Op Monza (quote:Op zondag 10 mei 2015 21:16 schreef WEST het volgende:
[..]
Dat verwacht ik ook wel. Maar Monza wordt weer een klote race als Renault dan zijn zaakjes nog niet op orde heeft.
Red Bull ook niet.quote:
Was gewoon racen toch, binnen de lijntjes blijven als je duw krijgt telt dan niet.quote:Op zondag 10 mei 2015 21:46 schreef Geralt het volgende:
Sainz en Kvyat doen ze verder niks mee qua eventuele straf of iets lees ik.
Nouja ik vond het discutabel. Sainz was er niet voorbij want hij zat aan de buitenkant. Dat Kvyat dan een remfoutje maakt en daarbij Sainz naar buiten de baan dwingt doet er imo niet zo heel veel toe; hij ging er (al dan niet buiten zijn schuld om) buiten de baan voorbij. En dat mag niet.quote:Op zondag 10 mei 2015 21:48 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Was gewoon racen toch, binnen de lijntjes blijven als je duw krijgt telt dan niet.
Al die regeltjes is niet mijn ding, gewoon racen en dan de grintbak maar weer terug als het niet mag.quote:Op zondag 10 mei 2015 21:55 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nouja ik vond het discutabel. Sainz was er niet voorbij want hij zat aan de buitenkant. Dat Kvyat dan een remfoutje maakt en daarbij Sainz naar buiten de baan dwingt doet er imo niet zo heel veel toe; hij ging er (al dan niet buiten zijn schuld om) buiten de baan voorbij. En dat mag niet.
Dat was stukken beter jaquote:Op zondag 10 mei 2015 21:58 schreef Nattekat het volgende:
Als er grind had gelegen lag Sainz eruit, zo simpel is het.
[ afbeelding ]
Volgas het rechte stuk op
Dat wordt allemaal aangestuurd door racecontrol. De officials hebben daar niet zoveel over te zeggen.quote:Op zondag 10 mei 2015 21:42 schreef Coelho het volgende:
Wat is tegenwoordig de regel bij blauwe vlaggen? Het lijkt erop alsof die dingen soms al bij een gat van nog 150 meter gezwaaid worden. Vroeger moest je ronden aan een stuk in iemands achterkant zitten voordat er gezwaaid werd...
Gelapt worden is opzij gaan, om dat met zo min mogelijk verlies te doen is ook een kunst.quote:Op zondag 10 mei 2015 22:30 schreef WEST het volgende:
[..]
Dat wordt allemaal aangestuurd door racecontrol. De officials hebben daar niet zoveel over te zeggen.
er valt wel wat van te zeggen wat coelho zegt. "Vroegah" moest je letterlijk vast zitten achter een achterligger, tegenwoordig beginnen die gasten al te miepen als ze nog 1,5s erachter rijden omdat ze dan merken dat ze last hebben van dirty air. Vandaag was de onboard radio van Vettel weer een mooi voorbeeld van met zijn "come on, blue flags, get them out of the way...." en die broadcast was al later dan het effectieve gesprek en zo kort zat Vettel nog steeds niet erachter weet even niet meer achter wie het eigenlijk wasquote:Op zondag 10 mei 2015 22:30 schreef WEST het volgende:
[..]
Dat wordt allemaal aangestuurd door racecontrol. De officials hebben daar niet zoveel over te zeggen.
en dit is ook eenquote:Op zondag 10 mei 2015 22:37 schreef Rossdale het volgende:
Ik zou bijna willen dat Max nog geen F1 reed, want ik ben al die josti's die ineens lollig moeten komen doen hier nu wel weer beu
Gewoon negeren, gaan ze vanzelf wegquote:Op zondag 10 mei 2015 22:37 schreef Rossdale het volgende:
Ik zou bijna willen dat Max nog geen F1 reed, want ik ben al die josti's die ineens lollig moeten komen doen hier nu wel weer beu
Ik zeg ook niet dat ik hem niet gelijk geef. Ik geef alleen aan dat Racecontrol of te wel Charlie Whiting en zijn mannen de beslissing nemen. Ik weet wel toen ik nog official was op CPZ dat de afstand van blauwe vlag dichterbij ligt maar daar mag je ook zelf beslissen.quote:Op zondag 10 mei 2015 22:37 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
er valt wel wat van te zeggen wat coelho zegt. "Vroegah" moest je letterlijk vast zitten achter een achterligger, tegenwoordig beginnen die gasten al te miepen als ze nog 1,5s erachter rijden omdat ze dan merken dat ze last hebben van dirty air. Vandaag was de onboard radio van Vettel weer een mooi voorbeeld van met zijn "come on, blue flags, get them out of the way...." en die broadcast was al later dan het effectieve gesprek en zo kort zat Vettel nog steeds niet erachter weet even niet meer achter wie het eigenlijk was.
quote:Op zondag 10 mei 2015 22:25 schreef klaasweetalles het volgende:
Die MAxi Verstappen moet zo langzamerhand zijn grote muil gaan houden zeg
Ik lees weer allerlei gekke dingen wat hij allemaal roept over de motoren enzovoort en dat hij daar gek van wordt....wat een flikker zeg
Hij mag blij zijn dat hij op zijn leeftijd al mee mag rijden met de top van de autosport, gaat hij lekker bijdehand doen over zijn auto en nog van alles. Eigenlijk is het grote kritiek op zijn ploeg en de mensen die vertrouwen in hem hebben...
Als dat kutventje zo door blijf gaan pleuren ze hem er zo uit....
wie denkt hij wel dat hij niet is met zijn 3 races .....idioot![]()
![]()
![]()
Grindbak terug! Helemaal mee eens!quote:Op zondag 10 mei 2015 22:26 schreef Geralt het volgende:
En grindbakken mogen van mij per direct weer terug. De F1 is veilig zat
Not that story againquote:Op zondag 10 mei 2015 23:10 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik kwam op youtube deze flimpje tegen van de gp van San Marino 2004 met alleen onboard camera's van de hele race. Dat was nog in de tijd met de v10 motoren zonder al die achterlijk besparing regels. Toen werdt er echt nog geracet dat is nu heel erg anders.
die chicane vlak voor start/finish draagt er aan bij dat er weinig ingehaald kan worden. waren de laatste bochten vloeiender geweest dan had je vaker gezien dat coureurs dichter bij elkaar zaten bij het oprijden van het rechte stuk.quote:Op maandag 11 mei 2015 00:07 schreef Nattekat het volgende:
Spanje is door zijn natuur (Hoge bochtsnelheid) nou eenmaal een baan waar coureurs niet dicht achter elkaar kunnen rijden. Dit viel eigenlijk al te verwachten van tevoren.
Dat waren ze ooit, toen dit nog een gaaf circuit was.quote:Op maandag 11 mei 2015 00:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
waren de laatste bochten vloeiender geweest
Dan had je alsnog het probleem op de rest van het circuit gehad.quote:Op maandag 11 mei 2015 00:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die chicane vlak voor start/finish draagt er aan bij dat er weinig ingehaald kan worden. waren de laatste bochten vloeiender geweest dan had je vaker gezien dat coureurs dichter bij elkaar zaten bij het oprijden van het rechte stuk.
quote:Alle rätseln über den ungewöhnlich großen Rückstand von Ferrari auf Mercedes. Hat Mercedes das bessere Upgrade gebracht? War die Strecke schuld? Oder liegt der Grund darin, dass die FIA die Benzindurchflussmenge strenger kontrolliert? Experten glauben, dass Ferrari deshalb speziell in Sektor 3 langsamer ist.
Ja.quote:Op zondag 10 mei 2015 23:57 schreef johannes_vermeer het volgende:
Zei de man op het journaal nou Jos Verstappen terwijl hij Max bedoelde?
Het begint steeds meer op schaken te lijken ipv racen.quote:Op maandag 11 mei 2015 00:33 schreef M.Melandri het volgende:
http://www.auto-motor-und(...)chfluss-9518483.html
Interessant stuk over Ferrari.
[..]
Continue, altijd en overal.quote:
Monaco is meestal de saaiste race van het seizoen, inhalen is daar zo goed als onmogelijk.quote:Op maandag 11 mei 2015 00:07 schreef Nattekat het volgende:
Spanje is door zijn natuur (Hoge bochtsnelheid) nou eenmaal een baan waar coureurs niet dicht achter elkaar kunnen rijden. Dit viel eigenlijk al te verwachten van tevoren.
Monaco heeft dit totaal niet, in Canada is er minder aero nodig en speelt dit probleem dus ook niet, Oostenrijk gaat leuk worden, Silverstone heeft genoeg afwisseling, en dan de Hungaroring... dat zal vast ook niet geweldig zijn.
Dus voorlopig gaat het weer goed
Dat is inderdaad 1 van de races waar Q leuker is, maar wie weet regent hetquote:Op maandag 11 mei 2015 08:31 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Monaco is meestal de saaiste race van het seizoen, inhalen is daar zo goed als onmogelijk.
Dat hadden ze ook bedacht. Het was de bedoeling van de FIA om met de nieuwe motoren ook ground-effect te introduceren. Alleen is dit door de teams tegen gehouden, want die wilden verder met de huidige aero regels.quote:Op zondag 10 mei 2015 23:54 schreef Fer het volgende:
Enige wat ze nog moeten bedenken is dat ze nog dichter achter elkaar kunnen rijden, zonder banden oproken. En dat de man op pole niet automatisch wint, door het rijden in schone lucht.
Ben nooit anti geweest, eerder onverschillig, wel pro Sainz.quote:Op maandag 11 mei 2015 08:21 schreef Tarado het volgende:
[..]![]()
Dat heb je altijd met een hype dan heb je ook mensen die anti worden
Is prima hoor, ik heb niets tegen Sainz al was het alleen al vanwege zijn legendarische vader, maar om te verkondigen dat die continue altijd en overal de betere is slaat nergens op want de feiten liggen anders.quote:Op maandag 11 mei 2015 09:18 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Ben nooit anti geweest, eerder onverschillig, wel pro Sainz.
Jammer.quote:Op maandag 11 mei 2015 08:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat hadden ze ook bedacht. Het was de bedoeling van de FIA om met de nieuwe motoren ook ground-effect te introduceren. Alleen is dit door de teams tegen gehouden, want die wilden verder met de huidige aero regels.
Die feiten spreken tot nu toe voor Sainz.quote:Op maandag 11 mei 2015 09:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is prima hoor, ik heb niets tegen Sainz al was het alleen al vanwege zijn legendarische vader, maar om te verkondigen dat die continue altijd en overal de betere is slaat nergens op want de feiten liggen anders.
Omdat Sainz niet 3x zijn motor heeft opgeblazen vanuit kansrijke positie?quote:Op maandag 11 mei 2015 10:13 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Die feiten spreken tot nu toe voor Sainz.
Ground effect is nog een stuk kwetsbaarder dan gewone downforce. Het beste lijkt mij om een flinke stap terug te doen in de verhouding mechanische/aerodynamische grip. Bredere sloffen, kleinere vleugels en meer motorvermogen.quote:Op maandag 11 mei 2015 08:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat hadden ze ook bedacht. Het was de bedoeling van de FIA om met de nieuwe motoren ook ground-effect te introduceren. Alleen is dit door de teams tegen gehouden, want die wilden verder met de huidige aero regels.
Het blijven wel de feiten, hoe verkapt ze op dit moment ook lijken!quote:Op maandag 11 mei 2015 10:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat Sainz niet 3x zijn motor heeft opgeblazen vanuit kansrijke positie?
Gelukkig is dat niet hoe top teams daar naar kijkenquote:Op maandag 11 mei 2015 10:29 schreef lasters het volgende:
[..]
Het blijven wel de feiten, hoe verkapt ze op dit moment ook lijken!
Dat is ook waarquote:Op maandag 11 mei 2015 10:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gelukkig is dat niet hoe top teams daar naar kijken
Nee, omdat hij volwassener rijdt. Hij is momenteel verder. Aan Max is het dus om zich te verbeteren en wel meer dan Sainz.quote:Op maandag 11 mei 2015 10:20 schreef Nattekat het volgende:
Omdat Sainz niet 3x zijn motor heeft opgeblazen vanuit kansrijke positie?
ietsjes wel ja en dat is wat anders dan altijd en overal, maar ik vind het nog wat te vroeg voor een oordeel.quote:Op maandag 11 mei 2015 10:13 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Die feiten spreken tot nu toe voor Sainz.
we moeten het ook niet gaan overdrijven en ik vind dat ervaringsverhaal ook onzin.quote:Op maandag 11 mei 2015 11:21 schreef twiFight het volgende:
Ik zou liever in Sainz zijn positie zitten om eerlijk te zijn. Wat meer ervaring 'under the belt', wat je mentale zelfverzekerdheid kan geven, en je hebt de media een stuk minder op je dak. Als je als Sainz een rookie mistake maakt dan maak je gewoon een rookie mistake. Doet Max dat dan zijn de reacties wat extremer.
Ik vind het ook jammer dat deze loophole gesloten is. Het kost Ferrari ongeveer 0,4 seconden per ronde. Dat is een flinke veer die ze hebben moeten laten ...quote:Op maandag 11 mei 2015 10:10 schreef Rossdale het volgende:
Ik vind het zo gaar dat nu het gesjoemel met de brandstofdruk wordt aangepakt... Juist dit soort slimmigheden maakt de F1 toch interessant?
Ik vind het juist fascinerend hoe teams binnen de regeltjes zo creatief mogelijk loopholes vinden voor net die ene tiende tijdswinst. Om die reden ben ik ook een fan van Newey die altijd wel weer iets slims wist te vinden in zijn design. Dat maakt het technisch zo boeiend en volgens mij ook juist voor fabrikanten interessant om mee te blijven rijden. Creativiteit wordt beloont en dat moet gestimuleerd worden.
Als ze het veld gelijk willen trekken moeten ze dingen niet ineens halverwege gaan verbieden, maar bijvoorbeeld aan het einde van het seizoen openlijk bekend laten maken zodat hetzelfde trucje het jaar daarop niet nogmaals werkt, waardoor nieuwe trucjes bedacht moeten worden.
Niet mee eens. Het staat 1 - 1 in de races die ze beiden gefinisht zijn. Verstappen is drie keer buiten zijn schuld uitgevallen door problemen met de Renault motor. In Maleisië was Verstappen beter, nu Sainz.quote:Op maandag 11 mei 2015 11:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
ietsjes wel ja en dat is wat anders dan altijd en overal, maar ik vind het nog wat te vroeg voor een oordeel.
Er is een verschil tussen profiteren van een loophole en profiteren van iets dat al verboden was, maar niet strikt werd gecontroleerd. En volgens mij gaat het hier om het laatste.quote:Op maandag 11 mei 2015 11:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik vind het ook jammer dat deze loophole gesloten is. Het kost Ferrari ongeveer 0,4 seconden per ronde. Dat is een flinke veer die ze hebben moeten laten ...
Dat hebben ze in 2009 al gedaan. Sindsdien horen we de hele race save tyres en zodra je binnen 2 seconden komt slijten ze 3x zo snel. Zo zal de polezitter altijd blijven winnen.quote:Op maandag 11 mei 2015 10:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ground effect is nog een stuk kwetsbaarder dan gewone downforce. Het beste lijkt mij om een flinke stap terug te doen in de verhouding mechanische/aerodynamische grip. Bredere sloffen, kleinere vleugels en meer motorvermogen.
Misschien eens al die opstaande randjes verbieden over de hele wagen. Gewoon een taartschep voor en achter. Geen curling winds, alleen maar een vleugel die de boel naar beneden drukt. En dus ook kans op slipstreamen.quote:Op maandag 11 mei 2015 17:57 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat hebben ze in 2009 al gedaan. Sindsdien horen we de hele race save tyres en zodra je binnen 2 seconden komt slijten ze 3x zo snel. Zo zal de polezitter altijd blijven winnen.
Als ze in 2017 meer power willen, zullen ze de downforce ook moeten verhogen en het liefst op een manier waarbij ze dicht achter elkaar kunnen rijden.
Nee, ze hebben nauwelijks wat veranderd. Ik bedoel een drastische verandering.quote:Op maandag 11 mei 2015 17:57 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat hebben ze in 2009 al gedaan. Sindsdien horen we de hele race save tyres en zodra je binnen 2 seconden komt slijten ze 3x zo snel. Zo zal de polezitter altijd blijven winnen.
Waarom zou de downforce verhoogd moeten worden? Gewoon hele kleine vleugeltjes zodat ze op het rechte stuk niet over de kop waaien, en verder mechanische grip. Dan kun je gewoon slipstreamen en zonder DRS er voorbij. Lagere bochtsnelheden, hogere topsnelheid, auto's kunnen zwaarder worden, en er is minder winst te behalen met al die dure aerodynamische simulaties, dus wordt het ook nog eens goedkoper. Je krijgt waarschijnlijk ook een bredere marge waarin slippen geen of weinig tijd kost zodat er meer te zien is aan de rijstijl.quote:Als ze in 2017 meer power willen, zullen ze de downforce ook moeten verhogen en het liefst op een manier waarbij ze dicht achter elkaar kunnen rijden.
Laten we ze meteen op ovals racen en hey je hebt Indycar.quote:Op maandag 11 mei 2015 18:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, ze hebben nauwelijks wat veranderd. Ik bedoel een drastische verandering.
[..]
Waarom zou de downforce verhoogd moeten worden? Gewoon hele kleine vleugeltjes zodat ze op het rechte stuk niet over de kop waaien, en verder mechanische grip. Dan kun je gewoon slipstreamen en zonder DRS er voorbij. Lagere bochtsnelheden, hogere topsnelheid, auto's kunnen zwaarder worden, en er is minder winst te behalen met al die dure aerodynamische simulaties, dus wordt het ook nog eens goedkoper. Je krijgt waarschijnlijk ook een bredere marge waarin slippen geen of weinig tijd kost zodat er meer te zien is aan de rijstijl.
Wat ik begrepen heb gaat het om het eerste. De stroomsnelheid van de brandstof is op de voorgeschreven meetpunten nog steeds volgens de regels, maar drukverschillen toe te passen en hier en daar belletjes brandstof te creëren konden ze op cruciale momenten meer vermogen genereren.quote:Op maandag 11 mei 2015 17:24 schreef k_man het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen profiteren van een loophole en profiteren van iets dat al verboden was, maar niet strikt werd gecontroleerd. En volgens mij gaat het hier om het laatste.
Belangrijker vind ik dat Verstappen in Maleisie en China heeft laten zien dat ie bijzonder is, door in te halen op plaatsen waar anderen het niet doen, niet 1 keer maar meerdere keren. Dat is een eigenschap die hem ver gaat brengen.quote:Op maandag 11 mei 2015 16:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet mee eens. Het staat 1 - 1 in de races die ze beiden gefinisht zijn. Verstappen is drie keer buiten zijn schuld uitgevallen door problemen met de Renault motor. In Maleisië was Verstappen beter, nu Sainz.
Precies dit, Verstappen heeft dingen laten zien die Sainz niet heeft laten zien. Die inhaalacties van Verstappen waren gewoon goud. Het bijzondere talent van die gozer spatte er gewoon van af.quote:Op maandag 11 mei 2015 20:09 schreef aesop het volgende:
[..]
Belangrijker vind ik dat Verstappen in Maleisie en China heeft laten zien dat ie bijzonder is, door in te halen op plaatsen waar anderen het niet doen, niet 1 keer maar meerdere keren. Dat is een eigenschap die hem ver gaat brengen.
Dat ie in de kwalificatie nu achter staat kan zo zijn, maar dat is denk ik echt een kwestie van ervaring.
Dat is zo maar dat is ook al best weer lang geleden.quote:Op maandag 11 mei 2015 20:13 schreef tja77 het volgende:
[..]
Precies dit, Verstappen heeft dingen laten zien die Sainz niet heeft laten zien. Die inhaalacties van Verstappen waren gewoon goud. Het bijzondere talent van die gozer spatte er gewoon van af.
Klopt. En als die motor heel was gebleven was hij nu qua punten verder dan Sainz. Verstappen heeft nu 1 mindere race achter de rug waarin hij gewoon minder was, en dat was afgelopen race. De rest van de races was Verstappen gelijkwaardig of beter dan Sainz.quote:Op maandag 11 mei 2015 20:09 schreef aesop het volgende:
[..]
Belangrijker vind ik dat Verstappen in Maleisie en China heeft laten zien dat ie bijzonder is, door in te halen op plaatsen waar anderen het niet doen, niet 1 keer maar meerdere keren. Dat is een eigenschap die hem ver gaat brengen.
Dat ie in de kwalificatie nu achter staat kan zo zijn, maar dat is denk ik echt een kwestie van ervaring. Hij zit nog iets te vaak te worstelen met de afstelling. Sainz lijkt daar idd wat volwassener en dat is niet zo gek. Overigens doet Sainz het ook gewoon goed, die zal nog jaren meegaan als ie zo doorgaat.
Het is wat mij betreft nog te vroeg om te speculeren wie als eerste de overstap naar Red Bull maakt. Wat mij betreft rijdt Max straks gewoon nog een jaar STR, dat lijkt mij voor hem het beste.
Best lang geleden?quote:Op maandag 11 mei 2015 20:47 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat is zo maar dat is ook al best weer lang geleden.
Mensen gaan zich toch afvragen of het geen toeval was
De eerste was een onbezonnen actie die niet in tranen is geëindigd doordat de ander voor hem aan de kant ging.quote:Op maandag 11 mei 2015 20:13 schreef tja77 het volgende:
Precies dit, Verstappen heeft dingen laten zien die Sainz niet heeft laten zien. Die inhaalacties van Verstappen waren gewoon goud. Het bijzondere talent van die gozer spatte er gewoon van af.
Je weet toch helemaal niet wat ze aan het doen zijn qua ontwikkeling, ze hebben niemand ontslagen dus ik neem aan dat ze op dat gebied volop bezig zijn.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:19 schreef twiFight het volgende:
Het is nog maar de vraag of RBR volgend jaar nog wel een topteam is. Het middenveld klopt het hele seizoen al bij ze aan. Wil RBR een topteam blijven dan moeten ze ophouden met huilie huilie doen en eens aan het werk gaan. Ja, de Renault is bagger en daar wordt aan gewerkt. Maar met de RBR is nog veel meer mis, maar i.p.v. alle schouders eronder gaan ze huilen dat ze de sport uit willen stappen.
Ik weet niet of RBR het team is waar Max groot moet willen worden, maar aan de andere kant is RBR de hele reden dat hij in de F1 zit nu. Max zou een Hamiiltontje kunnen proberen en kampioen proberen te worden bij 'zijn team' en daarna naar een ander team gaan om zich opnieuw te bewijzen, maar Hamilton had in de McLaren een winnende auto omdat te doen. Ik zie de RBR de komende jaren nog niet terugkomen met hun huidige houding.
Tuurlijk jongen. Dat waren gewoon goedgeplaatste inhaal acties.quote:Op maandag 11 mei 2015 21:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
De eerste was een onbezonnen actie die niet in tranen is geëindigd doordat de ander voor hem aan de kant ging.
Het lijkt een beetje op alles of niets zo... Te vroeg om daar over te oordelen, maar ik ben dus wat kritischer.
Jouw mening. Mag ook.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:02 schreef WEST het volgende:
[..]
Tuurlijk jongen. Dat waren gewoon goedgeplaatste inhaal acties.
Tuurlijk, maar RBR wil doen geloven dat ze niks presteren omdat de motor zo beroerd is, maar los daarvan hebben ze ook geen goede auto. Niet zo goed als Mercedes/Ferrari in ieder geval en ze mogen blij zijn dat Williams ook problemen heeft dit jaar. Ze presteren amper beter dan STR en die hebben toch echt dezelfde motor. Daarom ben ik er niet (meer) van overtuigd dat een stap naar RBR voor Max een stap naar een topteam zou zijn. Dat kan RBR wel weer worden, maar niet zoals ze nu met de sport omgaan.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je weet toch helemaal niet wat ze aan het doen zijn qua ontwikkeling, ze hebben niemand ontslagen dus ik neem aan dat ze op dat gebied volop bezig zijn.
De manier waarop Marko klaagt en dreigt verdient de schoonheidsprijs niet maar Renault verdient natuurlijk wel harde kritiek.
Ik ben het toch echt 100% met DS4 eens. Hij heeft mooie dingen laten zien maar die eerste inhaalactie was alleen maar mooi omdat de coureur die hij inhaalde genoeg oplette en een crash voor kwam. Onder het motto "de geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaars" staat het nu te boek als een mooie actie, maar als er een crash was geweest denk ik dat als onbezonnen actie van een rookie te boek was gegaan.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:02 schreef WEST het volgende:
[..]
Tuurlijk jongen. Dat waren gewoon goedgeplaatste inhaal acties.
Wij Nederlanders vinden dat hij er niets van kan want hij staat nooit op het podium en verliest een race van zijn teamgenoot. Daarnaast sloopt hij motoren eb staat hij altijd in de grindbak.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
Moeten we serieus na 4 races al de carriere van Max Verstappen gaan voorspellen?
Laat die jongen toch lekker 2 jaar rijden, hij is pas 17.. Laat hem maar wennen aan de F1, de wagens, de banen, de hele scene eromheen. Als hij goed genoeg is, komt hij wel bovendrijven.
Schandalig is het, niet vanaf 1e race gewoon altijd pole pakken en iedereen op 3 rondes zettenquote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wij Nederlanders vinden dat hij er niets van kan want hij staat nooit op het podium en verliest een race van zijn teamgenoot. Daarnaast sloopt hij motoren eb staat hij altijd in de grindbak.![]()
![]()
Echt hequote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Schandalig is het, niet vanaf 1e race gewoon altijd pole pakken en iedereen op 3 rondes zetten
Wat een prutser
Ook andere coureurs moeten opletten dat is hun werk. Max wist echt wel wat hij deed toen hij die inhaalactie deed. Hij keek in de rondes daarvoor al steeds dus de sauber boys wisten dat er een aanval aan zat te komen. m.a.w. ze verwachten hem wel.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:07 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik ben het toch echt 100% met DS4 eens. Hij heeft mooie dingen laten zien maar die eerste inhaalactie was alleen maar mooi omdat de coureur die hij inhaalde genoeg oplette en een crash voor kwam. Onder het motto "de geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaars" staat het nu te boek als een mooie actie, maar als er een crash was geweest denk ik dat als onbezonnen actie van een rookie te boek was gegaan.
Mwah was gewoon risicovol vond ikquote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:14 schreef WEST het volgende:
[..]
Ook andere coureurs moeten opletten dat is hun werk. Max wist echt wel wat hij deed toen hij die inhaalactie deed. Hij keek in de rondes daarvoor al steeds dus de sauber boys wisten dat er een aanval aan zat te komen. m.a.w. ze verwachten hem wel.
Als je naast de baan staat maakt het voor de puntentelling niet zo uit of je gelijk had of niet.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:17 schreef Spatzmann het volgende:
Inhalen mag best risicovol zijn. Een kamikaze-actie is het andere uiterste. Als er ruimte is, dan er gewoon voorgaan. Hij was er voorbij, dus dan moet de ander ook maar uitkijken bij het insturen.
Dat is werkelijk onzin. Hij wordt juist in zijn algemeenheid heel positief benaderd.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:03 schreef Beach het volgende:
Typisch Nederlands. Zodra je boven het maaiveld komt krijg je kritiek van iedereen.
Verstappen is wel degelijk de beste 'coureur' van het veld.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:40 schreef DS4 het volgende:
Toch wel vreemd dat het minste geringste kritiek ten aanzien van Verstappen meteen zoveel wind van voren krijgt.
Verstappen presteert momenteel gewoon naar behoren. Als ik zeg dat die eerste actie onbezonnen was naar mijn mening zeg ik daarmee niet dat hij er helemaal geen reet van kan, het is meer dat mensen die roepen dat Verstappen alles op 100% heeft gedaan van wat er in die auto zit en alles wat mis is gegaan aan de auto ligt onder de streep roepen dat Verstappen nu al de beste coureur is van het veld.
Nou, dat lijkt mij niet, wel?
Indycar is dan ook formule 1 voor mensen die niet zo goed kunnen sturen en daarom maar op ovals rijden.quote:Op maandag 11 mei 2015 18:15 schreef Beach het volgende:
[..]
Laten we ze meteen op ovals racen en hey je hebt Indycar.
Hij verraste die ander met zijn inhaalactie. Dat is een extra kwaliteit voor een inhaalactie, maar het houdt ook een risico in. Dat neemt niet weg dat als die ander had ingestuurd omdat hij niet door had dat er een auto aan de binnenkant zat, hij fout was geweest en straf had gekregen. Het was een beetje een Button-achtige manouevre, hij is al zijn snelheid kwijt maar de ander kan daar niet van profiteren omdat zijn auto in de weg staat.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:07 schreef twiFight het volgende:
Hij heeft mooie dingen laten zien maar die eerste inhaalactie was alleen maar mooi omdat de coureur die hij inhaalde genoeg oplette en een crash voor kwam. Onder het motto "de geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaars" staat het nu te boek als een mooie actie, maar als er een crash was geweest denk ik dat als onbezonnen actie van een rookie te boek was gegaan.
Ben ik niet met je eens, natuurlijk is het een leerjaar maar dat geldt net zo goed voor zijn teamgenoot, die wil/moet je altijd verslaan.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:53 schreef sasquatsch het volgende:
Mooi, maar risicovol. Onbezonnen vind ik te zwaar.
En Verstappen hoeft nog niet perfect te zijn. Dit jaar doet hij het gewoon goed. Zoals ik al eerder zei, dit jaar is een leerjaar. Pas vanaf volgend jaar moet hij laten zien beter te zijn dan zijn teamgenoot.
Tsja, semantiek. Wat is de beste coureur?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:36 schreef TagForce het volgende:
[..]
Verstappen is wel degelijk de beste 'coureur' van het veld.
[heel verhaal]
Ik kan je volgen en de regels stellen ook dat je niet in mag sturen als daar zich een auto bevind. Toch zit er ook een limiet aan wat je van de andere coureur kan verwachten. Die zal toch vroeger of later naar de bocht moeten kijken en insturen. Het is geen vrijbrief voor de achterligger om maar mijlenver van achteren te komen en 'm er tussen te bonjouren. Anders zou iedereen gewoon niet kunnen remmen en 'm er vol in de binnenkant van de ander zijn wagen kunnen jassen (los van het feit dat je dan je eigen race eindigt). Dan 'zat je er ook naast'. Bij de beoordeling wordt gelukkig ook meegenomen of de actie uberhaupt kans van slagen had. Soms zie je coureurs inhalen en crashen waarbij iedereen zegt "hij had nooit van zijn leven op tijd kunnen remmen". Deze keer lukte het en twijfelt niemand er over dat Max op tijd kon remmen, maar ik denk dat de discussie heel anders loopt op het moment dat er een crash plaatsvind.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij verraste die ander met zijn inhaalactie. Dat is een extra kwaliteit voor een inhaalactie, maar het houdt ook een risico in. Dat neemt niet weg dat als die ander had ingestuurd omdat hij niet door had dat er een auto aan de binnenkant zat, hij fout was geweest en straf had gekregen. Het was een beetje een Button-achtige manouevre, hij is al zijn snelheid kwijt maar de ander kan daar niet van profiteren omdat zijn auto in de weg staat.
Kritiek op Max is hier niet gewenst.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 10:40 schreef DS4 het volgende:
Toch wel vreemd dat het minste geringste kritiek ten aanzien van Verstappen meteen zoveel wind van voren krijgt.
Verstappen presteert momenteel gewoon naar behoren. Als ik zeg dat die eerste actie onbezonnen was naar mijn mening zeg ik daarmee niet dat hij er helemaal geen reet van kan, het is meer dat mensen die roepen dat Verstappen alles op 100% heeft gedaan van wat er in die auto zit en alles wat mis is gegaan aan de auto ligt onder de streep roepen dat Verstappen nu al de beste coureur is van het veld.
Nou, dat lijkt mij niet, wel?
DS4 levert kritiek, jij loopt alleen maar te bashen.quote:
En hij krijgt meteen de wind van voren.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
DS4 levert kritiek, jij loopt alleen maar te bashen.
Mwah, allebei. In de media heerst er altijd een hosannastemming als je je product dient te verkopen ja. Maar ik zie op fok mensen bij wie Spanje de schuld van allerlei andere factoren was dan Max zelf die gewoon een matige race had, maar ook mensen die vinden dat hij podia moet rijden en anders gefaald heeftquote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is werkelijk onzin. Hij wordt juist in zijn algemeenheid heel positief benaderd.
Uiteindelijk zal een coureur gewoon snel moeten zijn. Leuk die extra kwaliteiten, maar over een heel seizoen heb je het meest aan een coureur die er 3 tienden extra uitperst. Of dat nou is met specifieke eigenschappen van een auto of met elk instabiel kreng, het gaat verschil maken. Dat Verstappen jong al behoorlijk snel is wil niet zeggen dat hij in de toekomst bijzonder snel gaat zijn. Als hij zich als supertalent wil laten zien zal hij op een gegeven moment een gaatje qua snelheid moeten slaan. Anderzijds is Sainz op dit moment de enige maat der dingen, en misschien is die ook wel heel snel.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:51 schreef twiFight het volgende:
[..]
Tsja, semantiek. Wat is de beste coureur?
Zijn baas zal zonder twijfel de beste coureur de coureur vinden die de meeste punten haalt voor het team. Een ander zal de beste coureur de coureur vinden die boven de prestaties van zijn wagen kan presteren. Ik persoonlijk hou er weer andere criteria op na. Met andere woorden dat wordt dan een bijzonder subjectieve discussie.
Dat soort discussies worden dan ook nogal eens gevoerd zonder daar de geldende regels bij te betrekken. Die ander, ik weet niet meer wie ht was, moet gewoon in zijn spiegels kijken en met Verstappen zo dich achter zich rekening houden dat die een poging gaat wagen. Als Button en Raikkonen zoiets bij elkaar uithalen, dan ontbreekt waarschijnlijk de eerste instuurbeweging en krijgen ze complimenten over hoe ervaren coureurs leven en laten leven. Zonder die kleine instuurbeweging is er helemaal geen discussie namelijk. Dat is op zich ook wel op zijn plek, maar de norm is ook voor anderen dat je oplet, dat een verrassende inhaalmanoeuvre er ook mag zijn en dat je niet zomaar zonder kijken mag insturen als je je plek aan het verdedigen bent.quote:Ik kan je volgen en de regels stellen ook dat je niet in mag sturen als daar zich een auto bevind. Toch zit er ook een limiet aan wat je van de andere coureur kan verwachten. Die zal toch vroeger of later naar de bocht moeten kijken en insturen. Het is geen vrijbrief voor de achterligger om maar mijlenver van achteren te komen en 'm er tussen te bonjouren. Anders zou iedereen gewoon niet kunnen remmen en 'm er vol in de binnenkant van de ander zijn wagen kunnen jassen (los van het feit dat je dan je eigen race eindigt). Dan 'zat je er ook naast'. Bij de beoordeling wordt gelukkig ook meegenomen of de actie uberhaupt kans van slagen had. Soms zie je coureurs inhalen en crashen waarbij iedereen zegt "hij had nooit van zijn leven op tijd kunnen remmen". Deze keer lukte het en twijfelt niemand er over dat Max op tijd kon remmen, maar ik denk dat de discussie heel anders loopt op het moment dat er een crash plaatsvind.
Van 1 user ja. Boehoe.quote:
Nou nou... als dat al als een verhitte discussie gezien wordt... Jos leunt op het gemakje en Tost staat met zijn handen wat gebaren te maken om zijn punt duidelijk te maken.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 13:37 schreef alwaysonhold het volgende:
Offtopic, maar dit lijkt me toch echt een verhitte discussie tussen Tost en Verstappen senior. Jos moet zijn hoofd wat meer cool houden. Vanaf 2 minuut 40.
Jij weet duidelijk heel veel van de Formule 1quote:Op dinsdag 12 mei 2015 13:29 schreef Mani89 het volgende:
We moeten blij zijn dat we weer een Nederlandse coureur hebben die überhaupt de finish haalt met zijn auto. Ik denk dat Jos ongeveer de laatste is die dat is gelukt ergens in de jaren 90.
Dankjewel, ik doe mijn best.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 13:42 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Jij weet duidelijk heel veel van de Formule 1
Na 1 keer kijken had ik ook die conclusie, maar kijk hoe Jos zijn lichaamstaal eens is.....quote:Op dinsdag 12 mei 2015 13:42 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Nou nou... als dat al als een verhitte discussie gezien wordt... Jos leunt op het gemakje en Tost staat met zijn handen wat gebaren te maken om zijn punt duidelijk te maken.
Daar was ik al bang voor ja, dat er niet meer dan dit uit komtquote:
Wat bedoel je?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 13:45 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Daar was ik al bang voor ja, dat er niet meer dan dit uit komt
Alonso knalde tegen een band van Webber's Jaguar aan, wel podium voor Alonso die race.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:34 schreef Bluurgh het volgende:
Er zijn kampioenen geweest die heel wat stommere dingen hebben gedaan met veel meer ervaring. Neem een Schumacher die 'm in 1996 in Monaco z'n auto gewoon in de eerste ronde de muur in stuurt, Hakkinen die in Monza '99 een stomme fout maakt en moet uithuilen in het gras of bijvoorbeeld Alonso die in Brazilie gewoon gas blijft geven op een plek waar een gele vlag hangt en er keihard afgaat.
En daarbij was Alonso degene die het minst ervaring had, een seizoen Minardi en een testjaar + twee races Renault.
En dan lees je hier dingen dat Max nog niet perfect is of teveel risico neemt. Laat Max lekker z'n fouten maken, hij heeft een seizoen GP3 en 5 races F1 gehad. Zolang hij geen fouten maakt waarvoor hij zich moet schamen, maar fouten maakt waar hij van kan leren is er niks aan de hand.
3 seconden zelf zoeken in plaats van 'ik denk'quote:
En dan constateer je toch ook dat ze een stomme fout begaan hebben. Of niet dan?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:34 schreef Bluurgh het volgende:
Er zijn kampioenen geweest die heel wat stommere dingen hebben gedaan met veel meer ervaring.
Waar zeg ik precies dat hij geen fouten mag maken? Ik reageer alleen op de stelling dat die drie inhaalacties in de wedstrijd waar hij punten heeft gepakt alle drie "gewoon goud" waren. Nou, dat vind ik niet, althans, ik vind dat de eerste van die drie een onbezonnen actie was.quote:En dan lees je hier dingen dat Max nog niet perfect is of teveel risico neemt. Laat Max lekker z'n fouten maken, hij heeft een seizoen GP3 en 5 races F1 gehad. Zolang hij geen fouten maakt waarvoor hij zich moet schamen, maar fouten maakt waar hij van kan leren is er niks aan de hand.
Kijkt dat nou lekker, F1 met een roze bril?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 11:36 schreef TagForce het volgende:
Verstappen is wel degelijk de beste 'coureur' van het veld.
Net zoals zijn Pa in zijn tijd ook wel degelijk de beste 'coureur' van het veld was.
Ok sorry toen keek ik niet, ik ken die racers niet.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 13:53 schreef Beach het volgende:
[..]
3 seconden zelf zoeken in plaats van 'ik denk'
Hier kan je duidelijk zien dat Giedo van der Garde gefinished is
http://en.wikipedia.org/wiki/2013_Brazilian_Grand_Prix
2013 is heel wat anders dan dat domme geblaat over Jos Verstappen in de jaren 90
En nu weer optyfen
Er zijn altijd azijnzeikers en op internet vind je die meningen natuurlijk terug, maar er werd gesuggereerd dat de oud-Hollandse mentaliteit van iedereen die boven het maaiveld uitsteekt af te zeiken bij Max wordt toegepast.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 12:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mwah, allebei. In de media heerst er altijd een hosannastemming als je je product dient te verkopen ja. Maar ik zie op fok mensen bij wie Spanje de schuld van allerlei andere factoren was dan Max zelf die gewoon een matige race had, maar ook mensen die vinden dat hij podia moet rijden en anders gefaald heeft
De media heeft er nooit belang bij om inkomsten te verlagen door sporters af te zeiken.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 13:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er zijn altijd azijnzeikers en op internet vind je die meningen natuurlijk terug, maar er werd gesuggereerd dat de oud-Hollandse mentaliteit van iedereen die boven het maaiveld uitsteekt af te zeiken bij Max wordt toegepast.
Ik zou eerder denken aan het wat overdreven positief zijn wat je ook vaak rondom het Nederlands elftal ziet, maar hoe dan ook is het niet zo dat Max vooral heel negatief wordt benaderd.
Het is niet alleen de media die heel positief is, toch?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
De media heeft er nooit belang bij om inkomsten te verlagen door sporters af te zeiken.
Ik ken (bijna) niemand die heel positief is over de carriere van Jos Verstappen. Het was vooral RTL GP die het enorm uitmolken hoor. Op RTL 7 zijn ze ook een stuk kritischer dan op de NOS over het Nederlands elftal.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is niet alleen de media die heel positief is, toch?
En bij Jos Verstappen was de F1 ook ineens heel populair. Kortom: ik herken de stelling dat Hollanders hun sporters alleen maar afzeiken niet zo.
Wellicht wel als de resultaten tegenvallen. Vraag Clarence maar eens.
Achteraf bezien ja.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ken (bijna) niemand die heel positief is over de carriere van Jos Verstappen.
Dat hangt er ook maar net vanaf wat je onder "media" verstaat. Genoeg media die 'klanten' (lees: kijkcijfers, clicks) trekken door zeikartikelen. Ik bedoel, Fok zelf doet daar ook graag aan mee. En de tabloids leven daar half op (alhoewel die dan weer niet zo snel sporters in hun blad hebben). De echte F1 journalistiek zeikt geen rijder af, maar schrijft gewoon niet over ze.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De media heeft er nooit belang bij om inkomsten te verlagen door sporters af te zeiken.
Dat bedoelde ik ook met achteraf...quote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:19 schreef Rossdale het volgende:
Volgens mij zijn de rare agressieve uitspattingen van Jos vooral van na zijn F1-carrière, maar ik kan het mis hebben.
quote:Op dinsdag 12 mei 2015 14:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook met achteraf...
Ik weet niet beter dan dat het instappen van Jos in de F1 met veel positieve geluiden omgeven was. Velen wisten te melden dat hij de eerste Nederlandse wereldkampioen zou worden (klinkt bekend, nietwaar?). Als je dan blijft steken op twee derde plekken terwijl jouw teamgenoot wereldkampioen wordt, dan lijkt het er wel op dat dat er toch achteraf bezien niet helemaal in zat.
Kennelijk is het voor jou te hoog gegrepen om er argumenten tegenover te zetten.quote:
Op hem reageren is sowieso al niet slimquote:
Heeft WS jou in de discussie te vaak een draai om de oren gegeven?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 15:20 schreef Schunckelstar het volgende:
Op hem reageren is sowieso al niet slim
1 weltschmerz in dit topic is wel genoeg
Pfff Voor je het weet vang je een paar klappen.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 13:37 schreef alwaysonhold het volgende:
Offtopic, maar dit lijkt me toch echt een verhitte discussie tussen Tost en Verstappen senior. Jos moet zijn hoofd wat meer cool houden. Vanaf 2 minuut 40.
Wie waren ook alweer die kenners die claimden dat Raikkonen Alonso wel eventjes partij zou geven en Vettel om de oren zou rijden?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 15:41 schreef twiFight het volgende:
Pfff moet je eens roepen dat Raikkonen beter is dan Vettel. Dan kun je 'lachen' met WS
Nou lijkt mij dat ook een vrij lastig te onderbouwen stelling. Dat WS het daar niet mee eens is snap ik vrij goed.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 15:41 schreef twiFight het volgende:
Pfff moet je eens roepen dat Raikkonen beter is dan Vettel. Dan kun je 'lachen' met WS
Nee, niks roze bril. Feit is dat Max 1 van de beste all-round racers is op dit moment. Hij kan niet alleen hard rijden, maar kan ook gewoon gevechten aan en inhalen, iets wat een aantal (voormalig) wereldkampioenen simpelweg niet kunnen. Of dat een kwaliteit is die in de Formule 1 van belang is is een tweede.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 13:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kijkt dat nou lekker, F1 met een roze bril?
Als je in het middenveld rijdt lijkt het misschien alsof je een betere "coureur" (als bedoeld door TagForce) bent, maar het slaat verder eigenlijk nergens op.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:09 schreef TagForce het volgende:
Nee, niks roze bril. Feit is dat Max 1 van de beste all-round racers is op dit moment. Hij kan niet alleen hard rijden, maar kan ook gewoon gevechten aan en inhalen, iets wat een aantal (voormalig) wereldkampioenen simpelweg niet kunnen. Of dat een kwaliteit is die in de Formule 1 van belang is is een tweede.
Maar ik gun het Max wel, en ik hoop dat het hem lukt. Maar ik hoop dat het ook niet al te lang duurt, en dat ie niet vervalt tot een tweede Schumacher of Vettel... Namelijk alleen maar hard kunnen rijden, maar niet kunnen vechten.
Dus ik hoop dat ie na een aantal WKs (als ie dat ooit wordt) naar een andere klasse verhuist zodat het altijd de racer kan blijven die hij nu is (en zoals Montoya nog steeds is, en zoals Nigel Mansell was).
Dat heeft weinig met roze bril te maken... Gewoon de hoop dat deze jongen niet voor z'n leven verpest wordt door de wondere wereld die F1 heet.
Voetballen doe ik niet aan...quote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je in het middenveld rijdt lijkt het misschien alsof je een betere "coureur" (als bedoeld door TagForce) bent, maar het slaat verder eigenlijk nergens op.
Messi is overigens niet echt een vechter. Volgens jouw norm is het wel een betere voetballer dan eender welke lompe harrie die voorop gaat in de strijd. Zullen we het erop houden dat jouw norm niet echt breed gedragen wordt?
Geen idee, wie dan?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 15:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wie waren ook alweer die kenners die claimden dat Raikkonen Alonso wel eventjes partij zou geven en Vettel om de oren zou rijden?
Amen to that. Die inhaal actie in China die van ver kwam heeft hij zo vaak gedaan vorig seizoen in de gp3 races. Die zijn wel berekend.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:27 schreef TagForce het volgende:
[..]
Voetballen doe ik niet aan...
Nee, als je in het middenveld rijdt, en in staat bent om anderen voorbij te gaan omdat je je auto goed onder controle hebt, en door je rijden anderen op het verkeerde been kan zetten of in een foutje dwingen, dan ben je een goed coureur. Alonso vind ik maar een middelmatige coureur. Schumacher ook in z'n latere jaren. Beiden onnoemelijk snel, maar het kost ze teveel moeite om vanuit het middenveld naar voren te komen als de auto niet heel veel sneller is dan die om hen heen. En als het ze te lang duurt gaan ze gaten zien die er niet zijn. Max voert zijn inhaal acties goed doordacht uit, en het zal ongetwijfeld wel eens voor gaan komen dat ie iemand er af rost. Dat is allemaal prima, hoort er bij. Feit is nog steeds dat Max zijn acties niet onbezonnen of roekeloos zijn, maar berekend en rustig.
Maar we zullen het nooit eens gaan worden, denk ik. Misschien pas wanneer Max naar de Indycars vertrekt omdat ie "formule 1 nu wel gezien heeft".
Dit is geen roze bril, dit is een ernstig beslagen bril. Schumacher en Vettel hebben natuurlijk allebei een periode gehad dat ze vaak van pole vertrokken, en dat is voor de fanclub van hun tegenstanders dan meteen reden om enthousiast een zwak punt te claimen, maar zodra ze dat niet meer kunnen laten ze weer de mooiste inhaalacties zien.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 16:09 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nee, niks roze bril. Feit is dat Max 1 van de beste all-round racers is op dit moment. Hij kan niet alleen hard rijden, maar kan ook gewoon gevechten aan en inhalen, iets wat een aantal (voormalig) wereldkampioenen simpelweg niet kunnen. Of dat een kwaliteit is die in de Formule 1 van belang is is een tweede.
Maar ik gun het Max wel, en ik hoop dat het hem lukt. Maar ik hoop dat het ook niet al te lang duurt, en dat ie niet vervalt tot een tweede Schumacher of Vettel... Namelijk alleen maar hard kunnen rijden, maar niet kunnen vechten.
Dus ik hoop dat ie na een aantal WKs (als ie dat ooit wordt) naar een andere klasse verhuist zodat het altijd de racer kan blijven die hij nu is (en zoals Montoya nog steeds is, en zoals Nigel Mansell was).
Dat heeft weinig met roze bril te maken... Gewoon de hoop dat deze jongen niet voor z'n leven verpest wordt door de wondere wereld die F1 heet.
Ik weet niet meer precies, Nattekat denk ik, Sinister D waarschijnlijk ook, ik kan onzinspuiers nooit zo goed uit elkaar houden.quote:
Hakkinenquote:
Maar je bent toch bekend met het feit dat dat spelletje bestaat en dat een van de spelers Messi heet en dat die best aardig kan ballen?quote:
Nee, we worden het alleen eens als jij meer realistisch gaat worden.quote:Nee, als je in het middenveld rijdt, en in staat bent om anderen voorbij te gaan omdat je je auto goed onder controle hebt, en door je rijden anderen op het verkeerde been kan zetten of in een foutje dwingen, dan ben je een goed coureur. Alonso vind ik maar een middelmatige coureur. Schumacher ook in z'n latere jaren. Beiden onnoemelijk snel, maar het kost ze teveel moeite om vanuit het middenveld naar voren te komen als de auto niet heel veel sneller is dan die om hen heen. En als het ze te lang duurt gaan ze gaten zien die er niet zijn. Max voert zijn inhaal acties goed doordacht uit, en het zal ongetwijfeld wel eens voor gaan komen dat ie iemand er af rost. Dat is allemaal prima, hoort er bij. Feit is nog steeds dat Max zijn acties niet onbezonnen of roekeloos zijn, maar berekend en rustig.
Maar we zullen het nooit eens gaan worden, denk ik. Misschien pas wanneer Max naar de Indycars vertrekt omdat ie "formule 1 nu wel gezien heeft".
Precies.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 17:28 schreef Weltschmerz het volgende:
Dit is geen roze bril, dit is een ernstig beslagen bril.
Misschien hadden ze het over de Champions Leaguequote:Op dinsdag 12 mei 2015 13:37 schreef alwaysonhold het volgende:
Offtopic, maar dit lijkt me toch echt een verhitte discussie tussen Tost en Verstappen senior. Jos moet zijn hoofd wat meer cool houden. Vanaf 2 minuut 40.
ouderwets stampen jeweets!quote:Op dinsdag 12 mei 2015 17:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik weet niet meer precies, Nattekat denk ik, Sinister D waarschijnlijk ook, ik kan onzinspuiers nooit zo goed uit elkaar houden.
Dit. Als beiden zo door gaan, worden ze beiden echt volgend jaar wel opgepikt, er zijn meer renstallen dan RB.quote:Op maandag 11 mei 2015 21:03 schreef Jigzoz het volgende:
Ja en kom op zeg... Sainz is gewoon echt een uitstekende coureur... Echt geen schande om daar eens een keer achter te finishen. STR heeft dit jaar echt een topduo geregeld.
Alleen Ferrari en Mercedes zijn beter opties.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 21:27 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dit. Als beiden zo door gaan, worden ze beiden echt volgend jaar wel opgepikt, er zijn meer renstallen dan RB.
Altijd eind mei. Het laatste of voorlaatste weekend.quote:Op woensdag 13 mei 2015 10:16 schreef Atreidez het volgende:
Ik had de race van Monaco dit weekend al verwacht... Is toch altijd in het weekend na hemelvaartsdag
enkele jaren geleden waren ze een keer niet op dezelfde dagquote:Op woensdag 13 mei 2015 11:07 schreef sasquatsch het volgende:
Tegelijk met de Indy 500. De zondag voor de laatste maandag in mei.
2010 was de enige keer in de afgelopen 10 jaar.quote:Op woensdag 13 mei 2015 13:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
enkele jaren geleden waren ze een keer niet op dezelfde dag
Was wel een geweldige zondag toen, de hele dag autosport op RTL7 (RIPquote:Op woensdag 13 mei 2015 14:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
2010 was de enige keer in de afgelopen 10 jaar.
Ik mis dat circuit wel. Die eerste sector is echt fantastisch.quote:Op woensdag 13 mei 2015 14:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
2010 was de enige keer in de afgelopen 10 jaar.
Edit: Toen was de GP van Turkije gelijk met de Indy 500.
Best een opvallende uitspraak. En van iemand waar je geen rare onzinnige pr-praat van zou verwachten.quote:Honda: ‘podiumplaatsen en zeges dit seizoen nog mogelijk‘
De terugkeer van Honda verloopt tot nu toe niet zoals gehoopt, maar de Japanners blijven optimistisch. Directeur Yasuhisa Arai denkt in Silverstone kans te hebben op een podiumplaats. “En Mercedes kunnen we dit jaar nog achterhalen.”
Volgens Arai had McLaren-Honda in Barcelona een realistische kans op punten. Daar kwam niets van terecht nadat Fernando Alonso uitviel met remproblemen en Jenson Button het hele weekend klaagde over een volkomen verkeerde afstelling van het motormanagement. Daarom de blik maar gericht op de toekomst, en ondanks alle tegenslagen toont Arai een opmerkelijk optimisme.
“Het plan is om in het midden van het seizoen ons eerste podium te pakken. Silverstone zou daarvoor een goede plek zijn, met zijn snelle bochten. Dat zou ons moeten liggen.” Op de vraag of hij denk dat McLaren Williams en Ferrari nog kan achterhalen antwoord Arai al even positief. “Ik denk het wel. En Mercedes ook. Aan het eind van het jaar moeten we ze hebben achterhaald. Dat is het doel.”
“We hebben enorme vooruitgang geboekt sinds de eerste test in Jerez en bij Honda is het bestuur erg tevreden”, zegt Arai. “De motor is zo veranderd dat je bijna kunt spreken van een totaal nieuwe motor. En er is een goed ontwikkelingsplan aanwezig. Race na race worden onderdelen verbeterd en vernieuwd.” Over geruchten dat men bij McLaren helemaal niet zo blij is met de manier waarop Honda werkt – de motorenbouwer zou overal veel te veel tijd voor uittrekken, tot ergernis van het team – doet Arai luchtig. “De samenwerking is perfect. Iedereen is tevreden. We zijn de hele dag dingen aan het verzinnen om de motor beter te maken.”
13-05-2015 | Door: Mischa Bijenhof, Formule1.nl
Zo slecht vind ik Stevens niet eens. Doet het naar behoren in die knakenbak en verslaat z'n teammaat altijd.quote:
Ik denk dat ik waarschijnlijk de enige ben in deze reeks die hier wel in gelooft? En als dat een weerspiegeling is van de gehele wereld die F1 volgt, misschien toch maar eens een betje plaatsen op 1 van de vele sites?quote:Op woensdag 13 mei 2015 20:50 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Best een opvallende uitspraak. En van iemand waar je geen rare onzinnige pr-praat van zou verwachten.
Ik geloof het niet echt maar hoop het van harte.quote:Op donderdag 14 mei 2015 14:46 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik waarschijnlijk de enige ben in deze reeks die hier wel in gelooft? En als dat een weerspiegeling is van de gehele wereld die F1 volgt, misschien toch maar eens een betje plaatsen op 1 van de vele sites?
Vroeger was Monaco altijd met Hemelvaart. Dan was de vrije training ook op donderdag. Maar sinds een jaar of tien is dat niet meer.quote:Op woensdag 13 mei 2015 10:16 schreef Atreidez het volgende:
Ik had de race van Monaco dit weekend al verwacht... Is toch altijd in het weekend na hemelvaartsdag
Nee, als ik een bet zou plaatsen, dan ga ik ook eerder voor de weddenschap dat ze dit jaar nog podiums pakken dan ovewinningen, maar ook dat is slechts 33% van het overige podium, 1 slechte tactiek van de ander of een goede tactiek van het McLaren kamp kan ook de overwinning betekenen =ook podium = ook weddenschapje gewonnen.quote:Op donderdag 14 mei 2015 14:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
Punten geloof ik wel in, een overwinning zeker niet
Ik vind het lastig om te geloven als ik kijk naar waar ze nu staan. Maar ik wil het wel graag geloven. En zoals gezegd, Arai is niet de eerste de beste, en hij zal het niet voor niets zeggen. Dus ik ben het eigenlijk wel met je eens, zeker nu Arai deze uitspraak gedaan heeft.quote:Op donderdag 14 mei 2015 14:46 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik waarschijnlijk de enige ben in deze reeks die hier wel in gelooft? En als dat een weerspiegeling is van de gehele wereld die F1 volgt, misschien toch maar eens een betje plaatsen op 1 van de vele sites?
Dat is het lastige. Hij rijdt die Mehri echt het snot voor de ogen, maar die auto is zo niet competitief dat je Stevens' prestaties niet met andere coureurs kunt vergelijken. Daar zullen we de telemetrie voor nodig hebben.quote:Op donderdag 14 mei 2015 13:57 schreef Funzel het volgende:
[..]
Zo slecht vind ik Stevens niet eens. Doet het naar behoren in die knakenbak en verslaat z'n teammaat altijd.
De vrije training is nog wel op donderdagquote:Op donderdag 14 mei 2015 14:50 schreef bloodymary1 het volgende:
Vroeger was Monaco altijd met Hemelvaart. Dan was de vrije training ook op donderdag. Maar sinds een jaar of tien is dat niet meer.
Voorheen werd er op vrijdag ook helemaal niet gereden, en was Monte Carlo gewoon toegankelijk. Tegenwoordig is dat ook in de voormiddag afgesloten en rijdt de GP2 hun eerste race, en nog wat sessies van de Porsche en FR3.5.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 08:51 schreef Atreidez het volgende:
[..]
De vrije training is nog wel op donderdagHet is alleen geen hemelvaart dan..
Markt toch?quote:Op vrijdag 15 mei 2015 11:33 schreef Atreidez het volgende:
Oh idd, t was iets met bevoorrading van het centrum wat nu alleen op vrijdagochtend wordt gedaan. GP2 race op vrijdag idd, hebben we toch 4 dagen actie
Allemaal leuk en aardig, maar hoge heren van Toyota riepen ook van alles en hebben er enorme bergen met milljoenen ingepompt, maar daar kwam nooit echt iets uit.quote:Op donderdag 14 mei 2015 15:18 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Ik vind het lastig om te geloven als ik kijk naar waar ze nu staan. Maar ik wil het wel graag geloven. En zoals gezegd, Arai is niet de eerste de beste, en hij zal het niet voor niets zeggen. Dus ik ben het eigenlijk wel met je eens, zeker nu Arai deze uitspraak gedaan heeft.
Ja dat zou leuk zijn ja. Als achteraf blijkt dat ie het geweldig gedaan heeft. Het zou minder leuk zijn als hij daar onder die lastige/listige omstandigheden zijn eerste echte rookiefout maakt en snoeihard de muur in vliegtquote:Op vrijdag 15 mei 2015 11:23 schreef LWD-Godius het volgende:
Regen op donderdag en op zondag, zou wel leuk zijn om Max in deze condities te zien rijden in Monaco:
[ link | afbeelding ]
zn qually ging goed in de regenquote:Op vrijdag 15 mei 2015 11:39 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja dat zou leuk zijn ja. Als achteraf blijkt dat ie het geweldig gedaan heeft. Het zou minder leuk zijn als hij daar onder die lastige/listige omstandigheden zijn eerste echte rookiefout maakt en snoeihard de muur in vliegt
Doe eerst maar een paar "gewone" regen GP's voor onze Max zou ik zeggen. Beetje op safe spelen zegmaar
Nee. Wel in de straten van Pau en Macauquote:Op vrijdag 15 mei 2015 11:51 schreef aesop het volgende:
Heeft Max uberhaupt wel eens in Monaco gereden?
Is dat nodig na Macau?quote:Op vrijdag 15 mei 2015 11:51 schreef aesop het volgende:
Heeft Max uberhaupt wel eens in Monaco gereden?
Geen kans? Waarom niet? Een P6 kwalificatie staat (zonder fouten) bijna garant voor een mooie puntenfinish en een P6 kunnen zowel Max als Sainz wel. Die auto gaat het ook goed doen op Monaco is mijn verwachting.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 11:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk dat het beter is, heeft ie kans om zich te bewijzen.
Geen regen = geen kans
"bijna garant", pardon? De STR is geen P6 auto en dat bleek in Spanje ook wel weer. Leuk dat ze de auto opgesteld hadden voor quali pace, maar dat heeft ze in de race veel tijd gekost. Ze stonden allebei onderaan de speed traps (ja, ook de Manors gingen sneller). Verdedigen had niet eens zin. Ze kunnen leuk kwalificeren als de rest aan hun race pace denkt, maar in Monaco zal elk team voor de quali positie gaan en heeft STR dus geen enkel voordeel.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 13:05 schreef Geralt het volgende:
[..]
Geen kans? Waarom niet? Een P6 kwalificatie staat (zonder fouten) bijna garant voor een mooie puntenfinish en een P6 kunnen zowel Max als Sainz wel. Die auto gaat het ook goed doen op Monaco is mijn verwachting.
Ze waren niet zo concreet als dat ze op zo'n korte termijn klaar zouden zijn om te winnen.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 11:37 schreef Geralt het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar hoge heren van Toyota riepen ook van alles en hebben er enorme bergen met milljoenen ingepompt, maar daar kwam nooit echt iets uit.
Want als iemand de baas van de motorsportsafdeling van Honda is zegt dat niet zoveel?quote:Mocht dat wel lukken dan is dat een prestatie van formaat te noemen uiteraard, maar zomaar geloven dat het ze lukt omdat een bepaalde meneer dat zegt lijkt mij onzin.
quote:Tabaksreclame is in de Formule 1 al jaren verboden, maar toch heeft Philip Morris – moederbedrijf van Marlboro –vorig jaar in alle stilte de overeenkomst met Ferrari verlengd.
Dat meldt de Amerikaanse zakensite Bloomberg. Het bestaande contract tussen Ferrari en Philip Morris loopt eind 2015 af, maar de bedrijven hebben het nu tot eind 2018 verlengd. Er is niet precies bekend om hoeveel geld de deal gaat, maar onder de huidige overeenkomst betaalde Philip Morris de Scuderia jaarlijks ruim 140 miljoen euro.
Philip Morris is met Marlboro al sinds 1996 hoofdsponsor van Ferrari, na eerst jarenlang met McLaren te hebben gewerkt. In 2008 verdween de merknaam door het verbod op sigarettenreclame in de Formule 1 van de rode bolides. Ferrari verving de Marlboro-letters door een streepjescode, maar ook die moest het team in 2010 weghalen. Sindsdien hebben de Italianen een logo dat met een rode halve driehoek erg aan het karakteristieke Marlboro-logo doet denken.
Arrivabene
Om de anti-tabakslobby niet teveel tegen de borst te stuiten geeft Philip Morris – op reclame in tax free-winkels in vliegvelden en in Monaco na – niet veel ruchtbaarheid aan de deal met Ferrari. Toch zijn de banden tussen de sigarettenfabrikant en het raceteam nog sterk, wat wel blijkt uit Maurizio Arrivabene’s benoeming tot teambaas, eind vorig jaar.
De Italiaan werkte voor hij zijn functie bij Ferrari innam jarenlang als marketingman bij Philip Morris, en was in die hoedanigheid dicht betrokken bij de sponsorovereenkomst met de Italiaanse renstal. Ook Sergio Marchionne, die vorig jaar Luca di Montezemolo opvolgde als Ferrari-directeur, heeft nauwe banden met Philip Morris. De Italiaan bezit volgens Bloomberg bijna vijf miljoen euro aan Philip Morris-aandelen.
Bron
Inderdaad, heb nog nooit een pakje gerookt en kijk al bijna 20 jaar!quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:08 schreef Fir3fly het volgende:
Ik heb een grondige hekel aan roken maar het verbod op tabaksreclame heb ik altijd al onzin gevonden.
Duh.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:06 schreef nils7 het volgende:
Voor wie nog wel eens twijfelde of Ferrari nog Marlboro poen krijgt:
[..]
quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:08 schreef Fir3fly het volgende:
Ik heb een grondige hekel aan roken maar het verbod op tabaksreclame heb ik altijd al onzin gevonden.
Mwuah. F1 is een familiesport, er kijken ook veel kinderen naar.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:10 schreef nils7 het volgende:
[..]
Inderdaad, heb nog nooit een pakje gerookt en kijk al bijna 20 jaar!
Sowieso is het een misvatting om te denken dat het doel van reclame is dat je acuut naar de winkel rent om het product te kopen. Belangrijkste doelen van reclame zijn naamsbekendheid en imago. Een product dat je kent van naam, koop je eerder dan een product dat je niet kent. Het zelfde geldt voor ene product dat bij jou een positief imago heeft.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:22 schreef twiFight het volgende:
[..]
[..]
Mwuah. F1 is een familiesport, er kijken ook veel kinderen naar.
Nu kun je zeggen "ik raak er niet door beinvloed" en dat kan waar zijn, over mijzelf zou ik hetzelfde zeggen, maar er zijn ontelbare onderzoeken gedaan die aantonen dat reclame werkt. Sterker nog, kinderen zijn meestal vatbaarder. Reclame hoeft natuurlijk niet 100% van de mensen te beinvloeden om schadelijk te zijn.
In de kwalificatie waren ze een van de langzaamsten ja, , maar waren hiermee wel in staat een 5de en 6de tijd neer te zetten. In de race waren ze nog een stuk sneller dan in de kwalificatie in de speedtraps. Verstappen 12de en Sainz 14de. Daarmee waren ze sneller dan beide Red Bulls, McLarens, Honda's en Manors. Verstappen was zelfs sneller dan Rosberg. Maar goed, een snel rondje in de kwalificatie is wat anders dan een snel rondje in de race.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 13:33 schreef twiFight het volgende:
[..]
"bijna garant", pardon? De STR is geen P6 auto en dat bleek in Spanje ook wel weer. Leuk dat ze de auto opgesteld hadden voor quali pace, maar dat heeft ze in de race veel tijd gekost. Ze stonden allebei onderaan de speed traps (ja, ook de Manors gingen sneller). Verdedigen had niet eens zin. Ze kunnen leuk kwalificeren als de rest aan hun race pace denkt, maar in Monaco zal elk team voor de quali positie gaan en heeft STR dus geen enkel voordeel.
Niet meer sinds 2011.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Duh.
Marlboro zit toch ook nog steeds in hun naam? Iig een jaar of 2 geleden nog wel.
Als ik kan kiezen tussen een producten van 2 bedrijven/merken en 1 daarvan sponsort een F1 team dan kies ik wel die meestalquote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Sowieso is het een misvatting om te denken dat het doel van reclame is dat je acuut naar de winkel rent om het product te kopen. Belangrijkste doelen van reclame zijn naamsbekendheid en imago. Een product dat je kent van naam, koop je eerder dan een product dat je niet kent. Het zelfde geldt voor ene product dat bij jou een positief imago heeft.
Bij roken is het imago van de Marlboro-man dat 'ie cool is. Roken is dus cool. Dus je gaat sneller roken om bij de cool kids te horen. Iemand die je op die leeftijd overhaalt om te roken is een klant (van de tabaksindustrie) voor zijn leven.
Maar goed, da's allemaal nogal off-topic.
Dat eerste klopt helemaal. Dat is ook de reden dat Red Bull nog steeds zoveel adverteert. Niet om mensen die nooit energiedrank drinken dat te laten doen maar er voor te zorgen dat als mensen energiedrank drinken dat ze Red Bull drinken.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Sowieso is het een misvatting om te denken dat het doel van reclame is dat je acuut naar de winkel rent om het product te kopen. Belangrijkste doelen van reclame zijn naamsbekendheid en imago. Een product dat je kent van naam, koop je eerder dan een product dat je niet kent. Het zelfde geldt voor ene product dat bij jou een positief imago heeft.
Helaas is het imago - 'ik ben stoer als ik rook' - voor veel pubers al genoeg voordeelquote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Om te gaan roken moet je al denken dat het enig voordeel biedt op wat voor gebied dan ook.
Vind ik zelfs nog fouter: alcohol reclame op een auto.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:47 schreef twiFight het volgende:
[..]
Helaas is het imago - 'ik ben stoer als ik rook' - voor veel pubers al genoeg voordeel
Maar goed, historisch horen drank én tabak natuurlijk heel erg bij de F1. Het was een rijeluisport voor levensgenieters, om het maar even kort door de bocht samen te vatten. Dat imago was net zo'n groot deel van de sport als het racen zelf. Maar tijden veranderen. Toch ben ik het er wel mee eens dat sponsoring van drankmerken net zo fout is (al zou ik het jammer vinden als de Martini livery verdwijnt).
Heineken wil zijn naam sowieso niet verbinden aan de autosport.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 14:36 schreef LWD-Godius het volgende:
Het Marlboro-logo komt nog steeds subtiel terug in het huidige logo van Scuderia Ferrari, het is niet meer zo extreem zoals voorheen toen ze nog een extra barcode overheen plakte. Wat mij stoort is dat drankfabrikanten geen enkele restrictie van FIA krijgt terwijl drank en autorijden toch een ergere combinatie is dan tabak en autorijden.
Giedo, waar zit je!quote:Op vrijdag 15 mei 2015 16:31 schreef Sinister-D- het volgende:
Ineens een hoop ideale schoonzonen hier in dit topic
quote:In de hoop de sport weer aantrekkelijk te maken voor een groter publiek, willen belanghebbenden verenigd in de Strategy Group de komende jaren een aantal regelwijzigingen doorvoeren in de Formule 1. De auto's moeten sneller en tanken moet weer worden toegestaan.
Formule 1-commentator Louis Dekker weet waarom de teambazen tot deze plannen komen.
De koningsklasse van de autosport moet sneller en spectaculairder. Met dat uitgangspunt kregen de teambazen met soms uiteenlopende belangen het vrijdag toch voor elkaar om na twee dagen vergaderen overeenstemming te bereiken over enkele nieuwe regels.
Vertrouwd racegeluid
Zo krijgen teams vanaf volgend jaar een vrijere keuze over de te gebruiken bandensoort. Een jaar later is het ook weer toegestaan om tijdens races te tanken. Bovendien moeten de bolides dan zeker vijf seconden per ronde sneller zijn en weer iets van hun oude racegeluid terugkrijgen.
De vernieuwingen, die nog wel door twee hogere instanties moeten worden goedgekeurd, moeten het antwoord zijn op de teruglopende aantallen televisiekijkers en bezoekers van circuits. Steeds meer teams hebben door die afnemende belangstelling moeite om overeind te blijven.
wel in het nieuwtjes gedeelte en op f1.fok.nlquote:Op vrijdag 15 mei 2015 18:33 schreef Max23 het volgende:
Was deze hier al geplaatst?
http://nos.nl/artikel/203(...)culairder-maken.html
[..]
En minder inhaalacties op de baan, zoals het verleden heeft laten zien. De vrije keuze van banden levert in principe al meer alternatieve strategieën op. Tanken gaat daar geen extra strategie aan toevoegen omdat ze de banden op rijden en dan tijdens het wisselen gaan tanken.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 19:00 schreef zoem het volgende:
Ik ben wel voorstander van tanken. Dat levert meer alternatieve strategieën op.
Alleen jammer dan die fuel limit er nog steeds op zit. Nu moeten ze alsnog wel zien te sparen.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 19:00 schreef zoem het volgende:
Ik ben wel voorstander van tanken. Dat levert meer alternatieve strategieën op.
In het verleden waren er andere banden en geen drs, totaal niet vergelijkbaar.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 19:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En minder inhaalacties op de baan, zoals het verleden heeft laten zien. De vrije keuze van banden levert in principe al meer alternatieve strategieën op. Tanken gaat daar geen extra strategie aan toevoegen omdat ze de banden op rijden en dan tijdens het wisselen gaan tanken.
Met bijtanken ook niet! DRS inhaalacties zullen wel blijven, maar die zijn niet spannend. En misschien wel neit uitvoerbaar met een zwaardere auto, dus blijf je erachter totdat je voorganger de pits in gaat. Overige inhaalacties zul je nauwelijks meer zien.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 20:02 schreef wimderon het volgende:
[..]
In het verleden waren er andere banden en geen drs, totaal niet vergelijkbaar.
De alternatieve strategieën die vrije bandenkeuze oplevert zullen vooral suboptimale strategieën zijn, maar in combinatie met bijtanken werkt het misschien wel. Zonder bijtanken gaat dat sowieso niet werken in de huidige F1.
Met tanken zag je dat coureurs vaker asynchroon liepen met pitstops. Daardoor ontstonden er snelheidsverschillen op de baan door verschil in gewicht en bandenslijtage. Een coureur met meer pitstops (minder brandstof en verse bandjes) moest daarmee proberen om zijn voorliggers met minder stops in te halen. Magny-Cours 2004 (4 stops van MS) is een mooi voorbeeld.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 19:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En minder inhaalacties op de baan, zoals het verleden heeft laten zien. De vrije keuze van banden levert in principe al meer alternatieve strategieën op. Tanken gaat daar geen extra strategie aan toevoegen omdat ze de banden op rijden en dan tijdens het wisselen gaan tanken.
Hoe je kunt verwachten dat je met auto's met verschillende hoeveelheid brandstof en (potentieel enorm) verschillende banden minder inhaalacties krijgt dan bij auto's met dezelfde hoeveelheid brandstof en gelijkaardige strategieën/banden is mij een raadsel. Maar goed, dat is mijn mening.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 20:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Met bijtanken ook niet! DRS inhaalacties zullen wel blijven, maar die zijn niet spannend. En misschien wel neit uitvoerbaar met een zwaardere auto, dus blijf je erachter totdat je voorganger de pits in gaat. Overige inhaalacties zul je nauwelijks meer zien.
Omdat de geschiedenis heeft geleerd dat tijdens de jaren met tankstop het aantal inhaalacties is blijven dalen tot een dieptepunt bereikt was rond 1995 en daarna stabiel is gebleven, en het nadat refueling is afgeschaft in 2010 meteen weer flink is gestegen. En dat was nog met de Bridgestones die totaal niet sleten, maar je wel verplicht was om op beide compounds te rijden.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 21:16 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hoe je kunt verwachten dat je met auto's met verschillende hoeveelheid brandstof en (potentieel enorm) verschillende banden minder inhaalacties krijgt dan bij auto's met dezelfde hoeveelheid brandstof en gelijkaardige strategieën/banden is mij een raadsel. Maar goed, dat is mijn mening.
Tja dan heb je net het beste gemist.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 21:55 schreef Wombcat het volgende:
Nou, de meeste races in de periode 1995 tot 2002 waren best saai. Daarna ben ik een tijd gestopt met kijken, omdat het wel erg saai werd. Pas eind 2009 weer structureel begonnen met kijken.
Nee, 2011b.v. was wel saai voor het kampioenschap, maar de races waren allemaal best spannend. Afgelopen jaar was saai, maar Mercedes heeft ook een gigantische voorsprong tov de rest.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Tja dan heb je net het beste gemist.
Bovendien zijn veruit de meeste races sinds 2009 ook saai.
In 2010 was er een stijging in het aantal inhaalacties ja, dat was echter vooral toe te schrijven aan het toetreden van HRT, Virgin en Lotus. Het aantal inhaalacties is vooral explosief gestegen in 2011, met de introductie van DRS en dat gaat niet verdwijnen zolang de banden blijven zoals ze nu zijn.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 21:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Omdat de geschiedenis heeft geleerd dat tijdens de jaren met tankstop het aantal inhaalacties is blijven dalen tot een dieptepunt bereikt was rond 1995 en daarna stabiel is gebleven, en het nadat refueling is afgeschaft in 2010 meteen weer flink is gestegen. En dat was nog met de Bridgestones die totaal niet sleten, maar je wel verplicht was om op beide compounds te rijden.
En dat gaat met de huidige banden dus niet meer, dat zei ik al in m'n vorige post.quote:Als je mag bijtanken is het meestal slimmer om achter de tegenstander te blijven hangen en te wachten tot die tankt, er dan een aantal snelle rondjes uit te persen en er op die manier langs te gaan.
Nee hoor.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, 2011b.v. was wel saai voor het kampioenschap, maar de races waren allemaal best spannend.
Hele goede opmerking hier. Een GP zoals de GP van Maleisie was echt heel top, dit heeft ook gewoon met de baan layout te maken.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 21:51 schreef Fir3fly het volgende:
Mensen vergeten dat het aantal inhaalacties per race geen indicatie is van de kwaliteit van de race.
Ja, maar dan zullen circuits ook nog wel veiliger moeten worden zeker... Lees: saaier.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 23:29 schreef alwaysonhold het volgende:
Dit geeft de burger moed. Volgens mercedes baas Toto Wolff wordt de nieuwe F1 vanaf 2017 het snelste ooit. http://m.autosport.com/news/report.php/id/119002
Die zijn toch al bijna overbodig. En ik vond het tactische spel altijd wel interessant.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 20:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Met bijtanken ook niet! DRS inhaalacties zullen wel blijven, maar die zijn niet spannend. En misschien wel neit uitvoerbaar met een zwaardere auto, dus blijf je erachter totdat je voorganger de pits in gaat. Overige inhaalacties zul je nauwelijks meer zien.
Dat is echt gekomen met de grooved tyres ipv de slicks. 98-04 was inderdaad een erg saaie tijd qua F1 - vaak waren alleen de regenraces leuk.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 21:55 schreef Wombcat het volgende:
Nou, de meeste races in de periode 1995 tot 2002 waren best saai. Daarna ben ik een tijd gestopt met kijken, omdat het wel erg saai werd. Pas eind 2009 weer structureel begonnen met kijken.
Mag ook wel eens.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 23:29 schreef alwaysonhold het volgende:
Dit geeft de burger moed. Volgens mercedes baas Toto Wolff wordt de nieuwe F1 vanaf 2017 het snelste ooit. http://m.autosport.com/news/report.php/id/119002
quote:Op zaterdag 16 mei 2015 10:57 schreef Mani89 het volgende:
Ik snap sowieso de lol niet van F1 op dit moment, vanaf de start rijdt die Tiger Woods weg van de rest en daarachter zijn kleurloze teamgenoot en dat was het dan. Curling is nog spannender.
Het gaat niet alleen om de eerste plaats.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 10:57 schreef Mani89 het volgende:
Ik snap sowieso de lol niet van F1 op dit moment, vanaf de start rijdt die Tiger Woods weg van de rest en daarachter zijn kleurloze teamgenoot en dat was het dan. Curling is nog spannender.
Het draait om meer dan de eerste plaats.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 10:57 schreef Mani89 het volgende:
Ik snap sowieso de lol niet van F1 op dit moment, vanaf de start rijdt die Tiger Woods weg van de rest en daarachter zijn kleurloze teamgenoot en dat was het dan. Curling is nog spannender.
Laatste MotoGP race was ook geen succes...quote:Op zaterdag 16 mei 2015 12:13 schreef Fer het volgende:
Die opbouwende spanning van MotoGP is echt geweldig. Je weet dat er iemand banden zit te sparen voor de laatste fase.
Ja, maar er zit een tiran op de troon en die is niet van plan om minder miljoenen binnen te harken. En hoe graag ik ook wil dat hij het loodje legt, ik twijfel er niet aan dat hij al 10+ jaar er mee bezig is te zorgen dat zijn opvolger van hetzelfde laken een pak is.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 19:50 schreef Boarderzip het volgende:
Moet er dan niet gewoon voor gezorgd worden dat circuits niet van die exorbitante bedragen hoeven te betalen aan de financiële uitbater van de F1? In plaats van dit soort symptoom bestrijdende regels in re voeren?
quote:Op vrijdag 15 mei 2015 20:21 schreef zoem het volgende:
[..]
Met tanken zag je dat coureurs vaker asynchroon liepen met pitstops. Daardoor ontstonden er snelheidsverschillen op de baan door verschil in gewicht en bandenslijtage. Een coureur met meer pitstops (minder brandstof en verse bandjes) moest daarmee proberen om zijn voorliggers met minder stops in te halen. Magny-Cours 2004 (4 stops van MS) is een mooi voorbeeld.
Ik zie daar de spanning niet van in. Iemand met een lichte auto en verse banden die een ander voorbij sjeest omdat de strategien totaal anders zijn. Dat zijn niet de inhaalacties die het publiek wil zien. Vergelijk het met back markers op een ronde zetten. Ja, er wordt ingehaald, maar boeit het iemand? Je wilt juist inhaalacties van twee coureurs/wagens die aan elkaar gewaagd zijn.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 21:16 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hoe je kunt verwachten dat je met auto's met verschillende hoeveelheid brandstof en (potentieel enorm) verschillende banden minder inhaalacties krijgt dan bij auto's met dezelfde hoeveelheid brandstof en gelijkaardige strategieën/banden is mij een raadsel. Maar goed, dat is mijn mening.
Gelukkig blijven alle mooie banen onderdeel van het seizoen.. O WACHTquote:Op vrijdag 15 mei 2015 23:30 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Hele goede opmerking hier. Een GP zoals de GP van Maleisie was echt heel top, dit heeft ook gewoon met de baan layout te maken.
Eens. Des te grappiger ook wanneer mensen zeggen dat 'al die regeltjes van nu' de sport verpesten. Regeltjes zijn er altijd geweest, dat is de definitie van een formule sport. Toch ben ik blij dat ze iets doen, want lafjes bij een oude formule blijven zou ik nog veel erger vinden.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 01:19 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Het lijkt wel alsof er iedere 4/5 jaar een radicaal ander plan klaar ligt om Formule 1 beter en leuker te maken voor ons als toeschouwers.
Die vergen een hoop investeringen -> die plannen blijken vervolgens niet uit te pakken zoals beloofd -> 4/5 jaar later ligt er weer een nieuw ultiem plan om de sport beter en leuker te maken -> en de hele cyclus herhaalt zich weer.
Ik volg Formule 1 nu sinds '96 en zie iedere aantal jaar weer hetzelfde patroon...
Pak een topic van pakweg tien jaar geleden en je zult zien dat de discussie omtrent regelgeving bijna 1 op 1 op elkaar kunt leggen met nu.
Zo'n pitgevecht is alleen spannend wanneer er een pitstop is. Daarna zit je weer 20 ronden uit je neus te vreten omdat wat op de baan gebeurt compleet niets met elkaar te maken heeft.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 10:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die zijn toch al bijna overbodig. En ik vond het tactische spel altijd wel interessant.
Maar ik ben een van de weinigen die meer charme ziet in een gevecht waarbij een foutje bij de voorganger fataal kan zijn dan in een inhaalactie.
Hear hear. Mijns inziens nog steeds hét onderwerp dat aangepakt moet worden. Maak dicht op elkaar racen mogelijk en zorg dat de banden er niet van stuk gaan. Dan is minimaal de helft van alle andere voorgestelde aanpassingen al gelijk niet meer nodig.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 12:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het aeropakket is echt vreselijk ja.
Dat idd.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 19:51 schreef twiFight het volgende:
Hear hear. Mijns inziens nog steeds hét onderwerp dat aangepakt moet worden. Maak dicht op elkaar racen mogelijk en zorg dat de banden er niet van stuk gaan. Dan is minimaal de helft van alle andere voorgestelde aanpassingen al gelijk niet meer nodig.
Zonder Bernie bestond de F1 al lang niet meer.quote:Op zaterdag 16 mei 2015 19:51 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ja, maar er zit een tiran op de troon en die is niet van plan om minder miljoenen binnen te harken. En hoe graag ik ook wil dat hij het loodje legt, ik twijfel er niet aan dat hij al 10+ jaar er mee bezig is te zorgen dat zijn opvolger van hetzelfde laken een pak is.
Tsja, Adolf heeft vast ook wel iets moois gedaan. Betekent niet dat je daarna zonder consequentie alles kunt vernielen.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 13:45 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Zonder Bernie bestond de F1 al lang niet meer.
En hij zal iedereen hier overleven.
Niet eens je FOK!Vrienden uitnodigenquote:Op dinsdag 19 mei 2015 13:51 schreef motorbloempje het volgende:
Wh00p! Nog maar 'n paar daagjes. Zin in in weer! Helaas ook regen hier in Barnsley, dus de gehoopte F1barbecueparty gaat wrsch niet door. Ach, curry halen kan ook
Bernie heeft wel hart voor de sport maar is bovenal zakenman en het circus moet wel blijven draaien. Als iemand op zijn positie zat met een stijve voor traditie was het echt allemaal allang kopje onder, hij is het noodzakelijke kwaad dat het voortbestaan garandeerd, hij maakt beslissing waar ik het qua traditie en nostalgie niet mee eens ben maar het is wel van belang voor het behoud van de F1.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 13:52 schreef twiFight het volgende:
[..]
Tsja, Adolf heeft vast ook wel iets moois gedaan. Betekent niet dat je daarna zonder consequentie alles kunt vernielen.
Dat laatste ben ik ook bang voor ja :|
Gezorgd voor fantastische wegen! Om de tanks snel aan het front te krijgen... Maar tochquote:Op dinsdag 19 mei 2015 13:52 schreef twiFight het volgende:
[..]
Tsja, Adolf heeft vast ook wel iets moois gedaan.
Toch wel tanks met een 1.6 V6 met turbo en ERS hequote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:48 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Gezorgd voor fantastische wegen! Om de tanks snel aan het front te krijgen... Maar toch
alleen liepen die op gasquote:Op dinsdag 19 mei 2015 18:44 schreef twiFight het volgende:
[..]
Toch wel tanks met een 1.6 V6 met turbo en ERS he
zo'n weersverwachting veranderd per uur. Gewoon zondag afwachten.quote:
Veel plezier, je gaat je zeker vermaken, ook de vrijdag is er genoeg te doen op en langs de baan. Coureurs lopen en rijden om je heen. Ik liep bijna tegen Rubens Barrichello op die op een scootertje zat te wachten op iemand andersquote:
Ben er morgen ook, op uitnodiging van een klant. Vlucht, bootparty's, diners en hotel allemaal op zijn kosten. Ik stelde nog voor dat ik ook wel in de pied-à-terre van mijn pa kon verblijven (lees bezemkast), maar nee hij stond erop dat ik in het Hermitage zal slapen. Zijn familie pist Krug en poept Rolexen en ik ben er nu erg blij mee.quote:
Als ik had geweten dat je zo over ons spreekt had ik je nooit uitgenodigd. Je hoeft niet meer te komen.quote:Op woensdag 20 mei 2015 19:37 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Zijn familie pist Krug en poept Rolexen en ik ben er nu erg blij mee.
Ik ken te weinig rijke mensenquote:Op woensdag 20 mei 2015 19:37 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Ben er morgen ook, op uitnodiging van een klant. Vlucht, bootparty's, diners en hotel allemaal op zijn kosten. Ik stelde nog voor dat ik ook wel in de pied-à-terre van mijn pa kon verblijven (lees bezemkast), maar nee hij stond erop dat ik in het Hermitage zal slapen. Zijn familie pist Krug en poept Rolexen en ik ben er nu erg blij mee.
Nu wel even twintig+ afspraken afzeggen...
ik jammer genoeg ookquote:
Ghehe, graag gedaan! Tot morgenquote:Op woensdag 20 mei 2015 19:37 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Ben er morgen ook, op uitnodiging van een klant. Vlucht, bootparty's, diners en hotel allemaal op zijn kosten. Ik stelde nog voor dat ik ook wel in de pied-à-terre van mijn pa kon verblijven (lees bezemkast), maar nee hij stond erop dat ik in het Hermitage zal slapen. Zijn familie pist Krug en poept Rolexen en ik ben er nu erg blij mee.
Nu wel even twintig+ afspraken afzeggen...
En wat wil die klant de rest van het jaar terug van jou?quote:Op woensdag 20 mei 2015 19:37 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Ben er morgen ook, op uitnodiging van een klant. Vlucht, bootparty's, diners en hotel allemaal op zijn kosten. Ik stelde nog voor dat ik ook wel in de pied-à-terre van mijn pa kon verblijven (lees bezemkast), maar nee hij stond erop dat ik in het Hermitage zal slapen. Zijn familie pist Krug en poept Rolexen en ik ben er nu erg blij mee.
Nu wel even twintig+ afspraken afzeggen...
quote:Op woensdag 20 mei 2015 19:37 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Ben er morgen ook, op uitnodiging van een klant. Vlucht, bootparty's, diners en hotel allemaal op zijn kosten. Ik stelde nog voor dat ik ook wel in de pied-à-terre van mijn pa kon verblijven (lees bezemkast), maar nee hij stond erop dat ik in het Hermitage zal slapen. Zijn familie pist Krug en poept Rolexen en ik ben er nu erg blij mee.
Nu wel even twintig+ afspraken afzeggen...
Uh nee, tenminste hij heeft liever van niet op een stratencircuitquote:Op dinsdag 19 mei 2015 21:53 schreef KingRadler het volgende:
hoop dat het regent gunstig voor Verstappen
quote:Hoewel de weervoorspellingen niet zo gunstig zijn, hoopt Max Verstappen op een droge race in Monaco. "Ik rijd graag in de regen, maar liever niet op een stratencircuit."
Je zou verwachten dat Verstappen blij zou zijn met een natte baan. Regen neutraliseert de verschillen in motorvermogen grotendeels. Je kunt de power wel hebben, maar je moet hem ook nog op het wegdek zien te krijgen. Het zwakste punt van zijn Toro Rosso-bolide is de motor. Toch wil Verstappen liever geen nat asfalt zien. "Je kunt hier niet inhalen als de voorganger goed verdedigt. En dat betekent dat je bij een regenrace alleen maar in de spray van je voorganger kunt rijden."
Verstappen is de enige coureur in het veld die nog nooit in Monaco heeft gereden. Zijn teamgenoot Carlo Sainz reed hier al in de Formule Renault 3.5, terwijl andere debutanten als Felipe Nasr hier GP2 reden. Die kennisachterstand hoopt hij in de vrije trainingen in te halen. "Mijn doel is in de eerste twee vrije trainingen zoveel mogelijk ronden rijden. Tijden interesseren me niet, ik wil kilometers maken."
Verstappens doelstelling blijft onveranderd de topzeven. Hij krijgt daarbij forse concurrentie van zijn teamgenoot Carlos Sainz. In Spanje moest Verstappen zich in de slotfase gewonnen geven. De goede prestaties van Sainz verrassen Verstappen niet. "Ik ben daar niet verbaasd over. Bij mij gaat het ook steeds beter. Voor mij is dit een leerjaar en ik ben tevreden hoe het gaat."
Wat heeft Verstappen geleerd van het raceverloop in Spanje? "Dat we minder voorzichtig moeten worden in de keuzes die we maken. Bijvoorbeeld in de set-up."
Sainz bijnaquote:
quote:
het gat is nog gigantisch met de Mercedessenquote:Op donderdag 21 mei 2015 10:45 schreef Fiorano het volgende:
En Verstappen zet hem op de 4e plek neer, zegt niks maar voorlopig boven Sainz.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |