abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152567620
quote:
3s.gif Op woensdag 13 mei 2015 16:23 schreef µ het volgende:

[..]

Dimarco was 8.
Veranderd mijn interesse niet direct. Daarnaast lees ik onderaan (was dat ook al?) dat "A. Tuncel nog een privé-borgtocht van ¤25.000,- afgeeft". Wie is A. Tuncel? Niet aanvrager of partner....
  woensdag 13 mei 2015 @ 19:20:49 #52
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152568359
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 18:59 schreef aborren het volgende:Daarnaast lees ik onderaan (was dat ook al?) dat "A. Tuncel nog een privé-borgtocht van ¤25.000,- afgeeft". Wie is A. Tuncel?
Ja, dat was al.
Wie A. Tuncel is, is volgens mij nog niet opgehelderd. Fijn, zo'n reactiemogelijkheid... info@geldvoorelkaar.nl. Is natuurlijk allemaal veel handiger en transparanter dan dat openbare gedoe bij KoM.
pi_152572540
Ik kwam vandaag een reclame tegen van een crowdfundingplatform dat nog niet in de OP staat: http://www.aygodutch.com. De kosten voor de investeerder zijn dezelfde als bij GVE (0,9%) en worden op dezelfde manier verrekend. Het minimum te investeren bedrag is ¤100,-. Momenteel staat er slechts één project open, maar er zijn nog twee andere aangekondigd. In de leenovereenkomst staat standaard geen hoofdelijke aansprakelijkheid en de gegeven financiële informatie is summier. De informatie over de bepaling van de risicofactor is daarentegen goed leesbaar en in de voorwaarden staan wel degelijk zaken die de positie van de investeerder versterken. Zo mag de kredietnemer niet opeens het eigen salaris fors verhogen. Heeft er iemand ervaring met dit platform?
pi_152574203
Een nieuwe op KoM
https://www.kapitaalopmaat.nl//Financiering-Led-Verlichting-2
Ik pas, geen bijzondere ratings, maar 6,5%, geen leuke incentive en geen hoofdelijke aansprakelijkheid.

[ Bericht 23% gewijzigd door Horsemen op 13-05-2015 22:16:02 ]
pi_152574582
M'n eerste kom melding via de mailer. Werkt mooi :)
  woensdag 13 mei 2015 @ 21:53:12 #56
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_152575062
Mu, ik kreeg m dubbel. Wellicht omdat ik al aangemeld was en vervolgens die aanmeldmail voor alle drie de platformen heb gereplied? Dus dubbel in de DB nu?
pi_152575212
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:53 schreef Coelho het volgende:
Mu, ik kreeg m dubbel. Wellicht omdat ik al aangemeld was en vervolgens die aanmeldmail voor alle drie de platformen heb gereplied? Dus dubbel in de DB nu?
ik kreeg hem ook dubbel, maar was nog niet aangemeld hiervoor.
pi_152575736
Maar wie kan mij die creditsafe notering uitleggen.

Wat ik nu eigenlijk begrijp is is dat als de creditsafe laag is, onder de 37 dat dit slecht is. Maar wat de G-DP% is begrijp ik helemaal niet.

Edit:

Creditsafe is dus kredietwaardigheid, dus vroeger Graydon
G-DP% is afloskapaciteit, moet onder 3,5 procent. Maar waarom weet ik niet precies.

[ Bericht 30% gewijzigd door Borstenzijngeweldig op 13-05-2015 22:13:05 ]
pi_152576050
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:53 schreef Coelho het volgende:
Dat is goed voor het aantal deelnemers 😉.
  woensdag 13 mei 2015 @ 22:27:50 #60
62913 Blik
The one and Only!
pi_152576831
Iemand ervaring met oneplanetcrowd? Gebruik Snappcar regelmatig, en dan is het ook wel mooi om er iets in te investeren. Heb alleen geen ervaring met achtergestelde converteerbare leningen. Heb wel vertrouwen in het platform en een aantal kortingsbonnen als extra incentive is ook lekker. Alleen de rente vind ik dan weer matig met 4% voor de lage investeringen.

Zie http://www.oneplanetcrowd.com/nl/project/94226
pi_152576864
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:37 schreef Horsemen het volgende:
Een nieuwe op KoM
https://www.kapitaalopmaat.nl//Financiering-Led-Verlichting-2
Ik pas, geen bijzondere ratings, maar 6,5%, geen leuke incentive en geen hoofdelijke aansprakelijkheid.
De vorige (project 1006) had een investeringsrisico van A- tegen 6%.
Nee, ik vergis mij. Het is deze. De tranche was dus voor 24 maanden tegen 6% met een investeringsrisico: A.

[ Bericht 6% gewijzigd door Groepfunder op 13-05-2015 22:38:14 ]
  woensdag 13 mei 2015 @ 23:00:29 #62
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152578542
Hier snap ik dus he-le-maal niks van: Cashflow (2015) 56515; aflossing lening Kom 62394. En dan ook nog privé-onttrekking en overige aflossing. De aflossingscapaciteit is nog niet de helft van de verplichtingen. Nee, hier gaat mij nog geen LEDlampje branden.
pi_152580497
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 23:00 schreef crowd-fundi het volgende:
Hier snap ik dus he-le-maal niks van: Cashflow (2015) 56515; aflossing lening Kom 62394. En dan ook nog privé-onttrekking en overige aflossing. De aflossingscapaciteit is nog niet de helft van de verplichtingen. Nee, hier gaat mij nog geen LEDlampje branden.
Nog niet de helft? Negatieve uitkomst, dit bedrijf is over 3 maanden failliet, als ik het letterlijk neem.

Hoe komen ze aan 0,40? Ik vind het een beetje (ik heb een milde bui) prutswerk deze toetsing.
Pecunia non olet
pi_152580539
Weet niet of het verstandig is om op meerdere projecten bij dezelfde holding in te schrijven, als er problemen zijn zijn deze gelijk bij alle bedrijven lijkt me. Doe al aan de eerste tranche mee dus pas hier.
pi_152584302
Mw Lohuis veegt de vloer aan met de toetsingen van haar aanvraag door KoM/Agium.
pi_152584534
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 08:27 schreef Camogli het volgende:
Mw Lohuis veegt de vloer aan met de toetsingen van haar aanvraag door KoM/Agium.
Dat kun je wel zeggen ja. Ik ben ook wel benieuwd naar de reactie van Agium, maar ik zie dat daar al door iemand om gevraagd is.

quote:
De G-PD%: 0,76 % is laag. In eerste instantie vond ik het er goed uit zien en heb een klein bedrag toegezegd. In het overzicht met toezeggingen, stond hij echter met een Graydon-rating 'CCC' vermeld. Dat is meer risico dan ik wil en ik heb GVE daarom gevraagd - nog voor het project was volgelopen - mijn toezegging te annuleren. Gelukkig was dat mogelijk. Ik moet echt nog even wennen aan de nieuwe cijfers en zal de volgende keer beter op het creditsafe-cijfer letten.
pi_152584645
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 09:01 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

De G-PD%: 0,76 % is laag. In eerste instantie vond ik het er goed uit zien en heb een klein bedrag toegezegd. In het overzicht met toezeggingen, stond hij echter met een Graydon-rating 'CCC' vermeld. Dat is meer risico dan ik wil en ik heb GVE daarom gevraagd - nog voor het project was volgelopen - mijn toezegging te annuleren. Gelukkig was dat mogelijk. Ik moet echt nog even wennen aan de nieuwe cijfers en zal de volgende keer beter op het creditsafe-cijfer letten.
Volgens mij klopt die CCC rating niet. Want het percentage komt volgens mij meer overeen met het oude BBB. Die creditsafe cijfer zegt mij dan weer helemaal niks
pi_152585193
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 21:04 schreef Groepfunder het volgende:
Ik kwam vandaag een reclame tegen van een crowdfundingplatform dat nog niet in de OP staat: http://www.aygodutch.com. (...) Heeft er iemand ervaring met dit platform?
Geen ervaring mee, maar ik snap wel dat de platformen als paddestoelen uit de grond schieten. Met een fee van 0,9% aan de voorkant en ca. 5% tot 6% aan de achterkant komt er bij 2 mio per maand (GvE zit daar ruim boven) zo'n E 135.000 binnen.... daar moet je toch wel een website + 2 administratief medewerkers van kunnen bekostigen :)
pi_152585621
Dat van die aflossingen bij de Led Verlichting snap ik trouwens wel:

De rentecomponent is inbegrepen (als kostenpost) in de winst en is dus al in de cashflow verdisconteerd.
Men lost 2 ton af in drie jaar, waarbij men in het eerste jaar relatief weinig aflossing betaalt, dus lijkt 62 mille aflossing mij wel te kloppen.

(iemand schreef in de reacties dat het om drie ton zou gaan, maar dat klopt uiteraard niet).
Pecunia non olet
pi_152585701
Ik heb een ander probleem:

Zelfs als je er van uit gaat, dat het een soort van bankbedrijfje is, en dat de 'doorgeleende' gelden dus ook binnen enkele jaren weer ter beschikking komen (wat je nog maar moet afwachten), dan nóg heb ik een gat in de financiering van 57K(cashflow) minus 80K(privé) = - 23K.

Daarbij is het privé al flink minder dan in 2014 (hoe kan dat?)

En toch loopt het vlot vol :?

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 14-05-2015 10:27:28 ]
Pecunia non olet
pi_152585804
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:06 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
Maar wie kan mij die creditsafe notering uitleggen.

Wat ik nu eigenlijk begrijp is is dat als de creditsafe laag is, onder de 37 dat dit slecht is. Maar wat de G-DP% is begrijp ik helemaal niet.

Edit:

Creditsafe is dus kredietwaardigheid, dus vroeger Graydon
G-DP% is afloskapaciteit, moet onder 3,5 procent. Maar waarom weet ik niet precies.
G-DP is nieuwe weergave van graydon..Probability of default binnen een jaar.
5s bepaald de afloscapaciteit, echter de s betekent startup, dus deze is niet bekend.
Creditsafe komt hier dan nog als extra bij.
Eerst denken, dan typen
pi_152585977
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 09:01 schreef Groepfunder het volgende:

Dat pd% percentage is eigenlijk naast je eigen gevoel het maximale wat je hebt bij een start-up.
Graydon kan eigenlijk maar weinig zeggen over de organisatie aangezien er geen cijfers zijn en geen betalingservaringen. Het zijn dus puur statistieken o.b.v. de branche. Schijnbaar is het default percentage in deze branch dus laag. Het probleem bij graydon is echter dat het pd% alleen voor het eerste jaar geld.

5s heb je verder niks aan. Het belangrijkste wat je bij startups uit het creditsafe rapport kan halen is of de directie/eigenaren betrokken zijn bij eerdere faillissementen, daar wordt op gecheckt door puur het kvk.
Eerst denken, dan typen
pi_152587182
Hmm dubbele mail, apart. Als het vaker gebeurt ga ik er naar kijken... Had het zelf ook.
జ్ఞ‌ా
pi_152587591
KoM gaat nu overleggen met Agium over de ledverlichting. Het is wel vaker een rommeltje met die cijfers van Agium maar er wordt tenminste iets mee gedaan als dat door potentiële investeerders wordt gemeld (hoop ik ook nu). Dat is wel een verschil met GvE. Al blijf ik het storend vinden dat de cijfers niet (lijken te) kloppen. KoMt te vaak voor.
pi_152589464
Misschien zou je moeten stellen dat de cijfers van Agium op zich wel kloppen, maar geen recht doen aan de specifieke situatie. Namelijk, dat vanuit het doorgeleende geld ook weer een omgekeerde geldstroom op gang komt: de aflossingen door de klanten.

Ik vind er veel te veel onduidelijkheden aan zitten om er in te investeren. Te weinig rente ook.
Ik zit met verbazing te kijken naar de snelheid waarmee het volloopt. Nog even en het antwoord van Agium doet er niet meer toe :)

Daarnaast zie ook nog een terechte vraag over de term 'obligatie'. Dat is het natuurlijk niet.
Pecunia non olet
  donderdag 14 mei 2015 @ 13:26:44 #76
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152590170
Ik snap er steeds minder van. En met al die toelichtingen wordt het nog waziger dan het al was. Niets van wat er staat blijkt ook bedoeld te zijn zoals het er staat. Mevr. Lohuis geeft aan allerlei begrippen een geheel eigen interpretatie. Dat mag, maar maak bij een eventuele volgend voorstel dan even een begrippenlijstje.
Een obligatie is een verhandelbare schuldbekentenis. Zolang KoM die nog niet uitgeeft, kun je niet doen alsof jij als ondernemer toch voor obligaties gaat en in de loop van de tijd wel een weg zult zoeken hoe het met die verhandelbaarheid gaat. Je gaat een lening aan van een informele vereniging en verkoopt geen obligaties.
"De holding is in handen van moeder met 4 kinderen die niet allemaal actief zijn in het bedrijf en dit is de reden waarom er niet selectief persoonlijke borgstellingen kunnen worden gevraagd." Ook zo'n wazige zin. Bedoelt ze nou werkelijk te zeggen dat wanneer een holding in handen van een moeder is er geen hoofdelijke aansprakelijkheid gevraagd zou kunnen worden? Waarom dan niet? Om die bloedjes van kinderen? En wat is er zo selectief aan? De kinderen hoeven niet borg te staan. Wel het hoofd van de holding. Dat is niet selectief. Dat is nu eenmaal je verantwoordelijkheid als directeur.

Hoe ik ook reken, hier kom ik ook niet uit: De moedermaatschappij heeft een achtergestelde lening ingebracht van ¤ 250.000 waarmee voorraden (¤ 150.000) en debiteuren (¤ 140.000) van de importeur (zusterbedrijf) worden gefinancierd.
Moedermaatschappij is misschien ook letterlijker bedoeld dan gebruikelijk?

Overigens: wat aardig van KoM en Agium dat ze ook op hun vrije dag de moeite nemen om te reageren.
pi_152590653
Jawel, maar het is ook rommelig nu mw Lohuis zo reageert. Het antwoord van Agium kan ik niet goed beoordelen; ik vind het vaag en afwijkend van hetgeen gesteld wordt door Lohuis.
Dikke pas voor mij dan ook.
  donderdag 14 mei 2015 @ 13:53:46 #78
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_152590957
Dat hele verhaal met die LED verlichting van Mw Lohuis is dramatisch. Zowel qua cijfers als onduidelijkheid. Die reacties bij KoM maken het er niet bepaald beter op.
pi_152591529
En toch loopt het retehard vol :)
Schip ahoy!
pi_152591918
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 13:00 schreef obligataire het volgende:
Daarnaast zie ook nog een terechte vraag over de term 'obligatie'. Dat is het natuurlijk niet.
Toen ik hem de eerste keer doorlas dacht ik eerst, gaan ze nu een nieuwe mogelijkheid aanbieden? Maar met een obligatie heeft het inderdaad niets te maken.
pi_152593282
Hierbij even een paar cijfertjes.
Via GvE is inmiddels 57 miljoen uitgeleend, ongeveer 95% daarvan aan ondernemers. Het grootste project is Hillblock geweest welke in drie delen 900k heeft opgehaald. Gemiddeld leenbedrag is 78k. Er zijn inmiddels ruim 740 projecten tot stand gekomen (grappig ik doe aan 10% daarvan mee :7 ) waarvan er momenteel 50 volledig zijn uitgekeerd. GvE verwacht nog steeds een default van 2 tot 6%. Het gemiddelde investeringsbedrag is ongeveer 750 euro. Helaas niets over het aantal defaults op dit moment.
  donderdag 14 mei 2015 @ 21:02:32 #82
62913 Blik
The one and Only!
pi_152602319
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 22:27 schreef Blik het volgende:
Iemand ervaring met oneplanetcrowd? Gebruik Snappcar regelmatig, en dan is het ook wel mooi om er iets in te investeren. Heb alleen geen ervaring met achtergestelde converteerbare leningen. Heb wel vertrouwen in het platform en een aantal kortingsbonnen als extra incentive is ook lekker. Alleen de rente vind ik dan weer matig met 4% voor de lage investeringen.

Zie http://www.oneplanetcrowd.com/nl/project/94226
Niemand ervaring?
  donderdag 14 mei 2015 @ 21:11:47 #83
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_152602705
Het bootje gaat niet varen....

quote:
Beste investeerder in Scheepvaartonderneming Admiraal,

Vandaag is ons duidelijk geworden dat de ondernemer Guus Admiraal en de verkoper van het binnenvaartschip de 'Iris' het niet eens zijn geworden over de voorwaarden voor de aanschaf.

Concreet betekent dit dat de aankoop van de 'Iris' door Guus Admiraal niet doorgaat. Hetgeen hij zeer betreurt. Hiermee kan het project helaas geen doorgang vinden en wordt uw investering direct retour gestort.

Er was ten tijde van de publicatie van het project nog geen bindende koopovereenkomst tussen beide partijen. Ook na het behalen van het doelbedrag zijn partijen het niet eens geworden. Als de Overeenkomst van Geldlening wordt opgemaakt dienen alle relevante documenten uiteraard zo spoedig mogelijk beschikbaar te zijn.

Guus Admiraal gaat op zoek naar een ander schip en zal zich weer bij Kapitaal Op Maat melden met een nieuwe financieringsaanvraag als het nieuwe schip is gevonden. Een (voorlopig) koopcontract zal dan vooraf moeten worden overlegd.

Mede namens Guus Admiraal bedankt voor het vertrouwen wat u in hem én zijn project had en excuses voor de wijze waarop dit project is verlopen.

Met vriendelijke groet,
Kapitaal Op Maat B.V.
pi_152602932
quote:
7s.gif Op donderdag 14 mei 2015 21:11 schreef lipjes het volgende:
Het bootje gaat niet varen....
Beter dan een bootje dat zinkt ;)
Schip ahoy!
  donderdag 14 mei 2015 @ 21:24:25 #85
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152603134
Toch een beetje het schip in. Een halve maand rentevergoeding is voor de stichting derdengelden en mis ik op mijn rekening. ;(
pi_152603352
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 21:24 schreef crowd-fundi het volgende:
Toch een beetje het schip in. Een halve maand rentevergoeding is voor de stichting derdengelden en mis ik op mijn rekening. ;(
Klopt maar KoM mist zelf ook de nodige inkomsten.......er zijn alleen maar verliezers in deze.
Pecunia non olet
  donderdag 14 mei 2015 @ 21:48:59 #87
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_152604129
Misschien zou bij elke projectaanvraag een X percentage achtergehouden moeten worden in geval de deal niet doorgaat door de aanvrager. Net zoals je 10% bij de notaris neerlegt als je een huis aan wilt kopen.
  donderdag 14 mei 2015 @ 21:49:24 #88
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152604144
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 21:29 schreef obligataire het volgende:

[..]

Klopt maar KoM mist zelf ook de nodige inkomsten.......er zijn alleen maar verliezers in deze.
Zou KoM inkomsten missen? Ik vermoed dat die 249 euro voor de toetsing evengoed betaald moet worden. En als ze volgens de letter van hun website handelen, is onze Admiraal ook nog eens 3,25% kwijt. Het doelbedrag is immers gehaald? Ik kan me voorstellen dat ze hier soepel mee omgaan in de verwachting dat de Admiraal zijn volgende schip weer bij KoM laat financieren.
Voor nu is er dan inderdaad de nodige inkomstenderving en zijn er alleen maar verliezers. Als het er de volgende keer weer zo veelbelovend uitziet hoop ik de kans te krijgen opnieuw aan te kunnen monsteren.
pi_152604624
Dan doe ik ook weer mee. Het was één van de weinige echt goede projecten de laatste tijd.
Pecunia non olet
pi_152605152
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 21:24 schreef crowd-fundi het volgende:
Ja, jammer. Ik zag het ook wel zitten.
Dit is trouwens weer een voorbeeld van iets dat bij GvE beter is geregeld. Die zorgen ervoor dat eerste de papierwinkel voor elkaar is en vragen dan pas om de centjes. Ook dan kan er natuurlijk iets mislopen maar een geval zoals dit zouden we nog niets overgemaakt hebben. Ik blijf het ook een rare volgorde vinden bij KoM en het is echt niet zo dat daardoor de doorloop snelheid korter is.
pi_152606131
Beste fokkers,

Ik ben op het moment bezig met mijn bachelor scriptie en kijk hierbij naar de motivaties om te investeren in crowdfunding projecten. Zouden jullie alstublieft deze korte survey van minder dan 5 minuten willen invullen? Jullie zouden mij er een heel groot plezier mee doen! De link is: https://uvafeb.az1.qualtrics.com/SE/?SID=SV_8HWenczrueFpF2J
Mochten jullie uiteindelijk nog de onderzoeksresultaten willen weten, laat mij het dan weten, dan deel ik die graag met jullie! Alvast bedankt!

John
pi_152609260
Berichtje ontvangen van FishPoint:

Beste mensen,

Afgelopen week heeft er een artikel over FishPoint in de telegraaf
gestaan.
http://www.telegraaf.nl/d(...)aste_reiziger__.html

Ondertussen is onze campagne op Symbid nu voor 77% gevuld. Daarnaast
zijn er professionele investeerders die kenbaar hebben gemaakt om een
deel van de aandelen te kopen.

Volgende week wordt een spannende week voor FishPoint.
We houden u op de hoogte van de ontwikkelingen van ons bedrijf.

Met vriendelijke groeten,

Het FishPoint Team
pi_152610103
(Ik lees al een flinke tijd mee, maar heb me tot nog toe stil gehouden...)

Ik kreeg ook die mail van KoM over Admiraal. Is met het overmaken van de investering in feite niet de overeenkomst al gesloten? Als investeerder kan ik me ook niet zomaar terugtrekken, zelfs niet voordat het geld is overgemaakt (dat kost me 10% volgens de algemene voorwaarden).

Nou kan ik me best voorstellen dat we op een andere oplossing uitkomen dan dat de investering plus alle rente in één keer wordt terugbetaald. Maar zomaar eenzijdig alles ongedaan maken zonder maar te reppen van een vergoeding vind ik niet redelijk. Of mag dit volgens de voorwaarden wel?
pi_152611094
'oh, het gaat wel heel goed met crowdfunding.. Laten we daar even meesnoepen'
http://www.telegraaf.nl/d(...)ing_belasten___.html
pi_152611244
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 00:38 schreef athlonkmf het volgende:
Het is eigenlijk gewoon te treurig voor woorden.
Schip ahoy!
pi_152612996
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 00:38 schreef athlonkmf het volgende:
Ja, er moet natuurlijk gezocht worden naar manieren om hun eigen zakken nog meer te spekken.
Inderdaad te triest voor woorden.
pi_152613720
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 23:44 schreef Horsemen het volgende:
Berichtje ontvangen van FishPoint:

Beste mensen,

Afgelopen week heeft er een artikel over FishPoint in de telegraaf
gestaan.
http://www.telegraaf.nl/d(...)aste_reiziger__.html

Ondertussen is onze campagne op Symbid nu voor 77% gevuld. Daarnaast
zijn er professionele investeerders die kenbaar hebben gemaakt om een
deel van de aandelen te kopen.

Volgende week wordt een spannende week voor FishPoint.
We houden u op de hoogte van de ontwikkelingen van ons bedrijf.

Met vriendelijke groeten,

Het FishPoint Team
Wat ik gezien heb van FishPoint spreekt me erg aan, een leuk concept en een goede toevoeging op de Nederlandse stations. Ik ben zelf niet heel bekend met Symbid, dus mijn vraag is hoe de nieuwe aandeelhouders rendement kunnen krijgen in jullie geval? Is FishPoint van plan in de toekomst dividend uit te keren (zo ja, hoeveel?) en/of kunnen aandelen later verkocht worden (hoe en waar)?
pi_152613924
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 08:56 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Wat ik gezien heb van FishPoint spreekt me erg aan, een leuk concept en een goede toevoeging op de Nederlandse stations. Ik ben zelf niet heel bekend met Symbid, dus mijn vraag is hoe de nieuwe aandeelhouders rendement kunnen krijgen in jullie geval? Is FishPoint van plan in de toekomst dividend uit te keren (zo ja, hoeveel?) en/of kunnen aandelen later verkocht worden (hoe en waar)?
Ik ben zelf ook niet bekend met Symbid, dus kan je vragen niet echt beantwoorden. Op termijn zou dividend kunnen maar voorlopig willen ze nog volop uitbreiden dus ik denk dat, als het een succes zou gaan worden, het rendement vooral zal moeten komen uit de waardestijging van de aandelen. Zelf heb ik meegedaan met een van de projecten van GvE, vandaar dat ik het bedrijf wel volg.
pi_152613995
Fishpoint heeft nu een project op Symbid dus? Gaan ze van platform naar platform? Ze hadden eerder namelijk al een project op GvE.
pi_152615633
Op Symbid gaat het over eigen vermogen, geen betalingsverplichting dus. Daarnaast is het volgens mij zo dat ze 7,5% dividend willen uitkeren per jaar.

Maar Symbid heeft hoge kosten en staat niet onder het toezicht van de AFM.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')