abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153035291
quote:
14s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:23 schreef Horsemen het volgende:
quote:
Op donderdag 28 mei 2015 10:43 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Weet iemand hoe lang het duurt voordat een reactie bij KOM geplaatst wordt? Direct of na......,,?
Direct volgens mij.
Bedankt!
Heb nu ontdekt dat je als je ingelogd bent er je na enige tijd uitgooid wordt. Dit heb je niet in de gaten want je staat op je scherm nog steeds ingelogd. Al je dan je reactie plaatst is het net of hij door gaat maar feitelijk gebeurd er niets. Nu direct na inloggen reactie geplaatst en inderdaad direct geplaatst.
pi_153035365
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Bedankt!
Heb nu ontdekt dat je als je ingelogd bent er je na enige tijd uitgooid wordt. Dit heb je niet in de gaten want je staat op je scherm nog steeds ingelogd. Al je dan je reactie plaatst is het net of hij door gaat maar feitelijk gebeurd er niets. Nu direct na inloggen reactie geplaatst en inderdaad direct geplaatst.
Bij instellingen kun je automatisch uitloggen uitzetten, dan blijf je gewoon altijd ingelogd.
  donderdag 28 mei 2015 @ 12:31:38 #103
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153035973
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:08 schreef MSR het volgende:

[..]

Bij instellingen kun je automatisch uitloggen uitzetten, dan blijf je gewoon altijd ingelogd.
Oftewel: als je bij het inloggen een vinkje plaatst bij "ingelogd blijven" word je er niet meer uitgegooid.
(ik kon "instellingen" niet vinden :@ )
pi_153036088
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:31 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Oftewel: als je bij het inloggen een vinkje plaatst bij "ingelogd blijven" word je er niet meer uitgegooid.
(ik kon "instellingen" niet vinden :@ )
Volgens mij is dat ook de enige plek waar je dat kunt instellen, ik deed een en ander uit mijn hoofd ;) Zou goed kunnen dat er überhaupt geen tab 'instellingen' is. ;)
  donderdag 28 mei 2015 @ 12:56:31 #105
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153036760
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:35 schreef MSR het volgende:

[..]

Volgens mij is dat ook de enige plek waar je dat kunt instellen, ik deed een en ander uit mijn hoofd ;) Zou goed kunnen dat er überhaupt geen tab 'instellingen' is. ;)
Bedankt trouwens voor de tip! Ik had 'm al die tijd dat ik op kom zit nog niet gezien.
pi_153039979
Op Zencap lees ik dit:

"Bovendien heeft Zencap voorzorgsmaatregelen getroffen voor de afwikkeling van de betalingsstromen tussen bedrijven en investeerders voor het geval dat er sprake zou zijn van insolventie. In dat geval zal een externe derde de dienstverlenerssrol van Zencap overnemen en alle openstaande betalingen afwikkelen. Zo worden uw krediet en uw investering niet beïnvloed door de onwaarschijnlijke insolventie van Zencap Netherlands B.V."

Klinkt goed. Al blijkt niet helemaal wie de kosten van die externe derde gaat betalen.

Zouden GvE, KoM en Collin vergelijkbare regelingen hebben getroffen?
Pecunia non olet
pi_153040000
uiteraard....derdenrekening
pi_153040221
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:31 schreef bleyenburg het volgende:
Derden rekening is voor het veilig stellen. Maar dan moet het nog geadministreerd en afgewikkeld worden met de nodige admin kosten. Vermoedelijk draait daar de investeerder extra voor op.
Wat blijft er dan nog over?
pi_153040446
Op zencap loopt het niet heel hard, die primera winkel gaat vandaag verlopen en moet nog 10%. Ben benieuwd of het doorgaat.
  donderdag 28 mei 2015 @ 14:49:42 #110
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153040555
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:31 schreef bleyenburg het volgende:
Hanteert GVE ook een derdengeldrekening? Op het rekeningafschrift is het niet te zien. Bij andere platformen staat het er wel keurig bij: stichting derdengelden kapitaal op maat, lendico, zencap. Op de website wordt er ook al niet over gesproken.
  donderdag 28 mei 2015 @ 14:51:38 #111
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153040605
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:45 schreef crowdiefunder het volgende:
Op zencap loopt het niet heel hard, die primera winkel gaat vandaag verlopen en moet nog 10%. Ben benieuwd of het doorgaat.
Ze krijgen er weer 20 dagen bij of ze nemen genoegen met 90%
pi_153040953
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:49 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Hanteert GVE ook een derdengeldrekening? Op het rekeningafschrift is het niet te zien. Bij andere platformen staat het er wel keurig bij: stichting derdengelden kapitaal op maat, lendico, zencap. Op de website wordt er ook al niet over gesproken.
Ik dacht niet dat ik er ooit iets over gelezen heb, dus vermoedelijk niet.
pi_153041391
Ik vermoed ook dat GvE geen derdengeldrekening heeft want dat zou uit de tenaamstelling moeten blijken en een aparte stichting is het al helemaal niet.
Het is prettig als het geregeld is (schept vertrouwen), aan de andere kant helpt het weinig in het geval van omvallen van het faillissement want er zal toch echt iets van een organisatie moeten zijn die de fysieke activiteiten oppakt, een stichting is slechts een notariële akte :)
Pecunia non olet
pi_153041556
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 15:13 schreef obligataire het volgende:
Ik vermoed ook dat GvE geen derdengeldrekening heeft want dat zou uit de tenaamstelling moeten blijken en een aparte stichting is het al helemaal niet.
Het is prettig als het geregeld is (schept vertrouwen), aan de andere kant helpt het weinig in het geval van omvallen van het faillissement want er zal toch echt iets van een organisatie moeten zijn die de fysieke activiteiten oppakt, een stichting is slechts een notariële akte
Mee eens we moeten dan maar hopen er aan werken dat het platvorm op dat moment overgenomen wordt, dan wel zullen we de leningen bij een ander onder moeten brengen. Trouwens bij GVE is er ook nog iets als een vereniging onder de VOF die iets met de afhandeling te maken heeft.
Maar ik weet er ook het fijne niet van.
pi_153041868
GVE:

quote:
Waarom ben ik als investeerder onderdeel van een informele vereniging?
Op één lening investeren veelal meerdere personen. Al deze investeerders samen vormen een informele vereniging namens wie Geldvoorelkaar.nl de incassi bij de lener verzorgt. Door lid te zijn van een informele vereniging kan er volstaan worden met één schuldbekentenis en één totale vordering. De informele vereniging verplicht u tot niets en wordt automatisch ontbonden wanneer de laatste termijn van een lening is afgelost.
జ్ఞ‌ా
pi_153041927
quote:
3s.gif Op donderdag 28 mei 2015 15:27 schreef µ het volgende:
GVE:

[..]

Ja, dat is van toepassing voor elk project afzonderlijk.
  donderdag 28 mei 2015 @ 15:36:51 #117
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153042135
Er is inderdaad een informele vereniging. Maar wie is de penningmeester? GVE of een stichting?
Bij een derdengeldrekening gaat het ook niet om de uitgeleende gelden, maar om het geld dat heen en weer geschoven wordt. Eerst van investeerder naar kredietnemer, daarna van maand tot maand van kredietnemer naar investeerder. Dat geld is een poosje "zoek". Als het op een derdengeldrekening staat, staat het te wachten op de rechtmatige eigenaar. Als het op rekening van GVE staat is het van GVE. Tenminste: zo heb ik het principe van een derdengeldrekening begrepen. Of ligt het nog weer anders?
pi_153042180
Het is toch wel een interessante vraag om eens aan GvE voor te leggen.

Stel dat GvE failliet gaat (al is die kans uiterst klein) en de binnenkomende aflossingen direct op de zakelijke rekening van gefailleerde binnen komen, dan pikt de curator die bedragen natuurlijk direct in om de crediteuren (en zichzelf) te betalen. In die zin zou een stichting oid toch wel erg nuttig zijn, nu ik er over nadenk.
Pecunia non olet
pi_153042348
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 15:36 schreef crowd-fundi het volgende:
Er is inderdaad een informele vereniging. Maar wie is de penningmeester? GVE of een stichting?
Bij een derdengeldrekening gaat het ook niet om de uitgeleende gelden, maar om het geld dat heen en weer geschoven wordt. Eerst van investeerder naar kredietnemer, daarna van maand tot maand van kredietnemer naar investeerder. Dat geld is een poosje "zoek". Als het op een derdengeldrekening staat, staat het te wachten op de rechtmatige eigenaar. Als het op rekening van GVE staat is het van GVE. Tenminste: zo heb ik het principe van een derdengeldrekening begrepen. Of ligt het nog weer anders?
Een derdenrekening is een rekening die buiten het vermogen staat van in dit geval het platform. Bij een faillissement kan een curator daar dus niet aankomen. Indien een platform van failliet zou gaan is het interessant of de vergoeding voor het platform upfront is betaald of dat er een vergoeding is gedurende de looptijd van de lening. Is dit laatste het geval dan kan met deze vergoeding een nieuwe (overnemende) partij doordraaien.
pi_153042460
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 15:38 schreef obligataire het volgende:
Het is toch wel een interessante vraag om eens aan GvE voor te leggen.

Stel dat GvE failliet gaat (al is die kans uiterst klein) en de binnenkomende aflossingen direct op de zakelijke rekening van gefailleerde binnen komen, dan pikt de curator die bedragen natuurlijk direct in om de crediteuren (en zichzelf) te betalen. In die zin zou een stichting oid toch wel erg nuttig zijn, nu ik er over nadenk.
Ja, zo is het in principe.
Ik zal beginnen met de vraag te stellen of er een aparte rekening voor de derdengelden is. Als er een reactie is kom ik er op terug maar ik denk niet dat deze er is.
pi_153043188
quote:
14s.gif Op donderdag 28 mei 2015 15:46 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik zal beginnen met de vraag te stellen of er een aparte rekening voor de derdengelden is. Als er een reactie is kom ik er op terug maar ik denk niet dat deze er is.
misschien moet je de vraag nog iets algemener stellen. Kunt u mij het senario schetsen als GVE overhoopt Failliet gaat. Wat gebeurd er dan met de leningen en op welke manier is de betaling aan de investeerders dan geregeld.
  donderdag 28 mei 2015 @ 16:17:21 #122
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153043447
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:58 schreef MSR het volgende:

[..]

Zeker wel, alle 'originele' investeerders hebben hierover een mail gehad van GvE. Zie ook de reactie van crowd-fundi hierboven. Er zijn aanpassingen geweest waardoor de rating is veranderd en zodoende kun je als 'originele' investeerder uitstappen. Zoals crowd-fundi al aangeeft: de communicatie hierover had echter beter gekund.
Oh oke :)
pi_153043686
Hmm weer zo'n donatieproject :{
జ్ఞ‌ా
  donderdag 28 mei 2015 @ 16:31:30 #124
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153043823
quote:
9s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:25 schreef µ het volgende:
Maar nu met incentives.
Waar ik niks mee zal doen.
pi_153044092
Nou, daar doe ik idd niet aan mee :) Lopen dit soort dingen wel?
  donderdag 28 mei 2015 @ 16:48:48 #126
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153044230
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:42 schreef crowdiefunder het volgende:
Blijkbaar. Voor veel investeerders is crowdfunding ook een kwestie van gunnen. Ik kan mij voorstellen dat je dan zo'n projectje meepakt.
  donderdag 28 mei 2015 @ 16:49:26 #127
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153044246
Die wijnhandel op KoM zit al vol, snel gegaan voor KoM begrippen!
pi_153044384
quote:
9s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:25 schreef µ het volgende:
Daar heb je dus weer helemaal niets aan nee. En ze vraagt nog een flink bedrag ook, ben benieuwd of ze ver komt. Dat landschapsproject kwam niet eens aan de 1.000,-.
  donderdag 28 mei 2015 @ 16:55:12 #129
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153044389
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:42 schreef crowdiefunder het volgende:
Zo'n grote sponsoractie is er nog niet geweest. Wel een keer voor het KWF, voor cycle4life en voor landschapsbeheer. Dat waren kleine projectjes. Nu wordt er maar liefst ¤ 15000 gevraagd. Met 18000 inschrijvers zou dat makkelijk moeten kunnen. Ik heb dan toch maar liever dat GVE een aparte stichting daarvoor opricht met een ANBI-status.
pi_153044470
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:55 schreef crowd-fundi het volgende:
Nu wordt er maar liefst ¤ 15000 gevraagd. Met 18000 inschrijvers zou dat makkelijk moeten kunnen.
Klopt, maar er zijn bij lange na geen 18.000 actieve investeerders. Dat is al eens eerder voorbij gekomen hier, iemand had daar een leuke lijst van gemaakt. Daarbij zijn er hier ook al een aantal investeerders die daar niets in zien (zie boven :P ) en daar zullen er ongetwijfeld meer van zijn.
  donderdag 28 mei 2015 @ 17:00:48 #131
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153044537
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:58 schreef MSR het volgende:

[..]

Klopt, maar er zijn bij lange na geen 18.000 actieve investeerders. Dat is al eens eerder voorbij gekomen hier, iemand had daar een leuke lijst van gemaakt. Daarbij zijn er hier ook al een aantal investeerders die daar niets in zien (zie boven :P ) en daar zullen er ongetwijfeld meer van zijn.
Klopt. Ik geloof er ook niet in dat deze 15k binnen komt. Maar er zijn meer wonderlijke bedragen toegezegd.
pi_153045369
quote:
14s.gif Op donderdag 28 mei 2015 15:46 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Reactie ontvangen van GvE. Een derdengeldenrekening hebben ze niet. Wel zijn ze met de AFM bezig met het openen van een officiële derden gelden rekening. Het is nog niet duidelijk wanneer dit geregeld is maar ze zijn er dus wel mee bezig. Overigens wel weer een snelle reactie.
pi_153045425
Aiiii, dat nieuwe project is echt viiieeeesssss. Arbeidsongeschikte kerel die (illegaal?) honden ernaast fokt voor extra geld.
pi_153045453
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 17:41 schreef Underdoggy het volgende:
Aiiii, dat nieuwe project is echt viiieeeesssss. Arbeidsongeschikte kerel die (illegaal?) honden ernaast fokt voor extra geld.
Ik ga hier niets over zeggen maar ik pas.
pi_153045851
Het is een particulier project dus ik kan sowieso niet meedoen (als ik dat zou willen.....) Ik snap daar overigens weinig van, dat onderscheid.
Pecunia non olet
pi_153046755
Wat hebben jullie voor investeringen tot nu toe gedaan als ik vragen mag?
pi_153046824
De kwaliteti van de projecten wordt er niet beter op....ik pas ook
pi_153047060
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 18:02 schreef obligataire het volgende:
Het is een particulier project dus ik kan sowieso niet meedoen (als ik dat zou willen.....) Ik snap daar overigens weinig van, dat onderscheid.
Kun je dat misschien kort toelichten? Waarom jij/jullie niet in een particulier project kunnen stappen? Het gaat om het chalet toch?
pi_153047066
2,79% kan je niet zomaar omzetten naar een B. Graydon heeft een hele nieuwe systematiek opgezet, waarbij ratings niet meer te vergelijken zijn. Ook zijn gemiddeld gezien alle ratings gedaald.
Eerst denken, dan typen
  donderdag 28 mei 2015 @ 19:03:29 #140
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153047315
quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2015 18:55 schreef Piger het volgende:
2,79% kan je niet zomaar omzetten naar een B. Graydon heeft een hele nieuwe systematiek opgezet, waarbij ratings niet meer te vergelijken zijn. Ook zijn gemiddeld gezien alle ratings gedaald.
Ja, dat hadden we ook al eens van GVE gehoord, toen ze met een CCC-project aan kwamen zetten.
Op welke manier het dan wél vergelijkbaar is, dat word mij ook niet duidelijk. Er zal toch op een of andere manier een relatie bestaan tussen het oude systeem en het nieuwe? Iets in de geest van: ik betaal nu ¤ 4,50 voor iets waar ik vroeger 10 guldens voor neertelde. Of, meer met de realiteit overeenkomend: waar ik vroeger 10 gulden voor betaalde, leg ik nu ¤ 10 neer.
pi_153047517
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 18:02 schreef obligataire het volgende:
Waarom kan je niet in particuliere projecten investeren?
pi_153047530
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 19:03 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Ja, dat hadden we ook al eens van GVE gehoord, toen ze met een CCC-project aan kwamen zetten.
Op welke manier het dan wél vergelijkbaar is, dat word mij ook niet duidelijk. Er zal toch op een of andere manier een relatie bestaan tussen het oude systeem en het nieuwe? Iets in de geest van: ik betaal nu ¤ 4,50 voor iets waar ik vroeger 10 guldens voor neertelde. Of, meer met de realiteit overeenkomend: waar ik vroeger 10 gulden voor betaalde, leg ik nu ¤ 10 neer.
Nee het probleem ligt bij Graydon. Graydon geeft aan dat hun nieuwe systeem betrouwbaarder is. Alles gaat dus via een nieuwe (statistische) formule, waarbij er geen enkele logica is meer tussen de oude rating en de nieuwe. Daarbij geven ze aan dat de ratings gemiddeld gezien gelijk blijven, terwijl al lang is bewezen is dat 70% van de ratings is gedaald. Ja dan ben je wel betrouwbaarder ja, als je het grootste deel van de ratings omlaag gooit.

Er zijn bedrijven die 2% pd hadden en nu naar 4% gaan maar ook die naar 1% gaan o.b.v. dezelfde gegevens.

Conclusie:
- De oude ratingsystematiek was totaal niet betrouwbaar, daarom drukken ze deze er snel doorheen. Door de letters niet meer te hanteren is de complete transparantie weg en daar proberen ze zich achter te verschuilen.

GVE is hier echter niet schuldig aan.
Eerst denken, dan typen
pi_153048229
Werd net gebeld door KapitaalOpMaat. Het schijnt daar beleid te zijn om na een maand klanten te bellen. Goede zaak want ze nemen wel de tijd voor je maar aan de andere kant sturen ze wel aan op investeringen in projecten.
pi_153048618
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 19:29 schreef Moralitas het volgende:
Werd net gebeld door KapitaalOpMaat. Het schijnt daar beleid te zijn om na een maand klanten te bellen. Goede zaak want ze nemen wel de tijd voor je maar aan de andere kant sturen ze wel aan op investeringen in projecten.
Nou, mij hebben ze nog nooit gebeld. Nu kunnen ze dat ook niet aangezien ze mijn nummer niet hebben. Maar ook nooit een email of zo.
pi_153049546
Wellicht een wat recenter beleid dan. Ze gaven zelfs aan dat ik contact kan opnemen als ik meer informatie wil over specifieke projecten. Het lijk me echter dat ze grotendeels over dezelfde informatie beschikken als wat voor ons publiekelijk is. Het heeft immers geen nut om informatie achter te houden welke relevant is voor de financiering.

Verder heb ik gemerkt dat de administratiekosten bij Symbid zoals beloofd zijn verlaagd. Ben benieuwd wanneer zij hun eerste loan-based crowdfunding project hebben. Een maand geleden hadden ze het nog over half mei maar schijnbaar wil het nog niet echt vlotten. Staat w.m.b. wel weer een mooi project op met aandelen: https://www.symbid.nl/ideas/6964-spin-remote
pi_153049895
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 18:54 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

Kun je dat misschien kort toelichten? Waarom jij/jullie niet in een particulier project kunnen stappen? Het gaat om het chalet toch?
Ik heb een zakelijke account, en dan mag je alleen in zakelijke projecten investeren...... :(
Pecunia non olet
pi_153049981
Nou, ik sla deze bij gve ook over :)
pi_153050162
Misschien heb ik het verkeerd maar:
Heeft u een vast dienstverband, dan wel een overige vaste bron van inkomen?
Ik heb een vaste arbeidsongeschiktheidsuitkering.
Met het fokken met de Airedales heb ik een 2e bron van inkomsten. Via mond tot mond reclame lopen deze inkomsten gestaag door en zijn jaarlijks stabiel.

Ik kan mij nog een zaak van de overheid herinneren van enige tijd geleden.. Een vrouw die hondjes fokte en doorverkocht voor een extraatje naast de uitkering. Dat was illegaal en de beste vrouw werd financieel uitgekleed

[ Bericht 1% gewijzigd door CRWD op 28-05-2015 20:41:37 ]
pi_153050336
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 20:26 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik heb een zakelijke account, en dan mag je alleen in zakelijke projecten investeren...... :(
Mag ik jou vragen waarom je een zakelijk account hebt? Ik heb dat enige tijd geleden ook overwogen maar ik heb het toch maar niet gedaan omdat het rendement dan bruto is.

Heb je het zakelijk account genomen om meer dan de 40K drempel te mogen investeren? Of meer om de 1,2 vrh niet te hoeven betalen? Zodat je meer vermogen kunt opbouwen tot je pensioen oid?
Doe je dat via je holding of gewoon via een eenmanszaak?
pi_153050423
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 20:35 schreef CRWD het volgende:
Met het fokken met de Airedales heb ik een 2e bron van inkomsten. Via mond tot mond reclame lopen deze inkomsten gestaag door en zijn jaarlijks stabiel.

Ik kan mij nog een zaak van de overheid herinneren van enige tijd geleden.. Een vrouw die hondjes fokte en doorverkocht voor een extraatje. Dat was illegaal en de beste vrouw werd financieel uitgekleed
Toch weer wat kriebels dat GvE zo'n project plaatst. Het aantal projecten gaat naar mijn idee steeds meer voor de kwaliteit van de projecten. Misschien zit ik er naast en doet meneer alles volgens de regels, maar mijn gevoel zegt wat anders......
pi_153050680
Die man van KOM zei nog dat ze maar een klein deel van de projecten toelaten en dat GVE ongeveer 1 op de 4 toelaat. Vraag me wel af wat voor aanvragen er dan allemaal wel niet binnenkomen.
pi_153051002
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 20:41 schreef CRWD het volgende:

[..]

Mag ik jou vragen waarom je een zakelijk account hebt? Ik heb dat enige tijd geleden ook overwogen maar ik heb het toch maar niet gedaan omdat het rendement dan bruto is.

Heb je het zakelijk account genomen om meer dan de 40K drempel te mogen investeren? Of meer om de 1,2 vrh niet te hoeven betalen? Zodat je meer vermogen kunt opbouwen tot je pensioen oid?
Doe je dat via je holding of gewoon via een eenmanszaak?
In mijn B.V. heb ik spaargeld, waaronder vrijvallende deposito's. Opnieuw in spaarproducten beleggen is geen optie meer vanwege de ultra lage rente, en zodoende ben ik bij GvE terechtgekomen vorig jaar. Bij een gemiddeld bruto rendement tot 6% betaal je niet méér belasting dan in privé (vpb tarief is 20%), terwijl eventuele verliezen zelfs helemaal aftrekbaar zijn.

Als ik de reserves ooit als dividend zou uitkeren geldt extra 25% AB heffing, maar dat duurt nog wel een tijdje, ik beschouw de B.V. als een soort spaarpot waar ik niet aan kom.

Ik heb mijn accounts bij CC, Zencap en KoM trouwens wel op privé staan. Zo heb ik flexibiliteit en hoef ik nooit geld in de B.V. te storten of er uit te halen.

Die 40K drempel, dat besefte ik niet toen in het account aanmaakte, maar achteraf gezien is het wel handig :)

[ Bericht 5% gewijzigd door obligataire op 28-05-2015 21:11:15 ]
Pecunia non olet
pi_153051459
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:02 schreef obligataire het volgende:

[..]

In mijn B.V. heb ik spaargeld, waaronder vrijvallende deposito's. Opnieuw in spaarproducten beleggen is geen optie meer vanwege de ultra lage rente, en zodoende ben ik bij GvE terechtgekomen vorig jaar. Bij een gemiddeld bruto rendement tot 6% betaal je niet méér belasting dan in privé (vpb tarief is 20%), terwijl eventuele verliezen zelfs helemaal aftrekbaar zijn.

Als ik de reserves ooit als dividend zou uitkeren geldt extra 25% AB heffing, maar dat duurt nog wel een tijdje, ik beschouw de B.V. als een soort spaarpot waar ik niet aan kom.

Ik heb mijn accounts bij CC, Zencap en KoM trouwens wel op privé staan.
Thanks voor je reactie.

Zelf overweeg ik een aparte BV op te zetten met als doel kapitaal opbouwen als pensioenvoorziening e.d. Dat kan dan zowel in vastgoed als beleggingen en CF (met name CF). De intentie daarvan is ook om jaren lang daar geen dividend van uit te betalen en het saldo te laten groeien.

Er zitten alleen nogal wat regels aan wanneer je een nieuwe BV opricht en fors kapitaal stort voor dergelijke doeleinde. Jij hebt ook andere activiteiten in je BV? Of puur en alleen vermogensgroei?
pi_153051523
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 20:15 schreef Moralitas het volgende:
Wellicht een wat recenter beleid dan. Ze gaven zelfs aan dat ik contact kan opnemen als ik meer informatie wil over specifieke projecten. Het lijk me echter dat ze grotendeels over dezelfde informatie beschikken als wat voor ons publiekelijk is. Het heeft immers geen nut om informatie achter te houden welke relevant is voor de financiering.

Verder heb ik gemerkt dat de administratiekosten bij Symbid zoals beloofd zijn verlaagd. Ben benieuwd wanneer zij hun eerste loan-based crowdfunding project hebben. Een maand geleden hadden ze het nog over half mei maar schijnbaar wil het nog niet echt vlotten. Staat w.m.b. wel weer een mooi project op met aandelen: https://www.symbid.nl/ideas/6964-spin-remote
Ja, ik denk het. In mijn begin periode heb ik overigens ook een aantal keren contact gehad met ze.
pi_153052812
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:16 schreef CRWD het volgende:

[..]

Thanks voor je reactie.

Zelf overweeg ik een aparte BV op te zetten met als doel kapitaal opbouwen als pensioenvoorziening e.d. Dat kan dan zowel in vastgoed als beleggingen en CF (met name CF). De intentie daarvan is ook om jaren lang daar geen dividend van uit te betalen en het saldo te laten groeien.

Er zitten alleen nogal wat regels aan wanneer je een nieuwe BV opricht en fors kapitaal stort voor dergelijke doeleinde. Jij hebt ook andere activiteiten in je BV? Of puur en alleen vermogensgroei?
Hou er wel rekening mee dat je wel verplichte jaarlijkse kosten hebt zoals een accountantsverklaring. Voor relatief kleine bedragen heeft dit weinig voordeel lijkt mij.
pi_153052993
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 20:26 schreef obligataire het volgende:

[..]

Oke, die regel kende ik niet. Staat daar iets over in de voorwaarden dan? Heb je ze wel eens gevraagd wat daarvan de reden is? Nou mis je er niet zo heel veel aan overigens. Het aandeel particuliere projecten is laag en vaak bedroevend van kwaliteit.
pi_153053032
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:16 schreef CRWD het volgende:

[..]

Thanks voor je reactie.

In mijn geval zitten er wel ondernemingsactiviteiten in de B.V., het zijn de opgepotte winsten + het ooit gestorte aandelenkapitaal waarmee wordt belegd.

Eerlijk gezegd zou ik niet gauw een B.V. oprichten voor pensioen. Naar mijn mening is het huidige VRH 1,2% systeem zeer mild, zeker als je er in slaagt wél een fatsoenlijk rendement te behalen. Het geld is daarna vrij te besteden terwijl bij een B.V. die AB heffing altijd nog boven je hoofd blijft hangen.

Vanwege mijn achtergrond, doe ik alles zelf, van oprichting tot jaarrekening en publicatie. Normaliter ben je daar jaarlijks al gauw een 600 euro aan kwijt.
Pecunia non olet
pi_153053139
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:55 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Oke, die regel kende ik niet. Staat daar iets over in de voorwaarden dan? Heb je ze wel eens gevraagd wat daarvan de reden is? Nou mis je er niet zo heel veel aan overigens. Het aandeel particuliere projecten is laag en vaak bedroevend van kwaliteit.
Ik weet niet of het in de voorwaarden staat (het zal wel), maar bij het investeren krijg ik een duidelijke melding dat het niet is toegestaan. Heel af en toe is het wel jammer maar er blijft idd. genoeg over.
Pecunia non olet
pi_153053198
quote:
10s.gif Op donderdag 28 mei 2015 20:51 schreef Moralitas het volgende:
Die man van KOM zei nog dat ze maar een klein deel van de projecten toelaten en dat GVE ongeveer 1 op de 4 toelaat. Vraag me wel af wat voor aanvragen er dan allemaal wel niet binnenkomen.
Dat zou ik overigens maar met een grote korrel zout nemen. Altijd een zwakte bod als je een concurrent zwart moet maken ipv te zorgen dat je gewoon zelf echt beter bent. Kwaliteit komt namelijk (op termijn) vanzelf boven drijven.
pi_153053351
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:58 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik weet niet of het in de voorwaarden staat (het zal wel), maar bij het investeren krijg ik een duidelijke melding dat het niet is toegestaan. Heel af en toe is het wel jammer maar er blijft idd. genoeg over.
Ik vraag mij af wat de achterliggende gedachte is van deze regel. Misschien om belangen verstrengeling te voorkomen??
pi_153053573
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik vraag mij af wat de achterliggende gedachte is van deze regel. Misschien om belangen verstrengeling te voorkomen??
Bescherming van zwakke consumenten, tegen (grote) bedrijven?

Ik heb een keer meegemaakt dat iemand een vastgoed project aanmeldde (die Niels), deze stond in eerste instantie als particulier project op de site. Daar heb ik wat over gezegd, omdat ik het toch wel heel erg zakelijk vond, dat waren ze met me eens, het werd aangepast, en vervolgens kon ik wel meedoen.

[ Bericht 5% gewijzigd door obligataire op 28-05-2015 23:03:29 ]
Pecunia non olet
  donderdag 28 mei 2015 @ 23:59:32 #162
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153057620
quote:
7s.gif Op donderdag 28 mei 2015 19:10 schreef Piger het volgende:

[..]

Conclusie:
- De oude ratingsystematiek was totaal niet betrouwbaar, daarom drukken ze deze er snel doorheen. Door de letters niet meer te hanteren is de complete transparantie weg en daar proberen ze zich achter te verschuilen.

GVE is hier echter niet schuldig aan.
Dank je wel voor deze uitleg!
pi_153062926
Wat hebben wij investeerders bij GvE op donderdag 28 mei toch een mooie crowdfund dag gehad: eerst het prachtige project voor de culturele verrijking van Nederland en alsof dat nog niet genoeg was werden we ook nog getrakteerd op een kansrijk chalet-projectje! }:|
pi_153063210
Inderdaad geen dag van 'leuke projecten'. Verbaas u: het chalet is bijna vol. Ongelooflijk maar waar.
pi_153063527
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 09:21 schreef Zand60 het volgende:
Inderdaad geen dag van 'leuke projecten'. Verbaas u: het chalet is bijna vol. Ongelooflijk maar waar.
Klopt, ik ben ook vol verbaasd. Telkens weer bij zulk soort projecten.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 09:46:57 #166
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_153063720
quote:

Ik kan mij nog een zaak van de overheid herinneren van enige tijd geleden.. Een vrouw die hondjes fokte en doorverkocht voor een extraatje naast de uitkering. Dat was illegaal en de beste vrouw werd financieel uitgekleed
Dit. Is. Echt. Het. Top. Punt.
pi_153063933
En vol, dat chalet kunnen ze ook kopen. Ach ja, verder maar niet teveel woorden aan vuil maken en hopen dat de volgende weer een leuk project is :)
  vrijdag 29 mei 2015 @ 10:00:36 #168
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153064015
Als ik het projectnummer van dat chalet bekijk, lijkt het er op dat het een poosje op de plank heeft gelegen. Misschien waren ze er bij GVE ook niet zo blij mee?
pi_153064024
Heb het project niet gelezen, maar het kan zijn dat de arbeidsongeschiktheidsuitkering niet vanuit de overheid komt, maar vanuit een verzekeraar waar hij zelf een verzekering had afgesloten (bijv. ZZP-er). Dan lijkt het mij geen probleem dat hij ernaast zelf wat dingen kan oppakken.
pi_153064468
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:48 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Blijkbaar. Voor veel investeerders is crowdfunding ook een kwestie van gunnen. Ik kan mij voorstellen dat je dan zo'n projectje meepakt.
Voor die gunfactor gebruik ik nu juist Lendahand. Dan doe je ook nog iets voor de economie in andere landen ipv 'zomaar' geld weggeven.
Schip ahoy!
  vrijdag 29 mei 2015 @ 10:34:25 #171
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153064782
quote:

Arbeidsongeschikt maar dan wel commercieel met het fokken van die beesten bezig zijn? Hou toch op zeg, sta er van te kijken dat zo'n project geaccepteerd wordt :{

En nog vol ook?
pi_153065086
Het zou kunnen dat deze persoon gedeeltelijk arbeidsongeschikt is. In dat geval mogen ze globaal datgene verdienen waarvoor ze wel gezond zijn verklaard en zou dat geen gevolgen hoeven te hebben voor de uitkering.

Elk arbeidsongeschiktheidspercentage hoort in een klasse. De klasse bepaalt de hoogte van de uitkering.
Vaak weet men tot vier getallen achter de komma hoeveel men mag bijverdienen....vandaar ook die constante inkomsten :)

Het zou ook wel erg dom zijn, als het anders zou zijn, om dat op internet te gooien ook al heeft GvE een vrij besloten karakter.
Pecunia non olet
  vrijdag 29 mei 2015 @ 10:59:40 #173
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_153065385
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 10:48 schreef obligataire het volgende:
Het zou kunnen dat deze persoon gedeeltelijk arbeidsongeschikt is. In dat geval mogen ze globaal datgene verdienen waarvoor ze wel gezond zijn verklaard en zou dat geen gevolgen hoeven te hebben voor de uitkering.

Elk arbeidsongeschiktheidspercentage hoort in een klasse. De klasse bepaalt de hoogte van de uitkering.
Vaak weet men tot vier getallen achter de komma hoeveel men mag bijverdienen....vandaar ook die constante inkomsten :)

Het zou ook wel erg dom zijn, als het anders zou zijn, om dat op internet te gooien ook al heeft GvE een vrij besloten karakter.
denk niet dat het in dit geval opgegeven word bij de belasting

hele verhaal is een drama haha
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  vrijdag 29 mei 2015 @ 11:07:06 #174
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_153065571
iemand die bezig is met steekflens van KOM? ik twijfel er een beetje over
pi_153065645
Weer een nieuwe GVE, Mensquare, exclusieve vrijetijdskleding voor mannen.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 11:14:47 #176
332574 µ
alt-m
pi_153065768
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 11:10 schreef crowdiefunder het volgende:
Weer een nieuwe GVE, Mensquare, exclusieve vrijetijdskleding voor mannen.
Vind hem er prima uitzien, maar wat geld in gestopt.
జ్ఞ‌ా
  vrijdag 29 mei 2015 @ 11:20:52 #177
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153065959
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 11:07 schreef Thezappa het volgende:
Nee
  vrijdag 29 mei 2015 @ 11:22:22 #178
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_153066003
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 11:20 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee
ga het niet doen , kan het niet inschatten

die mensquare dan liever
pi_153066063
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:04 schreef Horsemen het volgende:
quote:
Op donderdag 28 mei 2015 21:58 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik heb er naar gevraagd in het verleden. GVE heeft mij verteld dat het een AFM richtlijn is dat Bedrijven via CF niet aan particulieren mogen lenen.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 11:25:09 #180
332574 µ
alt-m
pi_153066071
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 11:07 schreef Thezappa het volgende:
Nope.

Steekflens doet mij op de een of andere manier aan pannekoeken denken.
జ్ఞ‌ా
  vrijdag 29 mei 2015 @ 11:25:29 #181
332574 µ
alt-m
pi_153066080
Mensquare waar men het over heeft:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10828
జ్ఞ‌ా
pi_153066112
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 11:14 schreef µ het volgende:

[..]

Vind hem er prima uitzien, maar wat geld in gestopt.
ik heb twijfels bij retail in deze tijd maar moet zeggen dat dit er erg solide uitziet. Er zit ook best veel EV in de onderneming. Vraag me wel af of dat allemaal vast zit, anders zou de financiering ook niet nodig zijn.

edit: en dit lijkt een bedrijf te zijn wat begrijpt dat de meerwaarde zit in de combinatie van online en offline verkoop. Denk dat ik ook meedoe
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_153066225
Ik twijfel ook nog, want retail/modewinkels hebben het best lastig.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 11:32:42 #184
250643 FOOIJDONK
Een heer in het verkeer....
pi_153066280
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 11:25 schreef µ het volgende:
Mensquare waar men het over heeft:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10828
Online en offline... Ondernemer lijkt het te hebben begrepen.
Denk dat ik meedoe.

Welke risicoklasse is het G-PD percentage ook alweer?

Laat maar.. gevonden:

AAA 0,00% - 0,15%
AA 0,16% - 0,30%
A 0,31% - 0,62%
BBB 0,63% - 1,24%
BB 1,25% - 2,49%
B 2,50% - 4,99%
CCC 5,00% - 9,99%
CC 10,00% - 19,99%

[ Bericht 13% gewijzigd door FOOIJDONK op 29-05-2015 11:42:10 ]
LIEFF ZIJNN!!!
pi_153066444
Note GVE: De weergegeven ratings hebben betrekking op S.di Murro Beheer B.V. Voor Calluci geeft Graydon een PD% van 1,13% en Creditsafe 43 punten. S. di Murro Beheer B.V. tekent mee als hoofdelijk medeschuldenaar.

Wil dit zeggen dat er alleen twee B.V.'s tekenen of dat naast meneer zelf de beide B.V's tekenen?
Wie weet dat?
pi_153066615
Lijkt mij alleen de 2 BV's en niet de man zelf in privé.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 11:42:23 #187
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_153066676
quote:
Onze winkel is een begrip in Breda en omstreken. Al meer dan 25 jaar zijn we gevestigd in de Halstraat in Breda
Vind dit soort teksten altijd wel leuk.

Ik woon in breda en omgeving, maar ik heb er nog nooit van gehoord.
Sterker nog, niemand bij ons thuis of in de buurt.

Maargoed, ziet er wel goed uit
pi_153066835
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 11:40 schreef crowdiefunder het volgende:
Heb de vraag bij GVE neergelegd. In principe tekent de eigenaar toch altijd mee in prive? Het lijkt hier dat naast de eigenaar ook de tweede B.V. meetekent. Wat ik graag zou willen overgens.
Zeker na de Talamini ervaring.
pi_153067264
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 11:47 schreef NaRegenDeZon het volgende:
quote:
Op vrijdag 29 mei 2015 11:40 schreef crowdiefunder het volgende:
Heb de vraag bij GVE neergelegd. In principe tekent de eigenaar toch altijd mee in prive? Het lijkt hier dat naast de eigenaar ook de tweede B.V. meetekent. Wat ik graag zou willen overgens.
Zeker na de Talamini ervaring.
Antwoord GVE is er zeer snel:

[i]Hartelijk dank voor uw reactie. Dat is inderdaad het geval. Beide BV's en de heer Murro zelf tekenen als schuldenaar.

Met vriendelijke groet,

Aldegondahof 14
3911 BS Rhenen
pi_153067330
Goed om te weten, misschien maar klein bedragje erin stoppen dan :)

Wellicht die telefoonnummers even wissen? De persoon zit vast niet te wachten op allerlei belletjes op zijn mobiel van het weekend van ons :)
pi_153067400
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:04 schreef crowdiefunder het volgende:
Goed om te weten, misschien maar klein bedragje erin stoppen dan

Wellicht die telefoonnummers even wissen? De persoon zit vast niet te wachten op allerlei belletjes op zijn mobiel van het weekend van ons
Mee eens. Dus weg met die nummers. :)
pi_153068250
Mensquare lijkt een leuk projectje. Toch gaat het minder hard dan ik had verwacht.
pi_153068363
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:38 schreef crowd_funder het volgende:
Mensquare lijkt een leuk projectje. Toch gaat het minder hard dan ik had verwacht.
moeilijk te verklaren als dat chalet met een ontzettend slecht verhaal wel zo vol is
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  vrijdag 29 mei 2015 @ 12:43:37 #194
444556 RavigotteSaus
aka Ravigotte
pi_153068392
quote:

En voor wie de man wat beter wil leren kennen:
We hebben beeld
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_153068406
Ik verbaas me ook dat het niet hard gaat!
Het is toch een 'luxe merk' en
Een lening via Geldvoorelkaar.nl is hierbij uitstek geschikt voor, omdat we hiermee ook marketing kunnen bedrijven. We willen een fanbase opbouwen die onder andere bestaat uit enthousiaste investeerders

Had ik verwacht dat het huidige klantenbestand er meteen in/op zou springen.
pi_153068455
Zien er mensen toch grotere risico's in dit project. Waar zit dit dan in?
pi_153068514
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 11:42 schreef lipjes het volgende:

[..]

Vind dit soort teksten altijd wel leuk.

Ik woon in breda en omgeving, maar ik heb er nog nooit van gehoord.
Sterker nog, niemand bij ons thuis of in de buurt.

Maargoed, ziet er wel goed uit
Dus we kunnen de incentives naar je doorsturen, dan kun je kennismaken ;)
pi_153068565
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:46 schreef crowd_funder het volgende:
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)2014/2014-064-pb.htm
pi_153068762
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:46 schreef crowd_funder het volgende:
De tijd zal het leren. Mensen blijven kleding kopen soms wat meer soms wat minder. Naakt gaan ze niet over straat. Zo te zien heeft deze man het goed voorelkaar. Dus van mij heeft hij een investering gekregen. Voor dit soort winkels met webshop zie ik wel bestaansrecht.
pi_153068797
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 11:30 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik twijfel ook nog, want retail/modewinkels hebben het best lastig.
Ik pas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')