abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 april 2013 @ 19:59:33 #1
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_125001144
Ik heb recentelijk een Fiat stilo gekocht (1.6 uit 2002) met een aantal problemen.

Ten eerste verbruikt de stilo gigantisch veel olie. Ik schat 1 liter op 50 km. Wat ik al reeds heb gedaan: 2x olie ververst, 1 x motorflush, 1x supercharger die moest helpen om vastzittende zuigerveren los te halen. 2 jaar/20.000 km geleden zijn de zuigerveren reeds bij de fiat dealer vervangen. Na de flush rookt hij minder maar blijft zuipen..

Ten tweede valt hij nu onder het tijdens rijden uit door een combinatie van een aantal storingen: ASR failure, engine fault, connection loose, alternator fail, cruise control storing, high coolant temperature, secirity car failure. :') Gevolg is dat na deze storingen de toerenteller de lucht in schiet en het blok stopt met draaien. Ik moet daarna de auto of aan de kant zetten om hem daarna te starten of het lukt mij rijdend al wel :+, Op het Stilo forum wordt gezegd dat zulke problemen aan de ECU kunnen liggen. Deze is reeds opgestuurd geweest naar Actronics. Andere optie is een kapotte krukas-sensor. Dit wil ik nog wel vervangen, maar waar koop ik die? Ik heb er eentje gezien bij Arie.nl voor een 1.2 motor, maar zou deze hetzelfde zijn voor mijn 1.6?

Ik baal ontzettend. Ik wist dat de auto storingen gaf toen ik hem kocht. Ik was bereid de gok te wagen en nu lijk ik hem te verliezen ook nog :'). Zonde want ik vind het een ontzettend mooie auto, maar motorisch en elektrisch is het prut.

Maarja wat nu? Is er iemand die veel ervaring heeft met een Stilo? Ik heb deze problemen trouwens ook gepost op het stilo forum, maar het nogmaals ergens anders vragen kan vast geen kwaad ;)

Ps. in het uiterst geval wil ik er wel een ander blok in zetten, maar ik wil eerst nog weten of er iets is wat ik over het hoofd zie.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_125001275
dit is dweilen met de kraan open, mijn advies is gauw vanaf zien te komen.

Deze auto's zijn zeer gevoelig voor allerlei storingen.
pi_125001280
anderblok heeft geen nut, het betreft een electronische storing. Met een mechanische rep. los je er niks mee op


Voor het olieverbruik, complete motor revisie

voor de electronische fouten, uitlezen bij de fiat dealer. waarschijnlijk een fout in je data communicatie netwerk. uitvallen bij warme motor is vaak de krukas sensor, deze moet opnieuwe ingeleerd worden met de examiner van Fiat
  zondag 7 april 2013 @ 20:03:29 #4
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_125001349
Ik zou het blok vervangen om het zuipen van de olie tegen te gaan. :P Een complete motorrevisie wordt me te duur trouwens.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_125001402
en tevens de TT is niet echt accuraat. Bij op hol slaan denk ik aan

  zondag 7 april 2013 @ 20:06:53 #6
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_125001549
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:04 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
en tevens de TT is niet echt accuraat. Bij op hol slaan denk ik aan

Zo erg is het gelukkig niet :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_125001713
ik zou eerst je draadboom doorlaten metten en als ik jou was eerst het elekteriche probleem oplossen want als dat niet lukt hoef je er geen ander blok in te hangen olieverbruik kan van alles zijn kun je niet zien vanachter een pc

en heb je hem al uitlaten lezen?
pi_125001789
Tsja de Stilo.. Volgens m'n vakgarage de laatste slechte Fiat voordat er verbeteringen werden doorgevoerd en een auto die berucht is om zijn slechte electronica. Gauw dumpen zoals hierboven al wordt gezegd.
  zondag 7 april 2013 @ 20:12:17 #9
400409 DomineeGremdaat
Kent U die uitdrukking?
pi_125001831
TS is fucked up met zo'n auto.

1 liter op 50km, ja als het nou om brandstof ging.
Kapitein Høken was een monster kearl
pi_125001861
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:12 schreef DomineeGremdaat het volgende:
TS is fucked up met zo'n auto.

1 liter op 50km, ja als het nou om brandstof ging.
dan zou je snel een patent moeten aanvragen :+
  zondag 7 april 2013 @ 20:12:54 #11
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_125001862
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:09 schreef klawie het volgende:
ik zou eerst je draadboom doorlaten metten en als ik jou was eerst het elekteriche probleem oplossen want als dat niet lukt hoef je er geen ander blok in te hangen olieverbruik kan van alles zijn kun je niet zien vanachter een pc

en heb je hem al uitlaten lezen?
Ik zal hem van de week nog eens uitlezen. We hebben zelf een OBD2 apparaat.

Oja, we hebben de compressie ook gemeten. Was allemaal ongeveer hetzelfde. Bougies waren wat minder goed eraan toe. Zwart van onder en op eentje na allemaal redelijk droog.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_125001926
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:12 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ik zal hem van de week nog eens uitlezen. We hebben zelf een OBD2 apparaat.

Oja, we hebben de compressie ook gemeten. Was allemaal ongeveer hetzelfde. Bougies waren wat minder goed eraan toe. Zwart van onder en op eentje na allemaal redelijk droog.
Laat em eens door de dealer uitlezen of iemand anders met een Examiner, daar zie je veeeeeel meer mee dan een generice OBD tester, welke alleen EOBD foutcodes laat zien, en zelfs dan niet alles


maar goed, rap afscheid van nemen, TS. gevalletje kat in de zak. Koop wat klaar is, eet wat gaar is :W stilo, beschouw het maar als leergeld voor de volgende keer
pi_125002019
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:12 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ik zal hem van de week nog eens uitlezen. We hebben zelf een OBD2 apparaat.

Oja, we hebben de compressie ook gemeten. Was allemaal ongeveer hetzelfde. Bougies waren wat minder goed eraan toe. Zwart van onder en op eentje na allemaal redelijk droog.
de zwarte bougies komt door de olie die hij verbrand in de cilinder ruimte vindt je kat trouwens ook niet fijn met compressie meten hoeveel bar had je en kijk voor de grap je klepsteel rubbers na
  zondag 7 april 2013 @ 20:20:34 #14
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_125002230
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:15 schreef klawie het volgende:

[..]

de zwarte bougies komt door de olie die hij verbrand in de cilinder ruimte vindt je kat trouwens ook niet fijn met compressie meten hoeveel bar had je en kijk voor de grap je klepsteel rubbers na
Klepsteelrubbers wilde ik idd checken. Maar kan er zoveel olie door versleten rubbers verdwijnen?

Compressie zat op 150 psi, 10 bar ongv.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_125002353
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:20 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Klepsteelrubbers wilde ik idd checken. Maar kan er zoveel olie door versleten rubbers verdwijnen?

Compressie zat op 150 psi, 10 bar ongv.
je weet, dat dan de complete kop uitelkaar moet om te zien als ze gescheurd oid zijn? Dan zit je sowieso vast aan een koppakking, kopbouten, distrubutie set, waterpomp, div pakkingen. en dan weet je het nog niet zeker. Laat eens een cilinderlek test uitvoeren, meer dan 8% lek is einde verhaal motor er zit je vast aan een revisie, gedeeltelijk of compleet aan de hand waar het lekt
  zondag 7 april 2013 @ 20:24:34 #16
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_125002463
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:22 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

je weet, dat dan de complete kop uitelkaar moet om te zien als ze gescheurd oid zijn? Dan zit je sowieso vast aan een koppakking, kopbouten, distrubutie set, waterpomp, div pakkingen. en dan weet je het nog niet zeker. Laat eens een cilinderlek test uitvoeren, meer dan 8% lek is einde verhaal motor er zit je vast aan een revisie, gedeeltelijk of compleet aan de hand waar het lekt
Ja ik weet dat alles dan eraf moet. Vandaar dat ik het nog even wilde uitstellen. Die test klinkt wel goed. Kan ik dat zelf of is het handiger als de garage het doet?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_125002520
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:24 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ja ik weet dat alles dan eraf moet. Vandaar dat ik het nog even wilde uitstellen. Die test klinkt wel goed. Kan ik dat zelf of is het handiger als de garage het doet?
als jij een compressor hebt, die continu 10 bar minimaal kan leveren, een een adapter hebt, die op de plek van de bougie kan, en een meter die het lek in % aangeeft ook nog eens hebt, dan kun je dat zelf.
  zondag 7 april 2013 @ 20:30:19 #18
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_125002805
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:25 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

als jij een compressor hebt, die continu 10 bar minimaal kan leveren, een een adapter hebt, die op de plek van de bougie kan, en een meter die het lek in % aangeeft ook nog eens hebt, dan kun je dat zelf.
Compressor lukt nog wel maar daarna... Garage dus :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_125003233
je compressie is goed maar zoals eerder aangeven ga niet eerst het olieverbruik oplossen je hebt nog een veel moeilijker probleem olieverbruik kan elke beunhaas verhelpen je rubbertje is vergelijk het met een pakking als die gescheurd is dan gaat het daar lekken en komt het in je cilinder verbandt hij het en is je olie weg

lees hem uit en kijk welke foutcodes je hebt
pi_125003243
Waarom heb je deze kar nog? Lijkt wel een schadeauto die je door een of andere zigeunerbrabander is aangesmeerd.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_125003306
quote:
3s.gif Op zondag 7 april 2013 20:37 schreef Deetch het volgende:
Waarom heb je deze kar nog? Lijkt wel een schadeauto die je door een of andere zigeunerbrabander is aangesmeerd.
je kan moeilijk deze auto naar de sloop brengen dan ben je al je geld kwijt
pi_125003478
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:38 schreef klawie het volgende:

[..]

je kan moeilijk deze auto naar de sloop brengen dan ben je al je geld kwijt
tja zo te horen gaat ie alleen nog maar meer kosten.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  zondag 7 april 2013 @ 20:41:09 #23
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_125003490
quote:
3s.gif Op zondag 7 april 2013 20:37 schreef Deetch het volgende:
Waarom heb je deze kar nog? Lijkt wel een schadeauto die je door een of andere zigeunerbrabander is aangesmeerd.
Vorige week pas aangeschaft. Stilo's staan over het algemeen niet bekend om betrouwbaarheid :'). Voor de rest heb ik nog flink wat andere auto's bekeken. Dit was de beste voor het geld.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 7 april 2013 @ 20:41:40 #24
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_125003524
Ben ook bereid er ietsje in te stoppen, maar het moet geen eindeloze geldput worden.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_125006733
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:41 schreef monsterd. het volgende:
Ben ook bereid er ietsje in te stoppen, maar het moet geen eindeloze geldput worden.
dat wordt het soberso
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')