abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152950108
President Obama heeft toestemming gegeven voor luchtaanvallen op IS (Islamitische Staat)-strijders in het noorden van Irak. Ook zijn er voedselpakketten gedropt in de bergen van Sinjar waar tienduizenden vluchtelingen zich schuilhouden. Volgens Obama zijn de luchtaanvallen op beperkte schaal nodig, omdat de levens van Amerikanen op het spel staan, net als die van veel onschuldige burgers. In de stad Arbil werken een hoop Amerikanen. IS-strijders zijn die stad de afgelopen dagen steeds meer genaderd. Obama benadrukt dat er geen militairen naar Irak worden gestuurd. Eind 2011 kwam er officieel een einde aan de Amerikaanse militaire missie in Irak. De afgelopen dagen zijn tienduizenden Koerdische jezidi's en christenen gevlucht voor de soennitische IS-strijders.

Volgens de VN en vluchtelingen/ooggetuigen is er sprake van grootschalig seksueel misbruik door IS-strijders tegen vrouwen, tienermeisjes en jongens die tot de minderheden in Irak behoren. 1.500 yezidi's en christenen zouden mogelijk gedwongen worden om als seksslaaf te dienen. Ook zouden er 500 jezidi's levend begraven zijn door IS en gevonden zijn in een massagraf.

Vanuit hun bolwerk Falluja, dat IS in januari van dit jaar in handen kreeg, probeert de beweging steeds meer regio's in Irak te veroveren. Met de bezetting van Mosul heeft IS strategisch een gevoelige klap uitgedeeld aan de Iraakse strijdkrachten, die na vier dagen van gevechten de moed hebben opgegeven en de stad zijn ontvlucht. Net als 500.000 burgers overigens. Sinds 29 juni 2014 gaat "ISIS" (Islamitische Staat in Irak en de Levant) als "IS" (Islamitische Staat) door het leven: ze hebben een kalifaat opgericht dat uit delen van Irak en Syriė bestaat.

Kaart van de uiteindelijke staat die IS wil vestigen in het Midden-Oosten

Kaart van de huidige militaire situatie
Paars = Iraakse regering
Grijs = IS
Groen = Koerdistan (Peshmerga)

Zie ook:
Kaart van de huidige militaire situatie in Irak en Syriė
Uitgebreide kaart van de militaire situatie in Irak

Het NPU (Oftwel Nineveh Plain Protection Units) is een Assyrisch militie die december 2014 is ontstaan, hun doel is om de oorspronkelijke bewoners van Irak te beschermen dat zijn Assyriėrs. Officieel zijn er 5500 leden aangesloten maar sinds de meest recente schatting zijn er nu al bijna 10.000 leden aansloten en ze groeien nog dagelijks. Het NPU word al gesteund door ''American Mesopotamian Organization '' en ze zoeken ook steun bij de Verenigde Staten en de EU. Het NPU zit nu in de provincie Nineveh (Ninawa) Ook een van de meest belangrijke doelen van het NPU is het creėren van een Assyrisch land. Dit gaat het dan waarschijnlijk worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er bestaan duidelijke aanwijzingen dat Turkije ISIS direct en indirect steunt. Een videobeeld:

Updates:
The Levantine War - Reddit
https://twitter.com/IraqiSecurity
pi_152950112
Zoals Assad.
pi_152950118
quote:
4s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:38 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Erdogan verdedigt democratie niet. Hij zei zelf dat democratie een tram/trein is die je neemt, waarna je vervolgens uitstapt.
Een uitspraak die nog nooit geverifieerd is maar wel krampachtig door jou overal wordt gesmeten. :')
pi_152950122
Het lijkt mij niet de bedoeling om Irak uit de topictitel te halen.
pi_152950123
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:39 schreef al-qahira het volgende:
Zo zie je maar, je klaagt over een 'Arabische impasse' maar zegt wel dat dictator en ISIS steunde Erdogan het beste is wat Turkije is over komen. :')
Ik praat over Erdogan's binnenlandse politiek.

quote:
VSL = "Vrij Syrisch Leger"
Snap ik. Ik bedoel dat ik niets kan zeggen over hen omdat de oorlog in Syrie nog in volle gang is en ze tot op heden niets anders doen dan voornamelijk vechten. Regeren komt pas na een eventuele ondergang van de langnek. Dan kan ik pas oordelen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_152950128
Een Brutus die Assad, Mullah en ander gespuis aanpakt..

quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:44 schreef Irakees het volgende:
Het lijkt mij niet de bedoeling om Irak uit de topictitel te halen.
Ah ging per ongeluk.
pi_152950142
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:43 schreef reza1 het volgende:
Zoals Assad.
Je weet wel Brutus de dictator-wannabe Ceasar heeft vermoord he?
pi_152950167
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je weet wel Brutus de dictator-wannabe Ceasar heeft vermoord he?
Je hoeft niet iedereen de les voor te lezen man. Laat het gewoon hangen. Ze zullen toch geloven wat ze willen geloven. Wedden dat je ze niet van gedachten kan veranderen?
pi_152950187
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:44 schreef Atak het volgende:
Een Brutus die Assad, Mullah en ander gespuis aanpakt..
Abu Bakr?
pi_152950196
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:46 schreef Atak het volgende:

[..]

Je hoeft niet iedereen de les voor te lezen man. Laat het gewoon hangen. Ze zullen toch geloven wat ze willen geloven. Wedden dat je ze niet van gedachten kan veranderen?
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 01:14 schreef Atak het volgende:
Daar had je een Brutus als Sadam nodig om het zooitje bij elkaar te houden en verraders een kopje korter maken.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 14:58 schreef Atak het volgende:
RIP Saddam indeed. :) Een grote man en soms een nodige Brutus.
pi_152950236
Sinds Saddam weg is zijn er miljoenen doodgegaan. Als Saddam er vandaag nog was had je geen ISIS, PKK, gespuis, etc.
pi_152950259
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:44 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Ik praat over Erdogan's binnenlandse politiek.

[..]

Snap ik. Ik bedoel dat ik niets kan zeggen over hen omdat de oorlog in Syrie nog in volle gang is en ze tot op heden niets anders doen dan voornamelijk vechten. Regeren komt pas na een eventuele ondergang van de langnek. Dan kan ik pas oordelen.
Je denkt niet dat ook effect heeft op het binnenland? Het wordt een blowback net als bij Pakistan.

Niet anders doet dan vechten? De moorden op minderheden vergeten? Net als de samenwerking met ISIS en Al Qaida?
  maandag 25 mei 2015 @ 17:58:45 #13
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_152950472
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:49 schreef Atak het volgende:
Sinds Saddam weg is zijn er miljoenen doodgegaan. Als Saddam er vandaag nog was had je geen ISIS, PKK, gespuis, etc.
Ik kan mij niet herinneren dat het ooit rustig is geweest in het MO, er is altijd wel wat met die primitievelingen.
Say what?
pi_152950509
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:58 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Ik kan mij niet herinneren dat het ooit rustig is geweest in het MO, er is altijd wel wat met die primitievelingen.
Nou ja, in verhouding tot wat nu afspeelt waren dat natuurlijk alleen maar incidentjes, waarbij men met het grootste probleem in het Midden Oosten lange tijd meteen dacht aan Israel-Palestina.
  maandag 25 mei 2015 @ 18:01:47 #15
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_152950569
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nou ja, in verhouding tot wat nu afspeelt waren dat natuurlijk alleen maar incidentjes, waarbij men met het grootste probleem in het Midden Oosten lange tijd meteen dacht aan Israel-Palestina.
Als we het even beperken tot Irak, met Saddam aan het roer ging het nog veel maller qua doden. Daarbij is ISIS een lachertje.
Say what?
pi_152950638
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:01 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Als we het even beperken tot Irak, met Saddam aan het roer ging het nog veel maller qua doden. Daarbij is ISIS een lachertje.
Ik betwijfel het, geef ISIS de macht van Saddam en vervang de Koerden met de Alawieten.
Denk dat Saddam dan ineens een nobelprijs voor vrede en humanisme krijgt.
pi_152950661
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:50 schreef al-qahira het volgende:
Je denkt niet dat ook effect heeft op het binnenland? Het wordt een blowback net als bij Pakistan.
Dat valt wel mee. Niettemin heeft Erdogan Turkije veel goeds gebracht. Zeker bij de totaal incompetente vorige regeringen en leiders. Goeds en verbeteringen bij voorheen op economisch vlak, mbt de Koerdische kwestie, Turkse openheid naar de rest van de wereld toe en uit de isolatie getrokken, leger teruggestuurd naar de barakken waar het hoort en enkel de staat dienen ipv elke keer een coupe zoals bijv nog in jouw geliefde Egypte, etc etc.

quote:
Niet anders doet dan vechten? De moorden op minderheden vergeten? Net als de samenwerking met ISIS en Al Qaida?
Er bestaat geen uniform FSA. Daar ga je al helemaal de mist in. Allerlei groepen die zich aansluiten om vervolgens af te splitsen etc. Zodoende kan ik er niet veel over zeggen.
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  maandag 25 mei 2015 @ 18:10:15 #18
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_152950884
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik betwijfel het, geef ISIS de macht van Saddam en vervang de Koerden met de Alawieten.
Ja als, maar zo staan de zaken er niet voor.

Er vallen nu dagelijks tientallen Iraakse doden door de strijd met ISIS, om op het aantal doden van tijdens de Irak-Iranoorlog te komen moet deze strijd nog jaren voortwoekeren. De situatie is natuurlijk beide keren kut, maar dat het tijdens Saddam een vredig paradijs was is natuurlijk volstrekte onzin.
Say what?
pi_152950890
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:58 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Als je 100 jaar teruggaat dan was het 800 jaar relatief rustig vergeleken met andere werelddelen (ik heb het over Syriė en Irak).

[ Bericht 1% gewijzigd door Atak op 25-05-2015 18:20:21 ]
pi_152950976
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:10 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Ja als, maar zo staan de zaken er niet voor.
Dan gaat de vergelijking ten alle tijden mank.

quote:
Er vallen nu dagelijks tientallen Iraakse doden door de strijd met ISIS, om op het aantal doden van tijdens de Irak-Iranoorlog te komen moet deze strijd nog jaren voortwoekeren. De situatie is natuurlijk beide keren kut, maar dat het tijdens Saddam een vredig paradijs was is natuurlijk volstrekte onzin.
Nee, beide keren was het kut, maar ik geloof niet dat Saddam een apocalyptisch idioot was die uit was op de einde der tijden icm een Islamistische agenda, wat ISIS wel is. De aanvallen van Saddam waren inhumaan en barbaars, maar vreemd genoeg niet random, integendeel 'strategisch' binnen zijn redenatie. ISIS geeft je al een paar kogels door het hoofd omdat je niet weet hoeveel onderdelen het middaggebed bevat, als je bijv naar een van de eerste en bekendere executie video's terugkijkt.
pi_152950991
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:44 schreef Atak het volgende:

Ah ging per ongeluk.
o|O.
  maandag 25 mei 2015 @ 18:14:05 #22
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_152951016
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:10 schreef Atak het volgende:

[..]

Als je 100 jaar teruggaat dan was er 800 jaar relatief rustig vergeleken met andere werelddelen (ik heb het over Syriė en Irak).
Toen het nog Ottomaans was ja, maar nog voor Irak daadwerkelijk werd opgericht (idioot plan trouwens) was het al helemaal mis.
Say what?
pi_152951027
quote:
8s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:13 schreef Specularium het volgende:

[..]

o|O.
Ah, de ISIS-lover is er ook weer.
pi_152951069
quote:
8s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ah, de ISIS-lover is er ook weer.
Je moeder is ook offtopic.
pi_152951116
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:14 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Toen het nog Ottomaans was ja, maar nog voor Irak daadwerkelijk werd opgericht (idioot plan trouwens) was het al helemaal mis.
In principe heeft Europa tot 1945 ook plat gelegen en flinke volksverhuizingen gehad, noodgedwongen, deportaties, miljoenen doden, verleggen van oude grenzen en uiteenvallen van oude rijken of net ontstane natie-staten. Opa's en oma's van de huidige generatie 30-ers hebben dat Europa nog meegemaakt. Na 50 miljoen Europeanen die de dood kenden nog vele volksverhuizingen zoals Duitsers die in Polen etc woonden en op de vlucht gingen voor de Russen of werden gedeporteerd of bruut afgemaakt.

In die zin moeten we met het M-Oosten gewoon ff geduld hebben. Of juist zorgen dat de oorlog de proporties van de Tweede Wereldoorlog bereikt (50 milj. doden in heel Europa) zodat men van de circa 220 milj. arabieren 50 miljoen eraf trekt en elkaar afmaakt bij miljoenen en uiteindelijk ook denkt : "dit nooit meer".
pi_152951128
quote:
8s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:15 schreef Specularium het volgende:

[..]

Je moeder is ook offtopic.
  maandag 25 mei 2015 @ 18:20:29 #27
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_152951226
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dan gaat de vergelijking ten alle tijden mank.

[..]

Nee, beide keren was het kut, maar ik geloof niet dat Saddam een apocalyptisch idioot was die uit was op de einde der tijden icm een Islamistische agenda, wat ISIS wel is. De aanvallen van Saddam waren inhumaan en barbaars, maar vreemd genoeg niet random, integendeel 'strategisch' binnen zijn redenatie. ISIS geeft je al een paar kogels door het hoofd omdat je niet weet hoeveel onderdelen het middaggebed bevat, als je bijv naar een van de eerste en bekendere executie video's terugkijkt.
De aanvallen van Saddam sloegen natuurlijk nergens op, wat was hij denkende? Het heeft hem niks opgeleverd behalve enorme schade en vele doden. Een grotere idioot dan Saddam is lastig op te noemen. Een voordeel tov ISIS is dat hij na deze oorlogen nog enigszins rationeel is gaan denken en onderhandelen.
Say what?
  maandag 25 mei 2015 @ 18:24:03 #29
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_152951341
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:17 schreef Aloulu het volgende:

[..]

In principe heeft Europa tot 1945 ook plat gelegen en flinke volksverhuizingen gehad, noodgedwongen, deportaties, miljoenen doden, verleggen van oude grenzen en uiteenvallen van oude rijken of net ontstane natie-staten. Opa's en oma's van de huidige generatie 30-ers hebben dat Europa nog meegemaakt. Na 50 miljoen Europeanen die de dood kenden nog vele volksverhuizingen zoals Duitsers die in Polen etc woonden en op de vlucht gingen voor de Russen of werden gedeporteerd of bruut afgemaakt.

In die zin moeten we met het M-Oosten gewoon ff geduld hebben. Of juist zorgen dat de oorlog de proporties van de Tweede Wereldoorlog bereikt (50 milj. doden in heel Europa) zodat men van de circa 220 milj. arabieren 50 miljoen eraf trekt en elkaar afmaakt bij miljoenen en uiteindelijk ook denkt : "dit nooit meer".
Eigenlijk is ISIS een beetje het moderne nazivolk, door hun zie je nu partijen samenwerken die elkaar voorheen niet konden luchten. Dat is al een stap in de goede richting.
Say what?
  maandag 25 mei 2015 @ 18:27:53 #30
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_152951464
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:23 schreef Atak het volgende:

[..]

Mag jij wel kijken naar white chicks? Is haram.
Moet jij niet nu in Ankara met een wolvenvlag zwaaien?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Say what?
pi_152951675
Dr_JohanFranzen twitterde op maandag 25-05-2015 om 13:24:33 .@Dr_JohanFranzen The US shouldn't really comment on Iraqi army failure, considering how they had to bribe Sunni communities to fight AQI. reageer retweet
pi_152951796
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:20 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

De aanvallen van Saddam sloegen natuurlijk nergens op, wat was hij denkende? Het heeft hem niks opgeleverd behalve enorme schade en vele doden. Een grotere idioot dan Saddam is lastig op te noemen. Een voordeel tov ISIS is dat hij na deze oorlogen nog enigszins rationeel is gaan denken en onderhandelen.
Precies.
pi_152964060
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:41 schreef Aloulu het volgende:

[..]

De AKP verdedigt democratie weldegelijk als dat het "perfect samengaat met Islam". Erdogan heeft Egypte zelfs gematigd secularisme aangeraden in de tijd van Morsi waarna Morsi en de Moslimbroeders over hem heen vielen.
Dat jij dit serieus gelooft. :') Deze man is constant de islam aan het boosten en haat democratie. Jij denkt dat hij graag democratie heeft, maar dat is niet zo. Hij heeft geen andere keus. Hij heeft geen steun om Turkije te veranderen in een theocratie.
#freefrederike
pi_152964086
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:41 schreef Triggershot het volgende:
De openbare aanklager mag niet eens iets op internet zetten, laat staan een rechtzaak van maken als het gaat om MIT-activiteiten, uberhaupt met het doorzoeken van de vrachtwagens had hij volgens de Turkse wet al zijn bevoegdheden overschreden, laat staan er een publiekelijk rechtzaak van te maken en praten tegen de media. Hij is niet op tijd gepakt, door zijn acties en bevindingen zijn speculaties en vermoedens publiekelijk geworden.
Hij heeft dat niet zelf persoonlijk gedaan, dus al die dingen gaan niet top. De gendermarie heeft die dingen doorgezocht, niet de aanklager.

quote:
Dan vergis je je daar nogal in, AKP. Erdogan, Turkije, hoe je het ook wilt noemen heeft FSA als een gesprekspartner en al-qaida, Nusra etc - voor de 1000e x - op een terroristenlijst, vreemd genoeg is de felicitatie van de AKP richting al-qaeda en nusra zo 123 niet te vinden, richting de FSA ook niet, maar dat laat maar even 123 in het midden.
Ik denk dat jij te naief bent. Iemand op de terroristenlijst zetten betekent letterlijk nog niks. Jij en ik weten beide dat Al-Nusra Idlib heeft veroverd, en dat ''de'' FSA de facto niks meer is dan een groep losbandige facties.
#freefrederike
pi_152964138
quote:
4s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 00:55 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Hij heeft dat niet zelf persoonlijk gedaan, dus al die dingen gaan niet top. De gendermarie heeft die dingen doorgezocht, niet de aanklager.

De gendarme mag niet op eigen houtje zulke initiatieven nemen. Ook in dit geval is dat niet gebeurd. Lees de verlagen eerst goed. :')

quote:
Ik denk dat jij te naief bent. Iemand op de terroristenlijst zetten betekent letterlijk nog niks. Jij en ik weten beide dat Al-Nusra Idlib heeft veroverd, en dat ''de'' FSA de facto niks meer is dan een groep losbandige facties.
Hmm, wel iets-wat tegenstrijdig hoor, eerst begin je met mijn naļviteit , om vervolgens een argument voort te bouwen op wat jij denkt dat ik weet / vind.

Nusra heeft Idlib niet veroverd, Nusra was een van de samen vechtende partijen, get your facts straight. Ten tweede, is er wel meer gedaan dan alleen op een lijstje te zetten, damn, zo blind kan je toch niet zijn. :')
pi_152964279
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 18:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je kunt een alawiet niet herkennen aan zijn taal of etniciteit... Alawieten kunnen liegen.
#freefrederike
pi_152964318
quote:
4s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 01:07 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Je kunt een alawiet niet herkennen aan zijn taal of etniciteit... Alawieten kunnen liegen.
Oke dan.
pi_152964322
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 00:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De gendarme mag niet op eigen houtje zulke initiatieven nemen. Ook in dit geval is dat niet gebeurd. Lees de verlagen eerst goed. :')

[..]

Hmm, wel iets-wat tegenstrijdig hoor, eerst begin je met mijn naļviteit , om vervolgens een argument voort te bouwen op wat jij denkt dat ik weet / vind.

Nusra heeft Idlib niet veroverd, Nusra was een van de samen vechtende partijen, get your facts straight. Ten tweede, is er wel meer gedaan dan alleen op een lijstje te zetten, damn, zo blind kan je toch niet zijn. :')
Jij weet dat net zo goed als ik. Nusra heeft wel Idlib veroverd, zij zijn de dominante partij. Ik denk dat ik niet diegene ben die blind is, ik geef namelijk toe dat Turkije en Al-Qaeda samen werken. Jouw argument is: ''ja maar ze hebben al-qaeda leden in de gevangenis en hebben al-qaeda op de terroristenlijst'', wat is dat voor een argument? Dat is gewoon de Turkse woordvoerders napraten. Op elk bewijs zeg jij ''ja maar dat is geen echt bewijs''.
#freefrederike
pi_152964353
quote:
4s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 01:10 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Jij weet dat net zo goed als ik. Nusra heeft wel Idlib veroverd, zij zijn de dominante partij. Ik denk dat ik niet diegene ben die blind is, ik geef namelijk toe dat Turkije en Al-Qaeda samen werken. Jouw argument is: ''ja maar ze hebben al-qaeda leden in de gevangenis en hebben al-qaeda op de terroristenlijst'', wat is dat voor een argument? Dat is gewoon de Turkse woordvoerders napraten.
Goed, blijkbaar weet jij beter als ik wat ik weet, wist ik niet, maar goed zal het aannemen voor wat het is. Wacht even, jij spreekt geen Turks, je kunt de Turkse beelden, gesprekken niet volgen behalve datgene wat jou wordt voorgeschoteld en jij hebt het lef om mij te verwijten van na praten, damn.

quote:
Op elk bewijs zeg jij ''ja maar dat is geen echt bewijs"
Bewijs :')

Wat voor bewijs is er ooit geleverd dat de wapens naar ISIS gingen en niet bijv naar de FSA of Turkmenen? Die links van je die twijfeltaal en speculaties bevatten :') ?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2015 01:19:05 ]
pi_152964426
quote:
4s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 01:10 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Jij weet dat net zo goed als ik. Nusra heeft wel Idlib veroverd, zij zijn de dominante partij. Ik denk dat ik niet diegene ben die blind is, ik geef namelijk toe dat Turkije en Al-Qaeda samen werken. Jouw argument is: ''ja maar ze hebben al-qaeda leden in de gevangenis en hebben al-qaeda op de terroristenlijst'', wat is dat voor een argument? Dat is gewoon de Turkse woordvoerders napraten. Op elk bewijs zeg jij ''ja maar dat is geen echt bewijs''.
Dit.
pi_152964487
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 01:17 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Dit.
aan wiens kant sta jij ah rafida.
pi_152964499
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 01:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

aan wiens kant sta jij ah rafida.
PizzaMizza _O_
pi_152964506
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 01:23 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

PizzaMizza _O_
Moge Allah dan jullie samenbrengen.
pi_152964514
quote:
4s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 00:53 schreef PizzaMizza het volgende:
Dat jij dit serieus gelooft. :') Deze man is constant de islam aan het boosten en haat democratie. Jij denkt dat hij graag democratie heeft, maar dat is niet zo. Hij heeft geen andere keus. Hij heeft geen steun om Turkije te veranderen in een theocratie.
'

Tuurlijk, zo kan je het ook zien. Dat hij zaken verbergt. Alleen kan je dat niet bewijzen dus is dit een onmogelijke discussie.

Feit is dat de AKP ideologie democratie omarmt. Net zoals de Moslimbroeders dat doen ja. Qaradawi verdedigt ferm dat democratie samengaat met Islam bijv en wordt daarop hard aangevallen door de salafistische islamistische broeders die menen dat de "wetgeving alleen van Allah kan komen en nooit van mensen in een parlement".
pi_152965759
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 01:24 schreef Aloulu het volgende:
Feit is dat de AKP ideologie democratie omarmt. Net zoals de Moslimbroeders dat doen ja. Qaradawi verdedigt ferm dat democratie samengaat met Islam bijv en wordt daarop hard aangevallen door de salafistische islamistische broeders die menen dat de "wetgeving alleen van Allah kan komen en nooit van mensen in een parlement".
Feit is dat jij steeds je antwoorden verdraait. Erdogan staat niet achter democratie, hij wordt gedwongen. Jij doet alsof hij keuze heeft, dat heeft hij niet. Sterker nog, vele aanwijzingen laten zien dat hij lak heeft aan democratie(denk aan het Presidentiele Paleis of het continue opsluiten van openbare aanklagers).

Turkije is niet vergelijkbaar met Egypte. Egypte is relatief achtergesteld op vele gebieden ten opzichte van Turkije. Vooral als het gaat om bijv. corruptie.
#freefrederike
pi_152965762
Doctor Khamenei met Peshmergas, 1980.

#freefrederike
pi_152965937
quote:
Beschamend gewoon. En dit komt nog van een anti-regering kanaal.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 07:57:02 #48
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_152966212
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 01:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Goed, blijkbaar weet jij beter als ik wat ik weet, wist ik niet, maar goed zal het aannemen voor wat het is. Wacht even, jij spreekt geen Turks, je kunt de Turkse beelden, gesprekken niet volgen behalve datgene wat jou wordt voorgeschoteld en jij hebt het lef om mij te verwijten van na praten, damn.

[..]

Bewijs :')

Wat voor bewijs is er ooit geleverd dat de wapens naar ISIS gingen en niet bijv naar de FSA of Turkmenen? Die links van je die twijfeltaal en speculaties bevatten :') ?
En jij denkt dat wat de Turkse media jou voorschotelen niet juist verdraaid is? In het land met meer journalisten in de bak dan Rusland :')? Ik heb jou allerlei links gegeven over de smerige spelletjes van Turkije, zelfs de voormalige Amerikaanse ambassadeur van Turkije gaf het toe. En Turkije is een bondgenoot van Amerika, dus Amerika heeft er nul belang bij hierover te liegen.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 09:22:48 #49
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_152967131
Back on topic:

@IraqiSecurity: Major operations simultaneously launched today by #Iraq's armed forces and Hashd al-Sha'abi in #Anbar and Salahuddin provinces.

@IraqiSecurity: #Iraq's forces reportedly launched the operation to liberate #Anbar province (starting with Ramadi). Advances near Samarra too this morning.

@IraqiSecurity: Reports that #Iraq's forces have killed one of Da'ish's most dangerous snipers in Husaybah al-Sharqiyah, east of Ramadi, this morning.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_152970652
:|W
markito0171 twitterde op dinsdag 26-05-2015 om 12:01:47 #Iraq Battle to recapture #Ramadi launched under the name "Labeyk Ya Hussein". Shiite declaration of religious war http://t.co/f4kH9fLfqz reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 26 mei 2015 @ 15:32:42 #51
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
  dinsdag 26 mei 2015 @ 15:33:31 #52
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_152980468
quote:
99s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 12:07 schreef Slayage het volgende:
:|W
markito0171 twitterde op dinsdag 26-05-2015 om 12:01:47 #Iraq Battle to recapture #Ramadi launched under the name "Labeyk Ya Hussein". Shiite declaration of religious war http://t.co/f4kH9fLfqz reageer retweet
Nee, gaat om het heroveren van delen van de Salah ad-Din provincie.
pi_152989242
@Jaf_Leb: Iraqi Hezbollah forces have captured 100's of ISIS rats around Ramadi.
- Al Mayadeen

@EjmAlrai: Photos of Kataeb Hezbollah arresting a very long queue of what it claim to be "Hundreds #ISIS" captive around #Ramadi on @AlMayadeenNews

@EjmAlrai: Hashd al-Sha'bi making serious advance West of #Samarra toward al-Tharthar lake against #ISIS. #Iraq. https://t.co/HJQiBoJFki

[ Bericht 30% gewijzigd door Montana_ir op 26-05-2015 21:45:46 ]
  dinsdag 26 mei 2015 @ 21:21:16 #55
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_152989333
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 21:19 schreef Montana_ir het volgende:
@Jaf_Leb: Iraqi Hezbollah forces have captured 100's of ISIS rats around Ramadi.
- Al Mayadeen

[ afbeelding ]
Ik zie 20 man, zijn er meer foto's?
  dinsdag 26 mei 2015 @ 21:31:13 #57
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_152989859
Lijkt me eerlijk gezegd sterk dat die IS'ers zich zomaar laten oppakken. Wat is daar precies gebeurt?
pi_152990449
quote:
Ik zou de toegang tot twitter maar weer sluiten als ik de president was.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 21:50:57 #59
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_152990800
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 21:43 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik zou de toegang tot twitter maar weer sluiten als ik de president was.
SPOILER
Say what?
pi_153029854
Breaking: ‪#‎ISIS‬ takes control over Shaiha area near ‪#‎Fallujah‬, ‪#‎Anbar‬ province after heavy fighting with ‪#‎Iraqi‬ security forces.

_O-
#freefrederike
pi_153029857
quote:
Maar nee hoor, volgens Triggershot is dit weer geen bewijs want Abu Bakr Al Baghdadi heeft nog niet gezegd dat Turkije een bondgenoot is dus kan het niet zo zijn. _O-
#freefrederike
pi_153029862
quote:
4s.gif Op donderdag 28 mei 2015 04:49 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Maar nee hoor, volgens Triggershot is dit weer geen bewijs want Abu Bakr Al Baghdadi heeft nog niet gezegd dat Turkije een bondgenoot is dus kan het niet zo zijn. _O-
Abu Bakker ligt vast ergens in een Turks kuuroord.
pi_153029931
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 04:59 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Abu Bakker ligt vast ergens in een Turks kuuroord.
Het zou me eigenlijk niks verbazen, dat doen al die jihadleiders.
#freefrederike
  donderdag 28 mei 2015 @ 06:28:14 #64
396550 Richestorags
pi_153029943
quote:
4s.gif Op donderdag 28 mei 2015 04:47 schreef PizzaMizza het volgende:
Breaking: #ISIS takes control over Shaiha area near #Fallujah, #Anbar province after heavy fighting with #Iraqi security forces.

_O-
Heavy fighting zal wel betekenen dat er drie kogels zijn afgevuurd en een granaat is gegooid en dat ze daarna wegrenden.
pi_153029948
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 06:28 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Heavy fighting zal wel betekenen dat er drie kogels zijn afgevuurd en een granaat is gegooid en dat ze daarna wegrenden.
:D _O-

Ook deze reactie op fb over het wegrennen:

Hey at least the Iraqi army is getting ready for next years Olympics in Rio. I think Usain bolt has real competition from these Iraqi "athletes". I'm guessing Iraq will win gold at the 100 m 200m and the relay races.

_O-
#freefrederike
pi_153046015
quote:
4s.gif Op donderdag 28 mei 2015 04:47 schreef PizzaMizza het volgende:
Breaking: ‪#‎ISIS‬ takes control over Shaiha area near ‪#‎Fallujah‬, ‪#‎Anbar‬ province after heavy fighting with ‪#‎Iraqi‬ security forces.

_O-
Bron ?
pi_153046064
quote:
4s.gif Op donderdag 28 mei 2015 06:31 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

:D _O-

Ook deze reactie op fb over het wegrennen:

Hey at least the Iraqi army is getting ready for next years Olympics in Rio. I think Usain bolt has real competition from these Iraqi "athletes". I'm guessing Iraq will win gold at the 100 m 200m and the relay races.

_O-
Klopt,leger en Peshmerga rennen weg.
Alleen Shia milities zijn bazen. ;)
pi_153046137
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 06:28 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Aldus onze digitale internetheld die bij het minst geringe in het leven waarschijnlijk een stapje achteruit doet, maar op het internet zijn digitale alter-ego opzet om andere virtuele fanboys te imponeren.
pi_153046164
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 18:14 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Aldus onze digitale internetheld die bij het minst geringe in het leven waarschijnlijk een stapje achteruit doet, maar op het internet zijn digitale alter-ego opzet om andere virtuele fanboys te imponeren.
richestorags heeft er niet voor gekozen om in het leger te zitten. Hij heeft echter wel door dat een bepaald leger(de Iraakse) keer op keer faalt en het niet alleen aankan. Momenteel zijn milities effectiever dan het leger, zegt dat niet iets?
#freefrederike
  donderdag 28 mei 2015 @ 19:22:55 #70
396550 Richestorags
pi_153048021
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 18:14 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Want jij kent mij? En zelfs al zou je gelijk hebben: moet je een vrachtwagenchauffeur zijn om commentaar te mogen leveren op de belabberde rijstijl van een vrachtwagenchauffeur? De soldaten worden betaald om te doen wat ze moeten doen en hebben state of the art Amerikaans wapentuig. Gebruik dat godverdomme dan ook als die Hakbars je kant op komen. Als je ze dan in een later stadium alsnog moet bevechten wordt het alleen maar lastiger want dan hebben ze jouw state of the art wapentuig :')
  donderdag 28 mei 2015 @ 19:23:12 #71
396550 Richestorags
pi_153048030
quote:
4s.gif Op donderdag 28 mei 2015 18:16 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

richestorags heeft er niet voor gekozen om in het leger te zitten. Hij heeft echter wel door dat een bepaald leger(de Iraakse) keer op keer faalt en het niet alleen aankan. Momenteel zijn milities effectiever dan het leger, zegt dat niet iets?
Dit.
pi_153049740
quote:
4s.gif Op donderdag 28 mei 2015 18:16 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Wat zegt het dan precies, als dezelfde mensen bij een militie zitten effectiever zijn in het bestrijden van ISIS?
pi_153056018
Slecht nieuws.. breaking news: zware explosie in Sheraton hotel (en nog een ander hotel) in Bagdad.

"Zwaarbeveiligd"!
pi_153056119
@rConflictNews: BREAKING: Reports coming in of a double bombing near the Sheraton Hotel in #Baghdad.
https://t.co/xGo7LBIMkd

@zaidbenjamin: 2 explosions rock #Baghdad. One near Olwiya social club. http://t.co/VsZZWsenZl
  donderdag 28 mei 2015 @ 23:18:11 #75
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153056137
OrlaGuerin twitterde op donderdag 28-05-2015 om 23:13:28 Hearing gunfire and sirens now after double blast near Sheraton Hotel in #Baghdad. http://t.co/fajvTczqPd reageer retweet
News_Executive twitterde op donderdag 28-05-2015 om 23:11:38 BREAKING: Two huge #explosions moments ago in #Baghdad. Near the Sheraton Hotel reageer retweet
are we infinite or am I alone
pi_153056190
Bagdad under attack...
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 28 mei 2015 @ 23:22:06 #77
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153056288

donderdag 28 mei 2015 @ 23:32:30 #78
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153056707
  donderdag 28 mei 2015 @ 23:52:35 #79
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153057428
At least 10 killed in two Baghdad hotel blasts – reports
Two Baghdad hotels have been rocked by explosions that reportedly killed at least 10 people, according to police and medical sources.
http://rt.com/news/262949-baghdad-hotel-blast-victims/

[ Bericht 38% gewijzigd door crystal_meth op 29-05-2015 00:07:20 ]
pi_153058665
geen wonder dat de Engelsen aan het evacueren zijn.

ISIS heeft het mooi bekeken, ze hoeven Baghdad niet in te nemen, maar alleen genoeg chaos te creėren zodat er paniek uitbreekt. En waar zit het leger, in Anbar door mijnenvelden in Ramadi aan het ploegen..., schaakmat?
pi_153058916
Doden bij aanslagen hotels Bagdad
Bij aanslagen bij twee hotels in de Iraakse hoofdstad Bagdad zijn zeker tien mensen om het leven gekomen. Bij de hotels ontploften naar verluidt kort na elkaar twee autobommen.

Er zijn zo'n dertig mensen gewond geraakt.

Een van de autobommen ontplofte op de parkeerplaats van het Babylon Hotel. Kort daarna gebeurde hetzelfde op de parkeerplaats van het Cristal Hotel, voorheen het Sheraton.

Wie erachter zit, is nog onduidelijk. In Irak zijn vrijwel dagelijks aanslagen. Ook de terreurgroep IS, die grote delen van Irak heeft ingenomen, pleegt geregeld aanslagen.

De Iraakse autoriteiten hieven eerder dit jaar de avondklok op, die zo'n tien jaar van kracht was. Sindsdien is het aantal aanslagen toegenomen.
http://nos.nl/artikel/203(...)n-hotels-bagdad.html

pi_153058952
@EisaAli_RT: This is how hard the war on ISIS will be.
Pic says left is ISF leader & Right is ISIS treasurer. They're brothers. http://t.co/WTnzP3F3ur

pi_153059242
De Sjiitische millities hebben ondertussen wel de kracht om een staatsgreep te doen.
pi_153059336
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 00:38 schreef Nintex het volgende:
geen wonder dat de Engelsen aan het evacueren zijn.

ISIS heeft het mooi bekeken, ze hoeven Baghdad niet in te nemen, maar alleen genoeg chaos te creėren zodat er paniek uitbreekt. En waar zit het leger, in Anbar door mijnenvelden in Ramadi aan het ploegen..., schaakmat?
:')
  vrijdag 29 mei 2015 @ 02:47:46 #85
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_153061119
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 20:21 schreef Peunage het volgende:

[..]

Wat zegt het dan precies, als dezelfde mensen bij een militie zitten effectiever zijn in het bestrijden van ISIS?
Hier gaat het eigenlijk om meer dan alleen effectief. Het verschil is dat de shiitische milities iets doen, en Iraaks leger faalt. Keer op keer. Je kunt problemen niet oplossen door ze te ontwijken. Het Iraakse leger moet volledig gereformeerd worden. Dat kan alleen als je een Iraanse of Amerikaanse generaal aanstelt die alles renoveert. Ik denk eerlijk gezegd dat er genoeg irgc-generaals zitten die het roer over kunnen nemen.
#freefrederike
pi_153061407
quote:
4s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 02:57 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Hier gaat het eigenlijk om meer dan alleen effectief. Het verschil is dat de YPG iets doen, en de Peshmerga faalt. Keer op keer. Je kunt problemen niet oplossen door ze te ontwijken. De Peshmerga moet volledig gereformeerd worden. Dat kan alleen als je een Iraanse of Amerikaanse generaal aanstelt die alles renoveert. Ik denk eerlijk gezegd dat er genoeg irgc-generaals zitten die het roer over kunnen nemen.
pi_153061448
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 03:46 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Ohja, welke Koerdische stad is dan geloven in Irak? _O- Peshmerga heeft juist extra plekken veroverd, niet verloren :')
#freefrederike
pi_153061481
quote:
4s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 03:57 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ohja, welke Koerdische stad is dan geloven in Irak? _O- Peshmerga heeft juist extra plekken veroverd, niet verloren :')

Miep Miep.

[ Bericht 0% gewijzigd door Montana_ir op 29-05-2015 04:20:47 ]
pi_153066190
quote:

[..]

Hier gaat het eigenlijk om meer dan alleen effectief. Het verschil is dat de shiitische milities iets doen, en Iraaks leger faalt. Keer op keer. Je kunt problemen niet oplossen door ze te ontwijken. Het Iraakse leger moet volledig gereformeerd worden. Dat kan alleen als je een Iraanse of Amerikaanse generaal aanstelt die alles renoveert. Ik denk eerlijk gezegd dat er genoeg irgc-generaals zitten die het roer over kunnen nemen.
Het probleem waar ze mee kampen is corruptie. Een soldaat, hoe graag die ook tegen IS vecht, kan niks doen als zijn directe commandant een spion/ISIS lid is. Er zijn tientallen getuigenverslagen/video's waaruit blijkt dat soldaten orders krijgen om terug te trekken, of dat er wapens en munitie is, maar het niet krijgen, etc. Er zijn een hoog aantal officieren bij die eigenlijk onder 1 hoedje spelen met ISIS en de baathisten. Daar kan geen 1 soldaat iets tegen doen. Waarom zitten die mensen in het leger? Omdat het leger anders wordt beschuldigd van het 'marginaliseren van soennieten', dus ze zijn verplicht om baathisten en ander schoren in het leger toe te laten. Ze worden trouwens nu al door media als sektarisch en sjiitisch gezien, terwijl er een groot aantal soennitische generaals en officieren zijn, en zelfs het ministerie van defensie is grotendeels soennitisch bestuurd.

Sjiitische milities hebben daar niet mee te kampen. Zij zijn niet verplicht om baathisten toe te laten tot hun ranken. Ze nemen alleen de mensen op waarvan ze zeker weten dat ze loyaal zijn. Daarom zijn zij wel succesvol, en het leger niet. Hetzelfde geld voor Peshmerga, als die verplicht worden om Arabische soennieten (ex baathisten grotendeels) onderdeel te worden van de Peshmerga, gaan ze dezelfde problemen krijgen.

De Amerikanen hebben bijgedragen aan dit probleem, door de Irakese regering zo onder druk te zetten.

Gelukkig begint de soennitische bevolking in te zien dat hun politici de reden zijn voor hun ellende. Die zitten namelijk op kosten van de regering in comfortabele hotels in Erbil, Jordaniė en Turkije, en hebben een grote bek over wie ze wel en niet in hun provincies willen hebben (PMU en leger niet, ISIS en 'soennitische opstandelingen' wel.

[ Bericht 6% gewijzigd door Peunage op 29-05-2015 11:36:22 ]
pi_153075417
En de chef-staf van het Iraakse leger is een Koerd "Babaker Zebari" oom van Masoud Al-Barazani.
pi_153075654
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 16:13 schreef Montana_ir het volgende:
En de chef-staf van het Iraakse leger is een Koerd "Babaker Zebari" oom van Masoud Al-Barazani.
Kafir?
pi_153076148
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 16:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kafir?
Nee,ik denk dat ie Moslim Soennie is. Het maakt me ook helemaal niks uit wat zijn geloof is.
pi_153078849
Ramdog1980 twitterde op vrijdag 29-05-2015 om 17:35:31 IS claims Baghdad hotel car bombings: The attack on two Baghdad hotels is the latest in a series of attacks ac... http://t.co/BNe4JpRgif reageer retweet
pi_153096112
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_153096655
borzou twitterde op vrijdag 29-05-2015 om 23:27:45 Iran "commander" and vet of 80s war Jassem Nouri killed fighting ISIS in #Iraq's Ramadi http://t.co/WgeCP8QSIL http://t.co/Mwp7kZnv3H reageer retweet
quote:
Turkey and Iran Conflicting Agendas in Iraq: Who Will Get What

Both Iran and Turkey are racing to increase their gains in Iraq while the Arab Sunni states are trying to strengthen their ties to Iraqi Sunni tribes. In the case of Tehran, it is busy now trying to establish a larger presence in Kurdistan. For its part, Turkey's role in Iraq has taken a turn recently as shown by the inter-fighting between the Kurds in the North, and the surfacing of a new Sunni organization in Mosul, trained and equipped by Ankara.

In Kurdistan, fighting erupted in the early morning of May 24th between the Peshmerga forces of Kurdistan Democratic Party of Iran (KDPI) and the Kurdistan Workers Party (PKK) on the Iranian-Kurdish borders. The KDPI, close to the Kurdish Regional Government (KRG) was trying to establish a base in the area that the PKK considers its territory. There are regular channels of contact between the PKK and Tehran. But the KRG is on a long honeymoon with the Turks.

KRG President Masoud Barzani interfered quickly to contain the clashes. Yet, the threatening sign shown in this fight is that it had a regional dimension. Regional interests, as a long term factor, proved to transcend any local issues or reconciliation effort done on the local basis. One week later, the clashes between the two groups, particularly around the contested area of Kelashin, was still going on.

The inter-Kurdish fight cannot be explained solely on basis of conflicting regional interests. But it is always the case that local disputes almost immediately attract more regional intervention. The success of the Kurdish region will be measured in how prudently it will navigate Kurdistan in the current storm and how it will repel ISIL's attacks.

The apparent escalation between the two Kurdish groupsis an ominous sign. It will only help ISIL. But obviously, what is in the minds of the strategists in Tehran and Ankara is dominated by one question: who will get what in Iraq?

In the case of the Turkish sponsored group surfacing now around Mosul it carries the name "Al Hashd Al Wateny" - National Mobilization Force (NMF) parallel to the Southern pro-Iranian Shia forces called "AL Hashd Al Sha'aby" - Popular Mobilization Force (PMF).

The first sign of the existence of the NMF came out last March when the governor of Nineveh Athil Al Nujaifi indicated that Turkish officials promised to train and equip a Sunni force to fight ISIL in Mosul. On April 24th, the Turkish media reported that Turkish officers are already training an unspecified number of Iraqis to fight ISIL. And on May 26th, a spokesman for NMF called Mahmoud Sourji claimed that his organization was already active inside Mosul. "We have finished successfully five rounds of training by Turkish officers and we are currently expecting additional supply of arms and equipment. Our Turkish brothers are expanding the training camps and increasing their assistance," he said.

These developments on the ground were met with surprise and skepticism. Turkey has always kept an open channel with ISIL. It was surprising that the Turks were training fighters who confront the very organization they allowed to expand in the first place.

But there are signs that Turkey is revising its Syria-Iraq strategy. In this regard, it is noticeable that the Turkish-Saudi-US consultations are increasing. Yet, these consultations will have little bearing on the ultimate goals of both Ankara and Riyadh. The reason is obvious to all--there is no American strategy that is sustained by the practical ability to shape things on the ground. In any equation of that kind, the absence of one party leads to an expansion of the role of the other parties. Vacuum invites those who can fill it. And they fill it according to their views and interests so long as the reward is mouthwatering (like the North of Iraq for one example).

In regard of Iran's overall plan for Iraq, reality ultimately limits the hopes and ambitions. At the end of the day, it will be impossible for the Iranians to control central Iraq or Kurdistan. Such an ambitious objective defies the demographic logic and the aspirations of both Kurds and Sunnis. Furthermore, it is not served neither by the pro-Iran forces in Baghdad nor by Tehran's IRGC policies.

For example, the Iraqi Shia militias are still, stubbornly and stupidly, insisting on achieving the unachievable equation of all or nothing. In other words, the whole tragedy of Iraq is summarized in Baghdad's rejection of granting the Kurds and the Sunnis a semi-independent status in a federal government of a unified Iraq. Instead, they do not want to come to terms with the reality. It is no longer possible to subjugate the two regions to an all-powerful central government led by pro-Iranian Shia forces or by anybody else for that matter.

Just few days ago, on the 26th of May, a meeting between leaders of all political blocks in the Iraqi Parliament and the Speaker Selim Al Jabouri witnessed a unanimous rejection by the Shia organizations to giving local governments any power over the proposed National Guard. Instead, they insisted that any deployment of units from the Guard be under the sole command of the leaders of the armed forces in Baghdad. For the Sunnis it is a none-starter because they see that if things go according to the Shia block's wishes, the National Guard will be a cosmetic extension of the armed forces.

Before that, the Shia militias, claiming now to be part of the Iraqi army, named its Anbar campaign "Lubaik Ya Hussein," a bluntly sectarian term. The term means that Shias are coming. Hussein, the son of Ali (The cousin of Prophet Mohamed) was killed in 860 AD in the battle of Karbala by the ancestors of the Sunnis. He is a religious icon for the Shia. Iraq's Ministry of Defense later changed the code name to "Lubaik Ya Iraq", replacing Hussein with Iraq. This naivety shows the level the Shia groups understand the crisis in their country. It is as if changing the code name will change the nature of the force or even will convince anybody that something has really changed.

The contested regions in the breaking up of Iraq are not only the Center and the North. It is worthwhile to closely watch the oil rich Basra which is now harboring a strong ambition to become a kind of city-state on its own. In this case, it is not only regional parties who are explicitly or implicitly in the ring.

Iraq is being partitioned in a painful historical process.
http://mebriefing.com/?p=1722

[ Bericht 75% gewijzigd door Slayage op 30-05-2015 11:23:52 ]
-Rabia Al-Basri
pi_153116629
quote:
Grootste fout was Saddam te verwijderen inderdaad.....wat een teringzooi is eruit gekomen zeg. Beter hadden ze Saddam laten zitten en die deksel heel goed erop gehouden in Irak.
pi_153127436
Shia milities verbranden/grillen persoon (de een zegt dat ze een soennitische burger verbranden, de ander IS)

pi_153127760
Zoon van Biden overleden: IS viert feest.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)joe-biden-overleden/

Kerry breekt botten: IS viert feest.
http://nos.nl/artikel/203(...)uk-in-frankrijk.html
pi_153128419
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 15:12 schreef Irakees het volgende:
Shia milities verbranden/grillen persoon (de een zegt dat ze een soennitische burger verbranden, de ander IS)

Labbbbeeeykkk Ya Hussein! Mashallah.
pi_153132705
@sayed_ridha: #ISF #HashdShaabi kills #IS emir of Al-Karamah #Fallujah and 7 militants that were with him #Iraq

Hashd Shaabi = PMU

@Hayder_alKhoei: Abadi: Hashd al-Shabi are not Shia militias. We now have Sunni, Christian & Ezidi Hashd forces. It is a national force.

@sayed_ridha: #ISF and #HashdShaabi launch attack and liberate 8 towns SW of #Samarra reaching north Al-Niba'i #Iraq http://t.co/XZGG5c9GxH

@IraqiSecurity: Hadi al-'Amiri: The end of Abu Bakr al-Baghdadi will be at the hands of #Iraq's Hashd al-Sha'abi. http://t.co/KN9u1hNz4v

@sayed_ridha: #ISF alongside #HashdShaabi hitting #IS hard in #Anbar #Iraq http://t.co/YoKbvujHsd

SPOILER
pi_153133054
@sayed_ridha: Imam Ali ع Brigade: Denounces "#IS militant" that was burned & any attack on Sunnis or Christians #HashdShaabi #Iraq http://t.co/aoth8TeY0e

@sayed_ridha: #HashdShaabi captured Al-Rafi'at SE of #Samarra after clashes with #IS #Iraq http://t.co/CRc6qvm8ht

@ResistanceER: #Iraq | #ISF liberate 8 areas south West of #Samarra and now can enters #Baiji from four directions

@IraqiSecurity: The moment Shi'a groups are involved.. there's no Da'ish left in #Iraq. Just innocents everywhere. HE HAD NO BEARD 😢 :'( https://t.co/cu9HeDx27g

@IraqiSecurity: Do you seriously think Hashd fighters give 2 craps about western churnalists? 😂 They're too busy decimating Da'ish in 4 different provinces.

@IraqiSecurity: Soon you'll see the Hashd al-Sha'abi in Fallujah, then Mosul. Then it's off to #Syria, while the halfwit churnalists keep on churning.

@Brasco_Aad: The Battle of #Ramadi: Kata'ib Hezbollah captures an #ISIS Stronghold in the Vicinity of Khalidiya https://t.co/6ZBT6g6UQW

@IraqiSecurity: 26 Da'ish militants killed by #Iraq's forces in ops in small villages west of Baghdad and in Karma, E. #Anbar province. 110+ IEDs treated.
pi_153133107
@cahitstorm: here is the top10 of the area targeted in may 2015 by @CJTFOIR . blue are area in Kurdistan, green iraq, red syria http://t.co/Ey3SlnyTZS

pi_153136527
quote:
10s.gif Op zondag 31 mei 2015 19:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Lijken echt totaal niet op ISIS strijders.
Isis strijders + Soennie stam strijders die samen met Isis tegen PMU vechten.

Dit soort tuig:

pi_153139475
quote:
10s.gif Op zondag 31 mei 2015 19:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Lijken echt totaal niet op ISIS strijders.
Elke keer als de Hezbollah brigade een dorp of stad van ISIS bevrijd blijken er alleen maar "burgers" te zitten. Alle strijders zijn op magische wijze verdwenen terwijl ze vaak compleet omsingeld zijn.
  zondag 31 mei 2015 @ 21:06:40 #111
444313 Geoffrey
opgebokt
pi_153139561
Heeft iemand dit stukje bullshit van Rena Netjes gelezen?:

http://www.zamanvandaag.n(...).VWbm8Aa34qc.twitter

Ramadi viel volgens die nep-journalist / golfpropagandist / ISIS sympathisant / Skynewshoer omdat Maliki de macht wilt grijpen 8)7 |:(

Snap niet dat dit soort ezels een podium krijgen..
pi_153139569
quote:
10s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:04 schreef Peunage het volgende:

[..]

Elke keer als de Hezbollah brigade een dorp of stad van ISIS bevrijd blijken er alleen maar "burgers" te zitten. Alle strijders zijn op magische wijze verdwenen terwijl ze vaak compleet omsingeld zijn.
Verdomde Taqqiyah ook.
  zondag 31 mei 2015 @ 21:15:58 #113
444313 Geoffrey
opgebokt
pi_153139972
quote:

[..]

En jij denkt dat als een amerikaan of Iranees het leger in handen krijgt dat hij niet dezelfde dag nog vermoord word? Irak is voor de Irakezen, donder op met je imperialisme.
pi_153140008
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 15:44 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Labbbbeeeykkk Ya Hussein! Mashallah.
-Rabia Al-Basri
pi_153140034
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:15 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

En jij denkt dat als een amerikaan of Iranees het leger in handen krijgt dat hij niet dezelfde dag nog vermoord word? Irak is voor de Irakezen, donder op met je imperialisme.
Dat Irak nog bestaat, verdeel het land gewoon.
pi_153140062
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:15 schreef Geoffrey het volgende:
Irak is voor de Irakezen, donder op met je imperialisme.
_O-
pi_153140122
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:06 schreef Geoffrey het volgende:
Heeft iemand dit stukje bullshit van Rena Netjes gelezen?:

http://www.zamanvandaag.n(...).VWbm8Aa34qc.twitter

Ramadi viel volgens die nep-journalist / golfpropagandist / ISIS sympathisant / Skynewshoer omdat Maliki de macht wilt grijpen 8)7 |:(

Snap niet dat dit soort ezels een podium krijgen..
Geen slecht artikel. Al-Maliki is een slang die weer aan de macht wil komen, en het is geen geheim dat hij concurrent al-Abadi probeert te ondermijnen.
pi_153140312
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:19 schreef Irakees het volgende:

[..]

Geen slecht artikel. Al-Maliki is een slang die weer aan de macht wil komen, en het is geen geheim dat hij concurrent al-Abadi probeert te ondermijnen.
" Hij voegde daaraan toe dat de politiemacht in Anbar uit 29.000 man bestaat, maar dat hij nooit meer dan 500 politiemannen voor dienst heeft op zien komen dagen. "De meesten hebben zich in Koerdistan gevestigd en ontvangen nog steeds hun loon."

Ook de schuld van Maliki?
  zondag 31 mei 2015 @ 21:24:03 #121
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_153140339
quote:
Die hebben zo te horen het achtergrondgeluiden archief van SBS6 weten te bemachtigen.
pi_153140375
quote:
10s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De Wahabi's zijn echt wel superieur in het monteren van video's.
Klopt.
pi_153142067
@GudawEnglish: Mam Jalal Talabani supervised the PUK meeting today after a long time due to health reasons #TwitterKurds http://t.co/Uum2J2vYtv
  zondag 31 mei 2015 @ 22:49:24 #124
444313 Geoffrey
opgebokt
pi_153143980
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 21:19 schreef Irakees het volgende:

[..]

Behalve dan dat het totaal niet op waarheid berust en dat er op zijn zachts gezegd louche bronnen gebruikt worden.. Je kan trouwens veel over Maliki zeggen maar niet dat hij geen vaderlandsliefde heeft.. Meer dan Abadi en al die andere verraders die daar nu op de troon zitten.

Volg die Rena Netjes trouwens al een tijdje op twitter, wįt een golfpropaganda delende, isis sympathiserende nep journalist is dat gek.. :') Ze had laatst beef met een Irakees, had hem/haar wel pijnlijk bloot gelegd

Rafidein twitterde op donderdag 28-05-2015 om 12:11:20 Tweet citeren zodat de leugen niet te zien is. @RenaNetjes weet vanuit Amsterdam beter wat er aan de hand is dan wij http://t.co/4gryiZhTQm reageer retweet
quote:
BSkyB and Sheikh Mansour bin Zayed Al Nahyan first announced a 50/50 joint venture to operate a free-to-air Arabic-language news channel on 29 November 2010.[2] Adrian Wells, head of international news at Sky News, was appointed to lead preparations to launch the channel.[1]

In February 2011, Nart Bouran was hired as Sky News Arabia's first director of news. Bouran was previously director of television at Reuters.[3] Yasser Thabet, former program director at Al Arabiya, joined Sky News Arabia as director of output in June 2011 and Nicholas Love was appointed as director of finance.[4]

Al-Waleed bin Talal, the second-largest shareholder in News Corporation, which has a 39.1% stake in BSkyB, announced in September 2011 that he would launch another Arabic news channel, Alarab News Channel.[5] Alarab, which is partnering with Bloomberg Television, is expected to compete directly with Sky News Arabia, in addition to existing broadcasters Al Jazeera and Al Arabiya.[6]

Operations at the network's headquarters in twofour54 media zone, Abu Dhabi, began in February 2012.[7][8] It began broadcasting on 6 May 2012.[9][10]
Sky news is een anti-isis site :')

[ Bericht 11% gewijzigd door Geoffrey op 31-05-2015 22:59:29 ]
pi_153144893
_O-
ianbremmer twitterde op zondag 31-05-2015 om 21:04:08 Iraq PM: We lost 2,300 Humvees to ISIS. Please send more. reageer retweet
pi_153144945
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 23:19 schreef Aloulu het volgende:
_O-
ianbremmer twitterde op zondag 31-05-2015 om 21:04:08 Iraq PM: We lost 2,300 Humvees to ISIS. Please send more. reageer retweet
_O- _O- _O-
  zondag 31 mei 2015 @ 23:47:04 #127
444313 Geoffrey
opgebokt
pi_153145739
Misschien als de VS de bestelde en betaalde wapens gewoon leverde, zouden ze die humvees niet kwijt zijn geraakt.
pi_153146598
quote:
14s.gif Op zondag 31 mei 2015 22:00 schreef Montana_ir het volgende:
@GudawEnglish: Mam Jalal Talabani supervised the PUK meeting today after a long time due to health reasons #TwitterKurds http://t.co/Uum2J2vYtv
Komt omdat op 1 Juni zijn partij, de PUK, haar 40-jarige jubileum heeft.
pi_153146695
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 00:28 schreef ChanceThePepper het volgende:

[..]

Komt omdat op 1 Juni zijn partij, de PUK, haar 40-jarige jubileum heeft.
40 jaar verraad en haat.
#freefrederike
pi_153147388
quote:
4s.gif Op maandag 1 juni 2015 00:38 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

40 jaar verraad en haat.
:D
Grappig dat een PDK-fanboy, die zijn identiteit ontkent op een internetforum, dat zegt.
  maandag 1 juni 2015 @ 04:19:12 #131
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_153152853
Even nog 1x deze vrouw, zodat we het menselijk leed niet vergeten..

IraqiSecurity twitterde op maandag 01-06-2015 om 12:17:27 Ignore their clothing, these are innocent men killed by the sectarian Hashd in Anbar. Look, one of them has no beard. http://t.co/XDAgMlMmTB reageer retweet
EisaAli_RT twitterde op zondag 31-05-2015 om 16:47:36 More Genocide threats against the Shia by @WesalTelevision. But no, tell me more about sectarian stealing fridges http://t.co/BsOQTWyO7G reageer retweet
IraqiExpat twitterde op maandag 01-06-2015 om 14:15:19 Shia paramilitaries burn ISIS fighter, whole world enraged; Kurdish Peshmerga brag about doing the same, no one minds http://t.co/Mqfeu1I9G0 reageer retweet

[ Bericht 25% gewijzigd door Geoffrey op 01-06-2015 14:16:59 ]
pi_153158756
IraqiSecurity twitterde op maandag 01-06-2015 om 16:01:16 Reports that 38 #Iraq troops and Hashd al-Sha'abi fighters received their martyrdom after a gigantic suicide attack southwest of Samarra. reageer retweet
pi_153158836
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 12:36 schreef Geoffrey het volgende:
Even nog 1x deze vrouw, zodat we het menselijk leed niet vergeten..

IraqiSecurity twitterde op maandag 01-06-2015 om 12:17:27 Ignore their clothing, these are innocent men killed by the sectarian Hashd in Anbar. Look, one of them has no beard. http://t.co/XDAgMlMmTB reageer retweet
EisaAli_RT twitterde op zondag 31-05-2015 om 16:47:36 More Genocide threats against the Shia by @WesalTelevision. But no, tell me more about sectarian stealing fridges http://t.co/BsOQTWyO7G reageer retweet
IraqiExpat twitterde op maandag 01-06-2015 om 14:15:19 Shia paramilitaries burn ISIS fighter, whole world enraged; Kurdish Peshmerga brag about doing the same, no one minds http://t.co/Mqfeu1I9G0 reageer retweet
Misschien eens tijd dat de sectarische sji'ieten de vluchtelingen van Anbar opvangen ipv doorsturen naar Koerdistan? Dan zullen mensen ook de PMU niet meer sectarisch noemen.
#freefrederike
pi_153158872
quote:
4s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:13 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Misschien eens tijd dat de sectarische sji'ieten de vluchtelingen van Anbar opvangen ipv doorsturen naar Koerdistan? Dan zullen mensen ook de PMU niet meer sectarisch noemen.
Ehm.. In het huis van mijn familie in Najaf zitten Soenitische vluchtelingen.. Die opmerking van jou slaat nergens op. Als er iemand anti-sektarisme is zijn het de sjiieten wel...

Doorsturen naar Iraaks-Koerdistan is ook moeilijk, aangezien ze dan door een oorlogsgebied moeten...
pi_153159019
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:14 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

Ehm.. In het huis van mijn familie in Najaf zitten Soenitische vluchtelingen.. Die opmerking van jou slaat nergens op. Als er iemand anti-sektarisme is zijn het de sjiieten wel...
Head of KRG refugee and displaced foundation Dindar Zebari announced that Kurdistan region is welcoming Anbar Province families on the run from Islamic State forces, hoping to escape Anbar and reach safety after Baghdad authority denied their entry.

http://www.milletpress.co(...)t_detail.php?id=1578

quote:
A group of Anbar province refugees who reached Shaqlawa in the Kurdistan region have told Rudaw they are suspicious of the central government and its use of Shiite militias in any future attempt to liberate Anbar from ISIS.

“Their name is not Hashd al-Shaabi (Popular Mobilization Forces) but Hashd al-Shiite (Shiite mobilization forces),” he added.
http://rudaw.net/english/kurdistan/200520154

Deze mensen zijn de grootste pro-Saddamisten. Als ze dus naar Koerdistan vluchten, dan weet je hoe hard ze zijn geweigerd door Bagdad zelf.
#freefrederike
pi_153159058
quote:
4s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:18 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Head of KRG refugee and displaced foundation Dindar Zebari announced that Kurdistan region is welcoming Anbar Province families on the run from Islamic State forces, hoping to escape Anbar and reach safety after Baghdad authority denied their entry.

[..]

http://rudaw.net/english/kurdistan/200520154

Deze mensen zijn de grootste pro-Saddamisten. Als ze dus naar Koerdistan vluchten, dan weet je hoe hard ze zijn geweigerd door Bagdad zelf.
Rudaw als bron opvoeren :') Wanneer je een serieuze bron hebt, luister ik graag.
pi_153159179
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:19 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

Rudaw als bron opvoeren :') Wanneer je een serieuze bron hebt, luister ik graag.
Milletpress staat erboven.

Anbar _O-

Maar nu ik je andere bronnen heb gegeven, reageer eens inhoudelijk?
#freefrederike
pi_153159233
Een dag nadat al-Abadi's opmerkingen over 2.300 humvees belachelijk is gemaakt.
quote:
'Tientallen doden na zelfmoordaanslag op Iraakse veiligheidsdiensten'
In Irak zijn maandag tientallen agenten omgekomen na een zelfmoordaanslag op een basis van de Iraakse veiligheidsdiensten.
Dat meldt de BBC.

Volgens de Britse nieuwszender werden er drie humvees vol met explosieven tot onploffing gebracht bij de basis. Al-Jazeera heeft het over een aanslag met één gepanserd militair voertuig van het type humvee.

Volgens bronnen binnen de veiligheidsdienst zijn er zeker 45 doden gevallen. 33 zouden gewond zijn geraakt. De verwachting is dat het dodental nog zal oplopen.

Wapendepot

Volgens Al-Jazeera reed de aanslagpleger met een humvee vol met explosieven het militaire kamp binnen en ontplofte vlak naast een wapendepot.

De aanslag komt een dag na de mededeling van de Irakese premier haider al-Abbadi dat IS 2.300 humvees in handen heeft sinds de verovering van de stad Mosul.
http://www.nu.nl/buitenla(...)igheidsdiensten.html
pi_153159240
quote:
4s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:22 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Milletpress staat erboven.

Hier nog een:

[..]

http://uk.reuters.com/art(...)dUKBREA2B07020140312

Anbar _O-

Maar nu ik je andere bronnen heb gegeven, reageer eens inhoudelijk?
Ik zie nergens in je reuters bericht staan dat ze uit het zuiden geweerd worden.. Alleen in je koerdische bronnen..

Maar geef me twee seconden, dan stuur ik je een paar foto's. er valt overigens niet inhoudelijk te reageren aangezien het gewoon niet klopt wat je zegt.. Zoals ik al zei worden er soennieten door mijn familie opgevangen en zitten ze op dit moment in mijn huis. Als je dat niet gelooft is dat jou probleem..
pi_153159325
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:24 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

Ik zie nergens in je reuters bericht staan dat ze uit het zuiden geweerd worden.. Alleen in je koerdische bronnen..
ik heb het nog letterlijk gequote en dikgedrukt:

#freefrederike
pi_153159363
quote:
4s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:27 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

ik heb het nog letterlijk gequote en dikgedrukt:

Zoals ik al zei. Alleen maar koerdische bronnen. Er zijn inderdaad vluchtelingen geweerd uit Baghdad omdat ze eerst moesten uitzoeken of er geen terroristen tussen hun zaten.. Normale veiligheidsmaatregel..
pi_153159367
quote:
we hadden het over de Anbar vluchtelingen, niet over vluchtelingen in het algemeen. De Anbar vluchtelingen worden geweigerd door Bagdad. Denk gewoon eens na: waarom zou een Arabier naar Koerdistan vluchten als hij in bagdad, waar hij de taal spreekt, kan worden opgevangen? Of in Basra?
#freefrederike
pi_153159416
quote:
4s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:28 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

we hadden het over de Anbar vluchtelingen, niet over vluchtelingen in het algemeen. De Anbar vluchtelingen worden geweigerd door Bagdad. Denk gewoon eens na: waarom zou een Arabier naar Koerdistan vluchten als hij in bagdad, waar hij de taal spreekt, kan worden opgevangen? Of in Basra?
Het zijn allemaal vluchtelingen, maakt niet uit waar ze vandaan komen. overigens staat er in mijn bron letterlijk dat er ook Anbar vluchtelingen worden opgevangen.. die tweede vraag: De koerden hebben het veilig, baghdad is gevaarlijk.. Wat zou jij kiezen?
pi_153159429
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:28 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

Zoals ik al zei. Alleen maar koerdische bronnen. Er zijn inderdaad vluchtelingen geweerd uit Baghdad omdat ze eerst moesten uitzoeken of er geen terroristen tussen hun zaten.. Normale veiligheidsmaatregel..
Koerdische bronnen zijn tegenwoordig geen bronnen meer? _O-

Iraqi authorities are preventing thousands of families fleeing the fighting in Ramadi from reaching safer parts of the country. The government of Iraq has primary responsibility for protecting internally displaced people and should allow those fleeing danger in Ramadi or elsewhere to enter safer areas.

Since April 2015, the government has imposed restrictions on entry into Baghdad and Babylon provinces affecting just under 200,000 people fleeing fighting between the extremist armed group Islamic State (also known as ISIS) and government and tribal forces in Ramadi, capital of the majority Sunni Anbar province. Kurdish authorities are also imposing restrictions on people trying to enter by land areas under their control. By requiring those who enter to have local guarantors, the restrictions in practice discriminate against Sunni Arabs. Thousands of people remain stranded in Anbar province putting them at risk should there be a further advance by ISIS. In addition, Sunnis in Baghdad have reported attacks and threats against them.

http://www.juancole.com/2015/05/refugees-restricted-entering.html
#freefrederike
pi_153159462
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:30 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

Het zijn allemaal vluchtelingen, maakt niet uit waar ze vandaan komen. overigens staat er in mijn bron letterlijk dat er ook Anbar vluchtelingen worden opgevangen.. die tweede vraag: De koerden hebben het veilig, baghdad is gevaarlijk.. Wat zou jij kiezen?
Oke, waarom niet naar Basra vluchten dan? Geef daar eens antwoord op. Bagdad is trouwens niet zo gevaarlijk als er geclaimed wordt.
#freefrederike
pi_153159468
quote:
4s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:30 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Koerdische bronnen zijn tegenwoordig geen bronnen meer? _O-

Iraqi authorities are preventing thousands of families fleeing the fighting in Ramadi from reaching safer parts of the country. The government of Iraq has primary responsibility for protecting internally displaced people and should allow those fleeing danger in Ramadi or elsewhere to enter safer areas.

Since April 2015, the government has imposed restrictions on entry into Baghdad and Babylon provinces affecting just under 200,000 people fleeing fighting between the extremist armed group Islamic State (also known as ISIS) and government and tribal forces in Ramadi, capital of the majority Sunni Anbar province. Kurdish authorities are also imposing restrictions on people trying to enter by land areas under their control. By requiring those who enter to have local guarantors, the restrictions in practice discriminate against Sunni Arabs. Thousands of people remain stranded in Anbar province putting them at risk should there be a further advance by ISIS. In addition, Sunnis in Baghdad have reported attacks and threats against them.

http://www.juancole.com/2015/05/refugees-restricted-entering.html
Welk punt probeer je nu eigenlijk te maken..? Dat de koerden ook mensen opvangen? Dat baghdad mensen weerhield om naar binnen te gaan tot er een uitgebreide controle is geweest?
pi_153159528
quote:
4s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:31 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Oke, waarom niet naar Basra vluchten dan? Geef daar eens antwoord op. Bagdad is trouwens niet zo gevaarlijk als er geclaimed wordt.
Wow... waar haal jij in godsnaam je informatie vandaan? Er vluchten genoeg mensen naar het zuiden zoals ik al heb aangetoond. Basra is veel verder dan het Noorden..

Ik kom zelf uit het gebied en heb alles met eigen ogen gezien.

Als jij beweert dat zuid-Irak niemand opneemt dan ben je simpelweg aan het liegen.
pi_153159542
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:31 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

Welk punt probeer je nu eigenlijk te maken..? Dat de koerden ook mensen opvangen? Dat baghdad mensen weerhield om naar binnen te gaan tot er een uitgebreide controle is geweest?
Mijn punt is dat PMU niet moet claimen niet-sektarisch te zijn als ze Anbar vluchtelingen aan hun lot overlaten. 2/3 foto's helpen niet. Mij boeit het verdere ook totaal niet hoe die Anbar-mensen aan hun lot worden overgelaten, ik haat die provincie sowieso, maar het gaat mij om die taqqiya-leugen.
#freefrederike
pi_153159571
quote:
4s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:34 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Mijn punt is dat PMU niet moet claimen niet-sektarisch te zijn als ze Anbar vluchtelingen aan hun lot overlaten. 2/3 foto's helpen niet. Mij boeit het verdere ook totaal niet hoe die Anbar-mensen aan hun lot worden overgelaten, ik haat die provincie sowieso, maar het gaat mij om die taqqiya-leugen.
de PMU bestaat uit Sjiieten, soennieten en Christenen. Hoe is dat in godsnaam sektarisch?
pi_153159608
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:33 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

Wow... waar haal jij in godsnaam je informatie vandaan? Er vluchten genoeg mensen naar het zuiden zoals ik al heb aangetoond. Basra is veel verder dan het Noorden..

Ik kom zelf uit het gebied en heb alles met eigen ogen gezien.

Als jij beweert dat zuid-Irak niemand opneemt dan ben je simpelweg aan het liegen.
waar heb ik beweerd dat Irak niemand opneemt? Ik zeg slechts dat de PMU sectarisch is en dat Anbar-vluchtelingen worden geweigerd, daar hadden we het over.
#freefrederike
pi_153159637
quote:
4s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:34 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Taqiyya leugen?

Als je zulke sektarische woorden gaat gebruiken zijn we klaar.
quote:
4s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:35 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

waar heb ik beweerd dat Irak niemand opneemt? Ik zeg slechts dat de PMU sectarisch is en dat Anbar-vluchtelingen worden geweigerd, daar hadden we het over.
En ik zeg dat dat niet zo is. Maar als jij dat niet wilt geloven en liever Barzani blind vertrouwd prima.

Dit is dan ook de laatste keer dat ik jou beantwoord want een serieuze volwassen discussie gebaseerd op wederzijds respect is met jou blijkbaar niet mogelijk.
pi_153159643
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:35 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

de PMU bestaat uit Sjiieten, soennieten en Christenen. Hoe is dat in godsnaam sektarisch?
Jij doet nu alsof de verhouding daarbinnen hetzelfde is, terwijl jij ook weet dat dat ook niet zo is. De PMU is een sjiitische sektarische organisatie. Ze zijn wel effectief, maar dat verandert er niks aan.
#freefrederike
pi_153159678
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:36 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

Taqiyya leugen?

Als je zulke sektarische woorden gaat gebruiken zijn we klaar.

[..]

En ik zeg dat dat niet zo is. Maar als jij dat niet wilt geloven en liever Barzani blind vertrouwd prima.
waarom haal je Barzani er nu bij?
#freefrederike
pi_153159721
quote:
4s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:37 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Jij doet nu alsof de verhouding daarbinnen hetzelfde is, terwijl jij ook weet dat dat ook niet zo is. De PMU is een sjiitische sektarische organisatie. Ze zijn wel effectief, maar dat verandert er niks aan.
Het is een volksorganisatie van Irak. Hoe graag mensen als jij dat ook proberen te verdoezelen gaat het hier om jongens die hun leven wagen voor het Iraakse volk. Het minste wat je dan kan doen is een beetje respect tonen, maar dat is blijkbaar te veel gevraagd.

Quote mij AUB niet meer want ik hoef dit soort achterlijke uitspraken niet te lezen.
pi_153159799
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:39 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

Het is een volksorganisatie van Irak. Hoe graag mensen als jij dat ook proberen te verdoezelen gaat het hier om jongens die hun leven wagen voor het Iraakse volk. Het minste wat je dan kan doen is een beetje respect tonen, maar dat is blijkbaar te veel gevraagd.

Quote mij AUB niet meer want ik hoef dit soort achterlijke uitspraken niet te lezen.
Dit soort dingen hoor je altijd van nationalisten. De realiteit is gewoon anders. De Peshmerga komt op voor Koerden, de PMU komt op voor sji'ieten, ISIS komt op voor Soennieten. Hoezo kunnen ISIS en Peshmerga eerlijk zijn maar de PMU niet?
#freefrederike
pi_153159824
quote:
4s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:41 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Dit soort dingen hoor je altijd van nationalisten. De realiteit is gewoon anders. De Peshmerga komt op voor Koerden, de PMU komt op voor sji'ieten, ISIS komt op voor Soennieten. Hoezo kunnen ISIS en Peshmerga eerlijk zijn maar de PMU niet?
PMU is opgericht na een jihad fatwa van sistani, het grootste deel zijn sjiieten. Pas als PMU uit 17% Koerden en 20% Arabische soennieten bestaat zijn ze een volksorganisatie.
pi_153159923
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:41 schreef Irakees het volgende:

[..]

PMU is opgericht na een jihad fatwa van sistani, het grootste deel zijn sjiieten. Pas als PMU uit 17% Koerden en 20% Arabische soennieten bestaat zijn ze een volksorganisatie.
17% Koerden, 20% Arabische soennieten _O- Hou maar op.
#freefrederike
pi_153160331
Baghdad, 1 June 2015 – According to casualty figures released today by UNAMI, a total of 1,031 Iraqis were killed and another 1,684 were injured in acts of terrorism, violence and armed conflict in May 2015.
http://www.uniraq.org/ind(...)s&Itemid=605&lang=en
pi_153160427
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:58 schreef Irakees het volgende:
Baghdad, 1 June 2015 – According to casualty figures released today by UNAMI, a total of 1,031 Iraqis were killed and another 1,684 were injured in acts of terrorism, violence and armed conflict in May 2015.
http://www.uniraq.org/ind(...)s&Itemid=605&lang=en
Documented civilian deaths from violence since 2003

139,311 – 157,869

https://www.iraqbodycount.org/database/
pi_153160848
quote:
4s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:31 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Niet zo gevaarlijk... Dagelijks autobommen maar mkay

pi_153160949
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 17:16 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Niet zo gevaarlijk... Dagelijks autobommen maar mkay

[ afbeelding ]
_O-

Ik ken een Irakees die er een paar weken terug op vakantie was. Daarentegen ken ik niemand die op vakantie gaat naar raqqa.
#freefrederike
pi_153160958
quote:
4s.gif Op maandag 1 juni 2015 17:20 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

_O-

Ik ken een Irakees die er een paar weken terug op vakantie was.
In Bagdad?! Die heeft ballen
pi_153160974
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 17:21 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja, idd. Hij zei me dat 't allemaal wel meevalt(hij is een Soenniet ook nog eens) en dat de media het opblaast. Hij is trouwens niet de enige die gaat.
#freefrederike
pi_153160976
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 17:21 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ik kom er ook net een maandje vandaan.. Als je er woont niets mis mee. Maar om nu te zeggen dat het niet gevaarlijk is is ook weer bullshit..
pi_153160989
Ik ga trouwens over precies 1 maand naar Irak :P
pi_153160996
quote:
4s.gif Op maandag 1 juni 2015 17:22 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ja, idd. Hij zei me dat 't allemaal wel meevalt(hij is een Soenniet ook nog eens) en dat de media het opblaast. Hij is trouwens niet de enige die gaat.
Wįt een bullshit. Alsof Sjiieten degene zijn die Baghdad gevaarlijk maken..
pi_153161048
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 17:22 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

Wįt een bullshit. Alsof Sjiieten degene zijn die Baghdad gevaarlijk maken..
wat is er precies bullshit aan?
#freefrederike
pi_153161104
quote:
4s.gif Op maandag 1 juni 2015 17:25 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

wat is er precies bullshit aan?
"Hij is een soenniet ook nog eens"

alsof die het zoveel moeilijker hebben in Baghdad dan anderen.. Alsof dat degene zijn wiens gebedshuizen worden opgeblazen..
pi_153161122
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 17:27 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

"Hij is een soenniet ook nog eens"

alsof die het zoveel moeilijker hebben in Baghdad dan anderen.. Alsof dat degene zijn wiens gebedshuizen worden opgeblazen..
Dat bedoelde ik er helemaal niet mee. :')
#freefrederike
pi_153161137
quote:
4s.gif Op maandag 1 juni 2015 17:28 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik er helemaal niet mee. :')
Wat heeft het voor zin om zijn sekte te benoemen dan?
pi_153161240

Zandstorm in Ramadi
pi_153161285
IraqiSuryani twitterde op maandag 01-06-2015 om 14:08:57 #Egypt - #ISIS blew up a gas line leading to Jordan in the #Sinai for their participation in the war against them. http://t.co/t198Ta4u1d reageer retweet
Wist niet of dit hier mag maar heeft met isis te maken

pi_153161327
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 17:28 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

Bagdad is deels gezuiverd van soennieten, dus zo'n vreemde opmerking is het niet.
pi_153161369
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 17:28 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

Mag dat niet dan?
#freefrederike
pi_153161386
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 17:38 schreef Irakees het volgende:

[..]

Bagdad is deels gezuiverd van soennieten, dus zo'n vreemde opmerking is het niet.
Waar halen julie in godsnaam je informatie vandaan?
pi_153161395
quote:
4s.gif Op maandag 1 juni 2015 17:40 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Mag dat niet dan?
Mag wel maar het lijkt dan alsof je zegt dat het speciaal is dat het een soenniet zegt omdat die dan zogenaamd erg gediscrimineerd worden ofzo :P
pi_153161432
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 17:42 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Mag wel maar het lijkt dan alsof je zegt dat het speciaal is dat het een soenniet zegt omdat die dan zogenaamd erg gediscrimineerd worden ofzo :P
Dat is wel zo in Bagdad. Velen zijn weggepest.
#freefrederike
pi_153161444
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 03:21 schreef ChanceThePepper het volgende:

[..]

:D
Grappig dat een PDK-fanboy, die zijn identiteit ontkent op een internetforum, dat zegt.
_O-
pi_153161446
quote:
4s.gif Op maandag 1 juni 2015 17:40 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Mag dat niet dan?
Sektarische bullshit en dat weet je zelf ook.

quote:
4s.gif Op maandag 1 juni 2015 17:43 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Dat is wel zo in Bagdad. Velen zijn weggepest.
bron?
pi_153161517
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 17:41 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

Waar halen julie in godsnaam je informatie vandaan?
Het is gedocumenteerd
http://musingsoniraq.blogspot.nl/2009/11/blog-post.html
pi_153161534
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 17:44 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

Sektarische bullshit en dat weet je zelf ook.

[..]

bron?
In Baghdad, middle-class Sunnis say they prefer militants to Maliki

http://www.washingtonpost(...)80bc93a4a_story.html

One of Baghdad's most deadly sectarian pogroms, which saw at least 40 people, apparently all Sunnis, killed by Shia militants in a rampage in a Baghdad suburb last weekend, has further damaged sectarian relations in Iraq.

http://www.theguardian.co(...)y/0,,1818778,00.html

Shiite Violence Traps Baghdad’s Sunnis, Haunted by a Grim Past

— The bodies arrive in twos and threes most every day in the Baghdad morgue now, a grim barometer of the city’s sectarian tensions. Most have gunshot wounds to the head, some have signs of torture, and most of them are Sunnis.

http://www.nytimes.com/20(...)in-baghdad.html?_r=0
#freefrederike
pi_153161645
quote:
4s.gif Op maandag 1 juni 2015 17:48 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

In Baghdad, middle-class Sunnis say they prefer militants to Maliki

http://www.washingtonpost(...)80bc93a4a_story.html

One of Baghdad's most deadly sectarian pogroms, which saw at least 40 people, apparently all Sunnis, killed by Shia militants in a rampage in a Baghdad suburb last weekend, has further damaged sectarian relations in Iraq.

http://www.theguardian.co(...)y/0,,1818778,00.html

Shiite Violence Traps Baghdad’s Sunnis, Haunted by a Grim Past

— The bodies arrive in twos and threes most every day in the Baghdad morgue now, a grim barometer of the city’s sectarian tensions. Most have gunshot wounds to the head, some have signs of torture, and most of them are Sunnis.

http://www.nytimes.com/20(...)in-baghdad.html?_r=0
Dat is verre van een georganiseerd plot om baghdad vrij te maken van soenieten...
En wat het helemaal niet doet is dit goedpraten:

http://en.wikipedia.org/wiki/Terrorist_incidents_in_Iraq_in_2014

Maar ja, ik kan begrijpen dat als je het door jouw sektarische bril bekijkt het anders lijkt..
pi_153161672
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 17:53 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

Dat is verre van een georganiseerd plot om baghdad vrij te maken van soenieten...
En wat het helemaal niet doet is dit goedpraten:

http://en.wikipedia.org/wiki/Terrorist_incidents_in_Iraq_in_2014

Maar ja, ik kan begrijpen dat als je het door jouw sektarische bril bekijkt het anders lijkt..
1) Ik heb dat nooit goedgepraat

2) Ook sji'ieten organiseren zich om soennieten te vermoorden.
#freefrederike
pi_153161688
quote:
4s.gif Op maandag 1 juni 2015 17:54 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

1) Ik heb dat nooit goedgepraat

2) Ook sji'ieten organiseren zich om soennieten te vermoorden.
Er is inderdaad een burgeroorlog geweest, maar de manier waarop jij dingen brengt is alsof soennieten het zo verschrikkelijk slecht hadden onder die boze sjiieten en daar zelf totaal geen schuld aan hebben..

Ik geef er de voorkeur aan over Irakezen te spreken in plaats van onderlinge verschillen uit te vergroten. Maar ja dan ben ik weer een "nationalist" Alsof dat iets slechts is..

Begin me nu wel af te vragen. Hoeveel jaar hebben jullie in totaal in Irak doorgebracht ook alweer?
pi_153161868
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 17:56 schreef Geoffrey het volgende:
Er is inderdaad een burgeroorlog geweest, maar de manier waarop jij dingen brengt is alsof soennieten het zo verschrikkelijk slecht hadden onder die boze sjiieten en daar zelf totaal geen schuld aan hebben..
Bullshit, jij zegt zomaar dingen die ik nooit heb gezegd. Ik zeg slechts dat er sectarisch geweld is geweest tegen soennieten in Bagdad, waardoor de demografie daar flink is veranderd.

Vervolgens zeg jij ''is niet waar, geef bronnen'', en dan geef ik bronnen. Om te lezen dat jij het verhaal weer verdraait.

quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 17:56 schreef Geoffrey het volgende:
Ik geef er de voorkeur aan over Irakezen te spreken in plaats van onderlinge verschillen uit te vergroten. Maar ja dan ben ik weer een "nationalist" Alsof dat iets slechts is..
Jij bent de enige die dat zo ziet.
#freefrederike
pi_153162318
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:41 schreef Irakees het volgende:

[..]

@ahmusawi: Sunni Speaker of Parliament Salim Jubouri tells @BBC 17,000 Sunni volunteers part of Popular Mobilization #OurHashd http://t.co/9JaJDzq4O4
pi_153162471
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 18:19 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

@ahmusawi: Sunni Speaker of Parliament Salim Jubouri tells @BBC 17,000 Sunni volunteers part of Popular Mobilization #OurHashd http://t.co/9JaJDzq4O4
Valt tegen als je bedenkt dat Sons of Iraq/ Sahwa uit meer dan 100.000 man bestond.
pi_153163879
iraqoilforum twitterde op maandag 01-06-2015 om 11:40:36 #Iraq #oil exports in May at 3.145 mbd according to SOMO. Best monthly score so far this year. Average 2015 so far 2.867 mbd. reageer retweet
---------------------------------------------------------

---------------------------------------------------------

Iranian military commander killed fighting in Ramadi
The commander, Jassem Nouri, was reportedly killed on May 28 while fighting against the Islamic State near Ramadi. The Islamic State defeated the Iraqi military in Ramadi and drove it out of the city on May 17. The Iraqi government has called on Iranian-supported Shiite militias to eject the jihadist group from the provincial capital of Anbar. Hezbollah Brigades, which is listed by the US as a Foreign Terrorist Organization and is supported by Qods Force, is leading the fight to retake the city.
http://www.longwarjournal(...)ghting-in-ramadi.php

[ Bericht 10% gewijzigd door Irakees op 01-06-2015 19:56:46 ]
pi_153171724
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 16:24 schreef Irakees het volgende:
In Irak zijn maandag tientallen agenten omgekomen na een zelfmoordaanslag op een basis van de Iraakse veiligheidsdiensten. Dat meldt de BBC.
De tientallen slachtoffers zouden vooral Turkmenen zijn.

48 doden volgens Turkmen Islamic Union.
pi_153177448
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 18:19 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

En hoeveel komen ook daadwerkelijk opdagen? _O-
#freefrederike
pi_153179761
Hayder_alKhoei twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 01:20:55 The commander of Hashd Al-Shabi paramilitary forces in Salahudin province is Sheikh Asham Al-Jiburi (Sunni) #Iraq http://t.co/6Iy6Gh08FP reageer retweet
"Hashd is enkel en puur sjiitisch" zei iemand hier toch?
pi_153180621
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:05 schreef Geoffrey het volgende:
Hayder_alKhoei twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 01:20:55 The commander of Hashd Al-Shabi paramilitary forces in Salahudin province is Sheikh Asham Al-Jiburi (Sunni) #Iraq http://t.co/6Iy6Gh08FP reageer retweet
excuusneger, heb je overal. in het leger van de zionisten zitten ook paar arabieren waar ze naar wijzen ;(
pi_153180844
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:37 schreef Aloulu het volgende:

[..]

excuusneger, heb je overal. in het leger van de zionisten zitten ook paar arabieren waar ze naar wijzen ;(
:') Mensen geloven wat ze willen geloven blijkt maar weer. Zoeken eerder bewijs om hun overtuiging te steunen dan om hun overtuiging te toetsen.

P.S.
ahmusawi twitterde op maandag 01-06-2015 om 17:11:10 Sunni Speaker of Parliament Salim Jubouri tells @BBC 17,000 Sunni volunteers part of Popular Mobilization #OurHashd http://t.co/9JaJDzq4O4 reageer retweet

[ Bericht 24% gewijzigd door Geoffrey op 02-06-2015 12:29:10 ]
pi_153183217
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)taat-doet-te-weinig/

quote:
De internationale coalitie tegen Islamitische Staat (IS) doet niet genoeg tegen de terreurbeweging. Dat zei premier Haidar Abadi vanochtend tijdens een bijeenkomst van de coalitie in Parijs, waar de strijd tegen IS wordt besproken.
Volgens Abadi heeft het Iraakse leger dringend behoefte aan inlichtingen en materieel, zoals anti-tankwapens. Ondanks beloftes van de coalitie is daar volgens de premier tot op heden nog maar weinig van gekomen. Daarnaast doen bepaalde landen zoals coalitiegenoot Saoedi-Arabiė niet genoeg tegen de stroom jihadisten die vanuit hun thuisland naar Irak reizen om zich daar aan te sluiten bij IS:

“We hebben een verklaring nodig waarom er zoveel terroristen uit Saoedi-Arabiė, Egypte, Europa en de Arabische Golf komen. Als het aan de politieke situatie in Irak ligt, waarom zijn er dan Amerikanen, Fransen en Duitsers in Irak?”
IS BOEKTE BELANGRIJKE OVERWINNINGEN
Abadi deed zijn uitspraken tijdens een conferentie in Parijs over de strijd tegen IS. Aan die conferentie doen twintig landen mee. De bijeenkomst wordt overschaduwd door twee belangrijke overwinningen die IS in Palmyra (Syriė) en Ramadi (Irak) boekte.

De shi’itische Haider staat onder veel internationale druk om de sunnitische bevolking in Irak aan zich te binden, waar IS veel steun onder heeft. Er bestaat veel wantrouwen onder Sunnitische stammen die zich mogelijk willen aansluiten bij de strijd tegen IS over de intenties van de machtige shi’itische milities die meevechten met het regeringsleger.

Abadi verwerpt kritiek dat hij te weinig zou doen om de sunnieten tegemoet te komen. Volgens de premier wordt er door het leger al vooruitgang geboekt, maar is er meer steun van de coalitie nodig.
pi_153186559
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:05 schreef Geoffrey het volgende:
Feiten doen er niet toe bij sommigen.
pi_153186585
MaxAbrahms twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 13:19:06 Iraqi Prime Minister asks same question I have: If ISIS is due to political problems in the country, why are so many fighters foreign? reageer retweet
pi_153187118
Ramadi fell to ISIS because troops were ordered to leave, Iraq's speaker says
http://edition.cnn.com/20(...)wal-order/index.html

Koerden zijn niet uitgenodigd en doen huilie. Faal-coalitie.

BarzaniNiyaz twitterde op maandag 01-06-2015 om 19:29:56 Kurds are again Not invited to the Counter ISIL Coalition Meeting. It is unfair 2 c Peshmerga make sacrifices while others 2 receive credit reageer retweet
pi_153187173
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 14:43 schreef Irakees het volgende:
Ramadi fell to ISIS because troops were ordered to leave, Iraq's speaker says
http://edition.cnn.com/20(...)wal-order/index.html

Koerden zijn niet uitgenodigd en doen huilie. Faal-coalitie.

BarzaniNiyaz twitterde op maandag 01-06-2015 om 19:29:56 Kurds are again Not invited to the Counter ISIL Coalition Meeting. It is unfair 2 c Peshmerga make sacrifices while others 2 receive credit reageer retweet
Zo hoort het ook. In de grondwet staat dat de buitenlandse betrekkingen door de centrale regering moeten worden onderhouden, hoe graag barzani & click ook zijn kontje aan buitenlanders wilt verkopen
pi_153187768
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 14:45 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

Zo hoort het ook. In de grondwet staat dat de buitenlandse betrekkingen door de centrale regering moeten worden onderhouden, hoe graag barzani & click ook zijn kontje aan buitenlanders wilt verkopen
MaxAbrahms twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 14:30:47 Not inviting Iran or the Kurds to a summit on combating Islamic State in Iraq is like a soda convention without Coke or Pepsi. reageer retweet
MaxAbrahms twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 14:46:48 Holding a summit on combating ISIS in Iraq without Iran, Kurds, Syria or Russia is a microcosm of the world's problems combating the group. reageer retweet
rexetsacerdos twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 14:55:06 @MaxAbrahms Talking without stakeholders/representatives of all parties, present is talking in a vacuum, or at least talking into a mirror. reageer retweet
RexBrynen twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 14:31:37 @MaxAbrahms Indeed. Should be renamed "international semi-coalition" reageer retweet
pi_153187832
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 15:08 schreef Irakees het volgende:

[..]

MaxAbrahms twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 14:30:47 Not inviting Iran or the Kurds to a summit on combating Islamic State in Iraq is like a soda convention without Coke or Pepsi. reageer retweet
MaxAbrahms twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 14:46:48 Holding a summit on combating ISIS in Iraq without Iran, Kurds, Syria or Russia is a microcosm of the world's problems combating the group. reageer retweet
rexetsacerdos twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 14:55:06 @MaxAbrahms Talking without stakeholders/representatives of all parties, present is talking in a vacuum, or at least talking into a mirror. reageer retweet
RexBrynen twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 14:31:37 @MaxAbrahms Indeed. Should be renamed "international semi-coalition" reageer retweet
Je punt? Dat die mensen het oneens met mij en de Iraakse grondwet zijn wat betreft de koerden?

Ikzelf vind sws dat Irak uit die "coalitie" moet stappen.. Een coalitie met de golfstaten en jordanie om ISIS te bestrijden? geloof je het zelf?
pi_153188016
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 15:10 schreef Geoffrey het volgende:

Ikzelf vind sws dat Irak uit die "coalitie" moet stappen.. Een coalitie met de golfstaten en jordanie om ISIS te bestrijden? geloof je het zelf?
Dit.
pi_153194140
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 15:10 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

Je punt? Dat die mensen het oneens met mij en de Iraakse grondwet zijn wat betreft de koerden?

De Koerden niet uitnodigen is niet slim, wat boeit die Iraakse grondwet nou, feitelijk gezien wordt de grondwet nauwelijks nageleefd gezien de chaos waarin Irak zich nu bevindt.
Leugenachtige wolven: Op vrijdag 15 januari 2016 01:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Volgens berichten heeft het Turkse leger bombardementen uitgevoerd op Noord-Aleppo
12 jets vanuit Diyarbakir.
pi_153198903
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 18:53 schreef primakov het volgende:

[..]

De Koerden niet uitnodigen is niet slim, wat boeit die Iraakse grondwet nou, feitelijk gezien wordt de grondwet nauwelijks nageleefd gezien de chaos waarin Irak zich nu bevindt.
... meen je die nou?
pi_153201451
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 20:58 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

... meen je die nou?
Gezien de status quo, ja. Ik hoor je namelijk niet over eerlijke procesgang en weet ik veel wat, dingen die ook in de grondwet zijn genoemd.
Leugenachtige wolven: Op vrijdag 15 januari 2016 01:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Volgens berichten heeft het Turkse leger bombardementen uitgevoerd op Noord-Aleppo
pi_153201974
quote:

[..]

In soennitisch gebied wordt het huidige Iraakse leger eerder als een bezettingsmacht gezien en zo zien de sjiitische soldaten dat ook. Ze gaan daarom niet tot de dood vechten voor land dat ze niet als van hun zien. Daarom is Ramadi ook zo snel door IS ingenomen.
pi_153202850
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 22:10 schreef sam7sam het volgende:

[..]

In soennitisch gebied wordt het huidige Iraakse leger eerder als een bezettingsmacht gezien en zo zien de sjiitische soldaten dat ook. Ze gaan daarom niet tot de dood vechten voor land dat ze niet als van hun zien. Daarom is Ramadi ook zo snel door IS ingenomen.
Bullshit, het Iraakse leger in ramadi zat vol met lokale stammen.
#freefrederike
pi_153203948
quote:
4s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 22:29 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Klopt en politieagenten (24.000) zijn ook allemaal Soennieten uit Al-Anbar.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 22:55:11 #211
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_153203980
Het maakt niet uit wie of wat er bij de ISF zit, de boel is zo corrupt dat Iraakse militairen niet eens de kans krijgen de strijd met ISIS aan te gaan.
Say what?
pi_153205241
quote:
4s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 22:29 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

IS werd in Ramadi geholpen door milities van lokale stammen maar dat het Iraakse leger daar gedomineerd werd door de lokale stammen ben ik nergens tegengekomen. Ik kom vooral tegen dat het sjiitische leger niet wilde vechten in soennitisch gebied.
pi_153205311
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 23:23 schreef sam7sam het volgende:

[..]

IS werd in Ramadi geholpen door milities van lokale stammen maar dat het Iraakse leger daar gedomineerd werd door de lokale stammen ben ik nergens tegengekomen. Ik kom vooral tegen dat het sjiitische leger niet wilde vechten in soennitisch gebied.
Welk sjiitisch leger? Er is geen sjiitisch leger.
pi_153205377
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 23:25 schreef Peunage het volgende:

[..]

Welk sjiitisch leger? Er is geen sjiitisch leger.
Gaan we mierenneuken? Je snapt het best.
pi_153206742
hassonshubbz twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 22:25:41 arrived at Umm Qasr today #Iraq #Russia Shukran Putin http://t.co/3IbIxiCgMJ reageer retweet
Shukran Putin _O_

Maar foto's komen uit 29 mei :( Leugenaar!

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2015 00:10:26 ]
  woensdag 3 juni 2015 @ 00:13:11 #216
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_153206855
Nog meer materiaal dat ze kunnen achterlaten voor ISIS
pi_153207381
Peter Van Buren maakt het Iraakse leger belachelijk.

Dude, where’s my Humvee?

A report prepared for the United Nations Security Council warns that Islamic State possesses sufficient reserves of small arms, ammunition and vehicles to wage its war in Syria and Iraq for two more years.

And that presumes the United States won’t be losing more tools of war to Islamic State, thanks to the Iraqi army.

http://blogs.reuters.com/(...)-are-out-of-control/
pi_153207861

Holy shit :D Goede ingenieurs daar :P
pi_153208023
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 23:23 schreef sam7sam het volgende:

[..]

Ik denk dat jij je verkeerd hebt ingelezen. De ramadi soldaten waren lokale stammen.
#freefrederike
pi_153208032
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 00:13 schreef Szura het volgende:
Nog meer materiaal dat ze kunnen achterlaten voor ISIS
Idd, beter verkopen we het gewoon aan ISIS. Misschien krijgen we dan er ook nog eens meer geld voor.
#freefrederike
pi_153208119
Heeft isis al gewonnen of wa
Zie!
pi_153208267
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 21:58 schreef primakov het volgende:

[..]

Gezien de status quo, ja. Ik hoor je namelijk niet over eerlijke procesgang en weet ik veel wat, dingen die ook in de grondwet zijn genoemd.
:') hier ga ik niet eens op antwoorden. Jij hebt duidelijk geen flauw benul wat je zegt..
pi_153209483
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 23:27 schreef sam7sam het volgende:

[..]

Gaan we mierenneuken? Je snapt het best.
Nee ik snap het niet. Het leger bestaat uit Irakezen, en wie in Ramadi gestationeerd is komt ook uit dat gebied. Het enige 'sjiitische leger' dat er was is de PMU. En die zijn onder druk van 'Murica teruggetrokken waarna Ramadi viel.

pi_153216383
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 08:47 schreef Peunage het volgende:

[..]

Nee ik snap het niet. Het leger bestaat uit Irakezen, en wie in Ramadi gestationeerd is komt ook uit dat gebied. Het enige 'sjiitische leger' dat er was is de PMU. En die zijn onder druk van 'Murica teruggetrokken waarna Ramadi viel.

Ze lopen ook nog eens relaxed weg, zo van het maakt toch niet uit. Ik vraag mij echt af wat door hun hoofd ging op dat moment :N
#freefrederike
pi_153217208
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 08:47 schreef Peunage het volgende:

[..]

Vraag me af hoe ze dit gaan verdraaien om "de sektarische sjiitische milities" de schuld te geven.. of "het sjiitische leger"...

Zag al dat Rena Netjes (de nepjournalist/isisslet/golfhoer) beweerde dat het Maliki was die zijn leger terugtrok om Abadi dwars te zitten..

Belachelijk. Deze mensen gaan dood voor Irak, ongeacht sjiiet, soenniet, christen, koerd, yezidi of turkoman en nog zijn er mensen die ze zwart maken. Die ze sektarisch noemen, die ze soms zelfs gelijkstellen met ISIS of terroristen... Waarom? Omdat ze ook anti-Amerika zijn. Omdat ze ook opkomen voor hun eigen rechten. Omdat ze ook denken aan de andere onderdrukte volken die gevaar lopen in het M-O.

Maar ja, in het huidige klimaat...

[ Bericht 8% gewijzigd door Geoffrey op 03-06-2015 14:55:04 ]
pi_153217943
quote:
4s.gif Op woensdag 3 juni 2015 14:03 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ze lopen ook nog eens relaxed weg, zo van het maakt toch niet uit. Ik vraag mij echt af wat door hun hoofd ging op dat moment :N
"De sektarische safawiden in Baghdad en het zuiden vangen ons toch wel op."
pi_153218077
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 15:04 schreef Peunage het volgende:

[..]

"De sektarische safawiden in Baghdad en het zuiden vangen ons toch wel op."
_O- .
#freefrederike
pi_153221325
@IraqiThoughts: Fall of Ramadi Breaks U.S. Assumptions
By Hassan Hadad (@Abufellah)
http://t.co/y2aoUmJEoT http://t.co/WCB52fQHh2

@IraqLiveUpdate: 8000 km2 liberated by Shia dominated Hashed (PMU) forces in latest ISF ops in Anbar/Salahuddin, Official spokesman http://t.co/7YiJGGV4gz

[ Bericht 23% gewijzigd door Montana_ir op 03-06-2015 17:25:45 ]
  woensdag 3 juni 2015 @ 18:05:38 #230
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_153223205
Reuters twitterde op woensdag 03-06-2015 om 16:03:44 Islamic State militants use water as weapon in western Iraq http://t.co/qvYlplft3N reageer retweet
Trailer van nieuwe VICE-video:
Say what?
pi_153223449
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 02:51 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

:') hier ga ik niet eens op antwoorden. Jij hebt duidelijk geen flauw benul wat je zegt..
Je nietszeggende reactie is al een antwoord op zich, onvermogen om er inhoudelijk op te willen ingaan. Gelukkig weet jij alles, want jij bent in Irak geweest.
pi_153224042
@sayed_ridha: #Iraq: Feast with Sunni Tribal leaders who have given allegiance to #IS http://t.co/THJpvB3Vdm

woensdag 3 juni 2015 @ 23:31:33 #235
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_153235494
IraqiSecurity twitterde op woensdag 03-06-2015 om 23:26:00 Looks like someone let off a nuclear bomb in Hawijah 😧 Aftermath of huge airstrikes on a Da'ish car bomb factory. http://t.co/21DoCvdcne reageer retweet
  woensdag 3 juni 2015 @ 23:37:24 #236
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_153235710
alles kapot

crusader coalition o|O
Say what?
  woensdag 3 juni 2015 @ 23:40:00 #237
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_153235804
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 20:48 schreef Montana_ir het volgende:

-knip-
Ziet er naar uit dat Ramadi een spookstad gaat worden als al die jurken worden geruimd
Say what?
  woensdag 3 juni 2015 @ 23:41:03 #238
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_153235835
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 23:37 schreef UpsideDown het volgende:
alles kapot

crusader coalition o|O
Beter knallen ze er ook zo wat op Ramadi, lijkt me beter als ik die filmpjes hierboven zie
  woensdag 3 juni 2015 @ 23:44:20 #239
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_153235922
SPOILER: pics nieuwe parkeerplaats Hawija
Schijnt een bommenfabriek geraakt te zijn
Say what?
pi_153237040
quote:
4s.gif Op woensdag 3 juni 2015 14:03 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ik vraag me wel af wat voor motivatie de groepen hebben die tegen IS strijden. De koerden en sjiieten hebben de sterkste motivatie op dit moment maar IS sluit vrij naadloos aan op de idealen van de meeste soenieten. Voor deze groep is het toch wat meer als vechten voor je stad met een tegenstander die voor het geloof vecht en die je eigenlijk als broeders moet zien.

In Turkije willen de die-hards de Hagia Sofia in een moskee transformeren en dreigt een clash tussen islamisten en secularisten, vuurtjes worden overal langzaam opgestookt voor een transitie.naar een Islamitische inrichting.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 04-06-2015 00:44:45 ]
pi_153241445
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 18:12 schreef primakov het volgende:

[..]

Je nietszeggende reactie is al een antwoord op zich, onvermogen om er inhoudelijk op te willen ingaan. Gelukkig weet jij alles, want jij bent in Irak geweest.
Never argue with a fool, he will drag you down to his level and beat you with experience.. Iemand die woorden als "wat boeit die grondwet nou" in de mond neemt is een fool. En daar ga ik niet op reageren...

Ik heb jaren in Irak gewoond trouwens en daardoor weet ik inderdaad meer dan een kind 5000 km verderop met een internetverbinding.

[ Bericht 1% gewijzigd door Geoffrey op 04-06-2015 10:59:26 ]
pi_153241637
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 17:01 schreef Montana_ir het volgende:
@IraqiThoughts: Fall of Ramadi Breaks U.S. Assumptions
By Hassan Hadad (@Abufellah)
http://t.co/y2aoUmJEoT http://t.co/WCB52fQHh2

[ afbeelding ]

@IraqLiveUpdate: 8000 km2 liberated by Shia dominated Hashed (PMU) forces in latest ISF ops in Anbar/Salahuddin, Official spokesman http://t.co/7YiJGGV4gz
Damn, die pic is wel een eye opener!
pi_153241818
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 10:59 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Damn, die pic is wel een eye opener!
Dat artikel ook ;)

@iraqiexpat is ook de moeite waard om even te volgen. mensen. Hij ontkracht zóveel propaganda met zijn hashtag #IraqiSunnisClaim
pi_153242024
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 00:37 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik vraag me wel af wat voor motivatie de groepen hebben die tegen IS strijden. De koerden en sjiieten hebben de sterkste motivatie op dit moment maar IS sluit vrij naadloos aan op de idealen van de meeste soenieten. Voor deze groep is het toch wat meer als vechten voor je stad met een tegenstander die voor het geloof vecht en die je eigenlijk als broeders moet zien.

In Turkije willen de die-hards de Hagia Sofia in een moskee transformeren en dreigt een clash tussen islamisten en secularisten, vuurtjes worden overal langzaam opgestookt voor een transitie.naar een Islamitische inrichting.
IS sluit alleen naadloos aan op de idealen van de Wahhabi/Salafi soennieten. Extremistische import uit Saudi arabie. Van de 5 wetsscholen zijn er 4 soennitisch. Wahhabisten/Salafisten zijn een vertakking van een vertakking van 1 van de 4 soennitische wetsscholen. Hun idealen verschillen ontzettend veel van de idealen van de andere wetscholen.

Daar komt bij. Elke échte gelovige (en dan bedoel ik niet criminelen die hun baard een paar maanden laten staan en denken dat ze een imam zijn geworden) staat niet achter ISIS.

www.lettertobaghdadi.com de dingen die ISIS doet gaan tegen elk geloof in. En zelfs al heb je geen geloof dan gaat het tegen de menselijkheid in.

Zoals Ali ibn Abi Taleb (4e kalief/eerste Imam voor de sjiieten) zei: "Al is hij je broeder niet in het geloof, dan is hij zeker je broeder in de creatie." Criminele bendes als ISIS/Al qaeda etc. vergeten de meest basale regels van de Islam en geven de Islam een slechte naam. Dat is de reden dat Iraakse soennieten ook tegen ze vechten.

Lees trouwens dat artikel van Abu Falah wat montana net deelde (http://t.co/y2aoUmJEoT http://t.co/WCB52fQHh2). Verduidelijkt de zaak ook wat meer. 1001iraqithoughts is sws een site om in de gaten te houden!
pi_153242062
Ook een goed artikel.

Thousands Who Run, Few Who Fight: A Journalist On Ramadi's Fall

Iraqi anti-terrorism forces patrol in central Ramadi, Iraq, on April 18. A month later, the city fell to the self-declared Iraqi State. Ayman Oghanna, a journalist who was embedded with Iraqi Special Forces in the city, says the Special Forces are capable precision fighters — but are being asked to fill the role of an entire military.

More than a week ago, the Iraqi city of Ramadi, in Anbar province, was taken by the self-declared Islamic State.

The fall of that key city wasn't just a setback for Iraq: It was also a blow to the current U.S. strategy of trying to contain ISIS through air strikes.

Iraqi soldiers and Shiite militias allied with the Iraqi government continue to move against ISIS in Anbar Province. The battles bring back American memories. Some of the fiercest fighting in the Iraq War ocurred there, and many Americans died trying to win back the city of Ramadi from Sunni insurgents.

Photojournalist Ayman Oghanna was in Ramadi, embedded with Iraqi special forces just 48 hours before the city fell. He spoke with NPR's Scott Simon about what he saw on the ground.

Scott Simon: U.S. Secretary of Defense [Ash] Carter said last weekend that Iraqi forces in Ramadi ... had "no will to fight." Was that your impression?

Ayman Oghanna: No, that's totally false. The unit I was embedded with, the Golden Division, were Iraq special forces, and they were the most capable, disciplined military organization in the history of the modern Iraqi state. And in many ways they were failed perhaps more by America's strategy than by their own will to fight.

When the so-called Islamic State had its offensive through Iraq last year, the regular Iraqi army and police crumbed and melted away. In their place, the only effective fighting force, and the fighting force that was closest to the United States, was the Golden Division and ISOF, Iraqi Special Forces, set up by the U.S. Special Forces.

But you have to understand that a Special Forces unit is meant to do certain things. They are guys you want to use for precision offensive operations, like, you know, helicoptering into Syria and taking some guy out. But since the Iraqi army crumbled they were basically forced to do the job of the entire military. And that included being spread very thinly over a huge area, holding defensive positions against ISIS. When I was on the ground with them they complained about a lack of U.S. air strikes. And when I was there I did not see many air strikes.

There have been numerous press accounts that suggested that Iraqi forces had, by some estimates, a 10-to-1 advantage over ISIS.

The numbers, at this point, are irrelevant. The numbers that matter ... who are the numbers that are going to stay there and fight ISIS? And from the beginning there might be however many thousand policeman and Army, but they are not to be trusted. Every time that they have been faced with an ISIS offensive they have fled.

And the only people who remained behind were Iraq's Golden Division — the ISOF, their Special Forces. And their numbers are far smaller.

So at the strategic level, advice you might proffer to U.S. forces would be to increase the number of air strikes? Or what, exactly?

It's all very well for there now to be a debate in the United States about what level of support we need to provide our partners on the ground. But this was a conversation and a debate that should have happened a year ago. We haven't really done much, militarily, to support our partners — Iran has.

And maybe, sure, we have a debate and 12 months from now, we say, "Let's commit 10,000 U.S. Army Rangers and Special Forces on the ground to help our allies," but at that point the Iraqis might be like, "No, actually ... the Iranians [have] taken care of everything for us."

You're probably familiar enough with the U.S. policy debate to know that for a lot of Americans, priority No. 1. is, "No American boots on the ground."

Why?

Well, because a lot of Americans feel that enough Americans have died for Iraq already.

Died for what?

I think a lot of American servicemen and their families who lost lives and comrades in Iraq are feeling pretty disappointed that we're pulling out and almost letting them die in vain by not following through.

I mean, make no mistake, we are at war with the so-called Islamic State. Even if you don't think so, the Islamic State thinks that it's at war with us. And it wants to strike us everywhere it can. Inside America, inside Europe. And so we either fight them in Syria and Iraq, or we fight them somewhere else.
pi_153242511
EjmAlrai twitterde op donderdag 04-06-2015 om 11:34:42 Dressed and Ready for the Hoor?Famous #German kick-boxer Valdet Gashi joins #ISIS via @Terror_Monitor http://t.co/iu19AzYDxd reageer retweet
Die is vast door Maliki gepest :')

EjmAlrai twitterde op donderdag 04-06-2015 om 09:41:53 Tikritis, Duleimi members of Sunni tribes fighting against #ISIS in Ramadi #Iraq. http://t.co/FyLEm0SX4N reageer retweet
Hayder_alKhoei twitterde op donderdag 04-06-2015 om 11:39:16 ISIS Forces Controlling Ramadi are Ex-Baathist Saddam Loyalists https://t.co/U48274JMmT reageer retweet
Hayder_alKhoei twitterde op donderdag 04-06-2015 om 11:40:25 ISIS today is essentially a Baathist-organized amalgam of virtually every Sunni tribal & jihadist insurgent group the US has fought since 03 reageer retweet
  vrijdag 5 juni 2015 @ 00:05:17 #248
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_153262476
Kennen we biker Ron nog? Die is dood, verongelukt in Amsterdam.

http://nos.nl/l/804520

Lid No Surrender na Irak-reis omgekomen in A'dams verkeer
GISTEREN, 21:45BINNENLAND

Bij een verkeersongeluk in Amsterdam is een prominent lid van de motorclub No Surrender omgekomen, melden bronnen binnen de motorwereld aan de NOS. Ook op Facebook wordt melding gemaakt van de dood van de 46-jarige Ron.

De man kwam vorig jaar in het nieuws toen hij met twee andere clubleden in Irak aan de kant van de Koerden bleek te vechten tegen de terreurgroep Islamitische Staat.
Een Koerdische tv-zender zond vorig najaar een interview uit met Ron. Hij zei te willen strijden tegen de onderdrukking van de Koerden. De man keerde rond de jaarwisseling terug naar Nederland.

Het ongeluk gebeurde vanmorgen rond tienen op de kruising van de Molenwerf en de Haarlemmerweg. De motorrijder kwam daar in botsing met een tram. Hij raakte ernstig gewond en overleed in het ziekenhuis.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 04:20:34 #249
396550 Richestorags
pi_153265462
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:05 schreef Szura het volgende:

Bij een verkeersongeluk in Amsterdam is een prominent lid van de motorclub No Surrender omgekomen, melden bronnen binnen de motorwereld aan de NOS. Ook op Facebook wordt melding gemaakt van de dood van de 46-jarige Ron.

De man kwam vorig jaar in het nieuws toen hij met twee andere clubleden in Irak aan de kant van de Koerden bleek te vechten tegen de terreurgroep Islamitische Staat.
Een Koerdische tv-zender zond vorig najaar een interview uit met Ron. Hij zei te willen strijden tegen de onderdrukking van de Koerden. De man keerde rond de jaarwisseling terug naar Nederland.

Het ongeluk gebeurde vanmorgen rond tienen op de kruising van de Molenwerf en de Haarlemmerweg. De motorrijder kwam daar in botsing met een tram. Hij raakte ernstig gewond en overleed in het ziekenhuis.
Best tragisch. Vecht je tegen IS, sterf je onder een tram. Dan let je oook niet echt op trouwens :{
pi_153268830
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 00:05 schreef Szura het volgende:

Zo blijkt maar weer, een Amsterdammer met een tram is gevaarlijker dan een ezel met een AK
pi_153275676
Tareq Aziz (christelijke rechter hand van Saddam) zou zijn overleden, maar zijn Wikipedia is nog niet aangepast.
pi_153282865
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 15:53 schreef Irakees het volgende:
Tareq Aziz (christelijke rechter hand van Saddam) zou zijn overleden, maar zijn Wikipedia is nog niet aangepast.
Pas het effe aan dan.
pi_153288035
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 15:53 schreef Irakees het volgende:
Klopt ;(
pi_153288733
Zonde, was een goede man maar Koerden en Sjiieten hadden toch iemand nodig om de schuld op te zetten, Saddam zelf zei dat hij onschuldig was op alle aanklachten
  vrijdag 5 juni 2015 @ 22:23:52 #255
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_153288744
Raqqa_Sl twitterde op vrijdag 05-06-2015 om 20:21:17 #ISIS executes a two man in #nenavih in #Iraq on charges of stole a man and kill him http://t.co/PxvcdZhEtG reageer retweet

Say what?
pi_153288799
On charge altijd maar nooit bewezen, stelletje idioten
  vrijdag 5 juni 2015 @ 22:26:56 #257
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_153288878
Achja het gebeurt dagelijks, ik blijf het maar wat posten zodat we niet vergeten hoe achterlijk en wreed die apen zijn
Say what?
pi_153289714
RIP Mikhail Yuhanna
pi_153292213
@arisroussinos: Ref Sinjar, IS control 70% of the town, Pesh/YPG/PKK the high ground and the old citadel. Closest posns about 30m away from each other.
pi_153292324
Ligt het aan mij maar die apen schiet je met degelijke wapens toch zo onder de grond daar? Kan IS israel niet aanvallen? Dan is het snel klaar met ze.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 06:02:33 #261
396550 Richestorags
pi_153294702
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 00:17 schreef kurk_droog het volgende:
Ligt het aan mij maar die apen schiet je met degelijke wapens toch zo onder de grond daar? Kan IS israel niet aanvallen? Dan is het snel klaar met ze.
Ze veroveren zelf allemaal degelijke wapens ;)

Israėl heeft geen enkel belang erbij IS te vernietigen: ze zorgen voor chaos bij hun vijanden (waaronder Hezbollah en Syriė).
pi_153296432
SlemaniTimes twitterde op vrijdag 05-06-2015 om 18:35:39 #KDP leader Barzani urges Kurds to vote for #AkParti & Erdogan, as #HDP rally attacked in #Amed. #TurkeyElections http://t.co/94qVLEQ5QI reageer retweet
pi_153298161
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 22:23 schreef vigen98 het volgende:
Zonde, was een goede man maar Koerden en Sjiieten hadden toch iemand nodig om de schuld op te zetten, Saddam zelf zei dat hij onschuldig was op alle aanklachten
een goede man?

Niemand van het oude regime was een goede man, misschien alleen voor zichzelf... Hij is medeplichtig aan de dood van duizenden mensen en dan kom je hem hier een goede man noemen?
pi_153298191
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 00:17 schreef kurk_droog het volgende:
IS die israel aanvalt is als de NSB die Duitsland aanvalt..
pi_153298277
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 12:29 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

Hij is medeplichtig aan de dood van duizenden mensen en dan kom je hem hier een goede man noemen?
Je hebt gelijk, maar met Bashar al-Assad als je avatar komt het niet echt oprecht over :')!
pi_153298447
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 12:36 schreef Irakees het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, maar met Bashar al-Assad als je avatar komt het niet echt oprecht over :')!
Wie moet ik dan neerzetten daar? Saddam? Of Baghdadi Sammara'i yehudi? Of een van die Nusra hoertjes? Wanneer jij een Syrier vind die het beter dan Bashar kan doen steun ik die met plezier.
pi_153298559
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 12:48 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

Wie moet ik dan neerzetten daar? Saddam? Of Baghdadi Sammara'i yehudi? Of een van die Nusra hoertjes? Wanneer jij een Syrier vind die het beter dan Bashar kan doen steun ik die met plezier.
Je bent niet verplicht om een massamoordenaar in je avatar te hebben. Maar doe je dat wel, dan komt het hypocriet over als je over iemand anders begint die "medeplichtig is aan de dood van duizenden mensen", terwijl Tareq Aziz minder schuldig is dan Bashar al-Assad aan de dood van duizenden mensen.
pi_153298728
quote:
4s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 12:55 schreef Irakees het volgende:

[..]

Je bent niet verplicht om een massamoordenaar in je avatar te hebben. Maar doe je dat wel, dan komt het hypocriet over als je over iemand anders begint die "medeplichtig is aan de dood van duizenden mensen", terwijl Tareq Aziz minder schuldig is dan Bashar al-Assad aan de dood van duizenden mensen.
Dus omdat ik Bashar als avatar heb, mag ik niet spreken over de Baath van Irak? Ik volg jouw logica niet..

Mag ik wel spreken over Hitler? over Bush?

Ik heb Bashar geen goede man genoemd. Deze man noemt tariq Aziz wel een goede man. En daar mag ik niet op reageren omdat ik een avatar heb met de syrische president?

Naast dat hij ze een goede man noemt, beschuldigt hij de meerderheid van de Iraakse bevolking ervan iemand op te sluiten om geen enkele reden. Voor iemand die zich "irakees" noemt vind ik het jammer dat je mij er dan op aanspreekt als ik op kom voor ONS volk..
pi_153298837
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 13:04 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

Dus omdat ik Bashar als avatar heb, mag ik niet spreken over de Baath van Irak? Ik volg jouw logica niet..

Mag ik wel spreken over Hitler? over Bush?

Ik heb Bashar geen goede man genoemd. Deze man noemt tariq Aziz wel een goede man. En daar mag ik niet op reageren omdat ik een avatar heb met de syrische president?

Naast dat hij ze een goede man noemt, beschuldigt hij de meerderheid van de Iraakse bevolking ervan iemand op te sluiten om geen enkele reden. Voor iemand die zich "irakees" noemt vind ik het jammer dat je mij er dan op aanspreekt als ik op kom voor ONS volk..
Ik zeg niet dat je niet mag reageren, ik geef alleen aan hoe het overkomt. En ik heb niks met nationalisme, de Iraakse bevolking is verdeeld als de pest.
pi_153298889
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 13:09 schreef Irakees het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je niet mag reageren, ik geef alleen aan hoe het overkomt. En ik heb niks met nationalisme, de Iraakse bevolking is verdeeld als de pest.
Jij bent de enige die mijn avatar als steunbetuiging aan Assad ziet.. Met wat heb je wel wat dan? sektarisme? Dat ze verdeeld zijn betekent niet dat iemand ze hier kan beledigen. Als je vind van wel kan je je naam beter veranderen naar "nep-Irakees" Of "soenniet" , "sjiiet", "assyrier" of "koerd"

Hypocriet is het om jezelf Irakees te noemen en niet van Irak te houden.
pi_153298947
Opgefokte Arabieren die met elkaar ruziėn. _O_
pi_153299033
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 13:13 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

Dat ze verdeeld zijn betekent niet dat iemand ze hier kan beledigen.
Die "iemand" is in dit geval ook een Irakees, het bewijst mijn punt over het verdeeld zijn.

quote:
Hypocriet is het om jezelf Irakees te noemen en niet van Irak te houden.
pi_153299102
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 13:21 schreef Irakees het volgende:

[..]

Die "iemand" is in dit geval ook een Irakees, het bewijst mijn punt over het verdeeld zijn.

[..]

Welk land is niet verdeeld? Politieke verschillen zullen er altijd zijn. Om dan je eigen land te gaan haten gaat wat ver vind je niet?

Trouwens. Als die 98 staat waar ik denk dat hij voor staat, namelijk een geboortejaar. Dan was dit jongetje 5 toen het regime viel... Wat weet hij van de schuld dan wel onschuld van Tariq Aziz..
pi_153299133
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 12:36 schreef Irakees het volgende:

[..]

badum tss
pi_153299177
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 13:25 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

Welk land is niet verdeeld? Politieke verschillen zullen er altijd zijn. Om dan je eigen land te gaan haten gaat wat ver vind je niet?
Politieke verschillen idd, niemand heeft hier gezegd dat ze Irak haten.
pi_153299249
quote:
3s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 13:28 schreef Irakees het volgende:

[..]

Politieke verschillen idd, niemand heeft hier gezegd dat ze Irak haten.
Als je je eigen land zwart maakt, als je sektarisme voed of als je het oude regime steunt, dan haat je je land.

Als je openlijk zegt : "ik heb niks met nationalisme" komt dat ook zo over. Want wat is er mis met nationalisme? Wat is er mis met liefde voor je vaderland, je hele vaderland, ongeacht de afkomst van de inwonenden..?
pi_153299278
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 13:31 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

Als je je eigen land zwart maakt, als je sektarisme voed of als je het oude regime steunt, dan haat je je land. Als je openlijk zegt : "ik heb niks met nationalisme" komt dat ook zo over. Want wat is er mis met nationalisme? Wat is er mis met liefde voor je vaderland, je hele vaderland, ongeacht de afkomst van de inwonenden..?
Nederlanders hebben weinig met nationalisme, haten ze Nederland?
pi_153299292
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 13:32 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Nederlanders hebben weinig met nationalisme, haten ze Nederland?
Nederlanders hebben weinig met Nationalisme? Hoe kom je daar nu weer bij?

Heb je het hele mediacircus rond MH17 niet gezien?
pi_153299329
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 13:32 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

Nederlanders hebben weinig met Nationalisme? Hoe kom je daar nu weer bij?

Heb je het hele mediacircus rond MH17 niet gezien?
Circus inderdaad, heb ik gezien. Gebied waar de Nederlanders een hele lange tijd niet mochten en durfden te komen, waar de lijken maanden hebben gelegen.
pi_153299355
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 13:35 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Circus inderdaad, heb ik gezien. Gebied waar de Nederlanders een hele lange tijd niet mochten en durfden te komen, waar de lijken maanden hebben gelegen.
Beschrijven wat er is gebeurd neemt niet weg dat het hele land nationalistisch werd. :')
pi_153299391
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 13:37 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

Beschrijven wat er is gebeurd neemt niet weg dat het hele land nationalistisch werd. :')
Ik heb er vrij weinig over meegekregen, over dat het hele land nationalistisch werd. Maar wordt je het of ben je het? Vreemde beredenering.
pi_153299418
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 13:39 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ik heb er vrij weinig over meegekregen, over dat het hele land nationalistisch werd. Maar wordt je het of ben je het? Vreemde beredenering.
Als ik jou was zou ik eerst even het woord Nationalisme opzoeken in een woordenboek voordat je je gaat bemoeien.
pi_153299419
MH17 topic is de andere kant op.
pi_153299480
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 13:41 schreef Specularium het volgende:
MH17 topic is de andere kant op.
Bedankt voor de mededeling, maar het gaat hier niet om de MH17, het wordt enkel als voorbeeld aangehaald, dat mag toch wel hoop ik?
pi_153299492
Een bekend uitspraak van Tariz Aziz luidt 'Kurds will mourn for Kirkuk for a thousand year like how Arabs mourn for Andalusia'. De beste man is overleden in de gevangenis terwijl de Koerden Kirkuk verdedigen en samen met andere inwoners regeren.
pi_153299504
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 13:45 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Bedankt voor de mededeling, maar het gaat hier niet om de MH17, het wordt enkel als voorbeeld aangehaald, dat mag toch wel hoop ik?
Maar je weet hoe dat gaat, zijstraatje wordt vertakking en het hele topic gaat niet meer over Irak.

Hou het zelf een beetje in de gaten.
pi_153299556
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 13:46 schreef Specularium het volgende:

[..]

Maar je weet hoe dat gaat, zijstraatje wordt vertakking en het hele topic gaat niet meer over Irak.

Hou het zelf een beetje in de gaten.
Je moet er wel rekening mee houden dat mensen uit het Midden-Oosten - inclusief ik - het naar hun hoofd stijgt wanneer er wordt gediscussieerd over hun land/volk/taal/cultuur :P

Ik hou wel op, voordat we teveel off-topic gaan :)
pi_153299752
-Niet doen-

[ Bericht 98% gewijzigd door Specularium op 06-06-2015 14:02:17 ]
#freefrederike
pi_153299993
Dit is dus de verraderlijke Talabani, leider van de PUK, die al veertig jaar met zijn partij haat en verraad zaait. Gelukkig heeft de PUK bijna geen aanhang meer in de krg. De riolen worden verschoond, ratten verdwijnen.

quote:
Het Iraakse Hooggerechtshof veroordeelde hem in 2010 tot de doodstraf. De executie werd nooit uitgevoerd. De toenmalige Iraakse president Jalal Talaban weigerde het executiebevel te ondertekenen.

Naar eigen zeggen omdat hij socialist is. 'Ik heb sympathie voor Tariq Aziz omdat hij een Iraakse christen is. Bovendien is hij een oude man van boven de zeventig,' zei hij destijds.

De ex-minister van Buitenlandse Zaken was volgens de rechtbank in belangrijke mate verantwoordelijk voor de wrede vervolging van islamitische partijen en stromingen in het land.
http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493
#freefrederike
pi_153301251
quote:
4s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 14:12 schreef PizzaMizza het volgende:
Dit is dus de verraderlijke Talabani, leider van de PUK, die al veertig jaar met zijn partij haat en verraad zaait. Gelukkig heeft de PUK bijna geen aanhang meer in de krg. De riolen worden verschoond, ratten verdwijnen.

[..]

http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493
Hou op.
quote:
Talabani's intervention in the Aziz case is a microcosm of what some of us hoped Iraq would one day become: a state of law instead of a state of blood. It's not a hope that we can ever afford to abandon.
http://www.slate.com/arti(...)/humane_bravery.html

quote:
00:06:11
Cham Laden: Mr. President, my name is *Cham Laden, I'm a journalism
student here. And as I understand it, you have the very admirable policy of not
signing execution warrants which Iraq courts pass up to your office and delegate
this duty to a deputy. And I also understand that this is because the Democratic
patriotic alliance of Kurdistan is obliged under treaties you signed not to endorse
the death penalty. I think that's wholly admirable, but I was wondering if you
thought it was a problem, or set a poor precedent for the president of a sovereign
country of Iraq to be bound by regional obligations, not to fulfill sections of his
office. Thank you.

00:07:04
President Jalal Talabani: Well, you know, we are in Iraq now enjoying
democracy. We have different parties and groups from Left, extreme Left to
extreme Right. Of course, different attitudes. I am, as a lawyer, I signed an
international appeal against the death penalty. And I'm respecting my signature.
For that, I am able, (applause) even I said, if I was one day obliged to choose
between my principles and the post, I will leave the post and keep my, protect my
principles. (applause) I know that perhaps the next president will not be in the
same way and the same kind of thinking. But it's my belief, and I cannot deny
my signature.
http://ccnmtl.columbia.edu/projects/wlf/ta/q_a_talabani.html

Het is blijkbaar verraderlijk om principes te hebben.
pi_153301317
Hij weigerde volgens mij ook om Saddam te laten execcuteren.
pi_153301369
quote:
Principes? Het laten leven van de genocide-plegers van je volk, is een principe? Talabani heeft zelf duizenden Koerden vermoord in de Koerdische burgeroorlog maar weigert een Assyrische christen, die medeverantwoordelijk is op de dood van 1 miljoen mensen, de doodstraf op te leggen?

Gelukkig is de PUK steeds dieper aan 't wegzakken. PUK is eigenlijk niet eens meer relevant, alleen de Oude Garde en de verraderlijke Talabani-clan zijn nog over.

PUK is een misdaadorganisatie tegen het Koerdische volk. PUK-aanhangers worden stelselmatig bedrogen. PUK is zelfs tegen Koerdische zelfbeschikkingsrecht, Talabani is Irakees hij ziet zichzelf niet eens als koerd.
#freefrederike
pi_153301430
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 15:17 schreef Peunage het volgende:
Hij weigerde volgens mij ook om Saddam te laten execcuteren.
Vind je het gek? Talabani en ba'athisten zijn broeders. Ze steunen elkaar al veertig jaar. PUK is ook opgericht om de Koerdische zaak kapot te maken via interne sabotage. Hier zie je een gelekte foto van Talabani met ba'athisten.

#freefrederike
pi_153301554
quote:
4s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 15:19 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Principes? Het laten leven van de genocide-plegers van je volk, is een principe? Talabani heeft zelf duizenden Koerden vermoord in de Koerdische burgeroorlog maar weigert een Assyrische christen, die medeverantwoordelijk is op de dood van 1 miljoen mensen, de doodstraf op te leggen?

Gelukkig is de PUK steeds dieper aan 't wegzakken. PUK is eigenlijk niet eens meer relevant, alleen de Oude Garde en de verraderlijke Talabani-clan zijn nog over.

PUK is een misdaadorganisatie tegen het Koerdische volk. PUK-aanhangers worden stelselmatig bedrogen. PUK is zelfs tegen Koerdische zelfbeschikkingsrecht, Talabani is Irakees hij ziet zichzelf niet eens als koerd.
Jouw tv is zeker 24/7 op Rudaw afgestemd :')
pi_153301645
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 15:27 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

Jouw tv is zeker 24/7 op Rudaw afgestemd :')
Talabani is niet meer relevant. Niemand stemt nog op Koerdische ba'ath-partij PUK. Hou maar op.
#freefrederike
pi_153301847
quote:
4s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 15:30 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Talabani is niet meer relevant. Niemand stemt nog op Koerdische ba'ath-partij PUK. Hou maar op.
Jouw opmerking is pas relevant :')

Dus, wie steun jij? Barzani?
pi_153301994
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 15:40 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

Jouw opmerking is pas relevant :')

Dus, wie steun jij? Barzani?
Ik steun het Koerdische volk. Politieke partijen definiėren mij niet. Maar als ik toch zou moeten kiezen tussen verschillende kwaden zou ik kiezen voor KDP. De KDP is een internationaal-gerespecteerde partij met goede contacten. Turkije, VS en EU zijn goed te spreken over Barzani. Ook heeft Barzani goede relaties weten te onderhouden met Qatar en UAE.
#freefrederike
pi_153302018
quote:
4s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 15:48 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Ik steun het Koerdische volk. Politieke partijen definiėren mij niet. Maar als ik toch zou moeten kiezen tussen verschillende kwaden zou ik kiezen voor KDP. De KDP is een internationaal-gerespecteerde partij met goede contacten. Turkije, VS en EU zijn goed te spreken over Barzani. Ook heeft Barzani goede relaties weten te onderhouden met Qatar en UAE.
_O- _O-
pi_153302054
quote:
4s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 15:19 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

quote:
4s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 15:21 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Vind je het gek? Talabani en ba'athisten zijn broeders. Ze steunen elkaar al veertig jaar. PUK is ook opgericht om de Koerdische zaak kapot te maken via interne sabotage.

[ afbeelding ]
Dit is dus precies het onzin dat deze topics kapotmaakt.
Stop met je irrationele partisanisme. Je PDK is niet zo glorieus als je claimt, en haar oppositie is niet zo duivels als je claimt. Ik kan ook 20 foto's erbijhalen van Barzani (vader en zoon) en Saddam, die zijn gemaakt na onderhandelingen, staakt-het-vuren etc. Een burgeroorlog is een andere scenario dan een rechtbank, en in die zelfde burgeroorlog waar je op doelt heeft Barzani Saddam uitgenodigd om Erbil over te nemen. Tijdens diezelfde overname hadden de Baathisten de hoofdkantoor van de Iraakse oppositie in Erbil kapot gemaakt, data meegenomen en zo de dissidente Iraakse oppositie beweging geėlimineerd. Dat is pas verraad. Echter is dit allemaal irrelevante geschiedenis.
Ik verzoek je om te stoppen met het verspreiden van je haatvolle onzinberichten. :*
pi_153302064
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 15:49 schreef Geoffrey het volgende:

[..]

_O- _O-
Kun je niet zeggen over de shiitische milities die als terroristen bestempeld zijn overal.

quote:
The United Arab Emirates has blacklisted 83 organisations as terrorists under a new law which will impose death sentences and fines of $27 million for any group it believes is attempting 'destabilize the Arab world'.

The list, published by the country’s state-run WAM news agency, includes the Iraq-based Badr organisation, Asaib al-Haq, as well as Al-Qaeda-linked groups operating in different parts of the region.
http://www.ncr-iran.org/e(...)-iraqi-terror-groups
#freefrederike
pi_153302080
quote:
4s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 15:51 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Kun je niet zeggen over de shiitische milities die als terroristen bestempeld zijn overal.

[..]

http://www.ncr-iran.org/e(...)-iraqi-terror-groups
:W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')