abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 mei 2015 @ 13:46:25 #151
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_152620123
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 13:39 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

Ik sta zelfs op deze echte wereld.

Wat heefr dat nou weer met deze discussie te maken :?
Omdat je voorstellen tot afschaffen van de democratie blijk geven van een enorme naïviteit. Omdat jij stemrecht (waar hard voor gevochten is) wil laten afhangen van hoeveel centjes je inbrengt alsof dat de enige waarde is die iemand heeft.

Misschien is anders het systeem zoals in Starship Troopers wat voor je? Stemrecht alleen als je dienst hebt gedaan in het leger en je je bereid hebt getoond je leven te wagen voor je land?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_152620137
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 13:27 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

Nou ja als je zo denkt bepalen de miljonairs de halve politiek en is het net zo zeker dat we elke vier jaar een VVD kabinet hebben als dat de zon opkomt.

Ik betwijfel of dat zo is, wat ik echter wel eens uitgedacht heb, stel ik heb een bedrijf en 5000 of 10000 man aan het werk, en ik dreig te verkassen?
Zou ik dan iets geregeld kunnen krijgen?
pi_152620214
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 13:46 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Omdat je voorstellen tot afschaffen van de democratie blijk geven van een enorme naïviteit. Omdat jij stemrecht (waar hard voor gevochten is) wil laten afhangen van hoeveel centjes je inbrengt alsof dat de enige waarde is die iemand heeft.

Misschien is anders het systeem zoals in Starship Troopers wat voor je? Stemrecht alleen als je dienst hebt gedaan in het leger en je je bereid hebt getoond je leven te wagen voor je land?
Afschaffen van de democratie nog wel? U neemt wel grote woorden in de mond en het is maar goed dat die woorden nog nooit uit mijn strot zijn gekomen.

U praat over starshiptroopers Enzo maar dat allemaal leuk en aardig maar zeer ver verwijderd van de discussie.
pi_152620256
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 13:46 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het is ook elke keer hetzelfde liedje met mensen die enige vorm van censuskiesrecht willen invoeren. Als je wilt dat mensen die het geld verdienen bepalen wat daarmee gebeurt, dan moet je gewoon de overheid en de parlementaire democratie in zijn geheel afschaffen.
Daarnaast ben ik altijd benieuwd naar wat men denkt te bereiken. We hebben in Nederland natuurlijk een representatieve democratie met een beperkt aantal partijen. Wat verwachten die mensen dat er gaat veranderen in de verkiezingsuitslagen indien hun gewenste censuskiesrecht zal worden ingevoerd?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_152620288
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 13:46 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik betwijfel of dat zo is, wat ik echter wel eens uitgedacht heb, stel ik heb een bedrijf en 5000 of 10000 man aan het werk, en ik dreig te verkassen?
Als het economisch in uw voordeel is dan verkast u toch wel.

De overheid doet u een mooie subsidie aanbod en we hebbeb een artificiële economie.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 13:53:24 #156
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_152620331
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 13:49 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

Afschaffen van de democratie nog wel? U neemt wel grote woorden in de mond en het is maar goed dat die woorden nog nooit uit mijn strot zijn gekomen.
Jij wil 50% van de stemmers hun stem ontnemen in één slag, en daarna wil je nog instellen dat hoe meer je aan belasting afdraagt hoe meer je stem waard is dus van de resterende 50% stel je nog een aanzienlijk deel buitenspel.

Dus ja, afschaffen.

quote:
U praat over starshiptroopers Enzo maar dat allemaal leuk en aardig maar zeer ver verwijderd van de discussie.
Welnee, de discussie is tenslotte het koppelen van stemrecht aan andere voorwaarden dan slechts nationaliteit en leeftijd. Aangezien je het regelmatig hebt over bijdragen aan de maatschappij dacht ik het veteranensysteem dat Heinlein opvoerde in Starship Troopers ook maar even in de groep te gooien.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_152620336
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 13:52 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

Als het economisch in uw voordeel is dan verkast u toch wel.

De overheid doet u een mooie subsidie aanbod en we hebbeb een artificiële economie.
Verkassen dreigen he!
De nederlander is zeer arbeidsproductief denk ik.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 13:55:26 #158
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_152620395
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 13:46 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ja hoor, net zoals je wat geregeld kan krijgen als je je bedrijf in een stad in Nederland wil vestigen. Dat gebeurt nu ook.
pi_152620689
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 13:53 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Jij wil 50% van de stemmers hun stem ontnemen in één slag, en daarna wil je nog instellen dat hoe meer je aan belasting afdraagt hoe meer je stem waard is dus van de resterende 50% stel je nog een aanzienlijk deel buitenspel.

Dus ja, afschaffen.

[..]

Welnee, de discussie is tenslotte het koppelen van stemrecht aan andere voorwaarden dan slechts nationaliteit en leeftijd. Aangezien je het regelmatig hebt over bijdragen aan de maatschappij dacht ik het veteranensysteem dat Heinlein opvoerde in Starship Troopers ook maar even in de groep te gooien.
Ik zou graag willen dat mensen die een uitkering ontvangen niet mogen stemmen zolang zij een uitkering ontvangen maar dat is niet 50% van de stemgerechtigden hoor.

Dat dacht je? Kijk hier is het probleem jij kunt moeilijk denken voor mij toch? Of wil je tegen jezelf discussiëren?
pi_152620730
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 13:53 schreef john2406 het volgende:

[..]

Verkassen dreigen he!
De nederlander is zeer arbeidsproductief denk ik.
Qua technologie en verstand wel maar qua productie zijn een stel midden Europeanen of Aziaten toch goedkoper vrees ik.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:08:38 #161
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_152620741
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2015 16:56 schreef robin007bond het volgende:
Valt het jullie trouwens ook op dat voorstanders van dit soort plannen altijd onder deze categorieën vallen:

• De mensen die zichzelf onterecht als superieur zien, maar eigenlijk zelf het cognitieve vermogen hebben van een pinda (TS). Zie ook: https://en.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger_effect

• Mensen die oprecht intelligent zijn, maar het empathisch vermogen hebben van een pinda en anderen graag willen onderdrukken.
^O^

Inderdaad.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:10:35 #162
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_152620800
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:06 schreef Bassie_B het volgende:

[..]

Ik zou graag willen dat mensen die een uitkering ontvangen niet mogen stemmen zolang zij een uitkering ontvangen maar dat is niet 50% van de stemgerechtigden hoor.

Dat dacht je? Kijk hier is het probleem jij kunt moeilijk denken voor mij toch? Of wil je tegen jezelf discussiëren?
Oh, uitkeringen niet stemmen want die kosten meer aan overheidsgeld dan dat ze aan belastingen inbrengen maar ministers wel? Zij krijgen ook meer geld van de regering dat dat ze belastingen afdragen.

En een uitkeringstrekker die in ruil voor de uitkering werk verricht voor de uitkeringsverstrekker?

Want dan is het eigenlijk natuurlijk gewoon een salaris, net als een burgemeester.
pi_152620852
Alle AOWers hun stemrecht afnemen is wel een goed idee. Schaffen we vervolgens de AOW af ten faveure van zelf sparen voor je oude dag.
pi_152620930
Raar toch dat mensen bang zijn voor een debat, blijkbaar denken de overtuigingskracht te missen om beleid te verdedigen en daarom willen tornen aan het kiesrecht.
pi_152621044
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:16 schreef Wespensteek het volgende:
Raar toch dat mensen bang zijn voor een debat, blijkbaar denken de overtuigingskracht te missen om beleid te verdedigen en daarom willen tornen aan het kiesrecht.
Arme mensen gewoonweg geld beloven is natuurlijk een heel sterk argument ;). Daar moet je redelijk wat sterks tegenover zetten :).

Desondanks lijkt mijn censusstemrecht een heel erg slecht idee en al helemaal zolang ze ook over allerlei morele standpunten gaan.
pi_152621120
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:21 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Arme mensen gewoonweg geld beloven is natuurlijk een heel sterk argument ;). Daar moet je redelijk wat sterks tegenover zetten :).

Desondanks lijkt mijn censusstemrecht een heel erg slecht idee en al helemaal zolang ze ook over allerlei morele standpunten gaan.
Je doelt op de 1000 euro van Rutte? Het lijkt mij toch dat ook dergelijke onzin wel weersproken kan worden maar mensen stemmen nu eenmaal ook op erg domme standpunten. Dat is niet voorbehouden aan rijk of arm.
pi_152621181
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:21 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Belastingen, uitkeringen, voorzieningen, enzovoort zijn natuurlijk net zo goed morele standpunten. De keuze tussen een vast (maximum)bedrag aan belasting, een vast percentage of een progressief stelsel betreft net zo goed een morele afweging over wat 'rechtvaardig' is.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:28:41 #168
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_152621231
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Belastingen, uitkeringen, voorzieningen, enzovoort zijn natuurlijk net zo goed morele standpunten. De keuze tussen een vast (maximum)bedrag aan belasting, een vast percentage of een progressief stelsel betreft net zo goed een morele afweging over wat 'rechtvaardig' is.
Ik denk dat mensen geld geven nooit rechtvaardig is. Het is hooguit een daad van compassie.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_152621340
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:28 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen geld geven nooit rechtvaardig is. Het is hooguit een daad van compassie.
Ik weet dat jij dat denkt. Veel mensen denken daar anders over. Dat is ook het hele probleem in deze discussie. Mensen lijken te denken dat hun opvattingen over wat rechtvaardig is universeel zijn en willen derhalve andere mensen het stemrecht ontnemen omdat die er andere opvattingen over op na houden.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:35:26 #170
379943 Paper_Tiger
pi_152621383
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik weet dat jij dat denkt. Veel mensen denken daar anders over. Dat is ook het hele probleem in deze discussie. Mensen lijken te denken dat hun opvattingen over wat rechtvaardig is universeel zijn en willen derhalve andere mensen het stemrecht ontnemen omdat die er andere opvattingen over op na houden.
Iets afnemen van de een en geven aan de ander kan per definitie niet rechtvaardig zijn. Er is altijd een benadeelde partij.
pi_152621553
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:35 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Iets afnemen van de een en geven aan de ander kan per definitie niet rechtvaardig zijn. Er is altijd een benadeelde partij.
Dan ga je er vanuit dat iemand iets per definitie op rechtvaardige wijze verkregen heeft. Daar verschil jij al van mening met heel veel andere mensen.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:44:09 #172
379943 Paper_Tiger
pi_152621612
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dan ga je er vanuit dat iemand iets per definitie op rechtvaardige wijze verkregen heeft. Daar verschil jij al van mening met heel veel andere mensen.
Als iemand zijn tijd verhuurt, risico neemt op de beurs of iets verkoopt met winst doet er niet toe. Dat zijn allemaal vrijwillige verbanden waarbij beide partijen het gevoel hadden er beter van te worden.
pi_152621671
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:44 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Als iemand zijn tijd verhuurt, risico neemt op de beurs of iets verkoopt met winst doet er niet toe. Dat zijn allemaal vrijwillige verbanden waarbij beide partijen het gevoel hadden er beter van te worden.
Ik weet dat jij zo denkt. Maar je lijkt niet te bevatten dat dit geen universele waarheden zijn, maar morele opvattingen. "Als iets gebeurt zonder fysieke dwang, dan is het rechtvaardig" is bij uitstek een moreel oordeel.
pi_152621850
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:10 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Oh, uitkeringen niet stemmen want die kosten meer aan overheidsgeld dan dat ze aan belastingen inbrengen maar ministers wel? Zij krijgen ook meer geld van de regering dat dat ze belastingen afdragen.

En een uitkeringstrekker die in ruil voor de uitkering werk verricht voor de uitkeringsverstrekker?

Want dan is het eigenlijk natuurlijk gewoon een salaris, net als een burgemeester.
Steuntrekkers leveren helemaal niks op want hun belasting worst gekort op hun uitkering.

Ministers verrichten toch werk voor hun loon :?

Denk je dat arbeiders verdrijven uit hun banen en steuntrekkers hun werk laten doen nuttig is? Nen natuurlijk moeten ze dan op steeds geen stemrecht krijgen. Dit stemrecht afpak idee is een maatregel om de steuntrekkers in de arbeid te drijven.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:53:05 #175
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_152621859
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:12 schreef Monolith het volgende:
Alle AOWers hun stemrecht afnemen is wel een goed idee. Schaffen we vervolgens de AOW af ten faveure van zelf sparen voor je oude dag.
Zelf sparen voor oude dag gebeurt al relatief veel in Nederland?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 15 mei 2015 @ 14:59:59 #176
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_152622030
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:35 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Wat is de definitie van rechtvaardigheid dan die jij hanteert?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:18:27 #177
400532 Forbry
Tja ...
pi_152622577
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 16:03 schreef Monolith het volgende:
De OP getuigt in ieder geval niet van al te veel intellect.
Dit + ik moest -net als sommige anderen zag ik- ook meteen denken aan het Dunning-Kruger-effect.

Heel strak plan, TS! Als je de maatschappij helemaal naar de verdoemenis wilt helpen :')
Tails tell tales
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:40:28 #178
104871 remlof
Europees federalist
pi_152623321
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 13:17 schreef hans1985 het volgende:

[..]

dat mensen die het meeste bijdragen en persoonlijk succesvol zijn ook meer invloed hebben op het land.
Die mensen hebben natuurlijk al meer invloed op het land.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 19:07:50 #179
379943 Paper_Tiger
pi_152629281
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:59 schreef Ryon het volgende:

[..]

Wat is de definitie van rechtvaardigheid dan die jij hanteert?
Dat iedereen recht heeft op de vruchten van zijn arbeid.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 20:04:08 #180
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_152631005
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 19:07 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat iedereen recht heeft op de vruchten van zijn arbeid.
Marx zou het met je eens zijn geweest. ;) Vervelend alleen dat de kapitalisten zich het leeuwendeel van die vruchten toe eigenen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')