abonnement Unibet Coolblue
pi_153202934
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 22:19 schreef FredvZ het volgende:
Maar uiteindelijk stond die kist op de Kaagbaan... Zou de flightcrew het niet aangedurft hebben?
Kon van alles zijn.
Windvlaag, niet recht voor de baan, voertuig op de baan. Who knows...
pi_153205559
Ben benieuw ik vlieg morgen richting vegas!! Hoop dat het soepel loopt al die lounges
Geniet van het leven:):)
  dinsdag 2 juni 2015 @ 23:43:47 #178
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153206000
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 23:32 schreef prefix1 het volgende:
Ben benieuw ik vlieg morgen richting vegas!! Hoop dat het soepel loopt al die lounges
Als je met KLM vliegt kan je bijna alles zelf doen inmiddels (en gaat daarmee ook best rap):

• Inchecken
• Bagage labellen
• Passportcontrole (Bij de tourniquets (OV poortjes :P ) na de security check)

Alleen bij de security check moet je je spullen nog aan een mens afgeven.
Als je het nog helemaal hip wil doen dan zet je de KLM app op je telefoon en download je je boarding pas naar je telefoon.
So we just called him Fred
pi_153206177
Vlieg met delta, kan gebruik maken van priority lane vlieg bussines class dus zal ook wel helpen dat ik er rap doorheen toch voor de zekerheid ff half uurtje eerder op schiphol je weet niet hoe alles loopt met het nieuwe systeem:¤
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 23:43 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Als je met KLM vliegt kan je bijna alles zelf doen inmiddels (en gaat daarmee ook best rap):

• Inchecken
• Bagage labellen
• Passportcontrole (Bij de tourniquets (OV poortjes :P ) na de security check)

Alleen bij de security check moet je je spullen nog aan een mens afgeven.
Als je het nog helemaal hip wil doen dan zet je de KLM app op je telefoon en download je je boarding pas naar je telefoon.
Geniet van het leven:):)
  dinsdag 2 juni 2015 @ 23:49:39 #180
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153206230
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 23:47 schreef prefix1 het volgende:
Vlieg met delta, kan gebruik maken van priority lane vlieg bussines class dus zal ook wel helpen dat ik er rap doorheen toch voor de zekerheid ff half uurtje eerder op schiphol je weet niet hoe alles loopt met het nieuwe systeem:¤
Dat zal zeker wel rap gaan. Ga je trouwens met de trein? Er rijden deze week minder treinen bij Schiphol.
So we just called him Fred
pi_153206406
Nope ik haat ov:$, word met taxi opgehaald morgen dus kan relaxt krantje leze
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 23:49 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat zal zeker wel rap gaan. Ga je trouwens met de trein? Er rijden deze week minder treinen bij Schiphol.
Geniet van het leven:):)
pi_153206754
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 23:47 schreef prefix1 het volgende:
Vlieg met delta, kan gebruik maken van priority lane vlieg bussines class dus zal ook wel helpen dat ik er rap doorheen toch voor de zekerheid ff half uurtje eerder op schiphol je weet niet hoe alles loopt met het nieuwe systeem:¤

[..]

Naast de reguliere securitycontrole heb je ook nog je profilecheck die nu ook centraal is geworden. Alhoewel je daar als het goed is ook gewoon prioritylanes hebt, maar wel iets om rekening mee te houden. Laat even weten hoe het allemaal verliep :P
pi_153208529
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 00:08 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Naast de reguliere securitycontrole heb je ook nog je profilecheck die nu ook centraal is geworden. Alhoewel je daar als het goed is ook gewoon prioritylanes hebt, maar wel iets om rekening mee te houden. Laat even weten hoe het allemaal verliep :P
Prioritylanes zijn er niet hoor. Maar als het goed is zal de wachttijd sowieso niet langer dan een paar minuten zijn bij de filters.
Behalve voor de eerste passagiers van net die een uur lang op de officiële opening hebben staan wachten :')
pi_153208727
Gaan Schengen-passagiers van KLM ook door de nieuwe centrale security?
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_153208826
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 05:45 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Prioritylanes zijn er niet hoor. Maar als het goed is zal de wachttijd sowieso niet langer dan een paar minuten zijn bij de filters.
Behalve voor de eerste passagiers van net die een uur lang op de officiële opening hebben staan wachten :')
Geen prioritylanes? Wat is dat voor een onzin? Lekker klantvriendelijk ook...

Meende te lezen trouwens dat de wachttijd max 10 minuten was, en voor prioritypassagiers 5 minuten, maar dat klopt dus niet?
pi_153208836
quote:
5s.gif Op woensdag 3 juni 2015 07:18 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Gaan Schengen-passagiers van KLM ook door de nieuwe centrale security?
Ja, dat filter is al wat langer geleden aangepast. :)
  woensdag 3 juni 2015 @ 12:36:21 #187
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153214486
http://www.telegraaf.nl/d(...)e_beveiliging__.html

Gewoon te snel ingevoerd, blijkbaar.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_153215264
quote:
13s.gif Op woensdag 3 juni 2015 12:36 schreef Blistering het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)e_beveiliging__.html

Gewoon te snel ingevoerd, blijkbaar.
Nou kan ik je vertellen dat airlinecrew zelf niet echt weet hoe het in het nieuwe systeem geregeld is qua gescheiden passagiersstromen, en ik kan me absoluut niet voorstellen dat als bijvoorbeeld de deuren niet omgezet kunnen worden, de ongecontroleerde passagiers uit niet-geaccordeerde landen dan maar gewoon worden losgelaten in het 'schone' gebied.
Dan mag er geen vlucht meer weg, dat hele gebied moet weer leeggehaald worden en opnieuw in elk hoekje gecontroleerd worden op verborgen wapens etc.

Verder is dit systeem wel wat gehaast in gebruik genomen inderdaad, maar wat er in dat Televaag-bericht staat is bijna zeker een verkeerde observatie/interpretatie ;)
pi_153215770
quote:
13s.gif Op woensdag 3 juni 2015 12:36 schreef Blistering het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)e_beveiliging__.html

Gewoon te snel ingevoerd, blijkbaar.
Ik ga zo weer die kant op maar als je het mij vraagt is dat schromelijk overdreven (sja, telegraaf, wat wil je). Natuurlijk zijn er de eerste dag (eerste uren zelfs) nog zat mensen die niet precies weten waar ze nou heen moeten, daaruit concluderen dat het één grote chaos is, is wel héél makkelijk.
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 07:38 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ja, dat filter is al wat langer geleden aangepast. :)
Dat filter was er al jaren, alleen is het vorig jaar of zo gemoderniseerd naar de standaard waar de nu nieuwe vertrekfilters ook op zitten. Eigenlijk kun je stellen dat intercontinentale vluchten nu op een soortgelijke manier worden afgenhandeld als schengen-vluchten, security-wise.

quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 07:36 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Geen prioritylanes? Wat is dat voor een onzin? Lekker klantvriendelijk ook...

Meende te lezen trouwens dat de wachttijd max 10 minuten was, en voor prioritypassagiers 5 minuten, maar dat klopt dus niet?
Misschien dat ze een aparte wachtrij maken voor priority passagiers maar er zijn geen aparte security lanes voor ingericht. Lijkt me ook weinig zinvol als de hele procedure daadwerkelijk maar 10 minuten duurt (al is dat nog ff eerst zien, dan geloven)
pi_153215938
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2015 13:37 schreef KomtTijd... het volgende:


Dat filter was er al jaren, alleen is het vorig jaar of zo gemoderniseerd naar de standaard waar de nu nieuwe vertrekfilters ook op zitten. Eigenlijk kun je stellen dat intercontinentale vluchten nu op een soortgelijke manier worden afgenhandeld als schengen-vluchten, security-wise.
I know, dat is wat ik typte toch ;)

Verder is het volgens mij ook ruimschoots overdreven, die chaos. En wat er door de crew verteld is kan ik me al helemaal niet voorstellen. Ben pas volgende week weer op de luchthaven, zal dan even poolshoogte nemen als ik wat tijd over heb ;)

Uiteindelijk kan het haast niet anders of dit systeem gaat een stuk efficiënter en goedkoper worden dan de decentrale security die we zo lang gekend hebben op niet-Schengen.
pi_153216554
Die nieuwe indeling en centrale security op Schiphol lijkt een beetje op Hong Kong, of vergis me daarin?
pi_153216785
Volgens mij hebben de meeste luchthavens een soortgelijke centrale Security?

Overigens vroeg eerder iemand hoe het met de G-pier zit. Ook die heeft een extra verdieping gekregen en heeft een eigen transfer filter aan het begin van de pier.
pi_153216863
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2015 14:19 schreef KomtTijd... het volgende:
Volgens mij hebben de meeste luchthavens een soortgelijke centrale Security?
In ieder geval niet op Changi en KL. Daar gewoon controle aan de gate in de meeste gevallen.

HK heeft wel centrale security.
  woensdag 3 juni 2015 @ 14:33:01 #194
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_153217160
Surinam schijnt met een 747-400 bezig te zijn als vervanger van hun Airbus.
  woensdag 3 juni 2015 @ 15:11:44 #195
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153218170
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 14:11 schreef Leatherface het volgende:
Die nieuwe indeling en centrale security op Schiphol lijkt een beetje op Hong Kong, of vergis me daarin?
Het komt nu overeen met veel (maar lang niet alle) airports:

Inchecken > security > passport > shoppen > boarden

quote:
14s.gif Op woensdag 3 juni 2015 14:19 schreef KomtTijd... het volgende:
Volgens mij hebben de meeste luchthavens een soortgelijke centrale Security?

Overigens vroeg eerder iemand hoe het met de G-pier zit. Ook die heeft een extra verdieping gekregen en heeft een eigen transfer filter aan het begin van de pier.
Dat dacht ik ook wel, staat alleen niet op de plattegrond :)
So we just called him Fred
  woensdag 3 juni 2015 @ 16:29:34 #196
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_153220435
Is die aflevering van gisteravond op Discovery terug te kijken?
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  woensdag 3 juni 2015 @ 17:08:15 #197
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153221480
Dit is toch wel een heel ander beeld dan de Telegraaf schept:

quote:
Schiphol: nieuwe controles verlopen soepel

Foto (c) Schiphol
SCHIPHOL - De nieuwe controle van passagiers op Schiphol verloopt soepel. "Het gaat uitstekend", zegt een woordvoerder van de luchthaven. "Reizigers ervaren het als tamelijk ontspannen." Zeker enkele tienduizenden reizigers hebben woensdag de nieuwe controles ondergaan.

Schiphol heeft de 130 controlepunten aan de gates vervangen door vijf grote centrale plekken waar passagiers door de beveiliging moeten. De controle van personen en handbagage verloopt volgens de luchthaven nu prettiger en sneller. De security check duurt maximaal tien minuten.

Eenmaal in de taxfreezone kunnen passagiers op hun gemak winkelen en van de horeca gebruikmaken, zonder dat ze bij de gate opnieuw in de rij moeten staan voor een controle.

Schiphol zet de komende tijd extra medewerkers in om alles in goede banen te leiden.

http://www.luchtvaartnieu(...)oles-verlopen-soepel
So we just called him Fred
  woensdag 3 juni 2015 @ 17:11:32 #198
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_153221556
Ik had kunnen weten dat de Televaag weer zou overdrijven.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  woensdag 3 juni 2015 @ 17:33:13 #199
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_153222123
quote:
13s.gif Op woensdag 3 juni 2015 12:36 schreef Blistering het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)e_beveiliging__.html

Gewoon te snel ingevoerd, blijkbaar.
Ik verwacht sowieso niet dat terroristen gaan plannen op een systeem met kinderziektes om een vol passagiersvliegtuig in de grond te jagen maar als ze dat wel deden zijn ze ze nu mooi te snel af geweest. :P
Wie dit leest is gek
pi_153225177
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:35 schreef Thetallguy het volgende:
De runways op Jakarta zijn van zo'n slechte staat dat een volgeladen 77W er maar beter niet van zou kunnen vertrekken :') CGK-AMS als directe vlucht van Garuda staat daarom weer eens op losse schroeven

http://m.thejakartapost.c(...)sthash.SD1KbAI7.dpuf
En wat ik op een ander forum al zei:
quote:
Schijnbaar gaan vanaf juli de helft van de vluchten via Singapore gevlogen worden.
Dus CGK-SIN-AMS-LGW en LGW-AMS-CGK. Op vluchten zonder tussenstop in Singapore zal dus wel minder cargo worden meegenomen.
Is nu deels bevestigd.
Alleen het deel van doorvliegen naar Gatwick (met de route CGK-SIN-AMS-LGW) gaat dus niet door:

Garuda kiest Singapore voor tijdelijke tussenstop Schiphol-route
quote:
JAKARTA - Garuda Indonesia gaat op drie wekelijkse vluchten naar Amsterdam een tussenstop maken in Singapore. Op drie andere vluchten naar Schiphol schrapt de maatschappij de verlenging van de route naar Londen Gatwick. Reden voor de aanpassing van het vliegschema is een beperking voor het gebruik van zware vliegtuigen op de internationale luchthaven Soekarno-Hatta bij Jakarta.

Vorige week werd duidelijk dat luchthavenexploitant Angkasa Pura II aan Garuda Indonesia gevraagd heeft de twee start- en landingsbanen van het vliegveld tijdelijk te ontzien. De banen hebben versteviging van het asfalt nodig.

De zware Boeing 777-300ER's van Garuda die rechtstreeks naar Amsterdam vliegen, belasten het asfalt het meest. Garuda heeft nu besloten om de komende maanden voor drie van de zes wekelijkse vluchten naar Schiphol een tussenstop in te lassen in Singapore. Op die manier kunnen de Boeing 777's Jakarta met minder brandstof verlaten.

De overige drie vluchten van Jakarta naar Schiphol blijven nonstop, maar gaan na Amsterdam niet door naar Londen Gatwick. Omdat Garuda op die vluchtdagen geen vracht en passagiers mee hoeft te nemen voor Londen, blijft het startgewicht van de Boeing 777's binnen de gestelde limiet. Garuda verwacht door de maatregel meer passagiers te kunnen vervoeren naar Schiphol, omdat de beschikbare capaciteit voor vluchten naar Amsterdam wordt vergroot.

Garuda blijft wel alle vluchten van Schiphol naar Jakarta nonstop uitvoeren. De Indonesische maatschappij vliegt de route tijdens het hoogseizoen zes keer per week. De tussenstop op weg naar Nederland wordt gemaakt op woensdag, donderdag en zaterdag.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 14:33 schreef Sunri5e het volgende:
Surinam schijnt met een 747-400 bezig te zijn als vervanger van hun Airbus.
Dat of een A340 was toch al hun enige keus dus het zou niet erg verrassend zijn.
Wel flinke upgrade in vierkante meters; van 259 m2 naar 372 m2.
Genoeg die vrijkomen, misschien een van Delta of KLM?
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 16:29 schreef Spaardertje het volgende:
Is die aflevering van gisteravond op Discovery terug te kijken?
Komt nog een paar keer op Discovery; zie uitzendschema hier.

Verder:
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:00 schreef Iemand91 het volgende:
En in other news; Emirates gaat bij een aantal A380's de First Class verwijderen en deze uitvoeren als Business/Economy-only. Deze kunnen dan ingezet worden op routes waar First Class niet nodig is. Te denken valt aan India; op deze route vliegen veel Indiase werknemers die in de Emiraten werken.
Gok dat deze kist ook wel op Amsterdam ingezet kan worden; vraag naar First Class lijkt me nou niet erg groot hier.
Volgend jaar moeten 4 nieuwe toestellen al in deze nieuwe configuratie geleverd worden.

Ben benieuwd of de Business door gaan trekken naar voren of dat ze een kleine economy-cabin boven gaan installeren.
Vandaag heeft Emirates de seatplan bekend gemaakt.
Het plan zélf heb ik nog niet kunnen vinden, maar de opstelling is wel bekend:

Beneden:
3-4-3 opstelling (rij 41 - 88) 427 economy-stoelen (gelijk aan de huidige verzie zonder crew rest area)

Boven:
1-2-1 opstelling (rij 6-16 / 19-23) 58 business-stoelen
2-4-2 opstelling (rij 24 - 39) 130 economy-stoelen

Dus beneden niet de nieuwe opstelling van 3-5-3.
Deze toestellen worden dus min of meer de combinatie van het benedendek van de huidige EK A380's met het bovendek van BA A380. Deze beschikken ook niet meer over de douches voorin.

In totaal komen in deze toestellen dus 615 stoelen waarmee ze direct de meeste stoelen in een A380 proppen; op de tweede plaats komen ze ook met 517 stoelen (in de versie zonder cabin crew rest achterin) samen met Qatar Airways.
Hiermee worden dit de vliegtuigen met de meeste stoelen ooit.

De configuratie wordt voor het eerst (gepland) ingezet op Kopenhagen op in 1 december.
Gatwick volgt in januari 2016.

De eerste A380 met deze opstelling wordt A6-EOP; Emirates' 68e A380.
Deze rolde op 17 april uit de hangar in Toulouse en staat momenteel in Hamburg voor het interieur:




[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 03-06-2015 22:05:31 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')