abonnement Unibet Coolblue
  maandag 18 mei 2015 @ 19:43:27 #1
444577 Revelacao
Nee niet de jouwe
pi_152723658
Lieve mensen,

Ik zou graag jullie adviezen/input willen om mijn salaris onderhandelingen tot een goed einde te brengen. Ik ben 28 jaar, heb een HBO opleiding en bijna 10 jaar ervaring in deze sector(waarvan veel parttime).

Situatie bij huidige werkgever

3400 bruto
130 Eu reiskosten
25 vakantie dagen
Geen tegemoetkoming in ziektekosten etc.
Reis met het openbaar vervoer abbonement.

Aanbod van nieuwe werkgever

3200 EUR bruto
220 euro reiskosten
31 vakantiedagen
50% ziektekosten verzekering tegemoetkoming.
Voor deze functie zal ik wel een auto moeten aanschaffen (maandelijkse kosten ca. 450 eu)
Ik heb eerlijk verteld wat ik op dit moment verdien tijdens de gesprekken met deze potentiele werkgever.

Onderhandelingspositie
• Ik weet dat de vacature lang intern heeft open gestaan en daarop waren vrijwel geen reacties, dat ze geen andere serieuze kandidaten hebben (en hebben gehad) en dat de vacature ondertussen alweer van het internet is gehaald (omdat ze ervan uit gaan dat ze met mij verder gaan).

• Voor deze functie geld de volgende schaal : 2800 bruto tot 4600 (CAO).

• Verder weet ik dat ik gewoon echt de juiste persoon voor de functie zou zijn met mijn werkervaring en het gehele team waarin ik zou komen te werken hebben mij ook ontmoet en waren allen positief. Ik denk niet dat ze een persoon zouden kunnen vinden met een betere achtergrond voor deze functie. Ze zijn op zoek naar iemand omdat er binnenkort iemand weg gaat en ze willen iemand voor die tijd hebben ingewerkt.

Perspectieven & andere afwegingen
Ik wil heel graag bij deze werkgever werken. Het is een prestigieus bedrijf en ze bieden goede doorgroei mogelijkheden en de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn zoals je kan zien erg goed. Daarnaast wil ik sowieso niet lang meer bij mijn huidige werkgever blijven omdat ik er geen toekomst in zie.

Gewenste uitkomst
Er moet nog een arbeidsvoorwaarden gesprek plaatsvinden waar ik natuurlijk er een stuk meer uit wil uitslepen, ik vind het huidige bod wel erg aan de lage kant. Ik wil eigenlijk aan het eind van dit gesprek uitkomen op : 3500 bruto, dat is "maar" een stijging van 100 tov huidige loon en 300 van hun aanbod.

Vraag
Als ik dus het arbeidsvoorwaarden gesprek in ga zal ik ergens een X bedrag moeten noemen om vervolgens uit te leggen waarom ik denk dat ik dat verdienen.

Leg ik mijn eis op tafel van 3500 of ga ik er boven zitten om vervolgens daarop te komen? Ik wil natuurlijk niet heel veel erboven gaan zitten dan lijkt het alsof het salaris het enige is wat mij boeit.

En hebben jullie nog tips/adviezen hoe ik het beste kan onderbouwen waarom ik wil wat ik vraag?

[ Bericht 1% gewijzigd door Revelacao op 18-05-2015 19:55:51 ]
pi_152723762
Is wel een erg laag salaris zeg.
pi_152724269
Wat is dat voor idioot bedrijf? Je vertelt ze je salaris, en nog gaan zij daaronder zitten?
Als je ook nog eens een auto moet gaan kopen (die je wellicht zelf verder niet gebruikt, als je er nu geen hebt?) is het helemaal idioot.
Beneath the gold, bitter steel
  maandag 18 mei 2015 @ 20:13:22 #4
444577 Revelacao
Nee niet de jouwe
pi_152725015
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 19:57 schreef Fingon het volgende:
Wat is dat voor idioot bedrijf? Je vertelt ze je salaris, en nog gaan zij daaronder zitten?
Als je ook nog eens een auto moet gaan kopen (die je wellicht zelf verder niet gebruikt, als je er nu geen hebt?) is het helemaal idioot.
Klopt, auto zou ik aanschaffen alleen om deze baan.
  maandag 18 mei 2015 @ 20:25:44 #5
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_152725578
Zo graag willen ze je niet hebben lijkt me.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 18 mei 2015 @ 20:44:59 #6
67670 Skv
Cynist.
pi_152726561
Alsof het salaris het belangrijkste is. Als je bij het nieuwe bedrijf meer te leren hebt en de kans hebt om door te groeien, dan moet je het gewoon doen. Maar vooral omdat het leuker werk is. Dat blindstaren op die 100 Euro bruto helpt niemand verder. Is 5 tientjes netto per maand.

Ergo: denk op de (middel)lange termijn en ga voorbij aan deze momentopname.

Wil overigens niet zeggen dat je even op intermediair een salarischeck kan doen om te zien wat een gemiddeld salaris is in jouw sector, regio en met jouw werkervaring. Dat kan je altijd helpen in de onderhandeling.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_152726633
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2015 20:44 schreef Skv het volgende:
Alsof het salaris het belangrijkste is. Als je bij het nieuwe bedrijf meer te leren hebt en de kans hebt om door te groeien, dan moet je het gewoon doen. Maar vooral omdat het leuker werk is. Dat blindstaren op die 100 Euro bruto helpt niemand verder. Is 5 tientjes netto per maand.
Plus een auto van 450 euro. Als het duidelijk een stap vooruit is qua carriereuitzichten die zich ook snel uitbetalen is 100 euro nog iets te overwegen waard, 550 euro vind ik een ander verhaal.
Beneath the gold, bitter steel
  maandag 18 mei 2015 @ 20:47:56 #8
67670 Skv
Cynist.
pi_152726705
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 20:46 schreef Fingon het volgende:

[..]

Plus een auto van 450 euro. Als het duidelijk een stap vooruit is qua carriereuitzichten die zich ook snel uitbetalen is 100 euro nog iets te overwegen waard, 550 euro vind ik een ander verhaal.
Lijkt me vreemd dat daar niet iets in te onderhandelen is in de zin van leasebak, OV-kaart, tegemoetkoming in de reiskosten oid. Maar inderdaad, afgaande op 550 minder dan kan dat wel een afknapper zijn. Gelukkig moet het voorwaardengesprek nog beginnen en is dit een startbod.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_152727767
Mijn tip: leg dit ook zo neer, iedereen snapt dat je niet achteruit wil gaan. Zeg eerlijk dat je geen grote stappen verwacht maar er wel op vooruit wilt gaan. Als ze je echt graag willen, wat je laat zien dan komt dat goed. Natuurlijk gaan ze eerst lager zitten
  maandag 18 mei 2015 @ 21:07:40 #10
444577 Revelacao
Nee niet de jouwe
pi_152727801
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2015 20:44 schreef Skv het volgende:

Wil overigens niet zeggen dat je even op intermediair een salarischeck kan doen om te zien wat een gemiddeld salaris is in jouw sector, regio en met jouw werkervaring. Dat kan je altijd helpen in de onderhandeling.
Zoals ik al aangaf ik heb de CAO erbij gepakt van dit bedrijf (op internet gewoon te vinden) het salaris voor deze functie ligt tussen de 2800 en 4600. Ik wil eigenlijjk halverwege instappen gezien mijn ervaring en opleiding.
  maandag 18 mei 2015 @ 21:25:28 #11
67670 Skv
Cynist.
pi_152728992
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:07 schreef Revelacao het volgende:

[..]

Zoals ik al aangaf ik heb de CAO erbij gepakt van dit bedrijf (op internet gewoon te vinden) het salaris voor deze functie ligt tussen de 2800 en 4600. Ik wil eigenlijjk halverwege instappen gezien mijn ervaring en opleiding.
Je beseft je dat er 1800 speling in zit? en dat wat zij in hun schaal hebben opgenomen volkomen los staat van het bepalen van je eigen waarde op de arbeidsmarkt?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_152729023
Ik heb zoiets ooit opgelost door mijn huidige en toekomstige salaris in een excelsheet te zetten. Verschillen in secundaire arbeidsvoorwaardenbeleid in euros om te rekenen, inclusief de jaarlijkse indexatie die ik bij een overstap misliep en daar dan open en bloot 5% voor mezelf bij op te tellen.

Je kunt dan objectief aantonen dat je er op achter uit gaat bij een overstap, en dan wordt het wel heel lastig voor een toekomstig werkgever om nee te zeggen. Zonder doe getallen blijf je in algemeenheden praten en appels met peren vergelijken.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  maandag 18 mei 2015 @ 21:25:59 #13
67670 Skv
Cynist.
pi_152729028
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 18 mei 2015 @ 21:28:02 #14
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_152729162
Zeg gewoon dat je 3500 wilt en dat het feest anders niet door gaat.
Ik heb al een boek.
pi_152729613
Kijk ook eens naar jezelf ipv blindstaren op salaris. Hoeveel ben je bereid in te leveren voor die baan? Voor dat je ja zegt op iets waar je achteraf niet blij mee bent. Ik zou inzetten op niets inleveren, al valt er vaak secundaire voorwaarden meer te halen. Grens dus bepalen alvorens het gesprek aan te gaan.
pi_152733871
Heb je niet enig idee wat een marktconform salaris is voor jouw ervaring? 3500 vragen en aangeven dat je er iets op vooruit wilt, aangezien je ook extra kosten maakt (auto ed).
Bieden ze vervolgens minder, dan gewoon vasthouden.

Je wilt niet te laag beginnen, dan ben je straks alleen al een hele tijd bezig je oude loon terug te krijgen. Hoger starten is makkelijker dan meerdere keren een flinke loonsverhoging krijgen.

Volgende keer zou ik ook gewoon liegen over je huidige loon en er 200 bovenop gooien.
Eerst denken, dan typen
pi_152734129
Ik schat zo in dat je wel hoger kunt krijgen, zou zelfs adviseren om een tegenbod te doen van 3500 of 3600 afhankelijk van hoe graag je de baan wil.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 08:10:23 #18
67670 Skv
Cynist.
pi_152739091
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 23:12 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
Ik schat zo in dat je wel hoger kunt krijgen, zou zelfs adviseren om een tegenbod te doen van 3500 of 3600 afhankelijk van hoe graag je de baan wil.
Jij kent TS?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_152739913
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 19:43 schreef Revelacao het volgende:
Lieve mensen,

Ik zou graag jullie adviezen/input willen om mijn salaris onderhandelingen tot een goed einde te brengen. Ik ben 28 jaar, heb een HBO opleiding en bijna 10 jaar ervaring in deze sector(waarvan veel parttime).

Situatie bij huidige werkgever

3400 bruto
130 Eu reiskosten
25 vakantie dagen
Geen tegemoetkoming in ziektekosten etc.
Reis met het openbaar vervoer abbonement.

Aanbod van nieuwe werkgever

3200 EUR bruto
220 euro reiskosten
31 vakantiedagen
50% ziektekosten verzekering tegemoetkoming.
Voor deze functie zal ik wel een auto moeten aanschaffen (maandelijkse kosten ca. 450 eu)
Ik heb eerlijk verteld wat ik op dit moment verdien tijdens de gesprekken met deze potentiele werkgever.

Als je de auto niet meerekent (en ik vind ook niet dat die volledig voor rekening van de werkgever zou moeten komen, jij kiest immers zelf ook voor een baanwissel), ga je er bij je nieuwe baas al flink op vooruit.
De stijging in je reiskostenvergoeding levert je 90 euro netto per maand meer op. Hence; netto nog meer geld. Ik denk dat je dan al met al per maand niet minder voordelig uit bent.

Daarnaast krijg je meer vakantiedagen (ook wat waard). Zo gek vind het aanbod dus niet tov wat je nu krijgt.

Blijft die auto over. Daar kan je wel wat mee; je kunt wellicht inbrengen n dat die 220 euro nooit kostendekkend is en dat je daarom meer reiskostenvergoeding wil of dat bruto wat wil compenseren door een tegenbod te doen.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 09:23:39 #20
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_152739978
Je kan een paar dingen doen:

Zorgen dat zij een leaseauto voor je erbij regelen

Een tegenbod qua salaris doen van 3700 tot 3800 euro en proberen uit te komen op 3500~3600 euro

Het huidige aanbod accepteren met een getekende verklaring dat je na bv een half jaar omhoog gaat naar 3500 euro
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 19 mei 2015 @ 09:24:37 #21
67670 Skv
Cynist.
pi_152739999
Ik mis nog even de contractduur overigens. Heb je bij je huidige werkgever een contract voor onbepaalde tijd? En wat is de looptijd van het nieuwe contract? 6 maanden?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 10:16:46 #22
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_152741151
je kunt ook een aantekening maken dat als je goed presteert je er volgende contract extra geld bij wil/krijgt
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_152741583
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 09:19 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Als je de auto niet meerekent (en ik vind ook niet dat die volledig voor rekening van de werkgever zou moeten komen, jij kiest immers zelf ook voor een baanwissel), ga je er bij je nieuwe baas al flink op vooruit.
De stijging in je reiskostenvergoeding levert je 90 euro netto per maand meer op. Hence; netto nog meer geld. Ik denk dat je dan al met al per maand niet minder voordelig uit bent.

Daarnaast krijg je meer vakantiedagen (ook wat waard). Zo gek vind het aanbod dus niet tov wat je nu krijgt.

Blijft die auto over. Daar kan je wel wat mee; je kunt wellicht inbrengen n dat die 220 euro nooit kostendekkend is en dat je daarom meer reiskostenvergoeding wil of dat bruto wat wil compenseren door een tegenbod te doen.
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Bruto maandsalaris is maar een deel-indicatie van wat je netto uiteindelijk per jaar over houdt.
Hoe zit het met eindejaarsuitkering/dertiende maand/winstuitkering?
Je hebt een stuk meer vakantiedagen, hoeveel daarvan mag je uit laten betalen als je ze niet opneemt?
Reiskostenvergoeding is al zoveel hoger dat het je achteruitgang in bruto-maandsalaris meer dan compenseert.

Openbaar vervoer-abonnement is ook niet gratis, die kosten heb je straks niet meer en kun je dus (deels) gebruiken om je auto te financieren.

Niet dat ik je af wil raden om meer loon te willen onderhandelen, maar hou alsjeblieft rekening met bovenstaande argumenten die je nieuwe baas best wel eens op tafel zou kunnen leggen.
pi_152741833
Een maand heeft iets van 168 werkuren, 3200 per maand is ongeveer ¤19,- per uur
6 extra vakantie dagen is 48*19 = ¤ 912 , wat neer komt op ¤76,- per maand

sommetje is dus
extra reiskosten ¤90,-
Extra vakantiedagen ¤76
extra verzekerings voordeel ¤50

Bod is dus eigenlijk gelijk aan wat je nu verdient.....enige nadeel is dat je auto erbij komt
  dinsdag 19 mei 2015 @ 17:12:36 #25
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_152754143
MIJN ADVIES:

spreek een staffel af:
start: 3200
na proeftijd: 3400
half jaar contract afgelopen: nieuw gesprek over salaris
  dinsdag 19 mei 2015 @ 17:13:31 #26
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_152754167
OF

start: 3200
na 3 maanden bij goed functioneren: 3400
  dinsdag 19 mei 2015 @ 17:14:18 #27
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_152754197
Staffeltjes werken altijd goed is mijn ervaring :)
pi_152754294
En dat kon niet in één post?

Ik denk dat eerlijkheid inderdaad belangrijk is. Als je het naast elkaar zet valt het volgens mij wel mee hoeveel je erop achteruit zou gaan. Ben je bereid vakantiedagen in te leveren voor een hoger loon? Zoiets kan dan ook altijd nog.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 17:28:04 #29
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_152754619
Denk je serieus dat afdeling P&O voor alle mensen verschillende administratie erop na gaat houden betreffende vakantiedagen per jaar? Lijkt me stug. Iets in de trant van:
Pietje wil maar 20 vakantiedagen en 25 euro meer loon per maand ofzo?
pi_152756879
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 08:10 schreef Skv het volgende:

[..]

Jij kent TS?
zover ik weet niet.. Maar obv de gegevens is dat mijn inschatting. Salarisschaal tussen 2800 en 4600 en huidige salaris is 34 00.
pi_152756915
Eerst gewoon je bod van 3500 op tafel leggen.
Onderhandelen over toekomstige loonsverhogingen, verkoop van vakantiedagen ed kan altijd nog als ze niet bereid zijn dit te betalen. Zonde om daar nu al gebruik van te maken.

Netto reiskosten ipv bruto loon is een groter feestje voor de werkgever dan werknemer. De werkgever hoeft geen sociale lasten af te dragen, vakantiegeld, pensioenpremie etc. De werknemer krijgt wel mooi netto, maar mist bovenstaande en evt. recht op ww/ontslagpremie op dat bedrag. 100 bruto loon is gezien de kosten van de werkgever dus zeker wel 130 netto reiskosten waard.
Eerst denken, dan typen
  dinsdag 19 mei 2015 @ 20:34:45 #32
444577 Revelacao
Nee niet de jouwe
pi_152762192
Dus beginnen met mijn weder bod van 3500? En dan hopelijk uitkomen op uiterlijk 3400?

De reden dat ik dit topic heb geopend is vooral om jullie mening te vragen over hoe ik de onderhandelingen moet aanpakken. Ik wil niet afgunst creeren bij mijn toekomstige werkgever door met "rare" eisen te komen zoals teveel geld vragen.. Anderzijds wil ik natuurlijk wel het maximale eruit slepen... Ik vind het toch moeilijk om daar een balans in te vinden.

Ik snap dat salaris onderhandelingen een zakelijke gelegenheid zijn en dat dit wel het ultieme moment is om er meer uit te slepen.

Wellicht een verkeerde aanname, maar bij elk (eerste) bod dat een werkgever ervan uitgaat dat er nog onderhandeld moet worden en mogelijk enkele honderden euros erboven eindigt.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 20:36:13 #33
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_152762282
Staffel. punt.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 20:42:15 #34
444577 Revelacao
Nee niet de jouwe
pi_152762630
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 09:24 schreef Skv het volgende:
Ik mis nog even de contractduur overigens. Heb je bij je huidige werkgever een contract voor onbepaalde tijd? En wat is de looptijd van het nieuwe contract? 6 maanden?
jaar contract met de intentie erna in vaste dienst te komen. op dit moment heb ik ook een jaar contract.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 21:19:10 #35
51385 baskick
Juist ja!
pi_152765333
Les voor de volgende keer: nooit je huidige salaris bekendmaken; de andere partij maakt hier misbruik van en jij voelt je nu bezwaard om een (te) hoog tegenvoorstel te doen. Is hun aanbod echt slecht, of verdien je nu al goed? 't Is mij niet bekend hoeveel fulltime relevante ervaring (na afronding studie) en welke hbo-opleiding je hebt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 19 mei 2015 @ 21:35:14 #36
444577 Revelacao
Nee niet de jouwe
pi_152767228
wat zou een realistisch en goed strategisch tegenbod zijn?

ik verdien nu al vrij goed, al hoewel mijn huidige secundaire arbeidsvoorwaarden een aanfluiting zijn (geen 13e maand, 25 vakantiedagen, geen auto (is normaal binnen de branche) etc etc)

qua secundaire arbeidsvoorwaarden zit het wel snor met de nieuwe werkgever maar dat zijn dingen die ze volgens het CAO sowieso moeten geven en zie ik dus ook niet alsof ze daarmee mijn bruto loon mogen compenseren.
pi_152775845
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 21:35 schreef Revelacao het volgende:
wat zou een realistisch en goed strategisch tegenbod zijn?

ik verdien nu al vrij goed, al hoewel mijn huidige secundaire arbeidsvoorwaarden een aanfluiting zijn (geen 13e maand, 25 vakantiedagen, geen auto (is normaal binnen de branche) etc etc)

qua secundaire arbeidsvoorwaarden zit het wel snor met de nieuwe werkgever maar dat zijn dingen die ze volgens het CAO sowieso moeten geven en zie ik dus ook niet alsof ze daarmee mijn bruto loon mogen compenseren.
Het bod waarmee jij akkoord gaat.

Overstappen is wel het ultieme moment meer salaris eruit te halen. Die reiskostenvergoeding heb je niet zoveel aan, aangezien je ook daadwerkelijk meer reiskosten gaat maken.

Verder is overstappen voor jouw ook een risico en daar mag best een prijskaartje aan hangen in de vorm van een hoger salaris.

Stap is het ieder geval bespreekbaar maken en stel gewoon dat jij 3700 een realistischer salaris vindt, denk eraan dat wat jij ervan vindt, eigenlijk het enige is wat telt.

Het maakt in feite voor het bedrijf ook niet zoveel uit, maar ze betalen liever 3200 dan 4000. Bedenk ook dat diegene aan de andere kant van de tafel dit soort gesprekken iedere week voert en jij niet. Dus op argumenten kom je er bijna nooit uit. Daarom eerlijk stellen dat jij het zo ziet, valt weinig tegen in te brengen en ze weten duidelijk wat de bedoeling is.
.
  woensdag 20 mei 2015 @ 09:42:14 #38
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_152781909
Als jij inderdaad de enige goede kandidaat bent (en helemaal mooi als dat zonder recruiter tussenkomst is) kost het hun 5000 tot 10000 om opnieuw een goede kandidaat te werven met alle tijd voor gesprekken, adverteren, recruiters, etc... De helft van die gemiddelde wervingskosten is 3750, dus die 300 per maand extra is best te verantwoorden voor 1 jaar.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 20 mei 2015 @ 11:36:03 #39
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_152784707
TS,

Je had inderdaad je huidige salaris niet moeten noemen maar dat je dat wel hebt gedaan vind ik juist ook wel weer heel erg transparant. Sommige mensen liegen om de hoogte van huidige salaris en komen daarna in de penarie als ze om een loonstrook vragen. Dus je doet het gewoon goed.

Ik merk dat niemand ingaat op mijn 'staffel' idee. Het is de beste manier om een compromis te maken als je er niet uitkomt. Bijvoorbeeld als jij zegt: 3500 en de manager 3200 kan je het aftikken met
Ik start met 3200 maar na 3 maanden 3500 als ik heb laten zien wat ik waard ben.

Je zit in een luxepositie, met een huidig contract. Als ze je laten lopen voor 300 verschil, dat doen ze niet. Vertrouw op mijn woorden. Als je je willen, dan dan willen ze je. Maar het moet wel binnen een marge blijven van 250,- bruto verschil ongeveer.
  woensdag 20 mei 2015 @ 11:39:52 #40
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_152784836
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 19:57 schreef Fingon het volgende:
Wat is dat voor idioot bedrijf? Je vertelt ze je salaris, en nog gaan zij daaronder zitten?
Als je ook nog eens een auto moet gaan kopen (die je wellicht zelf verder niet gebruikt, als je er nu geen hebt?) is het helemaal idioot.
90 euro meer reiskostenvergoeding, helft van ziektekosten premie a 55 euro en 6 vakantiedagen meer.

Wat hebben zij er mee te maken dat TS een auto moet kopen?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 20 mei 2015 @ 11:41:36 #41
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_152784904
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 20:13 schreef Revelacao het volgende:

[..]

Klopt, auto zou ik aanschaffen alleen om deze baan.
Jij wil daar werken, dan zie je toch lekker zelf hoe je daar geraakt. Dat die auto je 450 euro in de maand kost, tjah. Je krijgt een reiskostenvergoeding.

Je kan ook een brommertje kopen.

En als je die auto eenmaal hebt ga je hem ook privé gebruiken waardoor de vaste lasten per gereden kilomter lager worden waardoor je de 450 euro niet volledig aan je werkgever kan toeschrijven.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_152787005
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 11:36 schreef rosita1 het volgende:
TS,

Je had inderdaad je huidige salaris niet moeten noemen maar dat je dat wel hebt gedaan vind ik juist ook wel weer heel erg transparant. Sommige mensen liegen om de hoogte van huidige salaris en komen daarna in de penarie als ze om een loonstrook vragen. Dus je doet het gewoon goed.

Ik merk dat niemand ingaat op mijn 'staffel' idee. Het is de beste manier om een compromis te maken als je er niet uitkomt. Bijvoorbeeld als jij zegt: 3500 en de manager 3200 kan je het aftikken met
Ik start met 3200 maar na 3 maanden 3500 als ik heb laten zien wat ik waard ben.

Je zit in een luxepositie, met een huidig contract. Als ze je laten lopen voor 300 verschil, dat doen ze niet. Vertrouw op mijn woorden. Als je je willen, dan dan willen ze je. Maar het moet wel binnen een marge blijven van 250,- bruto verschil ongeveer.
Mooie is dat soort afspraken weleens "vergeten" worden als het zover is. Of er is een andere lulsmoes waarom het opeens niet meer kan.
.
pi_152787929
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:04 schreef Fer het volgende:

[..]

Mooie is dat soort afspraken weleens "vergeten" worden als het zover is. Of er is een andere lulsmoes waarom het opeens niet meer kan.
Daarom vastleggen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_152789550
Ik vind het in dit geval juist wel slim om je salaris te noemen, omdat je salaris (naar mijn mening) vrij hoog is. Salaris geeft ook een beetje een worklevel aan.

De keren dat ik geen salaris noemde maar hun bod afwachtte was het standaard honderden euro's lager dan dat ik aangaf wat ik verdiende.
pi_152792585
sowieso loonstrook laten zien ... echt.. dat mogen ze niet eens vragen.. en weiger ik ook ..

Ik doe altijd wat op mijn salaris bij onderhandelingen, ga toch niet voor hetzelfde overstappen ? Je wil er toch op vooruit gaan ?

Dat je een auto wil/moet aanschaffen staat hier buiten. Als jij meent dat het standaard is in de branche dat er een auto bij de functie hoort, dan is dat iets wat je in je onderhandelingen mee moet nemen..simpel

Een werkgever wil jou zo goedkoop mogelijk binnenhalen, geef hem eens ongelijk ?
pi_152792993
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 17:28 schreef rosita1 het volgende:
Denk je serieus dat afdeling P&O voor alle mensen verschillende administratie erop na gaat houden betreffende vakantiedagen per jaar? Lijkt me stug. Iets in de trant van:
Pietje wil maar 20 vakantiedagen en 25 euro meer loon per maand ofzo?
Kunt toch een 32 uur contract nemen voor het zelfde maand tarief.
Administratief moet dat geen probleem zijn.

Maar idd het tegenbod is alles bezien niet zo slecht. Zou echter wel een hogere reiskosten vergoeding vragen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_152794553
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 11:36 schreef rosita1 het volgende:
geblaat
Mag ik jou nomineren voor domste poster in dit topic? Je blijft maar zeuren over die domme staffels. Meerdere keren om mij heen heb ik gezien dat werknemers dat afspreken, maar dan inderdaad 'bij goed functioneren'. Vervolgens heeft de werkgever altijd wel een excuus om toch niet te verhogen, want dit of dat moet beter.

Ook het noemen van salaris, daar is niets mis mee. Ook niet als TS had gezegd dat die nu ¤ 3900,- verdiend. Ik heb nog nooit een werkgever meegemaakt, of van gehoord, die om het oude loonstrookje vroeg.

@TS, Netto wil jij er niet op achteruitgaan, maak dat kenbaar richting de potentiële nieuwe werkgever, kom met een gedegen rekensommetje, en geef dus aan op welk bedrag jij bruto minimaal moet uitkomen. Overigens vind ik ruim ¤ 400,- p/m voor een auto wel erg veel, of is dat inc benzine?
  woensdag 20 mei 2015 @ 18:30:52 #48
444577 Revelacao
Nee niet de jouwe
pi_152796418
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 17:19 schreef jroz het volgende:

[..]

Mag ik jou nomineren voor domste poster in dit topic? Je blijft maar zeuren over die domme staffels. Meerdere keren om mij heen heb ik gezien dat werknemers dat afspreken, maar dan inderdaad 'bij goed functioneren'. Vervolgens heeft de werkgever altijd wel een excuus om toch niet te verhogen, want dit of dat moet beter.

Ook het noemen van salaris, daar is niets mis mee. Ook niet als TS had gezegd dat die nu ¤ 3900,- verdiend. Ik heb nog nooit een werkgever meegemaakt, of van gehoord, die om het oude loonstrookje vroeg.

@TS, Netto wil jij er niet op achteruitgaan, maak dat kenbaar richting de potentiële nieuwe werkgever, kom met een gedegen rekensommetje, en geef dus aan op welk bedrag jij bruto minimaal moet uitkomen. Overigens vind ik ruim ¤ 400,- p/m voor een auto wel erg veel, of is dat inc benzine?
Dat is inclusief alles (bbenzine belasting verzerking onderhoud anwb etc)

werk gever heeft niets te maken met hoe ik daar kom , klopt. Tegelijkertijd is de werk plek op vrij afelegen plek en is met de auto gaan enige normale optie.

Ik ga wel een investering aan van ca 5000 / 6000 euro aan om die auto aan te schaffen speciaal om daar te werken.

Ik ga het neerleggen als :

3700 bruto

want

Ik heb de juiste werk ervaring


Ik lig goed binnen het team ( al ontmoet in soll proces)

arbeids voorwaarden waardoor ik zelfde salaris behoud onderaan de streep zijn vast gelegd en zou ik hoe dan ook krijgen vanwege bindende cao .

Het is normaal om vooruit te gaan met nieuwe baan

De baan heeft meer verantwoorelijkheden en hogere werk druk

Mijn onder grens is 3550
  woensdag 20 mei 2015 @ 18:37:57 #49
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_152796594
Ik zou dat goed in het team liggen geen argument vinden voor een hoger salaris.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 20 mei 2015 @ 18:59:43 #50
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_152797255
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 17:19 schreef jroz het volgende:

[..]

Mag ik jou nomineren voor domste poster in dit topic? Je blijft maar zeuren over die domme staffels. Meerdere keren om mij heen heb ik gezien dat werknemers dat afspreken, maar dan inderdaad 'bij goed functioneren'. Vervolgens heeft de werkgever altijd wel een excuus om toch niet te verhogen, want dit of dat moet beter.

Ook het noemen van salaris, daar is niets mis mee. Ook niet als TS had gezegd dat die nu ¤ 3900,- verdiend. Ik heb nog nooit een werkgever meegemaakt, of van gehoord, die om het oude loonstrookje vroeg.

@TS, Netto wil jij er niet op achteruitgaan, maak dat kenbaar richting de potentiële nieuwe werkgever, kom met een gedegen rekensommetje, en geef dus aan op welk bedrag jij bruto minimaal moet uitkomen. Overigens vind ik ruim ¤ 400,- p/m voor een auto wel erg veel, of is dat inc benzine?
Dan verschillen wij van mening. Maar om iemand dom te noemen vind ik nergens op slaan.
Ik heb het over mijn persoonlijke ervaringen en die verschillen kennelijk met die van jou en jouw omgeving. Dat kan.
pi_152802739
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 18:30 schreef Revelacao het volgende:

Ik ga het neerleggen als :

3700 bruto

want

Ik heb de juiste werk ervaring

Ik lig goed binnen het team ( al ontmoet in soll proces)

arbeids voorwaarden waardoor ik zelfde salaris behoud onderaan de streep zijn vast gelegd en zou ik hoe dan ook krijgen vanwege bindende cao .

Het is normaal om vooruit te gaan met nieuwe baan Maar dat mag jij wel vinden.

De baan heeft meer verantwoorelijkheden en hogere werk druk

Mijn onder grens is 3550
Dan moet je er ook consequenties aan geven, mochten ze onder die 3550 blijven.

Uiteindelijk draait het alleen maar om wat jij van het salaris vindt, wat je voor de functie wilt verdienen en of jij de overstap wilt maken ervoor.

PS: Waarom maak je zoveel spelfouten?
.
  woensdag 20 mei 2015 @ 21:53:58 #52
444577 Revelacao
Nee niet de jouwe
pi_152803765
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 21:25 schreef Fer het volgende:

[..]

PS: Waarom maak je zoveel spelfouten?
Eh was via mijn telefoon gepost, excuses.
pi_153019686
Hoe reageerden ze op je tegenbod?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 28 mei 2015 @ 21:22:40 #54
444577 Revelacao
Nee niet de jouwe
pi_153051664
Ehm ze waren vrij duidelijk.

Dit is het bod, dat het geen onderhandelingsbod of start bod was. wil ik verder nog doorpraten zal ik toch een salaris strook moeten overleggen. (dat gesprek was met HR trouwens). Er was niet echt sprake van een discusse, en er werd totaal niet geluisterd naar mijn verhaal (dat gevoel kreeg ik).

Morgen ga ik mijn (misschien toekomstige) leiding gevende bellen en kijken of ik even kan langs komen en alsnog mijn tegen bod doen met mijn argumentatie. daarmee omzeil ik HR maar ze geven mij geen keus.

Ik was wel ffe flabbbergasted toen ik dus hoorde van ja dit is het bod wat wij passend vinden blabla.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 08:58:05 #55
51385 baskick
Juist ja!
pi_153062775
Overleggen van een salarisstrook is nergens voor nodig. Puur hypothetisch: als je dat zou doe, dan valt er wel over te praten? Vreemd verhaal, aangezien er toch geen onderhandeling mogelijk zou zijn.

HR omzeilen is een goede. Laat je toekomstige manager maar even informeren naar de mogelijkheden. 't Gaat waarschijnlijk om zijn formatie (en dus budget) en als hij jou graag wil hebben...
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_153062895
Echt die HR mensen, bloed onder mijn nagels halen ze vandaan :)
Even a broken clock is right twice a day.
pi_153064521
Die HR mensen zullen waarschijnlijk niet eens weten hoe zeer jouw leidinggevende jou wil hebben. Het via hem spelen lijkt mij een prima move. Nooit, maar dan ook nooit, zou ik een loonstrookje laten zien in een sollicitatieprocedure. Dit heeft letterlijk geen enkele toegevoegde waarde voor jou, als ze dan blijven dreigen dat dit de enige optie tot salarisonderhandelingen is, dan hoef ik daar niet te werken. Het vragen van een salarisstrook is dé handtekening van HR medewerkers die te incompetent zijn om zijn sollicitant goed op waarde te schatten en bang zijn teveel te bieden.
- Met zuidelijke groet -
  vrijdag 29 mei 2015 @ 10:41:15 #58
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_153064919
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:22 schreef Revelacao het volgende:
Ehm ze waren vrij duidelijk.

Dit is het bod, dat het geen onderhandelingsbod of start bod was. wil ik verder nog doorpraten zal ik toch een salaris strook moeten overleggen. (dat gesprek was met HR trouwens). Er was niet echt sprake van een discusse, en er werd totaal niet geluisterd naar mijn verhaal (dat gevoel kreeg ik).

Morgen ga ik mijn (misschien toekomstige) leiding gevende bellen en kijken of ik even kan langs komen en alsnog mijn tegen bod doen met mijn argumentatie. daarmee omzeil ik HR maar ze geven mij geen keus.

Ik was wel ffe flabbbergasted toen ik dus hoorde van ja dit is het bod wat wij passend vinden blabla.
pff , lekker dan

als je hr omzeilt besef dat je daar geen vrienden maakt? niet dat dat wat zou uitmaken in mijn geval
het is jou loon

ik zou geen loonstrook overhandigen en gewoon vertellen wat je hier ook hebt geleerd in dit topic

succes
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  vrijdag 29 mei 2015 @ 10:43:48 #59
51385 baskick
Juist ja!
pi_153064974
Vrienden bij HR zijn nergens voor nodig. Daarbij: voor hen ben je een nummer: ze interesseren zich echt niet voor/in jou.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zaterdag 30 mei 2015 @ 01:17:01 #60
435944 bouwboertje
zonder fok wortut niets.
pi_153092989
Met alle respect, echt handig heb je het niet aangepakt... Je hebt je nu in een situatie gemanoeuvreerd waarbij je moet buigen of barsten. Buig je dan weet men dat voor de toekomst, barst je dan heb je je trots in takt gehouden maar geen nieuwe baan.

De opmerking laat je oude strook maar zien word eigenlijk nooit gebruikt behalve... Als ze je genoemde salaris niet geloofwaardig achten bij je ervaring of optreden. Eigenlijk word er dan gezegt, we geloven je niet en dat is een leuke start...

Wat me ook opvalt is dat het uitgangspunt van erop vooruit gaan enkel word bekeken vanuit de financiën. Je hebt hier iig aangegeven dat je niet verder komt in je huidige positie, heb je dat daar ook gedaan? Zo ja, dan bieden ze je dus perspectief met een salaris.

Financieel gezien blijf je ongeveer netto gelijk. Bruto is het minder. Reiskosten meetellen in je inkomen vind ik niet juist. Dat zijn immers kosten die je ook moet maken. Waarop zijn hun reiskosten gebaseerd?
Die 50% korting op ziektekosten moet je ook meetellen. Grote kans overigens dat ze afspraken hebben bij een verzekeraar dus dat ook het deel dat jij moet betalen al lager is in vergelijking.

Dat jij een auto moet kopen is jouw probleem. Je zou ook een motor of fiets kunnen kopen toch? Als het een auto moet worden... je hebt ook een auto voor 1000 euro waar je prima mee kunt rijden.

Je hebt nu een jaar contract als ik me niet vergis? Dat heb je ws ook aangegeven en die HR afdeling weet dat jij dus in principe niet 100% zeker weet dat het verlengt gaat worden...

Al met al ben je de salaris gesprekken niet ingegaan met een doordacht plan. Je wilde eerlijk zijn en in onderhandelingen moet je niet helemaal eerlijk zijn. Dat wil niet zeggen dat je moet liegen maar daar tussen in zit ook nog de optie... niet alles vertellen...
  zaterdag 30 mei 2015 @ 08:14:03 #61
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_153094567
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 09:05 schreef danos het volgende:
Echt die HR mensen, bloed onder mijn nagels halen ze vandaan :)
Dat vat het aardig samen :D

Maar dit topic gaat nu helemaal over salaris. Als ik het goed lees lijkt het er op alsof er buiten het salaris ook genoeg redenen zijn om er te gaan werken. Dan is het de vraag of het salaris wel zo zwart/wit mee moet tellen in de beslissing, zelfs als je er op achteruit zou gaan.
pi_153094591
Je contact gewoon je toekomstige leidinggevende, geeft aan dat je een goed gevoel hebt over de functie en in principe graag wilt komen werken maar graag zou zien dat er nog een keer wordt gekeken naar het aanbod. Zodat er voor beide partijen een goede basis is om de overeenkomst aan te gaan.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_153094593
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 19:57 schreef Fingon het volgende:
Wat is dat voor idioot bedrijf? Je vertelt ze je salaris, en nog gaan zij daaronder zitten?
Als je ook nog eens een auto moet gaan kopen (die je wellicht zelf verder niet gebruikt, als je er nu geen hebt?) is het helemaal idioot.
Je nieuw bodbod slechter dan het oude. En auto is behoorlijk d duur.

Hoe zit het verder met zaken als pensioen? Dat kan nogal uitmaken. Vraag die hrm mof vrouw eens om eeneen loonstrook voor te rekenen. Overigens heb je om er een beetje op vooruit te gaan wel iets van nodig 3700 Ivm die auto.

Overigens nooit meer zeggen hoeveel je verdient een hoog inzetten..
Whatever...
  zondag 31 mei 2015 @ 12:54:39 #65
435944 bouwboertje
zonder fok wortut niets.
pi_153123661
Dat hij van mening is dat er een auto moet komen is toch niet het probleem van de nieuwe werkgever, het is een keuze van de TS.

Persoonlijk denk ik dat TS teveel naar de korte termijn kijkt. Als hij zo graag mee toekomst perspectief wil hebben en hij die daar kan krijgen, gaat het dan om wat er extact onderaan de streep staat ?

Ik zou kijken hoe groot de kans is dat ik via deze baan weer meer kans heb op een volgende die beter is. Van blijven zitten word TS niet gelukkiger, dat heeft hij al aangegeven.

Het gaat hier te veel om het concrete geld en minder om de secundaire en zelfs nog minder om het mogelijke toekomst plaatje en plezier en dat is uiteindelijk toch waar het om gaat ?
  zondag 31 mei 2015 @ 18:58:52 #66
444577 Revelacao
Nee niet de jouwe
pi_153134791
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 12:54 schreef bouwboertje het volgende:
Dat hij van mening is dat er een auto moet komen is toch niet het probleem van de nieuwe werkgever, het is een keuze van de TS.

Persoonlijk denk ik dat TS teveel naar de korte termijn kijkt. Als hij zo graag mee toekomst perspectief wil hebben en hij die daar kan krijgen, gaat het dan om wat er extact onderaan de streep staat ?

Ik zou kijken hoe groot de kans is dat ik via deze baan weer meer kans heb op een volgende die beter is. Van blijven zitten word TS niet gelukkiger, dat heeft hij al aangegeven.

Het gaat hier te veel om het concrete geld en minder om de secundaire en zelfs nog minder om het mogelijke toekomst plaatje en plezier en dat is uiteindelijk toch waar het om gaat ?
Daar heb je zeker een punt bouwboertje. Mij is het alleen echt in verkeerde keelgat geschoten dat het bod is gebracht van "dit is het". Het bod zelf is gewoon stukken lager dan ik nu verdien en word op het zelfde peil getrokken door de (veel) betere secundaire arbeidsvoorwaarden. Als een werkgever al zo hard speelt bij onderhandelingen bij in dienst treden, wat kan ik dan verwachten op het moment dat ik na een paar jaar wil door groeien? gaan ze het dan weer zo hard spelen? Ik vind het wel een zorgelijk puntje.

Nu had ik dus vorige week mijn toekomstige leidinggevende gebeld om even met hem om de tafel te kunnen zitten, blijkt hij op vakantie te zijn... En ik zelf ga as. donderdag ook op vakantie.. Nu ontvang ik ook net een mailtje van de HR Manager (ja op zondag avond!) van hoe is het ? en wat heb je besloten? Ik weet zeker dat je het bij ons naar je zin zal hebben blablabla.

Ik wil er nog 280 bruto bij en dan ben ik helemaal tevreden en ga ik ook aan de slag met een goed gevoel. Met het huidige bod ga ik niet gemotiveerd aan de slag, niet omdat het aan de lage kant is maar omdat het erdoorheen is geduwd van "dit is het". Voor die 280 verhoging zal ik anders minimaal een 2 jaar moeten werken!

Maar hoe dit ik dit ga aanpakken weet ik nog niet. Leiding gevende op vakantie, HR die dus blijkbaar graag snel antwoord wil, en ik heb geen zin om nog een x met HR om de tafel te gaan zitten. Mijn salaris wensen via email opsturen lijkt mij geen puik plan en het via een leiding gevende spelen die zelf op vakantie is ook geen mogelijkheid.

[ Bericht 4% gewijzigd door Revelacao op 31-05-2015 19:16:06 ]
pi_153136966
Mijn advies: maak een berekening bruto en netto op jaarbasis. Alle secundaire voorwaarden tellen tenslotte mee. Extra vrije dagen. maar winstuitkering is ook gewoon geld, net als guinstigere pensioenvoorwaarden etc. (pensioen kan je zomaar honderden euros bruto in de maand schelen!).

En als je er echt bijna niet op vooruit gaat zou ik een tegenbod doen waarbij je er zo'n 7,5% op vooruit gaat. Dat vind ik overigens heel fatsoenlijk, je neemt tenslotte een risico door een overstap en een risico nemen is in deze wereld nu eenmaal iets waarvoor je geld vraagt.
Whatever...
pi_153162965
Overigens, wellicht speel ik een beetje advocaat van de duivel nu, maar waar is dat salaris op gebaseerd? Zo ongeveer niemand in mijn netwerk onder de 30 jaar verdient meer dan 3000,- bruto p/m, zelfs een ph.d niet. Zelf zit ik daar ook aardig onder en ik heb het nou niet bepaald krap. Toen ik zelf 2 werkgevers had die tegen elkaar gingen opbieden keek ik slechts naar 2 dingen; kan ik mijn rekeningen betalen (geld voor "leuke dingen" inclusief) en is het niet overdreven laag voor de functie.

In ieder geval lijkt het me verstandig om meer dingen mee te wegen dan alleen het salaris. In mijn vorige baan verdiende ik veel meer maar ik wil voorlopig niet terug, dan werk ik weer 's nachts, werk ik met zwaar ongezonde chemische rotzooi, en heb ik geen sociaal leven meer en zit ik weer met collega's waar ik geen klik mee heb.
pi_153163394
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 18:42 schreef Daboman het volgende:
Zo ongeveer niemand in mijn netwerk onder de 30 jaar verdient meer dan 3000,- bruto p/m, zelfs een ph.d niet.
Vreemd. Zowat iedereen in mijn professioneel netwerk verdient meer dan 3k. Dit zal waarschijnlijk per sector en land verschillen.
  maandag 1 juni 2015 @ 19:12:38 #70
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_153164007
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 18:58 schreef Revelacao het volgende:
Leiding gevende op vakantie, HR die dus blijkbaar graag snel antwoord wil, en ik heb geen zin om nog een x met HR om de tafel te gaan zitten. Mijn salaris wensen via email opsturen lijkt mij geen puik plan en het via een leiding gevende spelen die zelf op vakantie is ook geen mogelijkheid.
Ik zou iets anders gaan zoeken, hoor. Het zou me niet verbazen als HR (of althans, het hoofd HR) het laatste woord heeft qua salaris.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_153164558
Misschien kun je een bruto/netto berekening aanvragen, daar rek je wat tijd mee en kun je misschien afvragen in hoeverre je echt die 280 bruto erbij wil hebben. Bruto/netto kan per werkgever verschillen ivm sec. arbeidsvoorwaarden enzo.
Daarnaast, als je al gedegen werkervaring hebt, ik weet niet wat voor functie het is, dan zou ik toch redelijk mijn rug recht houden.

Uiteindelijk moet je bedenken 'voor welke bedrag kan ik mijn leuke leven blijven leiden zoals die nu is' en daar je beslissing op maken als je met enige spoed weg wilt zijn.

Maar de manier waarop HR nu communiceert zou ik al liever wegblijven dan daar terecht komen. Stugge lui die echte HR mensen. Roepen dat het niet onderhandelbaar is, maar via andere routes meestal toch weer wel.
pi_153171585
Zolang die manager op vakantie is, zal die ook geen vervanger aandragen. Antwoord dat je met dit bod niet accoord kan gaan, maar dat je open staat voor een onderhandeling. Kwestie van volhouden, uiteindelijk moeten ze die manager het slechte nieuws brengen dat het stukgelopen is, maar zolang hij op vakantie is staat de deur nog op een kier.

Hoort er allemaal bij.
.
  maandag 1 juni 2015 @ 23:08:56 #73
67670 Skv
Cynist.
pi_153173985
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2015 18:54 schreef koentje123 het volgende:

[..]

Vreemd. Zowat iedereen in mijn professioneel netwerk verdient meer dan 3k. Dit zal waarschijnlijk per sector en land verschillen.
Mag ik vragen welk opleidingsniveau jouw netwerk gemiddeld heeft? Kan het me niet voorstellen namelijk.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 1 juni 2015 @ 23:20:09 #74
444577 Revelacao
Nee niet de jouwe
pi_153174424
Nadat ik HR had gemaild dat ik graag nader tot elkaar wil komen en dat ik zelf op korte termijn op vakantie ga is mij gevraagd of ik mijn verwachtingen op de mail kan zetten zodat ze dit intern kunnen bespreken (anders kunnen we pas over 2 weken weer om de tafel, en ik geef zelf eigenlijk ook wel de voorkeur om mijn wensen uit te spreken voordat ik zelf op vakantie ga).

Eigenlijk wel fijn dat ik zo de kans krijg om mijn verhaal te doen, schriftelijk.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 09:38:51 #75
435944 bouwboertje
zonder fok wortut niets.
pi_153179186
Ik denk dat je het allemaal veel te moeilijk maakt.

Het is simpel, wat wil je, gaat het om het geld of om je kansen? Als het de opmerking van HR je zo dwarszit kun je er beter mee kappen want die opmerking is niet weg als je je geld krijgt.

IS het een commerciële functie of niet ?
pi_153179972
Ik zou deze 'kans' niet aangrijpen om je verhaal te doen, maar om een daadkrachtige mail te sturen waarin je aangeeft wat jouw salariswens/eis is. En dat op een nette doordachte manier.

Maar een hele lap tekst om je verhaal te doen zou ik niet aan beginnen en krijg je al direct de stempel 'zeurpiet' misschien op je gedrukt. Of 'langdradig' en komt mogelijk niet ten goede van het proces.

Maw, schrijf een kort en bondige mail en laat daarin blijken wat je wil.
pi_153182997
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 19:45 schreef hoas het volgende:
Is wel een erg laag salaris zeg.
Op je 28ste 34/3500 euro is meer dan netjes. Ik weet niet welke DGA en Topmanagers jij kent op die leeftijd. Of ben jij er zo 1 uit het salarissentopic die 22 jaar is, met 1 jaar werkervaring en 5400 euro bruto krijgt? :')
  dinsdag 2 juni 2015 @ 14:16:37 #78
435944 bouwboertje
zonder fok wortut niets.
pi_153186486
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 10:14 schreef Lingue het volgende:
Ik zou deze 'kans' niet aangrijpen om je verhaal te doen, maar om een daadkrachtige mail te sturen waarin je aangeeft wat jouw salariswens/eis is. En dat op een nette doordachte manier.

Maar een hele lap tekst om je verhaal te doen zou ik niet aan beginnen en krijg je al direct de stempel 'zeurpiet' misschien op je gedrukt. Of 'langdradig' en komt mogelijk niet ten goede van het proces.

Maw, schrijf een kort en bondige mail en laat daarin blijken wat je wil.
DIT is het beste advies ALS je er al verstandig aan doet om de discussie aan te gaan.

Nogmaals, ik ben en blijf van mening dat je vooraf duidelijk had moeten zijn wat jou bandbreedte is en op basis van welke omstandigheden jij hoger of lager in die bandbreedte kunt gaan zitten.

Die kans heb je gemist en nu ga je zeuren om tientjes want dat is het. Zorg dat je je verhaal op een rijtje hebt.

Nogmaals mijn persoonlijke advies. Accepteer het bod en laat zien dat je meer waard bent. of accepteer het bod niet door eenvoudig aan tegeven dat het buiten je bandbreedte valt en hoe graag je het ook wilt je het daarom helaas aan je voorbij moet laten gaan.

of links of recht maar geen gepolder.
pi_153225469
quote:
7s.gif Op maandag 1 juni 2015 23:08 schreef Skv het volgende:

[..]

Mag ik vragen welk opleidingsniveau jouw netwerk gemiddeld heeft? Kan het me niet voorstellen namelijk.
Vooral PhDs, maar ook enkele masters.
Sector: Informatica.
Land: Belgie

(ik woon nu in USA, maar daar is dat een non-vraag)
pi_153240894
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 12:12 schreef Reeleezee het volgende:

[..]

Op je 28ste 34/3500 euro is meer dan netjes. Ik weet niet welke DGA en Topmanagers jij kent op die leeftijd. Of ben jij er zo 1 uit het salarissentopic die 22 jaar is, met 1 jaar werkervaring en 5400 euro bruto krijgt? :')
Er is een groot verschil bij welk bedrijf je werkt... ik werk bij een multinational als CRM manager en verdien gewoon netjes 4100 bruto per maand op mijn 30e..

Kleinere bedrijven geven inderdaad ook minder uit aan dit soort rollen. Maar de meeste collega's hier zitten boven de 3k en soms zelfs nog ver boven mij en die hebben dezelfde leeftijd.

Ben het overigens wel mee eens dat 3400-3500 op je 28e ook een prima salaris is hoor ;)
Lampjes fabrikant eerste klasse!
pi_164547012
Hoe is dit afgelopen?
Hotapnyc
  maandag 15 augustus 2016 @ 12:53:24 #82
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_164547625
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 12:25 schreef Cirilico het volgende:
Hoe is dit afgelopen?
http://forum.fok.nl/user/history/444577

TS is gevlogen :)
Dum de dum
pi_164550129
quote:
Zal wel een kloon zijn geweest. :P
pi_164550706
31 vakantiedagen. Dat is echt lekker man :o
  maandag 15 augustus 2016 @ 16:08:18 #85
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_164553287
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 15:00 schreef Redbullkid het volgende:
31 vakantiedagen. Dat is echt lekker man :o
inderdaad

en dan moeilijk doen over die paar tientjes die de boze HR-mevrouw er niet bij wil doen
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_164554063
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 15:00 schreef Redbullkid het volgende:
31 vakantiedagen. Dat is echt lekker man :o
In de metaalcao heb je inclusief de adv dagen 320 uur dat zijn dus ook 40 dagen. :P

Genoeg cao's met 36 urige werkweken die daardoor nog meer vakantiedagen hebben.

Het is wel een beetje afhankelijk van de werkgever hoe men met adv omgaat, sommige beschouwen het als vakantie uren maar bij sommige ben je gewoon 1 of 2* per maand een dag verplicht vrij.
pi_164555931
Het is een topic van 1,5 jaar oud mensen. Het gaat om de terugkoppeling.
pi_164560162
quote:
Jammer, was net lekker aan het lezen. :D
Hotapnyc
  maandag 15 augustus 2016 @ 20:26:31 #89
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_164560643
Nog veel erger dan dat TS gevlogen is vind ik een 28 jarige HBO-er met 10 jaar ervaring, zoals in de OP staat. Dat ook niemand daarover valt? Was hij met 14 met de havo klaar ofzo?

Of zit hij bijbaantjes op te tellen als relevante werkervaring? Of doet hij een baan die andere als bijbaantje doen? In ieder geval, als je zo denkt is zelfs de geboden 3200 al teveel.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')