abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 juni 2015 @ 13:33:42 #251
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_153380051
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 12:16 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

[..]

Je verwacht toch niet dat ik het verloochen alleen maar omdat jij het er niet mee eens bent?
Nee hoor. Wel dat je een post met onzin en klinkklare leugens bewondert.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 13:52:43 #252
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_153380643
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 12:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als hij het wel ziet, waarom ontkent hij het dan zo hard? Er zijn ook JG's die het vergelijken met iemand waarschuwen dat zijn huis in brand staat. Dat doet bianconeri niet. Hij ontkent glashard dat mensen het irritant (kunnen) vinden.
Hij ontkent wel meer. En blijft klinkklare leugens herhalen hoe vaak je ook aantoont dat ze onwaar zijn. Ik reageer er niet meer op.
pi_153385098
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 07:08 schreef ATON het volgende:

Jouw roerganger had daar trouwens geen probleem mee. Hij gebruikte moord zelfs als voorbeeld in een verhaaltje: Matt.22:1
Alsof Jezus een moord pleegde lol....

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 08:10 schreef hoatzin het volgende:

:') Jammer dit.. Ik had je hoger aangeslagen.
Sommige mensen zijn wel oprecht bezig Hoatzin....
Als iets gewoon de waarheid is dan is het de waarheid, ongeacht wie het zegt of ongeacht je persoonlijke haat gevoelens.
pi_153385179
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 12:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

bianconeri heeft een serieus probleem met zijn empathie. Iemand met voldoende empathie zou inzien dat anderen het best eens irritant zouden kunnen vinden als je zomaar bij hen aanbelt om hen te bekeren.
Zucht...
Sommigen vinden het vervelend, maar jij noemde het heel erg irritant en weet ik het wat.
Dat is gewoon zwaar overdreven, als mensen dat zo vinden zit het probleem bij die mensen.
Dat ze het vervelend oke, maar overdrijven is nergens voor nodig..

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 12:38 schreef hoatzin het volgende:

Dat zien ze ook wel, JG zijn gewone mensen. Ze moeten. Ze zien het als goddelijke opdracht. Dus is wat wij er van vinden totaal irrelevant.
Als iemand het vervelend vindt dan gaan we gewoon verder hoor.
Maar we stoppen niet met de prediking in het geheel, daar is het gewoon te belangrijk voor.
Wat anderen over onze prediking vinden is daarin geen factor.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 12:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Als hij het wel ziet, waarom ontkent hij het dan zo hard? Er zijn ook JG's die het vergelijken met iemand waarschuwen dat zijn huis in brand staat. Dat doet bianconeri niet. Hij ontkent glashard dat mensen het irritant (kunnen) vinden.
Ik zeg alleen maar dat wat jij zei overdreven is, vervelend kunnen mensen het wel vinden.
pi_153385213
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 13:33 schreef hoatzin het volgende:

Nee hoor. Wel dat je een post met onzin en klinkklare leugens bewondert.
Wel grappig dat je dan totaal niet ingaat op mijn post. Ik ben gevraagd te vertellen wat niet klopt op die site en als jij bij mijn post iets verkeerds ziet dan moet je dat zeggen.
Ipv zo te lopen rond kletsen, toon het aan....

Voor Molurus hetzelfde, die vroeg mij een reactie te geven. Doe ik dat en dan is meneertje gauw weg lol.
pi_153385221
Gelovigen die aan je deur komen zijn overdreven.
Conscience do cost.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 16:45:12 #257
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_153385380
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 16:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Zucht...
Sommigen vinden het vervelend, maar jij noemde het heel erg irritant en weet ik het wat.
Dat is gewoon zwaar overdreven, als mensen dat zo vinden zit het probleem bij die mensen.
Zit als ze het 'gewoon vervelend' vinden het probleem ook nog bij hen?

Dat lijkt mij niet namelijk. En dat geldt toch echt voor de ruime meerderheid van de mensen waarbij je aanbelt.

Voel jij je daar nou helemaal niet verantwoordelijk voor?

[ Bericht 0% gewijzigd door Molurus op 09-06-2015 18:19:06 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 16:51:43 #258
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_153385556
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 16:38 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wel grappig dat je dan totaal niet ingaat op mijn post. Ik ben gevraagd te vertellen wat niet klopt op die site en als jij bij mijn post iets verkeerds ziet dan moet je dat zeggen.
Ipv zo te lopen rond kletsen, toon het aan....

Voor Molurus hetzelfde, die vroeg mij een reactie te geven. Doe ik dat en dan is meneertje gauw weg lol.
Dat was meer een algemene tip in internetdiscussies: als je iets onzin noemt, onderbouw dat dan.

Zonder onderbouwing kun je de opmerking dat het onzin is ook achterwege laten. Niemand is geinteresseerd in een mening zonder onderbouwing.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 17:09:13 #259
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_153385989
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 16:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Zucht...
Nee, je stelde dat mensen geen hekel aan jullie kunnen hebben omdat jullie hen lastigvallen. Dat is dus duidelijk wel zo. Dat hele "we worden vervolgd want mensen hebben een hekel aan ons om wat wij denken!"-gehuil mag je dus wel achterwege laten.
quote:
[..]

Ik zeg alleen maar dat wat jij zei overdreven is, vervelend kunnen mensen het wel vinden.
Nee, je zei dat het niet mogelijk is dat mensen een hekel hebben aan de Jehovah's omdat ze zomaar aan je deur staan. En je was aan het vertellen hoe iedereen die het vervelend vindt, een zeurkous is.
pi_153386093
Hé, misschien leuk om dat nog even na te gaan: is er hier iemand die jehova's haat? Zo ja, graag even melden. Ik ben weleens benieuwd.
pi_153386128
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 08:52 schreef Haushofer het volgende:
Het is erg verfrissend om dan te onderzoeken "waarom iets moet". In dat opzicht ervaar ik meditatie/mindfulness als een subjectieve vorm van wetenschap. Je hebt dezelfde open en nieuwsgierige houding, maar dan tegenover jezelf. Niet te streng, niet te slap, met een zekere lichtheid. En mijn ervaring is dat je dan tegen heel interessante patronen van jezelf kunt aanlopen waar je je nooit bewust van bent geweest.
Klopt. Dat is idd erg verfrissend.

En dat hoeft idd niet op een kussentje, alhoewel dat natuurlijk een goed hulpmiddel is, voor concentratie; rechtopzitten.

Kan ook tijdens alleen in huis, lekker op de bank, half liggend ofzo.Belangrijk is idd te weten wat er in jezelf leeft.
Heel belangrijk!

:)
“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
pi_153386254
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:13 schreef Jigzoz het volgende:
Hé, misschien leuk om dat nog even na te gaan: is er hier iemand die jehova's haat? Zo ja, graag even melden. Ik ben weleens benieuwd.
Zeker niet. Ik haat ze helemaal niet, waarom zou ik?

Ik heb mijn twijfels over de organisatie.

En ik hou er niet van, en vind het verwerpelijk als gelovigen, ongelovigen, of wie dan ook, van welk geloof, of van geen geloof, mekaar es de les gaan lezen en onbeschoft en beledigend worden zoals ik de opmerkingen van Biaconerie hier op FOK! ervaar.
― C.S. Lewis
pi_153386305
Oh, nee, ik haat jehova's niet. Ik vind ze alleen doodvervelend en daarom wil ik er zo min mogelijk mee te maken hebben.

Beetje hetzelfde verhaal als strontvliegen zeg maar.
Conscience do cost.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 17:27:27 #264
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_153386436
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:19 schreef Eficaz het volgende:

[..]

En ik hou er niet van, en vind het verwerpelijk als gelovigen, ongelovigen, of wie dan ook, van welk geloof, of van geen geloof, mekaar es de les gaan lezen en onbeschoft en beledigend worden zoals ik de opmerkingen van Biaconerie hier op FOK! ervaar.
Dit.

Langs de deuren gaan om mensen te overtuigen vind ik een vreselijk irritante en verwerpelijke gewoonte, maar ik kan niet zeggen dat ik JG's haat.

En inderdaad, bianconeri is zelf een buitengewoon onbeschoft persoon.
pi_153386530
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit.

Langs de deuren gaan om mensen te overtuigen vind ik een vreselijk irritante en verwerpelijke gewoonte,
Ja? Ik vind het wel komisch eigenlijk. Voor die mensen zelf vind ik het wel zielig. Het is tenslotte nogal gestoord natuurlijk, maar irritant en verwerpelijk? Nee, echt niet. Ja, als het zou werken wél, want dan neigt het nogal naar machtsmisbruik maken van labiele mensen, maar dat doet het bij mijn weten niet.
pi_153386710
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 09:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/No_true_Scotsman

Natuurlijk plegen ook Christenen moorden, overspel en ga zo maar door. Niet eens minder dan niet-Christenen.
Helemaal waar. ik heb je link nog niet gelezen. Maar dat hoeft ook niet, om te weten dat dat waar is.

Een christen kan ook door omstandigheden eens door het lint gaan, kan ook verleidingen hebben die even teveel worden, etc.

Wat dat betreft heb ik een hekel aan de houding 'wij geloven dus wij zijn beter'. O, wat heb ik dáár een hekel aan.

Iemand die niet gelooft kan veel 'beter' objectief gezien leven dan mij, ik die wel geloof.

Het enige verschil is dat ik geloof dat God bestaat, en hij gelooft dat niet. Ja, en dan? nou en? wat maakt dat nou verder uit? Het impliceert dus zeker niet, dat de een 'beter' oid is dan de ander.
― C.S. Lewis
pi_153386794
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:38 schreef Eficaz het volgende:

Een christen [...] kan ook verleidingen hebben die even teveel worden

Wat bedoel je hiermee? Kun je eens een voorbeeld geven? Uit mijn eigen leven (en ik ben dus absoluut ongelovig) ken ik dergelijke 'verleidingen die teveel kunnen worden' namelijk niet.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 17:55:20 #268
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_153387108
quote:

[..]

Helemaal waar. ik heb je link nog niet gelezen. Maar dat hoeft ook niet, om te weten dat dat waar is.

Een christen kan ook door omstandigheden eens door het lint gaan, kan ook verleidingen hebben die even teveel worden, etc.

Wat dat betreft heb ik een hekel aan de houding 'wij geloven dus wij zijn beter'. O, wat heb ik dáár een hekel aan.

Iemand die niet gelooft kan veel 'beter' objectief gezien leven dan mij, ik die wel geloof.

Het enige verschil is dat ik geloof dat God bestaat, en hij gelooft dat niet. Ja, en dan? nou en? wat maakt dat nou verder uit? Het impliceert dus zeker niet, dat de een 'beter' oid is dan de ander.
De clue hier is dat, hoewel gelovigen daar zelf anders over denken, ook gelovigen hun normen en waarden, hun moraliteit, niet uit hun geloof halen.

Waar moraliteit precies vandaan komt en hoe dat wordt gevormd is een zeer complexe vraag natuurlijk. Maar wat hier belangrijk is: dat is voor gelovigen niet anders dan voor ongelovigen.

Gelovigen projecteren slechts hun eigen moraliteit op hun geloof, en doen dan vervolgens alsof dat andersom werkt.

En inderdaad, dat idee dat gelovigen moreel superieur zouden zijn heb ik ook een schijthekel aan. Niemand is heilig.
pi_153387535
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 16:45 schreef Molurus het volgende:

Zit als ze het 'gewoon vervelend' vinden het probleem ook nog bij hen?

Dat lijkt mij niet namelijk. En dat geldt toch echt voor de ruimte meerderheid van de mensen waarbij je aanbelt.

Voel jij je daar nou helemaal niet verantwoordelijk voor?
Nee daar voel ik mij niet verantwoordelijk voor.
Persoonlijk vind ik ook dat elk mens zich hoort te verdiepen in vele kanten. Niet blind te staren op 1 bepaald punt. Dat iemand het vervelend kan vinden, omdat we bv op zeer ongelegen moment komen is logisch. En nee dat hoeft niet bij wie dan ook te liggen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 16:51 schreef Molurus het volgende:
Dat was meer een algemene tip in internetdiscussies: als je iets onzin noemt, onderbouw dat dan.

Zonder onderbouwing kun je de opmerking dat het onzin is ook achterwege laten. Niemand is geinteresseerd in een mening zonder onderbouwing.
Jij laat alleen maar weer zien dat het op FOK geen nut heeft om een inhoudelijke reactie te geven.
Ik heb je een hele lijst gegeven waarom het aangehaalde artikel niet kloppend is, maar geen enkele reactie daarover.... Het is duidelijk genoeg wat ik aanhaalde.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Nee, je stelde dat mensen geen hekel aan jullie kunnen hebben omdat jullie hen lastigvallen. Dat is dus duidelijk wel zo. Dat hele "we worden vervolgd want mensen hebben een hekel aan ons om wat wij denken!"-gehuil mag je dus wel achterwege laten.
Dat we worden vervolgd geval is gewoon de waarheid, en werd in de Bijbel al voorzegd.
Het is niet logisch dat mensen een hekel aan ons hebben alleen maar omdat we een vraag stellen, als ze geen belangstelling hebben wensen we een fijne dag en gaan we verder.
Als je daarvoor al een hekel aan iemand krijgt dan zit er iets niet helemaal goed bij die persoon, dan is die veel te snel aangebrand.

quote:
Nee, je zei dat het niet mogelijk is dat mensen een hekel hebben aan de Jehovah's omdat ze zomaar aan je deur staan. En je was aan het vertellen hoe iedereen die het vervelend vindt, een zeurkous is.
Mensen kunnen het vervelend vinden, en nee die noem ik nergens een zeurkous.
Ik vind alleen dat jij en anderen zwaar overdrijven. Zoals ik hierboven al zei is een hekel hebben ongelofelijk overdreven, nergens goed voor.
En ik zie ook geen reden waarom mensen ons haten en vervolgen, maar ja dat voorzei de Bijbel al.
pi_153387624
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 18:14 schreef bianconeri het volgende:

En ik zie ook geen reden waarom mensen ons haten en vervolgen, maar ja dat voorzei de Bijbel al.
Wie haat er jehova's en wie vervolgt ze?
pi_153387629
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:13 schreef Jigzoz het volgende:
Jij.....

Elk gesprek over JG laat jij zien blind te zijn voor feiten en alleen in elk topic je haat tegenover JG rond te spuwen.
Mocht je geen haat tegen ons hebben dan mag je wel eens vertellen waarom je ons een sekte noemt ook al zijn alle bewijzen tegen dat standpunt van je en zijn we feitelijk geen sekte.
Dan moet er dus wel iets persoonlijks achter zitten, en daarom zeg ik dat jij JG haat.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:19 schreef Eficaz het volgende:

Twijfels erover hebben mag prima!
We lezen niemand hier de les? Alleen als het gaat om een onderwerp uit de Bijbel ofzo, dan kun je elkaar argumenten laten zien maar dat is de bedoeling hier.
Onbeschoft en beledigend? Noem 1 ding waarin ik hier onbeschoft en beledigend ben, veel succes...
Ik ben juist degene die inhoudelijk reageert hier, denk aan de hele lijst op dat artikel uit de trouw wat ik gegeven heb. En niemand die dan durft te reageren.... En dan ben ik onbeschoft?
pi_153387658
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 18:17 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Jij.....

Nee hoor. Hoe kom je daarbij? Ik geef juist constant aan dat ik jehova's helemaal niet haat.
pi_153387661
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:27 schreef Molurus het volgende:

Langs de deuren gaan om mensen te overtuigen vind ik een vreselijk irritante en verwerpelijke gewoonte, maar ik kan niet zeggen dat ik JG's haat.

En inderdaad, bianconeri is zelf een buitengewoon onbeschoft persoon.
Is een Bijbelse opdracht en is niet om mensen te overtuigen.

Hahaha weer iemand die dat over mij zegt, maar gek genoeg kan niemand dat onderbouwen.
Beetje jammer dit. Of noem je mij onbeschoft omdat ik wel inhoudelijk reageer?
Ik wacht nog altijd op een inhoudelijke reactie over dat trouw artikel.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 18:19:11 #274
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_153387681
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 18:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]

Dat we worden vervolgd geval is gewoon de waarheid, en werd in de Bijbel al voorzegd.
Het is niet logisch dat mensen een hekel aan ons hebben alleen maar omdat we een vraag stellen, als ze geen belangstelling hebben wensen we een fijne dag en gaan we verder.
Als je daarvoor al een hekel aan iemand krijgt dan zit er iets niet helemaal goed bij die persoon, dan is die veel te snel aangebrand.
Op welke manier worden Jehovah's vervolgd dan?
quote:
[..]

Mensen kunnen het vervelend vinden, en nee die noem ik nergens een zeurkous.
Ik vind alleen dat jij en anderen zwaar overdrijven. Zoals ik hierboven al zei is een hekel hebben ongelofelijk overdreven, nergens goed voor.
Ik zie wel een reden waarom mensen een hekel hebben aan de JG's. Het is dezelfde reden waarom mensen een hekel hebben aan telemarketeers en spammers: omdat ze zich lastiggevallen voelen door jullie.
pi_153387714
quote:

Nogmaals:

Iemand die moord en zegt christelijk te zijn is geen ware christen. Een christen dient de Bijbel na te volgen, de Bijbel verbiedt moorden. Dus ja het gebeurt onder christenen ook, alleen zijn dat geen ware christenen.

Iedereen die ergens in gelooft vindt dat het beste. Of je nou gelooft in evolutie, gelooft in de big bang, gelooft in God of wat dan ook. Je moet niet iets geloven waar je niet achter staat, dus logisch dat je dat het beste vindt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')