abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154725308
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:31 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ach, dat WK in Rusland zal toch volledig aan Nederland voorbij gaan, ik zag gisteren de groep waar we ingedeeld zijn en ik wist al genoeg.
Na de benoeming van Blind was dat toch al duidelijk.
  woensdag 29 juli 2015 @ 12:00:44 #202
117098 Hathor
Effe niet
pi_154727888
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 09:37 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ben het met veel wat je hier zegt wel eens. Behalve over de Vrij, die noemen ze nu The Wall bij Lazio Roma omdat hij het daar zo goed doet. Is in het Nederlands elftal nu ook een meerwaarde geworden. Depay moet het laten zien. En zo komt er een hoop meer talent aan dat het al dan niet kan halen, maar dat dus de komende seizoenen moet gaan laten zien. Bazoer, St. Juste, Riedewald, Rekik, Kongolo, van Beek, Willems, Fosu-Mensah, Zivkovic, Ould Chikh, Promes etc. Allemaal potentie zat, maar daar gaat bij de meesten nog wel een kwalificatietoernooi overheen voordat je ze echt kunt gebruiken.

Voor de volgende kwalificatie is het hopen dat Robben fit blijft, dat Depay doorbreekt bij United en Promes ook naar een grotere club dan Spartak vertrekt. Dan maak je m.i. tegen in ieder geval Zweden een grote kans. Al hangt veel ook af van de trainer, en daar heb ik nou net totaal geen hoge pet van op.
Over de trainer gesproken...ik heb wel het idee dat Blind gaat voortborduren op de wijze zoals v Gaal ze liet functioneren op het WK, en met dit materiaal lijkt dat geen overbodige luxe. Onder de speelwijze van Hiddink heeft deze selectie niet een, niet twee, maar drie stappen terug gezet. Maar het liefst zie ik Blind ook falen, zodat er ruimte komt voor Koeman, die het eigenlijk nu al had moeten doen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_154752461
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 09:37 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Ben het met veel wat je hier zegt wel eens. Behalve over de Vrij, die noemen ze nu The Wall bij Lazio Roma omdat hij het daar zo goed doet. Is in het Nederlands elftal nu ook een meerwaarde geworden. Depay moet het laten zien. En zo komt er een hoop meer talent aan dat het al dan niet kan halen, maar dat dus de komende seizoenen moet gaan laten zien. Bazoer, St. Juste, Riedewald, Rekik, Kongolo, van Beek, Willems, Fosu-Mensah, Zivkovic, Ould Chikh, Promes etc. Allemaal potentie zat, maar daar gaat bij de meesten nog wel een kwalificatietoernooi overheen voordat je ze echt kunt gebruiken.

Voor de volgende kwalificatie is het hopen dat Robben fit blijft, dat Depay doorbreekt bij United en Promes ook naar een grotere club dan Spartak vertrekt. Dan maak je m.i. tegen in ieder geval Zweden een grote kans. Al hangt veel ook af van de trainer, en daar heb ik nou net totaal geen hoge pet van op.
Blind heeft tot nu toe in ieder geval nog weinig laten zien als trainer terwijl hij toch al een tijdje dit vak uitoefent.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 12:00 schreef Hathor het volgende:

[..]

Over de trainer gesproken...ik heb wel het idee dat Blind gaat voortborduren op de wijze zoals v Gaal ze liet functioneren op het WK, en met dit materiaal lijkt dat geen overbodige luxe. Onder de speelwijze van Hiddink heeft deze selectie niet een, niet twee, maar drie stappen terug gezet. Maar het liefst zie ik Blind ook falen, zodat er ruimte komt voor Koeman, die het eigenlijk nu al had moeten doen.
Van Koeman ben ik geen fan, hij is veel te veel een resultaattrainer en hij is niet iemand die goed een ploeg opbouwt, zijn kwaliteit is het behalen van een goed resultaat als het fundament al is gelegd. Ik begrijp dat de verleiding groot is om met countervoetbal verder te gaan maar laat ze dan in godsnaam op zijn minst het countervoetbal van van Marwijk spelen in plaats van het countervoetbal van van Gaal. Het liefst helemaal niet. Ik vind dat de Nederlandse ploeg altijd het initiatief moet nemen, dat is de vruchtbare bodem die ons veel goede voetballers heeft opgeleverd. Je wordt nu eenmaal beter wanneer je veel zelf doet met de bal dan wanneer je enkel verdedigt en af en toe eens uitbreekt met een counter.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_154758897
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 00:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Blind heeft tot nu toe in ieder geval nog weinig laten zien als trainer terwijl hij toch al een tijdje dit vak uitoefent.

[..]

Van Koeman ben ik geen fan, hij is veel te veel een resultaattrainer en hij is niet iemand die goed een ploeg opbouwt, zijn kwaliteit is het behalen van een goed resultaat als het fundament al is gelegd. Ik begrijp dat de verleiding groot is om met countervoetbal verder te gaan maar laat ze dan in godsnaam op zijn minst het countervoetbal van van Marwijk spelen in plaats van het countervoetbal van van Gaal. Het liefst helemaal niet. Ik vind dat de Nederlandse ploeg altijd het initiatief moet nemen, dat is de vruchtbare bodem die ons veel goede voetballers heeft opgeleverd. Je wordt nu eenmaal beter wanneer je veel zelf doet met de bal dan wanneer je enkel verdedigt en af en toe eens uitbreekt met een counter.
Zuid Amerikaanse ploegen komen er anders wel elke keer ver mee.
  donderdag 30 juli 2015 @ 14:31:48 #205
117098 Hathor
Effe niet
pi_154764007
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 11:10 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Duitsland en Italie zijn diverse keren wereldkampioen geworden door puur resultaatvoetbal. Het is maar net waar je prioriteiten liggen denk ik, wil je winnen met lelijk verdedigend voetbal of verliezen met mooi aanvallend voetbal? Nederland heeft voor het laatste gekozen klaarblijkelijk, want we hebben tenslotte al 3 keer een WK finale verloren. Ik zou graag alle 3 die verloren finales inruilen voor 1 wereldtitel, gewonnen met ultradefensief countervoetbal.
pi_154766104
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 11:10 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Volgens mij is spelvreudge ook erg belangrijk in en voor het voetbal, voor de spelers en het publiek. Ik pleit niet voor naïef voetbal, dat is een heel ander verhaal, maar je moet wel het initiatief durven nemen. Nogmaals, als we dan toch voor countervoetbal kiezen, dan alsjeblieft het countervoetbal van van Marwijk en PSV, niet dat van van Gaal. Het maakt heel erg veel verschil. Het voetbal van van Marwijk en PSV oogde slechts passief, de spelers liepen de longen uit hun lijf om pressie te zetten, dat van van Gaal was passief.
#NoDAPL
pi_154766262
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 14:31 schreef Hathor het volgende:

[..]

Duitsland en Italie zijn diverse keren wereldkampioen geworden door puur resultaatvoetbal. Het is maar net waar je prioriteiten liggen denk ik, wil je winnen met lelijk verdedigend voetbal of verliezen met mooi aanvallend voetbal?
Wij hebben verloren met verdedigend voetbal en met meer initiatiefrijk verdedigend voetbal wat aanzienlijk minder lelijk was kwamen we verder. We hebben met aanvallend voetbal zat kansen gehad om te winnen, 1 keer hebben we het gedaan en minstens 3 keer hebben we het zelf laten liggen, een aantal keren door knulligheid, niet door de manier van spelen. Doordat Nederlanders geen killermentaliteit hebben en doordat ze weigerden om penalties goed voor te bereiden (van der Sar veranderde dat op een gegeven moment nadat hij een boekje had gelezen, tot die tijd wou hij er ook niets van weten).
#NoDAPL
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:00:10 #208
117098 Hathor
Effe niet
pi_154766416
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Volgens mij is spelvreudge ook erg belangrijk in en voor het voetbal, voor de spelers en het publiek. Ik pleit niet voor naïef voetbal, dat is een heel ander verhaal, maar je moet wel het initiatief durven nemen. Nogmaals, als we dan toch voor countervoetbal kiezen, dan alsjeblieft het countervoetbal van van Marwijk en PSV, niet dat van van Gaal. Het maakt heel erg veel verschil. Het voetbal van van Marwijk en PSV oogde slechts passief, de spelers liepen de longen uit hun lijf om pressie te zetten, dat van van Gaal was passief.
Dat met die spelvreugde is deels waar, maar valt volledig in het niets bij de euforie van een wereldtitel. Verdedigen lijkt wel een scheldwoord in Nederland, terwijl Italianen het bijna tot kunst verheven hebben. Italie is 4 keer wereldkampioen geworden met het door ons beschimpte Cattenaccio, maar dacht je nou echt dat de Italianen daar ook maar een seconde van wakker liggen? Zij hebben 4 wereldtitels, wij hebben er geen enkele, wie heeft er dan gelijk?
pi_154766668
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:00 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat met die spelvreugde is deels waar, maar valt volledig in het niets bij de euforie van een wereldtitel. Verdedigen lijkt wel een scheldwoord in Nederland, terwijl Italianen het bijna tot kunst verheven hebben. Italie is 4 keer wereldkampioen geworden met het door ons beschimpte Cattenaccio, maar dacht je nou echt dat de Italianen daar ook maar een seconde van wakker liggen? Zij hebben 4 wereldtitels, wij hebben er geen enkele, wie heeft er dan gelijk?
Nogmaals, jij redeneert vanuit de veronderstelling dat er een relatie is tussen het minder verdedigend spelen en het geen wereldkampioen zijn geworden. Ik vind die relatie erg onzeker. We hebben 1 EK gewonnen, 3 WK-finales gespeeld en tal van halve finales en kwartfinales gespeeld in andere toernooien. Waarom pisten we naast de pot? We kunnen in ieder geval vaststellen dat Nederlanders geen killermentaliteit hebben en dat ze bepaalde facetten van het spel (strafschoppen - oprecht geloven dat dat enkel een kwestie van geluk is :')) uiterst amateuristisch aanpakten. Ik kan niet bewijzen dat we niet hadden gewonnen als we bij een van die toernooien meer verdedigend hadden gespeeld maar ik betwijfel het. Als we meer verdedigend hadden gespeeld dan hadden we ook minder kansen gecreëerd en minder goals gemaakt. Wij hadden weinig goede verdedigers (op uitzonderingen zoals Stam na) en wij hadden wel veel goede aanvallers. Is het dan slim om meer verdedigend te spelen? Als je toch een bewijs wil hebben, misschien moeten we dan eens kijken naar de prestaties van andere kleine landjes zoals Zweden, Denemarken (1 keer Europees kampioen), Noorwegen, Finland, België, Zwitserland, Oostenrijk en Portugal. Ik stel dan vast dat Nederland van alle kleine landjes het meest heeft gepresteerd in het voetbal als je kijkt naar de overwinningen, het aantal interlandfinales en de clubprestaties (CL/ECI winnen of ver komen in de CL/ECI). Wel blijkt dat sinds dat het grote geld zo veel meer een grote rol is gaan spelen de Portugese clubs verder komen. Is dat dankzij het meer verdedigende voetbal of is dat dankzij het feit dat zo veel Braziliaanse voetballers omwille van historische, culturele en pragmatische redenen (taal, klimaat) liever in Portugal spelen dan in Nederland? Ik weet het niet.
Mijn voorzichtige conclusie: beide stijlen van spelen kunnen werken, het gaat er om wat bij je past. Een meer initiatiefrijke stijl geeft wel meer spelvreugde en ook dat is veel waard.

Nogmaals, als we verdedigend blijven spelen doe het dan zoals van Marwijk en Hiddink, niet zoals van Gaal. Zo mooi als het voetbal was wat hij ons in 1995 schonk, zo lelijk was het voetbal wat hij ons tijdens het laatste WK schonk.
#NoDAPL
  donderdag 30 juli 2015 @ 16:26:32 #210
117098 Hathor
Effe niet
pi_154767118
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nogmaals, jij redeneert vanuit de veronderstelling dat er een relatie is tussen het minder verdedigend spelen en het geen wereldkampioen zijn geworden. Ik vind die relatie erg onzeker. We hebben 1 EK gewonnen, 3 WK-finales gespeeld en tal van halve finales en kwartfinales gespeeld in andere toernooien. Waarom pisten we naast de pot? We kunnen in ieder geval vaststellen dat Nederlanders geen killermentaliteit hebben en dat ze bepaalde facetten van het spel (strafschoppen - oprecht geloven dat dat enkel een kwestie van geluk is :')) uiterst amateuristisch aanpakten. Ik kan niet bewijzen dat we niet hadden gewonnen als we bij een van die toernooien meer verdedigend hadden gespeeld maar ik betwijfel het. Als we meer verdedigend hadden gespeeld dan hadden we ook minder kansen gecreëerd en minder goals gemaakt. Wij hadden weinig goede verdedigers (op uitzonderingen zoals Stam na) en wij hadden wel veel goede aanvallers. Is het dan slim om meer verdedigend te spelen? Als je toch een bewijs wil hebben, misschien moeten we dan eens kijken naar de prestaties van andere kleine landjes zoals Zweden, Denemarken (1 keer Europees kampioen), Noorwegen, Finland, België, Zwitserland, Oostenrijk en Portugal. Ik stel dan vast dat Nederland van alle kleine landjes het meest heeft gepresteerd in het voetbal als je kijkt naar de overwinningen, het aantal interlandfinales en de clubprestaties (CL/ECI winnen of ver komen in de CL/ECI). Wel blijkt dat sinds dat het grote geld zo veel meer een grote rol is gaan spelen de Portugese clubs verder komen. Is dat dankzij het meer verdedigende voetbal of is dat dankzij het feit dat zo veel Braziliaanse voetballers omwille van historische, culturele en pragmatische redenen (taal, klimaat) liever in Portugal spelen dan in Nederland? Ik weet het niet.
Mijn voorzichtige conclusie: beide stijlen van spelen kunnen werken, het gaat er om wat bij je past. Een meer initiatiefrijke stijl geeft wel meer spelvreugde en ook dat is veel waard.

Nogmaals, als we verdedigend blijven spelen doe het dan zoals van Marwijk en Hiddink, niet zoals van Gaal. Zo mooi als het voetbal was wat hij ons in 1995 schonk, zo lelijk was het voetbal wat hij ons tijdens het laatste WK schonk.
Dat kan best wezen, maar we waren er wel weer heel dicht bij. Bovendien heeft hij geen enkele nederlaag geleden, alleen verloren na strafschoppen tegen Argentinie. Van Gaal heeft het systeem aangepast aan het spelersmateriaal wat hij tot zijn beschikking had, en dat is nou net de fout die de meeste andere Nederlandse coaches maken, die willen de spelers in een systeem duwen dat ze niet beheersen. Het systeem is altijd heilig voor de Nederlanders, en dan ga je altijd van die discussies krijgen of Nederland wel kan spelen met types als Kluivert en Bergkamp in een team, of Sneijder en vd Vaart, of v Persie en Huntelaar, terwijl het eigenlijk simpel kan zijn....je past je systeem aan aan de spelers die je hebt en verzint een systeem waarin ze beiden renderen, en niet de spelers zich laten aanpassen aan een systeem waarin er maar plaats is voor een van de twee, en waarin bovendien diverse spelers ook nog eens op een voor hen onnatuurlijke positie spelen.
  Moderator donderdag 30 juli 2015 @ 23:28:56 #211
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_154779224
of je selecteerd je team op het systeem dat je wilt gaan spelen

nu ben ik geen voetballiefhebber maar het lijkt me dat dat voor elke sport waar is
als Nederlandse voetballers gewend zijn in een bepaald systeem te spelen dan kan het gunstig zijn om sommige spelers thuis te laten in ruil voor mindere spelers die op een bepaalde positie beter zijn ipv maar alle grote namen het team in te forceren

ik krijg altijd een beetje het gevoel alsof de grote namen maar gewoon opgesteld MOETEN worden omdat ze de grote namen zijn maar als dat allemaal spitsen zijn dan is er gewoon niet genoeg ruimte voor al die figuren, dan kom je met een misschien iets minder maar beter uitgebalanceerd team een stuk verder lijkt me

als ik 22x Wayne Gretzky heb dan zet ik hem ook niet op goal, dan laat ik er 2 thuis en stuur ik mijn beste goalies ook al zijn die niet van hetzelfde niveau of anders gezegd als ik Kluivert en Bergkamp heb die gewend zijn aan een systeem met Kluivert of Bergkamp dan heeft 1 van de 2 gewoon pech ... overbodige luxe ... die mag de bank warm houden en hopen dat de ander zijn been breekt ofzo

[ Bericht 6% gewijzigd door sp3c op 30-07-2015 23:35:21 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 00:05:36 #212
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154780335
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:26 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat kan best wezen, maar we waren er wel weer heel dicht bij. Bovendien heeft hij geen enkele nederlaag geleden, alleen verloren na strafschoppen tegen Argentinie.
Na een draak van een wedstrijd te hebben gespeeld waarin Nederland hooguit 1 kans kreeg en een paar keer goed weg kwam. Voor mij was het geen feest.

quote:
Van Gaal heeft het systeem aangepast aan het spelersmateriaal wat hij tot zijn beschikking had
Nee, van Marwijk deed dat. Van Gaal borduurde hierop voort maar voerde dit slecht uit. Een hoop wat van Marwijk goed in de ploeg had gebracht - het spel zonder de bal, het continue druk zetten en zodoende de opbouw van de tegenstander verstoren en het positioneel een man meer creëren - is onder van Gaal verloren gegaan. Ik ben een fan van de vroegere van Gaal die als geen ander een aanvallend spelende ploeg kon opbouwen maar het countervoetbal laat hij beter maar aan andere trainers over.

quote:
en dat is nou net de fout die de meeste andere Nederlandse coaches maken, die willen de spelers in een systeem duwen dat ze niet beheersen. Het systeem is altijd heilig voor de Nederlanders, en dan ga je altijd van die discussies krijgen of Nederland wel kan spelen met types als Kluivert en Bergkamp in een team, of Sneijder en vd Vaart, of v Persie en Huntelaar, terwijl het eigenlijk simpel kan zijn....je past je systeem aan aan de spelers die je hebt en verzint een systeem waarin ze beiden renderen, en niet de spelers zich laten aanpassen aan een systeem waarin er maar plaats is voor een van de twee, en waarin bovendien diverse spelers ook nog eens op een voor hen onnatuurlijke positie spelen.
Dat is het andere extreme. Je moet inderdaad ook niet spelers laten spelen op een positie waarop ze niet uit de voeten kunnen, er zit een heel erg groot grijs gebied tussen het witte (100% het systeem vasthouden) en het zwarte (het systeem volledig laten afhangen van de spelers die je hebt). Het lijkt mij verstandiger om een bepaald systeem als uitgangspunt te nemen en dit op onderdelen aan te passen indien het noodzakelijk is. Ja, met de spelers die wij hadden zoals wij die hadden moet je geen 4-3-3 spelen aangezien we juist snelle en technisch vaardige spelers hadden die een man konden uitspelen en die daarom baat hadden bij voldoende ruimte voorin. Dat wil niet zeggen dat je slecht (passief) countervoetbal zoals onder van Gaal (en het typische Italiaanse spel) moet spelen. Die punt naar achteren daar heb ik nooit moeilijk over gedaan, daar was ik het vanaf dag 1 mee eens (eerder al). Het voetbal zoals dat onder van Marwijk werd gespeeld daar stond ik evfeneens achter, voor eenmalig! Omdat wij de spelers hiervoor hadden en omdat wij een complex hebben doordat we nog nooit het WK hebben gewonnen, het 1 keer op deze manier proberen was prima. Drie jaar later moeten we constateren dat het niveau is afgezakt naar een heel erg laag niveau en dat dit niet in de laatste plaatst te danken is aan het feit dat we 3 jaar lang niet hebben gevoetbald met het Nederlands elftal. Het goed verzorgde actieve (opbouw tegenstander verstoren met pressie en goed positiespel) countervoetbal veranderde in slecht verzorgd passief (catenaccio) voetbal onder van Gaal. Tja, zo wordt je niet beter als voetballer.
#NoDAPL
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 september 2015 @ 16:41:59 #213
862 Arcee
Look closer
pi_156375847
quote:
Strafrechtelijk onderzoek naar Blatter

'Betaling van 2 miljoen aan Platini'

Zwitserland start een strafrechtelijk onderzoek naar FIFA-voorzitter Sepp Blatter. De Zwitser ligt al tijden onder vuur vanwege corruptie binnen de wereldvoetbalbond.

Volgens de Zwitserse procureur-generaal gaat het onder meer om een dubieuze betaling van 2 miljoen Zwitserse Frank (ruim 1,9 miljoen euro) aan Michel Platini, de Franse voorzitter van de UEFA.

De FIFA had voor vrijdagmiddag een persconferentie belegd, maar die werd zonder opgaaf van reden op het laatste moment afgelast.

Bron: Telegraaf
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 25 september 2015 @ 21:48:27 #214
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_156384503
Eindelijk lijkt hij toch voor de bijl te moeten.

Ook frappant dat de schimmige donkere wolken om Platini ook lijken te worden doorbroken.

Die vent is ook gewoon zo corrupt als de pest.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')