abonnement Unibet Coolblue
pi_152564338
Oekrane mag zich klaarmaken voor een lange periode van ondermijning, spionage en sabotage door de Russen. Zodra de nieuwe grenzen zijn getekend stopt het Kremlin niet om Kiev te straffen.

Dus maar hopen op een hernieuwd conflict in de Kaukasus om de Russen bezig te houden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_152564410
OSCE twitterde op woensdag 13-05-2015 om 17:08:36 .@OSCE_SMM fighting around Shyrokyne and Donetsk airport; visited weapons holding areas, noted some removed http://t.co/azOcg69NNs reageer retweet
http://www.osce.org/ukraine-smm/157061
pi_152566586
JulianRoepcke twitterde op woensdag 13-05-2015 om 08:41:15 "Ukraine should withdraw troops from Shyrokyne & not attack Donetsk airport.Sanctions vs Russia could be lifted."- John Kerry, 12.5.2015 reageer retweet
pi_152568629
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 17:10 schreef waht het volgende:
Oekrane mag zich klaarmaken voor een lange periode van ondermijning, spionage en sabotage door de Russen. Zodra de nieuwe grenzen zijn getekend stopt het Kremlin niet om Kiev te straffen.

Dus maar hopen op een hernieuwd conflict in de Kaukasus om de Russen bezig te houden.
Het merendeel van de Oekrainers kan het niet snel genoeg gaan en hoopt niet op een hernieuwd conflict in de Kaukasus...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_152573586
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 18:27 schreef reza1 het volgende:
JulianRoepcke twitterde op woensdag 13-05-2015 om 08:41:15 "Ukraine should withdraw troops from Shyrokyne & not attack Donetsk airport.Sanctions vs Russia could be lifted."- John Kerry, 12.5.2015 reageer retweet
http://www.state.gov/secretary/remarks/2015/05/242214.htm
Knap wel, ik heb gezocht maar ik heb Kerry's "woorden" nergens kunnen vinden; ik wens je niettemin succes met zoeken :')

Wat er wel in staat:

quote:
I must say we found a fair amount of agreement even as Sergey has accurately disclosed that we continue to disagree on certain components of the walkup to it or certain facts, but we are both in significant agreement on the most important issue of all, which is it will be resolved by the full implementation of Minsk, and we both – all of us and other friends and allies – have responsibilities to undertake in order to effect that implementation. If and when Minsk is fully implemented, it is clear the U.S. and EU sanctions can begin to be rolled back.
pi_152583293
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:25 schreef J.B. het volgende:

[..]

http://www.state.gov/secretary/remarks/2015/05/242214.htm
Knap wel, ik heb gezocht maar ik heb Kerry's "woorden" nergens kunnen vinden; ik wens je niettemin succes met zoeken :')

Wat er wel in staat:

[..]

Ja het komt erop neer dat de EU en Oekraine zo un beetje de dupe zijn...
maargoed de EU heeft nergens last van ondanks Russische sancties en Oekraine toch al niet ondanks dat de vaste lasten al 3 keer omhoog gegaan zijn en iedereen het leger in moet als je in West Oekraine leeft.... jaja het gaat prima zo
Of de meningen gaan veranderen.
Er blijft bitter weinig over van het Oekraine wat de EU zich wenst toe te eigenen,behoudens dat men dacht het minimaal tot de Russische grens zou reiken inclusief Krim alleen het voormalig Pools grondgebied.. 3 provincies rond Lvov ... de EU en NATO zullen toch een stapje terug doen.. ondanks de smeekbedes van Poroshenko en zijn boevenbende

[ Bericht 10% gewijzigd door ZOA op 14-05-2015 02:14:43 ]
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  donderdag 14 mei 2015 @ 02:23:19 #8
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152583448
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 02:02 schreef ZOA het volgende:

[..]

Ja het komt erop neer dat de EU en Oekraine zo un beetje de dupe zijn...
maargoed de EU heeft nergens last van ondanks Russische sancties en Oekraine toch al niet ondanks dat de vaste lasten al 3 keer omhoog gegaan zijn en iedereen het leger in moet als je in West Oekraine leeft.... jaja het gaat prima zo
Of de meningen gaan veranderen.
Er blijft bitter weinig over van het Oekraine wat de EU zich wenst toe te eigenen,behoudens dat men dacht het minimaal tot de Russische grens zou reiken inclusief Krim alleen het voormalig Pools grondgebied.. 3 provincies rond Lvov ... de EU en NATO zullen toch een stapje terug doen.. ondanks de smeekbedes van Poroshenko en zijn boevenbende
Pas op hoor...dat mag je niet zeggen hier, ZELFS als je in de Oekraine woont....ze weten het hier allemaal beter vanuit hun zolderkamertje... :Y
pi_152583453
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 02:23 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Pas op hoor...dat mag je niet zeggen hier, ZELFS als je in de Oekraine woont....ze weten het hier allemaal beter vanuit hun zolderkamertje... :Y
Ochja .. jij bent ook maar een poster van 12 jaar toch?
Ik post niet om iemand anders te overtuigen.. ik post wat er werkelijk in Oekraine gebeurt in mijn omgeving
Dat er dan om bronnen of 'bewijs ' gevraagd wordt door betweterige zolderkamerfokkertjes of zelfs journalistieke entiteiten.. so be it
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  donderdag 14 mei 2015 @ 02:25:50 #10
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152583459
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 02:24 schreef ZOA het volgende:

[..]

Ochja .. jij bent ook maar een poster van 12 jaar toch?
Ja goed he...ik weet wel zeker dat ze nog nooit in het Oostblok zijn geweest laat staan Russen kennen.
Maar ja...de grootste brulboeien staan aan wal meestal...
pi_152583488
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 02:25 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ja goed he...ik weet wel zeker dat ze nog nooit in het Oostblok zijn geweest laat staan Russen kennen.
Maar ja...de grootste brulboeien staan aan wal meestal...
Oekraine is vanaf 1991 al een broeinest erger dan de Balkan... maarja sind 1,5 jaar weet iedereen het beter vooral buiten Oekraine
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  donderdag 14 mei 2015 @ 02:32:27 #12
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152583500
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 02:30 schreef ZOA het volgende:

[..]

Oekraine is vanaf 1991 al een broeinest erger dan de Balkan... maarja sind 1,5 jaar weet iedereen het beter vooral buiten Oekraine
Ach laat ze ook maar....ik ga ff trainen....groetjes vanuit canada....
pi_152583514
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 02:32 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ach laat ze ook maar....ik ga ff trainen....groetjes vanuit canada....
Oh! een vriend van mij uit Nederland gaat daar heen op zakenreis begin Juni.. iets met frezen als in Agrarisch
Verder weigert Rusland door de zeikerige houding van Oekraine en EU iets te doen aan Tjernobyl wat ondertussen nijpend begint te worden vooral voor diezelfde EU...

[ Bericht 12% gewijzigd door ZOA op 14-05-2015 02:40:44 ]
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_152583971
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:25 schreef J.B. het volgende:

[..]

http://www.state.gov/secretary/remarks/2015/05/242214.htm
Knap wel, ik heb gezocht maar ik heb Kerry's "woorden" nergens kunnen vinden; ik wens je niettemin succes met zoeken :')

Wat er wel in staat:

[..]

What can you say about what Mr. Poroshenko said when talking to the representatives of Kyiv army when he said that they are going to gain back the Donetsk airport?

But if indeed President Poroshenko is advocating an engagement in a forceful effort at this time, we would strongly urge him to think twice not to engage in that kind of activity, that that would put Minsk in serious jeopardy. And we would be very, very concerned about what the consequences of that kind of action at this time may be.
pi_152584389
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 02:34 schreef ZOA het volgende:

[..]

Oh! een vriend van mij uit Nederland gaat daar heen op zakenreis begin Juni.. iets met frezen als in Agrarisch
Verder weigert Rusland door de zeikerige houding van Oekraine en EU iets te doen aan Tjernobyl wat ondertussen nijpend begint te worden vooral voor diezelfde EU...
Je bent op de hoogte van het feit dat het onderhoud van de nucleaire installaties in Oekrane tegenwoordig door Amerikaanse bedrijven gedaan wordt?
pi_152584446
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 08:44 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Je bent op de hoogte van het feit dat het onderhoud van de nucleaire installaties in Oekrane tegenwoordig door Amerikaanse bedrijven gedaan wordt?
De Fransen bouwen de nieuwe sarcofaag...

Verder doen er uit iets van 40 landen bedrijven mee, waaronder uit Nederland.
pi_152584456
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 08:53 schreef BEFEM het volgende:

[..]

De Fransen bouwen de nieuwe sarcofaag...

Verder doen er uit iets van 40 landen bedrijven mee, waaronder uit Nederland.
Uiteraard, iedereen die de coup sponsorde mag meedoen. :7
pi_152584460
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 08:54 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Uiteraard, iedereen die de coup sponsorde mag meedoen. :7
Ze zijn al een jaar of 10 bezig h dokus.
pi_152584472
En om heel veel geld gaat het niet, anderhalf miljard euro ofzo. Voor de nieuwe sarcofaag tenminste.

Wel een indrukwekkende installatie als je er naast staat :+
pi_152584604
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 08:54 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Ze zijn al een jaar of 10 bezig h dokus.
Dat zeg ik.

De Nederlandse overheid sponsorde ook al jarenlang een tv station in Oekrane waarin neo facisten opriepen tot massamoord in het oosten van Oekrane.

Hier de financiering:



Hier de oproep tot het vermoorden van 1,5 miljoen mensen:

pi_152584678
Dat zal inderdaad allemaal met elkaar te maken hebben met die paar miljoen die Mammut verdiend aan het bouwen.
pi_152586861
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 09:07 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dat zeg ik.

De Nederlandse overheid sponsorde ook al jarenlang een tv station in Oekrane waarin neo facisten opriepen tot massamoord in het oosten van Oekrane.

Hier de financiering:

[ afbeelding ]

Hier de oproep tot het vermoorden van 1,5 miljoen mensen:

Dat filmpje is al heel vaak gedebunked. In elkaar geplakt, waardoor het lijkt alsof deze persoon het zegt.

Bogdan had het in het interview echter over de werkloosheid in Oost Oekraine
http://www.examiner.com/article/russian-propaganda-fake-ukrainian-journalist-did-not-call-for-donbass-genocide



[ Bericht 28% gewijzigd door Nintex op 14-05-2015 11:28:43 ]
pi_152589299
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:25 schreef J.B. het volgende:

[..]

http://www.state.gov/secretary/remarks/2015/05/242214.htm
Knap wel, ik heb gezocht maar ik heb Kerry's "woorden" nergens kunnen vinden; ik wens je niettemin succes met zoeken :')

Wat er wel in staat:

[..]

Zeg je nu dat state.gov alle uitspraken bevat die Kerry doet? :o
Of beweer je dat Bild een pro-kremlin krant is?
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_152589502
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 09:07 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dat zeg ik.

De Nederlandse overheid sponsorde ook al jarenlang een tv station in Oekrane waarin neo facisten opriepen tot massamoord in het oosten van Oekrane.

Hier de financiering:

[ afbeelding ]

Hier de oproep tot het vermoorden van 1,5 miljoen mensen:

Lekker propaganda geloven.

Ik verwacht meer van je Smack10.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_152589627
quote:
15s.gif Op donderdag 14 mei 2015 13:02 schreef waht het volgende:

[..]

Lekker propaganda geloven.

Ik verwacht meer van je Smack10.
Verwacht je dat echt? :D
pi_152589714
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 09:07 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dat zeg ik.

De Nederlandse overheid sponsorde ook al jarenlang een tv station in Oekrane waarin neo facisten opriepen tot massamoord in het oosten van Oekrane.

Hier de financiering:

[ afbeelding ]

Hier de oproep tot het vermoorden van 1,5 miljoen mensen:

Ach dat maakt allemaal niet uit zolang het maar anti-Russisch is.
pi_152589847
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 13:08 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Verwacht je dat echt? :D
Smack10 weet altijd Westerse propaganda haarfijn te identificeren, maar propaganda uit andere oorden is kennelijk de volledige waarheid.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 14 mei 2015 @ 13:18:40 #28
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_152589916
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 13:11 schreef reza1 het volgende:

[..]

Ach dat maakt allemaal niet uit zolang het maar anti-Russisch is.
Andersom is het zolang het maar anti-westen/nato/vs/kiev/soepkip is. Daarom is dit topic al best lang een kansloze bende vol desinformatie en mensen die dat blind volgen. Dat is trouwens vrijwel overal zo, op liveleak op youtube op nieuwssites.. het is lachwekkend en zorgwekkend tegelijkertijd.


Als ik van die vage anti nato of vage anti rusland propaganda zie kan ik niets anders dan denken dat er een common enemy gekweekt wordt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_152591714
US Secretary of State John Kerry urged Ukrainian President Petro Poroshenko to think twice before acting on a vow to retake Donetsk Airport from DPR forces, the American stated during a joint press briefing with Russian Foreign Minister Sergei Lavrov in Sochi on Tuesday.


Lijkt me het eerste teken dat Washington en Moskou de situatie willen de-escaleren.

[ Bericht 4% gewijzigd door crystal_meth op 14-05-2015 14:28:36 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 14 mei 2015 @ 14:34:48 #30
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_152591984
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 14:23 schreef crystal_meth het volgende:
US Secretary of State John Kerry urged Ukrainian President Petro Poroshenko to think twice before acting on a vow to retake Donetsk Airport from DPR forces, the American stated during a joint press briefing with Russian Foreign Minister Sergei Lavrov in Sochi on Tuesday.


Lijkt me het eerste teken dat Washington en Moskou de situatie willen de-escaleren.
Zou ook hoog tijd worden. Er is alleen maar escalerend opgetreden en gereageerd sinds ik me kan heugen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 14 mei 2015 @ 15:36:00 #31
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152593289
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 14:23 schreef crystal_meth het volgende:
US Secretary of State John Kerry urged Ukrainian President Petro Poroshenko to think twice before acting on a vow to retake Donetsk Airport from DPR forces, the American stated during a joint press briefing with Russian Foreign Minister Sergei Lavrov in Sochi on Tuesday.


Lijkt me het eerste teken dat Washington en Moskou de situatie willen de-escaleren.
En als de USA iets zegt dan knikt het Westen.
Eens even kijken of de Oekrainiers ook knikken....
  donderdag 14 mei 2015 @ 15:37:43 #32
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152593316
quote:
7s.gif Op donderdag 14 mei 2015 13:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Andersom is het zolang het maar anti-westen/nato/vs/kiev/soepkip is. Daarom is dit topic al best lang een kansloze bende vol desinformatie en mensen die dat blind volgen. Dat is trouwens vrijwel overal zo, op liveleak op youtube op nieuwssites.. het is lachwekkend en zorgwekkend tegelijkertijd.

Als ik van die vage anti nato of vage anti rusland propaganda zie kan ik niets anders dan denken dat er een common enemy gekweekt wordt.
Mensen hebben nu eenmaal een vijand nodig.
En voor sommige industrieen is dat natuurlijk ook heel lekker.....
pi_152595506
quote:
Baltics to ask NATO for thousands of troops

Vilnius (AFP) - The Baltic states will formally ask NATO to deploy several thousand troops as a deterrent to Russia, Lithuania said Thursday, but the alliance gave no assurance that the request would be accepted.

NATO Secretary General Jens Stoltenberg said at meeting of the alliance's foreign ministers in the Turkish city of Antalya that he was aware such a request was being made but emphasised it was too early to assess the demand.

"We are seeking a brigade-size unit so that every Baltic nation would have a battalion," military spokesman Lithuanian Captain Mindaugas Neimontas told AFP.

He said Lithuanian, Latvian and Estonian generals would soon send a joint request to US General Philip Breedlove, NATO's top commander.

Neimontas said the Baltic states were to seek "permanent rotational NATO forces" as a "deterrence measure given the security situation in the region".

He refused to elaborate on specific numbers but a standard brigade could have around 3,000 troops.
http://news.yahoo.com/bal(...)roops-135444386.html
Geen probleem als ze de kosten van die stationering op zich nemen, maar dat betwijfel ik.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_152596833
quote:
15s.gif Op donderdag 14 mei 2015 13:02 schreef waht het volgende:

[..]

Lekker propaganda geloven.

Ik verwacht meer van je Smack10.
Ik zie users hier niet anders doen. _O-
pi_152596887
quote:
7s.gif Op donderdag 14 mei 2015 14:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Zou ook hoog tijd worden. Er is alleen maar escalerend opgetreden en gereageerd sinds ik me kan heugen.
Inderdaad.
pi_152600333
McCain appointed to Ukraine reform advisory team headed by fugitive Georgian ex-leader
quote:
Georgia’s fugitive ex-president Mikhail Saakashvili and hawkish US Senator John McCain have been approved as members of the newly-formed International Advisory Group that will help Ukraine’s president in “conducting reforms.”

Saakashvili has been appointed as head of the new advisory group, says the statement on Ukraine’s presidential website.

The list of members included in the advisory group mostly includes current and former European politicians. Among them are the German member of the European Parliament and the current Chairman of the European Parliament Committee on Foreign Affairs Elmar Brok, Sweden's former Prime and Foreign Minister Carl Bildt, former Prime Minister of Slovakia Mikulas Dzurinda, and Lithuania’s former Prime Minister Andrius Kubilius.

Back in February Saakashvili was appointed as a non-staff adviser to Poroshenko. The ex-Georgian president, who was in power from 2004 to 2013, faces numerous charges at home, including embezzlement of over $5 million, corruption and brutality against protesters during demonstrations in 2007. Georgia’s Chief Prosecutor’s Office launched proceedings to indict Saakashvili and place him on the international most wanted list, but Kiev refused to hand over the fugitive president, despite an existing extradition agreement between Ukraine and Georgia.

Saakashvili is known for his strong anti-Russian stance, which garnered heavy US support. In August 2008 during his term in office Georgia launched an offensive against South Ossetia, killing dozens of civilians and Russian peacekeepers stationed in the republic. Georgia’s shelling of Tskhinval prompted Russia to conduct a military operation to fend off the offensive. Despite Saakashvili’s claims that the conflict was “Russian aggression,” the 2010 EU Independent Fact Finding Mission Report ruled that Tbilisi was responsible for the attack.

Meanwhile Senator John McCain, for years spearheading the anti-Russian and particularly anti-Putin crusade, said that while he “would love to do anything” to help Ukraine, he has not yet cleared his new appointment under the US Senate rules.

“I was asked to do it both by Ukraine and Saakashvili and I said I would be inclined to do it but I said I needed to look at all the nuances of it, whether it’s legal under our ethics and all that kind of stuff,” McCain told BuzzFeed.

At the onset of the Ukraine's Maidan protests against former president Viktor Yanukovich, McCain appeared in Kiev to support the uprising that months later culminated in a coup.

“We ... want to make it clear to Russia and Vladimir Putin that interference in the affairs of Ukraine is not acceptable to the United States,” the US Senator told a crowd of some 200,000 anti-government protesters in the central square of Ukraine’s capital.

Following the new Kiev authorities’ attempt to suppress dissent in the east of the country and Crimea’s ascension into the Russian Federation, McCain became the main engine of lobbying for lethal arms supplies to Ukrainian forces to “defend themselves” and Europe from “Russian aggression.”

“The Ukrainian people don’t want US or Western troops to fight for them; they are simply asking for the right tools to defend themselves and their country,” he said late last month at a hearing on US security policy in Europe. “Russia’s invasion and dismemberment of Ukraine should remind everyone of the true nature of Putin’s ambitions and the fragility of peace in Europe.”

McCain’s statements following the Minsk II ceasefire agreement make it clear that peace in Ukraine is not something the hawkish politician supports. Despite the general agreement that Minsk Accords is the only way forward for a political resolution to the crisis, McCain rejected the agreement as “solidifying the gains of Russian aggression.”

In addition, the Senator is a strong supporter of the NATO buildup on Russian borders. McCain insisted recently that the Baltic allies should help secure eastern borders of the alliance as they cannot “continue with business as usual” claiming that Russia poses a “geopolitical challenge... to our entire vision of Europe.”

McCain has also been hinting at starting a new nuclear arms race with Russia. “Negotiating further strategic nuclear reductions with Russia would be a dangerously naive non-starter with the US Senate. It simply defies common sense to negotiate nuclear reductions with Vladimir Putin,” he said last month following US administration's call for further strategic nuclear reductions.
Gezellig zo'n team met een gezochte misdadiger en een oorlogsophitser.
pi_152612549
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  vrijdag 15 mei 2015 @ 02:45:19 #39
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152612611
quote:
Eerst het evenwicht verstoren en nu weer proberen vriendjes te worden met Rusland?
Wat een schaamteloze vertoning....
pi_152613965
Daar naast is het ergelijk dat de NAVO zich steeds meer met de politiek moet bemoeien.
pi_152617384
quote:
Beschamende video inderdaad. :')
  vrijdag 15 mei 2015 @ 12:09:50 #42
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152617943
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 02:45 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Eerst het evenwicht verstoren en nu weer proberen vriendjes te worden met Rusland?
Wat een schaamteloze vertoning....
Geen vriendjes. Gewoon zaken doen met Rusland(stoppen met die sancties). Voor de rest een muur om die zooi heen als het aan mij zou liggen.
Het is natuurlijk zaak om Rusland niet teveel met China te laten samenspannen. De Stille Zuidzee is natuurlijk in het belang van China. Met Russische steun word dat natuurlijk iets gemakkelijker voor China. Dat moet je zien te voorkomen.

maw je kunt Rusland beter als neutrale partner hebben voor je economische handel dan als vijand. Het westen heeft al genoeg vijanden waar we onze handen vol aan hebben.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_152619072
olliecarroll twitterde op vrijdag 15-05-2015 om 11:27:47 Zakharchenko: we aren't going back down the path we've chosen. We've shown we can fight, defend ourselves http://t.co/1DQ6WLg1yq reageer retweet
olliecarroll twitterde op vrijdag 15-05-2015 om 11:39:45 Zakharchenko: we consider rest of region to be illegally occupied and we well liberate it. Can't say how... reageer retweet
olliecarroll twitterde op vrijdag 15-05-2015 om 11:45:37 Zakharchenko: Kiev government illegitimate, ours legitimate reageer retweet
olliecarroll twitterde op vrijdag 15-05-2015 om 12:53:05 Zakharchenko repeats promise to "liberate" rest of Donetsk, Lugansk regions. "And we will cleanse them of Poroshenko, Yatsenyuk, turchinov" reageer retweet
Meer: https://twitter.com/olliecarroll/

Zacharenko is nog altijd uit op oorlog.
pi_152619445
http://www.pravda.com.ua/news/2015/05/14/7067904/

Voor DUTCHKO die altijd zit te janken dat het Westen in Oekraine zit omdat ze gas willen jatten.
pi_152621253
McCain advising Ukraine? It’s totally insane!
quote:
You really couldn’t make it up, could you? Serial warmonger and unsuccessful US Presidential candidate Senator John McCain has been offered a post as an advisor to Ukraine’s ‘Chocolate King’ President Petro Poroshenko.

He was supposed to join other neocon rejects such as Georgia’s fugitive ex-President (and famous tie-eater) Mikhail Saakashvili and the ex-Swedish Prime Minister Carl Bildt.

McCain has declined the offer, having tweeted quite positively about it earlier, but the very fact that the offer was made in the first place puts into question just how committed Kiev is to the Minsk II peace process.

Putting it mildly, John McCain is not the sort of person you call if you want to sort differences out with your opponents peacefully. Even by the hawkish standards of Capitol Hill, the right-wing Republican's record of supporting - and trying to escalate - military conflicts is quite extraordinary.

In 1999, he not only supported the illegal NATO ‘humanitarian’ bombardment of Yugoslavia - but also wanted boots on the ground. He was up - big time- for the invasion of Afghanistan in 2001 and for the Iraq war two years later. He joked about bombing Iran - putting the words “Bomb, Bomb, Bomb, Bomb, Bomb, Iran” to the Beach Boys hit ‘Barbara Ann’, but the joke wasn’t particularly funny as he made it clear that he thought “military action” against the Islamic Republic should remain an option.

In 2006, casting himself as a humanitarian, he called for NATO to impose a no-fly zone over Darfur. The same year he supported Israel’s bombardment of Lebanon. In 2011 he was a bellicose supporter of the war against Libya. In April 2011 he visited the country and said of the anti-government rebels “they are my heroes”. (Funnily enough, he’s been less vocal on Libya since the country has become a failed state - and his ‘heroes’ of 2011 have been killing each other.)

After Libya, the next country on his ‘To Do’ list was Syria. In May 2012, he became the first Senator to call for the bombing of “Assad’s forces”.

In May 2013, he did his usual routine and visited ‘rebels’ fighting the secular government. At a time when people of good will were trying to bring the conflict to an end, McCain not only called on the US to arm the “brave fighters” who he was photographed with, but for cruise missiles to be used against Syrian government forces.

This January it was reported that McCain was one of several senior US and French officials who were accused of entering Syria illegally.

It’s hard to disentangle McCain’s obsession with toppling Assad from his Zionism. McCain has described himself as “proudly pro-Israel”- and said, when he was standing for President, that if elected he would “work to further isolate the enemies of Israel such as Syria, Hamas and Hezbollah”. He wasn’t elected, but didn’t let his rejection by the American people hinder his warmongering efforts.

In the summer of 2013 McCain criticized Obama’s planned air-strikes against Syria - on the grounds that they didn’t go far enough. McCain didn’t just want to ‘degrade’ the Syrian government’s military capabilities; he wanted a much larger-scale operation to remove President Assad from power.

For once though, McCain and the other hawks didn’t get their way. Shrewd Russian diplomacy and unexpected opposition from the British Parliament, put air strikes off the agenda. Assad survived. McCain had been angry with Russia in 2008, when Moscow had the temerity to respond to Georgian President Mikhail Saakashvili’s aggression against the civilian population of South Ossetia, but now he - and his fellow warmongers - were even angrier.

Time to get back at Putin and support ‘regime change’ in Ukraine! Off to the Maidan to hand out the cookies to the ‘pro-democracy’ protestors! “We are here to support your just cause, the sovereign right of Ukraine to determine its own destiny freely and independently,” the old ham McCain declared. In his enthusiasm for ‘regime change’ in Kiev it didn’t seem to matter at all to the man who was ‘proudly pro-Israel’, that he was sharing a platform with Oleg Tyahnybok - a far-right ultra-nationalist who had written in the past of Ukraine being run by a “Muscovite-Jewish” mafia and who had written open letters, less than ten years earlier, calling for more to be done to halt the “criminal activities” of “organized Jewry”.

Imagine if a left-wing anti-war figure had shared a platform with someone who had publicly expressed views such as these. But McCain did - and his fellow neocons were strangely silent.

Most people mellow in old age, but McCain seems to get even more aggressive with each year that passes. In 2013, the Mother Jones website put at 13 the number of countries that McCain had wanted the US to attack.

Last summer as Israeli forces pounded Gaza, McCain praised the Israeli government’s “admirable” sense of “restraint” Over 2,000 Palestinians - many of them women and children - were killed.

In October, writing in Rupert Murdoch’s Wall Street Journal, McCain was once again calling for military action against Assad.

He’s predictably attacked the US’s recent rapprochement with Iran- calling Secretary of State John Kerry “delusional”.

He’s also been smearing those who don’t want to join in a new Cold War with Russia over Ukraine. In December, he ludicrously claimed that Hungary, a multi-party democracy, was “on the verge of ceding its sovereignty to a neo-fascist dictator getting in bed with Vladimir Putin.”

Hungary’s Prime Minister Viktor Orban responded angrily, by saying that his country’s “national independence” was at stake - and he was right. But at least the bombs haven’t yet dropped on Budapest - and the country hasn’t been ripped apart by ‘rebels’fighting the government, which usually happens in independently-minded countries John McCain and his fellow hawks don’t like.

This week’s visit to Sochi by John Kerry to meet Russia’s Foreign Minister Sergey Lavrov, was interpreted, by my RT OpEdge colleague Bryan Macdonald, as a sign that US policy in relation to Ukraine was beginning to change in a positive direction.

Bryan says Ukraine has had its 15 minutes of fame and I hope he’s right. After months of bloody conflict in which thousands of people have been killed-and more than 2 million displaced, there is a peace - of sorts - in the country today. Minsk II is holding. There are definitely reasons to hope that the worst is over. However, there are worrying signs too. The Russophobic neocon faction in Washington and London don’t want the conflict in Ukraine to be resolved and for things to get back to normal, as they want sanctions on Russia to be extended, not lifted.

McCain himself has strongly criticized Minsk II. Usually so keen to support ‘rebels’ he has repeatedly called for the US to give the Ukrainian government the weapons they need to militarily defeat the rebels in the east.

“In almost every debate in the Senate and public TV he always makes the choice of the most violent response to any challenge facing our country. He wants to go to war in this country and that country,” was the damning verdict on McCain by the former US President Jimmy Carter.

If you genuinely wanted peace in Ukraine, then literally the last person in the world you would offer an advisory position to would be the senior Senator for Arizona. Get Carter perhaps, but McCain in Ukraine? Unless you really wanted war, the idea is totally insane.
pi_152623108
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 11:52 schreef Infection het volgende:

[..]

Beschamende video inderdaad. :')
Dat nummer leidt er wel toe dat de Griekse en Turkse defensieministers arm in arm staan, heeft het toch nog wat opgeleverd voor de vrede 8-)
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:36:51 #47
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152623231
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 12:09 schreef Cherna het volgende:

[..]

Geen vriendjes. Gewoon zaken doen met Rusland(stoppen met die sancties). Voor de rest een muur om die zooi heen als het aan mij zou liggen.
Het is natuurlijk zaak om Rusland niet teveel met China te laten samenspannen. De Stille Zuidzee is natuurlijk in het belang van China. Met Russische steun word dat natuurlijk iets gemakkelijker voor China. Dat moet je zien te voorkomen.

maw je kunt Rusland beter als neutrale partner hebben voor je economische handel dan als vijand. Het westen heeft al genoeg vijanden waar we onze handen vol aan hebben.
Wat een kletspraat.
Rusland op een afstand houden is precies wat de USA wenst en dan zal er nooit iets veranderen.
En Rusland doet al volop zaken met China want ze zitten in een handelsverbond, dat houd je niet tegen.
Voor de rest: die vijanden zijn er niet voor niets.....de buitenlandse politiek die gehanteerd word doior het Westen is niet bepaald geliefd in de wereld....
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:46:29 #48
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152623505
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 13:19 schreef BEFEM het volgende:
http://www.pravda.com.ua/news/2015/05/14/7067904/

Voor DUTCHKO die altijd zit te janken dat het Westen in Oekraine zit omdat ze gas willen jatten.
http://www.pecob.eu/shale-gas-pl-ua
One of the reasons why Russia’s western neighbors keenly embraced shale gas production is that Russia has on various occasions used Gazprom as a foreign policy instrument. It comes as no surprise, then, that Poland and Ukraine — who own respectively the first and the third largest shale gas deposits in Europe — has responded with optimism to the prospects of shale gas extraction that could radically change their balance of energy dependence on Russia.

In this context, shale gas seems to be both an opportunity to diversify energy supplies to Ukraine, and to avoid political pressures from the North-East neighbor.

----------------------------------------------
Je moet wel een enorme sufferd zijn als je deze punten wegwuifd.
Waarom denk je dan dat de USA zo begerig naar de Oekraine lonkt? Om hun eerlijke karakter en betrouwbaarheid? _O-
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:51:54 #49
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_152623645
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:46 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

http://www.pecob.eu/shale-gas-pl-ua
One of the reasons why Russia’s western neighbors keenly embraced shale gas production is that Russia has on various occasions used Gazprom as a foreign policy instrument. It comes as no surprise, then, that Poland and Ukraine — who own respectively the first and the third largest shale gas deposits in Europe — has responded with optimism to the prospects of shale gas extraction that could radically change their balance of energy dependence on Russia.

In this context, shale gas seems to be both an opportunity to diversify energy supplies to Ukraine, and to avoid political pressures from the North-East neighbor.

----------------------------------------------
Je moet wel een enorme sufferd zijn als je deze punten wegwuifd.
Waarom denk je dan dat de USA zo begerig naar de Oekraine lonkt? Om hun eerlijke karakter en betrouwbaarheid? _O-
Inderdaad heel logisch dat Rusland daarom Oekrane is binnengevallen. Zo kunnen ze Europa afhankelijk houden van hun gas. Als oekraine zou kiezen hun eigen grondstoffen te exploiteren zou dat Rusland niet goed uitkomen.
Goed werk ^O^
  vrijdag 15 mei 2015 @ 15:57:11 #50
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152623781
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:51 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Inderdaad heel logisch dat Rusland daarom Oekrane is binnengevallen. Zo kunnen ze Europa afhankelijk houden van hun gas. Als oekraine zou kiezen hun eigen grondstoffen te exploiteren zou dat Rusland niet goed uitkomen.
Goed werk ^O^
Conflikten gaan vrijwel altijd om grondstoffen en de daar aanhangende macht, een uitzondering daargelaten.
Oekraine is geen uitzondering daarop.
pi_152624166
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:46 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

http://www.pecob.eu/shale-gas-pl-ua
One of the reasons why Russia’s western neighbors keenly embraced shale gas production is that Russia has on various occasions used Gazprom as a foreign policy instrument. It comes as no surprise, then, that Poland and Ukraine — who own respectively the first and the third largest shale gas deposits in Europe — has responded with optimism to the prospects of shale gas extraction that could radically change their balance of energy dependence on Russia.

In this context, shale gas seems to be both an opportunity to diversify energy supplies to Ukraine, and to avoid political pressures from the North-East neighbor.

----------------------------------------------
Je moet wel een enorme sufferd zijn als je deze punten wegwuifd.
Waarom denk je dan dat de USA zo begerig naar de Oekraine lonkt? Om hun eerlijke karakter en betrouwbaarheid? _O-
Wat heeft de VS daar aan :? Die zijn al net exporteur van energie.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_152624604
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:46 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

http://www.pecob.eu/shale-gas-pl-ua
One of the reasons why Russia’s western neighbors keenly embraced shale gas production is that Russia has on various occasions used Gazprom as a foreign policy instrument. It comes as no surprise, then, that Poland and Ukraine — who own respectively the first and the third largest shale gas deposits in Europe — has responded with optimism to the prospects of shale gas extraction that could radically change their balance of energy dependence on Russia.

In this context, shale gas seems to be both an opportunity to diversify energy supplies to Ukraine, and to avoid political pressures from the North-East neighbor.

----------------------------------------------
Je moet wel een enorme sufferd zijn als je deze punten wegwuifd.
Waarom denk je dan dat de USA zo begerig naar de Oekraine lonkt? Om hun eerlijke karakter en betrouwbaarheid? _O-
Wat heb jij eigenlijk tegen de VS? Je bent zelf nota bene naar de USA-light versie (Canada) verhuisd :P
  vrijdag 15 mei 2015 @ 16:24:40 #53
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152624645
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wat heeft de VS daar aan :? Die zijn al net exporteur van energie.
Meen je dit nu werkelijk? Moet ik dit nu gaan uitleggen??
pi_152624683
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:24 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Meen je dit nu werkelijk? Moet ik dit nu gaan uitleggen??
Ja graag. Ik zie wel in hoe het in het belang van oost europa is. En indirect dus ook voor de Navo/VS maar dat is ook maar summier.

Dus leg maar eens uit welk belang de VS er bij hebben.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 15 mei 2015 @ 16:27:56 #55
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152624753
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:23 schreef J.B. het volgende:

[..]

Wat heb jij eigenlijk tegen de VS? Je bent zelf nota bene naar de USA-light versie (Canada) verhuisd :P
Ik heb iets tegen de nietsontziende buitenlandse politiek van de VS, die over lijken gaat.
En Canada is een schoothondje, dat is waar, maar een heleboel Canadezen zijn echt niet zo blij met hun zuiderburen en hun politiek.
En bovendien wil ik weg uit Canada. :Y
pi_152624785
Lekker boeiend dat gas, Rusland is wat dat betreft al tanende. Hun laatste machtsmiddel verdwijnt, ja dan ga je wanhopige dingen doen als een buurland annexeren. Ondertussen glipt de zwaar bevochten welvaart uit hun handen, daar verandert de Russische propaganda weinig aan.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_152624800
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:27 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik heb iets tegen de nietsontziende buitenlandse politiek van de VS, die over lijken gaat.
En Canada is een schoothondje, dat is waar, maar een heleboel Canadezen zijn echt niet zo blij met hun zuiderburen en hun politiek.
En bovendien wil ik weg uit Canada. :Y
Hypocriet gejank. Rusland heeft dezelfde buitenlandpolitiek als de VS.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 16:31:55 #58
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152624861
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ja graag. Ik zie wel in hoe het in het belang van oost europa is. En indirect dus ook voor de Navo/VS maar dat is ook maar summier.

Dus leg maar eens uit welk belang de VS er bij hebben.
Investeringsbelang en handel.
Komt daarbij dat hun machts en invloedsfeer weer een stukje groter is geworden.
Militaire macht en de gelegenheid om meer militaire basis in te richten: betekent automatisch meer geld voor bepaalde bedrijven (w.o. Haliburton van ene Dick Cheny en fam. Bush die vrijwel ALLE militaire bassisen leveren aan de USA).

Ik woon vlak naast dit grapjassen land en hun honger naar macht en gheld is ongekend.
pi_152624864
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:51 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Inderdaad heel logisch dat Rusland daarom Oekrane is binnengevallen. Zo kunnen ze Europa afhankelijk houden van hun gas. Als oekraine zou kiezen hun eigen grondstoffen te exploiteren zou dat Rusland niet goed uitkomen.
Goed werk ^O^
Rusland is Oekraine niet binnengevallen.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 16:32:20 #60
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152624871
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:30 schreef waht het volgende:

[..]

Hypocriet gejank. Rusland heeft dezelfde buitenlandpolitiek als de VS.
Heb ik dan anders beweerd?
  vrijdag 15 mei 2015 @ 16:34:11 #61
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152624921
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:32 schreef reza1 het volgende:

[..]

Rusland is Oekraine niet binnengevallen.
Nou ja onder dekking van: vrijheid en bescherming van de Russische burgers in de Krim en Oost Oekraine.
Maar dergelijke tactieken worden ook door de USA gehanteerd.
pi_152624965
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:32 schreef reza1 het volgende:

[..]

Rusland is Oekraine niet binnengevallen.
Jammer dat Poetin zelf anders heeft beweerd ^O^

http://www.bbc.com/news/world-europe-31796226
pi_152624996
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:35 schreef J.B. het volgende:

[..]

Jammer dat Poetin zelf anders heeft beweerd ^O^

http://www.bbc.com/news/world-europe-31796226
De Krim is nooit Oekraine geweest, Chroesjtov was geen legitieme leider.
pi_152625024
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:31 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Investeringsbelang en handel.
Komt daarbij dat hun machts en invloedsfeer weer een stukje groter is geworden.
Militaire macht en de gelegenheid om meer militaire basis in te richten: betekent automatisch meer geld voor bepaalde bedrijven (w.o. Haliburton van ene Dick Cheny en fam. Bush die vrijwel ALLE militaire bassisen leveren aan de USA).

Ik woon vlak naast dit grapjassen land en hun honger naar macht en gheld is ongekend.
Dit is nu niet echt een sluitende uitleg waarom dat schaliegas van belang is voor de VS.
Alles kunnen ze ook bereiken zonder dat gas.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_152625057
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:36 schreef reza1 het volgende:

[..]

De Krim is nooit Oekraine geweest, Chroesjtov was geen legitieme leider.
REZA ->

-> Wringen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 15 mei 2015 @ 16:43:38 #66
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152625200
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dit is nu niet echt een sluitende uitleg waarom dat schaliegas van belang is voor de VS.
Alles kunnen ze ook bereiken zonder dat gas.
Wat begrijp je niet aan de woorden Investeringsbelang en handel??? (lees: heel veel centjes)
De USA is aan het boren/technische ondersteuning in Rusland notabene, zelfs tijdens het Oekraine conflikt!! (Exxon Mobile, Phoeniz Tech. Service)
En nederland mag zelfs geen tomaat meer leveren aan Rusland??
Fijne partner, die USA! :N
pi_152625325
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:43 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan de woorden Investeringsbelang en handel??? (lees: heel veel centjes)
De USA is aan het boren/technische ondersteuning in Rusland notabene, zelfs tijdens het Oekraine conflikt!! (Exxon Mobile, Phoeniz Tech. Service)
En nederland mag zelfs geen tomaat meer leveren aan Rusland??
Fijne partner, die USA! :N
Zoals gezegd dat is peanuts tov de kosten. Dat is hetzelfde zeggen als dat de VS Irak is binnengevallen voor de olie.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 15 mei 2015 @ 16:48:25 #68
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152625363
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Zoals gezegd dat is peanuts tov de kosten. Dat is hetzelfde zeggen als dat de VS Irak is binnengevallen voor de olie.
Waarom is de USA dan wel Irak binnen gevallen? Omdat ze zooooooooooooooo begaan waren met de bevolking?? _O-
pi_152625402
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:48 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Waarom is de USA dan wel Irak binnen gevallen? Omdat ze zooooooooooooooo begaan waren met de bevolking?? _O-
Om meerdere redenen maar niet om de oliewinsten. Zelfs voordat dat een grote clusterfuck werd was die oorlog al duurder dan ze er ooit aan zouden kunnen verdienen.

Overigens om hoe veel centjes gaat het bij dat schaliegas project in ukraine?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_152625403
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:48 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Waarom is de USA dan wel Irak binnen gevallen? Omdat ze zooooooooooooooo begaan waren met de bevolking?? _O-
Omdat god het hem opdroeg, aldus Bush.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  vrijdag 15 mei 2015 @ 16:56:32 #71
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152625592
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Om meerdere redenen maar niet om de oliewinsten. Zelfs voordat dat een grote clusterfuck werd was die oorlog al duurder dan ze er ooit aan zouden kunnen verdienen.

Overigens om hoe veel centjes gaat het bij dat schaliegas project in ukraine?
Geef die redenen dan eens?

En het schaliegas project geeft de EU de vrijheid om zich van Rusland los te weken en komt totaal onder de controle van de USA en de grote investeerders, zoals men dit graag wenst te zien.
En dan praat je over honderden biljoenen.

ik lees het later wel wat voor antwoorden je gaf....ga nu werken..
  vrijdag 15 mei 2015 @ 16:57:20 #72
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152625614
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:49 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Omdat god het hem opdroeg, aldus Bush.
Ja ze zijn zeeeeeer christelijk in de USA...... alleen op de verkeerde manier.... _O-
pi_152625619
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:56 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Geef die redenen dan eens?

En het schaliegas project geeft de EU de vrijheid om zich van Rusland los te weken en komt totaal onder de controle van de USA en de grote investeerders, zoals men dit graag wenst te zien.
En dan praat je over honderden biljoenen.

:?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 15 mei 2015 @ 16:58:26 #74
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152625645
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

:?
Laat ook maar......je snapt het echt niet he?
pi_152626040
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:56 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Geef die redenen dan eens?

En het schaliegas project geeft de EU de vrijheid om zich van Rusland los te weken en komt totaal onder de controle van de USA en de grote investeerders, zoals men dit graag wenst te zien.
En dan praat je over honderden biljoenen.

ik lees het later wel wat voor antwoorden je gaf....ga nu werken..
Europa is allang bezig zich van Rusland los te weken wat de energievoorziening betreft, daar heeft "het schaliegasproject" bar weinig mee te maken. Oekrane heeft zelfs minder gasreserves dan Nederland, en NL heeft voor export nauwelijks nog gas over :')
pi_152626131
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 15:46 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

http://www.pecob.eu/shale-gas-pl-ua
One of the reasons why Russia’s western neighbors keenly embraced shale gas production is that Russia has on various occasions used Gazprom as a foreign policy instrument. It comes as no surprise, then, that Poland and Ukraine — who own respectively the first and the third largest shale gas deposits in Europe — has responded with optimism to the prospects of shale gas extraction that could radically change their balance of energy dependence on Russia.

In this context, shale gas seems to be both an opportunity to diversify energy supplies to Ukraine, and to avoid political pressures from the North-East neighbor.

----------------------------------------------
Je moet wel een enorme sufferd zijn als je deze punten wegwuifd.
Waarom denk je dan dat de USA zo begerig naar de Oekraine lonkt? Om hun eerlijke karakter en betrouwbaarheid? _O-
Je roept steeds dat het om het gas te doen is in Oekraine voor de VS/Europa dat ze het willen jatten enzo.. Wat gebeurt er nu werkelijk, Rusland zit alle steenkool leeg te trekken daar!

Is toch precies waar je het Westen van beticht wat de Russen nu doen?

Overigens klopt heel je verhaal over het gas helemaal niet, daar is hier al 100x uitleg over geweest.
pi_152626623
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:58 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Laat ook maar......je snapt het echt niet he?
Nee jij niet, je lult een hoop in de ruimte maar onderbouwing ho maar.

Je hebt het over 100den biljoenen. Dan weet je echt niet waar je het over hebt.

Verder is het mij niet helemaal duidelijk hoe we dan onder VS investeerders komen te staan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_152626941
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:13 schreef J.B. het volgende:

[..]

Europa is allang bezig zich van Rusland los te weken wat de energievoorziening betreft, daar heeft "het schaliegasproject" bar weinig mee te maken. Oekrane heeft zelfs minder gasreserves dan Nederland, en NL heeft voor export nauwelijks nog gas over :')
Jajajaja, gaan we dan eindelijk LNG kopen van de sponsors van McCain? Kost wat, maar dan krijg je ook niks.
so long and thanks for all the fish
pi_152627007
Geld, gas, olie whatever heeft voor de VS/EU en zelfs Rusland nooit een rol gespeeld bij Oekraine, want er valt niet veel te halen en de economie zakt steeds verder weg:

ianbremmer twitterde op vrijdag 15-05-2015 om 16:25:07 Ukraine's economy is imploding even faster than its sovereignty. (down 17.6% 1Q yoy) reageer retweet
Wat de Russen wel wilde hebben waren 'jonge mensen' en die zijn er in Oekrane genoeg. Ook zijn er nu een hoop verhuist van Oost Oekrane naar Rusland (indien Pro-Russisch) of naar Kiev (indien pro-Westers) en die zullen niet zo snel teruggaan naar een gebied zonder toekomstperspectief.
pi_152627025
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:42 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Jajajaja, gaan we dan eindelijk LNG kopen van de sponsors van McCain? Kost wat, maar dan krijg je ook niks.
Ik gok dat de EU zich meer richt op noord afrika en de golf staten dan lng uit de vs.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_152627029
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nee jij niet, je lult een hoop in de ruimte maar onderbouwing ho maar.

Je hebt het over 100den biljoenen. Dan weet je echt niet waar je het over hebt.

Verder is het mij niet helemaal duidelijk hoe we dan onder VS investeerders komen te staan.
IJscoboer, als het ook strategisch niks waard is, had Biden dan zijn zoon niet daarop kunnen wijzen. Zit die een beetje duimen te draaien, en kogels te ontwijken, daar in Ukraine, voor helemaal nop.

[ Bericht 0% gewijzigd door crashbangboom op 15-05-2015 17:50:23 ]
so long and thanks for all the fish
pi_152627206
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik gok dat de EU zich meer richt op noord afrika en de golf staten dan lng uit de vs.
Dan gok je verkeerd, want raad eens waar die pijpleiding vanuit de golf had moeten komen :)
Goh, laten we onder de bezielende leiding van de USA daar nou net een frozen war gestart hebben :D

Wat doet Biden Jr. dan in Ukraine?
Waarom staat McCain godverdomme direct na MH17 schaamteloos LNG te verkopen in Amsterdam? Ja, ach, doden, maar als jullie domme Europeanen het gas van mijn vrinden koopt, kom het allemaal goed.

Ik zeg niet dat het een groot complot is, maar je oogkleppen mag je gerust afdoen. Ontkennen dat hier Amerikaanse politici wel brood in zien (en vooral $) is een beetje knullig. Money rules the world. Mensen zijn maar colleteral damage.
so long and thanks for all the fish
pi_152627222
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:44 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

IJscoboer, als het ook strategisch niks waar is, had Biden dan zijn zoon niet daarop kunnen wijzen. Zit die een beetje duimen te draaien, en kogels te ontwijken, daar in Ukraine, voor helemaal nop.
Als ik de wiki moet geloven is het eerder andersom. Maar met je eens dat het nogal dubieus lijkt.
Overigens niks waard zeg ik niet. Echter het is niet de huidige oorlog waard.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_152627283
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:49 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Wat doet Biden Jr. dan in Ukraine?

Biden is ingehuurd door een bedrijf uit de private sector. De private sector heeft slechts 16% van het Oekraense gas in handen. Ongeveer een kwart daarvan is eigendom van het bedrijf waar hij voor werkt. Je praat dan over 4% van de totale gaswinning in Oekraine. Dat levert om en nabij de $90 miljoen per jaar op.
pi_152627299
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik gok dat de EU zich meer richt op noord afrika en de golf staten dan lng uit de vs.
Noord-Afrika en de Kaspische Zee vooral, vanuit Azerbeidzjan wordt nu via Georgi en Turkije een pijpleiding naar Europa gebouwd; tevens zijn er plannen deze aan te sluiten op het netwerk in Turkmenistan en Kazachstan. Verrassenderwijs ziet Rusland (en overigens ook Iran) dat niet zo zitten.
pi_152627312
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:49 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Dan gok je verkeerd, want raad eens waar die pijpleiding vanuit de golf had moeten komen :)
Goh, laten we onder de bezielende leiding van de USA daar nou net een frozen war gestart hebben :D

Wat doet Biden Jr. dan in Ukraine?
Waarom staat McCain godverdomme direct na MH17 schaamteloos LNG te verkopen in Amsterdam? Ja, ach, doden, maar als het gas van mijn vrinden koopt, kom het allemaal goed.

Ik zeg niet dat het een groot complot is, maar je oogkleppen mag je gerust afdoen. Ontkennen dat hier Amerikaanse politici wel brood in zien (en vooral $) is een beetje knullig. Money rules the world. Mensen zijn maar colleteral damage.
Libie en Algerije. Overigens die interventie daar was vooral een Europees/Frans feestje.

Ik snap dat er geld te verdienen valt maar of het om aantallen gaat die toe doen, daar zet ik mijn vraagtekens bij. Zeker omdat gas als aanleiding te noemen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 15 mei 2015 @ 18:07:57 #87
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_152627700
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:56 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Geef die redenen dan eens?

En het schaliegas project geeft de EU de vrijheid om zich van Rusland los te weken en komt totaal onder de controle van de USA en de grote investeerders, zoals men dit graag wenst te zien.
En dan praat je over honderden biljoenen.

ik lees het later wel wat voor antwoorden je gaf....ga nu werken..
Maar goed als je dit dus allemaal geloofd dan is de logische conclusie toch dat Rusland de boosdoener is... Zij willen voorkomen dat oekraine gas kan leveren.
Hoe je opeens uit het niets de sprong naar de VS maakt is mij totaal niet duidelijk.
pi_152628537
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:52 schreef Nintex het volgende:

[..]

Biden is ingehuurd door een bedrijf uit de private sector. De private sector heeft slechts 16% van het Oekraense gas in handen. Ongeveer een kwart daarvan is eigendom van het bedrijf waar hij voor werkt. Je praat dan over 4% van de totale gaswinning in Oekraine. Dat levert om en nabij de $90 miljoen per jaar op.
Grote Nintex de goedprater, master of diffusion, hoeveel belang hebben de contractanten in Amerikaans LNG? De Bidens zijn niet gek he, ook al probeer je dat te verkopen, ze gaan gewoon voor de hoogste bieder. Denk jij dat McCain voor commissie over $90m wel zijn bed uitkomt?

Hoe meer rotzooi, hoe beter voor de handel. Hoeveel is gemoeid met de gasimport van Gazprom, en hoeveeel zou het je waard zijn om die dat over te nemen door een vloedgolf aan tankers de oceaan over te sturen tegen woekerprijzen?

Waarom staat McCain dan daags na MH17 opeens in Amsterdam te venten?

Misselijkmakend ziek :r Dat je je daarvoor laat lenen.
so long and thanks for all the fish
pi_152628626
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 18:41 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Grote Nintex de goedprater, master of diffusion, hoeveel belang hebben de contractanten in Amerikaans LNG? De Bidens zijn niet gek he, ook al probeer je dat te verkopen, ze gaan gewoon voor de hoogste bieder. Denk jij dat McCain voor commissie over $90m wel zijn bed uitkomt?

Hoe meer rotzooi, hoe beter voor de handel. Hoeveel is gemoeid met de gasimport van Gazprom, en hoeveeel zou het je waard zijn om die dat over te nemen?
Het tegendeel is waar. Als Dick Cheney Halliburton weer in de startblokken had staan dan had je zeker een punt gehad. Echter is de macht van Oekrane economisch beperkt en hebben zowel de Duitsers als de Russen er een hekel aan dat het Russsiche gas eerst door dat corrupte gat moet. Gas dat zelfs op dit moment nog steeds geleverd wordt. De EU zou echt niet iedere keer halsoverkop met Gazprom om de tafel gaan zitten om een stopzetting van de leveringen te voorkomen, als het doel van de Oekraense crisis is om de Russische gasleveringen te dwarsbomen.
pi_152628758
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 18:44 schreef Nintex het volgende:

[..]

Het tegendeel is waar. Als Dick Cheney Halliburton weer in de startblokken had staan dan had je zeker een punt gehad. Echter is de macht van Oekrane economisch beperkt en hebben zowel de Duitsers als de Russen er een hekel aan dat het Russsiche gas eerst door dat corrupte gat moet. Gas dat zelfs op dit moment nog steeds geleverd wordt. De EU zou echt niet iedere keer halsoverkop met Gazprom om de tafel gaan zitten om een stopzetting van de leveringen te voorkomen, als het doel van de Oekraense crisis is om de Russische gasleveringen te dwarsbomen.
Gezien je vrolijk de aandacht probeert af te leiden, en een rookgordijn met veel inhoudsloze woorden probeert op te trekken, meen ik dat zelfs JIJ ziet dat ik hier een punt heb.

Is niet erg hoor, geen van de partijen is daar vies van, maar hoer probeer jij rol van de USA goed te praten?
so long and thanks for all the fish
pi_152629092
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 18:49 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Gezien je vrolijk de aandacht probeert af te leiden, en een rookgordijn met veel inhoudsloze woorden probeert op te trekken, meen ik dat zelfs JIJ ziet dat ik hier een punt heb.

Is niet erg hoor, geen van de partijen is daar vies van, maar hoer probeer jij rol van de USA goed te praten?
Welke rol van de USA?

De VS speelt een minimale rol in het hele Oekrane verhaal. Shell had al in 2013 een deal met de Oekraners voor het schaliegas. Nu ligt de winning al sinds juli 2014 stil, vanwege de gevechten. LNG naar Europa halen is leuk, maar verre van praktisch op de korte termijn.

Je kunt geen onsamenhangende samenzwering verkopen, zonder dat er enig bewijs of grondslag voor is. Om deze 'conspiracy' te laten werken, moesten de Amerikanen niet alleen weten wat Yatsenyuk, Poroshenko, Klitschko, Turnichov zouden gaan doen, maar ook welke acties Putin, Strelkov/Borodai/Zacharenko zouden ondernemen.
pi_152629258
Sowieso is het verhaal dat de Amerikanen met LNG de Europese gasmarkt zouden willen overnemen compleet uit de lucht gegrepen. De Europese Unie heeft al tijden een diversificatiestrategie en wijkt daar tot dusver niet vanaf. Wat LNG wel kan doen is bewezen in Litouwen, sinds de LNG-tanker daar ligt heeft Gazprom zijn prijzen voor Litouwen met 20% verlaagd. Zo werkt concurrentie, LNG blijkt in praktijk gewoon een goede stok achter de deur te zijn maar ook weinig meer dan dat.
pi_152630814
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 16:30 schreef waht het volgende:

[..]

Hypocriet gejank. Rusland heeft dezelfde buitenlandpolitiek als de VS.
Dat Rusland het vooral in eigen achtertuin lijkt te houden terwijl de VS de hele planeet rondtrekt om landen in puin te schieten voor hun eigen gewin is slecht detail zeker? ;)
  zaterdag 16 mei 2015 @ 02:18:12 #94
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152642394
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 17:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nee jij niet, je lult een hoop in de ruimte maar onderbouwing ho maar.

Je hebt het over 100den biljoenen. Dan weet je echt niet waar je het over hebt.

Verder is het mij niet helemaal duidelijk hoe we dan onder VS investeerders komen te staan.
Nee niets is jouw duidelijk, dat begrijp ik uit het hele verhaal....
  zaterdag 16 mei 2015 @ 02:24:01 #95
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152642460
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 18:07 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Maar goed als je dit dus allemaal geloofd dan is de logische conclusie toch dat Rusland de boosdoener is... Zij willen voorkomen dat oekraine gas kan leveren.
Hoe je opeens uit het niets de sprong naar de VS maakt is mij totaal niet duidelijk.
Het gaat natuurlijk veel verder.
De marine basis in de Krim kwam in gevaar, de knooppunten en doorvoer van de olie en de gas pijpleidingen kwamen in gevaar, de Nato/VS sprong als een hongerige wolf naar binnen en stookte de boel ff flink op, kortom: de (gouden Russische) handel naar Europa werd aangevallen.
En dat zijn dingen die niet zomaar gaan.
Komt nog bij dat de meeste Russen absoluut niet eens waren met de hele opdeling van de voormalige USSR en dat de Balkan oorlog ook nog eens vreselijk gezichtsverlies en vernedering voor de Russen opleverde.
Dus de beer staat met de rug tegen de muur en valt nu aan....
  zaterdag 16 mei 2015 @ 02:36:38 #96
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152642632
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 19:07 schreef J.B. het volgende:
Sowieso is het verhaal dat de Amerikanen met LNG de Europese gasmarkt zouden willen overnemen compleet uit de lucht gegrepen. De Europese Unie heeft al tijden een diversificatiestrategie en wijkt daar tot dusver niet vanaf. Wat LNG wel kan doen is bewezen in Litouwen, sinds de LNG-tanker daar ligt heeft Gazprom zijn prijzen voor Litouwen met 20% verlaagd. Zo werkt concurrentie, LNG blijkt in praktijk gewoon een goede stok achter de deur te zijn maar ook weinig meer dan dat.
Dacht je dat nu echt?
In heel Europa zit schalie gas MAAR de meeste landen hebben al verklaard dit gas NIET door fracken naar boven wensen te halen omdat de verontreiniging TE groot is.
Alleen de Oekrainie haalde zijn schouders op (lees: de corrupte machtshebbers) en haalde de hele zooi vrolijk naar binnen.
Poolse Regering gaat zeker ook volgen want die interesseerd het ook niet of hun land word vervuild of niet.

http://www.bloomberg.com/(...)europe-for-lng-hoegh

Ukraine Crisis May Boost Demand in Europe for LNG: Hoegh
----
Russia shipped 505 million cubic meters of gas to Europe, excluding Baltic countries, on March 4, the highest level since Feb. 7, according to data from CDU-TEK, a unit of the Russian Energy Ministry.
LNG exports from the U.S., which is building plants to ship the fuel after a boom in production, will boost global annual supply by about 40 million metric tons in 2017 from 250 million, Stoehle said. That’s creating demand for import terminals and tankers that will extend to European nations such as Ukraine, Belarus, Romania, Italy and Croatia, he said.
If the Ukraine crisis escalates into a new “cold war,” more nations may consider increasing LNG imports, with European facilities operating at roughly a third of capacity at the moment

goh wat toevallig allemaal.. _O-

Nog meer goed nieuws.
http://oilprice.com/Energ(...)vives-LNG-Plans.html
On June 27, the chairman of the Ukrainian government's investment agency, Serhiy Yevtushenko, announced that a floating LNG terminal run by a Texas-based company would start operating near the Black Sea port of Odessa in April 2015, potentially supplying Ukraine with up to 5 billion cubic meters of natural gas per year.

Earlier this year, Prime Minister Arseny Yatsenyuk said another more ambitious and expensive land-based LNG project was being revived--one that could handle 10 billion cubic meters of natural gas, or one-third of what it imports from Russia.
pi_152643539
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 19:58 schreef Veluwenaar het volgende:

[..]

Dat Rusland het vooral in eigen achtertuin lijkt te houden terwijl de VS de hele planeet rondtrekt om landen in puin te schieten voor hun eigen gewin is slecht detail zeker? ;)
Hou toch op man. Wel eens van de USSR gehoord?

Dat de Russen nu enkel hun buurlanden naar de tering schieten is vanwege hun onmacht. Het principe is vele malen erger dan wat de VS hanteren.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_152648451
Russische eenheden gevonden die BUK-installatie leverden

http://www.demorgen.be/s/at9Kw5
pi_152649313
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 13:23 schreef J.B. het volgende:
Russische eenheden gevonden die BUK-installatie leverden

http://www.demorgen.be/s/at9Kw5
Er wordt zoals altijd toch niets aan gedaan. Het hele MH-17 gebeuren is allang in de doofpot gedrukt.
pi_152649541
RT_com twitterde op zaterdag 16-05-2015 om 12:20:23 Russia to boost military presence in #Crimea, response to NATO E. Europe expansion http://t.co/rspJ5aQdWC http://t.co/oMNwpzR6aP reageer retweet
NATOdsg twitterde op vrijdag 15-05-2015 om 17:52:38 #Russia says it can deploy weapons to #Crimea while respecting intl law. Logically impossible: Crimea is part of #Ukraine. #RussiaMyths reageer retweet
pi_152649676
De Krim is alleen nog de jure van Oekrane. De facto hebben ze er helemaal niets meer over te zeggen. En niemand de Rusland nu gaat tegenhouden om daar wapens te plaatsen.
pi_152649749
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 14:00 schreef Infection het volgende:

[..]

Er wordt zoals altijd toch niets aan gedaan. Het hele MH-17 gebeuren is allang in de doofpot gedrukt.
Nee joh, allemaal 'westerse propaganda' en 'de echte waarheid zal wel in het midden liggen' of 'nooit achterhaald worden' met als ultieme bewijs 'maar Oekrane heeft vetorecht!' en 'bellingcat is een gast die vanaf zijn luie stoel propaganda napraat!'.

Het maakt ook allemaal niet meer uit wie wat waar, want het sprookje dat de daders voor het gerecht zullen worden gesleept is ook niet meer vol te houden. Nederlandse belangen in Rusland zijn gewoon belangrijker dan het rechtvaardigheidsgevoel van de nabestaanden. Kan ik verder ook prima begrijpen, het is gewoon een harde wereld. Maar had Rutte niet met zijn smerige grijns moeten zeggen dat de daders hoe dan ook terecht worden gesteld. Of je het er mee eens bent of niet maakt verder ook geen ruk uit, vanachter je computertje breng je toch geen verandering.

Anyway de propagandistische idioten zoals Dutchko, Zoa, Spiritus & consorten blijven gewoon in hun eigen sprookjes geloven en deze discussie is op nummertje #203 nog exact hetzelfde als in nummertje #17 met het enig verschil dat het Russisch verhaal nu al een aantal keer is aangepast naar nieuwe inzichten en de propaganda van de dag terwijl het westerse verhaaltje gewoon hetzelfde is gebleven op hier en daar een kleine correctie na...

[ Bericht 0% gewijzigd door teckna op 16-05-2015 14:46:42 ]
pi_152649760
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 14:17 schreef Romanus het volgende:
De Krim is alleen nog de jure van Oekrane. De facto hebben ze er helemaal niets meer over te zeggen. En niemand de Rusland nu gaat tegenhouden om daar wapens te plaatsen.
Het wordt een gebed zonder einde op deze manier. Rusland plaatst meer wapens op de Krim, de NATO zal hun aanwezigheid vergroten. En zo gaat het maar door.

"Logically impossible", maar in de praktijk wel degelijk mogelijk.
pi_152650403
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 14:22 schreef teckna het volgende:

[..]

Nee joh, allemaal 'westerse propaganda' en 'de echte waarheid zal wel in het midden liggen' of 'nooit achterhaald worden' met als ultieme bewijs 'maar Oekrane heeft vetorecht!' en 'bellingcat is een gast die vanaf zijn luie stoel propaganda napraat!'.

Het maakt ook allemaal niet meer uit wie wat waar, want het sprookje dat de daders voor het gerecht zullen worden gesleept is ook niet meer vol te houden. Nederlandse belangen in Rusland zijn gewoon belangrijker dan het rechtvaardigheidsgevoel van de nabestaanden. Kan ik verder ook prima begrijpen, het is gewoon een harde wereld. Maar had Rutte niet met zijn smerige grijns moeten zeggen dat de daders hoe dan ook terecht worden gesteld. Of je het er mee eens bent of niet maakt verder ook geen ruk uit, vanachter je computertje breng je toch geen verandering.

Anyway de propagandistische idioten zoals Dutchko, Zoa, Spiritus & consorten blijven gewoon in hun eigen sprookjes geloven en deze discussie is op nummertje #203 nog exact hetzelfde als in nummertje #17 met het enig verschil dat het Russisch verhaal nu al een aantal keer is aangepast naar nieuwe inzichten en de propaganda van de dag terwijl het westerse verhaaltje gewoon hetzelfde is gebleven op hier en daar een kleine correctie na...
Dat is waar .. Op 17 juli 2014 om half zes s'avonds was de conclusie getrokken.
Rusland heeft het gedaan.
Hoe dat gaan we nog wel verzinnen dmv 'kleine correcties' als b.v een Bukeenheid die half Rusland doorkruist naar Oekraine zo un ding afschiet en weer terugreist... en dan mij een propagandaidioot noemen
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_152650662
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 14:52 schreef ZOA het volgende:

[..]

Dat is waar .. Op 17 juli 2014 om half zes s'avonds was de conclusie getrokken.
Rusland heeft het gedaan.
Hoe dat gaan we nog wel verzinnen dmv 'kleine correcties' als b.v een Bukeenheid die half Rusland doorkruist naar Oekraine zo un ding afschiet en weer terugreist... en dan mij een propagandaidioot noemen
Dat klopt, het westen had het al over een buk toen Rusland nog vol overgave zat te muggenziften dat het een Oekraense SU-25 zou zijn. Inclusief allerhaast aangepaste wikipedia artikelen en bij elkaar geplakte photoshop achtige afbeeldingen waarop dit zogenaamd te zien was.

En nu, maanden later kan zelfs Rusland niet meer ontkennen dat het een buk is, dus moet het maar een Oekraense buk zijn. Oh wacht, het ligt aan Oekrane, die had het luchtruim moeten sluiten, oh nee, het ligt aan Nederland, die had Malaysia airlines moeten verbieden om te vliegen over Oekrane! Aanpassen aan nieuwe inzichten en de propaganda van de dag.

[ Bericht 6% gewijzigd door Specularium op 16-05-2015 16:53:19 ]
  zaterdag 16 mei 2015 @ 16:40:31 #106
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_152653244
Weinig nieuws van het front zo te zien.
There is only one religion
pi_152653425
Thousands March in Kiev Against Soaring Utilities Rates
quote:
Over five thousand people gathered Saturday morning in central Kiev to protest out-of-control utilities prices.

Walking up Khreshchatyk Street, one of the capital's central thoroughfares, protesters carried a variety of slogans, most of them focused on the drastic rise in utilities prices.
Along with Ukrainian flags, protesters also carried a number of posters and banners. Among them was a poster stating that Prime Minister "Yatsenyuk means poverty for Ukraine." Another read "Don't know how to work? Go work as a salesman for Roshen," referring to President Petro Poroshenko's chocolate empire. Another poster featured the phrase 'Mafia go AWAY'. One protester carried a caricature of a man in a barren apartment preparing to hang himself with a loop made out of a hot water pipe.

On May 1, cold and hot water rates grew by 71 percent, while a month earlier, on April 1, gas rates skyrocketed upwards by 285 percent. Ukrainians have been protesting the country's parliament in recent weeks over comments suggesting that the upward revision has yet to be completed.

With wages and pensions frozen and the hryvnia facing a massive devaluation over the past year while tariffs have continued their upward climb, Ukrainian media reported as far back as January that nearly 30 percent of Ukrainians couldn't pay their utility bills. In 2014, utilities rates grew by 35 percent, while prices for transport, medicines and food have grown between 50-200 percent.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 16:46:06 #108
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152653426
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 16:40 schreef Dance99Vv het volgende:
Weinig nieuws van het front zo te zien.
Nope.
Het spel is allang gespeeld.
Oost Oekraine en de Krim zijn allang opgegeven door het Westen, alleen Kiev wil het nog niet in zien.
  zaterdag 16 mei 2015 @ 16:47:09 #109
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152653466
quote:
Tja en DAAR gaat het om beste kijkbuiskinderen.
Schaamteloos je zakken vullen over andermans rug en ellende...
pi_152653503
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 16:47 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Tja en DAAR gaat het om beste kijkbuiskinderen.
Schaamteloos je zakken vullen over andermans rug en ellende...
Precies, de EU hoorde je daar alleen over toen Jankoevitsj nog aan de macht was. Nu zeggen ze niks meer over de corrupte junta.
pi_152654517
Gek h dat alles zo duur wordt als je economie per kwartaal 10/12% krimpt en je 20% van je landoppervlak kwijt bent en je de andere 80% met man en macht moet verdedigen.

De Russen hebben er voor gezorgd dat Oekrane minimaal de komende 20 jaar een armzalig land blijft.
pi_152654617
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:26 schreef Nintex het volgende:
Gek h dat alles zo duur wordt als je economie per kwartaal 10/12% krimpt en je 20% van je landoppervlak kwijt bent en je de andere 80% met man en macht moet verdedigen.

De Russen hebben er voor gezorgd dat Oekrane minimaal de komende 20 jaar een armzalig land blijft.
Volgens mij is de verhoging van utility prijzen een eis van het IMF...
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  zaterdag 16 mei 2015 @ 17:38:18 #113
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152654850
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:26 schreef Nintex het volgende:
Gek h dat alles zo duur wordt als je economie per kwartaal 10/12% krimpt en je 20% van je landoppervlak kwijt bent en je de andere 80% met man en macht moet verdedigen.

De Russen hebben er voor gezorgd dat Oekrane minimaal de komende 20 jaar een armzalig land blijft.
Zover ik weet zijn ze Bulgarije niet binnen gevallen maar daar is hetzelfde aan de hand SINDS zij zich bij de EU hebben aangesloten.
Prijzen zijn omhoog geschoten sinds de Westerse investeerders hun weg hebben gevonden.
En het land loopt van ellende leeg.
Gaat ook met de Oekraine gebeuren...
pi_152654863
Misschien meer iets voor TRV, maar is onlangs iemand van jullie nog in Kiev geweest?
  zaterdag 16 mei 2015 @ 17:44:11 #115
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152655023
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:38 schreef DonJames het volgende:
Misschien meer iets voor TRV, maar is onlangs iemand van jullie nog in Kiev geweest?
Mail deze gasten maar ff...
http://www.globalresearch(...)rd-usa-today/5436103
pi_152655093
The Big Lie Behind Ukraine's Communism-Free Future
quote:
On Friday, Ukrainian President Petro Poroshenko officially signed a series of laws outlawing communism, while simultaneously recognizing the veterans of the Nazi collaborationist Ukrainian Insurgent Army as fighters for the independence of Ukraine.

The controversial set of bills, which were approved by Ukraine's parliament last month, consists of four parts, including a formal condemnation of the Soviet communist regime, a ban on Soviet and communist symbols, the declassification of Soviet secret police archives, and recognition of the Ukrainian Insurgent Army and other wartime ultranationalist organizations as freedom fighters. In a slight to the country's six million Red Army veterans, the documents also include a law rejecting the term "Great Patriotic War," used among Soviet successor states to refer to the 1941-1945 conflict between the Third Reich and the Soviet Union, and replacing it with the "Second World War."
Laws Either Contradictory or Highly Cynical
Formally, the law condemning communism equates the ideology and its symbols with Nazism. In this way, it pays lip service to initiatives launched several years earlier by lawmakers in several other Eastern European countries. However, given its place among a package of bills which also glorify Nazi collaborationist 'fighters for independence', the attempt to outlaw communist ideology through a declaration of its moral equivalency with Nazism seems contradictory at best, and outright cynical at worst.

The Organization of Ukrainian Nationalists (OUN) and the Ukrainian Insurgent Army, Western Ukrainian territorial militia which actively collaborated with Nazi Germany even before the onset of the Second World War, were known for their genocidal policies in areas under their control during the war. UPA has been documented as having been involved in the massacre of up to 120,000 ethnic Poles in Volyn and Galicia, as well as the murder of tens of thousands of Jews, Russians, and 'Russophile' Ukrainians.
Given post-Maidan Kiev's attempts to rewrite the history of OUN-UPA as an Allied force in the fight against Nazi Germany, Poroshenko's signing of the bill glorifying the group has also provided authorities with the legal mandate to make challenging such a claim punishable by law. This was confirmed by Poroshenko's press service, which noted in its commentary on the passage of the decommunization laws that the president also intends to introduce a bill to Ukraine's parliament aimed at further "toughening the standards of liability" for challenging the memorialization of Ukrainian fighters for independence.

Recently commenting on the law glorifying OUN-UPA in an article published by the Jerusalem Post, journalist Josh Cohen has stated that "in addition to the moral problem of forbidding the criticism of Holocaust perpetrators, the law hinders Ukraine's European ambitions –and validates Russian President Vladimir Putin's claims that the country is overrun by neo-Nazis." Pointing out that the ideological descendants of the OUN-UPA played a crucial role in the Maidan coup, Cohen also notes that now, unfortunately, many of the country's top posts, ministries, and institutions are overrun by radical ultranationalists.

Amid the debate which followed the Ukrainian parliament's decision to 'ban communism' last month, commentators, Ukrainian and Russian alike, have pointed out the odd bitterness and fanaticism with which the Rada has chosen to struggle against the 'dead' ideology, which has been a relic of history in Europe for nearly a quarter of a century. The Ukrainian Communist Party itself has not played a major political role in the country since last year; before then it had long served as the country's third parliamentary party. First hounded and publically beaten by nationalist militants, communists later faced lustration from administrative posts, and were finally kicked out of parliament by presidential decree ahead of snap parliamentary elections in October. The party has since faced dozens of attempts to have its activity banned outright, and is not believed to pose any significant political threat to Kiev.
The idea promoted by some among the Kiev political elite, that the ban on communism is related more to a struggle against a 'Russian ideology', also falls flat on its face, given that Russia too rejected the communist ideology, and because Ukrainian communists played a key role in the construction and advancement of the Soviet system. Ethnic Ukrainians Nikita Khrushchev and Leonid Brezhnev lead the country for over twenty years, after all.
The Ukrainian parliament's anti-communist witch hunt has led to fears that the ban would target not only public symbols of Soviet power, but also less visible but no less important symbols, including veterans' medals. Moreover, critics have commented on the expensive bureaucratic nightmare that the proposal is set to unleash. With literally thousands of city, town, village and street names slated for being renamed, and tens of thousands of communist symbols earmarked to be removed from buildings, monuments, gates and facades, the campaign is projected to cost the country's cash-strapped budget billions of hryvnia. Moreover, once streets are renamed, an estimated two million people, businesses and public organizations will have to line up in government offices to have their documents changed.

Envisioning the massive bureaucratic headache to result from the law, several MPs from the country's governing coalition began reinterpreting the laws' basic provisions just days after parliament passed them, stating that they carry an 'advisory character'. With the decommunization package having been signed by the president, only time will tell whether Ukraine will 'put its money where its mouth is', and carry through with the expensive, pointless campaign.
Last month, political scientist Vadim Karacev told Ukrainian news hub Vesti that the laws on decommunization will serve only to further weaken the Maidan authorities' political influence in the south and east of the country. Josh Cohen argues that that the laws will definitely serve to split "eastern and western Ukrainians," who "already possess widely diverging views on recent political events such as the collapse of the Soviet Union and the Maidan revolution." As for the law glorifying OUN-UPA fighters, Cohen argues that the law will only serve to "exacerbate these regional differences," with "Eastern Ukrainians…viewing these groups as Nazi collaborators to be feared and condemned rather than celebrated."
pi_152655230
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:44 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Mail deze gasten maar ff...
http://www.globalresearch(...)rd-usa-today/5436103
Maximaal 20% is Nazi, verbaast me niet eigenlijk. Verder ben ik blond en heb ik blauwe ogen, maak me geen zorgen :')
pi_152664733
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:38 schreef DonJames het volgende:
Misschien meer iets voor TRV, maar is onlangs iemand van jullie nog in Kiev geweest?
Ik
pi_152664756
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:28 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Ik
En, nog wat leuks gezien 'op vakantie' ?
so long and thanks for all the fish
pi_152664833
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 23:29 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

En, nog wat leuks gezien 'op vakantie' ?
Paar stadions en Chernobyl onder andere.
pi_152667252
Putin says Ukraine being overrun by fascists - and he may be right

http://www.jpost.com/Inte(...)-may-be-right-403205
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_152668634
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 00:53 schreef crystal_meth het volgende:
Putin says Ukraine being overrun by fascists - and he may be right

http://www.jpost.com/Inte(...)-may-be-right-403205
Yep
  zondag 17 mei 2015 @ 22:39:54 #123
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_152697073
quote:
Niet dat ik nu zo'n voorstander ben van dit soort zaken maar bijna elke onafhankelijkheids strijd gaat samen met dingen die het daglicht kunnen verdragen. Onze Willem van oranje heeft in het katholieke zuiden ook flink huisgehouden.
Het zelfde met de diverse verzetsgroepen in heel Europa tijdens wo2. Nog hadden de joden het zo fijn in Rusland.

Dan nog lijkt het mij niet verstandig om dit soort figuren te gaan verheerlijken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_152699755
Ukraine calls for debt restructuring to benefit foreign taxpayers
http://af.reuters.com/art(...)dAFL5N0Y80LV20150517

maw, scheld onze schuld kwijt anders moeten belastingbetalers in de EU nog meer geld ophoesten...
Dat de Grieken hier niet aan gedacht hebben...
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_152700324
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Niet dat ik nu zo'n voorstander ben van dit soort zaken maar bijna elke onafhankelijkheids strijd gaat samen met dingen die het daglicht kunnen verdragen. Onze Willem van oranje heeft in het katholieke zuiden ook flink huisgehouden.
Het zelfde met de diverse verzetsgroepen in heel Europa tijdens wo2. Nog hadden de joden het zo fijn in Rusland.

Dan nog lijkt het mij niet verstandig om dit soort figuren te gaan verheerlijken.
Had eens een goede analyse gevonden over dat extreem rechtse verhaal van Oekrane. Eigenlijk zoeken ze naar een nationale identiteit, omdat het land nog niet zo heel lang onafhankelijk is van Rusland. Ze hebben zich tegen het communisme gekeerd (door de Holomodor veel feller dan bijv. Polen of Oost Duitsland dat deden) en gezocht naar een nieuwe Europese koers. Daar horen ook historische figuren bij en die hebben ze 'gevonden' in de vorm van Bandera en de onafhankelijkheidsstrijders.

Het gaat hen daarbij totaal niet om de Nazi ideologie, maar om de onafhankelijkheid. En buiten dat hebben ze niet zo heel veel andere historie om naar terug te grijpen buiten Tsjernobyl, het einde van Sovjet Unie en veel corruptie. Bandera en co. zijn helaas voor Oekrane hele slechte figuren om naar terug te kijken, maar daar ligt - goed of kwaadschiks wel de historie van het huidige land.
  maandag 18 mei 2015 @ 01:02:21 #126
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_152702037
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 00:03 schreef Nintex het volgende:

[..]

Had eens een goede analyse gevonden over dat extreem rechtse verhaal van Oekrane. Eigenlijk zoeken ze naar een nationale identiteit, omdat het land nog niet zo heel lang onafhankelijk is van Rusland. Ze hebben zich tegen het communisme gekeerd (door de Holomodor veel feller dan bijv. Polen of Oost Duitsland dat deden) en gezocht naar een nieuwe Europese koers. Daar horen ook historische figuren bij en die hebben ze 'gevonden' in de vorm van Bandera en de onafhankelijkheidsstrijders.

Het gaat hen daarbij totaal niet om de Nazi ideologie, maar om de onafhankelijkheid. En buiten dat hebben ze niet zo heel veel andere historie om naar terug te grijpen buiten Tsjernobyl, het einde van Sovjet Unie en veel corruptie. Bandera en co. zijn helaas voor Oekrane hele slechte figuren om naar terug te kijken, maar daar ligt - goed of kwaadschiks wel de historie van het huidige land.
Interessant, heb je daar nog een linkje oid van?
pi_152702328
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 01:02 schreef MrStalin het volgende:

[..]

Interessant, heb je daar nog een linkje oid van?
Een artikel van een soort gelijke strekking, kan de originele zo snel niet meer terug vinden.
http://www.theatlantic.com/international/archive/2014/03/ukraines-phantom-neo-nazi-menace/359650/
  maandag 18 mei 2015 @ 09:50:38 #128
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_152705223
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 00:03 schreef Nintex het volgende:

[..]

Had eens een goede analyse gevonden over dat extreem rechtse verhaal van Oekrane. Eigenlijk zoeken ze naar een nationale identiteit, omdat het land nog niet zo heel lang onafhankelijk is van Rusland. Ze hebben zich tegen het communisme gekeerd (door de Holomodor veel feller dan bijv. Polen of Oost Duitsland dat deden) en gezocht naar een nieuwe Europese koers. Daar horen ook historische figuren bij en die hebben ze 'gevonden' in de vorm van Bandera en de onafhankelijkheidsstrijders.

Het gaat hen daarbij totaal niet om de Nazi ideologie, maar om de onafhankelijkheid. En buiten dat hebben ze niet zo heel veel andere historie om naar terug te grijpen buiten Tsjernobyl, het einde van Sovjet Unie en veel corruptie. Bandera en co. zijn helaas voor Oekrane hele slechte figuren om naar terug te kijken, maar daar ligt - goed of kwaadschiks wel de historie van het huidige land.
Onze vriend tony judt heeft er ook een hoofdstuk aan gewijd aan de diverse (foute) onafhankelijkheidsgroepen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_152705490
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 09:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Onze vriend tony judt heeft er ook een hoofdstuk aan gewijd aan de diverse (foute) onafhankelijkheidsgroepen.
Heeft ie ook iets gezegd over de slechte jeugd van onze vriend Willem Holleeder?
so long and thanks for all the fish
  maandag 18 mei 2015 @ 10:03:20 #130
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_152705507
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 10:02 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Heeft ie ook iets gezegd over de slechte jeugd van onze vriend Willem Holleeder?
Nee, dat deed er niet echt toe.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_152718297
Ondertussen hebben ze een paar Russen gevangen genomen en showen ze die aan de pers met van alles en nog wat.

Rusland ontkent uiteraard dat ze er iets mee te maken hebben.
pi_152721096
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 17:19 schreef BEFEM het volgende:
Ondertussen hebben ze een paar Russen gevangen genomen en showen ze die aan de pers met van alles en nog wat.

Rusland ontkent uiteraard dat ze er iets mee te maken hebben.
Zo een kleine 300 km oostelijk van Lvov en dus ongeveer 250 km westelijk van Kiev kan iedereen een Rus zijn.. en vervelender voor het westen .. het is geen enkel probleem
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_152721414
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 18:48 schreef ZOA het volgende:

[..]

Zo een kleine 300 km oostelijk van Lvov en dus ongeveer 250 km westelijk van Kiev kan iedereen een Rus zijn.. en vervelender voor het westen .. het is geen enkel probleem
Bijdehandje.
pi_152722517
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 18:57 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Bijdehandje.
Wat is daar zo bijdehand aan?
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_152723616
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 17:19 schreef BEFEM het volgende:
Ondertussen hebben ze een paar Russen gevangen genomen en showen ze die aan de pers met van alles en nog wat.

Rusland ontkent uiteraard dat ze er iets mee te maken hebben.
EuromaidanPR twitterde op maandag 18-05-2015 om 19:36:30 After 2 #Russian servicemen were taken captive militants opened fire at them not to let them get alive to Ukr side http://t.co/QanOAgtrfb reageer retweet
  maandag 18 mei 2015 @ 20:23:24 #136
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_152725477
http://www.janes.com/arti(...)-shtorm-supercarrier

Putin's nieuwe speeltje. Oa geschikt voor de PAK-FA.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 18 mei 2015 @ 20:44:17 #137
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_152726517
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 20:23 schreef MrStalin het volgende:
http://www.janes.com/arti(...)-shtorm-supercarrier

Putin's nieuwe speeltje. Oa geschikt voor de PAK-FA.
Doe eens reverse image search ;) :D :D

En altijd die cgi shit hahaha :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 18 mei 2015 @ 20:47:44 #138
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_152726694
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 20:44 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Doe eens reverse image search ;) :D :D

En altijd die cgi shit hahaha :')
? :? je bedoelt op het plaatje zoeken?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 18 mei 2015 @ 20:48:38 #139
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_152726745
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 20:47 schreef MrStalin het volgende:

[..]

? :? je bedoelt op het plaatje zoeken?
Ja het plaatje stamt al uit 2014 en is van Chineze origine. Dit is helemaal geen Russisch schip to be.

Met tineye kan je dat opzoeken. Reverse image search
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 18 mei 2015 @ 20:51:29 #140
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_152726899
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 20:48 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ja het plaatje stamt al uit 2014 en is van Chineze origine. Dit is helemaal geen Russisch schip to be.

Met tineye kan je dat opzoeken. Reverse image search

:') Het gaat toch om het artikel, die dingen zien er toch allemaal hetzelfde uit :P
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 18 mei 2015 @ 20:53:49 #141
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_152727025
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 20:51 schreef MrStalin het volgende:

[..]

:') Het gaat toch om het artikel, die dingen zien er toch allemaal hetzelfde uit :P
Het is gewoon klinkklare onzin of pakken wij als Nederland ook een render van een USS nimitz en noemen het de karel doorman? :D

Net als die wilde armata renders. schitterend, maar om de verkeerde redenen is het schitterend.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_152730318
'Gevangen Russische militair legt bekentenis af'

quote:
De Oekraense autoriteiten hebben maandag beelden getoond van twee vermeende Russische militairen die in het oosten van het land werden gepakt.

Ze zouden Oekraense militairen hebben gedood en zullen vervolgd worden voor ''terreurdaden''. Kiev meet de gevangenname van het duo breed uit. De arrestatie is bewijs voor Russische inmenging in het oosten van Oekrane, stelt de regering.

In beelden die door het ministerie van Binnenlandse Zaken online zijn geplaatst, legt een van de Russen een bekentenis af. Hij maakt naar eigen zeggen deel uit van een Russische speciale eenheid die op een spionagemissie was.

De veertienkoppige groep komt uit de Russische stad Togliatti. ''We werden ontdekt. Ik raakte gewond in een been toen ik probeerde weg te komen. We zijn hier vier of vijf dagen geweest.''

Tegenspreken

Beschuldigingen dat Russen in het oosten van Oekrane aan de zijde van de pro-Russische separatisten vechten, spreekt Rusland consequent tegen. Ook nu wees de woordvoerder van het Kremlin de beschuldiging uit Kiev af. ''Wij hebben meer dan eens gezegd dat er geen Russische militairen in de Donbass (het gebied rond de steden Donetsk en Loehansk) zijn'', zei hij.

Volgens een militaire woordvoerder in Kiev wordt het deze keer anders voor Moskou. ''De leiders van de Russische Federatie kunnen moeilijk zeggen dat deze mannen gewoon verdwaald waren.''

Minister van Buitenlandse Zaken Pavlo Klimkin deed daar nog een schep bovenop door te stellen dat de gevangen militairen doelgericht waren beschoten. ''Russische officieren hebben geprobeerd hun eigen mannen te doden toen ze begrepen dat ze door het Oekraense leger waren gevangen.''
Eindelijk dan eens echt bewijs.

  maandag 18 mei 2015 @ 21:48:13 #143
444582 Terra_Incognita
Stupid people suffer
pi_152730319
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 17:19 schreef BEFEM het volgende:
Ondertussen hebben ze een paar Russen gevangen genomen en showen ze die aan de pers met van alles en nog wat.

Rusland ontkent uiteraard dat ze er iets mee te maken hebben.
Uiteraard op heterdaad gesnapt met een Russisch paspoort op hun voorhoofd geplakt... :z
Self-interest makes the world go round!
pi_152732077
quote:
Ja joh .. het zal allemaal wel.
Misschien is het iets voor Kiev om over na te denken, voor iedereen om over na te denken dat er de afgelopen anderhalf jaar iets meer Oekrainers inclusief militairen Rusland zijn binnengetrokken.. in de orde van honderduizenden.
Verder laat Kiev nogal eens wat steekjes vallen in best belangrijke andere onderzoeken...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_152732279
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 21:48 schreef Terra_Incognita het volgende:

[..]

Uiteraard op heterdaad gesnapt met een Russisch paspoort op hun voorhoofd geplakt... :z
Er zijn inderdaad geen Russen in Oekraine... :z
  maandag 18 mei 2015 @ 22:35:29 #146
444582 Terra_Incognita
Stupid people suffer
pi_152732514
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 22:30 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad geen Russen in Oekraine... :z
Jouw woorden maat. :+
Self-interest makes the world go round!
pi_152732843
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_152733714
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 22:43 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

yep, overtreding van de conventie van Geneve.
Wat hebben vakantiegangers met die conventie te maken? :?
pi_152734165
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 22:43 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

yep, overtreding van de conventie van Geneve.
Door wie? Oekrane? Wat doen ze precies fout dan?
pi_152734972
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2015 23:13 schreef Infection het volgende:

[..]

Door wie? Oekrane? Wat doen ze precies fout dan?
afgedwongen bekentenissen filmen en vrijgeven. Al hebben de rebellen in dat opzicht wel ergere zaken gedaan .
Hangt natuurlijk af van de interpretatie van de conventie, die werd opgesteld in '49, toen waren er nog geen videos, of internet, of 24-uur nieuws media.
Benieuwd hoe de Russen zullen reageren, zou me niet verbazen als er Oekrainse soldaten in Rusland opduiken...

[ Bericht 0% gewijzigd door crystal_meth op 18-05-2015 23:38:33 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_152735252
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 23:32 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

afgedwongen bekentenissen filmen en vrijgeven. Al hebben de rebellen in dat opzicht wel ergere zaken gedaan ...
Hangt natuurlijk af van de interpretatie van de conventie, die werd opgesteld in '49, toen waren er nog geen videos, of internet, of 24-uur nieuws media...
Benieuwd hoe de Russen zullen reageren, zou me niet verbazen als er Oekrainse soldaten in Rusland opduiken...
Vraag me af in hoeverre dit afgedwongen is. Kwam allemaal redelijk ongeforceerd over.
Overigens wordt hij niet gemarteld en krijgt hij goede verzorging zo te zien, dus het zal allemaal wel meevallen. Althans, daar lijkt het op. Misschien zitten er wel tepelklemmen onder zijn dekens. :X

Dat er 'Oekraense' soldaten gaan opduiken in Rusland zou mij inderdaad ook niets verbazen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Infection op 19-05-2015 01:04:11 ]
pi_152735725
DajeyPetros twitterde op maandag 18-05-2015 om 23:48:53 It looks like Russian Hollywood produced another idiot video of OSCE dragging a dead Azov soldier behind their car. https://t.co/58ogxlXKgf reageer retweet

:')
  dinsdag 19 mei 2015 @ 02:57:06 #153
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152738276
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 23:53 schreef Infection het volgende:
DajeyPetros twitterde op maandag 18-05-2015 om 23:48:53 It looks like Russian Hollywood produced another idiot video of OSCE dragging a dead Azov soldier behind their car. https://t.co/58ogxlXKgf reageer retweet

:')
En wie zijn die gasten die dit filmen dan?
pi_152744604
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 02:57 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En wie zijn die gasten die dit filmen dan?
Geen idee, maar het komt allemaal heel nep over. Het gelach, de OSCE die langs loopt (nog geen 5 meter bij hen vandaan) en hen niet eens door heeft, etc.

Waarschijnlijk gewoon Russen. En ook nog eens in Rusland gefilmd. Zal wel iets van een geintje zijn, of gewoon hele doorzichtige propaganda.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 12:39:39 #155
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152744777
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2015 20:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Het is gewoon klinkklare onzin of pakken wij als Nederland ook een render van een USS nimitz en noemen het de karel doorman? :D

Net als die wilde armata renders. schitterend, maar om de verkeerde redenen is het schitterend.
Ik vroeg me al af wat de Russen aan een vliegdekschip hebben en het al onzin was zonder de bron te controleren? Dan zou het wel een erg slechte investering zijn geweest. Hun strategische punten zijn met vliegtuigen vanaf land zeer makkelijk te bereiken. Zeker al als je alleen in je eigen regio zeer actief bent. Voor de VS die overal aanwezig is ligt dat anders.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:41:24 #156
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_152748971
http://berlinpolicyjournal.com/a-farewell-to-arms/

http://berlinpolicyjournal.com/crying-foul/

quote:
If Putin were to escalate from mere seizure of Ukrainian territory to a far more demanding occupation, he would have to expect high casualties from guerrilla forces, similar to those inflicted by western Ukraine's two-year underground resistance to Soviet takeover after 1945. This (despite official denials that any Russian troops are fighting in eastern Ukraine) would make it impossible for the Russian populace to remain ignorant of the combat deaths of Russians, which the Russian army is doggedly hiding from the mothers and wives of the dead at the moment.
Hier hoor je maar weinig van.

[ Bericht 57% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 19-05-2015 15:10:09 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 19 mei 2015 @ 14:55:45 #157
93664 waht
Mushir
pi_152749471
edit: stop daar nou eens mee man anders gooi ik deze reeks ook dicht

[ Bericht 88% gewijzigd door Frutsel op 19-05-2015 15:26:40 ]
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_152750079
quote:
Nee, dat deed er niet echt toe. Wellicht dat er ook nog iets in 1835 gebeurde.
so long and thanks for all the fish
  dinsdag 19 mei 2015 @ 15:22:26 #159
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152750255
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 12:32 schreef Infection het volgende:

[..]

Geen idee, maar het komt allemaal heel nep over. Het gelach, de OSCE die langs loopt (nog geen 5 meter bij hen vandaan) en hen niet eens door heeft, etc.

Waarschijnlijk gewoon Russen. En ook nog eens in Rusland gefilmd. Zal wel iets van een geintje zijn, of gewoon hele doorzichtige propaganda.
Ik zou zeggen: gewoon Oekrainiers...
pi_152751671
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 14:55 schreef waht het volgende:
edit: stop daar nou eens mee man anders gooi ik deze reeks ook dicht
Frutsel...als een soort Russische sanctie.. 8-)
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  dinsdag 19 mei 2015 @ 16:15:11 #161
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_152752019
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:17 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Nee, dat deed er niet echt toe. Wellicht dat er ook nog iets in 1835 gebeurde.
Het verklaart de anti russische sentimenten goed en dat die niet nieuw zijn.
Maar goed dat snap jij zelf ook wel boefje :* .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 19 mei 2015 @ 16:19:07 #162
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152752167
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Het verklaart de anti russische sentimenten goed en dat die niet nieuw zijn.
Maar goed dat snap jij zelf ook wel boefje :* .
Tja nazi's hebben inderdaad anti Russische sentimenten. Vandaar die seperatie, snappie?
pi_152752661
quote:
quote:
One main feature of the liberal world system is that less powerful countries can simply say no to more powerful countries. Turkey didn’t grant overflight rights to the United States during the Iraq War, a war half of Europe opposed despite Europe’s dependence on a U.S. security guarantee. If countries do not want U.S. bases, they throw the Americans out, as the Philippines did in 1991. If Germany does not want to sign up to a no-fly zone in Libya, it has the freedom to say no. Yes, the rules sometimes get broken; the rules-based order is far from perfect. But it is there as a very powerful regulative idea. If a country breaks the rules, it is criticized: U.S. leadership has been hurt by events in Vietnam, Chile, and Iraq.
Beetje vreemde claim: "in ons systeem kan een land nee zeggen". Behalve het land dat aangevallen wordt blijkbaar...
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  dinsdag 19 mei 2015 @ 16:37:17 #164
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_152752727
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:35 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

[..]

Beetje vreemde claim: "in ons systeem kan een land nee zeggen". Behalve het land dat aangevallen wordt blijkbaar...
De landen binnen het bondgenootschap.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_152752819
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Het verklaart de anti russische sentimenten goed en dat die niet nieuw zijn.
Maar goed dat snap jij zelf ook wel boefje :* .
Joh, en vice versa, vandaar die verschillen in n geografische jurisdictie (ook wel de lijntjes op de kaart dat ze land noemen) een recipe for desaster is. Ik heb dat wel eens eerder aangehaald met betrekking naar analogie van voormalig Joegoslavie, de diepgang en hardnekkigheid van die sentimenten erkennen en opsplitsen is dan een veel betere oplossing, imho.
so long and thanks for all the fish
  dinsdag 19 mei 2015 @ 16:44:04 #166
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_152753005
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:40 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Joh, en vice versa, vandaar die verschillen in n geografische jurisdictie (ook wel de lijntjes op de kaart dat ze land noemen) een recipe for desaster is. Ik heb dat wel eens eerder aangehaald met betrekking naar analogie van voormalig Joegoslavie, de diepgang en hardnekkigheid van die sentimenten erkennen en opsplitsen is dan een veel betere oplossing, imho.
Mee, eens ware het niet dat de opstand helemaal niet vanuit de bevolking gestart is en er vruchtbaardere wegen zijn dan je eigen (toekomstige) land verwoesten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 19 mei 2015 @ 16:46:27 #167
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152753113
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:35 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

[..]

Beetje vreemde claim: "in ons systeem kan een land nee zeggen". Behalve het land dat aangevallen wordt blijkbaar...
Vreemd?
Kijk nu eens naar de EU.
Als er een land problemen heeft met bepaalde zaken dan worden de duimschroeven aangezet en word er gedreigd. Net zo lang totdat hjet land "ja" zegt.
Dit gebeurd ook op wereldschaal alleen een tikkie erger. Zo worden er landen gechanteerd als zij niet doen wat grotere landen zeggen, en dat kan zelfs leiden tot burgeroorlogen en "opstanden".
pi_152753985
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Mee, eens ware het niet dat de opstand helemaal niet vanuit de bevolking gestart is en er vruchtbaardere wegen zijn dan je eigen (toekomstige) land verwoesten.
Dat is een verschil tussen ons, jij kijkt terug, ik kijk vooruit. Jij bent meer principieel, ik ben meer praktisch. Ik heb geleerd dat mensen die getroffen zijn meer hebben aan vooruitkijken en praktische oplossingen. Dat kleurt ten dele hoe we tegen zaken aankijken.
so long and thanks for all the fish
  dinsdag 19 mei 2015 @ 20:33:25 #169
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_152762111
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 17:07 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Dat is een verschil tussen ons, jij kijkt terug, ik kijk vooruit. Jij bent meer principieel, ik ben meer praktisch. Ik heb geleerd dat mensen die getroffen zijn meer hebben aan vooruitkijken en praktische oplossingen. Dat kleurt ten dele hoe we tegen zaken aankijken.
Je wilt niet terugkijken, want onpraktisch en principieel.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 16:40 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Joh, en vice versa, vandaar die verschillen in n geografische jurisdictie (ook wel de lijntjes op de kaart dat ze land noemen) een recipe for desaster is. Ik heb dat wel eens eerder aangehaald met betrekking naar analogie van voormalig Joegoslavie, de diepgang en hardnekkigheid van die sentimenten erkennen en opsplitsen is dan een veel betere oplossing, imho.
Je vindt het wel goed als mensen hun sentimenten uitleven, die evengoed een gevolg zijn van de ontwikkelingen in het verleden. Als de bevolking zelf het verleden kon vergeten, was een opsplitsing niet nodig. Kortom, als mensen in het teken staan van een onverwerkt verleden heb je daar begrip voor, maar bewuste reflectie op het verleden vind je onpraktisch.
The view from nowhere.
pi_152762881
Doden bij gevechten in Oost-Oekrane

quote:
Bij een schotenwisseling tussen het leger van Oekrane en pro-Russische rebellen zijn vier Oekraense militairen gedood. Volgens een hooggeplaatste functionaris van de Oekraense regio Loegansk zijn ook twee militairen gewond geraakt, van wie er een slecht aan toe is.

Volgens de functionaris begonnen de opstandelingen met schieten. Met artillerie- en mortiervuur zouden ze eerst posities van het leger hebben bestookt. Daarna begon dichtbij een gevecht.

De doden zijn nog niet officieel bevestigd door de regering in Kiev.

Officieel geldt in Oost-Oekrane sinds februari een wapenstilstand, maar dat is sinds die tijd geregeld geschonden.
pi_152765704
Guderian_Xaba twitterde op dinsdag 19-05-2015 om 21:18:44 Poroshenko: #Ukraine is in a State of War with the Russian Federation http://t.co/6ftQTvTCUk reageer retweet
pi_152765904
quote:
Ukraine Votes for Moratorium on Foreign Debt Payments
Parliament in Kiev passes bill allowing government to halt foreign debt payments

KIEV, Ukraine—Ukraine’s parliament passed a bill Tuesday allowing the government to halt payments on some foreign debts, raising the stakes as a deadline looms in rescheduling talks with international creditors.
Kunnen de Grieken een voorbeeld aan nemen...
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_152765964
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 21:24 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Kunnen de Grieken een voorbeeld aan nemen...
Lekker geld blijven lenen _O-
pi_152766995
quote:
Russian POW Video Raises War Crime Questions For Ukraine
"It's in violation of Geneva rules on treatment of POWs," Francois Heisbourg, chairman of the International Institute for Strategic Studies and the Geneva Center for Security Policy, said on his Twitter feed of the video. "Ukraine does not need more trouble than it already has."
http://www.rferl.org/cont(...)ncerns/27025069.html
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_152767604
quote:
Tja, zij vallen in ieder geval geen land binnen in tegenstelling tot de Russen.
pi_152767795
quote:
Nazis Triumph Over Communists in Ukraine

It's goodbye Lenin, hello Nazi collaborators in Ukraine these days. Laws signed into effect by President Petro Poroshenko require the renaming of dozens of towns and hundreds of streets throughout the country to eliminate Soviet-era names. At the same time, Ukraine will begin to honor groups that helped Hitler exterminate Ukrainian Jews during World War II.
http://www.bloombergview.(...)ommunists-in-ukraine
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  dinsdag 19 mei 2015 @ 21:41:23 #177
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_152767886
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 21:41 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

bron?
:?
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_152776167
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 20:33 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Je wilt niet terugkijken, want onpraktisch en principieel.

[..]

Je vindt het wel goed als mensen hun sentimenten uitleven, die evengoed een gevolg zijn van de ontwikkelingen in het verleden. Als de bevolking zelf het verleden kon vergeten, was een opsplitsing niet nodig. Kortom, als mensen in het teken staan van een onverwerkt verleden heb je daar begrip voor, maar bewuste reflectie op het verleden vind je onpraktisch.
Fijn dat je nog even terugkomt om me woorden in de mond te suggereren die ik niet geschreven heb.

Nu voel ik me heel speciaal O+
so long and thanks for all the fish
pi_152776797
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 23:23 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Fijn dat je nog even terugkomt om me woorden in de mond te suggereren die ik niet geschreven heb.

Nu voel ik me heel speciaal O+
Je moet wel speciaal zijn als jij dat stukje tekst begrijpt.. ik kan er geen touw aan vastknopen..
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  woensdag 20 mei 2015 @ 01:08:21 #182
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_152778974
quote:
Nou, dat land kan zo bij de EU dus. :')

Als je zegt dat het vergassen van Joden niet zo tof was, dan ben je strafbaar in Oekrane. Geen wonder dat onze eigen Sturmbahnfuhrer en papzak Hans van Baalen stond te juichen op het Maidanplein. :')
pi_152780070
Hoe gaat het met de economie van Oekraine ? Nog steeds totaal failliet ?

Alle banken gesloten ( behalve buitenlandse ) , de goudvoorraad verkocht , een lening van het IMF gekregen van 20 miljard terwijl er 40 miljard nodig is , de munteenheid is vrijwel niets meer waard

Hoe gaat het met het toerisme ? Een vakantie in Oekraine is nu 5 keer zo goedkoop als 3 jaar geleden!
pi_152784207
Zijn de wijven van plezier ook 5x zo goedkoop :P?
pi_152784316
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 21:41 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

bron?
De grabbeldoos van Poetin. Daar graaien de nuttige idioten dagelijks in om hier wat uit te kunnen braken.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 20 mei 2015 @ 11:38:33 #186
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_152784788
Het feit dat Oekrane in een rap tempo verrechtst is natuurlijk nooit een argument.
Dat is een (ergens logische) reactie op een aanval van buiten.

Niet dat dit niet ook bestreden moet worden, maar het pleit Rusland natuurlijk nooit vrij.

[ Bericht 0% gewijzigd door DustPuppy op 20-05-2015 11:44:28 ]
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_152787433
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 11:38 schreef DustPuppy het volgende:
Het feit dat Oekrane in een rap tempo verrechtst is natuurlijk nooit een argument.
Dat is een (ergens logische) reactie op een aanval van buiten.

Niet dat dit niet ook bestreden moet worden, maar het pleit Rusland natuurlijk nooit vrij.
Het is wel een geldige reden om de samenwerkingsovereenkomst op te schorten.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  woensdag 20 mei 2015 @ 13:54:27 #188
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_152788439
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:19 schreef crystal_meth het volgende:
Het is wel een geldige reden om de samenwerkingsovereenkomst op te schorten.
Ja, maar Rusland is hier nog steeds debet aan.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_152788480
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:54 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ja, maar Rusland is hier nog steeds debet aan.
8 jaar geleden wilde men Bandera als held eren. Die wet werd onder druk van de EU ongedaan gemaakt. Was dat ook de schuld van Rusland?
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  woensdag 20 mei 2015 @ 14:14:34 #190
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_152789020
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 13:55 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

8 jaar geleden wilde men Bandera als held eren. Die wet werd onder druk van de EU ongedaan gemaakt. Was dat ook de schuld van Rusland?
Nee, de huidige opleving van rechts in Oekrane is het directe gevolg van de invasie van Rusland.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  † In Memoriam † woensdag 20 mei 2015 @ 14:45:03 #191
230491 Zith
pls tip
pi_152789829
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 17:38 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Zover ik weet zijn ze Bulgarije niet binnen gevallen maar daar is hetzelfde aan de hand SINDS zij zich bij de EU hebben aangesloten.
Prijzen zijn omhoog geschoten sinds de Westerse investeerders hun weg hebben gevonden.
En het land loopt van ellende leeg.
Gaat ook met de Oekraine gebeuren...
De lonen in Bulgarije stijgen al 10 jaar harder dan de inflatie.

Bulgaria's PPP had a positive growth of 75.3 (%) in the last 10 years from (2003 to 2013).

En zie ook:


I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 20 mei 2015 @ 15:25:26 #192
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152790900
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 14:45 schreef Zith het volgende:

[..]

De lonen in Bulgarije stijgen al 10 jaar harder dan de inflatie.

Bulgaria's PPP had a positive growth of 75.3 (%) in the last 10 years from (2003 to 2013).

En zie ook:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ga dat daar maar eens vertellen met je "mooie" grafiekjes.
  † In Memoriam † woensdag 20 mei 2015 @ 15:27:24 #193
230491 Zith
pls tip
pi_152790950
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 15:25 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ga dat daar maar eens vertellen met je "mooie" grafiekjes.
lol
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 20 mei 2015 @ 15:52:21 #194
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152791665
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 15:27 schreef Zith het volgende:

[..]

lol
Er klopt werkelijk niets van.
Maar ja, jij leeft daar ook niet dus gaat alleen af op "gekleurde" Eu grafiekjes hoe geweeeeeldig het daar allemaal is. Geen wonder dat er al meer dan 6 miljoen Bulgaren in het buitenland verblijven en nog dagelijks honderden het land verlaten.

Hier de kosten in Bulgarije. Kijk vooral even onderaan bij Average Monthly Disposable Salary (After Tax) 691.29 лв (welke variabel is van 450 tot 1000 leva per maand - 1 lev is 0,51 euro)
http://www.numbeo.com/cos(...)jsp?country=Bulgaria
pi_152791851
Geef Zith nou niet zijn zin door hem voer te geven voor een hele offtopic polemiek over Bulgarije ;)
so long and thanks for all the fish
  woensdag 20 mei 2015 @ 16:09:43 #196
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152792167
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 15:58 schreef crashbangboom het volgende:
Geef Zith nou niet zijn zin door hem voer te geven voor een hele offtopic polemiek over Bulgarije ;)
Ik heb 'm al. :Y
  † In Memoriam † woensdag 20 mei 2015 @ 16:14:35 #197
230491 Zith
pls tip
pi_152792306
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 15:52 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Er klopt werkelijk niets van.
Maar ja, jij leeft daar ook niet dus gaat alleen af op "gekleurde" Eu grafiekjes hoe geweeeeeldig het daar allemaal is. Geen wonder dat er al meer dan 6 miljoen Bulgaren in het buitenland verblijven en nog dagelijks honderden het land verlaten.

Hier de kosten in Bulgarije. Kijk vooral even onderaan bij Average Monthly Disposable Salary (After Tax) 691.29 лв (welke variabel is van 450 tot 1000 leva per maand - 1 lev is 0,51 euro)
http://www.numbeo.com/cos(...)jsp?country=Bulgaria
Ja het is een arm land, ja men verdient er weinig, gelukkig verdienen ze elk jaar steeds meer en deze eeuw hebben ze nog nooit zo veel kunnen kopen met hun geld (dat is inclusief de geweldige jaren bij de Soviets).

Maar jij zei dat het er sinds het aansluiten bij de EU slechter gaat. Dat is niet zo. Men is meer gaan verdienen, ook als je inflatie erbij neemt. Als mijn grafiekjes onjuist zijn mag je aangeven waar ze precies fout zitten.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_152792689
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 16:14 schreef Zith het volgende:

[..]

Ja het is een arm land, ja men verdient er weinig, gelukkig verdienen ze elk jaar steeds meer en deze eeuw hebben ze nog nooit zo veel kunnen kopen met hun geld (dat is inclusief de geweldige jaren bij de Soviets).

Maar jij zei dat het er sinds het aansluiten bij de EU slechter gaat. Dat is niet zo. Men is meer gaan verdienen, ook als je inflatie erbij neemt. Als mijn grafiekjes onjuist zijn mag je aangeven waar ze precies fout zitten.
Net alsof jij daar woont joh! Dat doet alleen Dutchko, wanneer hij niet in Oekrane of een ander land is waar hij ook woont natuurlijk.
  woensdag 20 mei 2015 @ 16:28:35 #199
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152792698
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 16:14 schreef Zith het volgende:

[..]

Ja het is een arm land, ja men verdient er weinig, gelukkig verdienen ze elk jaar steeds meer en deze eeuw hebben ze nog nooit zo veel kunnen kopen met hun geld (dat is inclusief de geweldige jaren bij de Soviets).

Maar jij zei dat het er sinds het aansluiten bij de EU slechter gaat. Dat is niet zo. Men is meer gaan verdienen, ook als je inflatie erbij neemt. Als mijn grafiekjes onjuist zijn mag je aangeven waar ze precies fout zitten.
Je weet niet waar je over praat en dat je mijn costs of living niet hebt gelezen is wel duidelijk.
In de sovjet tijd had iedereen te eten, een huis en kon naar school of de gezondheidszorg. Nu is het kommer en kwel en de mafia regeerd.
Jou grafiekjes kloppen van geen kanten.
Wat jouw grafiekjes doen is dit(voorbeeld): een straat heeft 100 inwoners en iedereen heeft een salaris van 1500 euro p/m BEHALVE 1 persoon: miljonair en heeft 200.000 euro per maand. Volgens de grafieken verdient men dan gemiddeld meer dan 3400 per maand en lijkt het allemaal prachtig.
Dit is de situatie in BG.
Ene en economie die op papier 0 was en nu een beetje groeit geeft uiteraard enorme percentages "vooruitgang" want dat kan al gauw vanaf 0.
Tip: ga er eens een paar jaar wonen met een bulgaars salaris, eens kijken of je het nog zo geweldig vind. :Y
  woensdag 20 mei 2015 @ 16:29:45 #200
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152792728
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 16:28 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Net alsof jij daar woont joh! Dat doet alleen Dutchko, wanneer hij niet in Oekrane of een ander land is waar hij ook woont natuurlijk.
Ja ik heb 3,5 jaar in BG gewoond en een deel van mijn familie is Bulgaars.
Nog meer domme opmerkingen?
pi_152792824
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 16:29 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ja ik heb 3,5 jaar in BG gewoond en een deel van mijn familie is Bulgaars.
Nog meer domme opmerkingen?
Je bevestigt alleen wat ik al zei, vind het wel mooi al die wereldburgers hier. Die dan ook nog eens overal in elk land met mensen gepraat hebben over hoe het daar gaat enzo. Mensen-mensen, geweldig.
  woensdag 20 mei 2015 @ 16:37:28 #202
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152792987
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 16:33 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Je bevestigt alleen wat ik al zei, vind het wel mooi al die wereldburgers hier. Die dan ook nog eens overal in elk land met mensen gepraat hebben over hoe het daar gaat enzo. Mensen-mensen, geweldig.
Oh, ok. Whatever.
  woensdag 20 mei 2015 @ 16:38:12 #203
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152793015
[quote]0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 16:37 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

oeps....verkeerd.
  † In Memoriam † woensdag 20 mei 2015 @ 16:53:07 #204
230491 Zith
pls tip
pi_152793512
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 16:28 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

In de sovjet tijd had iedereen te eten, een huis en kon naar school of de gezondheidszorg. Nu is het kommer en kwel en de mafia regeerd.
Jou grafiekjes kloppen van geen kanten.
Wat jouw grafiekjes doen is dit(voorbeeld): een straat heeft 100 inwoners en iedereen heeft een salaris van 1500 euro p/m BEHALVE 1 persoon: miljonair en heeft 200.000 euro per maand. Volgens de grafieken verdient men dan gemiddeld meer dan 3400 per maand en lijkt het allemaal prachtig.
Dit is de situatie in BG.

Gelukkig hebben wat slimme economen een manier gevonden om te bepalen wat hoe de distributie van inkomen is. Ik introduceer je de GINI index!

Als we naar de GINI van Bulgarije kijken (hoe hoger, hoe minder inkomensverschillen):

De GINI in 1989 was 23.43 (vlak na de USSR)
De GINI in 2007 was 28.14 (Bulgarije komt bij de EU)
De GINI in 2011 was 34.28

Oftewel: In 4 jaar na de EU zijn de verschillen in inkomen meerl gedaald dan in de 18 jaar na de Soviet tijd.

GDP? Gestegen:



Koopkracht? Gestegen (en is vergelijkbaar met bijna 16.000 USD)



Household consumption? Gestegen:



Inflatie sinds ze bij de EU zitten? Gedaald.



quote:
Tip: ga er eens een paar jaar wonen met een bulgaars salaris, eens kijken of je het nog zo geweldig vind. :Y
Nee dankje. Maar je lijkt het maar niet te begrijpen. Dat Bulgarije arm is en dat het sterkpositief aan het ontwikkelen is (ook na EU lid te worden) zijn twee verschillende dingen. Jij stelde dat Bulgarij na het EU lidmaatschap economisch slechter is geworden. Echter kun je niet aangeven hoe. Ik kan wel het omgekeerde aangeven. Inkomensverschillen zijn kleiner geworden, koopkracht is gestegen en inflatie gedaald sinds ze bij de EU zitten.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 20 mei 2015 @ 16:55:26 #205
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152793588
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 16:53 schreef Zith het volgende:

[..]

Gelukkig hebben wat slimme economen een manier gevonden om te bepalen wat hoe de distributie van inkomen is. Ik introduceer je de GINI index!

Als we naar de GINI van Bulgarije kijken (hoe hoger, hoe minder inkomensverschillen):

De GINI in 1989 was 23.43 (vlak na de USSR)
De GINI in 2007 was 28.14 (Bulgarije komt bij de EU)
De GINI in 2011 was 34.28

Oftewel: In 4 jaar na de EU zijn de verschillen in inkomen meerl gedaald dan in de 18 jaar na de val van de Soviet tijd.

GDP? Gestegen:

[ afbeelding ]

Koopkracht? Gestegen (en is vergelijkbaar met bijna 16.000 USD)

[ afbeelding ]

Household consumption? Gestegen:

[ afbeelding ]

Inflatie sinds ze bij de EU zitten? Gedaald.

[ afbeelding ]

[..]

Nee dankje. Maar je lijkt het maar niet te begrijpen. Dat Bulgarije arm is en dat het sterkpositief aan het ontwikkelen is (ook na EU lid te worden) zijn twee verschillende dingen. Jij stelde dat Bulgarij na het EU lidmaatschap economisch slechter is geworden. Echter kun je niet aangeven hoe. Ik kan wel het omgekeerde aangeven.
Kletspraat van de bovenste orde.
Grafiekjes van bankzitters. Ik ga liever uit van de werkelijke situatie. 9die jij niet kan zien omdat je er mooit bent geweest) Doei. :W
pi_152794316
Ik ben wel in Bulgarije geweest (meerdere keren zelfs) en ik bevestig het gelijk van Zith, Hi Ha Ho *O*
pi_152794475
Kleuters _O-
so long and thanks for all the fish
pi_152794744
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 16:53 schreef Zith het volgende:
Als we naar de GINI van Bulgarije kijken (hoe hoger, hoe minder inkomensverschillen):

De GINI in 1989 was 23.43 (vlak na de USSR)
De GINI in 2007 was 28.14 (Bulgarije komt bij de EU)
De GINI in 2011 was 34.28
Hoe hoger, hoe minder verschillen?
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_152795270
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 17:24 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Hoe hoger, hoe minder verschillen?
[ afbeelding ]
Het laatste jaar voor Bulgarije is 2002 en voor UK 2000? Wat is dit voor een waardeloze verouderde grafiek?
pi_152795297
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 17:46 schreef J.B. het volgende:

[..]

Het laatste jaar voor Bulgarije is 2002? Wat is dit voor een waardeloze verouderde grafiek?
Het gaat om de tekst, bimbo!
Man man man, intelligentie is schaars blijkbaar....
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_152795433
Ik zal het even uitleggen:

Zith beweert dat hogere GIMI meer gelijkheid betekent, ik plaats een plaatje waar staat dat een waarde van 0 gelijk staat aan perfecte gelijkheid, 100 aan perfecte ongelijkheid (n persoon bezit alles).

Iemand met genoeg intelligentie snapt dan dat ik aangeef dat Zith's bewering niet klopt.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_152799039
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 16:53 schreef Zith het volgende:

[..]

Gelukkig hebben wat slimme economen een manier gevonden om te bepalen wat hoe de distributie van inkomen is. Ik introduceer je de GINI index!

Als we naar de GINI van Bulgarije kijken (hoe hoger, hoe minder inkomensverschillen):

De GINI in 1989 was 23.43 (vlak na de USSR)
De GINI in 2007 was 28.14 (Bulgarije komt bij de EU)
De GINI in 2011 was 34.28

Oftewel: In 4 jaar na de EU zijn de verschillen in inkomen meerl gedaald dan in de 18 jaar na de Soviet tijd.

GDP? Gestegen:

[ afbeelding ]

Koopkracht? Gestegen (en is vergelijkbaar met bijna 16.000 USD)

[ afbeelding ]

Household consumption? Gestegen:

[ afbeelding ]

Inflatie sinds ze bij de EU zitten? Gedaald.

[ afbeelding ]

[..]

Nee dankje. Maar je lijkt het maar niet te begrijpen. Dat Bulgarije arm is en dat het sterkpositief aan het ontwikkelen is (ook na EU lid te worden) zijn twee verschillende dingen. Jij stelde dat Bulgarij na het EU lidmaatschap economisch slechter is geworden. Echter kun je niet aangeven hoe. Ik kan wel het omgekeerde aangeven. Inkomensverschillen zijn kleiner geworden, koopkracht is gestegen en inflatie gedaald sinds ze bij de EU zitten.
Leuk, ben benieuwd of Oekrane hier in de verre toekomst ooit nog van gaat profiteren, wanneer ze het land eens goed op poten hebben gezet.
pi_152799420
Will American and European taxpayers save Ukraine from default?
http://fortune.com/2015/0(...)?xid=timehp-category
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_152799612
Russians see Ukraine as an illegitimate state
http://www.washingtonpost(...)-illegitimate-state/
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_152799765
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 19:50 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Leuk, ben benieuwd of Oekrane hier in de verre toekomst ooit nog van gaat profiteren, wanneer ze het land eens goed op poten hebben gezet.
Oekraine moet eerst maar eens als land zien te overleven....
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_152799882
Russia detains 'Lithuania spy' amid Ukraine tensions
http://www.bbc.com/news/world-europe-32809527
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  donderdag 21 mei 2015 @ 01:35:13 #217
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152810454
quote:
10s.gif Op woensdag 20 mei 2015 17:13 schreef J.B. het volgende:
Ik ben wel in Bulgarije geweest (meerdere keren zelfs) en ik bevestig het gelijk van Zith, Hi Ha Ho *O*
Dus jij gaat beweren dat de koopkracht in Bg vergelijkbaar is met 16000 dollar terwijl het gemiddelde wat men verdient 350 euro is per maand??????
Ja de miljonaires en de mafia zijn er flink in koopkracht vooruit gegaan. _O-
  donderdag 21 mei 2015 @ 10:07:27 #218
433749 Konijntjuh
Wie wilt er een slokje van mij
pi_152814046
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 17:53 schreef crystal_meth het volgende:
Ik zal het even uitleggen:

Zith beweert dat hogere GIMI meer gelijkheid betekent, ik plaats een plaatje waar staat dat een waarde van 0 gelijk staat aan perfecte gelijkheid, 100 aan perfecte ongelijkheid (n persoon bezit alles).

Iemand met genoeg intelligentie snapt dan dat ik aangeef dat Zith's bewering niet klopt.
Hoef je niet intelligent voor te zijn, alleen iets minder autistisch of semi elitair hipster of een "corps"kwal die zich met zijn opleiding (uni/master/ of bachelor) denkt een superieure houding tegen over andere mensen in de wereld te kunnen aanmeten

Dan weet je dat vroeger het communisme over het grote gedeelte Bulgarije haar bevolking gelijk trok, dus elke bewoner had een evenredig bestaans inkomen.

Nu men in deze tijd in Bulgarije met een verkapt Amerikaans/ Westers Kapitalisme zit, (Rijk schijt op arm, heb je een scheve verhouding.)

Wat men hier al zegt als Bill Gates zich laat inschrijven bij n van de vogelaar wijken, dan worden de inkomens van deze wijk bij elkaar opgeteld en gedeeld door de aantal inwoners.

Dan heeft zo'n vogelaar wijk meer naar het gemiddelde inkomen per inwoner tegen over andere wijken, en zou het eigenlijk een elite wijk zijn op papier.

Maar goed dat is het klote van vandaag mensen denken te veel op papier of in zogenaamde belangrijke statistieken en de daarbij horende getallen en cijfers, en zien dit meestal als een soort van waarheid. Terwijl de praktijk toch altijd heel anders uitwijst

[ Bericht 0% gewijzigd door Konijntjuh op 21-05-2015 10:25:09 ]
Hoe stout is Konijntjuh!
  donderdag 21 mei 2015 @ 17:20:00 #219
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_152826770
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 16:28 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Je weet niet waar je over praat en dat je mijn costs of living niet hebt gelezen is wel duidelijk.
In de sovjet tijd had iedereen te eten, een huis en kon naar school of de gezondheidszorg. Nu is het kommer en kwel en de mafia regeerd.
Jou grafiekjes kloppen van geen kanten.
Wat jouw grafiekjes doen is dit(voorbeeld): een straat heeft 100 inwoners en iedereen heeft een salaris van 1500 euro p/m BEHALVE 1 persoon: miljonair en heeft 200.000 euro per maand. Volgens de grafieken verdient men dan gemiddeld meer dan 3400 per maand en lijkt het allemaal prachtig.
Dit is de situatie in BG.
Ene en economie die op papier 0 was en nu een beetje groeit geeft uiteraard enorme percentages "vooruitgang" want dat kan al gauw vanaf 0.
Tip: ga er eens een paar jaar wonen met een bulgaars salaris, eens kijken of je het nog zo geweldig vind. :Y
Die goeie ouwe sovjet tijd _O_

Heil kameraad Stalin die wist tenminste hoe je iedereen te eten geeft. Vandaar die 50 miljoen doden.
  donderdag 21 mei 2015 @ 18:26:25 #220
444582 Terra_Incognita
Stupid people suffer
pi_152828507
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 06:41 schreef arjan1112 het volgende:
Hoe gaat het met de economie van Oekraine ? Nog steeds totaal failliet ?

Alle banken gesloten ( behalve buitenlandse ) , de goudvoorraad verkocht , een lening van het IMF gekregen van 20 miljard terwijl er 40 miljard nodig is , de munteenheid is vrijwel niets meer waard

Hoe gaat het met het toerisme ? Een vakantie in Oekraine is nu 5 keer zo goedkoop als 3 jaar geleden!
Doet er niet toe want de wil van het volk ( :') ) heeft gezegevierd. Dat ze nog lang van het resultaat mogen genieten. Slava Ukrayini!
Self-interest makes the world go round!
pi_152853818
usosce twitterde op vrijdag 22-05-2015 om 13:30:07 There is no denying it: There is a substantial #Russian presence in eastern #Ukraine - READ: http://t.co/ZitULdkggQ http://t.co/dmFOmiZ9tu reageer retweet
  vrijdag 22 mei 2015 @ 15:40:58 #222
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152856588
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 17:20 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Die goeie ouwe sovjet tijd _O_

Heil kameraad Stalin die wist tenminste hoe je iedereen te eten geeft. Vandaar die 50 miljoen doden.
Als je alleen Stalin noemt onder de noemer Sovjet tijd dan vergeet je een enorm stuk daarna.
Ik kan je verzekeren dat er nog steeds heel veel Balkan mensen de Russen dankbaar zijn omdat zij de Balkan volkeren geholpen hebben om zich te ontdoen van de Ottomanen en de Nazi's.
pi_152856719
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 15:40 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Als je alleen Stalin noemt onder de noemer Sovjet tijd dan vergeet je een enorm stuk daarna.
Ik kan je verzekeren dat er nog steeds heel veel Balkan mensen de Russen dankbaar zijn omdat zij de Balkan volkeren geholpen hebben om zich te ontdoen van de Ottomanen en de Nazi's.
De Oostenrijkers hebben de Balkan geholpen tegen de Ottomanen. Voor een gedeelte tenminste. Verder vocht de helft van de Balkan aan de kant van de Duitsers.

Ik denk dat er weinig plekken in de wereld zijn die je zo weinig over 1 kam kan scheren wat jij doet als de Balkan.
pi_152856793
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 15:45 schreef BEFEM het volgende:

[..]

De Oostenrijkers hebben de Balkan geholpen tegen de Ottomanen. Voor een gedeelte tenminste. Verder vocht de helft van de Balkan aan de kant van de Duitsers.

Ik denk dat er weinig plekken in de wereld zijn die je zo weinig over 1 kam kan scheren wat jij doet als de Balkan.
True dat laatste. De balkan is een potpurri van tegenstellingen en vetes/congxis. Zelfs binnen families is het een verschil van zwart/wit soms.
so long and thanks for all the fish
  vrijdag 22 mei 2015 @ 15:54:30 #225
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152856974
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 15:45 schreef BEFEM het volgende:

[..]

De Oostenrijkers hebben de Balkan geholpen tegen de Ottomanen. Voor een gedeelte tenminste. Verder vocht de helft van de Balkan aan de kant van de Duitsers.

Ik denk dat er weinig plekken in de wereld zijn die je zo weinig over 1 kam kan scheren wat jij doet als de Balkan.
De oostenrijkse hongaarse legers (gecombineerd Europess) is gestopt aan de grenzen van Hongarije. Daarna hebben ze de rest van de Balkan aan haar lot overgelaten.
De helft van de Balkan? Bedoel je de Kroaten en de Albanezen? Dat is niet de helft van de Balkan hoor....
  vrijdag 22 mei 2015 @ 16:11:12 #226
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_152857424
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 15:40 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Als je alleen Stalin noemt onder de noemer Sovjet tijd dan vergeet je een enorm stuk daarna.
Ik kan je verzekeren dat er nog steeds heel veel Balkan mensen de Russen dankbaar zijn omdat zij de Balkan volkeren geholpen hebben om zich te ontdoen van de Ottomanen en de Nazi's.
Bedankt Russen dat jullie ons veroverd en vermoord hebben. Dat voelde een stuk beter dan veroverd en vermoord worden door de Duitsers.
Zoiets?
  vrijdag 22 mei 2015 @ 16:13:14 #227
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152857476
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 16:11 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Bedankt Russen dat jullie ons veroverd en vermoord hebben. Dat voelde een stuk beter dan veroverd en vermoord worden door de Duitsers.
Zoiets?
Geklets van iemand ie absoluut NIETS afweet van deze periode. _O-
Maar ga maar lekker door met het aantonen van jouw onwetendheid. :Y :Y :Y
pi_152858650
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 16:13 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Geklets van iemand ie absoluut NIETS afweet van deze periode. _O-
Maar ga maar lekker door met het aantonen van jouw onwetendheid. :Y :Y :Y
Jij was hier ook bij?
pi_152858999
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 15:54 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

De oostenrijkse hongaarse legers (gecombineerd Europess) is gestopt aan de grenzen van Hongarije. Daarna hebben ze de rest van de Balkan aan haar lot overgelaten.
De helft van de Balkan? Bedoel je de Kroaten en de Albanezen? Dat is niet de helft van de Balkan hoor....
http://www.isgeschiedenis(...)je-annexeert-bosnie/

En nog dit stukje uit http://nl.wikipedia.org/wiki/Balkanoorlogen

quote:
De Bulgaren rukten op tot 50 kilometer voor Constantinopel. Het kanonvuur was in de stad te horen, en de sultan ontvluchtte de stad. Tsaar Ferdinand zou echter de stad niet mogen bezetten: de Ottomanen hielden stand geholpen door een politiemacht uit het Verenigd Koninkrijk en Rusland.
Het is een wir war van van alles en nog wat geweest. De ene keer weer geholpen door Rusland, toen weer niet, toen door Duitsland, toen door Italie etc etc.
pi_152859217
Overigens was Bulgarije gewoon matties met je vrienden, de Nazi's, in de Tweede Wereldoorlog. Toen bleek dat Duitsland de oorlog ging verliezen gingen ze vlug de andere kant kiezen _O-
pi_152859278
Ff goed ontopic. Ik vraag me af wat er van die gearresteerde Russen op tv komt in Rusland. Iemand enig idee?
pi_152864911
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:27 schreef BEFEM het volgende:
Ff goed ontopic. Ik vraag me af wat er van die gearresteerde Russen op tv komt in Rusland. Iemand enig idee?
Ik heb toevallig de wekelijkse Russische krant "Аргументы и Факты" deze en vorige week gekocht omdat ik mijn Russisch een beetje wilde oefenen, daar staat er in ieder geval niets van in maar het zou kunnen dat het te recent is. Wat in die van vorige week wl staat is een verslag van de 9 mei parade; op de voorpagina staat deze groot aangekondigd met, je krijgt het niet verzonnen, een tank in een bloemenveld en een vredesduif die op de loop zit.
  zaterdag 23 mei 2015 @ 02:11:56 #233
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152874257
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:01 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Jij was hier ook bij?
Mijn (aangetrouwde) familie.
  zaterdag 23 mei 2015 @ 02:14:35 #234
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_152874275
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 17:25 schreef BEFEM het volgende:
Overigens was Bulgarije gewoon matties met je vrienden, de Nazi's, in de Tweede Wereldoorlog. Toen bleek dat Duitsland de oorlog ging verliezen gingen ze vlug de andere kant kiezen _O-
Nee, de Bulgaarse koning had Duits bloed en Hitler gaf hem een ultimatum: of je verleend doorgang naar Griekenland of we bombarderen je plkat en bezetten je land. Vandaar die "overgave" En ondanks alles hielpen de Bulgaren ALLE Joden ontsnappen en worden zij nu nog geeerd in speciale ceremonies in israel. Kan je van Nederland niet zeggen. :N
  zaterdag 23 mei 2015 @ 04:49:08 #235
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_152874942
http://rt.com/news/261385-us-hunts-russian-citizens/

‘US hunt for Russians’: Moscow warns citizens traveling abroad

Verder wil Moldavie in 2019 tot de EU treden, dat gaat dus escaleren, wat het oosten van dit straatarme land is de facto een Russisch autonome zone en vrijwel iedereen daar heeft een Russisch paspoort.

Moskou gaat dit dus echt niet pikken.

Russian diplomat: If Moldova joins EU, NATO, Transnistria will not come along

http://www.moldova.org/ru(...)ria-will-come-along/

Tussen Moldavi en Moldavi, de innermoldavische grenzen staan duizenden Russische vredestroepen opgesteld en de vlam kan wel eens in de pan slaan als gekke Moldavirs aansluiting zoeken bij de EU, de NAVO en sommigen zelfs bij 'Groot-Roemenie'. :')

Beter laat de EU het straatarme Moldavi met rust en begrijpt de regering in Kishinov dat het gas uit Rusland komt en niet uit Roemeni (daar is namelijk helemaal niets, alleen wat ezels en schapen :') ), blijft Moldavie gewoon een onafhankelijke staat, maar wel gericht op Moskou.
Tenzij men de oorlog van 1991 nog eens gezellig over wil doen, dit maal iets heviger.
pi_152875657
"Russische vredestroepen": over een contradictio in terminis gesproken.
  zaterdag 23 mei 2015 @ 09:38:06 #237
325253 MrMofo
perspicere
pi_152876066
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 08:51 schreef Solstice1 het volgende:
"Russische vredestroepen": over een contradictio in terminis gesproken.
Ach die lijn kan doortrekken totdat je een ons weegt niemand heeft schone handen in conflicten.
This is not about heroes, nor is it about deeds, or lands or anything about glory, honor, might, majesty, dominion or power... except war. Above all I am not concerned with poetry, my subject is war, and the pity of war. The poetry is in the pity...
  zaterdag 23 mei 2015 @ 16:11:23 #238
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_152883728
Nou vooruit hier nog een beetje AZOV propaganda,
http://www.infowars.com/v(...)hang-pregnant-woman/

VIDEO: US-BACKED UKRAINIAN MILITANTS HANG PREGNANT WOMAN
US Army currently training pro-Kiev neo-nazi fighters
There is only one religion
pi_152886715
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 08:51 schreef Solstice1 het volgende:
"Russische vredestroepen": over een contradictio in terminis gesproken.
:') bestaan westerse vredestroepen wel dan
pi_152901563
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 09:38 schreef MrMofo het volgende:

[..]

Ach die lijn kan doortrekken totdat je een ons weegt niemand heeft schone handen in conflicten.
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 16:11 schreef Dance99Vv het volgende:
Nou vooruit hier nog een beetje AZOV propaganda,
http://www.infowars.com/v(...)hang-pregnant-woman/

VIDEO: US-BACKED UKRAINIAN MILITANTS HANG PREGNANT WOMAN
US Army currently training pro-Kiev neo-nazi fighters
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 18:31 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

:') bestaan westerse vredestroepen wel dan
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 18:31 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

:') bestaan westerse vredestroepen wel dan
Poetin fanboys!
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  zondag 24 mei 2015 @ 00:39:25 #241
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_152903410
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 00:08 schreef ZOA het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Poetin fanboys!
Ben je blij verheugd of uh........
Alles wordt wel op rusland geschoven maar kiev wil geen vrede beter gezegt heeft zelf de oorlog verklaard aan de russen en stopt niet totdat oost en crimea weer onder nazi oekraine vallen.
Wat de mensen daar zeggen interesseert porosjenko niet.
There is only one religion
  zondag 24 mei 2015 @ 01:49:23 #242
444582 Terra_Incognita
Stupid people suffer
pi_152906108
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 16:11 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Bedankt Russen dat jullie ons veroverd en vermoord hebben. Dat voelde een stuk beter dan veroverd en vermoord worden door de Duitsers.
Zoiets?
Godallemachtig. je snapt het echt niet volgens mij echt niet of wel?
Self-interest makes the world go round!
pi_152908178
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 00:39 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Ben je blij verheugd of uh........
Alles wordt wel op rusland geschoven maar kiev wil geen vrede beter gezegt heeft zelf de oorlog verklaard aan de russen en stopt niet totdat oost en crimea weer onder nazi oekraine vallen.
Wat de mensen daar zeggen interesseert porosjenko niet.
Ik ben altijd wel verheugt, maar ik dacht laat ik, met een niet te evenaren ijzersterk inhoudelijk comment, de Ruslandcriticasters een keer voor zijn...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  zondag 24 mei 2015 @ 11:54:06 #244
93664 waht
Mushir
pi_152911363
quote:
De Russische president Vladimir Poetin heeft zondag een omstreden wet ondertekend die het makkelijker maakt niet-gouvernementele organisaties (ngo's) aan banden te leggen.
De Fhrer doet soms wel zinnige dingen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 24 mei 2015 @ 11:55:36 #245
93664 waht
Mushir
pi_152911393
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 04:49 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
http://rt.com/news/261385-us-hunts-russian-citizens/

‘US hunt for Russians’: Moscow warns citizens traveling abroad

Verder wil Moldavie in 2019 tot de EU treden, dat gaat dus escaleren, wat het oosten van dit straatarme land is de facto een Russisch autonome zone en vrijwel iedereen daar heeft een Russisch paspoort.

Moskou gaat dit dus echt niet pikken.

Russian diplomat: If Moldova joins EU, NATO, Transnistria will not come along

http://www.moldova.org/ru(...)ria-will-come-along/

Tussen Moldavi en Moldavi, de innermoldavische grenzen staan duizenden Russische vredestroepen opgesteld en de vlam kan wel eens in de pan slaan als gekke Moldavirs aansluiting zoeken bij de EU, de NAVO en sommigen zelfs bij 'Groot-Roemenie'. :')

Beter laat de EU het straatarme Moldavi met rust en begrijpt de regering in Kishinov dat het gas uit Rusland komt en niet uit Roemeni (daar is namelijk helemaal niets, alleen wat ezels en schapen :') ), blijft Moldavie gewoon een onafhankelijke staat, maar wel gericht op Moskou.
Tenzij men de oorlog van 1991 nog eens gezellig over wil doen, dit maal iets heviger.
Gas? Wat kan jou gas nou boeien? Meneer de boomknuffelaar. Laat ze lekker wat zonnepanelen neerplempen in plaats van Russisch gas te verstoken.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 24 mei 2015 @ 14:20:08 #246
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_152914639
quote:
10s.gif Op zondag 24 mei 2015 11:55 schreef waht het volgende:

[..]

Gas? Wat kan jou gas nou boeien? Meneer de boomknuffelaar. Laat ze lekker wat zonnepanelen neerplempen in plaats van Russisch gas te verstoken.
Pravda, tawarietsj, pravda!

Beter zonnepanelen inderdaad.

Kom bij de communistische partij en denk voortaan mee met ons, we hebben goede mensen nodig met goede ideen. :D

Maak van je leven een feest, kom bij de Communisten! *O* c_/
pi_152915114
quote:
10s.gif Op zondag 24 mei 2015 11:55 schreef waht het volgende:

[..]

Gas? Wat kan jou gas nou boeien? Meneer de boomknuffelaar. Laat ze lekker wat zonnepanelen neerplempen in plaats van Russisch gas te verstoken.
Chinese zonnepanelen! *O*
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_152917091
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 00:08 schreef ZOA het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Poetin fanboys!
Shrek fanboy :')
pi_152929570
quote:
Amnesty says torture of Ukraine war prisoners is rife

KIEV, Ukraine (AP) — Both warring sides in eastern Ukraine are perpetrating war crimes almost daily, including torturing prisoners and summarily killing them, the Amnesty International rights group said in a report Friday.
http://news.yahoo.com/amn(...)-rife-091503279.html
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_152936391

RIP

Alexei Mozgovoi has been murdered!
http://thesaker.is/alexei-mozgovoi-has-been-murdered/

Ukraine rebels deny internal strife behind commander's slaying
http://news.yahoo.com/ukr(...)aying-222518764.html
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_152938126
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 04:49 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
http://rt.com/news/261385-us-hunts-russian-citizens/

‘US hunt for Russians’: Moscow warns citizens traveling abroad

Verder wil Moldavie in 2019 tot de EU treden, dat gaat dus escaleren, wat het oosten van dit straatarme land is de facto een Russisch autonome zone en vrijwel iedereen daar heeft een Russisch paspoort.

Moskou gaat dit dus echt niet pikken.

Russian diplomat: If Moldova joins EU, NATO, Transnistria will not come along

http://www.moldova.org/ru(...)ria-will-come-along/

Tussen Moldavi en Moldavi, de innermoldavische grenzen staan duizenden Russische vredestroepen opgesteld en de vlam kan wel eens in de pan slaan als gekke Moldavirs aansluiting zoeken bij de EU, de NAVO en sommigen zelfs bij 'Groot-Roemenie'. :')

Beter laat de EU het straatarme Moldavi met rust en begrijpt de regering in Kishinov dat het gas uit Rusland komt en niet uit Roemeni (daar is namelijk helemaal niets, alleen wat ezels en schapen :') ), blijft Moldavie gewoon een onafhankelijke staat, maar wel gericht op Moskou.
Tenzij men de oorlog van 1991 nog eens gezellig over wil doen, dit maal iets heviger.
Oekraine moet gewoon worden overgenomen door de Verenigde Staten, dan zijn ze daar binnen 5 jaar even rijk als in Polen en Tsjechie. Momenteel is Oekraine het armste land van Europa, een soort afrika waar het in de winter koud is.
pi_152938437
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 08:17 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Oekraine moet gewoon worden overgenomen door de Verenigde Staten, dan zijn ze daar binnen 5 jaar even rijk als in Polen en Tsjechie. Momenteel is Oekraine het armste land van Europa, een soort afrika waar het in de winter koud is.
Ook goed voor de vlaggenhandel, zo'n extra ster op de Amerikaanse vlag. Uitstekend idee.
so long and thanks for all the fish
  maandag 25 mei 2015 @ 09:29:39 #253
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_152938592
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 04:49 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
http://rt.com/news/261385-us-hunts-russian-citizens/

‘US hunt for Russians’: Moscow warns citizens traveling abroad

Verder wil Moldavie in 2019 tot de EU treden, dat gaat dus escaleren, wat het oosten van dit straatarme land is de facto een Russisch autonome zone en vrijwel iedereen daar heeft een Russisch paspoort.

Moskou gaat dit dus echt niet pikken.

Russian diplomat: If Moldova joins EU, NATO, Transnistria will not come along

http://www.moldova.org/ru(...)ria-will-come-along/

Tussen Moldavi en Moldavi, de innermoldavische grenzen staan duizenden Russische vredestroepen opgesteld en de vlam kan wel eens in de pan slaan als gekke Moldavirs aansluiting zoeken bij de EU, de NAVO en sommigen zelfs bij 'Groot-Roemenie'. :')

Beter laat de EU het straatarme Moldavi met rust en begrijpt de regering in Kishinov dat het gas uit Rusland komt en niet uit Roemeni (daar is namelijk helemaal niets, alleen wat ezels en schapen :') ), blijft Moldavie gewoon een onafhankelijke staat, maar wel gericht op Moskou.
Tenzij men de oorlog van 1991 nog eens gezellig over wil doen, dit maal iets heviger.
Moldavie gaat men de vingers echt niet aan branden, moldavie mag wat mij betreft nooit bij de eu, of navo. Het toelaten van Moldavi tot de eu en navo zal de veiligheidssituatie in europa aanzienlijk verslechteren.
pi_152939128
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 09:29 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Moldavie gaat men de vingers echt niet aan branden, moldavie mag wat mij betreft nooit bij de eu, of navo. Het toelaten van Moldavi tot de eu en navo zal de veiligheidssituatie in europa aanzienlijk verslechteren.
Waarom niet ? Uiteindelijk moet Rusland zelf ook een onderdeeltje van de EU worden.
pi_152940376
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 10:14 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Waarom niet ? Uiteindelijk moet Rusland zelf ook een onderdeeltje van de EU worden.
Van wie moet dat?
so long and thanks for all the fish
pi_152940558
Nou van de VN ofzo

uiteindelijk moet de hele wereld toch 1 land worden?
pi_152940837
Moscow’s account of Nato expansion is a case of false memory syndrome

http://www.theguardian.co(...)on-memory-grievances
  maandag 25 mei 2015 @ 12:12:03 #258
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_152941194
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:58 schreef J.B. het volgende:
Moscow’s account of Nato expansion is a case of false memory syndrome

http://www.theguardian.co(...)on-memory-grievances
Ipv dat Rusland hun nederige excuses aanbied voor de jarenlange bezetting van die landen worden ze heel boos dat ze veiligheid tegen Russische herbezetting zochten bij de NAVO.
  maandag 25 mei 2015 @ 12:29:54 #259
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_152941786
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 12:12 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Ipv dat Rusland hun nederige excuses aanbied voor de jarenlange bezetting van die landen worden ze heel boos dat ze veiligheid tegen Russische herbezetting zochten bij de NAVO.
Toch wel treurig wat nationalisme met een staat kan doen? Dat meelijwekkende trotse van de Russen brengt ze echt niets goed..
pi_152944996
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:58 schreef J.B. het volgende:
Moscow’s account of Nato expansion is a case of false memory syndrome

http://www.theguardian.co(...)on-memory-grievances
Oh, de toenmalige Amerikaanse ambassadeur in Moskou heeft ook last van "false memory syndrome"?
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_152945026
Russia welcomes Poland opposition leader election win
quote:
Russia has congratulated Poland’s opposition candidate Andrzej Duda on his victory in presidential polls, saying Moscow-Warsaw relations would reinforce the entire Europe.

In a congratulatory message on Monday, Russian President Vladimir Putin also called for "constructive ties" with Poland, saying mutual relations “based on the principles of good neighborly relations and a mutual respect for each other's interests, would help strengthen security and stability in Europe."

Relations between Russia and Poland have been characterized with historic complexity, which continues to date with Warsaw accusing Moscow of meddling in Ukraine.

The Russian president, however, wished Duda success in his political activity and Putin's spokesman Dmitry Peskov told Russia's Interfax news agency that the Kremlin always wanted to have good relations "unencumbered by stereotypes" with nearby countries, including Poland.

Duda, 43, secured in Sunday's election 53 percent of the votes on the Law and Justice Party’s ticket, forcing 62-year-old Komorowski, from the center-right Civic Platform Party, to concede defeat. In the first round of the presidential race, which was held on May 10, Duda had managed to garner 34.76 percent of the vote, while Komorowski collected 33.77 percent.
  maandag 25 mei 2015 @ 16:02:28 #262
93664 waht
Mushir
pi_152947459
Altijd een goed teken, als Rusland een bepaalde politicus goedkeurt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 25 mei 2015 @ 16:03:39 #263
93664 waht
Mushir
pi_152947486
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2015 12:12 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Ipv dat Rusland hun nederige excuses aanbied voor de jarenlange bezetting van die landen worden ze heel boos dat ze veiligheid tegen Russische herbezetting zochten bij de NAVO.
Ach ja, hypocriet gejank. Je moet wat als verliezer.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_152964666
quote:
Ik ben blij dat er nog wat iemand zinnigs had te melden vandaag
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_152964859
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 16:03 schreef waht het volgende:

[..]

Ach ja, hypocriet gejank. Je moet wat als verliezer.
Je weet dat je zo lang als het duurt moet genieten van winnaar zijn?
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_152965651
quote:
Germany protests as MP who called Russia a 'warmonger' is denied entry

Germany has described as ‘incomprehensible and unacceptable’ Russia’s refusal to let a conservative lawmaker with links to Ukraine into the country

Germany protested to Russia on Monday over Moscow’s refusal to let a conservative German lawmaker into the country, a decision the foreign ministry criticised as unacceptable in the latest sign of east-west tensions over the Ukraine crisis.

Karl-Georg Wellmann, a member of Chancellor Angela Merkel’s Christian Democrats and head of the German-Ukraine parliamentary group, had called Russia a “warmonger” this year for supporting separatist forces in Ukraine, which Moscow denies.

Wellmann, who has called for tougher sanctions against Russia, said he had spent the whole of Sunday night in the transit section of a Moscow airport and flew home the next morning, having been told he was not allowed to enter the country until 2019. He said no reason had been given.

He said he had a diplomatic passport to enter Russia and had planned to meet Russian and German embassy officials.

“I wasn’t planning to meet any opposition leaders or demonstrators,” he said. “Evidently I was stopped by certain powers.”
http://www.theguardian.co(...)rmonger-denied-entry

niet erg tactvolle man btw: http://www.tagesspiegel.d(...)luegen/11555654.html

[ Bericht 7% gewijzigd door crystal_meth op 26-05-2015 04:21:59 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  dinsdag 26 mei 2015 @ 04:07:35 #267
444582 Terra_Incognita
Stupid people suffer
pi_152965666
quote:
2s.gif Op maandag 25 mei 2015 12:29 schreef pfaf het volgende:

[..]

Toch wel treurig wat nationalisme met een staat kan doen? Dat meelijwekkende trotse van de Russen brengt ze echt niets goed..
Daar denken heel veel Russen anders over vrees ik.
Self-interest makes the world go round!
pi_152968725
Grote verrassingsoefening Russische luchtmacht

quote:
Rusland houdt een onaangekondigde en zeer grote oefening van haar luchtmacht in het noorden van het land. Dat gebeurt tegelijkertijd met een grote NAVO-oefening in Scandinavi boven de poolcirkel.

De Russen oefenen in de Komi-republiek. Die ligt grotendeels boven de poolgrens en niet zo ver van de grens met Finland. Langeafstandsvliegtuigen zullen onder meer doelen op de grond met raketten bestoken.

Bij de oefening zijn zo'n 12.000 militairen betrokken. Volgens het Russische ministerie van Defensie gaat de oefening vier dagen duren en worden er zo'n 250 gevechtsvliegtuigen ingezet.

De oefening begint op dezelfde dag dat ook de NAVO even verderop een grote militaire training doet in Finland, Zweden en Noorwegen. Aan deze zogenaamde Arctic Challenge Exercise doen een groot aantal NAVO-landen mee waaronder ook de VS, Duitsland en Nederland.

De NAVO-training is met 115 gevechtsvliegtuigen en 3.600 militairen bescheidener dan de Russische.

De spanning in het gebied rond de Baltische Zee loopt al enige tijd op. De Russen hebben meerdere keren het luchtruim boven NAVO-landen in het gebied met militaire vliegtuigen geschonden. Ook het optreden van Moskou in de kwestie Oekrane en de annexatie van de Krim hebben in het westen kwaad bloed gezet.
Rusland moet weer even zijn spierballen laten zien door op dezelfde dag als de NATO onaangekondigd een oefening uit te gaan voeren. :')

[ Bericht 48% gewijzigd door Infection op 26-05-2015 12:32:56 ]
pi_152968963
Death of Novorossia: Why Kremlin Abandoned Ukraine Separatist Project

http://www.themoscowtimes(...)-project/522320.html
  dinsdag 26 mei 2015 @ 11:38:10 #270
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152970013
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 10:52 schreef J.B. het volgende:
Death of Novorossia: Why Kremlin Abandoned Ukraine Separatist Project

http://www.themoscowtimes(...)-project/522320.html
Win win. De Russen zijn klaar, hebben de Krim en de onrust(tweedeling) is gezaaid. Het westen is blij omdat die chaos steeds gefinancierd kan blijven door banken.

Resultaat. De Oekrane is de klos en voor een zeer lange tijd aan de bedelstaf.

Dat haal je er zowat uit.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 26 mei 2015 @ 16:39:33 #271
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_152979339
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 10:52 schreef J.B. het volgende:
Death of Novorossia: Why Kremlin Abandoned Ukraine Separatist Project

http://www.themoscowtimes(...)-project/522320.html
Verwijderd? Link werkt niet hier.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 26 mei 2015 @ 16:41:39 #272
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_152979406
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 11:38 schreef Cherna het volgende:

[..]

Win win. De Russen zijn klaar, hebben de Krim en de onrust(tweedeling) is gezaaid. Het westen is blij omdat die chaos steeds gefinancierd kan blijven door banken.

Resultaat. De Oekrane is de klos en voor een zeer lange tijd aan de bedelstaf.

Dat haal je er zowat uit.
Want Als er iets winstgevend is dan is het wel geld lenen aan landen die het niet terugbetalen.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 16:49:09 #273
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_152979711
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2015 11:58 schreef J.B. het volgende:
Moscow’s account of Nato expansion is a case of false memory syndrome

http://www.theguardian.co(...)on-memory-grievances
quote:
In a landmark speech at the Munich security conference last month the Russian foreign minister, Sergei Lavrov, cast doubt on the legitimacy of German unification, proposing – to the baffled amusement of his audience – that it was less “legal” than the “reunification” of the Crimea with Russia.
_O-

Overigens wat had Rusland erbij gewonnen wanneer Polen en dergelijke niet toegelaten waren bij de Navo. Een eigen alliantie lag voor de hand.

[ Bericht 6% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 26-05-2015 16:55:56 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 26 mei 2015 @ 16:59:57 #274
321876 Cherna
Fuck the System
pi_152980208
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:41 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Want Als er iets winstgevend is dan is het wel geld lenen aan landen die het niet terugbetalen.
Chaos is een uitstekend verdienmodel. Dat jij en ik daar niets van merken en er zelfs last van hebben maakt niets uit.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_152980458
quote:
Singhammer calls off Russia visit after Wellmann is refused entry

A senior German parliamentarian has called off a trip to Russia. This comes a day after a fellow lawmaker was sent home by the Russian authorities after they refused him entry to the country.

Johannes Singhammer, one of the vice presidents of the the German parliament, the Bundestag, announced on Tuesday that he had canceled a trip to Moscow in light of the treatment of fellow conservative lawmaker Karl-Georg Wellmann.

"As vice president of the German Bundestag I cannot accept that a Bundestag colleague has been denied entry at a Moscow airport," Singhammer said.

Singhammer had planned to arrive in Moscow this Tuesday, where between now and Friday he had talks scheduled at the Russian interior ministry, with lawmakers from the Russian-German friendship group, church representatives and opposition politicians.

Singhammer indicated, though, that he had postponed, not canceled the trip.

"In difficult times discussion at all levels are important to avoid differing perceptions of reality," Singhammer said. He said he would not consider traveling to Russia at least until the reasons for Wellmann's entry ban were clear.

[u]Praise for postponement[/u]

The decision by Singhammer, a member of the Christian Social Union, the Bavaria-based sister party of Chancellor Angela Merkel's Christian Democrats (CDU), to cancel the trip won him praise from a number of fellow parliamentarians.

The Bundestag's speaker or president, Norbert Lammert (CDU), expressed support for the move, as did Greens MEP Rebecca Harms, who called on western European lawmakers to agree on a joint response to the development.

"In any case, we shouldn't accept a Russian a la carte policy" she told the Reuters news agency. "The Kremlin must clearly state whether there is a list of Western politicians who are no longer allowed to enter."

Harms was also barred from entering Russia last September.

Lammert, though, stopped short of supporting the idea of a blanket boycott of trips to Russia by European lawmakers, saying it was "the responsibility of each individual parliamentarian to decide whether such a trip makes sense at this point in time."
http://www.dw.de/singhamm(...)sed-entry/a-18476814
Volgen die mensen het nieuws niet? Het Kremlin heeft maanden geleden al gezegd dat er een sanctielijst bestaat.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_152981964
Rusland wil gevangenen inzetten om stadions te bouwen om kosten te drukken :')
pi_152981985
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:59 schreef Cherna het volgende:

[..]

Chaos is een uitstekend verdienmodel. Dat jij en ik daar niets van merken en er zelfs last van hebben maakt niets uit.
Inderdaad, aan een economie zonder onzekerheden en sancties verdienen banken geen geld...
  dinsdag 26 mei 2015 @ 17:59:18 #278
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_152982033
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 17:06 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

http://www.dw.de/singhamm(...)sed-entry/a-18476814
Volgen die mensen het nieuws niet? Het Kremlin heeft maanden geleden al gezegd dat er een sanctielijst bestaat.
Vind het altijd wel apart dat er een lijst is van russen die de EU niet in mogen maar als dat wederzijds gebeurd is de wereld te klein.
Net als met de sancties. De arrogantie straalt ervan af.
There is only one religion
pi_152982117
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 17:57 schreef BEFEM het volgende:
Rusland wil gevangenen inzetten om stadions te bouwen om kosten te drukken :')
Mwa, gevangenen in Rusland of "vrije" arbeiders in Qatar, in de praktijk weinig verschil vermoed ik.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  dinsdag 26 mei 2015 @ 18:05:29 #280
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_152982214
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 10:42 schreef Infection het volgende:
Grote verrassingsoefening Russische luchtmacht

[..]

Rusland moet weer even zijn spierballen laten zien door op dezelfde dag als de NATO onaangekondigd een oefening uit te gaan voeren. :')

NATO heeft weken van voorbereidingen nodig, rusland blijkbaar niet.Ik denk eerder dat de NATO zijn spierballen aan het tonen is(en faalt) dan rusland die inmiddels een goed lopend militair mechanisme laat zien.
There is only one religion
pi_152982532
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:02 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Mwa, gevangenen in Rusland of "vrije" arbeiders in Qatar, in de praktijk weinig verschil vermoed ik.
Drie keer raden welke WKs er ib mijn ogen geboycot moeten worden.

Verder zegt Rusland een geciviliseerd land te zijn. In Qatar zaten ze nog steeds hun eigen stront te eten als ze geen olie hadden gehad.
pi_152982559
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:15 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Drie keer raden welke WKs er ib mijn ogen geboycot moeten worden.

Verder zegt Rusland een geciviliseerd land te zijn. In Qatar zaten ze nog steeds hun eigen stront te eten als ze geen olie hadden gehad.
gedwongen arbeid voor gevangenen bestaat ook in het Westen, weet je. Minder goed betaald...

quote:
Such an initiative would help keep costs of the World Cup down, since Russia typically pays prisoners about $300 per month for labor projects.
http://time.com/3895704/world-cup-2018-russia-prison-labor/
quote:
According to the International Labor Organization, in 2000-2011 wages in American prisons ranged between $0.23 and $1.15 an hour. In California, prisoners earn between $0.30 and $0.95 an hour before deductions.
https://en.wikipedia.org/wiki/Penal_labor_in_the_United_States

[ Bericht 38% gewijzigd door crystal_meth op 26-05-2015 18:36:42 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_152983186
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:16 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

gedwongen arbeid voor gevangenen bestaat ook in het Westen, weet je. Minder goed betaald...

[..]

http://time.com/3895704/world-cup-2018-russia-prison-labor/

[..]

https://en.wikipedia.org/wiki/Penal_labor_in_the_United_States
Hij had het over geciviliseerde landen, niet de VS :7
pi_152984129
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:16 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

gedwongen arbeid voor gevangenen bestaat ook in het Westen, weet je. Minder goed betaald...

[..]

http://time.com/3895704/world-cup-2018-russia-prison-labor/

[..]

https://en.wikipedia.org/wiki/Penal_labor_in_the_United_States
Wasknijpers maken is wel wat anders dan een stadion bouwen...

En is er ook maar 1 iemand die zegt dat het gevangenissysteem in de VS goed is? Mooie Pavlov van je.

Verder is het natuurlijk flinke concurrentievervalsing als je stadions met gevangenen gaat bouwen. Zouden ze hier eens moeten proberen.
pi_152984147
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:07 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Wasknijpers maken is wel wat anders dan een stadion bouwen...

En is er ook maar 1 iemand die zegt dat het gevangenissysteem in de VS goed is? Mooie Pavlov van je.
Ze gaan geen stadions bouwen, ze gaan in fabrieken werken.
Als ik cijfers uit nederland had gevonden dan had ik die gepost. Ging je dan ook zeggen dat "niemand beweert dat het gevangenissysteem in Nederland goed is"?

[ Bericht 19% gewijzigd door crystal_meth op 26-05-2015 19:20:07 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_152984288
Oekraine heeft RT niet nodig om te bewijzen dat het een fascistisch regime bezigt, dat kunnen ze zelf veel beter verkopen. Oekrainse president keurt omstreden wetten tegen communisme goed

quote:
Daarnaast voorzien de wetten ook een 'erkenning van de strijders voor de onafhankelijkheid van Oekrane tegen de Sovjetbezetters'. Vooral die laatste maatregel wordt als erg omstreden beschouwd. De leden van de Organisatie van Oekraense Nationalisten (OUN) en het Oekraense Opstandelingenleger (UPA) worden op die manier namelijk officieel als 'onafhankelijkheidsstrijders' erkend. Nochtans gaat het om organisaties die tijdens Tweede Wereldoorlog samenwerkten met nazi-Duitsland.
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
pi_152984424
quote:
13s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:12 schreef Reuzelbek het volgende:
Oekraine heeft RT niet nodig om te bewijzen dat het een fascistisch regime bezigt, dat kunnen ze zelf veel beter verkopen. Oekrainse president keurt omstreden wetten tegen communisme goed

[..]

Nazipropaganda is met dezelfde wet ook verboden, maar toch bedankt :+

Voor wie een abonnement heeft op de NRC: een uitgebreid artikel hier:
http://www.nrc.nl/handels(...)-gestapo-bar-1498709
De gratis leesbare inleiding geeft ook al wat informatie prijs.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 26 mei 2015 @ 20:50:01 #288
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_152987720
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:02 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Mwa, gevangenen in Rusland of "vrije" arbeiders in Qatar, in de praktijk weinig verschil vermoed ik.
Hier heb je wel een punt. Beiden kunnen natuurlijk niet maar we kijken met z'n allen maar wat graag weg als ons dat uit komt
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 26 mei 2015 @ 20:50:42 #289
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_152987753
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 18:05 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

NATO heeft weken van voorbereidingen nodig, rusland blijkbaar niet.Ik denk eerder dat de NATO zijn spierballen aan het tonen is(en faalt) dan rusland die inmiddels een goed lopend militair mechanisme laat zien.
Mijn god :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 26 mei 2015 @ 23:12:19 #290
444582 Terra_Incognita
Stupid people suffer
pi_152994616
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:07 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Wasknijpers maken is wel wat anders dan een stadion bouwen...
Verder is het natuurlijk flinke concurrentievervalsing als je stadions met gevangenen gaat bouwen. Zouden ze hier eens moeten proberen.
Trauma van je taakstraf opgelopen ofzo? Godallemachtig :')
Self-interest makes the world go round!
pi_152996059
Rusland is wapenwedloop begonnen, NAVO bereidt zich voor

http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)reidt-zich-voor.html
pi_152996152
Russia Digs Ditches to Slow Inflow of Arms and Men From Ukraine

http://www.bloomberg.com/(...)and-men-from-ukraine
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_152996229
Lekker joh zulk nieuws vlak voor ik ga slapen..
pi_152996480
Nederlandse NAVO-generaal: enorm veel wapens naar Oekrane

http://nos.nl/artikel/203(...)s-naar-oekraine.html
pi_152996857
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  woensdag 27 mei 2015 @ 00:58:25 #297
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_152997146
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:54 schreef Infection het volgende:
Rusland is wapenwedloop begonnen, NAVO bereidt zich voor

http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)reidt-zich-voor.html
Staat niets nieuws in toch?
  woensdag 27 mei 2015 @ 02:27:06 #298
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_152997749
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 17:57 schreef BEFEM het volgende:
Rusland wil gevangenen inzetten om stadions te bouwen om kosten te drukken :')
Murica draait zelfs grotendeels op gevangenissen die gedetineerden inzetten als slaaf. Detentie draait daar slechts om geld, niet om rehabilitatie of een veiligere samenleving.
De VS is zelfs een der onveiligste landen ter wereld, dus hun beleid werkt ook niet erg goed. :')
pi_153002762
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 19:17 schreef J.B. het volgende:

[..]

Nazipropaganda is met dezelfde wet ook verboden, maar toch bedankt :+

Voor wie een abonnement heeft op de NRC: een uitgebreid artikel hier:
http://www.nrc.nl/handels(...)-gestapo-bar-1498709
De gratis leesbare inleiding geeft ook al wat informatie prijs.
Dat is slechts een kanttekening om deze bullshit te verkopen aan de rest van Europa. Alleen het gebruik van het hakenkruis en het gebruik van de NSDAP naam is verboden. Voor alle nazisymboliek waar de Pravy Sektor en Svoboda gebruik van maakt wordt niks gezegd. Nazipropaganda in zijn geheel wordt ook aangemoedigd want die twee ´verzetsgroepen´ die nu verplicht geerd moeten worden waren nazicollaborateurs.

In that regard: http://www.csmonitor.com/(...)ir-victims-in-Poland
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
pi_153007261
obk twitterde op woensdag 27-05-2015 om 14:21:17 Russische journalist en oppositieman Vladimir Kara-Murza onwel. Iedereen denkt aan vergiftiging. Niet best. https://t.co/UWgeQwXdD8 reageer retweet
pi_153009705
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 11:45 schreef Reuzelbek het volgende:

[..]

Dat is slechts een kanttekening om deze bullshit te verkopen aan de rest van Europa. Alleen het gebruik van het hakenkruis en het gebruik van de NSDAP naam is verboden. Voor alle nazisymboliek waar de Pravy Sektor en Svoboda gebruik van maakt wordt niks gezegd. Nazipropaganda in zijn geheel wordt ook aangemoedigd want die twee ´verzetsgroepen´ die nu verplicht geerd moeten worden waren nazicollaborateurs.

In that regard: http://www.csmonitor.com/(...)ir-victims-in-Poland
Flauwekul, alle Nazisymbolen zijn verboden; Hakenkruis, Danziger Totenkopf, runenteken (dat van Pravy Sektor), enzovoorts. In Oekrane wordt het gezien als "antikoloniale" wetgeving, en het verschilt weinig met soortgelijke wetgeving in de Baltische staten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')