abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 mei 2015 @ 18:56:35 #201
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153015300
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 18:49 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Er was toch juist een enorme dubbele regenboog boven Dublin te zien toen de uitslag bekend werd ;) ?

http://www.buzzfeed.com/l(...)oted-in-the-same-sex
(Zwaar Iers accent)
That's the baby Jezus casting his vote!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_153015352
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 18:54 schreef Szikha het volgende:

[..]

Geef gewoon toe, jij ziet ook liever geen homo's trouwen

Ik geef het gewoon toe. Ik doe niet aan schijnheiligheid. Ik vind homo's vies en zie het liefst die gay parades verdwijnen.

Het huwelijk is iets tussen een man en een vrouw. Zo is dat geregeld door moeder natuur. Zo zie ik dat. Ik hoef geen vinger wijzen

Ik denk dat meesten hier precies zo denken.
Het Vaticaan neem ik niet serieus. Maar dat men zo schijnheilig reageert op de visie van het Vaticaan is lachwekkend te noemen vooral omdat we allemaal een beetje iets tegen homo's hebben. Of je nu Berber , Rus of Nederlander bent. Ongeacht je religieus bent of niet.
Face it : acceptatie van homoseksuelen is er niet
_O- Moeder natuur _O- ... Dezelfde moeder natuur als de natuur waarin homoseksualiteit volop voorkomt, bij zowel mensen als dieren, bedoel je?

Vormen van het huwelijk bestonden allang voordat religie ermee aan de haal ging. Ook was homoseksualiteit in de oudheid heel normaal, totdat religie het taboe verklaarde. En trouwens: als je je bezopen, bekrompen mening geeft, spreek dan namens jezelf, niet in de we-vorm.

"We" hebben niet allemaal een beetje iets tegen homo's. Alleen kortzichtige homofoben zoals jij hebben dat.
pi_153015403
quote:

[..]

Het huwelijk is iets tussen een man en een vrouw. Zo is dat geregeld door moeder natuur. Zo zie ik dat. Ik hoef geen vinger wijzen

_O-
Noem voor de garp eens wat dieren die trouwen?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 27 mei 2015 @ 19:02:34 #204
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153015485
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 18:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

_O- Moeder natuur _O- ... Dezelfde moeder natuur als de natuur waarin homoseksualiteit volop voorkomt, bij zowel mensen als dieren, bedoel je?

"They're not photographs"...
are we infinite or am I alone
pi_153015758
quote:
2s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:00 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

_O-
Noem voor de garp eens wat dieren die trouwen?
Zwanen zijn monogaam tot de dood hun scheidt.
Maar dat kunnen ook 2 mannetjeszwanen zijn.
pi_153015794
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:12 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Er zijn wel meer dieren die monogaam zijn. Maar het ging over trouwen. En trouwen en monogaam zijn zijn natuurlijk niet hetzelfde.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 27 mei 2015 @ 19:13:52 #207
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153015809
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:12 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Helaas, een mythe
news.softpedia.com/news/The-Myth-of-Monogamous-Swans-25965.shtml
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_153015817
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 18:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dezelfde moeder natuur waar van homoseksualiteit geen kinderen komen.

quote:
Vormen van het huwelijk bestonden allang voordat religie ermee aan de haal ging. Ook was homoseksualiteit in de oudheid heel normaal, totdat religie het taboe verklaarde.
Die homoseksualiteit van de oude Grieken betrof volwassen mannen met jongetjes zonder baardgroei. Het huwelijk was voorbehouden aan man en vrouw om kinderen te krijgen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_153015927
quote:
Er was toch juist een enorme dubbele regenboog boven Dublin te zien toen de uitslag bekend werd ?

Deze kende ik nog niet, maar eerlijk is eerlijk, dit is vrij overtuigend bewijs dat Jezus z'n zege geeft.
pi_153016016
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:14 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar het desondanks de voortplanting bevordert en dus een evolutionair voordeel is.
Evolutiebiologie is een boeiend vak.

En aw. Jammer van de zwanen. Ik vond het een mooi verhaal :(
  woensdag 27 mei 2015 @ 19:23:10 #211
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153016098
quote:

[..]

Er was toch juist een enorme dubbele regenboog boven Dublin te zien toen de uitslag bekend werd ;) ?

quote:

Josephine Harkay · Top Commenter
Mother nature's rainbow has been on Earth for millions of years, it has been hijacked by the GLBT movement. Unfortunate, because I had to throw out a perfectly good multi-color umbrella. There is no way I would want people to think that I am a lesbian, a transgender or whatever.
:'(
are we infinite or am I alone
pi_153016145
quote:
13s.gif Op woensdag 27 mei 2015 18:54 schreef Elfletterig het volgende:
De eindtijd

Compleet geschift, figuren zoals jij. En ik neem daar ook geen woord van terug, zelfs al kost me dat een ban. Com-pleet ge-schift ben je, als je praat over "eindtijd", terwijl de wereldbevolking al decennialang zorgwekkend hard groeit.

We zitten nu al boven de 7 miljard en als we in dit tempo doorgaan, dan zitten we rond 2060 aan de 10 miljard. We hebben niet bepaald een tekort aan mensen. We hebben een zorgwekkend overschot.
Misschien juist wel een teken aan de wand. ;) Of neem anders het dierenrijk, misschien dat je het dan ook een beetje kan inzien: van alle dieren die ooit geleefd hebben op aarde, is zo'n 99% uitgestorven volgens wetenschappers! Overtuigend genoeg?
  woensdag 27 mei 2015 @ 19:27:16 #213
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153016226
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 17:19 schreef deedeetee het volgende:

[..]

kijk dat bedoel ik nou.... :P

Gewoon een discussie over een onderwerp waarover je van mening verschilt hoeft toch niet op zo'n kinderachtige manier te verzanden.
Jij hebt een andere mening dan ik : prima.
Ik keur bepaalde dingen af, jij ook maar dan weer andere dan ik. Dat moet toch kunnen ?
Spaar je energie voor betere zaken.
Het is geen discussie als jij je denkbeelden niet kunt onderbouwen of verdedigen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 27 mei 2015 @ 19:29:38 #214
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153016284
quote:

[..]

Homoseksualiteit maakt mensen niet onvruchtbaar.
pi_153016295
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:20 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Maar het desondanks de voortplanting bevordert en dus een evolutionair voordeel is.
Evolutiebiologie is een boeiend vak.
De grondslag van het vak brengt nou juist met zich mee dat niet alles de voortplanting hoeft te bevorderen of een evolutionair voordeel hoeft op te leveren. Die doelmatigheid is nou juist een rudiment van religieuze denkwijzen waarin een opperwezen een bedoeling had.
pi_153016301
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:24 schreef Duikbril112 het volgende:

[..]

Misschien juist wel een teken aan de wand. ;) Of neem anders het dierenrijk, misschien dat je het dan ook een beetje kan inzien: van alle dieren die ooit geleefd hebben op aarde, is zo'n 99% uitgestorven volgens wetenschappers! Overtuigend genoeg?
De mens is niet een soort die met uitsterven wordt bedreigd. Je kunt de mensheid nog eerder een oncontroleerbare plaag noemen. Als een bepaalde groep mensen zich niet voortplant, is dat een zegen voor de mensheid als totaal.
  woensdag 27 mei 2015 @ 19:30:12 #217
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_153016302
quote:
Geef gewoon toe, jij ziet ook liever geen homo's trouwen

Ik geef het gewoon toe. Ik doe niet aan schijnheiligheid. Ik vind homo's vies en zie het liefst die gay parades verdwijnen.

Ik denk dat meesten hier precies zo denken.
Het Vaticaan neem ik niet serieus. Maar dat men zo schijnheilig reageert op de visie van het Vaticaan is lachwekkend te noemen vooral omdat we allemaal een beetje iets tegen homo's hebben. Of je nu Berber , Rus of Nederlander bent. Ongeacht je religieus bent of niet.
Face it : acceptatie van homoseksuelen is er niet
Kudde-/haantjesgedrag. Jij zit waarschijnlijk in een omgeving met veel machovrienden die er macho over praten en het afkeuren, dus denk jij ook zo.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_153016326
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Homoseksualiteit maakt mensen niet onvruchtbaar.
De homoseksuele relatie is dat wel.
  woensdag 27 mei 2015 @ 19:32:57 #219
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153016384
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Er zijn genoeg homostellen met kinderen. Dus nee.
pi_153016422
quote:

[..]

De grondslag van het vak brengt nou juist met zich mee dat niet alles de voortplanting hoeft te bevorderen of een evolutionair voordeel hoeft op te leveren. Die doelmatigheid is nou juist een rudiment van religieuze denkwijzen waarin een opperwezen een bedoeling had.
Desondanks zijn de biologen het er over eens dat homoseksualiteit in het dierenrijk een positieve invloed heeft op de verspreiding van hun genen. Ze debatteren alleen nog wat nu precies de grootste factor daarin is - hogere vruchtbaarheid of betere overlevingskansen voor de familie.
pi_153016498
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:32 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Er zijn genoeg homostellen met kinderen. Dus nee.
Dan was er een andere relatie die wel vruchtbaar was. Het is toch echt heel simpel hoor, je kunt van alles in elkaars lichaam stoppen, maar als dat er niet toe kan leiden dat een zaadcel bij een eicel komen daar geen kinderen van en moet je het doen met de lol ervan.
pi_153016535
quote:

[..]

[..]

Die homoseksualiteit van de oude Grieken betrof volwassen mannen met jongetjes zonder baardgroei. Het huwelijk was voorbehouden aan man en vrouw om kinderen te krijgen.
Homoseksualiteit komt in de natuur volop voor, dus zal "moeder natuur" daar wel een bedoeling mee hebben gehad. Het zal een functie hebben, anders bestond het niet. Is verder ook helemaal niet belangrijk voor de discussie. Het gaat namelijk alleen om de constatering dat het voorkomt, meer niet.

Homoseksualiteit is homoseksualiteit. Vormen van het huwelijk bestonden al voordat gelovigen ermee aan de haal gingen. Er ligt dus geen eigendomsrecht van gelovigen op het huwelijk. Om dat nog eens te onderstrepen, kunnen ook niet-gelovigen met elkaar trouwen. We bepalen dus zelf de definities van wat we onder een huwelijk verstaan. Dat is in Ierland op bijzonder democratische wijze gebeurd.
  woensdag 27 mei 2015 @ 19:38:56 #223
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153016606
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dan was er een andere relatie die wel vruchtbaar was. Het is toch echt heel simpel hoor, je kunt van alles in elkaars lichaam stoppen, maar als dat er niet toe kan leiden dat een zaadcel bij een eicel komen daar geen kinderen van en moet je het doen met de lol ervan.
Of met donorsperma, draagmoederschap of adoptie. Opties genoeg voor stellen die niet via de traditionele weg kinderen kunnen krijgen.

Wat dat verder met trouwen te maken heeft is ook totaal onduidelijk.
  woensdag 27 mei 2015 @ 19:40:44 #224
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153016673
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 19:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Homoseksualiteit komt in de natuur volop voor, dus zal "moeder natuur" daar wel een bedoeling mee hebben gehad. Het zal een functie hebben, anders bestond het niet. Is verder ook helemaal niet belangrijk voor de discussie. Het gaat namelijk alleen om de constatering dat het voorkomt, meer niet.
Dat het bestaat betekent niet automatisch dat het een functie heeft, overigens. Sowieso is het woord functie enigszins misleidend. Voor de rest heb je gelijk.
pi_153016741
quote:

[..]

Jij zit vandaag ook op de kortzichtige stoel, geloof ik? Er zijn allerlei manieren voor homoseksuele koppels om kinderen te krijgen. Bijvoorbeeld via adoptie, of methodes waarbij één van beide mannen de biologische vader is en het kind een draagmoeder heeft.

Overigens barst het van de kinderen die wegkwijnen in weeshuizen in Oost-Europa en elders in de wereld. Kinderen die door hun ouders zijn gedumpt, bijvoorbeeld omdat ouders de opvoeding niet aankunnen of het simpelweg vertikken. Zie bijvoorbeeld dit verhaal: NWS / Sneu: moeder dumpt baby, baby land uitgezet

Het is maar net hoe je "vruchtbaar" wilt definiëren. Wat mij betreft komt er bij het opvoeden en grootbrengen van kinderen nét even wat meer kijken dan alleen de daad van een man die een vrouw bezwangert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')