quote:Officials FIFA opgepakt, verdacht van omkoping
In het Zwitserse Zürich zijn woensdagochtend meer dan tien topofficials van wereldvoetbalbond FIFA gearresteerd. Ze worden verdacht van omkoping, afpersing en het witwassen van geld. Dat meldden Amerikaanse media.
De arrestaties volgen op een drie jaar durend onderzoek van de FBI. Volgens The New York Times werden de aanhoudingen verricht in een vijfsterrenhotel, waar de FIFA-officials bijeen waren voor hun jaarlijkse meeting. Vrijdag wordt de voorzitter van de FIFA gekozen. Sepp Blatter is daarvoor de belangrijkste kandidaat. Hij is niet opgepakt, aldus Amerikaanse media.
Knap werk dat ze al zo snel tot actie overgingen. Niet nu al verwacht. Ben benieuwd of dit voor vrijdag nog van invloed zal zijn al ben ik bang van niet...quote:What has happened?
Six officials at Fifa - the Fédération Internationale de Football Association, the governing body of world football - have been arrested at a hotel in Zurich, Switzerland, on suspicion of receiving bribes totalling $100m. They were arrested before Fifa's annual general meeting on Friday in an early morning raid by Swiss police, acting on a request from the US authorities. The officials are all facing extradition to the US.
Who was arrested?
Jeffrey Webb, president of the Confederation of North, Central America and Caribbean Association Football (Concacaf) and a major figure in Fifa politics, was among those detained. His predecessor, Jack Warner, was also arrested, according to the New York Times. The others held by Swiss police are: Eugenio Figueredo, a Uruguayan Association football executive and former footballer; Eduardo Li, president of the Costa Rican football federation; Julio Rocha, a Fifa development officer; Rafael Esquivel, president of the Venezuelan Football Federation; José Maria Marin, president of the Brazilian Football Confederation, and Nicolás Leoz, the former South American football president. Another suspect was named as Costas Takkas.
Up to 15 officials are understood to be under investigation worldwide, so the arrests on Wednesday morning may be just the start.
Was Fifa president Sepp Blatter arrested?
No. Fifa are due to hold a press conference at 10am GMT when they will address the arrests, but so far football's world governing body has declined to comment. Blatter's Twitter account, which recently celebrated Fifa's 111th birthday, has remained silent on the arrests.
What do the charges involve?
The charges include money laundering, racketeering and wire fraud. The Swiss Federal Office of Justice said the bribery suspects - representatives of sports media and sports promotion firms - are alleged to have been involved in schemes to make payments to delegates of Fifa and other functionaries of Fifa sub-organisations totalling more than $100m. In return, it is believed that they received media, marketing, and sponsorship rights in connection with football tournaments in Latin America.
Why were the arrests made today?
Swiss police appear to have timed the arrests to occur before Fifa's annual general meeting on Friday, when they knew that a significant number of their suspects would be in the same city. Not just the same city, but the same hotel. The raid on the Baur au Lac, a luxury hotel with views overlooking the Alps, has long been favouredby Fifa officials visiting Zurich.
Why are US authorities investigating Fifa?
The US attorney general is due to hold a press conference on Wednesday when more details will become clear. However, the FBI has been investigating the process that led to the award of the 2018 and 2022 World Cup finals to Russia and Qatar respectively. News of the FBI investigation emerged in March 2013 with further details reported in November last year. It was reported that Chuck Blazer, a former Fifa executive committee member, was cooperating with the inquiry after he was approached over huge unpaid tax bills related to commissions he had received during his time as Concacaf general secretary.
Bron
Ja dat is VBL... en nu?quote:Op woensdag 27 mei 2015 09:50 schreef RingBewoner het volgende:
VBL / FIFA-officials gearresteerd
VBL / FIFA-officials opgepakt
Mag ik van Seppie niet zeggen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 09:51 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ben je omgekocht om dat hier te posten?
39? Dat valt mij nog wel mee. Nog iets positiefs?quote:Op woensdag 27 mei 2015 09:52 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik stuur je IP naar de FBI
en je 39 notes ook
Voor wat geld vertel ik het.quote:Op woensdag 27 mei 2015 09:52 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
39? Dat valt mij nog wel mee. Nog iets positiefs?
Is goed, ik zie je zo in het fietsenhok, ik heb een regenjas en een pet aan en geef het geld in een dubbelgevouwen enveloppe.quote:
Je lijkt nu net op Kanovinniequote:Op woensdag 27 mei 2015 09:56 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Is goed, ik zie je zo in het fietsenhok, ik heb een regenjas en een pet aan en geef het geld in een dubbelgevouwen enveloppe.
Want er worden dagelijks hoge FIFA officials opgepaktquote:
Ja, na het posten bedacht ik me dat ik iets vergeten was toe te voegen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 10:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Want er worden dagelijks hoge FIFA officials opgepakt
Niets voor jou zon baantje? Beetje lintjes knippen, feestjes bijwonen, handjes schudden, speeches, over de wereld reizen?quote:
Ik vind het meer een baan voor een politicus, effe onderhands cashen en net doen of je belangrijk bent.quote:Op woensdag 27 mei 2015 10:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Niets voor jou zon baantje? Beetje lintjes knippen, feestjes bijwonen, handjes schudden, speeches, over de wereld reizen?
Hmm... zit wat in. Misschien wil Herman Heinsbroek ook wel solliciterenquote:Op woensdag 27 mei 2015 10:21 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik vind het meer een baan voor een politicus, effe onderhands cashen en net doen of je belangrijk bent.
Vooral geschikt voor Limburgers.
Het onderzoek liep al drie jaar.quote:Op woensdag 27 mei 2015 09:46 schreef Frutsel het volgende:
Knap werk dat ze al zo snel tot actie overgingen.
Aldus de Engelsen...quote:Blatter lobbying for postponement of presidential election
Charles Sale in Zurich: FIFA insiders are reporting that president Sepp Blatter is actively lobbying for a postponement of Friday's election, given that his favoured successor, Webb, is currently under arrest.
1) Dit gaat niet om het kopen van stemmen voor het WK van Qatarquote:Op woensdag 27 mei 2015 11:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het zou fantastisch zijn als onomstotelijk vast komt te staan dat Blatter corrupt is en dat het WK in Quatar gekocht is.
Dat zeg ik. Hij zal zlf nooit z'n conclusies trekken. Die zegt dat mede dankzij zijn interne onderzoek er resultaat is geklemen. Hij zal ook nooit de verkiezing uit stellen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 11:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
1) Dit gaat niet om het kopen van stemmen voor het WK van Qatar
2) Dit gaat niet om Blatter anders hadden ze hem wel opgepakt
Waarom? Ik zou juist verwachten dat hij er baat bij heeft om de verkiezingen snel te laten plaatsvindenquote:
Die ging dus alleen over het Zwitserse politieonderzoek. De persco van de FBI volgt om 15:30 onze tijd.quote:Op woensdag 27 mei 2015 11:34 schreef xzaz het volgende:
Die persconferentie, ik heb medelijden met die man.
Knaken en de rest voor lief nemen. Af en toe even blaffen of te laten zien dat je een rechte rug hebt en daarna bukken om weer verder te gaan met de orde van de dagquote:Op woensdag 27 mei 2015 11:53 schreef YuckFou het volgende:
Wat ik nou niet echt begrijp, voetbal is niet m'n ding en ik volg dat allemaal niet zo, maar als je nou een voetballiefhebber bent, dan schaam je je toch de ogen uit je kop dat dit je wereldbond moet voorstellen?
Zo'n bende ouwe kachels die elkaar zo veel mogelijk de hand boven het hoofd houden en corruptie schandalen weten te overleven, ik snap niet dat de nationale bonden niet hun samenwerking met de FIFA opzeggen tot de hele zaak schoon is....
Of draait het zo hard om de knaken dat het spelletje waar het mee verdiend wordt intussen ondergewaardeerd is ten opzichte van de poen?
1. Dit gaat om onder andere omkoping en we weten beide dat er veel stemmen voor zowel Qatar als Rusland verkocht zijn. En Blatter is nog steeds verdachte in een jarenlang lopend onderzoek. Deze arrestaties zijn de eerste in een hopelijk lange reeks.quote:Op woensdag 27 mei 2015 11:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
1) Dit gaat niet om het kopen van stemmen voor het WK van Qatar
2) Dit gaat niet om Blatter anders hadden ze hem wel opgepakt
Tuurlijk schaamt de voetballiefhebber zich daarvoor. Maar de wereldburger schaamt zich vast ook zo nu en dan voor de VN.quote:Op woensdag 27 mei 2015 11:53 schreef YuckFou het volgende:
Wat ik nou niet echt begrijp, voetbal is niet m'n ding en ik volg dat allemaal niet zo, maar als je nou een voetballiefhebber bent, dan schaam je je toch de ogen uit je kop dat dit je wereldbond moet voorstellen?
Zo'n bende ouwe kachels die elkaar zo veel mogelijk de hand boven het hoofd houden en corruptie schandalen weten te overleven, ik snap niet dat de nationale bonden niet hun samenwerking met de FIFA opzeggen tot de hele zaak schoon is....
Of draait het zo hard om de knaken dat het spelletje waar het mee verdiend wordt intussen ondergewaardeerd is ten opzichte van de poen?
En wat krijg je er voor in de plaats? Een of andere vage sjeik uit Qatar die niet eens weet hoe een voetbalveld eruit ziet?quote:Op woensdag 27 mei 2015 12:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
1. Dit gaat om onder andere omkoping en we weten beide dat er veel stemmen voor zowel Qatar als Rusland verkocht zijn. En Blatter is nog steeds verdachte in een jarenlang lopend onderzoek. Deze arrestaties zijn de eerste in een hopelijk lange reeks.
Ik gaf ook aan dat ik hoop dat over een jaar of 2 we een nieuwe FIFA president hebben.
Daar wordt je ook niet vrolijk van nee. Maar alles beter dan Blatter.quote:Op woensdag 27 mei 2015 12:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
En wat krijg je er voor in de plaats? Een of andere vage sjeik uit Qatar die niet eens weet hoe een voetbalveld eruit ziet?
Slachtoffer van je eigen corruptie natuurlijk.quote:Op woensdag 27 mei 2015 11:25 schreef tong80 het volgende:
Ze beginnen gelijk met te zeggen dat de FIFA het slachtoffer is. Dus Blatter zit er over 5 jaar nog.
Nee. Iedere nationale bond is bang om de enorme geldstromen kwijt te raken die de FIFA bij ze naar binnenbrengt. Als je je afmeldt van de fifa, is het ook bij de uefa, voor je nationale team als je competitieclubs.quote:Op woensdag 27 mei 2015 12:59 schreef Mystikvm het volgende:
Nieuws om je over te verkneukelen. Net als Scientology is de FIFA ook zo'n onaantastbaar geacht kankergezwel.
En ja, ik snap ook niet goed dat er niet allang een afsplitsing van de FIFA is gekomen. Blijkbaar vindt elke nationale voetbalbond dit gewoon een prima functionerend orgaan.
Belachelijk dat ze dat zeggen, fifa is zelf verantwoordelijk voor de mensen die men in dienst heeft.quote:Op woensdag 27 mei 2015 11:25 schreef tong80 het volgende:
Ze beginnen gelijk met te zeggen dat de FIFA het slachtoffer is. Dus Blatter zit er over 5 jaar nog.
NGO's geven geen geld aan dictators, Blatter wel.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:05 schreef DeJori het volgende:
Wat ik niet snap: Als een organisatie als het rode kruis miljoenen aan een vage Afrikaanse dictator geeft heet het liefdadigheid, maar als Blatter het doet heet het opeens corruptie
Kortom, voetbal heeft dus eigenlijk niks meer met voetbal te maken behalve die anderhalf uur durende spelletjes om de "liefhebber" tevreden& stil te houden? lekker spelletjequote:Op woensdag 27 mei 2015 12:15 schreef admiraal_anaal het volgende:
Knaken en de rest voor lief nemen. Af en toe even blaffen of te laten zien dat je een rechte rug hebt en daarna bukken om weer verder te gaan met de orde van de dag
Dit gaat puur over voetbal en met name de FIFA die ik vanmorgen nog leuk spotjes op eurosport zag uitzenden met "one game, one world" of zoiets, terwijl de top van die club net is opgepakt....quote:Op woensdag 27 mei 2015 12:39 schreef Tja..1986 het volgende:
Tuurlijk schaamt de voetballiefhebber zich daarvoor. Maar de wereldburger schaamt zich vast ook zo nu en dan voor de VN.
Waarom durft niemand? wat kan er gebeuren als je Blatter een corrupte idioot noemt als KNVB en weigert om er nog langer mee samen te werken? wordt Nederland dan uitgesloten van een WK? Of wat is er anders dan waar ze bang voor zijn? Geen WK toegewezen te krijgen?quote:Op woensdag 27 mei 2015 12:39 schreef Tja..1986 het volgende:
Maar als individuele bond heb je weinig positie. Misschien als een collectief van bonden, en dan de belangrijkste (Dus landen als Engeland, Duitsland, Spanje, Frankrijk, Brazilië en Argentinië). Maarja, dan moet er wel eens iemand daarover beginnen. Niemand durft.
Omdat je dan het complete Nederlandse voetbal dan met de grond gelijk maakt. Nederlandse clubs worden uitgesloten van alle UEFA toernooien, Nederlands elftal gaat niet naar een EK / WK, transferverbod op Nederlandse spelers (want KNVB is geen FIFA lid meer). In die lijn moet je dan denken in het extreme geval.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:08 schreef YuckFou het volgende:
Waarom durft niemand? wat kan er gebeuren als je Blatter een corrupte idioot noemt als KNVB en weigert om er nog langer mee samen te werken? wordt Nederland dan uitgesloten van een WK? Of wat is er anders dan waar ze bang voor zijn? Geen WK toegewezen te krijgen?
Uitgesloten van het WK maar ook uitgesloten van de UEFA (die hangt namelijk onder de FIFA) en daarmee dus uitgesloten van EK, CL en EL. Je clubvoetbal is gelijk ook dood dus. Je hebt alleen nog maar nationale competities over.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:08 schreef YuckFou het volgende:
Waarom durft niemand? wat kan er gebeuren als je Blatter een corrupte idioot noemt als KNVB en weigert om er nog langer mee samen te werken? wordt Nederland dan uitgesloten van een WK? Of wat is er anders dan waar ze bang voor zijn? Geen WK toegewezen te krijgen?
Dan splits je je af, zoals bij het schaken ook gebeurde. Me dunkt dat je meerdere landen mee kan krijgen, binnen Europa zeker.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:21 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Uitgesloten van het WK maar ook uitgesloten van de UEFA (die hangt namelijk onder de FIFA) en daarmee dus uitgesloten van EK, CL en EL. Je clubvoetbal is gelijk ook dood dus. Je hebt alleen nog maar nationale competities over.
Ik ben geen jurist, maar het kopen van stemmen is volgens mij niet toegestaan, onder geen beding. Dus als jij in je statuten hebt staan dat stemmen kopen en andere vormen van steekpenningen aannemen OK is, dan zijn je statuten illegaal.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:18 schreef Tja..1986 het volgende:
Ik vraag mij trouwens wel af waarom het OM zich hiermee bemoeit. Tuurlijk is er sprake van fraude/corruptie bij eventuele omkoping, maar dan nog is het de FIFA die zijn eigen FIFA-regels overtreedt. Is het niet aan de FIFA, maar vooral aan hun leden daar iets tegen te doen?
Welke wet wordt er overtreden als een vereniging zijn eigen regels overtreedt? En dan nog is het toch gewoon aan de ledenvergadering (die toevallig overmorgen is) om in te grijpen?
Dat zou ik dus ook zeggen, opzouten met je uitsluiten, je verstikkende regels, je zonnekoning en je corruptieschandalen, het NL voetbal is toch heel geliefd? Dan zou er toch behoorlijk wat roering ontstaan als de KNVB de knuppel in het hoenderhok smijt?quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:23 schreef Dagonet het volgende:
Dan splits je je af, zoals bij het schaken ook gebeurde. Me dunkt dat je meerdere landen mee kan krijgen, binnen Europa zeker.
Ah, dat verklaart al wat meer. Hoewel ik het eigenlijk wel echt een intern probleem vind.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:24 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik ben geen jurist, maar het kopen van stemmen is volgens mij niet toegestaan, onder geen beding. Dus als jij in je statuten hebt staan dat stemmen kopen en andere vormen van steekpenningen aannemen OK is, dan zijn je statuten illegaal.
Daarnaast gaat het hier ook om het omkopen van overheidsfunctionarissen.
Ja. Het punt is alleen dat niemand de ballen heeft dat initiatief te nemen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:23 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dan splits je je af, zoals bij het schaken ook gebeurde. Me dunkt dat je meerdere landen mee kan krijgen, binnen Europa zeker.
Ballen genoeg lijkt mequote:
Vast. Maar dan moeten ze dat wel doen. De UEFA heeft ook al een hele laffe houding.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:28 schreef Dagonet het volgende:
Als Frankrijk, Spanje, UK, Duitsland en Italië eruit stappen stort de hele Fifa in.
Lolwut? Er worden gewoon federale wetten gebroken. Tenminste, dat is de aanklacht. Kun je wel leuk een boekje schrijven met regels dat het wel mag, maar dat slaat nergens op natuurlijk.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:18 schreef Tja..1986 het volgende:
Ik vraag mij trouwens wel af waarom het OM zich hiermee bemoeit. Tuurlijk is er sprake van fraude/corruptie bij eventuele omkoping, maar dan nog is het de FIFA die zijn eigen FIFA-regels overtreedt. Is het niet aan de FIFA, maar vooral aan hun leden daar iets tegen te doen?
Welke wet wordt er overtreden als een vereniging zijn eigen regels overtreedt? En dan nog is het toch gewoon aan de ledenvergadering (die toevallig overmorgen is) om in te grijpen?
Kijk dat witwassen snap ik nog wel. Als dat gebeurt is dat natuurlijk gewoon belastingontduiking en dus strafbaar. Maar waarom zou een organisatie als FIFA geen geld van de Russische overheid mogen ontvangen in ruil voor het krijgen van het WK? Ik zie niet zo in wat er strafbaar is aan die omkoping.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Lolwut? Er worden gewoon federale wetten gebroken. Tenminste, dat is de aanklacht. Kun je wel leuk een boekje schrijven met regels dat het wel mag, maar dat slaat nergens op natuurlijk.
Money laundering, racketeering and wire fraud. Vaak aangepakt via de RICO-act in de VS.
Dat mag ook wel, maar dan moet je daar wel open over zijn. Gewoon zeggen: hoogste bieder mag het WK organiseren. Niet met een land een afspraak maken en andere landen laten investeren in een bid book terwijl ze toch geen kans hebben bij de "verkiezing". Dat zou heel goed onder fraude of racketeering kunnen vallen. En dat is ook strafbaar.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:42 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Kijk dat witwassen snap ik nog wel. Als dat gebeurt is dat natuurlijk gewoon belastingontduiking en dus strafbaar. Maar waarom zou een organisatie als FIFA geen geld van de Russische overheid mogen ontvangen in ruil voor het krijgen van het WK? Ik zie niet zo in wat er strafbaar is aan die omkoping.
Okee. Toch vind ik dat dan meer een interne zaak. Vooral omdat ze ook gewoon al een eigen onderzoek hebben gedaan waaruit allerlei problemen bleken. Dan kan je als ledenvergadering toch gewoon het vertrouwen in het bestuur opzeggen? Zo niet, dan vind je het blijkbaar prima dat je genaaid wordt door je eigen vereniging.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat mag ook wel, maar dan moet je daar wel open over zijn. Gewoon zeggen: hoogste bieder mag het WK organiseren. Niet met een land een afspraak maken en andere landen laten investeren in een bid book terwijl ze toch geen kans hebben bij de "verkiezing". Dat zou heel goed onder fraude of racketeering kunnen vallen. En dat is ook strafbaar.
Nogmaals, de huidige aanklacht heeft niets te maken met het eventuele kopen van stemmen tijdens de stemronde.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:52 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Okee. Toch vind ik dat dan meer een interne zaak. Vooral omdat ze ook gewoon al een eigen onderzoek hebben gedaan waaruit allerlei problemen bleken. Dan kan je als ledenvergadering toch gewoon het vertrouwen in het bestuur opzeggen? Zo niet, dan vind je het blijkbaar prima dat je genaaid wordt door je eigen vereniging.
En daar ben je slechter af mee omdat?quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:20 schreef karton2 het volgende:
[..]
Omdat je dan het complete Nederlandse voetbal dan met de grond gelijk maakt. Nederlandse clubs worden uitgesloten van alle UEFA toernooien, Nederlands elftal gaat niet naar een EK / WK, transferverbod op Nederlandse spelers (want KNVB is geen FIFA lid meer). In die lijn moet je dan denken in het extreme geval.
Denk je nou echt dat de UEFA / FIFA één van de belangrijkste voetbalbonden uit hun organisatie trapt? Dat is het zelfde als Duitsland een boete geven omdat ze een te grote begrotingstekort hebben; dat gebeurt niet.quote:Op woensdag 27 mei 2015 14:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat voetbal verreweg de populairste teamsport is in Nederland.
Je lacht automatisch mee met die man.quote:
quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee. Iedere nationale bond is bang om de enorme geldstromen kwijt te raken die de FIFA bij ze naar binnenbrengt. Als je je afmeldt van de fifa, is het ook bij de uefa, voor je nationale team als je competitieclubs.
Als je dit wil doen, moet je samen zijn met andere landen en het dan ook echt je laatste redmiddel.
Maar als je gaat dreigen met Engeland, Duitsland, Spanje en NL plus nog heel wat landen, heb je misschien wel kans, maar moet je ook wat achter de hand hebben.
Gewoon de UEFA en die bond van ZA, dan kan je opnieuw starten.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:23 schreef Dagonet het volgende:
[..]
In zo'n geval zou het enige middel met kans van slagen een alternatieve bond zijn. Gewoon met een paar toplanden uit de FIFA stappen, een eigen bond oprichten, en binnen de kortste keren is het hek van de dam.quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee. Iedere nationale bond is bang om de enorme geldstromen kwijt te raken die de FIFA bij ze naar binnenbrengt. Als je je afmeldt van de fifa, is het ook bij de uefa, voor je nationale team als je competitieclubs.
Als je dit wil doen, moet je samen zijn met andere landen en het dan ook echt je laatste redmiddel.
Maar als je gaat dreigen met Engeland, Duitsland, Spanje en NL plus nog heel wat landen, heb je misschien wel kans, maar moet je ook wat achter de hand hebben.
Mjah, maar voorlopig gaat ie morgen gewoon herkozen worden en zitten we weer voor 4 jaar met dat fossiel opgescheept. Met dank aan al die Afrikaanse bananenrepublieken die voor een zak met geld hun eigen moeder nog zouden verkopen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 16:33 schreef PippenScottie het volgende:
Er hebben al vier verdachten schuld bekend:
http://www.volkskrant.nl/(...)ndaal-fifa~a4041184/
Dit is een maffia organisatie van niets, echte capo's houden gewoon hun mond.
Maar deze mannen gaan gelukkig praten met het onvermijdelijk uiteindelijke doel om Blatter te veroordelen.
Denk niet dat de FBI Blatter laat lopen. Goede kans om World Police te spelen en in dit geval vind ik het prachtig.quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Mjah, maar voorlopig gaat ie morgen gewoon herkozen worden en zitten we weer voor 4 jaar met dat fossiel opgescheept. Met dank aan al die Afrikaanse bananenrepublieken die voor een zak met geld hun eigen moeder nog zouden verkopen.
Voor een arrestatie zal er toch eerst bewijs moeten zijn, en als ik de verhalen mag geloven is hij gewoon onaantastbaar, domweg omdat hij nergens ooit direct bij betrokken is geweest, daarom worden er nu allerlei stromannen opgepakt. Bij elk normaal bedrijf zou dat de top ook de kop kosten, maar we weten inmiddels allemaal wel dat de FIFA geen "normaal" bedrijf is.quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:14 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Denk niet dat de FBI Blatter laat lopen. Goede kans om World Police te spelen en in dit geval vind ik het prachtig.
Daarnaast is Blatter niet diplomatiek onschendbaar, dus ze kunnen hem gewoon laten arresteren. Laat hem maar herkozen worden. Dan breekt er hopelijk nog meer pleuris uit. Het standpunt van de KNVB snap ik dan ook goed. Een herverkiezing van Blatter toont eens te meer de corruptie van de FIFA aan.
In principe hebben we toch al een eigen bond genaamd de UEFA, voeg daar landen als Brazilie, Argentinie, Mexico, Uruguay aan toe met een paar Afrikaanse landjes en de FIFA staat buitenspel.quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
In zo'n geval zou het enige middel met kans van slagen een alternatieve bond zijn. Gewoon met een paar toplanden uit de FIFA stappen, een eigen bond oprichten, en binnen de kortste keren is het hek van de dam.
De bekentenissen van de verdachten helpen vast mee aan het sluiten van het net rond die corrupte, seniele opa.quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
Voor een arrestatie zal er toch eerst bewijs moeten zijn, en als ik de verhalen mag geloven is hij gewoon onaantastbaar, domweg omdat hij nergens ooit direct bij betrokken is geweest, daarom worden er nu allerlei stromannen opgepakt. Bij elk normaal bedrijf zou dat de top ook de kop kosten, maar we weten inmiddels allemaal wel dat de FIFA geen "normaal" bedrijf is.
Zelfs als ze Blatter niet juridisch kunnen pakken móet dit toch wel de doodssteek zijn voor zijn carrière? De corruptie binnen de FIFA is nu zo duidelijk aangetoond of gaat dat nog worden...quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:14 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Denk niet dat de FBI Blatter laat lopen. Goede kans om World Police te spelen en in dit geval vind ik het prachtig.
Daarnaast is Blatter niet diplomatiek onschendbaar, dus ze kunnen hem gewoon laten arresteren. Laat hem maar herkozen worden. Dan breekt er hopelijk nog meer pleuris uit. Het standpunt van de KNVB snap ik dan ook goed. Een herverkiezing van Blatter toont eens te meer de corruptie van de FIFA aan.
De UEFA is alleen voor Europa, net zoals de Brazilianen en Argentijnen hun eigen CONMEBOL hebben en de VS hun CONCACAF, etc...nee, ik bedoel gewoon een heel nieuw orgaan, wereldomvattend, en dan eens zien hoeveel landen mee willen gaan. Het zou de hele voetbalwereld op zijn kop zetten, maar ik zie voorlopig geen andere mogelijkheid om van de corruptie af te komen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:25 schreef MakkieR het volgende:
[..]
In principe hebben we toch al een eigen bond genaamd de UEFA, voeg daar landen als Brazilie, Argentinie, Mexico, Uruguay aan toe met een paar Afrikaanse landjes en de FIFA staat buitenspel.
Volkomen ongeloofwaardig als hij herkozen wordt. Dat zal bij justitie de drang om hem aan het kruis te nagelen alleen maar groter maken.quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zelfs als ze Blatter niet juridisch kunnen pakken móet dit toch wel de doodssteek zijn voor zijn carrière? De corruptie binnen de FIFA is nu zo duidelijk aangetoond of gaat dat nog worden...
Er is ook wel eens geopperd om bij het EK bijvoorbeeld Brazilië en Argentinië uit te nodigen. Dan heb je al een verkapt WK. Best een goed idee.quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
De UEFA is alleen voor Europa, net zoals de Brazilianen en Argentijnen hun eigen CONMEBOL hebben en de VS hun CONCACAF, etc...nee, ik bedoel gewoon een heel nieuw orgaan, wereldomvattend, en dan eens zien hoeveel landen mee willen gaan. Het zou de hele voetbalwereld op zijn kop zetten, maar ik zie voorlopig geen andere mogelijkheid om van de corruptie af te komen.
Kun je nagaan wat een gek die kerel moet zijn dan, gewoon weten dat zo'n beetje heel Europa je uitkotst en toch weigeren te vertrekken.quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:31 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Volkomen ongeloofwaardig als hij herkozen wordt. Dat zal bij justitie de drang om hem aan het kruis te nagelen alleen maar groter maken.
Stel je het gezichtsverlies voor als hij wordt opgepakt als herkozen voorzitter.
Ik zou er niks op tegen hebben in ieder geval.quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:32 schreef Arcee het volgende:
[..]
Er is ook wel eens geopperd om bij het EK bijvoorbeeld Brazilië en Argentinië uit te nodigen. Dan heb je al een verkapt WK. Best een goed idee.
Als hij zich opnieuw laat kiezen, zeker weten dat de FBI zich er dan in vast gaat bijten. Dat zou namelijk een dikke middelvinger van Blatter aan het adres van de Amerikaanse justitie zijn.quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Kun je nagaan wat een gek die kerel moet zijn dan, gewoon weten dat zo'n beetje heel Europa je uitkotst en toch weigeren te vertrekken.
Desnoods zou de UEFA uit de FIFA moeten stappen. Dan maar elke twee jaar een EK zolang deze pleuriszooi duurt.quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zou er niks op tegen hebben in ieder geval.
Nee. dat is geen verkapt WK.quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:32 schreef Arcee het volgende:
[..]
Er is ook wel eens geopperd om bij het EK bijvoorbeeld Brazilië en Argentinië uit te nodigen. Dan heb je al een verkapt WK. Best een goed idee.
Omdat er geen Aziatische en Afrikaanse landen mee doen?quote:
Uruguay, Colombia, Japan, Australië, Mexico etc. horen ook gewoon bij een WK.quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
Omdat er geen Aziatische en Afrikaanse landen mee doen?
Natuurlijk begrijp ik dat UEFA voor Europa is. Maar het idee had ik ook al eens eerder van Van Praag gehoord. Die gaf als voorbeeld om landen buiten Europa toe te laten tot het EK, een beetje hetzelfde concept als met het Eurosongfestival dat allang niet meer alleen Europees is. Als je dan het EK wint en landen als Brazilië, Argentinië deden ook mee, dan heb je natuurlijk wel een veel mooiere titel te pakken.quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
De UEFA is alleen voor Europa, net zoals de Brazilianen en Argentijnen hun eigen CONMEBOL hebben en de VS hun CONCACAF, etc...nee, ik bedoel gewoon een heel nieuw orgaan, wereldomvattend, en dan eens zien hoeveel landen mee willen gaan. Het zou de hele voetbalwereld op zijn kop zetten, maar ik zie voorlopig geen andere mogelijkheid om van de corruptie af te komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |