Het is dan ook een belachelijke eis. Het abortus-spandoek, oké, dat riekt naar een illegale tegendemonstratie. Maar zoenen op straat? Kom op zeg. De Wever zou beter de hand in eigen boezem steken. Als die moslimfundi's geen zoenende homo's willen zien, gaan ze maar in Raqqa protesteren.quote:Gwendolyn Rutten (Open VLD) heeft geen goed woord over voor de demarche van de Antwerpse politie om holebi's te vragen vooral niet te kussen tijdens een betoging van het conservatieve Pro Familia. En dat maakt Antwerps burgemeester Bart De Wever (N-VA) heel erg boos. "Wij zijn een holebi-vriendelijke stad."
De Antwerpse politie maakte de holebi-gemeenschap afgelopen weekend goed boos. Ze verhinderde niet enkel dat er een abortusspandoek werd ontrold tijdens een betoging van het conservatieve Pro Familia, dat onder andere erg tegen abortus is gekant. Ze vroeg ook enkele holebi's om vooral geen affectie te tonen.
Ook Gwendolyn Rutten oordeelt, in "De ochtend" van Radio 1, dat dat de wereld op zijn kop is. "Het is alsof men bij een betoging van extreemrechts iedereen met een kleurtje vraagt om binnen te blijven. Hoe kan kussen nu een provocatie zijn? Er moet méér gekust worden op straat."
De Wever reageerde daar, ook in "De ochtend", gepikeerd op. "Heel erg boos", zo omschreef hij zijn gemoedsgesteldheid. "We proberen Antwerpen als een holebi-vriendelijke stad in de markt te zetten. Onze politie-agenten mogen zelfs in uniform meelopen tijdens de Gay Pride."
Volgens De Wever is het Rutten die de wereld op zijn kop zet. "Als holebi's herhaaldelijk affectie tonen tijdens een betoging van conservatieve moslims, is dat eigenlijk een tegenbetoging."
Bron: De Redactie
Ik zat echt te lezen van waar gaat dit over. Dacht eerst dat het over een of andere indiaase heiligen gingen.quote:
Is een leuk pretparkquote:Op dinsdag 19 mei 2015 11:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik zat echt te lezen van waar gaat dit over. Dacht eerst dat het een of andere indiaase priester rank was.
Denken dat je daar een uitkering krijgt.quote:
Iddquote:
En wat is nou het probleem precies?quote:Volgens De Wever is het Rutten die de wereld op zijn kop zet. "Als holebi's herhaaldelijk affectie tonen tijdens een betoging van conservatieve moslims, is dat eigenlijk een tegenbetoging."
Ja eh, daar heb je een vergunning voor nodig he?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 11:49 schreef Specularium het volgende:
[..]
En wat is nou het probleem precies?
En onze kleinkinderen zullen ons dankbaar zijn.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 11:45 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat laten we ons toch in de kont neuken in het westen. Ongelofelijk.
Welke kleinkinderen door dat kontneuken?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 11:52 schreef fokky100 het volgende:
[..]
En onze kleinkinderen zullen ons dankbaar zijn.
De conservatieve moslims ondersteunen jouw klacht....quote:Op dinsdag 19 mei 2015 11:45 schreef Straatcommando. het volgende:
Demonstraties verbieden!quote:Op dinsdag 19 mei 2015 12:18 schreef Religieisfacisme het volgende:
Zoenen en striptekeningetjes verboten.
What's next ?
http://www.knack.be/nieuw(...)-opinion-545489.htmlquote:30/03/15
De publieke dienstverleners die vorige dinsdag in Antwerpen betoogden kregen onwettige inhoudelijke voorwaarden opgelegd door burgemeester De Wever. Wat in Antwerpen gebeurt, is zeer ernstig te nemen. Het gaat om de harde aanpak van 'law and order', maar dan zonder de 'law'. Zo wordt de democratische dynamiek uitgehold tot pure 'order', met de negatie van belangrijke grondrechten en vrijheden.
Zo moesten de organisatoren op voorhand aan de politie doorgeven wie het woord zou nemen op de betoging. Aan de politie moesten ze ook vooraf doorgeven "welke leuzen gescandeerd worden en welke boodschap verkondigd wordt". Tijdens de betoging mochten "geen provocerende spandoeken of pancartes gedragen worden" en "geen provocerende slogans geroepen worden". Zo staat letterlijk in het document dat burgemeester Bart De Wever ondertekende. Voor het eerst in onze naoorlogse sociale geschiedenis legt een burgemeester inhoudelijke voorwaarden op aan een manifestatie.
Nee, de politie heeft een verantwoordelijkheid om de openbare orde te handhaven. En dan zijn provocerende reacties op wat voor manier dan ook een extra risico dus willen ze die niet hebben. En of dat nou ideologisch klopt is voor hen van ondergeschikt belang.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 11:47 schreef Metro2005 het volgende:
Die antwerpse politie zit ook vuistdiep in de bruine reet van moslims
Zoenen is wel een primaire vrijheid.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 14:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, de politie heeft een verantwoordelijkheid om de openbare orde te handhaven. En dan zijn provocerende reacties op wat voor manier dan ook een extra risico dus willen ze die niet hebben. En of dat nou ideologisch klopt is voor hen van ondergeschikt belang.
Het zou ideologisch gezien ook zo moeten zijn dat Ajax en Feyenoord suporters gemoedelijk in hetzelfde vak zitten. Maar daar heeft de politiek ook niet zoveel boodschap aan.
Als de openbare orde zo snel en door zoiets normaals als zoenen in het geding komt kan je die betoging beter niet door laten gaan.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 14:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, de politie heeft een verantwoordelijkheid om de openbare orde te handhaven. En dan zijn provocerende reacties op wat voor manier dan ook een extra risico dus willen ze die niet hebben. En of dat nou ideologisch klopt is voor hen van ondergeschikt belang.
Het zou ideologisch gezien ook zo moeten zijn dat Ajax en Feyenoord suporters gemoedelijk in hetzelfde vak zitten. Maar daar heeft de politiek ook niet zoveel boodschap aan.
Goed opgemerkt. In de bron staat Pro Familia. Dat zijn eerder gristenfundis lijkt me?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 15:33 schreef crystal_meth het volgende:
Waar in het oorspronkelijke bericht wordt er over een islam betoging gesproken?
TS heeft een bericht over conservatieve katholieken genomen en er een moslim topic van gemaakt...quote:Op dinsdag 19 mei 2015 11:45 schreef Straatcommando. het volgende:
check de bron, het was geen moslim betogingquote:Op dinsdag 19 mei 2015 11:47 schreef Metro2005 het volgende:
Vrije interpretatie van TS.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 15:33 schreef crystal_meth het volgende:
Deze is wel vreemd en staat wel in de bron:quote:Op dinsdag 19 mei 2015 15:40 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
TS heeft een bericht over conservatieve katholieken genomen en er een moslim topic van gemaakt...
[..]
check de bron, het was geen moslim betoging
quote:Volgens De Wever is het Rutten die de wereld op zijn kop zet. "Als holebi's herhaaldelijk affectie tonen tijdens een betoging van conservatieve moslims, is dat eigenlijk een tegenbetoging."
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 15:33 schreef crystal_meth het volgende:
Ongeveer daar.quote:Ze verhinderde niet enkel dat er een abortusspandoek werd ontrold tijdens een betoging van conservatieve moslims, ze vroeg ook enkele holebi's om vooral geen affectie te tonen.
quote:
Ja, daar kan de Antwerpse politiechef wel wat meequote:Op dinsdag 19 mei 2015 15:16 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Zoenen is wel een primaire vrijheid.
Als er elementen daar een probleem mee hebben moet je ze uit de samenleving verwijderen.
Stel dat een stel PVV' ers gaat demonstreren tegen de islam. Dan denk ik ook niet dat de politie het goed gaat vinden als er moslims daar allerlei provocerende gebaren gaan maken. Gewoonweg omdat het hun taak is om rotzooi te voorkomen. Of moet dat dan ook verboden worden?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 15:26 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als de openbare orde zo snel en door zoiets normaals als zoenen in het geding komt kan je die betoging beter niet door laten gaan.
Is dat de eerste keer dat je die term hoort?!quote:
Zijn ze goed bezig bij de VRT...quote:Op dinsdag 19 mei 2015 15:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
[..]
Ongeveer daar.
Kennelijk is de bron aangepast, origineel stond er dat het over conservatieve moslims ging.
lijkt er niet opquote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:25 schreef Triggershot het volgende:
Dit verzoek/eis is van moslims gekomen?
In het Engels zijn ze ook verzamelnaampjes aan het bedenken die steeds langer worden dus dan kunnen wij het ook. LGBTQQIP2SAA 4 life!!!quote:
Is de oproep voor een stabiel gezin nou echt zo vies? Ik heb geen idee wat de statistieken voor homo en lesbische koppels zijn, maar ik weet wel dat de kans dat jongens ontsporen een stuk kleiner is als er een vaderfiguur rondloopt. Ik vind dat kinderen meer rechten hebben dan volwassenen, en dat we wel eens wat meer mogen redeneren vanuit wat voor hun goed is in plaats van wat belangrijk is voor kinderloze mensen.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:13 schreef Irakees het volgende:
TIP: Na de Mars voor het Gezin is er als NAPROGRAMMA een Heilige Mis die wordt opgedragen voor de bescherming van de gezinnen, gevolgd door een Cantus.
[ afbeelding ]
Die antwerpse politie zit ook vuistdiep in de bruine reet van katholieken.
Allemaal even aanpassen zodat de katholieko's normaal over straat kunnen, jongens.
Jezus is groot in Antwerpen.
Je vraagt je af wie daar de dienst uitmaakt...
Ik zie liever dat Holebi's kinderen krijgen dan gelovigen.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Is de oproep voor een stabiel gezin nou echt zo vies? Ik heb geen idee wat de statistieken voor homo en lesbische koppels zijn, maar ik weet wel dat de kans dat jongens ontsporen een stuk kleiner is als er een vaderfiguur rondloopt. Ik vind dat kinderen meer rechten hebben dan volwassenen, en dat we wel eens wat meer mogen redeneren vanuit wat voor hun goed is in plaats van wat belangrijk is voor kinderloze mensen.
Waarom nou weer meteen willen verbieden? Ik vind mensen die niet eens hun best doen voor een goede start voor hun kinderen sociaal afkeuren ethischer, goedkoper en ook nog eens effectiever.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:29 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik zie liever dat Holebi's kinderen krijgen dan gelovigen.
Daarbij is het echt zo dat kinderen zonder vader sneller ontsporen? Of zijn het vooral de zwakkere lagen waarbij de vader sneller uit beeld verdwijnt, maar kinderen uit die lagen hebben toch al meer kans op ontsporing. Hoe verhoud dit zich binnen dezelfde laag? Maar daarentegen, kinderen uit gelovige gemeenschappen ontsporen ook sneller dan kinderen uit niet gelovige gemeenschappen, beter gelovigen verbieden om kinderen te krijgen.
Dat willen de demonstranten toch ook?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Waarom nou weer meteen willen verbieden?
En welke mensen versta jij daaronder?quote:Ik vind mensen die niet eens hun best doen voor een goede start voor hun kinderen sociaal afkeuren ethischer, goedkoper en ook nog eens effectiever.
Omdat ik beter ben dan reli gekjes en drugsverslaafden en werklozen zijn geen goede startpositie. Homo's weet ik niet en gehandicapten loopt uiteen van mensen die een been hebben moeten amputeren, maar wel voor zichzelf kunnen zorgen en absolutie downers. Per geval anders dus.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:33 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dat willen de demonstranten toch ook?
[..]
En welke mensen versta jij daaronder?
Drugsverslaafden?
Homo's?
Werklozen?
Gehandicapten?
Moet ik deze zin in één keer doorlezen dat jij jezelf beter vind dan alle drie de groepen en vind jij alle drie de groepen een slechte startpositie of had er ergens een punt gemoeten? Hij leest wat lastig?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Omdat ik beter ben dan reli gekjes en drugsverslaafden en werklozen zijn geen goede startpositie.
Afsluiten met een cantusquote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:13 schreef Irakees het volgende:
TIP: Na de Mars voor het Gezin is er als NAPROGRAMMA een Heilige Mis die wordt opgedragen voor de bescherming van de gezinnen, gevolgd door een Cantus.
Dan wordt de demonstratie van de PVV'ers verboden want zo werkt het tegenwoordig .quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, daar kan de Antwerpse politiechef wel wat mee
[..]
Stel dat een stel PVV' ers gaat demonstreren tegen de islam. Dan denk ik ook niet dat de politie het goed gaat vinden als er moslims daar allerlei provocerende gebaren gaan maken. Gewoonweg omdat het hun taak is om rotzooi te voorkomen. Of moet dat dan ook verboden worden?
Bron?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 18:05 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dan wordt de demonstratie van de PVV'ers verboden want zo werkt het tegenwoordig .
Definieer "provocerende gebaren". Demonstratief het hoofd van een pop afsnijden ? Langslopen met een hoofddoekje op ? Ontspannen op een terrasje zitten zonder alcohol te bestellen ?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:19 schreef Hexagon het volgende:
Stel dat een stel PVV' ers gaat demonstreren tegen de islam. Dan denk ik ook niet dat de politie het goed gaat vinden als er moslims daar allerlei provocerende gebaren gaan maken. Gewoonweg omdat het hun taak is om rotzooi te voorkomen. Of moet dat dan ook verboden worden?
Allah Hakbar reopen oid. Dat is verder aan de politie om een afweging in te maken. Die ruimte hebben ze.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 19:16 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Definieer "provocerende gebaren". Demonstratief het hoofd van een pop afsnijden ? Langslopen met een hoofddoekje op ? Ontspannen op een terrasje zitten zonder alcohol te bestellen ?
Tsja. Ik vind voorbeelden als "daar even niet met een hoofddoekje lopen" of "daar even niet je grote liefde een zoen geven" vrij ver gaan eigenlijk...quote:Op dinsdag 19 mei 2015 19:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Allah Hakbar reopen oid. Dat is verder aan de politie om een afweging in te maken. Die ruimte hebben ze.
Kijk ik heb helemaal niets met conservatieve griezels zoals deze demonstranten. Maar ik vind het nogal treurig dat de politie hier wordt uitgemaakt voor een stel verraders. De politiechef moet besluiten maken op basis van de verstandigste veiligheidsoverwegingen, niet op basis van ideologische standpunten.
Alsof het hier een beslissing van de politiechef betrof. Deze orders komen waarschijnlijk rechtstreeks van De Wever. Sinds hij burgemeester is geworden mag er veel minder in Antwerpen. Dit bleek al bij de betoging tegen de besparingsmaatregelen van de regering in maart:quote:Op dinsdag 19 mei 2015 19:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Allah Hakbar reopen oid. Dat is verder aan de politie om een afweging in te maken. Die ruimte hebben ze.
Kijk ik heb helemaal niets met conservatieve griezels zoals deze demonstranten. Maar ik vind het nogal treurig dat de politie hier wordt uitgemaakt voor een stel verraders. De politiechef moet besluiten maken op basis van de verstandigste veiligheidsoverwegingen, niet op basis van ideologische standpunten.
http://www.knack.be/nieuw(...)-opinion-545489.htmlquote:Zo moesten de organisatoren op voorhand aan de politie doorgeven wie het woord zou nemen op de betoging. Aan de politie moesten ze ook vooraf doorgeven "welke leuzen gescandeerd worden en welke boodschap verkondigd wordt". Tijdens de betoging mochten "geen provocerende spandoeken of pancartes gedragen worden" en "geen provocerende slogans geroepen worden". Zo staat letterlijk in het document dat burgemeester Bart De Wever ondertekende. Voor het eerst in onze naoorlogse sociale geschiedenis legt een burgemeester inhoudelijke voorwaarden op aan een manifestatie.
Nou dat type besluiten neemt de politie iedere week. Bij voetbalwedstrijden bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 19:25 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Tsja. Ik vind voorbeelden als "daar even niet met een hoofddoekje lopen" of "daar even niet je grote liefde een zoen geven" vrij ver gaan eigenlijk...
Goed ik ken de dubbele agenda van De Wever niet. Dus misschien zit er ook wat anders achter. Dat kan ik vanuit hier niet inschatten.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 19:28 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Alsof het hier een beslissing van de politiechef betrof. Deze orders komen waarschijnlijk rechtstreeks van De Wever. Sinds hij burgemeester is geworden mag er veel minder in Antwerpen. Dit bleek al bij de betoging tegen de besparingsmaatregelen van de regering in maart:
Kijk eens naar wat er in de schilderswijk gebeurd is toen daar een 'rechtse' groep een demonstratie wilde houden.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 18:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bron?
Zelfs de NVU mag demonstraties houden.
De Wever komt uit hetzelfde conservatief-katholieke nest als de leden van Pro Familia. Hij was lid van het KVHV dat samen met Pro Familia de vorige anti-holebi betoging in Antwerpen organiseerde (en hoofdredacteur van de tijdschriften van KVHV Leuven en KVHV Antwerpen).quote:Op dinsdag 19 mei 2015 19:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Goed ik ken de dubbele agenda van De Wever niet. Dus misschien zit er ook wat anders achter. Dat kan ik vanuit hier niet inschatten.
Als De Wever hiervoor zijn positie misbruikt dan is dat natuurlijk heel kwalijk.
http://www.holebi.info/phpnews/think.php?action=fullnews&id=13350quote:Afgelopen zondag 4 januari ging er in Antwerpen een protest door tegen holebi gezinnen georganiseerd door Pro Familia in samenwerking met enkele leden van de studentenclub KVHV.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bart_De_Weverquote:Als student was Bart De Wever lid van het Liberaal Vlaams Studentenverbond (LVSV), KVHV Antwerpen en KVHV Leuven en hij is oud-hoofdredacteur van Tegenstroom en Ons Leven.
Oke dat werpt wel een ander licht op de zaak. Wel zorgelijk dat zo'n figuur een dergelijke machtspositie heeft gekregen.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 20:04 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De Wever komt uit hetzelfde conservatief-katholieke nest als de leden van Pro Familia. Hij was lid van het KVHV dat samen met Pro Familia de vorige anti-holebi betoging in Antwerpen organiseerde (en hoofdredacteur van de tijdschriften van KVHV Leuven en KVHV Antwerpen).
[..]
http://www.holebi.info/phpnews/think.php?action=fullnews&id=13350
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bart_De_Wever
Op het malieveld mogen ze naar hartelust demonstrerenquote:Op dinsdag 19 mei 2015 20:03 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Kijk eens naar wat er in de schilderswijk gebeurd is toen daar een 'rechtse' groep een demonstratie wilde houden.
Omdat de OP en de bron eerst spraken over "conservatieve moslims" ipv "het conservatieve Pro Familia". misschien was de VRT site gehacked...quote:Op dinsdag 19 mei 2015 20:20 schreef Ringo het volgende:
Waarom draaien sommigen hier het topic naar orthodoxe moslims, het gaat hier om een kudde brave papen.
Kijk, daar komt de aap uit de D66 mouw, zoenende flikkers zijn provocerend en een schending van de openbare ordequote:Op dinsdag 19 mei 2015 14:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kom je op het gemeentehuis om een vergunning aan te vragen om op straat te zoenen, blijkt dat vergunningsvrij te zijnquote:Op dinsdag 19 mei 2015 11:51 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja eh, daar heb je een vergunning voor nodig he?
Nee, dan lees je weer lekker selectief.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 09:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kijk, daar komt de aap uit de D66 mouw, zoenende flikkers zijn provocerend en een schending van de openbare orde
De hele OP gaat tot de laatste alinea, waarin de burgemeester gequote wordt, alleen maar over Pro Familia...quote:Op dinsdag 19 mei 2015 20:24 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Omdat de OP en de bron eerst spraken over "conservatieve moslims" ipv "het conservatieve Pro Familia". misschien was de VRT site gehacked...
quote:Op dinsdag 19 mei 2015 11:47 schreef Metro2005 het volgende:
Tegendemonstraties worden wel vaker verboden hoor. Niet alleen wanneer het tegen een moslimbetoging is.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 11:45 schreef Straatcommando. het volgende:
Het gaat niet om of het provocerend is. Het gaat erom of het een tegendemonstratie is of niet.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 09:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kijk, daar komt de aap uit de D66 mouw, zoenende flikkers zijn provocerend en een schending van de openbare orde
Een t-shirt op straat dragen met daarin jouw mening heb je ook geen vergunning voor nodig. Doe je dit echter met een bepaalde groep op gerichte manier met als doel jouw mening uit te dragen, dan is dit volgens mij een demonstratie.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 09:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kom je op het gemeentehuis om een vergunning aan te vragen om op straat te zoenen, blijkt dat vergunningsvrij te zijn
hoe is zoenen een mening?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 09:25 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het gaat niet om of het provocerend is. Het gaat erom of het een tegendemonstratie is of niet.
Wanneer je bewust met een groepje ergens gaat lopen zoenen is dat gewoon een vorm van het uitdragen van jouw mening. En dat kan dus, wanneer je dit met een groep doet, als demonstratie worden gezien.
Zoenen op zichzelf is geen mening. Maar wanneer jij gaat zoenen om een bepaald standpunt te maken draag je daarmee een mening uit.quote:
Als ik het goed begrijp is het volgens jou al een "tegendemonstratie" als ik in een regenboogshirt langs een "Pro Familia" demonstratie loop?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 09:37 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Zoenen op zichzelf is geen mening. Maar wanneer jij gaat zoenen om een bepaald standpunt te maken draag je daarmee een mening uit.
Net zoals dat men met een stille mars niks zegt, maar toch een standpunt uitdraagt (al lijkt men bij de stille marsen de laatste tijd zelf vaak niet meer te weten wat, maar dat terzijde).
pff het is allemaal wat! Straks loopt er een hoofddoek voorbij bij een PVV demonstratie, dan verdient ze het wel om opgepakt te worden hequote:Op dinsdag 26 mei 2015 09:37 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Zoenen op zichzelf is geen mening. Maar wanneer jij gaat zoenen om een bepaald standpunt te maken draag je daarmee een mening uit.
Net zoals dat men met een stille mars niks zegt, maar toch een standpunt uitdraagt (al lijkt men bij de stille marsen de laatste tijd zelf vaak niet meer te weten wat, maar dat terzijde).
Verdienen is niet het juiste woord, jij maakt er een emotioneel iets van. Ik oordeel over hoe ik de wet interpreteer, ongeacht of ik het ermee.eens ben.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 11:18 schreef bijdehand het volgende:
[..]
pff het is allemaal wat! Straks loopt er een hoofddoek voorbij bij een PVV demonstratie, dan verdient ze het wel om opgepakt te worden he
ik neem aan dat men die laatste regel vergeten is toen men het bericht verbeterde. Want pro-familia is conservatief katholiek, net zoals de burgemeester zelf.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 09:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
De hele OP gaat tot de laatste alinea, waarin de burgemeester gequote wordt, alleen maar over Pro Familia...
Dan vraag ik me af, als de burgemeester die vergelijking schijnbaar out of the blue lijkt te maken, wat voor achtergrond dat "Pro Familia" eigenlijk heeft.
als jouw interpretatie de juiste is dan is er iets goed mis. Dus ik ga er niet vanuit dat ie gelijk hebtquote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:03 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Verdienen is niet het juiste woord, jij maakt er een emotioneel iets van. Ik oordeel over hoe ik de wet interpreteer, ongeacht of ik het ermee.eens ben.
Wanneer er een groep "hoofddoeken" zich bij zo'n demonstatie verzameld om een tegen standpunt uit te dragen en een tegendemonstratie is verboden dan is het inderdaad logisch dat de politie in actie komt.
En zoals al eerder aangegeven, letterlijk net zoals de burgemeester zelf. Hij heeft er directe banden mee.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:03 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
ik neem aan dat men die laatste regel vergeten is toen men het bericht verbeterde. Want pro-familia is conservatief katholiek, net zoals de burgemeester zelf.
Niet wanneer je er toevallig langsloopt natuurlijk. Maar wanneer je er bewust met een groepje gaat staan om een standpunt uit te dragen wel.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 10:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp is het volgens jou al een "tegendemonstratie" als ik in een regenboogshirt langs een "Pro Familia" demonstratie loop?
God verhoede dat tijdens die demonstratie de zon niet gaan schijnen terwijl het regent...![]()
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:14 schreef bijdehand het volgende:
[..]
als jouw interpretatie de juiste is dan is er iets goed mis. Dus ik ga er niet vanuit dat ie gelijk hebt
Ik richt me gewoon puur op wat een demonstratie en dus tegendemonstratie precies inhoudt.quote:be·to·ging (de; v; meervoud: betogingen)
1. optocht om bep. gevoelens kenbaar te maken; demonstratie
http://www.vandale.nl/opz(...)lang=nn#.VWS6dvDCRow
Iets wat dus heel ruim kan worden geïnterpreteerd.quote:De burgemeester kan aan degenen die een samenkomst tot het belijden van godsdienst of levensovertuiging, vergadering of betoging houden of daaraan deelnemen opdracht geven deze terstond te beëindigen en uiteen te gaan, indien:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0004318/geldigheidsdatum_26-05-2015
quote:De Wet Openbare manifestaties (WOM) is van toepassing wanneer een betoging of demonstratie wordt gehouden. Er is sprake van een openbare manifestatie wanneer er meerdere personen zijn die in het openbaar een mening uiten en waarbij het uiten van deze mening centraal staat. Zogenoemde 'eenmansacties' waarbij één persoon in het openbaar een mening wil uiten, vallen niet onder de WOM. Het recht om betogingen te organiseren of eraan deel te nemen is verankerd in artikel 6 en artikel 9 (lid 2) van de Grondwet. Het recht op vrijheid van meningsuiting is neergelegd in artikel 7 Grondwet. Deze grondrechten kunnen, onder bepaalde voorwaarden, worden beperkt.
http://www.burgemeesters.nl/bevoegdheden/manifestaties
Het fundamentele probleem is dat sommige mensen dit een provocerende actie vinden. Je zou er ook als politie voor kunnen kiezen om de openbare orde en veiligheid te handhaven door mensen die dit als provocerend ervaren en naar aanleiding hiervan verkeerd handelen (gewelddadig worden) aan te pakken. Niet dat ik graag twee mannen zie zoenen maar ik zal er ook niet moeilijk over doen, leven en laten leven zolang je een ander geen kwaad doet.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 14:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In dat geval zou je geen enkel tegendemonstratie hoeven te verbieden.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het fundamentele probleem is dat sommige mensen dit een provocerende actie vinden. Je zou er ook als politie voor kunnen kiezen om de openbare orde en veiligheid te handhaven door mensen die dit als provocerend ervaren en naar aanleiding hiervan verkeerd handelen (gewelddadig worden) aan te pakken. Niet dat ik graag twee mannen zie zoenen maar ik zal er ook niet moeilijk over doen, leven en laten leven zolang je een ander geen kwaad doet.
2 kussende mensen zijn een optocht?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:30 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
[..]
Ik richt me gewoon puur op wat een demonstratie en dus tegendemonstratie precies inhoudt.
En als ik naar art 7 spreekt men over:
[..]
Iets wat dus heel ruim kan worden geïnterpreteerd.
Zie ook:
[..]
Bij een tegendemonstratie zoek je het wel heel erg op, dat is een ander verhaal. Niet dat ik vind dat tegendemonstraties verboden zouden moeten worden.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:44 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
In dat geval zou je geen enkel tegendemonstratie hoeven te verbieden.
Er zijn maar twee mensen van de Holibi-gemeenschap die een 'tegengeluid' (of in dit geval gebaar) willen maken denk jij?quote:
Het is niet zo dat de burgemeester het heeft over twee mensen die toevallig in de buurt zijn en kussen. Hij heeft het over mensen die overduidelijk demonstratief gaan kussen:quote:Op dinsdag 26 mei 2015 21:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bij een tegendemonstratie zoek je het wel heel erg op, dat is een ander verhaal. Niet dat ik vind dat tegendemonstraties verboden zouden moeten worden.
quote:Volgens De Wever is het Rutten die de wereld op zijn kop zet. "Als holebi's herhaaldelijk affectie tonen tijdens een betoging van conservatieve moslims, is dat eigenlijk een tegenbetoging."
Dat kan natuurlijk. Maar de politie kiest meestal wat hen praktisch gezien het verstandigst lijkt en niet met allerlei idealisme bezig. Men wil gewoon geen gezeik en dan is polariserende groepen simpelweg fysiek uit elkaar houden vaak de beste manier om het te regelen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 20:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het fundamentele probleem is dat sommige mensen dit een provocerende actie vinden. Je zou er ook als politie voor kunnen kiezen om de openbare orde en veiligheid te handhaven door mensen die dit als provocerend ervaren en naar aanleiding hiervan verkeerd handelen (gewelddadig worden) aan te pakken. Niet dat ik graag twee mannen zie zoenen maar ik zal er ook niet moeilijk over doen, leven en laten leven zolang je een ander geen kwaad doet.
Aan de andere kant kun je daarmee wel het beeld scheppen dat de politie het ook niet zo op holebi's zou hebben. Je kunt je terecht afvragen of dat het soort beeldvorming is dat je wilt nastreven.quote:Op woensdag 27 mei 2015 01:03 schreef Hexagon het volgende:
Maar de politie kiest meestal wat hen praktisch gezien het verstandigst lijkt en niet met allerlei idealisme bezig.
Zeer zeker als een van de 2 groepjes een groep van de burgemeester zelf is. Je wil je baas niet kwaad maken immers.quote:Op woensdag 27 mei 2015 01:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk. Maar de politie kiest meestal wat hen praktisch gezien het verstandigst lijkt en niet met allerlei idealisme bezig. Men wil gewoon geen gezeik en dan is polariserende groepen simpelweg fysiek uit elkaar houden vaak de beste manier om het te regelen.
Klopt, maar als de positive van de politie duidelijk is dan zou iedereen dat ook moeten kunnen begrijpen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 07:31 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Aan de andere kant kun je daarmee wel het beeld scheppen dat de politie het ook niet zo op holebi's zou hebben. Je kunt je terecht afvragen of dat het soort beeldvorming is dat je wilt nastreven.
Als het zo is dat de burgemeester misbruik maakt van zijn bevoegdheden in deze kwestie dan I het een ander verhaal heb ik al aangegeven.quote:Op woensdag 27 mei 2015 07:32 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Zeer zeker als een van de 2 groepjes een groep van de burgemeester zelf is. Je wil je baas niet kwaad maken immers.
En woordjes als "nepotisme" negeren we.
Dan ga je er voor het gemak van uit dat het tokkieprotestvolk het IQ heeft om dat in te zienquote:Op woensdag 27 mei 2015 11:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Klopt, maar als de positive van de politie duidelijk is dan zou iedereen dat ook moeten kunnen begrijpen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |