quote:
Op zondag 31 mei 2015 12:54 schreef bouwboertje het volgende:Dat hij van mening is dat er een auto moet komen is toch niet het probleem van de nieuwe werkgever, het is een keuze van de TS.
Persoonlijk denk ik dat TS teveel naar de korte termijn kijkt. Als hij zo graag mee toekomst perspectief wil hebben en hij die daar kan krijgen, gaat het dan om wat er extact onderaan de streep staat ?
Ik zou kijken hoe groot de kans is dat ik via deze baan weer meer kans heb op een volgende die beter is. Van blijven zitten word TS niet gelukkiger, dat heeft hij al aangegeven.
Het gaat hier te veel om het concrete geld en minder om de secundaire en zelfs nog minder om het mogelijke toekomst plaatje en plezier en dat is uiteindelijk toch waar het om gaat ?
Daar heb je zeker een punt bouwboertje. Mij is het alleen echt in verkeerde keelgat geschoten dat het bod is gebracht van "dit is het". Het bod zelf is gewoon stukken lager dan ik nu verdien en word op het zelfde peil getrokken door de (veel) betere secundaire arbeidsvoorwaarden. Als een werkgever al zo hard speelt bij onderhandelingen bij in dienst treden, wat kan ik dan verwachten op het moment dat ik na een paar jaar wil door groeien? gaan ze het dan weer zo hard spelen? Ik vind het wel een zorgelijk puntje.
Nu had ik dus vorige week mijn toekomstige leidinggevende gebeld om even met hem om de tafel te kunnen zitten, blijkt hij op vakantie te zijn... En ik zelf ga as. donderdag ook op vakantie.. Nu ontvang ik ook net een mailtje van de HR Manager (ja op zondag avond!) van hoe is het ? en wat heb je besloten? Ik weet zeker dat je het bij ons naar je zin zal hebben blablabla.
Ik wil er nog 280 bruto bij en dan ben ik helemaal tevreden en ga ik ook aan de slag met een goed gevoel. Met het huidige bod ga ik niet gemotiveerd aan de slag, niet omdat het aan de lage kant is maar omdat het erdoorheen is geduwd van "dit is het". Voor die 280 verhoging zal ik anders minimaal een 2 jaar moeten werken!
Maar hoe dit ik dit ga aanpakken weet ik nog niet. Leiding gevende op vakantie, HR die dus blijkbaar graag snel antwoord wil, en ik heb geen zin om nog een x met HR om de tafel te gaan zitten. Mijn salaris wensen via email opsturen lijkt mij geen puik plan en het via een leiding gevende spelen die zelf op vakantie is ook geen mogelijkheid.
[ Bericht 4% gewijzigd door Revelacao op 31-05-2015 19:16:06 ]