Ja I know. Daarom ook "impuls aankoop"quote:Op maandag 18 mei 2015 15:46 schreef JDx het volgende:
Hehe, bij oldtimers is het toch bekend dat je zo'n beetje een ervaren automonteur moet zijn wil je er goedkoop in rijden. En dan nog is het niet goedkoop.
Afschrijving héquote:Op maandag 18 mei 2015 15:55 schreef boegschroef het volgende:
Mijn Z4..... nieuw gekocht, leek me leuk zo'n sportieve cabrio.... 1,5 jaar later verkocht voor ongeveer de helft van de aanschafwaarde...
toevallig een P10 SRI?quote:Op maandag 18 mei 2015 15:59 schreef Metro2005 het volgende:
Ooit een Nissan primera op LPG gekocht.
Leek een nette auto, 2e hands maar goede kmstand, nieuwe apk etc.
Helaas het een na het andere ging stuk, ik kon bijna letterlijke elke maand mijn complete salaris naar de garage brengen en de toko waar ik het gekocht (een handelaar) had was failliet gegaan dus teruggaan kon niet meer
Na een jaar wilde ik hem inruilen en bleek dat de auto in kwestie geen 170.000 km gereden had (waar op dat moment de teller op stond) maar dat de laatst bekende kmstand 270.000km was![]()
Dat was wel mijn grootste miskoop ooit.
Wel een P10, geen SRIquote:
Alleen een wijze lesquote:Op maandag 18 mei 2015 16:24 schreef Robuust-koekje het volgende:
Zelf nog geen echte miskoop gedaan.
Een vriend van mij had wel het belabberdste uitgekozen wat er was, een alfa romeo 2.0 twinspark met selespeed automaat
Na 1 maand bleek het dat alle bougies aan vervanging toe waren, dus meteen 8 bougies á 16 euro erin.
Toen ging de "computer" voor het schakelmechanisme kapot na 2 maanden.
Nog geen 2 weken later stopte hij er weer mee en moest er wéér een nieuwe computer in.
Vervolgens was ook zijn inlaatspruitstuk gescheurd maar dat was afgedicht met een soort puddy die niet meer werkte.
Toen was zijn uitlaat ook nog eens op 3 plaatsen lek (alles wat half gerepareerd was kwam na 3 maanden los)
Toen bleek het op het einde dat er geen airbag meer in het stuur zat, er dikke lasnaden op het frame zaten, de remleidingen vastgelast zaten? En de voorwielen krom waren.
4 maanden verder en na verkoop van zijn auto was hij in totaal 5400,- kwijt en hij had er niks aan over gehouden
Zit ook wel eens te denken, misschien had ik beter het geld wat ik nu in de A3 (2.0 TFSI) heb gestoken om hem op te leuken moeten sparen en een 2013 Leon 1.4 TSI moeten kopen, veel verstandiger en zuiniger.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 10:51 schreef Anne het volgende:
Misschien toch wel mijn huidige auto, een Seat Ibiza Cupra uit 2001.
Ik rij best veel, dus ik had eigenlijk destijds beter een Diesel kunnen kopen (iets wat ik ook had, voordat ik weer terug 'emigreerde' naar Nederland en per se een Cupra wilde, omdat ie zo vlot en lekker rijdt).
En als ik daarnaast zie hoeveel geld (minstens 3500 euro) ik erin heb moeten steken de afgelopen jaren; daar had ik een veel leukere of mooiere of verstandigere auto van kunnen kopen.
Maarja.. nu ik hem eenmaal heb en nu ik weet dat ik er toch geen zak meer voor terug krijg (in verband met de kilometerstand alleen al die ik erop heb gereden), houd ik hem toch maar rijdend. Ook al kost het soms klauwen met geld.
Voor de rest heb ik weinig miskopen gedaan wat betreft mijn auto's en motors. Ik heb er meestal meer of hetzelfde geld voor terug gevangen als wat ik er zelf ooit voor had betaald.
Hoe ben je er uiteindelijk vanaf gekomen dan? Sloop?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 15:51 schreef Alexxxxx het volgende:
Mijn Lada 111Ik wist dat er wat aan kon mankeren, maar wat een rothok was dat
Kende op een gegeven moment alle wegenwachters uit de regio bij naam.... Ding heeft hier twee jaar op de oprit nog gestaan toen ik er al klaar mee was omdat NIEMAND hem wilde hebben.
EGR gewoon uitschakelen, kan prima bij een oude dieselquote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:13 schreef bokkepoot het volgende:
Een diesel van 13 jaar oud.
Sindsdien weet ik wat een Dubbelmassavliegwiel, injectoren en een EGR voor onderdelen zijn.
Snippe uit Nieuwlande wilde hem wel om voor onderdelen te gebruiken inderdaad.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hoe ben je er uiteindelijk vanaf gekomen dan? Sloop?
Kan jij niet beter een jeep kopen?quote:Op maandag 18 mei 2015 16:07 schreef kawa4 het volgende:
echt een miskoop heb ik nog nooit gehad,
maarja als je een auto koopt voor 500 euro dan kan het bijna ook nooit fout gaan
500 euro auto's moeten bij mij minimaal 1 jaar meegaan,
de enige die dat niet gehaald heeft was de opel Calibra
[ afbeelding ]
( die hield er na 8 maanden mee op)
op het moment rijd ik al weer 1.5 jaar in mijn huidige auto een fiat punto
Roest de Ka?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 23:31 schreef penny-wise het volgende:
Met stip de Ford Ka van mijn vrouw. Ze wilde per sé deze hebben, was niet mijn keus.
Zelf nog nooit een miskoop gedaan.
Misschien de CR-X niet moeten kopen.
Veel bekeuringen en bijna kapot gereden.......
ja , bij de tank dopquote:Op dinsdag 19 mei 2015 23:30 schreef sturmpie het volgende:
[..]
aan de binnenkant ? bedoel je in de tank ?
nee dit is veel leuker om met een gewone auto de bossen in te crossen,quote:Op dinsdag 19 mei 2015 23:08 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Kan jij niet beter een jeep kopen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.mee bekant vangde gin haas.
quote:Op woensdag 20 mei 2015 09:00 schreef kawa4 het volgende:
[..]
nee dit is veel leuker om met een gewone auto de bossen in te crossen,
dan is het allemaal wat moeilijker enzoja man.... Jonge, kut.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefilmd met een aardappel ook nog
Zoiets had ik ook, leek daar een beetje op. Ding gekocht, lache, maar heb hem nu niet meer.quote:Op woensdag 20 mei 2015 14:06 schreef T42 het volgende:
In de stijl van ts
Ik kocht ooit een rode met 4 wielen vond ik leuk koste veel geld. Heb em verkocht voor bijna zelfde bedrag dan waar ik em voor kocht koste me toch ruim 5000 euro Ra ra wat was het..
Tja, wat wil je horen danquote:Op woensdag 20 mei 2015 14:06 schreef T42 het volgende:
In de stijl van ts
Ik kocht ooit een rode met 4 wielen vond ik leuk koste veel geld. Heb em verkocht voor bijna zelfde bedrag dan waar ik em voor kocht koste me toch ruim 5000 euro Ra ra wat was het..
Tja een handelaar die je naait is natuurlijk altijd lastig.quote:Op woensdag 20 mei 2015 02:11 schreef Fien1989 het volgende:
Of ik in de toekomst meer geluk heb bij de aankoop van een volgende auto, weet ik niet. Ik ben eenmaal iemand met vrij weinig verstand van auto's, dus moet toch wel grotendeels vertrouwen op de verkoper. En hopen dat de verkoper mij lief genoeg vindt om niet te bedriegen
Die slijtage-indicatoren ken ik inmiddels. Maar ja, bij de aankoop v/d eerste auto nog nietquote:Op woensdag 20 mei 2015 21:06 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Tja een handelaar die je naait is natuurlijk altijd lastig.
Maar dat van die banden had je zelf ook kunnen zien.
Daarvoor zitten er van die slijtageindicatoren op de band
[ afbeelding ]
Jij komt ook best aardig en betrouwbaar over, maar schijn kan bedriegen hequote:Op woensdag 20 mei 2015 21:54 schreef Fien1989 het volgende:
ik vertrouwde de verkoper wel, hij kwam best aardig en betrouwbaar over.
Ik ben over het algemeen ook best aardig en betrouwbaarquote:Op woensdag 20 mei 2015 22:45 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Jij komt ook best aardig en betrouwbaar over, maar schijn kan bedriegen he![]()
Bij het kopen van een auto moet je eigenlijk altijd iemand meenemen die er verstand van heeft of laten keuren bij een anwb garage voordat je hem koopt.quote:Op woensdag 20 mei 2015 23:35 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Ik ben over het algemeen ook best aardig en betrouwbaarMaar ja, sommige garagemannen blijkbaar niet...
Vies is dat ja! Zo heb ik mijn Opeltje gekocht bij een garage waar een vriend van mijn vader al jaren bekend was. Hij had daar zelf al een aantal auto's gekocht. Kende de eigenaar en alles.quote:Op donderdag 21 mei 2015 09:29 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Bij het kopen van een auto moet je eigenlijk altijd iemand meenemen die er verstand van heeft of laten keuren bij een anwb garage voordat je hem koopt.
Tenzij je een nieuwe koopt natuurlijk.
Ik heb ook al een paar keer meegemaakt dat ik een auto wilde kopen die volgens de betreffende garage in zeer goede conditie was, vervolgens ging ik kijken en was dat ding rijp voor de sloop.
Dan zeg je er wat van en dan worden ze nog boos ook.
Dat heb ik nog nooit gehoord, wat voor auto was dat?quote:Op donderdag 21 mei 2015 14:30 schreef Straatcommando. het volgende:
Een auto waarvan na een maand de drijfstanglagers eruit liepen. Dat was ook echt leuk.
Een Nissan 200SX S13. CA18DET motor. Zoek maar eens op die motor + drijfstanglagers of big end failurequote:Op donderdag 21 mei 2015 21:35 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Dat heb ik nog nooit gehoord, wat voor auto was dat?
wat je gekocht hadquote:Op woensdag 20 mei 2015 14:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tja, wat wil je horen dan![]()
Ging erom of je ooit een bepaalde aankoop hebt gedaan op PTA gebied waar je ofwel spijt van hebt, ofwel veel gedoe mee hebt gehad waardoor je dacht van, shit... had ik beter niet kunnen doen, of iets in die richting....en daar een leuke anekdote over wilt vertellen. Meer niet.
Die Fyra was wel een miskoop.quote:Op maandag 18 mei 2015 15:44 schreef dick_laurent het volgende:
Heyy hallo
Even uit pure nieuwsgierigheid en voor de leuk. Wie heeft hier wel eens op PTA gebied een enooorme misser gemaakt, waarvan ie later dacht: "oh damn"
Zo dan dat kan je wel zeggen ja.quote:
Die heb ik ook gehad, ik kocht hem als rode met vier wielen en nu is het een roze. Ik heb er al wel 9000 euro aan benzine ingegooid afgelopen drie jaar en ik blijf hem bijvullen. Ik denk dat hij lekt.quote:Op woensdag 20 mei 2015 14:06 schreef T42 het volgende:
In de stijl van ts
Dan moet je er kit in plaats van benzine in gooien.quote:Op maandag 25 mei 2015 13:16 schreef marzman het volgende:
[..]
Die heb ik ook gehad, ik kocht hem als rode met vier wielen en nu is het een roze. Ik heb er al wel 9000 euro aan benzine ingegooid afgelopen drie jaar en ik blijf hem bijvullen. Ik denk dat hij lekt.
Na 50000km nog boos worden op de particulieren verkoper..quote:Op maandag 25 mei 2015 20:07 schreef ClintOosthout het volgende:
Een Ford explorer lomp veel liter V8 op LPG.
Gekocht van een particulier, met facturen en oude onderdelen waaruit bleek dat er een nieuwe kop op was gezet, want ze zijn niet supergoed met LPG.
Na ongeveer een jaar en 50.000km verder moest ik een noodstop maken omdat de auto toch te klein was om opgemerkt te worden door een fietser kreeg ik zo'n enorme backfire dat ik nog maar 5pk ofzo over had.
Toen bleek dat de verkoper idd. een kop van een explorer vervangen had alleen niet die van mij.
Hij woonde aan een kanaal en als ik hem ooit weer tegenkom smijt ik hem in dat zelfde kanaal.
ghehequote:Op maandag 25 mei 2015 13:16 schreef marzman het volgende:
[..]
Die heb ik ook gehad, ik kocht hem als rode met vier wielen en nu is het een roze. Ik heb er al wel 9000 euro aan benzine ingegooid afgelopen drie jaar en ik blijf hem bijvullen. Ik denk dat hij lekt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op woensdag 20 mei 2015 14:52 schreef ShaoliN het volgende:
[ afbeelding ]
Brandstofverbruik viel me vies tegen.![]()
![]()
[ Bericht 40% gewijzigd door NoBody122 op 27-05-2015 01:30:36 ]Tevens -purist.
Dat had ik ooit met een Toyota Celica. Olie tanken en benzine bijvullen.quote:Op woensdag 27 mei 2015 04:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
Mijn allereerste auto, een Citroën GS voor 500 gulden liet een nogal blauw rookgordijn achter bij stoplicht en op en neer naar Zeeland was er 2,5 liter olie nodig.
Wees blij dat het zo lang nog is goed gegaanquote:Op maandag 25 mei 2015 20:20 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Na 50000km nog boos worden op de particulieren verkoper..
Ik had dat ook, binnen een weekquote:Op donderdag 21 mei 2015 14:30 schreef Straatcommando. het volgende:
Een auto waarvan na een maand de drijfstanglagers eruit liepen. Dat was ook echt leuk.
2x koppeling in 2 jaar? je bent te lui geweest om druklager/groep mee te vervangen of je hebt hem lopen slopen.quote:Op donderdag 11 juni 2015 17:48 schreef kevin33 het volgende:
Seat Cordoba, 2 jaar gehad.
2x nieuwe koppelingsplaten
1x koppelingskabel
Draagarm links
Draagarm rechts
Uitlaat
Rechterraam ging wel naar beneden maar niet omhoog.
Olie/ benzine verhouding lag 1:4
Seat Sound System, dat kreng bleef gewoon aan, ook al was de auto uit, leuk een lege accu, Oplossing was een cassette bandje erin doen, dan deed ie het niet.
Defecte binnen temperatuurmeter ( was altijd -38 ), waardoor de climate control in de zomer warme lucht begon te blazen.
Ik heb het ding afgegeven bij de garage, onder het mom van "maak hem maar" was wel een aardige rekening, de 2 koppelingsplaat was overigens garantie werk. Maar goed, zodra je zo vaak bij de garage komt dat ze weten wat je in de koffie hebt, is het verkeerd.quote:Op donderdag 11 juni 2015 18:03 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
2x koppeling in 2 jaar? je bent te lui geweest om druklager/groep mee te vervangen of je hebt hem lopen slopen.
al het overige, dat is behoorlijk balen
Ha, leuk verhaal! Ik geef je zeker mee dat je een aparte eerste auto hebt gehad, dat absoluut!quote:Op donderdag 11 juni 2015 18:38 schreef Meike26 het volgende:
Voor mij ook mijn eerste autootje.. Ik was net 18 geworden en nog geen rijbewijs, toch zag ik ineens een autootje te koop staan op een parkeerplaats in Hilversum... Wat een tof ding !! Ik werkte al een jaar of 1,5 als shoarma-koerier en thuiswonend al mijn loon en fooi op kunnen sparen tot een leuk bedrag, heb er in de tussentijd ook nog een pc van gekocht, maar dit wagentje.. ik moet hem hebben !!
Samen met mijn vader gekocht. Ik FL 2300,- neergelegd, mijn vader 1200 erbij...
[ afbeelding ]
Innocenti (L90) DeTomaso - bouwjaar 1984, design van Bertone
De vorige eigenaar had er geen tijd meer voor. Heeft het één en ander veranderd aan het wagentje en zo kocht ik hem met een rolbeugel, dubbele weber carburateur, race-nokkenas en een gereviseerd mini Cooper blokje, 1,3 liter injectie.
Hij stond er gehavend bij, vaal rood, lek bandje en een stink bende in het interieur... Wat ik toen nog niet wist, is het bestaan van de Italiaanse roestduivel.... En die houdt je niet zomaar tegen. Wel vaak het wagentje gepoetst en dingen schoon gemaakt. Ik heb er zelf ook maar een keer of 4 in gereden (nog steeds geen rijbewijs), de rest van de tijd reed mijn vader en zijn we naar een aantal evenementen geweest, onder andere Italia A Zandvoort en een record-rit voor Mini Coopers (vanwege onderstel en vierkante kentekenplaat (ja echt) was ik toegelaten tot de record poging. Dit alles onder het goede doel voor het Wilhelmina Kinderziekenhuis. Die dag ook de ware potentie van het wagentje gezien... Met 180km/u op de klok reden we over de A28 richting Harderwijk. We werden ingehaald door een oude Mercedes en we wilden er achteraan, door zijn formaat (of het gebrek aan) reden we helemaal in het luchtledige en werden we meegezogen tot zo'n 205km/u. Wat je zegt, warpspeed is er niets bij in zo'n ding.. Levensgevaarlijk.. leuk voor 1 keer maar 140 is eigenlijk ook al hard zat.
Bij thuiskomst een vervelende plek ontdekt bij 1 van de draagarmen. De Inno ging de berging in en in het voorjaar 1999 was al duidelijk dat ook daar de roestduivel van op de hoogte was. Chassis en carrosserie waren niet meer te redden.Het blokje heb ik nog voor zo'n 800 weten te verkopen aan een Mini-rijder en deze heeft hem een paar weken later in Hilversum op de rotonde van Gooiland plat gereden.
Miskoop, jazeker.. 100%. Maar ik heb tenminste wel een aparte eerste auto gehad, die ik nooit meer vergeet. (Heb het handboek nog liggen hier)![]()
Herkenbaar ja de 2.4 Abarth had het zelfde probleem. Het begint met "Airbag failure" en het eindigt met een complete motor revisie en een hoop elektrische storingen.. Daarnaast is die Selespeed bak ook echt gewoon waardeloos na 150.000km gaat die schokken en mist die versnellingen, deze kan je deze ook gelijk reviseren. Die auto is een ramp zowel elektronisch als mechanisch!quote:
Ik mag morgen sleutelen aan zo'n hok. En die heeft inderdaad de airbag storingquote:Op donderdag 11 juni 2015 21:07 schreef Infinti het volgende:
[..]
Herkenbaar ja de 2.4 Abarth had het zelfde probleem. Het begint met "Airbag failure" en het eindigt met een complete motor revisie en een hoop elektrische storingen.. Daarnaast is die Selespeed bak ook echt gewoon waardeloos na 150.000km gaat die schokken en mist die versnellingen, deze kan je deze ook gelijk reviseren. Die auto is een ramp zowel elektronisch als mechanisch!
Heb ik ook gehad, prima fietsen. Wel wat lastiger een bocht om te krijgen dan een kleine 600 4cil.quote:
Dubbele carburateur en injectiequote:Op donderdag 11 juni 2015 18:38 schreef Meike26 het volgende:
en zo kocht ik hem met een rolbeugel, dubbele weber carburateur, race-nokkenas en een gereviseerd mini Cooper blokje, 1,3 liter injectie.
Shit je hebt gelijk.... Hoe kom ik hier nu bij? Haha.. Nee, dubbele Weber dus...quote:Op donderdag 11 juni 2015 22:55 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Dubbele carburateur en injectie
Haha daar verdien je goed aan, is bijna altijd het matje van de bijrijder die je moet gaan vervangen omdat een verbinding los is gaan zitten.quote:Op donderdag 11 juni 2015 21:13 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ik mag morgen sleutelen aan zo'n hok. En die heeft inderdaad de airbag storing
toch heeft een kameraad van mij z'n ding vanaf 80.000 km en nu bijna 200.000 en nog geen echte problemen gehad... Hij laat trouwens wel regelmatig de bak olie vervangenquote:Op donderdag 11 juni 2015 21:07 schreef Infinti het volgende:
[..]
Herkenbaar ja de 2.4 Abarth had het zelfde probleem. Het begint met "Airbag failure" en het eindigt met een complete motor revisie en een hoop elektrische storingen.. Daarnaast is die Selespeed bak ook echt gewoon waardeloos na 150.000km gaat die schokken en mist die versnellingen, deze kan je deze ook gelijk reviseren. Die auto is een ramp zowel elektronisch als mechanisch!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |