abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 18 mei 2015 @ 15:44:48 #1
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_152714975
Heyy hallo

Even uit pure nieuwsgierigheid en voor de leuk. Wie heeft hier wel eens op PTA gebied een enooorme misser gemaakt, waarvan ie later dacht: "oh damn" |:(

Natuurlijk niet leuk om toe te geven, maar hey ach kom op, we zijn allemaal mensen, en mensen maken fouten. Niks om je voor te schamen! ;)

Dus, wie durft??

TS trapt af! Ik heb half jaartje terug een Oldtimer gekocht voor een kleine 3K
Waarom? Omdat ik dacht dat het wel supergaaf zou zijn om lekker in de lente/zomer er mee te gaan cruisen, en het voor oldtimer tarief/verzekering behoorlijk goedkoop rijden was.
Een echte 'impuls-aankoop' , inderdaad, ik geef het toe.
Hij leek in goede staat, recent nog een beurt gehad, apk zat erop voor een jaar en tijdens de testrit werkte alles gewoon vlekkeloos.

Echter, na een maand of wat rijden kwam ik erachter dat er toch stukken meer mankeerde aan de wagen dan ik had gedacht en met mijn (te beperkte) kennis op sleutelgebied en (te beperkte) tijd die ik had om daarin te investeren kwam de wagen al gauw in de garage stil te staan :')

Vervolgens heb ik na een maand nauwelijks rijden besloten dat dit een kansloze missie ging worden, ik had geen zin om er zoveel geld en tijd in te gaan investeren.... Dus heb ik 'm (uiteraard met verlies) weer weten te verkopen.

Weer een ervaring rijker, zullen we maar zeggen _O-
pi_152715058
Hehe, bij oldtimers is het toch bekend dat je zo'n beetje een ervaren automonteur moet zijn wil je er goedkoop in rijden. En dan nog is het niet goedkoop.

Mijn grootste miskoop was denk ik een BMW 3-Serie Coupe uit België (goedkoop met weinig kilometers van een handelaar, dom dom), alle lampjes gingen elke keer branden, alles lekte, was hartstikke sloom (318i), electronica faalde overal, electrische ramen, verwarming, radio, echt alles.

Km-stand van 120k bleek later ook bijna onmogelijk en bij verkoop had ik toegegeven wat er allemaal mis was en elke keuring was toegestaan, bleek de auto ook nog eens schade te hebben gehad.

Het was een koopje en heb er niet veel op verloren, maar wilde die auto destijds al jaren en viel zo tegen.
  maandag 18 mei 2015 @ 15:48:28 #3
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_152715150
Je had die oldtimer toch net zo kunnen verkopen als de chauffeur hem aan jou verkocht?
  Moderator maandag 18 mei 2015 @ 15:50:30 #4
Dick Laurent Is Dead
pi_152715220
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 15:46 schreef JDx het volgende:
Hehe, bij oldtimers is het toch bekend dat je zo'n beetje een ervaren automonteur moet zijn wil je er goedkoop in rijden. En dan nog is het niet goedkoop.
Ja I know. Daarom ook "impuls aankoop" :P
Plus, mijn filosofie was, ik ga er alleen af en toe mee cruisen in de lente/zomer dus hij zal niet zo heel veel gebruikt worden > dus zal die het wel langer uit kunnen houden zonder al teveel onderhoud.
:') ...stom, ik weet het. Daarom ook: ervaring rijker.
En ik heb er niet belachelijk veel verlies op gemaakt hoor, dus geen drama verder.

Maar, dat was mijn verhaal. Of ben ik de enige die een miskoop durft toe te geven?? :P
pi_152715383
Mijn Z4..... nieuw gekocht, leek me leuk zo'n sportieve cabrio.... 1,5 jaar later verkocht voor ongeveer de helft van de aanschafwaarde...
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  maandag 18 mei 2015 @ 15:59:06 #6
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_152715541
Ooit een Nissan primera op LPG gekocht.
Leek een nette auto, 2e hands maar goede kmstand, nieuwe apk etc.

Helaas het een na het andere ging stuk, ik kon bijna letterlijke elke maand mijn complete salaris naar de garage brengen en de toko waar ik het gekocht (een handelaar) had was failliet gegaan dus teruggaan kon niet meer -O-

Na een jaar wilde ik hem inruilen en bleek dat de auto in kwestie geen 170.000 km gereden had (waar op dat moment de teller op stond) maar dat de laatst bekende kmstand 270.000km was :X

Dat was wel mijn grootste miskoop ooit.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 18 mei 2015 @ 16:01:41 #7
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_152715637
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 15:55 schreef boegschroef het volgende:
Mijn Z4..... nieuw gekocht, leek me leuk zo'n sportieve cabrio.... 1,5 jaar later verkocht voor ongeveer de helft van de aanschafwaarde...
Afschrijving hé :X
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_152715661
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 15:59 schreef Metro2005 het volgende:
Ooit een Nissan primera op LPG gekocht.
Leek een nette auto, 2e hands maar goede kmstand, nieuwe apk etc.

Helaas het een na het andere ging stuk, ik kon bijna letterlijke elke maand mijn complete salaris naar de garage brengen en de toko waar ik het gekocht (een handelaar) had was failliet gegaan dus teruggaan kon niet meer -O-

Na een jaar wilde ik hem inruilen en bleek dat de auto in kwestie geen 170.000 km gereden had (waar op dat moment de teller op stond) maar dat de laatst bekende kmstand 270.000km was :X

Dat was wel mijn grootste miskoop ooit.
toevallig een P10 SRI?
life happens while you're pusing the throttle.
  maandag 18 mei 2015 @ 16:07:07 #9
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_152715784
echt een miskoop heb ik nog nooit gehad,
maarja als je een auto koopt voor 500 euro dan kan het bijna ook nooit fout gaan

500 euro auto's moeten bij mij minimaal 1 jaar meegaan,
de enige die dat niet gehaald heeft was de opel Calibra

( die hield er na 8 maanden mee op -O- )

op het moment rijd ik al weer 1.5 jaar in mijn huidige auto een fiat punto
mee bekant vangde gin haas.
  maandag 18 mei 2015 @ 16:13:04 #10
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_152716001
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 16:02 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

toevallig een P10 SRI?
Wel een P10, geen SRI
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 18 mei 2015 @ 16:24:38 #11
430066 Robuust-koekje
altijd al robuust geweest.
pi_152716421
Zelf nog geen echte miskoop gedaan.
Een vriend van mij had wel het belabberdste uitgekozen wat er was, een alfa romeo 2.0 twinspark met selespeed automaat :')
Na 1 maand bleek het dat alle bougies aan vervanging toe waren, dus meteen 8 bougies á 16 euro erin.

Toen ging de "computer" voor het schakelmechanisme kapot na 2 maanden.
Nog geen 2 weken later stopte hij er weer mee en moest er wéér een nieuwe computer in.

Vervolgens was ook zijn inlaatspruitstuk gescheurd maar dat was afgedicht met een soort puddy die niet meer werkte.
Toen was zijn uitlaat ook nog eens op 3 plaatsen lek (alles wat half gerepareerd was kwam na 3 maanden los)

Toen bleek het op het einde dat er geen airbag meer in het stuur zat, er dikke lasnaden op het frame zaten, de remleidingen vastgelast zaten? En de voorwielen krom waren.

4 maanden verder en na verkoop van zijn auto was hij in totaal 5400,- kwijt en hij had er niks aan over gehouden :')
robuuster dan de gemiddelde Nederlander, maar toch zachter dan een beschuitje.
  maandag 18 mei 2015 @ 20:43:28 #12
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_152726469
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 16:24 schreef Robuust-koekje het volgende:
Zelf nog geen echte miskoop gedaan.
Een vriend van mij had wel het belabberdste uitgekozen wat er was, een alfa romeo 2.0 twinspark met selespeed automaat :')
Na 1 maand bleek het dat alle bougies aan vervanging toe waren, dus meteen 8 bougies á 16 euro erin.

Toen ging de "computer" voor het schakelmechanisme kapot na 2 maanden.
Nog geen 2 weken later stopte hij er weer mee en moest er wéér een nieuwe computer in.

Vervolgens was ook zijn inlaatspruitstuk gescheurd maar dat was afgedicht met een soort puddy die niet meer werkte.
Toen was zijn uitlaat ook nog eens op 3 plaatsen lek (alles wat half gerepareerd was kwam na 3 maanden los)

Toen bleek het op het einde dat er geen airbag meer in het stuur zat, er dikke lasnaden op het frame zaten, de remleidingen vastgelast zaten? En de voorwielen krom waren.

4 maanden verder en na verkoop van zijn auto was hij in totaal 5400,- kwijt en hij had er niks aan over gehouden :')
Alleen een wijze les
pi_152726482
Winterbanden op lichtmetalen velgen gekocht. Werden aangeboden als in zeer goede staat en weinig gebruikt, de verkoper schatte het profiel op circa 7 á 8 mm.

Bij aankomst het profiel niet nagemeten en afgerekend bij de beste man. Eenmaal thuis bleek dat dus ± 4 mm te zijn, zo goed als op voor een winterband. :')

Achteraf natuurlijk stom om het niet ter plekke te controleren, maar wel zonde leergeld.
pi_152741983
Misschien toch wel mijn huidige auto, een Seat Ibiza Cupra uit 2001.

Ik rij best veel, dus ik had eigenlijk destijds beter een Diesel kunnen kopen (iets wat ik ook had, voordat ik weer terug 'emigreerde' naar Nederland en per se een Cupra wilde, omdat ie zo vlot en lekker rijdt).

En als ik daarnaast zie hoeveel geld (minstens 3500 euro) ik erin heb moeten steken de afgelopen jaren; daar had ik een veel leukere of mooiere of verstandigere auto van kunnen kopen.

Maarja.. nu ik hem eenmaal heb en nu ik weet dat ik er toch geen zak meer voor terug krijg (in verband met de kilometerstand alleen al die ik erop heb gereden), houd ik hem toch maar rijdend. Ook al kost het soms klauwen met geld.

Voor de rest heb ik weinig miskopen gedaan wat betreft mijn auto's en motors. Ik heb er meestal meer of hetzelfde geld voor terug gevangen als wat ik er zelf ooit voor had betaald.
pi_152742269
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 10:51 schreef Anne het volgende:
Misschien toch wel mijn huidige auto, een Seat Ibiza Cupra uit 2001.

Ik rij best veel, dus ik had eigenlijk destijds beter een Diesel kunnen kopen (iets wat ik ook had, voordat ik weer terug 'emigreerde' naar Nederland en per se een Cupra wilde, omdat ie zo vlot en lekker rijdt).

En als ik daarnaast zie hoeveel geld (minstens 3500 euro) ik erin heb moeten steken de afgelopen jaren; daar had ik een veel leukere of mooiere of verstandigere auto van kunnen kopen.

Maarja.. nu ik hem eenmaal heb en nu ik weet dat ik er toch geen zak meer voor terug krijg (in verband met de kilometerstand alleen al die ik erop heb gereden), houd ik hem toch maar rijdend. Ook al kost het soms klauwen met geld.

Voor de rest heb ik weinig miskopen gedaan wat betreft mijn auto's en motors. Ik heb er meestal meer of hetzelfde geld voor terug gevangen als wat ik er zelf ooit voor had betaald.
Zit ook wel eens te denken, misschien had ik beter het geld wat ik nu in de A3 (2.0 TFSI) heb gestoken om hem op te leuken moeten sparen en een 2013 Leon 1.4 TSI moeten kopen, veel verstandiger en zuiniger.

Maar verstandig is niet altijd leuk, zo'n 1.8T wel ;)
  dinsdag 19 mei 2015 @ 11:20:11 #16
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_152742743
heb wel een kawasaki zx10r gekocht , kwam ik thuis zat er afplakband aan de binnenkant van de tank,

gelukkig door kunnen verkopen voor meer geld
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_152745709
Alleen een arola die omgebouwd was tot klassieke Amerikaanse legerkamp was omgebouwd. Oh en een volvo penta buitenboordmotor van vijftig kilo uit de jaren zestig. Als we gingen varen moest de gereedschapskist mee :')

Verder heb ik een seat marabella gehad (¤85,-) die ons nooit in de steek heeft gelaten en zelfs nadat ze hem drie keer over de kop gerold hadden nog prima reed.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_152746368
Een Audi 80. Normaal gesproken een auto maar dit vehikel bleek meer een badkuip na een regenbuitje.
Een VW Jetta II. Normaal gesproken degelijk. Dit was meer een doodskist, gezien de gare remmerij rondom.
Detail: beiden kwamen van dezelfde garagehouder.

Later een Fiat Marea Weekend 1.6 16v. Eigenlijk wat je kan verwachten bij een Italiaan, vage storingen die nooit opgelost kunnen worden. Zo reed ie op 3 poten na een snelwegrit. Bobines, bougies, kabels, ECU en dat soort fratsen vervangen.. Niemand wist waar het aan lag. Zelfs Boschservice wist er geen raad meer mee. Achteraf waren die problemen er al toen die gloednieuw uit de showroom kwam. Toppunt waren de ruitenwissers die automagisch aangingen als dimlicht gevoerd werd.
pi_152750412
Een Alfa 155 1.8 die bij het stoplicht telkens afsloeg omdat er een zekering doorbrandde. Had ik het deurvak helemaal vol met steekzekeringen en dan elke keer als ik stil stond snel een nieuwe erin en weer starten :')

Achteraf bleek er van alles mis mee, spruitstuk gescheurd, slangen lek, bedrading kapoet dit dat. Uiteindelijk ingeruild op een 156 waarmee ik 3 jaar probleemloos heb gereden tot de bodem doorgerot bleek :P
pi_152751289
Mijn Lada 111 :') Ik wist dat er wat aan kon mankeren, maar wat een rothok was dat _O- Kende op een gegeven moment alle wegenwachters uit de regio bij naam.... Ding heeft hier twee jaar op de oprit nog gestaan toen ik er al klaar mee was omdat NIEMAND hem wilde hebben. :')
  dinsdag 19 mei 2015 @ 16:13:36 #21
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_152751970
Een diesel van 13 jaar oud.

Sindsdien weet ik wat een Dubbelmassavliegwiel, injectoren en een EGR voor onderdelen zijn.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  Moderator dinsdag 19 mei 2015 @ 17:52:57 #22
Dick Laurent Is Dead
pi_152755417
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:51 schreef Alexxxxx het volgende:
Mijn Lada 111 :') Ik wist dat er wat aan kon mankeren, maar wat een rothok was dat _O- Kende op een gegeven moment alle wegenwachters uit de regio bij naam.... Ding heeft hier twee jaar op de oprit nog gestaan toen ik er al klaar mee was omdat NIEMAND hem wilde hebben. :')
Hoe ben je er uiteindelijk vanaf gekomen dan? Sloop? :P
pi_152755671
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:13 schreef bokkepoot het volgende:
Een diesel van 13 jaar oud.

Sindsdien weet ik wat een Dubbelmassavliegwiel, injectoren en een EGR voor onderdelen zijn.
EGR gewoon uitschakelen, kan prima bij een oude diesel ^O^
pi_152759862
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 17:52 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Hoe ben je er uiteindelijk vanaf gekomen dan? Sloop? :P
Snippe uit Nieuwlande wilde hem wel om voor onderdelen te gebruiken inderdaad.
pi_152760879
Mijn allereerste auto...Celica 2000xt Liftback op lpg..voor 900 gulden gekocht..na 2 maanden 100 gulden betaald op em op te komen halen.
Was net 16 of 17 en was een autopoetser en king of the world toen ik dit dingetje kon kopen bij de Toyota dealer waar ik toen werkzaam was.
Te lang op gas gelopen,geen gelaagd glas in een ver verleden wat betreft de voorruit..dus ruitenkanker gehad..alles in de aanjager,kortsluiting door de vastloper daarin.
Dingetje zou nou denk ik wel wat poen waard zijn mits in goede staat.
pi_152775413
quote:
14s.gif Op maandag 18 mei 2015 16:07 schreef kawa4 het volgende:
echt een miskoop heb ik nog nooit gehad,
maarja als je een auto koopt voor 500 euro dan kan het bijna ook nooit fout gaan

500 euro auto's moeten bij mij minimaal 1 jaar meegaan,
de enige die dat niet gehaald heeft was de opel Calibra
[ afbeelding ]
( die hield er na 8 maanden mee op -O- )

op het moment rijd ik al weer 1.5 jaar in mijn huidige auto een fiat punto
Kan jij niet beter een jeep kopen?
pi_152775553
Ik had een Volvo v40 gekocht.
Wat een rampenbak zeg, na 2 weken liep de versnellingsbak in elkaar dus ik een gereviseerde eronder gezet en een maand later ben ik met de dorpel langs een tak gereden en ik haalde heel m'n dorpel open.
Ding was zo rot als het maar zijn kon.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 23:30:20 #28
396386 sturmpie
for night & nature
pi_152776489
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 11:20 schreef Thezappa het volgende:
afplakband aan de binnenkant van de tank
aan de binnenkant ? bedoel je in de tank ?
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  dinsdag 19 mei 2015 @ 23:31:19 #29
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_152776531
Met stip de Ford Ka van mijn vrouw. Ze wilde per sé deze hebben, was niet mijn keus.

Zelf nog nooit een miskoop gedaan.
Misschien de CR-X niet moeten kopen.
Veel bekeuringen en bijna kapot gereden.......
pi_152776720
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 23:31 schreef penny-wise het volgende:
Met stip de Ford Ka van mijn vrouw. Ze wilde per sé deze hebben, was niet mijn keus.

Zelf nog nooit een miskoop gedaan.
Misschien de CR-X niet moeten kopen.
Veel bekeuringen en bijna kapot gereden.......
Roest de Ka? :P
  dinsdag 19 mei 2015 @ 23:36:52 #31
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_152776790
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 23:35 schreef Taks999 het volgende:

[..]

Roest de Ka? :P
Deze viel nog mee. De rest wat er aan zat ging niet lang mee.......
  dinsdag 19 mei 2015 @ 23:41:24 #32
396386 sturmpie
for night & nature
pi_152776979
toen ik 15 was kocht een Honda MT brommer.
dat ding was heel mooi in elkaar gezet.
flink opgehoogd, een grote cross achterband met grote noppen met een grote achterbrug en monoshock-vering.
mooi in metallic kleuren gespoten.
een 5-versnellingsbak en een extra 70 cc cilinder.

hij reed wel ok, maar had alleen een achterrem. de verlichting werkte niet. omdat er busjes in zaten voor de ophoging heb ik die er uit gehaald omdat de politie daar een boete voor geeft als ze je pakken.
toen was er eigenlijk niks meer aan. als het regende was die achterband levensgevaarlijk, geen grip door de grote noppen, geen voorrem, geen verlichting.

en ik had er 1400 gulden voor betaald, een hele vakantie voor gewerkt. uiteindelijk, weggegooid geld.
ik had al een oude afgeragde vespa, die had ik voor een paar honderd gulden kunnen opknappen en probleemloos mee kunnen rijden. later heb ik nog zundapp en honda walaroo gereden zonder problemen.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_152779578
Of het een miskoop is, tja... ik rijd er nog steeds in, maar het is niet eerlijk... ontzettend zuur...

Ik heb in 2012 mijn eerste auto (Renault Mégane 1.6 16v, hatchback, automaat, bj1999) gekocht voor ¤1750,-. De kilometerstand was bij aankoop 180.xxx. En bij de advertentie stond:
- Banden 7mm profiel
- Distributieriem in 2010 bij 151632km vervangen

Maar dat klopt beide niet. En de km-stand klopte al helemaal niet, bleek na 2,5 jaar :{

De banden waren in werkelijkheid exemplaren die aan vervangen toe waren, niet meer dan 2mm profiel. Maar daar trapte ik nog in ook, ik voelde me achteraf zó stom |:( Want ten tijde v/d aankoop was de APK verlopen, dus het verkopende bedrijf liet de auto eerst keuren. Op het rapport dat daaruit kwam, stond een adviespunt dat de band(en) tussen 1,6mm en 2,5mm zaten. Maar ja... het was mijn eerste auto, dus wist ik niet wat dat betekende en had gewoon betaald, rapport aangenomen en de auto naar huis gereden. Zo stom achteraf... |:(

De distributieriem... de indruk werd gewekt dat vervanging nog lang niet aan de orde was, maar in feite klopte dat niet. De multiriem piepte namelijk al gauw na aankoop en had droogtescheurtjes, vaak is dat ook een indicatie voor de distributieriem. Uit voorzorg dus in het eerste halfjaar nog beide riemen samen laten doen incl. waterpomp... paar honderd euro...

En wat blijkt nadat ik 2,5 jaar in de auto heb gereden? De teller is blijkbaar teruggedraaid met zo'n 50-60k! :( Dat die distributieriem in 2010 bij 151k was vervangen kan dus gewoon niet, want volgens de RDW tellerhistorie zat de auto in 2010 al ruim over de 200k heen...

Het terugdraaien is door de vorige eigenaar of de verkopende garage gedaan, het is i.i.g. gedaan in het jaar voor mijn aankoop :{

De auto rijdt nu nog, maar door het terugdraaien is de levensduur dus met 2 jaar verminderd, zijn bepaalde dure reparaties veel eerder gekomen en heb ik waarschijnlijk teveel voor de auto betaald. Dat is wel zuur... ;(

De teller staat inmiddels op 293k maar in werkelijkheid is het dus minimaal 350k :{

Desondanks heb ik tot nu toe wel altijd met heel veel plezier in de auto gereden. Dat maakt veel goed :)

Of ik in de toekomst meer geluk heb bij de aankoop van een volgende auto, weet ik niet. Ik ben eenmaal iemand met vrij weinig verstand van auto's, dus moet toch wel grotendeels vertrouwen op de verkoper. En hopen dat de verkoper mij lief genoeg vindt om niet te bedriegen ;)
  woensdag 20 mei 2015 @ 09:00:05 #34
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_152781133
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 23:30 schreef sturmpie het volgende:

[..]

aan de binnenkant ? bedoel je in de tank ?
ja , bij de tank dop
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  woensdag 20 mei 2015 @ 09:00:42 #35
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_152781143
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 23:08 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Kan jij niet beter een jeep kopen?
nee dit is veel leuker om met een gewone auto de bossen in te crossen,
dan is het allemaal wat moeilijker enzo

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mee bekant vangde gin haas.
  woensdag 20 mei 2015 @ 10:00:43 #36
356808 reeybehn
omdat een rayban te duur is
pi_152782297
quote:
14s.gif Op woensdag 20 mei 2015 09:00 schreef kawa4 het volgende:

[..]

nee dit is veel leuker om met een gewone auto de bossen in te crossen,
dan is het allemaal wat moeilijker enzo

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja man.... Jonge, kut.
Gefilmd met een aardappel ook nog
  woensdag 20 mei 2015 @ 14:06:48 #37
53151 T42
Pinball Wizard
pi_152788808
In de stijl van ts

Ik kocht ooit een rode met 4 wielen vond ik leuk koste veel geld. Heb em verkocht voor bijna zelfde bedrag dan waar ik em voor kocht koste me toch ruim 5000 euro Ra ra wat was het..
pi_152789501
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 14:06 schreef T42 het volgende:
In de stijl van ts

Ik kocht ooit een rode met 4 wielen vond ik leuk koste veel geld. Heb em verkocht voor bijna zelfde bedrag dan waar ik em voor kocht koste me toch ruim 5000 euro Ra ra wat was het..
Zoiets had ik ook, leek daar een beetje op. Ding gekocht, lache, maar heb hem nu niet meer.
  Moderator woensdag 20 mei 2015 @ 14:38:54 #39
Dick Laurent Is Dead
pi_152789643
quote:
In de stijl van ts

Tja, wat wil je horen dan :?

Ging erom of je ooit een bepaalde aankoop hebt gedaan op PTA gebied waar je ofwel spijt van hebt, ofwel veel gedoe mee hebt gehad waardoor je dacht van, shit... had ik beter niet kunnen doen, of iets in die richting....en daar een leuke anekdote over wilt vertellen. Meer niet.
  woensdag 20 mei 2015 @ 14:52:21 #40
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_152790021

Brandstofverbruik viel me vies tegen.
pi_152791636
Keer op marktplaats een setje gebruikte Continental banden gekocht voor een redelijke prijs en voldoende profiel. Maat e.d. was allemaal passend voor mijn auto. Totdat ik thuis kwam en het me opviel dat er 'SSR' in het typenummer stond. Daarop googlen, bleken het een speciaal soort runflat-banden te zijn die alleen op BMW's passen en niet op mijn Alfa Romeo.
Verkoper (zo'n lomp boeren figuur) zegt dat ie dat niet wist en wilde ze niet terugnemen. Zelf op markplaats gezet en niemand wil ze hebben. Toch weer 150 euro weg :(

Al is 150 euro natuurlijk niet veel geld bij andere autokosten. Heb zoals gezegd een Alfa Romeo gehad (2 zelfs) en daar heb ik ook wel eens wat sneue kosten aan gehad. Heb een 156 en een 147 gehad en bij beide een keer de distributieriem vervangen, waarna kort daarna de nokkenasversteller problemen ging vertonen en de hele distributie nog een keer gedaan moest worden á 400 euro oid.

Verder bij mijn eerste Alfa regelmatig naar de garage geweest voor vage dingetjes zoals de motor die soms een beetje inhoudt of vreemde geluiden. Honderden euro's aan onderzoekskosten gehad zonder dat het probleem was opgelost. Dan leer je al snel dat je dat soort dingen beter gewoon kunt laten zoals ze zijn en niet voor elke wissewasje naar de garage moet gaan ;)

Verder fijne auto's die Alfa en al met al geen enorme kosten aan gehad. Rij nu lease en dat is natuurlijk een stuk idealer. Geen gek*t meer met onverwachte garagekosten of zelf via marktplaats goedkope banden proberen te scoren etc...
pi_152801905
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 02:11 schreef Fien1989 het volgende:
Of ik in de toekomst meer geluk heb bij de aankoop van een volgende auto, weet ik niet. Ik ben eenmaal iemand met vrij weinig verstand van auto's, dus moet toch wel grotendeels vertrouwen op de verkoper. En hopen dat de verkoper mij lief genoeg vindt om niet te bedriegen ;)
Tja een handelaar die je naait is natuurlijk altijd lastig.
Maar dat van die banden had je zelf ook kunnen zien.
Daarvoor zitten er van die slijtageindicatoren op de band
pi_152803774
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 21:06 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Tja een handelaar die je naait is natuurlijk altijd lastig.
Maar dat van die banden had je zelf ook kunnen zien.
Daarvoor zitten er van die slijtageindicatoren op de band
[ afbeelding ]
Die slijtage-indicatoren ken ik inmiddels. Maar ja, bij de aankoop v/d eerste auto nog niet :'( Sterker, ik had bij aankoop destijds niet eens naar de banden gekeken, ik vertrouwde de verkoper wel, hij kwam best aardig en betrouwbaar over. Maar dat bleek dus onjuist :{
pi_152805426
Een Alfa-Romeo 147 GTA. Ik vond het blok zo lekker, helaas ging zo'n beetje alles wat er omheen zat kapot, en dat met 45k op de teller met volledige, fatsoenlijke, onderhoudshistorie.

Ik heb m'n verlies genomen en hem verkocht, wat zijn Alfa's rommel wagens :(
Trantor, 12,069 (1 F.E.)
  woensdag 20 mei 2015 @ 22:38:56 #45
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_152805739

Kan ondanks de fun niet ontkennen dat dit aardige miskopen zijn geweest.
pi_152805944
Een 10 jaar oude, geimporteerde fiat doblo. Ding had 65000km gelopen, maar bleek later een ruilmotor te hebben en had de ene na de andere electronicastoring. Die storingen verdwenen soms net zo plots als ze gekomen waren. Nu gaat het al 3 maand goed (afkloppen) en volgende week wordt mijn leaseauto afgeleverd (nieuwe fabia combi) en word de doblo gembombardeerd tot tweede wagen.
pi_152806039
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 21:54 schreef Fien1989 het volgende:
ik vertrouwde de verkoper wel, hij kwam best aardig en betrouwbaar over.
Jij komt ook best aardig en betrouwbaar over, maar schijn kan bedriegen he _O- })
pi_152807813
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 22:45 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]
Jij komt ook best aardig en betrouwbaar over, maar schijn kan bedriegen he _O- })
Ik ben over het algemeen ook best aardig en betrouwbaar O-) Maar ja, sommige garagemannen blijkbaar niet... :N
pi_152813275
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 23:35 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Ik ben over het algemeen ook best aardig en betrouwbaar O-) Maar ja, sommige garagemannen blijkbaar niet... :N
Bij het kopen van een auto moet je eigenlijk altijd iemand meenemen die er verstand van heeft of laten keuren bij een anwb garage voordat je hem koopt.
Tenzij je een nieuwe koopt natuurlijk.
Ik heb ook al een paar keer meegemaakt dat ik een auto wilde kopen die volgens de betreffende garage in zeer goede conditie was, vervolgens ging ik kijken en was dat ding rijp voor de sloop.
Dan zeg je er wat van en dan worden ze nog boos ook.
  Moderator donderdag 21 mei 2015 @ 09:59:29 #50
Dick Laurent Is Dead
pi_152813881
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 09:29 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Bij het kopen van een auto moet je eigenlijk altijd iemand meenemen die er verstand van heeft of laten keuren bij een anwb garage voordat je hem koopt.
Tenzij je een nieuwe koopt natuurlijk.
Ik heb ook al een paar keer meegemaakt dat ik een auto wilde kopen die volgens de betreffende garage in zeer goede conditie was, vervolgens ging ik kijken en was dat ding rijp voor de sloop.
Dan zeg je er wat van en dan worden ze nog boos ook.
Vies is dat ja! Zo heb ik mijn Opeltje gekocht bij een garage waar een vriend van mijn vader al jaren bekend was. Hij had daar zelf al een aantal auto's gekocht. Kende de eigenaar en alles.

De eigenaar liep toen ook met ons mee om te kijken wat een leuke eerste auto voor mij kon zijn.
Toen ik vervolgens mijn oog liet vallen op een Volkswagen polo (ik had nog nét mijn rijbewijs en wist dus nul komma nul waar ik op moest letten) zei hij zelf nota bene "nee die zou ik niet doen, heeft wat probleempjes gehad, kan je beter even verder kijken".

Zo kan het dus ook :)
  Forum Admin donderdag 21 mei 2015 @ 14:30:08 #51
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_152821805
Een auto waarvan na een maand de drijfstanglagers eruit liepen. Dat was ook echt leuk.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_152836330
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2015 14:30 schreef Straatcommando. het volgende:
Een auto waarvan na een maand de drijfstanglagers eruit liepen. Dat was ook echt leuk.
Dat heb ik nog nooit gehoord, wat voor auto was dat?
  Forum Admin donderdag 21 mei 2015 @ 21:45:36 #53
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_152836880
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:35 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Dat heb ik nog nooit gehoord, wat voor auto was dat?
Een Nissan 200SX S13. CA18DET motor. Zoek maar eens op die motor + drijfstanglagers of big end failure :D

Heerlijke kar though :) alle ellende meer dan waard. Dus in die zin niet echt een miskoop :P
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 21 mei 2015 @ 21:48:11 #54
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_152837040
Ik denk dat Fiat Stilo boekdelen spreekt :')

Voor de geïnteresseerden: PTA / Stilo slaat op hol
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 17:24:48 #55
53151 T42
Pinball Wizard
pi_152859193
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 14:38 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Tja, wat wil je horen dan :?

Ging erom of je ooit een bepaalde aankoop hebt gedaan op PTA gebied waar je ofwel spijt van hebt, ofwel veel gedoe mee hebt gehad waardoor je dacht van, shit... had ik beter niet kunnen doen, of iets in die richting....en daar een leuke anekdote over wilt vertellen. Meer niet.
wat je gekocht had ;) merk? type? :P
  vrijdag 22 mei 2015 @ 22:51:50 #56
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_152869685
Een 205.voor het halen van mijn rbw gehaald. Was rot toen ik mijn rbw haalde. 250 euro, dus dat viel mee
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 25 mei 2015 @ 02:29:58 #57
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_152936969
Qua auto's nog geen miskoop gehad, maar voor m'n huidige auto zocht ik een extra set originele velgen. De auto die ik kocht had winterbanden - het was destijds februari - en om de dure velgen niet teveel te beschadigen wilde ik ook een zomerbandenset. Hier en daar wat rondgebeld, want de meeste dealers vroegen schunnige bedragen voor tweedehands exemplaren. Degene van wie ik de auto had overgenomen kende nog iemand die een set velgen had liggen in België en wat bleek, er zaten zelfs nog zomerbanden omheen met een heel behoorlijk profiel. Voor een relatief zacht prijsje overgenomen en ik dacht daar nog wel één of twee jaar op voort te kunnen. Mazzeltje, want ik zocht eigenlijk alleen velgen.

Het was drie weken lang schitterend weer en alles leek prima, tot het eerste regenbuitje. In het centrum van Groningen leek een achterwiel in een flauwe bocht wat te glijden bij een gangetje van ~25Km/U. Ik dacht dat ik het me verbeeldde en reed normaal door. Echter, op de invoegstrook naar de ringweg gleed bij 50 Km/U de achterkant compleet weg en er was geen houden aan. Ik stuurde tegen en draaide de andere kant om met de neus tegen het verkeer in, en met de zijwaartse vaart die ik nog had, wipte ik over de middendrempel op de andere weghelft. Pff. Zo'n geluk gehad dat er even geen ander verkeer in de buurt was. Bij thuiskomst gelijk nieuwe banden besteld.

Leerpuntje: Profiel zegt niet alles. Te droog rubber is levensgevaarlijk.
Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
pi_152937049
quote:
10s.gif Op maandag 18 mei 2015 15:44 schreef dick_laurent het volgende:
Heyy hallo

Even uit pure nieuwsgierigheid en voor de leuk. Wie heeft hier wel eens op PTA gebied een enooorme misser gemaakt, waarvan ie later dacht: "oh damn" |:(
Die Fyra was wel een miskoop. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152937960
quote:
15s.gif Op maandag 25 mei 2015 02:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die Fyra was wel een miskoop. :')
Zo dan dat kan je wel zeggen ja.

En wat te denken van Leopard II's nieuw duur kopen en voor een habbekrats de deur uit doen...

Plus de vliegende Fyra/JSF/F-35 dat is helemaal een financiële als ook militair strategische ramp :(
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_152942671
Heb eens een chineze schakelbrommer gekocht, was wel een geinig ding en veel bang for buck. Maar achteraf gezien was het een rampending, tig elektronica problemen en alle slijtagedelen sleten als een malle...
pi_152943141
quote:
In de stijl van ts

Die heb ik ook gehad, ik kocht hem als rode met vier wielen en nu is het een roze. Ik heb er al wel 9000 euro aan benzine ingegooid afgelopen drie jaar en ik blijf hem bijvullen. Ik denk dat hij lekt.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_152943367
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:16 schreef marzman het volgende:

[..]

Die heb ik ook gehad, ik kocht hem als rode met vier wielen en nu is het een roze. Ik heb er al wel 9000 euro aan benzine ingegooid afgelopen drie jaar en ik blijf hem bijvullen. Ik denk dat hij lekt.
Dan moet je er kit in plaats van benzine in gooien.
  maandag 25 mei 2015 @ 20:07:44 #63
172433 ClintOosthout
maak mijn dag
pi_152954440
Een Ford explorer lomp veel liter V8 op LPG.

Gekocht van een particulier, met facturen en oude onderdelen waaruit bleek dat er een nieuwe kop op was gezet, want ze zijn niet supergoed met LPG.

Na ongeveer een jaar en 50.000km verder moest ik een noodstop maken omdat de auto toch te klein was om opgemerkt te worden door een fietser kreeg ik zo'n enorme backfire dat ik nog maar 5pk ofzo over had.

Toen bleek dat de verkoper idd. een kop van een explorer vervangen had alleen niet die van mij.
Hij woonde aan een kanaal en als ik hem ooit weer tegenkom smijt ik hem in dat zelfde kanaal. O-)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_152954833
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 20:07 schreef ClintOosthout het volgende:
Een Ford explorer lomp veel liter V8 op LPG.

Gekocht van een particulier, met facturen en oude onderdelen waaruit bleek dat er een nieuwe kop op was gezet, want ze zijn niet supergoed met LPG.

Na ongeveer een jaar en 50.000km verder moest ik een noodstop maken omdat de auto toch te klein was om opgemerkt te worden door een fietser kreeg ik zo'n enorme backfire dat ik nog maar 5pk ofzo over had.

Toen bleek dat de verkoper idd. een kop van een explorer vervangen had alleen niet die van mij.
Hij woonde aan een kanaal en als ik hem ooit weer tegenkom smijt ik hem in dat zelfde kanaal. O-)
Na 50000km nog boos worden op de particulieren verkoper.. :')
  maandag 25 mei 2015 @ 20:37:30 #65
172433 ClintOosthout
maak mijn dag
pi_152955463
Ik mag toch hopen dat een motorblok met een nieuwe kop iets langer meegaat dan 50.000km

ff ter verduidelijking het blok is losgehaald en er zat geen nieuwe kop op dus puur bedrog.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_152955984
Een Ford Exploder, dat is vragen om problemen :P
  maandag 25 mei 2015 @ 22:31:07 #67
53151 T42
Pinball Wizard
pi_152960140
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:16 schreef marzman het volgende:

[..]

ghehe
  Spellchecker woensdag 27 mei 2015 @ 01:24:33 #69
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_152997385
Mijn Golf 1 cabrio... Die heeft eigenlijk jaren problemen gegeven, elke keer weer wat anders tot aan een gescheurde kop aan toe...

Later heb ik de koppakking er zelf nog een keer uit laten blazen door een enorm domme beginnende-thuismonteur-actie :')

Kortom; daar is nogal wat geld in gaan zitten, al met al... Vele malen meer dan hij ooit nog waard kan worden.

Maar... Hij rijdt nog steeds en sinds ik zelf het e.e.a. vervangen heb (met name in het koelsysteem) zijn er geen problemen meer geweest ^O^

SPOILER
quote:
9s.gif Op woensdag 20 mei 2015 14:52 schreef ShaoliN het volgende:
[ afbeelding ]

Brandstofverbruik viel me vies tegen.
:D :'( :D

[ Bericht 40% gewijzigd door NoBody122 op 27-05-2015 01:30:36 ]
Tevens -purist.
pi_152997987
Mijn allereerste auto, een Citroën GS voor 500 gulden liet een nogal blauw rookgordijn achter bij stoplicht en op en neer naar Zeeland was er 2,5 liter olie nodig.
pi_152998212
quote:
11s.gif Op woensdag 27 mei 2015 04:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
Mijn allereerste auto, een Citroën GS voor 500 gulden liet een nogal blauw rookgordijn achter bij stoplicht en op en neer naar Zeeland was er 2,5 liter olie nodig.
Dat had ik ooit met een Toyota Celica. Olie tanken en benzine bijvullen.
  woensdag 27 mei 2015 @ 11:14:56 #72
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_153001905
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 20:20 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Na 50000km nog boos worden op de particulieren verkoper.. :')
Wees blij dat het zo lang nog is goed gegaan :P
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 21:23:56 #73
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_153309886
Ik heb er twee: :')

Eerst een Citroen BX 1.6TZI met schuifkanteldak. Ik had toen nog niet zoveel auto's gekocht en dat was te merken. Ten eerste bleek het ding ontzettend kut stationair te lopen, hij zoop echt benzine en als klap op de vuurpijl begon het door mij bejubelde schuifkanteldak ontzettend te lekken. En nadat het ding een paar weken had stil gestaan (de Sunny-diesel van mijn stiefvader was een fijner ding en hij was er niet.) kwam het kreng niet meer omhoog. Na 5 maanden heb ik het ding weg gedaan en het moment dat ik het dorp inreed waar ik hem in ging ruilen kreeg ik zo'n stortbui over me heen dat er echt een straal door het dak de auto in liep. Wat was ik blij met mijn Sunny 1.6 die ik kocht.

Later een Peugeot 205 1.8 XLD. Volgens de handelaar (dat is al fout natuurlijk) een knappe auto. Dat was ook zo, maar technisch was er nogal wat op aan te merken. De remmerij was niet denderend. Sterker nog, alle remleidingen zijn vervangen. Verder was het wel goedkoop rijden, maar wat een spartaans hok. Stond de zon er op dan was het gelijk bloedheet en toen ik met het ding naar Zweden ging vroeg mijn stiefzus achterin of de kachel niet hoger mocht. Helaas, die kon niet hoger. :')
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_153384529
Mijn verhaal is bijna gelijk aan dat van TS.
Met de gedachte om leuk te cruisen en te kamperen een VW T2 camper gekocht met mijn toenmalige vriendin voor 3600,-. Beide 1800 betaald.
Uiteraard weinig verstand van autotechniek etc.
Bleek dat het blok niet in orde was, moest gereviseerd worden en er mistten allerlei onderdelen (schuimrubber om het blok heen etc.).

Daarna raakte het uit met mijn ex en die wilde hem persé niet hebben (alhoewel het hele verhaal eigenlijk zo goed als haar idee was). Geprobeerd te verkopen, maar ja met een ex die eventuele kopers direct op alle minpunten wijst ging dat iets minder. :X
Dus haar dan maar uitgekocht voor 1000. Toen zat ik al op 2800 aan kosten en ik had er, afgezien van het naar huis rijden tijdens de koop, nog geen 1 keer mee gereden.

Daarna verliep de APK, maar ja weinig kennis om zelf te doen en laten doen was duur dus geschorst en gestald.
In een vlaag van wanhoop een keer met mn broer het blok eruit gesleuteld met het idee dat het misschien nog goed kon komen. Toen het blok eruit was zag ik ineens dat er een enorm gat zat in 1 v/d 2 draagarmen waar de bus op staat, en waar het blok ook aan hangt. :X

Daarna maar besloten dat ik er toch echt vanaf wilde en uiteindelijk verkocht voor 1100.- waarbij ik ook nog zo'n 300,- aan stallingskosten moest aftikken.

Al met al een héél dure les dat ik toch maar nooit meer een Oldtimer moet kopen. ;(
Zon, zee en strand, eerst een dagje lol, dan alles vol met zand.
pi_153401686
De Fyra,
  woensdag 10 juni 2015 @ 07:26:09 #76
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_153401713
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2015 14:30 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik had dat ook, binnen een week :X
Frot Sierra, nooit meer :N
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_153414070
Een Citroen C5. Uit 2001. Op LPG. Volgens mij kostte het ding mij 3k. (aanschaf dan. Ik denk dat alle reparaties mij ook zoiets kostten)

Het ding reed in het begin heerlijk. 2.0, 135 pk en lachen bij de pomp (want LPG).
Toen begon het veersysteem een eigen leven te leiden. Niet omlaag, maar gewoon op de hoogste stand en spijkerhard. Sensor rot, vervangen, geen probleem meer. Maar dat was nog het minst erge.
Volgende issue: een elektrische storing in de omschakelelektronica van de brandstof (LPG }:| ). Daarna was er een probleempje met de koelvloeistof. Conclusie: kop krom, nul keer raden waarom (Had ik al gezegd dat 'ie op LPG liep?). Toen dat eindelijk gemaakt was maalde de versnellingsbak in de soep. Je kon gewoon horen dat de tandwielen los in de bak lagen.
En toen had ik er genoeg van, en kocht ik een Mondeo diesel uit 2002.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_153416811
Suzuki grand vitara.
1 versnellingsbak totaal aan puin gereden.
volgende grote probleem, tussenbak 3 lagers rot en uitgaande as ingelopen. Tussenbak dus gereviseerd.
en de laatste keer versnellingsbak ingaande lager kapot gelopen.
Lager vervangen en hem direct verkocht.
auto heeft aan onderdelen 2500 euro gekost in totaal denk ik. En dat in 3 jaar en 60000 km tijd |:(
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  woensdag 10 juni 2015 @ 21:13:41 #79
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_153422457
Kromme Puch Maxi, 70cc, toen ik 13 was.
50 DM voor betaald. Minstens 50 km aangelopen. :7
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_153424598

M'n eerste auto, Een GSA Break, lekte olie op de uitlaat bij de warmelucht inlaat. Als je de kachel aanzette stond het interieur vol rook. Na een maand zei de motor plof, en liep 1 op 3, op 3 poten. Wielophanging verrot, en de rest van de auto ook. Na 2 maanden van ellende weggedaan.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
  donderdag 11 juni 2015 @ 17:48:53 #81
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_153445002
Seat Cordoba, 2 jaar gehad.
2x nieuwe koppelingsplaten
1x koppelingskabel
Draagarm links
Draagarm rechts
Uitlaat
Rechterraam ging wel naar beneden maar niet omhoog.
Olie/ benzine verhouding lag 1:4
Seat Sound System, dat kreng bleef gewoon aan, ook al was de auto uit, leuk een lege accu, Oplossing was een cassette bandje erin doen, dan deed ie het niet.
Defecte binnen temperatuurmeter ( was altijd -38 ), waardoor de climate control in de zomer warme lucht begon te blazen.
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
pi_153445346
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 17:48 schreef kevin33 het volgende:
Seat Cordoba, 2 jaar gehad.
2x nieuwe koppelingsplaten
1x koppelingskabel
Draagarm links
Draagarm rechts
Uitlaat
Rechterraam ging wel naar beneden maar niet omhoog.
Olie/ benzine verhouding lag 1:4
Seat Sound System, dat kreng bleef gewoon aan, ook al was de auto uit, leuk een lege accu, Oplossing was een cassette bandje erin doen, dan deed ie het niet.
Defecte binnen temperatuurmeter ( was altijd -38 ), waardoor de climate control in de zomer warme lucht begon te blazen.
2x koppeling in 2 jaar? je bent te lui geweest om druklager/groep mee te vervangen of je hebt hem lopen slopen.

al het overige, dat is behoorlijk balen :'(
life happens while you're pusing the throttle.
  donderdag 11 juni 2015 @ 18:10:56 #83
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_153445536
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 18:03 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

2x koppeling in 2 jaar? je bent te lui geweest om druklager/groep mee te vervangen of je hebt hem lopen slopen.

al het overige, dat is behoorlijk balen :'(
Ik heb het ding afgegeven bij de garage, onder het mom van "maak hem maar" was wel een aardige rekening, de 2 koppelingsplaat was overigens garantie werk. Maar goed, zodra je zo vaak bij de garage komt dat ze weten wat je in de koffie hebt, is het verkeerd.
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
pi_153446327
Voor mij ook mijn eerste autootje.. Ik was net 18 geworden en nog geen rijbewijs, toch zag ik ineens een autootje te koop staan op een parkeerplaats in Hilversum... Wat een tof ding !! Ik werkte al een jaar of 1,5 als shoarma-koerier en thuiswonend al mijn loon en fooi op kunnen sparen tot een leuk bedrag, heb er in de tussentijd ook nog een pc van gekocht, maar dit wagentje.. ik moet hem hebben !!

Samen met mijn vader gekocht. Ik FL 2300,- neergelegd, mijn vader 1200 erbij...

Innocenti (L90) DeTomaso - bouwjaar 1984, design van Bertone

De vorige eigenaar had er geen tijd meer voor. Heeft het één en ander veranderd aan het wagentje en zo kocht ik hem met een rolbeugel, dubbele weber carburateur, race-nokkenas en een gereviseerd mini Cooper blokje, 1,3 liter injectie.

Hij stond er gehavend bij, vaal rood, lek bandje en een stink bende in het interieur... Wat ik toen nog niet wist, is het bestaan van de Italiaanse roestduivel.... En die houdt je niet zomaar tegen. Wel vaak het wagentje gepoetst en dingen schoon gemaakt. Ik heb er zelf ook maar een keer of 4 in gereden (nog steeds geen rijbewijs), de rest van de tijd reed mijn vader en zijn we naar een aantal evenementen geweest, onder andere Italia A Zandvoort en een record-rit voor Mini Coopers (vanwege onderstel en vierkante kentekenplaat (ja echt) was ik toegelaten tot de record poging. Dit alles onder het goede doel voor het Wilhelmina Kinderziekenhuis. Die dag ook de ware potentie van het wagentje gezien... Met 180km/u op de klok reden we over de A28 richting Harderwijk. We werden ingehaald door een oude Mercedes en we wilden er achteraan, door zijn formaat (of het gebrek aan) reden we helemaal in het luchtledige en werden we meegezogen tot zo'n 205km/u. Wat je zegt, warpspeed is er niets bij in zo'n ding.. Levensgevaarlijk.. leuk voor 1 keer maar 140 is eigenlijk ook al hard zat.

Bij thuiskomst een vervelende plek ontdekt bij 1 van de draagarmen. De Inno ging de berging in en in het voorjaar 1999 was al duidelijk dat ook daar de roestduivel van op de hoogte was. Chassis en carrosserie waren niet meer te redden. :'( Het blokje heb ik nog voor zo'n 800 weten te verkopen aan een Mini-rijder en deze heeft hem een paar weken later in Hilversum op de rotonde van Gooiland plat gereden.

Miskoop, jazeker.. 100%. Maar ik heb tenminste wel een aparte eerste auto gehad, die ik nooit meer vergeet. (Heb het handboek nog liggen hier) 8-) :7
  Moderator donderdag 11 juni 2015 @ 19:19:29 #85
Dick Laurent Is Dead
pi_153447702
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 18:38 schreef Meike26 het volgende:
Voor mij ook mijn eerste autootje.. Ik was net 18 geworden en nog geen rijbewijs, toch zag ik ineens een autootje te koop staan op een parkeerplaats in Hilversum... Wat een tof ding !! Ik werkte al een jaar of 1,5 als shoarma-koerier en thuiswonend al mijn loon en fooi op kunnen sparen tot een leuk bedrag, heb er in de tussentijd ook nog een pc van gekocht, maar dit wagentje.. ik moet hem hebben !!

Samen met mijn vader gekocht. Ik FL 2300,- neergelegd, mijn vader 1200 erbij...

[ afbeelding ]

Innocenti (L90) DeTomaso - bouwjaar 1984, design van Bertone

De vorige eigenaar had er geen tijd meer voor. Heeft het één en ander veranderd aan het wagentje en zo kocht ik hem met een rolbeugel, dubbele weber carburateur, race-nokkenas en een gereviseerd mini Cooper blokje, 1,3 liter injectie.

Hij stond er gehavend bij, vaal rood, lek bandje en een stink bende in het interieur... Wat ik toen nog niet wist, is het bestaan van de Italiaanse roestduivel.... En die houdt je niet zomaar tegen. Wel vaak het wagentje gepoetst en dingen schoon gemaakt. Ik heb er zelf ook maar een keer of 4 in gereden (nog steeds geen rijbewijs), de rest van de tijd reed mijn vader en zijn we naar een aantal evenementen geweest, onder andere Italia A Zandvoort en een record-rit voor Mini Coopers (vanwege onderstel en vierkante kentekenplaat (ja echt) was ik toegelaten tot de record poging. Dit alles onder het goede doel voor het Wilhelmina Kinderziekenhuis. Die dag ook de ware potentie van het wagentje gezien... Met 180km/u op de klok reden we over de A28 richting Harderwijk. We werden ingehaald door een oude Mercedes en we wilden er achteraan, door zijn formaat (of het gebrek aan) reden we helemaal in het luchtledige en werden we meegezogen tot zo'n 205km/u. Wat je zegt, warpspeed is er niets bij in zo'n ding.. Levensgevaarlijk.. leuk voor 1 keer maar 140 is eigenlijk ook al hard zat.

Bij thuiskomst een vervelende plek ontdekt bij 1 van de draagarmen. De Inno ging de berging in en in het voorjaar 1999 was al duidelijk dat ook daar de roestduivel van op de hoogte was. Chassis en carrosserie waren niet meer te redden. :'( Het blokje heb ik nog voor zo'n 800 weten te verkopen aan een Mini-rijder en deze heeft hem een paar weken later in Hilversum op de rotonde van Gooiland plat gereden.

Miskoop, jazeker.. 100%. Maar ik heb tenminste wel een aparte eerste auto gehad, die ik nooit meer vergeet. (Heb het handboek nog liggen hier) 8-) :7
Ha, leuk verhaal! Ik geef je zeker mee dat je een aparte eerste auto hebt gehad, dat absoluut! :)
pi_153448152
Voor de grap even gezocht en blijkbaar staat er nog 1 pagina/site online over het evenement :

http://www.rikard.nl/Mini(...)ecord/1998/file.html

Met een onduidelijke foto en de Innocenti op de 7e plek van links...

Het wagentje heeft een iets vlakkere achterzijde + een herkenbaar dakspoilertje. O+
pi_153450652
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:48 schreef monsterd. het volgende:
Fiat Stilo
Herkenbaar ja de 2.4 Abarth had het zelfde probleem. Het begint met "Airbag failure" en het eindigt met een complete motor revisie en een hoop elektrische storingen.. Daarnaast is die Selespeed bak ook echt gewoon waardeloos na 150.000km gaat die schokken en mist die versnellingen, deze kan je deze ook gelijk reviseren. Die auto is een ramp zowel elektronisch als mechanisch!
  donderdag 11 juni 2015 @ 21:13:45 #88
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_153450785
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:07 schreef Infinti het volgende:

[..]

Herkenbaar ja de 2.4 Abarth had het zelfde probleem. Het begint met "Airbag failure" en het eindigt met een complete motor revisie en een hoop elektrische storingen.. Daarnaast is die Selespeed bak ook echt gewoon waardeloos na 150.000km gaat die schokken en mist die versnellingen, deze kan je deze ook gelijk reviseren. Die auto is een ramp zowel elektronisch als mechanisch!
Ik mag morgen sleutelen aan zo'n hok. En die heeft inderdaad de airbag storing _O-
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_153451473
quote:
99s.gif Op maandag 25 mei 2015 22:32 schreef Juup© het volgende:
Suuz TL1000S
Heb ik ook gehad, prima fietsen. Wel wat lastiger een bocht om te krijgen dan een kleine 600 4cil.
pi_153454311
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 18:38 schreef Meike26 het volgende:
en zo kocht ik hem met een rolbeugel, dubbele weber carburateur, race-nokkenas en een gereviseerd mini Cooper blokje, 1,3 liter injectie.

Dubbele carburateur en injectie :?
pi_153455248
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 22:55 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Dubbele carburateur en injectie :?
Shit je hebt gelijk.... Hoe kom ik hier nu bij? Haha.. Nee, dubbele Weber dus... 8)7 *Gelukkig is er nog iemand wakker.. Maar dus wel een 1.3 blokje uit een wat versere Cooper. ;)
pi_153473108
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:13 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Ik mag morgen sleutelen aan zo'n hok. En die heeft inderdaad de airbag storing _O-
Haha daar verdien je goed aan, is bijna altijd het matje van de bijrijder die je moet gaan vervangen omdat een verbinding los is gaan zitten.
pi_153474738
Die Fiat (stilo's) :')

Laatst een of andere kansloze getuned stilo/punto meeting.
Heb voor de beste mannen en vrouwen een kruisje geslagen.
pi_153474782
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:07 schreef Infinti het volgende:

[..]

toch heeft een kameraad van mij z'n ding vanaf 80.000 km en nu bijna 200.000 en nog geen echte problemen gehad... Hij laat trouwens wel regelmatig de bak olie vervangen
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_154297730
Ooit een keer een Nissan micra, particulier. Daarna op een autoforum gezet. Kreeg ik een uurtje later een pb van een automonteur op dat forum, dat het een ''bekende wagen'' was. Compleet doorgeroest aan de onderkant (de verkoper had fotos van de onderkant, maar de roestplekken stonden er juist niet op). Achja, wijze les voor 450. Verkocht aan een exporteur, dus het viel nog mee, maar een zure appel voor een arme student.

Ook wel eens geluk bij een ongeluk gehad. Gekeken naar goedkope auto voor roadtrip, voor 300 euro een hyundai excel gekocht. Olie stond een beetje laag kwam ik achter. Bijgevuld, proefrit alles in orde. Keer een ritje maken met een maat, ff stationair draaien omdat ik moest wachten totdat ie zn spullen had gepakt. Daarna met wegrijden de hele straat blauw :P bleken versleten zuigerveren te zijn. Oliepijl in de gaten gehouden en prima vakantie mee gehad. Daarna verkocht voor hetzelfde bedrag aan twee turken die me een ''nieuwe'' telefoon boden....wat een wereldje.
pi_154332901
Koop dan ook geen oldtimer die totaal verwaarloosd is en alleen even mooi is opgepoetst door een dealer. Besteed meer geld aan de aankoop als je het type bent die nog geen wiel kan vervangen. Die vrijstelling lijkt heel mooi maar je gaat er niets aan hebben zo.
Liefhebber van oldtimers en LPG
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')