Dat zou men ook moeten doen.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:48 schreef Re het volgende:
stabilisatie in de regio lijkt me het meest constructieve trouwens, maar ja dat wil men niet echt
Godskolere zeg, we komen uit een jarenlange economische crisis waar de financiele sector een van de grote veroorzakers van was. Je kunt asielzoekers wel overal de schuld van geven, maar dat is dan ook niet meteen de waarheid he.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:49 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Wacht even, de samenleving kan het prima aan?
Dus er zijn geen problemen in nederland zeg je?
De gezondheidszorg die voor veel mensen geen zekerheid meer is. De zorg voor ouderen? Mensen die naar de voedselbank moeten, werkeloosheid. Problemen met immigranten en asielzoekers, etc.
Wonen wij in hetzelfde land?
de regio en wij, inmenging op het verkeerde niveau, investeren in chaos ipv welvaart, maar ja kankeren kunnen we wel goedquote:
immers wederopbouw is geen ontwikkeling...quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:51 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Dat zou men ook moeten doen.
Ontwikkelingshulp stoppen en grenzen dicht.
Investeer in het leger die je kunt inzetten als vredesmacht en wederopbouw macht.
Help mensen ter plekke met de basisbehoeften.
Hoho...quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:49 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Wacht even, de samenleving kan het prima aan?
Dus er zijn geen problemen in nederland zeg je?
De gezondheidszorg die voor veel mensen geen zekerheid meer is. De zorg voor ouderen? Mensen die naar de voedselbank moeten, werkeloosheid. Problemen met immigranten en asielzoekers, etc.
Wonen wij in hetzelfde land?
je moet eerst intern de huishouding goed hebben voordat je uberhaupt moet denken aan nog meer hulpbehoevende gasten.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:54 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hoho...
Gezondheidszorg? Ik had het over mee laten doen... Als je er voor zorgt dat allochtonen meedoen, betalen ze net zo hard mee en maakt het niet uit of je voor 10 of 20 miljoen mensen zorg moet verzorgen... De gezondheidszorg wordt voornamelijk onbetaalbaar door vergrijzing, juist jonge werkende allochtonen kunnen er in bijdragen om de verhouding jongeren/ouderen gunstig te beinvloeden...
Voedselbanken en werkloosheid? Wordt dat veroorzaakt door nieuwkomers?
Problemen met immigranten? Ja... En dat is juist een taak die de overheid heeft laten liggen zoals ik bepleitte... Als mensen aan het werk zijn of studeren hebben ze amper redenen om problemen te veroorzaken...
En veel problemen komen niet uit de nieuwe groepen maar juist uit 2e of 3e generatie Marokkanen die hier al sinds de 60's zijn.
Dat kan prima tegelijkertijd.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:55 schreef hans1985 het volgende:
[..]
je moet eerst intern de huishouding goed hebben voordat je uberhaupt moet denken aan nog meer hulpbehoevende gasten.
Nee maar ik zou dan liever zien dat het leger veiligheid en stabiliteit brengt.quote:
Nederland is een van de top 10 best georganiseerde landen ter wereld. Als ergens op de wereld "intern de huishouding" goed geregeld is, dan wel in Nederland.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:55 schreef hans1985 het volgende:
[..]
je moet eerst intern de huishouding goed hebben voordat je uberhaupt moet denken aan nog meer hulpbehoevende gasten.
dat is jouw mening maar de feiten tonen aan dat wij intern grote problemen hebben.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat kan prima tegelijkertijd.
De overheid gaat niets doen: dat baart me veel grotere zorgen dan die groep van 20.000 mensen die er jaarlijks bijkomt.
Noem de 5 belangrijkste problemen eens? En wat is volgens jou daar de oorzaak van?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:57 schreef hans1985 het volgende:
[..]
dat is jouw mening maar de feiten tonen aan dat wij intern grote problemen hebben.
Met nieuwkomers versterk je die problemen alleen maar.
Ik heb er 2 jaar geleden bovenop gezeten. Het is zo dat je niet hoeft te bewijzen dat je een vluchteling bent maar slechts aannemelijk hoeft te maken.quote:
de verzorgingstaat was decennia het voorbeeld voor de wereld. Alleen de breuken zijn al lang zichtbaar. Tevens is er veel verborgen armoede en vele problemen in de samenleving.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Nederland is een van de top 10 best georganiseerde landen ter wereld. Als ergens op de wereld "intern de huishouding" goed geregeld is, dan wel in Nederland.
Of vind je dat zielige mensen uit oorlogsgebied maar moeten creperen zolang niet elke Nederlander gouden kranen in de badkamer heeft?
ontwikkelingshulp dusquote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:56 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Nee maar ik zou dan liever zien dat het leger veiligheid en stabiliteit brengt.
En dan eenheden die helpt bouwen, infrastructuur aanlegt, basale samenleving inricht en de mensen onderwijst.
Het leger is er al en kost toch al geld, waarom niet nuttig inzetten.
Heb je daar ook bronnen voor, ik vind dit wel een erg boude stelling. Daarnaast bespeur ik een ondertoon van koloniaal denken, waarom is dat?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:52 schreef Re het volgende:
[..]
de regio en wij, inmenging op het verkeerde niveau, investeren in chaos ipv welvaart, maar ja kankeren kunnen we wel goed
Maar dat wordt niet veroorzaakt door 20k nieuwkomers die 2,5 Euro per maand kosten.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:59 schreef hans1985 het volgende:
[..]
de verzorgingstaat was decennia het voorbeeld voor de wereld. Alleen de breuken zijn al lang zichtbaar. Tevens is er veel verborgen armoede en vele problemen in de samenleving.
Ja als je bij modaal+ hoort heb je een goed leven.
Heb je de ontwikkeling van de belastingdruk door de jaren heen gevolgd, en wat je daar effectief voor terugkrijgt?quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Noem de 5 belangrijkste problemen eens? En wat is volgens jou daar de oorzaak van?
520 miljoen per jaar...quote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:00 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Maar dat wordt niet veroorzaakt door 20k nieuwkomers die 2,5 Euro per maand kosten.
als je pretendeert geen economische vluchtelingen te wensen zul je wellicht de economische welvaart daar moeten brengen...quote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:00 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Heb je daar ook bronnen voor, ik vind dit wel een erg boude stelling. Daarnaast bespeur ik een ondertoon van koloniaal denken, waarom is dat?
-integratieproblemen met kansloze allochtonen/asielzoekers.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 12:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Noem de 5 belangrijkste problemen eens? En wat is volgens jou daar de oorzaak van?
Ik had het tegen hans1985 en voorlopig zie ik nog geen 5 genoemde problemen met oorzaak.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:01 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Heb je de ontwikkeling van de belastingdruk door de jaren heen gevolgd, en wat je daar effectief voor terugkrijgt?
- integratieprobleem is er, zoals ik zei: er is te weinig aandacht aan geschonken door overheid, te vrijblijvend, geen verplichte scholingquote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:04 schreef hans1985 het volgende:
[..]
-integratieproblemen met kansloze allochtonen/asielzoekers.
-Veel criminaliteit veroorzaakt door die groepen
-veel verborgen armoede. Werklozen maar ook ZZP-ers die officieel niet werkloos zijn maar te weinig binnen krijgen.
-zorg voor ouderen/zwakkeren die zwaar onder de maat is omdat geld op is.
-gezondheidszorg die steeds bassaler word indien je je niet aanvullend verzekerd.
Het blijft 2,5 Euro per maand... En voorgaande jaren, ja...quote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:02 schreef hans1985 het volgende:
[..]
520 miljoen per jaar...
en dat is alleen voor de 20.000 van afgelopen jaar. Voorgaande jaren zijn niet mee gerekend.
dat noemen van 2,50 is proberen het minder te laten lijken.
http://retro.nrc.nl/W2/Nieuws/1999/04/28/Vp/06.htmlquote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:11 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het blijft 2,5 Euro per maand... En voorgaande jaren, ja...
Maar van die groepen zijn er inmiddels ook een aantal aan het werk en belasting aan het betalen... En we moeten er alles aan doen om te zorgen dat die participatie zo hoog mogelijk wordt.
Waarom? Wij kunnen die welvaart niet brengen, dat moeten de mensen daar zelf doen.quote:Op zaterdag 9 mei 2015 13:04 schreef Re het volgende:
[..]
als je pretendeert geen economische vluchtelingen te wensen zul je wellicht de economische welvaart daar moeten brengen...
100% gaat nooit lukken, maar je kunt de stroom best beperken, en belangrijker, de toegang tot en de druk op de verzorgingsstaat binnen de perken houden. Je brengt het alsof economische vluchtelingen een natuurverschijnsel is waar niets aan te doen valt, dat is natuurlijk onzin.quote:of denk je dat als je poogt heel europa dicht te timmeren je daarmee economische vluchtelingen weert? Beetje wat er nu gebeurd met mexico en de vs.... als je daar beter van gaat slapen, prima, maar dat lost het probleem verder niet op
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |