SAA moet nu vooral uitkijken dat successen bij Jish al-Shughour en de Ghab vlakte niet te koste gaat van Ariha of de omsingeling van Mastouma...quote:Op dinsdag 12 mei 2015 21:30 schreef al-qahira het volgende:
[..]
Qalamoun is dan weer nog om van Damascus en Homs te verbinden. En het is belangrijk om te voorkomen dat terroristen Libanon infiltreren, dat sommige Libanese politici tegen dit offensief zijn toont wel aan dat ze niet het belang van Libanon dienen.
quote:
quote:A three-year operation to smuggle official documents out of Syria has produced enough evidence to indict President Bashar al-Assad and 24 senior members of his regime, according to the findings of an international investigative commission.
The prosecution cases against the Syrian leaders focus on their role in the suppression of the protests that triggered the conflict in 2011. Tens of thousands of suspected dissidents were detained, and many of them were tortured and killed in the Syrian prison system.
The evidence has been compiled for the Commission for International Justice and Accountability (CIJA), made up of investigators and legal experts who formerly worked on war crimes tribunals for the former Yugoslavia and Rwanda and for the international criminal court (ICC).
They worked with a team of 50 Syrian investigators who have carried out the dangerous task of smuggling regime documents out of the country. So far one investigator has been killed, another severely wounded, and several have been detained and tortured by the regime.
The commission is funded by western states including the UK, US, the EU, Germany, Switzerland, Norway, Canada and Denmark.
The evidence has been collected and prosecution cases have been prepared in anticipation of a war crimes tribunal being established in the future. Russia has used its UN security council veto to block any investigation of the Assad regime in the international criminal court or the creation of an ad hoc court for Syria. However, a string of recent military setbacks and infighting in the upper echelons of the Syrian government have increased the chances that Assad could eventually fall and his regime be brought to justice.
Wanneer komen Bush, Clinton en Obama eens voor dat gerechtshof? Of is het alleen voor anti-VS mensen?quote:
Als ja.. als je het zo stelt wil ik het ook wel herhalen over Assad.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 23:07 schreef Triggershot het volgende:
Als Erdogan aandeel heeft in de dood van een onschuldig persoon, gun ik hem niets minder ja.
Ok, dan ligt het aan jouw vreemde defintie van genocide.quote:Als er duizenden mensen zijn gedood om een paar misdadigers te pakken, zie ik dat als een genocide ja. Of je nou Piet, Hasan of Umbuktu bombardeerd zal mij een worst wezen.
Jawel, Turkije steunt openlijk Ahrar al-Sham.quote:De mensen en groepen die Erdogan openlijk steunt, zeggen dat niet.
Volgens de Turkenquote:Niet veel anders dan de PKK, gezien PKK een rijke geschiedenis heeft van doelgericht zelfmoordaanslagen te plegen op burgerdoelen, met name in de jaren dat Ocalan in Syrie huiste.
Ik had het niet over separatisme, maar een oorlog zoals in Syri nu. In Syri is er ook geen steun voor separatisme, behalve bij de Koerden.quote:Neuh, steun voor separatisten of het breken van het huidige Turkije zal je alleen bij de HDP vinden, niet bij CHP of MHP en hun achterban en basis van speculatie kunnen we alle kanten op, kan net zo goed zeggen dat als Assad per direct was opgestapt of Assad geen steun van Iran / Rusland kreeg er nooit zo een bloedbad geweest zou zijn.
twitter:leithfadel twitterde op dinsdag 12-05-2015 om 22:33:08#ISIS officially repelled at the #DeirEzzor Military Airport today. reageer retweet
Meer dan dat vraag ik niet van je?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 23:22 schreef reza1 het volgende:
[..]
Als ja.. als je het zo stelt wil ik het ook wel herhalen over Assad.
Volkerenmoord, doden van onschuldigen.quote:Ok, dan ligt het aan jouw vreemde defintie van genocide.
Een maand eerder heeft Turkije dat soort berichten al ontkend, beetje een welles/nietes gevalletje.quote:Jawel, Turkije steunt openlijk Ahrar al-Sham.
http://www.ibtimes.com/tu(...)us-disagrees-1903065
Dan ben je niet echt thuis in de materie, de zelfmoordaanslagen zijn allemaal opgeist door de PKK.quote:Volgens de Turken
De Turkmenen, als ze goed georganiseerd zouden zijn, zouden niet minder een aansluiting bij Turkije willen, dan wel los van Assad.quote:Ik had het niet over separatisme, maar een oorlog zoals in Syri nu. In Syri is er ook geen steun voor separatisme, behalve bij de Koerden.
En toch vind ik dat artikel van IBtimes inhoudelijk meer valide en logischer klinken. Veel andere bronnen lijken het ook te bevestigen. Stratfor analyses idem.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 23:42 schreef Triggershot het volgende:
Een maand eerder heeft Turkije dat soort berichten al ontkend, beetje een welles/nietes gevalletje.
Ja goed, dat artikel van Hurriyet bericht alleen maar over een verwerping van de aantijgingen, niet een uiteenzetting, daarnaast wekt het artikel in ook nog eens de indruk dat ze zelf niet kunnen benadrukken hoe de eventuele steun zich van Turkije naar Ahrar Al Sham uit, vooral op basis van 3e partijen verklaringen, komt bij mij over als een opiniestuk.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 23:55 schreef primakov het volgende:
[..]
En toch vind ik dat artikel van IBtimes inhoudelijk meer valide en logischer klinken. Veel andere bronnen lijken het ook te bevestigen. Stratfor analyses idem.
Si, materie die ik vervolgens maar op eigen houtje moet overdragen als onderbouwing, wat ik wel vaker vermijd om eerlijk te zijn.quote:Op woensdag 13 mei 2015 00:32 schreef primakov het volgende:
Bedoel je Turkstalige stukjes te delen met niet-Turkstalige user?
Dogan (hurriyet) & Gulen (zaman) media zijn behoorlijk partizan idd en tegelijkertijd het meest actief op op Engels gebied, Sabah is dan dat weer met Erdogan, er tussen heb je wat centrum media, maar die zijn zelden in het Engels.quote:Probleem dat ik ervaar wanneer ik lees over Turkse politiek en Erdogan is dat ik soms beland op Gulenistische sites.. Dan moet ik het even door wat Turken van verschillende politieke en sociale allooi laten screenen wil ik het enigszins kunnen duiden.
twitter:markito0171 twitterde op woensdag 13-05-2015 om 00:31:44#Syria #Idlib Rebels take full control of Musaybeen at eastern outskirts of #Ariha reageer retweet
Waarom zou de regering een school willen raken?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 17:29 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik praat het niet goed.
Ik zeg dat het geen toeval is dat ze ineens die school raken op de examendag.
Omdat het meestal kinderen zijn van rebellen.quote:Op woensdag 13 mei 2015 06:56 schreef pietba het volgende:
[..]
Waarom zou de regering een school willen raken?
Dat hele "we nemen de Qalamoun regio in" is al twee jaar aan de gang. Ondertussen zijn ze bijna heel de provincie Idlib kwijt.quote:
Ze kunnen zich weer focussen op het terugveroveren van die provincie zodra de grens met Libanon is veilig gesteld.quote:Op woensdag 13 mei 2015 08:58 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dat hele "we nemen de Qalamoun regio in" is al twee jaar aan de gang. Ondertussen zijn ze bijna heel de provincie Idlib kwijt.
quote:
Het gaat goed met de herovername van Idlib door de SAAquote:Op woensdag 13 mei 2015 14:24 schreef Slayage het volgende:
[ afbeelding ]
de tunnel bij fanar
overgenomen heuvel bij ariha overkijkend op de stad
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |