abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153878267
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 10:42 schreef loezzzje het volgende:
^dat heb ik dus met als ik solliciteer op een baan onder mijn niveau. hoe kom je gemotiveerd over voor zo'n functie? hun zijn ook niet debiel en zien ook wel dat jij veel meer kunt als zegmaar "vakken vullen"

[..]

Productiewerk is dan het enige wat ik niet echt zie zitten. Avonddiensten vind ik nog ok maar nachtdiensten ga ik echt niet aan beginnen. Het liefste zou ik ook gewoon weer de horeca uitgaan maarja er is niet echt veel keus at the moment.
Ik heb het gewoon wel een paar jaar gedaan. En nou heb ik m'n hoogopgeleide functie. Vermoedelijk zou het niet gelukt zijn als ik de banen onder niveau niet had aangenomen. Ik had namelijk ook leeftijdsgenoten die liever thuis bleven dan bij productie gingen werken en vroeg ze of ze nou echt liever diegene hadden die thuis was gebleven.

En productiewerk accepteren betekent niet per definitie dat je over jezelf heen laat lopen. In tegendeel juist, want thuis blijven is veel makkelijker, daar hoef je immers niets voor te doen.

Dus het antwoord op je vraag is er gewoon voor gaan, hoe slecht de baan ook lijkt. En dan zeggen dat je liever werkt dan thuis zit en eventueel kun je nog aangeven dat je door wil groeien en dat daar vaak om werkervaring gevraagd wordt.

Hopelijk vat je het niet te persoonlijk op, maar ik wilde je een spiegel voor houden. Je zegt namelijk dat je wel een baan onder niveau wil maar vervolgens gaat het over wat je juist niet wil, waar je grenzen liggen. De vraag is juist waarom je het wel wil.
pi_153878939
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 12:08 schreef Daboman het volgende:

[..]

Ik heb het gewoon wel een paar jaar gedaan. En nou heb ik m'n hoogopgeleide functie. Vermoedelijk zou het niet gelukt zijn als ik de banen onder niveau niet had aangenomen. Ik had namelijk ook leeftijdsgenoten die liever thuis bleven dan bij productie gingen werken en vroeg ze of ze nou echt liever diegene hadden die thuis was gebleven.

En productiewerk accepteren betekent niet per definitie dat je over jezelf heen laat lopen. In tegendeel juist, want thuis blijven is veel makkelijker, daar hoef je immers niets voor te doen.

Dus het antwoord op je vraag is er gewoon voor gaan, hoe slecht de baan ook lijkt. En dan zeggen dat je liever werkt dan thuis zit en eventueel kun je nog aangeven dat je door wil groeien en dat daar vaak om werkervaring gevraagd wordt.

Hopelijk vat je het niet te persoonlijk op, maar ik wilde je een spiegel voor houden. Je zegt namelijk dat je wel een baan onder niveau wil maar vervolgens gaat het over wat je juist niet wil, waar je grenzen liggen. De vraag is juist waarom je het wel wil.
^^ DIt...

Maar het werkt volgens mij alleen als je het ook écht wilt. Ik ben hoog opgeleid, maar had gerust de productie ingegaan als het me niet gelukt was om de baan van mijn wens op tijd te vinden. En dat kan ik heel geloofwaardig brengen, want het is namelijk gewoon zo.
pi_153924110
omg, hebben jullie echt mensen uit je omgeving om je competenties gevraagd via mail?

Ik ben mijn online training aan het doen... pffff. Ik heb toch helemaal geen zin om anderen daarmee lastig te vallen...
pi_153924168
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 13:16 schreef Lingue het volgende:
omg, hebben jullie echt mensen uit je omgeving om je competenties gevraagd via mail?

Ik ben mijn online training aan het doen... pffff. Ik heb toch helemaal geen zin om anderen daarmee lastig te vallen...
Ik had ook geen zin om door het stof te gaan bij mijn ex-collega's. Dus heb ik familie gevraagd.

Bij de bijeenkomst van het UWV bleek deze training trouwens niet verplicht te zijn.
pi_153924341
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 13:19 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik had ook geen zin om door het stof te gaan bij mijn ex-collega's. Dus heb ik familie gevraagd.

Bij de bijeenkomst van het UWV bleek deze training trouwens niet verplicht te zijn.
Ik heb 2 oud collega's/vrienden gevraagd. Die ook in hetzelfde schuitje zitten.

Oh ok. Naja ik doe ze maar wel. Beter te veel dan te weinig doen. Benieuwd wanneer ik een brief krijg van UWV. Morgen officiële laatste werkdag.
  maandag 29 juni 2015 @ 20:15:10 #231
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_153934545
Net mijn CV ververst op werk.nl Word ik gelijk weer platgebeld door allemaal recruiters met hippe namen die eindigen op -tech. En allemaal willen ze hetzelfde: dat ik me bij hun ga inschrijven terwijl ze eigenlijk al weten dat er geen werk voor me is.

Echt, als elektromonteur (niveau 3 MBO) moet je echt een rijbewijs hebben wil je aan de slag kunnen.
pi_153934780
Deze week gelukkig weer een aantal gesprekken. Wel een beetje balen dat het zo tering heet wordt. Bedoel met je zomerkleding naar een gesprek gaan is ook niet echt de bedoeling :+
pi_153934900
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:23 schreef Vault-Boy het volgende:
Deze week gelukkig weer een aantal gesprekken. Wel een beetje balen dat het zo tering heet wordt. Bedoel met je zomerkleding naar een gesprek gaan is ook niet echt de bedoeling :+
Ik heb wel sollicitanten over de vloer gehad in korte broek en slippers. :P
Zou het zelf niet doen, maar persoonlijk reken ik mensen er niet op af. Ligt wel een beetje aan de functie natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_153935057
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb wel sollicitanten over de vloer gehad in korte broek en slippers. :P
Zou het zelf niet doen, maar persoonlijk reken ik mensen er niet op af. Ligt wel een beetje aan de functie natuurlijk.
Naja het is de horeca, maar het zijn geen simpele eettenten zeg maar (1 hotel en 1 luxere restaurant). Ik denk niet dat die mensen het heel netjes vinden als je met korte broek komt of in je zomeroutfit. Een pak hoeft ook weer niet, maar wel een beetje netjes natuurlijk (moet toch een beetje representatief overkomen). Ach het is even heen en weer ;) Als ik weer thuis ben kleed ik me wel weer om.
pi_153947143
Ik heb weer werk over een paar weken. Gewoon fulltime
pi_153947735
Pfff... Ik kreeg laatst weer te horen dat het allemaal niet zo goed aansloot. Dit nadat ze eerst zeiden dat ik zo goed bij de functie zou passen. Nou, ik wilde natuurlijk wel even weten waarom ze daar op terug waren gekomen, want ik vond het maar een rare gang van zaken. Dus ik daarnaar vragen.

"Tja, je aansluitende werk ervaring is toch al weer even geleden he?"

En dat gaat dus om... Vorig jaar. En zeg dan niet eerst iets anders. Sloot ze ook nog af met "maar ik vond je motivatiebrief ontzettend goed geschreven!" (eigenlijk nog een trap na want voor de functie moest je dus vooral goed kunnen... Juist ja, schrijven).

Gaat gewoon helemaal nergens meer over dit, ik word er echt verdrietig van.
pi_153947857
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 10:31 schreef blondetrien het volgende:
Pfff... Ik kreeg laatst weer te horen dat het allemaal niet zo goed aansloot. Dit nadat ze eerst zeiden dat ik zo goed bij de functie zou passen. Nou, ik wilde natuurlijk wel even weten waarom ze daar op terug waren gekomen, want ik vond het maar een rare gang van zaken. Dus ik daarnaar vragen.

En dat gaat dus om... Vorig jaar. En zeg dan niet eerst iets anders. Sloot ze ook nog af met "maar ik vond je motivatiebrief ontzettend goed geschreven!" (eigenlijk nog een trap na want voor de functie moest je dus vooral goed kunnen... Juist ja, schrijven).

Vorig jaar is toch niet zo lang geleden? Bovendien is het helaas steeds vaker zo dat het profiel wat ze vragen in werkelijk hoger ligt dan wat de vacature doet vermoeden. Smerige spelletjes helaas.
pi_153948107
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 10:39 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Vorig jaar is toch niet zo lang geleden?
Nee, dat dacht ik dus ook. :') Overigens ben ik gelukkig wel mondig genoeg om dat dan ook even te melden, maar ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij.

En inderdaad, ze zoeken gewoon vooral zestienjarigen met 20 jaar werkervaring geloof ik. 8)7 En anders seniors.
pi_153948318
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 10:31 schreef blondetrien het volgende:

Gewoon een beetje sjoemelen op je cv met je werkervaring. Ze controleren toch bijna nooit.
Als het eens misgaat jammer dan.
pi_153949233
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 11:06 schreef r0dawa het volgende:

[..]

Gewoon een beetje sjoemelen op je cv met je werkervaring. Ze controleren toch bijna nooit.
Als het eens misgaat jammer dan.
Maar dat vind ik dus niet netjes en niet nodig. Ik reageer niet op functies waarvan ik weet dat ik ze niet aan kan. Mijn werkervaring is prima zo. Ik ben daarnaast gewoon goed in wat ik doe en ik wil op dit moment eigenlijk alles wel aanpakken om maar niet een uitkering in te hoeven (maar daarbij wil ik dus niet over mijn achtergrond 'liegen').

Ik snap wat je bedoelt, hoor, desperate times, desperate measures. Maar.... Wat is een sollicitatie eigenlijk nog waard als ze je alleen uitnodigen op basis van een gedeeltelijk fictief verhaaltje? Noem me koppig, maar ik kan of wil me daar dus echt niet toe zetten.

[ Bericht 1% gewijzigd door blondetrien op 30-06-2015 11:57:21 ]
pi_153949676
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 11:50 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Maar dat vind ik dus niet netjes en niet nodig. Ik reageer niet op functies waarvan ik weet dat ik ze niet aan kan. Mijn werkervaring is prima zo. Ik ben daarnaast gewoon goed in wat ik doe en ik wil op dit moment eigenlijk alles wel aanpakken om maar niet een uitkering in te hoeven (maar daarbij wil ik dus niet over mijn achtergrond 'liegen').

Ik snap wat je bedoelt, hoor, desperate times, desperate measures. Maar.... Wat is een sollicitatie eigenlijk nog waard als ze je alleen uitnodigen op basis van een gedeeltelijk fictief verhaaltje? Noem me koppig, maar ik kan of wil me daar dus echt niet toe zetten.
Je had wat kunnen schuiven met je werkervaring. Zodat het lijkt dat je net ontslagen bent oid. Meestal worden sollicitanten ook maar als een stuk stront behandeld
pi_153949864
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 12:06 schreef r0dawa het volgende:

[..]

Je had wat kunnen schuiven met je werkervaring. Zodat het lijkt dat je net ontslagen bent oid. Meestal worden sollicitanten ook maar als een stuk stront behandeld
Ik kom net uit een andere baan gezet, dus dan zou ik die ervaring volledig moeten wissen. Dat vind ik gewoon niet nodig, ik heb daar in een jaar tijd ook heel veel geleerd, juist op communicatief vlak (waar ze dus naar zoeken, communicatieve personen). Ze vinden sowieso toch wel een reden om je niet aan te nemen lijkt het. ;(
pi_153950288
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 12:13 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Ik kom net uit een andere baan gezet, dus dan zou ik die ervaring volledig moeten wissen. Dat vind ik gewoon niet nodig, ik heb daar in een jaar tijd ook heel veel geleerd, juist op communicatief vlak (waar ze dus naar zoeken, communicatieve personen). Ze vinden sowieso toch wel een reden om je niet aan te nemen lijkt het. ;(
Maarja als blonde lekkere chick kan je toch wel een baantje krijgen
  Redactie Sport donderdag 2 juli 2015 @ 14:20:07 #244
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_154004186
Ik voeg me hier maar eens bij. Net afgestudeerd, maar weinig (letterlijke) vacatures te vinden op dit gebied (sport branche). Ze zijn er wel, maar worden onder allerlei beroepsgroepen geschaard waardoor je bij het lezen van de vacature er pas achter komt wat ze bedoelen met die functie.

Tot nu toe alleen maar vacatures gevonden die vragen om minimaal 2 jaar werkervaring. :')

Dus ik kom hier eens meelezen en misschien daardoor wat tips te krijgen en ervaringen van hoe het bij jullie gaat.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_154007609
Zo wordt je een paar maanden nergens uitgenodigd en nu blijf ik gebeld worden. Volgende week alweer 5 gesprekken :)
pi_154012134
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:31 schreef Vault-Boy het volgende:
Zo wordt je een paar maanden nergens uitgenodigd en nu blijf ik gebeld worden. Volgende week alweer 5 gesprekken :)
Goed bezig!

Bij mij andersom :')

Denk dat ik mijn carriereswitch op een andere manier moet gaan laten plaatsvinden. Die hard iets anders gaan doen gaat em niet worden.
pi_154012205
quote:
7s.gif Op donderdag 2 juli 2015 14:20 schreef DeLuna het volgende:
Ik voeg me hier maar eens bij. Net afgestudeerd, maar weinig (letterlijke) vacatures te vinden op dit gebied (sport branche). Ze zijn er wel, maar worden onder allerlei beroepsgroepen geschaard waardoor je bij het lezen van de vacature er pas achter komt wat ze bedoelen met die functie.

Tot nu toe alleen maar vacatures gevonden die vragen om minimaal 2 jaar werkervaring. :')

Dus ik kom hier eens meelezen en misschien daardoor wat tips te krijgen en ervaringen van hoe het bij jullie gaat.
Sportbranche is breed. Wat zoek je wat meer specifieker?
En minimaal 2 jaar... Heb je geen stages gelopen? Bijbaantjes gehad?
Ik zou het wel proberen. Of bellen en aangeven dat je net afgestudeerd bent in die richting maar je de functie echt perfect vindt passen bij jou en of het mogelijk is om als afgestudeerde ook te reageren of dat ze echt zoeken naar iemand met ervaring.

1. heb je al contact gemaakt en misschien door dat contact ervaren ze al een beetje wie je bent
2. je maakt niet voor jan l*l een brief steeds.
  donderdag 2 juli 2015 @ 19:33:29 #248
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_154012336
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 19:25 schreef Lingue het volgende:

[..]

Goed bezig!

Bij mij andersom :')

Denk dat ik mijn carriereswitch op een andere manier moet gaan laten plaatsvinden. Die hard iets anders gaan doen gaat em niet worden.
Wat voor carriereswitch zit je aan te denken?
Hallon!
pi_154012450
quote:
5s.gif Op donderdag 2 juli 2015 19:33 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Wat voor carriereswitch zit je aan te denken?
Ik wil echt uit de business naar de ondersteunende rol.

[ Bericht 10% gewijzigd door Lingue op 02-07-2015 19:47:27 ]
  donderdag 2 juli 2015 @ 19:42:28 #250
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_154012589
Mja werkervaring is altijd wel belangrijk dat is de ellende.
Hallon!
pi_154012705
Jup... Terwijl ik weet dat ik gewoon op het goede niveau kan presteren, is het nog niet af te leiden uit mijn CV. En daardoor afgewezen worden.

Heb nu 1 mogelijke aanknoping maar daar moet dan nog even hard onderhandeld worden, want ze willen mij laten doen wat ik al 8 jaar doe maar ik wil iets nieuws doen. Maar moet wel salaris inleveren want ik kom daar iets nieuws doen... Dat klopt dus niet helemaal :P
Of ik ga weg uit de detachering en voor een 'gewoon' bedrijf werken uit mijn huidige vakgebied en dan doorgroeien (groot bedrijf die ook PMO doet).
  donderdag 2 juli 2015 @ 19:47:22 #252
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_154012734
Tsja ik had wat geluk dat ik 1.5 jaar als operator ervaring kon opdoen zonder verdere opleiding bij m'n vorige werk, dat heeft me aan mijn huidige baan met meer mogelijkheden geholpen.
Hallon!
pi_154012758
Geluk moet er ook zijn! En het komt wel goed. Moet denk ik gewoon weer even tegen mijzelf zeggen dat de stap naar iets nieuws ook gefaseerd kan verlopen. niet alles kan per direct helemaal perfect zijn.
  donderdag 2 juli 2015 @ 19:49:40 #254
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_154012804
Ja precies, bij mij is het ook niet opeens gegaan hoor, vanuit de logistiek naar de technische sector. Niet voor niks dat MissionPhailed nog zei "de aanhoudster wint". ;)

...terwijl ik ook echt dacht dat ik m'n sollicitatiegesprek voor deze baan totaal verneukt had bieden ze me 'n hogere functie dan waar ik oorspronkelijk op gesolliciteerd had aan. :') :o
Hallon!
pi_154012860
Ja precies. Ik solliciteer dus ook braaf weer verder. En voor mijn eigen gemoedsrust solliciteer ik even niet op die hele specifieke rollen, maar meer algemeen of mijn eigen vakgebied.
pi_154012877
Nice! ben je er al begonnen? Wel fijn dat ze die mogelijkheid ook hebben/bieden! Dan is er genoeg mogelijk daar!
  donderdag 2 juli 2015 @ 19:54:20 #257
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_154012954
Ja werk er deze week voor 't eerst, is nu nog ff "makkelijk" werk (wel erg warm maar ja dat is het overal :P ) en volgende week ga ik naar de afdeling waar ik ook opgeleid zal worden. :) Verscheidene "hoge heren" hebben zich al aan me voorgesteld en me succes gewenst enzo. :P Echt wel 'n fijn bedrijf hoor, heb de indruk dat ze er wel vertrouwen in hebben dat ik het allemaal kan leren en ik ga dat vertrouwen niet beschamen uiteraard. ;)
Hallon!
pi_154013007
Heel goed! Fijn zeg! Lekker weer aan het werk!
  donderdag 2 juli 2015 @ 19:57:30 #259
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_154013053
Ja heb gewoon geen vakantie dit jaar, ach ja, komt goed. Iedereen in dit topic: hou vol, het komt echt wel 'n keer goed. :)
Hallon!
pi_154013146
quote:
11s.gif Op donderdag 2 juli 2015 19:57 schreef BlueMage het volgende:
Ja heb gewoon geen vakantie dit jaar, ach ja, komt goed. Iedereen in dit topic: hou vol, het komt echt wel 'n keer goed. :)
Ai, dat is wel een domper maar ook logisch. Hopelijk af en toe nog eens een verdwaalde vrije dag. En anders met het lange kerstweekend bijtanken ;)
  donderdag 2 juli 2015 @ 20:01:19 #261
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_154013173
Ja idd 'n keer een lang weekend vrij pakken, zoiets idd.
Hallon!
  Redactie Sport donderdag 2 juli 2015 @ 20:23:58 #262
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_154013837
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 19:28 schreef Lingue het volgende:

[..]

Sportbranche is breed. Wat zoek je wat meer specifieker?
En minimaal 2 jaar... Heb je geen stages gelopen? Bijbaantjes gehad?
Ik zou het wel proberen. Of bellen en aangeven dat je net afgestudeerd bent in die richting maar je de functie echt perfect vindt passen bij jou en of het mogelijk is om als afgestudeerde ook te reageren of dat ze echt zoeken naar iemand met ervaring.

1. heb je al contact gemaakt en misschien door dat contact ervaren ze al een beetje wie je bent
2. je maakt niet voor jan l*l een brief steeds.
Als beleidsmedewerker/adviseur vragen ze vaak minimaal 2 jaar ervaring als senior (!) beleidsadviseur, dat moet je dus eigenlijk lezen als 12 jaar. Maar ik heb er inmiddels al twee waarbij dat niet zo is.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  vrijdag 3 juli 2015 @ 09:13:30 #263
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_154024165
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 13:07 schreef Lingue het volgende:
Er is mij gevraagd een salarisvoorstel te doen. Had een indicatie gegeven en of ik daar wat van wilde afwijken. Ja dat kan. Maar nu moet ik een nieuw voorstel doen... Hoe lastig is dat!
Weet niet waar en hoe te beginnen :')

Eerst maar eens alles op een rijtje zetten.
In zo'n situatie zou ik het gevraagde salaris verdubbelen. Eigenlijk zeggen ze dat je te duur bent en of je even in je eigen vlees wil snijden. Prima als je te duur bent, maar dan moeten zij maar met een tegenbod komen; de marktkoopman in Turkije dingt ook niet af op z'n eigen nepshirtje..
pi_154024204
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 09:13 schreef Keltie het volgende:

[..]

In zo'n situatie zou ik het gevraagde salaris verdubbelen. Eigenlijk zeggen ze dat je te duur bent en of je even in je eigen vlees wil snijden. Prima als je te duur bent, maar dan moeten zij maar met een tegenbod komen; de marktkoopman in Turkije dingt ook niet af op z'n eigen nepshirtje..
Ik heb besloten de bal terug te kaatsen met een aantal argumenten waaronder dat zij mogen aangeven wat ze denken dat ze mij willen betalen. Als daar een te groot gat tussen zit hoeven we beiden geen moeite te doen.
pi_154024289
Hekel aan uitzendbureaus die beloven terug te bellen en te mailen maar dat gewoon niet doen. Ze hebben zelf toch ook belang bij geschikte mensen vinden? Of werken daar een stelletje nietjes die geen mensen durven af te wijzen?
pi_154024693
Ook ik meld me maar eens hier. Vers afgestudeerd (hbo) en altijd naast mijn studie gewerkt, nu echter al even niet meer. Kijken of ik wat kan vinden...
  vrijdag 3 juli 2015 @ 11:41:23 #267
416020 K44S
The bearded man
pi_154026980
Hallo ieder, vanaf 1 Augustus ben ik ook werkloos.

Ik weet vrij goed wat ik wil en kan:
Studies: -
Verkoopmedewerker (MBO 2)
Commercieel medewerker (MBO3).

Aantal jaren ervaring in diverse winkels.
Een paar maanden stage als commercieel medewerker(binnendienst).

------
Ik kan naar mijn idee goed verkopen(ik ben bekend met verkooptechnieken en heb een vlotte babbel). Daarbij weet ik precies wat de woorden Klantenservice en klanttevredenheid, inhouden.
------
Wat ik zou willen:
Baan als intercedent/recruiter/coach.
Waarom: Ik kan goed met mensen praten en ik merk dat veel vrienden/familie/kennissen. Vaak niet weten wat ze willen.
En daarbij vind ik het een uitdaging om met targets te werken en nieuwe contacten te leggen.

Dit alles merken vrienden en kennissen ook aan mij.

"Nou, wat houdt je tegen?"

Vele bedrijven willen HBO HR en enkele jaren ervaring.
En de 21+ toets is er pas volgend jaar.

Als iemand suggesties/tips&tricks weet. Dan hoor ik het graag :)
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_154036972
Ik ben nog steeds aan het solliciteren. Jammer dat zoveel bedrijven gewoon niets meer laten horen.
Het kan soms ook juist heel snel. Vanmiddag heb ik gereageerd op een vacature die er sinds vanmorgen op stond. 2 uur later krijg ik al een standaard afwijzingsmailtje met 'na zorgvuldige selectie hebben wij besloten de procedure niet met u voort te zetten' :')
Ik vraag me af hoeveel reacties ze al hebben binnen die paar uur dat ze nu al mensen hebben kunnen vergelijken en selecteren. Lekker geloofwaardig..
  vrijdag 3 juli 2015 @ 20:15:10 #269
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_154039325
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 18:33 schreef Dragonberry het volgende:
Ik ben nog steeds aan het solliciteren. Jammer dat zoveel bedrijven gewoon niets meer laten horen.
Het kan soms ook juist heel snel. Vanmiddag heb ik gereageerd op een vacature die er sinds vanmorgen op stond. 2 uur later krijg ik al een standaard afwijzingsmailtje met 'na zorgvuldige selectie hebben wij besloten de procedure niet met u voort te zetten' :')
Ik vraag me af hoeveel reacties ze al hebben binnen die paar uur dat ze nu al mensen hebben kunnen vergelijken en selecteren. Lekker geloofwaardig..
Dat gebeurt gewoon teveel.

ik werd gebeld door een uitzendbureau 19 juni kon gelijk de maandag erop op gesprek. Mooie baan op kantoor met een programma waar ik bij m'n vorige werkgever 5 jaar mee gewerkt heb. Gesprek is positief verlopen ook bij het bedrijf zelf. Nu moesten ze alleen nog intern bij het bedrijf overleggen en ik zou voor het einde van deze week iets horen. Nou mooi niet en het uitzendbureau had ook niks gehoord. Nu gaan ze maandag bellen. Hoop dat ik daar nog aan de slag kan maar mijn hoop wordt wel een stuk kleiner. ;(
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_154039402
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 09:23 schreef Deezertje het volgende:
Hekel aan uitzendbureaus die beloven terug te bellen en te mailen maar dat gewoon niet doen. Ze hebben zelf toch ook belang bij geschikte mensen vinden? Of werken daar een stelletje nietjes die geen mensen durven af te wijzen?
Teveel aanbod .. Of geen vacatures
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 09:52:15 #271
416020 K44S
The bearded man
pi_154052961
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 18:33 schreef Dragonberry het volgende:
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 20:15 schreef WEST het volgende:

[..]

Dat gebeurt gewoon teveel.

ik werd gebeld door een uitzendbureau 19 juni kon gelijk de maandag erop op gesprek. Mooie baan op kantoor met een programma waar ik bij m'n vorige werkgever 5 jaar mee gewerkt heb. Gesprek is positief verlopen ook bij het bedrijf zelf. Nu moesten ze alleen nog intern bij het bedrijf overleggen en ik zou voor het einde van deze week iets horen. Nou mooi niet en het uitzendbureau had ook niks gehoord. Nu gaan ze maandag bellen. Hoop dat ik daar nog aan de slag kan maar mijn hoop wordt wel een stuk kleiner. ;(
Ik had laatst een intake gesprek bij een uitzendbureau (meer sales/marketing gericht).
Zij hadden een opdrachtgever vanuit de energiemarkt(alleen als ik echt wanhopig word, dan doe ik het wel). En ik had dus aangegeven wat mij leuker lijkt.

Dus ze zouden met 2 bedrijven contact hebben(afgelopen Maandag) en mij contacten bij goed nieuws.. Dus ik heb Maandag,Dinsdag,Do... en tot vandaag niks gehoord.
Ik heb Dinsdag wel een mailtje gestuurd of ze nog nieuws hadden. Verloren hoop :'). Dus ja... ik wachtte daar natuurlijk al niet op, maar fatsoenlijk is anders.

Ik vroeg nog bij het intake gesprek: Vertel mij eens waarom ik via jullie bij een bedrijf zou moeten werken?
"Omdat wij echt tot het gaatje gaan om een kandidaat bij een bedrijf te krijgen" :') surreee
pi_154053635
Gewoon bellen in plaats van laffe mailtjes sturen. Zeker in die branche.
pi_154053826
Uitzendbureaus vertrouw ik toch niet helemaal. Ben van de week bij een langs geweest. allemaal best leuk en goed te doen hoor, maar in dit geval was het bedrijf zelf ook gewoon aan het zoeken blijkbaar. Ze hadden dus al iemand. Ik denk dat ik het gewoon liever zelf regel, tenzij het niet anders kan.

Oja, net gebeld door een bedrijf waar ik 2 weken terug een dagje heb meegelopen. Ik had al niets meer verwacht en heb hierin gelijk gekregen. Ze krijgen een extra stagiair dus de vacature vervalt :(
  zaterdag 4 juli 2015 @ 19:12:31 #274
416020 K44S
The bearded man
pi_154066211
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 10:50 schreef Myraela het volgende:
Gewoon bellen in plaats van laffe mailtjes sturen. Zeker in die branche.
Ik had de eerste keer gebeld ;), toen werd er opgenomen en meteen weer opgehangen.

"technische fout" :').
  zaterdag 4 juli 2015 @ 19:13:02 #275
416020 K44S
The bearded man
pi_154066221
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 11:02 schreef Dragonberry het volgende:
Uitzendbureaus vertrouw ik toch niet helemaal. Ben van de week bij een langs geweest. allemaal best leuk en goed te doen hoor, maar in dit geval was het bedrijf zelf ook gewoon aan het zoeken blijkbaar. Ze hadden dus al iemand. Ik denk dat ik het gewoon liever zelf regel, tenzij het niet anders kan.

Oja, net gebeld door een bedrijf waar ik 2 weken terug een dagje heb meegelopen. Ik had al niets meer verwacht en heb hierin gelijk gekregen. Ze krijgen een extra stagiair dus de vacature vervalt :(
Ik heb een redelijk lange tijd bij KGU uitzendbureau. Was prima te doen :).
  zaterdag 4 juli 2015 @ 20:46:08 #276
14736 ABundy
I can DO it!
pi_154068678
Voor mensen in Amsterdam, ik zoek nog personeel om sushi te maken. Als je interesse hebt, graag pm sturen voor meer info. Dit is geen Spam, ik heb dit topic gevolgd toen ik werkloos was en probeer zo misschien iemand te helpen
pi_154112131
En gelukkig zijn er ook bedrijven die wel daadwerkelijk CV lezen en moeite doen.

Vorige week gesolliciteerd ergens, tegen de sluitingstermijn aan. Mag deze week op gesprek.
En ze gaven al aan dat ze mensen ingepland hadden staan maar wel graag mij er ook bij wilden hebben nav mijn CV.

Het bedrijf heeft nu al punten verdiend op hun proces van werving en selectie.
  maandag 6 juli 2015 @ 23:06:58 #278
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_154129223
Ik heb me trouwens ingeschreven voor Make IT Work (dat werd hier in het topic ook genoemd) en heb donderdag de werkgeversmarkt. Gaan er nog meer mensen heen?
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_154193317
Heb net nota bene via een ander uitzendbureau moeten vernemen dat de vacature allang ingevuld is. Best schandalig. Staan soms bij meerdere bureaus uit, ook met verschillende salarissen. Weet je meteen hoeveel het uitzendbureau zelf afsnoept... Soms wel 3 euro per uur verschil.
  donderdag 9 juli 2015 @ 11:04:39 #280
47102 Elvi
miemkwien
pi_154193410
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 10:58 schreef Deezertje het volgende:
Heb net nota bene via een ander uitzendbureau moeten vernemen dat de vacature allang ingevuld is. Best schandalig. Staan soms bij meerdere bureaus uit, ook met verschillende salarissen. Weet je meteen hoeveel het uitzendbureau zelf afsnoept... Soms wel 3 euro per uur verschil.
Ik probeer er eigenlijk altijd achter te komen bij welk bedrijf de vacature uitstaat, en solliciteer dan bij hen. Vaak staan de vacatures ook op Linkedin bijvoorbeeld ;)
pi_154195393
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 11:04 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik probeer er eigenlijk altijd achter te komen bij welk bedrijf de vacature uitstaat, en solliciteer dan bij hen. Vaak staan de vacatures ook op Linkedin bijvoorbeeld ;)
Ik ook, maar sommige (grote) bedrijven werken uitsluitend met uitzendbureaus dus ben je daar altijd afhankelijk van... Vaak staat daar ook meteen het salaris bij, bij alle vacatures waar 'marktconform' salaris staat weet je dat het niet meer dan 10 euro per uur is... ;(
pi_154198153
Pfffff vandaag weer een rare sollicitatie gehad man.

Ik zou eigenlijk 15:00 daar een gesprek hebben, maar ik mocht eerder komen als ik klaar was bij de andere gesprekken. Ik kom daar dus binnen en ineens is het te druk en kreeg eigenlijk al een vaag gevoel. Diegene dus iemand van de keuken roepen, maar volgens mij had die er ook niet veel zin in. Ik hoorde ook iemand van de keuken op een denigrerende manier ''nou'' roepen. Maar goed ik liep met de chef mee en daar komt het. Hij een beetje lacherig doen aan de tafel en zeggen dat ze eigenlijk niemand zoeken, en dus nog geen 30 seconden later stond ik alweer buiten pffff.

Volgens mij zoeken ze wel iemand, maar vonden ze mij raar ofzo. Tenminste zo'n gevoel kreeg ik echt bij. Daarbij mij ook lekker voor niks te laten komen :( Ik kreeg er echt een raar gevoel bij achteraf. Volgens mij hadden ze me anders voorgesteld ofzo want dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Gelukkig wel 2 andere leuke gesprekken gehad en daar kan ik volgende week een dag meedraaien :) Snel het bovenstaande maar vergeten :W
  vrijdag 10 juli 2015 @ 09:40:50 #283
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_154215630
Vanaf 1 augustus ben ik ook werkloos. Na 3 jaarcontracten helaas geen verlenging naar een vast contract.

Ik heb de afgelopen 3 jaar als administratief medewerker gewerkt in de pensioenwereld. Nu ben ik niet echt op zoek naar een functie in dezelfde branche maargoed, wie weet verander ik nog van gedachten :').

Dus, hallo :W
  vrijdag 10 juli 2015 @ 10:23:32 #284
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_154216310
Nog niet helemaal zeker, maar volgens die kerel van het uitzendbureau is het voor 90% zeker dat ik bij dat bedrijf waar ik in juni gesprek mee gehad kom na de bouwvak (10 augustus)
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_154227483
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 09:40 schreef GotC het volgende:
Vanaf 1 augustus ben ik ook werkloos. Na 3 jaarcontracten helaas geen verlenging naar een vast contract.

Ik heb de afgelopen 3 jaar als administratief medewerker gewerkt in de pensioenwereld. Nu ben ik niet echt op zoek naar een functie in dezelfde branche maargoed, wie weet verander ik nog van gedachten :').

Dus, hallo :W
Oude bekende. Volgens mij hadden wij tegelijk een baan gevonden, waarbij je me adviseerde hoe om te gaan met nachtdiensten. Ik dacht eigenlijk dat je recruiter geworden was.
pi_154227511
Zo, twee sollicatiebrieven verzonden, meerdere profielen op vacaturewebsites bijgewerkt en gebeld met een potentiële werkgever. Best een productief dagje, nu maar hopen dat het ook resultaat biedt...
pi_154229041
Ook maar weer eens de arbeidsmarkt op. Drie gesprekken gepland.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_154254113
Ik heb eind volgende week een sollicitatiegesprek (verkoop) en ik heb begrepen dat er een assessment/verkoopgesprek zal plaatsvinden. Zelf heb ik ervaring met de verkoop van producten en diensten die dit bedrijf niet aanbiedt.
Informatie opzoeken over hun producten is iets wat ik sowieso nog moet doen.
Volgende week wordt dus de eerste keer dat ik met een assessment te maken krijg en ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen. Hoe heb jij je voorbereid? Hoe zag je assessment eruit? Heb je nog tips voor mij waar ik op moet letten?
pi_154255368
quote:
5s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 20:32 schreef karton2 het volgende:
Ik heb eind volgende week een sollicitatiegesprek (verkoop) en ik heb begrepen dat er een assessment/verkoopgesprek zal plaatsvinden. Zelf heb ik ervaring met de verkoop van producten en diensten die dit bedrijf niet aanbiedt.
Informatie opzoeken over hun producten is iets wat ik sowieso nog moet doen.
Volgende week wordt dus de eerste keer dat ik met een assessment te maken krijg en ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen. Hoe heb jij je voorbereid? Hoe zag je assessment eruit? Heb je nog tips voor mij waar ik op moet letten?
Wat voor functie is het precies? D2D, B2B, direct sales?
pi_154255476
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 21:22 schreef DW457 het volgende:

[..]

Wat voor functie is het precies? D2D, B2B, direct sales?
Alleen B2B verkoop. B2C wordt ook gedaan, maar dat heeft niks met deze positie te maken.
Misschien ook handig om te vermelden is dat ze luxe producten verkopen; denk aan wijnkoelkast, gasformuizen, koelkasten die allemaal niet doorsnee BCC of Mediamarkt-spul zijn.
Prijzen beginnen pas bij 2000 euro bijvoorbeeld. Voor deze positie is het de bedoeling dat in eerste instantie de nadruk op wijnkoelkast ligt.

[ Bericht 22% gewijzigd door karton2 op 11-07-2015 21:44:16 ]
pi_154257138
*meldt zich.

Sinds afgelopen woensdag ben ik bachelor of laws. En nu zoek ik dus werk wat daarbij past, en misschien op wat hoger niveau dan secretaresse of administratief medewerker.

Iemand tips?
pi_154258503
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 21:27 schreef karton2 het volgende:

[..]

Alleen B2B verkoop. B2C wordt ook gedaan, maar dat heeft niks met deze positie te maken.
Misschien ook handig om te vermelden is dat ze luxe producten verkopen; denk aan wijnkoelkast, gasformuizen, koelkasten die allemaal niet doorsnee BCC of Mediamarkt-spul zijn.
Prijzen beginnen pas bij 2000 euro bijvoorbeeld. Voor deze positie is het de bedoeling dat in eerste instantie de nadruk op wijnkoelkast ligt.
Zorg ervoor dat je verkooptechnieken in orde zijn zoals je het in voorgaande functies hebt gedaan. Laat gewoon zien wat je in huis hebt en bereid jezelf voor op lastige vragen en een klant die eigenlijk niet wil kopen. Doe dus gewoon je ding, dan moet het wel goed komen. T is minder spannend dan dat je nu misschien denkt.
  maandag 13 juli 2015 @ 14:41:59 #293
47102 Elvi
miemkwien
pi_154299030
Op Twitter zag ik deze link voorbijkomen: 41 CV templates. Er staan een aantal gratis templates bij :) Misschien dat een cv er dan net wat beter uitspringt.
  maandag 13 juli 2015 @ 14:44:03 #294
108913 Godshand
guide4you
pi_154299060
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 22:29 schreef Victoriaatje het volgende:
*meldt zich.

Sinds afgelopen woensdag ben ik bachelor of laws. En nu zoek ik dus werk wat daarbij past, en misschien op wat hoger niveau dan secretaresse of administratief medewerker.

Iemand tips?
Nog master doen :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_154299379
vorige week een gesprek gehad bij een bedrijf. was heel positief. belt ze me vandaag op dat ze geen plek heeft maar als dat zo is in de toekomst, dan belt ze me op. wtf :? ik ben daar op gesprek geweest en nu heeft ze ineens geen plek. geef dan de echte reden waarom je me niet wilt ipv deze bullshit.
pi_154299552
Zucht. Ik werd net gebeld door een uitzendbureau. Worden er allemaal vragen aan me gesteld en heb ik eerlijk verteld dat ik 1 diploma dat vereist is nog niet heb, maar dat ik me net voor die cursus heb opgegeven.
Vervolgens vraagt ze aan me of ik via hun site wil solliciteren, maar die site stelt ook drie vragen waarvan 1 die betrekking heeft op dat diploma: geen match. Dus ik kan niet eens solliciteren.
Verwachten ze nou een brutale instelling door toch met omwegen te solliciteren of was ze zelf te schijterig me 'nee' te verkopen. 8)7
Dear heart, please stop getting involved in Everything.Your job is just to pump blood,So stick to it.
  maandag 13 juli 2015 @ 15:11:18 #297
47102 Elvi
miemkwien
pi_154299719
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 15:05 schreef mrs.bashful het volgende:
Zucht. Ik werd net gebeld door een uitzendbureau. Worden er allemaal vragen aan me gesteld en heb ik eerlijk verteld dat ik 1 diploma dat vereist is nog niet heb, maar dat ik me net voor die cursus heb opgegeven.
Vervolgens vraagt ze aan me of ik via hun site wil solliciteren, maar die site stelt ook drie vragen waarvan 1 die betrekking heeft op dat diploma: geen match. Dus ik kan niet eens solliciteren.
Verwachten ze nou een brutale instelling door toch met omwegen te solliciteren of was ze zelf te schijterig me 'nee' te verkopen. 8)7
Timing uitzendbureau zeker? :P
pi_154299733
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 15:11 schreef Elvi het volgende:

[..]

Timing uitzendbureau zeker? :P
Jaaa. Je mag door voor de koelkast. :)
Dear heart, please stop getting involved in Everything.Your job is just to pump blood,So stick to it.
  maandag 13 juli 2015 @ 15:21:15 #299
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_154299954
Niet echt goede ervaringen met de cv-oogsters van Timing eerlijk gezegd...

Enige uitzendbureau waar ik vooralsnog altijd goeie ervaringen bij heb gehad is Flexpoint.
Hallon!
  maandag 13 juli 2015 @ 20:15:20 #300
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_154309513
Ik kreeg vandaag de opmerking bij het uitzendbureau dat ik morgen wat minder formeel gekleed [ook niet te casual] mag gaan naar mijn sollicitatie morgen voor fulltime b2b klantenservice baan. Ik droeg een witte top, met blauwe blazer en bijpassende blauwe broek en witte hakken. Ik wil deze baan graag [al 6 maand opzoek!] dus wil ik een goede indruk achterlaten, ook qua uiterlijk. Ik kleed me over het algemeen altijd formeel dus nu weet ik het even niet. Wat raden jullie aan qua kleding?

Kleren v.l.n.r.: Jurkje met beige-zwart chevron design, zwart jurkje, zwart rokje, nette beige broek, wit blousje, zwart-witte rok, blauwe tshirt jurk, zwart blousje, lichtblauw blousje [liggen in elkaar omdat ik ze zo ophang], blauwe broek en blauwe blazer.

Ook aanwezig maar niet op de foto: zwarte panty, wit topje, zwart topje en zwarte blazer
geen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')