20e toch? 25e bij de jury.quote:Op zondag 24 mei 2015 14:37 schreef Strani het volgende:
Goh, dus Spanje was bij de televoters zelfs 25e geworden
Het is per land 50% kijkers, 50%jury. Dus als de bellers van bijvoorbeeld Nederland iemand op 5 zetten (6 punten toch?) En de jury op 21 is dat een gemiddelde 13de plek dus geen punten.quote:Op zondag 24 mei 2015 14:55 schreef Cyan9 het volgende:
Ik vraag me af hoe de uiteindelijke score dan gevormd wordt. Duitsland staat bijvoorbeeld twintigste bij de jury, en 25ste bij de televoters. Hoe kunnen ze dan op 0 punten uitkomen?
Hoeft niet persequote:Op zondag 24 mei 2015 15:01 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Het is per land 50% kijkers, 50%jury. Dus als de bellers van bijvoorbeeld Nederland iemand op 5 zetten (6 punten toch?) En de jury op 21 is dat een gemiddelde 13de plek dus geen punten.
Belgie was bij ons 3de bij de jury en 1ste bij de televoting (3+1) is 4quote:12 Belgie
10 Zweden
8 Australie
7 Italie
6 Rusland
5 Israel
Oh ja, je hebt gelijkquote:Op zondag 24 mei 2015 14:51 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
20e toch? 25e bij de jury.
Of kijk ik nou scheef? Kan ook hoor.
Ah logisch.quote:Op zondag 24 mei 2015 15:13 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Hoeft niet perse
Dit waren de top punten van Nederland:
[..]
Belgie was bij ons 3de bij de jury en 1ste bij de televoting (3+1) is 4
Zweden was bij ons eerste bij de jury en derde bijj de televoting (1+3) 4
Australië was 2de bij de jury en 4de bij de televoting (2+4) is 6
Italie was 5de bij de jury en 2de bij de televoting (5+2) is 7
Rusland was 4de bij de jury en 6de bij de televoting (4+6) is 10
Israël was 6de bij de jury en 8ste bij de televoting (6+8) is 14
Het gaat erom dat het dik gedrukte getal zo laag mogelijk moet zijn. Mocht het gelijk staan, dan telt wie het hoogste heeft gescoord bij de televoting.
Vorig jaar gaven we twaalf punten aan Oostenrijkquote:Op zondag 24 mei 2015 15:46 schreef cherrycoke het volgende:
is dat trouwens ieder jaar dat wij die 12 punten geven aan onze zuiderburen ?
quote:Op zondag 24 mei 2015 15:55 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Vorig jaar gaven we twaalf punten aan Oostenrijk
En wie bepaalt dan welk nummer "volkomen kut" is?quote:Op zondag 24 mei 2015 18:00 schreef Aoibhin het volgende:
Dat zouden jury's i.m.o. alleen mogen doen als het volkomen kut is
Dat had ik ook wel een beetje, maar ik heb me er vrij snel bij neergelegd. Eigenlijk had ik het, gekeken naar de top 5, het leukste gevonden als België had gewonnen. Italië is mijn smaak niet.quote:Op zondag 24 mei 2015 19:37 schreef Jane het volgende:
Ik merkte dat ik gisteravond erg zat te hopen dat Zweden niet zou winnen. Ja, ze hadden slimme visuals, ja het nummer was oké (niet geweldig) en ja die gozer zag er goed, maar ik vond het uiteindelijk een volkomen zielloos geheel. Zweedse fabriekspop, gezongen door een gast die z'n trucje tot in de perfectie had ingestudeerd, maar er overduidelijk niks bij voelde. Beetje in de categorie 'Uncanny Valley' van de popmuziek.
Denk dat veel meer mensen dat gevoel erbij kregen. Ik had het zelf Italië ook veel meer gegund. Of Australië, want dat vond ik uiteindelijk als geheel het leukste, denk ik.
Want? Op wat voor manier zouden we meer hebben aan een winnaar als Zweden, dan als een Italiaanse? Er wordt door een onafhankelijke partij toezicht gehouden op alle jury's, hierdoor zijn er dit jaar ook twee jury uitslagen afgekeurd.quote:Op zondag 24 mei 2015 23:08 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Frappant, je zou eerder andersom verwachten. Italie was muzikaal gezien toch echt 3 klassen beter dan dat nietszeggende liedje van zweden met dat technische trucje... Gemanipuleer ten top wat mij betreft.
hoe kan een zichzelf respecterende jury zon simpel zweeds liedje dan beter waarderen , dan het prachtige, technisch moeilijke en top uitgevoerde italiaanse nummer. Dat gaat er bij mij niet in. Wellicht moeten er dan eens vraagtekens gezet worden bij de samenstelling van de juries.quote:Op zondag 24 mei 2015 23:13 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Want? Op wat voor manier zouden we meer hebben aan een winnaar als Zweden, dan als een Italiaanse? Er wordt door een onafhankelijke partij toezicht gehouden op alle jury's, hierdoor zijn er dit jaar ook twee jury uitslagen afgekeurd.
Jury's beoordelen niet alleen zangtechnisch en op de compositie. Er zijn meerdere categorieën waarop gescoord wordt. Anyway, het kan best dat het er bij jou niet ingaat, maar het is wel de realiteit. Ik kan me best indenken waarom een compleet totaalplaatje goed scoort bij jury's.quote:Op zondag 24 mei 2015 23:23 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
hoe kan een zichzelf respecterende jury zon simpel zweeds liedje dan beter waarderen , dan het prachtige, technisch moeilijke en top uitgevoerde italiaanse nummer. Dat gaat er bij mij niet in. Wellicht moeten er dan eens vraagtekens gezet worden bij de samenstelling van de juries.
Ik geloof best dat de jury redelijk onafhankelijk stemt. De jury-invloed slaat echter door in het huidige systeem. Italië heeft 100 punten meer dan Zweden in de televoting, maar 200 punten minder bij de jury. Italië scoort zelfs Top 6 in alle 39 stemmende landen. Europa is zelden zo eensgezind geweest tot in landen als Moldavië of IJsland toe en die mensen hebben echt niet allemaal gehoorproblemen. Het zou een nog grotere zege zijn geworden dan Euphoria van Loreen en het voelt dan als onterecht dat de jury dat dan zonder duidelijke aanleiding hard afstraft.quote:Op zondag 24 mei 2015 23:29 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Jury's beoordelen niet alleen zangtechnisch en op de compositie. Er zijn meerdere categorieën waarop gescoord wordt. Anyway, het kan best dat het er bij jou niet ingaat, maar het is wel de realiteit. Ik kan me best indenken waarom een compleet totaalplaatje goed scoort bij jury's.
Op verschillende fora en in de stream chat kom je veel mensen tegen die meerdere keren op een land stemmen. Dat beïnvloed het eindresultaat natuurlijk ook. Als in Nederland 3 miljoen mensen een stem op Griekenland uitbrengen, maar 1 miljoen mensen stemt 4x op Duitsland, dan gaan de hoogste punten naar Duitsland ondanks dat daar 3X minder mensen op stemden.quote:
Iets waarvan ik wel al jaren vind dat ze het door zouden moeten voeren is een uitbreiding van de jury naar bijvoorbeeld 10 personen, en dat je dan wellicht ook de hoogste en laagste score van een land schrapt om de excessen nog verder te beperken.quote:Op maandag 25 mei 2015 00:27 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Op verschillende fora en in de stream chat kom je veel mensen tegen die meerdere keren op een land stemmen. Dat beïnvloed het eindresultaat natuurlijk ook. Als in Nederland 3 miljoen mensen een stem op Griekenland uitbrengen, maar 1 miljoen mensen stemt 4x op Duitsland, dan gaan de hoogste punten naar Duitsland ondanks dat daar 3X minder mensen op stemden.
Echter, zou je stemmen limiteren tot een stem per telefoon, dan loop je het risico een heleboel mensen uit te sluiten. Denk aan gezinnen met 1 telefoon e.d.
Ik denk dat op dit moment het systeem redelijk is. Perfect ga je het nooit krijgen, maar er worden zo nu en dan wel veranderingen doorgevoerd in een poging het beter te maken. Dat moet echter wel heel goed uitgedacht worden omdat aan iedere verandering ook onbedoelde negatieve effecten kunnen kleven (zie voorbeeld).
Het hele systeem veranderen omdat nu een keer de uitslag anders zou zijn geweest is imo niet wenselijk.
Een grotere jury zou ik ook voor zijn, dat middelt al meteen eea.quote:Op maandag 25 mei 2015 00:31 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Iets waarvan ik wel al jaren vind dat ze het door zouden moeten voeren is een uitbreiding van de jury naar bijvoorbeeld 10 personen, en dat je dan wellicht ook de hoogste en laagste score van een land schrapt om de excessen nog verder te beperken.
In de jury moeten klassiek geschoolde top muzikanten zitten en geen showbiz clowns. Ik stel voor conservatorium te verplichten als eis om jurylid te zijn. Ik weet zeker dat het niveau omhoog schiet. Tevens dus de landen weer verplichten in eigen taal te zingen.quote:Op maandag 25 mei 2015 00:43 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Een grotere jury zou ik ook voor zijn, dat middelt al meteen eea.
Ik zie alleen even niet hoe je dat 2e wil doen. Elk jurylid maakt toch gewoon een lijst van best-worst?
Ik zie even niet hoe je daar scores uit gaat schrappen...
Ieder jurylid heeft een ranking en de punten daarvan worden opgeteld en daarmee ontstaat de definitieve juryranking.quote:Op maandag 25 mei 2015 00:43 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Een grotere jury zou ik ook voor zijn, dat middelt al meteen eea.
Ik zie alleen even niet hoe je dat 2e wil doen. Elk jurylid maakt toch gewoon een lijst van best-worst?
Ik zie even niet hoe je daar scores uit gaat schrappen...
Want dan kunnen ze een optreden wat goed in elkaar zit ineens niet meer waarderen? Ik volg de logica daar niet zo van.quote:Op maandag 25 mei 2015 00:47 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
In de jury moeten klassiek geschoolde top muzikanten zitten en geen showbiz clowns. Ik stel voor conservatorium te verplichten als eis om jurylid te zijn. Ik weet zeker dat het niveau omhoog schiet.
Alsjeblieft niet, dan val je heel makkelijk terug naar meer burenstemmen. Alleen al doordat mensen bij de muziek van de buren nog wat begrijpen van de tekst, is dat dan vaak ook makkelijker te waarderen.quote:Tevens dus de landen weer verplichten in eigen taal te zingen.
Ah, zo.quote:Op maandag 25 mei 2015 00:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ieder jurylid heeft een ranking en de punten daarvan worden opgeteld en daarmee ontstaat de definitieve juryranking.
Bijvoorbeeld: De Azerbaijaanse jury beoordeelt Nederland als
A - 19e
B - 11e
C - 3e
D - 7e
E - 9e
F - 10e
G - 12e
H - 7e
I - 15e
J - 12e
De resultaten van jurylid A en C worden geschrapt voor dit land, de overige punten worden meeegeteld voor de uiteindelijke totaalranking
Dat denk ik ook, en zij hebben ook een aardig diasporavoordeel ten opzichte van andere landen dus da's ook een factor die meespeelt.quote:Op maandag 25 mei 2015 10:33 schreef misteriks het volgende:
Italie moet niet te veel klagen imo. Zo'n nummer als allerlaatste laten optreden is vragen om een televotingwinnaar. Mocht het bvb als 3e ofzo optreden schat ik hun resultaat vele lager bij televoting
Italie is het enige westerse land met een grote diaspora denk ik. Misschien nog een van de scandinavische landen.quote:Op maandag 25 mei 2015 10:54 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, en zij hebben ook een aardig diasporavoordeel ten opzichte van andere landen dus da's ook een factor die meespeelt.
Plus het feit dat ze in de juryfinale een stukje minder op dreef waren vocaal gezien
Normaliter scoort Italië juist hoger bij de jury's dan bij de televoters, dus dat suggereert dat beeld niet. Bovendien was Italië in alle landen Top 6, en zo heel veel Italianen zullen er ook weer niet hebben gestemd in Wit-Rusland of Azerbeidzjan.quote:Op maandag 25 mei 2015 10:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Italie is het enige westerse land met een grote diaspora denk ik. Misschien nog een van de scandinavische landen.
Ik denk dat dit ook mede met het soort nummer te maken heeft. Italië is enorm meeslepend en bombastisch, die blijft sowieso wel hangen en al helemaal vanaf de laatste startpositie. Molly (quote:Op maandag 25 mei 2015 11:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Normaliter scoort Italië juist hoger bij de jury's dan bij de televoters, dus dat suggereert dat beeld niet. Bovendien was Italië in alle landen Top 6, en zo heel veel Italianen zullen er ook weer niet hebben gestemd in Wit-Rusland of Azerbeidzjan.
Verder is de laatste startpositie in de voorbije paar jaar juist een positie gebleken die slecht is, met liedjes die meestal in de achterhoede eindigen. Zeker als kort daarvoor een potentiële winnaar is geweest, zoals nu Rusland en vorig jaar verpestte Nederland het nog voor de UK.
Je vergeet de Ieren, kampioenen emigreren.quote:Op maandag 25 mei 2015 10:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Italie is het enige westerse land met een grote diaspora denk ik. Misschien nog een van de scandinavische landen.
ohja Ieren scoren ook wel aardig.quote:Op maandag 25 mei 2015 12:39 schreef Jane het volgende:
[..]
Je vergeet de Ieren, kampioenen emigreren.
Wherever you go around the world you'll find an irish pub...
Het heeft ze dit jaar niet echt geholpen (de inzending was ook shite).
quote:Op maandag 25 mei 2015 00:14 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk zelf dat Italie ook wel een gigantische boost in de televote heeft gekregen ten gunste van Zweden door de perfecte startpositie en de relatief vroege positie van Zweden. Als je nu naar de wereldwijde downloadlijsten kijkt wint Zweden het toch ook wel heel ruim van Il Volo.
quote:Op maandag 25 mei 2015 10:33 schreef misteriks het volgende:
Italie moet niet te veel klagen imo. Zo'n nummer als allerlaatste laten optreden is vragen om een televotingwinnaar. Mocht het bvb als 3e ofzo optreden schat ik hun resultaat vele lager bij televoting
Dit dus.quote:Op maandag 25 mei 2015 10:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Italie had dus enorm veel voordeel van haar laatste startpositie. Niet verrassend.
Ik stond er ook van te kijken inderdaad. In dit geval heeft de jury er voor gezorgd dat slechte nummers ons bespaard zijn gebleven (relatief gezien). Estland en Nederland zijn bij de jury's echter ook weer opvallend.quote:Op maandag 25 mei 2015 19:58 schreef Fred_B het volgende:
Hierbij ook de resultaten van de 1e halve finale. Het meest opvallende resultaat is dat de jury's Nederland zeer rijkelijk beloonden met een 5e plaats, die ruim voldoende zou zijn geweest voor kwalificatie. Trijntje kreeg van 16 van de 19 stemmende landen punten, en 4 juryleden vonden Walk Along zelfs het beste liedje dat ze die avond hoorden, en plaatsten het op de 1e plek.
Bij de televoters ging het echter fout. Nederland scoorde daar maar 23 punten, waarvan 10 uit België. Daar bleven uiteindelijk ook maar 6 Belgische totaalpunten van over, doordat de Belgische jury Nederland op 10 zette (achter onder meer een merkwaardige Top 4 met 1.Hongarije, 2.Rusland, 3.Albanië en 4.Armenië).
Verder zou bij de televoters Finland het net gered hebben met een 10e plaats. De jury kon het veelbesproken lied van PKN maar minder waarderen en gaf alleen één punt vanuit Servië. De nummer 11 van de televoting Hongarije ging uiteindelijk als goed alternatief wel door. Wit-Rusland werd door de televoters naar huis gestuurd. Bij de jury's scoorden ze nog een 8e plek, nipt boven het opvallend laag scorende lied van Estland, de nummer 2 van de televoters.
Links televoting, midden jury, rechts totaalscore.
[ afbeelding ]
Net niet.quote:Op maandag 25 mei 2015 09:18 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom de jury niet minder macht geven? 50% is te veel. Maak er 25% van. Had Italie dan wel gewonnen?
Duidelijke taal.quote:Op maandag 25 mei 2015 23:47 schreef TheVulture het volgende:
Heb nog even zitten spitten naar de blogs over de juryfinale en dan zie je toch verschillende blogs het Italiaanse optreden wat bekritiseren voor de zang:
Eurovision Ireland:
Oops - The singer with the glasses was off key for one of his solo pieces. He ripped out his ear piece and you could see his colleagues giving him a glance. Look here is the deal for me - They can sing, they are a handsome trio but for me they sing alone and don't react with each other on stage. I was left feeling disappointed after that performance and the press at my table were in agreement - not a winner but if like in Sanremo the public could come to Il Volo's rescue tomorrow. They need it after that performance
On Europe: http://www.oneurope.biz/eurovision-blog
23.12.54 - Riigi Ametnik
Finally is Italy and their three tenors two tenors and a baritone. This is one for the ladies who like smouldering looks and sharp suits. Yes, even Hiram ‘Brains’ Hackenbacker on the right. Under normal circumstances, I’d say this is a contender for the wonning. But it’s last on and Mr Janson in Aarhus may well have fallen into a Kirsebær-induced stupor by now. Some of the notes were very slightly off, but it got the biggest round of applause in the press centre.
and Finally, Italy.
Now, If I was a jury, I’ve had twenty six songs that have gone before and I now have to rank the Popera song thats being shouted at me from Italy. A song that should have Jury bait written all the way through it has been killed by the very late draw here because if the jury wasn’t confused before, They wont know what to do.
The 3 of them all appear to be off key in parts and they know it as they are looking at each other. Is this a Sognu moment happening all over again. The one that looks like Brains from Thunderbirds is having problems. This is not sounding great at all. It’s shouty and they might well have in ear problems there.
That’s not winning any contest after that performance.
Daar valt prima een computerprogramma voor te schrijven, lijkt me. (als ze die nu al niet gebruiken)quote:Op dinsdag 26 mei 2015 01:12 schreef Redefine het volgende: Maar ze doen het nu ook op deze manier, omdat ze dan de puntentelling zo spannend mogelijk kunnen opdelen.
Wie het eerste punten door moet geven hangt dan al lang aan de lijn. Zelfs de vijfde hangt al aan de lijn wanneer de eerste begint met de punten, voor het geval de verbinding niet snel genoeg tot stand komt of bij een land wegvalt. (zoals dit jaar ook drie keer) Die moeten dus wel op tijd weten wanneer ze moeten, of je moet de interval langer maken.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 01:31 schreef Jane het volgende:
[..]
Daar valt prima een computerprogramma voor te schrijven, lijkt me. (als ze die nu al niet gebruiken)
Alle landen geven toch al hun punten door voordat het scorebordgedeelte begint (anders kunnen ze de lagere punten niet gelijk tonen), dus dan kunnen ze ook wel gelijk de jurypunten doorgeven. Als alle scores ontvangen zijn, geeft de computer de ideale volgorde aan en bellen maar. Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat je dan niet ruim van te voren weet wanneer welk land aan de beurt is, maar ja, dan zorgen al die mensen die de punten gaan geven maar dat ze klaar staan om eventueel als eerste te gaan. Dat mag het probleem niet zijn.
Maar ik zal wel te simpel denken.
Die jury zit er niet voor niets.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 08:16 schreef Loekie1 het volgende:
Met de uitslag van de televoting is niets mis, schaf gewoon die jury af.
De uitslag is heel reeël, bewijs dat er niets mis mee is.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 08:22 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Die jury zit er niet voor niets.![]()
Een van de redenen was nu juist het gezeik over alles wat er mis is met de televotes.
1 uitslag die er op het eerste gezicht redelijk uitziet maakt nog geen bewijs.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 08:27 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
De uitslag is heel reeël, bewijs dat er niets mis mee is.
Hmmm, ik ben het eens met je, behalve op dit punt. Het voelt toch een beetje alsof je de winnaar van de 100 meter op de Olympische Spelen alsnog geen goud geeft, omdat hij in de training gisteren - die verder niemand gezien heeft - niet de snelste was.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 08:44 schreef Roger_Epiales het volgende:
Daarbij, uit de verslagen gepost door TV blijkt dat die gasten uit Italië niet heel erg constant zij met hun kwaliteit. Dat mag van mij best in de einduitslag meewegen.
Ja, maar de resultaten daarvan tellen dan niet mee in de finale.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 09:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik kijk anders ook de series en de halve finales hoor, Jane
Ik zou zelf zeggen dat het systeem van een paar jaar terug met zowel een Top 10 van de jury's als van de televoters wel redelijk voldeed. Hoewel Armenië dan elk jaar te hoog scoort, krijg je in elk geval een uitslag die niet te zwaar kan worden beïnvloed door een klein aantal juryleden. Dit jaar zijn de inzendingen van Rusland en Italië nog door een relatief groot aantal juryleden op een positie bij de onderste 5 gezet. Hoewel het bij muziek misschien iets lastiger is om strakke richtlijnen te hanteren dan bij bijv. kunstrijden of turnen en meer afhankelijk is van smaak, heeft zo'n overdreven lage notering er toch alle schijn van dat het bewust zo wordt gedaan om de uitslag te beïnvloeden.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:37 schreef Redefine het volgende:
Dat verklaart wel een hoop ja. Overigens moet de discussie mijn inziens ook niet over het niet winnen van Italië door de jury voting zijn. Want vorig jaar wimpelden we die discussie rondom Polen juist af, omdat dat pijn deed aan de oren en alleen leuk was voor de kijkers.
Want per land valt er juist wat voor of tegen te zeggen dat een jury er een andere mening op nahoudt, daar heb je juist ook de jury voor. Waar er alsnog keuzes gemaakt worden door jury's die weinig te maken hebben met het zoeken naar een kwalitatief goed liedje/optreden.
Door teveel te focussen op de Italianen krijg je juist ook weer discussie dat de Italianen ook voordelen hadden bij de televoting, Wat afleidt van de echte discussie, dat een kleine jury (mogelijk) een te grote invloed heeft op de totale uitslag, doordat beide uitslagen niet heel handig bij elkaar worden opgeteld.
Persoonlijk denk ik dat een wat andere verdeling (25% jury en 75% televoting bijvoorbeeld). Een wat nettere oplossing zou kunnen zijn. Er is vast wel een berekening los te laten op de puntentelling, die leidt tot de meest eerlijke en realistische afspiegeling van de mening van de kijker en de jury's. Maar dat is denk ik alleen voor mensen die heel veel tijd over hebben
De jury lijkt er ook mede neergezet te zijn omdat het oosten het jaren achter elkaar erg goed deed. Maar nu de laatste jaren het oosten minder goede liedjes stuurt en het westen betere liedjes zie je dat landen aan beide kanten van die denkbeeldige grens het goed kunnen doen bij de televote.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 08:22 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Die jury zit er niet voor niets.![]()
Een van de redenen was nu juist het gezeik over alles wat er mis is met de televotes.
Zoals?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:35 schreef Arth_NL het volgende:
Raar dat de Italiaanse zang reden zou zijn om hen zesde te zetten in de jurystemming. Bij de bovenste plaatsen zaten wel meer artiesten die vocaal niet bijster sterk waren of gered moesten worden door een onzichtbaar koor achtergrondstemmen.
De jury zit er ook om te proberen de kwaliteit op peil te houden.quote:De jury lijkt er ook mede neergezet te zijn omdat het oosten het jaren achter elkaar erg goed deed. Maar nu de laatste jaren het oosten minder goede liedjes stuurt en het westen betere liedjes zie je dat landen aan beide kanten van die denkbeeldige grens het goed kunnen doen bij de televote.
De 5 landen boven Italie in de juryvote waren vocaal allemaal vrij sterk, daar zaten geen kraaien tussen. Daarnaast heeft het denk ik ook te maken met het soort lied wat je zingt. Bij een ballad of opera is een valse noot vaak veel opvallender en storender dan bij een uptempolied dat meer om de energie gaat. En dan is Albanie natuurlijk weer het andere uiterste geblekenquote:Op dinsdag 26 mei 2015 14:35 schreef Arth_NL het volgende:
Raar dat de Italiaanse zang reden zou zijn om hen zesde te zetten in de jurystemming. Bij de bovenste plaatsen zaten wel meer artiesten die vocaal niet bijster sterk waren of gered moesten worden door een onzichtbaar koor achtergrondstemmen.
Wel vreemd dat deze worden afgekeurd terwijl die van Azerbaijan grotendeels hetzelfde patroon hebbenquote:Op woensdag 27 mei 2015 11:48 schreef Fred_B het volgende:
In de halve finale haalde Montenegro de televoting-treshold niet, waardoor alleen de jury-stemmen golden. Feitelijk hadden die, net als in de finale werd gedaan, natuurlijk gewoon afgekeurd moeten worden
[ afbeelding ]
Nee, deze werden juist goedgekeurd, omdat de televoting al was afgekeurd, en ze anders helemaal geen stemmen hadden. In de finale hebben ze het blijkbaar nog gekker gemaaktquote:Op woensdag 27 mei 2015 12:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wel vreemd dat deze worden afgekeurd terwijl die van Azerbaijan grotendeels hetzelfde patroon hebben
Ah ok, maar die van Azerbaijan in de finale waren net zo erg, er zat max 1-2 plekken verschil geloof ik tussen alle landen die ze rangschiktenquote:Op woensdag 27 mei 2015 12:12 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee, deze werden juist goedgekeurd, omdat de televoting al was afgekeurd, en ze anders helemaal geen stemmen hadden. In de finale hebben ze het blijkbaar nog gekker gemaakt
Azerbeidzjan had in de halve finale trouwens ook niet genoeg stemmen voor televoting, dus ook daar hadden ze geen keus.
Ja, Azerbeidzjan en eerlijkheid gaat nooit zo lekker samenquote:Op woensdag 27 mei 2015 12:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ah ok, maar die van Azerbaijan in de finale waren net zo erg, er zat max 1-2 plekken verschil geloof ik tussen alle landen die ze rangschikten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |