abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152704870
Zwangerschap en Geboorte

2015

28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

4 augustus: SaskiaR
6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
14 november: ***Kuukske & JDude***
23 november: Bloesem

8 december: bloes85

2016

26 januari: Myrr

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Voor updates graag quoten of DM!
pi_152704879
Ik duim, Joycie. :*
pi_152704917
Thnx Limone! Had gemist dat ik de laatste post deed :@
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_152704929
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 09:34 schreef Fuente het volgende:
Thnx Limone! Had gemist dat ik de laatste post deed :@
np! Zoiets dacht ik al. ;)
pi_152704932
Ik vind al die bevallingen die je uit Amerika op tv ziet (weet wel dat je dat officieel niet als beeld mag gebruiken he, maar toch) ook altijd zo bijzonder. Bevallingen plan je blijkbaar gewoon, bijna allemaal een ruggenprik/andere pijnstillers, kindje wordt bij wijze van spreken gelijk gedoucht en aangekleed en makeupje op.. Het verbaast me niks dat er een soort 'nature birth'-hype begint daar (even los van of dat goed of slecht is)

Joycie succes zo :*
pi_152704969
Nou inderdaad Bloesem. Ik heb een hele tijd een amerikaanse stiefmoeder gehad. Ze beschuldigde me zowat van poging tot moord toen Sara (veilig en wel) thuis geboren werd :') Dat zoiets hier heel normaal is ging er niet in bij haar.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_152705234
Mijn verloskundige wees mij op een filmpje. Misschien voor de mama's met al wat oudere kindjes.

http://www.npo.nl/geboorte/27-02-2013/NPS_1220324
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_152705369
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 09:51 schreef Estrys het volgende:
Mijn verloskundige wees mij op een filmpje. Misschien voor de mama's met al wat oudere kindjes.

http://www.npo.nl/geboorte/27-02-2013/NPS_1220324
Ow tof! Die gaan we hier ook even kijken deze week :)
Sara
Merel
Ukje
  maandag 18 mei 2015 @ 10:07:49 #9
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152705611
Succes Joycie, ik duim voor jullie! :*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_152705640
Het is zo goed als zeker... we gaan op vakantie naar Egypte :)
5 sterren resort met veel goede recenties... blijven waarschijnlijk lekker op het resort. VK heeft groen licht gegeven, en DTP en Hep A hebben we al. Dus ook dat lijkt goed.

L is dan 20 weken zwanger... dus kwa reisperiode niet de slechtste tijd volgens mij, alleen erg warm (~35 graden). Ik ben bang dat het er na de geboorte toch niet meer van gaat komen :9 .

Nu zit er een waterpark bij met glijbanen.... is dat een risico? of moet je dan "verder heen" zijn?
pi_152705669
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 10:09 schreef tharealmb het volgende:
5 sterren resort met veel goede recenties... blijven waarschijnlijk lekker op het resort. VK heeft groen licht gegeven, en DTP en Hep A hebben we al. Dus ook dat lijkt goed.

L is dan 20 weken zwanger... dus kwa reisperiode niet de slechtste tijd volgens mij. Ik ben bang dat het er na de geboorte toch niet meer van gaat komen :9 .

Nu zit er een waterpark bij met glijbanen.... is dat een risico? of moet je dan "verder heen" zijn?
Meestal staat er zo'n bord bij: niet geschikt voor zwangere vrouwen. Ik zou het zelf niet doen.
pi_152705780
Ik ook niet. Het kindje zit dan niet meer beschermd achter het schaambeen.

Wel lekker, hoor, vakantie! Veel plezier alvast!
pi_152705895
Hmm daar zal ze wel van balen dan :P heb je 16 glijbanen tot je beschikking, mag je er niet vanaf.
Dan houden we het wel bij schaduw-zonnen en snorkelen :+
pi_152706023
En vooral NIKS doen. Zonder als een soort havik rechtop te moeten zitten langs een zwembad of waterkant. Geloof me. Dat komt de eerstkomende zes jaar niet meer voor :P

enjoy!
  maandag 18 mei 2015 @ 10:24:50 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_152706053
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 10:23 schreef Estrys het volgende:
En vooral NIKS doen. Zonder als een soort havik rechtop te moeten zitten langs een zwembad of waterkant. Geloof me. Dat komt de eerstkomende zes jaar niet meer voor :P
Nee joh, gewoon even investeren in deze dingen:

disclaimer
pi_152706064
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 10:23 schreef Estrys het volgende:

enjoy!
Whaha dat geloof ik wel ja... Zag van't weekend mensen met een riem aan het kind ~O> Is ook nog een oplossing
pi_152706098
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 10:25 schreef tharealmb het volgende:

[..]

Whaha dat geloof ik wel ja... Zag van't weekend mensen met een riem aan het kind ~O> Is ook nog een oplossing
Vroeger vond ik die mensen raar, tegenwoordig vind ik ze verstandig ;) :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 18 mei 2015 @ 10:27:33 #18
147316 crew  DJMO
#trut
pi_152706108
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 10:25 schreef tharealmb het volgende:

[..]

deze post zag ik toevallig, maar ik heb mijn kind(eren) liever aan een tuigje, dan dat ze onder een auto komen. ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_152706158
Ugh. Ik dacht dat het misselijke wel minder werd, maar alsof de duvel ermee speelt voel ik me echt niet tof ineens. Stom hormoonspul. Ik ben er ook echt even verdrietig van. Waarom weet ik dan ook weer niet maar.. Bah. Buh. Bleh.

Komt ook nog bij dat ik iemand aan het inwerken ben, m'n eigen werk blijft wel erg liggen. En daar word ik ook niet vrolijker van.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  maandag 18 mei 2015 @ 10:30:26 #20
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152706181
Lekker dan, dit is al de 2e afspraak bij de vk waarbij ik veel te laat ben doordat ik me verslaap. 8)7 dacht om 0730 nog even op de bank te gaan liggen omdat ik om 0600 wakker was. Word ik 2,5 uur later wakker. en in m'n hoofd voelde het natuurlijk als 15 minuten. }:|
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_152706235
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 10:27 schreef DJMO het volgende:

[..]

deze post zag ik toevallig, maar ik heb mijn kind(eren) liever aan een tuigje, dan dat ze onder een auto komen. ;)
Ja er is op zich ook niks op tegen.... Maar dit was gewoon binnen. Andere kinderen lopen/kropen daar ook gewoon rond zonder problemen...

Was meer omdat het kind overal heenliep en niet luisterde. Tja dan is het makkelijker om ze aan de riem te houden :P maar of je er nu de oorzaak mee oplost :P

Maar nogmaals :P tuigje kan best handig zijn ivm auto's, water en ander onheil.
pi_152706245
Kuukske :*
pi_152706399
Joyce :*
pi_152706446
Oh Joyce, ik hoop dat ze al duidelijkheid heeft. Ze moest om 09:30 toch?
pi_152706557
Ik zit ook mobiel te F5'en voor Joyce, hoop zo dat alles goed is.

Ik appte net een oud-collega met wie ik toen we samenwerkten heel close was, daarna is het contact verwaterd. Wilde haar adres vragen voor de geboortekaartjes. Nu appt ze net dat ze zelf een miskraam heeft gehad en wat andere heftige privédingen ;( Nu schaam ik me voor mijn blije bericht en dat we zo lang geen contact hebben gehad (hoewel dat van beide kanten was, we wonen ook 200 kilometer van elkaar) :{
pi_152706611
Och Mina, dat kon je niet weten dan toch? Snap je gevoel wel hoor, maar zit er niet te veel over in :*.
pi_152706704
Ik had eerder wat van me moeten laten horen (of andersom..). Ik stuur vanmiddag eerst maar een 'gewoon' kaartje om haar sterkte te wensen.
pi_152706845
Mijn ervaring is met die lange afstanden dat weinig contact er nu eenmaal in slijt (ik heb dat al met een vriendin die nu niet echt meer vriendin te noemen is die 15km verderop woont 8)7 ) . Je hebt zo je eigen ding en tijd vliegt zó snel voorbij. Wel heel lief om een kaartje te sturen :). Dat waardeert ze vast.
pi_152707236
Is Joycie al komen updaten? Nog niet geloof ik hè? Ik hoop dat alles goed is!
pi_152707473
Goedemorgen. Ik ben ook erg benieuwd naar hoe het bij Joyce is gegaan!
pi_152707504
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 10:09 schreef tharealmb het volgende:

L is dan 20 weken zwanger... dus kwa reisperiode niet de slechtste tijd volgens mij, alleen erg warm (~35 graden). Ik ben bang dat het er na de geboorte toch niet meer van gaat komen :9 .

Wij dus ook en ben dan 21-22 weken. 5-sterren all inclusive. Wij blijven ook op het resort, die groot genoeg is dat we ons vast niet vervelen. En lekker snorkelen, want veel koraal direct voor het hotel.

DTP had ik al, hepatitis A is al langer geleden, dus waarschijnlijk uitgewerkt. Maar ga ik niet voor prikken.

----

Ik zat ook al paar keer te checken of Joycie al geupdated had.
pi_152707539
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 11:22 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Wij dus ook en ben dan 21-22 weken. 5-sterren all inclusive. Wij blijven ook op het resort, die groot genoeg is dat we ons vast niet vervelen. En lekker snorkelen, want veel koraal direct voor het hotel.

DTP had ik al, hepatitis A is al langer geleden, dus waarschijnlijk uitgewerkt. Maar ga ik niet voor prikken.
Heb zelf 2x Hep A gehaald in 1 jaar (nja 1 jaar en 2 maanden) en dan is die 25 jaar geldig :P dus mocht je dat ook gedaan hebben....

En toevallig eind Juni? want met veel koraal direct voor het hotel enzo klinkt het als dezelfde plek. Toevallig Marsa Alam?
pi_152707647
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 11:24 schreef tharealmb het volgende:

[..]

Heb zelf 2x Hep A gehaald in 1 jaar (nja 1 jaar en 2 maanden) en dan is die 25 jaar geldig :P dus mocht je dat ook gedaan hebben....

En toevallig eind Juni? want met veel koraal direct voor het hotel enzo klinkt het als dezelfde plek. Toevallig Marsa Alam?
Nee, niet gedaan toen, dus helaas.

Nope we gaan 9 juni. We zitten dan in Sharm El Sheikh. Wel echt uitgezocht op het snorkelen.
pi_152707665
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 11:28 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Nee, niet gedaan toen, dus helaas.

Nope we gaan 9 juni. We zitten dan in Sharm El Sheikh. Wel echt uitgezocht op het snorkelen.
Komt goed uit, kan ik je voor de vakantie nog even spammen over jouw ervaringen :+
  maandag 18 mei 2015 @ 11:49:41 #35
409579 LuDann
All the way
pi_152708182
Stop eens met dat gepraat over leuke vakanties, ik ben stikjaloers joh! :'( ;)

Zit ook te wachten op een update van Joycie. Hoop op positief nieuws.
  maandag 18 mei 2015 @ 11:55:00 #36
409579 LuDann
All the way
pi_152708326
Oh wij hebben gister een goedkope baby gevangenis gescoord. *O* Op wieltjes!

En mijn baby is gedraaid. Gup was 2 dagen lang erg actief en lag gistermiddag dwars. Toen 's avonds in de bioscoop weer een hoop activiteit en voelde toen opeens 2 voetjes boven. Nou kan ie nog alle kanten op natuurlijk, maar het kan dus wel. :Y Ik ga lekker door met spinningbabies, die houdingsadviezen doen wonderen voor mijn rugpijn namelijk.
pi_152708626
Oe daar moet ik even informatie over zoeken, spinningbabies! Meneertje ligt al vanaf 16 weken in stuit of overdwars. Tijd zat om te draaien natuurlijk, maar ik heb wel eens 'ojee, ik moet gigantisch plassen :% '-momentjes als hij weer in mijn blaas schopt.
  maandag 18 mei 2015 @ 12:12:58 #38
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152708815
Ik ben ook benieuwd naar Joyce, hoop dat het in orde is.

Hier weer goed door de controle gekomen. Baby ligt met hoofdje naar beneden, maar op z'n zij (ROT). Kan ie zich lekker met z'n voeten afzetten tegen m'n zij aan. Hij ligt nog niet vast dus ik zal maar met fixeerbanden ervoor zorgen dat zijn hoofd in elk geval beneden blijft.
pi_152708866
Joyce ik hoop zo dat alles in orde is :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
  maandag 18 mei 2015 @ 12:18:08 #40
409579 LuDann
All the way
pi_152708968
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 12:05 schreef coccinelle het volgende:
Oe daar moet ik even informatie over zoeken, spinningbabies! Meneertje ligt al vanaf 16 weken in stuit of overdwars. Tijd zat om te draaien natuurlijk, maar ik heb wel eens 'ojee, ik moet gigantisch plassen :% '-momentjes als hij weer in mijn blaas schopt.
Ik vind het een handige website, dingetjes die je gewoon lekker zelf thuis kunt doen. Nou wil ik niet beweren dat het perse aan die oefeningen lag dat Gup gedraaid is, maar kwaad kan het niet.

Ik herken je gevoel ja, heb liever trapjes richting mijn ribben na de wekenlange mishandeling van mijn onderste regionen. :P
pi_152709109
Ook ik kwam even kijken voor een update van Joyce! Mijn duimen draaien overuren. Voor de rest voel ik me eigenlijk helemaal niet zwanger, het gaat zo moeiteloos en snel de laatste twee maanden!
  maandag 18 mei 2015 @ 12:30:52 #42
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152709303
Ik heb het idee dat mijn baby nog volop draait. De ene keer voel ik van alles in de onderste regionen (echt heel laag, vagijnhoogte :') ) maar ook vaak schopjes op navelhoogte of in mijn zij. En van de week voelde ik voor het eerst een voet ofzo langsschuiven toen ik mn hand toevallig op mijn zij had, dat was echt freaky :D
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  maandag 18 mei 2015 @ 12:45:33 #43
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152709642
Ik heb me eigenlijk met 26 weken nog geen moment drukgemaakt over hoe gup ligt :@
Nu ik jullie er over lees denk ik op dit moment voetjes beneden. Voel alleen beneden schopjes, bovenin geen beweging, maar ook geen harde bol oid. Donderdag naar de vk, zal t eens vragen daar, of ze al iets kan voelen...

Tja, en als ie in stuit ligt of dwars, so be it, dan maak ik me daar bij 37 weken wel weer druk over ofzo, dan heb ik tijd, want verlof... Nu einde schooljaar 'stress', dus genoeg te doen om een mens van de straat te houden ;)
pi_152709653
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 11:55 schreef LuDann het volgende:
Oh wij hebben gister een goedkope baby gevangenis gescoord. *O* Op wieltjes!

En mijn baby is gedraaid. Gup was 2 dagen lang erg actief en lag gistermiddag dwars. Toen 's avonds in de bioscoop weer een hoop activiteit en voelde toen opeens 2 voetjes boven. Nou kan ie nog alle kanten op natuurlijk, maar het kan dus wel. :Y Ik ga lekker door met spinningbabies, die houdingsadviezen doen wonderen voor mijn rugpijn namelijk.
Ik zal ophouden over de heerlijke vakantie ;-)

En met de gevangenis bedoel je een box denk ik? dat is een van de grotere aankopen die we ook nog moeten doen....

Van het weekend via marktplaats een kinderkamer gescoord. En direct in elkaar gezet. Erg leuk geworden al zeg ik het zelf :P. Past kwa stijl goed in ons huis en leuker dan wat er te koop was nieuw. (en ja, een stuk goedkoper dat telt ook gewoon mee.)
pi_152709775
Ik zou juist graag hebben dat baby m'n rib even zou ontzien. :') Maargoed, ze mag lekker zo blijven liggen zoals ze nu ligt (klaar voor de start zeg maar). :)

Ik zit ook te f5'en voor Joyce.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_152709785
Ik heb net de 20 weken echo gehad en gelukkig was alles goed.
pi_152709953
quote:
17s.gif Op maandag 18 mei 2015 12:49 schreef Skoap het volgende:
Ah fijn! O+.
pi_152709965
Nog geen goed nieuws.. We zijn doorgestuurd naar het Radboud voor nog een echo. Daar kunnen we donderdagmiddag terecht. NIPT is in gang gezet.
Ze kunnen nog steeds niet goed zien of het tussenschotje wel of niet goed sluit. Beentjes wordt nog steeds op anderhalve week te kort gemeten.

Nu dus weer afwachten tot donderdaad maar er wordt wel gedacht aan AVSD (volgens mij is dit de afkorting) en door dat in combi met de beentjes ook aan Down.

Ik zit er behoorlijk doorheen. Weet niet goed wat ik moet denken, of ik nog moet hopen of alles goed is donderdag? Of er maar vanuit moet gaan dat het allemaal echt zo is. De gyn begon al over consequenties, afbreken, kindercardioloog, de 24-wekengrens..
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  maandag 18 mei 2015 @ 13:00:42 #49
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152710115
Joycie... shit zeg... Sterkte met afwachten weer :*
Ziggy played guitar
  Moderator maandag 18 mei 2015 @ 13:01:25 #50
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_152710133
Joycie :* Ik zou eerst donderdag afwachten, dan weet je het helemaal zeker. Wel heftig gelijk dat soort termen, daar wil je nog helemaal niet over nadenken ;( Sterkte mop :*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_152710148
Jeetje Joyce, eigenlijk weet je dus niet veel meer nu. Mooi balen! Nogmaals heel veel sterkte met afwachten en nadenken over wat nu... :*
pi_152710164
Pff lastige tijd Joycie.... Veel succes met alles wat op je afkomt, en we duimen mee voor een goede afloop! En wel vervelend dat de VK begint over alle volgende stappen al, maar wel iets om toch preventief al met je partner te bespreken lijkt me. Maar als je donderdag al meer weet zou ik eerst nog even me niet te druk maken! je hebt het toch niet zelf in de hand, dus gedachten lekker ergens anders :)
pi_152710372
Heftig Joycie. Sterkte met het afwachten. :*
  maandag 18 mei 2015 @ 13:10:47 #54
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152710402
He wat naar Joyce, had gehoopt op direct goed nieuws nu! Ik blijf duimen en hopen voor jullie, hoor! Wat een vervelende en onzekere tijd moet dit zijn! :*
  maandag 18 mei 2015 @ 13:14:02 #55
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_152710491
Hè, verdorie Joycie. Wat een spanning. Sterkte met het afwachten en veel succes donderdag!
pi_152710547
Joycie, als je nou zegt dat je er helemaal doorheen zit, kan die afspraak in Nijmegen niet wat verschoven? Vaak houden ze wel rekening met de mama-to-be hoor.
Heel veel sterkte.
Professioneel gifmenger.
pi_152710596
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 12:55 schreef J0ycie88 het volgende:
Nog geen goed nieuws.. We zijn doorgestuurd naar het Radboud voor nog een echo. Daar kunnen we donderdagmiddag terecht. NIPT is in gang gezet.
Ze kunnen nog steeds niet goed zien of het tussenschotje wel of niet goed sluit. Beentjes wordt nog steeds op anderhalve week te kort gemeten.

Nu dus weer afwachten tot donderdaad maar er wordt wel gedacht aan AVSD (volgens mij is dit de afkorting) en door dat in combi met de beentjes ook aan Down.

Ik zit er behoorlijk doorheen. Weet niet goed wat ik moet denken, of ik nog moet hopen of alles goed is donderdag? Of er maar vanuit moet gaan dat het allemaal echt zo is. De gyn begon al over consequenties, afbreken, kindercardioloog, de 24-wekengrens..
He wat naar! :*

Ik snap dat je er doorheen zit. Maar aan de andere kant: ze hebben iets niet kunnen zien op een echo. Dat kan dan echt nog wel twee kanten op.
Het praatje over consequenties etc. zal wel protocol zijn, maar dat kunnen ze beter niet op zo'n moment met je voeren. Jij loopt waarschijnlijk over van emoties en dan komt er toch niks binnen, behalve datgene wat je nog meer in paniek maakt. Probeer er rekening mee te houden dat een arts je wil voorbereiden op het ergste scenario, maar dat het uiteindelijk allemaal nog heel anders uit kan pakken dan ze nu schetsen!

Hopelijk is het snel donderdag en weet je dan meer zeker...
pi_152710670
Echt, nog tot donderdag wachten? :(

Ik weet niet wat te zeggen. Vind het heel moeilijk om je 'nog geen goed nieuws' te lezen. Laat staan hoe jullie je voelen. :'(
  maandag 18 mei 2015 @ 13:22:55 #59
409579 LuDann
All the way
pi_152710724
Wat ongelooflijk rot Joycie. :{
  maandag 18 mei 2015 @ 13:24:09 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_152710769
Och Joycie toch, wat een vreselijke onzekerheid ;(
disclaimer
  maandag 18 mei 2015 @ 13:25:13 #61
105850 Fuente
mamamuts
pi_152710803
quote:
wordt wel gedacht aan AVSD (volgens mij is dit de afkorting) en door dat in combi met de beentjes ook aan Down.

Bah :( Ik zou ook donderdag afwachten. Al kan ik me indenken dat je je flink zorgen maakt. Misschien als 'positief' verhaal; mijn jongste haar benen liepen telkens minimaal 3 weken achter op groei. In combi met een softmarker op haar hartje (1 of ander vlekje) was het vermoeden down. Wij hebben toen niet verder getest omdat we dat niet wilden. Merel heeft geen downsyndroom. Ze heeft wel wat andere probleempjes maar daarvan is niet eens zeker of het te maken heeft met haar benen. Haar hartje bleek na de bevalling in orde.
Ook deze baby loopt met de beentjes flink achter in groei.

Hopelijk loopt het bij jullie ook met een sisser af *
Sara
Merel
Ukje
pi_152710811
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 10:30 schreef Mariposas het volgende:
Lekker dan, dit is al de 2e afspraak bij de vk waarbij ik veel te laat ben doordat ik me verslaap. 8)7 dacht om 0730 nog even op de bank te gaan liggen omdat ik om 0600 wakker was. Word ik 2,5 uur later wakker. en in m'n hoofd voelde het natuurlijk als 15 minuten. }:|
Hahaha herkenbaar! Hoevaak ik de afgelopen maanden al niet heb moeten bellen met de mededeling dat ik me weer eens had verslapen :') . Ik plan de afspraken dus bij voorkeur in de middag :P en zelfs dan gaat het nog wel eens mis :@
pi_152710822
quote:

damned -O-

sterkte :*
  maandag 18 mei 2015 @ 13:26:20 #64
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_152710831
Joycie, even een hart onder de riem :*
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_152710883
quote:
Wat een fijn gevoel voor jullie :*
Schudden voor gebruik
pi_152710911
Oh Joycie!
Wat rot dat je eigenlijk nog niet precies weet hoe of wat. Zenuwslopend lijkt mij dat.
Ik wens jullie heel veel sterkte naar de aanloop van donderdag (en daar voorbij) :*
Schudden voor gebruik
pi_152711064
Joycie :*
pi_152711074
Skoap: fijn dat alles goed is!
pi_152711149
quote:
*O* *O* *O*
pi_152711266
Joyce wat verschrikkelijk naar, die onzekerheid. Sterkte :*
pi_152711302
Wij zijn aanstaande donderdag in de omgeving tussen Zwolle en Groningen. We hebben tijd om te winkelen.

Iemand nog leuke tips, niet persé alleen kleertjes maar ook voor andere babyartikelen? Leuke winkels waar we zeker even binnen moeten lopen nu we toch in de buurt zijn?
Ik wist even niet goed waar te vragen dus crosspost uit Z&G.
pi_152711440
Joycie. :*
pi_152711481
bah, ik heb een proud mama sleutelhanger gekregen na de eerste echo, van de verloskundige. Met drie kraaltjes. En nu zie ik net dat er 1 kraaltje af is. En ik raak er best wel van over de flos. :'(

Denk ook wel in combinatie met het nieuws van Joycie.

Mijn hormonen willen niet relativeren lijkt het wel. :(
  maandag 18 mei 2015 @ 13:49:34 #74
379851 KapiteinCupcake
Unicorn chaser
pi_152711499
Joycie :* Heel veel sterkte de komende paar dagen..
  maandag 18 mei 2015 @ 13:51:20 #75
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_152711566
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 13:42 schreef Malteser het volgende:
Wij zijn aanstaande donderdag in de omgeving tussen Zwolle en Groningen. We hebben tijd om te winkelen.

Iemand nog leuke tips, niet persé alleen kleertjes maar ook voor andere babyartikelen? Leuke winkels waar we zeker even binnen moeten lopen nu we toch in de buurt zijn?
Zwolle-Groningen is een uur rijden he ;) grote omgeving.
Maar in Groningem: mevrouw mus in de Zwanestraat!!!
pi_152711674
Babypark? ben er zelf nooit geweest maar leek me een grote mooie zaak.
pi_152711942
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 13:51 schreef pessie het volgende:

[..]

Zwolle-Groningen is een uur rijden he ;) grote omgeving.
Maar in Groningem: mevrouw mus in de Zwanestraat!!!
Ja klopt ;). Maar we zitten ongeveer halverwege en hebben veel tijd over en een auto :).
Dank voor de tip!
pi_152711983
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 13:54 schreef tharealmb het volgende:
Babypark? ben er zelf nooit geweest maar leek me een grote mooie zaak.
Dank je. Babypark hebben we hier in het Brabantse land ook. Dus ik ken de winkel. Maar daar hebben ze natuurlijk ook leuke accessoires ed.
pi_152712073
He Joycie, wat ontzettend balen. :* Wat Buurpoes zegt: is er geen mogelijkheid tot schuiven?
Sterkte meis :*.
pi_152712084
Lieve Joycie wat een hoop te verwerken, ook al blijkt t donderdag goed te zitten. Veel sterkte met verwerken van de informatie, dikke knuffel
pi_152712103
De babypark in Hoogeveen vond ik zelf niet heel bijzonder.
Verder heb je in Groningen de babydump, babyplanet en prenatal naast elkaar zitten. De babydump en prenatal zijn best groot!
  maandag 18 mei 2015 @ 14:15:59 #82
409579 LuDann
All the way
pi_152712356
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 12:45 schreef tharealmb het volgende:

[..]

Ik zal ophouden over de heerlijke vakantie ;-)

En met de gevangenis bedoel je een box denk ik? dat is een van de grotere aankopen die we ook nog moeten doen....

Van het weekend via marktplaats een kinderkamer gescoord. En direct in elkaar gezet. Erg leuk geworden al zeg ik het zelf :P. Past kwa stijl goed in ons huis en leuker dan wat er te koop was nieuw. (en ja, een stuk goedkoper dat telt ook gewoon mee.)
Een box ja. :Y Van Marktplaats gehaald, ik vind dit typisch een item wat tweedehands prima kan. Er staan er talloze op, sommige gratis af te halen. Wij wilden graag zo'n stevige met laatjes, die zijn wat populairder kennelijk (want van een of ander merk) maar alsnog waren we voor een paar tientjes klaar.

Babykamer hebben we bij de Ikea gehaald, ze hebben daar van die meubeltjes die in principe lang meekunnen zoals een commode die je kunt ombouwen naar een bureautje en een bedje waar de zijkant afkan zodat die ook een paar jaar meekan.

Fijn dat je goed geslaagd bent!
quote:
Super! Fijn om te lezen. :Y
quote:
11s.gif Op maandag 18 mei 2015 12:30 schreef MissBliss het volgende:
Ik heb het idee dat mijn baby nog volop draait. De ene keer voel ik van alles in de onderste regionen (echt heel laag, vagijnhoogte :') ) maar ook vaak schopjes op navelhoogte of in mijn zij. En van de week voelde ik voor het eerst een voet ofzo langsschuiven toen ik mn hand toevallig op mijn zij had, dat was echt freaky :D
Dat laatste daar veer ik ook van op, als ik dat voel. Ik kan daar gewoon niet aan wennen!
pi_152712644
Zeg LuDann... die foto's in je jurk... Heb ik die gemist? O-)
pi_152712646
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 14:15 schreef LuDann het volgende:

[..]

Een box ja. :Y Van Marktplaats gehaald, ik vind dit typisch een item wat tweedehands prima kan. Er staan er talloze op, sommige gratis af te halen. Wij wilden graag zo'n stevige met laatjes, die zijn wat populairder kennelijk (want van een of ander merk) maar alsnog waren we voor een paar tientjes klaar.

Bopita zeker? Hij is behoorlijk zwaar. :Y Hebben wij nu ook een box van, gratis van marktplaats! Die lades zijn echt handig. Hij is bij ons alleen in allerlei kleuren en daarom gaat mijn moeder 't voor ons wit verven :) Dan is het ook meteen weer als nieuw.

Ik wacht nu op een reactie via marktplaats voor super leuke babykamer meubeltjes. :D
  maandag 18 mei 2015 @ 14:33:40 #85
409579 LuDann
All the way
pi_152712850
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 14:25 schreef Estrys het volgende:
Zeg LuDann... die foto's in je jurk... Heb ik die gemist? O-)
Nee, die komen nog hoor! De fotograaf is alleen nog niet klaar. Als ik de foto's heb plaats ik ook een verslagje in LIF / Trouwen en zo #92 :Y

quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 14:26 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Bopita zeker? Hij is behoorlijk zwaar. :Y Hebben wij nu ook een box van, gratis van marktplaats! Die lades zijn echt handig. Hij is bij ons alleen in allerlei kleuren en daarom gaat mijn moeder 't voor ons wit verven :) Dan is het ook meteen weer als nieuw.
Ik heb even gekeken, merk is TWF. Lijkt wel heel erg op Bopita en is ook erg zwaar ja. We hebben een grijze en ze hebben er wieltjes onder gemaakt, superhandig. Die laatjes lijken mij ook echt top! Zoveel bergruimte hebben we niet over hier.
pi_152713023
Jemig Joyce, wat een ellendige onzekerheid. Donderdag pas. :o Hou je taai, meis. :*

Ik ging vanmorgen om 10 uur nog een píepklein powernapje doen. :z

Tot zojuist. :')
pi_152713057
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 14:39 schreef -Spring het volgende:
Jemig Joyce, wat een ellendige onzekerheid. Donderdag pas. :o Hou je taai, meis. :*

Ik ging vanmorgen om 10 uur nog een píepklein powernapje doen. :z

Tot zojuist. :')
Ja jaloers }:| Werkdag vandaag, maar slapen zou ik ook zo kunnen. De hele dag. :Z
  maandag 18 mei 2015 @ 14:42:24 #88
409579 LuDann
All the way
pi_152713092
Herkenbaar ja. Ik ben vanochtend om 7 uur opgestaan om samen met B_N te ontbijten, ben er amper een uur later weer ingedoken. :P

Nu waren we pas rond 2 uur thuis vannacht, dus dan mag het vind ik. :9 Maar waar ik voorheen wel genoeg had aan 6 uur slaap heb ik nu echt wel de volle 8 uur nodig.
pi_152713418
*klaagmodus*
WTF.. als je zwanger bent, komen je verstandskiezen dan versneld door ofzo?
Ik heb er nu 1, en die deed er bijna 3 jaar over. En nu komen er opeens 2 tegelijk door.
pi_152713464
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 14:56 schreef JantinaGr het volgende:
*klaagmodus*
WTF.. als je zwanger bent, komen je verstandskiezen dan versneld door ofzo?
Ik heb er nu 1, en die deed er bijna 3 jaar over. En nu komen er opeens 2 tegelijk door.
:o :D :')
pi_152713493
Ach Joycie wat onzeker nu. Wat duurt het lang tot donderdag. Sterkte :*
  maandag 18 mei 2015 @ 15:14:26 #92
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152713936
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 13:42 schreef Malteser het volgende:

In Zwolle zit Sterre en Tijl, leuke winkel. Woon al een tijd niet meer in Zwolle dus qua winkels weet ik het niet zo goed meer. In Groningen ben ik dit weekend geweest. Ik vond de winkel Wijsneus geweldig. O+ Musjes is ook leuk voor draagdoeken en veel kleding, maar qua kleding totaal anders dan Wijsneus. Musjes is héél kleurrijk en veel printjes (niet mijn smaak :+ ).
Groningen en Zwolle zijn beide erg leuk. Alles daar tussenin niet, imo. :+
pi_152714544
Druppels bloed bij het afvegen hoeven niets te zeggen toch?
Schudden voor gebruik
  maandag 18 mei 2015 @ 15:34:41 #94
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152714592
Bah Joycie, verschrikkelijk, die onzekerheid. En ik vind je gyn nogal voorbarig met zn opmerkingen, dat maakt het allemaal nog een tikje heftiger. Ik hoop dat het lukt omdat een beetje los te laten.

:* :* :* :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 18 mei 2015 @ 15:41:00 #95
259886 pessie
pi_152714837
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 15:14 schreef Mariposas het volgende:

[..]

In Zwolle zit Sterre en Tijl, leuke winkel. Woon al een tijd niet meer in Zwolle dus qua winkels weet ik het niet zo goed meer. In Groningen ben ik dit weekend geweest. Ik vond de winkel Wijsneus geweldig. O+ Musjes is ook leuk voor draagdoeken en veel kleding, maar qua kleding totaal anders dan Wijsneus. Musjes is héél kleurrijk en veel printjes (niet mijn smaak :+ ).
Groningen en Zwolle zijn beide erg leuk. Alles daar tussenin niet, imo. :+
Voor gewoon winkelen ga ik liever naar Assen dan naar Groningen :@ Maar daar ken ik nog geen kinderkledingwinkels :P
  maandag 18 mei 2015 @ 15:41:31 #96
259886 pessie
pi_152714853
quote:
5s.gif Op maandag 18 mei 2015 15:33 schreef Stippelrientje het volgende:
Heb je seks gehad? Dan: nee.
Maak je je zorgen: dan bellen met je VK.
pi_152714899
Joycie, wat rot die onzekerheid. :*
pi_152715011
Ik vond zelf dat trio winkels in Groningen vrijwel hetzelfde ogen (Babydump, Babyplanet en Prenatal). Nu heb ik alleen maar naar meubels gekeken (en draagdoeken... lijkt me zo gaaf) dus een reëel beeld heb ik misschien niet. Maar het is wel gemakkelijk naast elkaar.

En toch moet ik de kidskamer even showen. nog geen 13 weken en nu is die al bijna af :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 14:15 schreef LuDann het volgende:

[..]

Een box ja. :Y Van Marktplaats gehaald, ik vind dit typisch een item wat tweedehands prima kan. Er staan er talloze op, sommige gratis af te halen.
Ga zeker even kijken naar een box op Marktplaats. Dat geld steek ik liever in ander spul :+
  maandag 18 mei 2015 @ 15:47:19 #99
409579 LuDann
All the way
pi_152715094
quote:
5s.gif Op maandag 18 mei 2015 15:33 schreef Stippelrientje het volgende:
Kan ook door hard niezen komen dacht ik. Als je er een oorzaak voor kunt verzinnen zou ik me geen zorgen maken, maar anders wel even bellen.
pi_152715194
Mooie babykamer hoor! Ik kan niet wachten tot ik de onze mag inrichten (nadat de boel is geverfd, is voorzien van vensterbanken, radiator, deur, vloer etc. Het schiet al op _O- )

Dan kom ik 't ook wel even showen. :D
pi_152715482
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 15:49 schreef JantinaGr het volgende:
Mooie babykamer hoor! Ik kan niet wachten tot ik de onze mag inrichten (nadat de boel is geverfd, is voorzien van vensterbanken, radiator, deur, vloer etc. Het schiet al op _O- )

Dan kom ik 't ook wel even showen. :D
Altijd leuk :D
hier moet nog 1 wand geschilderd (de inbouwkastenwand) en verder is het eigenlijk prima zo. Gelukkig wonen we er nog maar een jaar... dus opnieuw verven hoeft niet.
pi_152715650
Leuk kamertje tharealmb!
Jantina heb jij sowieso vorderingen van je huis nog? Ben heel nieuwsgierig, was mooi geworden al, laatste keer dat ik keek

Ik wil ook een kamertje opknappen. Er is nu zelfs een wand uit, de kamer is bíjna casco, en voor we er écht mee verder gaan zijn we alweer 6 weken verder :{ Eerst nog een betrouwbare stucadoor zoeken..
pi_152715912
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 15:45 schreef tharealmb het volgende:
Ik vond zelf dat trio winkels in Groningen vrijwel hetzelfde ogen (Babydump, Babyplanet en Prenatal). Nu heb ik alleen maar naar meubels gekeken (en draagdoeken... lijkt me zo gaaf) dus een reëel beeld heb ik misschien niet. Maar het is wel gemakkelijk naast elkaar.

En toch moet ik de kidskamer even showen. nog geen 13 weken en nu is die al bijna af :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Ga zeker even kijken naar een box op Marktplaats. Dat geld steek ik liever in ander spul :+
Wat een leuk kamertje ^^,
Schudden voor gebruik
pi_152716018
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 15:47 schreef LuDann het volgende:

[..]

Kan ook door hard niezen komen dacht ik. Als je er een oorzaak voor kunt verzinnen zou ik me geen zorgen maken, maar anders wel even bellen.
Ik weet het niet goed te plaatsen.
Geen sex
niet geniest
vanmiddag wel flink gespuugd
Misschien bij het opstaan raar gedaan of zo...

Goddank voel ik wurm bewegen nu, want dat had ik ook al even niet gevoeld.
Ik wacht wel even op mijn meneer en loer strakjes nog wel in mijn broek voor ik bel.

Bedankt voor de input (ook Pessie) :*
Schudden voor gebruik
pi_152716112
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 16:02 schreef Cassandra87 het volgende:
Leuk kamertje tharealmb!
Jantina heb jij sowieso vorderingen van je huis nog? Ben heel nieuwsgierig, was mooi geworden al, laatste keer dat ik keek

Ik wil ook een kamertje opknappen. Er is nu zelfs een wand uit, de kamer is bíjna casco, en voor we er écht mee verder gaan zijn we alweer 6 weken verder :{ Eerst nog een betrouwbare stucadoor zoeken..
Ja, klopt. Ik houd een topic bij in K&W. Dus daar komen sowieso updates als er straks weer wat nieuws te zien valt.

De tijd gaat snel wat dat betreft he? Na stucen moet het ook weer een tijd drogen. Je wil niet dat je verf niet goed hecht / de laag eronder zacht blijft door te snel over te schilderen.

Maar gelukkig hebben we nog even :)
pi_152716451
Ja planning was nu eind juni stucen, half juli verven en vloer, eind juli kamer inrichten. Maar man heeft besloten toch langs meer stucadoors te gaan. Prima, logisch, ware het niet dat we nú al nergens tijd voor hebben ivm verbouwing (nieuwe leidingen in de kamer, stopcontacten verplaatsen etc in de enige vrije dag in de week)
mijn hormonen vinden dat iets minder prettig :')
  maandag 18 mei 2015 @ 16:32:29 #107
409579 LuDann
All the way
pi_152716695
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 16:13 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Ik weet het niet goed te plaatsen.
Geen sex
niet geniest
vanmiddag wel flink gespuugd
Misschien bij het opstaan raar gedaan of zo...

Goddank voel ik wurm bewegen nu, want dat had ik ook al even niet gevoeld.
Ik wacht wel even op mijn meneer en loer strakjes nog wel in mijn broek voor ik bel.

Bedankt voor de input (ook Pessie) :*
Misschien door het spugen dan misschien? Hoewel je dat wel vaker doet... Fijn dat je hem wel voelt, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt.
  maandag 18 mei 2015 @ 16:38:22 #108
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_152716888
Mooi kamertje trmb! Met 13 weken al bijna af :D Aaah, ik ben morgen al 25 weken en wij zijn net begonnen :') Naja, komt heus goed :)
Ziggy played guitar
pi_152717468
Stippelrientje: ik had het laatst ook! Vk gebeld, hartje geluisterd, niks aan de hand. Bij mij waarschijnlijk een gesprongen adertje oid door de druk van het overgeven.

Tharealmb: kamertje al klaar, wowie. Mooi hoor!

Hier blije hormonen:
Vanmorgen gehoord dat onze babykamer en kinderwagen over 2 weken geleverd worden :).
En vanmiddag gebeld door het kdv waar onze sterke voorkeur naar uit ging en waar een wachtlijst is, dat er op tijd een plekje vrij komt voor Frummel :)!
pi_152717496
Joycie, heel veel sterkte! Ik hoop dat donderdag in ieder geval duidelijkheid brengt, deze onzekerheid lijkt me helemaal niks.

Wij moeten nog een kamer uitzoeken, we willen met Pinksteren wat winkels langs. Ben dan 29,5 weken, dus hopen dat de levertijd niet al te lang is. En anders wordt het gewoon Ikea of 2e hands. Is wat mij betreft ook prima maar vriend wil een 'echte nieuwe'.

We hebben al wel een co-sleeper en verschonen kan ook op de bank of tafel, dus in uiterste nood redden we ons ook voorlopig wel.
pi_152718363
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 16:55 schreef Malteser het volgende:
Stippelrientje: ik had het laatst ook! Vk gebeld, hartje geluisterd, niks aan de hand. Bij mij waarschijnlijk een gesprongen adertje oid door de druk van het overgeven.

Tharealmb: kamertje al klaar, wowie. Mooi hoor!

Hier blije hormonen:
Vanmorgen gehoord dat onze babykamer en kinderwagen over 2 weken geleverd worden :).
En vanmiddag gebeld door het kdv waar onze sterke voorkeur naar uit ging en waar een wachtlijst is, dat er op tijd een plekje vrij komt voor Frummel :)!
Net vk gebeld. Ik vroeg wanneer je je zorgen moet of hoeft te maken bij bloedverlies en toen somde ze een hoop op waar je een beetje bloedverlies bij kunt hebben. Pas bij lichte menstruatievorm in je onderbroek of zo dan moet ik terug bellen. Dat was niet het geval. Toch wel blij dat ik gebeld heb, want anders blijf je je zorgen maken.

Fijn van het kdv met voorkeur dat er plek komt voor jullie Frummel!
Schudden voor gebruik
pi_152719611
he joycie wat ontzettend naar dat je nu nog geen duidelijkheid hebt -O- ik snap wel dat je even alle vertrouwen kwijt bent nu. Hopelijk donderdag positiever nieuws :*
mag je dan ook een beetje vroeg op se dag?
:)
pi_152720441
Joycie wat vervelend dat je nog steeds geen duidelijkheid hebt. Die onzekerheid lijkt mij afschuwelijk.
Ik hoop en duim dat jullie donderdag toch positiever nieuws krijgen dan vandaag :*
pi_152720921
Jullie reacties zijn lief :)

Donderdag kunnen we om 2 uur terecht. Dus dat is niet heel vroeg. Maar goed, niets aan te doen. Dit was de eerst mogelijke plek. We hopen in ieder geval op duidelijkheid donderdag. En proberen toch een beetje positief te blijven. De NIPT duurt gewoon de 10 werkdagen, maar eigenlijk maak ik me daar niet druk om. Wel of geen Down, dat voelt voor nu niet belangrijk.

Skoap, wat fijn dat je echo goed was :) Ik besef me nu nog meer wat een opluchting dat is! :*

Zal zo nog wat inhoudelijk proberen te reageren. Wat volgens mij waren er ook een paar reacties met "ervaringsverhalen". Nu eerst boodschappen opruimen en eten...
pi_152722241
Bah, heb zaterdag na het festival ook wat bloedverlies gehad. Zal wel door het dansen komen, maar vond/vind het toch nog eng gezien ik ook aardig krampen heb de afgelopen week.

Nou ja, afwachten maar. Kan niet wachten tot ik zekerheid heb.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2015 19:15:18 ]
pi_152722740
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 19:15 schreef Myrr het volgende:
Bah, heb zaterdag na het festival ook wat bloedverlies gehad. Zal wel door het dansen komen, maar vond/vind het toch nog eng gezien ik ook aardig krampen heb de afgelopen week.

Nou ja, afwachten maar. Kan niet wachten tot ik zekerheid heb.
Krampen had ik de eerste weken ook veel.
Maar ehm, zekerheid krijg je voorlopig niet meer hoor. :') Na de eerste echo hoop je dat de tweede goed is. Dan is de 20-weken echo weer rete spannend en dan is er ook nog het hopen dat de bevalling goed zal gaan. En ik vrees dat de echte zorgen dan pas beginnen, want "wat als er iets met mijn kind gebeurt! -O-"

Kortom; probeer te genieten! Enkel wachten op zekerheid is onbegonnen werk.
  maandag 18 mei 2015 @ 19:25:09 #117
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_152722764
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 19:24 schreef silliegirl het volgende:
Maar ehm, zekerheid krijg je voorlopig niet meer hoor. Na de eerste echo hoop je dat de tweede goed is. Dan is de 20-weken echo weer rete spannend en dan is er ook nog het hopen dat de bevalling goed zal gaan. En ik vrees dat de echte zorgen dan pas beginnen, want "wat als er iets met mijn kind gebeurt! "

Helemaal eens _O_
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_152723042
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 19:24 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Krampen had ik de eerste weken ook veel.
Maar ehm, zekerheid krijg je voorlopig niet meer hoor. :') Na de eerste echo hoop je dat de tweede goed is. Dan is de 20-weken echo weer rete spannend en dan is er ook nog het hopen dat de bevalling goed zal gaan. En ik vrees dat de echte zorgen dan pas beginnen, want "wat als er iets met mijn kind gebeurt! -O-"

Precies! Het enige wat echt zeker is: het gaat zeer doen, levert verdriet op en boosheid en veel ongerustheid ;)
pi_152723043
mwhehe eensch. Vanaf moment dat je je eicel vrij laat beginnen de zorgen en die nemen gelijk met de groei van t kind toe zo'n beetje.

(en tegelijkertijd denk je vaak een soort met weemoed terug aan eerdere tijden van goh waar maaaaakte ik me toch druk om :') )
pi_152723279
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 19:30 schreef mignonne het volgende:
mwhehe eensch. Vanaf moment dat je je eicel vrij laat beginnen de zorgen en die nemen gelijk met de groei van t kind toe zo'n beetje.

(en tegelijkertijd denk je vaak een soort met weemoed terug aan eerdere tijden van goh waar maaaaakte ik me toch druk om :') )
Waarom wilden we ook alweer babytjes? -O-

Ohja, om er maar een cliché in te gooien:
Maar je krijgt er zo veel voor terug! O+

En weemoed; check. Ik mis de dagen dat
mijn grootste zorg was of mijn moeder wel een snoepje voor bij de lunch in mijn trommeltje had gestopt als ik moest overblijven.. :')
pi_152723355
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 19:35 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Poepluiers, slapeloze nachten, zorgen, driftbuien, grote mond :P
pi_152723402
Kan ik nog terug? :')
pi_152723410
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 19:37 schreef Estrys het volgende:

[..]

Goed... Wil jij er misschien eentje extra? :')
pi_152723476
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 19:38 schreef Cassandra87 het volgende:
Kan ik nog terug? :')
'Vluchten kan niet meeeeer, ik zou niet weten waar naar toe...'
pi_152723537
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 19:39 schreef Estrys het volgende:

[..]

'Vluchten kan niet meeeeer, ik zou niet weten waar naar toe...'
Oeh! Songteksten! Gooi ik deze erin:
"Ik heb getwijfeld over België.... "

Als je dan de baby in NL laat ben je wel een eind btw.
pi_152723567
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 19:38 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Goed... Wil jij er misschien eentje extra? :')
Eentje is een eitje!! Of zoals Kim lian (dacht ik) ooit zei: 1 kind is een accessoire, 2 een gezin :+ :')
pi_152723574
quote:

[..]

Vergeet kots niet, heel veel kots. :Y)
pi_152723582
quote:

[..]

Vergeet spuug overal niet, je huis eeuwig vol zand uit de zandbak, of modder of zwarte handjes op je spierwitte muren. Altijd vingers op je ramen :D en als je net hebt gezeemd: mama schoongemaakt! BAM BAM BAM op het raam :')

O+
pi_152723622
Of schudden met een lepel vol spaghetti en dan slierten tomatensaus op je muur hebben zitten.
pi_152723631
Ja ja hoo maar. Dadelijk zitten we hier met allemaal vondelingen ;)
pi_152723684
}:|

Serieus, is er ook iets wel leuk aan zo'n kotsende poepmachine?

Oh. En is er al een vondelingen-topic? Just in case?
pi_152723700
En wat voor luierdoekjes je ook hebt, die geur heeft voor eeuwig de associatie explosiepoepluier O+
pi_152723770
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 19:44 schreef silliegirl het volgende:

Onvoorwaardelijke liefde, kriebelhandjes tijdens de voeding terwijl je eigenlijk te moe bent om rechtop te zitten..

En hopelijk krijgen ze later ook kinderen, zodat je alleen nog de leuke dingen hebt en zodra ze beginnen te huilen weer terug kan geven >:)
pi_152723805
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 19:44 schreef silliegirl het volgende:

Armpjes om je nek als je knuffelt, bij jou willen zijn en niemand anders als ie je nodig heeft O+.
Natte lebbers als je een zoen krijgt :D
pi_152723807
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 19:35 schreef silliegirl het volgende:

[..]

En weemoed; check. Ik mis de dagen dat
mijn grootste zorg was of mijn moeder wel een snoepje voor bij de lunch in mijn trommeltje had gestopt als ik moest overblijven.. :')
0h nee hoor, je maakt je niet voor niets zorgen; dat is omdat je niet-te-bevatten veel van je kind houdt.

Je houdt van je partner, je ouders, je neefjes of nichtjes noem maar op. Maar werkelijk niets laat zich vergelijken met de liefde die je voelt en hebt voor je kind. En dat is echt niet te omschrijven of van tevoren in te schatten.

(en ja dat klinkt bijzonder kwelerig, maar trust me)
pi_152723900
quote:

De brede lach die je krijgt als je dr uit bed haalt, t kleine lijfje wat bij je ligt te slapen, het geklets en gelach.. en een explosie van liefde. O+
S. 2014
J. 2016
pi_152723937
Mignonne O+ dat wil ik ook voelen
pi_152723970
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 19:46 schreef mignonne het volgende:

[..]

0h nee hoor, je maakt je niet voor niets zorgen; dat is omdat je niet-te-bevatten veel van je kind houdt.

Je houdt van je partner, je ouders, je neefjes of nichtjes noem maar op. Maar werkelijk niets laat zich vergelijken met de liefde die je voelt en hebt voor je kind. En dat is echt niet te omschrijven of van tevoren in te schatten.

Zo vreselijk waar! Er komen gevoelens en oerkrachten naar boven bij de geboorte van je kind... onvoorstelbaar.
S. 2014
J. 2016
pi_152723997
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 19:44 schreef Skittles het volgende:
En wat voor luierdoekjes je ook hebt, die geur heeft voor eeuwig de associatie explosiepoepluier O+
ik had laatst iets schoongemaakt met zo'n doekje, en wilde daarna mn broodje waar ik zo'n zin in had eten. En dat je dan die geur ruikt vlak voor je een hap neemt ;(

weg broodje :')
pi_152724166
quote:

Oordeel zelf :P

S. 2014
J. 2016
pi_152724390
Joycie heel veel sterkte nogmaals.. :(

GM: oooh wat een scheetje! O+
pi_152724430
quote:

[..]

Ja dit! Ik had een instant leeuwin en haar welp-gevoel ook.

En ik had niks nada nul gevoel met baby's daarvoor.
pi_152725329
quote:

[..]

Dit is zo waar!
pi_152727103
Dat heb ik nu al. Ik hou al zo ontzettend veel van mijn zoontje, en dan heb ik hem nog nooit ontmoet. Alleen over gedroomd, op echo's gezien en gevoeld. O+ Maar WAUW, wat een liefde! O+
pi_152727361
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 20:55 schreef coccinelle het volgende:
Dat heb ik nu al. Ik hou al zo ontzettend veel van mijn zoontje, en dan heb ik hem nog nooit ontmoet. Alleen over gedroomd, op echo's gezien en gevoeld. O+ Maar WAUW, wat een liefde! O+
eens O+
Ik zie heel erg tegen de seo op, wat als er iets niet goed zit, en de volgende horde is mijn angst voor vroeggeboorte. Helemaal zonder reden.. Maar ik voel hem af en toe kriebelen, hij heeft al een naam, hij hoort al zo bij ons O+ dat wil ik niet verliezen
pi_152727709
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:00 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

eens O+
Ik zie heel erg tegen de seo op, wat als er iets niet goed zit, en de volgende horde is mijn angst voor vroeggeboorte. Helemaal zonder reden.. Maar ik voel hem af en toe kriebelen, hij heeft al een naam, hij hoort al zo bij ons O+ dat wil ik niet verliezen
Hier (gek genoeg) ook helemaal eens. Het is af en toe echt genant, maar als iemand te dichtbij staat in de supermarkt heb ik regelmatig al een GA OPZIJ MOVE MOVE GET OUT THE WAY, LET OP MIJN KIND-gedachte :') (let wel, kind is op het ogenblik 7 hele centimeters groot ;) )
pi_152727800
Bloesem. _O- Ik zie het zó voor me!
pi_152728664
quote:

[..]

Ik ga dus op de tweede plaats komen ;( -O-
pi_152728772
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:20 schreef tharealmb het volgende:

[..]

Ik ga dus op de tweede plaats komen ;( -O-
Geldt voor mannen ook ;)
De liefde die mijn vriend voor zijn dochters voelt is heel anders dan wat hij voor mij voelt en gaat echt in iedere vezel van je lichaam, ook voor mannen.

En ja, je komt op de 2e 3e plaats voortaan.

1) baby
2) slaap
.... hele tijd niets
3) partner

:+
gaat both ways :P
pi_152729080
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:22 schreef mignonne het volgende:

[..]

Geldt voor mannen ook ;)
De liefde die mijn vriend voor zijn dochters voelt is heel anders dan wat hij voor mij voelt en gaat echt in iedere vezel van je lichaam, ook voor mannen.

En ja, je komt op de 2e 3e plaats voortaan.

1) baby
2) slaap
.... hele tijd niets
3) partner

gaat both ways :P
We gaan het meemaken hoop ik :P en ik hoop toch op een zoontje als ik mag kiezen (gezondheid voorop natuurlijk)
pi_152729083
Geldt ook bij ouders en schoonouders. Jij tegen oma: Hoi mam.
Oma tegen baby: Hallooooooo hoe is het met mijn lieverd??!
Jij: hoi mam
Oma tegen baby: Krijgt oma een kusje?
Jij: hoi mam!
Oma: ja hoi

:')
pi_152729239
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:00 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

eens O+
Oh dat heb ik ook. Ik zie overal tegenop, maar
vooral omdat ik tè bang ben voor wat er
mis kan zijn/gaan. En dat er dan wat met de kleine gebeurt.. En of het nu een hij of een zij wordt en hoe hij of zij ook mag gaan heten; er bij horen doet hij/zij al.
pi_152729293
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:26 schreef Estrys het volgende:

Echt hè. Na 6 jaar gewoon nog steeds ;(
pi_152729468
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:30 schreef mignonne het volgende:

[..]

Echt hè. Na 6 jaar gewoon nog steeds ;(
Mijn moeder komt ineens bizar veel langs sinds ik zwanger ben. Ik nam aan dat dat tijdelijk zou zijn; maar als ik dit zo lees komt ze dus inwonen als de baby er is?
pi_152729509
quote:
14s.gif Op maandag 18 mei 2015 20:00 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Ja dit! Ik had een instant leeuwin en haar welp-gevoel ook.

En ik had niks nada nul gevoel met baby's daarvoor.
Dit vind ik echt geruststellend. Ik heb wel veel zin in ons kindje, maar heb niet zoveel met andere baby's en dat maakt me soms wel onzeker (ga ik wel van die van ons houden?).
pi_152729603
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:33 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Dit vind ik echt geruststellend. Ik heb wel veel zin in ons kindje, maar heb niet zoveel met andere baby's en dat maakt me soms wel onzeker (ga ik wel van die van ons houden?).
Dat je daar zorgen om maakt zegt al hoeveel je nu al van je kindje moet houden, want je wenst het dus al een overload aan warmte en liefde toe en vreest dat jij daarin tekort schiet. Zie daar; houden van :) !
pi_152729631
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:32 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Mijn moeder komt ineens bizar veel langs sinds ik zwanger ben. Ik nam aan dat dat tijdelijk zou zijn; maar als ik dit zo lees komt ze dus inwonen als de baby er is?
Jep.
Mijn schoonmoeder op de dag van de geboorte: 'bel je even als je hem voor het eerst in badje gaat doen'
Nou wat denk je van NEE :(
pi_152729713
Het ziet er naar uit dat ik deze zelf mag houden van mijn moeder. O+
pi_152729751
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:32 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Tijdig bespreken, anders wordt je straks echt gestoord van haar. En met alle hormonen in je lijf ga je een keer goed uit je stekker...niet fijn.
Professioneel gifmenger.
pi_152729754
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:33 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Ik vind andermans baby's nog steeds niet zoveel aan eerlijk gezegd. En ik vind bijna alle kinderen die hier bijvoorbeeld komen spelen of in de buurt wonen echt lang niet zo leuk als de mijne.
pi_152729894
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:36 schreef Limone het volgende:
Het ziet er naar uit dat ik deze zelf mag houden van mijn moeder. O+
mazelaar :o
pi_152729938
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:35 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat je daar zorgen om maakt zegt al hoeveel je nu al van je kindje moet houden, want je wenst het dus al een overload aan warmte en liefde toe en vreest dat jij daarin tekort schiet. Zie daar; houden van :) !
Lief O+ Het is ook normaal lijkt me, we gaan allemaal zulke veranderingen tegemoet... en nu het voor mij dichterbij komt en ik verlof heb is het allemaal opeens wel echt aan het worden en tegelijkertijd zo onvoorstelbaar.
pi_152729954
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:35 schreef Estrys het volgende:

[..]

Jep.
Mijn schoonmoeder op de dag van de geboorte: 'bel je even als je hem voor het eerst in badje gaat doen'
Nou wat denk je van NEE :(
mwhehehe :D

mijn schoonouders hadden een hotel geboekt rond mijn UD bij de oudste. Hadden wel verwacht dat ik eerder zou bevallen. Not :+
ik had 1 dagje overlap nog. :') en beledigd dat ze niet langer dan 3 uur mochten blijven hè. Want ja ze moesten van ver komen hoor. Ja snap ik, heel vervelend. DOEI.
pi_152730030
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:37 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Tijdig bespreken, anders wordt je straks echt gestoord van haar. En met alle hormonen in je lijf ga je een keer goed uit je stekker...niet fijn.
Mjaah. Nou, voordeel is dat ze net te ver weg woont om onaangekondigd langs te komen. Dus ze belt altijd even. En als ik geen zin heb zeg ik dat en komt ze niet :P
pi_152730061
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:37 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik vind andermans baby's nog steeds niet zoveel aan eerlijk gezegd. En ik vind bijna alle kinderen die hier bijvoorbeeld komen spelen of in de buurt wonen echt lang niet zo leuk als de mijne.
Pak van mijn hart :D Huilende kinderen in de supermarkt werken ook nog steeds op mijn zenuwen en wel meer van dat soort dingen, ik dacht dat dat over zou zijn als je zelf zwanger bent maar nee.
pi_152730099
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:41 schreef mignonne het volgende:

[..]

mwhehehe :D

mijn schoonouders hadden een hotel geboekt rond mijn UD bij de oudste. Hadden wel verwacht dat ik eerder zou bevallen. Not :+
ik had 1 dagje overlap nog. :') en beledigd dat ze niet langer dan 3 uur mochten blijven hè. Want ja ze moesten van ver komen hoor. Ja snap ik, heel vervelend. DOEI.
Ja dat weet ik nog! :D van dat hotel. Waarom heb je ze niet in huis genomen? Wat ben jij voor een schoondochter? ;)
pi_152730201
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:44 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ja dat weet ik nog! :D van dat hotel. Waarom heb je ze niet in huis genomen? Wat ben jij voor een schoondochter? ;)
Eentje die ook al niet wilde vertellen in welk ziekenhuis ze ging bevallen. "want dan kunnen we alvast gaan rijden want wij wonen verder weg"
FLAUW HE.
pi_152730223
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:43 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Pak van mijn hart :D Huilende kinderen in de supermarkt werken ook nog steeds op mijn zenuwen en wel meer van dat soort dingen, ik dacht dat dat over zou zijn als je zelf zwanger bent maar nee.
Je krijgt misschien wat meer begrip voor de iets wat wanhopig en verwilderd kijkende moeder die erbij staat te wachten tot de driftbui over gaat. ;)
pi_152730343
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:26 schreef Estrys het volgende:

mijn man laatst. Ik ging naar t werk. Dag schat. Zegt ie, dag baby.
Tsjaaaa :')
pi_152730345
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:37 schreef Estrys het volgende:

[..]

O+

Ik vind mn eigen kinderen leuk. Kinderen van een ander heb ik echt niets mee.
Dat klinkt echt véél onvriendelijker dan ik bedoel hoor. Ze zijn heus schattig of lief of weet ik veel.

Maar vaak vind ik ze vooral zoveel luidruchtiger dan mijn eigen kind (slaat nergens op want die produceren ook heel wat decibel), en ze zijn zo druk, en zo anders en zo heel erg niet míjn kind.
pi_152730346
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:44 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik heb echt een schat van een schoonmoeder, maar als ze er langer dan een paar uur is krijg ik de zenuwen. :') van mijn eigen moeder kan ik wel veel meer hebben...

is het ook heel erg dat ik heel blij ben dat mijn ouders straks een oppasdag inlassen als ik weet ga werken, maar dat ik een stuk minder enthousiast was toen mijn schoonmoeder aangaf ook bereid te zijn om op te passen? Mijn eigen ouders vertrouw ik blind en niet dat ik mijn schoonmoeder niet vertrouw.. Maar eh, ja.
pi_152730371
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:45 schreef mignonne het volgende:

[..]

Eentje die ook al niet wilde vertellen in welk ziekenhuis ze ging bevallen. "want dan kunnen we alvast gaan rijden want wij wonen verder weg"
FLAUW HE.
Nou mignonne, wij hebben gezegd dat ze de eerste week na de bevalling niet welkom zijn tot wij een teken geven. Dus wat dat betreft valt 't reuze mee ;)

edit: dit heeft goede redenen hoor, maar schoonmoeder was het er toch niet mee eens :') Jammer joh.
  maandag 18 mei 2015 @ 21:49:43 #173
409579 LuDann
All the way
pi_152730406
Ik ben inmiddels wel gewend aan de gedachte dat er een baby komt (duurde even, vond het lange tijd zo moeilijk voor te stellen!) maar vind het prima dat het nog even duurt. Verheug me erop, al kan ik me waarschijnlijk onmogelijk een goede voorstelling maken van hoe het gaat zijn en hoe ik me erbij zal voelen. Ik kijk nu wel af en toe naar mijn wiebelende buik en denk dan O+ mijn O+ baby O+ ! dus qua liefde zit het wel goed gok ik. :P

Mijn man is echter ronduit ongeduldig aan het worden inmiddels. De knop lijkt helemaal om te zijn nu we getrouwd zijn. Als ik Gup versneld af kon bakken dan zou hij ervoor tekenen om vanavond nog aan de bevalling te beginnen.

Hoe is dat bij jullie vriend/man?
pi_152730441
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:49 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Nou mignonne, wij hebben gezegd dat ze de eerste week na de bevalling niet welkom zijn tot wij een teken geven. Dus wat dat betreft valt 't reuze mee ;)

edit: dit heeft goede redenen hoor, maar schoonmoeder was het er toch niet mee eens :') Jammer joh.
Hoe gaat het eigenlijk met de familie-perikelen? Ist het allemaal al wat gekalmeerd?
pi_152730626
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:50 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Hoe gaat het eigenlijk met de familie-perikelen? Ist het allemaal al wat gekalmeerd?
Wat schoonouders betreft gelukkig wel. Zwager helaas nog niet.. Even onder spoiler, want best lang verhaal.

SPOILER
pi_152730888
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:49 schreef LuDann het volgende:
Ik ben inmiddels wel gewend aan de gedachte dat er een baby komt (duurde even, vond het lange tijd zo moeilijk voor te stellen!) maar vind het prima dat het nog even duurt. Verheug me erop, al kan ik me waarschijnlijk onmogelijk een goede voorstelling maken van hoe het gaat zijn en hoe ik me erbij zal voelen. Ik kijk nu wel af en toe naar mijn wiebelende buik en denk dan O+ mijn O+ baby O+ ! dus qua liefde zit het wel goed gok ik. :P

Mijn man is echter ronduit ongeduldig aan het worden inmiddels. De knop lijkt helemaal om te zijn nu we getrouwd zijn. Als ik Gup versneld af kon bakken dan zou hij ervoor tekenen om vanavond nog aan de bevalling te beginnen.

Hoe is dat bij jullie vriend/man?
Hetzelfde ^^,

Vroeger speelde ik wel eens SIMS (2) daar had je een versnel knop.. die zou mijn meneer graag in willen drukken :D
Schudden voor gebruik
pi_152730899
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:55 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Wat schoonouders betreft gelukkig wel. Zwager helaas nog niet.. Even onder spoiler, want best lang verhaal.

SPOILER
SPOILER
  maandag 18 mei 2015 @ 22:07:52 #178
409579 LuDann
All the way
pi_152731212
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 22:00 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Hetzelfde ^^,

Vroeger speelde ik wel eens SIMS (2) daar had je een versnel knop.. die zou mijn meneer graag in willen drukken :D
Ik vinnut wel schattig, die mannen van ons. O+
pi_152731300
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 22:00 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Hetzelfde ^^,

En je was maar een paar dagen zwanger! De kinderkamer inrichten met een klik op de muis.

Maar het duurt ook nog zo lang. ..
pi_152731322
Mijne is ook heel lief, gaat vaak tegen mn buik praten, of heel hard accordeon spelen vlak voor mn buik ;)
En heel beschermend, bij alles wat ik doe of eet vraagt ie 'is dat wel goed voor de baby?'
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_152731670
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 22:09 schreef Daui het volgende:

[..]

En je was maar een paar dagen zwanger! De kinderkamer inrichten met een klik op de muis.

Maar het duurt ook nog zo lang. ..
Blij dat er meer opties zijn IRL voor kinderkamers :P
Schudden voor gebruik
pi_152731696
Oh en wat laat maar Joycie een hele dikke knuffel van mij. :*
pi_152731920
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 22:18 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Blij dat er meer opties zijn IRL voor kinderkamers :P
Ik moet zeggen dat die extra verdieping op mijn huis mij bijzonder makkelijk afging :P

Jouw babykamer is wel supermooi geworden
O+ (IRL)
pi_152732471
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 22:23 schreef Daui het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat die extra verdieping op mijn huis mij bijzonder makkelijk afging :P

Jouw babykamer is wel supermooi geworden
O+ (IRL)
Ahw thanks O+
Still work in progress.

Een gordijn al ingekort en nieuwe lussen gemaakt (want die er aan zaten waren ruk), maar mijn vingers zijn nu stuk van de naald die non stop in mijn vingers prikte :')
Ondertussen nog maar een dekentje haken terwijl dat dus geneest en ik deel twee kan inkorten ^^,
Schudden voor gebruik
pi_152732985
Wat vinden jullie? Ik heb dit mutsje voor het buukjong gehaakt als eerste mutsje. Daar horen alleen nog koordjes aan. Die vind ik alleen een beetje eng ivm verstikkingsgevaar. Denk ik. Want aan de andere kant bewegen ze nog nauwelijks en zijn strikmutsjes voor new borns in bijna elke babyzaak gewoon te koop.

Het is bij dit mutsje wel nodig, verwacht ik, anders blijft ie niet zitten.

SPOILER
pi_152732997
Moet je NU even op RTL 5 kijken :') 'Kerels met een kleintje' over stellen die hun eerste kindje verwachten. Waar ze die mensen toch vandaan halen.. :')
pi_152733103
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 22:46 schreef Estrys het volgende:
Moet je NU even op RTL 5 kijken :') 'Kerels met een kleintje' over stellen die hun eerste kindje verwachten. Waar ze die mensen toch vandaan halen.. :')
"We zijn nu 7 maanden zwanger samen." _O-
pi_152733104
Het mutsje van Charlotte van Kate en William zit ook met touwtjes vast. Was jij die niet van plan te maken, Mignonne?
pi_152733193
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 22:49 schreef -Spring het volgende:
Het mutsje van Charlotte van Kate en William zit ook met touwtjes vast. Was jij die niet van plan te maken, Mignonne?
Alleen moest volgens de verkoopster het touwtje achter het hoofd ipv onder de kin las ik in een tijdschrift :)
pi_152733199
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 22:46 schreef -Spring het volgende:
Wat vinden jullie? Ik heb dit mutsje voor het buukjong gehaakt als eerste mutsje. Daar horen alleen nog koordjes aan. Die vind ik alleen een beetje eng ivm verstikkingsgevaar. Denk ik. Want aan de andere kant bewegen ze nog nauwelijks en zijn strikmutsjes voor new borns in bijna elke babyzaak gewoon te koop.

Het is bij dit mutsje wel nodig, verwacht ik, anders blijft ie niet zitten.

SPOILER
ik zou t wel doen :Y
als je je zorgen maakt over verstikkingsgevaar dan wellicht niet mee in bed leggen zonder toezicht? Maar ik denk dat t wel los loopt qua gevaar.
pi_152733249
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 22:49 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

tja das wel erg klef imho...
mja mijn vriendin klaagt dat ik iedereen vertel: " L is ook zwanger".
dan zegt ze: "Nee, je wordt vader!"

tis ook nooit goed....

dat gevoel moet nog wel gaan komen... dat idee is er echt nog niet...
pi_152733308
quote:

[..]

'Hij had als jongensnaam Vito bedacht'

Ik vrees dat dat nog de minst aso naam was die ze bedacht hebben.
  maandag 18 mei 2015 @ 22:54:02 #193
409579 LuDann
All the way
pi_152733312
quote:
*TV aanzet*

quote:

[..]

Dat zegt die van mij dus ook... :D :')
  maandag 18 mei 2015 @ 22:55:13 #194
409579 LuDann
All the way
pi_152733364
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 22:52 schreef tharealmb het volgende:

[..]

tja das wel erg klef imho...
mja mijn vriendin klaagt dat ik iedereen vertel: " L is ook zwanger".
dan zegt ze: "Nee, je wordt vader!"

tis ook nooit goed....

dat gevoel moet nog wel gaan komen... dat idee is er echt nog niet...
Och, komt nog wel hoor. Je hebt nog een hele tijd om eraan te wennen. Over een half jaar ben je vast net zo ongeduldig als andere mannen die al op dat punt zijn. :Y
pi_152733420
De mijne zegt: 'zij heeft last van haar hormonen. Ik ook' :+
pi_152733438
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 22:53 schreef Estrys het volgende:

[..]

'Hij had als jongensnaam Vito bedacht'

Ik vrees dat dat nog de minst aso naam was die ze bedacht hebben.
Ik probeerde al te achterhalen wat er achter dat vel in de kinderkamer op de muur staat. :D

Alleen al de aanblik van het kamertje zelf belooft niet veel goeds.
  maandag 18 mei 2015 @ 22:59:00 #197
409579 LuDann
All the way
pi_152733545
Wut, wil die vent nou serieus niet bij de bevalling zijn? :o :D :')

''Als er wat is heb je mijn nummer en ik ben in de buurt''

Zei hij huilend. Huuuuuuu....
pi_152733576
En die lelijke Maria Tailor :')
pi_152733604
Nee! :o
pi_152733628
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 22:50 schreef Estrys het volgende:

[..]

Alleen moest volgens de verkoopster het touwtje achter het hoofd ipv onder de kin las ik in een tijdschrift :)
Ja zie je, daar heb je t al. :'D
pi_152733682
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 22:51 schreef mignonne het volgende:

[..]

ik zou t wel doen :Y
als je je zorgen maakt over verstikkingsgevaar dan wellicht niet mee in bed leggen zonder toezicht? Maar ik denk dat t wel los loopt qua gevaar.
Ik maak de touwtjes wel extra kort en dik, dat ze nét vast kunnen maar geen twee keer om het nekjes passen. Of zo.
pi_152733706
quote:
10s.gif Op maandag 18 mei 2015 22:59 schreef LuDann het volgende:
Wut, wil die vent nou serieus niet bij de bevalling zijn? :o :D :')

''Als er wat is heb je mijn nummer en ik ben in de buurt''

Zei hij huilend. Huuuuuuu....
De mijne liep volop te grappen dat ie liever in de wachtkamer wilde wachten. Weet niet hoe serieus...en ik wil het ook niet weten. :7 Ignorance is bliss.
Professioneel gifmenger.
pi_152733802
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 23:01 schreef -Spring het volgende:

[..]

Ik maak de touwtjes wel extra kort en dik, dat ze nét vast kunnen maar geen twee keer om het nekjes passen. Of zo.
Stukje elastiek rondom aan de binnenkant erin naaien?

En die mutsjes schuiven/vallen allemaal af. Te groot, te klein, voor de oogjes (paniek!), *plof* op de grond...
Professioneel gifmenger.
pi_152733821
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 23:01 schreef -Spring het volgende:

[..]

bandje met knoopje voor onder de kin anders?
  maandag 18 mei 2015 @ 23:07:50 #205
409579 LuDann
All the way
pi_152733915
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 23:05 schreef mignonne het volgende:

[..]

bandje met knoopje voor onder de kin anders?
Mignonne, maak jij dat vaak mee? Mannen die niet bij de geboorte willen zijn en dat ook echt niet zijn vervolgens? Anders dan uit religieuze/culturele overtuigingen?
pi_152733939
De mannen Tony en Percy moeten mee naar de Hypnobirthing cursus :')

Dat stel met die tweeling vind ik wel leuk.
pi_152733976
Ook nog allebei een optie idd!

Ik heb een serieuze craving naar glorixdoekjes. Ik verheug me op het moment waarop ik er weer een over de bril mag halen. Het liefst steek ik de hele dag mn neus in dat zakje. Heerlijk. O+ :@
pi_152734020
*zet snel tv aan*
  maandag 18 mei 2015 @ 23:13:32 #209
409579 LuDann
All the way
pi_152734174
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 23:09 schreef -Spring het volgende:

Ik heb een serieuze craving naar glorixdoekjes. Ik verheug me op het moment waarop ik er weer een over de bril mag halen. Het liefst steek ik de hele dag mn neus in dat zakje. Heerlijk. O+ :@
Dat klinkt als een lichte vorm van Pica . Een vriendin (afkomstig uit Afrika) heeft dit standaard, die eet regelmatig krijtjes. :P
pi_152734181
LuDann: mijn vriend vindt het ook lang duren, terwijl hij zo ongeveer de geduldigste persoon is die ik ken. Fascinerend, mannen die vader worden *;
pi_152734248
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 23:07 schreef LuDann het volgende:

[..]

Mignonne, maak jij dat vaak mee? Mannen die niet bij de geboorte willen zijn en dat ook echt niet zijn vervolgens? Anders dan uit religieuze/culturele overtuigingen?
Nog niet meegemaakt nee, behalve de vooral Marokkaanse mannen die buiten wachten idd.
Wel een keer een man die het pef ongeluk gemist heeft. Die ging nog wat spullen halen uit de auto en plof baby in bed :P

maar goed, ik maak wel mee dat mannen er net zo goed niet kunnen zijn ofzoiets. Dat ze in een hoekje van de kamer met een tijdschrift of vooral hun telefoon zitten enz en er duidelijk liever niet willen zijn.

Maar.... alles beter dan bemoeizuchtige aanstaande oma's die erbij zijn. ;)
pi_152734249
Je mag hier langs komen hoor Spring! :D mijn vriend kijkt uit naar het moment dat ik dat soort 'kwaaltjes' krijg.

En wat een figuren in dat tv programma idd. Ze kunnen ook nooit ergens normale Hagenezen laten zien... Alleen die van de tweeling zijn wel normale mensen waarbij je de liefde kunt zien itt de anderen.
  maandag 18 mei 2015 @ 23:16:07 #213
409579 LuDann
All the way
pi_152734276
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 23:13 schreef Minarosa het volgende:
LuDann: mijn vriend vindt het ook lang duren, terwijl hij zo ongeveer de geduldigste persoon is die ik ken. Fascinerend, mannen die vader worden *;
Interessant inderdaad, er komen kanten naar boven die ik eerder niet gezien heb. Ik vind het erg vertederend. Mijn stoere vechtsportheld die niet kan wachten om zo'n minibaby te knuffelen. O+
pi_152734498
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 23:13 schreef LuDann het volgende:

[..]

Dat klinkt als een lichte vorm van Pica . Een vriendin (afkomstig uit Afrika) heeft dit standaard, die eet regelmatig krijtjes. :P
Ik kan me er (nu) serieus wat bij voorstellen.

:D
  maandag 18 mei 2015 @ 23:21:50 #215
409579 LuDann
All the way
pi_152734528
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 23:15 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nog niet meegemaakt nee, behalve de vooral Marokkaanse mannen die buiten wachten idd.
Wel een keer een man die het pef ongeluk gemist heeft. Die ging nog wat spullen halen uit de auto en plof baby in bed :P

maar goed, ik maak wel mee dat mannen er net zo goed niet kunnen zijn ofzoiets. Dat ze in een hoekje van de kamer met een tijdschrift of vooral hun telefoon zitten enz en er duidelijk liever niet willen zijn.

Maar.... alles beter dan bemoeizuchtige aanstaande oma's die erbij zijn. ;)
Oh god, je moeder bij je bevalling, moet er niet aan denken. :X
pi_152734570
quote:
Ik heb dat donderdag zitten kijken idd... echt wat een mafkezen
S. 2014
J. 2016
pi_152734594
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 23:15 schreef FlyingFish het volgende:
Je mag hier langs komen hoor Spring! :D mijn vriend kijkt uit naar het moment dat ik dat soort 'kwaaltjes' krijg.

En wat een figuren in dat tv programma idd. Ze kunnen ook nooit ergens normale Hagenezen laten zien... Alleen die van de tweeling zijn wel normale mensen waarbij je de liefde kunt zien itt de anderen.
Haha, in ruil voor een zakje doekjes. O+

Tico had dat ook zo erg, geloof ik. Maar dan met gewoon chloor.
pi_152734837
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 23:23 schreef -Spring het volgende:

[..]

Haha, in ruil voor een zakje doekjes. O+

Tico had dat ook zo erg, geloof ik. Maar dan met gewoon chloor.
tico gebruikt niet-zwanger ook buitensporig veel chloor :P

was kd ook toch die liefst s morgens vroeg al aan een fles liep te snuiven? :D
pi_152735053
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 23:29 schreef mignonne het volgende:

[..]

tico gebruikt niet-zwanger ook buitensporig veel chloor :P

was kd ook toch die liefst s morgens vroeg al aan een fles liep te snuiven? :D
Oh! :D En van kd weet ik het niet (meer).

Bij L at ik per dag een heel pak waterijsjes en dronk in zeker een liter spa groen. :9
pi_152735721
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 22:00 schreef silliegirl het volgende:

[..]

SPOILER

Die kerels met een kleintje joh.. Vooral die ene die (ha-ha-ha-ha) Kluun nadeed met de lievelingskroeg die afbrand }:| Ga jij lekker in Afrika zitten met je wijntje, of ik tik je d'r heen. Zak hooi. /hormonen 0:)
pi_152737213
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 23:09 schreef -Spring het volgende:

mag je nu geen doekjes over de bril halen dan? :?
pi_152738218
Joycie88, nou zeg, verdorie. Weet je nog niets... kun je niet eerder ergens anders terecht? Of doen ze dat soort onderzoeken niet in het Rijnstate/Cannisius ofzo? Hoe dan ook, ik hoop dat ze meer zien op de volgende echo. Er wordt aan je gedacht meis! Sterkte de komende dagen. :*

En Skoap gelukkig wel goed nieuws! Fijn!

Begin zelf ook een beetje zenuwachtig te worden voor de SEO volgende week. Zeker na die combinatietest met speknek. Nu denk ik weer: "ojee, als er maar niks met het hartje is" (want dan hebben ze blijkbaar ook wel eens een dikke nekplooi, en neef van lief is drie dagen na de geboorte overleden aan stuk hartje.). Nee, ik ben het ermee eens: die worries worden helemaal niet minder, je blijft aan de gang in je hoofd, haha!
Las trouwens een leuk weetje: dat als het kindje een matig dikke nek heeft (2,5 tot 2,9 mm), en het gezond blijkt te zijn, de geboorteverhouding bijna 8:1 voor een jongetje is. (Hoop dat ik het goed heb begrepen, pin me er niet op vast). Dus blijkbaar is het ook een jongenskwaaltje. :)

Blij dat de verloskundige je wat verder gerust heeft kunnen stellen Stippel. Bloed is stom.

Ah, nice, ik ben niet de enige die niet verliefd is op alle baby's en kinderen. Zo te lezen komt dat dus goed. Word nu nog best bang van zo'n peuter die gillend door de supermarkt rolt. (Maar mijn kind doet dat natuurlijk later noooit, dat scheelt ! ;) :7 ) )

Ik vind trouwens sinds een week heel veel dingen heulheul zout. Vooral vlees. En daarna dikke dorst, want die zoute smaak blijft hangen. Hoort dat er ook bij?
pi_152738575
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 02:39 schreef Sara82 het volgende:

Ik vind trouwens sinds een week heel veel dingen heulheul zout. Vooral vlees. En daarna dikke dorst, want die zoute smaak blijft hangen. Hoort dat er ook bij?
Ik heb het met zoet. Maar ik heb ook echt veel cravings in zoet. Als ik niet oplet gaat er zo een zak snoepjes of chocolaatjes naar binnen :')
pi_152738576
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 00:56 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

mag je nu geen doekjes over de bril halen dan? :?
Hey, hoe is het met je zwangerschap? :)
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_152739158
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 02:39 schreef Sara82 het volgende:
Joycie88, nou zeg, verdorie. Weet je nog niets... kun je niet eerder ergens anders terecht? Of doen ze dat soort onderzoeken niet in het Rijnstate/Cannisius ofzo? Hoe dan ook, ik hoop dat ze meer zien op de volgende echo. Er wordt aan je gedacht meis! Sterkte de komende dagen. :*

En Skoap gelukkig wel goed nieuws! Fijn!

Begin zelf ook een beetje zenuwachtig te worden voor de SEO volgende week. Zeker na die combinatietest met speknek. Nu denk ik weer: "ojee, als er maar niks met het hartje is" (want dan hebben ze blijkbaar ook wel eens een dikke nekplooi, en neef van lief is drie dagen na de geboorte overleden aan stuk hartje.). Nee, ik ben het ermee eens: die worries worden helemaal niet minder, je blijft aan de gang in je hoofd, haha!
Las trouwens een leuk weetje: dat als het kindje een matig dikke nek heeft (2,5 tot 2,9 mm), en het gezond blijkt te zijn, de geboorteverhouding bijna 8:1 voor een jongetje is. (Hoop dat ik het goed heb begrepen, pin me er niet op vast). Dus blijkbaar is het ook een jongenskwaaltje. :)

Blij dat de verloskundige je wat verder gerust heeft kunnen stellen Stippel. Bloed is stom.

Ah, nice, ik ben niet de enige die niet verliefd is op alle baby's en kinderen. Zo te lezen komt dat dus goed. Word nu nog best bang van zo'n peuter die gillend door de supermarkt rolt. (Maar mijn kind doet dat natuurlijk later noooit, dat scheelt ! ;) :7 ) )

Nee moet echt naar het Radboud. Ben nu doorgestuurd vanuit het Rijnstate naar Nijmegen. En ben wel blij met de vetwijzing, ze laten het er niet bij zitten. Dus helaas toch wachten tot donderdag. We zijn al 1 nacht verder ;)

Gelukkig is mijn vriend ook lekker thuis. Al leven we een beetje langs elkaar heen. Hij is volop aan de gang en MOET bezig blijven terwijl ik nu in mijn coconnetje zit/lig en daar het liefst niet uitkom voor donderdag. Maat goed, we hebben wel steun aan elkaar en dat is fijn!
pi_152739242
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 13:25 schreef Fuente het volgende:

[..]

Bah :( Ik zou ook donderdag afwachten. Al kan ik me indenken dat je je flink zorgen maakt. Misschien als 'positief' verhaal; mijn jongste haar benen liepen telkens minimaal 3 weken achter op groei. In combi met een softmarker op haar hartje (1 of ander vlekje) was het vermoeden down. Wij hebben toen niet verder getest omdat we dat niet wilden. Merel heeft geen downsyndroom. Ze heeft wel wat andere probleempjes maar daarvan is niet eens zeker of het te maken heeft met haar benen. Haar hartje bleek na de bevalling in orde.
Ook deze baby loopt met de beentjes flink achter in groei.

Hopelijk loopt het bij jullie ook met een sisser af *
Hier lopen de bovenbeentjes anderhalve week achter. En de rest heel mooi op termijn. De bovenbenen zijn ook gewoon weer 5 "dagen" gegroeid op deze echo. Over Down en de beentjes maak ik me het minst druk. De gyn gaf ook aan dat de beentje ook genetisch bepaald kunnen zijn. Maar de combi net het hartje... De NIPT hebben we dan ook in gang gezet om het te weten mocht het zi zijn en niet om daar een keuze aan te hangen.
Ik hoop gewoon dat er idd niets blijkt te zijn met het hartje donderdag. En mochten ze wel wat zien we daar de mogelijkheid hebben tot een gesprek met een kindercardioloog.

Fijn dat het bij jullie allemaal positief is afgelopen!
  dinsdag 19 mei 2015 @ 09:22:56 #227
105850 Fuente
mamamuts
pi_152739968
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 08:26 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Hier lopen de bovenbeentjes anderhalve week achter. En de rest heel mooi op termijn. De bovenbenen zijn ook gewoon weer 5 "dagen" gegroeid op deze echo. Over Down en de beentjes maak ik me het minst druk. De gyn gaf ook aan dat de beentje ook genetisch bepaald kunnen zijn. Maar de combi net het hartje... De NIPT hebben we dan ook in gang gezet om het te weten mocht het zi zijn en niet om daar een keuze aan te hangen.
Ik hoop gewoon dat er idd niets blijkt te zijn met het hartje donderdag. En mochten ze wel wat zien we daar de mogelijkheid hebben tot een gesprek met een kindercardioloog.

Fijn dat het bij jullie allemaal positief is afgelopen!
Kan me goed indenken dat het hartje de grootste zorg is (voor ons was down ook geen issue wat dat betreft). Hopelijk hebben jullie snel duidelijkheid, dat wachten lijkt me slopend. Heel veel sterkte :*
Sara
Merel
Ukje
pi_152741394
Sterkte J0ycie!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  dinsdag 19 mei 2015 @ 11:46:36 #229
409579 LuDann
All the way
pi_152743507
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 06:46 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik heb het met zoet. Maar ik heb ook echt veel cravings in zoet. Als ik niet oplet gaat er zo een zak snoepjes of chocolaatjes naar binnen :')
Jaaaaa, dan weet je het, kan niet anders of je krijgt een meisje. :+
  dinsdag 19 mei 2015 @ 11:47:17 #230
409579 LuDann
All the way
pi_152743522
Kom net bij de cardioloog vandaan. Ik mag bevallen van de beste man. *O*
  dinsdag 19 mei 2015 @ 11:48:40 #231
409579 LuDann
All the way
pi_152743558
Prettig dat jullie steun aan elkaar hebben in deze rotperiode Joycie.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 11:55:47 #232
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_152743775
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 11:47 schreef LuDann het volgende:
Wat fijn! Geen verplichte keizersnede dus ^O^

Ik hoop alleen wel dat hij niet nu bedoelt, maar over een maand of 2 ;)
  dinsdag 19 mei 2015 @ 11:58:29 #233
409579 LuDann
All the way
pi_152743837
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 11:55 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Wat fijn! Geen verplichte keizersnede dus ^O^

Ik hoop alleen wel dat hij niet nu bedoelt, maar over een maand of 2 ;)
Jup! :) Moet alleen rustig aan doen maar das niet zo'n probleem.

En laten we daar maar vanuit gaan ja. :+
pi_152743969
Werkperikelen.

SPOILER
pi_152744059
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:05 schreef JantinaGr het volgende:
Werkperikelen.

SPOILER
ooh, lastig is dat soms he, zo'n klein team. Ik werk normaal ook met 4 andere mensen, en voor ik zwanger werd gingen er 2 kort na elkaar weg. En niche-branche, dus geschikte potentiële collega's zijn dun gezaaid. Ben de laatste maanden voor mijn verlof ook vooral bezig geweest met inwerken, zo'n gedoe.
pi_152744074
quote:
Niet te fanatiek :9 Je moet nog effe :9

Maar fijn dat je "gewoon" mag bevallen! *O*
Schudden voor gebruik
pi_152744252
quote:
oh gelukkig maar :o stel je voor dat hij zegt dat de baby moet blijven zitten :o

pi_152744541
Ah, werkperikelen, herkenbaar. Ik mocht in januari na m'n verlof gewoon terugkomen, in februari toch ineens niet meer en zou ik werkloos zijn en nu ben ik aan het onderhandelen over een vast contract na m'n verlof omdat er een plekje vrijkomt. Ik snap niet meer of ik nou afscheid moet nemen of naar 'verlof' toe moet werken. :')

Weekwissel hier vandaag btw, 33 weken. Nog 49 dagen tot uitgerekende datum. *O*

LuDann, fijn dat je mag bevallen. Ik dacht precies hetzelfde als wat Mignonne zegt. :')
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:44:04 #239
409579 LuDann
All the way
pi_152744896
Och, ik vind het wel gezellig met die baby in mijn buik, dus dat was ook prima geweest.
pi_152745035
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:44 schreef LuDann het volgende:
Och, ik vind het wel gezellig met die baby in mijn buik, dus dat was ook prima geweest.
eens kijken of je dat in week 40 nog steeds zegt :+
pi_152745323
Tja werk. Mijn werkgever gaat fuseren. Per 1 januari 2016. En we horen eind oktober hoe of wat met de banen. Dus geen idee waar ik na mijn verlof werk maar dat weet ik ook nog als ik met verlof ga in september.
pi_152745973
Oeh, veel onzekerheden omtrent werk lees ik ook. Da's ook echt niet fijn om je verlof zo in te gaan. Of staan jullie daar vrij nuchter in?

Bijkomend nadeel van mijn baan nu is wel dat ik de meeste kennis heb (zegt de 27e jarige, klinkt soms zo bizar t.o.v. collega's van 40+ die medior zijn terwijl ik al de status senior heb gekregen) en kennis moet overdragen aan nieuwe werknemers, dus er is niet iemand waar ik mij aan op kan trekken / van kan leren. Maar aan de andere kant is dat misschien de komende periode ook niet zo erg, gezien het verlof en als ik terug ben toch eerst de draad weer op moet pakken.
pi_152746115
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 13:23 schreef JantinaGr het volgende:
Oeh, veel onzekerheden omtrent werk lees ik ook. Da's ook echt niet fijn om je verlof zo in te gaan. Of staan jullie daar vrij nuchter in?

Bijkomend nadeel van mijn baan nu is wel dat ik de meeste kennis heb (zegt de 27e jarige, klinkt soms zo bizar t.o.v. collega's van 40+ die medior zijn terwijl ik al de status senior heb gekregen) en kennis moet overdragen aan nieuwe werknemers, dus er is niet iemand waar ik mij aan op kan trekken / van kan leren. Maar aan de andere kant is dat misschien de komende periode ook niet zo erg, gezien het verlof en als ik terug ben toch eerst de draad weer op moet pakken.
Ik maak me er niet druk over. Dat is nou echt een van de weinige ding waar ik me dan weer niet druk over maak. Al het andere in mijn leven kan ik me heel druk over maken en niet van slapen :D Mijn werk heeft geen prioriteit, mijn kinderen staan op 1, daarna man en best een aardig eind naar onderen komt werk.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 13:32:39 #244
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152746264
Mijn werkzaamheden houden ook op tijdens mijn verlof. Heb nog geen idee waar ik terecht kom na m'n verlof. Het is bij ons nog niet duidelijk of er een sociaal plan gaat komen. Niets is eigenlijk al duidelijk. Ik zie het wel, heb alleen geen zin om me tijdens mijn verlof regelmatig met werk bezig te houden.
pi_152746803
Balen zeg al die onzekerheden op het werk! Ik kreeg op de valreep toch nog een vast contract. Anders was mijn verlof direct het einde van mijn werk..

Net nog een stomme actie van mezelf. Ik hou al drie maanden m'n klep over het geslacht van ons kindje. Niemand heeft iets door. Ga ik een half uurtje lunchen met een oud-collegaatje die zelf net is bevallen en verklap ik gewoon (per ongeluk) wat het wordt, meeeh :X Ik zei het niet direct, maar mijn reactie op iets wat zij zei was wel heel obvious :') Nouja er zijn (heel veel) ergere dingen in de wereld maar vond het toch knap stom van mezelf. Ik merk wel dat het moeilijker wordt om het stil te houden..

Magoe.. Vanavond weer naar de verloskundige!
  dinsdag 19 mei 2015 @ 13:55:06 #246
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152747123
Oeps, kazy! Da's jammer! Zou echt niets voor mij zijn om dat geheim te houden, zou me denk ik zo verspreken. En ik zou niet durven te winkelen in een straal van 20 km van mijn woonplaats. :P Collega van mij houdt het ook geheim, maar door een aantal dingen die ze heeft gezegd weet ik het eigenlijk ook al. :+
pi_152747240
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 13:55 schreef Mariposas het volgende:
Oeps, kazy! Da's jammer! Zou echt niets voor mij zijn om dat geheim te houden, zou me denk ik zo verspreken. En ik zou niet durven te winkelen in een straal van 20 km van mijn woonplaats. :P Collega van mij houdt het ook geheim, maar door een aantal dingen die ze heeft gezegd weet ik het eigenlijk ook al. :+
Als je het geheim wilt houden kun je het beste iedereen doen geloven dat je het zelf ook niet weet. Werkte bij onze buren prima. Niemand gaat er dan naar gissen of vragen. En op de dag van de geboorte hadden ze verdacht snel een meisjes geboorte aankondiging aan de gevel.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:00:04 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_152747327
je kunt ook opzettelijk een aantal versprekingen voor beide geslachten doen. Om het extra spannend te maken.
disclaimer
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:03:30 #249
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152747467
Ach ik snap sowieso niet waarom het een verrassing moet zijn, voor mij was het al verrassing genoeg om het tijdens de geslachtsbepaling te horen. En andersom ook, als ik het van een ander op dat moment hoor. Voor mij is het niet extra een verrassing als ik het van m'n collega hoor als de baby geboren is. :D Dus ik snap de big deal soberso niet zo, maar ieder z'n ding daarin.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:04:28 #250
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_152747504
En kans is er ook dat zij het gewoon niet door heeft gehad. Heb het zelf wel eens gehad over klusjesman, maar niemand die het is opgevallen!

+1 op mari, maarja vriend wilde het geheimhouden. Wilde het eigenlijk niet eens weten. Dat heb ik geveto'd.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_152747509
Hi Kazy, ik ben dan altijd wel benieuwd waarom iemand het geheim houdt voor de buitenwereld, maar het zelf wel willen weten. Wil je dat het voor hen een verrassing is?
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:07:49 #252
149959 SQ
snelle trees
pi_152747633
ik heb het trouwens ook gewoon meteen aan iedereen verteld. Mijn schoonzus heeft 24 weken geheimzinnig lopen doen, terwijl ik 'r bij haar eerste verspreking al door had. En ze heeft het kamertje na de geboorte pas afgemaakt terwijl ze dus al 5 maanden wist wat het zou worden, omdat het anders op zou vallen. Dat wilde ik mezelf gewoon besparen :D
disclaimer
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:16:07 #253
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152747952
:o das toch ook van de gekken :') kamertje pas na de geboorte afmaken?! Njohh
pi_152748075
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:07 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb het trouwens ook gewoon meteen aan iedereen verteld. Mijn schoonzus heeft 24 weken geheimzinnig lopen doen, terwijl ik 'r bij haar eerste verspreking al door had. En ze heeft het kamertje na de geboorte pas afgemaakt terwijl ze dus al 5 maanden wist wat het zou worden, omdat het anders op zou vallen. Dat wilde ik mezelf gewoon besparen :D
Wat een gedoe inderdaad. :')

Broer en vrouw van mijn vriend wilden ook niets vertellen, was een meisje uiteindelijk. Nu bij de tweede weten we wel dat het een jongetje is. Ja, het is best leuk en spannend als je er zo dichtbij staat en niet weet wat het is, maar achteraf heeft het m.i. geen meerwaarde. Vind het leuker dat ik nu weet dat er een jongetje aan komt.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:19:47 #255
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152748114
Vrouw van je vriend? Dit verhaal wordt steeds leuker *O*
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:19:56 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_152748124
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:16 schreef pinquit het volgende:
:o das toch ook van de gekken :') kamertje pas na de geboorte afmaken?! Njohh
nou ja nee, natuurlijk niet, maar het lijkt me zo lastig voor jezelf als dat alleen maar is om het geslacht geheim te houden ;)
Maar goed, ik hechtte er dus weinig waarde aan, het lijkt me ontzettend moeilijk om te doen, da's meer wat ik wilde zeggen :)
disclaimer
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:21:34 #257
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152748200
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:19 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nou ja nee, natuurlijk niet, maar het lijkt me zo lastig voor jezelf als dat alleen maar is om het geslacht geheim te houden ;)
Maar goed, ik hechtte er dus weinig waarde aan, het lijkt me ontzettend moeilijk om te doen, da's meer wat ik wilde zeggen :)
Huh nee ik vind het echt debiel :P Dat is toch ook helemaal niet leuk? Dan kan je het nog beter zelf ook niet weten en gewoon een basic unisex kamertje maken..
pi_152748202
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:19 schreef pinquit het volgende:
:') _O-
pi_152748229
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:04 schreef AwayTL het volgende:
En kans is er ook dat zij het gewoon niet door heeft gehad. Heb het zelf wel eens gehad over klusjesman, maar niemand die het is opgevallen!

+1 op mari, maarja vriend wilde het geheimhouden. Wilde het eigenlijk niet eens weten. Dat heb ik geveto'd.
Ze zei direct 'oooh nu weet ik dus wat je krijgt!' Met een knipoog erachter haha. Toen heb ik maar toegegeven.

Hier wilde man het ook niet weten en ik wel. Compromis was dus dat we niks zouden zeggen tegen de buitenwereld, maar da's best moeilijk voor zo'n kletskous als ik :') Volgende keer (mocht dat er ooit komen natuurlijk) doe ik ook net of ik niks weet. Da's inderdaad makkelijker denk ik haha.

Edit: Oja en het scheelt ook dat mijn moeder het niet weet, merk ik nu achteraf. Die blijft shoppen :-D
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:23:57 #260
149959 SQ
snelle trees
pi_152748317
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:21 schreef pinquit het volgende:

[..]

Huh nee ik vind het echt debiel :P Dat is toch ook helemaal niet leuk? Dan kan je het nog beter zelf ook niet weten en gewoon een basic unisex kamertje maken..
Ah okee, ik dacht dat je cynisch was :D Zoals de waard vaak is... ;(

Maar Kazy, wat anderen al zeggen, waarschijnlijk had ze het niet eens door ;) ah, er was al een post bij :') Nou ja, dan weet je collega het. Lekker belangrijk ;) Houdt ze vast wel voor zich ;)
disclaimer
pi_152748364
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:19 schreef pinquit het volgende:
Haha, de broer van mijn vriend en zijn vrouw. _O-

SPOILER

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2015 14:30:09 ]
pi_152748536
Ha kazy, hier precies andersom. Ik hoef het geslacht niet te weten, man is wel benieuwd, maar we weten het nog niet. Bij de eerste wisten we het geslacht wel, toen had ik dat echt nodig ook om het wat concreter te maken. Nu is het al heel erg concreet 'de baby'. Wel jammer dat je zo op het laatst jezelf net verspreekt!

Kamertje wordt inderdaad neutraal. Om dat pas na de geboorte af te maken omdat je het geslacht niet wil vertellen gaat mi wel erg ver, maar ieder z'n keus.

Wij zijn nog niet begonnen met de kamer (23 weken nu), maar we gaan deze zomer verhuizen. Zoons nieuwe kamer is al wel bedacht, voor de baby heb ik alleen nog ideeën. De meubels hebben we van de oudste, alleen nog lampen en zo. Oh en een bed, oudste ligt nu nog in het ledikant. Misschien schuiven we die door, misschien ook niet.

Denk dat we bij de oudste zo rond de 20 weken of zo begonnen met de kamer? Ledikant en commode via MP dus geen levertijd, kinderwagen was nieuw, die wel.

[ Bericht 17% gewijzigd door Mineola op 19-05-2015 14:35:41 ]
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:30:20 #263
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152748548
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:25 schreef Myrr het volgende:

[..]

Haha, de broer van mijn vriend en zijn vrouw. _O-

SPOILER
Lekker beginnen joh! Begin met kleine dingen, zoals alle basisdingen compleet en af maken. Heb ik ook gedaan, en inmiddels nog niet veel verder gekomen dan behang scheuren, gaten vullen, dat weer schuren, radiatorbuizen wit lakken, schuren, tweede laagje.. Die kleine voorbereidende meuk kost best veel tijd, en je kan lekker heel veel 'rust'tijd ertussen nemen. Voor je daar mee klaar bent ben je op de 20 weken ofzo ;)

Wij zijn denk ik anderhalve maand geleden begonnen met het behang scheuren.. (ben nu 18 weken geloof ik)
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:32:27 #264
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152748630
next step: Behang bestellen! Even op ons loon+vakantiegeld wachten :+
pi_152748712
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:30 schreef pinquit het volgende:

[..]

Lekker beginnen joh! Begin met kleine dingen, zoals alle basisdingen compleet en af maken. Heb ik ook gedaan, en inmiddels nog niet veel verder gekomen dan behang scheuren, gaten vullen, dat weer schuren, radiatorbuizen wit lakken, schuren, tweede laagje.. Die kleine voorbereidende meuk kost best veel tijd, en je kan lekker heel veel 'rust'tijd ertussen nemen. Voor je daar mee klaar bent ben je op de 20 weken ofzo ;)

Wij zijn denk ik anderhalve maand geleden begonnen met het behang scheuren.. (ben nu 18 weken geloof ik)
Ik ben echt nog helemaal aan het begin, 4/5 wk nu. Dus toch verstandig om minstens even de 12 af te wachten, maar het duurt zo lang en ik zie alle meubels die ik wil hebben NU op Marktplaats staan. Zullen over een tijdje vast wel weer erop geplaatst worden... Hoop ik.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2015 14:34:57 ]
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:37:04 #266
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152748822
Bij mij zou de kamer trouwens geen probleem zijn, want ondanks dat ik en de rest van de wereld het geslacht weet, is het (onbedoeld) eigenlijk echt heel erg unisex. :D Een groot gedeelte van de kleertjes trouwens ook!
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:37:26 #267
56471 pinquit
oh my lama!
pi_152748832
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:34 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ik ben echt nog helemaal aan het begin, 4/5 wk nu. Dus toch verstandig om minstens even de 12 af te wachten, maar het duurt zo lang en ik zie alle meubels die ik wil hebben NU op Marktplaats staan. Zullen over een tijdje vast wel weer erop geplaatst worden... Hoop ik.
Nou, t is dan misschien wat voorbarig :P Maar mocht het nu mis gaan, ga je dan geen kinderen meer krijgen? Of wil je dan een ander kamertje? Je kan het altijd zelf weer op MP mikken.

Maar, ja het is wel erg vroeg ;) En bedenk wel dat je dan daarna nog heel lang moet :+
pi_152748943
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:37 schreef pinquit het volgende:

[..]

Nou, t is dan misschien wat voorbarig :P Maar mocht het nu mis gaan, ga je dan geen kinderen meer krijgen? Of wil je dan een ander kamertje? Je kan het altijd zelf weer op MP mikken.

Maar, ja het is wel erg vroeg ;) En bedenk wel dat je dan daarna nog heel lang moet :+
True, true!

Nou ja ik wil dit ledikant zo graag hebben dat ik maar gewoon ga bieden. :+
Mocht het geen plakker zijn dan kan ik er zat mensen blij mee maken want er zit weer een hele babyboom aan te komen hier. :D
pi_152748954
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:23 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ah okee, ik dacht dat je cynisch was :D Zoals de waard vaak is... ;(

Maar Kazy, wat anderen al zeggen, waarschijnlijk had ze het niet eens door ;) ah, er was al een post bij :') Nou ja, dan weet je collega het. Lekker belangrijk ;) Houdt ze vast wel voor zich ;)
Ja inderdaad, zal er ook niet wakker van liggen. Ik weet nu wel zeker dat dit soort geheimpjes niet aan mij zijn besteed haha. Ik vraag me sowieso af hoeveel mensen het stiekem toch al weten, omdat ik al onbewust iets heb gezegd :D

@Myrr: herkenbaar! Ik wilde ook direct beginnen met het kamertje, maar inderdaad nog even gewacht met shoppen tot de eerste echo.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:41:27 #270
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_152748974
Ik vind het zo jammer dat er altijd zoveel ideeen aan een geslacht worden gekoppeld. Wij weten het dus ook niet, was eigenlijk een hele makkelijke beslissing voor ons. Om onszelf te behoeden om al gender-specifieke ideen te krijgen over ons toekomstige kind, maar ook voor familie en vrienden.

Ik vind het ook werkelijk vreselijk dat er bij de hema jongens en meisjes kleding verkocht wordt. Maar goed, wellicht ben ik daar wat moeilijk in...
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:42:43 #271
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152749013
Ik vond het verzamelen van accessoires, rondstruinen op internet en Pinterest borden maken genoeg voldoening geven voor mijzelf. Ben pas net voor de 30 weken begonnen met de kamer.

@ Jagärtrut wat is daar vreselijk aan? En waarom specifiek bij HEMA? In elke kledingwinkel wordt wel geslachtsspecifieke kleding verkocht.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:44:03 #272
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_152749059
Verder ben ik nu 23 weken en zitten we vanaf vrijdag in ons nieuwe huis, maar dat kamertje dat interesseert me nog steeds geen drol. Ik ben wellicht wat gek daarin. Gisteravond liepen we door de prenatal, en ik kon me echt niet voorstellen honderden euro's uit te geven aan een bedje, commode en kast. Dat komt wel bij de ikea vandaan of 2e hands, het kind zal het toch niet merken!

Wat er gisteravond besprooken wordt over al zielsveel van de baby houden, dat kan ik me ook niet zo goed voorstellen. Ik vind het hele idee van een baby krijgen nog heel erg abstract en ver van mijn bed. ik voel de baby, en vind het heel gezellig als ik de baby voel, en ik probeer me een voorstelling te maken van hoe het zal zijn. Maar ik denk dat het zielsveel houden van pas gaat komen als het echt zover is..
pi_152749061
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:41 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik vind het zo jammer dat er altijd zoveel ideeen aan een geslacht worden gekoppeld. Wij weten het dus ook niet, was eigenlijk een hele makkelijke beslissing voor ons. Om onszelf te behoeden om al gender-specifieke ideen te krijgen over ons toekomstige kind, maar ook voor familie en vrienden.

Ik vind het ook werkelijk vreselijk dat er bij de hema jongens en meisjes kleding verkocht wordt. Maar goed, wellicht ben ik daar wat moeilijk in...
Een labeltje is er snel uit met een torn mesje ;)

Ik vind er een boel van de meisjes kleding ook leuk voor de jongens en visa versa.
Schudden voor gebruik
pi_152749094
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:41 schreef Jagärtrut het volgende:

Ik ben het helemaal met je eens :) Ik wil het niet weten, simpelweg omdat het er voor mij niet toe doet. Ik kan me ook verbazen over jongens en meisjeskleding (in het bijzonder inderdaad bij de HEMA, waar een rompertje al voor een jongen is als er een miniaapje op staat :? )
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:45:46 #275
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_152749132
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:42 schreef Mariposas het volgende:
Ik vond het verzamelen van accessoires, rondstruinen op internet en Pinterest borden maken genoeg voldoening geven voor mijzelf. Ben pas net voor de 30 weken begonnen met de kamer.

@ Jagärtrut wat is daar vreselijk aan? En waarom specifiek bij HEMA? In elke kledingwinkel wordt wel geslachtsspecifieke kleding verkocht.
Nee, bij vrijwel alle Nederlandse winkels. In Zweden zie je dat helemaal niet zo. Ik vind het jammer dat kinderen al vanaf de geboorte in bepaalde rollen worden gedwongen. Jongens krijgen blauwe t-shirts aan met stoer erop, en meisjes roze met 'mama's prinses'. Bij wijze van spreke dan, ik chargeer nu een beetje....Het bevestigt ons denken over een kind, en dat zal dan weer de rol waar het kind in terecht komt beinvloeden...
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:46:39 #276
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_152749172
Zo, en nu moet ik weer gaan werken, want anders blijf ik epistels typen over dit soort zaken.
pi_152749179
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:44 schreef Jagärtrut het volgende:
Verder ben ik nu 23 weken en zitten we vanaf vrijdag in ons nieuwe huis, maar dat kamertje dat interesseert me nog steeds geen drol. Ik ben wellicht wat gek daarin. Gisteravond liepen we door de prenatal, en ik kon me echt niet voorstellen honderden euro's uit te geven aan een bedje, commode en kast. Dat komt wel bij de ikea vandaan of 2e hands, het kind zal het toch niet merken!

Wat er gisteravond besprooken wordt over al zielsveel van de baby houden, dat kan ik me ook niet zo goed voorstellen. Ik vind het hele idee van een baby krijgen nog heel erg abstract en ver van mijn bed. ik voel de baby, en vind het heel gezellig als ik de baby voel, en ik probeer me een voorstelling te maken van hoe het zal zijn. Maar ik denk dat het zielsveel houden van pas gaat komen als het echt zover is..
Bij mij is het ook wat abstracter. Hoewel vreemde mensen echt niet te dicht op mijn buik hoeven te komen. Dan ga ik wat lichtelijk grommen :')

Ook al voel ik onze wurm veel wiebelen, bewegen en schuiven het voelt toch nog als een ver van mijn bed show en moet ik mij er echt aan herinneren dat het binnen 12 weken wel eens zover kan zijn ^^,

28+0 vandaag *O*
Schudden voor gebruik
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:47:46 #278
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_152749220
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:46 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Bij mij is het ook wat abstracter. Hoewel vreemde mensen echt niet te dicht op mijn buik hoeven te komen. Dan ga ik wat lichtelijk grommen :')

Ook al voel ik onze wurm veel wiebelen, bewegen en schuiven het voelt toch nog als een ver van mijn bed show en moet ik mij er echt aan herinneren dat het binnen 12 weken wel eens zover kan zijn ^^,

28+0 vandaag *O*
12 weken klinkt zo lang, maar dat is gewoon nog 3 maanden...Dat is ook nog heeeeeeel lang!
pi_152749384
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:47 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

12 weken klinkt zo lang, maar dat is gewoon nog 3 maanden...Dat is ook nog heeeeeeel lang!
Gelukkig :Y Dan kan ik nog even wennen :')
Schudden voor gebruik
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:53:42 #280
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152749410
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:45 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Nee, bij vrijwel alle Nederlandse winkels. In Zweden zie je dat helemaal niet zo. Ik vind het jammer dat kinderen al vanaf de geboorte in bepaalde rollen worden gedwongen. Jongens krijgen blauwe t-shirts aan met stoer erop, en meisjes roze met 'mama's prinses'. Bij wijze van spreke dan, ik chargeer nu een beetje....Het bevestigt ons denken over een kind, en dat zal dan weer de rol waar het kind in terecht komt beinvloeden...
Och, tja, met dat soort kleding heb ik zelf ook niets. En dat koop ik dan ook niet. Maar er is genoeg anders te krijgen, ook bij HEMA. Dit is bijvoorbeeld wat ik koop: https://c2.staticflickr.com/8/7727/17029237386_07cd6cd038_z.jpg
Maar als ik een dochter zou krijgen, zou ik ongetwijfeld meer bloemetjesprintjes kopen, omdat ik dat gewoon zelf erg leuk vind. Heeft i.m.o. niet zoveel te maken met in een bepaalde rol dwingen, dat is meer dan kleertjes alleen. En of je het geslacht nu voor de geboorte weet of daarna... Tja. Dan zou je überhaupt niet tussen de beetjes moeten kijken, wil je in die rol blijven. :+

En tja, of je wel of geen zin in een kamertje inrichten hebt, dat zegt niets over de liefde voor je baby of je moedergevoel, maar eerder of je überhaupt van inrichten etc houdt, imo.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:55:17 #281
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_152749455
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:53 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Och, tja, met dat soort kleding heb ik zelf ook niets. En dat koop ik dan ook niet. Maar er is genoeg anders te krijgen, ook bij HEMA. Dit is bijvoorbeeld wat ik koop: https://c2.staticflickr.com/8/7727/17029237386_07cd6cd038_z.jpg
Maar als ik een dochter zou krijgen, zou ik ongetwijfeld meer bloemetjesprintjes kopen, omdat ik dat gewoon zelf erg leuk vind. Heeft i.m.o. niet zoveel te maken met in een bepaalde rol dwingen, dat is meer dan kleertjes alleen. En of je het geslacht nu voor de geboorte weet of daarna... Tja. Dan zou je überhaupt niet tussen de beetjes moeten kijken, wil je in die rol blijven. :+
ik ben het helemaal met je eens. En ik denk dat ik ook absoluut andere dingen zal kopen vor een meisje dan voor een jongen. Maar, de ongeboren vrucht mag nog lekker neutraal blijven! :)
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:55:32 #282
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_152749463
Hup, aan het werk, JT!
pi_152749561
Ik ben ook niet zo van de genderstereotypes, we weten dat het een jongen 'wordt' (ik zeg altijd 'is' want het verandert niet B-)), ik wilde het weten uit nieuwsgierigheid. De kamer is vrij neutraal: mintgroene/turquoise muur, roze gehaakte mandjes, gebroken wit gehaakt vloerkleedje, kussentjes in verschillende rustige kleuren. Met kleding merk ik wel dat zodra anderen iets geven het sneller 'jongensachtig' is terwijl ik het liefst neutrale kleding heb, maar dat zeg ik ook altijd maar :+

Genderstereotypes werken al snel op mijn zenuwen, ook bij volwassenen, maar het is best lastig om eraan te ontkomen merk ik, je moet het echt actief tegengaan. Ook met kaartjes aan anderen: heel vaak staat er 'hoera een meisje!' op een felicitatiekaart terwijl ik dat niet relevant vind, waarom niet 'hoera een kindje/baby/whatever'?
pi_152749596
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:45 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens :) Ik wil het niet weten, simpelweg omdat het er voor mij niet toe doet. Ik kan me ook verbazen over jongens en meisjeskleding (in het bijzonder inderdaad bij de HEMA, waar een rompertje al voor een jongen is als er een miniaapje op staat :? )
Er staat toch niet op 'dit shirt is voor een jongetje'? Als ik het leuk vind voor mijn kind koop ik het, ongeacht van welke afdeling het is.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 15:10:20 #285
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152749858
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:59 schreef Minarosa het volgende:
Ik ben ook niet zo van de genderstereotypes, we weten dat het een jongen 'wordt' (ik zeg altijd 'is' want het verandert niet B-)), ik wilde het weten uit nieuwsgierigheid. De kamer is vrij neutraal: mintgroene/turquoise muur, roze gehaakte mandjes, gebroken wit gehaakt vloerkleedje, kussentjes in verschillende rustige kleuren. Met kleding merk ik wel dat zodra anderen iets geven het sneller 'jongensachtig' is terwijl ik het liefst neutrale kleding heb, maar dat zeg ik ook altijd maar :+

Genderstereotypes werken al snel op mijn zenuwen, ook bij volwassenen, maar het is best lastig om eraan te ontkomen merk ik, je moet het echt actief tegengaan. Ook met kaartjes aan anderen: heel vaak staat er 'hoera een meisje!' op een felicitatiekaart terwijl ik dat niet relevant vind, waarom niet 'hoera een kindje/baby/whatever'?
Haha, ja dat vind ik altijd wel grappig, net alsof de ouders ook specifiek op een meisje hadden gehoopt. Maar ik heb nog nooit gelezen: 'Helaas, het is een meisje!' :P
De kamer is bij ons trouwens ook mintkleurig, en het geboortekaartje ook. Ook het geboortekaartje had net zo goed voor een meisje kunnen zijn.
pi_152750186
Ik vind het juist leuk die typische jongens en meisjeskleren. Voor meisjes zou ik sneller een lief/tuttig truitje kiezen en voor een jongetje een stoer overhemdje ofzo.

En mbt kleur kamer. Ook ik vind mintgroen heel erg mooi voor een babykamer. Maar bij een meisje zou ik het combineren met roze items, puur omdat ik die kleur combi ook zo leuk vind passen. Bij een jongen zou dat sneller i.c.m. blauw / groen zijn, omdat we roze toch echt niet vinden passen bij een jongen.
pi_152751265
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:00 schreef Mineola het volgende:

[..]

Er staat toch niet op 'dit shirt is voor een jongetje'? Als ik het leuk vind voor mijn kind koop ik het, ongeacht van welke afdeling het is.
En juist daarom vind ik het verbazingwekkend dat het bij de jongetjesafdeling is ingedeeld ;)
  dinsdag 19 mei 2015 @ 15:51:42 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_152751295
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:50 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

En juist daarom vind ik het verbazingwekkend dat het bij de jongetjesafdeling is ingedeeld ;)
de meeste mensen vinden dat prettig. En degenen die er lak aan hebben kopen het toch wel ;)
disclaimer
pi_152751342
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:51 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

de meeste mensen vinden dat prettig. En degenen die er lak aan hebben kopen het toch wel ;)
Dat dus.
Ik denk dat er heel veel mensen zouden zijn die het behoorlijk irritant vinden navigeren op een website als ze niet gewoon jongenskleding/meisjeskleding kunnen selecteren.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 15:54:27 #290
327807 Mariposas
יה&#14
pi_152751368
Ik moet bij de HEMA trouwens altijd best goed kijken of ik nu naar 't jongensspul of meisjesspul zit te kijken. Loopt min of meer in elkaar over, en er staat ook nooit jongens/meisjes bij de schappen. Ik geloof dat je 't wel uit de labels kan opmaken, de kleur ervan althans.

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:51 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

En dat, ik heb geen interesse in het aanbod van jurkjes enzo.
pi_152751433
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:50 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Maar de hema babyafdeling is toch helemaal niet zo duidelijk jongen/meisje? Dat is toch pas bij de grotere maten? En bij webshops idd. Ik bedenk me nu pas dat ik online ook wel eens op type kledingstuk ipv jongetje kan zoeken :o
  dinsdag 19 mei 2015 @ 15:57:43 #292
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_152751455
Jeetje, sommigen van jullie gaan wel heel ver in je principes :o

Ik ben ook geen voorstander van sterke stereotypering (speelgoed, producten die alleen maar in roze OF in blauw zijn te krijgen). Mijn dochter draagt blauw en roze en alles er tussenin. Maar om ook over een kaart met "hoera een meisje" te vallen :? Ze hébben dan toch ook een meisje gekregen? En daar mag je toch ook blij mee zijn? Jongens en meisjes zijn niet hetzelfde, om ze krampachtig beide neutraal te houden lijkt mij dan weer saai en onnodig principieel.
  Vis een optie? dinsdag 19 mei 2015 @ 16:00:34 #293
70532 loveli
N
pi_152751559
Je kunt het natuurlijk niet maken om een meisje een pakje aan te trekken dat rechts over links sluit of vice cersa :+
crap in = crap out
pi_152751619
Oh die teksten van hoera een meisje of hoera een jongetje vind ik ook niet zo erg, het is idd ook gewoon een jongen of meisje, maar ik vind het wel stom dat die kaarten alleen maar roze of blauw zijn. Kan dat niet eens een keer oranje of groen zijn of zo, vraag ik me dan af.

Maar goed, in the end koop ik toch alleen die ene die ik leuk vind, dus wat maakt het ook uit :+
pi_152751633
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:57 schreef Spees_Eend het volgende:

Ik ben ook geen voorstander van sterke stereotypering (speelgoed, producten die alleen maar in roze OF in blauw zijn te krijgen). Mijn dochter draagt blauw en roze en alles er tussenin. Maar om ook over een kaart met "hoera een meisje" te vallen :? Ze hébben dan toch ook een meisje gekregen? En daar mag je toch ook blij mee zijn? Jongens en meisjes zijn niet hetzelfde, om ze krampachtig beide neutraal te houden lijkt mij dan weer saai en onnodig principieel.
En dat heb ik dus idd ook.
Ik kan weinig met genderstereotypes in de zin van, ik kan me er behoorlijk aan storen dat er in de speelgoedgidsen het meisje de verpleegster is en de jongen de dokter. Dat bij setjes met jonge onderzoekjes/proefjes enz bijna altijd jongetjes zijn afgebeeld en bij speelgoed met wasmachines en strijkijzer opvallend vaak meisjes. Om over babypoppen nog maar te zwijgen.

Maar verder hoeft het ook niet helemaal neutraal te zijn ofzo. Ik vind het persoonlijk weinig soeps als mijn dochter een van haar jongensshirts aan heeft, er zit geen vorm in niets. Ik vind het leuker als ze iets aan heeft waar wat meer vorm in zit.
pi_152751694
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:57 schreef Spees_Eend het volgende:

Hoera! Je bent bevallen!
Inclusief mooi frontaal plaatje van gescheurde doos O+
  dinsdag 19 mei 2015 @ 16:13:05 #297
409579 LuDann
All the way
pi_152751952
Ik ben zelf ook niet weg van die genderstereotyperingen maar daar heb ik eerder al eens over lopen zeuren in dit topic. :+

Sinds een week ofzo wensen steeds meer mensen me sterkte met de bevalling. Dat vind ik toch zo raar.
pi_152752021
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:13 schreef LuDann het volgende:
Ik ben zelf ook niet weg van die genderstereotyperingen maar daar heb ik eerder al eens over lopen zeuren in dit topic. :+

Sinds een week ofzo wensen steeds meer mensen me sterkte met de bevalling. Dat vind ik toch zo raar.
ah ben je op dat punt aangeland in je zwangerschapscarrière O+ :D
  dinsdag 19 mei 2015 @ 16:16:37 #299
409579 LuDann
All the way
pi_152752070
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:15 schreef mignonne het volgende:

[..]

ah ben je op dat punt aangeland in je zwangerschapscarrière O+ :D
Kennelijk. :P Maar ik had het meer gewoon over überhaupt het wensen van sterkte. Alsof ik op mijn eigen dood afsteven ofzo. :')
pi_152752079
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:04 schreef Skittles het volgende:

[..]

Hoera! Je bent bevallen!
Inclusief mooi frontaal plaatje van gescheurde doos O+
Ja daar zeg je iets, waarom eigenlijk altijd van die zoete kaartjes, waarom niet wat meer rauwe werkelijkheid *)
  dinsdag 19 mei 2015 @ 16:17:00 #301
409579 LuDann
All the way
pi_152752080
Ik zal deze even dichtgooien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')