(Zwaar Iers accent)quote:Op woensdag 27 mei 2015 18:49 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Er was toch juist een enorme dubbele regenboog boven Dublin te zien toen de uitslag bekend werd?
http://www.buzzfeed.com/l(...)oted-in-the-same-sex
quote:Op woensdag 27 mei 2015 18:54 schreef Szikha het volgende:
[..]
Geef gewoon toe, jij ziet ook liever geen homo's trouwen
Ik geef het gewoon toe. Ik doe niet aan schijnheiligheid. Ik vind homo's vies en zie het liefst die gay parades verdwijnen.
Het huwelijk is iets tussen een man en een vrouw. Zo is dat geregeld door moeder natuur. Zo zie ik dat. Ik hoef geen vinger wijzen
Ik denk dat meesten hier precies zo denken.
Het Vaticaan neem ik niet serieus. Maar dat men zo schijnheilig reageert op de visie van het Vaticaan is lachwekkend te noemen vooral omdat we allemaal een beetje iets tegen homo's hebben. Of je nu Berber , Rus of Nederlander bent. Ongeacht je religieus bent of niet.
Face it : acceptatie van homoseksuelen is er niet
quote:Op woensdag 27 mei 2015 18:54 schreef Szikha het volgende:
[..]
Het huwelijk is iets tussen een man en een vrouw. Zo is dat geregeld door moeder natuur. Zo zie ik dat. Ik hoef geen vinger wijzen
"They're not photographs"...quote:Op woensdag 27 mei 2015 18:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]Moeder natuur
... Dezelfde moeder natuur als de natuur waarin homoseksualiteit volop voorkomt, bij zowel mensen als dieren, bedoel je?
Zwanen zijn monogaam tot de dood hun scheidt.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]![]()
Noem voor de garp eens wat dieren die trouwen?
Er zijn wel meer dieren die monogaam zijn. Maar het ging over trouwen. En trouwen en monogaam zijn zijn natuurlijk niet hetzelfde.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:12 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Zwanen zijn monogaam tot de dood hun scheidt.
Maar dat kunnen ook 2 mannetjeszwanen zijn.
Helaas, een mythequote:Op woensdag 27 mei 2015 19:12 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Zwanen zijn monogaam tot de dood hun scheidt.
Maar dat kunnen ook 2 mannetjeszwanen zijn.
Dezelfde moeder natuur waar van homoseksualiteit geen kinderen komen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 18:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]Moeder natuur
... Dezelfde moeder natuur als de natuur waarin homoseksualiteit volop voorkomt, bij zowel mensen als dieren, bedoel je?
Die homoseksualiteit van de oude Grieken betrof volwassen mannen met jongetjes zonder baardgroei. Het huwelijk was voorbehouden aan man en vrouw om kinderen te krijgen.quote:Vormen van het huwelijk bestonden allang voordat religie ermee aan de haal ging. Ook was homoseksualiteit in de oudheid heel normaal, totdat religie het taboe verklaarde.
Deze kende ik nog niet, maar eerlijk is eerlijk, dit is vrij overtuigend bewijs dat Jezus z'n zege geeft.quote:Op woensdag 27 mei 2015 18:49 schreef Kassamiep het volgende:
Er was toch juist een enorme dubbele regenboog boven Dublin te zien toen de uitslag bekend werd ?
Maar het desondanks de voortplanting bevordert en dus een evolutionair voordeel is.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:14 schreef Weltschmerz het volgende:
Dezelfde moeder natuur waar van homoseksualiteit geen kinderen komen.
quote:Op woensdag 27 mei 2015 18:49 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Er was toch juist een enorme dubbele regenboog boven Dublin te zien toen de uitslag bekend werd?
quote:
Josephine Harkay · Top Commenter
Mother nature's rainbow has been on Earth for millions of years, it has been hijacked by the GLBT movement. Unfortunate, because I had to throw out a perfectly good multi-color umbrella. There is no way I would want people to think that I am a lesbian, a transgender or whatever.
Misschien juist wel een teken aan de wand.quote:Op woensdag 27 mei 2015 18:54 schreef Elfletterig het volgende:
De eindtijd
Compleet geschift, figuren zoals jij. En ik neem daar ook geen woord van terug, zelfs al kost me dat een ban. Com-pleet ge-schift ben je, als je praat over "eindtijd", terwijl de wereldbevolking al decennialang zorgwekkend hard groeit.
We zitten nu al boven de 7 miljard en als we in dit tempo doorgaan, dan zitten we rond 2060 aan de 10 miljard. We hebben niet bepaald een tekort aan mensen. We hebben een zorgwekkend overschot.
Het is geen discussie als jij je denkbeelden niet kunt onderbouwen of verdedigen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:19 schreef deedeetee het volgende:
[..]
kijk dat bedoel ik nou....![]()
Gewoon een discussie over een onderwerp waarover je van mening verschilt hoeft toch niet op zo'n kinderachtige manier te verzanden.
Jij hebt een andere mening dan ik : prima.
Ik keur bepaalde dingen af, jij ook maar dan weer andere dan ik. Dat moet toch kunnen ?
Spaar je energie voor betere zaken.
Homoseksualiteit maakt mensen niet onvruchtbaar.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De grondslag van het vak brengt nou juist met zich mee dat niet alles de voortplanting hoeft te bevorderen of een evolutionair voordeel hoeft op te leveren. Die doelmatigheid is nou juist een rudiment van religieuze denkwijzen waarin een opperwezen een bedoeling had.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:20 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Maar het desondanks de voortplanting bevordert en dus een evolutionair voordeel is.
Evolutiebiologie is een boeiend vak.
De mens is niet een soort die met uitsterven wordt bedreigd. Je kunt de mensheid nog eerder een oncontroleerbare plaag noemen. Als een bepaalde groep mensen zich niet voortplant, is dat een zegen voor de mensheid als totaal.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:24 schreef Duikbril112 het volgende:
[..]
Misschien juist wel een teken aan de wand.Of neem anders het dierenrijk, misschien dat je het dan ook een beetje kan inzien: van alle dieren die ooit geleefd hebben op aarde, is zo'n 99% uitgestorven volgens wetenschappers! Overtuigend genoeg?
Kudde-/haantjesgedrag. Jij zit waarschijnlijk in een omgeving met veel machovrienden die er macho over praten en het afkeuren, dus denk jij ook zo.quote:Op woensdag 27 mei 2015 18:54 schreef Szikha het volgende:
Geef gewoon toe, jij ziet ook liever geen homo's trouwen
Ik geef het gewoon toe. Ik doe niet aan schijnheiligheid. Ik vind homo's vies en zie het liefst die gay parades verdwijnen.
Ik denk dat meesten hier precies zo denken.
Het Vaticaan neem ik niet serieus. Maar dat men zo schijnheilig reageert op de visie van het Vaticaan is lachwekkend te noemen vooral omdat we allemaal een beetje iets tegen homo's hebben. Of je nu Berber , Rus of Nederlander bent. Ongeacht je religieus bent of niet.
Face it : acceptatie van homoseksuelen is er niet
De homoseksuele relatie is dat wel.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Homoseksualiteit maakt mensen niet onvruchtbaar.
Er zijn genoeg homostellen met kinderen. Dus nee.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De homoseksuele relatie is dat wel.
Desondanks zijn de biologen het er over eens dat homoseksualiteit in het dierenrijk een positieve invloed heeft op de verspreiding van hun genen. Ze debatteren alleen nog wat nu precies de grootste factor daarin is - hogere vruchtbaarheid of betere overlevingskansen voor de familie.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De grondslag van het vak brengt nou juist met zich mee dat niet alles de voortplanting hoeft te bevorderen of een evolutionair voordeel hoeft op te leveren. Die doelmatigheid is nou juist een rudiment van religieuze denkwijzen waarin een opperwezen een bedoeling had.
Dan was er een andere relatie die wel vruchtbaar was. Het is toch echt heel simpel hoor, je kunt van alles in elkaars lichaam stoppen, maar als dat er niet toe kan leiden dat een zaadcel bij een eicel komen daar geen kinderen van en moet je het doen met de lol ervan.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Er zijn genoeg homostellen met kinderen. Dus nee.
Homoseksualiteit komt in de natuur volop voor, dus zal "moeder natuur" daar wel een bedoeling mee hebben gehad. Het zal een functie hebben, anders bestond het niet. Is verder ook helemaal niet belangrijk voor de discussie. Het gaat namelijk alleen om de constatering dat het voorkomt, meer niet.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[..]
Die homoseksualiteit van de oude Grieken betrof volwassen mannen met jongetjes zonder baardgroei. Het huwelijk was voorbehouden aan man en vrouw om kinderen te krijgen.
Of met donorsperma, draagmoederschap of adoptie. Opties genoeg voor stellen die niet via de traditionele weg kinderen kunnen krijgen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan was er een andere relatie die wel vruchtbaar was. Het is toch echt heel simpel hoor, je kunt van alles in elkaars lichaam stoppen, maar als dat er niet toe kan leiden dat een zaadcel bij een eicel komen daar geen kinderen van en moet je het doen met de lol ervan.
Dat het bestaat betekent niet automatisch dat het een functie heeft, overigens. Sowieso is het woord functie enigszins misleidend. Voor de rest heb je gelijk.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Homoseksualiteit komt in de natuur volop voor, dus zal "moeder natuur" daar wel een bedoeling mee hebben gehad. Het zal een functie hebben, anders bestond het niet. Is verder ook helemaal niet belangrijk voor de discussie. Het gaat namelijk alleen om de constatering dat het voorkomt, meer niet.
Jij zit vandaag ook op de kortzichtige stoel, geloof ik? Er zijn allerlei manieren voor homoseksuele koppels om kinderen te krijgen. Bijvoorbeeld via adoptie, of methodes waarbij één van beide mannen de biologische vader is en het kind een draagmoeder heeft.quote:Op woensdag 27 mei 2015 19:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De homoseksuele relatie is dat wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |