Misschien handig om die ook even te benoemen, anders weet niemand waar je het over hebt.quote:Op zondag 7 juni 2015 09:05 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat wil je hier mee zeggen?
Heb al paar puntjes gelezen in dat artikel die gewoon grote onzin zijn.
http://en.wikipedia.org/wiki/No_true_Scotsmanquote:Op zaterdag 6 juni 2015 20:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Net als dat een christen geen moord pleegt, niet scheidt, geen overspel pleegt en ga maar door.
Dat zijn geen echte christenen omdat ze Christus niet volgen. Christus volgen, God en de Bijbel volgen houdt in dat je predikt langs de deuren.
Jehovah is de naam van God. Wij dragen niet zijn naam. Wij zijn Zijn Getuigen.quote:Op zondag 7 juni 2015 09:14 schreef Molurus het volgende:
Ik vind Jehovah's op zich wel duidelijker dan 'getuigen'. Dat laatste heeft ook een betekenis buiten die context.
Jehovah's is korter dan 'Jehovah's getuigen', en iedereen weet wat je ermee bedoelt.
JG's dan. (Sorry, ik ben te lui om het voluit te schrijven.)quote:Op zondag 7 juni 2015 09:21 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Jehovah is de naam van God. Wij dragen niet zijn naam. Wij zijn Zijn Getuigen.
Als je voor Bijenkorf werkt zeg je ook niet Bijenkorf's als je naar een manager wilt verwijzen. Je zegt de manager.
En vooral iemand die ooit Getuige is geweest zegt niet Jehova's.
En als je JG's zegt zeg je in feite Jehovah's Getuigens, wat ook fout is.quote:Op zondag 7 juni 2015 09:28 schreef Molurus het volgende:
[..]
JG's dan. (Sorry, ik ben te lui om het voluit te schrijven.)
'Getuigen' is namelijk nogal onduidelijk.De meeste getuigen zijn geen Jehova's getuigen. Jehovah's zijn echter wel allemaal jehovah's getuigen. Jehovah de god bestaat namelijk niet. En vanzelfsprekend bestaat de Bijenkort wel.
Je kunt er redelijk vanuit gaan dat niet-JG's niet jullie god bedoelen als ze het hebben over "een Jehovah". En of jullie dat een aanstootgevende term vinden interesseert ze helemaal niets.
Mijn algemene advies aan JG's: verdiep je eens in wat anderen bezighoudt en wat anderen belangrijk vinden voordat je bij iemand aanbelt om ze te vertellen wat jullie belangrijk vinden. Quid pro quo.
En als dit nou een zeldzaam verhaal zou zijn.... Er zijn onnoemelijk veel van dit soort verhalen. Uit alle landen ter wereld.quote:Op zondag 7 juni 2015 05:08 schreef Eficaz het volgende:
[..]
http://m.trouw.nl/tr/mobi(...)geType=articleDetail
En dus is het verhaal dan maar onzin?quote:Op zondag 7 juni 2015 09:21 schreef Hexxenbiest het volgende:
En vooral iemand die ooit Getuige is geweest zegt niet Jehova's.
quote:Op zondag 7 juni 2015 09:59 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
En als je JG's zegt zeg je in feite Jehovah's Getuigens, wat ook fout is.
Als jij hier in dit topic praat over Getuigen, weet iedereen dat je het over JG hebt. Dus wat is daar onduidelijks aan? Ook in dat artikel wordt over JG gepraat en alleen een onnozele gaat daar niet uit kunnen opmaken dat er een JG mee wordt bedoeld.
Het kan me ook geen mjxr schelen of het je interesseert of niet dat wij er aanstoot aan nemen. Ik wijs jou op een denkfout van jou, waar je blijkbaar denkt dat je geen rekening met anderen hoeft te houden wanneer jij vindt dat iets je niet interesseert.
Over desinteresse gesproken.
Als je het hebt over de god uit de bijbel zit je al fundamenteel fout !quote:
Een christen zou geen moord moeten plegen.quote:Op zondag 7 juni 2015 09:20 schreef Molurus het volgende:
Natuurlijk plegen ook Christenen moorden, overspel en ga zo maar door. Niet eens minder dan niet-Christenen.
Hexxenbiest reageerde ook al hierop, maar je noemt mij en anderen Goden.quote:Op zondag 7 juni 2015 09:14 schreef Molurus het volgende:
Ik vind Jehovah's op zich wel duidelijker dan 'getuigen'. Dat laatste heeft ook een betekenis buiten die context.
Jehovah's is korter dan 'Jehovah's getuigen', en iedereen weet wat je ermee bedoelt.
Mensen moeten zich gewoon aan de feiten houden. Wij zijn Jehovah niet, of iemand daar nou God mee bedoelde of niet.quote:Op zondag 7 juni 2015 09:28 schreef Molurus het volgende:
JG's dan. (Sorry, ik ben te lui om het voluit te schrijven.)
'Getuigen' is namelijk nogal onduidelijk.De meeste getuigen zijn geen Jehova's getuigen. Jehovah's zijn echter wel allemaal jehovah's getuigen. Jehovah de god bestaat namelijk niet. En vanzelfsprekend bestaat de Bijenkort wel. (Overigens zul je medewerkers van de Bijenkorf niet horen mopperen als je ze aanduidt met 'bijenkorvers' ofzo.)
Je kunt er redelijk vanuit gaan dat niet-JG's niet jullie god bedoelen als ze het hebben over "een Jehovah". En of jullie dat een aanstootgevende term vinden interesseert ze helemaal niets.
Mijn algemene advies aan JG's: verdiep je eens in wat anderen bezighoudt en wat anderen belangrijk vinden voordat je bij iemand aanbelt om ze te vertellen wat jullie belangrijk vinden. Quid pro quo.
Want als ik ergens niet tegen kan dan is dat de totale desinteresse van JG's in hun medemensen, en in het bijzonder de mensen waarbij ze aanbellen. Ze zijn alleen met zichzelf bezig.
Een niet-Christen ook niet.quote:Op maandag 8 juni 2015 19:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Een christen zou geen moord moeten plegen.
En dit is dus gewoon zo'n No True Scotsman fallacy. Het is feitelijk onjuist. Christenen plegen net zoveel moorden als niet-Christenen.quote:Op maandag 8 juni 2015 19:07 schreef bianconeri het volgende:
Iemand die dus wel een moord pleegt is dus geen christen,
Ten eerste lopen interpretaties van de Bijbel sterk uiteen. Er is niet 1 juiste interpretatie. Ja, elke stroming beweert die ene juiste interpretatie te hebben... maar het ontbreekt aan objectieve criteria daarvoor.quote:Op maandag 8 juni 2015 19:07 schreef bianconeri het volgende:
dat zegt hij/zij misschien wel maar dat is onmogelijk. Een christen volgt de Bijbel, iemand die de Bijbel niet volgt is dus sowieso geen christen. Of die persoon nou zegt wel christelijk te zijn of niet.
Je mag mij mol noemen hoor. Je zult mij daar ook niet over horen klagen. En intussen noem ik jou gewoon een Jehovah. Niet als denigrerende term, gewoon als afkorting van "Jehovah's getuige". Dat jij daar aanstoot aan neemt kan ik persoonlijk geen probleem mee hebben, daar er aan mijn kant geen aanstootgevende intenties aan hangen.quote:Op maandag 8 juni 2015 19:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hexxenbiest reageerde ook al hierop, maar je noemt mij en anderen Goden.
Ik ben Jehovah niet, zo machtig ben ik niet bepaald.
Onze naam is JG, ik noem jou ook geen mol ofzo. Soms is afkorten niet erg, maar je gaat iemand geen God noemen.
[..]
Mensen moeten zich gewoon aan de feiten houden. Wij zijn Jehovah niet, of iemand daar nou God mee bedoelde of niet.
Je kunt ons gewoon noemen wat we zijn, en kort dat evt gewoon af met JG. Doe ik ook.
Waarvan akte. Feitelijk bereiken jullie ook niemand... gezien het aantal JG's in Nederland. Op deze weg doorgaan garandeert alleen maar het einde van deze toch al buitengewoon kleine religie.quote:Op maandag 8 juni 2015 19:07 schreef bianconeri het volgende:
Molurus als ik jou was zou ik eens lectuur van ons lezen en naar vergaderingen van ons gaan.
Als er iets is wat ons geleerd wordt te doen en wat we doen is om je in te leven in de mensen.
Anders kun je ze nooit bereiken. Wij zijn alles behalve met onszelf bezig, anders zouden we niet prediken.
quote:Op zondag 7 juni 2015 11:34 schreef hoatzin het volgende:
En als dit nou een zeldzaam verhaal zou zijn.... Er zijn onnoemelijk veel van dit soort verhalen. Uit alle landen ter wereld.
Vaak gaan verhalen de mist in op kleine details.quote:
-Ze noemt ons een sekte, dat is al feitelijk onjuist.quote:Op zondag 7 juni 2015 09:15 schreef Molurus het volgende:
Misschien handig om die ook even te benoemen, anders weet niemand waar je het over hebt.
Nee die ook niet, maar hebben het over christenen nu.quote:Op maandag 8 juni 2015 19:19 schreef Molurus het volgende:
Een niet-Christen ook niet.
Hoe dan ook 'zou geen moord moeten plegen' en 'pleegt geen moord' zijn niet hetzelfde. Verre van.
Beter lezen vriend.quote:En dit is dus gewoon zo'n No True Scotsman fallacy. Het is feitelijk onjuist. Christenen plegen net zoveel moorden als niet-Christenen.
Correct. Maar dit soort zaken gaan echt niet over: Mag je moorden of niet?quote:Ten eerste lopen interpretaties van de Bijbel sterk uiteen. Er is niet 1 juiste interpretatie. Ja, elke stroming beweert die ene juiste interpretatie te hebben... maar het ontbreekt aan objectieve criteria daarvoor.
Iemand die duidelijk tegen zaken die in de Bijbel staan ingaat is geen christen.quote:Ten tweede, een Christen die niet zijn of haar eigen interpretatie volgt is daarmee nog niet automatisch geen Christen. Als dat zo was bestaan er vrijwel geen Christenen, en ben jij er zeker geen. (!!!)
Nee je noemt mij geen Jehovah. Ik ben God niet.quote:Je mag mij mol noemen hoor. Je zult mij daar ook niet over horen klagen. En intussen noem ik jou gewoon een Jehovah. Niet als denigrerende term, gewoon als afkorting van "Jehovah's getuige". Dat jij daar aanstoot aan neemt kan ik persoonlijk geen probleem mee hebben, daar er aan mijn kant geen aanstootgevende intenties aan hangen.
Wij bereiken heel veel mensen hoor. En dit door belangstelling te hebben voor anderen. Empathie.quote:Waarvan akte. Feitelijk bereiken jullie ook niemand... gezien het aantal JG's in Nederland. Op deze weg doorgaan garandeert alleen maar het einde van deze toch al buitengewoon kleine religie.
quote:Op maandag 8 juni 2015 19:27 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Vaak gaan verhalen de mist in op kleine details.
Dat zie je overal gebeuren, ook in bv de rechtbank. Hele logische verklaringen maar net een kleine detail wat niet klopt breekt iemand.
Je kunt prachtige verhalen vertellen maar als blijkt dat iets niet klopt maakt dat het hele verhaal discutabel.
Dat het uit meerdere landen komt zegt niets. Er zijn ook zoveel positieve verhalen over ons die het weer totaal weerspreken.
Iemand die neutraal tegenover ons staat, maar wel iets weet van JG, is vaker positief dan negatief.
[..]
-Ze noemt ons een sekte, dat is al feitelijk onjuist.
Dat zegt ze zelf in laatste gedeelte al, dat je juridisch tegen zaken aanloopt. Dit komt omdat wij dus overduidelijk geen sekte zijn, want bij een sekte kun je daar juridisch prima wat mee doen.
-Ze doet overkomen dat wij als JG leren dat je geen leven moet opbouwen omdat het einde vlakbij is, dat is een persoonlijke overtuiging van haar geweest. Ik ken geen enkele JG die geen leven opbouwt, die zo denkt als wat zij daar zegt.
-Ze zegt dat een JG niet zelf leert te denken. Waarom zegt onze lectuur dan dat je alles kritisch moet bekijken, ook eigen lectuur. Dat je zelf grondige studie moet doen om een keus te maken.
Zo kennen we alleen volwassen doop, omdat iemand zelf die keus moet maken.
Er zijn overal bepaalde dingen bijbelse principes, maar dat is toch logisch voor een stroming die zegt christelijk te zijn?
En hoezo zegt ze dat er een lijst is met muziek wat niet mag? Dan mag zij mij die lijst wel eens zien. Er is geen lijst met verboden muziek, tv shows of films e.d.
-Je krijgt heel goed de kans om dingen van anderen te leren, denk aan het studeren. Dan krijg je veel andere zaken mee. Je mag niet eens gedoopt worden als je geen grondig onderzoek gedaan hebt.
-Ze zegt dat ze dacht mensen te kunnen redden met prediken. Maar zo zien wij dat helemaal niet... Het is een opdracht van God, we proberen mensen een kans te geven onderzoek te doen, ook naar de kant van de Bijbel. Wat mensen doen moeten ze zelf weten.
-Er wordt gesproken over een fuik, veel sociale controle. Dit wordt ook zwaar overdreven. Als ik er een keer niet zou zijn dan krijg je echt niet direct een telefoontje.
Ouderlingen uit mijn gemeente gaan soms wel eens gewoon een eind fietsen in de natuur tijdens een vergadering. Het is echt geen wet ofzo.
Tuurlijk kan het zijn dat iemand de volgende week vraagt, hey was je ziek? Maar dat is logisch als goede vrienden.
-Weigeren van bloed een parade paardje? Dat maken anderen er van denk ik...
Dit gaat ook totaal niet over een leerstelling van ons, zij is er mss medisch niet mee eens.
Maar wij weigeren bloed vanwege een Bijbelse reden, de Bijbel verbiedt het. Wat er verder medisch achter zit is niet zo relevant.
-Je wordt echt niet uitgesloten als je ineens bloed neemt voor je kind ofzo... En er is geen speciaal boekje met mensen die bloed weigerden en daardoor sterven.
Ik krijg het idee dat ze niet in een JG gemeente zat, maar meer een satanische groepering.
-Wij veroordelen geen mensen en maken geen mensen klein.
-Ze zegt zelf dat ze een autoriteitsprobleem heeft. Dat zegt genoeg. Ze kan de Bijbel niet accepteren, God niet accepteren. Want dan moet ze onderworpen zijn aan iemand, aan God.
-Ze neemt een kerstboom, of mss niet. Omdat ze een keus heeft.
Wij hebben die keus ook hoor, alleen aangezien we gelovig zijn verwacht God bepaalde dingen van ons. Dat is iets wat hoort bij het geloven in God. Dat zegt al genoeg over wat voor mens zij is, en veel atheisten. Die weten best dat God bestaat, maar kunnen gewoon geen autoriteit accepteren.
-Geen waardering voor persoonlijke visie en ontwikkeling?
Uhm, vandaar dat je jezelf mag uiten op een vergadering, of dat we zelfs scholen kennen ter ontwikkeling. We gaan gewoon naar scholen, en doen gewoon van alles. Eerder meer aan ontwikkeling dan mensen in de wereld dan andersom.
-Er wordt niet excessief veel tijd en energie gevraagd, je hoeft niet meer te doen dan kan.
Jouw roerganger had daar trouwens geen probleem mee. Hij gebruikte moord zelfs als voorbeeld in een verhaaltje: Matt.22:1quote:Op maandag 8 juni 2015 19:35 schreef bianconeri het volgende:
De Bijbel verbiedt het moorden, een christen is iemand die volledig de Bijbel navolgt. Iemand die iets doet wat de Bijbel verbiedt is dus geen christen, zelfs al zegt die persoon een christen te zijn.
quote:Op zondag 7 juni 2015 11:47 schreef ATON het volgende:
@ Hexxenbiest, als je het hebt over de god uit de bijbel zit je al fundamenteel fout !
http://nl.wikipedia.org/wiki/JHWH
We hebben er onze eigen versie van gemaakt idd, maar het is toch hetzelfde.quote:
Je verwacht toch niet dat ik het verloochen alleen maar omdat jij het er niet mee eens bent?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 08:10 schreef hoatzin het volgende:
[..]Jammer dit.. Ik had je hoger aangeslagen.
bianconeri heeft een serieus probleem met zijn empathie. Iemand met voldoende empathie zou inzien dat anderen het best eens irritant zouden kunnen vinden als je zomaar bij hen aanbelt om hen te bekeren.quote:Op maandag 8 juni 2015 19:42 schreef ems. het volgende:
Empathie is een heel andere ballgame dan perverse bemoeizucht.
Zoals die Amerikaanse oudjes je wel meer hun visie hebben wijs gemaakt.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 12:16 schreef Hexxenbiest het volgende:
We hebben er onze eigen versie van gemaakt idd, maar het is toch hetzelfde.
Dat zien ze ook wel, JG zijn gewone mensen. Ze moeten. Ze zien het als goddelijke opdracht. Dus is wat wij er van vinden totaal irrelevant.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 12:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
bianconeri heeft een serieus probleem met zijn empathie. Iemand met voldoende empathie zou inzien dat anderen het best eens irritant zouden kunnen vinden als je zomaar bij hen aanbelt om hen te bekeren.
Als hij het wel ziet, waarom ontkent hij het dan zo hard? Er zijn ook JG's die het vergelijken met iemand waarschuwen dat zijn huis in brand staat. Dat doet bianconeri niet. Hij ontkent glashard dat mensen het irritant (kunnen) vinden.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 12:38 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dat zien ze ook wel, JG zijn gewone mensen. Ze moeten. Ze zien het als goddelijke opdracht. Dus is wat wij er van vinden totaal irrelevant.
Cognitieve dissonantie he. Hij moet, en daarom legt hij het zo voor zichzelf zo uit dat het toch niet asociaal is.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 12:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als hij het wel ziet, waarom ontkent hij het dan zo hard? Er zijn ook JG's die het vergelijken met iemand waarschuwen dat zijn huis in brand staat. Dat doet bianconeri niet. Hij ontkent glashard dat mensen het irritant (kunnen) vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |