nu verander je plots van mening dus.quote:Op maandag 1 juni 2015 11:26 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Een gezond popklimaat hangt natuurlijk van veel meer af dan alleen internationale bekendheid. Het klimaat in Nederland is gewoon zeer gunstig.
Daarnaast, in de alternatieve scene wordt er wel degelijk aan de weg getimmerd. Dat die geen nummer één hits scoren, betekent niet dat ze in het buitenland geen kwaliteit brengen.
De Nederlandse bijdrage had anders heel wat lachers op haar hand.quote:Op maandag 1 juni 2015 11:48 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dan kwamen ze dit jaar bedrogen uit, er was weinig om te lachen.
Als 3FM je kader van het popklimaat is, dan snap ik dat je denkt dat het klimaat niet gezond is. Als je verder kijkt, dan is er zóveel meer.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:42 schreef riazop het volgende:
[..]
nu verander je plots van mening dus.
ik zeg niet dat er niet op allerlei plaatsen mensen met muziek bezig zijn, kik zeg dat dat behoudens djs, niet tot internationale successen leidt.
Verder vraag ik me af of een land waar de gesubsidieerde radio zich hoofdzakelijk beperkt tot elke week de 20 dezelde engelstalige plaatjes een "gezond" popklimaat moet voorstellen.
Toch is Euphoria ook gewoon een goed liedje dat ook mensen aanspreekt die niet per se van dance houden. En dat is ook precies wat je nodig hebt als je met zo'n genre naar het ESF gaat, want met alleen stemmen van de dance-fans red je het niet. Net als dat Lordi nooit had gewonnen als ze het alleen van de metalfans hadden moeten hebben.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:27 schreef Mani89 het volgende:
Heb je wel eens goed naar Euphoria geluisterd? Dat is pure uplifting dancemuziek en dat is iets wat Armin nou perfect kan maken.
Dance is nu totaal mainstream geworden, je hoeft geen "dance fan" te zijn om daarop te stemmen. Dance is nu de standaard Top 40 muziek geworden.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 08:12 schreef Jane het volgende:
[..]
Toch is Euphoria ook gewoon een goed liedje dat ook mensen aanspreekt die niet per se van dance houden. En dat is ook precies wat je nodig hebt als je met zo'n genre naar het ESF gaat, want met alleen stemmen van de dance-fans red je het niet. Net als dat Lordi nooit had gewonnen als ze het alleen van de metalfans hadden moeten hebben.
Uiteraard, anders zou ik er geen mening over hebben. Mijn analyse: de zang en de performance van dat ene meisje (met choreograaf en de andere personen die het visueel aankleedden) en de hook maakten het verschil. Zie @51s voor de hook.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:27 schreef Mani89 het volgende:
Heb je wel eens goed naar Euphoria geluisterd?
Precies hoe ik erover denk. Ik heb een hekel aan dance maar Euphoria vind ik aardig. Zo'n samenwerking zie ik zitten alleen hebben wij niet een artiest(e) zoals haar. Wij hebben wel Caro Emerald, die moet je haar eigen ding laten doen, niet laten samenwerken met een DJ.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 08:12 schreef Jane het volgende:
[..]
Toch is Euphoria ook gewoon een goed liedje dat ook mensen aanspreekt die niet per se van dance houden. En dat is ook precies wat je nodig hebt als je met zo'n genre naar het ESF gaat, want met alleen stemmen van de dance-fans red je het niet. Net als dat Lordi nooit had gewonnen als ze het alleen van de metalfans hadden moeten hebben.
Mainstream is nogal breed, er zijn vele mainstreamzenders die verschillende accenten hebben en verschillen publieken trekken. Veel muziekliefhebbers luisteren amper naar de radio, zij stellen hun eigen muzieklijsten samen en leren de nieuwe artiesten kennen via vrienden en diensten zoals Spotify. Zouden de meeste ESC-kijkers graag naar dance luisteren? Ik weet het niet. Euphoria is voor mij trouwens geen dance, het heeft een dance-begeleiding maar het liedje en die hook is misschien ook nog wel een onderdeel daarvan maar de melodielijn en de zang lijken mij weinig met dance te maken te hebben.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 08:24 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dance is nu totaal mainstream geworden, je hoeft geen "dance fan" te zijn om daarop te stemmen. Dance is nu de standaard Top 40 muziek geworden.
Naar welke zenders (al dan niet exclusief internet) luister jij?quote:Op maandag 1 juni 2015 14:10 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Als 3FM je kader van het popklimaat is, dan snap ik dat je denkt dat het klimaat niet gezond is. Als je verder kijkt, dan is er zóveel meer.
quote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Uiteraard, anders zou ik er geen mening over hebben. Mijn analyse: de zang en de performance van dat ene meisje (met choreograaf en de andere personen die het visueel aankleedden) en de hook maakten het verschil. Zie @51s voor de hook.
Ik heb weinig verstand van dancemuziek (dat zal de rest van mijn leven zo blijven) dus ik kan niet beoordelen hoe goed of slecht die dancebegeleiding is, de hook lijkt mij daar wel van afkomstig te zijn maar de melodie van het liedje is ook gewoon erg goed, het is goed gezongen en de performance is uitstekend. Het lijkt er op dat de melodie door de een is geschreven en de dancebegeleiding door een ander. https://en.wikipedia.org/wiki/Euphoria_%28Loreen_song%29
[..]
Precies hoe ik erover denk. Ik heb een hekel aan dance maar Euphoria vind ik aardig. Zo'n samenwerking zie ik zitten alleen hebben wij niet een artiest(e) zoals haar. Wij hebben wel Caro Emerald, die moet je haar eigen ding laten doen, niet laten samenwerken met een DJ.
Dan zeg ik het zo, de muziek die een Armin van Buuren, Tiesto, Nicky Romero, Afrojack of Hardwell nu maakt zijn op dit moment mega populair, ze hebben er zelfs Grammy's mee gewonnen. Die jongens treden over de hele wereld op voor miljoenen mensen en zijn ware rocksterren. Denk je echt dat zoiets niet aanslaat bij het ESF publiek? Wat voor soort mensen zijn dat dan denk je?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mainstream is nogal breed, er zijn vele mainstreamzenders die verschillende accenten hebben en verschillen publieken trekken. Veel muziekliefhebbers luisteren amper naar de radio, zij stellen hun eigen muzieklijsten samen en leren de nieuwe artiesten kennen via vrienden en diensten zoals Spotify. Zouden de meeste ESC-kijkers graag naar dance luisteren? Ik weet het niet. Euphoria is voor mij trouwens geen dance, het heeft een dance-begeleiding maar het liedje en die hook is misschien ook nog wel een onderdeel daarvan maar de melodielijn en de zang lijken mij weinig met dance te maken te hebben.
Ik ben het geheel met je eens hoor.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:28 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dan zeg ik het zo, de muziek die een Armin van Buuren, Tiesto, Nicky Romero, Afrojack of Hardwell nu maakt zijn op dit moment mega populair, ze hebben er zelfs Grammy's mee gewonnen. Die jongens treden over de hele wereld op voor miljoenen mensen en zijn ware rocksterren. Denk je echt dat zoiets niet aanslaat bij het ESF publiek? Wat voor soort mensen zijn dat dan denk je?
Plank, raak.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:24 schreef Mani89 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik hoop dat dit duidelijk genoeg voor je is. Je hebt inderdaad verder geen verstand van dance muziek, een begrip dat zo ontzettend breed divers en diep is dat het je hoofd doet tollen, als je met termen strooit als "boem boem muziek" zegt dat natuurlijk al genoeg.
Verder overschat je de artiest nogal, laat ik zo zeggen dat in die scene er genoeg van die meisjes rondlopen die dit ook kunnen. Ook bij ons, dus dat is echt geen probleem. Het hele idee van "Armin naar het songfestival sturen" impliceert natuurlijk dat hij een nummer produceert voor een leuke zangeres, iets wat hij al zijn hele carrière doet. Niet dat hij zelf daar gaat staan achter een dj booth met zijn handjes in de lucht.
Ilse en Waylon gingen toch echt flink gemotiveerd voor de winst, naast dat ze ook het album wilden promoten en hoopten op internationaal succes.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 21:29 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik ben het geheel met je eens hoor.
Maar een blinde ziet toch dat Nederland de laatste jaren artiesten afvaardigt van wie de carriere in het slop zit en die hopen op een internesjonel succes.
Als we gingen om te winnen hadden we allang een top DJ de beat laten maken en een lekker wijf met een rapper gestuurd.
De ene zit ondanks dat ze al 20 jaar in het Engels knutselt tevergeefs te hopen op een "internationale" carriere , die ander is al een paar jaar aan drugs verslaafd.quote:Op woensdag 3 juni 2015 01:37 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ilse en Waylon gingen toch echt flink gemotiveerd voor de winst, naast dat ze ook het album wilden promoten en hoopten op internationaal succes.
Schijnt niet te werken, dat soort gimmicks met beroemdheden op het podiumquote:Op woensdag 3 juni 2015 08:35 schreef Jane het volgende:
Ik zeg WA als DJ en Máxima als zangeres. Niks meer aan doen.
http://nos.nl/artikel/203(...)ouse-in-chicago.html
Tja, met zulk commentaar kan ik jou ook niet serieus nemen.quote:Op woensdag 3 juni 2015 01:50 schreef riazop het volgende:
[..]
De ene zit ondanks dat ze al 20 jaar in het Engels knutselt tevergeefs te hopen op een "internationale" carriere , die ander is al een paar jaar aan drugs verslaafd.
En dan nog voor het esf even ruzie maken over wie welk aandeel heeft en wie de revenuen opstrijkt.
Kan ik geen seconde serieus nemen dus.
Jij beweerde dat "Ilse en Waylon gingen toch echt flink gemotiveerd voor de winst". Was je erbij? Of gok je dat?quote:Op woensdag 3 juni 2015 11:27 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Tja, met zulk commentaar kan ik jou ook niet serieus nemen.
Hoe goed of slecht het met de carriere gaat, bepaalt toch niet meteen hoe sterk iemand gemotiveerd is voor de winst?quote:Op woensdag 3 juni 2015 17:02 schreef riazop het volgende:
[..]
Jij beweerde dat "Ilse en Waylon gingen toch echt flink gemotiveerd voor de winst". Was je erbij? Of gok je dat?
Ik gaf over beide artiesten de droge feiten.
professioneel is het goede woord. Ik zou in 2016 weleens een SPETTEREND optreden willen zien van de Nederlandse inzending.quote:Op woensdag 3 juni 2015 17:07 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Wat we wel kunnen stellen is dat ze een professioneler optreden hebben geproduceerd dan de gemiddelde Nederlandse inzending.
Dat waren geen droge feiten.quote:Op woensdag 3 juni 2015 17:02 schreef riazop het volgende:
[..]
Jij beweerde dat "Ilse en Waylon gingen toch echt flink gemotiveerd voor de winst". Was je erbij? Of gok je dat?
Ik gaf over beide artiesten de droge feiten.
En welk lekker wijf van ons komt qua zang, stijl en uiterlijk ook maar een beetje in de buurt van Loreen?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 21:29 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik ben het geheel met je eens hoor.
Maar een blinde ziet toch dat Nederland de laatste jaren artiesten afvaardigt van wie de carriere in het slop zit en die hopen op een internesjonel succes.
Als we gingen om te winnen hadden we allang een top DJ de beat laten maken en een lekker wijf met een rapper gestuurd.
Geen die bekend is, voor zo ver ik het weet. Misschien in het amateurcircuit?quote:Op woensdag 3 juni 2015 17:24 schreef riazop het volgende:
Zijn er misschien geen lekkere wijven (of desnoods jongens) meer in ons land die een beetje kunnen zingen?
Het feit dat ze de aankleding van het optreden zo professioneel hebben aangepakt spreekt wellicht boekdelen? Zou je dat doen als je ervan uitgaat dat je voor spek en bonen meedoet. Ware het niet dat het steundetransgendersentiment de overhand kreeg dan hadden ze allicht nog gewonnen ook, we zullen het helaas nooit zeker weten.quote:Op woensdag 3 juni 2015 17:47 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat waren geen droge feiten.
En als zowel Ilse en Waylon in interviews hebben aangeven voor de winst te willen gaan, zie ik dat als een goede richtlijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Wat ze ook gaan doen, laat het alsjeblieft out of the box en authentiek zijn en zonder er ook maar een seconde bij stil te staan of dat het wel een 'ESF'-lied is.quote:Op woensdag 3 juni 2015 17:24 schreef riazop het volgende:
[..]
professioneel is het goede woord. Ik zou in 2016 weleens een SPETTEREND optreden willen zien van de Nederlandse inzending.
Ik denk dat het bij Ilse minder aan haar talent of muziek ligt maar meer aan het feit dat lang niet alle goede muziek gemakkelijk wordt opgepikt in de Engelstalige landen (kwestie van de juiste connecties hebben en zo). Dat wordt bijna altijd onterecht als smoes gebruikt maar in haar geval zou dat wel eens terecht kunnen zijn. Zijn bijvoorbeeld Shania Twain en Sheryl Crow zoveel beter dan haar?quote:Op woensdag 3 juni 2015 01:50 schreef riazop het volgende:
[..]
De ene zit ondanks dat ze al 20 jaar in het Engels knutselt tevergeefs te hopen op een "internationale" carriere , die ander is al een paar jaar aan drugs verslaafd.
Hier heb je er 3 bijvoorbeeld. Kunnen nog verdomd goed zingen ook.quote:Op woensdag 3 juni 2015 19:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En welk lekker wijf van ons komt qua zang, stijl en uiterlijk ook maar een beetje in de buurt van Loreen?
Geen die bekend is, voor zo ver ik het weet. Misschien in het amateurcircuit?
Tessa naar het ESF?! Ik ben he-le-maal voorquote:Op woensdag 3 juni 2015 19:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat ze ook gaan doen, laat het alsjeblieft out of the box en authentiek zijn en zonder er ook maar een seconde bij stil te staan of dat het wel een 'ESF'-lied is.
We doen het al snel beter dan wat Trijntje dit jaar deed, of dat het goed genoeg is weet ik niet maar dit is bijvoorbeeld al beter dan wat Trijntje deed:
De TROS kan het met een gerust hart proberen, ze zal zich plaatsen voor de finale (geen grijze muis, valt niet op een negatieve manier op, schattig uitziend meisje, zingt met emotie) maar hoe hoog ze daar zou eindigen weet ik niet. Het voordeel van zo'n desastreus slechte inzending: het kan bijna alleen maar beter worden volgend jaar. Wat dat betreft ben ik blij dat Nederland er eerloos uitging, niemand hoeft bang te zijn voor de erfernis van het afgelopen jaar, je bent al een held als je je gewoon plaatst voor het ESF en je daar leuk meedoet.quote:Op woensdag 3 juni 2015 20:52 schreef iBenny het volgende:
[..]
Tessa naar het ESF?! Ik ben he-le-maal voor!
Tim Douwsma. Maar die is wel afhankelijk van een trendy muzikale begeleiding en perfecte choreografie op Zweeds niveau, want het gevaar van een snel te vergeten niemendalletje of iets Tros-achtigs (zo'n net-niet-nummer) is hoog.quote:Op woensdag 3 juni 2015 17:24 schreef riazop het volgende:
Zijn er misschien geen lekkere wijven (of desnoods jongens) meer in ons land die een beetje kunnen zingen?
Deze Tim Douwsma?quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:32 schreef female81 het volgende:
[..]
Tim Douwsma. Maar die is wel afhankelijk van een trendy muzikale begeleiding en perfecte choreografie op Zweeds niveau, want het gevaar van een snel te vergeten niemendalletje of iets Tros-achtigs (zo'n net-niet-nummer) is hoog.
Maar goed, hij heeft van zichzelf wel een goede basis waarmee gewerkt kan worden.
Ik heb eens gepeild of ze interesse zou hebbenquote:Op woensdag 3 juni 2015 21:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De TROS kan het met een gerust hart proberen, ze zal zich plaatsen voor de finale (geen grijze muis, valt niet op een negatieve manier op, schattig uitziend meisje, zingt met emotie) maar hoe hoog ze daar zou eindigen weet ik niet. Het voordeel van zo'n desastreus slechte inzending: het kan bijna alleen maar beter worden volgend jaar. Wat dat betreft ben ik blij dat Nederland er eerloos uitging, niemand hoeft bang te zijn voor de erfernis van het afgelopen jaar, je bent al een held als je je gewoon plaatst voor het ESF en je daar leuk meedoet.
Vast wel, het zou haar carrière alleen maar kunnen helpen.quote:Op woensdag 3 juni 2015 21:41 schreef iBenny het volgende:
[..]
Ik heb eens gepeild of ze interesse zou hebben
quote:Op woensdag 3 juni 2015 19:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het feit dat ze de aankleding van het optreden zo professioneel hebben aangepakt spreekt wellicht boekdelen? Zou je dat doen als je ervan uitgaat dat je voor spek en bonen meedoet. Ware het niet dat het steundetransgendersentiment de overhand kreeg dan hadden ze allicht nog gewonnen ook, we zullen het helaas nooit zeker weten.Volgens mij is de heer Worst geen transgender, maar een gewone travestiet met baardSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
Dat was in 2001 vast een heel wat verstandiger keus geweest dan het muffige grietje wat destijds een saaie Krezip-ripoff zong.quote:Op woensdag 3 juni 2015 23:25 schreef Fred_B het volgende:
Die Sarah had inderdaad best eens kunnen gaan in het verleden. Sowieso vreemd dat ze nooit echt is doorgebroken.
Volgend jaar op het ESF is ze echter al 38, en dat is toch wel aan de oude kant.
Dat 'de heer Worst' ligt jou wel in de mond bestorven...komt zo langzamerhand wel wat zielig over. En 'gewone' travestieten hebben volgens mij juist geen baard. En wat mij betreft is Conchita een stuk vrouwelijker, zelfs met baard, dan die Jabba the Hut uit Servie. Dus.quote:Op donderdag 4 juni 2015 02:02 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Volgens mij is de heer Worst geen transgender, maar een gewone travestiet met baard
Hoezo? De achternaam is Wurst. Dat is Duits voor worst. Het is een meneer met baard in een jurk. Ik ben dus alleen maar heel beleefd als ik hem aanspreek als de heer of meneer Worst. Overigens wel vreemd dat men Demis Roussos nooit een vrouw met een baard noemde:quote:Op donderdag 4 juni 2015 11:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Dat 'de heer Worst' ligt jou wel in de mond bestorven...komt zo langzamerhand wel wat zielig over. En 'gewone' travestieten hebben volgens mij juist geen baard. En wat mij betreft is Conchita een stuk vrouwelijker, zelfs met baard, dan die Jabba the Hut uit Servie. Dus.
Ik ken geen man die zo'n hoog stemgeluid heeft. Zelfs Marc Marie Huybrechts, of hoe je zijn naam ook spelt, heeft een minder hoog stemgeluid.quote:Op donderdag 4 juni 2015 02:02 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Volgens mij is de heer Worst geen transgender, maar een gewone travestiet met baard
Valt gewoon onder het kopje transgender.quote:Op donderdag 4 juni 2015 02:02 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
quote:Transgender
Een parapluterm voor mensen wiens genderidentiteit en/of expressie afwijkt van het geslacht dat hen bij de geboorte is toegewezen. Deze term omvat een spectrum aan genderdiverse mensen, waaronder transmannen, transvrouwen, crossdressers en vele anderen die zich niet (enkel) identificeren als man of vrouw.
Tevens is het voor een deel van de groep een term waarmee men zich identificeert naast of als een vorm van genderidentiteit.
http://transgendernetwerk.nl/transgender/woordenlijst/
Alstuquote:Op donderdag 4 juni 2015 22:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ken geen man die zo'n hoog stemgeluid heeft. Zelfs Marc Marie Huybrechts, of hoe je zijn naam ook spelt, heeft een minder hoog stemgeluid.
Dan eindigen we gegarandeerd laatste. Dat "hihi, we sturen lekker iets geks naar het ESF" werkt niet meer.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 10:20 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ben het met tong80 eens, normaal moet gewoon naar het ESF!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |