Zo hoort het ook. In de grondwet staat dat de buitenlandse betrekkingen door de centrale regering moeten worden onderhouden, hoe graag barzani & click ook zijn kontje aan buitenlanders wilt verkopenquote:Op dinsdag 2 juni 2015 14:43 schreef Irakees het volgende:
Ramadi fell to ISIS because troops were ordered to leave, Iraq's speaker says
http://edition.cnn.com/20(...)wal-order/index.html
Koerden zijn niet uitgenodigd en doen huilie. Faal-coalitie.twitter:BarzaniNiyaz twitterde op maandag 01-06-2015 om 19:29:56Kurds are again Not invited to the Counter ISIL Coalition Meeting. It is unfair 2 c Peshmerga make sacrifices while others 2 receive credit reageer retweet
quote:Op dinsdag 2 juni 2015 14:45 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Zo hoort het ook. In de grondwet staat dat de buitenlandse betrekkingen door de centrale regering moeten worden onderhouden, hoe graag barzani & click ook zijn kontje aan buitenlanders wilt verkopen
twitter:MaxAbrahms twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 14:30:47Not inviting Iran or the Kurds to a summit on combating Islamic State in Iraq is like a soda convention without Coke or Pepsi. reageer retweet
twitter:MaxAbrahms twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 14:46:48Holding a summit on combating ISIS in Iraq without Iran, Kurds, Syria or Russia is a microcosm of the world's problems combating the group. reageer retweet
twitter:rexetsacerdos twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 14:55:06@MaxAbrahms Talking without stakeholders/representatives of all parties, present is talking in a vacuum, or at least talking into a mirror. reageer retweet
twitter:RexBrynen twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 14:31:37@MaxAbrahms Indeed. Should be renamed "international semi-coalition" reageer retweet
Je punt? Dat die mensen het oneens met mij en de Iraakse grondwet zijn wat betreft de koerden?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 15:08 schreef Irakees het volgende:
[..]twitter:MaxAbrahms twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 14:30:47Not inviting Iran or the Kurds to a summit on combating Islamic State in Iraq is like a soda convention without Coke or Pepsi. reageer retweet
twitter:MaxAbrahms twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 14:46:48Holding a summit on combating ISIS in Iraq without Iran, Kurds, Syria or Russia is a microcosm of the world's problems combating the group. reageer retweet
twitter:rexetsacerdos twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 14:55:06@MaxAbrahms Talking without stakeholders/representatives of all parties, present is talking in a vacuum, or at least talking into a mirror. reageer retweet
twitter:RexBrynen twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 14:31:37@MaxAbrahms Indeed. Should be renamed "international semi-coalition" reageer retweet
Dit.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 15:10 schreef Geoffrey het volgende:
Ikzelf vind sws dat Irak uit die "coalitie" moet stappen.. Een coalitie met de golfstaten en jordanie om ISIS te bestrijden? geloof je het zelf?
De Koerden niet uitnodigen is niet slim, wat boeit die Iraakse grondwet nou, feitelijk gezien wordt de grondwet nauwelijks nageleefd gezien de chaos waarin Irak zich nu bevindt.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 15:10 schreef Geoffrey het volgende:
[..]
Je punt? Dat die mensen het oneens met mij en de Iraakse grondwet zijn wat betreft de koerden?
Ikzelf vind sws dat Irak uit die "coalitie" moet stappen.. Een coalitie met de golfstaten en jordanie om ISIS te bestrijden? geloof je het zelf?
... meen je die nou?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 18:53 schreef primakov het volgende:
[..]
De Koerden niet uitnodigen is niet slim, wat boeit die Iraakse grondwet nou, feitelijk gezien wordt de grondwet nauwelijks nageleefd gezien de chaos waarin Irak zich nu bevindt.
Gezien de status quo, ja. Ik hoor je namelijk niet over eerlijke procesgang en weet ik veel wat, dingen die ook in de grondwet zijn genoemd.quote:
In soennitisch gebied wordt het huidige Iraakse leger eerder als een bezettingsmacht gezien en zo zien de sjiitische soldaten dat ook. Ze gaan daarom niet tot de dood vechten voor land dat ze niet als van hun zien. Daarom is Ramadi ook zo snel door IS ingenomen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 02:57 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Hier gaat het eigenlijk om meer dan alleen effectief. Het verschil is dat de shiitische milities iets doen, en Iraaks leger faalt. Keer op keer. Je kunt problemen niet oplossen door ze te ontwijken. Het Iraakse leger moet volledig gereformeerd worden. Dat kan alleen als je een Iraanse of Amerikaanse generaal aanstelt die alles renoveert. Ik denk eerlijk gezegd dat er genoeg irgc-generaals zitten die het roer over kunnen nemen.
Bullshit, het Iraakse leger in ramadi zat vol met lokale stammen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:10 schreef sam7sam het volgende:
[..]
In soennitisch gebied wordt het huidige Iraakse leger eerder als een bezettingsmacht gezien en zo zien de sjiitische soldaten dat ook. Ze gaan daarom niet tot de dood vechten voor land dat ze niet als van hun zien. Daarom is Ramadi ook zo snel door IS ingenomen.
Klopt en politieagenten (24.000) zijn ook allemaal Soennieten uit Al-Anbar.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:29 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Bullshit, het Iraakse leger in ramadi zat vol met lokale stammen.
IS werd in Ramadi geholpen door milities van lokale stammen maar dat het Iraakse leger daar gedomineerd werd door de lokale stammen ben ik nergens tegengekomen. Ik kom vooral tegen dat het sjiitische leger niet wilde vechten in soennitisch gebied.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:29 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Bullshit, het Iraakse leger in ramadi zat vol met lokale stammen.
Welk sjiitisch leger? Er is geen sjiitisch leger.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:23 schreef sam7sam het volgende:
[..]
IS werd in Ramadi geholpen door milities van lokale stammen maar dat het Iraakse leger daar gedomineerd werd door de lokale stammen ben ik nergens tegengekomen. Ik kom vooral tegen dat het sjiitische leger niet wilde vechten in soennitisch gebied.
Gaan we mierenneuken? Je snapt het best.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:25 schreef Peunage het volgende:
[..]
Welk sjiitisch leger? Er is geen sjiitisch leger.
Shukran Putintwitter:hassonshubbz twitterde op dinsdag 02-06-2015 om 22:25:41arrived at Umm Qasr today #Iraq #Russia Shukran Putin http://t.co/3IbIxiCgMJ reageer retweet
Ik denk dat jij je verkeerd hebt ingelezen. De ramadi soldaten waren lokale stammen.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:23 schreef sam7sam het volgende:
[..]
IS werd in Ramadi geholpen door milities van lokale stammen maar dat het Iraakse leger daar gedomineerd werd door de lokale stammen ben ik nergens tegengekomen. Ik kom vooral tegen dat het sjiitische leger niet wilde vechten in soennitisch gebied.
Idd, beter verkopen we het gewoon aan ISIS. Misschien krijgen we dan er ook nog eens meer geld voor.quote:Op woensdag 3 juni 2015 00:13 schreef Szura het volgende:
Nog meer materiaal dat ze kunnen achterlaten voor ISIS
quote:Op dinsdag 2 juni 2015 21:58 schreef primakov het volgende:
[..]
Gezien de status quo, ja. Ik hoor je namelijk niet over eerlijke procesgang en weet ik veel wat, dingen die ook in de grondwet zijn genoemd.
Nee ik snap het niet. Het leger bestaat uit Irakezen, en wie in Ramadi gestationeerd is komt ook uit dat gebied. Het enige 'sjiitische leger' dat er was is de PMU. En die zijn onder druk van 'Murica teruggetrokken waarna Ramadi viel.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:27 schreef sam7sam het volgende:
[..]
Gaan we mierenneuken? Je snapt het best.
Ze lopen ook nog eens relaxed weg, zo van het maakt toch niet uit. Ik vraag mij echt af wat door hun hoofd ging op dat momentquote:Op woensdag 3 juni 2015 08:47 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee ik snap het niet. Het leger bestaat uit Irakezen, en wie in Ramadi gestationeerd is komt ook uit dat gebied. Het enige 'sjiitische leger' dat er was is de PMU. En die zijn onder druk van 'Murica teruggetrokken waarna Ramadi viel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |