Dat zou men ook moeten doen.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:48 schreef Re het volgende:
stabilisatie in de regio lijkt me het meest constructieve trouwens, maar ja dat wil men niet echt
Godskolere zeg, we komen uit een jarenlange economische crisis waar de financiele sector een van de grote veroorzakers van was. Je kunt asielzoekers wel overal de schuld van geven, maar dat is dan ook niet meteen de waarheid he.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:49 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Wacht even, de samenleving kan het prima aan?
Dus er zijn geen problemen in nederland zeg je?
De gezondheidszorg die voor veel mensen geen zekerheid meer is. De zorg voor ouderen? Mensen die naar de voedselbank moeten, werkeloosheid. Problemen met immigranten en asielzoekers, etc.
Wonen wij in hetzelfde land?
de regio en wij, inmenging op het verkeerde niveau, investeren in chaos ipv welvaart, maar ja kankeren kunnen we wel goedquote:
immers wederopbouw is geen ontwikkeling...quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:51 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Dat zou men ook moeten doen.
Ontwikkelingshulp stoppen en grenzen dicht.
Investeer in het leger die je kunt inzetten als vredesmacht en wederopbouw macht.
Help mensen ter plekke met de basisbehoeften.
Hoho...quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:49 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Wacht even, de samenleving kan het prima aan?
Dus er zijn geen problemen in nederland zeg je?
De gezondheidszorg die voor veel mensen geen zekerheid meer is. De zorg voor ouderen? Mensen die naar de voedselbank moeten, werkeloosheid. Problemen met immigranten en asielzoekers, etc.
Wonen wij in hetzelfde land?
je moet eerst intern de huishouding goed hebben voordat je uberhaupt moet denken aan nog meer hulpbehoevende gasten.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:54 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hoho...
Gezondheidszorg? Ik had het over mee laten doen... Als je er voor zorgt dat allochtonen meedoen, betalen ze net zo hard mee en maakt het niet uit of je voor 10 of 20 miljoen mensen zorg moet verzorgen... De gezondheidszorg wordt voornamelijk onbetaalbaar door vergrijzing, juist jonge werkende allochtonen kunnen er in bijdragen om de verhouding jongeren/ouderen gunstig te beinvloeden...
Voedselbanken en werkloosheid? Wordt dat veroorzaakt door nieuwkomers?
Problemen met immigranten? Ja... En dat is juist een taak die de overheid heeft laten liggen zoals ik bepleitte... Als mensen aan het werk zijn of studeren hebben ze amper redenen om problemen te veroorzaken...
En veel problemen komen niet uit de nieuwe groepen maar juist uit 2e of 3e generatie Marokkanen die hier al sinds de 60's zijn.
Dat kan prima tegelijkertijd.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:55 schreef hans1985 het volgende:
[..]
je moet eerst intern de huishouding goed hebben voordat je uberhaupt moet denken aan nog meer hulpbehoevende gasten.
Nee maar ik zou dan liever zien dat het leger veiligheid en stabiliteit brengt.quote:
Nederland is een van de top 10 best georganiseerde landen ter wereld. Als ergens op de wereld "intern de huishouding" goed geregeld is, dan wel in Nederland.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:55 schreef hans1985 het volgende:
[..]
je moet eerst intern de huishouding goed hebben voordat je uberhaupt moet denken aan nog meer hulpbehoevende gasten.
dat is jouw mening maar de feiten tonen aan dat wij intern grote problemen hebben.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat kan prima tegelijkertijd.
De overheid gaat niets doen: dat baart me veel grotere zorgen dan die groep van 20.000 mensen die er jaarlijks bijkomt.
Noem de 5 belangrijkste problemen eens? En wat is volgens jou daar de oorzaak van?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:57 schreef hans1985 het volgende:
[..]
dat is jouw mening maar de feiten tonen aan dat wij intern grote problemen hebben.
Met nieuwkomers versterk je die problemen alleen maar.
Ik heb er 2 jaar geleden bovenop gezeten. Het is zo dat je niet hoeft te bewijzen dat je een vluchteling bent maar slechts aannemelijk hoeft te maken.quote:
de verzorgingstaat was decennia het voorbeeld voor de wereld. Alleen de breuken zijn al lang zichtbaar. Tevens is er veel verborgen armoede en vele problemen in de samenleving.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Nederland is een van de top 10 best georganiseerde landen ter wereld. Als ergens op de wereld "intern de huishouding" goed geregeld is, dan wel in Nederland.
Of vind je dat zielige mensen uit oorlogsgebied maar moeten creperen zolang niet elke Nederlander gouden kranen in de badkamer heeft?
ontwikkelingshulp dusquote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:56 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Nee maar ik zou dan liever zien dat het leger veiligheid en stabiliteit brengt.
En dan eenheden die helpt bouwen, infrastructuur aanlegt, basale samenleving inricht en de mensen onderwijst.
Het leger is er al en kost toch al geld, waarom niet nuttig inzetten.
Heb je daar ook bronnen voor, ik vind dit wel een erg boude stelling. Daarnaast bespeur ik een ondertoon van koloniaal denken, waarom is dat?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:52 schreef Re het volgende:
[..]
de regio en wij, inmenging op het verkeerde niveau, investeren in chaos ipv welvaart, maar ja kankeren kunnen we wel goed
Maar dat wordt niet veroorzaakt door 20k nieuwkomers die 2,5 Euro per maand kosten.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:59 schreef hans1985 het volgende:
[..]
de verzorgingstaat was decennia het voorbeeld voor de wereld. Alleen de breuken zijn al lang zichtbaar. Tevens is er veel verborgen armoede en vele problemen in de samenleving.
Ja als je bij modaal+ hoort heb je een goed leven.
Heb je de ontwikkeling van de belastingdruk door de jaren heen gevolgd, en wat je daar effectief voor terugkrijgt?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Noem de 5 belangrijkste problemen eens? En wat is volgens jou daar de oorzaak van?
520 miljoen per jaar...quote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:00 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Maar dat wordt niet veroorzaakt door 20k nieuwkomers die 2,5 Euro per maand kosten.
als je pretendeert geen economische vluchtelingen te wensen zul je wellicht de economische welvaart daar moeten brengen...quote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:00 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Heb je daar ook bronnen voor, ik vind dit wel een erg boude stelling. Daarnaast bespeur ik een ondertoon van koloniaal denken, waarom is dat?
-integratieproblemen met kansloze allochtonen/asielzoekers.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Noem de 5 belangrijkste problemen eens? En wat is volgens jou daar de oorzaak van?
Ik had het tegen hans1985 en voorlopig zie ik nog geen 5 genoemde problemen met oorzaak.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:01 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Heb je de ontwikkeling van de belastingdruk door de jaren heen gevolgd, en wat je daar effectief voor terugkrijgt?
- integratieprobleem is er, zoals ik zei: er is te weinig aandacht aan geschonken door overheid, te vrijblijvend, geen verplichte scholingquote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:04 schreef hans1985 het volgende:
[..]
-integratieproblemen met kansloze allochtonen/asielzoekers.
-Veel criminaliteit veroorzaakt door die groepen
-veel verborgen armoede. Werklozen maar ook ZZP-ers die officieel niet werkloos zijn maar te weinig binnen krijgen.
-zorg voor ouderen/zwakkeren die zwaar onder de maat is omdat geld op is.
-gezondheidszorg die steeds bassaler word indien je je niet aanvullend verzekerd.
Het blijft 2,5 Euro per maand... En voorgaande jaren, ja...quote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:02 schreef hans1985 het volgende:
[..]
520 miljoen per jaar...
en dat is alleen voor de 20.000 van afgelopen jaar. Voorgaande jaren zijn niet mee gerekend.
dat noemen van 2,50 is proberen het minder te laten lijken.
http://retro.nrc.nl/W2/Nieuws/1999/04/28/Vp/06.htmlquote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:11 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het blijft 2,5 Euro per maand... En voorgaande jaren, ja...
Maar van die groepen zijn er inmiddels ook een aantal aan het werk en belasting aan het betalen... En we moeten er alles aan doen om te zorgen dat die participatie zo hoog mogelijk wordt.
Waarom? Wij kunnen die welvaart niet brengen, dat moeten de mensen daar zelf doen.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:04 schreef Re het volgende:
[..]
als je pretendeert geen economische vluchtelingen te wensen zul je wellicht de economische welvaart daar moeten brengen...
100% gaat nooit lukken, maar je kunt de stroom best beperken, en belangrijker, de toegang tot en de druk op de verzorgingsstaat binnen de perken houden. Je brengt het alsof economische vluchtelingen een natuurverschijnsel is waar niets aan te doen valt, dat is natuurlijk onzin.quote:of denk je dat als je poogt heel europa dicht te timmeren je daarmee economische vluchtelingen weert? Beetje wat er nu gebeurd met mexico en de vs.... als je daar beter van gaat slapen, prima, maar dat lost het probleem verder niet op
Zelfs als die 13 miljard Gulden van toen echt zou kloppen en nu 8 miljard Euro geworden is dan klinkt dat erger dan het is.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:18 schreef hans1985 het volgende:
[..]
http://retro.nrc.nl/W2/Nieuws/1999/04/28/Vp/06.html
zegt genoeg...
en we nemen er steeds meer op.
je verwijst steeds naar de overheid als schuldige.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:25 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zelfs als die 13 miljard Gulden van toen echt zou kloppen en nu 8 miljard Euro geworden is dan klinkt dat erger dan het is.
40 Euro per maand is natuurlijk een hoop geld maar des te meer reden voor de overheid om eindelijk eens serieus aan het werk te gaan met die groepen die niet voldoende participeren en dat in de komende decennia op te lossen.
Gaat dat gebeuren? Nee...
28 april 1999, kon je niks recenters vinden? We zijn uit mijn hoofd intussen 6 kabinetten verder.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:18 schreef hans1985 het volgende:
[..]
http://retro.nrc.nl/W2/Nieuws/1999/04/28/Vp/06.html
zegt genoeg...
en we nemen er steeds meer op.
Het klopt niet.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:05 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Klopt, en met dat beleid en de gevolgen kan het probleem op 2 manieren benaderen:
- je verwijt de nieuwkomers dat ze de schaarse woningen bewonen
- je verwijt de overheid dat ze te weinig doet om het woningaanbod te laten meegroeien met de nieuwkomers
maakt dat wat uit voor de trend?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
28 april 1999, kon je niks recenters vinden?
Ja nog meer landen kapot schieten zodat er meer vluchtelingen komen.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 11:48 schreef hans1985 het volgende:
[..]
alleen in 2014 en dat zijn de geregistreerde.
Asielzoeker kost 26k per jaar.
die 20.000 kost ons dus 520 miljoen per jaar.
veel geld waarmee je heel wat andere begrotingstekorten kunt oplossen.
het zit in de mens om zich naar de omstandigheden aan te passen, dus als het ergens anders beter is dan heb je meer kans... tsja, dat is gewoon evolutionair bepaald, en dat zul je niet tegen houden tenzij je er voor zorgt dat de leefomstandigheden aldaar voor voldoende welvaart zorgen, en dat ze dat zelf niet kunnen is irrelevant, je kan dat wel gaan eisen maar dat gaat niets helpenquote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:24 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Waarom? Wij kunnen die welvaart niet brengen, dat moeten de mensen daar zelf doen.
[..]
100% gaat nooit lukken, maar je kunt de stroom best beperken, en belangrijker, de toegang tot en de druk op de verzorgingsstaat binnen de perken houden. Je brengt het alsof economische vluchtelingen een natuurverschijnsel is waar niets aan te doen valt, dat is natuurlijk onzin.
Ik verwijs naar de overheid als schuldige omdat ze wel mensen toelaten maar er daarna niet meer naar omkijken.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:28 schreef hans1985 het volgende:
[..]
je verwijst steeds naar de overheid als schuldige.
Maar de mensen die hier binnen komen werken er zelf niet aan mee.
En als de overheid na 40 jaar het nog niet kan oplossen (ze hebben werkelijk van alles geprobeerd) dan moet je geen problemen meer binnen halen maar grenzen dicht.
40 euro per maand per inwoner.
dus als je een gezin hebt met een kostwinner en twee kinderen is dat dus al 160 euro.
Nou dat is heel veel geld voor veel mensen
als het een feit is heb je geen referendum nodigquote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:38 schreef hans1985 het volgende:
maar een belangrijker feit is dat de meerderheid van het volk de asielzoekers zat is, het zou eerlijk zijn als de overheid daarover eens een referendum houdt.
dan niks doen en de grenzen sluiten.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:36 schreef loni55 het volgende:
[..]
Ja nog meer landen kapot schieten zodat er meer vluchtelingen komen.
Een referendum houdt niet meer in dan een peiling van Maurice de Hond. Ik zie niet wat het oplost.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:38 schreef hans1985 het volgende:
maar een belangrijker feit is dat de meerderheid van het volk de asielzoekers zat is, het zou eerlijk zijn als de overheid daarover eens een referendum houdt.
Ook als je de grenzen sluit lost het niets op voor de groepen die er al zijn, die groep die nu (volgens Lakerman in 1999) zo'n 40 Euro per maand kost.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:39 schreef hans1985 het volgende:
[..]
dan niks doen en de grenzen sluiten.
Het heeft ook eeuwen geduurd voordat west-europa deze beschaving had. ook veel bloedige oorlogen en ellende.
Wat een defaitisme. Weet je zeker dat dat niet wordt ingegeven doordat jij het probleem niet zo ziet?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:37 schreef Re het volgende:
[..]
het zit in de mens om zich naar de omstandigheden aan te passen, dus als het ergens anders beter is dan heb je meer kans... tsja, dat is gewoon evolutionair bepaald, en dat zul je niet tegen houden
Wij kunnen geen welvaart scheppen in andere landen, dat moeten die mensen zelf doen. Of eigenlijk, wij kunnen die welvaart wel scheppen maar dan moeten we die landen gaan koloniseren, onze cultuur (zeer) dwingend opleggen, enz. Volgens mij hebben we enige tijd terug met z'n allen afgesproken dat we dat niet meer gaan doen.quote:tenzij je er voor zorgt dat de leefomstandigheden aldaar voor voldoende welvaart zorgen, en dat ze dat zelf niet kunnen is irrelevant, je kan dat wel gaan eisen maar dat gaat niets helpen
mwha, ik hou wel van ethologie, dat heeft niets met handdoeken in ringen gooien te maken maar met simpele basisprincipes van het menselijk bestaanquote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:42 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Wat een defaitisme. Weet je zeker dat dat niet wordt ingegeven doordat jij het probleem niet zo ziet?
[..]
Wij kunnen geen welvaart scheppen in andere landen, dat moeten die mensen zelf doen. Of eigenlijk, wij kunnen die welvaart wel scheppen maar dan moeten we die landen gaan koloniseren, onze cultuur (zeer) dwingend opleggen, enz. Volgens mij hebben we enige tijd terug met z'n allen afgesproken dat we dat niet meer gaan doen.
Ik heb het geluk dat ik het gevonden hebquote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:47 schreef KoosVogels het volgende:
Gelukszoeker vind ik altijd een wat gekke term.
Wie is er geen gelukszoeker?
kapsalonquote:Op zaterdag 9 mei 2015 11:35 schreef hottentot het volgende:
Beter zouden de Somaliers wat restaurantjes beginnen.
[ afbeelding ]
Ik zou daar klant worden.
Minima hebben het ook prima in ons land.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:59 schreef hans1985 het volgende:
[..]
de verzorgingstaat was decennia het voorbeeld voor de wereld. Alleen de breuken zijn al lang zichtbaar. Tevens is er veel verborgen armoede en vele problemen in de samenleving.
Ja als je bij modaal+ hoort heb je een goed leven.
Nee hoor. Europa heeft uitstekend stabilisatie programma gehad voordat de vs hun heilige oorlog zijn begonnen. ENP werkte uitstekend maar ja.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:39 schreef hans1985 het volgende:
[..]
dan niks doen en de grenzen sluiten.
Het heeft ook eeuwen geduurd voordat west-europa deze beschaving had. ook veel bloedige oorlogen en ellende.
Allochtonen staan ook op dezelfde wachtlijst. Leer het verschil tussen asielzoekers en allochtonen. En die wachtlijst heb je niet te danken aan de asielzoekers, maar aan het verrotte overheidsbeleid.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 11:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is eerder dat die mensen niet meer weggaan, allerlei rechten krijgen / opeisen, met voorrang een woning krijgen terwijl autochtone Nederlanders al jaren op de wachtlijst staan voor een sociale huurwoning, enzovoort
Dan verschillen we blijkbaar van mening.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:47 schreef Re het volgende:
[..]
mwha, ik hou wel van ethologie, dat heeft niets met handdoeken in ringen gooien te maken maar met simpele basisprincipes van het menselijk bestaan
Dat is (deels) waar, maar het is natuurlijk wel een beetje raar van de overheid om wanbeleid te voeren en dat dan nog te verergeren door beleid te voeren dat de burgers nog harder laat voelen dat er wanbeleid wordt gevoerd. Na mij de zondvloed, ik heb er toch geen last van en wat kunnen mij die paupers schelen, het is ze van harte gegund. Dat idee krijg je er een beetje bij.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 14:44 schreef Irakees het volgende:
[..]
Allochtonen staan ook op dezelfde wachtlijst. Leer het verschil tussen asielzoekers en allochtonen. En die wachtlijst heb je niet te danken aan de asielzoekers, maar aan het verrotte overheidsbeleid.
Mede mogelijk gemaakt door een groot deel van de Nederlanders die telkens dezelfde politieke partijen aan de macht brengen.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 14:55 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Dat is (deels) waar, maar het is natuurlijk wel een beetje raar van de overheid om wanbeleid te voeren en dat dan nog te verergeren door beleid te voeren dat de burgers nog harder laat voelen dat er wanbeleid wordt gevoerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |