abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 mei 2015 @ 17:13:31 #26
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_152754167
OF

start: 3200
na 3 maanden bij goed functioneren: 3400
  dinsdag 19 mei 2015 @ 17:14:18 #27
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_152754197
Staffeltjes werken altijd goed is mijn ervaring :)
pi_152754294
En dat kon niet in één post?

Ik denk dat eerlijkheid inderdaad belangrijk is. Als je het naast elkaar zet valt het volgens mij wel mee hoeveel je erop achteruit zou gaan. Ben je bereid vakantiedagen in te leveren voor een hoger loon? Zoiets kan dan ook altijd nog.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 17:28:04 #29
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_152754619
Denk je serieus dat afdeling P&O voor alle mensen verschillende administratie erop na gaat houden betreffende vakantiedagen per jaar? Lijkt me stug. Iets in de trant van:
Pietje wil maar 20 vakantiedagen en 25 euro meer loon per maand ofzo?
pi_152756879
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 08:10 schreef Skv het volgende:

[..]

Jij kent TS?
zover ik weet niet.. Maar obv de gegevens is dat mijn inschatting. Salarisschaal tussen 2800 en 4600 en huidige salaris is 34 00.
pi_152756915
Eerst gewoon je bod van 3500 op tafel leggen.
Onderhandelen over toekomstige loonsverhogingen, verkoop van vakantiedagen ed kan altijd nog als ze niet bereid zijn dit te betalen. Zonde om daar nu al gebruik van te maken.

Netto reiskosten ipv bruto loon is een groter feestje voor de werkgever dan werknemer. De werkgever hoeft geen sociale lasten af te dragen, vakantiegeld, pensioenpremie etc. De werknemer krijgt wel mooi netto, maar mist bovenstaande en evt. recht op ww/ontslagpremie op dat bedrag. 100 bruto loon is gezien de kosten van de werkgever dus zeker wel 130 netto reiskosten waard.
Eerst denken, dan typen
  dinsdag 19 mei 2015 @ 20:34:45 #32
444577 Revelacao
Nee niet de jouwe
pi_152762192
Dus beginnen met mijn weder bod van 3500? En dan hopelijk uitkomen op uiterlijk 3400?

De reden dat ik dit topic heb geopend is vooral om jullie mening te vragen over hoe ik de onderhandelingen moet aanpakken. Ik wil niet afgunst creeren bij mijn toekomstige werkgever door met "rare" eisen te komen zoals teveel geld vragen.. Anderzijds wil ik natuurlijk wel het maximale eruit slepen... Ik vind het toch moeilijk om daar een balans in te vinden.

Ik snap dat salaris onderhandelingen een zakelijke gelegenheid zijn en dat dit wel het ultieme moment is om er meer uit te slepen.

Wellicht een verkeerde aanname, maar bij elk (eerste) bod dat een werkgever ervan uitgaat dat er nog onderhandeld moet worden en mogelijk enkele honderden euros erboven eindigt.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 20:36:13 #33
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_152762282
Staffel. punt.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 20:42:15 #34
444577 Revelacao
Nee niet de jouwe
pi_152762630
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 09:24 schreef Skv het volgende:
Ik mis nog even de contractduur overigens. Heb je bij je huidige werkgever een contract voor onbepaalde tijd? En wat is de looptijd van het nieuwe contract? 6 maanden?
jaar contract met de intentie erna in vaste dienst te komen. op dit moment heb ik ook een jaar contract.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 21:19:10 #35
51385 baskick
Juist ja!
pi_152765333
Les voor de volgende keer: nooit je huidige salaris bekendmaken; de andere partij maakt hier misbruik van en jij voelt je nu bezwaard om een (te) hoog tegenvoorstel te doen. Is hun aanbod echt slecht, of verdien je nu al goed? 't Is mij niet bekend hoeveel fulltime relevante ervaring (na afronding studie) en welke hbo-opleiding je hebt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 19 mei 2015 @ 21:35:14 #36
444577 Revelacao
Nee niet de jouwe
pi_152767228
wat zou een realistisch en goed strategisch tegenbod zijn?

ik verdien nu al vrij goed, al hoewel mijn huidige secundaire arbeidsvoorwaarden een aanfluiting zijn (geen 13e maand, 25 vakantiedagen, geen auto (is normaal binnen de branche) etc etc)

qua secundaire arbeidsvoorwaarden zit het wel snor met de nieuwe werkgever maar dat zijn dingen die ze volgens het CAO sowieso moeten geven en zie ik dus ook niet alsof ze daarmee mijn bruto loon mogen compenseren.
pi_152775845
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 21:35 schreef Revelacao het volgende:
wat zou een realistisch en goed strategisch tegenbod zijn?

ik verdien nu al vrij goed, al hoewel mijn huidige secundaire arbeidsvoorwaarden een aanfluiting zijn (geen 13e maand, 25 vakantiedagen, geen auto (is normaal binnen de branche) etc etc)

qua secundaire arbeidsvoorwaarden zit het wel snor met de nieuwe werkgever maar dat zijn dingen die ze volgens het CAO sowieso moeten geven en zie ik dus ook niet alsof ze daarmee mijn bruto loon mogen compenseren.
Het bod waarmee jij akkoord gaat.

Overstappen is wel het ultieme moment meer salaris eruit te halen. Die reiskostenvergoeding heb je niet zoveel aan, aangezien je ook daadwerkelijk meer reiskosten gaat maken.

Verder is overstappen voor jouw ook een risico en daar mag best een prijskaartje aan hangen in de vorm van een hoger salaris.

Stap is het ieder geval bespreekbaar maken en stel gewoon dat jij 3700 een realistischer salaris vindt, denk eraan dat wat jij ervan vindt, eigenlijk het enige is wat telt.

Het maakt in feite voor het bedrijf ook niet zoveel uit, maar ze betalen liever 3200 dan 4000. Bedenk ook dat diegene aan de andere kant van de tafel dit soort gesprekken iedere week voert en jij niet. Dus op argumenten kom je er bijna nooit uit. Daarom eerlijk stellen dat jij het zo ziet, valt weinig tegen in te brengen en ze weten duidelijk wat de bedoeling is.
.
  woensdag 20 mei 2015 @ 09:42:14 #38
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_152781909
Als jij inderdaad de enige goede kandidaat bent (en helemaal mooi als dat zonder recruiter tussenkomst is) kost het hun 5000 tot 10000 om opnieuw een goede kandidaat te werven met alle tijd voor gesprekken, adverteren, recruiters, etc... De helft van die gemiddelde wervingskosten is 3750, dus die 300 per maand extra is best te verantwoorden voor 1 jaar.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 20 mei 2015 @ 11:36:03 #39
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_152784707
TS,

Je had inderdaad je huidige salaris niet moeten noemen maar dat je dat wel hebt gedaan vind ik juist ook wel weer heel erg transparant. Sommige mensen liegen om de hoogte van huidige salaris en komen daarna in de penarie als ze om een loonstrook vragen. Dus je doet het gewoon goed.

Ik merk dat niemand ingaat op mijn 'staffel' idee. Het is de beste manier om een compromis te maken als je er niet uitkomt. Bijvoorbeeld als jij zegt: 3500 en de manager 3200 kan je het aftikken met
Ik start met 3200 maar na 3 maanden 3500 als ik heb laten zien wat ik waard ben.

Je zit in een luxepositie, met een huidig contract. Als ze je laten lopen voor 300 verschil, dat doen ze niet. Vertrouw op mijn woorden. Als je je willen, dan dan willen ze je. Maar het moet wel binnen een marge blijven van 250,- bruto verschil ongeveer.
  woensdag 20 mei 2015 @ 11:39:52 #40
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_152784836
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 19:57 schreef Fingon het volgende:
Wat is dat voor idioot bedrijf? Je vertelt ze je salaris, en nog gaan zij daaronder zitten?
Als je ook nog eens een auto moet gaan kopen (die je wellicht zelf verder niet gebruikt, als je er nu geen hebt?) is het helemaal idioot.
90 euro meer reiskostenvergoeding, helft van ziektekosten premie a 55 euro en 6 vakantiedagen meer.

Wat hebben zij er mee te maken dat TS een auto moet kopen?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 20 mei 2015 @ 11:41:36 #41
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_152784904
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 20:13 schreef Revelacao het volgende:

[..]

Klopt, auto zou ik aanschaffen alleen om deze baan.
Jij wil daar werken, dan zie je toch lekker zelf hoe je daar geraakt. Dat die auto je 450 euro in de maand kost, tjah. Je krijgt een reiskostenvergoeding.

Je kan ook een brommertje kopen.

En als je die auto eenmaal hebt ga je hem ook privé gebruiken waardoor de vaste lasten per gereden kilomter lager worden waardoor je de 450 euro niet volledig aan je werkgever kan toeschrijven.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_152787005
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 11:36 schreef rosita1 het volgende:
TS,

Je had inderdaad je huidige salaris niet moeten noemen maar dat je dat wel hebt gedaan vind ik juist ook wel weer heel erg transparant. Sommige mensen liegen om de hoogte van huidige salaris en komen daarna in de penarie als ze om een loonstrook vragen. Dus je doet het gewoon goed.

Ik merk dat niemand ingaat op mijn 'staffel' idee. Het is de beste manier om een compromis te maken als je er niet uitkomt. Bijvoorbeeld als jij zegt: 3500 en de manager 3200 kan je het aftikken met
Ik start met 3200 maar na 3 maanden 3500 als ik heb laten zien wat ik waard ben.

Je zit in een luxepositie, met een huidig contract. Als ze je laten lopen voor 300 verschil, dat doen ze niet. Vertrouw op mijn woorden. Als je je willen, dan dan willen ze je. Maar het moet wel binnen een marge blijven van 250,- bruto verschil ongeveer.
Mooie is dat soort afspraken weleens "vergeten" worden als het zover is. Of er is een andere lulsmoes waarom het opeens niet meer kan.
.
pi_152787929
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:04 schreef Fer het volgende:

[..]

Mooie is dat soort afspraken weleens "vergeten" worden als het zover is. Of er is een andere lulsmoes waarom het opeens niet meer kan.
Daarom vastleggen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_152789550
Ik vind het in dit geval juist wel slim om je salaris te noemen, omdat je salaris (naar mijn mening) vrij hoog is. Salaris geeft ook een beetje een worklevel aan.

De keren dat ik geen salaris noemde maar hun bod afwachtte was het standaard honderden euro's lager dan dat ik aangaf wat ik verdiende.
pi_152792585
sowieso loonstrook laten zien ... echt.. dat mogen ze niet eens vragen.. en weiger ik ook ..

Ik doe altijd wat op mijn salaris bij onderhandelingen, ga toch niet voor hetzelfde overstappen ? Je wil er toch op vooruit gaan ?

Dat je een auto wil/moet aanschaffen staat hier buiten. Als jij meent dat het standaard is in de branche dat er een auto bij de functie hoort, dan is dat iets wat je in je onderhandelingen mee moet nemen..simpel

Een werkgever wil jou zo goedkoop mogelijk binnenhalen, geef hem eens ongelijk ?
pi_152792993
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 17:28 schreef rosita1 het volgende:
Denk je serieus dat afdeling P&O voor alle mensen verschillende administratie erop na gaat houden betreffende vakantiedagen per jaar? Lijkt me stug. Iets in de trant van:
Pietje wil maar 20 vakantiedagen en 25 euro meer loon per maand ofzo?
Kunt toch een 32 uur contract nemen voor het zelfde maand tarief.
Administratief moet dat geen probleem zijn.

Maar idd het tegenbod is alles bezien niet zo slecht. Zou echter wel een hogere reiskosten vergoeding vragen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_152794553
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 11:36 schreef rosita1 het volgende:
geblaat
Mag ik jou nomineren voor domste poster in dit topic? Je blijft maar zeuren over die domme staffels. Meerdere keren om mij heen heb ik gezien dat werknemers dat afspreken, maar dan inderdaad 'bij goed functioneren'. Vervolgens heeft de werkgever altijd wel een excuus om toch niet te verhogen, want dit of dat moet beter.

Ook het noemen van salaris, daar is niets mis mee. Ook niet als TS had gezegd dat die nu ¤ 3900,- verdiend. Ik heb nog nooit een werkgever meegemaakt, of van gehoord, die om het oude loonstrookje vroeg.

@TS, Netto wil jij er niet op achteruitgaan, maak dat kenbaar richting de potentiële nieuwe werkgever, kom met een gedegen rekensommetje, en geef dus aan op welk bedrag jij bruto minimaal moet uitkomen. Overigens vind ik ruim ¤ 400,- p/m voor een auto wel erg veel, of is dat inc benzine?
  woensdag 20 mei 2015 @ 18:30:52 #48
444577 Revelacao
Nee niet de jouwe
pi_152796418
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 17:19 schreef jroz het volgende:

[..]

Mag ik jou nomineren voor domste poster in dit topic? Je blijft maar zeuren over die domme staffels. Meerdere keren om mij heen heb ik gezien dat werknemers dat afspreken, maar dan inderdaad 'bij goed functioneren'. Vervolgens heeft de werkgever altijd wel een excuus om toch niet te verhogen, want dit of dat moet beter.

Ook het noemen van salaris, daar is niets mis mee. Ook niet als TS had gezegd dat die nu ¤ 3900,- verdiend. Ik heb nog nooit een werkgever meegemaakt, of van gehoord, die om het oude loonstrookje vroeg.

@TS, Netto wil jij er niet op achteruitgaan, maak dat kenbaar richting de potentiële nieuwe werkgever, kom met een gedegen rekensommetje, en geef dus aan op welk bedrag jij bruto minimaal moet uitkomen. Overigens vind ik ruim ¤ 400,- p/m voor een auto wel erg veel, of is dat inc benzine?
Dat is inclusief alles (bbenzine belasting verzerking onderhoud anwb etc)

werk gever heeft niets te maken met hoe ik daar kom , klopt. Tegelijkertijd is de werk plek op vrij afelegen plek en is met de auto gaan enige normale optie.

Ik ga wel een investering aan van ca 5000 / 6000 euro aan om die auto aan te schaffen speciaal om daar te werken.

Ik ga het neerleggen als :

3700 bruto

want

Ik heb de juiste werk ervaring

Ik lig goed binnen het team ( al ontmoet in soll proces)

arbeids voorwaarden waardoor ik zelfde salaris behoud onderaan de streep zijn vast gelegd en zou ik hoe dan ook krijgen vanwege bindende cao .

Het is normaal om vooruit te gaan met nieuwe baan

De baan heeft meer verantwoorelijkheden en hogere werk druk

Mijn onder grens is 3550
pi_152796594
Ik zou dat goed in het team liggen geen argument vinden voor een hoger salaris.
  woensdag 20 mei 2015 @ 18:59:43 #50
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_152797255
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 17:19 schreef jroz het volgende:

[..]

Dan verschillen wij van mening. Maar om iemand dom te noemen vind ik nergens op slaan.
Ik heb het over mijn persoonlijke ervaringen en die verschillen kennelijk met die van jou en jouw omgeving. Dat kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')