abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152943141
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 14:06 schreef T42 het volgende:
In de stijl van ts

Ik kocht ooit een rode met 4 wielen vond ik leuk koste veel geld. Heb em verkocht voor bijna zelfde bedrag dan waar ik em voor kocht koste me toch ruim 5000 euro Ra ra wat was het..
Die heb ik ook gehad, ik kocht hem als rode met vier wielen en nu is het een roze. Ik heb er al wel 9000 euro aan benzine ingegooid afgelopen drie jaar en ik blijf hem bijvullen. Ik denk dat hij lekt.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_152943367
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:16 schreef marzman het volgende:

[..]

Die heb ik ook gehad, ik kocht hem als rode met vier wielen en nu is het een roze. Ik heb er al wel 9000 euro aan benzine ingegooid afgelopen drie jaar en ik blijf hem bijvullen. Ik denk dat hij lekt.
Dan moet je er kit in plaats van benzine in gooien.
  maandag 25 mei 2015 @ 20:07:44 #63
172433 ClintOosthout
maak mijn dag
pi_152954440
Een Ford explorer lomp veel liter V8 op LPG.

Gekocht van een particulier, met facturen en oude onderdelen waaruit bleek dat er een nieuwe kop op was gezet, want ze zijn niet supergoed met LPG.

Na ongeveer een jaar en 50.000km verder moest ik een noodstop maken omdat de auto toch te klein was om opgemerkt te worden door een fietser kreeg ik zo'n enorme backfire dat ik nog maar 5pk ofzo over had.

Toen bleek dat de verkoper idd. een kop van een explorer vervangen had alleen niet die van mij.
Hij woonde aan een kanaal en als ik hem ooit weer tegenkom smijt ik hem in dat zelfde kanaal. O-)
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_152954833
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 20:07 schreef ClintOosthout het volgende:
Een Ford explorer lomp veel liter V8 op LPG.

Gekocht van een particulier, met facturen en oude onderdelen waaruit bleek dat er een nieuwe kop op was gezet, want ze zijn niet supergoed met LPG.

Na ongeveer een jaar en 50.000km verder moest ik een noodstop maken omdat de auto toch te klein was om opgemerkt te worden door een fietser kreeg ik zo'n enorme backfire dat ik nog maar 5pk ofzo over had.

Toen bleek dat de verkoper idd. een kop van een explorer vervangen had alleen niet die van mij.
Hij woonde aan een kanaal en als ik hem ooit weer tegenkom smijt ik hem in dat zelfde kanaal. O-)
Na 50000km nog boos worden op de particulieren verkoper.. :')
  maandag 25 mei 2015 @ 20:37:30 #65
172433 ClintOosthout
maak mijn dag
pi_152955463
Ik mag toch hopen dat een motorblok met een nieuwe kop iets langer meegaat dan 50.000km

ff ter verduidelijking het blok is losgehaald en er zat geen nieuwe kop op dus puur bedrog.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_152955984
Een Ford Exploder, dat is vragen om problemen :P
  maandag 25 mei 2015 @ 22:31:07 #67
53151 T42
Pinball Wizard
pi_152960140
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 13:16 schreef marzman het volgende:

[..]

Die heb ik ook gehad, ik kocht hem als rode met vier wielen en nu is het een roze. Ik heb er al wel 9000 euro aan benzine ingegooid afgelopen drie jaar en ik blijf hem bijvullen. Ik denk dat hij lekt.
ghehe
  Spellchecker woensdag 27 mei 2015 @ 01:24:33 #69
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_152997385
Mijn Golf 1 cabrio... Die heeft eigenlijk jaren problemen gegeven, elke keer weer wat anders tot aan een gescheurde kop aan toe...

Later heb ik de koppakking er zelf nog een keer uit laten blazen door een enorm domme beginnende-thuismonteur-actie :')

Kortom; daar is nogal wat geld in gaan zitten, al met al... Vele malen meer dan hij ooit nog waard kan worden.

Maar... Hij rijdt nog steeds en sinds ik zelf het e.e.a. vervangen heb (met name in het koelsysteem) zijn er geen problemen meer geweest ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
9s.gif Op woensdag 20 mei 2015 14:52 schreef ShaoliN het volgende:
[ afbeelding ]

Brandstofverbruik viel me vies tegen.
:D :'( :D

[ Bericht 40% gewijzigd door NoBody122 op 27-05-2015 01:30:36 ]
Tevens -purist.
pi_152997987
Mijn allereerste auto, een Citroën GS voor 500 gulden liet een nogal blauw rookgordijn achter bij stoplicht en op en neer naar Zeeland was er 2,5 liter olie nodig.
pi_152998212
quote:
11s.gif Op woensdag 27 mei 2015 04:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
Mijn allereerste auto, een Citroën GS voor 500 gulden liet een nogal blauw rookgordijn achter bij stoplicht en op en neer naar Zeeland was er 2,5 liter olie nodig.
Dat had ik ooit met een Toyota Celica. Olie tanken en benzine bijvullen.
  woensdag 27 mei 2015 @ 11:14:56 #72
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_153001905
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 20:20 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Na 50000km nog boos worden op de particulieren verkoper.. :')
Wees blij dat het zo lang nog is goed gegaan :P
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 21:23:56 #73
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_153309886
Ik heb er twee: :')

Eerst een Citroen BX 1.6TZI met schuifkanteldak. Ik had toen nog niet zoveel auto's gekocht en dat was te merken. Ten eerste bleek het ding ontzettend kut stationair te lopen, hij zoop echt benzine en als klap op de vuurpijl begon het door mij bejubelde schuifkanteldak ontzettend te lekken. En nadat het ding een paar weken had stil gestaan (de Sunny-diesel van mijn stiefvader was een fijner ding en hij was er niet.) kwam het kreng niet meer omhoog. Na 5 maanden heb ik het ding weg gedaan en het moment dat ik het dorp inreed waar ik hem in ging ruilen kreeg ik zo'n stortbui over me heen dat er echt een straal door het dak de auto in liep. Wat was ik blij met mijn Sunny 1.6 die ik kocht.

Later een Peugeot 205 1.8 XLD. Volgens de handelaar (dat is al fout natuurlijk) een knappe auto. Dat was ook zo, maar technisch was er nogal wat op aan te merken. De remmerij was niet denderend. Sterker nog, alle remleidingen zijn vervangen. Verder was het wel goedkoop rijden, maar wat een spartaans hok. Stond de zon er op dan was het gelijk bloedheet en toen ik met het ding naar Zweden ging vroeg mijn stiefzus achterin of de kachel niet hoger mocht. Helaas, die kon niet hoger. :')
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_153384529
Mijn verhaal is bijna gelijk aan dat van TS.
Met de gedachte om leuk te cruisen en te kamperen een VW T2 camper gekocht met mijn toenmalige vriendin voor 3600,-. Beide 1800 betaald.
Uiteraard weinig verstand van autotechniek etc.
Bleek dat het blok niet in orde was, moest gereviseerd worden en er mistten allerlei onderdelen (schuimrubber om het blok heen etc.).

Daarna raakte het uit met mijn ex en die wilde hem persé niet hebben (alhoewel het hele verhaal eigenlijk zo goed als haar idee was). Geprobeerd te verkopen, maar ja met een ex die eventuele kopers direct op alle minpunten wijst ging dat iets minder. :X
Dus haar dan maar uitgekocht voor 1000. Toen zat ik al op 2800 aan kosten en ik had er, afgezien van het naar huis rijden tijdens de koop, nog geen 1 keer mee gereden.

Daarna verliep de APK, maar ja weinig kennis om zelf te doen en laten doen was duur dus geschorst en gestald.
In een vlaag van wanhoop een keer met mn broer het blok eruit gesleuteld met het idee dat het misschien nog goed kon komen. Toen het blok eruit was zag ik ineens dat er een enorm gat zat in 1 v/d 2 draagarmen waar de bus op staat, en waar het blok ook aan hangt. :X

Daarna maar besloten dat ik er toch echt vanaf wilde en uiteindelijk verkocht voor 1100.- waarbij ik ook nog zo'n 300,- aan stallingskosten moest aftikken.

Al met al een héél dure les dat ik toch maar nooit meer een Oldtimer moet kopen. ;(
Zon, zee en strand, eerst een dagje lol, dan alles vol met zand.
pi_153401686
De Fyra,
  woensdag 10 juni 2015 @ 07:26:09 #76
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_153401713
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2015 14:30 schreef Straatcommando. het volgende:
Een auto waarvan na een maand de drijfstanglagers eruit liepen. Dat was ook echt leuk.
Ik had dat ook, binnen een week :X
Frot Sierra, nooit meer :N
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_153414070
Een Citroen C5. Uit 2001. Op LPG. Volgens mij kostte het ding mij 3k. (aanschaf dan. Ik denk dat alle reparaties mij ook zoiets kostten)

Het ding reed in het begin heerlijk. 2.0, 135 pk en lachen bij de pomp (want LPG).
Toen begon het veersysteem een eigen leven te leiden. Niet omlaag, maar gewoon op de hoogste stand en spijkerhard. Sensor rot, vervangen, geen probleem meer. Maar dat was nog het minst erge.
Volgende issue: een elektrische storing in de omschakelelektronica van de brandstof (LPG }:| ). Daarna was er een probleempje met de koelvloeistof. Conclusie: kop krom, nul keer raden waarom (Had ik al gezegd dat 'ie op LPG liep?). Toen dat eindelijk gemaakt was maalde de versnellingsbak in de soep. Je kon gewoon horen dat de tandwielen los in de bak lagen.
En toen had ik er genoeg van, en kocht ik een Mondeo diesel uit 2002.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_153416811
Suzuki grand vitara.
1 versnellingsbak totaal aan puin gereden.
volgende grote probleem, tussenbak 3 lagers rot en uitgaande as ingelopen. Tussenbak dus gereviseerd.
en de laatste keer versnellingsbak ingaande lager kapot gelopen.
Lager vervangen en hem direct verkocht.
auto heeft aan onderdelen 2500 euro gekost in totaal denk ik. En dat in 3 jaar en 60000 km tijd |:(
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  woensdag 10 juni 2015 @ 21:13:41 #79
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_153422457
Kromme Puch Maxi, 70cc, toen ik 13 was.
50 DM voor betaald. Minstens 50 km aangelopen. :7
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_153424598


M'n eerste auto, Een GSA Break, lekte olie op de uitlaat bij de warmelucht inlaat. Als je de kachel aanzette stond het interieur vol rook. Na een maand zei de motor plof, en liep 1 op 3, op 3 poten. Wielophanging verrot, en de rest van de auto ook. Na 2 maanden van ellende weggedaan.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
  donderdag 11 juni 2015 @ 17:48:53 #81
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_153445002
Seat Cordoba, 2 jaar gehad.
2x nieuwe koppelingsplaten
1x koppelingskabel
Draagarm links
Draagarm rechts
Uitlaat
Rechterraam ging wel naar beneden maar niet omhoog.
Olie/ benzine verhouding lag 1:4
Seat Sound System, dat kreng bleef gewoon aan, ook al was de auto uit, leuk een lege accu, Oplossing was een cassette bandje erin doen, dan deed ie het niet.
Defecte binnen temperatuurmeter ( was altijd -38 ), waardoor de climate control in de zomer warme lucht begon te blazen.
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
pi_153445346
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 17:48 schreef kevin33 het volgende:
Seat Cordoba, 2 jaar gehad.
2x nieuwe koppelingsplaten
1x koppelingskabel
Draagarm links
Draagarm rechts
Uitlaat
Rechterraam ging wel naar beneden maar niet omhoog.
Olie/ benzine verhouding lag 1:4
Seat Sound System, dat kreng bleef gewoon aan, ook al was de auto uit, leuk een lege accu, Oplossing was een cassette bandje erin doen, dan deed ie het niet.
Defecte binnen temperatuurmeter ( was altijd -38 ), waardoor de climate control in de zomer warme lucht begon te blazen.
2x koppeling in 2 jaar? je bent te lui geweest om druklager/groep mee te vervangen of je hebt hem lopen slopen.

al het overige, dat is behoorlijk balen :'(
life happens while you're pusing the throttle.
  donderdag 11 juni 2015 @ 18:10:56 #83
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_153445536
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 18:03 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

2x koppeling in 2 jaar? je bent te lui geweest om druklager/groep mee te vervangen of je hebt hem lopen slopen.

al het overige, dat is behoorlijk balen :'(
Ik heb het ding afgegeven bij de garage, onder het mom van "maak hem maar" was wel een aardige rekening, de 2 koppelingsplaat was overigens garantie werk. Maar goed, zodra je zo vaak bij de garage komt dat ze weten wat je in de koffie hebt, is het verkeerd.
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
pi_153446327
Voor mij ook mijn eerste autootje.. Ik was net 18 geworden en nog geen rijbewijs, toch zag ik ineens een autootje te koop staan op een parkeerplaats in Hilversum... Wat een tof ding !! Ik werkte al een jaar of 1,5 als shoarma-koerier en thuiswonend al mijn loon en fooi op kunnen sparen tot een leuk bedrag, heb er in de tussentijd ook nog een pc van gekocht, maar dit wagentje.. ik moet hem hebben !!

Samen met mijn vader gekocht. Ik FL 2300,- neergelegd, mijn vader 1200 erbij...



Innocenti (L90) DeTomaso - bouwjaar 1984, design van Bertone

De vorige eigenaar had er geen tijd meer voor. Heeft het één en ander veranderd aan het wagentje en zo kocht ik hem met een rolbeugel, dubbele weber carburateur, race-nokkenas en een gereviseerd mini Cooper blokje, 1,3 liter injectie.

Hij stond er gehavend bij, vaal rood, lek bandje en een stink bende in het interieur... Wat ik toen nog niet wist, is het bestaan van de Italiaanse roestduivel.... En die houdt je niet zomaar tegen. Wel vaak het wagentje gepoetst en dingen schoon gemaakt. Ik heb er zelf ook maar een keer of 4 in gereden (nog steeds geen rijbewijs), de rest van de tijd reed mijn vader en zijn we naar een aantal evenementen geweest, onder andere Italia A Zandvoort en een record-rit voor Mini Coopers (vanwege onderstel en vierkante kentekenplaat (ja echt) was ik toegelaten tot de record poging. Dit alles onder het goede doel voor het Wilhelmina Kinderziekenhuis. Die dag ook de ware potentie van het wagentje gezien... Met 180km/u op de klok reden we over de A28 richting Harderwijk. We werden ingehaald door een oude Mercedes en we wilden er achteraan, door zijn formaat (of het gebrek aan) reden we helemaal in het luchtledige en werden we meegezogen tot zo'n 205km/u. Wat je zegt, warpspeed is er niets bij in zo'n ding.. Levensgevaarlijk.. leuk voor 1 keer maar 140 is eigenlijk ook al hard zat.

Bij thuiskomst een vervelende plek ontdekt bij 1 van de draagarmen. De Inno ging de berging in en in het voorjaar 1999 was al duidelijk dat ook daar de roestduivel van op de hoogte was. Chassis en carrosserie waren niet meer te redden. :'( Het blokje heb ik nog voor zo'n 800 weten te verkopen aan een Mini-rijder en deze heeft hem een paar weken later in Hilversum op de rotonde van Gooiland plat gereden.

Miskoop, jazeker.. 100%. Maar ik heb tenminste wel een aparte eerste auto gehad, die ik nooit meer vergeet. (Heb het handboek nog liggen hier) 8-) :7
  Moderator donderdag 11 juni 2015 @ 19:19:29 #85
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_153447702
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 18:38 schreef Meike26 het volgende:
Voor mij ook mijn eerste autootje.. Ik was net 18 geworden en nog geen rijbewijs, toch zag ik ineens een autootje te koop staan op een parkeerplaats in Hilversum... Wat een tof ding !! Ik werkte al een jaar of 1,5 als shoarma-koerier en thuiswonend al mijn loon en fooi op kunnen sparen tot een leuk bedrag, heb er in de tussentijd ook nog een pc van gekocht, maar dit wagentje.. ik moet hem hebben !!

Samen met mijn vader gekocht. Ik FL 2300,- neergelegd, mijn vader 1200 erbij...

[ afbeelding ]

Innocenti (L90) DeTomaso - bouwjaar 1984, design van Bertone

De vorige eigenaar had er geen tijd meer voor. Heeft het één en ander veranderd aan het wagentje en zo kocht ik hem met een rolbeugel, dubbele weber carburateur, race-nokkenas en een gereviseerd mini Cooper blokje, 1,3 liter injectie.

Hij stond er gehavend bij, vaal rood, lek bandje en een stink bende in het interieur... Wat ik toen nog niet wist, is het bestaan van de Italiaanse roestduivel.... En die houdt je niet zomaar tegen. Wel vaak het wagentje gepoetst en dingen schoon gemaakt. Ik heb er zelf ook maar een keer of 4 in gereden (nog steeds geen rijbewijs), de rest van de tijd reed mijn vader en zijn we naar een aantal evenementen geweest, onder andere Italia A Zandvoort en een record-rit voor Mini Coopers (vanwege onderstel en vierkante kentekenplaat (ja echt) was ik toegelaten tot de record poging. Dit alles onder het goede doel voor het Wilhelmina Kinderziekenhuis. Die dag ook de ware potentie van het wagentje gezien... Met 180km/u op de klok reden we over de A28 richting Harderwijk. We werden ingehaald door een oude Mercedes en we wilden er achteraan, door zijn formaat (of het gebrek aan) reden we helemaal in het luchtledige en werden we meegezogen tot zo'n 205km/u. Wat je zegt, warpspeed is er niets bij in zo'n ding.. Levensgevaarlijk.. leuk voor 1 keer maar 140 is eigenlijk ook al hard zat.

Bij thuiskomst een vervelende plek ontdekt bij 1 van de draagarmen. De Inno ging de berging in en in het voorjaar 1999 was al duidelijk dat ook daar de roestduivel van op de hoogte was. Chassis en carrosserie waren niet meer te redden. :'( Het blokje heb ik nog voor zo'n 800 weten te verkopen aan een Mini-rijder en deze heeft hem een paar weken later in Hilversum op de rotonde van Gooiland plat gereden.

Miskoop, jazeker.. 100%. Maar ik heb tenminste wel een aparte eerste auto gehad, die ik nooit meer vergeet. (Heb het handboek nog liggen hier) 8-) :7
Ha, leuk verhaal! Ik geef je zeker mee dat je een aparte eerste auto hebt gehad, dat absoluut! :)
pi_153448152
Voor de grap even gezocht en blijkbaar staat er nog 1 pagina/site online over het evenement :

http://www.rikard.nl/Mini(...)ecord/1998/file.html

Met een onduidelijke foto en de Innocenti op de 7e plek van links...


Het wagentje heeft een iets vlakkere achterzijde + een herkenbaar dakspoilertje. O+
pi_153450652
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:48 schreef monsterd. het volgende:
Fiat Stilo
Herkenbaar ja de 2.4 Abarth had het zelfde probleem. Het begint met "Airbag failure" en het eindigt met een complete motor revisie en een hoop elektrische storingen.. Daarnaast is die Selespeed bak ook echt gewoon waardeloos na 150.000km gaat die schokken en mist die versnellingen, deze kan je deze ook gelijk reviseren. Die auto is een ramp zowel elektronisch als mechanisch!
  donderdag 11 juni 2015 @ 21:13:45 #88
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_153450785
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:07 schreef Infinti het volgende:

[..]

Herkenbaar ja de 2.4 Abarth had het zelfde probleem. Het begint met "Airbag failure" en het eindigt met een complete motor revisie en een hoop elektrische storingen.. Daarnaast is die Selespeed bak ook echt gewoon waardeloos na 150.000km gaat die schokken en mist die versnellingen, deze kan je deze ook gelijk reviseren. Die auto is een ramp zowel elektronisch als mechanisch!
Ik mag morgen sleutelen aan zo'n hok. En die heeft inderdaad de airbag storing _O-
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_153451473
quote:
99s.gif Op maandag 25 mei 2015 22:32 schreef Juup© het volgende:
Suuz TL1000S
Heb ik ook gehad, prima fietsen. Wel wat lastiger een bocht om te krijgen dan een kleine 600 4cil.
pi_153454311
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 18:38 schreef Meike26 het volgende:
en zo kocht ik hem met een rolbeugel, dubbele weber carburateur, race-nokkenas en een gereviseerd mini Cooper blokje, 1,3 liter injectie.


Dubbele carburateur en injectie :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')