Bedankt!quote:Op donderdag 28 mei 2015 11:23 schreef Horsemen het volgende:
quote:
Op donderdag 28 mei 2015 10:43 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Weet iemand hoe lang het duurt voordat een reactie bij KOM geplaatst wordt? Direct of na......,,?
Direct volgens mij.
Bij instellingen kun je automatisch uitloggen uitzetten, dan blijf je gewoon altijd ingelogd.quote:Op donderdag 28 mei 2015 12:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Bedankt!
Heb nu ontdekt dat je als je ingelogd bent er je na enige tijd uitgooid wordt. Dit heb je niet in de gaten want je staat op je scherm nog steeds ingelogd. Al je dan je reactie plaatst is het net of hij door gaat maar feitelijk gebeurd er niets. Nu direct na inloggen reactie geplaatst en inderdaad direct geplaatst.
Oftewel: als je bij het inloggen een vinkje plaatst bij "ingelogd blijven" word je er niet meer uitgegooid.quote:Op donderdag 28 mei 2015 12:08 schreef MSR het volgende:
[..]
Bij instellingen kun je automatisch uitloggen uitzetten, dan blijf je gewoon altijd ingelogd.
Volgens mij is dat ook de enige plek waar je dat kunt instellen, ik deed een en ander uit mijn hoofdquote:Op donderdag 28 mei 2015 12:31 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Oftewel: als je bij het inloggen een vinkje plaatst bij "ingelogd blijven" word je er niet meer uitgegooid.
(ik kon "instellingen" niet vinden)
Bedankt trouwens voor de tip! Ik had 'm al die tijd dat ik op kom zit nog niet gezien.quote:Op donderdag 28 mei 2015 12:35 schreef MSR het volgende:
[..]
Volgens mij is dat ook de enige plek waar je dat kunt instellen, ik deed een en ander uit mijn hoofdZou goed kunnen dat er überhaupt geen tab 'instellingen' is.
Derden rekening is voor het veilig stellen. Maar dan moet het nog geadministreerd en afgewikkeld worden met de nodige admin kosten. Vermoedelijk draait daar de investeerder extra voor op.quote:
Hanteert GVE ook een derdengeldrekening? Op het rekeningafschrift is het niet te zien. Bij andere platformen staat het er wel keurig bij: stichting derdengelden kapitaal op maat, lendico, zencap. Op de website wordt er ook al niet over gesproken.quote:
Ze krijgen er weer 20 dagen bij of ze nemen genoegen met 90%quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:45 schreef crowdiefunder het volgende:
Op zencap loopt het niet heel hard, die primera winkel gaat vandaag verlopen en moet nog 10%. Ben benieuwd of het doorgaat.
Ik dacht niet dat ik er ooit iets over gelezen heb, dus vermoedelijk niet.quote:Op donderdag 28 mei 2015 14:49 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Hanteert GVE ook een derdengeldrekening? Op het rekeningafschrift is het niet te zien. Bij andere platformen staat het er wel keurig bij: stichting derdengelden kapitaal op maat, lendico, zencap. Op de website wordt er ook al niet over gesproken.
Mee eens we moeten dan maar hopen er aan werken dat het platvorm op dat moment overgenomen wordt, dan wel zullen we de leningen bij een ander onder moeten brengen. Trouwens bij GVE is er ook nog iets als een vereniging onder de VOF die iets met de afhandeling te maken heeft.quote:Op donderdag 28 mei 2015 15:13 schreef obligataire het volgende:
Ik vermoed ook dat GvE geen derdengeldrekening heeft want dat zou uit de tenaamstelling moeten blijken en een aparte stichting is het al helemaal niet.
Het is prettig als het geregeld is (schept vertrouwen), aan de andere kant helpt het weinig in het geval van omvallen van het faillissement want er zal toch echt iets van een organisatie moeten zijn die de fysieke activiteiten oppakt, een stichting is slechts een notariële akte
quote:Waarom ben ik als investeerder onderdeel van een informele vereniging?
Op één lening investeren veelal meerdere personen. Al deze investeerders samen vormen een informele vereniging namens wie Geldvoorelkaar.nl de incassi bij de lener verzorgt. Door lid te zijn van een informele vereniging kan er volstaan worden met één schuldbekentenis en één totale vordering. De informele vereniging verplicht u tot niets en wordt automatisch ontbonden wanneer de laatste termijn van een lening is afgelost.
Een derdenrekening is een rekening die buiten het vermogen staat van in dit geval het platform. Bij een faillissement kan een curator daar dus niet aankomen. Indien een platform van failliet zou gaan is het interessant of de vergoeding voor het platform upfront is betaald of dat er een vergoeding is gedurende de looptijd van de lening. Is dit laatste het geval dan kan met deze vergoeding een nieuwe (overnemende) partij doordraaien.quote:Op donderdag 28 mei 2015 15:36 schreef crowd-fundi het volgende:
Er is inderdaad een informele vereniging. Maar wie is de penningmeester? GVE of een stichting?
Bij een derdengeldrekening gaat het ook niet om de uitgeleende gelden, maar om het geld dat heen en weer geschoven wordt. Eerst van investeerder naar kredietnemer, daarna van maand tot maand van kredietnemer naar investeerder. Dat geld is een poosje "zoek". Als het op een derdengeldrekening staat, staat het te wachten op de rechtmatige eigenaar. Als het op rekening van GVE staat is het van GVE. Tenminste: zo heb ik het principe van een derdengeldrekening begrepen. Of ligt het nog weer anders?
Ja, zo is het in principe.quote:Op donderdag 28 mei 2015 15:38 schreef obligataire het volgende:
Het is toch wel een interessante vraag om eens aan GvE voor te leggen.
Stel dat GvE failliet gaat (al is die kans uiterst klein) en de binnenkomende aflossingen direct op de zakelijke rekening van gefailleerde binnen komen, dan pikt de curator die bedragen natuurlijk direct in om de crediteuren (en zichzelf) te betalen. In die zin zou een stichting oid toch wel erg nuttig zijn, nu ik er over nadenk.
misschien moet je de vraag nog iets algemener stellen. Kunt u mij het senario schetsen als GVE overhoopt Failliet gaat. Wat gebeurd er dan met de leningen en op welke manier is de betaling aan de investeerders dan geregeld.quote:Op donderdag 28 mei 2015 15:46 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, zo is het in principe.
Ik zal beginnen met de vraag te stellen of er een aparte rekening voor de derdengelden is. Als er een reactie is kom ik er op terug maar ik denk niet dat deze er is.
Oh okequote:Op donderdag 28 mei 2015 11:58 schreef MSR het volgende:
[..]
Zeker wel, alle 'originele' investeerders hebben hierover een mail gehad van GvE. Zie ook de reactie van crowd-fundi hierboven. Er zijn aanpassingen geweest waardoor de rating is veranderd en zodoende kun je als 'originele' investeerder uitstappen. Zoals crowd-fundi al aangeeft: de communicatie hierover had echter beter gekund.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |