abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153035932
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 06:00 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Verdomme. Met bodyscanners, als ik dat plaatje zo zie? Ik dacht dat die bullcrap afgeschaft was? :r :r :r

Gisteren weer zelfstandig (instructrice wel aan boord maar zei en deed helemaal niks) een landing gedaan, met nog een vrij aardige kruiswind ook. Pittig, maar het blijft zo gaaf. :D
Mooi man!

Hoeveel uur heb je er al op zitten?
pi_153036436
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:50 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Rondje van de zaak :P
Letterlijk en figuurlijk :D
  donderdag 28 mei 2015 @ 12:58:17 #103
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153036818
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 11:46 schreef Iemand91 het volgende:
Die stop was gepland. ;)
Waarschijnlijk voor de immigratie afhandeling want ondanks haar naam van Reno–Tahoe International Airport heeft die luchthaven maar 1 internationale bestemming (Guadalajara in Mexico).
Ze hebben in Reno dus hoogstwaarschijnlijk niet de mogelijkheid/manskracht om die Arke kist te verwerken.
Ze hebben hem in Reno ook niet aan een slurf geparkeerd, maar ergens op de tarmac laten staan.

quote:
10s.gif Op donderdag 28 mei 2015 09:49 schreef Blistering het volgende:
Vraag me af welke toeristische route deze piloot neemt:
[ afbeelding ]
Volgens mij is de plaatsbepaling van dat ding flink in de war.
8u35 geland in Leeds en 8u55 weer vertrokken vanuit Keulen?
(tijden in UTC +0000)
So we just called him Fred
pi_153037023
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:58 schreef FredvZ het volgende:
Ze hebben hem in Reno ook niet aan een slurf geparkeerd, maar ergens op de tarmac laten staan.
Ik bedoel dus afwezigheid van een immigratiedienst op Reno.
Is ook een aantal keer gebeurd bij de laatste vluchten van de KLM MD-11's die ook een tussenstop hebben gemaakt hiervoor.

Beetje hetzelfde idee als de British Airways vluchten van London City naar New York die in Shannon door de douane gaan. Die vluchten vinden 2 maal per dag plaats maar alleen op de morgenvlucht kun je op Shannon door de douane omdat de immigratiedienst bij de middagvlucht al weer weg is. (wegens bezuinigingen)
pi_153043558
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 12:30 schreef El_Grando101 het volgende:
Mooi man!

Hoeveel uur heb je er al op zitten?
Vrij veel, zit in de zestig. Mijn probleem is dat ik het alleen in de VS doe, en de laatste paar jaar hier niet genoeg geweest ben om echt serieus op te bouwen.

In 2011 mijn eerste solo zelfs al gehad, dat was idd zeer zeer gaaf en onvergetelijk. :9~ Het is dus iig gaaf om te voelen dat ik weer op hetzelfde niveau begin te zitten. En ondertussen ook nog andere dingen oefenen.

"Hood Work" komt ook nog weer, dat is met een "kap" over mijn ogen rondvliegen waardoor ik niet naar buiten kijken kan en alles op de instrumenten moet gaan doen. Al één keer gedaan, de hele vlucht lang op T/O en landing na. Instructeur heeft me helemaal op final weten te krijgen voor 'ie weer af mocht (want landen met zo'n kap op is natuurlijk wel wat onverstandig. :)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_153043718
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 08:36 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Je ziet je juist steeds meer.
Wat is er mis met die dingen?
Wat is er niet mis mee? :r

Ik zal voor het gemak maar aannemen dat de gezondheidsrisico's niet relevant zijn - er zijn twee soorten voor zover ik weet, eentje doet röntgen maar dan op zich nog met een stralingsniveau waaraan je wellicht tijdens een lange vlucht ook blootgesteld wordt, en de andere zou helemaal veilig zijn en dat is wat ze in Europa uitgerold hebben?

Maar verder, het is weer zo'n achterlijke maatregel die in paniek om een of ander terroristje met zijn mislukte plot ingevoerd is, omdat men "iets" moest/wilde doen, of het nou werkt of niet. De fabrikant(en) van die machines zijn er hardstikke blij mee, en ik als passagier weet weer waar mijn luchthavenbelasting heen gaat.

Dat iemand me naakt ziet vind ik eerder vervelend voor ze dan dat ik me daar druk om ga maken, ook al zijn er in de VS ook situaties geweest waar de persoon achter het scherm gewaarschuwd werd voordat er een mooie dame in zou verschijnen. :')

Het is wat mij betreft gewoon weer een peperduur stukje security theatre (alsof airport "security" daar niet al helemaal fucking BOL van stond) waar alleen mogelijke nadelen aan kleven.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_153043868
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:27 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Wat is er niet mis mee? :r

Ik zal voor het gemak maar aannemen dat de gezondheidsrisico's niet relevant zijn - er zijn twee soorten voor zover ik weet, eentje doet röntgen maar dan op zich nog met een stralingsniveau waaraan je wellicht tijdens een lange vlucht ook blootgesteld wordt, en de andere zou helemaal veilig zijn en dat is wat ze in Europa uitgerold hebben?

Maar verder, het is weer zo'n achterlijke maatregel die in paniek om een of ander terroristje met zijn mislukte plot ingevoerd is, omdat men "iets" moest/wilde doen, of het nou werkt of niet. De fabrikant(en) van die machines zijn er hardstikke blij mee, en ik als passagier weet weer waar mijn luchthavenbelasting heen gaat.

Dat iemand me naakt ziet vind ik eerder vervelend voor ze dan dat ik me daar druk om ga maken, ook al zijn er in de VS ook situaties geweest waar de persoon achter het scherm gewaarschuwd werd voordat er een mooie dame in zou verschijnen. :')

Het is wat mij betreft gewoon weer een peperduur stukje security theatre (alsof airport "security" daar niet al helemaal fucking BOL van stond) waar alleen mogelijke nadelen aan kleven.
Deze werken inderdaad niet met röntgenstralen, daarnaast is er niemand die je naakt ziet ;).

Dat het dure spullen zijn klopt dan weer wel :D
pi_153043924
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:21 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Vrij veel, zit in de zestig. Mijn probleem is dat ik het alleen in de VS doe, en de laatste paar jaar hier niet genoeg geweest ben om echt serieus op te bouwen.

In 2011 mijn eerste solo zelfs al gehad, dat was idd zeer zeer gaaf en onvergetelijk. :9~ Het is dus iig gaaf om te voelen dat ik weer op hetzelfde niveau begin te zitten. En ondertussen ook nog andere dingen oefenen.

"Hood Work" komt ook nog weer, dat is met een "kap" over mijn ogen rondvliegen waardoor ik niet naar buiten kijken kan en alles op de instrumenten moet gaan doen. Al één keer gedaan, de hele vlucht lang op T/O en landing na. Instructeur heeft me helemaal op final weten te krijgen voor 'ie weer af mocht (want landen met zo'n kap op is natuurlijk wel wat onverstandig. :)
Is dat tegenwoordig verplicht eigenlijk in Amerika, wat uurtjes instructie onder kap voor een PPL?
Goede zaak in principe.
pi_153044161
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:35 schreef NewHorizon het volgende:
Is dat tegenwoordig verplicht eigenlijk in Amerika, wat uurtjes instructie onder kap voor een PPL?
Goede zaak in principe.
Yup, maar een paar uurtjes op zich. Ook ga ik ws nog "recovery from unusual attitudes" krijgen voor ik weer weg ben. Wat te doen als je in een wolk terecht komt en/of op de een of andere manier je oriëntatie kwijtraakt.

Één ding was al goed te merken tijdens die les 2j geleden: Je gevoel moet je echt totaal niet op vertrouwen, want je denkt dat je scheef hangt maar dat doe je niet, of andersom. De instrumenten van het vliegtuig zijn betrouwbaarder dan die van jezelf. :)

quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:32 schreef NewHorizon het volgende:
Deze werken inderdaad niet met röntgenstralen, daarnaast is er niemand die je naakt ziet ;).

Dat het dure spullen zijn klopt dan weer wel :D
Ik heb weer even over het onderwerp gelezen. Wat me vooral opviel is dat ze in Israel (waar ze echt last van terroristen hebben ipv constante nepdreigingen en bangmakerij) niet gebruikt worden. En veel voorbeelden van hoe je een wapen oid kunt verbergen zodat het op de bodyscan niet zichtbaar is. Zelfs een metalen wapen, want je hoeft niet meer door de bodyscanners heen.

Maar goed, weer een stukje vliegveld-idioterie erbij dus. Als ik nou iig mijn fucking waterflesje weer eens bij me mag houden, laat ze daar eens mee opschieten... :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_153044286
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:45 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Yup, maar een paar uurtjes op zich. Ook ga ik ws nog "recovery from unusual attitudes" krijgen voor ik weer weg ben. Wat te doen als je in een wolk terecht komt en/of op de een of andere manier je oriëntatie kwijtraakt.

Één ding was al goed te merken tijdens die les 2j geleden: Je gevoel moet je echt totaal niet op vertrouwen, want je denkt dat je scheef hangt maar dat doe je niet, of andersom. De instrumenten van het vliegtuig zijn betrouwbaarder dan die van jezelf. :)

[..]

Ik heb weer even over het onderwerp gelezen. Wat me vooral opviel is dat ze in Israel (waar ze echt last van terroristen hebben ipv constante nepdreigingen en bangmakerij) niet gebruikt worden. En veel voorbeelden van hoe je een wapen oid kunt verbergen zodat het op de bodyscan niet zichtbaar is. Zelfs een metalen wapen, want je hoeft niet meer door de bodyscanners heen.

Maar goed, weer een stukje vliegveld-idioterie erbij dus. Als ik nou iig mijn fucking waterflesje weer eens bij me mag houden, laat ze daar eens mee opschieten... :')
Ja klopt. Heel erg confronterend als de instructeur vraagt met je ogen dicht te vertellen wat het vliegtuig doet...

In Israël zijn ze sowieso veel meer van de profiling en dergelijke. In NL zie je dat ook bij bijvoorbeeld Amerikaanse maatschappijen.
Er zijn al vloeistofscanners op Schiphol trouwens, dus wie weet mag je over een tijdje gewoon weer je flesje mee!
pi_153053414
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 17:17 schreef OEM het volgende:
Singapore Airlines met een special livery op de A380. Reden: 50 jaar onafhankelijkheid van Singapore, o.a. herkenbaar aan de SG50-dot op de engines.




quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 21:17 schreef Iemand91 het volgende:
Heus niet ontzettend lelijk ofzo :{ ...
Gaat overigens om 9V-SKI.
Naast 9V-SKI krijgt ook 9V-SKJ deze livery. -SKI zal begin juni weer gaan vliegen, -SKJ zal vanaf juli met de nieuwe livery vliegen. Ze behouden deze livery tot het einde van dit jaar.

Vandaag zijn ze officieel aangekondigd, en dus ook wat meer foto's.
IMHO niet alleen vrij lelijk, maar lijkt ook heel goedkoop aangebracht.
De SG50 logo bevindt zich overigens alleen op de binnenste 2 motoren.


  donderdag 28 mei 2015 @ 22:06:54 #112
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153053455
Mooi beestje. Hopelijk ga ik 'm spotten in juli.

Nieuwe lens is binnen trouwens:
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  donderdag 28 mei 2015 @ 22:16:53 #113
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_153053845
Wat zit er eigenlijk in die A380 in het voorste deel bovenin? Crew rest area? Zie een heleboel loze ruimte zo op het eerste oog, maar dat zal vast niet zo zijn :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_153054101
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:06 schreef Blistering het volgende:
Mooi beestje. Hopelijk ga ik 'm spotten in juli.

Nieuwe lens is binnen trouwens:
[ afbeelding ]
Heb je foto's op Airliners/planepictures/DAPG oid staan? :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 28 mei 2015 @ 22:33:14 #115
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153054400
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:24 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Heb je foto's op Airliners/planepictures/DAPG oid staan? :)
Niet op de eerste 2, en ben pas sinds kort lid van DAPG.

Wel op Flickr, maar die zet ik liever niet publiekelijk neer (want bevat m'n volledige naam).

edit: Heb op Airliners ook even een account aangemaakt. Ziet er wel grappig uit.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_153055036
quote:
6s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:06 schreef Blistering het volgende:
Mooi beestje. Hopelijk ga ik 'm spotten in juli.

Nieuwe lens is binnen trouwens:
[ afbeelding ]
Iemand heeft zojuist z'n abonnement bij de sportschool opgezegd. _O-
quote:
5s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:16 schreef flipsen het volgende:
Wat zit er eigenlijk in die A380 in het voorste deel bovenin? Crew rest area? Zie een heleboel loze ruimte zo op het eerste oog, maar dat zal vast niet zo zijn :)
Onder andere:



Vaak ook toiletten, douches (Emirates), lounges (Air France, Qantas, Thai, Korean).




Of in het geval van Etihad; een superruime, superluxe, superdure "Residence".



En in het geval van Singapore Airlines? Een toilet:



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 28-05-2015 23:02:33 ]
  donderdag 28 mei 2015 @ 22:53:13 #117
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_153055145
Iemand _O_ Echt, dit soort details. Waar haal je deze info toch steeds vandaan?
Tics van je petten.
  donderdag 28 mei 2015 @ 22:56:33 #118
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153055272
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:49 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Iemand heeft zojuist z'n abonnement bij de sportschool opgezegd. _O-

[..]

Onder andere:

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/uf/26415/1190578236KaEaG4.png]afbeelding[/url] ]

Vaak ook toiletten, douches (Emirates), lounges (Air France, Qantas, Thai, Korean).

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)14632.jpg]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)81361.jpg]afbeelding[/url] ]

Of in het geval van Etihad; een superruime, superluxe, superdure "Residence".

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)83823.jpg]afbeelding[/url] ]

En in het geval van Singapore Airlines? Een toilet:

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)55864.jpg]afbeelding[/url] ]
Die grap maakte ik zelf ook al op Tweakers :7 Het is wel een zwaar ding ja.

En dan krijg ik morgen ook nog eens een battery pack om het geheel nóg zwaarder te maken.

Ach ja, je moet wat over hebben voor mooie plaatjes :7

Vandaag toevallig de Beluga van Airbus nog gespot in m'n tuin, die bleek op 10km hoogte te vliegen.


Trouwens, wel grappig die grote verschillen qua interieur tussen de verschillende A380's.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_153055628
quote:
14s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:53 schreef nattermann het volgende:
Iemand _O_ Echt, dit soort details. Waar haal je deze info toch steeds vandaan?
M'n grijze massa bovenin heeft ondertussen aardig wat opgeslagen. :P
Om dan zoiets te posten moet ik alleen eventuele afbeeldingen bij zoeken.

quote:
10s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:56 schreef Blistering het volgende:
Trouwens, wel grappig die grote verschillen qua interieur tussen de verschillende A380's.
Ik kom met m'n 210mm toch niet zo ver helaas. Wel zo dichtbij dat het herkenbaar wordt maar daar blijft het dan ook bij...
  vrijdag 29 mei 2015 @ 00:05:27 #120
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_153057791
Muchas gracias por la información, Alguien91 ^O^
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 11:33:59 #121
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153066326
Je zal niet vaak een Boeing 757 van Delta Airlines bij Airbus in Toulouse aantreffen, maar gisteren is er eentje gespot:



Dat heeft vast hiermee te maken:

Delta Takes Delivery of the First 242 Ton Airbus A330

Toulouse, May 28, 2015 - Today, Delta Air Lines took delivery of the first ever Airbus A330-300 with a maximum takeoff weight (MTOW) of 242 tons. This improved variant of the A330, known as the “A330-300 242T”, allows airlines to fly with higher payloads (more passengers & cargo) on longer routes more efficiently than ever before. The aircraft is also the platform for the A330NEO project, scheduled to enter commercial service later this decade. Delta is also the launch customer for that aircraft and has already ordered 25 of the type.

http://www.thirtythousand(...)30242t/#.VWgyCM_tmko

pi_153066526
Lieve lieve lieve LuchtNerds O+ ,

Over een maandje vlieg ik naar Salt Lake City, omdat het waarschijnlijk ongeveer 2 hele dollars goedkoper is om me via Minneapolis/St. Paul te routeren dan de directe vlucht van 10:35 te nemen moet ik waarschijnlijk nog intern overstappen en vanaf CBP door naar TSA. Hoe zit het in dat geval met vloeistoffen?

Het probleem is zo; Ik haat alles wat niet Business Class is en volgens mij kom ik net teveel miles tekort om te upgraden (en bijkopen is niet goedkoop), ik heb een grondige hekel aan lange vluchten en kan vanwege een sluimerende vliegangst niet slapen, ook niet met sterke slaapmiddelen+alcohol, en ik heb ook gemerkt dat ik bijna niet jetlag als ik gewoon wakker blijf, om middernacht lokale tijd in slaap val en de volgende dag om 9:30 aan het ontbijt zit. Om de vlucht door te komen en mijn zenuwen te kalmeren drink ik fucking shitloads. Nou is het zelfs bij Delta gratis alles aan boord in Economy sinds augustus 2013 dus dat is het probleem niet, probleem is wel dat de bediening in Economy ronduit slecht is sinds de gratisheid van alle dingen. Ik wil dus mijn eigen fles wodka en cola meenemen. Voor Europese vluchten werkte dit altijd al goed; security door, inslaan achter de security en in het vliegtuig losgaan, maar tot en met deze week was het zo dat voor Amerikaanse vluchten de security check pas aan de gate plaatsvond en daar kreeg je pas gezeik met vloeistoffen, daarna kan je natuurlijk niets meer kopen.

Maar nu is alles anders; Centraal security checkpoint, en daarna niet meer als je het vliegtuig ingaat naar wat ik begrepen heb. Nu mijn vraag; Verplaatst het probleem zich nu met een niet-directe vlucht naar Minneapolis?

Alvast bedankt.

Een respectvolle treinennerd.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_153066868
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 11:33 schreef OEM het volgende:
Je zal niet vaak een Boeing 757 van Delta Airlines bij Airbus in Toulouse aantreffen, maar gisteren is er eentje gespot:

[ afbeelding ]

Dat heeft vast hiermee te maken:

Delta Takes Delivery of the First 242 Ton Airbus A330

Toulouse, May 28, 2015 - Today, Delta Air Lines took delivery of the first ever Airbus A330-300 with a maximum takeoff weight (MTOW) of 242 tons. This improved variant of the A330, known as the “A330-300 242T”, allows airlines to fly with higher payloads (more passengers & cargo) on longer routes more efficiently than ever before. The aircraft is also the platform for the A330NEO project, scheduled to enter commercial service later this decade. Delta is also the launch customer for that aircraft and has already ordered 25 of the type.

http://www.thirtythousand(...)30242t/#.VWgyCM_tmko

[ afbeelding ]
Ik was bezig met een uitgebreide post en nou dump jij 'm al hier. :'(

Nou ja; wat meer info dan:

Woensdagmorgen zijn met een Delta 757-200 (N703TW) 100 Delta medewerkers van de Delta’s Chairman’s Club ingevlogen voor de aflevering:



De A330-300 (N822NW) is vanmorgen aan de maatschappij geleverd en vliegt momenteel richting Atlanta.
(Het is zojuist bij Bretagne boven de Atlantische Oceaan gekomen).

Airbus twitterde op donderdag 28-05-2015 om 20:02:39 We hope you've enjoyed the 1st #A330 242t delivery ceremony. Again, congratulations @delta! #DeltaA330 reageer retweet



Delta is de eerste klant voor deze HGW (die ook voor de A330-200 mogelijk is) en er zijn nog 10 andere klanten. Delta zal nog 9 toestellen van dit type ontvangen.
Daarnaast heeft het ter vervanging van de 747-400 en 767-300ER vorig jaar ook nog 25 A350-900's en 25 A330-900neo's besteld.

Wat er nieuw is aan de nieuwe A330:

pi_153067112
Kak ik heb het gevonden, het mag dus alleen als het in secure tamper evident bags zit. Nou jah, dan maar kleine flesjes en achterlaten wat ik niet opzuip.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_153067397
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:21 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Vrij veel, zit in de zestig. Mijn probleem is dat ik het alleen in de VS doe, en de laatste paar jaar hier niet genoeg geweest ben om echt serieus op te bouwen.

In 2011 mijn eerste solo zelfs al gehad, dat was idd zeer zeer gaaf en onvergetelijk. :9~ Het is dus iig gaaf om te voelen dat ik weer op hetzelfde niveau begin te zitten. En ondertussen ook nog andere dingen oefenen.

"Hood Work" komt ook nog weer, dat is met een "kap" over mijn ogen rondvliegen waardoor ik niet naar buiten kijken kan en alles op de instrumenten moet gaan doen. Al één keer gedaan, de hele vlucht lang op T/O en landing na. Instructeur heeft me helemaal op final weten te krijgen voor 'ie weer af mocht (want landen met zo'n kap op is natuurlijk wel wat onverstandig. :)
Zal een stuk goedkoper zijn. Wat betaal je daar voor vliegtuig/instructeur? 150 dollar of zo?

Dat je al alleen heb gevlogen lijkt me wel lekker voor je zelfvertrouwen nu. Ik kijk er erg naar uit maar zal voor mij nog wel even duren. :)

Dat met die kap is toch ongeveer het zelfde als IR rating hier?

Ik heb apsoluut geen vliegangst (hehe) maar ik merk nu al dat ik het prettiger vind om zelf helemaal voorin te zitten dan in een cabine van een grote. Heb ik ook met de auto trouwens.

Herkenbaar?
pi_153069936
En wat anders:






Eastern Airlines is terug!
Samen met American Airlines, Trans World Airlines (TWA) en United Airlines was het een van de 'Big Four" binnenlandse maatschappijen van de VS.
(Pan Am was daarnaast alleen internationaal bezig en was hiermee de onofficiële flag carrier van de VS)
Ze was vooral actief aan de Oostkust van de VS (het had een dominatie op de route New York - Miami) maar vloog ook naar de Cariben en Latijns-Amerika.
Maar in haar latere jaren kreeg het meer concurrentie, onenigheid tussen bestuur en vakbonden en werd de maatschappij langzaamaan uit elkaar gehaald.
Toch werd het in 1983 nog de launch customer van de Boeing 757.

Op 21 januari 1991 viel het doek voor de maatschappij.
Al hun toestellen bleven aan de grond:





Haar hoofdkwartier op Miami Airport werd een verlaten gebied:



In 2011 kocht de Eastern Airlines Group de intellectuele eigendom, waaronder handelsmerken van de oorspronkelijke Eastern Airlines.
Op vrijdag 19 december 2014 nam het haar eerste toestel in ontvangst; een Boeing 737-800 die voorheen voor Kenya Airways vloog. Het kreeg de registratie N276EA en kreeg de naam "Spirit of Captain Eddie Rickenbacker" de vroegere leider van de maatschappij en Amerika's grootste flying ace van WWI.
Na bijna 24 jaar was Eastern Airlines weer terug!

Gisteren voerde deze kist de eerste vlucht uit voor het nieuwe Eastern Airlines.
Het vloog vlucht 3145 van Miami naar Havana op Cuba, een whopping 457 kilometer die in 42 minuten werd gevlogen. Ondanks deze toch wel unieke gebeurtenis was er weinig te doen rond de vlucht, op het watersaluut na.
De vlucht werd afgehandeld op Miami in het gebouw waar oorspronkelijk Eastern Airlines ook gehuisvest was. De vlucht was mogelijk door de toenadering van de VS naar Cuba.



Over een 12 - 18 maanden zouden de eerste lijnvluchten moeten plaats vinden, tot dan zal het chartervluchten uitvoeren. Net als vroeger zullen ze zich weer richten op de Cariben en Latijns-Amerika.

Dit jaar zou de maatschappij nog zo'n 5-7 gebruikte 737's moeten ontvangen en volgend jaar nog een vijftal.
De maatschappij heeft orders openstaan bij Boeing voor 10 nieuwe 737-800's en met purchase rights voor nog eens 10 737 MAX 8's.
Daarnaast heeft het bij Mitsubishi 20 orders openstaan voor MR90's en met rechten voor nog eens 20 stuks.
De eerste nieuwe Boeings zouden in april 2017 geleverd moeten worden en de Mitsubishi's in 2019.
pi_153071498
En dat '737' op de staart is supervet _O_
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 29 mei 2015 @ 15:44:16 #128
76207 nerd4sale
Het is wat
pi_153074333
quote:
1s.gif Op donderdag 28 mei 2015 16:35 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Is dat tegenwoordig verplicht eigenlijk in Amerika, wat uurtjes instructie onder kap voor een PPL?
Goede zaak in principe.
Ik meen zelfs te herinneren dat dat vroeger ook hier verplicht was voor het PPL(A) brevet, ervaringseis iets van 1 uur "simulated IMC". Maar dat is al lang niet meer zo.
Ik zou het iedereen aanraden om eens een keertje te doen (met een instructeur of safety-pilot ernaast uiteraard).
  vrijdag 29 mei 2015 @ 15:47:46 #129
76207 nerd4sale
Het is wat
pi_153074471
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:06 schreef El_Grando101 het volgende:
[..]
Dat met die kap is toch ongeveer het zelfde als IR rating hier?
Niet echt.
Een EASA IR kan je vergelijken met een volledig FAA IR, maar dan met nog net even iets meer eisen.
Maar gelukkig kennen we hier tegenwoordig ook een IR light: Enroute IR. :)
pi_153079475
Delta Pilot Orders Pizza For His Delayed Flight
What to do with a plane full of angry passengers stuck on a plane with no end in sight? Order them pizza. A 2pm Delta flight Tuesday from Philadelphia to Atlanta ended up sitting on the Knoxville tarmac for several hours after weather in Georgia prevented them landing. Passengers, stuck on the plane for the duration, were pleasantly surprised when a baggage cart laden down with Pizza Hut chugged out from the airport and pulled up to their aircraft.

  vrijdag 29 mei 2015 @ 18:35:38 #131
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_153079728
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 14:22 schreef Thetallguy het volgende:
En dat '737' op de staart is supervet _O_
Sowieso is die classic livery nice!
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  vrijdag 29 mei 2015 @ 20:26:39 #132
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153083527
Schiphol heeft nog een filmpje online gezet met oa het laden van de Gumball 3000 auto's:
So we just called him Fred
  vrijdag 29 mei 2015 @ 20:31:10 #133
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153083737
Tof filmpje!
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_153090034
Leuk filmpje! En wat grappig eastern airlines nog nooit van gehoord
Geniet van het leven:):)
pi_153093776
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 15:44 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Ik meen zelfs te herinneren dat dat vroeger ook hier verplicht was voor het PPL(A) brevet, ervaringseis iets van 1 uur "simulated IMC". Maar dat is al lang niet meer zo.
Ik zou het iedereen aanraden om eens een keertje te doen (met een instructeur of safety-pilot ernaast uiteraard).
Dat zijn inderdaad leerzame momenten, ook voor VFR-vliegers. We hebben het vaker fout zien gaan (Maasvlakte, om een recent voorbeeld te noemen).
pi_153094140
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 12:06 schreef El_Grando101 het volgende:
Zal een stuk goedkoper zijn. Wat betaal je daar voor vliegtuig/instructeur? 150 dollar of zo?
Nog wel wat meer, maar dat komt vooral doordat ik niet in een C152 pas (ben te lang). Maar voor minder $ per uur huur ik hier een C172 uit 2001 met GPS en autopilot, dan ¤ of zelfs Ł per uur in Europa voor een oud barrel uit de jaren 70. ;(

Instructie is hier volgens mij wel wat duurder, maar iig is het hier ook behoorlijk leerzaam in zo'n dicht stukje airspace. Ben vaak vrij druk op de radio.

quote:
Dat je al alleen heb gevlogen lijkt me wel lekker voor je zelfvertrouwen nu. Ik kijk er erg naar uit maar zal voor mij nog wel even duren. :)
Wie weet. :) Het is idd ontzettend gaaf!

quote:
Ik heb apsoluut geen vliegangst (hehe) maar ik merk nu al dat ik het prettiger vind om zelf helemaal voorin te zitten dan in een cabine van een grote. Heb ik ook met de auto trouwens.

Herkenbaar?
Hah, hm. In het begin vond ik het juist wel enger, opstijgen in een klein vliegtuig dan een grote. Maar dat went. Had soms wel zo'n idee van "shit moet ik dit ooit alleen gaan doen?". Maar die angst is me voor de eerste solo wel vergaan natuurlijk.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 10:29:06 #137
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153095748
Air France...
quote:
Air France faces new safety probe after freighter takeoff scare

A person familiar with the matter said the weight entered into the system of the Mexico-bound jet was drastically lower than the correct value, lagging by as much as 100 tonnes, which is over a quarter of its maximum take-off weight.

To compensate, pilots had to override the automated settings and order up maximum power from the aircraft's two engines.

Air France confirmed the incident in response to a query from Reuters and said the crew had been taken off flying duties once they had reached their initial destination.

http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0OE1N020150529
De crew die geground is kan mooi gaan jeu-de-boulen met de crew die een week daarvoor bijna tegen een berg aan vlogen:
quote:
Incident: Air France B772 near Douala on May 2nd 2015, GPWS averts controlled flight into terrain at FL090

An Air France Boeing 777-200, registration F-GSPG performing flight AF-953 from Malabo (Equatorial Guinea) to Douala (Cameroon) with 37 people on board, was en route to Douala maintaining FL090 when the crew requested and was cleared to deviate north of the assigned route due to thunderstorms. Later, while turning right towards Douala the EGPWS of the aircraft issued a terrain warning and called "PULL UP!" which the crew complied with climbing the aircraft to FL130, where the EGPWS stopped the warnings. The aircraft subsequently continued for a safe landing in Douala.

http://www.avherald.com/h?article=4867f2bd&opt=0
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:11:33 #138
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153096678
Airbus Launches Ship Carrying First Components for A320 Family Production in the U.S.
quote:
29 MAY 2015 - Airbus A320 family aircraft production in the U.S. is on schedule to begin this summer as the large aircraft components for the first U.S.-produced aircraft today depart from the port in Hamburg, Germany, bound for Mobile, Alabama. The major component assemblies (MCAs) consist of the wings produced in the UK, the rear fuselage section produced in Germany including the tail cone (produced in Spain), and the forward fuselage section, including the cockpit produced in France, all of which contain parts from all over the world. The horizontal (from Spain) and vertical (from Germany) stabilisers are also on board. The first aircraft is an A321ceo destined for delivery to JetBlue in 2016.

Airbus established the Airbus U.S. Manufacturing Facility in Mobile to assemble and deliver A319, A320 and A321 aircraft to meet the growing needs of its customers in the United States and elsewhere. It is the company’s first U.S.-based production facility, and the fourth in the network which includes Toulouse, France; Hamburg, Germany; and Tianjin, China.

http://www.airbus.com/no_(...)roduction-in-the-us/

  zaterdag 30 mei 2015 @ 22:28:41 #139
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153113502
Voor het geval je iets anders wil doen met je vakantiegeld jaarsalaris:
quote:
Complete first class cabine tijdelijk te boeken bij Singapore Airlines

AMSTERDAM - Singapore Airlines (SIA) heeft een actie gelanceerd waarbij reizigers die vanaf Amsterdam naar Singapore willen vliegen, de gehele first class in de Boeing 777-300ER kunnen reserveren. De first class biedt plaats aan maximaal acht personen. Het Singapore Airlines First Class Experience pakket is te boeken vanaf 27.680 euro (enkele reis), meldt de luchtvaartmaatschappij.

De prijs voor een retour bedraagt 46.800 euro. Reizigers die de complete first class boeken, krijgen ook VIP Services. Bij het servicepakket is vervoer naar het Schiphol Vip Centre inbegrepen. Dit is mogelijk vanaf elk punt in Nederland. In het Vip Centre worden de check-in en bagage-afhandeling geregeld en krijgen reizigers toegang tot de VIP lounge. Ook is er de privé veiligheidscontrole en worden passagiers met een limousine naar het vliegtuig gebracht.

In de first class worden de passagiers bediend door twee leden van het cabinepersoneel. Bij het pakket is een op maat gemaakt servicepakket inbegrepen. Dit pakket bestaat uit een selectie van kranten en tijdschriften en uit een maaltijd die van te voren kan worden besteld via het Book the Cook menu.

Na aankomst in Singapore is er transport geregeld voor het vervoer van de passagiers binnen de terminal, krijgen zij assistentie bij immigratie, bagage- en douane afhandeling en is vervoer naar elk punt in Singapore inbegrepen.

http://www.luchtvaartnieu(...)j-singapore-airlines
So we just called him Fred
pi_153114490
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 22:28 schreef FredvZ het volgende:
Voor het geval je iets anders wil doen met je vakantiegeld jaarsalaris:
Omgerekend ¤3460 / ¤5850 per stoel. Best goedkoop.



Al verschilt het hard product nauwelijks met dat van de business class.
SQ heeft onlangs premium economy geďntroduceerd en niet verrassend wordt de hoeveelheid stoelen in first gehalveerd; slechts 1 rij blijft over.
(in een deel van hun 777-300ER vloot)

Ter vergelijking; hun business in de 777-300ER:



[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 30-05-2015 23:12:44 ]
pi_153114537
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 10:29 schreef OEM het volgende:
Air France...

[..]

De crew die geground is kan mooi gaan jeu-de-boulen met de crew die een week daarvoor bijna tegen een berg aan vlogen:

[..]

Overigens een fout die verrassend 'vaak' gemaakt wordt. Zo heeft o.a. KLM een systeemaanpassing gemaakt zodat het ingevulde gewicht wordt vergeleken met het laatst geschatte gewicht. Blijkt maar weer hoe ver de fusie strekt; Op bijna alle gebieden zijn het echt compleet andere bedrijven. (Terwijl je zou zeggen dat het in gebruik nemen van dezelfde systemen een significant financieel voordeel oplevert...)
  zondag 31 mei 2015 @ 01:16:42 #142
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153117398
Sla-ommetje in de lucht?
3 TRV vluchten die alledrie vrijwel dezelfde route volgen:
So we just called him Fred
pi_153119678
Misschien op vezoek van ATC om een korte vertraging in te lassen? Ik moet wel eens een 360 doen om die reden. En een 360 zou met drie vliegtuigen achter elkaar wat gevaarlijkt uit kunnen pakken, dan is dit misschien een goed alternatief.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 31 mei 2015 @ 11:44:13 #144
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_153121972
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 01:16 schreef FredvZ het volgende:
Sla-ommetje in de lucht?
3 TRV vluchten die alledrie vrijwel dezelfde route volgen:
[ afbeelding ]
Dat heeft waarschijnlijk met de nacht transitie te maken.
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  zondag 31 mei 2015 @ 11:46:01 #145
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153122012
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 11:44 schreef Spaardertje het volgende:

[..]

Dat heeft waarschijnlijk met de nacht transitie te maken.
Wat is de nacht transitie :?
So we just called him Fred
  zondag 31 mei 2015 @ 12:00:32 #146
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_153122346
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 11:46 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Wat is de nacht transitie :?
Dat is een vliegroute die is ingesteld om tijdens de nachturen de bewoonde wereld zoveel mogelijk te ontdoen van geluidsoverlast.
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  zondag 31 mei 2015 @ 12:09:57 #147
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153122580
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 12:00 schreef Spaardertje het volgende:

[..]

Dat is een vliegroute die is ingesteld om tijdens de nachturen de bewoonde wereld zoveel mogelijk te ontdoen van geluidsoverlast.
Thnx.
So we just called him Fred
  zondag 31 mei 2015 @ 12:10:03 #148
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153122585
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 01:16 schreef FredvZ het volgende:
Sla-ommetje in de lucht?
3 TRV vluchten die alledrie vrijwel dezelfde route volgen:
Sequencing. Het was een groepje van 5 transavia's. Alleen de achterste 3 maakten het extra rondje. Bij Schiphol komt in dat gat wat gevallen is Corendon 603 ertussen. (In jouw plaatje zijn de 3 kisten boven Schilphol van boven naar beneden de Corendon en de 2 voorste Transavia's).

De Transavia en Arke die later daar langs komen, maken het rondje ook niet, dus met geluidsoverlast zal het niet te maken hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door OEM op 31-05-2015 12:28:01 ]
  zondag 31 mei 2015 @ 12:29:15 #149
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_153123053
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 12:10 schreef OEM het volgende:

[..]

Sequencing. Het was een groepje van 5 transavia's. Alleen de achterste 3 maakten het extra rondje. Bij Schiphol komt in dat gat wat gevallen is Corendon 603 ertussen. (In jouw plaatje zijn de 3 kisten boven Schilphol van boven naar beneden de Corendon en de 2 voorste Transavia's).

De Transavia en Arke die later daar langs komen, maken het rondje ook niet, dus met geluidsoverlast zal het niet te maken hebben.
Idd, je hebt gelijk. Dat was even een snel antwoord van mij, had nog niet verder gekeken.

😃
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_153123212
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 12:29 schreef Spaardertje het volgende:

[..]

Idd, je hebt gelijk. Dat was even een snel antwoord van mij, had nog niet verder gekeken.

😃
Heel zwart/wit gezien heb je gelijk, want de nachttransitie wordt uiteraard wel gevlogen. Die Corendon heeft helemaal feest, want die vliegt de langste variant. Mede daarom moeten de Transavia's ook omvliegen ;)
  zondag 31 mei 2015 @ 12:38:22 #151
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_153123265
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2015 12:36 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Heel zwart/wit gezien heb je gelijk, want de nachttransitie wordt uiteraard wel gevlogen. Die Corendon heeft helemaal feest, want die vliegt de langste variant. Mede daarom moeten de Transavia's ook omvliegen ;)
ja klopt.

[ Bericht 10% gewijzigd door Spaardertje op 31-05-2015 13:25:41 ]
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_153145730
Afgelopen vrijdag:




Na 38 jaar op Frankfurt gevlogen te hebben was afgelopen vrijdag de allerlaatste keer.
In die jaren vloog men eerst met de DC-10, later met de 747:
(zelfde als op Schiphol)




[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 01-06-2015 00:08:10 ]
pi_153146936
Heeft dit er mee temaken dat ze van naam gaan veranderen en alles??

quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 23:46 schreef Iemand91 het volgende:
Afgelopen vrijdag:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Na 38 jaar op Frankfurt gevlogen te hebben was afgelopen vrijdag de allerlaatste keer.
In die jaren vloog men eerst met de DC-10, later met de 747:
(zelfde als op Schiphol)

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)78162.jpg]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)84841.jpg]afbeelding[/url] ]
Geniet van het leven:):)
pi_153149582
Duizenden ontslagen bij Malaysia Airlines

Luchtvaartmaatschappij Malaysia Airlines heeft twintigduizend ontslagbrieven naar werknemers gestuurd.

Dat meldt de topman van Malaysia Airlines, Christoph Müller, maandag tijdens een persconferentie,.

Müller zegt verder dat de luchtvaartmaatschappij 'technisch failliet' is.

Het massaontslag is volgens de topman noodzakelijk om grote hervormingen door te voeren die de luchtvaartmaatschappij terug in de zwarte cijfers moeten helpen.

Van de twintigduizend werknemers kunnen er veertienduizend waarschijnlijk weer aan het werk in de nieuwe formatie. Voor zesduizend anderen is het ontslag definitief.

Slecht weer

Malaysia Airlines zit al tijden in financieel slecht weer. Sinds de verdwijning van vlucht MH370 in maart 2014 en het neerstorten van MH17 vier maanden later gaat het nog slechter met de vliegtuigmaatschappij.

In 2018 moet Malaysia Airlines volledig hervormd zijn.

'Terminator'

Müller werd vorige maand aangenomen om de hervormingen bij Malaysia Airlines door te voeren. Eerder deed hij grote reorganisaties bij Aer Lingus en het Belgische Sebena. Dit heeft hem de bijnaam 'Terminator' bezorgd.

In de nieuwe formatie moet Malaysia Airlines zich meer gaan richten op regionale in plaats van intercontinentale vluchten.


http://www.nu.nl/buitenla(...)laysia-airlines.html
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_153172820
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2015 01:03 schreef prefix1 het volgende:
Heeft dit er mee temaken dat ze van naam gaan veranderen en alles??
Pretty much. Bepaalde routes worden opgeheven.
In de post van biertapper hierboven ook wat info.
  maandag 1 juni 2015 @ 23:22:17 #156
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153174506
Airbus A310 Prototype Retires After 33 Years

The Airbus A310 prototype (MSN 162) was withdrawn from service last Tuesday after flying for 33 years. The A310, developed from the proposed A300B10, first flew on April 3, 1982, and was eventually delivered to Swissair on March 21, 1984. It subsequently flew for Air Liberte from June 1995 to October 1996 and FedEx beginning in 1997. Currently registered N450FE, its last service was on May 24 and was ferried to Victorville for parking on May 26 according to flight tracking website flightaware.com. It is not expected to return to service.

A total of 255 A310s were built from 1982-1998.

FedEx is slowly removing A310s from its fleet and is now down to a fleet of 20 according to Aviation Week Intelligence Network's Fleet database.

Coincidentally, FedEx still flies the MD-11 prototype (MSN 48401). The DC-10 prototype (MSN 46500) was acquired by FedEx in 1997, but was never placed into service and was eventually sold for scrap in 2002.

http://aviationweek.com/b(...)tires-after-33-years

Grappig: dit prototype heeft tijdens de testfase in zowel Airbus kleuren als een dual-livery van de launch customers (Swiss en LH) gevlogen:







Tijdens de conversie naar freighter in 1997:



Als N450FE bij Fedex:



Bonus plaatje: het tweede prototype van de A310 op de Farnborough Airshow in 1982



[ Bericht 3% gewijzigd door OEM op 01-06-2015 23:36:32 ]
pi_153176025
:o :7



Iemand in dit topic wel eens op Schiphol?
Martinair's PH-MCS en PH-MCR staan al sinds respectievelijk 22 maart en 28 maart op Schiphol.
Staan soms afgetapt/afgedekt maar ook regelmatig in de hangar.
Wat doet met nog feitelijk aan deze kisten aangezien ze dus nog wel heen en weer gesleept worden van/naar hangar:

  dinsdag 2 juni 2015 @ 11:24:59 #158
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_153181744
Dikke geruchten dat United Airlines de ex-Skymark A380's gaat afnemen

Implications Of A United A380 Superjumbo Order

There has been a rumor that has come from reliable sources at United Airlines (NYSE:UAL) that states the company is in intermediate stages in ordering the Airbus A380 - the world's largest passenger aircraft. Airbus (OTCPK:EADSY) is reportedly going to be giving United two A380 aircraft on a trial basis that were originally destined for the now bankrupt Skymark Airlines of Japan.

http://seekingalpha.com/a(...)380-superjumbo-order

  dinsdag 2 juni 2015 @ 11:31:09 #159
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153181943
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 00:29 schreef Iemand91 het volgende:
:o :7

[ afbeelding ]

Iemand in dit topic wel eens op Schiphol?
Martinair's PH-MCS en PH-MCR staan al sinds respectievelijk 22 maart en 28 maart op Schiphol.
Staan soms afgetapt/afgedekt maar ook regelmatig in de hangar.
Wat doet met nog feitelijk aan deze kisten aangezien ze dus nog wel heen en weer gesleept worden van/naar hangar:

[ afbeelding ]
Martinair is toch bezig met het uitfaseren van de MD11? Volgens mij vliegen er nog maar een paar rond, maar dat worden er dan - getuige jouw foto - echt rap steeds minder. De PH-MCU (Prinses Maxima) vliegt nog wel volgens mij.

Jammer trouwens. Mijn favoriete vliegtuig, na de A380. Nog altijd spijt dat ik niet met die afscheidsvluchten ben meegeweest vorig jaar.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_153185251
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 00:29 schreef Iemand91 het volgende:
Wat doet met nog feitelijk aan deze kisten aangezien ze dus nog wel heen en weer gesleept worden van/naar hangar:
Zoals ik al dacht; wachten op een rechtzaak.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 11:24 schreef OEM het volgende:
Dikke geruchten dat United Airlines de ex-Skymark A380's gaat afnemen

Implications Of A United A380 Superjumbo Order

There has been a rumor that has come from reliable sources at United Airlines (NYSE:UAL) that states the company is in intermediate stages in ordering the Airbus A380 - the world's largest passenger aircraft. Airbus (OTCPK:EADSY) is reportedly going to be giving United two A380 aircraft on a trial basis that were originally destined for the now bankrupt Skymark Airlines of Japan.

http://seekingalpha.com/a(...)380-superjumbo-order

[ afbeelding ]
Interessant. Hoe meer quad-jets hoe beter. :P
Niet dat we ze hier zullen zien maar goed.
Mocht het door gaan dan heeft United al prachtig PR materiaal.
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 11:31 schreef Blistering het volgende:
Martinair is toch bezig met het uitfaseren van de MD11? Volgens mij vliegen er nog maar een paar rond, maar dat worden er dan - getuige jouw foto - echt rap steeds minder. De PH-MCU (Prinses Maxima) vliegt nog wel volgens mij.
Jep, alle MD-11F's gaan eruit, eind vorig jaar is een van de 747-freighters ook uit de vloot gegaan (de nieuwste; PH-CKD).

Uiteindelijk blijven van de oorspronkelijke 6 MD-11F's en 7 747F's slechts 3 747F's over...een lachertje...
Daar komt nog bij dat hun enorme flexibiliteit van hun 747-Combi's ook verdwijnen.

Op een andere bekend forum zei ik vorig jaar al:
quote:
3 jaar geleden vervoerde Martinair nog onder eigen livery passagiers; over 2 jaar vliegen er geen vliegtuigen meer rond met Martinair. In 5 jaar dus afgebouwd.
Des te wranger is de uitspraak van Akbar Al Baker afgelopen dinsdag bij de persconferentie:
quote:
"Voor de vracht willen we wel twee of drie keer per dag naar Amsterdam vliegen, nu KLM en Martinair ruimte hebben gemaakt."
Dat moet voor mensen betrokken bij Martinair (nu of voorheen) bijzonder pijnlijk aankomen lijkt me...

quote:
Jammer trouwens. Mijn favoriete vliegtuig, na de A380. Nog altijd spijt dat ik niet met die afscheidsvluchten ben meegeweest vorig jaar.
Kunt het een beetje herbeleven met foto's van ondergetekende. :+



[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 02-06-2015 13:48:46 ]
pi_153185534
Ik zat laatst het jaarverslag van Schiphol te lezen, en er was vorig jaar juist een toename van 8,3% in het aantal full freighters wat Schiphol heeft aangedaan. Bijzonder dat het bij KLM-Martinair zo slecht gaat dan.
pi_153186135
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 13:42 schreef Viezze het volgende:
Ik zat laatst het jaarverslag van Schiphol te lezen, en er was vorig jaar juist een toename van 8,3% in het aantal full freighters wat Schiphol heeft aangedaan. Bijzonder dat het bij KLM-Martinair zo slecht gaat dan.
Eigen willekeurige gok van factoren

- Oudere vloot.
- Problemen tussen Martinair en (AF)KLM.
- Problemen bij AF/KLM in het algemeen
- Hevige concurrentie van bijvoorbeeld AirBridgeCargo maar ook de ME3.

AF/KLM heeft de full-freighter markt eigenlijk gewoon opgegeven; althans daar zijn alle tekenen voor.
2 777's (AF) en 3/4 747F's is geen serieuze vrachtmaatschappij meer te noemen tenzij je iets unieks aanbiedt wat geen andere maatschappij kan/wil aanbieden.

Opzich zou juist nu wel een interessante periode zijn om hier wat aan te doen. AF/KLM kan juist nu bij Boeing aankloppen voor een goede deal voor wat 747-8F's of 777F's.
Die kunnen de eerste namelijk niet aan de straatstenen kwijtraken en bij de tweede willen ze eigenlijk ook nog de productierate omhoog houden totdat de productie begint van de 777X.
pi_153186361
Ik kan me ook zo voorstellen dat je als logistieke serviceprovider zo min mogelijk maatschappijen onder contract wilt hebben. Dus eigenlijk wil je een maatschappij die zo veel mogelijk vliegvelden aan doet en niet (beperkt) Schiphol als basis heeft. Ik heb wel eens zitten denken dat KLM samen moet gaan werken met een logistiek serviceprovider of andere vrachtmaatschappij die de vrachtruimte kan verkopen en zodoende extra verbindingen kan toevoegen aan zijn bestaande netwerk, in plaats van dat KLM dit zelf aanbiedt.
pi_153198064


We hebben Londen, Dubai, Brussel en Bangkok gehad; daar kunnen we nu ook Frankfurt aan toevoegen:

X-Ray Mega Airport
quote:

Elke dag passeren niet minder dan 8 miljoen mensen de douanepoortjes van een vliegveld ergens ter wereld. En tenzij ze chirurg of astronaut zijn, is de kans klein dat deze passagiers ooit op een technologisch geavanceerdere plek zijn geweest. Vliegvelden vormen een wereld op zich waarin het draait om planning en precisie en alles in dienst staat van veiligheid, snelheid en servicegerichtheid.


De nieuwe serie ‘X-Ray Mega Airport’ laat zien hoe deze geoliede machine werkt door onder de huid te kruipen van een van de grootste vliegvelden ter wereld: Frankfurt Airport. Je ziet hoe het bagage-afhandelingssysteem ervoor zorgt dat er zo min mogelijk koffers kwijtraken, hoe 20.000 grondvoertuigen zorgen dat vliegtuigen veilig en op tijd kunnen vertrekken en hoe zaken als brand- en luchtveiligheid worden gegarandeerd. Om maar enkele zaken te noemen van deze continue mega-operatie waarbij werkelijk over elk detail is nagedacht.
Straks om 21:00 uur op Discovery Channel aflevering 1:
quote:
Ontdek hoe iedere actie in een mega vliegveld tot de minuut gepland is. Om het strakke schema aan te houden zijn er duizenden ingenieurs nodig die een race tegen de klok houden. De zwaarste taak van het vliegveld wordt geanalyseerd: wat is ervoor nodig om een vliegtuig geparkeerd, getankt, schoon, geladen en geboard te krijgen voor de volgende vlucht? We bekijken het nachtwerk van de bouwvakkers die aan een taxiplaats werken. De aflevering sluit af door een kijkje te nemen in de besluitvorming van een piloot.
Trailer:
  dinsdag 2 juni 2015 @ 20:53:20 #165
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153198707
Nog enkele uren en dan verdwijnt mijn grootste ergenis op Schiphol:
De security check bij het boarden *O*

Ik vond dat altijd zo'n ramp dat vlak voor het instappen nog eens lang in de rij moet staan en dan in zo'n vissenkom moet gaan zitten wachten tot je kan boarden. Brakke stoeltjes, jengelende kinderen. Allemaal voorbij.

Hoewel...
Op de plattegronden die Schiphol online heeft gezet, lijkt de G-pier niet mee te doen:


Nog wat filmpjes hoe ze het aangepakt hebben:
(Het gekke is dat hier de G-pier wel lijkt mee te doen)
(Speciaal voor de GH-pier, met een animator die enorm van fan is van de 747 en 737)
So we just called him Fred
  dinsdag 2 juni 2015 @ 20:58:51 #166
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153198933
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 20:37 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]

We hebben Londen, Dubai, Brussel en Bangkok gehad; daar kunnen we nu ook Frankfurt aan toevoegen:

X-Ray Mega Airport

[..]

Straks om 21:00 uur op Discovery Channel aflevering 1:

[..]

Trailer:
Ik ben benieuwd.
Tijd voor een reďncarnatie van Schiphol Airport *)
So we just called him Fred
  dinsdag 2 juni 2015 @ 21:09:55 #167
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_153199387
Ben benieuwd. Donderdag even rondje in de lounge doen en het allemaal bekijken.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 21:24:44 #168
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153199998
Hoe is het mogelijk: zie ik daar op tv zomaar exact dezelfde superlelijke erwtensoepgroene koffer die ik ook heb.
So we just called him Fred
  dinsdag 2 juni 2015 @ 21:58:22 #169
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153201443
Beetje onhandige wind vanavond voor Schiphol.
De (kleine) Oostbaan is in gebruik voor landingen, maar daar parkeer je geen volle 747-400F op.

Bij de de tweede poging is het gelukt op de Kaagbaan (al zullen ze hier in in de Bijlmer niet blij mee zijn geweest):
So we just called him Fred
pi_153201876
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 20:58 schreef FredvZ het volgende:
Ik ben benieuwd.
Tijd voor een reďncarnatie van Schiphol Airport *)
Dat lijkt mij ook wel interessant. :Y

Programma is overigens meevaller. Doet namelijk niet erg Discovery Channel-achtig aan met hun typische nukken die dat kanaal (en ook National Geographic) zo onaantrekkelijk hebben gemaakt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 21:58 schreef FredvZ het volgende:
De (kleine) Oostbaan is in gebruik voor landingen, maar daar parkeer je geen volle 747-400F op.
Kan prima hoor. Alleen de A380 niet.
Hoewel, kan wel maar als die eenmaal op de grond staat heb je een probleem...
pi_153202234
De 04-22 is geupgrade zodat ook wide bodies kunnen worden afgehandeld. De baan is wel korter dan nodig is om met een vol beladen toestel te kunnen vertrekken.
--
  dinsdag 2 juni 2015 @ 22:19:12 #172
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153202351
Maar uiteindelijk stond die kist op de Kaagbaan... Zou de flightcrew het niet aangedurft hebben?
So we just called him Fred
  dinsdag 2 juni 2015 @ 22:22:37 #173
6941 APK
Factual, I think.
pi_153202486
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 22:19 schreef FredvZ het volgende:

Maar uiteindelijk stond die kist op de Kaagbaan... Zou de flightcrew het niet aangedurft hebben?
Registratie 'OO-THC' :+
Vliegt allemaal gewoon over het centrum nu, zullen wel weer een hoop klachten komen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 2 juni 2015 @ 22:29:09 #174
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_153202802
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 22:22 schreef APK het volgende:
Registratie 'OO-THC' :+
Kan je nog op 2 manieren opvatten ook :D Oh oh The Hague (City) of gewoon een crew die lekker high zijn werk doet :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 22:31:03 #175
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153202906
De Oostbaan is nu ingeruild voor de Buitenveldertbaan, lekker bulderen ;)
So we just called him Fred
pi_153202934
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 22:19 schreef FredvZ het volgende:
Maar uiteindelijk stond die kist op de Kaagbaan... Zou de flightcrew het niet aangedurft hebben?
Kon van alles zijn.
Windvlaag, niet recht voor de baan, voertuig op de baan. Who knows...
pi_153205559
Ben benieuw ik vlieg morgen richting vegas!! Hoop dat het soepel loopt al die lounges
Geniet van het leven:):)
  dinsdag 2 juni 2015 @ 23:43:47 #178
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153206000
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 23:32 schreef prefix1 het volgende:
Ben benieuw ik vlieg morgen richting vegas!! Hoop dat het soepel loopt al die lounges
Als je met KLM vliegt kan je bijna alles zelf doen inmiddels (en gaat daarmee ook best rap):

• Inchecken
• Bagage labellen
• Passportcontrole (Bij de tourniquets (OV poortjes :P ) na de security check)

Alleen bij de security check moet je je spullen nog aan een mens afgeven.
Als je het nog helemaal hip wil doen dan zet je de KLM app op je telefoon en download je je boarding pas naar je telefoon.
So we just called him Fred
pi_153206177
Vlieg met delta, kan gebruik maken van priority lane vlieg bussines class dus zal ook wel helpen dat ik er rap doorheen toch voor de zekerheid ff half uurtje eerder op schiphol je weet niet hoe alles loopt met het nieuwe systeem:¤
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 23:43 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Als je met KLM vliegt kan je bijna alles zelf doen inmiddels (en gaat daarmee ook best rap):

• Inchecken
• Bagage labellen
• Passportcontrole (Bij de tourniquets (OV poortjes :P ) na de security check)

Alleen bij de security check moet je je spullen nog aan een mens afgeven.
Als je het nog helemaal hip wil doen dan zet je de KLM app op je telefoon en download je je boarding pas naar je telefoon.
Geniet van het leven:):)
  dinsdag 2 juni 2015 @ 23:49:39 #180
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153206230
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 23:47 schreef prefix1 het volgende:
Vlieg met delta, kan gebruik maken van priority lane vlieg bussines class dus zal ook wel helpen dat ik er rap doorheen toch voor de zekerheid ff half uurtje eerder op schiphol je weet niet hoe alles loopt met het nieuwe systeem:¤
Dat zal zeker wel rap gaan. Ga je trouwens met de trein? Er rijden deze week minder treinen bij Schiphol.
So we just called him Fred
pi_153206406
Nope ik haat ov:$, word met taxi opgehaald morgen dus kan relaxt krantje leze
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 23:49 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat zal zeker wel rap gaan. Ga je trouwens met de trein? Er rijden deze week minder treinen bij Schiphol.
Geniet van het leven:):)
pi_153206754
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 23:47 schreef prefix1 het volgende:
Vlieg met delta, kan gebruik maken van priority lane vlieg bussines class dus zal ook wel helpen dat ik er rap doorheen toch voor de zekerheid ff half uurtje eerder op schiphol je weet niet hoe alles loopt met het nieuwe systeem:¤

[..]

Naast de reguliere securitycontrole heb je ook nog je profilecheck die nu ook centraal is geworden. Alhoewel je daar als het goed is ook gewoon prioritylanes hebt, maar wel iets om rekening mee te houden. Laat even weten hoe het allemaal verliep :P
pi_153208529
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 00:08 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Naast de reguliere securitycontrole heb je ook nog je profilecheck die nu ook centraal is geworden. Alhoewel je daar als het goed is ook gewoon prioritylanes hebt, maar wel iets om rekening mee te houden. Laat even weten hoe het allemaal verliep :P
Prioritylanes zijn er niet hoor. Maar als het goed is zal de wachttijd sowieso niet langer dan een paar minuten zijn bij de filters.
Behalve voor de eerste passagiers van net die een uur lang op de officiële opening hebben staan wachten :')
pi_153208727
Gaan Schengen-passagiers van KLM ook door de nieuwe centrale security?
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_153208826
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 05:45 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Prioritylanes zijn er niet hoor. Maar als het goed is zal de wachttijd sowieso niet langer dan een paar minuten zijn bij de filters.
Behalve voor de eerste passagiers van net die een uur lang op de officiële opening hebben staan wachten :')
Geen prioritylanes? Wat is dat voor een onzin? Lekker klantvriendelijk ook...

Meende te lezen trouwens dat de wachttijd max 10 minuten was, en voor prioritypassagiers 5 minuten, maar dat klopt dus niet?
pi_153208836
quote:
5s.gif Op woensdag 3 juni 2015 07:18 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Gaan Schengen-passagiers van KLM ook door de nieuwe centrale security?
Ja, dat filter is al wat langer geleden aangepast. :)
  woensdag 3 juni 2015 @ 12:36:21 #187
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153214486
http://www.telegraaf.nl/d(...)e_beveiliging__.html

Gewoon te snel ingevoerd, blijkbaar.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_153215264
quote:
13s.gif Op woensdag 3 juni 2015 12:36 schreef Blistering het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)e_beveiliging__.html

Gewoon te snel ingevoerd, blijkbaar.
Nou kan ik je vertellen dat airlinecrew zelf niet echt weet hoe het in het nieuwe systeem geregeld is qua gescheiden passagiersstromen, en ik kan me absoluut niet voorstellen dat als bijvoorbeeld de deuren niet omgezet kunnen worden, de ongecontroleerde passagiers uit niet-geaccordeerde landen dan maar gewoon worden losgelaten in het 'schone' gebied.
Dan mag er geen vlucht meer weg, dat hele gebied moet weer leeggehaald worden en opnieuw in elk hoekje gecontroleerd worden op verborgen wapens etc.

Verder is dit systeem wel wat gehaast in gebruik genomen inderdaad, maar wat er in dat Televaag-bericht staat is bijna zeker een verkeerde observatie/interpretatie ;)
pi_153215770
quote:
13s.gif Op woensdag 3 juni 2015 12:36 schreef Blistering het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)e_beveiliging__.html

Gewoon te snel ingevoerd, blijkbaar.
Ik ga zo weer die kant op maar als je het mij vraagt is dat schromelijk overdreven (sja, telegraaf, wat wil je). Natuurlijk zijn er de eerste dag (eerste uren zelfs) nog zat mensen die niet precies weten waar ze nou heen moeten, daaruit concluderen dat het één grote chaos is, is wel héél makkelijk.
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 07:38 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ja, dat filter is al wat langer geleden aangepast. :)
Dat filter was er al jaren, alleen is het vorig jaar of zo gemoderniseerd naar de standaard waar de nu nieuwe vertrekfilters ook op zitten. Eigenlijk kun je stellen dat intercontinentale vluchten nu op een soortgelijke manier worden afgenhandeld als schengen-vluchten, security-wise.

quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 07:36 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Geen prioritylanes? Wat is dat voor een onzin? Lekker klantvriendelijk ook...

Meende te lezen trouwens dat de wachttijd max 10 minuten was, en voor prioritypassagiers 5 minuten, maar dat klopt dus niet?
Misschien dat ze een aparte wachtrij maken voor priority passagiers maar er zijn geen aparte security lanes voor ingericht. Lijkt me ook weinig zinvol als de hele procedure daadwerkelijk maar 10 minuten duurt (al is dat nog ff eerst zien, dan geloven)
pi_153215938
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2015 13:37 schreef KomtTijd... het volgende:


Dat filter was er al jaren, alleen is het vorig jaar of zo gemoderniseerd naar de standaard waar de nu nieuwe vertrekfilters ook op zitten. Eigenlijk kun je stellen dat intercontinentale vluchten nu op een soortgelijke manier worden afgenhandeld als schengen-vluchten, security-wise.
I know, dat is wat ik typte toch ;)

Verder is het volgens mij ook ruimschoots overdreven, die chaos. En wat er door de crew verteld is kan ik me al helemaal niet voorstellen. Ben pas volgende week weer op de luchthaven, zal dan even poolshoogte nemen als ik wat tijd over heb ;)

Uiteindelijk kan het haast niet anders of dit systeem gaat een stuk efficiënter en goedkoper worden dan de decentrale security die we zo lang gekend hebben op niet-Schengen.
pi_153216554
Die nieuwe indeling en centrale security op Schiphol lijkt een beetje op Hong Kong, of vergis me daarin?
pi_153216785
Volgens mij hebben de meeste luchthavens een soortgelijke centrale Security?

Overigens vroeg eerder iemand hoe het met de G-pier zit. Ook die heeft een extra verdieping gekregen en heeft een eigen transfer filter aan het begin van de pier.
pi_153216863
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2015 14:19 schreef KomtTijd... het volgende:
Volgens mij hebben de meeste luchthavens een soortgelijke centrale Security?
In ieder geval niet op Changi en KL. Daar gewoon controle aan de gate in de meeste gevallen.

HK heeft wel centrale security.
  woensdag 3 juni 2015 @ 14:33:01 #194
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_153217160
Surinam schijnt met een 747-400 bezig te zijn als vervanger van hun Airbus.
  woensdag 3 juni 2015 @ 15:11:44 #195
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153218170
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 14:11 schreef Leatherface het volgende:
Die nieuwe indeling en centrale security op Schiphol lijkt een beetje op Hong Kong, of vergis me daarin?
Het komt nu overeen met veel (maar lang niet alle) airports:

Inchecken > security > passport > shoppen > boarden

quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2015 14:19 schreef KomtTijd... het volgende:
Volgens mij hebben de meeste luchthavens een soortgelijke centrale Security?

Overigens vroeg eerder iemand hoe het met de G-pier zit. Ook die heeft een extra verdieping gekregen en heeft een eigen transfer filter aan het begin van de pier.
Dat dacht ik ook wel, staat alleen niet op de plattegrond :)
So we just called him Fred
  woensdag 3 juni 2015 @ 16:29:34 #196
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_153220435
Is die aflevering van gisteravond op Discovery terug te kijken?
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  woensdag 3 juni 2015 @ 17:08:15 #197
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153221480
Dit is toch wel een heel ander beeld dan de Telegraaf schept:

quote:
Schiphol: nieuwe controles verlopen soepel

Foto (c) Schiphol
SCHIPHOL - De nieuwe controle van passagiers op Schiphol verloopt soepel. "Het gaat uitstekend", zegt een woordvoerder van de luchthaven. "Reizigers ervaren het als tamelijk ontspannen." Zeker enkele tienduizenden reizigers hebben woensdag de nieuwe controles ondergaan.

Schiphol heeft de 130 controlepunten aan de gates vervangen door vijf grote centrale plekken waar passagiers door de beveiliging moeten. De controle van personen en handbagage verloopt volgens de luchthaven nu prettiger en sneller. De security check duurt maximaal tien minuten.

Eenmaal in de taxfreezone kunnen passagiers op hun gemak winkelen en van de horeca gebruikmaken, zonder dat ze bij de gate opnieuw in de rij moeten staan voor een controle.

Schiphol zet de komende tijd extra medewerkers in om alles in goede banen te leiden.

http://www.luchtvaartnieu(...)oles-verlopen-soepel
So we just called him Fred
  woensdag 3 juni 2015 @ 17:11:32 #198
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153221556
Ik had kunnen weten dat de Televaag weer zou overdrijven.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  woensdag 3 juni 2015 @ 17:33:13 #199
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_153222123
quote:
13s.gif Op woensdag 3 juni 2015 12:36 schreef Blistering het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)e_beveiliging__.html

Gewoon te snel ingevoerd, blijkbaar.
Ik verwacht sowieso niet dat terroristen gaan plannen op een systeem met kinderziektes om een vol passagiersvliegtuig in de grond te jagen maar als ze dat wel deden zijn ze ze nu mooi te snel af geweest. :P
Wie dit leest is gek
pi_153225177
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:35 schreef Thetallguy het volgende:
De runways op Jakarta zijn van zo'n slechte staat dat een volgeladen 77W er maar beter niet van zou kunnen vertrekken :') CGK-AMS als directe vlucht van Garuda staat daarom weer eens op losse schroeven

http://m.thejakartapost.c(...)sthash.SD1KbAI7.dpuf
En wat ik op een ander forum al zei:
quote:
Schijnbaar gaan vanaf juli de helft van de vluchten via Singapore gevlogen worden.
Dus CGK-SIN-AMS-LGW en LGW-AMS-CGK. Op vluchten zonder tussenstop in Singapore zal dus wel minder cargo worden meegenomen.
Is nu deels bevestigd.
Alleen het deel van doorvliegen naar Gatwick (met de route CGK-SIN-AMS-LGW) gaat dus niet door:

Garuda kiest Singapore voor tijdelijke tussenstop Schiphol-route
quote:
JAKARTA - Garuda Indonesia gaat op drie wekelijkse vluchten naar Amsterdam een tussenstop maken in Singapore. Op drie andere vluchten naar Schiphol schrapt de maatschappij de verlenging van de route naar Londen Gatwick. Reden voor de aanpassing van het vliegschema is een beperking voor het gebruik van zware vliegtuigen op de internationale luchthaven Soekarno-Hatta bij Jakarta.

Vorige week werd duidelijk dat luchthavenexploitant Angkasa Pura II aan Garuda Indonesia gevraagd heeft de twee start- en landingsbanen van het vliegveld tijdelijk te ontzien. De banen hebben versteviging van het asfalt nodig.

De zware Boeing 777-300ER's van Garuda die rechtstreeks naar Amsterdam vliegen, belasten het asfalt het meest. Garuda heeft nu besloten om de komende maanden voor drie van de zes wekelijkse vluchten naar Schiphol een tussenstop in te lassen in Singapore. Op die manier kunnen de Boeing 777's Jakarta met minder brandstof verlaten.

De overige drie vluchten van Jakarta naar Schiphol blijven nonstop, maar gaan na Amsterdam niet door naar Londen Gatwick. Omdat Garuda op die vluchtdagen geen vracht en passagiers mee hoeft te nemen voor Londen, blijft het startgewicht van de Boeing 777's binnen de gestelde limiet. Garuda verwacht door de maatregel meer passagiers te kunnen vervoeren naar Schiphol, omdat de beschikbare capaciteit voor vluchten naar Amsterdam wordt vergroot.

Garuda blijft wel alle vluchten van Schiphol naar Jakarta nonstop uitvoeren. De Indonesische maatschappij vliegt de route tijdens het hoogseizoen zes keer per week. De tussenstop op weg naar Nederland wordt gemaakt op woensdag, donderdag en zaterdag.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 14:33 schreef Sunri5e het volgende:
Surinam schijnt met een 747-400 bezig te zijn als vervanger van hun Airbus.
Dat of een A340 was toch al hun enige keus dus het zou niet erg verrassend zijn.
Wel flinke upgrade in vierkante meters; van 259 m2 naar 372 m2.
Genoeg die vrijkomen, misschien een van Delta of KLM?
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 16:29 schreef Spaardertje het volgende:
Is die aflevering van gisteravond op Discovery terug te kijken?
Komt nog een paar keer op Discovery; zie uitzendschema hier.

Verder:
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:00 schreef Iemand91 het volgende:
En in other news; Emirates gaat bij een aantal A380's de First Class verwijderen en deze uitvoeren als Business/Economy-only. Deze kunnen dan ingezet worden op routes waar First Class niet nodig is. Te denken valt aan India; op deze route vliegen veel Indiase werknemers die in de Emiraten werken.
Gok dat deze kist ook wel op Amsterdam ingezet kan worden; vraag naar First Class lijkt me nou niet erg groot hier.
Volgend jaar moeten 4 nieuwe toestellen al in deze nieuwe configuratie geleverd worden.

Ben benieuwd of de Business door gaan trekken naar voren of dat ze een kleine economy-cabin boven gaan installeren.
Vandaag heeft Emirates de seatplan bekend gemaakt.
Het plan zélf heb ik nog niet kunnen vinden, maar de opstelling is wel bekend:

Beneden:
3-4-3 opstelling (rij 41 - 88) 427 economy-stoelen (gelijk aan de huidige verzie zonder crew rest area)

Boven:
1-2-1 opstelling (rij 6-16 / 19-23) 58 business-stoelen
2-4-2 opstelling (rij 24 - 39) 130 economy-stoelen

Dus beneden niet de nieuwe opstelling van 3-5-3.
Deze toestellen worden dus min of meer de combinatie van het benedendek van de huidige EK A380's met het bovendek van BA A380. Deze beschikken ook niet meer over de douches voorin.

In totaal komen in deze toestellen dus 615 stoelen waarmee ze direct de meeste stoelen in een A380 proppen; op de tweede plaats komen ze ook met 517 stoelen (in de versie zonder cabin crew rest achterin) samen met Qatar Airways.
Hiermee worden dit de vliegtuigen met de meeste stoelen ooit.

De configuratie wordt voor het eerst (gepland) ingezet op Kopenhagen op in 1 december.
Gatwick volgt in januari 2016.

De eerste A380 met deze opstelling wordt A6-EOP; Emirates' 68e A380.
Deze rolde op 17 april uit de hangar in Toulouse en staat momenteel in Hamburg voor het interieur:




[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 03-06-2015 22:05:31 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')