wat later thuis, maar dat is een kleine prijs voor een eerlijk verloop van het spel.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nou dan, dan is die handsbal niet meer dan een constatering in het wedstrijdverslag waard.
[..]
Doellijntechnologie is ingevoerd, en niet eerder dan dat het goed was. Als ik al die ondoordachte onzinplannetjes lees en hoor dan ben ik blij dat de Fifa het spel zoals het uitgevonden is respecteert en heel voorzichtig veranderingen doorvoert. Het is een misvatting dat er technologie zou zijn die fouten ter plekke kan repareren.
Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar wordt het niet per definitie eerlijker van, en dat zou het doel moeten zijn.
Ten eerste liegt de camera wel een beetje, ten tweede neemt die lang niet altijd goed waar, ten derde is er altijd nog een persoon die naar het beeld kijkt, en ten vierde is er een persoon die het beeld maakt. Die laatste is niet eens official, maar een cameraman.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:12 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee dat is het niet, het zou kapitale blunders voorkomen hebben, en in de toekomst geheel uitsluiten, de camera liegt namelijk niet.
Een eerlijk verloop van het spel betekent het doorlopen van het spel. Zo zit het spel namelijk in elkaar. Als een aanval niet eindigt met een goal gaat het spel gewoon door, en dat kan vele minuten duren. Dat kan een voordelige situatie opleveren voor een van beide teams. Als je dan het spel stil legt benadeel je mogelijk een partij.quote:Het spel zal even stilgelegd moeten worden, dus iedereen komt wat later thuis, maar dat is een kleine prijs voor een eerlijk verloop van het spel.
Het wordt eerlijker als je aan beide kanten alle beslissingen goed hebt. Als het een beetje schatten wordt met een verkeerd opgesteld camera, zal het team met een speler die heel scherp op buitenspel speelt worden benadeeld.quote:
Er kan toch van verschillende camerahoeken ingezoomed worden? Volgens mij hebben ze dat laatst bij het EK hockey hier in Nederland ook gedaan, tot ieders tevredenheid. Het sluit in ieder geval scheidsrechterlijke dwalingen uit, en dat is al een goed begin.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het wordt eerlijker als je aan beide kanten alle beslissingen goed hebt. Als het een beetje schatten wordt met een verkeerd opgesteld camera, zal het team met een speler die heel scherp op buitenspel speelt worden benadeeld.
Er zullen nog altijd twijfelgevallen zijn met camera's, maar het zal zeker een mooie vermindering van de foute menselijke beslissingen met zich meebrengen. Minder foute beslissingen lijkt me toch een eerlijker wedstrijdverloop met zich mee te brengen.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het wordt eerlijker als je aan beide kanten alle beslissingen goed hebt. Als het een beetje schatten wordt met een verkeerd opgesteld camera, zal het team met een speler die heel scherp op buitenspel speelt worden benadeeld.
Ja, en dat is precies wat de FIFA niet wil/wilde.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:33 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Er zullen nog altijd twijfelgevallen zijn met camera's, maar het zal zeker een mooie vermindering van de foute menselijke beslissingen met zich meebrengen. Minder foute beslissingen lijkt me toch een eerlijker wedstrijdverloop met zich mee te brengen.
Beslissingen aan de hand van beelden zou in ieder geval schandalen zoals de handsbal van Henry, het glaszuivere doelpunt van Engeland tegen Duitsland, en zo'n hand of god doelpunt zoals Maradona ooit maakte in zijn geheel uitsluiten.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:33 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Er zullen nog altijd twijfelgevallen zijn met camera's, maar het zal zeker een mooie vermindering van de foute menselijke beslissingen met zich meebrengen. Minder foute beslissingen lijkt me toch een eerlijker wedstrijdverloop met zich mee te brengen.
Voor buitenspel is er maar één juiste hoek om het vast te stellen, en daar staat de camere eigenlijk nooit.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Er kan toch van verschillende camerahoeken ingezoomed worden?
Hockey is zo'n sport die onder ongebreidelde vernieuwingsdrang helemaal is veranderd. Prima, want er was al geen reet aan en het interesseert eigenlijk niemand. Voetbal is wel heel belangrijk en het spel is al 150 jaar goed zoals het is. Dat mag je best verbeteren maar dan alleen als de wijziging altijd in alle denkbare gevallen een verbetering is. Daar mag je niet zomaar wat mee aanrommelen om er vervolgens achter te komen dat je meer kwaad dan goed hebt gedaan, al is dat maar in één wedstrijd.quote:Volgens mij hebben ze dat laatst bij het EK hockey hier in Nederland ook gedaan, tot ieders tevredenheid. Het sluit in ieder geval scheidsrechterlijke dwalingen uit, en dat is al een goed begin.
Nee, dat is alleen zo als de overblijvende foute beslissingen eerlijk verdeeld zouden zijn over beide teams. Dat hoeft helemaal niet.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:33 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Dat hockey jou niet interesseert wil niet zeggen dat het niemand interesseert he, zeker in Nederland is hockey populair, waarschijnlijk na voetbal de tweede sport zelfs. En ze zijn daar tenminste innovatief, in tegenstelling tot dat logge fossiel FIFA dat maar blijft weigeren om met de tijd mee te gaan. Als ze zichzelf in het voetbal serieus willen nemen zullen ze er vroeg of laat toch niet onderuitkomen. Er zijn in het verleden al teveel belangrijke wedstrijden beslist door arbitrale dwalingen, en dat is in deze tijd helemaal niet meer nodig.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Voor buitenspel is er maar één juiste hoek om het vast te stellen, en daar staat de camere eigenlijk nooit.
[..]
Hockey is zo'n sport die onder ongebreidelde vernieuwingsdrang helemaal is veranderd. Prima, want er was al geen reet aan en het interesseert eigenlijk niemand. Voetbal is wel heel belangrijk en het spel is al 150 jaar goed zoals het is. Dat mag je best verbeteren maar dan alleen als de wijziging altijd in alle denkbare gevallen een verbetering is. Daar mag je niet zomaar wat mee aanrommelen om er vervolgens achter te komen dat je meer kwaad dan goed hebt gedaan, al is dat maar in één wedstrijd.
Andersom werkt dat ook he, genoeg tenenkrommende beslissingen zelfs op suboptimaal geplaatste camera's heel duidelijk te zien zijn waar tot nu toe niet veel mee gedaan wordt.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Daar mag je niet zomaar wat mee aanrommelen om er vervolgens achter te komen dat je meer kwaad dan goed hebt gedaan, al is dat maar in één wedstrijd.
Nee, het zou al zeker eerlijker zijn. Corruptie laat ik hier buiten anders kun je elke technologische verbetering wegwimpelen want de corruptie heft het toch op.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dat is alleen zo als de overblijvende foute beslissingen eerlijk verdeeld zouden zijn over beide teams. Dat hoeft helemaal niet.
Dat zie ik niet als een kwaliteit, ze zijn een sport aan het veranderen terwijl die niet eens van hun is. Bij hockey waren ongetwijfeld ergerlijk veel dubieuze beslissingen, maar dat kwam omdat de regels in de eerste plaats al niet deugden. In de marge van de internationale sport maakt dat allemaal niet zoveel uit. Voetbal is veel belangrijker en het is wel een goed spel zoals het is. Dan moet de hoofdregel zijn dat je dat niet verandert.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat hockey jou niet interesseert wil niet zeggen dat het niemand interesseert he, zeker in Nederland is hockey populair, waarschijnlijk na voetbal de tweede sport zelfs. En ze zijn daar tenminste innovatief, in tegenstelling tot dat logge fossiel FIFA dat maar blijft weigeren om met de tijd mee te gaan.
Dat heeft er altijd bij gehoord, en iedereen kon daar altijd mee leven. Als je dat niet kan, moet je je afvragen of het wel een sport voor jou is. En wat is beslissend? Iedereen noemt dan de handsbal van Henry beslissend, maar een overtredinkje van een Ier in de eerste helft kan ook beslissend zijn. Het wordt alleen geen groot tv-moment waar de Angelsaksen hysterisch over kunnen doen.quote:Als ze zichzelf in het voetbal serieus willen nemen zullen ze er vroeg of laat toch niet onderuitkomen. Er zijn in het verleden al teveel belangrijke wedstrijden beslist door arbitrale dwalingen, en dat is in deze tijd helemaal niet meer nodig.
Als ik de commentatoren hoor dan twijfel ik nog wel eens aan hun vermogen om te duiden. Dat niveau van waarneming en zorgvuldigheid is in ieder geval zwaar onvoldoende en kan voor arbitrage niet als uitgangspunt gelden. Tenenkrommendheid is ook geen criterium, een niet tenenkrommende beslissing kan net zo goed fout en beslissend zijn.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 13:48 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Andersom werkt dat ook he, genoeg tenenkrommende beslissingen zelfs op suboptimaal geplaatste camera's heel duidelijk te zien zijn waar tot nu toe niet veel mee gedaan wordt.
Het gaat niet om corruptie, het gaat erom dat je de waarneming en daarmee de beslissing in handen legt van iemand die bezig is met het maken van mooie beelden en niet met arbitrage. Die hoeft helemaal niet objectief te zijn, en kan ook zomaar besluiten iets anders te filmen.quote:Nee, het zou al zeker eerlijker zijn. Corruptie laat ik hier buiten anders kun je elke technologische verbetering wegwimpelen want de corruptie heft het toch op.
Hiervoor moeten ze wel terdege opgeleid zijn natuurlijk. Misschien iemand die gespecialiseerd is om de beelden snel klaar te zetten en iemand die ze dan interpreteert.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het gaat niet om corruptie, het gaat erom dat je de waarneming en daarmee de beslissing in handen legt van iemand die bezig is met het maken van mooie beelden en niet met arbitrage. Die hoeft helemaal niet objectief te zijn, en kan ook zomaar besluiten iets anders te filmen.
Dan ga je dus de beeldregistratie uit handen van de TV-makers halen en bij de Fifa/Uefa/KNVB neerlegggen?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:08 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Hiervoor moeten ze wel terdege opgeleid zijn natuurlijk. Misschien iemand die gespecialiseerd is om de beelden snel klaar te zetten en iemand die ze dan interpreteert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |