Mooi man!quote:Op donderdag 28 mei 2015 06:00 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Verdomme. Met bodyscanners, als ik dat plaatje zo zie? Ik dacht dat die bullcrap afgeschaft was?![]()
![]()
Gisteren weer zelfstandig (instructrice wel aan boord maar zei en deed helemaal niks) een landing gedaan, met nog een vrij aardige kruiswind ook. Pittig, maar het blijft zo gaaf.
Ze hebben hem in Reno ook niet aan een slurf geparkeerd, maar ergens op de tarmac laten staan.quote:Op donderdag 28 mei 2015 11:46 schreef Iemand91 het volgende:
Die stop was gepland.![]()
Waarschijnlijk voor de immigratie afhandeling want ondanks haar naam van Reno–Tahoe International Airport heeft die luchthaven maar 1 internationale bestemming (Guadalajara in Mexico).
Ze hebben in Reno dus hoogstwaarschijnlijk niet de mogelijkheid/manskracht om die Arke kist te verwerken.
Volgens mij is de plaatsbepaling van dat ding flink in de war.quote:Op donderdag 28 mei 2015 09:49 schreef Blistering het volgende:
Vraag me af welke toeristische route deze piloot neemt:
[ afbeelding ]
Ik bedoel dus afwezigheid van een immigratiedienst op Reno.quote:Op donderdag 28 mei 2015 12:58 schreef FredvZ het volgende:
Ze hebben hem in Reno ook niet aan een slurf geparkeerd, maar ergens op de tarmac laten staan.
Vrij veel, zit in de zestig. Mijn probleem is dat ik het alleen in de VS doe, en de laatste paar jaar hier niet genoeg geweest ben om echt serieus op te bouwen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 12:30 schreef El_Grando101 het volgende:
Mooi man!
Hoeveel uur heb je er al op zitten?
Wat is er niet mis mee?quote:Op donderdag 28 mei 2015 08:36 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je ziet je juist steeds meer.
Wat is er mis met die dingen?
Deze werken inderdaad niet met röntgenstralen, daarnaast is er niemand die je naakt zietquote:Op donderdag 28 mei 2015 16:27 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Wat is er niet mis mee?
Ik zal voor het gemak maar aannemen dat de gezondheidsrisico's niet relevant zijn - er zijn twee soorten voor zover ik weet, eentje doet röntgen maar dan op zich nog met een stralingsniveau waaraan je wellicht tijdens een lange vlucht ook blootgesteld wordt, en de andere zou helemaal veilig zijn en dat is wat ze in Europa uitgerold hebben?
Maar verder, het is weer zo'n achterlijke maatregel die in paniek om een of ander terroristje met zijn mislukte plot ingevoerd is, omdat men "iets" moest/wilde doen, of het nou werkt of niet. De fabrikant(en) van die machines zijn er hardstikke blij mee, en ik als passagier weet weer waar mijn luchthavenbelasting heen gaat.
Dat iemand me naakt ziet vind ik eerder vervelend voor ze dan dat ik me daar druk om ga maken, ook al zijn er in de VS ook situaties geweest waar de persoon achter het scherm gewaarschuwd werd voordat er een mooie dame in zou verschijnen.
Het is wat mij betreft gewoon weer een peperduur stukje security theatre (alsof airport "security" daar niet al helemaal fucking BOL van stond) waar alleen mogelijke nadelen aan kleven.
Is dat tegenwoordig verplicht eigenlijk in Amerika, wat uurtjes instructie onder kap voor een PPL?quote:Op donderdag 28 mei 2015 16:21 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Vrij veel, zit in de zestig. Mijn probleem is dat ik het alleen in de VS doe, en de laatste paar jaar hier niet genoeg geweest ben om echt serieus op te bouwen.
In 2011 mijn eerste solo zelfs al gehad, dat was idd zeer zeer gaaf en onvergetelijk.Het is dus iig gaaf om te voelen dat ik weer op hetzelfde niveau begin te zitten. En ondertussen ook nog andere dingen oefenen.
"Hood Work" komt ook nog weer, dat is met een "kap" over mijn ogen rondvliegen waardoor ik niet naar buiten kijken kan en alles op de instrumenten moet gaan doen. Al één keer gedaan, de hele vlucht lang op T/O en landing na. Instructeur heeft me helemaal op final weten te krijgen voor 'ie weer af mocht (want landen met zo'n kap op is natuurlijk wel wat onverstandig.
Yup, maar een paar uurtjes op zich. Ook ga ik ws nog "recovery from unusual attitudes" krijgen voor ik weer weg ben. Wat te doen als je in een wolk terecht komt en/of op de een of andere manier je oriëntatie kwijtraakt.quote:Op donderdag 28 mei 2015 16:35 schreef NewHorizon het volgende:
Is dat tegenwoordig verplicht eigenlijk in Amerika, wat uurtjes instructie onder kap voor een PPL?
Goede zaak in principe.
Ik heb weer even over het onderwerp gelezen. Wat me vooral opviel is dat ze in Israel (waar ze echt last van terroristen hebben ipv constante nepdreigingen en bangmakerij) niet gebruikt worden. En veel voorbeelden van hoe je een wapen oid kunt verbergen zodat het op de bodyscan niet zichtbaar is. Zelfs een metalen wapen, want je hoeft niet meer door de bodyscanners heen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 16:32 schreef NewHorizon het volgende:
Deze werken inderdaad niet met röntgenstralen, daarnaast is er niemand die je naakt ziet.
Dat het dure spullen zijn klopt dan weer wel
Ja klopt. Heel erg confronterend als de instructeur vraagt met je ogen dicht te vertellen wat het vliegtuig doet...quote:Op donderdag 28 mei 2015 16:45 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Yup, maar een paar uurtjes op zich. Ook ga ik ws nog "recovery from unusual attitudes" krijgen voor ik weer weg ben. Wat te doen als je in een wolk terecht komt en/of op de een of andere manier je oriëntatie kwijtraakt.
Één ding was al goed te merken tijdens die les 2j geleden: Je gevoel moet je echt totaal niet op vertrouwen, want je denkt dat je scheef hangt maar dat doe je niet, of andersom. De instrumenten van het vliegtuig zijn betrouwbaarder dan die van jezelf.
[..]
Ik heb weer even over het onderwerp gelezen. Wat me vooral opviel is dat ze in Israel (waar ze echt last van terroristen hebben ipv constante nepdreigingen en bangmakerij) niet gebruikt worden. En veel voorbeelden van hoe je een wapen oid kunt verbergen zodat het op de bodyscan niet zichtbaar is. Zelfs een metalen wapen, want je hoeft niet meer door de bodyscanners heen.
Maar goed, weer een stukje vliegveld-idioterie erbij dus. Als ik nou iig mijn fucking waterflesje weer eens bij me mag houden, laat ze daar eens mee opschieten...
quote:Op maandag 25 mei 2015 17:17 schreef OEM het volgende:
Singapore Airlines met een special livery op de A380. Reden: 50 jaar onafhankelijkheid van Singapore, o.a. herkenbaar aan de SG50-dot op de engines.
Naast 9V-SKI krijgt ook 9V-SKJ deze livery. -SKI zal begin juni weer gaan vliegen, -SKJ zal vanaf juli met de nieuwe livery vliegen. Ze behouden deze livery tot het einde van dit jaar.quote:Op maandag 25 mei 2015 21:17 schreef Iemand91 het volgende:
Heus niet ontzettend lelijk ofzo...
Gaat overigens om 9V-SKI.
Heb je foto's op Airliners/planepictures/DAPG oid staan?quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:06 schreef Blistering het volgende:
Mooi beestje. Hopelijk ga ik 'm spotten in juli.
Nieuwe lens is binnen trouwens:
[ afbeelding ]
Niet op de eerste 2, en ben pas sinds kort lid van DAPG.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:24 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Heb je foto's op Airliners/planepictures/DAPG oid staan?
Iemand heeft zojuist z'n abonnement bij de sportschool opgezegd.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:06 schreef Blistering het volgende:
Mooi beestje. Hopelijk ga ik 'm spotten in juli.
Nieuwe lens is binnen trouwens:
[ afbeelding ]
Onder andere:quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:16 schreef flipsen het volgende:
Wat zit er eigenlijk in die A380 in het voorste deel bovenin? Crew rest area? Zie een heleboel loze ruimte zo op het eerste oog, maar dat zal vast niet zo zijn
Die grap maakte ik zelf ook al op Tweakersquote:Op donderdag 28 mei 2015 22:49 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Iemand heeft zojuist z'n abonnement bij de sportschool opgezegd.
[..]
Onder andere:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/uf/26415/1190578236KaEaG4.png]afbeelding[/url] ]
Vaak ook toiletten, douches (Emirates), lounges (Air France, Qantas, Thai, Korean).
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)14632.jpg]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)81361.jpg]afbeelding[/url] ]
Of in het geval van Etihad; een superruime, superluxe, superdure "Residence".
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)83823.jpg]afbeelding[/url] ]
En in het geval van Singapore Airlines? Een toilet:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)55864.jpg]afbeelding[/url] ]
M'n grijze massa bovenin heeft ondertussen aardig wat opgeslagen.quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:53 schreef nattermann het volgende:
IemandEcht, dit soort details. Waar haal je deze info toch steeds vandaan?
Ik kom met m'n 210mm toch niet zo ver helaas. Wel zo dichtbij dat het herkenbaar wordt maar daar blijft het dan ook bij...quote:Op donderdag 28 mei 2015 22:56 schreef Blistering het volgende:
Trouwens, wel grappig die grote verschillen qua interieur tussen de verschillende A380's.
Ik was bezig met een uitgebreide post en nou dump jij 'm al hier.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 11:33 schreef OEM het volgende:
Je zal niet vaak een Boeing 757 van Delta Airlines bij Airbus in Toulouse aantreffen, maar gisteren is er eentje gespot:
[ afbeelding ]
Dat heeft vast hiermee te maken:
Delta Takes Delivery of the First 242 Ton Airbus A330
Toulouse, May 28, 2015 - Today, Delta Air Lines took delivery of the first ever Airbus A330-300 with a maximum takeoff weight (MTOW) of 242 tons. This improved variant of the A330, known as the “A330-300 242T”, allows airlines to fly with higher payloads (more passengers & cargo) on longer routes more efficiently than ever before. The aircraft is also the platform for the A330NEO project, scheduled to enter commercial service later this decade. Delta is also the launch customer for that aircraft and has already ordered 25 of the type.
http://www.thirtythousand(...)30242t/#.VWgyCM_tmko
[ afbeelding ]
twitter:Airbus twitterde op donderdag 28-05-2015 om 20:02:39We hope you've enjoyed the 1st #A330 242t delivery ceremony. Again, congratulations @delta! #DeltaA330 reageer retweet
Zal een stuk goedkoper zijn. Wat betaal je daar voor vliegtuig/instructeur? 150 dollar of zo?quote:Op donderdag 28 mei 2015 16:21 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Vrij veel, zit in de zestig. Mijn probleem is dat ik het alleen in de VS doe, en de laatste paar jaar hier niet genoeg geweest ben om echt serieus op te bouwen.
In 2011 mijn eerste solo zelfs al gehad, dat was idd zeer zeer gaaf en onvergetelijk.Het is dus iig gaaf om te voelen dat ik weer op hetzelfde niveau begin te zitten. En ondertussen ook nog andere dingen oefenen.
"Hood Work" komt ook nog weer, dat is met een "kap" over mijn ogen rondvliegen waardoor ik niet naar buiten kijken kan en alles op de instrumenten moet gaan doen. Al één keer gedaan, de hele vlucht lang op T/O en landing na. Instructeur heeft me helemaal op final weten te krijgen voor 'ie weer af mocht (want landen met zo'n kap op is natuurlijk wel wat onverstandig.
Ik meen zelfs te herinneren dat dat vroeger ook hier verplicht was voor het PPL(A) brevet, ervaringseis iets van 1 uur "simulated IMC". Maar dat is al lang niet meer zo.quote:Op donderdag 28 mei 2015 16:35 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Is dat tegenwoordig verplicht eigenlijk in Amerika, wat uurtjes instructie onder kap voor een PPL?
Goede zaak in principe.
Niet echt.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:06 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Dat met die kap is toch ongeveer het zelfde als IR rating hier?
Sowieso is die classic livery nice!quote:
Dat zijn inderdaad leerzame momenten, ook voor VFR-vliegers. We hebben het vaker fout zien gaan (Maasvlakte, om een recent voorbeeld te noemen).quote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:44 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Ik meen zelfs te herinneren dat dat vroeger ook hier verplicht was voor het PPL(A) brevet, ervaringseis iets van 1 uur "simulated IMC". Maar dat is al lang niet meer zo.
Ik zou het iedereen aanraden om eens een keertje te doen (met een instructeur of safety-pilot ernaast uiteraard).
Nog wel wat meer, maar dat komt vooral doordat ik niet in een C152 pas (ben te lang). Maar voor minder $ per uur huur ik hier een C172 uit 2001 met GPS en autopilot, dan ¤ of zelfs Ł per uur in Europa voor een oud barrel uit de jaren 70.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 12:06 schreef El_Grando101 het volgende:
Zal een stuk goedkoper zijn. Wat betaal je daar voor vliegtuig/instructeur? 150 dollar of zo?
Wie weet.quote:Dat je al alleen heb gevlogen lijkt me wel lekker voor je zelfvertrouwen nu. Ik kijk er erg naar uit maar zal voor mij nog wel even duren.![]()
Hah, hm. In het begin vond ik het juist wel enger, opstijgen in een klein vliegtuig dan een grote. Maar dat went. Had soms wel zo'n idee van "shit moet ik dit ooit alleen gaan doen?". Maar die angst is me voor de eerste solo wel vergaan natuurlijk.quote:Ik heb apsoluut geen vliegangst (hehe) maar ik merk nu al dat ik het prettiger vind om zelf helemaal voorin te zitten dan in een cabine van een grote. Heb ik ook met de auto trouwens.
Herkenbaar?
De crew die geground is kan mooi gaan jeu-de-boulen met de crew die een week daarvoor bijna tegen een berg aan vlogen:quote:Air France faces new safety probe after freighter takeoff scare
A person familiar with the matter said the weight entered into the system of the Mexico-bound jet was drastically lower than the correct value, lagging by as much as 100 tonnes, which is over a quarter of its maximum take-off weight.
To compensate, pilots had to override the automated settings and order up maximum power from the aircraft's two engines.
Air France confirmed the incident in response to a query from Reuters and said the crew had been taken off flying duties once they had reached their initial destination.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0OE1N020150529
quote:Incident: Air France B772 near Douala on May 2nd 2015, GPWS averts controlled flight into terrain at FL090
An Air France Boeing 777-200, registration F-GSPG performing flight AF-953 from Malabo (Equatorial Guinea) to Douala (Cameroon) with 37 people on board, was en route to Douala maintaining FL090 when the crew requested and was cleared to deviate north of the assigned route due to thunderstorms. Later, while turning right towards Douala the EGPWS of the aircraft issued a terrain warning and called "PULL UP!" which the crew complied with climbing the aircraft to FL130, where the EGPWS stopped the warnings. The aircraft subsequently continued for a safe landing in Douala.
http://www.avherald.com/h?article=4867f2bd&opt=0
quote:29 MAY 2015 - Airbus A320 family aircraft production in the U.S. is on schedule to begin this summer as the large aircraft components for the first U.S.-produced aircraft today depart from the port in Hamburg, Germany, bound for Mobile, Alabama. The major component assemblies (MCAs) consist of the wings produced in the UK, the rear fuselage section produced in Germany including the tail cone (produced in Spain), and the forward fuselage section, including the cockpit produced in France, all of which contain parts from all over the world. The horizontal (from Spain) and vertical (from Germany) stabilisers are also on board. The first aircraft is an A321ceo destined for delivery to JetBlue in 2016.
Airbus established the Airbus U.S. Manufacturing Facility in Mobile to assemble and deliver A319, A320 and A321 aircraft to meet the growing needs of its customers in the United States and elsewhere. It is the company’s first U.S.-based production facility, and the fourth in the network which includes Toulouse, France; Hamburg, Germany; and Tianjin, China.
http://www.airbus.com/no_(...)roduction-in-the-us/
quote:Complete first class cabine tijdelijk te boeken bij Singapore Airlines
AMSTERDAM - Singapore Airlines (SIA) heeft een actie gelanceerd waarbij reizigers die vanaf Amsterdam naar Singapore willen vliegen, de gehele first class in de Boeing 777-300ER kunnen reserveren. De first class biedt plaats aan maximaal acht personen. Het Singapore Airlines First Class Experience pakket is te boeken vanaf 27.680 euro (enkele reis), meldt de luchtvaartmaatschappij.
De prijs voor een retour bedraagt 46.800 euro. Reizigers die de complete first class boeken, krijgen ook VIP Services. Bij het servicepakket is vervoer naar het Schiphol Vip Centre inbegrepen. Dit is mogelijk vanaf elk punt in Nederland. In het Vip Centre worden de check-in en bagage-afhandeling geregeld en krijgen reizigers toegang tot de VIP lounge. Ook is er de privé veiligheidscontrole en worden passagiers met een limousine naar het vliegtuig gebracht.
In de first class worden de passagiers bediend door twee leden van het cabinepersoneel. Bij het pakket is een op maat gemaakt servicepakket inbegrepen. Dit pakket bestaat uit een selectie van kranten en tijdschriften en uit een maaltijd die van te voren kan worden besteld via het Book the Cook menu.
Na aankomst in Singapore is er transport geregeld voor het vervoer van de passagiers binnen de terminal, krijgen zij assistentie bij immigratie, bagage- en douane afhandeling en is vervoer naar elk punt in Singapore inbegrepen.
http://www.luchtvaartnieu(...)j-singapore-airlines
Omgerekend ¤3460 / ¤5850 per stoel. Best goedkoop.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 22:28 schreef FredvZ het volgende:
Voor het geval je iets anders wil doen met je vakantiegeld jaarsalaris:
Overigens een fout die verrassend 'vaak' gemaakt wordt. Zo heeft o.a. KLM een systeemaanpassing gemaakt zodat het ingevulde gewicht wordt vergeleken met het laatst geschatte gewicht. Blijkt maar weer hoe ver de fusie strekt; Op bijna alle gebieden zijn het echt compleet andere bedrijven. (Terwijl je zou zeggen dat het in gebruik nemen van dezelfde systemen een significant financieel voordeel oplevert...)quote:Op zaterdag 30 mei 2015 10:29 schreef OEM het volgende:
Air France...
[..]
De crew die geground is kan mooi gaan jeu-de-boulen met de crew die een week daarvoor bijna tegen een berg aan vlogen:
[..]
Dat heeft waarschijnlijk met de nacht transitie te maken.quote:Op zondag 31 mei 2015 01:16 schreef FredvZ het volgende:
Sla-ommetje in de lucht?
3 TRV vluchten die alledrie vrijwel dezelfde route volgen:
[ afbeelding ]
Wat is de nacht transitiequote:Op zondag 31 mei 2015 11:44 schreef Spaardertje het volgende:
[..]
Dat heeft waarschijnlijk met de nacht transitie te maken.
Dat is een vliegroute die is ingesteld om tijdens de nachturen de bewoonde wereld zoveel mogelijk te ontdoen van geluidsoverlast.quote:
Thnx.quote:Op zondag 31 mei 2015 12:00 schreef Spaardertje het volgende:
[..]
Dat is een vliegroute die is ingesteld om tijdens de nachturen de bewoonde wereld zoveel mogelijk te ontdoen van geluidsoverlast.
Sequencing. Het was een groepje van 5 transavia's. Alleen de achterste 3 maakten het extra rondje. Bij Schiphol komt in dat gat wat gevallen is Corendon 603 ertussen. (In jouw plaatje zijn de 3 kisten boven Schilphol van boven naar beneden de Corendon en de 2 voorste Transavia's).quote:Op zondag 31 mei 2015 01:16 schreef FredvZ het volgende:
Sla-ommetje in de lucht?
3 TRV vluchten die alledrie vrijwel dezelfde route volgen:
Idd, je hebt gelijk. Dat was even een snel antwoord van mij, had nog niet verder gekeken.quote:Op zondag 31 mei 2015 12:10 schreef OEM het volgende:
[..]
Sequencing. Het was een groepje van 5 transavia's. Alleen de achterste 3 maakten het extra rondje. Bij Schiphol komt in dat gat wat gevallen is Corendon 603 ertussen. (In jouw plaatje zijn de 3 kisten boven Schilphol van boven naar beneden de Corendon en de 2 voorste Transavia's).
De Transavia en Arke die later daar langs komen, maken het rondje ook niet, dus met geluidsoverlast zal het niet te maken hebben.
Heel zwart/wit gezien heb je gelijk, want de nachttransitie wordt uiteraard wel gevlogen. Die Corendon heeft helemaal feest, want die vliegt de langste variant. Mede daarom moeten de Transavia's ook omvliegenquote:Op zondag 31 mei 2015 12:29 schreef Spaardertje het volgende:
[..]
Idd, je hebt gelijk. Dat was even een snel antwoord van mij, had nog niet verder gekeken.
😃
ja klopt.quote:Op zondag 31 mei 2015 12:36 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Heel zwart/wit gezien heb je gelijk, want de nachttransitie wordt uiteraard wel gevlogen. Die Corendon heeft helemaal feest, want die vliegt de langste variant. Mede daarom moeten de Transavia's ook omvliegen
quote:Op zondag 31 mei 2015 23:46 schreef Iemand91 het volgende:
Afgelopen vrijdag:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Na 38 jaar op Frankfurt gevlogen te hebben was afgelopen vrijdag de allerlaatste keer.
In die jaren vloog men eerst met de DC-10, later met de 747:
(zelfde als op Schiphol)
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)78162.jpg]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)84841.jpg]afbeelding[/url] ]
Pretty much. Bepaalde routes worden opgeheven.quote:Op maandag 1 juni 2015 01:03 schreef prefix1 het volgende:
Heeft dit er mee temaken dat ze van naam gaan veranderen en alles??
Martinair is toch bezig met het uitfaseren van de MD11? Volgens mij vliegen er nog maar een paar rond, maar dat worden er dan - getuige jouw foto - echt rap steeds minder. De PH-MCU (Prinses Maxima) vliegt nog wel volgens mij.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 00:29 schreef Iemand91 het volgende:
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Iemand in dit topic wel eens op Schiphol?
Martinair's PH-MCS en PH-MCR staan al sinds respectievelijk 22 maart en 28 maart op Schiphol.
Staan soms afgetapt/afgedekt maar ook regelmatig in de hangar.
Wat doet met nog feitelijk aan deze kisten aangezien ze dus nog wel heen en weer gesleept worden van/naar hangar:
[ afbeelding ]
Zoals ik al dacht; wachten op een rechtzaak.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 00:29 schreef Iemand91 het volgende:
Wat doet met nog feitelijk aan deze kisten aangezien ze dus nog wel heen en weer gesleept worden van/naar hangar:
Interessant. Hoe meer quad-jets hoe beter.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:24 schreef OEM het volgende:
Dikke geruchten dat United Airlines de ex-Skymark A380's gaat afnemen
Implications Of A United A380 Superjumbo Order
There has been a rumor that has come from reliable sources at United Airlines (NYSE:UAL) that states the company is in intermediate stages in ordering the Airbus A380 - the world's largest passenger aircraft. Airbus (OTCPK:EADSY) is reportedly going to be giving United two A380 aircraft on a trial basis that were originally destined for the now bankrupt Skymark Airlines of Japan.
http://seekingalpha.com/a(...)380-superjumbo-order
[ afbeelding ]
Jep, alle MD-11F's gaan eruit, eind vorig jaar is een van de 747-freighters ook uit de vloot gegaan (de nieuwste; PH-CKD).quote:Op dinsdag 2 juni 2015 11:31 schreef Blistering het volgende:
Martinair is toch bezig met het uitfaseren van de MD11? Volgens mij vliegen er nog maar een paar rond, maar dat worden er dan - getuige jouw foto - echt rap steeds minder. De PH-MCU (Prinses Maxima) vliegt nog wel volgens mij.
Des te wranger is de uitspraak van Akbar Al Baker afgelopen dinsdag bij de persconferentie:quote:3 jaar geleden vervoerde Martinair nog onder eigen livery passagiers; over 2 jaar vliegen er geen vliegtuigen meer rond met Martinair. In 5 jaar dus afgebouwd.
Dat moet voor mensen betrokken bij Martinair (nu of voorheen) bijzonder pijnlijk aankomen lijkt me...quote:"Voor de vracht willen we wel twee of drie keer per dag naar Amsterdam vliegen, nu KLM en Martinair ruimte hebben gemaakt."
Kunt het een beetje herbeleven met foto's van ondergetekende.quote:Jammer trouwens. Mijn favoriete vliegtuig, na de A380. Nog altijd spijt dat ik niet met die afscheidsvluchten ben meegeweest vorig jaar.
Eigen willekeurige gok van factorenquote:Op dinsdag 2 juni 2015 13:42 schreef Viezze het volgende:
Ik zat laatst het jaarverslag van Schiphol te lezen, en er was vorig jaar juist een toename van 8,3% in het aantal full freighters wat Schiphol heeft aangedaan. Bijzonder dat het bij KLM-Martinair zo slecht gaat dan.
Straks om 21:00 uur op Discovery Channel aflevering 1:quote:
Elke dag passeren niet minder dan 8 miljoen mensen de douanepoortjes van een vliegveld ergens ter wereld. En tenzij ze chirurg of astronaut zijn, is de kans klein dat deze passagiers ooit op een technologisch geavanceerdere plek zijn geweest. Vliegvelden vormen een wereld op zich waarin het draait om planning en precisie en alles in dienst staat van veiligheid, snelheid en servicegerichtheid.
De nieuwe serie ‘X-Ray Mega Airport’ laat zien hoe deze geoliede machine werkt door onder de huid te kruipen van een van de grootste vliegvelden ter wereld: Frankfurt Airport. Je ziet hoe het bagage-afhandelingssysteem ervoor zorgt dat er zo min mogelijk koffers kwijtraken, hoe 20.000 grondvoertuigen zorgen dat vliegtuigen veilig en op tijd kunnen vertrekken en hoe zaken als brand- en luchtveiligheid worden gegarandeerd. Om maar enkele zaken te noemen van deze continue mega-operatie waarbij werkelijk over elk detail is nagedacht.
Trailer:quote:Ontdek hoe iedere actie in een mega vliegveld tot de minuut gepland is. Om het strakke schema aan te houden zijn er duizenden ingenieurs nodig die een race tegen de klok houden. De zwaarste taak van het vliegveld wordt geanalyseerd: wat is ervoor nodig om een vliegtuig geparkeerd, getankt, schoon, geladen en geboard te krijgen voor de volgende vlucht? We bekijken het nachtwerk van de bouwvakkers die aan een taxiplaats werken. De aflevering sluit af door een kijkje te nemen in de besluitvorming van een piloot.
Ik ben benieuwd.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:37 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
We hebben Londen, Dubai, Brussel en Bangkok gehad; daar kunnen we nu ook Frankfurt aan toevoegen:
X-Ray Mega Airport
[..]
Straks om 21:00 uur op Discovery Channel aflevering 1:
[..]
Trailer:
Dat lijkt mij ook wel interessant.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 20:58 schreef FredvZ het volgende:
Ik ben benieuwd.
Tijd voor een reďncarnatie van Schiphol Airport
Kan prima hoor. Alleen de A380 niet.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 21:58 schreef FredvZ het volgende:
De (kleine) Oostbaan is in gebruik voor landingen, maar daar parkeer je geen volle 747-400F op.
Registratie 'OO-THC'quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:19 schreef FredvZ het volgende:
Maar uiteindelijk stond die kist op de Kaagbaan... Zou de flightcrew het niet aangedurft hebben?
Kan je nog op 2 manieren opvatten ookquote:
Kon van alles zijn.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 22:19 schreef FredvZ het volgende:
Maar uiteindelijk stond die kist op de Kaagbaan... Zou de flightcrew het niet aangedurft hebben?
Als je met KLM vliegt kan je bijna alles zelf doen inmiddels (en gaat daarmee ook best rap):quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:32 schreef prefix1 het volgende:
Ben benieuw ik vlieg morgen richting vegas!! Hoop dat het soepel loopt al die lounges
quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:43 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Als je met KLM vliegt kan je bijna alles zelf doen inmiddels (en gaat daarmee ook best rap):
• Inchecken
• Bagage labellen
• Passportcontrole (Bij de tourniquets (OV poortjes) na de security check)
Alleen bij de security check moet je je spullen nog aan een mens afgeven.
Als je het nog helemaal hip wil doen dan zet je de KLM app op je telefoon en download je je boarding pas naar je telefoon.
Dat zal zeker wel rap gaan. Ga je trouwens met de trein? Er rijden deze week minder treinen bij Schiphol.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:47 schreef prefix1 het volgende:
Vlieg met delta, kan gebruik maken van priority lane vlieg bussines class dus zal ook wel helpen dat ik er rap doorheen toch voor de zekerheid ff half uurtje eerder op schiphol je weet niet hoe alles loopt met het nieuwe systeem:¤
quote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:49 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat zal zeker wel rap gaan. Ga je trouwens met de trein? Er rijden deze week minder treinen bij Schiphol.
Naast de reguliere securitycontrole heb je ook nog je profilecheck die nu ook centraal is geworden. Alhoewel je daar als het goed is ook gewoon prioritylanes hebt, maar wel iets om rekening mee te houden. Laat even weten hoe het allemaal verliepquote:Op dinsdag 2 juni 2015 23:47 schreef prefix1 het volgende:
Vlieg met delta, kan gebruik maken van priority lane vlieg bussines class dus zal ook wel helpen dat ik er rap doorheen toch voor de zekerheid ff half uurtje eerder op schiphol je weet niet hoe alles loopt met het nieuwe systeem:¤
[..]
Prioritylanes zijn er niet hoor. Maar als het goed is zal de wachttijd sowieso niet langer dan een paar minuten zijn bij de filters.quote:Op woensdag 3 juni 2015 00:08 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Naast de reguliere securitycontrole heb je ook nog je profilecheck die nu ook centraal is geworden. Alhoewel je daar als het goed is ook gewoon prioritylanes hebt, maar wel iets om rekening mee te houden. Laat even weten hoe het allemaal verliep
Geen prioritylanes? Wat is dat voor een onzin? Lekker klantvriendelijk ook...quote:Op woensdag 3 juni 2015 05:45 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Prioritylanes zijn er niet hoor. Maar als het goed is zal de wachttijd sowieso niet langer dan een paar minuten zijn bij de filters.
Behalve voor de eerste passagiers van net die een uur lang op de officiële opening hebben staan wachten
Ja, dat filter is al wat langer geleden aangepast.quote:Op woensdag 3 juni 2015 07:18 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Gaan Schengen-passagiers van KLM ook door de nieuwe centrale security?
Nou kan ik je vertellen dat airlinecrew zelf niet echt weet hoe het in het nieuwe systeem geregeld is qua gescheiden passagiersstromen, en ik kan me absoluut niet voorstellen dat als bijvoorbeeld de deuren niet omgezet kunnen worden, de ongecontroleerde passagiers uit niet-geaccordeerde landen dan maar gewoon worden losgelaten in het 'schone' gebied.quote:Op woensdag 3 juni 2015 12:36 schreef Blistering het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)e_beveiliging__.html
Gewoon te snel ingevoerd, blijkbaar.
Ik ga zo weer die kant op maar als je het mij vraagt is dat schromelijk overdreven (sja, telegraaf, wat wil je). Natuurlijk zijn er de eerste dag (eerste uren zelfs) nog zat mensen die niet precies weten waar ze nou heen moeten, daaruit concluderen dat het één grote chaos is, is wel héél makkelijk.quote:Op woensdag 3 juni 2015 12:36 schreef Blistering het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)e_beveiliging__.html
Gewoon te snel ingevoerd, blijkbaar.
Dat filter was er al jaren, alleen is het vorig jaar of zo gemoderniseerd naar de standaard waar de nu nieuwe vertrekfilters ook op zitten. Eigenlijk kun je stellen dat intercontinentale vluchten nu op een soortgelijke manier worden afgenhandeld als schengen-vluchten, security-wise.quote:Op woensdag 3 juni 2015 07:38 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ja, dat filter is al wat langer geleden aangepast.
Misschien dat ze een aparte wachtrij maken voor priority passagiers maar er zijn geen aparte security lanes voor ingericht. Lijkt me ook weinig zinvol als de hele procedure daadwerkelijk maar 10 minuten duurt (al is dat nog ff eerst zien, dan geloven)quote:Op woensdag 3 juni 2015 07:36 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Geen prioritylanes? Wat is dat voor een onzin? Lekker klantvriendelijk ook...
Meende te lezen trouwens dat de wachttijd max 10 minuten was, en voor prioritypassagiers 5 minuten, maar dat klopt dus niet?
I know, dat is wat ik typte tochquote:Op woensdag 3 juni 2015 13:37 schreef KomtTijd... het volgende:
Dat filter was er al jaren, alleen is het vorig jaar of zo gemoderniseerd naar de standaard waar de nu nieuwe vertrekfilters ook op zitten. Eigenlijk kun je stellen dat intercontinentale vluchten nu op een soortgelijke manier worden afgenhandeld als schengen-vluchten, security-wise.
In ieder geval niet op Changi en KL. Daar gewoon controle aan de gate in de meeste gevallen.quote:Op woensdag 3 juni 2015 14:19 schreef KomtTijd... het volgende:
Volgens mij hebben de meeste luchthavens een soortgelijke centrale Security?
Het komt nu overeen met veel (maar lang niet alle) airports:quote:Op woensdag 3 juni 2015 14:11 schreef Leatherface het volgende:
Die nieuwe indeling en centrale security op Schiphol lijkt een beetje op Hong Kong, of vergis me daarin?
Dat dacht ik ook wel, staat alleen niet op de plattegrondquote:Op woensdag 3 juni 2015 14:19 schreef KomtTijd... het volgende:
Volgens mij hebben de meeste luchthavens een soortgelijke centrale Security?
Overigens vroeg eerder iemand hoe het met de G-pier zit. Ook die heeft een extra verdieping gekregen en heeft een eigen transfer filter aan het begin van de pier.
quote:Schiphol: nieuwe controles verlopen soepel
Foto (c) Schiphol
SCHIPHOL - De nieuwe controle van passagiers op Schiphol verloopt soepel. "Het gaat uitstekend", zegt een woordvoerder van de luchthaven. "Reizigers ervaren het als tamelijk ontspannen." Zeker enkele tienduizenden reizigers hebben woensdag de nieuwe controles ondergaan.
Schiphol heeft de 130 controlepunten aan de gates vervangen door vijf grote centrale plekken waar passagiers door de beveiliging moeten. De controle van personen en handbagage verloopt volgens de luchthaven nu prettiger en sneller. De security check duurt maximaal tien minuten.
Eenmaal in de taxfreezone kunnen passagiers op hun gemak winkelen en van de horeca gebruikmaken, zonder dat ze bij de gate opnieuw in de rij moeten staan voor een controle.
Schiphol zet de komende tijd extra medewerkers in om alles in goede banen te leiden.
http://www.luchtvaartnieu(...)oles-verlopen-soepel
Ik verwacht sowieso niet dat terroristen gaan plannen op een systeem met kinderziektes om een vol passagiersvliegtuig in de grond te jagen maar als ze dat wel deden zijn ze ze nu mooi te snel af geweest.quote:Op woensdag 3 juni 2015 12:36 schreef Blistering het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)e_beveiliging__.html
Gewoon te snel ingevoerd, blijkbaar.
En wat ik op een ander forum al zei:quote:Op dinsdag 26 mei 2015 19:35 schreef Thetallguy het volgende:
De runways op Jakarta zijn van zo'n slechte staat dat een volgeladen 77W er maar beter niet van zou kunnen vertrekkenCGK-AMS als directe vlucht van Garuda staat daarom weer eens op losse schroeven
http://m.thejakartapost.c(...)sthash.SD1KbAI7.dpuf
Is nu deels bevestigd.quote:Schijnbaar gaan vanaf juli de helft van de vluchten via Singapore gevlogen worden.
Dus CGK-SIN-AMS-LGW en LGW-AMS-CGK. Op vluchten zonder tussenstop in Singapore zal dus wel minder cargo worden meegenomen.
quote:JAKARTA - Garuda Indonesia gaat op drie wekelijkse vluchten naar Amsterdam een tussenstop maken in Singapore. Op drie andere vluchten naar Schiphol schrapt de maatschappij de verlenging van de route naar Londen Gatwick. Reden voor de aanpassing van het vliegschema is een beperking voor het gebruik van zware vliegtuigen op de internationale luchthaven Soekarno-Hatta bij Jakarta.
Vorige week werd duidelijk dat luchthavenexploitant Angkasa Pura II aan Garuda Indonesia gevraagd heeft de twee start- en landingsbanen van het vliegveld tijdelijk te ontzien. De banen hebben versteviging van het asfalt nodig.
De zware Boeing 777-300ER's van Garuda die rechtstreeks naar Amsterdam vliegen, belasten het asfalt het meest. Garuda heeft nu besloten om de komende maanden voor drie van de zes wekelijkse vluchten naar Schiphol een tussenstop in te lassen in Singapore. Op die manier kunnen de Boeing 777's Jakarta met minder brandstof verlaten.
De overige drie vluchten van Jakarta naar Schiphol blijven nonstop, maar gaan na Amsterdam niet door naar Londen Gatwick. Omdat Garuda op die vluchtdagen geen vracht en passagiers mee hoeft te nemen voor Londen, blijft het startgewicht van de Boeing 777's binnen de gestelde limiet. Garuda verwacht door de maatregel meer passagiers te kunnen vervoeren naar Schiphol, omdat de beschikbare capaciteit voor vluchten naar Amsterdam wordt vergroot.
Garuda blijft wel alle vluchten van Schiphol naar Jakarta nonstop uitvoeren. De Indonesische maatschappij vliegt de route tijdens het hoogseizoen zes keer per week. De tussenstop op weg naar Nederland wordt gemaakt op woensdag, donderdag en zaterdag.
Dat of een A340 was toch al hun enige keus dus het zou niet erg verrassend zijn.quote:Op woensdag 3 juni 2015 14:33 schreef Sunri5e het volgende:
Surinam schijnt met een 747-400 bezig te zijn als vervanger van hun Airbus.
Komt nog een paar keer op Discovery; zie uitzendschema hier.quote:Op woensdag 3 juni 2015 16:29 schreef Spaardertje het volgende:
Is die aflevering van gisteravond op Discovery terug te kijken?
Vandaag heeft Emirates de seatplan bekend gemaakt.quote:Op vrijdag 12 december 2014 12:00 schreef Iemand91 het volgende:
En in other news; Emirates gaat bij een aantal A380's de First Class verwijderen en deze uitvoeren als Business/Economy-only. Deze kunnen dan ingezet worden op routes waar First Class niet nodig is. Te denken valt aan India; op deze route vliegen veel Indiase werknemers die in de Emiraten werken.
Gok dat deze kist ook wel op Amsterdam ingezet kan worden; vraag naar First Class lijkt me nou niet erg groot hier.
Volgend jaar moeten 4 nieuwe toestellen al in deze nieuwe configuratie geleverd worden.
Ben benieuwd of de Business door gaan trekken naar voren of dat ze een kleine economy-cabin boven gaan installeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |